קנוניה צרכנית

ארסנל היא תרגיל בייקור המוצר תוך כדי הוזלת איכותו. וגם ספין על הזעם הציבורי

מה שראיתי אתמול מארסנל זו קנוניה צרכנית. יש הרבה סיבות לחולשה של קבוצת כדורגל, טקטיקה, מוטיבציה – אבל זה היה הרכב מביך בחוסר איכותו.

המקרה של ארסנל הוא לא החלשות הפרמייר ליג. בסך הכל היא אחת מ-4-5 הקבוצות עם הנסיון הכי גדול בשלבי הנוקאאוט של הצ'מפיונס ליג ואמורה לדעת להעמיד קבוצה למעמדים הללו. הקבוצות הגדולות באמת חסינות לתנודות באיכות הליגות שלהן. זו פשוט קבוצה שבנתה מערך הכנסות אדיר תוך כדי החלשת המוצר. כלומר ניתוח צר וציני של "מה המוצר הכי בינוני שאנחנו יכולים למכור תוך כדי מכירת כל הכרטיסים" ושמירת רמת הכנסות גבוהה מאד. מנהלים בקואופרטיבים גדולים מקבלים בונוס על הישג כזה: ייקור המוצר תוך כדי הורדת איכותו.

מה שראיתי אתמול מארסנל היא קבוצה שנהנית מירידת הרמה בליגה האנגלית. כי יש באנגליה רק שתי מדרגות קריטיות להכנסות של מועדון כדורגל. המקום ה-17 שמשאיר אותך בליגה והמקום הרביעי שמעלה אותך לליגת האלופות. אז כרגע הליגה האנגלית יוצרת מצב שארסנל עדיין מועמדת למקום הרביעי. אם ליברפול הייתה מצליחה במסע הרכש שלה לפני שנה דברים היו אולי אחרים. אולי אם טוטנהאם תהיה יציבה יותר זה יהיה אחרת.
אבל כרגע בארסנל אולי אומרים "אולי הפייר פליי הפיננסי יחסל את סיטי והכל יהיה בסדר."

ומה שראיתי אתמול מארסנל הוא שימוש ציני במוניטין של בנאדם. גם הגלזרים השיגו באמצעות אלכס פרגוסון את השקט התעשייתי מול אוהדי מנצ'סטר יונייטד, בזמן שגם הם מייקרים את המוצר. אבל הם לא הקריבו את המוניטין של פרגוסון. הם לא ביזו אותו בשוק ההעברות. אז עם כל חוסר הסימפטיה כלפיהם – הם החליטו שעסקית טוב להם מנצ'סטר יונייטד חזקה. לבעלים העיקריים בארסנל – סטן קרונקי – יש מודל אחר. אולי כי הגלזרים באים מנדל"ן והוא מקמעונאות. בקמעונאות אחת הדרכים להרוויח היא למכור משהו גרוע יותר באותו מחיר.

בעלי ארסנל ניצלו את וונגר עד תום. יכול מאד להיות שגם את יהירותו. הם עשו פה ספין. כי אם אם נבדוק מי הרוויח ומי הפסיד – אז אוהדי ארסנל הפסידו, וארסן וונגר הפסיד, ובעלי ארסנל הרוויחו.

85 Comments

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

אולי ה-בעיה של ארסנל כיום זה שהיא קבוצה נורא לא מאומנת ומאד לא מחוברת. אתמול זה בלט במיוחד, מכוון שהיינקס הוא לא איזה ילד פלא, אלא מאמן יותר מבוגר עם יותר שנות אימון ברזומה מוונגר.

מאמנים לא צריכים לרוץ ולכן השנים לא אמורות להשפיע עליהם כמו על שחקנים, אבל משהו קרה לונגר. הוא לא מצליח להנחיל בקבוצה אפילו את הנקודות החזקות שהיו בקבוצות הלא שלמות שלו עד לפי שנתיים.

מדברים על חומר שחקנים. לקבוצה של 2008, שהציגה כדורגל מצוין, לא היה חומר שחקנים הרבה יותר טוב. היה פאברגאס הצעיר והיה ואן פרסי פצוע רוב העונה ורחוק מיכולתו הנוכחית והיו גם שורה של שחקנים לא גדולים כמו חלב, פלמיני, אדאביור שעדיין הציגו כדורגל נהדר.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 20 בפברואר 2013

הנה עילה לתביעה ייצוגית על הטעיה ועושק בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן.
ואם אתה אוהד ארסנל ישראלי שרכש חבילה מצ'רלטון כדי לצפות בקבוצה – לך על זה ותבע.
ואם תיפול על שופט תרנגול יש מצב שרק בתור התקרקרות הוא ייתן לך פיצוי…

ניצן פלד 20 בפברואר 2013

דרך מאוד מקורית ומעניינת ובהירה לומר את מה שאוהדי וחובבי ארסנל מרגישים וצועקים כבר זמן רב. סחטיין.

כשיורם ארבל הקריא אתמול את רשימת שחקני הספסל לא יכולתי שלא לחשוב שכל אחד מאלה שיושבים בטרנינג של באיירן היו רצים במכנסיים קצרים באותו רגע אם היו שחקני ארסנל.

דורפן 20 בפברואר 2013

בכל קבוצות האליפות של וונגר היו 4-5 שחקנים שלא היו זזים מההרכב הראשון של יונייטד. אתמול לא היה אחד שאפילו היה נרשם בטופס לגביע אירופה. אולי ווילשר היה נרשם בטופס.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

הגזמה מטורפת לדעתי. ווילשר וקאסורלה הם שחקני הרכב בטוחים ביונייטד וסאניה בכושר עדיף בהרבה על רפאל. פודוסלקי הוא לא גרד מולר אבל הוא עדיין עדיף על וולבק למשל. לא חושב שארטטה פחות טוב משחקני מרכז השדה של יונייטד.

MCMANAMAN 20 בפברואר 2013

נסחפת עם ארטטה ולפי הכושר שלהם לאורך השנה פודולסקי לא יותר טוב מוולבק.
הנקודה היא שפרגוסון מוציא משחקנים יותר מהפוטנציאל היחסית נמוך שלהם בעוד ונגר לוקח שחקנים עם פוטנציאל יחסית גבוה ומוציא מהם פחות

wazza 20 בפברואר 2013

מדויק, בגלל זה אני לא אוהב את ההשוואות בין הסגל של יונייטד וסגלים של קבוצות אחרות

אביאל 20 בפברואר 2013

MCMANAMAN – למעט ואן פרסי כל שחקן שהיה כוכב בארסנל ועזב די הרס לעצמו והוכיח שהוא לא כזה גדול, פאבראגס בינוני מינוס בברצלונה, חלב ופלאמיני שהיו כוכבים בארסנל נמחקו, כנ"ל לגבי סנדרוס וגם קלישי לא יותר מדי. דיי עם ההצהרות הלא מבוססות האלה על ונגר.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

זאת הנקודה. ארטטה בטח לא שחקן פחות טוב מפיל ג'ונס או קלברלי בשלב הזה של הקריירה שלהם. פודולסקי הוא בינלאומי גרמני, מעמד שאני לא חושב שוולבק שווה גם אם הייתה לו אפשרות כזו. וולקוט על מגבלותיו לא בהכרח שחקן פחות טוב מיאנג או ולנסיה. כמובן שליונייטד יש יתרונות גדולים אחרים (הגנה, ואן פרסי, רוני), אבל מעבר להם היא גם הרבה יותר קבוצה.

מלך הכוסברה 20 בפברואר 2013

רפאל הוא נקודת התורפה היחידה של היונייטד, סאניה כבר לא מגן ברמה גבוהה. מסכים שלוילשר וקאסולרה יש מקום בהרכב של יונייטד.
פרגוסון היה מוציא מארטטה יותר ממה שונגר מוציא ממנו.

ניק 20 בפברואר 2013

תקראו לי נאיבי אבל ווילשר זה השחקן שהכי הייתי רוצה לראות ביונייטד כרגע, אפילו יותר ממסי ורונלדו.. אני רואה בו שילוב בין קין לצאבי.. ולדעתי תחת פרגי הוא היה מתפתח להיות הקשר הגדול בעולם בפער עצום… וגם בלעדיו אני מאמין שהוא יהיהי ברמות הגבוהות ביותר..

דולביניו 21 בפברואר 2013

פה הבעיה הגדולה. הסגל של יונייטד לא יותר טוב מזה של ארסנל. הכל מנטאלי ומתחיל בעמדת המאמן. כששחקנים באים למשחק בפחד ועם כבוד רב מדי ליריבה הם ישקשקו במשחק עצמו ויראו כמו שארסנל נראתה ביום שלישי. כשמאמן כמו פרגי עומד על הקוים זה לא קורה! לשחקנים יש ביטחון, הם מאמינים בקבוצה שלהם וביכולת שלה לצלוח משחקים קשים וזה ההבדל הגדול בין פרגי לונגר. עצוב אבל זו האמת

יואב בורוביץ' 20 בפברואר 2013

מאוד יכול להיות שהניתוח שלך לגמרי מדויק. אבל אני חושב שאתה מפחית מהאחריות של ונגר, שבכל זאת כן קיבל כסף לעבוד איתו (גם אם לא רב מדי) ועדיין בגלל יהירותו וסתם בגלל טעויות עשה בכסף הזה מעט מאוד. ארסנל יכולה הייתה להיות קבוצה הרבה יותר חזקה מכפי שהיתה בשנים האחרונות- גם במסגרת התקציבית שבו היא פעלה.

יוסי מזרחי 20 בפברואר 2013

יש הגיון בדברים.

ניצן פלד 20 בפברואר 2013

בורו,
זה נכון שצריך לשים חלק מהאחריות על ונגר אבל זה שהוא הוציא 50 מליון בקיץ מסויים על 5 שחקנים, לא אומר שהוא יכול היה להביא בסכום הזה שני תותחי על. כי שני תותחי על לוקחים משכורות שבארסנל לא משלמים.

אריאל גרייזס 20 בפברואר 2013

זאת נקודה שאנשים פשוט מתעלמים ממנה פעם אחר פעם, כשהם מדברים על זה שיונייטד הוציאה פחות על רכש מקבוצות אחרות – עלות המשכורות היא עצומה ואוהדים לא סופרים אותה. שחקן יילך לקבוצה לא לפי כמה הקבוצה שילמה בשבילו אלא לפי כמה היא תשלם בשבילו. לכן אף שחקן על לא יגיע כרגע לארסנל, כי היא לא מוכנה לשלם משכורות על

דורפן 20 בפברואר 2013

אריאל – הטרגי היא שזה לא כל כך נכון במקרה ארסנל. ארסנל משלמת בערך 90% מיונייטד בעוד סיטי וצ'לסי משלמות 140%. אבל ארסנל משלמת על פי איזה מודל סוציאליסטי מופרך לגמרי.

הנה טבלת המשכורות ביונייטד. היא נראית דומה למדי לקבוצה אמריקאית. יש פרנצ'ייז פליירס. ויש שחקנים בכירים ויש זוטרים. ובניגוד לדיעה של וונגר ששוויון במשכורות יגביר את רוח הצוות לא נראה שיש בעיית רוח צוות ביונייטד.

Wayne Rooney – £180,000
Robin van Persie – £180,000
Rio Ferdinand – £110,000
Nemanja Vidic – £90,000
Ashley Young – £90,000
Patrice Evra – £75,000
Ryan Giggs – £70,000
Javier Hernandez – £60,000
Shinji Kagawa – £60,000
Antonio Valencia – £60,000
Michael Carrick – £55,000
David De Gea – £50,000
Danny Welbeck – £50,000
Darren Fletcher – £50,000
Jonny Evans – £45,000
Andres Lindegaard – £45,000
Luis Nani – £45,000
Chris Smalling – £40,000
Phil Jones – £40,000
Rafael da Silva – £40,000
Paul Scholes – £30,000
Alexander Buttner – £25,000
Angelo Henriquez – £20,000
Tom Cleverley – £20,000
Federico Macheda – £6,000
Nick Powell – £5,000

דורפן 20 בפברואר 2013

והנה זו של ארסנל:
Lukas Podolski £107,000 £5,564,000
Tomas Rosicky £80,000 £4,160,000
Per Mertesacker £80,000 £4,160,000
Andrey Arshavin £78,000 £4,056,000
Santi Carzorla £70,000 £3,640,000
Mikel Arteta £70,000 £3,640,000
Thomas Vermaelen £70,000 £3,640,000
Theo Walcott £60,000 £3,120,000
Olivier Giroud £60,000 £3,120,000
Gervinho £60,000 £3,120,000
Bacary Sagna £60,000 £3,120,000
Marouane Chamakh £60,000 £3,120,000
Andre Santos £60,000 £3,120,000
Jack Wilshere £60,000 £3,120,000
Abou Diaby £60,000 £3,120,000
Denilson £60,000 £3,120,000
Laurent Koscielny £60,000 £3,120,000
Johan Djourou £50,000 £2,600,000
Kieran Gibbs £50,000 £2,600,000
Nicklas Bendtner £50,000 £2,600,000
Sebastien Squillaci £50,000 £2,600,000
Aaron Ramsey £50,000 £2,600,000
Wojciech Szczesny £50,000 £2,600,000
Lukasz Fabianski £50,000 £2,600,000
Ju Young Park £50,000 £2,600,000
Vito Mannone £30,000 £1,560,000
Alex Oxlade-Chamberlain £30,000 £1,560,000
Carl Jenkinson £30,000 £1,560,000
Emmanuel Frimpong £30,000 £1,560,000
Francis Coquelin £30,000 £1,560,000
Ryo Miyaichi £18,000 £936,000
Ignasi Miquel £10,000 £520,000
Joel Campbell £10,000 £520,000

דורפן 20 בפברואר 2013

ולסיכום – רק 14 שחקני יונייטד מרוויחים 50 ומעלה – אבל שניים מרוויחים 180. ו-25 שחקני ארסנל מרוויחים 50 ומעלה. אבל השיא הוא 107 אלף.

טמטום ועדוד בינוניות.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

המשכורת של נאני מאד מאד נמוכה. מוזר.

דורפן 20 בפברואר 2013

נכון – המשכורת של נאני קצת בולטת. אולי אני אוהד מאד משוחד- אבל בסך הכל הטבלה היא תעודה לניהול של פרגוסון. היא פשוט מאד מאד צודקת. לאשלי יאנג יש דיל מעבר לערכו (כי הנדס העברה בזול מאסטון וילה) לנאני דיל קטן מדי (כנראה סוכן גרוע) אבל חוץ מזה קשה להגיד שיש איזשהו שחקן שנמצא מחוץ למקומו. התגמול על וותק קיים אבל לא קיצוני.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

17 מיליון פאונד על שחקן סגל עם שנה לסיום החוזה זה לא דיל טוב..

עם זה, בכל קבוצה אני מניח שאפשר דוגמאות קיצון לשני הצדדים.

יוסי מזרחי 20 בפברואר 2013

אני סומך על הנתונים שהבאת ובכל זאת,נאני 45K ?

קורא אדוק 20 בפברואר 2013

של דה חאה לא קצת נמוכה?

דניאל 21 בפברואר 2013

קלברלי מקבל העלאה משמעותית אחרי עונה כזאת.

ניקו 21 בפברואר 2013

Robin van Persie – £180,000
אני מצטער ועם כל ההערכה לתרומתו של VP השנה אם בעד סכום כזה הוא לא שם גול מול שוער בברנבאו, שיכול להוות חיסרון משמעותי באולד טראפורד הוא צריך לקבל 0 על אותו השבוע.
רוני מקבל גם סכום אסטרונומי אבל היה הכל ובכל מקום החל מעיגול החצי והוא פשוט נגמר כבר בדקה 70+.
אפרופו מישהו מוכן להביא לי קישור לסטטיסטיקה כמה ק"מ רץ רוני? זה לא קיים באתר הרשמי של אופא… באחת ההתקפות של ריאל באיזה הזמן הנ"ל ראיתי את רוני רץ חזרה לעזור להגן כב על כוח רצון וזה היה מדהים ליראות שור כזה פשוט נגמר!

אריאל גרייזס 20 בפברואר 2013

רונן, זה נכון – לא שלארסנל אין כסף לשלם אלא שהיא לא מוכנה לשלם משכורות על. אין מצב שארסנל היתה מוכנה לשלם לואן פרסי 180 אלף. האם זה חכם מבחינתם? ברור שלא, אבל זה המצב

אופיר 20 בפברואר 2013

זאת בדיוק הבעיה שלנו. גם אם מחר הבעלים יקצו לונגר 150 מיליון פאונד לרכש + משכורות, במקום להביא שני תותחים שישנו את ה-ד.נ.א של הקבוצה (כמו שברגקאמפ עשה בזמנו), הוא יביא עוד 10 לוזרים מהליגה השניה בצרפת, שבעוד שנה נחפש בכל אירופה קבוצות שתהיינה מוכנות להשאיל אותם.

אני לא מבין איך אפילו דורפן לא רואה שונגר ה ו א הבעיה.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

"זה המצב" כי מישהו (ונגר) החליט ש"זה המצב". זה לא צו אלוהי. זו החלטה (לא נכונה) בדיוק כמו החלטה איזה שחקנים לרכוש, באיזה שיטה לשחק או עם איזה הרכב לעלות.

ניק 20 בפברואר 2013

קלברלי הולך לקבל חתיכת העלאה בחוזה הבא שהוא לא ידע איך לספור את הכסף

גיא 20 בפברואר 2013

המשכורת הכי לא צודקת היא לדעתי של קאריק. מעבר לזה שהבנאדם משחק פחות או יותר כל משחק העונה, הוא העוגן שלנו במרכז המגרש, ואפילו פרגי אמר שהוא בעונה הכי טובה שלו אי פעם..

תומר ש 20 בפברואר 2013

לדעתי שיטת השכר הסוציאליסטית של ונגר היא אחת הסיבות המרכזיות לירידה באיכות הסגל: השחקנים הטובים רוצים לעזוב כי הם יכולים להרוויח הרבה יותר, והגרועים רוצים להשאר כי אין אף טמבל שישלם להם הרבה כמו ארסנל.

דורפן 20 בפברואר 2013

זו נקודה סופר קריטית. אבל זה המקום בו הנהלה צריכה להתערב. אם אומרים לה ששחקן כזה או כזה רוצה לעזוב בגלל כסף – להתערב ולהגיד אפילו – תמכור שחקן בינוני אחד כדי לפנות לכוכב כסף.

אופיר 20 בפברואר 2013

זה נכון מאוד, לצערי.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 21 בפברואר 2013

ולראיה חוסר היכולת שלה להפטר מדנילסון או צ'מאח בלי לשלם להם את רוב השכר.
ונגר הוא מאמן טוב, עם הסגל של ארסנל כל אחד אחר היה מגיע למקום 10. הבעיה היא שעם הכסף שארסנל משקיעה כל אחד אחר היה בונה קבוצה הרבה יותר טובה.

MCMANAMAN 20 בפברואר 2013

אני חושב שההנהלה של ארסנל וגם ונגר עצמו ראו איך רק אחרי שסיטי קנו כל כוכב כמעט שיש(אגוארו, טבס, טורה, קומפאני, הארט, מאייקון, נסרי, בארי, סילבה, בלוטלי עד שעזב ועוד) הצליחו בקושי בדקה ה 90 לגנוב ליונייטד אליפות.
זה רק הצדיק את הדרך שלהם שטוענת שעד שהכסף הממש גדול לא יהיה קיים בגלל ה FFP הם בונים קבוצה על בסיס פוטינציאל גדול ולא כל כך ממומש.
ג'ירו, פודולסקי, ארטטה ועוד הם לא כוכבים מוכרים כמו אגוארו, טורה או דוד סילבה. כדי לקנות כוכבים באותה רמה הם יאלצו להוציא את כל המשאבים אשר ברשותם כולל שחזור משכנתא על האיצטדיון…
קשה לי לבוא אליהם בטענות. רק חבל שהם לא משחקים עם שחקנים עוד יותר צעירים ב 11 הפותחים. לפחות שהנבחרת תרוויח מהמצב הרע של הליגה.
אני חושב שאי אפשר לבוא בטענות רק להנהלה או רק לונגר. הם ביחד בסיפור ולכן אוהדי ארסנל יסבלו לעוד הרבה זמן. מצד שני לפחות הם לא חוגגים ניצחון ביתי על סוונזי כאילו ניצחנו את ברסה…

משה 20 בפברואר 2013

החגיגה על סוואנזי הייתה התפרקות ספונטנית לאחר תיסכול שנבנה. בניגוד לטור של טל בן-יהודה על מהו מכביזם, אפשר גם לשמוח על כאלה, אסור להסתנוור.

אריאל גרייזס 20 בפברואר 2013

תן להם עוד שנתיים-שלוש, גם זה יגיע

אמנון 20 בפברואר 2013

מדוייק להפליא.
ארסנל עלתה אתמול עם תערובת של סוסים מתים, שחקנים חסרי פוטנציאל ואולי יהלום וחצי בלתי מלוטש.
הדמעות של ונגר אמרו פשוט הכל, הוא נכשל. אני עצוב בשבילו ומקווה שיחזור להצליח. שיגיע כבר לבונדסליגה, אמן.

אריאל גרייזס 20 בפברואר 2013

בקיצור, ארסנל היא תנובה. מתי מתחילה מחאת הקוטג' מחדש?

דורפן 20 בפברואר 2013

ארסנל היא תנובה. אבל עם אוהדים שמסוגלים לספוג כל התייקרות

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

למה בעצם?

אז נכון, אנגליה היא ספרד מבחינה כלכלית ולונדון היא ליברפול ואפילו מנצ'סטר. עם כל זה, אני לא חושב שהמצב הכלכלי באנגליה טוב מזה שבגרמניה ושם לא מוכנים לשלם סכומים כאלה.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

"היא לא" כמובן.

אריאל גרייזס 20 בפברואר 2013

כי הם אוהדים. לאוהד אין תחליף. זאת הסיבה שמחירי כרטיסים ובכלל להיות אוהד עולה ועולה לאורך השנים. אנחנו לקוחות שבויים.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

עובדה שגרמניה, מדינה יותר חזקה כלכלית ולא מטורפת פחות על כדוא=רגל, לא ישלמו מחירים כאלה.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

כדורגל כמובן..

דורפן 20 בפברואר 2013

תוהה – קודם כל כי הם גרמנים. באנגליה יש היצע גדול לעין ערוך של אירועי ספורט מגרמניה ועדיין השוק קולט הכל. יש ווימבלדון, ובריטיש אופן בגולף – ועוד שלושה ענפי כדור מאד גדולים – האנגלים מוכנים לשלם הרבה יותר על ללכת למגרש.

אבל העניין השני והיותר חשוב- עוד לא ניסו את זה. לגרמניה יש שיטה נפלאה שהקבוצות שייכות לאוהדים מהשורה – ואין שם את איש העסקים שיש לו מוטיבציה לייקר כרטיסים.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

היצע גדול דווקא אמור להוריד את המחיר.

האמת היא שהסבר אחד הוא אסטרטגי: בגרמניה מחירי הכרטיסים (וזכויות השידור, אגב) נמוכים מאד, גם בגלל ההנחה שזה ייצר נגישות יותר גדולה וכך ניתן יהיה להרוויח יותר מפרסום וחסויות. אבל ההנחה מאחרי האסטרטגיה הזו היא שבמחירים מסוימים כבר לא יצרכו את המוצר.

במילים אחרות, זה ענין של תודעה צרכנית יותר מהכל.

דורפן 20 בפברואר 2013

ההסבר הוא לא ההיצע – ההסבר הוא ביקוש כמעט קשיח להכל. שלא לדבר שהיצע הבידור הכללי בלונדון הוא כנראה כמו של כל גרמניה ועדיין אי אפשר להשיג כרטיס לכלום.

תוהה בדרכים 20 בפברואר 2013

לפי מה שאתה מתאר יש הבדל גדול בין התדמית האנגלית, של חברה מאד ביקורתית וצינית, לבין המציאות (הצרכנית לפחות).

דורפן 20 בפברואר 2013

ברור לגמרי. אנגליה היא ארץ של מחירים שחיטה. עצם השיטה הכלכלית של המדינה – של שמירת פאונד חזק ונפרד באירופה בכל מחיר, היא קנוניה נגד האיש העובד ובעד מי שיש לו כסף להשקיע.

עופר פרוסנר 20 בפברואר 2013

רונן – ראוי לציין שהביקוש לארסנל יורד לאט לאט. העונה בכמה וכמה מקרים היו כרטיסים של ארסנל בג'נרל סייל, ואני מעריך שאם הקבוצה לא תגיע לצ'מפיונז עונה הבאה ואם היא תמשיך לדשדש ו-ונגר לא יעזוב או לא יביא מגה סטאר (משהו כמו סוארס בליברפול) אתה תתחיל לראות קרחות באמירייטס, או שמחירי הכרטיסים ירדו.

או ככה לפחות אני אומר לעצמי כדי להשאיר את עצמי רגוע.

D! בארץ הקודש 20 בפברואר 2013

אני לא בטוח שאני מסכים שהסגל שלהם כלכך חלש כמו שהוא מוצג. מה שכן כבר שנים שהם מקריבים על נסיון על המזבח הכלכלי.

יותר חשוב – רונן הערה שלך היום בעיתון על השיפוט היא זו שצריכה לקבל יותר התייחסות. גם זו סוג של קנוניה.

פאקו 20 בפברואר 2013

מה נכתב על כך (למאותגרי "ישראל היום")?

D! בארץ הקודש 20 בפברואר 2013

http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/Default.aspx?href=ITD%2F2013%2F02%2F20

בגדול – על זה ששולחים למשחק כזה גדול שופט מליגה שבה הוא לא מתמודד לעולם עם הקצב והמשמעות של משחק שכזה. ומה שהאהבתי בעיקר – זה שהערה לא באה על רקע איזה טעות יוצאת דופן במיוחד.

אופיר 20 בפברואר 2013

אני מחזיק בדעתי שלמרות הכל יש לא מעט שחקנים איכותיים בקבוצה (כמובן שאף אחד מהם לא כוכב על) ושבניגוד לתפיסה המקובלת, ונגר מוציא מהשלם הרבה פחות מסכום חלקיו.

אני גם מודה בהכנעה (בורוביץ' יאהב את זה) שקבוצה שכל ההרכב שלה שחקנים טובים ובלי חולשות בולטות לא תגיע לכלום. חייבים לפחות שני כוכבי על, גם במחיר של נקודות תורפה יחסיות במקומות מסוימים.

מלך הכוסברה 20 בפברואר 2013

נגעת באחת הנקודות החשובות. בעבר, ונגר היה מויא מכל שחקן הרבה יותר ממה שהוא באמת, היום זה הפוך.

באדי התותח 20 בפברואר 2013

יש לכם כאן כמה ויכוחים מעניינים. והנתונים פחות או יותר מדויקים. אני עוקב אחרי ארסנל באובסיסיביות שהולכת ועולה בשנים האחרונות דווקא בגלל הכשלונות אני מוצא את עצמי מחובר לקבוצה יותר כאילו רוצה לעזור לה. יש שתי בעיות בארסנל, האחת היא הבעלים סטן קואנקיץ סיילנט סטן. השנייה היא ארסן ונגר. ארסן הוא שהתווה את מדיניות השכר הסוציאלי ובה שחקנים ממוצעים מקבלים משכורות עתק יחסית ליכולת שלהם לעומת תותחים כבדים שמוגבלים שתקרה מגוחכת לעומת מה שהם יכולים להרוויח בקבוצות אחרות, בגלל אותו עקרון. מצד אחד, זה מעודד בינוניות. מצד אחר, זה מתסכל את הטובים שפוזלים החוצה. אין כמו המשפט של מנואל אלמוניה שאמר בקיץ האחרון באחד הראיונות כדי להבין כמה שהשיטה הזאת מטומטמת. הוא אמר שלמרות שידע שכל השנה הוא לא ישחק בארסנל, הוא העדיף להישאר ולא לעבור (נשאר עד תום החוזה) מכיוון שבארסנל היה לו חוזה יותר מדיי טוב כדי לזרוק לפח. ככה לעולם לא תוכל להעמיד קבוצה תחרותית באמת. זאת ועוד, לארסנל יש קרוב ל-70 מליון פאונד פנויים מכל התחייבות שאדון ונגר לא מוכן להשתמש בהם. שלא יהיו טעויות, יש הגבלות של הבעלים, אבל זה כסף נזיל וונגר מסרב להשתמש בו מכיוון שהוא רוצה להוכיח לעולם שהפילוסופיה הכושלת שלו, לא כושלת. מעבר לכך שהרבה רמות ארסן "תקוע". כמו שפעם מישהו אמר עליו: "כאשר ארסן הגיע לארסנל, הוא הקדים את דורו ב-8 שנים. כיום, 16 שנים אחרי, ארסנן מראה כמי שמפגר אחרי דור המאמנים הנוכחי ב-8 שנים. שיטות האימון בארסנל כיום מיושנות, השימוש בטכנולוגיה הוא מוגבל, השימוש בניתוחי ווידאו מוגבל, השימוש במאמני הגנה מוגבל. ארסנן מנסה לשלוט בכל והוא כבר לא מסוגל לבד. אך לא מוכן להודות בכך. אני יכול להמשיך ולרטון שעות פה על מצב כי הוא מייאש לחלוטין. זאת הקבוצה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר בכדורגל כיום, מבחינת יכולת כלכלית, מתקנים, אצטדיון, קהל אוהדים נאמן ומסורת. אך ההתעקשות של ונגר על עקרונות כושלים ועל קניות בשוק הכרמל, מובילה את הקבוצה לאבדון מוחלט.

אופיר 20 בפברואר 2013

תודה באדי, ביטאת את רחשי ליבי.
הבעיה עם ונגר היא שילוב של יכולת אימון והכנה טקטית שהתדרדרה ואובססיה לשליטה מוחלטת במחוזות שלא אמורה להיות לו כל נגיעה אליהם (משכורות וכו').

אגב, המשתכר הגדול ביותר בארסנל הוא…. ארסן ונגר! 140K פאונד לשבוע!

באדי התותח 20 בפברואר 2013

אופיר, תודה רבה
אכן השכר של ארסן מעצבן בפני עצמו
אכן וזה רק חלק קטן מהצביעות של ארסן. אם אכפת לו ממדיניות של תשלומים צנועים איך זה שהוא מרוויח 7.5 מליון פאונד לעונה? המשתכר הגבוה ביותר במועדון, בהפרש של כ-40,000 פאונד לשבוע מזה שבא אחריו, וגם המנג,ר המשתכר ביותר בליגה (יש הטוענים שכיום פרגוסון מרוויח 9 מליון, לא כ"כ מדויק וגם פחות משנה לעצם הנקודה) הכיצד איוון גאזידיס, המנכ"ל, הוא המשתכר הגבוה ביותר בליגה מבין כל המנכ"לים, קיבל שכר של 1.35 מליון פאונד ועוד כ-650,000 פאונד בונוס. בונוס?? על מה לעזאזל? הקבוצה מדשדשת, הקרחות באצטדיון רק הולכות ומתרחבות. הוא מקבל למעשה בונוס על כך שהקבוצה מכרה את ססק ונאסרי ב-65 מליון, והשנה מכרה את סונג וואן פרסי בעוד 39 מליון פאונד.
שיא הצביעות זה בשוק השחקנים. לפי "הפילוסופיה" של ארסן, הוא לא קונה שחקנים יקרים. למרות כל הפרסומים בתקשורת, ארסנל מעולם לא שילמה עבור שחקן מעבר ל-15 מליון פאונד. אבל כאשר זה מגיע למכירת שחקנים, כנראה פתאום זה בסדר לשלם סכומי עתק לקבוצה. ססק 35 מליון, נאסרי וואן פרסי 24 מליון כל אחד, 25 מליון עבור אדביור והרשימה עוד ארוכה. פשוט גועל נפש של צביעות
מחליפים את ון פרסי, שח'ן שבשנה האחורנה בחוזהו עלה 24 מליון פאונד, באולייביה ג'ירו, שחקן נחמד, אבל עם כל הכבוד הוא לא סקורר מוביל לאליפות, בעוד שאותו רובין שמכרנו מוביל את יונייטד לאליפות.
הפכנו לחברה מסחרית שרק הכסף מעניין אותה. הבעייה היא שהאנשים במעדון שוכחים שמרבית ההכנסה מבוססת על האוהדים בסופו של יום, ואלו בשלב זה או אחר, יפסיקו לשלם לקבוצה ממיטב כספם כי יימאס להם מחור ההדדיות
הקבוצה שגובה את המחירים הגבוהים ביורת מאוהדיה, משלמת את השכר הטוב ביותר ןלמנג,'ר ולמנכ"ל, מן הראוי שתהיה גם הקבוצה בעלת הסגל הנוצץ ביותר ובעלת קבלות והישגים, ולא קאקא-מאקא כמו שיש היום. מקום רביעי זה לעולם לא יהיה תואר. אלא אם אתה אדם בעל הפרעות ארסניות כמובן….

wazza 20 בפברואר 2013

באדי אתה תותח

ניק 20 בפברואר 2013

באדי אני מסכים איתך, חוץ מהנקודה של המכירה… השחקנים רוצים לעזוב, אז מוכרים אותם.. מה אתה רוצה שוונגר יגיד לא אל תביאו לי 40 מיליון תביאו לי רק 15, יש לי עקרונות ?? יש גבול לאובססיה של הבן אדם :)

ראול 20 בפברואר 2013

אחד הפוסטים הטובים.
אני עדיין מנסה להבין אם ונגר הוא אשם או קורבן או גם וגם.
כנראה שגם וגם.

באדי התותח 20 בפברואר 2013

הוא אשם. אם הוא קורבן, אז הוא קורבן לעקשנות של עצמו ולאידיאלים המזויפים שהוא פועל לפיהם

גרין29 20 בפברואר 2013

תראו ,קראתי כמעט את כל התגובות ונראה שאף אחד לא ממש נגע בבעייה שהיא בעיקרה ניהול פיננסי אמריקני אחראי….

קורניקי מבצע פה מהלך שביצעו עשרות טייקונים לחברות כלכליות במשך זמן רב….
השלב הראשון היה בהקמתהאיצטדיון שעלה המון המון כסף לארסנל(הטוטו לא שילם על האצטדיון אני יודע הפתעה), מה שקורניקי עושה בהשקפת עולמו הוא קודם כל לחלוב כמה שיותר כסף כדי לשלם במלואו על האצטדיון ואם הוא צריך להקריב 10 שנים 12 שנה מאיכות הכדורגל והתארים של ארסנל הוא יעשה את זה…
התקציב של ארסנל בנוי בחלקו מתשלומים על האיצטדיון , והקבוצה עדיין מסיימת ברווח…דיי מפתיע…אבלזה בא על חשבון התוצאות…

על פי הקצב הנוכחי בעוד כ 5 6 שנים האיצטדיון ישולם במלואו…וונגר הוא האיש הנכון כדי לאפשר לזה לקרות…אז נכון יש הגבלה על השכר כי פשוט רוצים לשמר מוצר סביר באיכותו מקום רביעי בפריימר ליג עדיין מייצר סופר הכנסות ,מי שמצפה למהפכה חיובית ותשלומי שכר של 120 150 180 אלף לשבוע לאחר שישלמו על האיצטדיון טועה כי אז קורניקי יתחיל להרוויח….

אריאל גרייזס 20 בפברואר 2013

לדעתי זאת גישה שהיא טעות. כל מה שצריך זה שארסנל תנשור מליגת האלופות כדי שייפתח פער שהיא לא תהיה מסוגלת לסגור. לא צריך ללכת רחוק, תסתכל על ליברפול.

מלך הכוסברה 20 בפברואר 2013

בגלל זה ונגר אמר שמקום רביעי בשבילו זה תואר

שחר 20 בפברואר 2013

המשכורת של קאריק מפתיע אותי במקומה הנמוך יחסית,ויחסית לתרומה האדירה שלו בשנים האחרונות.

יוסי מזרחי 20 בפברואר 2013

הוא קיבל חוזה לעוד שנה תמורת 100K.

יונתן 20 בפברואר 2013

מסכים בגדול עם הערותיך, רק שני דברים:

א. לא ברור לי מאיפה הבאת את נתוני השכר והם לא נראים לי מהימנים בלשון המעטה. לדוגמה, אין מצב שבארסנל חמשת האנגלים שחתמו על חוזים חדשים במועדון מרוויחים כפי שכתוב בנתוניך (בדגש על תיאו וולקוט אשר למיטב זכרוני מרוויח כ-100,000 ליש"ט לשבוע במסגרת חוזהו החדש).

ב. בטורך בישראל היום רשמת כי "כל עוד מאבקי הכוחות בין בעלי המניות משתקים את הקבוצה" – המאבקים היחידים מתרחשים על גבי העיתונים. אי-האהדה בין שני הצדדים אינה משפיעה במאומה על ניהול הקבוצה, כיוון שלאוסמנוב אין שום השפעה על קבלת ההחלטות – אין לו זכות וטו, הוא לא יושב בדירקטוריון, וככלל – אין לו שום סמכות וכוח לשום דבר – יש לו רק נתח של כ-30% ממניות המועדון שבעצם לא מקנה לו שום כוח מבחינה משפטית.

martzianno 20 בפברואר 2013

מדוייק וכואב.
פוסט מאיר עיניים, אף-על-פי שהדברים ידועים זה זמן.
ועדיין מאיר עיניים.
נהניתי ביותר.

אביאל 20 בפברואר 2013

מעל לכל הדבר מגיע לארסן ונגר מסיבה אחת בלבד שהוא מכר את ואן פרסי ליונייטד, בושה וחרפה של ונגר והנהלת ארסנל, שנה אחת ביציע לאחד הפוחזים (פאברגאס, פלאמיני, חלב, נאסרי וכו') וונגר מייצב את הקבוצה מבחינת עזיבות, בדיוק כמו שפרגסון היה עושה. ונגר והנהלת ארסנל מוכרת את הקבוצה והרוח שהם מוכרים את הכוכבים כדי לא להפסיד עליהם כסף, לטווח הארוך זה יעלה לכיס של ארסנל בדרכים אחרות.

גיסנו 20 בפברואר 2013

בנוסף לכל מה שכבר נאמר פה, יש עוד אלמנט אחד שונגר נחלש בו לדעתי וזה גם מגיע מסוג של הערצה עצמית – הוא כבר לא שולף כשרונות כמו פעם. כבר לא מחייה פוטנציאלים כבויים כמו שהיו לו. ובעיקר נראה לי שמאז סול קמפבל לא היה בארסנל בלם ראוי.

ונגר הביא בזמנו את ויירה די אלמוני, שינה תפקוד לעמנואל פטי והפך אותו לקשר אחורי ענק, וגולת הכותרת כמובן – הביא את ברגקאמפ והנרי אחרי תקופות כושלות באיטליה, כשנחשבו לסוסים מתים ופוטנציאלים אבודים, והפך אותם לשניים מהשחקנים הטובים והמרגשים שדרכו על הדשא אי פעם. היום, מלבד פעם בכמה שנים כוכב הנוער התורן של סאות'המפטון, השחקנים האלמונים שהוא מביא נשארים כאלה כי הם פשוט לא טובים, והשחקנים דרג ב' מגיעים מאוחר מדי בשביל לעשות קפיצת מדרגה משמעותית (ע"ע ארטטה, קאסורלה שהוא נהדר אבל לא ברמה של חואן מטה ודויד סילבה למשל) או שפשוט כמו שאמרו ונגר כבר איבד את זה והשיטות שלו מיושנות.

מה שהכי מבאס אותי, זה שגם בשנים האחרונות שארסנל איבדה כל שמץ של תחרותיות, היא עדיין הייתה מספקת תצוגות שהיו תאווה לעיניים, כדורגל שוטף והתקפי של שחקנים טכניים במיוחד. עכשיו הם איפושהו בין משעממים (בנצחונות שלעתים קרובות הם די דחוקים) לבין מעוררי רחמים (בתבוסות ללא תנאי כמו נגד באיירן).

דורפן 20 בפברואר 2013

תיקון קל – הוא לא הביא את ברגקאמפ

גיל 21 בפברואר 2013

אף מילה על המשחק היום? עוד יום בהיסטוריה של מסי? כנראה שקבוצות איטלקיות יודעות איך להתסדר איתו ולא שעשו איזה בונקר, אפילו לא קרוב.

מתי 21 בפברואר 2013

אולי לא בונקר אבל זה היה קטנצ'יו קלאסי. האיטלקים טובים באופן כללי נגד קבוצות עם *אידיאולוגיה*. מה שבטוח, בלי הטים-טו-ביט שלבי הנוקאאוט נהיים יותר מעניינים.

אבאלה 21 בפברואר 2013

ניתוח יפה דורפן, ולדעתי מדויק לחלוטין.

לדעתי ונגר בכלל לא אשם, עד לשנה הזאת הוא ממש הוציא מים מהסלע. כבר שנים שאין לו סגל שאמור בכלל להתמודד בצמרת, והוא מוצא שחקנים ממוצעים לפעמים אלמונים, ועולה לצ'מפיונס.

לדעתי האנלוגיה היא למכונית פאר שלפני כמה שנים הוחלט שכל חלקיה יוחלפו ויימכרו למרבה במחיר, ובמקום לקנות חלפים ראויים, הותקנו אילתורים, צינור גינה במקום אגזוז, בננה במקום הנדברקס.

ולאט לאט גם הדלק נגמר, והיחיד שעוד איכשהו מאמין במכונית הזאת וגורם לה בכלל לזוז קדימה הוא הנהג. שלצערי חוטף את כל האשמה משום מה.

ונגר הוא אחד המאמנים האדירים בהיסטוריה, התרומה שלו לכדורגל האנגלי גדולה כמו של פרגי. אני מקווה שהוא יעבור לקבוצה כמו פ.ס.ז ויהפוך אותה לביירן של צרפת ויחזור לקבל את ההערכה שלה הוא ראוי.

יוסי מזרחי 21 בפברואר 2013

אבאלה,
התרשמתי (…) בעיקר מההשואה בין תרומת וונגר לתרומה של סיר אלכס.
וזו אולי הבעיה המרכזית. בלי להמעיט בתרומת וונגר, הרף שאתה קובע,הוא בבחינת בלתי ניתן להשגה, ובמידה מסוימת גורם עוול לוונגר.

אבאלה 22 בפברואר 2013

לא הבנתי, מי מהם הוא רף בלתי ניתן להשגה, פרגי או וונגר?

יוסי מזרחי 23 בפברואר 2013

אמרת שהתרומה שלו לכדורגל האנגלי גדולה כמו של פרגי.מכאן שפרגי הוא זה ששואפים להישגים לו.

אבאלה 23 בפברואר 2013

את עצמי הבנתי, אבל אתה אומר שזה גורם לוונגר עוול. אבל אם פרגי הוא הרף אז וונגר אמור להיות מוחמא מכך שהשוו אותו לפרגי..

בכל מקרה, אני אחד מהמעריצים הגדולים ביותר של סר אלכס. בתור אתאיסט הוא הדבר הקרוב ביותר לעל אנושיות בתחום הספורט והניהול בעיני.

אני רק חושב שגם וונגר הוא הרבה מעבר לכל מי שאי פעם אימן בליגה הזאת (ונניח שלצורך העניין אנחנו שוכחים את מוריניו). פרגי וונגר הם ליגה בפני עצמה. וכן בתור אוהד יונייטד גם אני הייתי ממקם את פרגי גבוה יותר.

אדם 21 בפברואר 2013

שאלה אוף טופיק. אם אני טס ליונייטד-ריאל. זה נכון שיעשו לי בעיות אם אביא מצלמה למשחק? מה עם מצלמת סמארטפון?

סימנטוב 21 בפברואר 2013

אין שום בעיה.
מה שכן הם התחילו לבדוק אם הכרטיסים, אם אתה משתמש בכרטיס מנוי של פנסיונר או אישה ואתה לא יכולה להיות לך בעיה.

אדם 21 בפברואר 2013

תודה.

Comments closed