סנדרלנד. התהליך הארוך והתהליך הקצר

אני חושב ששני שערי הניצחון של מאקדה מלמדים אותנו על שני תהליכים במקביל במנצ'סטר יונייטד. בטווח הקצר של ניהול הקבוצה הראשונה אין ספק שנעשו לא מעט טעויות. כרגע אפשר לתאר את משחק ההגנה של יונייטד במונחים של קריסה. התקווה שנצלח את המשחק הזה כשאנחנו משדרים שאנחנו יכולים לנצח בלי רונאלדו לא התממשה. אבל הצד השני של המטבע היא העבודה לטווח ארוך. אלכס פרגוסון, לצד ארסן וונגר, הם אחרוני המנג'רים האמיתיים. אלו שעובדים עם כל המועדון בכל הרמות. קיקו מאקדה הוא תוצאה של העבודה הזו. תוצאה של אסטרטגיה ולא טקטיקה או ניהול.

תגידו לי אתם: באיזה עוד תחום מלבד כדורגל הופך ילד בן 17 לשם עולמי בתוך פחות משבוע?
אם הייתה לי משאלה אחת מההנהלה: תביאו את ג'וזפה רוסי חזרה מויאריאל.
*
ועכשיו לעצות טקטיות חינם של האוהד מול הטלוויזיה לקאת המשחק בגביע אירופה ביום רביעי.
רונאלדו חוזר. במקום להתעסק עם המערך הטקטי של פורטו, הייתי מחזיר אותו להרכב מבלי להושיב את רוני או טבז או ברבטוב. האם זה יכול לעבוד? כן! איך אני יודע? כי ברצלונה עושה את זה! אפילו הגיתי סיסמא מקורית לשיטה הזו: Yes We Can!
בשיטה כזו אתם תראו שרונאלדו שחקן לא פחות טוב ממסי וברבטוב יכול לעשות את מה שעושה תיירי הנרי – Yes We Can!
טבז יבקיע כמו סמואל אטו , רוני יפרק הגנות כמו איניאסטה – Yes We Can!
גיגס ישחק כצ'אבי, טוב, הוא לפחות יכול לנסות – Yes We Can!
האם הם לא יתעייפו? לא, כי הם יובילו 0-2 אחרי רבע שעה – Yes We Can!
וקיקו מאקדה, האם הוא יכול להיות טוב כמו בוז'אן קרקיץ'? – Yes You Bet!
כי ההגנה לא הולכת להביא לנו מדליות.
*
וזה מה שנכתב לפני המשחק
פרגוסון דיבר כל סוף השבוע על כמה אירופה חשובה לו. כמה היה רוצה לזכות עוד פעמיים בליגת האלופות ולפרוש. זה קצת הדאיג אותי. כי כרגע מאבק האליפות פתוח באנגליה. ליונייטד יש את היתרון הפוטנציאלי (כרגע מינוס 2, שני משחקים חסרים) בטבלה, אבל גם יש לה, פוטנציאלית, 15 משחקים עד סיום העונה, לקבוצה ממרסיסייד יש כנראה 6. או 7 אם תתייחס במלוא הרצינות למשחק הגומלין שלה בצ'לסי.
עם או בלי קשר, רונאלדו ירד לספסל. שזה לא דבר נורא, כי מול פורטו הוא נראה כדורגלן סחוט יומיים אחרי שהשקיע מאמצים גדולים נגד אסטון וילה. ואם לא נעוף נגד פורטו אין כמעט שום אפשרות לתת לו מנוחה עד סוף העונה. אז אני לא חושב שזו החלטה גורפת לתת עדיפות לאירופה. ברבטוב, טבז ורוני ישחקו היום ביחד – לדעתי בפעם הראשונה בהרכב (יאיר תיקן אותי – גם בהפסד באנפילד הם שיחקו יחד) – ואם הם לא יכולים לגמור משחק כמו סנדרלנד אנחנו באמת בבעייה.
השאיפה שלי היום היא למשחק בו רונאלדו אפילו לא מתחמם.

חידון מספר 124 (גביע אופ"א)
הסוכנים (פרקים 375-500): קיקו מאקדה, סוכן מיוחד 41

No Comments

Yair 11 באפריל 2009

טבז רוני וברבטוב פתחו יחד העונה נגד ליברפול באנפילד אם אני לא טועה, אז זה התחיל טוב והמשיך לא משהו, בלשון המעטה…

חן 11 באפריל 2009

בארבאטוב היה פצוע באסטון וילה? כי אם לא אז לא ברורה לי ההתאקשות על טבז כחלוץ יחיד

חן 11 באפריל 2009

התעקשות

רונן דורפן 11 באפריל 2009

חן – ברבטוב היה פצוע.
עזי – אתם נמצאים בוומבלי הרבה יותר מבשנות הזוהר שלכם… אולי לא כל כך נורא שים בליג 1?

עוד אוהד לידס 11 באפריל 2009

אני קורא פה בבלוג מזה מספר חודשים, אבל רק לאחרונה התחלתי להתעכב על התגובות לרשומות, ולכן שמתי לב לזה רק עכשיו. הייתכן ויש פה אוהד לידס נוסף?

פרנקו 11 באפריל 2009

מחצית.
1:0 מזליסטי לחלוטין. סנדרלנד (סנדרלנד!!) יותר טובה. מגיעה
למצבים בקלי קלות נגד האין הגנה שלנו, רק המזל מציל אותנו…

אני קונה 1:0 עכשיו, מי מוכר?

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 באפריל 2009

סיכום מחצית ראשונה :
נוויל פתאטי פתאטי פתאטי.
מרכז ההגנה עדיין לא מתואם.
מצער שדווקא עכשיו צמד האחים דה סילבה לא כשירים.
סקולס וקאריק לא מסוגלים אפילו מול סנדרלנד לנהל ולשלוט בקצב המשחק.על עצירת היציאה להתקפה של סנדרלנד אין בכלל מה לדבר משום שסקולס וקאריק פשוט נדחקים לאחור.
יונייטד משחקת כל כך לאט וכל כך שבלוני לעומת היציאה המהירה של סנדרלנד להתקפה והנעת הכדור התכליתית שלה.
רוני במשחק טוב אבל חבל שפרגי כופה עליו את האגף השמאלי ולא מאפשר לו לשחק כשחקן חופשי.
וכבר עכשיו – מאקדה במקום ברבטוב.

יעקב 11 באפריל 2009

וכרגיל הקישור האחורי נשנק לגמרי
סקולס כרגיל (מאבד כדורים, לא מחלץ , בקושי זז) וקאריק כלל לא הורגש
אולי הגיע הזמן להכניס את אנדרסון , גרוע יותר לא יכול להיות.

Red Camel 11 באפריל 2009

באיירן מינכן הקבוצה הכי לא יציבה שראיתי בחיי הלא ארוכים מספיק. כל משחק נגמר עם איזה 6-7 שערים ואי אפשר לדעת לטובת מי הם ייכנסו היום. מנצחונות של 7 הם עוברים להפסדים של 5 ו4 ומנצחים שוב 4. אפילו לנשים בהריון אין שינויי מצבי רוח כל כך קיצוניים.

ואולי מילה על הפירוק היעיל של ליברפול את הבונקר של בלקבורן היום?

פרנקו 11 באפריל 2009

טוב, שמישהו יתקשר למחלקת אבידות ומציאות של מלפנסה,
אולי שם נמצאת ההגנה שלנו.

Yair 11 באפריל 2009

טוב, לילד יש משהו הרבה יותר חשוב מכשרון, יש לו מזל.

גיא אלון 11 באפריל 2009

שאיפתו של רונן למשחק היום לא התקיימה.
לא רק שרונלדו התחמם, ולא רק שנכנס לשחק, אלא גם שהקבוצה מסתכלת עליו כמין משיח שינצח עבורם לבד את המשחק, וזה הכי מדאיג (לא שהם נראו איתו הרבה יותר טוב)

פרנקו 11 באפריל 2009

המשחקים האחרונים של יונייטד פשוט מתישים אותי נפשית.
יותר מזל משכל, אבל מה זה משנה,
העיקר שניצחנו!!
!THE REDS GO MARCHING ON

רונן דורפן 11 באפריל 2009

גיא אלון- מה שמעניין הוא שרוב הקבוצה מסתכלת על רונאלדו כמו משיח אבל קיקו מאקדה לא. זה היופי בשחקן צעיר. אלו הימים היפים של החיים שלו – שהוא מקבל את מה שחיכה לו שנים – הוא ממש לא מודאג מכך שהקבוצה במשבר.

גיל 11 באפריל 2009

דווקא האמירות של פרגוסון צריכות לעודד אותך רונן. הרי כפי שהקבוצה נראית היום סביר שהוא ישאר לפחות עוד 5 שנים במועדון.

יואב 11 באפריל 2009

נוויל חייל נאמן של המועדון. הוא משחק כי אין ברירה והוא הראשון שיודע שהעסק כבר מהיר מידי בשבילו.הפציעות, קיצרו לו את הקאריירה בשנתיים.
חצי שני קצת יותר טוב ולו בשל העובדה שסנדרלנד הפסיקה לסכן.
הדלק אוזל. אי אפשר להצמיח ביטחון- יש מאין. אלו הכלים ואיתם צריך לשרוד.חוסר הביטחון זועק מכל מסירה.שני משחקים פוטינציאלים בחצי הגמר(אם וכאשר)נראים כמו מעמסה כבדה מידי.
רוני, שוב תצוגה מחוייבת וטובה והפעם מהאגף.
מאקדה-גול שלו לגמרי.אולי הוא הניצוץ שידליק את הקבוצה.הילד לא פוחד ובעיקר- לא עייף.

גיא אלון 11 באפריל 2009

רונן,
איך ציטטת בזמנו את עלי מוהר מצטט את פרגוסון ?
"אני מעדיף לשחק עם צעירים. כי בניגוד לוותיקים, צעירים לא מפחדים"

נאור 11 באפריל 2009

איך בחודש אחד הפכנו מקבוצה שאירופה רועדת ממנה (וזה ביכולת לא משהו) לקבוצה שסנדרלנד(!!)היתה יכולה לפרק?איך בבת אחת נוויל,סקולס,פארק,טבס,רונאלדו(למרות הצמד מול הוילה),וידיץ',קאריק מציגים יכולת אנמית כזאת?למה פרגי מתעקש על חילופים כ"כ מאוחרים? למה נגד פורטו שוב רוני חלוץ בודד,מהלך שפשוט לא עובד,במיוחד כשטבס כשיר? האם הוא מאבד את זה או שהלב השותת שלי מעוור את עיניי? עזרה חברים..
מילה על הבולגרי..
למכור ומהר

ד"ר א. 11 באפריל 2009

ואם כבר עלי מוהר, אני זוכר טור שלו לפני אי-אילו שנים, כשרונאלדו היה בן 17 בעצמו. גם אז היתה איזו תקופת רגיעת בגריסת התארים המתמדת, ומוהר הפיס את דעת עצמו, בערך כך:
הנה, גם בימים פחות טובים אפשר להתנחם במחשבות על העתיד. כמה טוב יהיה רונאלדו לכשיבשיל? אין לדעת. אבל סמכו על סיר אלכס שהוא יודע.

גיל, מזימבבואה 11 באפריל 2009

תקנו אותי אם אני טועה (כל אנשי הכדורגל), האם חוסר ביטחון בהגנה משפיע על כל הקבוצה? לי נראה שזוהי כרגע הבעיה של יוניטד, לפחות ריו חוזר נגד פורטו ואברה ישחק. כל הקבוצות משחקות על החולשה הטכנית של אושה (לוחם אירי בלתי רגיל) ותוקפות מהצד שלו לכן רוני לא זז מצד שמאל.
אני עדיין לא הייתי מספיד את נוויל. ברגע שראיתי אותו מזנק לרגל של ג'ונס ונוגח כדור ידעתי שעדיין אנחנו צריכים אותו. אגב הגול אמנם הגיע מהצד שלו אבל פארק היה אשם בהרמה.

יואל 11 באפריל 2009

הפעם האחרונה שנצפתה אי תלות מוחלטת ברונאלדו הייתה בעונה שעברה ב-4:0 על ארסנל בגביע. סה"כ יש בסגל מספיק כישרון כדי להעמיד הרכב מצויין גם בלי רונאלדו, אבל הרכב כזה דורש יותר מדי צירופי מקרים כדי שיקרה.

עוד עצות מהכורסה:
בהנחה שהאילוצים שעמדו היום בבחירת ההרכב הם פציעות, מנוחה, הקניית כושר משחק לקראת פורטו והשארת רונאלדו מחוץ להרכב ככל הניתן הייתי מציע הרכב קצת אחר.

פוסטר

אושיי,וידיץ',אבנס,פארק

רוני, טבז, נאני

וולבק, ברבטוב, מאקדה

נימוקים:
פארק נחוש ומהיר, לא יעשה עבודה הגנתית גרועה מנוויל.
רוני וטבז גם ככה יורדים כל הזמן לעזור להגנה אז לפחות שיהיה להם למי למסור קדימה.
נאני חייב להוכיח את עצמו והרכב שבו הוא הקיצוני היחיד ולא חוסה בצילו של רונאלדו הוא אידיאלי למטרה זו.
ברבטוב חיוני בסביבת השער ובגלל שלא בכושר משחק היה מוחלף על ידי גיגס או אנדרסון שהיו מתחלפים במיקום עם אחד ה"קשרים".
וולבק ומאקדה מהירים, רעננים, רוצים להוכיח את עצמם ולמדו להריח שערים מהגדול מכולם בתחום בדורו (אג"ס).

יואל 11 באפריל 2009

גיל – חוסר הבטחון בהגנה לא בהכרח משפיע על הבטחון של שחקני ההתקפה, אבל בקבוצה כמו יונייטד שחלק גדול ממשחקה מבוסס על יציאה מהירה למתפרצות להגנה יש חלק חשוב מאוד בחילוץ הכדור והוצאה מדוייקת שלו. שים לב שחלק גדול מההזדמנויות של סנדרלנד (ובכלל נגד יונייטד בזמן האחרון) נובעות ממספר מצבים באותה התקפה. קצת כמו בעיית ריבאונד הגנה בכדורסל. כששחקני הקו האחורי חוששים לשגות יש יותר הרחקות מיציאה מסודרת ומהירה למתפרצות.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 באפריל 2009

רגע לפני שמתפתחת מיתולוגיה סביב הילד מאקדמה ראוי להזכיר שהשיתוף שלו הוא תוצאה של יאוש נגד וילה ותסכול נגד סנדרלנד.
אם פרגי יתעשת ויתעורר מהתרדמת הרי שההרכב נגד פורטו יהיה כדלקמן :
ואן דר סאר,אושיי,וידיץ,אוונס (או פרדיננד),אברה,נאני,קאריק,גיגס,רונאלדו,טבז,רוני.

YB 11 באפריל 2009

איפה אנדרסון? איפה נאני? איפה רפאל? איפה הכדורגל שלכם? שיחקתם כדורגל רק אחרי שסנדרלנד השוו ולכן היה לי כמעט ברור שתבקיעו. כי אתם (כמעט) תמיד מבקיעים כשאתם צריכים. ולא משנה איך הגול מובקע. כפי שאני תמיד טוען, וויין רוני הוא שחקן היונייטד הגדול ביותר. ליברפול שיחקה היום נהדר ואולי צ'לסי, לאחר שספגה שלישייה בייתית מבולטון, תספוג עוד שלישייה ביתית מאיתנו. לגבי המשחק שלכם בפורטו, אני חושב שהכל פתוח. למרות הניסיון והמשאבים הכביכול עדיפים שלכם, נראה לי שפורטו תדיח אתכם. כי צריך לשים סוף לגניבת הדעת של השדים האדומים. ואם תעברו את פורטו אז הלוואי שתפסידו לארסנל. מה הסיכוי שזה יקרה? פחות מ-50 אחוז. אפילו בגמר נגד בארסה או צ'לסי/ליברפול אתם מסוגלים לנצח. למעשה, אתם יכולים לקחת קווינטופל בעונה של כדורגל בינוני.

Giant Red Devil 11 באפריל 2009

Ronen, if you can concentrate only on 1 trophy, Premiership or Champs League, which 1 do you choose and why?

Red Camel 11 באפריל 2009

רונן – "כי ההגנה לא הולכת להביא לנו מדליות" מי האמין שתכתוב משפט כזה לפני כמה שבועות…

יוסי מזרחי 11 באפריל 2009

עקב בצד אגודל, זה מה שיהיה עד הסוף בכל המפעלים, אלא אם נדרוס את פורטו ,מה שנראה כרגע כהזוי.

ליברפול מסיימים את העונה האירופית שלהם, ואחרי שלושה ימים ארסנל נוסעת לאנפילד. זו יכולה להיות נקודת מפנה בהנחה שאנחנו נסתדר בוויגן.
עקב בצד אגודל, הרבה זיעה וקצת מזל.

יוסי מזרחי 11 באפריל 2009

תיקון- ליברפול מול ארסנל אחרי שבוע.
הזיעה שלנו -כל שבוע.
YB יש בך ניצוצות של הבנה.
תמשיך כך

סימנטוב 11 באפריל 2009

למרות הכל אהבתי את הגולים, ממזרים כאלה.
לגבי ההרכבים קשה לי לראות את פרגי זורק כ"כ הרבה על התקפה.
פרגי תמיד מחכה עם החילופים זה הקסם שלו מי שעל המגרש תמיד יש לו קרדיט.

שרבל 11 באפריל 2009

YB- ליברפול לא שיחקה נהדר אלא בלקבורן פתחו רגליים זה היה משחק מביש של בלקבורן אין לי מילה אחרת חוץ ממשחק מכור!!!!!!!!!!!!!

תומר ש 11 באפריל 2009

בכל פעם שפארק עולה בהרכב אני מזדקן בעוד שנה, והרהיטים בבית שלי לאט לאט מתפרקים

סימנטוב 11 באפריל 2009

תומר… סוף סוף אני צוחק היום (-:

אביאל 11 באפריל 2009

יואל : הרכב מעניין אם הייתם קבוצה ספרדית, אבל אתם לא בספרד אתם באנגליה, אם מנצ'סטר היתה עולה עם הרכב כזה היא היתה חוטפת חמישיה.

אביעד 11 באפריל 2009

YB, טרם זכיתי לשמוע מפיך מילה אחת טובה על היונייטד. גם המחמאות שלך מתובלות בביקורת. אין שום דבר טוב ללא עוררין ביונייטד?
קבוצה שזוכה באליפות אנגליה שנתיים רצוף, מוליכה את הטבלה, זוכה בגביע אירופה לאלופות, מגיעה לחצי הגמר באנגליה ועל הדרך זוכה ב"אליפות" העולם ובקרלינג קאפ היא לא "גונבת דעת".
נאור, אני אוסיף לך מילה על הבולגרי – ראית את התמונה שלו יושב על הספסל אחרי שהוחלף כשהרגל שלו נפוחה כמו בלון ודבוקה לקרח? וזה אחרי שהוא חזר מפציעה (אני לא יודע, אולי 2 הפציעות הללו הן בעצם אחת). אז למה לקטול אותו כל הזמן?

ספיידרמן בקיבוץ 11 באפריל 2009

בחיי, חבורה של בכיינים כאן. אני מתאפק כבר זמן מה, אבל קצתי בכך כבר. תנו לי לרענן את זכרונכם: מדובר במנצ'סטר יונייטד, אלופת אירופה, אלופת אנגליה ואלופת העולם. קבוצה שהמנג'ר שלה הוא סר אלכס פרגוסון.
לכו ותקראו את התגובות שלכם אחרי ההפסד לצ'לסי בשנה שעברה…אולי זה יכניס אותכם לפרופורציות. "קבוצה שסנדרלנד היתה יכולה לפרק" כתב פה מישהו…"היתה יכולה" – אבל לא פירקה, בפעם האחרונה שבדקתי. "הבולגרי" – טיפה סבלנות רבותי, לפני שאתם מספידים שחקן כל כך מוכשר (שכבר הביא לנו לא מעט נקודות העונה), ושרובכם פינטזתם שנרכוש בעונה שעברה ובקיץ.
ותנו לי להגיד עוד משהו – אני יותר חושש מצ'לסי במאבק האליפות. יש להם הרבה שחקנים שכבר היו במצבים הללו בהם כל משחק הוא גמר גביע, גם בצד הזוכה וגם בצד המפסיד, ויש להם חשבון פתוח לסגור. אל תזלזלו בכח של הענין הזה.
יום רביעי פורטו. מנצחים – מעולה. חו"ח לא – מתפנים לענין החשוב באמת….

YB 12 באפריל 2009

אביעד- השנתיים הקודמות של יונייטד היו מרהיבות. העונה הזו היא גניבת דעת, ולא אכפת לי בכמה תארים תזכו כל עוד אתם משחקים כך. זה לא כדורגל. בוודאי לא כזה הראוי ליונייטד. העובדה שאתם לא מודים בכך היא תעודת עניות לאתוס של פרגוסון והיונייטד.

YB 12 באפריל 2009

רוצה לומר: מי שלא מודה בכך מוזיל את האתוס ומורשת של פרגוסון והמועדון. כי הוא ההיפך המוחלט מהכודרגל שיונייטד מציגה העונה.

יואב 12 באפריל 2009

yb
אולי תסביר לי מי גונב דעת? פרגי? הקהל? המגיבים פה?
גם אם קשה לך להבין שלא פשוט לשמור על רמת שיא לאורך זמן(תשאל את צלסי, ברסה, ריאל)זאת עדיין לא סיבה לדחוף את "האתוס" של יונייטד לכל דיון בכזאת דרמטיות, בטח לאנשים שגם מבינים בזה "קצת"."האתוס" מורכב מעוד דברים(הזדמנויות לצעירים, מחוייבות, קשיחות מנטאלית, עבודה קשה, לנצח בשיניים)מלבד סגנון משחק,שבהחלט מתקיימים.

רונן דורפן 12 באפריל 2009

YB- הרבה מהביקורות שלך מוצדקות. אבל אתה לא רואה את הדברים בקונטקסט הנכון. הקונטקסט הוא נסיון לזכות באליפות שלישית רצופה. לגבי הצעירים: רפאל הוא נפלא ולצערנו פצוע, לגבי אנדרסון אין מה להתייאש – הוא משחק בתפקיד של וותיקים, לגבי נאני – כנראה שהוא לא מתאים, מאקדה… כרגע נראה מתאים. ככה זה עובד עם צעירים. לא כל אחד הוא הצלחה. אתה חייב לנסות אותם.

שרבל – הקבוצה ממרסיסייד כן שיחקה נהדר.

גמל – כן, החיים משתנים במהירות…

גיל מזימבבווה – ברור שההגנה מוציאה את הבטחון מהקבוצה. למרות שההתקפה דווקא הבקיעה 7 פעמים בשלושה משחקים, שזה בסדר.

דר א. – יפה ציטטת את עלי מוהר. אנשים לא צריכים להשוות את התקופה הנוכחית לתקופות טובות – הם צריכים לראות איך הקבוצה לא מפסיקה להלחם בזמן משבר.

YB 12 באפריל 2009

יואב- מסכים לגבי מרכיבי ה"אתוס". לא מסכים עם ניסיונך להצדיק את העובדה שאוהדי יונייטד, כולל בעל הבלוג, וגם אנשי המועדון, אינם מבקרים ואף לא מודים ביכולת הבינונית ומטה (ובמושגים של יונייטד- חלשה) שהקב' מפגינה במרבית שלבי העונה.
לדעתי אתם לא עושים זאת משלוש סיבות:
1. אתם אוהבים מאד את המועדון ומחוייבים לתדמית המצליחה (ובעיקר הרומנטית) שלו ולכן לא נעים לכם להודות בכך שהקב' משחקת בצורה לא רומנטית (כלומר: כדורגל מכוער). לא מפתיע אם כן שאתה בוחר להתמקד ב"הזדמנויות לצעירים, מחוייבות, קשיחות מנטאלית, עבודה קשה, לנצח בשיניים"- כולם מרכיבים 'רומנטיים' כדי להצדיק את הקב' של העונה.
2. בעל הבלוג אינו מסוגל אפילו לבקר את רונאלדו אז אני בספק עד כמה הוא מסוגל לבקר את יונייטד. הוא אוהב, ובעיקר מזדהה, איתה יותר מדי. הוא יותר מהכל רוצה שיונייטד תנצח. לגיטימי לאוהד. קצת פחות אכפת לו איך היא עושה את זה. מצד שני, הוא מתקשה להודות שהיא עושה זאת בצורה לא צורה.
3. יש לכם חשש אמיתי מכך שתזכו בקווינטופל ומישהו כמוני(ואולי גם רבים אחרים)יזלזלו בהישג המונומנטאלי בתולדות המועדון בכך שנאמר שיונייטד עשתה זאת תוך הצגת כדורגל בינוני ומטה. לכן בשום שלב לא תרצו להודות שיונייטד משחקת כמעט כל העונה כדורגל בינוני ומטה.

יוסי מזרחי 12 באפריל 2009

YB אמרתי לך מוקדם יותר, אתה הולך ומשתפר.
ישר כח.
בסוף, עוד תבין כמה דברים בכדורגל,ואני לא ציני ולא מתכוון להעליב.
חג שמח.

birdman 12 באפריל 2009

וונגר נסע לאליפות העולם לנערים. השחקן המצטיין בטורניר היה דנילסון אז הוא החתים אותו.
קיקו מאקדה היה שחקן של לאציו. פרגוסון לא גילה אותו בועט כדור סמרטוטים בכפר של פדרה-פדרונה.
באיטליה החוק לא מאפשר תשלום לילד בגילו. באנגליה יש דרכים לעקוף את החוק, לשלם לו, ולתת מקום עבודה לאבא שלו. יונייטד גנבו אותו מלאציו באופן חוקי.

צורם לי לראות את ג'רר פיקה משחק ב11 של ברצלונה וב11 של נבחרת ספרד. היה מקום לשלב אותו ברוטציה של יונייטד.

בורוב אתה הנכס הבלוגרלי מספר 1 כאן. קול נהי אוהדי מרסיסייד מעצים את תחושת הניצחון.

YB 12 באפריל 2009

רונן- בוודאי שזהו הקונטקסט. זוהי מטרה טבעית (לכל מועדון כדורגל) ולגיטימית לחלוטין. אבל מדוע לא להודות שזה נעשה בדרך שאינה מחמיאה לתרבות של המועדון?

רונן דורפן 12 באפריל 2009

YB – כל שיש לי להגיד לך הוא כנראה שמעולם לא הבנת את אלכס פרגוסון (שהוא התרבות של המועדון), ואולי בלבלת אותו עם ארסן וונגר. האתוס של המועדון אצלו הוא לא כדורגל התקפי ולא כדורגל יפה – הוא הגדיר יפה את מטרות המועדון:
to knock merseyside of their fucking perch
זה הכל.
רונאלדו כמו כל הקבוצה מתקשה השנה. מתקשה – אבל ממשיך לנסות ואיכשהו הוא במקום הראשון בטבלת מלך השערים של הפרמייר ליג. כי הוא חונך ביונייטד שדברים לא באים בקלות.

אתה כנראה מעדיף קבוצות כמו בארסה – שאם עונה אחת הכל לא הולך בקלות, חדר ההלבשה מתפרק לחתיכות. או את ארסנל, שם פירקו קבוצה אלופה כדי לשחק כדורגל יפה.

זו לא דרכו של פרגוסון. הוא אוהב לנצח בכדורגל יפה. אבל אם זה לא הולך. אז מנסים לנצח אחרת.

רונן דורפן 12 באפריל 2009

בירדמן – פיקה קיבל צ'אנסים ביונייטד. הוא לא מספיק טוב. אני יודע שנוויל לא נראה טוב, אבל נוויל הוא פתרון חירום. רפאל יהיה טוב מפיקה.

YB 12 באפריל 2009

לא מסכים. אולי המטרה העליונה של פרגוסון היא להדיח את ליברפול אך במשך שני עשורים הוא עשה זאת באמצעות כדורגל כל כך יפה שגרם לי להפסיק לשנוא את יונייטד ואפילו לאהוד אותה בסתר (זה היה לפני כמה שנים, נגמלתי מאז. למרות שעד השנה תמיד הייתי בעדה באירופה או במקרה של משחק נגד אברם). לדעתי הכדורגל הפרגוסוני הקלאסי לא פחות יפה מבארסה או ארסנל. אבל השנה זה סיפור לגמרי אחר. כדורגל משמים, שאולי נובע מטעויות קשות של פרגי במהלך הפגרה, ובמקום לומר (הוא, או לפחות אתה): "חבר'ה, אני מצטער. זה לא הולך לנו אבל אנחנו עושים את המיטב". אז יש התעלמות טוטאלית מהכדורגל המכוער ואף ניסיון להצדיק אותו בטיעונים שונים ומשונים (חלקם, אגב, הגיוניים, אך גם הם לא מוצדקים. כי ליונייטד של פרגוסון אסור לשחק מכוער בשום מחיר. ואם זה קורה הייתי מצפה שתודו בכך ותצטערו על כך. זכותכם לעשות מה שאתם רוצים, ואפילו הולך לכם לא רע עם הכדורגל המכוער שלכם, אבל אני לא חייב להתרשם- לא מהכדורגל, ולא מהקאבר-אפ.

ואגב, אני לא חושב ש"אם זה לא הולך אז מנסים אחרת". לדעתי אתם מנצחים גם עם הכדורגל המכוער כי אתם כל כך טובים, כל כך עשירים בטאלנט (וגם מוטיבציה ואימון כמובן) שאתם מסוגלים לנצח כמעט את כולם גם כשאתה רחוקים מאד ממיטבכם. רק מי שמצדיק את "עקרון הכוח" מתלהב מזה. כיוון שברור לי שאתה לא מאלו שחיים על פי "עקרון הכוח", ברור לי שהסיבה היחידה שאינך מבקר (ואף בחריפות) את יונייטד העונה, זה כי אתה יותר מדי אוהב ומזדהה אתה.
כאוהד, יש בזה אולי משהו הכי טהור.
אבל אני לא אוהד של אף קב' בכזו מידה שאני יכול להכשיר שרצים שלה. במשך שנים ביקרתי את ליברפול בחריפות יתרה על סגנון הכדורגל שלה. אלה היו השנים שקינאתי באוהדי היונייטד.

יואב 12 באפריל 2009

כמו שרונן כתב, זה בקונטקסט אחר. מעבר לזה, אם ההרכבים היו הגנתיים, הייתי מודאג. מדובר בכושר לא טוב. לעלות עם אברה ורפאל, זה הכי התקפי שיש. גם היום, בשלב מסויים שיחקו כל הארבעה. הכושר לא טוב, קבוצות אחרות התקדמו. נתתי דוגמאות לקבוצות קודמות שלא שרדו אליפות שלישית ברצף. יונייטד לא שינתה סגנון, היא אפילו הוסיפה כלים התקפים.

רונן דורפן 12 באפריל 2009

YB – כדורגל התקפי הוא אסטרטגיה אצל פרגוסון. לא מטרה. המטרה היא תארים (להדיח את מרסיסייד זה רק דימוי, זה מתייחס לכל יריבה בתקופתה).

YB 12 באפריל 2009

אני עדיין מאמין שכדורגל התקפי הוא אמצעי מס' 1 לכדורגל מנצח.

YB 12 באפריל 2009

אגב, אני כמעט בטוח שגם פרגוסון מאמין בזה. לכן הוא רוכש כמעט רק שחקנים עם כישורים התקפיים. אבל השנה הכדורגל ההתקפי לא מצליח לו כי יותר מדי שחקנים התקפיים (רונאדלו, ברבאטוב, סקולס, טבז) לא במיטבם וקאריק ופארק (שמשחקים המון) הם שחקנים התקפיים מאד מוגבלים (פארק מאד, קאריק קצת פחות). אז למה לא להודות שכל השקחנים הללו לא במיטבם? למה לא להודות שבלי רוני הייתם כנראה במקום הרביעי ומחוץ לאירופה. למה לא להודות שהכדורגל שלכם לא יפה?
כי הרבה יותר קל להיתלות במבחן התוצאה של כדורגל מנצח.

גיל 12 באפריל 2009

נו, אז YB מה אתה מציע? הרי אתה בעצמך מודה שיש הרבה שחקנים התקפיים בקבוצה שלא נמצאים בכושר. מה אתה היית עושה במקום פרגוסון? עולה עם 10 שחקנים להתקפה? אני חושב שכן יש מחויבות לכדורגל התקפי, ובכל זאת מנצ'סטר כבשה איזה שער או שניים השנה, אבל לא תמיד זה הולך או אפשרי. במצבים כאלו כשהכל משתבש ולא ההגנה וההתקפה מתפקדים אז אפשר לראות את הגדולה של הקבוצה שמוציאה נצחונות בשיניים. יש לקוות שעד לסוף השנה שחקנים יחזרו לכושר ועוד נראה הצגות של היונייטד.

Yair N 12 באפריל 2009

"אני עדיין מאמין שכדורגל התקפי הוא אמצעי מס' 1 לכדורגל מנצח."

That is a statement of faith, and if that faith makes you happy then good for you.

Today tens of millions of people around the world are celebrating their faith that some dude 2000 years ago came back to life. There is no point bothering them with logic or evidence, it makers them happy so so be it.

Why is attacking football beautiful? Precisely because it is not practical, because we know that it usually does not win, there is something beautiful about a player/team forgetting thumbing their nose at the billions of dollars involved in modern football and doing a ‘gambeta’, or a ‘rabona’ or kicking a penalty a la Panenka.

Football is about winning, that is what the supporters care about, what the players want and what history remembers. Winning matches and championships are the goal, attacking football is a tool, “pretty” attacking football is a not too important luxury, a romantic notion.
There is countless examples (Holland, Italy, Germany, Argentina) but evidence will not convince a man of faith, so I’m not going to bother
:)

גלן 12 באפריל 2009

אוף טופיק- סתם לספר לכם על יום מישיגני חביב. לפחות במקום בו אתוס זאת לא מילה גסה.

היום היה אימון מסכם האביב של מישיגן שמבחינה מקצועית נותן רק מדד קטן מאד אם בכלל כי רוב המגוייס החדשים טרם הגיעו ולא היו המון אימונים.

המטרה לראשונה כנראה לחקות את מה שסייבן עשה באלבמה- איזה 70-90 אלף. אם נתעלם מזה שהיה דיי קר אז היה לא רע כאן: 50 אלף. הביאו גם הרבה מחוזרים לגיום מבתי הספר מובילים. זה בטח לא מזיק.

להארדקור: תור של שעתיים (הראשונים חיכו מ 4 בבוקר) רק כדאי להכנס ולנשום את אויר חדרי ההלבשה ולראות את השלטים הידועים של שמבלכר. עמדו שם זקנים נשים וטף.

אח"כ היה לנו משחק ותיקים- אנתוני תומס מן הסתם הכי מוכר בסגל. והיו גם כאלו כמו למאר וודלי שהחוזה שלו מונע ממנו לשחק אבל בא לתת כבוד וקיבל כבוד בחזרה.

ובסוף משחק קצר התקפה-הגנה שהראה שיש בעיות אבל גם מתחילים לצוץ פתרונות.

יואב 12 באפריל 2009

yb
סלח לי, אבל אתה טועה ביסודות. קאריק וסקולס, הם שחקנים אופנסיבים הרבה יותר מאשר דפנסיבים. ליונייטד אין גרזן אמיתי(גם אנדרסון לא כזה ממש).באמצע משחקים שחקנים אופנסיבים, בקווים(כולל המגינים, לא כולל פציעות)משחקים אופנסיבים, כל ההדגשים והחילופים הם כאלה. לא ממש מבין מה אתה אומר. יונייטד(שיחקה עשרה משחקים יותר מיריבותיה)נמצאת בכושר לא טוב, סחוטה עייפה ואולי גם לא ראוייה לקחת תארים. את זה נראה בסוף, אבל יונייטד, מעצם איכות הסגל, מכוונת להתקיף. לאף אחת מהיריבות שלה בליגה, אין את הארסנל ההתקפי הזה. אין לנו מאצ'רנו בקישור שנועד רק לבלום.איו שחקנים חד מימדיים. סקולס וקאריק לקחו אליפות לפני שנתיים, כי ההגנה לא נזקקה לעזרה.יונייטד תקפה עם יותר שחקנים, כי אף אחד שם, לא ממש מוגבל.יונייטד נמצאת במקום הראשון, כי היא עדיין מחפשת להבקיע תמיד.וכן-היא לא בכושר, בשלב המכריע של העונה ולכן הכדורגל פחות יפה(לא ממש רחוקה מכיבושי הקבוצות האחרות, עם משחק חסר).
מודה-יונייטד שנלחמת על כל תארים השנה(אתה יודע לבד את הרצף והקושי),משחקת פחות טוב.הלוואי שאת כל התיקונים-יעשה פרגי לאחר אליפות.

בני תבורי 12 באפריל 2009

YB
אני מתרשם שבאי בלוג זה דווקא נוטים להחמיר ואף להגזים בביקורת על קבוצתם ואף אחד לא נמלט ממנה, כולל לא הסר. מה שמשעשע הן התגובות אחרי נצחון ובמיוחד בשיעור 1:0 בזמן פציעות או בסמוך לו. לקונן על תארים שהושגו תוך תצוגת דורגל פחות יפה לעין, זו פריווילגיה של אלופים. אשמח מאוד לתואר אליפות שיושג גם כשהקבוצה שאני אוהד תשחק כשהיא יחפה ומדיה קרועים תוך תצוגת כדורגל עילג.

עמיחי 12 באפריל 2009

דורפן, שים לב לאמיליניו אינסואה, המגן הארגנטינאי בן ה-19 או 20 שלנו. הגיע לפני שלוש שנים, התבשל במילואים, ופשוט משחק בלי פחד: הרבה אגרסיביות, טכניקה דרום אמריקאית וחוצפה. בניטז מפגר במונחים האלה אחרי ונגר ופרגי, אבל מתברר שלפעמים יש לו יציאות

אביעד 12 באפריל 2009

YB, סלח לנו (אם הגבת לאוהדי יונייטד כקולקטיב אז מה אכפת גם לי לנסות?) שאנו לא מודים במה שאתה רוצה שנודה בו. אני רואה קבוצה לוחמת, עם בעיות שמנסה לשחק התקפי והולך לה פחות טוב מבעונה שעברה וחוטפת ביקורת על כך למרות שהיא במקום הראשון. אתה חושב שיונייטד לא מנסה לשחק התקפי? אשרייך. מהביקורת שלך נשמע כאילו מנצ'סטר עולה בהרכב של 4 בהגנה, 3 גרזנים ו-3 שחקנים יצירתיים למחצה. בכל מקרה, מאז תחילת ההצלחה בעידן פרגוסון ספגנו ביקורת על שימוש בכסף רב, על כוחניות, לחץ על השופטים ומה לא, השנה זה האשמות על "כדורגל מכוער". כל פעם משהו חדש, כל פעם מי שלא אוהד יונייטד מחפשים משהו אחר נגדנו, זה טבעי. אז הרשה לנו שלא להודות במה שאנחנו לא חושבים ותציץ שוב בתגובות שמעלייך, אני חושב שתמצא שם מנה גדושה של ביקורת.
עמיחי, לא "יציאות" אלא "יציאה". אינסואה הוא היחיד וגם הוא לא ראה מגרש מזה זמן מה, הוא פצוע?

אנונימוס 12 באפריל 2009

מעריב מצטט היום ידיעה מניוז אוףך דה וורלד לפיה מצבה הפיננסי של מנצ'סטר יונייטד בעייתי ויתכן שתצטרך למכור שחקנים בקרוב. האם אפשר לייחס לזה אמינות כלשהי?

matipool 12 באפריל 2009

אביעד – אינסואה לא רשאי לשחק בליגת האלופות .
בנוסף ( לצערי ) כשהוא היה בכושר מצוין והשתלט על עמדת המגן השמאלי הוא יצא לאליפות דרום אמריקה לנבחרות צעירות .
ראיתי אתמול את המשחק של יונייטד . כל כך חבל שרוני נולד בצד הלא נכון של המרסי . שחקן אדיר .

טל 12 באפריל 2009

ביום שישי אלכס פרגוסון התראיין ל C.N.N ודיבר שם על רונאלדו
ואיך העונה כמה וכמה פעמים הראש שלו הוסט לכיוונים אחרים ושזה בא לידי ביטוי גם על המגרש,כנראה שאנחנו לא עיוורים
ולא יעזור מספר סטטיסיטי כזה או אחר וזה גם פחות עניין של שמירה כפולה,המזל אמר פרגוסון שביונייטד אף אחד לא משלה אותו,אומרים לו את האמת ואם הוא יידע להאזין לאמת הוא יצליח,אם לא אז הוא בבעיה,
ככה שאפשר לכתוב,לנפח ולהעצים את רונאלדו עד מחר אבל כשפרגוסון אומר שהיו לא מעט חריקות…

רונאלדו אתמול ישב על הספסל כי הוא היה חלש בכמה משחקים אחרונים ומי שחלש ביונייטד ולא משנה איך קוראים לו יכול גם לצאת מההרכב,
אבל זה לא שפתאום רונאלדו לא שווה כלום,פרגוסון יודע את האיכויות שלו ויש גם את פורטו ביום רביעי,אז גם לנוח אפשר לתת לו,מנוחה פיזית ונפשית,פלטצר שהיה יחד עם רוני המצטיין ב 2 המשחקים האחרונים בכלל לא התלבש,כנראה גם כן לקראת פורטו.
זה ממש לא היה סוג של לראות האם אנחנו מסוגלים לנצח בלעדי רונאלדו,בוודאי שאנחנו מסוגלים וההצגה האחרונה שלנו דווקא היתה בלעדי רונאלדו,4-0 נהדר על פולהאם בחוץ בגביע האנגלי,
אתמול כשהוא נכנס הוא לפחות הראה ניצוצות של פעם בכל הקשור לעזרה לאחרים,ברדיפה אחרי שחקני יריב,מבחינה התקפית הוא היה עצור,לא השפיע,
מזל שיש את רוני,שוב המצטיין אתמול,בישל שער אחד והיה מעורב בשני בכדי להחזיק אותנו עם הראש מעל למים.
מה שכן,האוהדים שרו לרונאלדו כשהוא התחמם,הוא אפילו מחא כפיים חזרה כמה פעמים וסימן עם האגודל שהכל בסדר.

בארבטוב אחרי כמה שבועות של פציעה הראה כמה הוא היה חסר,הוא מוסיף לנו מימד אחר,הסבלנות לגביו תשתלם.

קורא 12 באפריל 2009

זו העונה הראשונה מזה שנים ששתי הקבוצות האהודות עלי, מכבי חיפה ומנצ'סטר יונייטד, מקרטעות אל תואר האליפות, בניגוד לפעמים הקודמות בהן הן לקחו את התואר בכדורגל מענג ובטוח. עם זאת, אני חייב להגיד שאם שתיהן יקחו את התואר השנה הוא יהיה מתוק פי כמה, דווקא בגלל דרך החתחתים.

קורא 12 באפריל 2009

YB – וחוץ מזה, אם יונייטד מסוגלת לקחת ארבעה תארים באירופה כשהיא משחקת כדורגל בינוני והסגל שלה לא עדיף על הסגל של ברצלונה, וליברפול שמשחקת נפלא עדיין לא מסוגלת להתקרב אליה, מה זה אומר עליהן? האם יונייטד צריכה לעבור לשחק בשישה שחקנית כדי שסוף סוף תוכלו לקחת אליפות?

גמאני 12 באפריל 2009

טל-אני חושב שפרגוסון התכוון שהראש של רנאלדו הוסט במגרש עצמו-כלומר על ידי החלטות שופטים והערות של שחקני הגנה יריבים.הוא גם אמר שהוא לא מקבל את הדברים האלה מאף שחקן ביונייטד לא משנה מי הוא.
לדעתי רונאלדו פתח אתמול על הספסל כי הוא עייף כמו לא מעט שחקנים בקבוצה…. פרגוסון גם הודה שטעה כשהסכים להעביר את המשחק מול הוילה ליום ראשון ושזה גרם לעייפות.

טל 12 באפריל 2009

גמאני

פרגוסון דיבר על פיתויים לעיתים קרובות של רונאלדו ודיבר בהקשר של ליישר את הראש של רונאלדו,
הוא דיבר על איכויות של רונאלדו כבן אדם טוב ושיש לו מזל שאנשים פה מספרים לו את האמת וישרים איתו ולכן לטעמי זה לאו דווקא קשור לעניין השופטים והעבירות שלגבי זה הוא התייחס גם כן.

birdman 12 באפריל 2009

רונן, איפה פיקה היום ואיפה יונייטד. הלוואי ואתבדה, אבל נראה לי שפיקה יקח השנה גם תואר מקומי וגם אירופאי.

רונן דורפן 12 באפריל 2009

לי נראה שפרגוסון התכוון לכמה אנשים שמקיפים את רונאלדו. בעיקר הסוכן והסנדק. המלים "מספרים לו כאן את האמת" מרמזות על כך.

אנונימוס – למזלנו החוב נמצא במימדים שמכירת שחקנים לא תועיל. חלילה גם למכור שחקנים בכדי לפתור לגלזרים את הבעיות. שימכרו את טמפה ביי או את יונייטד.

עמיחי – הבעיה של בניטז עם צעירים היא אתה! תראה איך אתה יורד על לוקאס אחרי כל משחק.

גיל, מזימבבואה 12 באפריל 2009

yb אני חייב ממך תשובה כנה בתור חובב ספורט. בריצת מרתון את מי תעדיף מנצח? את זה שמההתחלה הוביל בטכניקה אישית מעולה ללא תקלות ושהכל הלך לו לפי המחברת, או את זה שעקב פציעות ועונשים למיניהם נקלע לפיגור של 8 -9 מקומות (נקודות) ועל אף הכל בעקשנות, במסירות ללא פשרות כלפי שולחיו וללא טבניקה מרהיבה צמצם את הפער למרות היותו פצוע עייף וטרוד הוא עדיין בעל סיכוי לנצח למרות הריצה המכוערת. האם לא תעדיף אותו בתור מנצח על פני "המרהיב"? כי הרי מה המטרה בספורט?

באבא ימים Old Timer 12 באפריל 2009

עמיחי, אביעד רונן:

נדמה לי שניהלנו את הדיון הזה פעם (והאמת, עד שעמיחי לא העלה את זה לא חשבתי להכניס לעניין את בניטס) ועדיין, תמיד כיף לדבר על צעירים. יש לא מעט אמת בטענה שרונן השמיע, די בצחוק, כלפי עמיחי. התגובה של עמיחי ביחס ללוקאס היא סימפטומטית במובן זה שהיא מעידה על חוסר הקרדיט שיש לרפא בקרב לא מעט אוהדים. זו לא אוירה שמאפשרת לצעירים לפרוח. המעמד של פרגי נותן לו את החופש להמר ולטעות עם צעירים. לפרגי לקח שש שנים להכניס את הצעיר הראשון שלו להרכב וזה היה ריאן גיגס. את שאר הצעירים הוא שילב כשהוא היה אלוף ועל תקן של מיני משיח. ונגר גם הוא קודם כל קיבע את המעמד שלו כמי שהביא לארסנל אליפויות תוך כדורגל מלהיב ושינוי תדמיתי ורק אח"כ התחיל לשלב צעירים בקבוצה הבוגרת. אני חושב שונגר לקח את העניין של הצעירם צעד אחד רחוק מדי. אשר להשוואה בין בניטס לפרגי – אני חושב שהרקורד של פרגי אינו יותר טוב מן הרקורד של בניטס בשלב המקביל של הקריירה שלהם.

אגב, אני מניח שבניטס יודע דבר או שניים על אימון צעירים. זה די חלק מו הביוגרפיה שלו.

איש 12 באפריל 2009

YB- נכון, הכדורגל שלנו לא יפה העונה. ועדיין אנחנו במקום הראשון ועם סיכוי לקחת גזיליונטיפל. אז אם אתה או אנשים אחרים תטענו שהוא עלוב ונעשה עם כדורגל בינוני ומטה, מה תאמרו על הקבוצות האחרות- זו שאתה אוהד ונוספות שלא זכו בתארים? שהגיע לכם בגלל ששיחקתם יפה והבקעתם כמה רביעיות? זה טוב לטורניר אמסטרדם, עדיין לא לליגות הסדירות (למרות שאני בעד שייתנו נקודות על שערי זכות, אבל רק מהעונה הבאה…).
וכן- יכול להיות שבלי רוני היינו במקום הרביעי ומחוץ לאירופה, אבל הוא כן בקבוצה (בלי טורסג'רארד גם אתם לא הייתם מגיעים רחוק).

רונן דורפן 12 באפריל 2009

באבא – לחלוטין לחלוטין לא נכון. גיגס היה רחוק מלהיות הצעיר הראשון שפרגי שילב: לי שארפ, ראסל בירדסמור, לי מרטין ומרק רובינס היו שם לפניו. אני זוכר הצגה בה הם מחצו את מרסיסייד 1-3 וכולם דיברו לראשונה על תינוקות פרגי. רק משארפ יצא משהו. התדמית של גיגס כצעיר הראשון הוא משום שהוא השחקן הראשון שפרגי הביא לקבוצה הצעירה – כשהיה בן 13.
החוכמה בצעירים, וזה הצד השני של המטבע, הוא לא להתאהב בהם שלא לצורך. השיפור שאתה רואה עכשיו בארסנל הוא משום שוונגר מתמקד ב-3-4 מביניהם שבאמת שווים משהו – ומשלב אותם בשחקני הרכש המצויינים שלו – ארשווין, ואן פרסי, נאסרי, אבדאיור.
גם ביונייטד וולבק קיבל הזדמנויות מספר העונה, היה סביר ואולי יש לו עתיד, אבל כנראה שיש מישהו טוב ממנו. אז הוא משחק.

באבא ימים Old Timer 12 באפריל 2009

דבר נוסף. בעוד שאני מסכים עם התגובות לפיהן העבודה שמנצ'סטר אינה משחקת כדורגל מרהיב לא נובע מתוכנית אלא פשוט לא הולך לה, אני לא מסכים עם הקשר שנעשה בין קיומו או העדרו של גרזן לבין השאלה אם הקבוצה היא התקפית או לא. העניין עם גרזן זה לא רק מה הוא עושה אלא איפה הוא עושה את זה. מה שמסצ'ראנו עושה הוא מאוד פשוט – הוא דואג שהיריבות לא יעברו את החצי. העבודה שלו היא הגנתית אבל היא עושה את ליברפול לקבוצה התקפית.

יואב 12 באפריל 2009

באבא,צודק.
מסצ'ראנו אכן עושה את מה שאתה אומר וזה עובד.
בהקשר של יונייטד-אקח אותך שנתיים אחורה(לאליפות הראשונה)שסקולס וקאריק היו הקשרים הפותחים המובהקים.שניהם אופנסיבים ולא מחלצי כדורים גדולים.כשיונייטד התקיפה, היא התקיפה עם יותר שחקנים בעלי יכולת התקפית ויכולת מסירה לעומק.זה נתן לה יתרון עצום על יריבותיה.זה גם יצר לה פוזשן גדול מול היריבה שרדפה אחרי הכדור רוב הזמן ולכן מיעטה לתקוף.כמו כן, היא סמכה על הבלמים שלה שידעו להסתדר עם המעט שיבוא.
לדעתי, זה היה המפתח לאליפות ההיא.יונייטד היתה משוכללת יותר ופחות חד מימדית. על הפלטפורמה הזאת, קל יותר לכישרונות(רוני, רונאלדו)לבוא לידי ביטוי(עם מוסרים ברמה הזאת).

יוסי מזרחי 12 באפריל 2009

yb
תראה כמה אנשים טובים מנסים לעזור לך.
אמרתי לך שזה ישתלם בסוף.

YB 12 באפריל 2009

יוסי- אכן משתלם. שיהיה חג שמח לכל אוהדי ליברפול ויונייטד.

יוסי מזרחי 12 באפריל 2009

מצטרף בכל ליבי -חג שמח לכולנו.

בני תבורי 13 באפריל 2009

מממ…כבר נתקלתי בחגים קצת יותר שמחים בחיי הקצרים, לא נעים לשבת בערב החג ולקבל הודעות קצרות ושורפות מחבר אוהד יונייטד: טורס. איבנוביץ'. איבנוביץ'. דרוגבה. אפילו את החיוך המדושן אפשר היה לראות על מסך הסלולאר…
איך שלא יהיה, למי שהתבאס, ולכל מי שבסביבה, חג שמח.

יוסי מזרחי 13 באפריל 2009

בני, הכל יחסי בחיים. אתה רוצה שאספר איך שהנייד שלי נסגר "מסיבות ספורטיביות"…?
צרות זה ענין יחסי.

חג שמח.

Comments closed