יוסטון וה-NBA הרוויחו

מדוע החתמת דווייט הווארד מהווה תקדים חשוב

images (6)

אני קצת אוהד של דאלאס מאבריקס, ולכן אני מבואס שדווייט הווארד החליט שלא להגיע לביג די.

אבל אני כל כך מאושר שהוא כן החליט לזנוח את אל.איי פאקרס גם במחיר ויתור על 30 מיליון דולר- לא דבר של מה בכך חברים. אני מסכים עם גיל שלי, שיש בכך אמירה היסטורית. לא יודע איך זה ישפיע על הלייקרס בעתיד, אבל אני לא זוכר אותם עד היום לא מצליחים להביא פרי אייג'נט שהם כל כך רצו להביא- וכאן עוד כל שנדרש זה להשאיר אותו.

אבל הווארד כנראה הבין שזה לא כיף לשחק לצד קובי ולכן ויתר על העיר שהכי מתאימה לאופי שלו ולאספירציות שלו מחוץ לכדורסל. הוא גם עבר לקבוצה שנחשבת לחלשה יותר- היסטורית ודאי אך אולי גם כיום. כולי הערכה לצעד הזה שלו.

הווארד איבד לא מעט ממניותיו בשנה האחרונה אבל הוא עדיין היה הפרי אייג'נט הכי מבוקש בפגרה, ואחד המבוקשים ביותר בשנים האחרונות. האנשים ב-NBA לא טמבלים.  הם מבינים שבמיטבו מדובר בביג מן הטוב בליגה. חיית הגנה, חיית ריבאונד ושחקן שמסוגל בקלות לתת 22 נק' ו-12 ריב' לערב. גם נוטים לשכוח שהוא הנהיג קבוצה כבר לגמר ה-NBA כאשר מקיפים אותו שחקנים די בינוניים. דווייט הווארד במיטבו הוא אחד מ-3-5 שחקנים הכי מיוחדים ואולי גם איכותיים בליגה.

לא בטוח בכלל שהוארד יחזור לרמה הזאת. הוא כבר בן 27, והוא אחרי שנה-שנתיים מאוד לא טובות בהיבט התדמיתי-מקצועי. אבל הוא עדיין הדבר הכי טוב שיוסטון יכולה היתה לקוות לו. מדברים על דאריל מורי כנביא הסייברמטריקס/אנליטיקס, אבל כבר שנים הוא אומר שהוא רוצה להביא שחקנים יעילים וזולים כדי שזה יאפשר לו מקום תחת תקרת השכר כדי להחתים כוכב על או שניים.

עכשיו עם דווייט הווארד וג'יימס הארדן לפניו הוא סוף סוף מצליחו לעשות זאת. אגב, במהלך השבוע האחרון מורי ויוסטון גם בדקו אפשרות להשתחרר מהחוזה הדי כבד של ג'רמי לין, במסגרת טריידים אפשריים בעסקת הווארד. אני לא יודע אם יוסטון עדיין מספיק טובה כדי להתחרות על תואר. לין הוא רכז בינוני במקרה הטוב. פרסונס הוא 2 בינוני פלוס. אשיק הוא גבוה הגנתי טוב מאוד אבל מאותגר התקפית ולא בטוח שהוא יישאר. ויתר השחקנים של יוסטון? במחשבה ראשונה אני אפילו לא יכול לציין את שמם (הנה, פתאום עולה לי בראש תומאס רובינסון, הפורוורד הצעיר שנתן עונת רוקי איומה למרות שאני צופה לו עתיד לא רע במקצוענים).

אבל ברור שהארדן והווארד לבדם לא יצליחו לקחת את יוסטון עד הסוף, או קרוב לעד הסוף. אבל הם כן יהפכו אותה לראשונה אחרי שנים לקבוצה חזקה לגיטימית. קבוצה שעם עוד עסקה או שתיים טובות- בהחלט יכולה לאיים על התואר.

זה נהדר ליוסטון. וזה עוד יותר נהדר לאזור המערבי ובכלל ל-NBA. אנחנו חיים בעידן של מעט מדי קונטנדריות אבל דווקא בחודשים האחרונים אנו נוכחים ללמוד שלצד מיאמי וסן אנטוניו גם יש פייסרס, ויש נטס ויש בולס (אם רוז יחזור חזק), ויש במערב את OKC ולפתע גם יש את גולדן סטייט, ואת הקליפרס, ואת ממפיס, ובמתווה מסוים- אולי גם את הלייקרס (הרי אף פעם לא ניתן להספיד אותם לגמרי).

זה עדיין לא הופך את הליגה לטובה מספיק (במזרח בפירוש אין מספיק קבוצות איכות), אבל זה בהחלט מהווה שיפור.

ויותר מהכל קיימת תחושה של משהו מיוחד עם חתימת הווארד ביוסטון כי מאוד נדיר ששחקן בקליבר ובפרסטיז' שלו חותם בקבוצה שנחשבת לבינונית ודי אפורה. וזה דבר נהדר.

אני מאחל הצלחה ליוסטון רוקטס- כי אני אוהב את דווייט הווארד וכי אני אוהב את הכיוון שהעסקה הזו מכוונת אליו.

 

הדרך
צדק הוא רק כוכב

34 Comments

רמי מורנל 6 ביולי 2013

מסכים עם כל מילה . יש להם דווקא הרבה שחקנים שהם אולי לא עילוי אינדיבידואלי , אבל יוכלו בהחלט לפרוח לצד גבוה שמושך דאבל-טים . יוסטון הלהיבה כבר בשנה שעברה עם הארדן וחבורת צעירים , ויהיה מעניין וכיף לעקוב אחריהם השנה. .

אלון 6 ביולי 2013

אתה מתכוון לתומאס רובינסון וגם בדרך לעבור בטרייד.

יואב בורוביץ' 6 ביולי 2013

אפילו את השם שלו לא זכרתי במדויק. מתקן. תודה.

ניצן פלד 6 ביולי 2013

1. תומאס רובינסון עבר בטרייד לפורטלנד (יאושר ב-10 לחודש).

2. יוסטון זה מועדון מכובד עם היסטוריה ומסורת והרבה סנטרים מעולים. לא קבוצה בינונית ולא אפורה.

3. צמרת המזרח – עם מיאמי, נטס, בולס ופייסרס, לא פחות חזקה מצמרת המערב עם OKC, ספרס, קליפרס, ממפיס, ווריורס ורוקטס.

4. דריק מורי אכן שם יותר דגש על סייברמטריקס, ועושה עם זה עבודה טובה, אבל הוא הבין משהו מאוד בסיסי לגבי "מאניבול" – הדברים האלה עובדים בדגימות גדולות. לאורך העונה. אבל זה נכשל בפלייאוף, בדגימות קטנות, כשהלחץ גובר, המרווח לטעות קטן, והמשמעות של שחקנים שהם "סטארים" מתבררת. שחקנים שמתעלים ברגעים האלה, משחקים טוב יותר, טועים פחות. לכן, השילוב של קבוצה שמורכבת מצמד כוכבים ומצוות מסייע שנבנה ב"מאניבול" הוא הדבר הכי נכון וטוב שמישהו בפוזיציה של מורי יכול לעשות.

5. אגב, אחרי דרקסלר-חאכים ומגריידי-יאו, שוב יש לרוקטס צמד סווינגמן-סנטר שכולל שחקנים מהטובים ביותר בליגה בעמדתם (בסיטואציה מסויימת, הארדן ודוויט יכולים להיות אולי גם הטובים בליגה בעמדתם). בפעם הראשונה זה הביא אליפות. בפעם השנייה זה לא עבר סיבוב (וכשכן, זה היה כשמגריידי היה פצוע ויאו נפצע במהלך הפלייאוף), אבל אם הם היו בריאים לאורך כל התקופה שלהם יחד זה היה הופך אותם לקונטנדרים. גם עם הצמד הזה הרוקטס יהיו קונטנדרים (בטח עם מי שיבוא במקום אשיק, בטח אם זה יהיה ג'וש סמית').

מכולת 6 ביולי 2013

אינדיאנה..ממפיס
בקיצור מאני בול..

תוהה בדרכים 6 ביולי 2013

1. אין קשר הכרחי בין רמת הכוכבות של השחקן לבין היכולת שלו לעמוד לחץ. לא חסר דוגמאות של כוכבים גדולים שלא העלו את המשחק שלהם ברגעים המכריעים לעומת שחקני משנה שכן (הורי, פישר, אפילו דרק שארפ).

2. המניבול מתאים יותר לבייסבול מכוון שזה אומנם ספורט קבוצתי, אבל כזה שמורכב מפעולות בלתי תלויות של פרטים. לדוגמה, היכולת שלך לחבוט או לשרוף חובט כפיצ'ר, לא תלויה כמעט ברמת הקבוצה מסביבך (רמת הקבוצה כן משפיעה על השאלה אם הפעולות הללו יובילו בסוף לניצחון).
מכוון שבבייסבול המספרים של הפרט לא תלויים בקבוצה הם משקפים את היעילות האמיתית שלו.

להבדיל, בכדורגל או כדורסל אתה לא יכול לנתק את המספרים של הפרט מהקונטקסט הקבוצתי והדרכים שם לסגור פערים תקציביים הם אחרות.

3. הטיעון על שחקנים מהטובים בליגה בעמדות שלהם הוא אולי נכון עובדתית אבל מטעה מאד שמשווים אותו לשנות 90. אלג'ואן היה הסנטר הטוב בליגה שבה היו ארבעה סנטרים בין שבעה-שמונה השחקנים הטובים בליגה. הוא היה השחקן הטוב בליגה בכלל, אחרי ג'ורדן. הווארד הוא הסנטר הטוב בליגה שתקופה שספק אם המעמד הזה שווה שחקן טופ 20 מכלל השחקנים.

ניצן פלד 7 ביולי 2013

1. כוכבים שמתעלים ברגעי לחץ הם השחקנים שמביאים אליפויות. שחקנים משלימים שעושים את הפעולות הנכונות הם בדיוק זה – משלימים. הם לא סוחבים קבוצות לאליפויות. וזה נכון לגבי כל ספורט. וזה בדיוק מה שמאניבול – בין אם מדובר בכוכב ובין אם מדובר בשחקן משלים – לא יכול לחזות.

2. הכל כאן נכון. בתגובה למה זה היה?

3. אדרבא – בליגה עם פחות סנטרים עילאיים מבעבר – עליונות של הווארד היא משמעותית עוד יותר. זאת בהנחה, כמובן, שהוא יחזור להיות עליון כמו שהיה.

תוהה בדרכים 7 ביולי 2013

1. אם השחקנים מסוגלים לבצע באותה רמה- מבחינת קליעה וקבלת החלטות- אין מניעה עקרונית שמה שעבד בעונה הרגילה יעבוד גם בפלייאוף. כמובן שלרוב זה לא עובד כך, אבל יש יוצאים מהכלל: דטרויט בשנת האליפות שלה היא ה-דוגמה. גם סקרמנטו היו לוקחים אליפות 2002 אם השופטים לא היו דופקים אותם.

2. הנקודה היא שה"מאניבול" פשוט לא מתאים לכדורסל או כדורגל, נקודה.

3. מעעמדו של הווארד לא מנותק מהירידה ברמת הסנטרים. להפך, הוא הביטוי לזה: בשנות ה90 הוא לא טופ 5 בעמדה הזו. אם אלונזו מורניג (שהיה שחקן טוב יותר) לא היה מספיק טוב להוביל קבוצה קרוב לאליפות, למה שהווארד יצליח?

הווארד הוא אולי הסנטר הטוב בליגה אבל הוא לא אחד השחקנים הטובים בליגה.

ניצן פלד 10 ביולי 2013

ב-1 ו-2 אתה פשוט טועה.

1. בטח שיש מניעה שמה שעבד בעונה הרגילה יעבוד בפלייאוף. המניעה היא "כמות הדגימה". מה שעבד, והתאזן, והתיישר על פני 82 משחקים, יכול לא להתאזן על פני סדרה של 7 משחקים. ואז אתה מפסיד 4 פעמים, ואתה בחוץ.

2. לומר ש"מאניבול" לא עובד בכדורסל זו כמובן טעות גמורה. בכדורגל הוא מתקשה לפרוח לא רק בגלל שקשה יותר לכמת יתרונות וחסרונות של כדורגל, אלא בעיקר בגלל התעשייה של הכדורגל, שהיא פרוצה ורדודה.

3. נכון.

תוהה בדרכים 12 ביולי 2013

1. ענין "טעות הדגימה" נכון לגבי כל סוג בנייה של קבוצה. גם קבוצה שבנויה על כוכב אחד תפגע במידה שהוא ייכנס לתקופה רעה בפלייאוף. להפך, הגיון סביר שקבוצה מאוזנת, פחות חשופה לפגיעה כזו, פשוט כי היא לא תלויה ביכולת של שחקן ספציפי.

2. לא ברור על מה מבוססת הקביעה שלך. הרי "מאניבול" נוסה בכדורגל (בליברפול) על ידי הגאונים מהרד סוקס והתוצאה הייתה אחד הכישלונות הכלכליים והמקצועיים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל. והאבסורד פה הוא שזה היה ברור מהרגע הראשון לכל מי שיש לו הבנה בסיסית בכדורגל. העיקר ש"המאניבול" הכתיב להוציא מאה מיליון פאונד על אנגלים אפסים עם סטטיסטיקה טובה של "הכנסת כדורים לרחבה".

אלון 6 ביולי 2013

אני לא חושב שפרסונס בינוני פלוס, לטעמי הוא טוב מאוד.

ירושלמי 7 ביולי 2013

כרגע הוא עדיין אחד הבינוניים בעמדה מספר 2.
אבל מבחינת פוטנציאל מדובר בשדרוג של ברנט בארי.
שחקן שיודע לקלוע ולשמור ויש לו אתלטיות שלא רואים בד"כ אצל לבנים.
בהחלט פוטנציאל לא רע.

שגיא 8 ביולי 2013

הוא לא 2 (הארדן שם, הלו), אלא 3. ולא נראה לי שהוא לגמרי לבן.

חנן 6 ביולי 2013

ועכשיו גם עומרי כספי מצטרף. http://www.nrg.co.il/online/3/ART2/487/499.html?hp=3&cat=620&loc=20

אלעד 6 ביולי 2013

אני חושב שאנשים לא ראו כדורסל בשנה האחרונה. אני בכלל לא בטוח שיוסטון התחזקו עם ההחתמה הזו. כימיה כבר לא חשובה? רק מספרי פנטזי? אשיק היה מרכיב מאוד מוצלח בעונה הקודמת של הרוקטס, וזו קבוצה שהייתה משתפרת בכל מקרה גם בלי לעשות כלום, רק מהאלמנט של ההמשכיות. איפה האוורד נכנס בפאזל הזה? אני מקווה שהמאמן של יוסטון יהיה מספיק אסרטיבי ויידע להפעיל אותו כמו שצריך. אני לא בטוח.

אמיר 6 ביולי 2013

הצוות המסייע לא רע בכלל…
דבר ראשון פארסונס הוא אחד הסמול פאורדים הטובים בליגה בלי להגזים
פאריק בברלי הוא אחלה רכז
יש שני וטרנס מאוד מוערכים שבהחלט יכולים לתת – ארון ברוקס ופראנסיסקו גארסיה
יש גם חבורת צעירים לא רעים בכלל(גרג סמית,טרנס ג'ונס ג'יימס אנדרסון)

וכמובן שיש את עומר אשיק וג'רמי לין שכמו שאני מצפה מדריל מורי לפחות אחד מהם או אפילו שניהם יעברו בטרייד תמורת משהו לא רע,וגם יתפנה מקום בתקרת השחר בשביל עוד פרי אג'יינט

מה שתיארתי עכשיו הוא קבוצה מאוד חזקה וצעירה הכיוון הוא בהחלט למעלה

אלון 6 ביולי 2013

גרסיה וברוקס כבר לא שם.

אמיר 7 ביולי 2013

טעות שלי…ברוקס ודלפינו נחתכו אבל גארסיה האריך את החוזה בשנה

אלון 6 ביולי 2013

גו'ש סמית אמר לא לחבר שלו הווארד והלך לפיסטונס.

יאיר 6 ביולי 2013

מעבר למגמה בשנים האחרונות של הצטברות מספר כוכבים בקבוצה אחת, יורדת במקביל גם החשיבות של הספסלים (שאולי זה כורח כתוצאה מהחוזים העצומים של הכוכבים). הקבוצות הבינו שהעונה החשובה לא כל כך חשובה ויתרון ביתיות שעבדת עליו עונה שלמה יכול להימחק במשחק אחד בפלייאוף. לכן החשיבות של שחקני או הצוות המסייע ירדה מאוד. בסדרת הגמר אפילו סן אנטוניו צמצמה את הרוטציה ל-7-8 שחקנים, כמו מיאמי. אינדיאנה, עם חמישה שחקנים, כמעט הגיעה עד הגמר. אותו סיפור גם בממפיס ועכשיו גם ברוקלין ויוסטון הולכות בכיוון הזה. לכן, אם יוסטון מביאים תחליפים ראויים ללין הבלוף ולאשיק (שחקן טוב אבל עכשיו כבר לא נחוץ) הם בהחלט חומר של קונטנדרית.

אלעד 7 ביולי 2013

מאז ומעולם הרוטציה בפלייאוף צומצמה לשניים-שלושה שחקני ספסל. זה לא אומר שחשיבות הספסל ירדה. מיאמי ניצחה את אינדיאנה בעיקר בזכות יתרון הספסל שלה.

ג'וני 7 ביולי 2013

הווארד שמע שכספי חתום ביוסטון אז הוא הלך אחריו.
מדובר פה בהצהרות כוונות של יוסטון לאליפות .

גיל 7 ביולי 2013

אני מהמר שיוסטון תהיה אכזבה ביחס לציפיות ממנה. אנשים שוכחים שהארדן עזב את אוקלהומה כי רצה להיות הכוכב הגדול של הקבוצה וזה שהכדור אצלו וגם הווארד רוצה את הכדור כל הזמן ומאט את המשחק ביחס למה שהיה להם שם השנה. תוסיף לזה שכל מי שמשחק איתו שונא אותו והוא באיזה שהוא שלב יתבכיין שהוא לא מקבל מספיק כדורים/המאמן לא אוהב אותו/חבריו לקבוצה לא מבינים שהוא התותח (אל תמחק את המיותר) ותקבל כוכב מפונק שהורס קבוצות. אין כל סיבה להאמין שמה שראינו ממנו בשנים האחרונות הן מבחינת כדורסל והן מבחינת הכימיה עם החברים לקבוצה ישתנה. נכון, הוא הגיע לגמר עם מיאמי בשנה אחת אבל מאז שום דבר. אני מהמר שהשום דבר הזה ימשך, בטח במערב החזק מאוד שרק התחזק עוד יותר בפגרה.

אמיר 7 ביולי 2013

הארדן לא עזב את אוקלוהומה כדי להיות כוכב, עשו לו טרייד כי המחשבה הייתה שהוא לא יאריך את החוזה שלו תמורת מעט כסף – אחרי שהם החתימו את דורנט ווסטברוק לא נשאר מקום תחת תקרת השכר
לאוקלוהומה לא היה שכר לשלם ל-3 סופרסטארים והם היו חייבים לחתוך

גיל 7 ביולי 2013

בטח שהוא עזב בשביל להיות כוכב. אתה בעצמך אומר שלא היה להם כסף ל3 סופרסטארים אז איך זה מסתדר שהוא לא רואה עצמו ככוכב? הוא גם בעצמו אמר שהוא לא רוצה להיות כינור שלישי בקבוצה. הוא רצה לעזוב ולכן עשו עליו טרייד כדי לא לאבד אותו בלי תמורה בשוק החופשי. היו יכולים להגיע להסכם אבל הוא סירב בכלל לדון איתם ולכן חתכו אותו. אז הוא שיפר מאוד את הסטטיסטיקות שלו ונהייה כוכב של קבוצה משנית, אבל עכשיו מגיע כוכב עוד יותר גדול ולדעתי זה לא יעבור חלק.

Rאפא 7 ביולי 2013

גמר הווימבלדון ישודר בספורט 5+. זאת בושה.

KB24 7 ביולי 2013

'לא כיף לשחק עם קובי'. תשאל את גאסול ואודום שנהנו מ-2 אליפויות בזכות זה. לולא קובי איפה הם היו היום? לך התשובות.

כמובן שזה משפט התרסה ותו לא, כי כל הדיווחים אומרים שדווייט עזב בגלל דאנטוני, והווארד עצמו אמר שקובי לא היה אישיו בכלל. אבל העיקר שיואב בורוביץ' מישראל יודע יותר טוב מכולם.

אח"כ אנשים מתבכיינים למה הטוקבקים כ"כ שליליים.. אם הטור כזה אז למה בדיוק מצפים? טיפת אובייקטיביות אין בך אדון בורו-ביץ'. לך תלקק לקווין ממיאמי.

גיל 7 ביולי 2013

קובי צריך להודות לגאסול לפחות על אליפות אחת אבל בכל מקרה, גאסול ובטח אודום הם לא שחקנים שרוצים להיות המרכז של הקבוצה.

KB24 7 ביולי 2013

מה הקשר בכלל?
הוא דיבר שקובי לא שחקן שכיף לשחק איתו, אז הבאתי דוגמאות לאנשים שהיו בשום מקום, באו ללייקרס ועם קובי קטפו 2 אליפויות. אבל עזוב, הם סבלו לשחק עם קובי, בגלל זה האחד עד היום בקבוצה והשני התחנן להישאר אבל הוכרח לעזוב ואח"כ טען שקובי היה כמו אח גדול בשבילו.

העיקר שבישראל מזיינים ת'מוח. טיפיקל ליהודי הממוצע.

גיל 7 ביולי 2013

מה הקשר בכלל? אתה זה שהעלת את הנושא שגאסול ואודם נהנו מ2 אליפויות בזכות משחק שלו ואני פשוט ציינתי שהוא נהנה לא פחות מהמשחק איתם. הם לא קטפו שתי אליפויות שגדלו על העץ והיה צריך לקטוף אותם אלא הרבה בגלל הקבוצה זכתה בכלל באליפות.

העיקר שאתה מזיין את המוח בכל מיני טענות לא קשורות. אולי תלמד לא לנבל את הפה קודם שאתה מגיב.

גיל 7 ביולי 2013

הרבה בגללם

הארכיון 7 ביולי 2013

צריך להודות להווארד ולו בזכות העובדה שעכשיו נחשף פרצופו האמיתי של הבראיינט ,כמה המניות שלו שוות וכמה הדיונים וההשוואות לגדולים באמת מופרכות.
אף שחקן גדול לא הצליח "להריח" שחקנים מחוץ לקבוצה, קובי- כן!!!

ברק 7 ביולי 2013

האוורד לא ויתר על שום כסף (או כמעט על כלום כסף). בקליפורניה של מס הכנסה של המדינה שמגיע עד ל 13.3% ובטקסס אין, כמו כן החוזה ביוסטון הוא ל4 שנים בניגוד ל5 בלייקרס.

Comments closed