מגיע לפנאתינייקוס לגבור על מכבי תל אביב

.

.

.

.

.

.

.

***

1. יש לה מאמן כבר 13 שנים. אין דברים כאלה באירופה, יבשת עם תרבות ספורט נתעבת שחלק ממנה הוא זלזול מחפיר ברעיון של מאמן שנשאר על פני תקופה ארוכה. הכדורסל האירופי עוד גרוע מהכדורגל במובן הזה (ובמובנים רבים נוספים).

כמו כן, אני אוהב את זליקו אובראדוביץ', שיצא לי לראיין אותו כמה פעמים ותמיד הוא היה לא מתנשא, נחמד, אמיתי ומעניין. כמעט כל המאמנים שראייתי במשך שנותי במקצוע לא היו כאלה. אז קרדיט לזליקו. בנוסף מיותר לציין את שורת הישגיו. אבל כן אציין את הכדורסל הבסיסי והנכון והחכם שהוא מטיף לו. בקיצור, מגיע לפאו בגלל אובראדוביץ' (למרות שאני מאוד אוהב ומעריך את דייויד בלאט)

2. יש לה שלד שהולך ביחד כבר שנים. דיאמנטידיס ובאטיסט איתה כבר קרוב לעשור. הם השלד. צרצאריס גם ותיק. גם השחקנים הפחות ותיקים נשארים כבר זמן די ממושך, כמו שאראס, קלאתיס, ורומייאן סאטו.

במכבי הקונספט של להשאיר שחקנים זמן רב קצת פחות חזק, למרות שהוא גם קיים. יש את בלו, בורשטיין, אליהו ועוד. אבל השלד של מכבי, כך נדמה, משתנה מדי שנה. השחקנים החשובים ביותר באים והולכים בתכיפות גבוהה בניגוד לפנאתינייקוס.

 3. הקהל הירוק ממעט לחזור על אותו שיר פעמיים במשך שעתיים. הייתי שם ושמעתי. לא ייאמן. הקהל של מכבי גם מצוין אבל אי אפשר להשוות אותו לרפרטואר השירי של אוהדי פאו. דבר נוסף חשוב – במכבי מרבים לשיר ולעודד רק השרופים, ומספרם קטן באופן יחסי ליתר הקהל. בפנאתיייקוס יש כמה אלפים טובים שנחשבים שרופים הארד-קור. אולטראס גדול מזה של מכבי פי ארבעה (כך מההתרשמות שלי בביקורי באואק"ה). כך שהקהל היווני טוב מהישראלי בהרבה, ולכן זו עוד סיבה שבגינה מגיע לפאו להעפיל.

4. מכבי השנה לא קבוצה טובה. לא באשמת בלאט כמו באשמת כוח האדם שהוא פשוט לא מספיק מוכשר. יותר מדי שחקנים במכבי לא צריכים להיות בה (וחלק מהם בשכר גבוה ביותר). לכן ההנהלה שוב צריכה לבנות מחדש. האובדן של פארגו, פרקינס ואידסון כבד מדי. לא החליפו אותם בשחקנים מספיק טובים. בשנה הבאה גם לא מתכוונים להשאיר את סופו (לפי מה שאני מבין) כך שיהיה למכבי קשה ביותר לבנות קבוצה לרמה הגבוהה. מאידך, הרמה של צמרת הכדורסל האירופי אף פעם לא יותר מדי גבוהה והצמרת הזו גם מאוד דלילה. אז לא צריך קבוצה טובה במיוחד כדי להעפיל לפיינל פור.

5. המשבר הכלכלי ביוון חריף במיוחד. תחקרתי קצת את הנושא בשבוע האחרון ודיברתי עם חברים שלי ביוון והם טוענים כי עיתונאים כמעט ולא יכולים להשתכר (גם בארץ קשה). המיסים עלו בטירוף, האבטלה גואה, והם חוששים כי בקרוב מצרכים רבים שהם כיום אפשרות לא יהיו יותר בקרוב.

 "המצב כבר גרוע מאוד אבל הוא יכול ממש להפוך לאסון קיומי כמעט", מסביר חבר שלי העיתונאי ואסיליס פפנדראו. הוא בכלל אוהד אריס שרוף (שעבר לאתונה כגבר צעיר בשביל להתפרנס), אבל כיום הצלחה בספורט יכולה לעודד קצת את תושבי יוון החבוטים. זה כמובן רלוונטי כמעט אך ורק לאוהדי פאו.

ובלי קשר לשום סיבה, לפי הבנתי השושלת של פאו מאוד יכול להיות שתסתיים בקרוב. האחים אנגלופולוס חושבים ברצינות להפסיק לתמוך בקבוצה. בעונה שעברה כשפאו זכתה ביורוליג היא הרוויחה מזה רק מיליון יורו. אולימפיאקוס, שהעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הרוויחה מזה 20 מיליון יורו.

"הכדורסל כל כך לא כלכלי ולכן ההווה שלו גרוע (אין תחרותיות ביוון – י"ב) והעתיד שלו בכלל מוטל בספק", מסביר פפנדראו. בקיצור, החגיגה הזו של פנאתינייקוס מאוד יכול להיות שתסתיים בקרוב. בלי תמיכת האחים אנגלופולוס גם הישארותו של אובראדוביץ' (משתכר כ-1.5 מיליון יורו בעונה) מוטלץ בספק. למרות שהיוונים חושבים שאובראדוביץ' יכול להישאר גם כמעט בלי כסף כי הוא כבר הקבוצה עצמה. היא חלק מנשמתו והוא מנשמתה.

אבל אלו הכל תיאוריות. בינתיים פנאתינייקוס נראית חזקה למדי ובוודאי הרבה יותר איכותית ממכבי. אני חושב שהיא תנצח בסדרה, אבל הפסד מחר בהחלט יכול לסכן אותה. לא בגלל שמכבי תתעורר ותהיה טובה יותר (כי היא לא טובה יותר) אלא בעיקר בגלל השפעת היכל נוקיה.

 ההימור שלי: פאו-מכבי 3- 1.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

בורוביץ' ב"דה באזר" 

"דה באזר" בפייסבוק

 

למה מתעלמים מקריית שמונה?
העונש לשון פייטון

34 Comments

טל בן יהודה 21 במרץ 2012

התחברתי ואהבתי את סיבות 1-4… (בייחוד את הסיבה הראשונה, שכאמריקאי אני מעולם לא התחברתי לכל התרבות החלפת המאמנים שיש באירופה לעומת ארה״ב).

אבל הסיבה ה-5… משבר כלכלי? זהו? כל כך בקלות מעניקים להם העפלה לפיינל פור?
מכבי ת״א מגיעה מעם שסבל בגולה אלפי שנים… (שלא נדבר על הממשלה הנוכחית שמנהלת ת׳מדינה) תסכים איתי שזה גובר על איזה משברון כלכלי חמוד בין כמה שנים.

אפריים 21 במרץ 2012

ובדיוק בגלל זה צריך להפסיק לדבר על ספורט דרך עיניים לאומיות.
אני בטוח שסיבלם של אוהדי אולמפיאקוס רק יגדל בעקבות ניצחון של פנאתנייקוס… הם לא יוונים?

יואב בורוביץ' 21 במרץ 2012

תיקון: האחים יאנקופולוס כמובן, לא אנגלופולוס (הבעלים של אולימפיאקוס). אגב, האחים יאנקופולוס (הבעלים של ויאנקס, חברת התרופות הגדולה ביוון) אמרו בחודשים האחרונים: "איך אנחנו יכולים להמשיך לשלם לדיאמנטידיס 2 מיליון יורו לעונה כשאנחנו נאלצים לפטר את הכימאים ואנשי המכירות שלנו או לדרוש מהם לרדת משמעותית בשכר?"

עזי 21 במרץ 2012

בורוביץ', מגיע לפאו בלי ספק וזליקו הוא אישיות כדורסל אדירה. אבל דע עם 'תרבות הספורט הנתעבת' של אירופה. יש בה בעיות עצומות, בכדורגל ובטח בענף שולי כמו כדורסל אירופאי, אבל כל עוד אפשר להעביר קבוצה כי לבעלים בא כך כלכלית אל תטיף לתרבות הספורט האמריקאית. להעביר קבוצה זה הדבר הכי נתעב שיש. אמרתי לך את זה הרבה פעמים.
חוץ מזה תזכיר לי איזה מאמן באו.בי.אי חוץ מפופביץ' בכלל מתקרב לוותק של אוברדוביץ'. אף אחד. לך תבדוק, הוותק של מאמן בפרמיירליג גדול לאין שיעור מאשר באן.בי.איי, יכול להיות שגם של מאמנים ביורוליג.

ניר לוי 21 במרץ 2012

אני חושב שמכבי היו שמחים לרוץ עם אותו שלד במשך עשור, רק שחסר להם את הגב הכלכלי שיש לפאו, או ששחקנים עזבו לאנ בי איי. לא חסרות דוגמאות מהשנים האחרונות- פארגו, אידסון, טנרס מוריס ואם הולכים קצת יותר אחורה גם שאראס פרקר ווויצ'יץ' (ואפילו הלפרין, למרות שלדעתי זה רק לטובה). מסכים מאוד לגבי הקהל, לא מסכים לגבי סיבה 5- גם לנו קשה, יש לנו ביבי וליברמן על הראש, גם אנחנו צריכים קצת אסקפיזם עם הצלחות ספורטיביות

ד"ר א. 21 במרץ 2012

בדיוק כך.
עניין שכמעט כל הפרשנים מחמיצים הוא שמכבי משתייכת למועדון האריות עם תקציב של שועל שמן. אי-אפשר כמעט לשמור על שׂחקנים מובילים שאינם ישׂראלים. וגם לאלה אין 2 מיליון יורו כמו לדיאמטידיס.
לא שאני מצפה לזה בהקשר הנוכחי, אבל זה נימוק חזק ביותר *בעד* מכבי.

פאקו 21 במרץ 2012

למרות שאני אוהב את מכבי ורוצה בהצלחתה, מסכים עם רוח הפוסט (בעיקר עם 1,3,5). לגבי 2 ו-4, מדובר בעצם בשני סימפטומים של אותה נקודה, והיא כמות הכסף שההנהלה מכבי מוכנים להשקיע בשחקנים יחסית לקבוצות הצמרת האחרות של אירופה. עם כל הביקורת על ההנהלה של מכבי (וגם לי יש לא מעט), היא מצליחה לשמור לאורך זמן על שפיות בהיבט הכלכלי, דבר שכמובן יש לו מחיר בכל הנוגע לשלד השחקנים בקבוצה.

יואב בורוביץ' 21 במרץ 2012

עזי-
1. אתה צודק בנוגע להעברת הקבוצות. אבל שים לב שזה בקושי קורה בשנים האחרונות. זה בוודאי לא קורה בערים בהן הקבוצה היא פופולארית ורווחית. וזה שוב מחזיר אותנו לעניין הספורט כביזנס, אתוס שאני מאמין בו ואתה אולי לא. אני חושב שקבוצת ספורט, כמו חנות מכולת, חייבת לפרנס את עצמה ולהיות רווחית כדי להמשיך להתקיים. אני יודע שבעבור רבים זה נשמע כמו חילול הקודש (כי הרי בישראל ובאירופה כמעט אף קבוצה לא רווחית ועדיין היא ממשיכה להתקיים) אך בעיני זה פשוט קומון סנס. וחשוב מכך: ברגע שקב' ספורט תהיה חייבת להיות מוצר רווחי היא גם תעמיד שירות ומוצר הרבה יותר טוב לאוהדים.
אבל בגדול אתה צודק בנוגע להעברת הקבוצות ואין ספק שזה דבר נתעב וכואב במיוחד. ולדעתי גם רבים בצפון אמריקה שמו לב לתופעה המצערת הזו ולכן היא פוחתת (דייויד שטרן סופג עד היום המון ביקורת על העברת הסופרסוניקס מסיאטל).

2. אתה צודק גם בנוגע ל-DURATION המתקצר של המאמנים ב-NBA. הליגה הפכה להיות מאוד אכזרת ומאמנים רבים מפוטרים אחרי זמן קצר יחסית. אך עדיין, אם תשווה בין קדנציה ממוצעת של מאמן NBA ליורוליג תגלה שהפער הוא עצום לטובת ה-NBA. ועל הקולג'ים אני בכלל לא מדבר. ותראה ב-NFL כמה מאמנים עובדים (פישר 16 שנה בטנסי, בליצ'יק יותר מעשור בניו אינגלנד ועוד). כך שאין להשוות בין הכבוד למאמן בארצות הברית לאירופה. כבוד זה לקרוא למאמן COACH ואף פעם לא בשמו הפרטי אבל המשמעות החשובה יותר- לתת לו לעבוד זמן רב יחסית לפני שמפטרים אותו על שום כשלון מקצועי.
אגב, בארץ המצב גרוע עור יותר מאשר באירופה. קשה לחשוב על ליגות שמפטרות מאמנים לאחר זמן קצר יותר מליגות העל בכדורגל ובכדורסל בישראל. אבל אצלנו באמת אין תרבות ספורט.

יואב בורוביץ' 21 במרץ 2012

ניר לוי ופאקו- אתם צודקים בקשר לשפיות הכלכלית היחסית שיש במכבי בניגוד לקבוצות אחרות- דבר שמקשה עליהם לשמור על שחקנים טובים. אך חשוב לדעת: גם מכבי מפסידה כסף מדי שנה וגם היא נוהגת הרבה פעמים באי-שפיות כלכלית (ומרבה לבזבז). אני חושב שאם מכבי הייתה חוששת פחות להתחייב לחוזים ארוכי טווח היא הייתה מסוגלת להשאיר שחקנים טובים לתקופות ארוכות יותר. היא יכלה לעשות זאת עם פארגו אם הייתה מחתימה אותו קודם לכן (על חוזה ליותר שנים שאינו מאפשר יציאה ל-NBA) והיא בוודאי יכולה לעשות זאת היום עם סופו- השחקן הכי טוב שלה בשנתיים האחרונות שלמרות שהוא חווה ירידה מקצועית הוא עדיין המוכשר ביותר במכבי. ולמרות זאת, מכבי בעיקר נרתעת מבעיות הגישה שלו וכמך שכואבות לו הברכיים ולכן היא כבר למעשה ויתרה עליו (ככל הנראה).
עם סופו לעוד שלוש שנים בתל אביב אפשר ליצור שלד הרבה יותר חזק. אבל במכבי כבר מתייאשים ממנו ולדעתי שלא בצדק (למרות שזה ספורט ואין גאראנטי על שום דבר).
ועוד משהו- כדי לבנות שלד שירוץ שנים צריך מחלקת סקואטינג חזקה- דבר שעדיין אין במכבי, למרות שזו קבוצת הספורט המקצוענית בארץ ובין המקצועניות בכדורסל האירופי. אך בהשוואה לקאחה לבוראל ולעוד כמה קבוצות (כולל בנטון טרוויזו) במכבי אין שימת דגש על סקאוטינג של כשרונות צעירים מרחבי העולם והחתמתם על חוזים ארוכי טווח (עם סעיפי ביי-אאוט גבוהים)- לכן מכבי היא בעיקר מועדון שקונה כשרון ולא מייצר אותו. לרוב היא לא קונה טוב במיוחד (המון זרים שלא הצדיקו עצמם בשבע העונות האחונות). אבל גם כשהיא קונה טוב קשה לה להשאיר את השחקנים במועדון.
לכן לדעתי מתחייב איזה שינוי בגישה. אבל אני בספק אם יהיה. כי מכבי זה מועדון מקובע. מחלקת סקאוטינג מושקעת (וג'נרל מנג'ר) אף פעם לא היו בראש האג'נדה שלו. ומכבי גם מרגישה שהיא חייבת להעמיד כל שנה קב' שתתחרה על הפיינל פור (ובצדק) אבל התחושה הזו לדעתי מרחיקה אותה מפעולות של בניית מחלקת מקצועית ברמה אמריקאית או אירופית גבוהה.

שירן 21 במרץ 2012

לגבי נקודה 4 – זאת בדיוק האשמה של בלאט – אי מציאת מחליפים טובים לאלו שעזבו – ההחתמה של פארמר שגוייה ונגד מה שבלאט בעצמו אמר, פאפאלוקאס – טעות של בלאט שהסכים לקבל שחקן שהוא לא מאמין בו, מאלט – החתמה גרועה, באמצע העונה, נקודתית ולטווח הקצר, ג'ון שאייר – לא הושקעה מעט מחשבה בקידומו לאורך כל העונה ולדעתי הזריעת חול בעיניים הכי גדולה זה אוחיון שכבר בשלבים הראשונים של היורוליג היה ניתן לראות שהוא לא מתאים ליורוליג שכן קבוצות שעשו שיעורי בית פשוט לא שמרו אותו והוא לא קלע נקודות אבל עם הזמן והיריבות הנוחות יותר נוצר הרושם כאילו הוא יכול להנהיג את מכבי במסגרת הזאת.
בלאט בנה קבוצה לרוחב עם שחקנים שלא תואמים את קונספציית האימון שלו כמו לנגפורד ופאפא ועם שחקנים שכן מתאימים לשיטה שלו אבל הם לא מספיק טובים כמו סמית' ואוחיון, שחקנים שלא משנים מומנטום כמו פניני ובורשטיין, ושחקנים שעושים לא מיס מץ' מול כל קבוצה סבירה כמו סופו ואליהו, אז אשמת מי זה אם לא בלאט?
עם הסוף של נקודה 4 אני מאוד מסכים – כדי להגיע לפיינל פור צריך להיות קבוצה טובה מאוד כדי להגיע ל8 הגדולות מספיק להיות טובים, כי יש את הקבוצות הגדולות ואחריהן יש ריק אדיר, הדוגמא הקלאסית לזה היא קאזאן שהם קבוצה מאוד בינונית עם סגל נחות שהגיע להצלבה ודוגמא נוספת היא קאנטו שהיתה מרחק סל מול ברצלונה והיא היתה עולה במקום מכבי.

יואב בורוביץ' 21 במרץ 2012

טל- צודק בקשר למשבר הכלכלי ביוון שלא יכול להוות סיבה כשעלצמו לכך שמגיע לפאו לנצח. ועדיין, רציתי להביא מעט אמפטיה למצב הכל כך קשה שם.

ניר 21 במרץ 2012

יש בזה משהו – אני זוכר שלפני עשר שנים ישראל היתה במצב כלכלי קשה מאד שאפילו התווספו לו פגועי התאבדות, ואכן היוונים הביעו אמפטיה בכל הזדמנות.

ניינר 21 במרץ 2012

איזה ערב נפלא ומענג היה אתמול. מצפה בקוצר רוח להמשך ביום חמישי. אם מכבי תנצח משחק אחד בסדרה זה יהיה נס. יאללה פאו!

בני תבורי 21 במרץ 2012

נכון מאוד, וגם כי:
– בלאט מכין קבוצה כפי שהוא רוצה שהיא תשחק. היריב לא נחשב אצלו למשהו שצריך להתכונן לקראתו וטקטיקה היא בכלל מילה גסה.
– כבר חודשיים שמכבי פותחת עם אותה חמישייה, אתמול היא שונתה.
– פאפאלוקאס איבד כדור אחד ועף לספסל. שאראס איבד כדור אחד וניצח את המשחק.

טל בן יהודה 21 במרץ 2012

בני,

אני חושב שתמצתת את כל המשחק אתמול בנקודה הראשונה שלך.
מצפייה ברבע השני והשלישי נראה שהשןעל החל להכין את פנא לקראת מכבי כבר בחילת העונה, בעוד מכבי נראתה כאילו גלתה יום קודם לכן שזו תהיה יריבתה…

אני תמיד נותן לבלאט קרדיט, אבל נראה שהקבוצה לא ידעה דבר על יריבתה

יואב 21 במרץ 2012

זה בכלל לא משנה מה דיוויד הכין. יש לו קו אחורי לא מספיק טוב(בשני צידי המגרש). שנה שעברה עם קו אחורי טוב בהרבה, זה לא הספיק, אז למה השנה?

בני תבורי 21 במרץ 2012

יואב,
אל תעשה לדייויד את החיים קלים כל כך. זה נכון שהקו האחורי שלו נחות, אבל להכין שיעורי בית צריך ובכלל זה למצוא פתרונות לנקודות החולשה שלך, ואת זה הוא לא עשה.

יואב 22 במרץ 2012

בני,
סבבה. זה יספיק ל3-1. יהיה משחק שלישי הירואי ביד אליהו.הוא נחות בסגל וגם באשמתו.אבל לצפות שתיאו או אוחיון יעשו הבדל, זה לחיות בללהלנד שבו חי טל.הטיקט של אוהד מכב בדהבאזר זה נחמד.אנחנו עדיין מדברים על פוסט כדורסל. את זה טל, שכח מזמן.

יואב 22 במרץ 2012

נ.ב
הוא רק מרים להנחתות(טל) ללא שום בסיס כדורסלני.וכמכביסט לא פחות גדול, זה מקומם.

גל ד 22 במרץ 2012

אוי, תענוג לקרוא את הדברים האלה היום.

רונן דורפן 21 במרץ 2012

עזי – להעביר קבוצה זה משהו שכמעט לא קורה וזה לא הכי נתעב שיש. הכי נתעב שיש זה הכדורגל האירופי – שם זה מחולק לאלו שיש להן ומנציחות את המצב. אלו שיש להן בגלל כסף שחור ואלו שאין להן.

אני לא אוהב מעבר קבוצה אבל זה משקף שינויים במפת ארצות הברית. הכל טוב ויפה שלפני עליית כוחה של קליפורניה היו לניו יורק קבוצות בכל רובע. אם זה היה כדורגל אירופי אז סביר שזה היה קורה בדרך שהקבוצות הקליפורניות היו עולות בגלל כוחן הכלכלי והקבוצות השכונתיות דועכות.

עזי 21 במרץ 2012

בורוביץ', יש פחות מעברים בפוטבול ובבייסבול, לא בכדורסל. אני יכול לזכור ארבעה בשנות ה-2000, זה הנון. נכון שזה לא קורה לקבוצות מניו יורק או לוס אנג'לס אבל כשסיאטל סופרסוניקס עוברת אחרי 40 שנה – ואתה הרי מכיר את ארה"ב ולא יכול לקרוא לאיזור סיאטל שוק קטן – זה שומט את כל טענותיהם של חסידי הספורט האמריקאי. אני מעדיף מצב שבו האוהד אינו לקוח, אתה מעדיף מצב שכן, לפחות בכדורגל זה לא עובד ככה.
ואגב מבחינת מאמנים המצב בארץ הוא כמו במדינות הבינוניות ברמתן באירופה.

הקומיש 21 במרץ 2012

פישר פוטר מטנסי שנה שעברה .עכשו הוא בסניט לואיס.העברה של הסוניקס הוכחה כמצויינת.האולם באוקיי סי מפוצץ ואין קבוצות במיד ווסט מלבדה.בסיאטל בינתיים נהיה קהל כדורגל מדהים.

עזי 21 במרץ 2012

רונן, אני לא מדבר על מעברים היסטוריים בשנות החמישים אלא על המאה ה-21. חוץ מזה בתור אוהד של קבוצה שגם יש לה וגם מנציחה את המצב, מה היית חושב או מרגיש אם הגלייזרים, לשיטתם האמריקאית, היו מעבירים את יונייטד ללונדון? אני מניח שזה היה חורה לך יותר מאשר שיונייטד מוציאה 30 מיליון על ברבטוב.

דורפן 21 במרץ 2012

עזי – אתה הרי יודע שזה כמעט לא קורה. וכשזה קורה זה לרוב כי העיר לא מעוניינת במיוחד בקבוצה. קבוצות מצליחות לא עוברות ערים.

מה שאתה טוען – שעדיף המצב האירופי בו הן פשוט פושטות רגל?

לאמריקאים יש ליגה סגורה עם כללי שוויוניות ואם אתה חושב על זה, די הגיוני שבמשך השנים יהיו כמה מעברים. כפי שיש שינויים היסטוריים בליגות עם עליות וירידות.

ובכל מקרה המודלים השוויונים, תקרת שכר ודראפט, מעמידים את הכדורגל האירופי באור מגוחך.

עזי 21 במרץ 2012

הכדורגל האירופי אכן מגוחך, אבל הטפות ממודל בו לוקחים קבוצה – וסיאטל היתה מצליחה כלכלית – מגוחכות בעיני.

גיל 21 במרץ 2012

המקרה של סיאטל באמת כואב אבל זה יותר חריגה שלא מעידה על הכלל. אני גם מאמין שהם יקבלו קבוצה בקרוב, אולי את ההורנטס.

עזי 21 במרץ 2012

גיל, זה בדיוק העניין. מה זה 'ייקבלו קבוצה'. קבוצה היא לא מטבע עובר לסוחר, קבוצה היא קודם כל האוהדים שלה ולא הכסף והבעלים. ועם כל הכבוד להמון דברים מצויינים בספורט האמריקאי כולל תקרת שכר ודראפט ושיוויוניות, כאשר קבוצה כמו סיאטל מועברת, אני כבר מעדיף את החרא האירופי.

דורפן 21 במרץ 2012

עזי – אם בתחילת המאה העשרים היו יותר אנשים בניו יורק העיר מבכל קליפורניה, אז מבנה הליגות היום צריך לשקף את אמריקה של לפני 100 שנים או את אמריקה של היום.

זה גם לא מקרה כמו בספורט האירופי בו הקבוצה הוקמה היסטורית על ידי גורמים מקומיים. בא משקיע, שילם כסף לקבוצת כדורסל בוונקובר, לא תפס – לא רואה סיבה שהוא יפסיד כסף אישית לנצח ולא יעבור לממפיס.

אל תקביל בין וונקובר גריזליס – עסק שלא תפס – למועדון עם שורשים לשנים.

עזי 21 במרץ 2012

לא הקבלתי את ונקובר אלא את סיאטל, קבוצה מצליחה, עם שורשים, עם 40 שנה ויותר בעיר ואפילו אליפות. והיא עברה בגלל סכסוך משפטי ולא חוסר הצלחה.

גיל 21 במרץ 2012

נכון, זה באמת לא בסדר אבל שוב, זו חריגה גדולה שהרבה קבלו עליה.

דורפן 21 במרץ 2012

עזי – גם בכדורגל האירופי קבוצות התרסקו בגלל שנפלו לידיים של נוכלים או מומנו מכסף שחור שאחר כך נעלם. לפחות האמריקאים מחזיקים בכלל שקבוצה צריכה להיות יציבה כספית, ולעתים, מאד נדירות, זה המחיר.

בימינו רוב הערים שאיבדו קבוצות – קליבלנד, שארלוט, יוסטון – קיבלו אותן בחזרה בהזדמנות הראשונה. היוצא דופן זה לוס אנג'לס – אבל כאן קשה להגיד שהייתה חמדנות כלכלית. היה ממש נסיון של העיר לגרש את הפוטבול. הרי אין שום ספק שזו בערך העיר הכי רווחית להיות בה ולמרות זאת אין קבוצה.

י. גלילי 22 במרץ 2012

פוסט מצוין. תודה יואב. י

דריק רוז 27 במרץ 2012

היי יואב , מה שלומך קיבלת תשובה ממכבי היום ?

Comments closed