לקראת הקלאסיקו. ראיון קוראים עם סאל אמרגי

כל מה שבא לכם לשאול על המשחק הגדול ובעיקר על המועדון האורח. ממי שגדל על בארסה מילדותו

In כללי

סאל אמרגי הוא עיתונאי ספרדי-קטלוני שיושב בישראל כשליח העיתון אל מונדו – מהחשובים בספרד. הוא יליד ברצלונה ואוהד את אחת הקבוצות המקומיות – פ.צ ברצלונה המשחקת באיצטדיון הקאמפ-נואו – ממש מגיל אפס. והוא גם כותב עליה לעתים קרובות ב"ישראל היום".

לקראת הקלאסיקו חשבתי שיהיה מעניין לעשות איתו ראיון קוראים. אתם תשאלו – סאל  יענה על השאלות במרוכז בטקסט שיופיע בסוף השבוע. ההבנה שלו בצדדים פחות ידועים של מועדון הכדורגל הזה היא נכס. כולל פרנקו, הלה-מאסיה, בדלנות קטלונית ודמויות מרכזיות כמו להפורטה, רוסל, קרויף ואחרים.

ואפשר גם לשאול כמובן על היריבה אותה תפגוש בשבת, מועדון "ריאל" מהעיר מדריד.

אני מעדיף שתשאלו את השאלות באמצעות מייל –contact@debuzzer.com אבל מי שממש מתקשה עם זה יכול לשאול אותן גם באזור התגובות לפוסט הזה.

דה באזר בפייסבוק

 

67 Comments

המגיב שבודק 5 בדצמבר 2011

סאל ורונן, תודה על היוזמה. יש לי שתי שאלות שקשורות לברצלונה:

עד כמה צעירים שגדלים בברצלונה כיום, נניח בני 10-20, עדיין רואים עצמם קטלונים ולא ספרדים, והאם הצלחת הנבחרת באמת שינתה משהו בזה?

האם יש מישהו בתוך המערכת שמסתמן כיורש לגווארדיולה, אולי צ'אבי?, ומה הסיכוי של אדם חיצוני להחליף אותו?

מתי 5 בדצמבר 2011

האם ברצלונה וריאל דוחפות לכיוון ליגת-על אירופית?

ברק 5 בדצמבר 2011

עד כמה אנשים בתוך ספרד מוטרדים ממה שמתואר (גם הכותב של הבלוג הזה( כדורסנות כספית של שתי הקבוצות נגד שאר הליגה הספרדית? האם האוהד הממוצע של ואלנסיה או קבוצה יותר קטנה מאשים אותן בזה?

מרפי 5 בדצמבר 2011

מר אמרגי,

במדינתנו, כל ערס ממוצע אוהד היום את ברצלונה. האם יהיה נכון לבשר להם, שאוהדי ברצלונה דוקא סולדים, כחלק מהשקפה פוליטית כללית, מישראל? אולי זה ירגיע אותם קצת כאן.

תודה

חאג' 5 בדצמבר 2011

like

הביטי 5 בדצמבר 2011

לצערנו בבונים אי אפשר להרגיע עם מילים, רק עם בננות.

Cabrio 5 בדצמבר 2011

אתה מתנהג בדיוק כמו אותם אוהדים, רק בכיוון ההפוך. הם בעדר ה"בארסה" ואתה בעדר ה"כל הישראלים הקטנים והלא איכותיים הפכו פתאום לאוהדי ברצלונה, איזה עלובים".

האמת המשעשעת היא שבכל מקום בעולם קבוצה כה מצליחה וכה התקפית סוחפת אחריה המוני אוהדים נייטרלים שאין להם העדפה אמיתית לגבי אף קבוצה מחו"ל. אלוהים עדי שאין לי מושג מה רע בכך

אז אולי עדיף שתכבד את רונן ואת העיתונאי האורח ובפוסט כזה תנסח את השאלה שלך מחדש ותשאל :

"מר אמרגי, מתחילת הקדנציה של פפ גווארדיולה במדינתנו קיימת תופעה נרחבת של אהדת ברצלונה בציבור הרחב, גם זה שלא מהווה את קהל היעד הסטנדרטי שאוהד את הקבוצה. ככתב המסקר את הקבוצה, האם ידוע לך על תופעה דומה במדינות אחרות?"

סופרפלי 5 בדצמבר 2011

הם הרבה יותר גרועים, הם גם גזענים (ערסים, בבונים) וגם מטומטמים (הרי אין גזענים חכמים), וגם בעדר.

(גילוי נאות – שונא את ברצלונה).

הופ 6 בדצמבר 2011

לייק.
מה, נגמרו הביקורות על המשחק של ברצלונה אז עברנו לבקר את הדעות הפוליטיות של אוהדיה?
יותר גרוע מללכת עם העדר זה ללכת עם העדר השני ולחשוב שאתה נורא מיוחג'.

מרפי 6 בדצמבר 2011

תודה, קבריו, על העזרה בתיקון ניסוח שאלתי.
אני מעדיף לדבוק בנוסח המקורי

מרפי 6 בדצמבר 2011

הופ, חלה אי הבנה: לא התכוונתי לא לרמז לביקורת על המשחק הנהדר של ברצלונה, וגם לא לביקורת על אוהדיה, שמזדהים עם הנכבש הפלסטינאי במאבקו הצודק לשיחרור מעול הקלגסות של ממשלת ישראל. גם בזה ברצלונה גדולה ויש להריע לה

אהרון שדה 6 בדצמבר 2011

חבל שאתם מערבים את שנאת ישראל שלכם לכדורגל הנפלא של ברצלונה הפלסטינים הם לא עם בטח לא נכבש ומאבקם לא צודק הוא טרוריסטי וממשלת ישראל קלגסית אבל רק כלפיי אזרחיה היא.

כסיפוביץ 6 בדצמבר 2011

"הפלסטינים הם לא עם בטח לא נכבש"
???????

אהרון שדה 6 בדצמבר 2011

פלסטין שייכת לירדן זאת האמת אבל בארץ מחשיבים את מי שאומר זאת להזוי.
אני לא מפחד מלהביע דעות פוליטיות אבל בחיית אל תיקחו את הקלאסיקו למקומות הללו .אני מציע לכל מי שרוצה תציעו אתר וננהל שם את הדיונים הללו שהם מייגעים ומעייפים בפני עצמם .וכאן תשאירו לנו להירגע קצת מהיומיום המסובך.עםקצת כדורגל איכותי בפרט וענייני ספורט נוספים בכלל.
כאן תשאירו לנו את חלקת הספורט הקטנה שלנו ויכוחים על מדיניות ועל פלסטין יש לנו מספיק מקומות אחרים.

כסיפוביץ 6 בדצמבר 2011

א. ידוע לי העניין הירדני
ב. מסכים לגבי עניין התגובות
ג. עדיין המשפט הזה מאוד שנוי במחלוקת
ד. ואמוס
;-)

מרפי 6 בדצמבר 2011

אהרון,

אתה צודק כשאתה מבטא את הלך הרוח המרכזי בישראל: הקלגסות של השלטון הוא רק כלפי אזרחיו היהודים. לכם מגיע "צדק חברתי". האחרים- פשוט אינם קיימים. יש להתעלם מנוכחותם. תודה שעזרת לי לדייק את דבריי.

מה שמוביל אותי לשאלה נוספת:

מר אמרגי,

האם גם בקרב אוהדי ברצלונה, התפיסה הרווחת היא שהכדורגל הוא בעל ערך בידורי בלבד, מנותק מה"מציאות", כלי שנועד להשכיח את הצרות ולסמם את האזרחים, על מנת להתעלם ממכאוביהם? או שמא דוקא- בדיוק להיפך (ממה שאהרון מציע)?

תודה

אהרון שדה 6 בדצמבר 2011

מרפי שלום אני רחוק מעוד מ "צדק חברתי" אבל כבר ראיתי האמן לי איך השילטון מפלא מכותיו באנשים שהתקשורת קצת פחות אוהבת אותם מאנשי "צדק חברתי" ולא לא מדובר בערבים "הפלשתינים"

מרפי 6 בדצמבר 2011

אהרון,

"מאוד" כותבים עם א'.

וזאת אני מרשה לעצמי לכתוב, אף שאיני בוגר מערכת החינוך היהודית במדינה.

רון ס. 5 בדצמבר 2011

האם לדעתך הפסד של ברצלונה יגמור לה את העונה ואיך זה ישפיע עליה באירופה?

roei034 5 בדצמבר 2011

1
1.1מה התקציב המשוער של ריאל וברצלונה.
1.2האם הפערים התקציבים בליגה הספרדית הם מהגדולים באירופה?
1.3 בגדול היה מעניין אותי לדעת את התקציבים של כל קבוצות הליגה בספרד או כמה שאתה יודע אם אתה יכול..
2- אני יודע שברצלונה הוא מועדון אוהדים אבל מהו ההליך -בקצרה- להפוך להיות חבר מועדון ועקב כך בעל זכות הצבעה? איך מועדון אוהדים מגיע לתקציבים כאלה- מאיפה לו המשאבים? כנ"ל לגבי ריאל…. אם אפשר בקצרה.

אופיר 5 בדצמבר 2011

האם אתה מסכים עם הקביעה שהקאסיקו הוא מצבת שיש הניצבת במקום שבו עמדה פעם הלה-ליגה? איך מרגישים האוהדים ברחבי ספרד לגבי מחיקת כל היבט של תחרותיות מצד שתי הגדולות?

מה דעתך על האמירה שתחת עונת כדורגל מלאה עדיף להכריע את האליפות בצמד משחקים בין בארסה לריאל?

פנדלוביץ' 6 בדצמבר 2011

1. כשהיריבות בין שני המועדונים גדולה מאי פעם, מה יחס האוהדים בקטלוניה ובמדריד להצלחת הנבחרת בה משתפים שחקני שני המועדונים פעולה?

2. האם ריאל מדריד מנסה ליישם באקדמיה שלה מגמה דומה לזו של ברצלונה, במטרתה לכלול בעתיד יותר שחקני בית בסגל הקבוצה?

3. מה חושבים אוהדי ברצלונה על הודעת החסות על חולצת הקבוצה?

4. מה מידת המעורבות של יוהאן קרויף כיום בקבוצה?

אריאל 6 בדצמבר 2011

עד כמה השנאה הישנה לריאל כנציגת השלטון של פרנקו נשארה בברצלונה? האם בברצלונה עדיין רואים את עצמם כמיעוט הנרדף, כאנדרדוג, למרות שהם היום קבוצה מצליחה לא פחות מריאל?

יוני 6 בדצמבר 2011

אנשים לוקחים את הבלוג הזה כמובן מאליו. עד לפני כמה שנים כדי לשאול עיתונאי ספורט ממדינה זרה שאלה באופן ישיר ולחשוב שיש לך סיכוי לקבל תשובה היה בגדר לטוס לירח, ועל כך תודה.

השאלה שלי היא מי אהוד יותר, פויול או צ'אבי, והאם קרויף הוא הדמות האהודה ביותר (לאורך השנים) כמו שמצטייר בתקשורת או שיש מישהו אהוד ממנו? יש עדיין יריבות רצינית עם אספניול? זוכרים את הפוליטיקה לפיה אספניול היא כביכול הקבוצה של השלטון המרכזי?

יואב בורוביץ' 6 בדצמבר 2011

רעיון נפלא. שאלה קטנה- עד כמה נערץ בתחומי קטלוניה סטיב ארצ'יבולד?

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

שאלה ענקית בורוביץ' :) רק אתה מסוגל ליציאות כאלה..

אפריים 6 בדצמבר 2011

1- למה ריאל לא מצליחה לגדל שחקני בית כמו ברצלונה? הרי ברור כי זה לא חוסר במשאבים או חוסר ברצון או כישרון.
2- ובהמשך לכך, האם אין ביקורת על מספר הספרדים בקבוצה המלכותית הספרדית?

יוזמה מופלאה

שלו 6 בדצמבר 2011

איך מועדון מפואר כמו ברצלונה, שחרט על דגלו ערכים של שיוויון וחירות.
מוכן תמורת כסף לפרסם אירגון שחרט על דגלו השמדת עם, גם אם העם הזה לא קטלוני אלא יהודי.

תiמר 6 בדצמבר 2011

איי שלו, שלו..
ממליץ לך להפסיק לראות חדשות ערוץ 2.
זה לא עושה לך טוב..

שלו 6 בדצמבר 2011

אני לא רואה טלוויזיה, בטח לא ערוצים שלא משדרים ספורט.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

השמדת עם? אתה מופרע? אולי מספיק לקלקל את הפוסט הלגמרי ספורטיבי הזה בקשקושים כאלה?

שלו 6 בדצמבר 2011

בתור העורך אתה יכול פשוט למחוק אותי.

שלו 6 בדצמבר 2011

קיבלתי את הדין שלך, אני לא אגיב יותר.

דורפן 6 בדצמבר 2011

עוד לא התחיל המשחק וכבר יש מורחקים?

אנונימוס 6 בדצמבר 2011

מה האוהדים של ברצלונה חושבים על הדרישה של חלק משאר המועדונים לחלוקת הכנסות שיוויונית והגבלות בליגה?

ויינר 6 בדצמבר 2011

האם היית מוכן לעבור ל"מארקה"?

חכם בדיעבד 6 בדצמבר 2011

אין דין אל מונדו כדין אל מונדו דפורטיבו, שני עיתונים שונים השייכים לשתי קבוצות תקשורת שונות. מארקה שייך לאותו קונצרן תקשורת המחזיק באל מונדו, ושניהם מזוהים פוליטית עם הימין.

דורפן 6 בדצמבר 2011

כן – ובמלים זה עולם הספורט (היה מגזין ספורט כזה) והעולם הזה

דניאל 6 בדצמבר 2011

למה כל כך שקט באצטדיון של 98 אלף איש במשחק של 5-0 נגד הרביעית בטבלה?

תiמר 6 בדצמבר 2011

למה אנחנו צריכים לסבול את שגיא כהן?

תומאס נוימן 6 בדצמבר 2011

והאם יש לשגיא כהן מקבילה קטלונית?

ארז (דא יונג) 6 בדצמבר 2011

רק תיקון קטן . שם המועדון הוא פשוט "מ.כ. מדריד". "ריאל" הוא תוספת לשם שפירושו הוא שהמועדון זכה לחסות של בית המלוכה, כמו מועדונים אחרים בספרד.

איתן בקרמן 6 בדצמבר 2011

הוא קשור למועדון מ.כ.ב.י מדריד?

ארז (דא יונג) 6 בדצמבר 2011

אה, על זה יש לי זכויות יוצרים בליגת פנטזי של מארקה. באופן מעניין ביצועי הקבוצה שלי מתאימים דווקא יותר לחלק הראשון של השם מאשר לחלק השני.

אהרון שדה 6 בדצמבר 2011

רונן סלח לי שאני מפנה כאן את השאלות וכן את דעתי.
לענ"ד שני השאלות המעניינות ביותר הם.
1. כיצד יגיבו בקבוצות לתוצאת תיקו.

2. מה יהיו המערכים ומי יפתח בהרכב.

אבקש לתת את תשובתי ואשמח לשמוע מסאל ומכל אחד אחר מה הוא אומר .

1. עניין התיקו : מבחינת הטבלה התוצאה תהיה מצוינת לריאל
מבחינת המהות קרי השליטה התוצאה יותר טובה לברצלונה.
היות והיא משחקת בחוץ מול קבוצה שנמצאת בכושר הטוב ביותר שלה מזה כמה שנים אם גם זה לא יתורגם לניצחון אז זה עוד יותר יערער את מעמדה של ריאל ביחס לברצלונה.
מכיוון שאני אישית די משוכנע שהאליפות השנה תלך בכל מקרה למדריד ולא בגלל שריאל יותר טובה אלא שהיא תגיע יותר חדה למשחקים מול שאר הליגה .ובכן מכיוון שכך נותר לראות מי טובה יותר ביניהם זה עשוי גם להשפיע על הצמפיון וכן על המעמד לשנים הבאות עוד יותר מתואר האליפות המקומית. ולכן תיקו לא כ"כ רע לברצלונה אך בעייתי מאד לריאל.

2. עניין המערכים לדעתי יש לפחות 14 שחקנים בכל קבוצה שיכולים לפתוח. יש לי תחושה גדולה מאד כי המאמנים ירצו לעבות את מרכז השדה ולשים את המגה סטארים בחוד.
והחלוצים הטבעיים ישבו על הספסל .
כך זה יראה בשורה התחתונה.
ריאל קאסיאס פפה קרבליו (ואם הוא פצוע אז אלביול) ראמוס מארסלו
חודידה אלונסו דה מריה קאקה אוזיל ורונאלדו.
ישנה סבירות גבוהה שמוריניו יוותר על אוזיל לטובת היגוואין .
מכיוון שאוזיל עלה היטב מהספסל בכמה מהמפגשים.בעוד בהרכב הוא לא בלט. מעניי איזה תפקיד אם בכלל יהיה לבנזמה .

בברצלונה ההרכב יראה מפתיע במקצת .
ואלדס פיקה פויול אלבס אבידל בוסקאטס מאסצראנו צ'אבי אנייסטה
פאברגס ומסי.
סאנצז יוותר על הספסל אולם ישנה אפשרות שהוא יפצח ע"ח מאסצראנו אך זה מסוכן מדי מה עוד שסאנצס יכול להוביל לשינוי מהספסל אם צריך. הנקודה המעניינת היא וייה ופדרו שניים מ הMTV המפורסם ישארו בחוץ.
יהיה מעניין

דורפן 6 בדצמבר 2011

שלו – נדמה לי שחל בלבול . בפוסט כתוב "אוהד את ברצלונה מלידתו" לא "הקים את המועדון ואחראי על ההסכמים המסחריים שלו"… ברשותך אשנה את השאלה ל"האם יש ביקורת על ההסכם עם קטאר"

הופ 6 בדצמבר 2011

שאלה טובה, ואשמח אם אמרגי ירחיב לגבי מידת המודעות שיש בקרב האוהדים לאנשים שקשורים בקרן הזו, כמו השייח אל קרדאווי (ע"פ הכתבה הזו – http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/191/132.html).

גלן 6 בדצמבר 2011

האם לא נמאס לספרדי הממוצע שראה את הרייטינג של ארצו נחתך 3 פעמים בשנה, וחוב לאומי כמו של רוי קין רוי קושטא וניקי גאליס ביחד לשמוע על המיליונים שסביב הקלאסיקו הזה?

פנדלוביץ' 7 בדצמבר 2011

זאת באמת שאלה מעולה, בכל הרצינות.

אבי 6 בדצמבר 2011

לאור ההצלחה ההיסטורית של הקבוצה הנוכחית, איך מתייחסים בברצלונה לקבוצה הקודמת, זו של רייקארד/רונלדיניו/דקו/אטו, זו שהחזירה את המועדון לעניינים?

אני אהבתי הרבה יותר את הקבוצה הנ"ל, ולכן זה מסקרן אותי.

תודה.

אהרון שדה 6 בדצמבר 2011

שאלה שמאוד מעניינת אותי כמה באה לידי ביטוי מורשת קרויף?
אני רואה את ברצלונה מאז עידן הכבלים .התחושה האישית שלי היא שהכדורגל לא השתנה .הסגנון הוא אותו סגנון רק מבוצע טוב יותר.
בקיצור תחושתי האישית היא שיתרונה הבסיסי של ברסה ע"פ שאר הקבוצות הוא פשוט היא משחקת את אותו כדורגל כבר 20 שנה.
לב הקבוצה הם שחקנים כמו פיקה צאבי אנייסטה בוסקאטס ססק ומסי.
הם משחקים אותו דבר בדיוק מאז היותם זאטוטים בביה"ס יסודי.
ולכן הם הגיעו לרמת מיומנות מדהימה כזו.
בקיצור אני בא לטעון כי למרות שללא ספק צ'אבי ואנייסטה שחקנים מופלאים הם לא היו מגיעים לאותה רמה במקום אחר.וכמובן גם מסי וזה אולי מסביר לפחות חלקית את אי הצלחתו היחסית בנבחרת ארגנטינה.

ובקיצור מעניין אותי עד כמה קרדיט מקבל קרויף בהצלחות של הקבוצה הנוכחית.
לענ"ד ולהבנתי יש לקרויף חלק משמעותי ביותר בכך .וזה הישגו הגדול ביותר

אהרון שדה 6 בדצמבר 2011

בהמשך לשאלתי הקודמת איזה קרויף היה הכי משמעותי לברצלונה ?

1. קרויף השחקן ?

2. קרויף המאמן ?

3. קרויף הפילוסוף בעל החזון ?

גורדיטו 6 בדצמבר 2011

ג'ורדי קרויף ללא ספק

תiמר 6 בדצמבר 2011

מצחיק

גיל 6 בדצמבר 2011

למה ברצלונה מעוררת כל כך הרבה אמוציות, בין אם הן חיוביות או שליליות, יותר מכל קבוצה שאני זוכר אי פעם?

gdana 6 בדצמבר 2011

יש לי מספר שאלות, מקווה שלא יותר מדי… :)

האם נכון הרושם המתקבל שהאוהד המקומי הממוצע של בארסה לא מאד מעריך את לאפורטה? ידוע לי על האשמתו בשחיתות ועל התנהלותו המופקרת בנושאים כלכליים, אבל מצד שני נשיא כריזמטי ששינה באופן כל כך גדול את גורל המועדון בעשור האחרון תוך לקיחת החלטות כל כך אמיצות (הבחירה ברייקארד ואח"כ בפפ) אמור להיתפס כסוג של משיח למרות כל החולשות לא?

באותו עניין אבל הפוך, התמיכה החזקה ברוסל (נבחר לדעתי באחוזי התמיכה הגבוהים אי פעם?) – אמנם איש עסקים ממולח אבל עושה רושם של נקמן, קטנוני וקצת פחדן, איך זה שהתמיכה בו כה גדולה? ועוד באותו עניין, איך האוהד הממוצע רואה את קרויף ואת היחס של רוסל אליו (בין היתר לקח ממנו את תואר הכבוד שהוענק לו) ובכלל חוסר הרצון להיוועץ בו ולהתייחס אליו בכבוד שהוא ראוי לו (לדעתי).

ובנושא אחר, חלוקת הכנסות השידור והפערים הגדולים בליגה – הנושא מדובר רבות בתקשורת האנגלית וגם כאן בבלוג, איך מתייחסים לנושא בספרד? האם נכון הרושם המתקבל שמתייחסים לזה יותר באנגליה מאשר שם (בין היתר בגלל הפערים שנוצרו גם בין ריאל ובארסה לבין המועדונים הגדולים בשאר היבשת)? האם הבעיה בפער הגדול נובעת בעיקר מחלוקת ההכנסות השידור המאד לא שוויונית, או שמא עניינים כמו המשבר הכלכלי הכבד שפוקד את ספרד הם הסיבה העיקרית? כיצד היתה החלוקה עד לשנים האחרונות? האם האוהדים לא מעדיפים ליגה תחרותית יותר, ואם כן מדוע לא נעשה משהו יותר משמעותי על מנת לשנות את המצב, הרי עם כל הכוח שיש לשני המועדונים הגדולים מדובר רק בשני מועדונים מתוך עשרים?

ועניין אחרון… האם יש שמועות בנוגע להארכת החוזה של פפ, והאם אתה חושב שהססנותו לחתום נובעת בין היתר מיחסים לא אידיאלים עם רוסל?

תודה

חכם בדיעבד 8 בדצמבר 2011

דנה, אם לא תהיי מרוצה מהתשובות, אשמח לענות לך.

נעל 6 בדצמבר 2011

מה חושבים בספרד על התרומה של הכדורגלן הישראלי ללה ליגה?

כסיפוביץ 6 בדצמבר 2011

אני לא חושב שהם יודעים מזה

כסיפוביץ 6 בדצמבר 2011

שאלה בעניין המשחק.
לטעמי השיפוט הולך להיות פקטור מאוד מכריע במשחק.
עד היום מוריניו העלה קצבים בראשותם של פפה ומרסלו על מנת לגמור את הרגליים ולהוציא את העוקץ מהמשחק של ברסה על ידי ריבוי עברות.
בברנבאו הוא כנראה ילך חזק על הטקטיקה הזו ומעניין מי המסכן שאמור לשפוט את המשחק ומה ההיסטוריה שלו [רק לא קנטלחו..]
תודה

תiמר 6 בדצמבר 2011

האם פפ גווארדיולה יודע ששגיא כהן מכיר את ברצלונה ואת פילוסופיית המשחק שלו יותר טוב ממנו?

חכם בדיעבד 6 בדצמבר 2011

למרות שהשאלות אמורות להיות אולי על בארסה, ככוהן בבית קברות מעניין יותר לשאול על הצד השני…

-מדוע עיתונות הספורט הספרדית אינה מעמיקה חקור כדי לחשוף מעט מהצד האפל של העניינים (דוגמת לפורטה ועסקי אזרבייגן שלו), למרות שדי ברור שהעיתונאים מכירים את הפרטים.
– עם איזה חלק של הפרטידו פופולאר מזוהה וקשור פלורנטינו פרז.
– מה האינטרסים הכלכליים של קבוצת התקשורת עבורה אתה עובד במועדון הכדורגל של ריאל מדריד.
– מי ומי במה שקרוי המערה (la caverna) או המחלבה המרכזית (central lechera) וכיצד פועלים היחסים ביניהם לבין מחלקת העיתונות של ריאל מדריד.

דני 6 בדצמבר 2011

האם זה נכון שקבוצות הכדורגל הגדולות, בארסה וריאל, מממנות את קבוצות הכדורסל, ואם כן, למה?
האם נראה שוב אליפות של קבוצות יותר קטנות, כמו לה קורוניה וולנסיה?
האם יש קולות בספרד הקוראים לליגה מאוזנת יותר (ע"י תקרת תקציב לדוגמא)

דודו 6 בדצמבר 2011

1. האם לדעתך המקבץ הנוכחי של השחקנים שגדלו במשתלה, אולי אסופת השחקנים הכי מוכשרים שהתקבצו ובאו בקבוצה אחץ, הוא הצטרפות מקרים חד פעמית משהו ברמת המפץ הגדול פחות או יותר או שעלו שם על משהו יוצא דופן?
ואני לא מדבר סתם על שחקנים מוכשרים. אני מדבר על שחקנים בקאליבר של צ'אבי אינייסטה, מסי?
האם לדעתך יש סיכוי שמהקוונקות והראפיניות שמסתובבות שם יצמח שחקן בקנה המידה של צאבי?

2. אולי בהמשך. האם העובדה שבארסה ב' בליגה השניה, מה שפך אותה מקבוצת נוער + לקבוצה שרוכשת שחקנים גם בגילאים מבוגרים יחסית לא עלולה לפגוע בתהליך ההתפחות של שחקניהמשתלה?

ירון ב. 7 בדצמבר 2011

איך התרשמה ברצלונה מהמשחק מול באר שבע בוסרמיל? איזה חותם השאיר המתקן של הקבוצה מדרום הארץ בעיניי הקבוצה הקטלונית?

נינו 7 בדצמבר 2011

אשמח לשאול לגבי שחקנים צעירים כמו טיאגו – עד כמה גדול החשש לאבד שחקנים כאלה לאור העניין בהם? כיצד הקבוצה נערכת למצב הזה ומה הלך הרוח בקרב האוהדים?
והאם המכירות של רומאו ובוז'אן, שכוללות סעיף קנייה חוזרת במחיר נמוך, הן הפתרון לדעת בארסה לשילוב בין הענקת דקות משחק במקום אחר לבין שמירה על הנכסים?

Comments closed