העוגן / צח בבג'ני

מי האמין שדני עמוס יהפוך לחוליה הכי חזקה שלנו

לפני שלוש שנים, לאחר עונה קשה מאין כמותה ובתום השנה השנייה שלה בליגת העל, ירדה איתוראן קריית שמונה לליגה הלאומית.

סינדרום העונה השנייה היכה בקבוצה במלוא העוצמה, יחד עם מאמנים חלשים (אני מסתכל עליכם, אלי כהן ומישל דיין…), סגל לא מחובר שכלל שכירי חרב רבים ואיבוד עשתונות כללי ככל שהעונה התקדמה.

קולות רבים בסוף העונה הפנו את חיצי האשמה לעבר דני עמוס, אשר נחשב לגורם המרכזי בכישלון הגורף. בכנות, ובצורה אובייקטיבית (ככל שאוכל) אני מסכים עם עיקרי הדברים; עמוס היה שוער גרוע, לא מפוקס, אשר התעסק בשטויות ולא היה ניתן לסמוך עליו.

עמוס לא היה הגורם המרכזי בירידה, אך היה חלק לו גדול מאוד, במשך שנים, כל מה שיכולת לומר לזכותו זה אותו ביטוי מעצבן ומכעיס "יש בו פוטנציאל שעדיין לא פרץ".

נתקדם שלוש שנים ונמצא את דני עמוס כחלק המשמעותי ביותר (יחד עם בריאן גרזצ’יץ') באליפות הסנסציונית והמרשימה כל כך. השינוי היה כל כך קיצוני, שרבים תהו מה הסיבה לו, ועמוס דיבר על הכל : על הפחד ממשחקים מכריעים, על הקושי להישאר מרוכז, על השינוי שעבר בחייו מאז התחתן והפך לאבא, על העבודה עם פסיכולוג צמוד.

אתמול הציג עמוס את אחת מתצוגות השוערות השלמות ביותר שראינו בשנים האחרונות משוער ישראלי באירופה. לא רק שתי ההצלות המדהימות לקראת סוף המשחק מדגימות את השינוי שעבר, אלא השקט שהפגין והקרין לכל שחקני הקבוצה, האופן שבו הרגיש את המשחק, המיקום המושלם ברחבה בכל התקפה של בילבאו וההתמודדות חסרת הפחד מול יורנטה, אחד החלוצים הטובים באירופה.

בשנה שעברה נהגתי לכנות אותו “איקר” בגלל ההצלות עוצרות הנשימה שלו, אך המשחק אתמול גרם לי להיזכר (ויסלחו לי אוהדי יונייטד וריאל) דווקא בואן דר סאר בעונותיו הגדולות, שבהן היה נראה כאילו הוא שולט בכל מה שמתרחש בחצי מגרש שלו.

*

קרית שמונה המשיכה אמש את הפרק ההזוי שבו היא נמצאת מתחילת העונה: רכבת הרים סוערת שכוללת הישגים בלתי נתפסים בזירה האירופית עבור קבוצה בסדר הגודל הזה, תוצאות כמעט מושלמות בליגה (נתניה היא רשמית המנחוס שלנו בליגת העל) אך גם כדורגל רע ומבולבל לפרקים ארוכים, חדר הלבשה שעבר שינוי ולכן עוד לא מגובש לחלוטין, חלק מהקהל אשר שורק בוז לקבוצה כאשר היא בפיגור (בושה גדולה מאין כמותה, שמתעצמת לנוכח ההישגים) ונפילות מתח שנובעות מתחילת עונה עמוסה מאין כמותה מבחינה פיזית ומנטלית.

יום שני, מול מכבי תל אביב, במשחק מאתגר במיוחד, שוב לא נדע עד תחילת המשחק איזו קבוצה תעלה למגרש. האם נראה את דוקטור בילבאו או את מיסטר נתניה? האם חסארמה ידמיין את יורנטה מולו או שיירדם בשמירה על אלירן עטר? האם גילי לנדאו יוכל להחזיר את הריכוז לשחקנים לאחר ההישג הגדול?

אם הייתם פונים אלי לפני שנה ואומרים לי שאגיע רגוע למשחק כל כך גדול, כי דני עמוס עומד בשער, הייתי מפנה אתכם אל הפסיכולוג הקרוב לביתכם, אך זו האמת לאמיתה. כאי של יציבות, כעוגן בים סוער, יעמוד דני עמוס  ויוביל את הקבוצה.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

צח בבג'ני ב"דה באזר"

מישהו ראה את קריית שמונה?
שבתרבות - קיצור תולדות הרוע

26 Comments

Red Angus 21 בספטמבר 2012

שירצקי אוהב לקשקש הרבה בתקשורת אבל בדבר אחד הוא צודק דני עמוס ראוי להיות שוער ראשון בנבחרת… אם יש ספקות לגבי שחקנים אחרים בקרית שמונה שמשחקים בנבחרת אז לגביו אין שום ספק הוא יציב בצורה יוצאת דופן והוא משרה שקט בהגנה שלא יצא לי לראות משוער בליגה הרבה זמן..

תומר חרוב 21 בספטמבר 2012

לגמרי ראוי להיות שוער ראשון.
אנחנו באמת נהנים מהצלחה אצלכם אבל גם בעונה שעברה הפסדנו לכם פעמיים בקופסא, נראה לי שכדאי פשוט להחליף את הביתיות בין הקבוצות.
ראיתי את קרית שמונה בשבוע שעבר ולמרות שהניצחון הגיע לנו, גם תיקו היה משקף את מה שקרה במשחק. בסופו של דבר אין הרבה קבוצות שהיו מתאוששות בקלות מפציעות די טראגיות של שני שחקני מפתח.
חבל לי ששירצקי התקפל בפני שחר בעניין סולליך. ממש לא ברור לי למה קרית שמונה- שיש לה מספיק גב כלכלי ומחלקת נוער לא רעה בכלל-צריכה להשביח עבור חיפה שחקן לעתיד.

צח בבג'ני 21 בספטמבר 2012

תומר,לא נשכח גם את ה-3:3 המטורף לפני כשנתיים בקופסה

אני חושב שהשיקול המרכזי לגבי סולליך היה עיבוי הסגל לאור ההעפלה לשלב הבתים
בשנים האחרונות יש קשר הדוק בין שחר לאיזי,כאשר גם שלומי אזולאי הגיע אלינו ועמאשה נמכר אליהם.(איציק כהן הוא הדוגמא האחרונה)

MG 21 בספטמבר 2012

צחי, הוא אכן שוער מצויין שעשה התקדמות מטאורית בשנה וחצי האחרונות.
RED, אני ממש לא תופס מאוואט, אבל יש לעמוס עוד טיפה כדי להגיע לשם. בכל זאת מדובר על שוער עם ניסיון רב באחת משתי הליגות הטובות בעולם ובנבחרת. חוץ מזה, אני חושב שצריכה להיות לו התמודדות עם הרוש, שגם הוא שוער מצויין (פחות מורגש, כיוון שמשחק בקבוצה פחות טובה).
תומר, מה אתה רוצה מאיזי? בא המאמן שלו ורצה שחקן. הקבוצה אשר לה שייך כרטיסו הסכימה להשאילו בלבד. כל עוד זה עומד במסגרת התקציב אני ממש לא מבין את הבעיה. השאלות של שחקנים זה דבר נפוץ בכל העולם. קריית שמונה צריכה סגל רחב ואיכותי להתמודדות בכל המסגרות (לפחות 12 משחקים באירופה עלתה גם שלב בגביע הטוטו) וסולליך מסייע בזה יותר משחקן נוער.
למה שחר הסכים "להתקפל" בפני ספורטינג ליסבון ולשאות את סילבה? כי זה מה שאלישע רצה והתקציב איפשר.
למזלה של קריית שמונה לאיזי יש גם שיקולים אחרים בנוסף לשיקול שתומר חרוב שונא את מכבי חיפה ויעקב שחר.

תומר חרוב 21 בספטמבר 2012

סליחה, אבל אם אתה רוצה לקיים דיון אז תן לטיעונים שלי קצת יותר קרדיט מאשר שונא את מכבי חיפה ויעקב שחר, אם אתה חושב שזו האג'נדה שמנחה אותי אז בשביל מה בכלל לקיים דיון?

MG 21 בספטמבר 2012

תומר, אל תקח את זה כל כך שלילי.
אני שונא את הפועל חיפה מבית.
שנאה ספורטיבית היא בסדר גמור, כל עוד היא לא גולשת לאלימות.
לדעתי הטענות שלך כלפי מכבי חיפה מזמן אינן ענייניות ותמיד שאתה נותן דוגמאות למאורע שלילי, אז זה חיפה ושחר.
אאמן לי, אני מבין בדיוק מדוע אתה מרגיש כך ולא יכול לומר שלא הייתי מרגיש כמוך.
השאלת שחקנים או "השבחה" על ידי קבוצות "קטנות" או אחרות, זה כלי חיוני לכדורגל.
בלעדיו, שחקני מחלקות הנוער הגדולות והטובות ביותר, למעט המצטיינים ביותר, לא היו משחקים עד שהיו עוברים את הגיל הקריטי ואז משוחררים כשחקני דרג ב' לכל שאר ימי חייהם.
בסופו של דבר כל הכדורגל מרוויח מזה, כיוון שזה נותן לאנשים כמו שחר מוטיבציה להשקיע במחלקת נוער שמספקת שחקנים לרבות מקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית.

תומר חרוב 21 בספטמבר 2012

זה לא עניין של לקחת שלילי. אתה יוצא מנקודת הנחה שאני טוען משהו כי אני מונע משנאה לא רציונלית. אתה מערער על האינטגריטי שלי, גם אם לא במתכוון.
השבחה זה כלי חיוני לקבוצות כמו מכבי חיפה ותל אביב ואני מסכים שלקבוצות שאין להם אפשרויות ליותר מזה, זה כלי טוב להתחזק. אבל לא מובן לי למה קרית שמונה שיש לה מספיק אפשרויות להביא שחקנים צריכה את זה כמו שלא מובן לי למה הפועל באר שבע צריכה להשביח למכבי תל אביב את דיא סבע(שחקן נהדר, אני הייתי מחתים את כל המשפחה) ולשתיהן אפילו לא ניתנה אופציה לרכישה. ויודע מה? אם אצל קרית שמונה עוד אפשר להגיד שיש את אירופה וכל זה, המקרה של באר שבע עוד יותר מוזר.

MG 21 בספטמבר 2012

תומר, אני מתנצל אם כך הובן.
לרגע אני לא מערער על האינטגריטי שלך, אבל כן על האובייקטיביות (אגב, עדיין לא יצא לי להכיר אוהד כדורגל אובייקטיבי).
לגבי הפועל ב"ש – התגוררתי בב"ש 5 וחצי שנים ויש לי הרבה חברים אוהדי הקבוצה, כך שאני די בקיא במה שקורה שם. במשך שנים, הבעלים של הקבוצה החריבו את מחלקת הנוער ולא נתנו במה לשחקנים ממנה (חבר שלי שהיה בהרכב הנוערים של הנבחרת פרש ממשחק, משום שמחלקת הנוער של הקבוצה לא שחררה אותו, אחרי שהבין שאין שם עתיד). אלונה החלה בשיקום, אבל יקח לזה עוד כמה שנים. עד אז, הם יאלצו לשאול.

yaron 22 בספטמבר 2012

תומר,
זוהי דרכו של עולם. הקבוצות הגדולות גם קונות את המצטיינים מהקבוצות הבינוניות והקטנות. השאלה היא פחות עקרונית ויותר נקודתית – האם העסקה תורמת לקריית שמונה עכשיו.
כל קבוצה עם הגיון בריא תדאג למחלקת נוער טובה, ותנסה לגדל מספיק שחקנים שאותם תמכור בסופו של דבר לגדולות, אבל מחלקת נוער טובה לעולם לא תספיק כדי להתמודד מול הגדולות.
בסופו של יום, ק"ש לעולם לא תהיה אחת מהקבוצות הגדולות בישראל פשוט מכיוון שאין לה, וגם לא יהיה לה מספיק קהל… עם ניהול בריא היא תוכל לבסס את מעמדה כקבוצת פלייאוף עליון שמתמודדת על כרטיס לאירופה כל שנה ומדי פעם מפתיעה ולוקחת איזה תואר.
ההישגים המדהימים שלכם בשנה שעכרה והשנה חייבו עיבוי סגל מיידי וגם המשאבים לכך קיימים. לשחק בשלב הבתים, בנבחרות ובליגה לא יהיה לכם קל השנה, ואני מקווה שתיווכח בכך כבר ביום שני :-)

יאיא 21 בספטמבר 2012

דני עמוס מלך.

ניתאי 21 בספטמבר 2012

דני עמוס הוא הקנייה הכי מפוספסת שלא ביצעה מכבי (חיפה) הקיץ. פשוט שוער ענק, שרק הולך ומשתפר. לא רואה את הרוש ממטר, ולדעתי טוב גם מאוואט (שחלש מאוד העונה). כמו כל שחקני קריית שמונה, הוא סובל מזה שהוא בקריית שמונה.

MG 21 בספטמבר 2012

אירופה היתה על הפרק ואיזי לא היה משחרר אותו בעבור שום סכום ששחר מוכן לשלם.
הפיספוס של מכבי הוא הרוש, כיוון שהוא השוער הישראלי הזמין הטוב ביותר.

yaron 22 בספטמבר 2012

הפספןס הוא ההחלטה להמשיך עם דוידויץ'… אם היתה מתקבלת החלטה עקרונית להחליף אותו אני בטוח שהייתם מוצאים משהו… הרוש הוא דוגמא מצויינת, אבל גם את אניימה הייתם יכולים להביא…

ניתאי 22 בספטמבר 2012

לפי מה שאני יודע לא היה אפילו ניסיון להביא את עמוס, כמו שירון אמר, בגלל ההסתמכות על ניר. אם שחר היה רוצה היו לו מספיק קלפים בידים כדי לפחות לפתוח את הדיון (שאראנוב, סולליך).

אזי 21 בספטמבר 2012

ועוד לא אמרתם תודה שלקחנו לכם את חיימוב :)

בהחלט צריך להיות שוער שני בנבחרת.
כל עוד אין מטרה מוצהרת להצעיר את הנבחרת, אוואט עדיין השוער הראשון.

yaron 22 בספטמבר 2012

מה ההגיון לשחק עם אוואט שפורש בסוף הקמפיין (שלא יוביל לשום מקום) ולא לשחק עם עמוס והרוש ולהכין אותם לקמפיין הבא?

הרבי מיעוטו 22 בספטמבר 2012

אני לא ממש מבין את הדיון הפופוךיסטי על עמוס, כפי שלא הבנתי את הדיון הפופוליסטי על הרוש לפני שנתיים, או את זה על סבע שנה שעברה. עמוס שוער מוכשר, והוא נתן משחק מצויין נגד קבוצה מהליגה הספרדית, מה שמראה שהוא לא בלוף. מה שכן, הליגה הספרדית הזאת היא בדיוק הליגה בה דודו אוואט משחק רצוף מזה שמונה שנים, בקבוצות שהן בסדר הגודל של בילבאו (אולי טיפה'לה פחות). יש לעמוס המון לגדול ודרכון בריטי בכדי להוכיח שהוא באותו קליבר. בינתיים הוא עדיין לא עשה זאת

גל דגון 22 בספטמבר 2012

הוא עוד רחוק מאוד מלהוכיח שהוא טוב מאוואט, אבל זה לא אומר שהוא לא טוב יותר לנבחרת. זו לא רק השוואה בין השוערים, יש פה גם עניין של נבחרת שהגיעה למבוי סתום, וצריכה כנראה זעזוע די יסודי.

Red Angus 22 בספטמבר 2012

העניין הוא שאוואט ובלי קשר למשחקים מול רוסיה ואזרבייג'אן, פשוט לא מצליח לתת הופעות טובות במדי הנבחרת הוא פושר, ושוער חייב להיות באנקר במגרש, כי גם אם ההגנה לא מתפקדת וגם אם ההתקפה לא כובשת השוער חייב להיות דרוך מאה אחוז מהזמן כי אם הוא חוטף שער אז זהו נגמר…

במיוחד במשחקי נבחרות שהקהל לא מחפש תצוגות גדולות אלא תוצאות…
בכל מקרה דני עמוס זה שוער שמשיג נקודות, שוער ששומר על השער, אוואט שומר על המקום בהרכב זה הכל..
ואולי לאוואט עדיין מגיע להיות שוער ראשון אבל לפחות שתהיה לו תחרות על האפודה כדי שלא יחשוב שהוא חסין אחרת אין לו סיבה להתאמץ…

תום 22 בספטמבר 2012

כל חבל שקבוצה כל כך טובה מתבזבזת על קהל כזה מעפאן. אני אוהד מכבי חיפה מ-1995, אבל אם הייתה לי בעיר קבוצה כמו שיש בקריית שמונה מזמן הייתי מעביר את אהדתי אליה.

מה שעוד יותר עצוב זה שכנראה זה היה קורה כמעט בכל עיר בה לא הייתה קבוצת כדורגל מצליחה (יחסית) לאורך השנים.

MG 22 בספטמבר 2012

אם היית מעביר למישהו את אהדתך, אז אתה אולי חצי אוהד במקרה הטוב.

אחד 22 בספטמבר 2012

מזל שאתה פה כדי להגיד לנו מי אוהד ומי לא.
תודה לך

גל דגון 22 בספטמבר 2012

אני לא יכול להגיד לך מי כן אוהד, אבל במקרה הזה די ברור מי לא.

Fiarweather fans are no fans at all.

תום 22 בספטמבר 2012

עדיף להיות חצי אוהד של קבוצה מהעיר שלך שאוהד "שלם" של קבוצה במרחק שעה נסיעה.

MG 22 בספטמבר 2012

תום, יש אנשים שמקבלים את זה מהבית.
המשפחה שלי גרה בבת גלים כבר קרוב ל-80 שנים.
גם אתה דור שלישי לאוהדי מכבי חיפה???
משום מה נראה לי שלא!
אז אני מעדיף ש"אוהדים" כמוך וכמו אחד, שמוכנים לעבור קבוצה שלא נוח, לא יהיו חלק מהקבוצה שלי.
אבל אתה יודע, מדובר על מדינה דמוקרטית, אז כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה.
אגב, גדלתי בקיבוץ חולית, אז שתהיה קבוצה לקיבוץ, תוכל להתחיל להאשים אותי…

משה 22 בספטמבר 2012

מדובר בסך הכל בעיקר על שמחה על תוצאה מפתיעה כי ההופעה של ק"ש הייתה חלשה מאוד. קבוצות ישראליות השיגו בעבר תוצאות שבצידן נראתה דרך, פה היה מדובר בהמון מזל ושתי הצלות של עמוס. אני מציע לק"ש לא להתבלבל מהתוצאה כי אם זה מה שהם מתכוונים להפגין באירופה זה הולך להיגמר בצורה לא נעימה. אני מקווה שהטקטיקה בפעם הבאה תהיה מעבר ל"תבעטו לשער אולי זה יפגע במישהו וייכנס ואז נתפלל לנס".

Comments closed