צריך יותר מאמנים אמריקאים

הייתי אתמול בהיכל נוקיה ונהניתי. במשחק הראשון בין מכבי לאשדוד לא הייתי. המשחק השני בין מכבי חיפה להפועל ירושלים היה גרוע למדי. 47 איבודי כדור היו בו וכמעט כולם לא בגלל הגנה גדולה. הפועל ירושלים הייתה זוועתית. אבל מכבי חיפה הפתיעה אותי לטובה (למרות 26 איבודים). הם דייקו ב-84% מה-2 (נדיר) והפגינו כדורסל מאוד קבוצתי. ניתן היה להיווכח שזו קבוצה מאומנת ו/או קבוצה עם מעט אנוכיות בקרב שחקניה. וזה יפה.

חיפה הניעה כדור מצוין ומצאה לא מעט את הגבוהים שלה בעמדות נוחות מתחת לסל. גם לנמוכים היא יצרה מצבי קליעה מאוד נוחים ובעיקר שיחקה הגנה כבירה. והפועל ירושלים זו לא קבוצה של חדלי אישים.

התרשמתי מבראד גרינברג. כשמביאים לישראל אדם שהיה ג'נרל מנג'ר של פילדלפיה 76 ומאמן מכללות בכיר למדי אי אפשר לטעות. מה שגרינבג ישכח כמעט אף מאמן ישראלי לא ילמד. במובן זה ממש לא ברור מדוע במשך השנים לא הביאו לכאן עשרות רבות של מאמנים אמריקאים. הסיבה- קברניטי קבוצות בורים ומאוד מקורבים למאמנים הישראלים.

לא שהמאמנים הישראלים גרועים. ולא שהשחקנים הישראלים שגדלים כאן או מרבית הזרים שמוחתמים כאן מספיק טובים כדי שבאמת ניתן יהיה לקבל מהם כדורסל איכותי ויציב. ועדיין, מאמן אמריקאי עדיף עשרות מונים על מאמן ישראלי- ובעיקר כאשר מרבית השחקנים המובילים הם אמריקאים.

לפני שנה ג'ון תומאס, הסנטר של הפועל ירושלים, אמר לי שהוא לא מבין איך בישראל לא עובדים מאמנים אמריקאים. "הם גם אנשי מקצוע הרבה יותר טובים וגם מתקשרים הרבה יותר איתנו, השחקנים האמריקאים, זה כל כך מתבקש ולכן אני לא מבין מדוע זה לא קורה".

אני מקווה שההצלחה של גרינברג בחיפה תשכנע ראשי קבוצות לנהוג כג'ף רוזן. ומנגד, רוזן אף הוא אמריקאי. אם לא היה, אין סיכוי שגרינברג היהודי היה מגיע לכאן.

הלילה המאמן שיתמודד עם גרינברג בגמר הגביע גם הוא אמריקאי. דייויד בלאט אחלה בן אדם והוא רוצה שתחשבו שהוא אחלה פטריוט אבל אני מכיר אותו היטב ויש לו המון ביקורת על מה שקורה בארץ- לא רק בספורט אלא בהכל (:

אני אוהב ומעריך את בלאט אבל את הקבוצה שלו הרבה פחות. בכלל, אני חושב שמכבי השנה דלה ואפורה במיוחד. אולי היא עדיין פייבוריטית בגמר הגביע. אבל לפי מה שראיתי מחיפה בחצי הגמר היא בהחלט מסוגלת לתת פייט עד הסוף למכבי. אם גרינברג יזכה בגביע זה יהיה הישג מדהים. מגיע לו, ומגיע לאוהדי מכבי חיפה- אלה שאינם רק מסתפקים בעידוד קבוצת הכדורגל.

עונת מעבר. אחת לפני השינוי הגדול
מחרים את גמר אליפות אפריקה

58 Comments

איציק 7 בפברואר 2013

יתכן שחיפה יקחו גביע, וגרינברג עושה עבודה טובה, אבל מאמן אחד זה לא סטטיסטיקה. היה פה רודיאו דמיקו, מאמן אמריקאי שהביא את כל התארים שאפשר אך עזב/הועזב בעונה הבאה. האמת, לא יודע מה הסיבה, מוזר, אבל עובדה. האם הוא היה הצלחה? מבחינת התוצאות כן, אבל יש עוד פרמטרים כמו תקשורת עם ההנהלה, קשר עם השחקנים, היתערות בסביבה (לא קל לזרים פה כמו בהרבה מקומות אחרים למרות האנגלית). חוץ מזה כמה מאמנים מהשורה הראשונה עומדים בתור לבוא במסכורות ובתנאים הקיימים. אז תהייה ריאלי. היתי שמח לפופוביצ'ים וקלאהונים, הם חסרי מוטיבציה לבוא לאמן פה. הציונות לא מדברת אליהם. מאמן ישראלי לא כל-כך גרוע, הבעייה היא שמגיעים אליו שחקנים ללא יסודות. גרינברג, לפי עדויות השחקנים, עוצר אימון כדי להסביר יסודות. לא נראה לך מוזר שצריך לשחקן בן 26 או 28 להסביר יסודות? אז תחילה שיסדרו את הטיפול בנוער, אחר-כך נבדוק אם יש צורך במאמן אמריקאי בבוגרים. ולא, אני לא נגד. אם גינזבורג הישראלי יכול להיות בצ'כיה אז גרינברג האמריקאי בהחלט יכול לאמן בישראל.

אלון 7 בפברואר 2013

פיל ג'קסון מחכה לטלפון.
מי בדיוק אתה רוצה שיגיע לפה? עוזר מאמן במכללות מרוויח פי כמה ממאמן ישראלי אז מה האינטרס שלו להגיע לחור במזרח התיכון לעבודה שלא תתרום לו להמשך הקריירה? כמה יהודים ציוניים כמו גרינברג תמצא? גם אח שלו וברוס פרל לא יעזבו את הטלויזיה אפילו אם מזרחי יתקשר ויציע להם עבודה.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

ברור שמאמן אחד זה לא סטטיסטיקה. גם יכול להיות שגרינברג בסופו של דבר לא ייחשב כאן להצלחה גדולה (למרות שגמר גביע זה כבר מאוד יפה) אבל זה לא אומר כלום. מה שחשוב זה שארה"ב היא מדינה עם איכות כדורסל שעולה במאות מונים על זו של ישראל. מן הסתם גם המאמנים שם הרבה יותר טובים. כשמרבית הכוכבים שלך גם כך אמריקאים רק מתבקש שתביא להם מאמנים יותר טובים ובוודאי כאשר הם שותפים לאותה מנטליות ושפה ורקע אתם.
אני גם לא חושב שלמאמנים אמריקאים יהיה יותר מדי קשה להשתלב כאן. ראשית, האנגלית. שנית, הם לא צריכים לעשות כלום חוץ מלאמן כדורסל (היטב). הייתי רוצה לחשוב שבסופו של דבר גם התקשורת והאוהדים יקבלו אותם יפה. במדינות רבות מאמנים זרים זה הדבר הכי טריוויאלי שיש. בישראל זה תמיד היה דבר מאוד נדיר. גם בגלל התקשורת והאוהדים ושנאת הזרים וההתנשאות עליהם שקיימת כאן.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

יגיעו לכאן מאמני מכללות מדיוויזות קטנות יחסית. ויגיעו מאמנים בין עבודות. לכל אחד מהם יש נסיון עם עבודה עם אמריקאים ומספיק ידע כי הוא היה מאמן ראשי של מכללה ב-D1.

איציק 7 בפברואר 2013

ואחרי כל זאת, עדיין לא ענית על השאלה החשובה באמת, איך זה יקדם את הכדורסל בישראל? הרי הם יבואו לליגת על, והצרות מתחילות בגילאים הצעירים. זה שוב אותו הסיפור של טלאי על טלאי. אולי בשבילם זו פרנסה סבירה בין עבודות, אולי זה טוב לזרים הבינוניים מינוס אשר אצלנו הם הכוכבים, אך איך בסופו של דבר זה יעזור לגדל דורות של שחקני עתיד עם יסודות והבנת משחק? אם תשכנע אותי בזה, קנית אותי.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

לא אשכנע אותך בזה כי אתה כמובן צודק. אני סתם חושב שלשיפור הרמה בליגת העל (בקצת, למעשה רק כדי להוציא יותר מהקבוצה על שחקניה האמריקאים) כדאי להביא מאמנים אמריקאים. בגדול, זה רק קוסמטיקה, אבל לקונטקסט של ליגת העל היא די חשובה.

יואב דובינסקי 7 בפברואר 2013

אני מסכים עם רוח הטקסט, אבל אל תשכח שיש חשדות כבדים נגד חיפה בכל הקשור לחוזים כפולים עם גרינברג. זה אמנם לא הופך אותו למאמן פחות טוב, אבל אם החשדות יתבררו כנכונות, זה יכול להסביר למה קשה להביא לכאן מאמנים מנוסים מארה"ב

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

לא צריך ללכת על מנוסים בהכרח. גם מאמנים צעירים ממכללות די קטנות או מה-NBDL זה יהיה מצוין.

יואב דובינסקי 7 בפברואר 2013

אני רואה את בלאט עוזב את מכבי לטובת גונזגה, לא את מאמן גונזגה עוזב את האוניברסיטה לטובת מכבי.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

בלאט לא יעזוב לטובת גונזגה. מעט מאוד מכללות היו מצליחות לשכנע אותו לעזוב את מכבי למענן, אם בכלל. בלאט גם סירב להצעות להיות עוזר מאמן ב-NBA. הוא רוצה להיות רק מאמן ראשי (ואולי גם ייקח ג'וב של Associate Head Coach, עוזר מאמן בכיר במיוחד, אם יימאס לו ממכבי, ויש מצב שיימאס לו בקרוב). אבל בגדול הוא כאן כי החיים שלו כאן. וכי הכסף באירופה טוב. וכי אין לו ממש חשק להיות עוזר מאמן.

אלון 7 בפברואר 2013

גונזגה מדורגים 6 בארה"ב וקשה לי לראות אותם מחליפים מאמן…
כל מאמן בדיויזיה הראשונה במכללות שבין עבודות יכול למצוא עבודה כעוזר. בארה״ב יש למאמנים לאן להתקדם ומאמן אמריקאי שיגיע לאשקלון או משהו מהסדר גודל הזה גומר לעצמו את הקריירה וזה בלי לדבר על הירידה בהכנסה ובאיכות חיים.

ניתאי 7 בפברואר 2013

אחרי הנאחס על ערן לוי ואבוקסיס עכשיו תור גרינברג.
הפסד ב-30 לחיפה היום.

MOBY 7 בפברואר 2013

הפעם זה נוגע לי.
אתה מכיר איזה רבן או עושה כשפים להסרת השחור?
מזל שחיפה ניצחה את ירושלים שמישהו למעט כלבו וקול חיפה יכתבו על הקבוצה המעולה הזו.
רק שתפסיק למסור ליריב.
משחק כזה מראה חלק מתחלואות הכדורסל בישראל

את רוצה לנצח ומודע לזה שאם תנצח חצי קבוצה תעבור בשנה הבאה לשחק בצהוב…

משה 7 בפברואר 2013

מאחר וגם כך בליגה משחקים רק אמריקאים, נביא גם מאמנים אמריקאים,המנון אמריקאי וקהל אמריקאי והכל יהיה נפלא. אני מחכה באמת לעיתונאים האמריקאים שיכולים לשפר את המצב פלאים.

עומר 7 בפברואר 2013

אם זה היה אפשרי, הייתי עושה לך לייק.

אלכס 8 בפברואר 2013

+1

אלכס 8 בפברואר 2013

אהבתי את התגובה הצינית והנכונה שלך, וכתושב מישיגן שמעדיף כדורסל קבוצתי ואינטיליגנטי(ולא יכול לסבול את השכונתיות ב-NBA)אני מסכים איתך לחלוטין.
יש מאמנים טובים בארה"ב, ללא ספק, אבל זה בטח לא גורף, ממש לא.גם ככה רוב המאמנים הטובים הם מאמני מכללות(ולא סדרני העבודה ב-NBA, למעט יוצאים מן הכלל), ולא בטוח שזה מה שמתאים לכל מקום.

MG 7 בפברואר 2013

מכבי חיפה של אבי אשכנזי היתה לא פחות טובה.
בנוסף, היא הגיעה הן לגמר הגביע והן לגמר הליגה (אם אני לא טועה) וזאת כאשר אשכנזי עובד שם במשרה חלקית (או לפחות בנוסף לשמרה נוספת). כך שאולי עדיף בכלל מאמן במשרה חלקית (המגדם די דומה לשלך).
לגבי הנקודה שהעלה משה, אני הייתי הולך על שילוב עם שלי: נחליף את עיתונאי הספורט באמריקאים במשרה חלקית. לפחות מפוסטים שחורצים גורלות בהסתמך על מאמן אחד נמנע.

MOBY 7 בפברואר 2013

לחיפה מאזן נוראי במשחקי גביע בכדורסל ובכדורגל אולי השנה?

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

אבי אשכנזי מאמן אנדרייטד- לפחות מבחינה הישגית. לא מבין מדוע הוא בחיים לא במיקס של קבוצות גדולות.

MG 7 בפברואר 2013

כיוון שהוא אינו מוכן לוותר על העבודה השניה שלו וקבוצות כמו הפועל י-ם ובטח מכבי ת"א לא יעסיקו מאמן במשרה חלקית.

איציק 7 בפברואר 2013

שיאמן רק חלק מהקבוצה ;)

אמיר 7 בפברואר 2013

מה העבודה השנייה שלו?

MG 7 בפברואר 2013

אם זכרוני אינו מטעני, משהו כמו מנהל לוגיסטיקה (או משהו בסגנון) באיזושהי חברה בחיפה (או באזור).

שמעון כסאח 7 בפברואר 2013

מנהל הלוגיסטיקה של יוניליוור ישראל(תלמה)

איציק 7 בפברואר 2013

הוא בדרגת ניהול בחברה ליצור מזון (אוסם, תלמה או משהו דומה, אחת החברות הגדולות).

עומר 7 בפברואר 2013

אכן, הדבר שחסר לליגה בה 70% מהשחקנים הם זרים הוא מאמנים זרים.גם ככה זו ליגה רקובה שאף אחד לא מתעניין בה , אז אתה רוצה להרוס אותה לגמרי?

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

למה מאמנים אמריקאים יפחיתו מרמת העניין?

עומר 7 בפברואר 2013

אני טוען שהשילוב של כמות עצומה של שחקנים זרים, יחד עם מאמנים זרים יפחית בצורה משמעותית את ההזדהות של הקהל ואת העניין שלו בליגה.
זו ליגת כדורסל ישראלית, והיא צריכה להיות מבוססת על ישראלים. צריך להפחית את מספר הזרים בכל קבוצה כדי לתת לישראלים לשחק. עם כל הכבוד לזרים שמגיעים לפה, הרמה לא תרד.

גל דגון 7 בפברואר 2013

אני מסכים עם הכותרת, מאמנים אמריקאים זה לא מספיק.

גל דגון 7 בפברואר 2013

התחכמות יתר מוקדמת, תחבירית הבדיחה לא עובדת.

יניר 7 בפברואר 2013

היה לנו נגיד בנק אמריקאי שהציל אותנו מעצמנו אז בוודאי שמאמן יכול להוסיף.
אני מת לשמוע את האימבצילים מתוכניות הרדיו השונות מחכים לו הפינה ואוכלים את הכובע ( ראה אוסקר וג'ורדי)

MG 7 בפברואר 2013

נו באמת,
אתה חושב שברננקי נגיד יותר טוב מפרנקל?
פישר מוכר בלי קשר לזה שהוא אמריקאי.

MG 7 בפברואר 2013

*מוכשר

שמעון כסאח 7 בפברואר 2013

בראד גרינברג הוא המאמן האמריקאי הראשון שאימן בארץ, לא היו לפניו…

טריוויה קצרה: מי אמר, "אנחנו נוסעים למדריד כדי לרוץ"? איך הסתיים?

(ד"א בורוביץ, אם גרינברג ידבר טובות על המדינה גם אז יחסך אליו יהיה חיובי?)

עומר 7 בפברואר 2013

פרד דווילי, 47 הפרש.
(את ההפסד זכרתי, אבל נעזרתי בגוגל לחפש מי היה המאמן)

שמעון כסאח 7 בפברואר 2013

יפה.

ואם בריאל ובפוויליון עסקינן
https://www.youtube.com/watch?v=dTIucAO1zPI

אלכס 8 בפברואר 2013

תגובה יפה, שמעון.

המתקן 7 בפברואר 2013

ואני האמנתי לך שבוע שעבר שאמרת שלמאמנים אין השפעה.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

המתקן- תקן את עצמך. בחיים לא כתבתי דבר כזה (:

עומר 7 בפברואר 2013

http://debuzzer.sport5.co.il/borowitz/archives/8374
"אבל ב-98% מקבוצות הכדורגל בעולם זה לא עובד כך. לכן המאמנים באמת לא כל כך חשובים!!!"
"העובדה שנותנים כיום בעולם לכל כך הרבה מאמנים צעירים ולגמרי חסרי ניסיון לאמן קבוצות גדולות (בישראל במיוחד, אבל לא רק) ממחישה עוד יותר עד כמה התפקיד הזה הוא בלתי חשוב. ועד כמה המינויים של המאמנים ניזונים מתדמיות ואופנות."

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

הם חשובים, לא עד כדי כך חשובים. ואני כתבתי על כדורגל. בכדורסל הם יותר חשובים.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

שורה תחתונה: מאמנים שעובדים הרבה זמן בקבוצה הם מאוד חשובים (גם בכדורגל כמובן) אלא שבארץ זה כמעט בחיים לא קורה. לכן הם כמעט ולא חשובים (בכדורגל)

איציק 7 בפברואר 2013

אתה מתכוון לבוגרים או בכלל?

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

איציק- לא הבנתי למה אתה מתכוון

איציק 7 בפברואר 2013

אתה אומר שלמאמן השפעה לא גדולה. אני מניח שדעתך שונה כאשר מדובר על גילאי הילדים והנוער, וההתייחסות לבוגרים בלבד. אני חלוק עליך בעיניין בוגרים ולדעתי מאן טוב משדרג מאוד גם את הבוגרים, אך אני חושב שראוי ותתיחס לתפקיד המאמן בגילאים הצעירים.
אנחנו מדברים הרבה אך אולי ראוי לתת פעם פוסט על תפקיד המאמן כעיצוב של הספורטאי הצעיר לא רק כמאמן כי אם גם כדמות לחיקוי, קרי המחנך. אני פוגש יותר מידי אנשים שמספרים לי שהמאמן של הילדים שלהם הוא מאמן יסודות מעולה אך לא בן-אדם, צועק ומנבל את הפה. זה לדעתי לא מאמן ולא נעלים. מאמן שאינו מחנך הוא לא מאמן. כיוון שאתה הרבה פעמים מעלה את הדיון לגבי חשיבותו של המאמן, היתי רוצה לשמוע גם על תפקידו בגילאים הצעירים.
מקווה שהבהרתי את עצמי.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

המאמן חשוב תמיד, לא כל שכן בגילאים הצעירים שם הוא גם מהווה דמות אב, מורה, פסיכולוג וכו'. כעת אני מבהיר: כך צריך להיות. ברור שבמקרים רבים מאמן הוא גם דמות שיכולה "לתרום" לא מעט דברים או חוויות שליליות לילד. באמריקה כל מאמן, גם בבוגרים, מדגיש כי הוא קודם כל איש חינוך. למרות שזה כמובן לא תמיד נכון, לפחות יש את הפריטנציה הזו, שבמקרים רבים אכן מתמלאת. כאן לא שומעים זאת כמעט מאף מאמן. אין להם יומרה לכך ובמרבית המקרים הם גם לא כאלה. מעניינות אותם רק תוצאות. ולצערי זה מתחיל כבר בגילאים צעירים במקרים רבים. כשמוסיפים לכך את המשכורות והמעמד הנמוך של מאמנים בתרבות הישראלית מבינים שתקווה רבה אין לנו.

איציק 7 בפברואר 2013

יואב,
מסכים, רק כאשר מדברים על מאמן ומחנך בארה"ב ישר עולה לי המחשבה על בובי נייט.

גיל שלי 7 בפברואר 2013

בובי נייט הוא תותח על. הראשון שדאג שכל השחקנים שלו יגמרו קולג' (רק איזייה ברח לו), לא עניין אותו צבע במקום בו צבע קבע הרבה, בקיצור משוגע עם קבלות אבל גם הרבה דברים טובים עומדים לזכותו

איציק 7 בפברואר 2013

מסכים לגמרי, אבל הוא עדיין צף בזיכרון קודם כל כמשוגע ולא כמחנך. כמאמן גדול, תמיד.

איציק 7 בפברואר 2013

דרך-אגב, עד כמה שאני זוכר, איזייה השלים את התואר אחרי סיום הקריירה ב-NBA במילוי ההבטחה לאימו. אם זה נכון, אז בסופו של דבר אפשר לומר שנייט הצליח גם איתו.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

נייט היה מחנך. השחקנים שלו תמיד סיימו בצמרת הדירוג של הכדורסלנים שהצליחו להיות בוגרי אוניברסיטה. אבל נייט גם היה דמות רודנית וכזה שנוהג לקלל בכל משפט. אני אוהב אותו וחושב שהוא מאמן כביר וגם דמות חינוכית למרות שהוא לא הטיפוס הכי נוח או יציב.

יואב בורוביץ' 7 בפברואר 2013

לראות משחקים של קבוצות של נייט היה עונג צרוף. וספר הספורט הכי מענג שקראתי בחיים הוא SEASON ON THE BRINK על עונת 1986-7 של אינדיאנה של ג'ון פיינשטיין.

גיל שלי 7 בפברואר 2013

אכן ספר ספורט מופלא, playing for keeps על מייקל עומד איתו באותה שורה

אנונימוס 7 בפברואר 2013

יום אחד ימצאו דרך פשוט להעביר את כל המדינה כמות שהיא לתוך אמריקה, ונסגור עניין לשביעות רצון כל המעורבים.

D! בארץ הקודש 7 בפברואר 2013

בחיים לא!
לא כל עוד אני כאן!

D! בארץ הקודש 7 בפברואר 2013

אני חושב שהיה מצוין עם היו מביאים לפה עיתונאים וכותבי טורים אמריקאים!!!!

חיים 8 בפברואר 2013

אין שום סיבה שיגיעו לכאן מאמנים זרים שהמאמנים הישראלים הם בן הטובים בעולם.

להזכירך 4 מאמנים ישראלים אימנו באותה תקופה 4 נבחרות שונות באליפות אירופה. לא זוכר תופעה כזאת בשום ענף וארוע ספורט כדור בעולם.

צביקה שרף בנבחרת ישראל
פיני גרשון בנבחרת בולגריה
מולי קצורין בנבחרת פולין
דיוויד בלאט עם נבחרת רוסיה

אני מסכים הליגה הישראלית בכדורגל כדוריד וכדורעף חייבים מאמנים זרים כי הענפים האלה לא מעניינים אף אחד במדינה ולכן אין פה מאמנים ישראלים טובים אבל הליגה שלנו בכדורסל אחת הטובות בעולם וזה בזכות המאמן הישראלי שיודע לבנות קבוצות טובות בתקציב נמוך.

Comments closed