מר יאיר לפיד, האם עישנת סמים קלים? (ומדוע לסתום פיות?)

***

נתקלתי בשעת לילה בידיעה עיתונאית לפיה יאיר לפיד מתנגד למתן לגליזציה לסמים קלים. פניתי מעל עמוד הפסייבוק שלו בשאלה מנומסת: 'מר יאיר לפיד, שאלת כן/לא פשוטה: האם עישנת אי פעם סמים קלים?'.

השאלה הלגיטימית הזאת, קל וחומר כשהפוליטיקאי מביע דעה בענין זה, הספיקה לקבל מספר לייקים, בטרם נמחקה כלא היתה.

כתבתי שוב: 'מוזר, נמחקה השאלה שלי: מר  יאיר לפיד האם עישנת אי פעם סמים קלים?'.

תוך דקות מעטות, למרות שעת הלילה המאוחרת, הצטברו כעשרה לייקים לשאלה ותגובות אחדות. הסתבר שעוד כמה אנשים מעוניינים לדעת את התשובה.

עברו עוד כמה רגעים, וגם התהייה הזאת נמחקה כלא היתה, כמובן יחד עם הלייקים והתגובות שנרשמו לה.

מאותו הרגע בוטלה האפשרות שלי לכתוב מעל דף הפייסבוק של לפיד. לא קיללתי, לא השמצתי, שאלתי בנקיון כפיים. נמחקתי. סתמו לי את הפה.

יאיר לפיד, הסתבר בד בבד, הגיב בעמוד הפייסבוק באותן דקות ממש.

משום שאני לא יכול לעשות זאת בדף הפייסבוק שלו, אני חוזר ושואל את השאלה הלגיטימית, שגם ברק אובמה הקטן נשאל ונענה לה: מר יאיר לפיד, האם בעברך עישנת סמים קלים?

(צילום: אלעד דיין. באדיבות מאקו)

*

דף הפייסבוק של יאיר לפיד

איציק אלפסי / מישהו לרוץ איתו

"דה באזר" בפייסבוק

יומן אליפות של הניינרס. מחזיר הפאנטים שמט
אני רק אומר

113 Comments

נביא בעירו 23 בינואר 2012

ואני שואל: איתן בקרמן – למה זה מעניין?

גם אני חושב שיאיר עלוב בכך שהוא מפחד לדבר על הנושא, גם אני בעד לגליזציה ולמעשה, לאחרונה גם הודעתי לאשתי שעם כל הכבוד לחקיקה האנטי-דמוקרטית, לביבי נתניהו ולליברמן יאיר לפיד הוא סוג של קו קו אדום וביום שהוא יהפוך לראש ממשלה אנחנו גוזרים את תעודת הזהות שלנו ועוברים לניו יורק…

אבל אני לגמרי לא מבין למה לעזאזל מעניין אותך לשמוע ממנו משהו כמו: "כן, כשהייתי צעיר ניסיתי כמה פעמים סמים קלים ולא אהבתי את זה. אני איש של וויסקי"..

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

אתה שואל, ואתה עונה :)

כתבתי במפורש שהוא הביע דעה בנושא, כלומר יש כאן ענין ציבורי אפילו מבחינתו.

מקדמית, השאלה למה זה מעניין אותי לא חשובה. לא שאלתי על צבע הגרביים שלו. מדובר בנושא שמעסיק לא מעט אנשים.

מעניין אותי למה הוא לא עונה את התשובה שאתה עצמך ענית. יכול היה לסגור את זה בזה.

והכי חשוב: לא רוצה לענות? אל תענה. אבל למחוק את השואל ולא לאפשר לו להתבטא בגלל השאלה הלגיטימית הזאת? אצל סמל הנאורות הליברלית בישראל 2012?

תומר שור ליבפלד 24 בינואר 2012

אני חושב שליאיר לפיד יש הכשרה מעולה להכנס לפוליטיקה והיא היכולת לייצג (במובן הציבורי של להיות פה)ציבור משמעותי, שאילו דעותיו. אם הפוליטיקה הישראלית הייתה מתגמלת עבודה פרלמנטרית הרי שחיים אורון היה עכשיו ראש ממשלה ולא נאלץ לפרוש. כנ"ל לגבי מעמדו של אופיר פינס אשר היה פרלמנטר מצטיין. למען האמת, כמי שעבד בכנסת, אפילו בימין יש לא מעט חברי כנסת חרוצים ובלתי מושחתים בעליל. עם זאת, זו לא הדרישה. אנשים כמו חיים אורון ואופיר פינס אולי יתייצבו לכל הוועדות וישארו עד השעות המאוחרות בכנסת אך בפועל לא יצליחו לקדם ציבורית את סדר היום של קהל שולחיהם ובוודאי לא יצליחו לשכנע קהלים חדשים.
אחרי הכל הסיבה האמיתית לכוחו האדיר של נתניהו (רהיטי רים) הנה יכולתו להלך קסמים בתקשורת. גם רייגן שזכה כאן לגיחוך נתפס על ידי הרפובליקנים ורבים מהאמריקאים לאחד מגדולי הנשיאים.

אם כך, ריצתו של לפיד מבורכת ומצויידת באחד הכלים החשובים והמרכזיים עבור פוליטיקאי -רהיטות ויכולת לתפעל תקשורת. אם בנוסף הוא גם ספג מגיל אפס פוליטיקה, שהה במסגרות עיתונאיות כל חייו זה רק מוסיף.

לגבי 'סתימת הפיות', מדובר בצדקנות לשמה. ברור שמדובר בשאלת מוקש שיכולה בעיקר להזיק. אם יודה באמת (אני מניח שעישן)הרי שיקבל תקשורת שלילית ביותר. אם יכחיש אזי ישקר (ואפילו יכול לגרום לכך שמישהו אפילו יעיד נגדו). אזי הוא מוחק את השאלה – נראה לי הדבר הכי לגיטימי בעולם – במיוחד כאשר, לשיטתו, הוא מגיע על מנת להציל את המדינה מפני תהום. חקיקה פשסטית, שחיתות מטורפת, אבדן דרך מדיני, חינוכי וכלכלי – כן, אפילו בשאלה הפשוטה 'איפה הכסף'.

גילוי נאות, כותב שורות אלו יצביע שוב למרץ (אשר מטפלת נורא בתקשורת אך מייצגת אותי נאמנה בוועדות הכנסת) ורחוק מאוד מהשקפתו הכלכלית-חברתית של לפיד.

נועה 24 בינואר 2012

תומר, תודה על תשובה נהדרת.
לייק גדול!

רחלי 25 בינואר 2012

תודה על התשובה העינינית והרהוטה. הבעת גם את דעתי. רק שאני כן
אצביע לו..:)

רונן טל 17 בפברואר 2012

בקרמן, אולי תסתום כבר? מתפרנס כבר שבועות על איזו שאלה מטומטמת לפוליטיקאי מתחיל. 'מחק אותי' 'סתם לי את הפה'. שתוק כבר.

טל בן יהודה 23 בינואר 2012

נביא,

תוכל להסביר להדיוט כמוני את המשפט "עם כל הכבוד לחקיקה האנטי-דמוקרטית, לביבי נתניהו ולליברמן יאיר לפיד הוא סוג של קו קו אדום"?

איני תומך בלפיד, אבל מרתקת אותי כל השנאה שהתפרצה כלפיו (בעיקר בטוקבקים באינטרנט) מאז שפרש מהגשת מהדורת שישי. אשמח לקבל הסבר מלומד מדוע לפיד הוא קו אדום מבחינתך.

באבא ימים 23 בינואר 2012

זאת אומרת שאתה תברח כל עוד נפשך בך מארץ בה עיתונאי נטול כל ניסיון פוליטי יכול להיות ראש ממשלה לארץ בה שחקן קולנוע נטול כל ניסיון פוליטי יכול להיות מושל המדינה הגדולה ביותר (ואח"כ גם נשיא)?

עפר ויקסלבאום 23 בינואר 2012

:-)

בוב השקט 23 בינואר 2012

שחקן הקולנוע הספציפי הזה דווקא לא יכול להיות נשיא ארה"ב כיוון שלא נולד בה.
וגם אם היה יכול להיות נשיא, הרי שבשלב זה כבר לא היה חסר כל ניסיון פוליטי משום שכבר כיהן מספר שנים כמושל המדינה הגדולה ביותר.

יוני 23 בינואר 2012

טל בן יהודה, לדעתי זו לא שנאה. הייתי קורא לזה תדהמה. השתאות. שאדם עם הרזומה של יאיר לפיד רואה עצמו כמועמד לראשות הממשלה.

למה אתה לא מציע את עצמך לראשות הממשלה? או אני? זה רלוונטי באותה המידה. להצטרף לפוליטיקה זה נהדר. בלי ציניות. אם יש לך זמן ואנרגיה ומחשבות ברורות. כמובן שלא ברורות דעותיו של לפיד. אבל עדיין לא מפריע לי שיצטרף. אבל לראשות הממשלה? ברצינות? הנקודה היא חוסר הכשירות שלו לתפקיד. וגם לא לתפקיד של שר. זה לא עובד ככה. ואם כן, זה האמ-אמא של תרבות האינסטנט. נראה לי שזה מה שמפריע גם לאחרים, לא רק לי. נראה איך יתפתח הדיון…

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

יוני, הטיעון שלך טוב, אבל נדמה לי שהשאלה המרכזית הרלוונטית לפוסט הזה היא שאלת סתימת הפיות, ובכלל התגובות המשונות של לפיד לענין הזה.

טל בן יהודה 23 בינואר 2012

הבנתי יוני…

אז אני מניח שטוב שאנשים "כשירים לתפקיד" כמו בנימין נתניהו, אהוד אולמרט ואהוד ברק – הגיעו למשרה הקשה הזו והדברים אכן עובדים "כפי שהם צריכים לעבוד" (כפי שציינת). המדינה שלנו אכן משגשגת בזכות העובדה שהיו לנו רק אנשים "כשירים לתפקיד" כראשי ממשלה.

בזכות האנשים הכשירים הללו, יש שלום כאן כבר עשורים, אני כבר לא זוכר מה זה המושג "מלחמה". אין לנו עניים במדינה, גם לא מובטלים. כל אזרח יכול להרשות לעצמו דירה משלו כי לכולם כאן יש עבודה בשכר הולם. החינוך כאן פשוט מעולה, המורים שלנו בדרגה הגבוהה ביותר והכיתות שלנו לא צפופות. אין אפלייה או שנאה בין מגזרים, ובכלל – חצי מליון איש לא יצאו לצעוד ברחובות הקיץ או ישנו באוהלים. מחירי החשמל, דלק ומים הם מהזולים במערב – כך גם עם האוכל והביגוד.

אכן – אני רוצה עוד אנשים כשירים לתפקיד. בעצם, רק אנשים כשירים. 60 שנה של הצלחות משגשגות היו לנו – אני רוצה עוד 60 שנה כאלה. ייפייי… אנשים כשירים!!!! עוד ועוד אנשים כשירים!!!! לא רוצים אנשים עם "חוסר כשירות" – תסכלו כמה טוב לנו עם "אנשים כשירים".

ולפוסט עצמו,
לא רק שאני סולד מסתימת פיות בזויה וצינית שכזו – אני גם מאד מופתע מההתנגדות הצבועה של לפיד לליגליזציה של סמים קלים. דיי אכזב אותי לשמוע שזו דעתו.

לא מובן לי מדוע היו חייבים למחוק את ההודעות הללו – כאילו הוא וצוותו מנסים לצייר מציאות אוטופית ללא מתנגדים. טוב עשו גלובס שהעלו את הידיעות כמו גם חלק מההודעות שנמחקו בנושא. אולי זה שיעור ללפיד – שגם אם הוא ינסה למחוק דברים – להכל יש זכר וירטואלי ושום דבר לא נעלם.

נביא בעירו 23 בינואר 2012

אין לי ממש הסבר מלומד, טל. ז"א, אני יכול לכתוב לך שעות על כמה שהוא בינוני בכל תחום, כמה שאני לא מאמין למילה שהוא אומר, כמה שהוא מחזיק מעצמו וכמה שאין לו ממה. אבל כל זה בסך הכל אומר שאני פשוט לא סובל אותו באופן אישי.

כדי להבין קצת יותר לעומק את הרוע שהאיש הזה מסמל בעיניי מבחינה אידיאולוגית, שווה מאוד לקרוא את זה: http://www.haaretz.co.il/literature/prose/1.1619719

אנונימוס 23 בינואר 2012

אף אחד לא אומר שהשיטה ה"רגילה" של עסקן סניף~>חבר כנסת~>שר~>ראש ממשלה עובדת פרפקט.
אבל אני די בטוח שבממוצע היא עובדת הרבה יותר טוב מאשר השיטה של מגיש חדשות~>ראש ממשלה.
אתה באמת חושב שהשחיתות והגועל נפש של אנשים כמו אולמרט יפתרו ע"י שבירת כל הכלים ומתן המשרה הזאת, אחת הקשות והמורכבות בעולם, למישהו שעד היום לכל היותר כתב טורים וקרא מטלפרומטר?

ואם נדבר קצת ספורט, שאל את עצמך בכנות – האם היית נותן לעודד קטש, רגע אחרי הפרישה לאמן את מכבי ת"א ולהחליף את פיני גרשון? או שהיית מביא את דיויד בלאט?

ענבר 23 בינואר 2012

אנונימוס, זה לא כמו לתת לקטש להחליף את פיני גרשון, אלא כמו לתת לעופר שלח להחליף אותו…

יוני 23 בינואר 2012

יותר בכיוון ניב רסקין או יורם ארבל. שני אנשים מוכשרים, אבל…

דווקא לגבי שלח, אין לי בעיה שייכנס לכנסת. להפך.

בוב השקט 23 בינואר 2012

למנות את עופר שלח להחיף את פיני גרשון באמת נראה לי קצת מטופש (בעיקר כי הוא over qualified בטירוף).

אבל אפשר בבקשה למנות אותו לראש ממשלה?

שי דשא 23 בינואר 2012

לדעתי, במדינה כמו שלנו, כל אדם שהצליח לעמוד בראשה במשך מעל לשנה מבלי שתחרב הוא "כשיר לתפקיד".
תמיד יש ביקורות ואפילו ביקורות חמורות, אבל לדעתי כהונה של אדם זחוח כמו יהיר לפיד היא בגדר איום קיומי.

דוב 23 בינואר 2012

לא רוצה להיכנס לויכוח על לפיד עצמו, אבל אני פשוט חייב להגיב על דבריו של טל בן-יהודה, "ממרום שנותיי".

א. יש לנו מדינה משגשגת

ב. כבר שנים (למעלה מ- 30) לא הייתה מלחמה.

ג. ההשקפה שלך בנוגע לפרמטרים הכלכליים אליהם אתה מתייחס (אבטלה, יוקר מחיה וכו') יוצאת מנקודת הנחה שישראל היא בין המדינות המובילות בעולם = ראה סעיף א' למעלה.

זה לא אומר שאין מה לשפר, במיוחד בכל הקשור למתח בין עדות ומגזרים, אבל בסה"כ מבין שלל התרחישים האפשריים למדינת ישראל אנחנו חיים באחוזון העליון החיובי.

קשקשן בקומקום 24 בינואר 2012

על זה נאמר (ולא על ידי) – שואלים בן אדם שנופל מבניין בן 100 קומות מה שלומו כשהוא מול הקומה החמישית – והוא אומר "על הכיפאק":
כל נתוני היסוד מחורבנים: אנו רצים לקראת רוב ערבי ביו הירדן לים בלי שקבענו גבולות קבע (ימין, שמאל – רק תחליטו), 50% מהילדים בכיתה א לא לומדים מתמטיקה וגם כנראה לא יהיו ציונים, המערכת הפוליטית לא מתפקדת כשגודל ממוצע של מפלגה רק קטן וממשלות לא מחזיקות יומיים (ומה שקורה עכשיו הוא יוצא מהכלל), היו לנו 2 מלחמות ב 10 שנים האחרונות (גם לי יש אבא שלחם ביום כיפור ואומר שזה לא מלחמה – אצלי טילים על חיפה עם 130 חיילים הרוגים, או 1000 הרוגים בפיגועים שניהם שווים מלחמה, ובנוסף לכל – המחרחק הערכי ביננו לבין בנות בריתנו הולך ומתרחק ויום יבוא ולמרות המצפון על השואה או הכח היהודי – הם יברחו מאיתנו. אז עם כל הכבוד ל"מרום שנותיך" – במילותיו של גיל שלי – אל תסתכל על התוצאה – תסתכל על התהליך – הוא נורא.

דורון רונן 23 בינואר 2012

יוני, ראשית, הוא לא רץ לרשות הממשלה. הוא כולה הודיע שהוא מצטרף לפוליטיקה. שנית, מה זו כשירות לראש ממשלה? לשר? אתה מכיר הרבה שרים שכשירים לתפקד בתפקידם? מה מרגיש אותך כ"כ?

יוני 23 בינואר 2012

לפי הסדר…

טל, רע אחד לא מכשיר רע אחר. כלומר, אם יש חצי מיליון שצועדים בקיץ, ואני ביניהם, זה אומר שלא משהו פה, אבל אדם חסר ניסיון הוא התשובה? בעיניי לא. כשיר לתפקיד, בעיניי, זה אדם שעשה משהו בעברו שנותן שביב תחושה שהוא יכול לקחת על עצמו משהו גדול יותר. למשל, שלי יחימוביץ' הייתה חברת כנסת מוצלחת 5-6 שנים אז היא יכולה להוביל מפלגה.

אני מאמין באמות מידה. למשל, ניסיון רלוונטי. במשהו. הרי (אני מניח ש) לא תלך לניתוח אצל רופא עם שנתיים ניסיון, או רופא שהיה מנחה תכנית טלויזיה מוצלחת. אני לא ממעריצי ביבי/ברק ובטח לא אולמרט ששלח אותי למלחמה בקיץ 2006, אבל הם עברו לא מעט תפקידים לפני שהנהיגו. גם אם מדובר בראשות מפלגה, למשל ליברמן או חיים אורון, היו ח"כים או מנכ"ל רוה"מ לפני שהאמינו בעצמם שיש להם היכולת להנהיג סיעות.

בקרמן, אני יודע שזה לא ה-נושא שלך. התחשק לי. ניצלתי את הליברליזם שלך.

ירון 28 במאי 2012

מסכים לגמרי. שלי יחימוביץ' היא הדוגמא ההפוכה. נכנסה לפוליטיקה כחברת כנסת, השתפשפה, חוקקה, נבחרה לראשות מפלגת העבודה בפריימריס, ואפילו עכשיו הוא לא מנסה למכור את עצמה כראש הממשלה הבאה, אלא כראש מפלגה חשובה עם אג'נדה ברורה שתשפיע ותהיה מעורבת.
לגבי סתימת פיות – פוליטיקאי קטן שיושב מול הפייסבוק ומוחק שאלות ותגובות לגיטימית רק בגלל שהן "מכשילות" נשמע לי כמו אחלה מועמד לראשות הממשלה…

ניינר 23 בינואר 2012

גם אני ניסיתי לברר את עמדתו של לפיד בעניין סמים קלים על העמוד שלו בפייסבוק וגם אני נמחקתי בשנייה. בעיני הוא עוד איש מאוס ואופורטוניסטי שלא ייצא ממנו שום דבר חיובי בפוליטיקה ובכלל.
ברגע שמפלגה כלשהי תכריז על כך שהמצע שלה יכלול ליגליזציה של קאנאביס היא תקבל את הקול שלי ולא איכפת לי כלל מה יתר המצע שלה. אין לי שום ציפיות מהמדינה הזו ואני רק רוצה שיתני לי לעשן בשקט, זה הכל

אבא של נועם 23 בינואר 2012

איזה קשקוש.
"האם אי פעם נסעת מעל המהירות המותרת מר בקרמן"?
"האם אי פעם ענית לשיחה בפלאפון בזמן נסיעה?"
"האם אי פעם השלכת פיסת נייר ברחוב?"

ולאור האמור איך אתה מעז להיות בעד חוקי זהירות בנהיגה או שמירה על סדר ונקיון?

בבקשה, דמגוגיה בגרוש coming right at ya

אם היית רציני ושואל את מר לפיד למה הוא מתנגד ללגליזציה של סמים קלים לא היית נמחק, אולי היית מקבל תשובה, ואולי יכולת להביע דעה בדיון רציני.

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

כן, כן, יכול להיות אבל מקווה שלא. אלה התשובות.

בבקשה, שיגיד שעישן וזאת היתה משובת נעורים. אין בעיה.

אבא של נועם 23 בינואר 2012

אבל למה להפוך עניין עקרוני לעניין אישי?
שאל שאלה עקרונית, קבל תשובה. הפוך את העניין לאישי והרי התוצאות. מה שלפיד עשה או לא עשה אינו רלבנטי לטובת הכלל.

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

מה שלפיד עשה או לא, בהקשר של סוגיה שהוא דן בה, זה לא רלבנטי לכלל?

מעבר לזה, וזה המרכז, הוא לא חייב לענות לשאלה, נניח שלגיטימי גם למחוק אותה (מאוד נניח..). אבל למנוע מהשואל שאלה נקייה מלהתבטא בכלל? לחסום? זה הליברל הגדול?

ברור לך, ובזה אני מסכים, שזאת שאלת מבוא לנושא הלגליזציה, שהוא ענין חשוב שנושק לתחומי פשע, תקציב, משטרה, חרויות הפרט ועוד.

קשקשן בקומקום 24 בינואר 2012

האמת שיש משהו בדבריו. אז היום כחלק מהמאבק החברתי יילחמו בהון שחור – ואז נגיד: "ביבי צבוע – אף לא נתן לאינסטלטור בשחור?" – ומה שמדהים הוא שבמדינה שלנו זה יהפוך לנושא העיקרי.

יש איזה אלמנט דמגוגי. א – ב – ל מחיקה זאת לא הדרך.

הופמן 23 בינואר 2012

אבא של, דווקא שאלו אותו את זה ולא ממש קיבלו תשובה (מלבד התשובה המעניינת "כי זה אסור בחוק").
ר' כאן, בפנים יש קישורים לדיונים המחוקים
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?fbdid=1000718077

עופר פרוסנר 23 בינואר 2012

פחחחח

שמע, כשבקרמן ירוץ למשרה ציבורית, ויגיד את דעותיו הציבוריות בכל מיני עניינים הקשורים לכהונה העתידה שלו, וכל מיני כאלה, אז הוא יהיה חייב דין וחשבון לציבור.

דמגוגיה היא מותרות שאנחנו לא רוצים מהפוליטיקאים שלנו, יאיר לפיד הוא כרגע אחד מהם.

ד"ר א. 1 במאי 2012

דמגוגיא היא הנהגת העם וחינוכו.
המשמעות השלילית שנקשרה לשם מגיעה מהחוגים האוליגרכים-ריאקציונריים, הגיס החמישי שחיבל בדמוקרטיא האתונאית, ולאחר מכן מהאוליגרכים שירשו את מקומם בעת החדשה.

פולדש 23 בינואר 2012

ראשית, לפיד לא ענה בצורה רצינית לאף אחת מהשאלות בנושא. בחייאת. אני עצמי שאלתי אותו שאלה אולטרה-מנומסת וקיבלתי ממנו תשובה אולטרה-מעליבה.

שנית, וזו כבר הדעה שלי. שימוש בסמים, במדינת ישראל, עלול להוביל לרישום פלילי. גם בשימוש בכמויות קטנות ביותר. האם אתה חושב שמי שמחזיק ברישום פלילי, ראוי להיות חבר כנסת? ראוי להיות ראש ממשלה? לטעמי, לא. אני חושב שגם לפיד עשוי להסכים איתי. ואם הוא עישן בצעירותו, ובמקרה לא נתפס, זה לא הגון בעיניי שלא יציין את זה.

יש שתי אפשרויות: או שהוא יודה שרישום פלילי למשתמש בקאנביס אינו מקובל (גם על דה-קרמינליזציה הוא לא מוכן לענות), או שיכתוב שהוא לא השתמש בקאנביס ולכן זה לא רלוונטי כלפיו. יש לי תחושה טובה למה הוא לא יכול לטעון את הטענה השנייה.

חושחש הנחש 31 בינואר 2012

עישן גם עישן …… אני מכרתי לו :)

רן 23 בינואר 2012

התקשקשות מוחלטת.

החילוניים ימשיכו לריב על דברים חסרי משמעות והחרדים ימשיכו להתעצם.

מעולה.

בקרמן 23 בינואר 2012

מאות מיליונים שמתגלגלים סביב השוק הזה הם לא חסרי משמעות, שלא לדבר על זכויות הפרט בביתו. רוצה לדעת 'איפה הכסף'? על מה מתבזבזת המשטרה? הנה חלק מהתשובה.

דיזידין 23 בינואר 2012

אז לדעתך צריך להפסיק לבקר את יאיר לפיד כי הוא התשובה החילונית לחרדים? או שכל עיסוק בנושאים שאינם במוקד המאבק החרדי חילוני הם חסרי משמעות?
גילוי נאות: הכותב מעשן גראס ברגע זה.

פולדש 23 בינואר 2012

הכותב חי טוב

אסף 23 בינואר 2012

אני חושב שהעניין עם יאיר לפיד הוא ההקפדה הקיצונית שלו על התדמית והמותג, וכתוצאה מכך חוסר הפתיחות האמיתי לביקורת.

כמה זמן אחרי שהעלה לפייסבוק את הטור "אחי העבדים" הסתכלתי שם: היו שם יותר ממאה תגובות, כולן ללא יוצא מהכלל חיוביות ותומכות, לפחות חצי מהן קוראות לו להכנס לפוליטיקה.

זה האיש וזה חסרונו, שניתן היה לחוש בו גם בטורים שלו בעיתונים לאורך השנים.

תומר חרוב 23 בינואר 2012

אז עכשיו אני מבין למה עשית לייק לעמוד של יאיר לפיד :)
לכל מי שתהה פה למה השאלה רלוונטית בכלל.
אני חושב שהיא כן רלוונטית. דבר ראשון אם הוא מתיימר לייצג משהו אחר מהפוליטיקה הקיימת אז אולי קצת כנות הייתה עוזרת לו כדי שאני אוכל להאמין בכך.
דבר שני, בחברה בה נהוג לשאול על בסיס יומי(ובטח בראיונות עבודה) אנשים שאלות כמו: האם אתה יהודי, האם עשית צבא, כמה אתה משתכר, כמה אתה משלם שכר דירה וכו'…השאלה הזו היא באמת כלום.
ובאמת שהסוגיה אם השאלה הזו רלוונטית או לא היא ממש לא רלוונטית. מותר לשאול גם שאלות לא רלוונטיות. יאיר לפיד גם רשאי להתעלם. אבל למחוק? אם הייתי מפרסם את השאלה הבאה: האם אי פעם עלית על רכבת ההרים בלונה פארק? לפיד לא היה עונה ולא היה מוחק.

אמיר 23 בינואר 2012

אבל ברור לכולנו שהתשובה היא כן אחד גדול.
הבן אדם בכל זאת חי איתנו וביננו כבר שנים רבות, ובמיוחד
בתוך כל הברנז'ה התקשורתית.
ברור שההשתקה שלו כלפיך היא מגעילה והיתה יכולה להסתיים בלי תשובה,
אבל האם מנגד צריך להפיל עליו עכשיו תיק שלם
בגלל שאי שם בצעירותו (ואולי גם היום) הוא לקח שכטה אחת או שתיים.
האם זה מונע ממנו להיות חבר כנסת/שר/ראש ממשלה?
ואם כן אז מי פה כן מועמד לגיטימי?

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

בדיוק אמיר. אז למה לשתוק ולהשתיק? זה לא אמור להיות נגד האינסטינקט הליברלי שלו?

פולדש 23 בינואר 2012

אמיר, אתה צודק לגמרי. זה לא אמור למנוע ממנו לשמש חבר כנסת/שר/ראש ממשלה. אובמה, בוש וקלינטון לקחו שאכטות. אין עם זה שום בעיה וכולם יודעים את זה.

העניין הוא שלפיד מתייחס לעצם הדיון באפשרות ללגליזציה (תדמיין הרבה סימני קריאה) כאל מעשה שלא ייעשה. אז וואלה – אם הוא עושה כזו דה-לגיטימציה, ראוי שיסתכל פנימה קודם.

אשך טמיר המקורי 23 בינואר 2012

ניסיתי פעם או פעמיים בעבר הרחוק לקרוא מטוריו.
זה היה גרוע ומשעמם. פלצני ומקושקש.
אין דבר דוחה יותר מאדם לא חכם במיוחד שבטוח שהוא ממש חכם.
(טוב, אולי יש).

אח"כ ראיתי אותו בחדשות פעם או פעמיים.
והעברתי מייד.
ראיתי אדם זחוח, מלא בעצמו, ושוב, לא חכם במיוחד שבטוח שהוא ממש חכם.

אח"כ שמעתי שהוא מתכוון להיכנס לפוליטיקה.
נו, טוב.
הכל עדיף מביבי משות', חשבתי. אם יסייע לגנוב כמה קולות מהימין יעשה את שלו.

אבל הוא הוכיח את טפשותו וזחיחותו בפעולות ובהתבטאויות הבודדות מאז שהכריז על הצטרפות (למשל, לבטל לחלוטין ובאופן גורף את קדימה והעבודה, וללכלך עליהם במופגן, וזאת מבלי שעשה עדיין כלום בעצמו. ובכך לפגוע באינטרס המשותף של כל הצד הזה להדיח את ביבי במקום להגדיל אותם).

אין ספק שהוא מוכיח שהוא נאד נפוח וזחוח גם בעצם התעלמותו מהשאלה שלך וממחיקתה.
אותי זה לא מפתיע.

עמיר 23 בינואר 2012

די ברור מהתנהלותו והתנהגותו שיאיר לפיד הוא איש של קוק.
תראה לי סטלן אחד שהיה מעיז להיכנס לזירת אגרוף תאילנדי עם אדם גדול ממנו בשלושה ראשים ומנוסה ממנו בשלושים.

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

קבלו – מסתבר שמדובר ב"חבורה", ש"סתם מתלבשת על הקיר" ולמה? "כדי לעשות קמפיין לסמים". מה עוד יש להגיד –
https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment?ui=2&ik=30191d2c31&view=att&th=1350a76603caf38a&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_gxrg8d080&safe=1&zw&saduie=AG9B_P-AuqMbLS7RyoDJ3Z8-ca1e&sadet=1327321190393&sads=WaTr4vteX4-vXyosYpLTBYK1aXI

(תודה לך שי)

פולדש 23 בינואר 2012

הלינק שבוררררר

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

למי שזה לא נפתח לו, הטקסט הוא (בתשובה לשאלה של סיגל האם הוא בעד לגליזציה של סמים קלים ומדוע אינו עונה):

"סיגל, אני לא מפרט את עמדתי, כי החבורה שמנסה לעשות פה קמפיין לא באמת מעוניינת בדיאלוג או רוצה לדעת מה אני חושב על הנושא, הם סתם מעוניינים להתלבש על הקיר כדי לעשות קמפיין לסמים".

עמוק ורציני נכון?

דרור 23 בינואר 2012

זכור לי מטור שלו מלפני מספר שנים שהוא סיפר בגאווה שבאותו שבוע הוא השתכר לחלוטין ועשה תנועות של דג על הספה. אבל העיקר שעישון גראס זה אסור .

רבקי 23 בינואר 2012

מפתיע: יאיר לפיד רץ לפוליטיקה ו… הפך לפוליטיקאי.

והטור הזה הביא את הבשורה.

עשית את שלך, איתן.

אורי ברקמה 23 בינואר 2012

איתן, היות ואני מצביע למפלגת העבודה באופן אוטומטי (עוד מלפני שהיתה לי זכות בחירה – האם יש לי זכות בחירה ?), זה ממש לא מעניין אותי.

פרננדס 23 בינואר 2012

יאיר לפיד בוחר כרגע לתקשר עם הציבור אך ורק דרך הפייסבוק. זכותו. אבל שידע שיש לכך גם מחיר, דוגמת השאלה של בקרמן, שלעצמה היא כן רלבנטית. מדוע? כיוון שמדובר כאן בנושא ליבה, עקרוני כמו גיוס חובה לכולם, החזרת שטחים וכו. זה ממש לא אותו דבר האם להחמיר את הענישה לעברייני תנועה, לאנשים שזורקים לכלוך ברהסיה ועוד.
אני אישית שלפיד נוקט בגישה של שרון- סותם את הפה,התעלמות כמעט מוחלטת מהתקשרות- מענה רק לשאלות הנוחות לו- ופופליזם זול(לפיד באמצעות סטטוסים בפייס, שרון בנאומים וראיונות חנפניים)

פרננדס 23 בינואר 2012

ועוד משהו כמו שנאמר בסאותפרק: הרבה ליברלים יעדיפו את המטרה המוקדשת על פני הדרך

יניר 23 בינואר 2012

אני רואה את המהלך של יאיר לפיד אחרת –
בא אדם שיש לו ,פחות או יותר, הכל בחיים- חיים טובים,משכורת טובה,השפעה וכח וגם את אהבת הציבור כמעט מקיר לקיר והולך למקום המגעיל אך החשוב ששמו הפוליטיקה.
כנראה יש לו הרבה יותר מה להפסיד ממה להרוויח.
ואנחנו,שלא מוכנים לעשות את הצעד הזה, מתחילים להתעסק באיזה תואר אקדמי יש לו ומה התיחסותו לסמים קלים.
זה מה שחשוב? האם אנחנו בשבדיה?
גם מי שלא מסכים לדעותציו צריך לברך שאדם כזה ,אשכרה מקריב את עצמו ונכנס לחרה הזה.אחרת באמת נמצא שם רק את אקוניס,חנין זועבי,אנסטסיה מיכאלי ,אלי ישי,ושאר אפסים

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

במה בדיוק יאיר לפיד טוב מאופיר אקוניס למשל? כמגיש אולפן שישי? אקוניס היה עונה לך על השאלה, לא סותם לך את הפה ומגרש אותך מהפייסבוק שלו על שאלה שלא אהב.

יוני 23 בינואר 2012

מה הכוונה מקריב את עצמו? הוא נשכב על הרימון?

במקרה הכי גרוע הוא מוכן לרדת במשכורת החודשית לרמה של 30 אלף. לא התרשמתי, למרות שאני מבין שזו הקרבה.

עוד "הקרבה" היא הפגיעה בפרטיות. מצד שני, מדובר על אדם שהוא דמות ציבורית מרצון. כבר 20 שנה פלוס. מה "חרה" בזה? קצת חורה לי שאתה קורא לזה חרה. אני חושב שזו עבודה סופר-מעניינת וגם מתגמלת. ולא קשה במיוחד. יש המון פגרות, שבוע עבודה קצר, יש לך עוזרים פרלמנטריים, מזכירה וכו'. שמעתי על הקרבות יותר מעניינות. למשל, יוסי שריד בקרית שמונה, מצנע בירוחם.

יניר 23 בינואר 2012

בקרמן,
נראה לי שנפגעת ממש מההתיחסות אליך ,אז אולי הוא לא נחמד כמו שהוא נראה אבל לא צריך להגזים.
יוני,
הבנאדם מרוויח לפחות פי 10 על עבודה יותר קלה , נמצא בקונצנזוס וזוכה להערכה והערצה מקיר לקיר.
בכנסת כנראה הוא יתוגמל פחות,ישפיע פחות ויזכה להשמצות ,קללות וגידופים.
ראה מה עובר עליו בשבועיים האחרונים וזה כאשר הוא עדיין לא אמר דבר שהרגיז מישהו

ערן לוי 23 בינואר 2012

לפני כשעה כתבתי פוסט בדף של יאיר לפיד, להלן הפוסט:

"יאיר לפיד – בחרת להצטרף לפוליטיקה, בחרת לחשוף את עצמך לציבור כדי שיצביע עבורך ביום מן הימים, בחרת לוותר על הפרטיות שלך, בחרת בתואר "Public figure" בדף הפייסבוק שלך. עשית הכל כדי להיות זמין לבוחר, אינך יכול להתעלם משאלותיו, גם אם הן נראות לך קנטרניות. השאלה "האם עישנת סמים קלים" חייבת להיענות. אני מבין מדוע אינך מעוניין לענות על כך, אני גם מבין שבבחירתך האישית איבדת את הזכות לעמוד מאחורי טיעונייך. חבל, בשביל סתימת פיות יש לנו את הפוליטיקה העכשווית, לא צריך תוספות

עכשיו, כעבור שעה, הפוסט לא קיים יותר. טוב שמישהו הספיק לתת "לייק" לפוסט לפני שהוא נמחק מהדף, לפחות לפיד ו/או המשתפי"ם שלו לא יוכלו לטעון ש"לא היו דברים מעולם".

עכשיו כבר לא משנה אופי השאלה, עכשיו האופי של יאיר לפיד בכבודו ובעצמו נכנס לתמונה, והתמונה – איך לומר – שווה אלף מלים. ואף פתק בקלפי.

איתן בקרמן 23 בינואר 2012

ערן, דברים כדורבנות כמו שאומרים אצלנו ביציע.

ממה שאני מבין גם הלייקים נמחקים. הפתרון שכמה גולשים מצאו הוא צילום העמוד.

סוס זקן 23 בינואר 2012

יש כל כך הרבה סיבות יותר טובות לא להצביע ללפיד, שחבל לבזבז זמן ואנרגיה על "לקח לריאות או לא" ו"איך לעזאזל העז למחוק".

אגב – דיונים כאלה רק יחזקו אותו באלקטוראט האמיתי אליו הוא מכוון (שהוא לאו דווקא הקבוצה הסוציואקונומית אליה הוא שייך): ציבור שמרני שמזדעזע מהאפשרות שבנאדם כל-כך נחמד שתה חשיש.

בוב השקט 23 בינואר 2012

אם לא שמת לב, יאיר לפיד מכוון כרגע לציבור הישראלי כולו.
זאת הסיבה שאף אחד לא יודע מה דעתו בשום נושא.
זאת גם הסיבה שהוא לא עונה לשאלת הסמים הקלים.

מודה ועוזב 23 בינואר 2012

אהלן איתן. ריצתו של יאיר לפוליטיקה מעניינת אותי בערך כמו מצב עמודי מודעות האבל האחוריות בעיתוני הבוקר של טרינידד וטובאגו.
עם זאת, העניין הזה של מחיקת התגובות- הגם שנשאלו בצורה עניינית ומנומנסת-הגניבו אותי קמעה.
מדובר באיש תקשורת מכובד, שלזכותו ייאמר שהוא השתדל לדבר על כל נושא שאפשר.

אז הדבוק הדבקתי לבחוק קישור לפוסט זה. נראה כמה זמן הוא יישאר שם. אם אקבל תשובה עניינית, הוא יקבל אצלי כמה וכמה נקודות.

בוב השקט 23 בינואר 2012

השתדל לדבר על כל נושא… ומאד השתדל לא להגיד שום דבר…
האם אתה יודע את דעתו של יאיר לפיד בנושא כלשהו?

האם הוא בעד פינוי התנחלויות?
חילופי שטחים?
הפרדת דת ממדינה?
חוק הנאמנות?
חוק האזרחות?

מודה ועוזב 23 בינואר 2012

עדכון-
הופ. נמחק.

מנחם לס 23 בינואר 2012

אותי מצחיק כל עניין"הסמים הקלים" אתמול חזיתי בשני משחקי הפוטבול בפאב באי ברבדוס והעשן של הגראס היה כמו ב-STEAM ROOM יבש. אבל לא על זה רציתי לכתוב: כמה מהגולשים כתבו כאן על "חוסר ההכנה" של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה. רציתי להזכיר לגולשים שישנם שלושה מקצועות שלא דורשים כל הכנה או לימודים אקדמאי: אימון ספורט, עתונאות ספורט, וראשות ממשלה.

אפריים 23 בינואר 2012

מנחם! אתה חי! ד"ש לאובאדאלה תומפסון

תום 24 בינואר 2012

אתה מארגן פוסט על ג' פטרנו?

איתן בקרמן 24 בינואר 2012

מנחם כתוב לנו על הספורט בברבדוס. אנחנו כאן בלב מדבר, אתה נופש בברבדוס. רק בריאות.

קסיוס קליי 23 בינואר 2012

אני כמעט בטוח שאני הגולש הכי ימני בדב באזר אבל אם לפיד לא מקבל 40 מנדטים המדינה הזו מטומטמת.

כן, נכון שיכול להיות שהוא יתגלה כבלוף, אבל כל אותם בוחרי שמאל-מרכז חייבים לתת לו את הקול שלהם.
אם מישהו מכם מתכוון להצביע לעבודהקדימה זו בושה.

יחימוביץ ולבני הן 2 אסטרונאוטיות שאנחנו עדיין מחכים שינחתו על כדור הארץ וזו באמת הלשון הכי עדינה שאני יכול לגלות כלפן.

אף אחד פה לא מבין את חומרת המצב האמיתי.

הייתה פה מחאה חברתית ענקית שהסתכמה בלא כלום אחד גדול ואם מישהו מעוניין לדעת, עדיין הכי יקר פה ועדיין השירותיים הציבוריים הם הכי גרועים בעולם המערבי.

אז מה הסיפור לתת את הקול למישהו אחר??
העיקר החילונים המפגרים האלה (וגם אני חילוני כן..) מתעסקים לו בציציות.

די שחררו, אל תחסמו שור בדישו.
תנו לבן אדם לנסות להשיג משהו ואם לא יצליח תפילו אותו.

זה באמת משנה אם עישן סמים או לא??
המדינה בכלל לא מוכנה לצעד כזה.

איפה הכסף איפה?!?!?!?!??!?!?!?!!?
זה מה שאנחנו צריכים לשאול ולא לבלבל את המוח!!!

בוב השקט 23 בינואר 2012

הכסף בהתנחלויות ואצל החרדים.
אנחנו לא צריכים את יאיר לפיד כדי לדעת את זה.

קסיוס קליי 23 בינואר 2012

אה באמת? כולם יודעים אבל אף אחד לא עושה. החילונים זה סקטור בכיין. צודק , אבל בכיין. שיעשו משהו במקום להפיל אחד את השני

צור שפי 23 בינואר 2012

מבחינתי שלי יחימוביץ' עולה ללא השוואה על יחשיך לפיד. היא בנתה את עצמה על סדר יום ברור, דעות מגובשות והעיקר – הרבה עבודה פוליטית שחורה עד שהגיעה לאן שהגיע. פרינס לפיד עושה טובה לנתינים – צופי ערוץ 2 וקוראי ידיעות זה כבר רוב – שהוא מוכן בטובו להיות החלילן מהמלין.

צור שפי 23 בינואר 2012

לאן שהגיעה כמובן

בוב השקט 23 בינואר 2012

כולם יודעים, אבל לצערי רבים בציבור ובכנסת חושבים כמוך – שעדיף לתת כסף לחבורה הזויה ומשיחית שתסתובב בהרי השומרון ותתעלל בפלסטינים ובחיילי צה"ל.
הביעה היא, שלחילונים ימניים אין רוב, לא בציבור ולא בכנסת.
ולכן, לביבי (מנהיג החילונים הימניים) יש שתי אפשרויות – הליכה עם חילונים שפויים (יחסית) כגון ציפי לבני או שלי יחימוביץ' (מה שידרוש מדיניות שפויה יותר בשטחים, או חס ושלום אפילו הסכם שלום) או תשלום שוחד עצום מקופת המדינה לחרדים…

עכשו כשאתה יודע שבעצם אתה (ושכמותך) אשמים בכך שהכסף הולך לחרדים, האם יש סיכוי שתעדיף להצביע למפלגה חילונית, או שתמשיך לתת את קולך למפלגה ימנית? (ולא, אין אפשרות באמצע)

קסיוס קליי 24 בינואר 2012

תגיד לי מאיפה הסקת את מה שאמרת עלי??

אתה חתיכת חוצפן.

כל ההנחות שלך לגבי הן לא נכונות.

ונתתי את קולי למפלגת הירוקים.

תמשיך להיות שקט.

אנחנו סיימנו פה, כן?

בוב השקט 24 בינואר 2012

ההנחות שלי היו מבוססות על כך שטענת שאתה "הגולש הכי ימני בדה באזר" ואני מאד שמח לשמוע שטעיתי.
אבל אתה חייב להודות שאתה כנראה ה"ימני" היחיד שהצביע לירוקים.

שקטימאן 24 בינואר 2012

אההההההה!

הצבעת לירוקים של השרלטן והמתחזה פאר ויסנר על סמך סיסמאות ולוגו מתאים ואתה אפילו לא רואה את האבסורד לציין את זה בתור משהו לזכותך. אין הרבה שינוי בין זה לבין הצבעה ליאיר לפיד על סמך האמונה הרווחת שהוא שונה מהאחרים.

באמת נראה לך שהוא יהיה זה שישבור את הלופ של החברה והכלכלה הישראלית, את הקרטלים ויוקר המחיה המגיע מקיומם? להצהיר "צדק חברתי" כשכולך זחוח זה הפתרון?

זה האיש?

הנקודה שבקרמן מעלה היא לאו דווקא בעניין הדעות המפגרות של לפיד על ליגליזציה, אלא על הצביעות שבאטימות ובשיטת החסימות בדף שלו

captain beefheart 23 בינואר 2012

זה הזמן להעדיף את החכם על הצודק.

לצורך העניין נניח שי"ל הוריד גם הוריד ראשים בבאנגים, ואף מנייר הריזלה לא משך ידו.

עכשיו הוא מנסה להיכנס למגרש הפוליטי, ואף אניח כי יש חפיפה גדולה בין המצע שלו לתפיסת העולם שלך. יותר מכך: במונחים של "שחור ולבן", יאיר לפיד משתייך ללא ספק לצד הלבן (בעיני החילוני הממוצע).

ברור שכדי להצליח במגרש הזה הוא צריך להבליט דברים מסויימים ולהצניע אחרים. הרי איננו תמימים. אפשר גם להיות סובלני קצת כלפי אמירות נוסח "אני נגד ליגליזציה", שברור כי מטרתן היא למתג את הדובר כאדם מיושב על פני ניהליסט חביב סטלנים. זהו צעד מניעה הכרחי לפני מערכת בחירות, שבה המתחרים שלו יעשו מזה צימעס ולמעשה יחסלוהו כפקטור גדול.

והנה אתה בא ומקשה קושיה, ומשלא נענית – חזרת ושאלת. ושוב, ושוב, עד שסגרו לך את הערוץ. לאמור – ממש לא נוח ליאיר לפיד עם שאלות כאלו עכשיו.

מחד גיסא – ניקנקת אותו, חשפת את ערוותו והצגתו אותו במערומיו (יא רבנאן – כל שלושת הביטויים בעלי אופי מיני). ועכשיו מה? האם הועלת למאמץ הכללי להילחם בכוחות השחור בארץ או הזקת לו? נכון – לפיד תפס ראש ועכשיו מתכחש לכך. סו F וואט?

אשך טמיר המקורי 23 בינואר 2012

אני אגיד לך סו פ.וואט.

לדעתי האיש הזה עלול לעשות ל"צד הלבן" נזק גדול מאוד מבלי שיתכוון לכך.
ביהירותו ובחוסר ניסיונו, במקום לאחד שורות כנגד כוחות השחור הוא הולך לפלג ולהחליש את מחנה המרכז-שמאל.

במקום להיות לשון מאזניים לטובה הוא בדרך להיות כזאת לרעה.

ורק בגלל זה שווה להעמיד את הציבור על מהותו האמיתית של האיש, על אופיו, על המצע שלו (?) כדי שיבחרו (או לא יבחרו) נכונה וימנעו מתסריט שכזה.

captain beefheart 23 בינואר 2012

אם אתה סבור שיאיר לפיד הוא נזק וסכנה ל"שמאל / מרכז" – הטקטיקה של להיכנס בו בהחלט במקום. השאלה היא אם הוא באמת כזה.

אלון 23 בינואר 2012

אין לי בעיה עם ריזלות או באנגים, יש לי שכן עם באנג בסלון. והוא בהחלט גם משתייך לצד ה- "לבן". לא הייתי מצביע לו לראשות ממשלה, אולי למועצת העיר תל-אביב. אותו דבר יאיר לפיד (אולי מינוס הבאנגים והריזלות, למען הסר ספק…)

S&M 23 בינואר 2012

בקרמן, שיחקת אותה. כמה צחקתי מהטמטום הזה. באמת שלא אכפת לי מה יאיר לפיד עשה עם סמים בעברו, ואפילו אם הוא מעשן היום. גילוי נאות: בעבר אהדתי את משתמשי הסמים הקלים, אבל אחרי שהפסקתי לעשן סיגריות היום אני סולד מהם (בגלל הריח), והעיקר שלא יעשנו לידי. והרעיון ללגליזציה של סמים קלים הוא הגיוני וטיפשי ביחד, ואני אשמח לקיים על זה דיון. בראשי פרקים – הגיוני, כי זה יבטל חלק גדול מהפשע המאורגן; טיפשי, כי המדינה תהפוך לביב שופכין של סטלנים.

כמי שמשתדל לא להצביע בבחירות לכנסת, אלא אם משלמים לי, אפילו שקלתי להצביע לו בבחירות הקרובות. ואולי אני עוד אצביע לו, תלוי במרבה במחיר. אבל הדאחקה שאתם מריצים עליו מלמדת משהו חשוב על האופי והאישיות שלו כמועמד, וכמי שיכול להיות שיכהן בתפקיד ציבורי כלשהו בעתיד.

מההתנהגות שלו כלפיך (והמוני המציקים האחרים), עולה שבניגוד לתדמית הקולית שלו, הוא לחוץ כמו טמפון, עד שזה כמעט משתווה לטמפוניות של ביבי. ואחד כזה אני ממש לא צריך ליד הכפתור שמוציא למלחמה.

ערן 23 בינואר 2012

לי רק מפריע שאתה לא הולך להצביע. כאילו, בחייאת, בגלל אנשים כמוך המדינה נראית ככה

S&M 24 בינואר 2012

לי בכלל לא מפריע שאני לא הולך להצביע, כי גם אם הייתי מצביע, ממילא הפוליטיקאים עושים במנדט שקיבלו מה שהם רוצים. לא אלאה אותך בדוגמאות של פוליטיקאים שעשו ההפך ממה שהבטיחו לבוחר, או מה שייצגו (בגין, שרון, ברק ועוד).

הם לא מתעניינים בי, ואני, מצידי, יכול רק לא להתעניין בהם. ילדותי מאוד, אבל כך אני נשאר שפוי.

captain beefheart 23 בינואר 2012

אז נשמח אותך בדיון.

האבחנה הראשונה שלך ("הגיוני") מדויקת. השאלה השניה מעניינת. האם מדינת ישראל תהפוך ל"ביב שופכין של סטלנים"? מסופקני. יש מודל להתבונן בו, והגם שאינו מדוייק (שכן אף מדינה אינה כישראל), ניתן להבין משהו ממה שקרה בהולנד וקורה, באופן מתון יותר, במדינות ה"סובלניות" האחרות.

לדעתי, בישראל הלחוצה, מסלול אסקפיזם ברשיון אכן יוביל לתנועה המונית של סטלנים. אבל "ביב שופכין" זה לא יהיה, משום שברגע שהעסק חוקי ועל השולחן, הוא יקבל את אותו טיפול לו זוכה כיום השימוש באלכוהול. המדינה מאפשרת לאזרחיה להשתמש בו, אבל עושה לא מעט כדי לחנך את האזרחים שלא להפריז בשימוש. כיום השימוש בקנביס נעשה במחתרת, ולכן אינו זוכה לליווי חברתי הולם.

אני סבור שאם תהיה לגליזציה (ולא תהיה בשנים הקרובות), יהיו גם תהליכי איזון טבעיים, ורבים מתושבי הארץ ירחצו ידם מזה.

*****

אני לא משוכנע שי"ל, באופיו, אכן לחוץ כטמפון. מה שבטוח הוא שסל התגובות שלו עד כה לא הצביע על תושיה וקור רוח.

*****

גם עם ערן מתחתי אני מסכים. בלי להאשים אותך בכל צרות המדינה אציין כי אינני מאמין באי הצבעה בבחירות כאידאולוגיה. זוהי סתם עצלנות.

S&M 24 בינואר 2012

אם היית מביא את הולנד כדוגמה לפני חמש שנים, היית יכול להוסיף ולצייר את זה בצבעים צבעוניים של שמחה, תיירות וכד'. אלא שלהולנדים עצמם נמאס מכך שבירתם הפכה לבירת הסטלנים של העולם, והם יוזמים ומבצעים הגבלות של החוקיות. זה מתחיל בקטן, וייגמר בכך שזה יבוטל, או יישלח לשוליים.

אני ממש לא נגד לגליזציה. אני מאוד בעד לגליזציה, אבל מתונה – למשל, בשליפה מהשרוול – מותר יהיה לעשן רק בבית. לא במקומות ציבוריים ולא במועדונים. זה יימכר בנקודות מסוימות לגילאים מסוימים, וייצרך רק בבית. ותהיה הגדרה צרה ודווקנית של המונח "בית". בצורה כזו אני ממש לא נגד, אלא להפך. וזה גם ימנע תיירות סטלנים כי בחוק שלי הם לא ייכנסו להגדרת "בית".

הופמן 24 בינואר 2012

הצעה מעניינת.

כסיפוביץ 24 בינואר 2012

מעולה.

ח'דר 23 בינואר 2012

אני הייתי רוצה לקבל תשובה לשאלה הרבה יותר קלה:

מר יאיר לפיד, באיזה חוג/מחלקה/פקולטה עשית את ה-BA וה-MA שלך ובאיזו אוניברסיטה?

גילוי נאות: את ה-BA וה-MA שלי עשיתי באוניברסיטת חיפה.

i am dissapoint 23 בינואר 2012

זאת אומרת ללפיד שלא השלים בגרות יש השכלה רחבה ואיכותית יותר ממך. נפלא.

אסף THE KOP 23 בינואר 2012

מה שמצחיק בכל הסיפור הוא שמישהו חושב שהוא יכול בכלל לתת Fight לביבי…

אביאל 23 בינואר 2012

טל בן יהודה – בכל קנה מידה היסטורי מדינת ישראל של ימנו היא סוג של נס, זה כמובן לא אומר שאין מגרעות ושלא צריך לטפל בהם, אז אין צורך להגזים בקשר למדינה בה אנחנו חיים.

איתן בקרמן – שאלת את לפיד בדיוק את השאלה שכוכבים פוליטיים כמו לפיד מפחדים ממנה, שאלה שמצד אחד היא לגיטמית לקהל היעד שלו אבל מצד שני בגלל שמרנות, פוליטקלי קורטקט, אנטי מצד אליטות ועוד היא שאלה שיש לו רק מה להפסיד ממנה.
תוסיף לזה שסמים (קלים או לא) ואישי ציבור זה בלאגן תקשורתי ותבין בדיוק למה נמחקה לך ההודעה. גם לאבירי החופש כמו שלפיד אוהב להציג את עצמו יש יועץ תקשורת.

אביאל 23 בינואר 2012

בוב השקט – הכסף היותר גדול הולך על פטורים ממס לחברות הגדולות, על חוסר גמישות במגזר הציבורי, על סובסידיות וחסמים של חלקאים מקיבוצי המרכז שמגדלים פירות וירקות אקזוטיים לחו"ל, על קומבינות בחדרים האחורים של משרדי ממשלה שביד אחת מוכרים את נכסי המדינה במחיר מציאה וביד השניה מבטיחים לעצמם ג'וב מכניס בעתיד, על איגודים מקצועיים שמגינים רק על עובדים חזקים ומתעלמים מהחלשים ואני יכול להמשיך עד מחר. נכון כסף הולך גם לחרדים, מתנחלים וערבים אבל הרבה מאוד הולך גם למקומות אחרים, התקשורת כל כך שוטפת את המוח בימנו, מספיק לראות פרק בארץ נהדרת כדי להבין איך הגענו לכך שכל הבעיות מתנקזות למגזרים האלה.

amitpros 24 בינואר 2012

+1

דקל-דוד עוזר 23 בינואר 2012

שלום מר בקרמן.
כל הכבוד
אני רוצה לשוחח ולספר לך על תנועת דור האמת
זו תנועה שמטרתה קידום תודעה דמוקרטית ושינוי מוחלט בשיטה הקלוקלת כאן בישראל, בין היתר בתחום הלגלזציה.

אני מזמין אותך להיכנס לאתר שלנו וכמו כן אני מזמין אותך לדבר איתי על הנושא
0542580987

הגיע הזמן שכולם יסירו את מסיכות הצביעות ויאמרו בגאווה – מדיניות ההפללה היא הפשע, לא הג'וינט!

מכביסט מיואש 23 בינואר 2012

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4179659,00.html

לא צריך ללכת ראש בראש עם יאיר לפיד, כנראה שכל זה באמת חלק מ"קמפיין".
חוץ מזה, יאיר לפיד לא מנהל לבדו את העמוד, יש לו עוזרים בניהול הדף. (כמו לכל "אושיית ציבור" "מכובדת")

מכביסט מיואש 23 בינואר 2012

אה בנוסף, כנראה שנשבר לו מכל ההצפות בעמוד והוא התחיל למחוק כל מה שקשור לנושא.
לפני זה לא שמתי לב לשום מחיקות שלו בעמוד והוא התייחס לכל שאלה ושאלה.

נחום 4 בפברואר 2012

למה ללכת כל כך רחוק? נסה לכתוב ביקורת לגיטימית על אגודת הסטודנטים הלאומנית והקיצונית של בר אילן בדף הפייסבוק שלהם (הגילדה)… נראה כמה זמן היא תשאר.

נו, כנראה שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ, ושרוב הסטודנטים בבר אילן מקבלים פחות או יותר את אותו החינוך לפלורליזם ודמוקרטיה.

תומאש 8 בפברואר 2012

הכותב עונה בעצמו על התהייה הפומבית ועל טענותיו:
"פניתי מעל עמוד הפסייבוק ש-ל-ו בשאלה מנומסת"

עמוד הפייסבוק של יאיד לפיד. שלו. לא מקום ציבורי לחלוטין, מקום וירטואלי ששייך לו. נקודה.

לא רוצים? תלכו.
אבל מותר לו.

Omessi 19 באפריל 2012

אין ספק שהמטרה (הצלת המדינה) מקדשת את האמצעים.
לפיד לא המציא את הרעיון.
הרעיון מסתובב בקרב המין האנושי כבר זמן רב.
וכולם רוצים ונרתמים להציל.

המצילים למיניהם בטוחים שיש דברים חשובים,
שמתירים מחיקות והשתקות,
ולמעשה מגינים בכך על הדמוקרטיה בה הם פוגעים.

אז זה לא נורא, ואפשר לפרש זאת כך:

"באתי להציל אותך, אז שתוק ותצביע ואל תפריע,
חתיכת אנטי-דמוקרט שכמוך".

יוני 15 במאי 2012

כולם קוראים ללפיד פוליטיקאי!!! למה ???? מה עשה אותו פוליטיקאי ??? כמה הצהרות מטופשות ו הרבה רעש !!! בעיני הוא לא פוליטיקאי ולעולם לא יהיה!!!

שני 9 ביולי 2012

מעולם לא הבנתי למה השאלה הזאת רלוונטית למשהו… אם עישנתי סמים ואפילו עשיתי את זה בצורה אינטנסיבית ומתוך זה, או שלא, הבנתי שמדובר בסם מסוכן שצריך להישאר אסור לשימוש – האם זה הופך אותי לצבועה? כי אני עישנתי בעבר?
להיפך – אני חושבת שאני די אזלזל בפוליטיקאי שיגיד לי שהוא נגד לגליזציה של מריחואנה למרות שמעולם לא ראה, הריח ובטח לא לקח לריאות את הסם הזה (אגב, זה לא עובד בכל התחומים האחרים של המשפט…).

אבל אני מבינה שזאת לא הבעיה שלך, הבעיה שלך היא עצם מחיקת השאלה שלך.

אז נכון שלפיד הפך את עצמו לאיש ציבור ופוליטיקאי בפוטנציה והשתמש בקיר הפייסבוק שלו כאמצעי להעברת המסרים שלי. ועדיין אני מבקשת להזכיר שהפייסבוק הוא אומנם וירטואלי אבל מזינים אותו אנשים אמיתיים, בשר ודם. כמו שאני לא צריכה להסכים שבארוחת ערב עם חברים אצלי בבית חבר אחד שלי יעליב אחר בלי להרחיק את ה"תוקפן", אן שבבית של ידברו על נושאים רגישים שאני לא מעוניינת לדבר עליהם, כך אני גם לא מפחדת למחוק תגובות של חברים שלי שהן לדעתי פוגעניות מהקיר שלי.
לדעתי, זכותי למחוק מהקיר שלי הודעות שלא נוח לי איתן, שאני לא רוצה שחברים אחרים שלי יראו, שאני מפחדת שיעוררו את התגובות הלא-נכונות או שעלולות לפגוע בי או בחברים שלי. זה אומנם פומבי, אבל זה עדיין הקיר ש-ל-י, עם השם ש-ל-י מתנוסס עליו.
אני חושבת שכולנו איבדנו קצת את הפרופורציות ואת הטעם הטוב בכל הנוגע לכתיבת תגובות והערות על הקיר של אנשים אחרים, במיוחד בכל הנוגע לאנשי ציבור. חופש הביטוי הוא חשוב, אבל גם לכבד את האדם שאליו אתה פונה ולכבד את זכותו שלא לתת מקום לדברים מסויימים.

גם אם השאלה לגיטימית, האופן שבו היא נשאלה היה לגיטימי, והנושא לגיטימי. להבנתי, זכותו למחוק את זה מהקיר ש-ל-ו.

שאלה הוגנת יותר 10 ביולי 2012

האם עישנת סמים קלים היום ?
וייתכן שהייתת יכול לקבל תשובה אמיתית שתפשת אותו ביום רגוע – לא
בינינו מה ההתיממות כן עישן ומעשן – לא צריך להיות גאון להבין את זה
פשוט לקרוא טורים שלו

Comments closed