ארשווין

זה אחד מאותם פוסטים שנכתבים במעטה של אובייקטיביות לגבי הכדורגל האנגלי. אז קחו אותו בערבון מוגבל. עמוק בלב אני רוצה שארסנל תכשל ושארשווין ייכשל, אבל לצורך הדיון: טוב שארסנל רכשה את אנדריי ארשווין. טוב שעשתה מעשה שמראה שהיא מועדון כדורגל רעב לתארים ולא פרוייקט קונצפטואלי. קונצפט שבעיני רבים הוא אידיאליזם של ארסן וונגר, ובעיני האחרים הוא שיטה למכור כרטיסים יקרים מאד ולתת לקהל כדורגל יפה במקום סיכויי אליפות

האם ארשווין יכול להפוך את ארסנל למועמדת לגיטימית לאליפות? לא יודע. אם אתם זוכרים, כשערכנו פה את בחירת הבלון ד'בלוג בחרתי בו במקום השני בעונה שעברה. אני מאמין גדול בשחקן הזה. אבל אין לי ספק שייקח לו זמן להסתגל לליגה שהופכת יותר ויותר אלימה. אבל זו הסיבה שטוב עשתה ארסנל שרכשה אותו עכשיו. כמו במקרה יונייטד עם וידיץ' ואברה היא נותנת לו חצי שנת הכנה לדבר האמיתי

כבר שנה בערך שהכדורגל של ארסנל די משעמם אותי. כלומר הוא מרהיב עד הרגע שיש איזשהי תקלה. ואז הוא נחשף כעצבני וילדותי ולא מתפקד ובעיקר לא רלוונטי. ואני מודה שבתוך התינוקיה הזו אני מתקשה להבחין אם קרלוס וולה או אולי ג'ייק ווילשר או אולי תיאו וולקוט הם הדניס ברגקאמפ תיירי הנרי הבא. זו בערך הבעיה העיקרית שלי עם ארסנל, אני מתגעגע לברגקאמפ ולתיירי

ארשווין לעומת זאת הארשווין הזה.

 

 

 

 

 

 

סופרבול (מחצית). מהלך של עשור
בקהאם מגשים עוד חלום

No Comments

דוד מירושלים 3 בפברואר 2009

קצת קשה למצוא מישהו שלא מתגעגע לברגקאמפ.

רחמנ א ליצנ בדרכים 3 בפברואר 2009

this video makes me wonder how no other team was in the run for him (i meanmainly for my team)

גל 3 בפברואר 2009

למען האמת אני חושב שהרבה קבוצות התייאשו בקיץ, חוץ מארסנל. פרט לכך הוא כבר לא צעיר{27-28?} וקשה להסתגל לליגה אחרת בגיל כזה.

birdman 3 בפברואר 2009

אני מסכים עם הדילמה. מחד שתהיה ליגה כמה שיותר חזקה עם קבוצות הכי טובות שיכולות להיות, ומאידך שהיריבות של יונייטד יחלשו – שוונגר ופברגס יעברו בקיץ לריאל, שבניטז יחתום על חוזה ארוך טווח… בכלל הייתי מת לעשות עסקים עם בניטז.

דנידין 3 בפברואר 2009

הבעיטה הזאת שלו מהזווית הקשה לחלק העליון של השער זה באמת משהו מיוחד.

Spartan 3 בפברואר 2009

הוא שחקן נפלא מבחינת כישרון אבל מבחינת אגו, ע"ע העברתו והסכומים שדרש ועקשנותו, בתוך חגיגת הפרימדונות בארסנל מזכיר לי יותר חבית מפץ עם מנגנון השהייה מאשר החלק החסר לפאזל של ארסנל.
birdman – לא הבנתי מה הדילמא? אנו לא צריכים שהם יעברו על מנת לזכות בתארים. לפחות בשנים האחרונות… דווקא אני מעדיף לראות אותם בארסנל עם פרוייקט ה"צעירים" של וונגר מאשר הופכים את ריעל למפלצת טורפת באירופה.
דוד – אני לא!

הפלא הלבן 4 בפברואר 2009

שאלה למומחים שמטרידה אותי כבר 22 שנה~
מישהו יודע מה סוג המסטיק שהשועל לועס?

בני גלובינסקי 4 בפברואר 2009

הוא מתאים להם מאוד מבחינת סגנון המשחק: ראיית משחק מצויינת, טיפול רך בכדור. כמו שנאמר – יצטרך להסתגל לסגנון האנגלי.

רוני 4 בפברואר 2009

" אבל אין לי ספק שייקח לו זמן להסתגל לליגה שהופכת יותר ויותר אלימה. "
לא הבנתי את המשפט הזה, מה 'אלים' בליגה האנגלית? הם משחקים קשוח, ולא הייתי רוצה להיכנס לתיקול של חמישים חמישים עם ג'רארד, אבל אין בכך אלימות. רק אגרסיביות.
מי שמחפש אלימות יכול למצוא אותה בליגה בה כיסוחים קטנים ועבירות הן שיטה, ליגות של שלושים וחמש עבירות במשחק. ליגה לוזון, הכוונה. ולהבדיל, גם איטליה.

לגבי ברגקמפ-עסקינן באבינו מלכנו.

ואשר לארשבין, אולי אני ריאקציונר-אבל הייתי מעדיף קשר הגנתי רציני ובלם לו הייתי אוהד ארסנל, על פני עוד קשר התקפי (משובח ככל שיהיה).

רונן דורפן 4 בפברואר 2009

רוני – אני לא בא להשוות לליגות אחרות ואני לא מתכוון לאגרסיביות. אבל השנה אני רואה הרבה מאד עבירות בליגה האנגלית שמטרתן לפצוע, שלא ראיתי שם לפני כמה עונות. זה התחיל מרונאלדו אבל ממשיך עם לא מעט שחקנים אחרים. אגב, בעידוד התקשורת שבכל פעם שיש משחק מסוכן אומרת שלא צריך להוציא צהוב "כי הוא הלך לכדור" או "כי אין כוונה לפצוע". השחקנים הטובים בליגה מחמיצים המון משחקים.

בני תבורי 4 בפברואר 2009

רוני,
זכור לך מקרה בליגה האנגלית של הגנה עומדת מול חלוץ עם הכדור כמו בסרטון המצורף? אין חיה כזאת, מבלי להוריד מערך הדריבל הפנטסטי של ארשווין. צריך לזכור גם שהוא מגיע מהליגה הרוסית שחוץ מכסף אין בה יותר מידי. הוא לא הולך להתפוצץ על הגנות באנגליה כל כך בקלות, בטח לא לפני טירונות של עונה לפחות.

הפלא הלבן,
זה לא סוג, זה אותו מסטיק…

איל 4 בפברואר 2009

שחקן מרהיב, ללא ספק. רק שאם הוא יעשה את הגול של הגניבה מהשוער שרוצה לבעוט בעיטה חופשית (דקה 3:26 בסרט) באנגליה, אני מניח שיוקיעו אותו מעל לכל במה.

עמיחי שלו 4 בפברואר 2009

ארסנל לדעתי שוב עושה טעות. ברור שהוא שחקן מוכשר, אבל זה לא מה שהיא צריכה. יש לה מספיק כישרון לא מלוטש. היא צריכה סוג של נשמה ומרכז עצבים. אין לה את זה. זה היה פעם עם ההגנה של אדמס והשיכורים האחרים, המשיך עם ויירה, פטי וכו', שלמרות צרפתיותם היוו סוג של לב, וכיום הדבר הכי קרוב זה ויליאם גאלאס הבעייתי

רוני 4 בפברואר 2009

איל, כבר הובקעו באנגליה שערים סגנון הדקה ה3:26. אני זוכר את שיי גיבן חוטף גול אידיוטי כזה, (מדיון דאבלין? עבר הרבה זמן) ולא נראה לי שהארץ רעשה.

אני עדיין לא מאמין שהם הצליחו לאבד את פלאמיני להעברה חופשית. טמטום בהתגלמותו.

גיל מזימבבואה 4 בפברואר 2009

רונן,
אישית אני לא אוהב את הכדורגל של ארסנל ולא נסחף אחרי המהללים למיניהם. לדעתי הוא לא מספיק "טורף", לא תכליתי ובכלל נראה שוונגר מנסה להמציא משהוא חדש. OK אז הוא מקבל כמה מחמאות אחרי שני ניצחונות בגביע הליגה אבל אז מפסיד ועף.
אבל הבחור (ארשווין) נראה לי אינטיליגנט ויודע מה הוא רוצה, כל מה שהוא רצה דבר ראשון זה לעזוב את רוסיה וארסנל הכי רצו. לדעתי הוא תוך שנתיים באיטליה כמו שעמיחי אמר (אני לא מאמין שאני מצטט אוהד של ההיא…) עקב חוסר התאמה.
מסטיק – ברור לגמרי שהוא לועס מסטיק "עלמה".

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 4 בפברואר 2009

ארסנל לא תסגור את הפער מוילה ולכן ארשווין ישחק בעונה הבאה בגביע אופ"א.
השאלה הגדולה היא האם ונגר יאמן בעונה הבאה קבוצה שתשחק בגביע אופ"א או שיופיה של ברצלונה יביא את ונגר למדריד אחוזת הקנאה.

ליאונידס 4 בפברואר 2009

ההעברה של ארשבין עלולה להתברר כפלופ גדול של ונגר בגלל שארסנל משופעת בשחקנים כשרונים אך חסרי מנהיגות והן בגלל האגרסיביות הגדלה של הליגה האנגלית.
לעומת זאת ההצטרפות של הבלם טימושצ'וק לבאיירן בעונה הבאה נראית לי משמעותית יותר למאזן הכוחות בליגה הגרמנית ובצ'מפיונס בשנה הבאה.

תומר 4 בפברואר 2009

מצחיק איך אנשים פה מרשים לעצמם לזלזל ברכש של ונגר.אני מסכים שבהעברות מהסוג הזה שלוקחות כלכך הרבה זמן ומשאירות אחריהן הרבה סימני שאלה (הגיל,ההתאמה,הצרכים של ארסנל)הנטיה הטבעית היא להיות סקפטים אבל אני אישית מאמין שמכיוון שעדיין מדובר בגאון כדורגל(ונגר) שבטח יודע מה הוא צריך,יודע (אולי טוב יותר מכל אדם אחר בעולם) לזהות כישרון ולהתאים אותו לקבוצתו ויודע לנהל היטב את העברותיו,ארשבין יהיה הצלחה גדולה בארסנל. אם ונגר קנה שחקן בגיל הזה,כנראה שהוא ממש רוצה אותו והוא גם יודע למה.

רוני 4 בפברואר 2009

תומר, אני לא חושב שמישהו כאן מפקפק בכך שארסן וונגר הוא איש כדורגל מצויין, ומן הסתם מבין בתחום 'קצת' יותר מהכותבים כאן. אבל חלק מהרכישות שלו (ושל כל מנג'ר, האמת) הן תמוהות סלש גרועות סלש 'היה עדיף ככה וככה' מלכתחילה, ולפעמים מסתבר שבאמת הסקפטיים צודקים.

והצלחה של ארשבין, אם תהייה כזו, לא מבטלת את הצורך בבלם וקשר אחורי. קשרי מרכז השדה של ארסנל רכים מדי, או סתם לא מספיק טובים מלבד פברגס. דנילסון, אלכס סונג וכו' הם חומר שאיתו קבוצה יכולה ללכת על אליפות?

עומרי 4 בפברואר 2009

תמיד מפליא אותי שאתה לא ממש שונא את ארסנל. אצלי הם בטופ אוף דה ליסט מבחינת תיעוב לא רק באנגליה אלא בעולם.
כמו בכל שנאה איכותית קשה לי ממש להסביר למה.

בכל אופן ארשבין הוא רכש מצויין והוא ישתלב טוב בשיטה של ונגר, זה רק אני או שהמחיר שהם שילמו עליו הוא קצת מחיר רטרו ל2002?
כלומר אומנם מדובר בשחקן מבוגר יחסית אך עדיין ציפיתי לתג מחיר של לפחות 20 מיליון פאונד עליו.

דוד מירושלים 4 בפברואר 2009

אני זוכר שאחרי היורו שאלו את וונגר מה דעתו על ארשווין והוא אמר שהוא מוכשר מאוד וכו' ואחרי ששאלו אותו אם הוא יקנה אותו לארסנל הוא אמר בצער שהוא פשוט מבוגר מדי.
מעניין מה נשתנה, אולי זה בגלל מצבה של ארסנל בטבלה?

ספרטן – אתה לא אובייקטיבי…

Spartan 4 בפברואר 2009

דוד – יש לי מספיק למי להתגעגע מלבד שחקן טוב כמו ברגקמפ. אני מאמין שהכוונה ברורה ואין צורך ברשימה :)

אריאל 4 בפברואר 2009

מי שלא מתגעגע לשחקן כמו ברגקאפ, לדעתי לא באמת אוהב כדורגל – וזה בכלל לא משנה איזה קבוצה אתה אוהד (ואני ממש לא אוהד ארסנל). איפה אתגר קרת שיכתוב ספר "געגועי לברגקמפ"..

אביעד 4 בפברואר 2009

האמת, ברגקאמפ היה שחקן גדול. אבל אני לא מתגעגע אליו, אולי אני דפוק. אולי זה בגלל שאני אוהד יונייטד. אבל אני כן מתגעגע לאוברמארס. אולי זה משהו בברגקאמפ.
לעניין ארשאווין. מבחינת רכישה אני חושב שזו רכישה מוצלחת. הוא שחקן טוב, לא מבוגר מדי, ששווה את ה 16.9 מליון (נכון לעכשיו. עוד שנתיים יכול להיות שנקרא לעסקה הזאת פאשלה ויכול להיות שהיא תתברר כגאונית).
מה שיותר מעניין אותי בעסקה הזאת זה למה. למה ונגר רוכש שחקן שרק לפני חצי שנה, כפי שהזכיר היטב דוד, הוא טען שהוא מבוגר מדי לארסנל?
אולי זה בגלל שהוא מחפש לכסות את עצמו. הוא פישל לא מעט בבניית הסגל הנוכחי של ארסנל, בעיקר מבחינת התמונה הגדולה, ולפחות עכשיו הוא יוכל לומר שניסה והביא את ארשאווין.
אולי זה בגלל שגם האמירה שלו על ארשאווין בתחילת העונה הייתה מסך עשן, בכדי לנהל עם זניט מו"מ קשוח.
ואולי, רק אולי, ונגר מתחיל להתפכח. אולי הוא מבין סוף סוף שהדרך למעלה עבור ארסנל לא טמונה בסגל שהגיל הממוצע שלו הוא בן 12.5 אלא שצריך יותר ניסיון. בשביל שזה יהיה המצב, הוא צריך להביא עוד 2-3 שחקנים מנוסים ו"רעים". כאוהד יונייטד אני מקווה שלא. כאוהד כדורגל דווקא כן, הלב של ונגר במקום הנכון, הוא פשוט קצת נסחף.
תומר, מה שכתבת על ההחלטה של ונגר נכון. אם יותר לי, אני רוצה רק להוסיף – גם אם זו טעות, אני לא חושב שלארסנל יש באמת מה להפסיד מההחתמה של ארשאווין, רק מה להרוויח.
רוני, האובדן של פלאמיני הוא לא טמטום, רק צביעות. פלאמיני עזב כי לא קיבל את השכר שדרש, לדברי ונגר "לא ראוי לתת לשחקן כמה שהוא דרש", משהו בסגנון 80,000 ליש"ט לשבוע. נשאיר בצד את דיון הראוי/לא ראוי. מספיק לדעת רק ששבועיים אח"כ הוא נתן העלאה דומה לאדבאיור שאיים לעזוב.
Spartan – הטענות כלפי ארשאווין לגבי הסכומים שדרש אינן במקום. ראשית ארסנל הציעה לו במקור חצי ממה שהוא מרוויח בזניט. גם בשביל התקדמות מקצועית זה לא רציני לדרוש וויתור כזה משחקן. שנית, בשביל להשלים את העסקה, ארשאווין הסכים לשלם בעצמו לזניט את הפיצוי בגין שבירת החוזה שלו ברוסיה (עניין של לפחות 2 מליון ליש"ט), בנוסף על כך, הוא גם שכר מטוס פרטי שיביא אותו ללונדון כאשר סגרו את הית'רו בגלל השלג ביום ההעברות האחרון, הוא שכר את המטוס על חשבונו בשביל שיוכל לעבור לארסנל, הוא אולי עקשן, אבל לא נראה לי שהוא חמדן.

גיל 4 בפברואר 2009

ברקאמפ הוא אחד השחקנים האהובים עליי בכל הזמנים. אי אפשר לשכוח את הגול נגד ארגנטינה בגביע העולם ב98. לדעתי אחת הנבחרות החזקות אי פעם שלא זכו בטורניר.

מיקי 4 בפברואר 2009

ליאונידס – טימושצ'וק הוא יותר קשר אחורי מאשר בלם, למרות שאדבוקאט ניסה אוו בזניט גם בתפקיד הזה.

אביעד – ארשווין הוא שחקן מעולה, עם ראיית משחק גדולה ותכונה של שיפור הסובבים אותו, אך גם עם יכולת לעשות הברקות. מצד שני, יש כמה העיות בעניין שלו. ראשית, לא בטוח שהוא כ"כ בעל נסיון כמו שכולם פה טוענים. יש לו נסיון עשיור בליגה הרוסית, נסיון סביר באופ"א ונסיון מועט מאוד בליגת האלופות. גם בנבחרת רוסיה הוא לא היה ציר מרכזי עד לפני 3-4 שנים. בנוסף, הוא מעולם לא שיחק בשום קבוצה חוץ מזניט. המשוואה הזו מולידה מתכון בטוח לקשיי הסתגלות. לא הייתי בנה עליו יותר מדי לעונה הזו (מה גם שהוא לא שיחק משחק תחרותי זה יותר מחודשיים, בגלל לוחות הזמנים בכדורגל הרוסי). אם נראה ממנו משהו זה אולי רק בעונה הבאה.
באשר לחמדנות – ארשווין הגיע לרמת השכר שלו בזניט אחרי שכל חורף (פגרת סיום העונה ברוסיה) היה משחק עם זניט משחקי היעלבויות וכבוד סטייל דוידוביץ' ובנאדו במכבי חיפה. זניט לא עמדה בלחץ והייתה מעלה לו בכל פעם את השכר. אחת הדעות הבולטות ברוסיה בחצי השנה האחרונה גרסה שארשווין משחק אותה כאילו הוא רוצה לאירופה רק בשביל שזניט תישבר שוב ותעלה לו עוד את המשכורת. אין ספק שהאיש חמדן, למרות שהפעם כנראה הרצון לנסות את עצמו באנגליה גבר על הכל.

אמיר 4 בפברואר 2009

רכישה מצויינת של ונגר,ארשאבין ישתלב מהר כי הסגנון של ארסנל מתאים לו ככפפה ליד.
לגביי העונה הבאה אם ונגר לא עושה חריש עמוק בחוליית ההגנה אין שום סיכוי לאליפות.
נוסף לכך נהקישור שלו רך מידי,חסר שחקן שמעבר להיותו טכני יודע גם להיות קשוח "ורע"

אורח לשני רגעים 4 בפברואר 2009

"מועדון כדורגל רעב לתארים ולא פרוייקט קונצפטואלי".
נפלא. בדיוק מה שאני מרגיש כלפי הקבוצה הזו בשנים האחרונות. מקבוצה דורסנית וזוללת תארים, שבשנת הדאבל היוותה שעטנז מושלם של ההגנה האנגלית המופלאה מימי גרהאם (שקבוצות פשוט לא עברו מולה את החצי) וכדורגל התקפי מענג ל-איך נאמר?-פדופיליה למתחילים, קמצנות לבינוניים וחובבי בליל של זרים למתקדמים. איכס.
הגיע הזמן שמישהו יבעט אותם מליגת האלופות (מילה על הקסמים שסר (לעתיד) מרטין אוניל הכביר עושה עם אסטון וילה?).

תומר 5 בפברואר 2009

אביעד-בקשר לפלאמיני(למרות שכבר טחנו את זה). יש שחקנים ששווה לשבור בשבילם עקרונות(כמו רונאלדו) ויש כאלה שלא(קאשלי קול למשל). לפי מצבו הנוכחי של פלאמיני במילאן אני משוכנע שונגר עשה החלטה נכונה ולא רק זה אלא גם שהוא עשה את זה במודע.בכל שנותיו בארסנל ונגר כמעט ולא הפסיד כסף על שחקנים ושחקנים שהוא הסכים למכור לא ממש הצליחו במקומות אחרים.

אביעד 5 בפברואר 2009

תומר, אני חושב שמה שהוא עשה זו צביעות לשמה. כמו כן, פלאמיני התאים לארסנל מצוין ואין לו מחליף כרגע. והכי חשוב? פלאמיני לא עשה ברוגז תקשורתי, לא יכלת לראות על המגרש שיש לו בעיה במו"מ עם הקבוצה, הוא עבר בלי רעש ובלי בלגאן, בלי לתקוף את ארסנל. אדבאיור השתין על ארסנל בקשת והוא הרבה יותר קרוב לאשלי קול ממה שנדמה לך.

תומר 5 בפברואר 2009

גם רונאלדו יותר קרוב לאשלי קול מפלאמיני אבל הוא שווה את זה.ונגר כרגע יודע שאין לו תחליף(לא מחליף,תחליף) לאדבאיור ולכן הוא משאיר אותו גם במחיר של פגיעה ב"עקרונות" שלו.אני,ונגר ואנצ'לוטי חושבים שאפשר להסתדר בלי פלאמיני.
ההבאה של ארשבין היא אחד הפתרונות לחיסרון של פלאמיני כי כך ניהול המשחק ירד קצת מהכתפיים של פברגאס(כשיחזור מהפציעה) שיוכל לעשות קצת יותר עבודה הגנתית יחד עם דנילסון. זה גם אמור לשחרר את נאסרי יותר לאגף ולהוריד ממנו לחץ שהפריע לו להראות את היכולת שציפו ממנו.

אביעד 5 בפברואר 2009

תומר, נאסרי לא שחקן אגף, ואם ונגר באמת חושב שפברגאס ודנילסון יכולים לעשות עבודה הגנתית, שיבושם לו.
מנית 3 אנשים שחושבים שאפשר להסתדר בלי פלאמיני, את אנצ'לוטי אני מבין (כי יש לו את גאטוסו), אבל לא נראה לי שזה בדיוק עבד לונגר… לך זה עבד?

תומר 6 בפברואר 2009

נאסרי משחק גם באגף,בצרפת היה עדיף לו באמצע אבל באנגליה צריך יותר כוח במרכז והוא יכול להשתמש במהירות ובטכניקה לאגף. בנבחרת צרפת הוא תופקד באגף(אמנם דומנאק אבל בכל זאת).
אנצ'לוטי גם מסתדר בלעדיו כשגאטוסו פצוע ומעדיף את פירלו(עלה כקשר אחורי בודד מול רומא) ואת אמברוסיני.אני לא חושב שעם פלאמיני ארסנל הייתה במיקום גבוה יותר השנה,אל תשכח שהיא גם סובלת ממכת פציעות איומה.
אני אישית לא צריך הגנה מאף אחד בינתיים ומקסימום יש לי את אלמוג כהן:)

מאיר 9 בפברואר 2009

תענוג.
אבל אתה שוכח שהוא לא ה"פינישד ארטיקל" היחיד. נסרי וגאלאס, למשל, לא נרכשו בגיל 18. לונגר נוח לדבר על "שיטה" ועל "פרוייקט" כשהוא מתבקש לספק תשובות לכשלונות, זה לא אומר שהוא לא מנסה, וזה לא אומר שהסיבה שהוא לא מצליח היא רק קונספטואלית. התחרות אדירה, התקציבים כמעט בלתי מוגבלים, והוא לא המנג'ר היחיד עם חוש לשחקנים וניהול משחק טוב.

מאיר המקורי 9 בפברואר 2009

(התכוונתי מאיר המקורי)

Comments closed