מאמן גאנה???!!!

מדוע אברם גרנט לא בדיוק מתאים לתפקיד

avram2

 

אני חש כאילו אני קצת קטנוני וסתם hater כשאני בא לכתוב את הטקסט הזה. מה אני רוצה מאברם גרנט? מה אני רוצה מחייו? עוד יגידו שאני מקנא..ואולי אני באמת מקנא. הרי אברם יכול ללמד אותי שיעור או שניים על איך להצליח בחיים.

אבל באמת, ברצינות כאילו, אברם גרנט מאמן גאנה???!!!

ואולי הגזמתי קצת עם סימני השאלה וסימני הקריאה.

אני בטוח שבישראל הם בכלל לא יצוצו (או כמעט ולא יצוצו).

הרי כאן לגמרי טבעי שאברם יאמן את מיטב הגנאים כדורגל. כן, ברור, אברם שלנו, מפתח תקווה, ילמד אותם פרק או שניים בהלכות המשחק היפה. ודאי שהגנאים יכולים להיעזר בשירותיו. אולי הם אפילו זקוקים להם. וזה גם לגמרי בסדר שהוא ירוויח איזה 150 אלף דולר לחודש. לגמרי טבעי. לא משנה שגאנה מדינה עניה. לא משנה שאפריקה יבשת מוכה. מה זה חשוב? אלה הסכומים בכדורגל- או בחלק מעולם הכדורגל- ולמה מגיע לאברם פחות מלמאמנים אחרים.

אבל אתם יודעים מה? זו משכורת של מאמן בכיר. והאם אברם מאמן בכיר? מה אברם בדיוק עשה בעולם הכדורגל?

הרי בסופו של דבר לא מדובר בסך הכל במאמן ישראלי מצליח שהוא גאון ברקימת יחסים קרובים עם בעלי ממון ולכן בסופו של דבר קיבל את צ'לסי- לאחר שבארץ עשה זאת בהצלחה מול בעלי ממון מקומיים כמו דני לאופר (בזמנו), רובי שפירא, יענקלה שחר ולוני הרציקוביץ'.

ברור שבארץ גם היו לו הצלחות- ואת הג'ובים שלו לא קיבל רק בגלל הקרבה לבעלי הממון, ועדיין הוא קיבל משכורות עצומות והוא כן הצליח להגיע למכבי של לוני אחרי שקשטן זכה בה בדאבל רק בגלל קרבתו לבעלים.

אבל אלו סיפורים מוכרים. בארץ- גם נדמה שלא אכפת לאנשים יותר מדי מהסיפורים הללו. גם כך כולם כאן סוגדים לבעלי ממון- ולראייה ההתחנפות המתמשכת לאדון מסוגו של שחר למרות שחיפה שלו דהויה ומאכזבת כבר יותר מעשור.

אבל אחזור לאברם- מה בדיוק הוא עשה באירופה?

קיבל את צ'לסי, שלא בצדק באופן שהדהים את כל עולם הכדורגל, ובסופו של דבר בקבוצה שהייתה אז אולי עם התקציב הגבוה בעולם לא זכה בשום תואר. בסוף העונה הוא פוטר. לאחר מכן הוא ירד ליגה (והעפיל לגמר גביע) עם פורטסמות'. אחרי זה, עם קשריו האישיים גם הצליח לקבל את ווסטהאם, אותה הוריד ליגה וממנה פוטר עוד לפני שהסתיימה העונה. הוא גם אימן תקופה מאוד קצרה בפרטיזן בלגראד ולא נשאר בה.

אז האם אברם באמת מאמן בכיר? האם מגיעה לו נבחרת לאומית מסוגה של גאנה- אולי המוכשרת בנבחרות אפריקה?

ברור שכמעט תמיד אלה לא מאמנים בכירים שמאמנים נבחרות אפריקאיות. בדרך כלל הם מאמנים אירופים די אלמונים. כמעט אף פעם הם גם לא נשארים לזמן ממושך. גם אברם כנראה יבוא לכאן לעשות מכה- בכסף ואולי גם בהישג.

מבחינתו זו באמת הזדמנות מיוחדת. ברור שמבחינת כדורגל נבחרת גאנה עדיפה על ניהול מקצועי של קבוצה בתאילנד.

ואני עדיין תמה- האם זה בסדר שמאמן ישראלי יאמן את הנבחרת הלאומית של מדינה שהצמיחה שחקני כדורגל כעבדי פלה, טוני יבואה ומייקל אסיין והיום מככבים בשורותיה סאלי מונטרי, קווין פרינס בואטנג, ג'ורדן ואנדרה איוו וג'יאן אסמואה?

לא יודע, לי זה נראה מוזר. לא לגמרי מקצועי. ודאי לא מוצדק.

אבל אני לא הסמכות המחליטה בהתאחדות הגנאית, זה שאו שהוא מקורב לאברם או שהוא מקורב למי שפועל למען ומטעם אברם.

ברס: טעיתי - אלון ברק
העילגות. העילגות.

20 Comments

יואב 27 באוקטובר 2014

וזה מעניין כי? ומה התובנה? כי את הקאריירה של אברם כולנו מכירים.
ואם היה מדובר באברהם גרנט הבלגי זה גם היה זוכה לפוסט ממך?

יואב בורוביץ' 27 באוקטובר 2014

אתה משווה בין בלגיה לישראל כמדינת כדורגל?

ואיני פוסל את אברם רק כיוון שהוא ישראלי- אני פשוט חושב שהוא מאמן בלי קבלות ראויות (וגם בלי יכולת ראויה) לאייש את משרת מאמן נבחרת גאנה ולהצליח בה.
אולי אברם כן יתמנה ואולי הוא גם כן יצליח. זה לא משנה את הדעה שלי כעת.

JM 27 באוקטובר 2014

מאמן זה דבר שולי, גם ככה הוא לא משפיע הרבה.
הכל תלוי בשחקנים.

ערן (המקורי) 27 באוקטובר 2014

+1 בורו

omer 27 באוקטובר 2014

מבחינה מקצועית- לא תמצא הרבה אנשים שלא יסכימו עם הפוסט הזה. בסופו של דבר, גרנט לא הצליח באף אחת מהקבוצות אותן אימן בחו"ל. בחלקן נכשל לחלוטין, ובחלקן השיג תוצאות בינוניות.

אבל בכדורגל, ובחיים בכלל, האנשים שיצליחו הם לאו דווקא החכמים ביותר או המוכשרים ביותר. קריירה צריך לדעת לנהל, ובנושא הזה גרנט הוא מומחה.

מדובר באיש מכירות מדהים (כאשר המוצר אותו הוא מנסה למכור הוא את עצמו כמובן) ובעל כישורים בלתי רגילים ביחסי אנוש (כלומר פוליטיקאי בחסד עליון).

אנחנו יכולים לא לאהוב את זה, ורובנו אכן סולדים מהתופעה הנקראת אברם גרנט, אבל בשורה התחתונה הוא הוציא את המקסימום מהפוטנציאל שיש לו, טייל בכל העולם וכיום הוא גם איש עשיר. ייתכן שאפילו עשיר מאוד.

בקיצור, איך שלא נסובב את זה, אברם גרנט הוא סיפור הצלחה. כי הצלחה אמיתית היא להוציא את המקסימום מהכלים שיש לך.

Amir A 27 באוקטובר 2014

קודם כל, הטענות לא צריכות להיות מופנות אל גרנט, אלא אל ראשי ההתאחדות הגנאית. ומעבר לזה, בין המינוי המדובר והמונולוג של מאמן בית"ר ירושלים שפורסם היום בכל אמצעי התקשורת זה לא היום האידיאלי למאמני ישראל, לא?

יוני ק. 27 באוקטובר 2014

צ'לסי זו לא הצלחה? גמר צ'מפיונס מול יונייטד של רונאלדו רוני אברה פרדיננד ווידיץ' בשיאם והפסד בפנדלים, הפסד במחזור האליפות במחזור הסיום לאותה יונייטד, זו לא הצלחה? אם מוריניו או אנצ'לוטי היו מביאים תוצאות כאלו זה גם היה כישלון?
בקבוצות התחתית באנגליה אני מסכים שהוא לא הצליח למרות שמה היה עם פורטסמות' זה לא ממש קשור רק לכדורגל נטו, בפרטיזן הוא לא היה מספיק בשביל למדוד, אז איך אפשר לסכם את כל הקריירה האירופית שלו ככישלון?
למי אכפת איך הוא משיג את התפקיד? אני כאוהד מכבי פ"ת כמעט השתגעתי כשגיא לוזון קיבל את תפקיד המאמן. בסוף הוא הביא את הקבוצה להישגים הגדולים ביותר שלה בהיסטוריה!
יותר מזה, אימון נבחרת הוא שונה מאימון קבוצה. וגרנט הוא המאמן שהגיע הכי קרוב עם נבחרת ישראל בשנים האחרונות, ואימנו פה גם כמה זרים…
צריך גם לקחת בחשבון שמאמן טוב מוציא את המקסימום מהקבוצה. כך שבעצם לא כ"כ משנה איפה הוא אימן קודם. לכל הפחות תאורטית מאמן שלקח אליפות עם קבוצה חלשה בפורטוגל יכול מאד להצליח בליגה האנגלית…
התוצאות של גרנט בארץ הם תוצאות טובות מעד בכל קנה מידה, הוא שם יחסית מוכר באירופה יש לו ניסיון בנבחרות אז למה שלא יקחו אותו?
אני מבין את ההלם מהדרך אפילו את התסכול ואולי אפילו את הלעג.
אבל זה לא שייך לספורט.

omer 27 באוקטובר 2014

לא. צ'לסי זאת לא הצלחה.

לפספס 3 תארים ב3 משחקים לקבוצה בסדר גודל של צ'לסי כשהייתה בוודאות אחת מ3 הקבוצות הכי טובות בעולם באותה תקופה מבחינת סגל שחקנים זאת לא הצלחה.

זה אמנם לא כישלון גדול, אך בהחלט לא הצלחה.

לא סתם גרנט פוטר בתום העונה, למרות שהיה לו חוזה לעוד 3 שנים ולמרות שהבעלים ידוע בחיבתו לגרנט.

שי 27 באוקטובר 2014

בצ'לסי של רומן גם הגביע עם האוזניים הגדולות לא מספיק בתור ערובה להישארות המאמן.

דוד 27 באוקטובר 2014

שכחת משהו אחד: אברם ירד על הנבחרות האפריקאיות במשך כל המונדיאל, (בעיקר גאנה וניגריה) על כך שלשחקן האפריקאי אין אופי, שהוא נןטה להתרסק ברגעי הכרעה ועוד כהנה וכהנה הערות גזעניות (לא שזה מפריע לי) וכששמעתי על המינוי התפוצצתי מצחוק. מעניין מה הוא יגיד על זה. אבל מקצועית לא נראה שהוא פחות טוב מהמאמן הקודם, הרי יש שם עומס כישרון והם לא הגיעו לכלום

רועי 27 באוקטובר 2014

לא הבנתי למה ההערות גזעניות ? כי עובדתית מדובר בשחקנים שחומי עור ?
האם כשאומרים שלכדורגלן הישראלי אין אופי ואין מנטליות שמתאימה לכדורגל האירפואי זו גם גזענות ?

דוד 28 באוקטובר 2014

צודק לא גזענות אבל סתם דעות קדומות

ניתאי 28 באוקטובר 2014

מזכיר לי מקרה של ניר לוין, שהיה פרשן ובאמצע העונה מונה למאמן הפועל תל אביב במקומו של שום שפוטר. אחד המשחקים הראשונים שלו היה נגד גלאזגו ריינג'רס בגביע אופ"א, וכשנשאל האם לקבוצה אין סיכוי, דבר שאמר מכסא הפרשן רק לפני כמה שבועות, הוא אמר בכנות מפתיעה: "מה שאמרתי כפרשן שונה ממה שאגיד כמאמן. יש לנו סיכוי."

מיטש 27 באוקטובר 2014

השנאה לאברהם גרנט ייחודית לשמאלנים מלאי שנאה עצמית.
הלא 90 אחוז מהמאמנים בעולם הם נחשים, פוליטיקאים, לקקנים, גנבי דעת, שמקדישים את מירב האנרגיה בתדרוך עיתונאים ומחשבה על מה יאמרו אחרי המשחק. אבל גרנט? מביך את כולנו!
חוץ מווסטהאם, שהייתה עונת כישלון אמיתית, לכל אורך הקריירה שלו גרנט הוכיח שהוא מאמן מצוין.

מתי 27 באוקטובר 2014

התגובה הזו מדגימה יפה שאפשר להפוך כל דבר למניפסט נגד אנשים שאתה שונא. גם לייחס לכותב מניעים זרים זאת שיטה טובה.
אם היו ממנים את מאמן סלובניה/מולדובה/מונגוליה לשעבר למאמן מנצ'סטר סיטי, בלי שום סיבה נראית לעין, האם גם אז התלונות היו נובעות משמאלנות ומשנאה עצמית?

פה איתמר 27 באוקטובר 2014

אני חושב שאברהם גרנט מתאים כמו כפפה ליד לנבחרת הזאת. יש להם בעית אופי והוא ישפר אותם בזאת. האם יש מאמנים טובים יותר? ברור שיש. האם המינוי ראוי? רטוי. האם תמוהה? לא.

זיק 27 באוקטובר 2014

לא מבין מה הבעיה…
זאת העבודה של האיש.
לדעת לקבל תפקידים ולהתקדם, זה חלק לא מבוטל בכל סוג של קריירה.
ואת זה הוא יודע לעשות לא רע.
האם מקצועית הוא ברמה הגבוה ביותר (אגב, אני לא יודע כמה מאמן גאנה זה ביג דיל)? האם הוא הצליח או נכשל בסך הקריירה? אין לי שמץ של מושג.
הדבר היחיד שבטוח שבלנהל קריירת מאמן הוא מעולה, בטח לאור תנאי הפתיחה הנחותים שלו מול עמיתיו מאירופה.
אפשר לחבב אותו ואפשר שלא, אבל הפוסט לטעמי מתלהם מדי.

ניתאי 28 באוקטובר 2014

אני מסכים איתך, בניגוד להרבה פוסטים אחרים שלך.
אבל כמה נקודות לציון בקריירה של גרנט, שלא חידדת מספיק:
– חובה להזכיר שהוא העפיל לגמר ליגת האלופות בפוקס, אחרי שעבר את אולימפיקוס ופנברחצ'ה (ותודה להגרלה), ואחרי שקיבל גול עצמי מהתחת של ג'ון ארנה ריסה.
– כתבת שהוא לא סיים את העונה בווסטהאם. זה נכון תיאורטית, כי הוא פוטר מחזור אחד לפני הסיום. אבל תכל'ס כל העונה ההיא הייתה שלו והירידה רשומה רק על שמו.
– בפרטיזן בלגרד הוא לקח אליפות אחרי שקיבל את הקבוצה כשהיא מובילה את הטבלה בפער של 10-15 נקודות (לא זוכר את המספר המדויק).

ולסיום, מה שלמד כל מי שהיה בצה"ל: את הדברים הטובים מקבל מי שלא מגיע לו.

יוסי 1 בפברואר 2015

ועכשיו הורוביץ'. ועכשיו?

רועי 1 בפברואר 2015

בנתיים.הצלחה, ללא ההפסד בדקה ה93 היה עם.מאה אחוזי הצלחה. כאילו כל מאמני אפריקה מהשורה הראשונה.
כן.היה רחוק החלקה מאליפות אירופה.
למייטב זכרוני מצבם השתפר לאחר שהגיע.

Comments closed