האמת שלי

כמה מחמאות קראתי אחרי סרביה. קצת יותר מדי. הרי ברור שאין כדורסל בארץ. וברור שהכדורסל בארץ הוא חולה אנוש כל כך הרבה זמן. וברור שבעיקר אין לו שום תוחלת או זכות קיום. כי בארץ יש אותה אלופה יותר מארבעים שנה (למעט מקרים שנער יספרם). אז מדוע לסקר את הספורט הזה? מדוע בכלל לתת לו את הכבוד שבהכרה בקיומו?

כי התקשורת פושעת.

לא מבינים פה שבלי תחרותיות אין ספורט? ובוודאי שאין סיבה לליגה? לא, לא מבינים. ממשיכים לסקר את הכדורסל כאילו הוא לגיטימי.

כמובן שגם אני בשביל פרנסה ורצון להיות בעיתונות סיקרתי ועדיין אני מסקר את התועבה הזאת. אני אשם לא פחות מאף אחד אחר.

אבל נעזוב את מכבי.

פעם היו כאן שחקני כדורסל הרבה יותר טובים. היו קלעים. היו שחקנים עם יכולת אישית. היום מה יש? ליאור אליהו אחד שכל המשחק שלו מלא חורים והוא עדיין הכי מוכשר ביי פאר ואולי היחיד שניתן להסתכל עליו. עומרי כספי גם לא רע אבל בוודאי לא שחקן NBA לגיטימי. יוגב אוחיון פרץ קצת לאחרונה. הוא חמוד.

אבל מה יש חוץ מהם?

יותם הלפרין זה שחקן? הוא איטי להחריד, לא מסוגל לייצר לעצמו מצב קליעה, לא מסוגל לחדור או לשמור, אז נכון שיש לו מסירה ממש טובה (לאחרונה) ונכון שגם פעם הייתה לו יד לא רעה. אבל מה חוץ מזה?

אצלנו זה מספיק כמעט עשר שנים להיות בחמישיית הנבחרת.

הכדורסל אצלנו הוא באמת חרפה.

וכמו המון דברים בארץ, הוא רק מתדרדר עם הזמן.

אז מבחינתי שהנבחרת תנצח מעתה את כל המשחקים בבית העלוב שהיא משחקת בו. מונטנגרו היא מדינה עם עשירית מתושבי ישראל, עניה בהרבה, והשחקן הכי טוב שלה ביי פאר, שהוא גם שחקן NBA מאוד מבטיח, ניקולה פקוביץ', בכלל לא משחק בקמפיין.

בלי אלכס טיוס, שהוא ישראלי בערך כמו שאני טנזני, אנחנו מפסידים למונטנגרו בדאבל פיגרס כמעט בכל משחק.

וסרביה? היא בושה של עברה.

וכל היתר הם באמת נבחרות של דיליטאנטים חובבנים.

אז שישראל תנצח מעכשיו. ויהיו פה אותם גנבי דעת מטומטמים שכל השנים דוחפים את הכדורסל ובעיני הם פשוט עבריינים, כי הרי אמרתי שהספורט הזה כלל לא ראוי לסיקור (ולכן גם אני עבריין), שיתלהבו ויחמיאו ויגנבו דעת.

אבל אני לא אחד מאותם גנבי דעת. אני אומר לכם את האמת שלי.

גם אם בעיניכם היא לא שווה פרוטה.

זה לא זה
פוטבול? פנטזי פוטבול!

55 Comments

אלכס 31 באוגוסט 2012

חוכמה קטנה מאד לנצל את ההפסד המעצבן והמעיק של היום בשביל לשפוך שוב את ה'אמת' שלך…וטיוס הוא ישראלי בדיוק כמו שטיילור רוצ'סטי (שעשה את המשחק למעשה, עבור היריבה) הוא מונטנגרי, אז בוא לא נהיה יפי נפש.

יואב דובינסקי 31 באוגוסט 2012

איזה אימפריית ספורט מונטנגרו. לחשוב שנבחרת הנשים בכדוריד הגיעה לגמר האולימפי ונבחרת הגברים לחצי גמר הכדורמים וסיימה רביעית. כמה זה מצחיק לדבר על עומק במדינה ענייה, מוכת מלחמות עם אוכלוסייה בגודל של תל אביב, אבל איזה יופי תרבות הספורט מושרשת שם.

מישקה 31 באוגוסט 2012

ושלא לדבר על כך שאחד משחקני הטניס הטובים בעולם היום (דג'וקוביץ') הוא בעל שורשים מונטנגריים. אומת ספורט לתפארת ממש.

אלכס 31 באוגוסט 2012

מסכים איתך יואב, למעט העניין שמונטנגרו היא לא ממש ענייה או מוכת-מלחמות לכשעצמה(אלא אם כן אתה מתכוון לתקופה שבה רק סרביה והיא הרכיבו את יוגוסלביה זוטא, להלן "סרביה-מונטנגרו" וחיילים מונטנגרים שירתו בצבא המשותף בסכסוכים הטריטוריאליים בבוסניה וקוסובו), מה שכן, זוהי בהחלט מדינת ספורט מרשימה.

יניב 31 באוגוסט 2012

הכדורסל בארץ רקוב, זה ידוע.

לגבי היום – ניהול משחק גרוע של שיבק וטיפשות מצד אליהו.

MG 31 באוגוסט 2012

בורו, יש הרבה בעיות בכדורסל הישראלי, אך בכל זאת שכבר 20 שנים רצופות הנבחרת מעפילה לאליפות אירופה (ובכדורסל היא מתקיימת כל שנתיים). אנחנו בערך המקבילה לשוודיה בכדרגל – מדי פעם עוברים את שלב הבתים ונופלים ברבע. האם שוודיה בכדורגל היא כישלון.
רציתי לכתוב שאתה קופמן לעשירים (אותן תלונות, נימה רגועה), אבל אז הבנתי שאתה יותר גרוע.
בערך 10% מהדברים שהוא אומר מבוססי עובדות, אצלך אפילו זה לאו.
זאת ועוד, הוא לפחות מדי פעם מציע מה לעשות ע"מ לשפר את המצב. אתה רק מתלונן. עזוב אותך תחקיר עיתונאי. תן קצת חומר למחשבה לגבי מהלכים שיש לבצע. אפילו אם הם יהיו קיצוניים וילהיטו עוד יותר את הרוחות.

יאיר 31 באוגוסט 2012

להגיד שזזה מקביל לשבדיה זו פשוט בדיחה, כי כדורסל זה ספורט שמשחקים בערך שתי מאיות ממספר האנשים שמשחקים כדורגל (וכמובן שיכולים לשחק אותו באופן טכני רק שחקנים גבוהים מ-1.85 מה שמשאיר פחות מ-10% מהאוכלוסיה ואני לארג').
אליפות אירופה בכדורסל מעניינת באירופה ובעולם את אותו מס' אנשים שמתעניינים באליפות המקבילה בכדורעף. ולכן בספורט כזה לא קשה להיות בטופ האירופי.

MG 31 באוגוסט 2012

אז ישראל שממוצע הגבוה בה נמוך משמעותית מהעמים הנורדיים מצליחה על אחת כמה וכמה.
האם בישראל עוסקים בכדורסל 50% מהאוכלוסיה לעמות 1% בשאר המדינות? הרי ברור שלא. התנאים זהים לכולם ולכן אין שום בעיה לבצע השוואה.
לשיטתך כדורגלנים לעולם יהיו יותר גדולים מכל ספורטאי אחר (למשל בולט או פלפס), כיוון שיותר אנשים מתעסקים בכדורגל. אני לא מסכים עם דעה זו.
בכדורגל לעולם לא יהיו אתלטים בסדר הגודל של מייקל ג'ורדן או לברון ג'יימס, מה שהופך את ההתמודדות בספוט זה לפעמים ליותר קשה.
אגב, מדלית הכסף ומדלית הארד באולימפיאדה הלכו למדינות אירופאיות, אז כנראה שלהיות בטופ האירופאי זה לא כל כך רע.

המאמן 31 באוגוסט 2012

MG, אני מסכים איתך.
העולם מתחלק לשניים: אלה שבונים ואלה שהורסים. אלא שעושים ואלא שמדברים.
עיתונאים תפקידם לבקר והכל טוב ויפה, ויש להם השפעה על קבלת ההחלטות, אבל הם לא באמת מכניסים את ידם לבוץ. אם לעיתונאים היה כל כך חשוב מצב הכדורסל הישראלי, אז אולי הם היו הולכים לאמן קבוצות ילדים או אולי מסתובבים במגרשים של בתי הספר אולי במקרה ימצאו שם ילד קטן עם פוטנציאל שמשחק כדורסל, או אולי עוזרים בגיוס ספונסרים למחלקות נוער או אולי… וכו' וכו'
במקום זה הם יושבים על ה… וכותבים… וכותבים…
העולם מתחלק לשניים:
כל אחד צריך להחליט באיזה צד הוא רוצה להיות.
נ.ב לבנות יותר קשה מלהרוס, אז קחו את זה בחשבון

איציק 31 באוגוסט 2012

השורה האחרונה שלך זה לא חוכמה, זה נובע ישירות מהחוק השני של התרמודינאמיקה. כל מערכת שואפת להגדיל את האמטרופיה (מידת אי-הסדר) ולכן להרוס זה קל. להקטין את האנטרופיה, צריך להשקיע אנרגיה, כלומר מאמץ…

נועם 31 באוגוסט 2012

העולם מתחלק לשניים: כאלה שכותבים עם שגיאות כתיב, וכאלה שכותבים חצי משפט נכון והחצי השני, בדיוק את אותם מילים, עם שגיאות כתיב ("אלה שבונים ואלה שהורסים. אלא שעושים ואלא שמדברים").
סתם, האמת שהוא מתחלק לשלוש, יש גם את האלה (אלא?) שכותבים בלי שגיאות בכלל, אבל אנחנו כ"כ מעטים (משהו כמו שתי מאיות, כמו הכדורסלנים) שזה זניח.

MG 31 באוגוסט 2012

נועם, התוצר הסופי של עבודתי הוא דוח ביקורת ולעיתים אני גם כותב פוסטים חובב.
באלה אני עושה הגהות ובכל זאת שאני מעביר למישהו נוסף הוא תמיד ימצא איזשהו סיכול אותיות שלא שמתי לב אליו או א'/ע' שהתחלפו להן בלי ששמתי לב, אפילו שאין לי בעיה מובנית של שגיאות כתיב, כמו שיש למגיבים אחרים (לא כ"כ אכפת לי כל עוד אני מבין מה המסר).
עכשיו תחשוב שאנשים פה כותבים תגובות לפעמים בלחץ של זמן, בין שורות קוד/לקוחות/בדיקות/אחר בעבודה ואין להם זמן או/ו כוח להגהות. ברור שבמקרה זה יהיה שגיאות כתיב.
ואם אתה רוצה להקפיד על חודו של יוד, אז זה "אותן המילים" ולא "אותם המילים".
האם אתה לא עושה הגאות או שיש לך שגיאות כתיב? או שאולי בכלל צריך לתקוף אותך על זכר/נקבה בעברית?
אני חושב שאחרי הטעות הזו לאיציק מגיעה התנצלות.

איציק 31 באוגוסט 2012

MG תודה,
בסופו של יום, אני הגבתי יותר למטה, והוא ענה. אני מקווה שאנשים יבינו שזו לא מגרעה מכוונת, ויש דברים גרועים מזה.
אני בכול אופן אשתדל לישון טוב בלילה.
תודה :-)

גל דגון 1 בספטמבר 2012

OMG. נתקלת באדם שכל ההערכה העצמית שלו מושתתת על היכולת שלו לאיית, ואתה מבקר את התחביר שלו? אין לך לב?

MG 1 בספטמבר 2012

גל, אתה גדול וצודק – סליחה.

S&M 1 בספטמבר 2012

נועם, בנוגע למקרה שבחרת לטרחן עליו: אומרים "אותן" מילים ולא "אותם" מילים. אולי גם אתה לא שייך לקבוצה שכותבת בלי שגיאות בכלל? כי אני בטח שלא שייך לקבוצה הזו. אני שייך לקבוצה של אלה שאין להם כוח לטרחנים.

S&M 1 בספטמבר 2012

סליחה MG, פספסתי את תגובתך על ה"אותן/אותם". ;-)

אדם בן דוד 1 בספטמבר 2012

קוצו של יוד. אבל זה בעמט לו קזא משנא:>

MG 1 בספטמבר 2012

אדם, אתה מוזמן להשתמש במנוע החיפוש גוגל, ע"מ לודא שניתן להשתמש בשתי צורות הביטוי. דווקא פה אין לי טעות.

יאיר 2 בספטמבר 2012

אתה רק מעצים את הענין, במקרה נולדתי בסקנדינביה ושם אנשים פשוט לא משחקים כדורסל, זה לא ספורט פופולרי ועממי שם, אין מגרשים בכל פינה וכד' וכנ"ל בהרבה מדינות, לא יוצאים כדורסלנים טובים במדינה שלא משחקים בה את המשחק.
ישראל היא מדינת כדורסל, בכל בית ספר יש מגרש כדורסל ולכן יש פה כדורסל לא רע. רוב המדינות לא מתעניינות במשחק הזה, בנורבגיה ובדנמרק יש הרבה יותר שחקני כדוריד וליגה מקצוענית עם יותר צופים מאשר הליגה הישראלית בכדורסל, זה הכל.

אזי 31 באוגוסט 2012

אני לא מבין מה זה לא כל כך קשה להיות בטופ האירופאי?
ישראל צריכה להיות טובה ביחס לתחרות שלה. מה הטענה שלכם? שהרמה באירופה לא מספיק גבוהה אז לא צריך להתיחס לזה?
אז צריך לבטל את כל הליגות הנמוכות בכל העולם!
מה זה לקחת את אליפות המכללות? הרי הרמה שם נמוכה יחסית לNBA, אז בשביל מה לשחק שם בכלל?
הטענה הזאת עולה כל פעם שהנבחרת מצליחה באירופה או כשמכבי מצליחה באירופה.
"טוב, אין תחרות… אירופה נחלשה…"
אז מה? אז ישראל לא נחלשה? אז אירופה בוטלה?!
להגיע מהמדינה החשלת ספורטיבית הזאת לאליפות אירופה זה הישג מדהים!
לא משנה נגד מי משחקים!

איציק 31 באוגוסט 2012

MG,
כבר מן רב אני שואל למה יציע העתונות מצליח כל-כך ועם הזמן אני מתחיל לקבל תובנות, בהמשך להשוואה שלך בין בורוביץ' לקוף:
1. זו אמורה להיות תוכנית ספורט נטשכת ולכן צריך כתב ספורט נושך ודעתן, וזהו הקוף.
2. ריאליטי זו הדת הנוכחית ולכן יש את רסקה גם כיפה וגם כחנון.
3. פרסומות חובה, ולכן יש את Head & Shoulders בכבודו ובעזמו.
3. תוכנית של וכוחים בפאנל, ברקוביץ' על תקן פרוספר אזגי.
4. לתוכנית בידור צריך משהו עם תגובות קרש, אז הכי טוב את הזקנים מהחבובות אבל לא היה ניתן אז יש את שלימה.
5. על תקן ערבי/אישה/הומו, כלומר משהו לא ממגזר הכדורגל יש את צביקה שגם הוא רעשן מומחה.
לכן יש לך מתקון מנצח.
תחשוב מה היה עם במקום שלימה וצביקה למשל היו מביאים את אלישע לוי ודן שמיר. שנים הם היו באים ולא היתה שומע מהם מילה. מי היה נותן להם לפתוח את הפה.
אני יודע שזה לו תגובה לנושא אך כיוון שהעלת את עיניין הקוף ראיתי לנכון להתייחס לתוכנית עצמה.

נועם 31 באוגוסט 2012

מתכון!!!!!!!!

איציק 31 באוגוסט 2012

נועם, אני מבין שאתה משועמם בלי שגיאות כתיב. אני מודה שיש לי שגיאות כתיב, אך אצלי זו בעייה חמורה אך נסבלת. מנסה להלחם בה, אך בהצלחה זניחה לצערי. לעניות דעתי, כתיב נכון זו תכונתך הטובה היחידה אצלך. לכן אשמח אם גם בתגובות אחרות שלי תנצל תכונה יחידה זו ותעשה הגעה.
אני מבין שאתה מתקשה להבין ולהתייחס לתוכן, אך נראה לי שזה לא בגלל שגיאות הכתיב שלי כי אם בגלל בעיות אחרות שלך.
שבת שלום.

נועם 31 באוגוסט 2012

הגהה.
בעיה. עם י' אחת.
מפתיע שאתה מסיק מסקנות כה מרחיקות לכת מזה שכתבתי מילה אחת.
אין צורך להיפגע. לא טענתי שאתה בנאדם לא טוב, או שדבריך הם לא לעניין, דווקא די משעשע מה שכתבת. אפילו לא טענתי שזה כ"כ חמור לכתוב בשגיאות כתיב. רק תיקנתי אותך.
"כל הפוסל במומו פוסל".

איציק 31 באוגוסט 2012

העניין הוא שכל פעם יש משהו אחר שזה מה שהוא עושה (לאו דווקא בדה-באזר). אין מה לעשות, בסופו של דבר זה שורף פיוזים. יש אנשים עם בעיות חמורות יותר. הטעויות הללו הן לא משהו חדש, ואינן נעשות בכונת תחילה. זה משהו שמתמודדים איתו אבל גם חיים איתן.
זה לא כל-כך לעניין לדעתי ההערות אך אני לרוב לא עונה לגביהם, לפעמים בציניות.
בכול אופן, כמו שסיימתי את ההערה הקודמת, שבת שלום.

איציק 31 באוגוסט 2012

הרימו לך להנחתה אתמול, והפעם אני מסכים על הניתוח, רק שצריך גם להשאיר את החולה חי, ואצלך הוא לא.
והרי סיפור על האהובה שלך, הספורט האמריקאי. המנחה שלי לשעבר ז"ל היה בשבתון ב-CMU. אוניברסיטה טובה מאוד, לפחות בתחום שלי, ואני לא יודע עד כמה טובה בפוטבול. הוא לימד שם קורס ומה לעשות, בסופו היה מבחן, חלק עברו וחלק נכשלו. אחרי פרסום הציונים לפי הסיפור מגיע אליו בחור נחמד, שחור, גבוה ואתלטי. פנה מאוד מנומס ושואל את המנחה שלי האם הוא יודע מי הסטודנט. התשובה היתה לא (המנחה שלי היה איש אשכולות אך ספורט לא היה אחד התחביבים שלו לחלוטין). הסטודנט אומר שהוא כוכב נבחרט הפוטבול של האוניברסיטה ועל זה נאמר לו כל הכבוד. לאחר-מכן בא הפאנץ', הבחור נכשל במבחן, ועל זה הוא קיבל השתתפות בצערו של המנחה שלי. הוסבר למנחה שלי שזה לא מספיק, כי כישלון גורם להשהייתו מנבחרת הפוטבול, והתשובה היתה שהוא לא היה צריך להכשל כי עכשיו זה כבר מאוחר מידי. הסטודנט בנימוס אמר תודה והלך. אחרי 5 דוקות סופה בדלת ניכנס דיקן הפקולטה כולו בשוק. הוא שאל את המנחה שלי האם הוא הכשיל את כוכב נבחרת הפוטבול ונענה בשלילה. נאמר לו שהוא לא הכשיל אותו כי אם הסטודנט הצליח להכשל בעצמו. הדיקן אמר שזה חמור מאוד כיוון שהתקשר הקואץ' של הנבחרת ואמר שהשנה הפקולטה לא תקבל אף מנוי למשחקי הפוטבול כיוון שהכשילה את הכוכב.
אני מניח שזה מקרה די מייצג של תרבות ספורט המכללות האמריקאית מתוך מה שאני שומע, רואה וקורא מדי פעם. לכן עם כל הכבוד להם, לפעמים אני מעדיף את הביצה הסרוחה שלנו.
שבת שלום

קורא אדוק 31 באוגוסט 2012

חלאס כבר עם הבדיחה הזו שקוראים לה כדורסל ישראלי
הענף הזה לא באמת קיים ולכן אני לא מבין בכלל את כל ההתייחסות אליו

העיקר ערוץ הספורט מפמפמים כל הזמן את התשדיר המטומטם והמביך שלהם "ערב הכדורסל של ישראל אפשר לחתוך את המתח"

המאמן 31 באוגוסט 2012

קורא אדוק, איזה ענף כן קיים בארץ? ובבקשה אל תגיד כדורגל…
ואם אפילו הכדורגל לא קיים, אז עם מה נשארנו?
לפי הצעתך, אפשר לסגור את הבאסטה. אז עזוב, בוא נשקיע בצבא וזהו.
ענף הכדורסל בנסיגה, אבל ככה זה בכל הענפים שאשכרה צריך לצאת מהבית בשבילם. צריך לזכור שיש היום לילדים המון פיתויים, ולא פשוט לשכנע אותם לעזוב את המחשב ולהתחיל לרוץ ולהזיע.
הכדורסל הוא תרבות גבוהה, כזו שמצריכה ידע מוקדם על מנת להבינו וליהנות ממנו. אבל מה לעשות, מרבה דעת מרבה מכאוב, ואם אתה לא מבין למה מתייחסים לכדורסל – אז כנראה שלא כואב לך. וברור למה.

קרקו 31 באוגוסט 2012

בני ציפר לא היה מנסח את זה טוב יותר.

פראליה 31 באוגוסט 2012

נמאס להגיד אבל הכרחי –
כרגיל צודק.

אלכס 31 באוגוסט 2012

לגבי מה או מי כתבת את זה פראליה, הפוסט או התגובות ?

שחר 31 באוגוסט 2012

יותם הלפרין, איך הוא בנבחרת עשר שנים? כזכור לי הוא סיים סגן מלך הסלים באליפות אירופה לנוער, את העתודה הוא הוביל למקום שני באליפות אירופה, ושנה לאחר מכן באליפות העולם הוא נבחר לחמישיית האליפות וסיים כמלך הסלים.
אתה אומר שאין הצלחה בבוגרים שקולה להצלחה בנוער? אין בעיה, בבוגרים הוא הוביל את מכבי ב 2008 לגמר היורוליג, ונבחר לחמישיה השנייה של היורוליג באותה עונה. אז נכון שמכבי סיימה ללא תואר באותה עונה, אך זה ברור לכולם שללא הפיינל פור הם היו לוקחים אליפות, וכמה שחקנים יש לנו שנבחרו לחמישיה השנייה של היורוליג בעונה מסוימת? והאם לא כולם היו מכוכבי הכדורסל הישראלי בזמנם?

עומרי כספי אינו שחקן Nba לגטימי? כזכור לי יש ב nba באזור ה 500 שחקנים, מתוכם לפחות 300 הם לגיטימים (עשרה לקבוצה), וכספי הוא בהחלט ב 300 הטובים. אתה מצפה ממנו להיות חמישיה ויותר ורק אז הוא ייחשב מבחינתך שחקן Nba לגטימי, אבל תבין שהרוב הם לא חמישיה ולא רק מי שכוכב הוא שחקן nba לגטימי.

MG 31 באוגוסט 2012

שחר, הם אפילו לא סיימו מקום ראשון בליגה באותה עונה, אז למה החלטת שהם היו לקוחים אליפות?
מאזן מול חולון 1-3 לחולון, כולל משחק הגמר ביד אליהו.
מאמן מול בני השרון 3-1 לבני השרון, כאשר הנצחון היחיד של ת"א הוא במשחק צמוד מאד בחצי הגמר.
אני דווקא חושב שבסדרה הם היו מפסידים לכל אחת מהן, במיוחד לחולון שהיתה עם יתרון ביתיות (למרות הפסד טכני במלחה) ובאותה עונה פשוט היתה קבוצה טובה יותר.
גמר היורוליג הוא יוצא הדופן באותה העונה ולא אובדן האליפות.

אלכס 31 באוגוסט 2012

לא מסכים איתך מתן, עם פייזר(בריא), וויצ'יץ' המחלים ובאטיסטה, שלא לדבר על שאר הסגל המוכשר מאד, הם היו מפסידים בסדרות ???
ממש לא, וגם בגמר שהפסידו לחולון, הם הובילו רוב המשחק.
נכון שמול בני השרון של אפי, היה להם איזשהוא סוג של מיס-מץ' בלתי מובן, אבל עדיין הנסיון(ופייזר) היה מכריע בסדרה.

אלכס 31 באוגוסט 2012

שלא לדבר על בזיון השריקות בגמר הגביע…
כך שמתוך שלושת התארים שיכלו להשיג, הם איבדו אחד לקבוצה טובה יותר(צסק"א), אחד לג'יימי ארנולד והשופטים(הפועל י-ם), ואת האליפות הם איבדו תודות ליכולת של כמה שחקנים להיות לוזרים במשחק אחד קובע…לצערי, כולל הלפרין(מבלי לבטל את התרומה שלו אותה עונה).

MG 31 באוגוסט 2012

אתה שוכח שלחולון היה יתרון ביתיות ובשני המשחקים באולם הפחים הם לא היו קרובים לנצחון (נגמר צמוד, אבל חולון היו הרבה יותר טובים).
חולון היתה קבוצה עמוקה, כך שגם העייפות לא היתה משפיעה עליה, לעמות בני השרון שהיו קבוצה של 6-7 שחקנים.
לעניין גמר הגביע – אני מש לא מסכים איתך (אתה שוכח את כל השריקות שגרמו ל20 הפרש), אבל גם אם אתה צודק, מכבי ת"א הם האחרונים שיכולים לבוא בטענות לשופטים.

אלכס 1 בספטמבר 2012

על זה נסכים שלא להסכים, בתור אוהד מכבי וכדורסל בכלל.

המכביסט הריאליסט 11 בספטמבר 2012

בשנת 2008 הפועל חולון הייתה אחת מקבוצות הכדורסל החזוקת באירופה – הכל התחבר להם והם היו מנצחים את הסידרה מול מכבי ב-4 משחקים במקרה הרע (מבחינתם).
אם מכבי ת"א הייתה לוקחת אליפות באותה שנה, זה היה בזיון והוכחה שהשיטה של קופל גרועה יותר מהבעיה שהיא מנסה לפתור.
בתור אוהד מכבי, נהניתי לראות באותה שנה את המשחקים של חולון יותר מאשר את אלו של מכבי ואין ספק שהלפרין אחראי בין השאר לאובדן האליפות באותה השנה.

גל דגון 31 באוגוסט 2012

אני כבר לא מתעצבן על הנרקיסיזם של בורוביץ'. אני יודע למה לצפות כבר, אם אני קורא ומתעצבן רק אני אשם בזה.

שרף אם אחד הציטוטים הקורעים בשנים האחרונות: "זה איירבול ברמה גבוהה." ענק.

ולגבי המשחק – געגועי ליניב גרין.

גל דגון 31 באוגוסט 2012

*שרף עם

אלכס 31 באוגוסט 2012

גל, אתה צודק לחלוטין בכל שלוש הנקודות !!!
מדהים כמה שחסרונו של סנטר(אפילו מוגבל התקפית כמו גרין) שלוקח ריבאונד ממיקום וכוח(ולא רק אתלטיות) מונצח אפילו נגד קבוצה בלי שני הסנטרים המובילים שלה(פקוביץ' וגולובוביץ'), שלא לדבר על וראנייש הענק שלא זומן אפילו.

דרור 31 באוגוסט 2012

נו, יופי. אז כתבת את דעתך.
זה טור עתונאי זה?
ואגב, מילא שמרגיז ששומעים עוד ועוד מילים לועזיות שנשזרות לתוך העברית, צריך להשלים עם זה, תופעת המילים השאולות משפות אחרות היא טבעית. אבל לקרוא את הביי פאר שלך מייק מי צורך להקיא.
וכמי שפרנסתו על המילה הכתובה, אולי תתאמץ ותכתוב עברית.

טל בן יהודה 31 באוגוסט 2012

בורו,
אני בין שלא ניסיתי את האמבטיה החמה שהמלצתי לך עליה.
הנה כמה נקודות לגבי הדברים בטור:

1. לגבי "אותה האלופה כבר 40 שנה".
האזכור של מכבי ת"א בכל פעם שהכדורסל שלנו חווה הפסדים ואו כשלונות כאלה או אחרים הוא אינטרסנטי לגמרי.

נכון, יש לנו אותה אלופה כבר 40 שנה, אבל לא נראה שזה פגע ממש בנבחרת הכדורסל שהשתתפה ב-40 שנה האחרונות ב-19 אליפויות אירופה (כשסיימה בחלקן במקומות דיי גבוהים) ופספסה רק פעמיים אפשריות.

בנוסף, אם תופעה כמו מכבי ת"א קיימת רק בכדורסל, אז למה אנחנו לא מצטיינים בשאר ענפי הספורט שלנו, היכן שאין מכבי ת"א שתהיה אחראית לעובדה ש"אין ספורט". הרי גם נבחרות הכדורגל לא ממש מאירה את אירופה. ובכדורגל שלנו אין איזו אלופה נצחית. האמת, שגם נבחרות הכדורעף וכדוריד לא. וגם בכל ענף ספורט אחר אנחנו דיי מאחורה… מישהו יודע איפה ה"מכבי ת"א" בענפים האחרים?

2. לגבי הקמפיין של מונטנגרו.

יש לי דעה קצת שונה לגבי כל הקמפיין שלהם. אני חושב המאזן של 6-0 הוא מאד משקר, ואם מישהו יזכור בכלל לעקוב אחריה בקמפיין הבא, הוא יראה אותה חוזרת לגודל טבעי יותר.

במשך כל המשחק הראשון של הקמפיין, בו ישראל התארחה אצל מונטנגרו, ישראל שלטה במשחק, עשתה להם בית ספר וגרמה למונטנגרים להראות כמו פח אשפה של כדורסל.
כל זה עד לשתיים-שלוש הדקות האחרונות שבהן ישראל פשוט קרסה מנטאלית באופן תמוה. לקריסה הזו היה מינימום קשר לכדורסל אמיתי. עד לאותה רגע, אני מאמין שראינו את מונטנגרו האמיתית.

אם ישראל לא הייתה מתפוררת בצורה מוזרה שכזו, מונטנגרו הייתה פותחת בהפסד ביתי שהיה פוגע בביטחון העצמי שלה. אני מאמין שהיא גם הייתה ממשיכה שהפסד בסרביה (שגם ככה היה ניצחון מאד מאד "מזליקי").

כל הקמפיין הזה שלה בנוי על מומנטום וביטחון עצמי שנבנה בעקבות קריסה מאד חריגה של ישראל. כמובן שהכל כאן משוער, ויש המון "אם ואם ואם" – אבל אני מאמין שלולא אותו ניצחון של מונטנגו במשחק הפתיחה היא הייתה מגיעה להיכל ברקורד של 3-2 (במינימום) וגם מפסידה אתמול.

במקום זה, היא 6-0, וישראל עדיין נאצלת לסבול את התוצאות של אותה קריסה. לעולם לא נדע, אבל כמו שאמרתי, נראה אותה באליפות אירופה ובקמפיינים הבאים.

3. לגבי השחקנים.
נכון שהנבחרת שלנו לא בדיוק מציגה קמפיין מוצלח, אבל עמרי כספי "לא שחקן NBA לגיטימי"? אם כך, מה זה אומר על רבע מהליגה שם. אין צורך להשתלח במרירות לכל עבר בלי סיבה.

הנבחרת שלנו תמיד תמיד הייתה "גדולה מסך חלקיה". תמיד פיצינו על חוסרים מסוימים בחכמת משחק, לחימה והקרבה, והופעות טובות ברגעי האמת. אם תפרק נבחרות קודמות שלנו בצורה הזו של שחקן-שחקן, תוכל להגיע למסקנות דומות לגבי נבחרות שסיימו במקומות גבוהים מאד.

אין צורך להתחיל למנות מה כל שחקן שלנו שווה.
(חוץ מזה, אתה צודק שיותם הלפרין לא שחקן. הוא מוסר בחסד, אבל לא הרבה מעבר לכך כרגע).

נראה לי שזה מספיק לעכשיו.
נראה מה יהיה ביום ראשון באסטוניה ונקווה שתנצח שם. בכל מקרה, ניצחון או הפסד, מחכים לטור "האחרי" שלך.

הרבי מיעוטו 1 בספטמבר 2012

(גילוי נאות- הכותב אוהד הפועל ת"א)
א. אם מכבי אחראית להצלחות בכדורסל הישראלי, היא אחראית גם לכשלונות. אם אינה אחראית לכשלונות- גם אין לה חלק בהצלחות. פשוט מאוד.
ב. גם אן זה לא פוגע בכדורסל (ואני לא מסכים אם התיאוריה הזאת), לגיטימי להחזיק בדיעה שענף ללא תחרותיות לא עונה על אחת ההגדרות הבסיסיות של ספורט. זאת הטענה של יואב. תתמודד איתה או לא- עניין שלך, אבל זאת טענה אמיתית.
ג. כפי שכתבתי בעבר, הכדורסל הוא לא שוס גדול כפי שמציגים אותו, היות והוא לא מתמודד מול הטופ העולמי של המשחק כפי שנתמודד הכדורגל (הן ברמת הקבוצות והן ברמת הנבחרות). הוא פופולרי יותר בארץ מאשר בארצות מע' אירופה, ולכן באופן יחסי מצליח. לא יותר ולא פחות מחשיבות הצלחת השייטים או הג'ודוקות שלנו, לדוגמא.

גל דגון 1 בספטמבר 2012

א.קישקוש דמגוגי. אם לדעתך מכבי אחראית לכשלונות, אתה צריך להציג טיעונים שתומכים בטענה, אם מישהו רוצה לטעון שמכבי תורמת להצלחות הוא צריך לעשות אותו דבר. הדברים אינם תלויים אחד בשני.

ב. אף אחד לא מבטיח לך תחרותיות. מצטער. אני מוכן לקבל את הטענה לפיה ליגה שבה תנאי ההתחלה אינם שוויוניים פחות או יותר אינה ספורטיבית, אבל ההשקפה הזו מחסלת גם ענפי ספורט רבים אחרים, בכללם רוב ענפי האולימפיאדה.

ג. הכדורסל בישראל פופולארי באופן יוצא דופן? מעניין, בהתחשב בכך שאין תחרותיות ומכבי הורסת את הענף כבר 40 שנה. תאר לך מה היה פה אם לא היתה מכבי!

ביורובאסקט 2007 ישראל התמודדה עם יוון, רוסיה וספרד. לא בהצלחה, אבל בכבוד. נבחרת הכדורגל מעולם לא שרתה עם נבחרות מסדר הגודל הזה בטורניר בודד.

הרבי מיעוטו 1 בספטמבר 2012

אין ספק שהסיפור של הכדורסל הישראלי, בטח מאמצע שנות השבעים הוא הסיפור של מבי ת"א. לטוב (וכאוהד הפועל קשה לי להודות בזה) ולרע.
מעידן ה"צסקא אכלה אותה" והמערכונים של הגשש על נשר'קה מכבי מיצבה עצמה כקבוצה של המדינה, והאחראית לזיקפה הספורטיבית הלאומית, עם שרי ביטחון ביציע והערוץ היחידי כספונסר וכמחלקת השיווק. היא גם הוקיעה כאויב ישראל כל מי שלא הסכים למיצוב שלה כקבוצה של המדינה. כשזה קרה כשהיא ראשונה בין שווים (בעידן שהכסף לא היה פקטור כל כך אקוטי), זה הוביל את הכדורסל הישראלי קדימה. המקום השני בטורינו ב-79, הנוכחות הקבועה של קבוצות (גם הפועל)בגביעי אירופה (לאלופות וקוראג'), הנכוחות הרציפה באליפויות אירופה לנבחרות- כל אלו נבנו מההצלחות של מכבי בשדה התדמיתי, ומהעובדה שיכולתה לגייס את העם הפכה את הכדורסל לענף פופולרי ללא פרופורציות לרוב מדינות אירופה המערבית, למרות שהישראלי לאו דווקא בנוי גנטית לכדורסל דווקא. העיניין הוא שההצלחה התדמיתית והמחיקה התודעתית של המתחרות אמנם הועילו בטווח הקצר, אבל את הפגיעות בטווח הארוך אנחנו רואים עד היום. הפרמידה נעשתה צרה מדי. כשרונות שלא הגיעו למכבי, או שהגיעו בכדי להחליש את היריבה למרות שלא התאימו למארג הקבוצתי של מכבי נעלמו או התפוגגו, ואחרים בעלי פוטנציאל אפילו לא התחילו בשיוף היכולות, היות שכל מחלקות הנוער בקבוצות הפריפריה כבר לא יכלו להציע תנאים שהם אפילו קרובים למקצוענות של מכבי. מה שקרה הוא שהכשרון, למעט הבלחות פה ושם הלך ונעלם, וכהוכחה דירוגם של כל נבחרות הגילאים הישראליות בדרג ב' האירופאי. אז הנה- מכבי בנתה ומכבי הרסה. דרך אגב, השלט במשחקי הפועל ת"א בכדורגל "מייצגים את הפועל ולא בישראל" נולד בדיוק מהפגיעה של מה שסיפרתי כאן- אנחנו יודעים לאן יכולה להוביל האמירה "הקבוצה של המדינה", ואנחנו לא רוצים בזה.

קשקשן בקומקום 1 בספטמבר 2012

יפה אמרת

קשקשן בקומקום 31 באוגוסט 2012

נו באמת בורו.

עומרי כספי לא שחקן לגיטימי – רק ששתי קבוצות מה NBA חושבות אחרת, ואפילו המספרים שלו הם של שחקן לגיטי

יותם לא שחקן – הוא יותר שחקן משאתה עיתונאי, ומעניין שלא מעט קבוצות לאורך זמן חושבות את זה. אינטיליגנט, מוסר בחסד, שומר גדול, אז הוא לא זורק מספיק, אין ספק, אבל לא שחקן? 10 שנים כל העולם (חוץ ממנו) פמפם שהוא הקטש הבא ואז כשהוא לא היה כל יד אליהו הגדול של טל בו יהודה שרק לו בוז. אפסים. ואחרי זה הוא עוד שוקל לחזור למכבי

יוגב – ראית את היורוליג שנה שעברה? ראית את המשחק נגד סרביה? הוא כזה לא שחקן שאני מבטיח לך שמכבי מקללים שהם לא שידרגו וסגרו לעוד 4 שנים. בטח עם האלטרנטיבות שיש להם.

והאמת – הדור הזה דווקא מוכשר יחסית, בטח שנבחרת עם טפירו, בורשטיין, גרין וקוזיקרו לא יותר מוכשרת, או עם ג'מצי, ליפין, דניאל ואמסלם.

בקיצור – שתה מים. הספורט בארץ עלוב אבל דווקא הכדורסל יחסית לא רע.

הדבר היחידי שאני מסכים איתו הוא בזיון הליגה והאליפות הקבועה מראש. אבל זה כבר נושא לדיון אחר על דון שמעון

אלכס 31 באוגוסט 2012

יותם שחקן מוכשר, אבל בלי ביצים לצערי, הוא מוסר מצוין ועד לא מזמן גם היה קלע טוב…אבל שומר גדול הוא לא.
שומר לא רע במקרה הטוב.
חבל לי שהוא לא מצליח להשתלט על המשחק יותר, זה יותר עניין של אופי מאשר של כישרון(שיש לו).

גל דגון 1 בספטמבר 2012

ליותם יש חוסר רציני באתלטיות, גארדים איטיים הם לרוב לא שומרים גדולים. הוא מפצה על זה כמו שוויצ'יץ' בזמנו פיצה על חוסר האתלטיות שלו – הוא מבין נתיבי מסירה ויודע לסגור אותם, כל עוד הרגליים שלו זריזות מספיק למשימה.

התקפית יש לו בעיה עיקרית אחת – גארד שמסרב להיכנס לצבע מגביל את עצמו. ואני לא זוכר את הפעם האחרונה שיותם נכנס לצבע.

אלכס 1 בספטמבר 2012

לא בהכרח גל, גיא גודס לדוגמה לא היה אתלט יותר מיותם…אבל הוא היה חזק, חכם, ונע מצויין לטרלית ולפיכך היה שומר טוב מאד, הרבה יותר מאשר מספר לא מבוטל של שחקנים אתלטיים בהרבה(ובשביל לא להיות בורוביץ', לא אתעקש על צבע עורם).
לגבי ההתקפה…הוא היה נכנס לצבע עד לפני שנתיים-שלוש, לא הרבה, אבל היה. בקמפיין הזה אם הוא הולך פנימה זה רק בשביל למסור וזה מגביל בצורה משמעותית את האיום ההתקפי שהוא מהווה, ומקל בהרבה את עבודתה של ההגנה שמולו.
וחוצמזה, הוא לא זורק…כמעט בכלל…ולא בגלל שהוא מתקשה לייצר מצב זריקה לעצמו, אף אחד גם לא עובד בשבילו ואת הזריקות החופשיות שהוא מקבל בטעות מחצי חדירה של אוחיון אן כספי או אליהו הוא ממשיך ומוסר לרוחב במקום…זה מטריף לי את השכל.

גל דגון 1 בספטמבר 2012

גודס לא היה מנתר גבוה יותר מיותם, אבל כמו שאתה אומר היה נע לטרלית ביותר זריזות. גם זו יכולת אתלטית.

אני לא כ"כ מסכים איתך לגבי המסירות, הן לרוב הולכות לגבוהים ואם אין לו מסירה פנימה הוא כן זורק, אבל אם הוא היה מאיים גם בחדירה זה היה פותח לו יותר אופציות גם למסירה וגם לקליעה.

סתם שחקן, וחבל. הוא היה יכול להיות כ"כ טוב. אני עדיין זוכר את המשחק שהוא נתן בהצלבה נגד ברצלונה, כשביינום נבחר לשחקן המשחק. הוא היה פנונמנאלי.

עוד אחד שצועק 3 בספטמבר 2012

יופי יואב, יש לך אחוזי המרה מעולים בהשגת תוכן גולשים מול תוכן שלך – על כל שטות שאתה פולט יש 20 איש (כמוני) שעונים לך ברהיטות (לא כולל אותי) ולוגיקה שעולות על שלך עשרות מונים.

אתה לא יותר טובב מגנבי לייקים שמפרסמים תמונות של ילדים חולים כדי בפייסבוק.

אתה חסר תקנה, אבל אולי מנהלי הבלוג יקבלו שכל וירחיקו אותך מכאן לצמיתות, כי אתה אולי מצליח להניע קוראים להגיב לפרובוקציות שלך בטווח הקצר, אבל מרחיק את מי שאוהב ספורט בטווח הארוך.
עדיין לא פגשתי מישהו שמשתין מהמקפצה בצורה כל כך גלויה כמוך.

Comments closed