חג מולד שמח מיסטר שוטינג גארד

על רגישות תרבותית

In כללי

הנה מישהו שעושה לי את העבודה קלה – ציון נאנוס.

אני פשוט צריך לצטט סטטוס פייסבוק שלו:

"ערב חג המולד וכרגיל איגודי הספורט שלנו אטומים לגמרי לשחקנים הזרים. משחק בליגת העל בכדורגל שנגמר בערך ב 2300. משחק כדורסל שייאלץ את שחקני הפועל י-ם, למשל, להגיע הביתה באיזור חצות. אחר כך אנחנו דורשים מאופ"א להתחשב בחגי ישראל."

58 Comments

אייל הצפון 24 בדצמבר 2012

הכל נכון חוץ מהעובדה שערב חג המולד (christmas eve) הוא ה-24/12 וחג המולד עצמו (christmas day ) הוא ה-25/12. ובמילים אחרות הנוצרים חוגגים מהערב ועד יום רביעי, אם סופרים גם את בוקסינג דיי.
אבל מצד שני אי ידיעת העובדות מעולם לא הפריעה לאף אחד. אבל זה שיש פטור ממס על משכורת של שחקני כדורסל זרים (עד 150000$ לשנה), ולעומתם ישראלים צריכים לשלם מס מלא זה בסדר גמור.

דורפן 24 בדצמבר 2012

לאי ידיעת העובדות הזו שותפים גם באן.בי.איי שבטעות לא קבעו משחקים להערב וגם בליגה האנגלית בכדורגל. סיור קצר בצפון ויהיה מי שיסביר להם את העובדות לאשורן.

אייל הצפון 24 בדצמבר 2012

לגבי משחקים שנקבעו להערב, טעות שלי מודה ועוזב.

גיא רוזן 24 בדצמבר 2012

ההתיחסות הסטטוס של ציון נאנוס היא למשחקי יום שני, ערב חג המולד, כך שהעובדות מדויקות.

ניימן 24 בדצמבר 2012

פטור המס הוא לא רק לאמריקאיים? זה לא קשור לכדורסל.

עומרי 24 בדצמבר 2012

תשמע, האמריקאים עצמם לא ממש מתחשבים ותוקעים משחק על ארוחת החג… אז מה לנו להלין…

דורפן 24 בדצמבר 2012

אבל לא על ערב חג המולד. זה היום בו הם מתחשבים יותר מכל. קצת כמו ליל הסדר שלנו.

גיא רוזן 24 בדצמבר 2012

אין משחקים בספורט האמריקאי בערב חג המולד. היום אין לא NBA ולא "מונדיי נייט פוטבול".

אסי 24 בדצמבר 2012

כל כך נכון שזה פשוט מדהים…

אנחנו תמיד מקופחים, תמיד מחפשים לפגוע בנו, כולם "אנטישמיים" ורק אנחנו מוסריים מתחשבים ודואגים לזולת

איזו בדיחה… העיקר שאחר כך כולנו נצעק כששחקן/אתלט/שחיין ישראלי יתחרה בחג/יום זכרון/כיפור/שואה ולא נבין איך יש לו זכות לעשות מעשה כל כך "נלוז"

טל בן יהודה 24 בדצמבר 2012

כל כך הרבה אי דיוקים ב-2 תגובות קצרות…

עומרי, האמריקאים לא "תוקעים משחקים על ארוחת החג".
ב-24 לדצמבר, אין משחקים.
לראיה: אין היום את המשחק של המוסד "מאנדיי נייט פוטבול".
אין משחקים ב-NBA, ואם ליגת ההוקי הייתה פעילה, גם בה לא היו משחקים הערב.

הם כן משחקים ב"קריסמס דיי", ה-25 לדצמבר.

אייל הצפון,
תוכל בבקשה לכתוב עוד כמה דברים שלא קשורים לציטוט של נאנוס?
פשוט לא הבנתי את ההקשר שבו אתה מספר לנו את האורך של של חג המולד הוא (יום וחצי) לעובדה שישנם משחקים ששובצו להיום בערב.

בנוסף, תספר לנו גם על התנאים (דירה, פלאפון, אוטו) ועל מקומות הבילוי של הזרים לעומת הישראלים, ועל האוכל שהזרים אוהבים לעומת הישראלים… למה לעצור במס שהקבוצות משלמות?

הייתי מסיים את התגובה הזו עם השאלה "עד מתי תמשיך החלמאות הזו", אבל השאלה הזו מרמזת שתהיה לחלמאות הזו (משחקים בערב חג המולד) סוף, כשדיי ברור שזה לא המצב.

ד. ישראל 24 בדצמבר 2012

אני לא מבין מה הבעייה. זה המקצוע שלהם, לטוב ולרע. השיקולים הרלוונטים היחידים צריכים להיות לטובת הקהל – לא השחקנים, וזה נכון גם בארץ וגם בחו"ל.
לגבי אופ"א, למיטב זכרוני הם אפילו לא הסכימו לדחות משחק של מונקו כשהנסיכות היתה באבל. אין פה שום אפלייה.

ניימן 24 בדצמבר 2012

אני חייב לשאול: מי מהשחקנים התלונן על כך? כי זו פעם ראשונה שאני שומע על הנושא. "אטימות" זה תואר שזוכים בו לאחר שמתעלמים מבקשה לאורך זמן – לא תואר שמקבלים על אי-הגדלת ראש..

כאילו, בתור אחד שעובד בגרמניה, בחיים לא חשבתי להתלונן על כך שאין לי יום חופש ביום כיפור או ליל הסדר. זה נחמד אם יש לי אחד – אבל כשלא יוצא, מכל מיני אילוצים, אני מקבל את זה שאני לא בישראל.

נאנוס 24 בדצמבר 2012

ד. ישראל-
מכבי תל אביב כפתה על היורוליג להזיז את משחק הגמר,שנקבע ליום הזיכרון.מדי שנה אנחנו מעבירים לאיגודי הספורט האירופיים תאריכים,שבהן קבוצות ישראליות לא ישחקו ומבקשים להתחשב.
ערב חג המולד הוא כמו ערב ליל הסדר אצלנו.
אם אנחנו מבקשים מהגויים להתחשב בקבוצות ישראליות (שברוב הענפים הן די זניחות באירופה) כדאי שגם אנחנו נתחשב בזרים אצלנו. בכל קבוצת כדורגל יש 4-5 שחקנים נוצרים. כך גם בכדורסל.
לא היה קורה כלום אם הערב לא היו משחקים.

ניימן- זרים התלוננו לא פעם בשנים קודמות.מניח שגם השנה אבל לא כתבו על זה כל זה לא חשוב כמו ציוץ של מאור בוזגלו נגד המאמן שלו.
לו היית עובד בחברה שכמעט מחצית מעובדיה הם יהודים- האם הנהלת החברה היתה קובעת ישיבה דווקא ביום כיפור או בערב ליל הסדר ?

ניימן 24 בדצמבר 2012

אני דווקא עובד במקום בו חמישים אחוז מהעבודים יהודים :) התשובה היא שאם נבקש לא לקבוע אז סביר להניח שלא יקבעו. אם לא נבקש אז אף אחד לא יחשוב על זה.

לא ידעתי שהתלוננו בעבר. אם כי השאלה היא גם כמה, למה וכו'.

זכור לי שבאנ.בי.איי לפני שנתיים התלונן פיל ג'קסון על כך שהליגה מכריחה את השחקנים לשחק בחג המולד עצמו. ואני יודע שחג המולד הוא לא ערב חג המולד, אבל ראשית המשמעות היא ששחקני קבוצת החוץ יפספסו את חג המולד עם המשפחה. שנית, למרות שקדושת ערב חג המולד גדולה מקדושת חג המולד, השאלה היא עד כמה ההבדל מהותי. אניווי, אם בארזים נפלה שלהבת..

ארז (דא יונג) 24 בדצמבר 2012

אני זוכר שלפני כמה שנים באמת חשבתי שזה אטימות לקבוע משחקים בערב חג המולד, אבל האמת ששיניתי את דעתי.

מי שבא לשחק בישראל, או בסעודיה או בסין ואולי אפילו ברוסיה צריך להיות מודע לעובדה שהחגים אליהם הוא רגיל ממערב אירופה/ארה"ב נחגגים בתאריכים אחרים או לא נחגגים בכלל, ולהכניס את זה למערך השיקולים שלו בבחירה אם לשחק שם או לא.

למה בכריסמס המערבי ראוי לשחק ובאורתודקסי כן? מה לגבי דתות אחרות?

אני מודע לעובדה שהרבה אנשים בארץ גאים בבינ"ל של המדינה (פחות ופחות) או שלהם (יותר ויותר), אבל אין בעיני שום סיבה לדחות מחזור שבד"כ מתקיים בימים האלה בגלל חג של דת אחרת.

דניאל 24 בדצמבר 2012

ארז- אין בעיה.
לפי ההגיון שלך אם מדינה קטנה במזרח התיכון רוצה לשחק במפעלים האירופיים היא צריכה להבין שלוח הזמנים הוא לפי חגי הנוצרים בלבד.
אז שלא תבקש התחשבות לא לשחק בערב יום כיפור,בערב יום הזיכרון לשואה ובערב יום הזיכרון לחללי צה״ל

ניימן 24 בדצמבר 2012

יש הבדל בין יחס למדינה ליחס לאדם יחיד..

מה גם שאפילו באותם המפעלים האירופאיים לא כולם בעלי אותה הדת.

ארז (דא יונג) 24 בדצמבר 2012

מה הקשר בין שני הדברים? אופ"א או פיב"א מייצגים את הכנסייה הקתולית ? את ישו? יש פה עניין של עין תחת עין?

בחגים היהודיים אסור לעבוד, על פי ההלכה, בימי אבל לאומיים אסור לקיים אירועי בידור, על פי החוק, ולכן מבקשים התחשבות בכך.

לא אותו הדין לגבי חג המולד, מה עוד ששוב, כמו שנתי אמר, קבוצות מייצגות מדינה, בשונה משחקנים בודדים.

גל דגון 24 בדצמבר 2012

קבוצות מייצגות מדינה? תגיד את זה לכל האנשים שאוהדים קבוצה שאינה מכבי תל אביב בכדורסל.

ארז (דא יונג) 24 בדצמבר 2012

אתה מוזמן לקרוא את ההתייחסות והגאווה בעיתונים אנגליים, איטלקיים או ספרדים להישגים של כל קבוצה שהיא מאותן מדינות במסגרות אירופאיות.

נאנוס 24 בדצמבר 2012

כלומר ארז בעיניך החגים והמועדים שלנו קדושים יותר מהחגים והמועדים שלהם.
בימי אבל אסור לקיים אירועי בידור במדינת ישראל אבל אנחנו מבקשים התחשבות גם במשחקים בחו"ל של קבוצות פרטיות.

אין פה עניין של עין תחת עין אבל כשאנחנו מבקשים מהגויים להתחשב בכל החוקים (המשונים בעינהם) שלנו כדאי שנזכור את מה שהלל הזקן הגדיר כ"כל התורה על רגל אחת" -מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך

ארז (דא יונג) 24 בדצמבר 2012

לא מבין מאיפה הסקת את זה. אני פשוט חושב שאתה משליך מהיחס הקדוש (דאורייתא, דרבנן או בגלל קדושת האבל בתרבות הישראלית) של ישראלים לגבי החגים גם לגבי אנשים מארצות אחרות, שדווקא לוקחים הרבה יותר בקלות עניינים כאלה.

ובכל מקרה גם לא צריכים להיות יותר קדושים מהאפיפיור במקרה הזה. בליגת הכדורסל הסינית, או הטייוואנית ,לא משחקים היום כי ביום שני אין משחקים, אבל אני בטוח שאף אחד מהזרים שמשחקים בליגות האלה לא היה מצפה שישנו את מועד המשחק אם הוא היה נופל ביום ראשון או שבת, כי כמו ישראל מדובר במדינות בהן החג הזה לא נחגג ע"י רוב רובם של התושבים.

דרך אגב, את ערב ראש השנה בשנת 2004 עשיתי יחד עם עוד כמה עשרות אלפים באצטדיון רמת גן, במשחק שאופ"א לא הסכימה להעביר.

נאנוס 24 בדצמבר 2012

ואגב ניימן- סביר להניח שהאילוץ היחיד שבגללו משחקים הערב הוא ה שחס חלילה לא יהיה ערב אחד,שבו מכורי הווינר לא יוכלו להמר.

זיגפריד 24 בדצמבר 2012

NFL –
שנת 2011 (מזמן, אני יודע) – מחזור שלם משוחק ביום שבת, ה-24.12 (אולי עקב קדושת השבת זז ערב חג המולד ליום רביעי, לא יודע).

2007 – MNF בין הצ'ארג'רס לברונקוס ביום שני (דא..) ה-24.12.

2006 ו-2005 – מחזור 16 ביום א' (2006) ושבת (2005). ניחשתם נכון, התאריך בשניהם הוא 24.12.

עד כאן לגבי קדושה והתחשבות.

זיגפריד 24 בדצמבר 2012

ולגבי ה-NBA – נכון, לא משחקים שם בערב חג המולד, אבל יש מסורת שמשחקים בחג המולד עצמו.
לא בדקתי, אבל לא נראה לי שהניקס מחכים עד יציאת ערב החג על מנת להמריא לל.א למשחק נגד הלייקרס ב-25 בצהריים.

אבל מה שכן – בייסבול בחיים, אבל בחיים, לא משחקים בחג המולד או בערבו. קתולים אדוקים שם כולם.

בני 24 בדצמבר 2012

לפני שאביע את דעתי אני רוצה לציין שאני חושב שיכול להיות שהיה ראוי להתחשב ולא לקיים משחקים בזמן חגים של שחקנים מכל החוגים והדתות.
having said that אני עדיין חושב שישנו הבדל מהותי. השחקנים האמריקאים משחקים אצלנו, ליגה ישראלית שלא חוגגת את חג המולד. לזה הם נכנסו, והמסגרת הזאת לא תשתנה גם אם יהיה חופש.
ישראל לא עובדת אצל אוופ"א. ישראל היא חלק מאוופ"א (או פיפ"א או כל איגוד קבוצות בינלאומיות) אנחנו לא נמצאים במסגרת, אנחנו חלק ממנה. אנחנו לא מבקשים ממסגרת נוצרית להכיר בנו כיהודים, אלא ממסגרת כללית להכיר בנו כחלק מהפרט. תביעה לגיטימית שלא קשורה רק בהתחשבות. חג המולד בארץ הנושא הוא התחשבות בלבד

נתי 24 בדצמבר 2012

יש הגיון בבקשה לא לשחק בערב החג, אבל כ"דרישה" היא לא נכונה, פשוט כי ההשוואה היא לא נכונה.
כמו שאברם היה צירך לאמן בערב יום הזיכרון, וכמו ששחקנים ישראלים בחו"ל נדרשים לשחק במועדי ישראל, ככה שחקנים זרים שעובדים פה צריכים לשחק בערבי החג שלהם.

אם תרצו לעשות את ההשוואה כמו שצריך – קבוצות ישראליות לא צריכות לארח משחקים בינ"ל בערב חג המולד, אבל זה ממילא לא יקרה…

אלון 24 בדצמבר 2012

שדודו אוואט מוותר על משחק ביום כיפור אז הוא גיבור יהודי. אם הזרים של הפועל ירושלים יבקשו פטור מהמשחק הערב אז הם יהיו כפויי טובה שמקבלים מלא כסף ועדיין מבקשים שיתחשבו בהם.

Zak 24 בדצמבר 2012

דודו אוואט (ושאר הליגיונרים הישראלים שמשחקים בחו"ל) דורשים להכניס סעיף מיוחד בחוזה בינם לבין הקבוצה שיאפשר להם להימנע ממשחק ביום כיפור. אם איזשהו זר מכניס סעיף בחוזה שלו בארץ שהוא לא משחק בערב חג המולד (או כל תאריך אחר) אז בהחלט מותר לו לא להגיע למשחק. אם אין כזה סעיף – אז שיחרוק שיניים ויקבל את חוקי המקום. וכן, הסוכן שלו אמור להסביר לו שיש מקומות שבהם לא חוגגים את חג המולד ולהמליץ לו על כזה סעיף.

MG 24 בדצמבר 2012

נאנוס, קודם כל נחמד מאד שאתה מגיב כאן.
2 הסנט שלי:
1. כפי שכתבו מעלי, יש הבדל גדול בין יחס אותו צריך לקבל ספורטאי במדינה זרה לבין קבוצה ממדינה מסויימת שמשתתפת במפעל בינ"ל.
2. לעניות דעתי הרבה יותר חמור שמכריחים את בני הדת שאסור לומר עליה דברים רעים או לעשות קריקטורות כי אז תפרוץ מלחמת עולם שלישית לשחק טרם שקיעת החמה בחודש הרמאדן. לעיתים קרובות הם אינם מקבלים היתר מאיש דת לשבור את הצום ואז סובלים מקיפוח ספורטיבי.

מנחם לס 24 בדצמבר 2012

הערב, CHRISTMAS EVE, בשעה 8 בערב, פרסנו סטייט נגד SMU, "הוואי-בול", ESPN

מנחם לס 24 בדצמבר 2012

השידור ב-8 בערב הוא שעון מזרח ארה"ב. אולי התרוץ הוא שבהוואי זה אחה"צ.

נאנוס 24 בדצמבר 2012

בני,נתי ו MG
לא מדובר כאן בדיון משפטי או בדרישה.
מדובר בהתחשבות אנושית בסיסית בעיני לערב אחד בשנה. ולא בשחקן אחד אלא בדרך כלל בחמישה בכל קבוצה.
כמו שכתבתי כאן בתגובה קודמת-
כשאנחנו מבקשים מהגויים להתחשב בכל החוקים (המשונים בעינהם) שלנו,כמו לא לשחק בימי זיכרון או ביום כיפור, כדאי שנזכור את מה שהלל הזקן הגדיר כ"כל התורה על רגל אחת" -מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך

גיל 24 בדצמבר 2012

צודק לגמרי, ערב חג המולד הוא ערב קדוש בארה"ב. בניגוד לחד ההודייה או חג המולד עצמו שבהם יש משחקים בודדים כעניין של מסורת, וגם אז מכיוון שזה מתפרש על פני כל היום, שחקנים יכולים לחגוג את החג.

זיגפריד 24 בדצמבר 2012

גיל ונאנוס,

איך הדרישה מסתדרת עם משחקי ה-NFL המתקיימים (אמנם לא השנה) בערב חג המולד, ובמשחקי ה-NBA ו-NFL המתקיימים בחג המולד עצמו, כאשר ברור ששחקני קבוצת החוץ טסים למשחק כבר בערב שלפני?
אנחנו לא קצת יותר קתולים מהאפיפיור?

גיל 24 בדצמבר 2012

כמה דברים: משחקים בחג המולד בנבא זה דבר חדש יחסית. בחג ההודייה אכן קיים הרבה שנים אבל זה עניין של מסורת ולמעשה הופך לחלק מהתרבות של החג. כשאצלנו תהיה מסורת כזו של ספורט אז אפשר יהיה לדרוש משחקנים לשחק ביום הזה. כשמדובר בסתם משחק ליגה חסר חשיבות וחסר חגיגיות אפשר ורצוי לדחות אותו ליום אחר.

דבר שני, כשמשחקים בחג עצמו לשחקנים ולאוהדים יש אפשרות לחגוג את החג לפני או אחרי המשחק. בחג ההודייה המשחק הוא ב11:30 בבוקר. אפשר ללכת אליו ואז לחגוג בערב או אם המשחק בערב לחגוג בצהריים. כשמשחקים נופלים על ערב חג המולד כמו שהיה בשנה שעברה, כל המשחקים היו בשעות הצהריים כך ששחקנים יכלו לבלות עם המשפחות שלהם בערב החג (גם אם זה משחק חוץ הם עדיין עם המשפחות).

אבל הנקודה החשובה ביותר היא הצביעות והמוסר הכפול. אם כל כך חשוב לליגות בישראל שקבוצות ישראליות לא ישחקו בחגים ישראלים אז חובה עליהן לעשות אותו הדבר עם החג הנוצרי הכי חשוב. כל דבר אחר הוא פשוט זילות של החגים הללו ושומט את הקרקע מכל תביעה עתידית להתחשב בישראלים.

Yavor 28 בדצמבר 2012

New? Than how come only this year Kobe surpassed Big O as the leading scorer of games played in Christmas? Doesn't hold water, as they say

איתן 24 בדצמבר 2012

למישהו יש הסבר למה בחודשיים האחרונים לוקח לי בערך דקה במקרה הטוב להעלות את האתר, וזמן דומה להיכנס לפוסטים השונים? אולי איזה עצה לאיך לשפר את זה?

ארז (דא יונג) 25 בדצמבר 2012

ועוד עניין בסיסי אחד (למרות שכאמור אני חושב שההשוואה לא נכונה): ההתאחדויות הישראליות מגישות בקשות לאופ"א/פיב"א וכו' לא לשחק בימים ספציפיים.

השחקנים הזרים בארץ, למיטב ידיעתי (ותקנו אותי אם אני טועה), מעולם לא הגישו בקשה – בין אם דרך הקבוצה או דרך איגוד השחקנים – שלא לקיים משחקים בערב חג המולד.

אם וכאשר תוגש בקשה רשמית כזו ותדחה ע"י האיגוד/מנהלת או איך שזה לא נקרא, אז אפשר יהיה אולי לקיים דיון רציני בעניין.

כי גם אופ"א, פיב"א והיול"ב (שוב, בהשוואה לא נכונה), לא היו משנות תאריכים מרצונן החופשי אם לא היו מבקשים מהן זאת.

גיל 25 בדצמבר 2012

אין מדובר במשחק בינלאומי אלא במשחק ליגה רגיל. בליגות שאחוז גבוה מהשחקנים בהן הוא נוצרי, ניתן לצפות לתהחשבות מינימלית בשחקנים. בדיוק כמו שבלוח השנה של הקבוצות שמים X על חגים כמו ראש השנה ויום כיפור, מה הבעייה להוריד עוד יום אחד?

ארז (דא יונג) 25 בדצמבר 2012

כי אף אחד לא ביקש. אולי לרוב הזרים לא אכפת או לא בא לחגוג את החג?

יש לשחקנים הזרים צינורות מקובלים להגיש בקשה הזו. אם חשוב לך, לציון נאנוס, או למישהו אחר, הרי שהייתי ממליץ להציע לזרים את הרעיון להגיש בקשה מסודרת כזו דרך ארגון השחקנים בשנה הבאה, יש להם את מלוא הזכות לעשות זאת.

גיל 25 בדצמבר 2012

הם לא צריכים לבקש. נראה לך הגיוני שאם הייתה ליגה באיזה מקום בעולם שבה משחקים 30-40% יהודים שהיו משחקים בערב ראש השנה? לא צריך להיות בירוקרטיים ולהשתמש בתירוצים טכניים. אפשר להיות קצת יותר הגיוניים ולהפגין לב רחב לזרים בלי שהם יבקשו את זה.

ניימן 25 בדצמבר 2012

הגיוני, וקרה לי בגרמניה (רוב האנשים במשרד יהודים). שאלו אמנם, ולרובנו לא היה איכפת מהחגים. בשביל ה – 1-2 שכן איכפת להם לא הרעידו עולמות.

לא צריך להיות יותר צדיק מהרבי. יותר מזה: לא צריך להחליט בשביל אנשים מה טוב עבורם. אם תהיה בקשה של קבוצה גדולה אז זה משהו אחר.

גיל 25 בדצמבר 2012

זה לא 1-2, אלא עשרות שחקנים בכדורסל.

ניימן 25 בדצמבר 2012

גיל. לא הבנת. 1-2 הביעו עניין בביטול העבודה באותו היום. לשאר לא היה איכפת כי הם חבר'ה צעירים רווקים בברלין.

Chaunce 25 בדצמבר 2012

האם הליגה הגרמנית או הספרדית עם שלל המוסלמים צריכה לבטל מחזור בגלל חג מוסלמי?
האם הNBA צריכה לבטל מחזור על ראש השנה בגלל כספי, לורנס פרנק,לארי בראון ושאר המנהלים היהודים?
עזוב, האם אני כאיש תוכנה לא אמור לקבל יום חופש בעבודה שלי בארה"ב עקב יום כיפור?

דורפן 25 בדצמבר 2012

אני חושב שאתה קצת שרוי בהלך מחשבה של "מגיע" או "חייב" או "צדק".

הנקודה היא שאנחנו אמורים להיות רגישים לדברים כאלו בגלל לא מעט דרישות משלנו.

שחקן יהודי שלא משחק ביום כיפור הוא מוסד של דורות – והכל מכבדים את זה.

ואם כאיש תוכנה תלך לבוס שלך בארצות הברית ותבקש חופש ביום כיפור 99.9999 אחוז שתקבל את זה.

Chaunce 25 בדצמבר 2012

אקבל וזה יהיה על חשבוני. לא על חשבון המעסיק.
בגלל שזה ספורט, זה תחום שונה. אין ימי חופש בתחום כזה.
זה לא עניין של מגיע.
זאת מדינה יהודית ולא חוגגים פה חגים כאלו.
אני די בטוח שגם באירן או בלבנון המוסלמיות משחקים אם המחזור נופל על התאריך הזה.

נאנוס 25 בדצמבר 2012

ארז- אי אפשר להשוות את מקרה מכבי תל אביב בצ'מפיונס בערב ראש השנה 2003 מ 3 סיבות
1.ההתאחדות הישראלית מודיעה לאופ"א מראש שקבוצות ישראליות לא ישחקו בשלושה תאריכים-ערב יום כיפור ושני ימי הזיכרון. אף אחד לא הודיע להם לגבי ערב ראש השנה. מסיבה ברורה- אי אפשר למתוח את החבל יותר מדי.
2.אנחנו שוכחים שאנחנו מדינה מאד זניחה באופ"א ובליגת האלופות. עד 2003 ישראל הופיעה רק פעם אחת בשלב הבתים של הצ'מפיונס.
אף אחד לא שיער שמכבי,החלשה יחסית,תגיע לשלב הזה. אי אפשר להשוות הופעה מפתיעה של קבוצה ישראלית בליגת האלופות לליגות שלנו, בהן נמצאים על המגרש 30-40 אחוז (ובכדורסל הרבה יותר) נוצרים
3. ברגע שנקבע התאריך מראש- אי אפשר להשוות את יום פתיחת שלב הבתים בצ'מפיונס למחזור ליגה רגיל. לא היה קורה כלום לו היו מקיימים את המשחקים יום קודם לכן.

ארז אתה נתלה בשיקולים טכניים- משפטיים (הזרים,בגלל התחלופה הגבוהה וניגוד האינטרסים לא מאוגדים בארגון השחקנים) בעוד דורפו,גיל גרינגרוס ואנוכי מדברים פשוט על רגישות.אנחנו מבקשים מכל העולם להתחשב בנו בנושאים האלה.
לערב אחד- יכולנו להתחשב גם בגויים.

ניימן 25 בדצמבר 2012

השאלה היא, שוב (חוזר על עצמי), לכמה זרים איכפת מזה? אמרת שעלו טענות. כמה עלו? רוב? שני אחוזים? כמה פה עם משפחה וזה ממש קדוש להם?

היות ולא שמענו את הצד הנפגע, אלא רק נציגים שלו עם טיעונים כלליים, אז קשה לא לקבל את ההרגשה שזה נסיון להיות יותר צדיק מהרבי + נסיון להחליט לאנשים מה טוב עבורם.

גיל 25 בדצמבר 2012

אני בטוח שלהרבה איכפת רק שהם לא מביעים את דעתם או פשוט לא חשבו על זה עד שהחג הגיע. תחשוב כמה זרים היו מעריכים את המחווה הזו אם הייתה מתקיימת.

ניימן 25 בדצמבר 2012

אנחנו פשוט מדברים בשפה שונה. אתה בטוח – ואני ממש לא. מחכה שידברו הנפגעים.

גיל 25 בדצמבר 2012

תחשוב על עצמך משחק בליגה זרה. לא היית רוצה שבערב ראש השנה או פסח לא לשחק?

ניימן 25 בדצמבר 2012

כמו שכתבתי, אני חי בחו"ל (ברלין). ולא, לא איכפת לי. אני רווק בלי משפחה.

גיל 25 בדצמבר 2012

אתה אולי לא, אבל רוב הישראלים כן מעוניינים לחגוג את החגים המרכזיים כשהם בחו"ל ובמיוחד כשיש להם משפחות (כמו חלק מהשחקנים).

ניימן 26 בדצמבר 2012

נו, אם התשובה השלילית שלי לא הפריע למסקנה שלך אז הקרב שלי אבוד מראש :)

גיל 26 בדצמבר 2012

שתבין, גם לי אישית לא היה איכפת לשחק ביום חג, אבל אני מכיר בזה שרוב הישראלים כן מעוניינים לחגוג את החגים גם בחו"ל, רואים את זה כל הזמן.

ארז (דא יונג) 25 בדצמבר 2012

יש פה קצת סתירה – מצד אחד ההתאחדות לא הודיעה לאופ"א מראש, אז זה בסדר ששיחקו בערב ראש השנה (ד"א אגב , אני מסכים), אבל מצד שני למרות שהזרים לא ביקשו (=לא הודיעו מראש) צריך לא לשחק…

אני בהחלט מסכים שאפשר וצריך לגלות התחשבות, אבל שוב, שיבקשו קודם, אף אחד לא ירביץ להם.

Comments closed