הגיבורים של מכבי

מדוע מכבי בכל זאת ניצחה את צסק"א

blu-roman

אטורה מסינה וצוותו גברו על דייויד בלאט וצוותו. צסק"א שיחקה נכון יותר. מכבי קבוצה מהירה יותר, אתלטית יותר- שיחקו בשורותיה אמש שישה שחקנים שחורים לעומת שלושה בלבד אצל הרוסים. מכבי אולי גם נהנית מקלעים טובים יותר.

אבל צסק"א פשוט שיחקה נכון, במשך כמעט כל המשחק. הכנסות כדור לגבוהים, תרגילים מבוצעים היטב- גם כאשר אין אתלטיות יוצאת דופן או קלעים מדהימים. צסק"א פשוט שיחקה נכון. ומכבי הרבה פחות.

משחק הרבה פחות מסודר, איבודים לא מעטים, חוסר יכולת לסגור את הגבוהים של צסק"א (בעיקר את קאון שממש חגג בפתיחה).

צסק"א, בלית ברירה, שיחקה מבוקר- וזה היה נכון לה.

אבל אני תמיד אומר שכדורסל הוא בראש ובראשונה יכולת אישית. וכאשר יש לך בקבוצה יותר שחקנים עם יכולת אישית אז הסיכויים שלך לנצח יותר גבוהים.

בעניין היכולת האישית יש להבהיר כאן נקודה: אולי לצסק"א ברמת ההקצוע הטכני יש יותר שחקנים טובים מאשר למכבי. צסק"א גם נהנית מיותר Size ׁׁ(וגם זה חלק מיכולת). צסק"א גם קבוצה מאומנת מאוד שמשחקת קבוצתי.

אבל יש לה פחות שחקנים דוגמת אלכס טיוס, טייריס רייס, ריקי היקמן ודייויד בלו.

הם היו ארבעת גיבורי הניצחון של מכבי אתמול.

טיוס הוא אתלט פריק. שואב אבק של ריבאונדים, בעיקר התקפיים, ורגלי קפיץ שמסוגל על אתלטיות בלבד לסיים בקלות בקרבת הסל מצבים שכמעט אף שחקן אחר לא יכול לסיים. טיוס היה קריטי במהפך של מכבי בסיום.

טייריס רייס הוא רחוק מהליות רכז מושלם. הוא לא הכי חכם בעולם, לא ממש בשליטה, אבל יש לו צעד ראשון ושליטה בכדור ובגוף שמאפשרים לו להגיע לטבעת כפי שמעט מאוד רכזים או גארדים באירופה- מסוגלים. הוא לגמרי "גטו" (ואין גטו באירופה). מהלך ה"גטו" של רייס היה סל הניצחון.

ריקי היקמן הוא בחור שבאמריקה לא מכירים. הוא שיחק בנורת' קרוליינה גרינסבורו הננסית. הוא כמעט הגיע ללב השרון. אבל לריקי היקמן יש יכולת אישית של גארד שחור מצוין. הוא אתלטי, הוא קולע טוב כשהוא חם, הוא בעיקר מייצר לעצמו מצבים, ויש לו אומץ לב. כמו רייס, הוא שחקן שלוקה לא מעט בקבלת החלטות.  אבל הוא גם מייצר למכבי המון התקפה יש מאין.

ודייויד בלו- הוא רק חצי שחור (: הוא לא שחקן שאף פעם הצטיין יותר מדי בלקחת כדור לטבעת. אבל לבלו יש סייז, כוח, ומספיק אתלטיות כדי לייצר לעצמו שלשות נקיות. והוא קלעי שלשות אדיר! ויש לו ביצי פלדה.

במכבי הוא כל השנים שחקן ספסל, אבל גם לצסק"א הגדולה והעשירה אין שחקן כמו בלו.

בתחילת השבוע ערכתי איתו ראיון לגלובס. דיברנו יותר משעה וחצי- חלק קטן מזה על כדורסל. בלו מעדיף לדבר על נושאים אחרים. מעניין אותו מאוד נדל"ן וביטוח, התחומים בהם ירצה להתעסק לאחר הפרישה. הפרישה שלו יכולה להגיע מאוד בקרוב- הוא ממש לא היה מוכן להתייב שיחזור לשחק בעונה הבאה. בלו כבר פרש פעם אחת, ולמרות זאת חזר כמו חדש. בעוד חודשיים הוא בן 34 והוא עדיין כלי כל כך רלוונטי וחשוב.

כי בלו שומר על עצמו (גם בשנת הפרישה עבד בחדר כושר המון וגם שיחק הרבה כדורסל), וכי מה שיש לו- קליעה, שכל, ביצים, מוסר עבודה- פחות נשחק עם הגיל.

ולמרות כל סגולותיו בלו הוא גם איש קצת עצוב. הוא אמר לי שלא פרש מהכדורסל "איש עשיר". שהוא לא היה חכם עם הכסף שלו. השקיע לא נכון, וגם בזבז הרבה. בלו גם קצת עצוב כי הוא ניסה לעשות דברים מחוץ לכדורסל בשנה שעברה באל.איי- והוא לא ממש הצליח (ולמעשה לא הצליח בכלל להתפרנס). "חזרתי לכדורסל כי זה המקצוע הכי קל בעולם מבחינתי", אמר.  לא אמר: "חזרתי לכדורסל כי אני אוהב את המשחק ואוהב את המקצוע". זה לא אומר שהוא לא אוהב. אבל זו לא הייתה הסיבה לחזרתו.

בלו עצוב מאוד שהוא נאלץ לחיות השנה בלי אשתו ושלושת ילדיו (שניים מאשתו, וילדה אחת, בת 13-14, שגרה עם אמה ובנפרד ממשפחתו באטלנטה).

בלו אמר לי כי "הדבר היחיד שאני סופר זה את הימים. 210 ימים רצופים לא ראיתי את המשפחה שלי. 33 ימים עד שאראה אותם".

ניסיתי לדבר איתו על הפיינל פור ומילאנו. אבל בלו בקושי נדלק. ומנגד, הוא לא שידר שום לחץ. "אין לי בעיה שאומרים שאנחנו אנדרדוג. אני אוהב להיות בעמדה הזאת". אבל עמוק בפנים, הרגשת שהדבר האחרון שהוא מרגיש זה אנדרדוג. "אני תמיד ידעתי מה אני מסוגל לעשות על המגרש", אמר.

עוד סיבה שבלו ציין שגרמה לפרישתו, ולא נכנסה לראיון, היא הרגשתו כי "לא קיבלתי את הכבוד המגיע לי מעולם הכדורסל לאחר כל כך הרבה שנות קריירה. אני לא מתכון למכבי או לאנשים ספציפיים. אלא לעולם הכדורסל. זכיתי בהמון תארים, שיחקתי טוב, הבאתי הרבה דברים למגרש. ובחיים לא קיבלתי שום פרס או תואר אישי. שום הכרה. הדבר הזה מאוד הפריע לי".

גם הפעם הוא לא יקבל תואר אישי- אלא אם ייבחר למצטיין הפיינל פור לאחר שמכבי תזכה. אבל לדעתי בלו לא ייבחר למצטיין ומכבי לא תזכה. ריאל כנראה טובה יותר.

אבל מכבי ובלו הוכיחו דבר אחד: אין מבחינתם בלתי אפשרי.

אני רק מקווה שביום שהוא יחליט לפרוש מכבי יעלות את הגופיה שלו (בלי המספר, רק עם השם) לתקרת היכל נוקיה. הזדמנות טובה לעשות זאת לכל אגדות העבר.

מכבי- לא מספיק שיהיה לכם מוזיאון קטן בנוקיה. צריך גם להביא את השמות והאגדות לתוך האולם, שכל אוהד יראה בכל משחק.

כל מה שג'רי ג'ונס רצה זה קצת קרדיט
מיאמי קאבלירס

60 Comments

בני תבורי 17 במאי 2014

גיל שלי הגדיר את זה נהדר: בקרב בין שני מאמנים תאבי שליטה, ניצח זה שהרפה ונתן לשחקנים שלו לעבוד.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

לא חושב בני, לא היה כאן עניין של "הרפייה".
מסינה מאמן מאוד מסודר ודורש שליטה- זה נכון- אבל עם חומר השחקנים שיש לו (וחומר השחקנים שהיה לו במרבית הקריירה), אין יותר מדי ברירות אחרות.
צריך להבין את הלקות האתלטית שיש באירופה. ולזכות מכבי, לקות זאת פחות באה לידי ביטוי אצלה כבר המון שנים בגלל ריבוי האמריקאים והשחורים- הרבה יותר כמעט מכל יריבה שיש לה.
לכן גם בלאט יכול יותר "לשחרר".

איציק 17 במאי 2014

על מה אתה מדבר… סוני ווייסמן אתלט אדיר ושחקן נפלא, וג'רמי פארגו יובש על-ידו. בלאט מרים שחקנים, ומסינה מסרס את אלו שלא מוכנים להיות תחת השליטה שלו. זה בדיוק המשחק בו פארגו יכל לחרוך את המגרש ולמנוע כל סיכוי ממכבי, אבל במשך כל העונה סרסו אותו, ובמשחק האחרון הוא אפילו לא אופציה.

קורא 17 במאי 2014

עזוב, יושב לו על הספסל ג'רמי פארגו שעם כל הכבוד, הוא פשוט טייריס רייס רק יותר טוב. אצל בורוביץ' לתיאוריה לא מסתדר שמסינה פשוט שובר שחקנים מהסוג הזה ולא נועד לעבוד איתם, וזה בדיוק מה שהופך את דיוויד בלאט למנצח בקרב המאמנים הזה. אל תבלבל את התיאוריה עם המציאות.

תומר הוותיק 17 במאי 2014

בדיוק כמו שאמרת,אל תפריעו לבורוביץ עם עובדות

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

אני מסכים אתך איציק. צסק"א בהחלט יכלה להינות משירותיו של פארגו.

איציק 17 במאי 2014

זה ההבדל בינך לבין מסינה ;)

עומר 17 במאי 2014

יואב, טור מעניין.
חייב לציין שאני לא חושד בך בגזענות, אבל כל העיסוק בצבע עור מעורר אצלי אי נוחות.
בנוסף, שאלה- הציטוט של בלו שלא נכנס לראיון נשאר בחוץ כי הוא נאמר לך אוף דה רקורד? אם כן, לא יודע כמה זה ראוי לפרסם אותו כאן, אפילו שזה בלוג.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

עומר, אומר את האמת: גם בי זה יוצר אי נוחות לעתים.
אך אני מחוייב לאמת שלי. ולפי דעתי, יש יתרון די גדול לשחקנים שחורים על לבנים בתחום הכדורסל. לא בכדי כמעט כל שחקני הצמרת בעולם הם שחורים. זה בגלל סיבות פיזיות וגם בגלל סיבות תרבותיות (שהן מאוד חשובות).
מכבי בדור האחרון השכילה להעסיק הרבה יותר כדורסלנים שחורים מיריבותיה, וזו אחת הסיבות להצטיינותה. כמובן שלא כל כדורסלן שחור הוא איכותי וכל לבן אינו איכותי. ממש ממש ממש לא.
ועדיין, מכבי נהנית מיתרון אתלטי די משמעותי כמעט מול כל יריבה בעשר-15 שנים האחרונות. זה לא מבטיח לה זכיה ביורוליג כל שנה, אבל זה כן נותן יתרון מסוים. ואני חושב שאתמול מול צסק"א ארבעת השחורים של מכבי (טיוס, רייס, היקמן ובלו) היו האחראים העיקריים לניצחון- ולא מעט מהסגולות שהם הביאו היו אתלטיות (בעיקר טיוס ורייס, וגם קצת היקמן).
בעניין המשפט של בלו שלא נכנס לראיון- ודאי שאינו היה אוף רקורד. הוא לא אמר שום דבר אוף רקורד. אם היה אומר, לא היית קורא (או שומע על כך) בשום מקום.

גורביץ' 17 במאי 2014

כנ"ל, לא הבנתי מה הפואנטה לעיסוק בשחור וחצי שחור (ולא הבנתיגם למה להוסיף סמיילי ליד חצי שחור?).

D! 17 במאי 2014

שפיני גרשון יבין

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

אפרופו לבנים ושחורים- ריאל קבוצה מאוד לבנה. שני שחורים בלבד בסגל- והם די זניחים (סלוטר ובעיקר טרמל). מנגד, יש לה את הלבנים הטובים ביבשבת ביי פאר. סרחיו רודריגז, ניקולה מירוטיץ', רודי פרננדז וג'ייסי קארול.
ולמרות האיכות המאוד גבוהה שלהם- והשכר המטורף שהם מקבלים בגינו- ולמרות שמירוטיץ' הוא האירופי אולי הטוב ביורוליג (ובעונה הבאה הוא בשיקגו בולס), מכבי כנראה תיהנה מיתרון אתלטי מול ריאל. ולמכבי גם יש הרבה יותר ניסיון במעמדים האלה (ריאל, למרות שהייתה פייבוריטית כמה פעמים בשנים האחרונות, לא זכתה ביורוליג).
לכן למרות מה שכתבתי בטקסט, שריאל פייבוריטית (אתמול ניצחה את בארסה 38 הפרש), ממש לא בטוח שצדקתי.
יהיה משחק מאוד מעניין בגמר. ושוב: יהיה קלאש בין השחור של מכבי ללבן של הבלאנקוס.

עומר 17 במאי 2014

יש להם גם את דרייפר אם אני לא טועה

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

נכון- בגלל דגל קרואטיה בצמוד לשמו בויקיפדיה, התעלמתי ממנו ולא הענקתי לו את זכויותיו כשחור (:

דור בלוך 17 במאי 2014

טור מצויין ומעניין אבל אני לא מסכים עם שתי הנחות מוצא בכלל.

הראשונה שמסינה ניצח בקרב המאמנים, לבלאט אין כלים לכפות על מסינה משחק אחר, ואין לו כלים למנוע את התרגילים של צ'סק"א, בנוסף כשאתה מתרכז במשהו אחד אתה מוותר על אחר, ואני יכול רק לשאר שתכנית המשחק בלאט אמרה, בראש ובראשונה להילחם על ריבאונד התקפה, וצסק"א אכן השיגה יתרון זניח בפרמטר הזה (6-10).

ההנחה השנייה היא שלמכבי יש יותר שחקנים שיכולים ליצור לעצמם וגם את זה אני לא מקבל. היקמן הוא גארד שעושה המון המון טעויות, יש לו יכולת אישית אבל היא מתקזזת מול האיבודים הלא מחוייבים שהוא מייצר. יש שניים במכבי שאני מזהה שבאמת יכולים ליצור לעצמם ברמה הכי גבוהה ואלה בלו מרחוק ורייס בחסימות במיוחד כששומר עליו שחקן פחות אתלטי כמו תאודוסיץ' (שאפו למסינה שזיהה את זה מהר והעביר עליו את ווימס).
בצסק"א לעומת זאת אני מזהה את תאודוסיץ' ווימס שיכולים ליצור בחדירה או בקליעה מרחוק כמו הסל של ווימס שכמעט הכריע את המשחק, ואת פרידזון וחרייפה שיכולים ליצור זריקות 3 לעצמם גם בלי תרגיל.

צ'סק"א היא הקבוצה הטובה יותר והיא הפסידה היום ממגוון סיבות וחלקן הייתה שמכבי עשתה את מה שהיא יכולה בהתקפה, מנעה מצ'סק"א את מה שהיא יכלה למנוע בהגנה והייתה עליונה מנטאלית במיוחד ברבע הרביעי, ועל כל אלה מגיע קרדיט גדול לבלאט.

דור בלוך 17 במאי 2014

ואמן ואמן לגבי החולצות מכבי הוא מועדון גדול בכל קנה מידה אירופי, צריך שגם במובן הזה ניישר קו.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

דור- צסק"א נראתה אתמול הרבה יותר מאומנת ומסודרת-והיא הוציאה לפועל את תוכנית המשחק שלה טוב יותר. לכן אני חושב שמסינה התעלה על בלאט. מנגד, בלאט ידע לחזור למשחק כאשר הלך עם האתלטים שלו (ונתן להם חופש מוחלט. חופש שגם היה מחויב כמעט לחלוטין לנוכח הפיגור הגדול).
אני כן חושב שלמכבי יש שחקנים יותר מהירים וכאלה שיודעים ליצור טוב יותר לעצמם (ולחברים). וזאת למרות שאני מסכים שריקי היקמן רחוק מלהיות שחקן גדול.

איציק 17 במאי 2014

יואב,
אתה באמת חושב שבלאט לא מכיר את היתרונות והחסרונות שלו על צסק"א? האם זה לא גדולה של מאמן לותר על עיקרון אחד לטובת משהו אחר של שיחרור רסן? האם היכולת לנצל יכולת מנטאלית של השחקנים שלך וחוסר יכולת מנטאלית של היריב זה לא חלק מהיכולת של המאמן? למכבי לא היתה אפשרות לרוץ כי משחק ההתקפה של צסק"א הוא איטי הולך למסה הגדולה מתחת לסל, גורם למיעוט איבודים ומיעוט ריבאונדים קלים שמאפשרים ריצה. במצב זה, צריך לדעת לשחק במיגרש שהיריב יוצר, וזו חוכמה גדולה לא פחות מאשר כאשר אתה משחק את המשחק שלך, ולזה בלאט הכין את הקבוצה טוב מאוד, והיא הגיבה כמו שצריך. הניצחון זה כבר הבונוס הגדול, שבשבילו עבדו כל התקופה האחרונה.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

איציק, אני לא מדבר על עקרונות כמו שאני מדבר על איך הקבוצות נראו. צסק"א נראתה הרבה יותר טוב- ולכן אני מסיק שהיא הגיעה יותר מוכנה.

איציק 17 במאי 2014

זה העיניין, העינים מתעתעות בך. שני המאמנים ידעו בודאות גבוה שהסגנון יהיה של צסק"א, ויראה כמו הסגנון של צסק"א והתכוננו לסגנון כזה. בלאט ניצח את מסינה במגרש הביתי של מסינה, וזה נצחון גדול. למכבי אין כלים לכפות את הסגנון שלה ולכן היתה צריכה להתכונן לשחק בסגנון שונה. שאפו גדול לבלאט, ונון ענק למסינה.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

לא מסכים, מסינה הוליך כל המשחק ואלמלא צירוף מקרים די ביזארי היה גם מנצח (ואז לא היינו קוראים היום על שום "ניצחון גדול לבלאט")

איציק 17 במאי 2014

צ'אקרים כבר אמרנו…

איציק 17 במאי 2014

קצת יותר ברצינות (למרות שצ'וקרים זה עניין רציני בצסק"א). צסק"א יותר טובה, ושחקה בסיגנון שלה (וכפי שכתבתי, למכבי אית את הכלים להכריח את הסגנון שלה על צסק"א). בתנאים אלו להיגע למצב של "גנבה" ולנצל אותו, זה הישג נפלא גם של הכנה וגם של ביצוע.

קורא 17 במאי 2014

יואב, למה שכמסינה מוציא את תוכנית המשחק שלו לפועל זה אימון וכשבלאט מוציא את תוכנית האימון שלו לפועל, קרי, חופש לגארדים, זה לא אימון?

שניהם זה יכולת אימון!

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

בלאט במרבית המשחק לא הצליח להוציא את תוכנית המשחק שלו לפועל- אני חושב שהוא אפילו אמר זאת לאחר המחצית הראשונה. הרבע השלישי לא היה שונה מדי. בלאט אלתר ברבע האחרון לפי ההתפתחויות במשחק (בצדק) וזה הצליח לו.
בלאט מאמן מעולה. אבל עדיין צסק"א יישמה את תוכנית המשחק העדיפה שלה, בצורה טובה יותר.

roei034 17 במאי 2014

למסינה חלק גדול במהפך בסיום וכנראה לאורך כל העונה עם פארגו. כולם ראו שתאודוסיץ עייף ולא מסוגל על רייס שהגיע רענן לסוף בגלל בלאט? בא מאמן בלאט עם תקציב נמוך פי 5 ,6 שיש לו שחקנים פחות טובים ומנצח את מסינה ואתה אומר שמסינה ניצח… מגוחך!

ג'וני 17 במאי 2014

בלאט למשל לא היה מסוגל להצליח עם קבוצת הלבנים של ריאל.
בלי שחקנים שחורים הוא לא מגיע לכלום.
בלאט בכל מקרה לא רלוונטי במכבי..הכל נופל וקם על שחקנים, הם אלה שמנצחים ומפסידים ובלאט רק גונב להם את הקרדט ומחמם את התקשורת נגד פדרמן.

בלאט הוא היה האיש שלא ספר את רייס וטיוס ואפילו העדיף את אוחיון על היקמן וכבר שכחנו שבלו בכלל לא היה בתוכניות של בלאט בתחילת ומכבי שכל השחקנים האלה הם הכוכבים שמובילים כיום את המועדון . אינגלס פלאניניץ וזיזיץ' החתמות גרועות של בלאט.

בלאט צריך להוכיח את עצמו כמאמן גדול כמו גרשון שעשה משהו לפני ההצלחה הגדולה במכבי.
זכה גביע המדינה עם ירושלים ,האליפות האשונה עם הגליל ואפילו לקחת נבחרת קטנה כמו בולגריה עד אליפות אירופה.
בלאט ישר קיבל את מכבי אחרי שהיה עוזר המאמן בקבוצה ומעבר לזה לא עשה דבר בכדורסל הישראלי לא כשחקן ולא כמאמן.

עומר 17 במאי 2014

ג'וני יא מלך!

זינק 17 במאי 2014

הדבר שהכי חסר בדה באזר, היא היכולת לעשות "התעלם" מיוזר באופן קבוע.
קראתי ושורפות לי העיניים…

איציק 17 במאי 2014

ג'וני הוא מאסט… האחד והיחיד…
אסור לגעת בו!!!

עומר 17 במאי 2014

אין עוד מלבד ג'וני. ההצגה הכי טובה בדה באזר.

בני תבורי 17 במאי 2014

כל עוד ג'וני ישתתף בדיונים כאדם בוגר ויכבד את תרבות הדיון, נשמור עליו מכל משמר.

איציק 17 במאי 2014

יש לך כמה אמירות גבוליות בתגובה זו, אבל עם המסקנה אני מסכים בגדול ;)

ישיק 17 במאי 2014

מקריאת הפסקאות הראשונות שלך זה ממש נשמע כאילו מכבי קבוצה טובה יותר ורק בנס ניצלה מהפסד מביך מול קבוצה נחותה.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

צסק"א נחותה ממכבי אך ורק באתלטיות- ואולי גם בקליעה.

אלעד 17 במאי 2014

בורו, אם זו הייתה סדרה ולא משחק בודד, כל מה שכתבת לא מחזיק מים.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

לא ממש הבנתי..

אלעד 17 במאי 2014

כדורסל הוא לא "בראש ובראשונה יכולת אישית". במשחק בודד ייתכן ויכולת אישית יותר חשובה, כי שחקנים קופאים תחת הלחץ ותרגילים לא יוצאים אל הפועל כמתוכנן. בסדרה הקבוצה היותר מאורגנת תנצח ב-9 מתוך 10 פעמים.

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

אלעד- לא שכנעת אותי. כדורסל הוא כן בראש ובראשונה יכולת אישית. על היכולות האישיות, שהן החשובות ביותר, מלבישים/מרכיבים קבוצתיות (תרגילים וכו'). אבל בהתקפה בעיקר, ובאופן לא מבוטל גם בהגנה, היכולת האישית היא המרכיב החשוב ביותר.

דורון קרמר 17 במאי 2014

יואב – גם אני כמעט הגעתי ללב השרון ומה קרה בסוף? הגעתי! אימפריה!

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

קרמר- אתה, בניגוד לריקי היקמן, עשית משהו בלב השרון!
לדעתי אתה אפילו בהיכל התהילה של המועדון המפואר (:

פאןפאן 17 במאי 2014

אני מצטער אבל גם ההנחה הבסיסית שלך על האתלטיות של שחקני מכבי מול צסקא אינה ברורה לי
אין לנו בסגל אף שחקן שמתקרב לאתלטיות של פארגו ווימס. גם תאודושיץ' שאולי צבעו החיוור והמראה הקצת צנום שלו מטעים, לא התקשה לייצר לעצמו יתרונות אתלטיים כל פעם שנכנס לסל.
הגבוהים המאסיביים של צסקא נחותים רק לטיוס אבל בוודאי אתלטים מסופו והתייר זיסיץ'
בלו אתלט נטול ניתור קוארדינציה בתנועה והיקמן בשנתיים הדהים אותי רק פעם אחת עם דאנק מרשים על הראש של מישהו
רייס כאמור אתלט מרשים, אך גמד במושגי כדורסל, ואני מהמר בכייף שפארגו ווימס מנקנקים אותו גם עם כפכפי הוואינאס :)
3 רבעים ראינו איך על כל כדור קופצים שלושה מכבים ודווקא שחקן אדום קולע בקלות פולו אפ מרגיז. ראינו איך גם תרגילי התקפה עם 3 חסימות על שחקנים עדיין לא משחררים את "האתלטים" שלנו לזריקות חופשיות – שלא לדבר על ליי אפ
אני בהחלט מסכים עם מי שכתב שבלאט מיקסם את הכלים העומדים לרשותו לעומת המאסטרו האיטלקי שנרדם לקראת סוף הרבע השלישי.
תוסיף לתבשיל את העובדה שלמסינה יש עוזר שמכיר את מכבי על עיוור, והוא לא עיוור, ועוזר אחר שמכיר את השערות באף של בלאט שזזות שהוא נוחר בכסא המטוס והנה לך עוד חיזוק על ההישג של האמריקאי הלבן שלנו :)

צמצ 17 במאי 2014

+2

49ers 17 במאי 2014

בורו,
אתה מתעלם מעובדה אחת בסיסית: כל הקבוצות שמסינה אימן ומאמן הן קבוצות בתקציבי על. אתה רואה מצב שמסינה מגיע למכבי עם הסגל הקיים? אני לא מבין מה כ"כ מחזיקים ממנו כמאמן (איני מזלזל חלילה, ברור שהוא מאמן טוב, אבל לא הייתי מגדיר אותו כעילוי). אוברדוביץ, למשל, עבד כמה שנים גם עם סגלים פחות יקרים ויוקרתיים והצליח לרוב. אני עדיין זוכר את הפלופ של מסינה במדריד אך לא מזמן. רוצה לומר שמסינה יכול לבחור כל שחקן שהוא רוצה (כמעט) ולכן הדיון על שחורים ואתלטיים לעומת לבנים ומוגבלים אינו כ"כ נכון. אם הוא החליט לבחור כך (לשיטתך, לא לבחור בשחורים), הרי שמי כמוהו יודע מה הוא עשה. בכל הדיונים שעולים בשנים האחרונות על כמה בלאט מאמן טוב לא טוב, נוטים לשכוח את חומר הגלם איתו הוא עובד. איני יכול לומר שאם ניתן לבלאט תקציב שנתי כפי שיש למסינה, הוא יביא תואר אירופאי בכל שנה (בכל זאת, רק אחת יכולה לזכות), אבל בראיה ארוכת טווח, לבלאט היו לא פחות גביעים מאשר למסינה.

איציק 17 במאי 2014

מאיפה אתה יודע זאת? זה ספקולטיבי בלבד…
אולי הבוסים של מסינה בצסק"א אומרים לו שהוא יכול להביא אליו הביתה שחקנם באיזה צבע שהוא רוצה אך למגרש כדי שיראו אותן ביחד איתם רק (או כמעט רק) לבנים…

49ers 17 במאי 2014

ברור שזה ספקולטיבי, אבל הייתי רוצה לראות פעם אחת את מסינה ואו אוברדוביץ לוקחים קבוצה בתקציב צנוע (כן, אני זוכר שאחד הגביעים של אוברדוביץ היו עם בדאלונה היחסית קטנה, למרות שגם אז התקציב שלה היה גבוה יחסית). הקבוצות של בלאט (וסליחה שאני כה מסנגר עליו, לדעתי הוא מרוויח את זה ביושר) תמיד נראות מאומנות, אולי יתר על המידה וניכרת טביעת אצבעותיו של המאמן. לכן, אני מסיק שבתקציבים גבוהים, לאורך תקופה, לבלאט היו אי אלו גביעים. בכל מקרה, אולי כבר בעונה הבאה התזה שלי תגיע לכדי מבחן :)

איציק 17 במאי 2014

התגובה שלי היתה צינית, וראית זאת לפי הפסקה השניה, אבל אי-אפשר להאשים את אוברדוביץ' או מסינה שמאמנים קבוצות עם תקציהי ענק. כל מאמן היה מעדיף זאת. נראה לך שיש מאמן שבעלים אומרים לו יש לך X כסף והוא לא מסכים ואומר, לא חותם, אני דורש X חלקי חמש. אם יש כזה, אז בטח קוראים לו בבוי פישר ;)

קירון בטון 17 במאי 2014

חייל שחור מכה חייל לבן?
געגועי למנחם לס.

איציק 17 במאי 2014

למה מנחם לס, זה חנוך לוין…

משיח 17 במאי 2014

אני מתחבר למה שבורו כתב על האטלתיות העדיפה של שחקנים שחורים ולדעתי הגדולה של מכבי בכל השנים האחרונות שהיא יודעת לקחת שחקנים אמריקאים בעלות יחסית נמוכה לשכר בטופ האירופי לשלב אותם בתבנית קבוצה (בלאט מאמן על) ולהוציא מהם את המקסימום

משיח 17 במאי 2014

נ.ב.- טיוס השחקן הכי משמעותי במשחק הריבואנד התקפה שלו שהפכו לסלים החזירו את מכבי מהקבר

עומרי 17 במאי 2014

לגבי האמירה שמסינה ניצח בקרב המאמנים, בלאט אם תקציב קטן בהרבה משל מסינה הצליח להביא את הקבוצה שלו לנצח (ואם אתה מייחס את הנצחון למזל, אז זה שהם בכל הגיעו למצב שתוצאת המשחק תלויה במזל זה הישג) זה נצחון בקרב המאמנים. אם בבניית הסגל, אם בפיתוח השחקנים, אם בניהול המשחק, אם בהחלטה לתת חופש לשחקנים ואם בהכנה המנטלית, בסופו של דבר הוא ניצח את מסינה במספיק פרמטרים כדי להביא את הקבוצה שלו לנצח במאני טיים ולהוציא את המקסימום מהתקציב שניתם לו. ולכן לדעתי זה לא ממש משנה מי מימש את תוכנית המשחק יותר טוב ומי כפה מה, בלאט ניצח ובגדול.

איציק 17 במאי 2014

תפסיקו להתלונן על העיניין הכספי… מרגיז אותנו כשתוקעים לנו בליגה שהתקציב שלנו פי חמש או שש מתקציב הקבוצה השנייה, אז איזו זכות יש לנו להשתמש בטיעון זה ביורוליג. זה התקציב, זה מה שיש. רוצים יותר, אבל אין, אז נשחק עם מה שיש. עם עוד יחליפו את הפדרמנים בכלל יהייה נפלא.
כסף עוזר, כסף מאפשר דברים, אז או שרוצים להשאר שפוים ואז זה התקציב, או שיחפשו משהו נוסף שישים כסף. כרגע אין משהו נוסף והקיימים לא מוכנים לשים עוד, אז זה מה יש וזה מספיק. לאן שנגיע, נגיע, אבל בלי הבכי שלהם יש יותר.

עומרי 18 במאי 2014

זה לא בכי, זה שאין יותר כסף זה לא אשמת אף אחד וזה עובדה קבועה. כמו שאתה אומר זה מה שיש ואם זה צריך לשחק. אבל בגלל זה, כשלמכבי יש פי 6 מקבוצות בליגה מצופה ממנה לנצח ולשלוט במשחקים ובליגה ביד רמה וכל דבר אחר יחשב כשלון, כך גם כשהיא במצב ההפוך מצפים מהקבוצה השנייה לנצח ולשלוט במשחק זה כשלון, כלומר הצלחה של מכבי. כשאתה כותב זה מה שיש וזה מספיק למה אתה מתכוון, כי הרח לא תצפה ממכבי מה שתצפה מעילת ולא מה שתצפה מריאל או מפנרבחצ'ה. מבחן הצלחה של קבוצה ומאמן היא קודם כל ביחס לתקציב לדעתי.

איציק 18 במאי 2014

ההצלחה היא גם בייחס לתקציב אך לא רק. אני לא נגד תקציב גדול, אך לא צריך לנופף עם זה. אתלטיקו זכתה כרגע באליפות ספרד בכדורגל. אם התקציב הוא המכריע, אז לא היה לה סיכוי מראש, וזה עוד בעונה ולא משחק אחד.. מה שאני בא לומר, שאם אנחנו מביאים זאת כסיבה לגיטימית ביורוליג אז זו סיבה לגיטימית גם בליגה הישראלית. אני טוען שזה לא ליגיטימי לא פה ולא שם. אין כסף, חפש ספונסרים. לא מצאת, חפש פתרונות יצירתיים אחרים. אל תביא זאת כטיעון כלשהו.

Rami Portland 18 במאי 2014

כתבה מעולה . בבקשה בורו עוד כתבות כאלו ממך ( ואני מיד הולך לקרוא את הכתבה בגלובס ) .

רובי פאולר 18 במאי 2014

זה רק אני, או שבפיסקה על רייס אשכרה כתוב "אין גטו באירופה"?….

יואב בורוביץ' 18 במאי 2014

יש גטאות אבל לא לאנשים שחורים. וגם אם יש (עם שחורים מאפריקה), לצערי לא משחקים שם כדורסל.

רובי פאולר 18 במאי 2014

כן, ברור… זה פשוט שיעשע אותי…

דנידין 18 במאי 2014

בלו קיבל בפיינל פור, ובמיוחד בהנפה, את כל הכבוד שהגיע לו

Comments closed