סוצ׳י (7). ענף שחושב על הצופים שלו

בהוקי משנים. לא מדברים על שינויים

ttj

כתבתי אתמול בעיתון על כך שטורניר ההוקי הוא הטורניר האולימפי הטוב ביותר בענפים העשירים. כלומר יחסית לכדורגל ולכדורסל. כי הכדורסל יותר מדי מוטה לזכות ארצות הברית והכדורגל מבזה את המדליה האולימפית. ובהוקי יש כשש נבחרות שמסוגלות לקחת את הדבר הזה.

השוויוניות הבינלאומית קשורה גם לאופיו הכאוטי של המשחק וגם לכך שהוא לא נותן יותר מדי יתרון לגודל פיזי. כך שאין עמים שיכולים לשלוט במשחק בצורה חד צדדית בגלל יתרונות פיסיים שהם כנראה מולדים.

כל זה בנוגע לטורניר האולימפי אבל עכשיו על הענף בכלל. אחרי הניצחון האמריקאי על הרוסים.

בהוקי מיישמים את כל הדברים הללו עליהם מדברים לעייפה בשיחות על טורנירי כדורגל. למשל אין תיקו בשום משחק אלא הולכים להארכה ופנדלים. למשל שאת ההארכה משחקים בפחות שחקנים (4 שחקני שדה במקום 5). למשל שהפנדלים הם מצבי אחד על אחד בין שחקן לשוער – ומצב של כ-40-50% ולא הפנדל שהוא 75-80%. למשל שאם יש שוויון בסוף הסדרה, הקבוצה שירתה ראשונה בסדרת הפנדלים הראשונית יורה שנייה במוות הפתאומי. פחות אוהב את זה שאפשר להשאר עם פנדליסט אחד בפנדלים הנוספים.

ענף שלא מתבטל. ענף שמגיב להתפתחויות. ענף שנלחם במשחקים משעממים ותוצאות מאכזבות. כל מה שהכדורגל לא.

 

76 Comments

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2014

להוקי אין ברירה אלא להגיב. מה שקרה לו בעקבות השביתות (מה שמדהים זה שפעם אחת לא הספיקה להם והם עשו את זה עוד פעם) זה איבוד צופים טוטאלי ואז הם נאלצו לשנות דברים ולהגביר אטרקטיביות לצופים (ועדיין זה עוזר להם רק מעט).
העניין בכדורגל זה שאין לו שום אינטרס לשנות כרגע. הפופולריות בשיא, הכסף זורם – למה לתקן אם זה לא שבור?

דורפן 15 בפברואר 2014

אתה מבלבל בין הבעיות של NHL לבעיות של ההוקי. ההוקי ענף משגשג וגדל בטירוף. הליגות המקצועניות בכל צפון אירופה, מזרח אירופה וגרמניה צוברות עוד ועוד פופולאריות ואפילו נוסדות ליגות חדשות.

זורק מילה 15 בפברואר 2014

+ 1

הפלוס,לגבי הסיפא שלך אודות כדורגל.

אישית,אותי הוקי לא עניין אף פעם.ספורט משעמם,מה עוד שאני לא מצליח בכלל לראות את הדיסקית…

דורפן 15 בפברואר 2014

אריאל – הסיבה האחרונה לפופולאריות של הכדורגל היא הדרך בה הוא מאורגן. מפסיד כסף ברמה קקופונית. לא מפגיש את הקבוצות הבכירות בתדירות מינימלית. מעדיף לקיים ליגות מקומיות שהן בדיחה תחרותית. אל תהפוך סיבתיות.

הכדורגל הוא המשחק הכי פופולארי כי הוא הכי פשוט, כנראה הכי טוב והכי משוחק ברמה הגלובלית. הוא מאורגן איום ונורא – תוך כדי שחיתות וסיאוב.

ואגב, בתקופה שהוא עלה לפופולאריות שינו חוקים פעמים רבות – למשל שינוי חוק הנבדל כשהייתה סטגנציה במשחק.

אמנון ג 15 בפברואר 2014

בגדול אתה צודק לגבי השמרנות הקיצונית בכדורגל אבל בהקבלה לחוקים בהוקי שציינת – שום דבר לא באמת ישפר את הכדורגל חוץ אולי מהפחתת שחקן בהארכה וגם כאן המשמעות לעומת הוקי קטנה.
שחקן אחד שחובט את כל/רוב חבטות ההכרעה היא שערוריה דורשת תיקון.

דורפן 15 בפברואר 2014

המקבילה לכדורגל היא הארכה של 9 נגד 9. אני חושב שזה יפחית פנדלים בכ-50%

נדב 16 בפברואר 2014

זה רק יגרום להוצאת שחקני התקפה לדעתי

יואב דובינסקי 15 בפברואר 2014

אני לא אוהב את שיטת הטורניר שמראש כל הקבוצות עולות לנוק-אאוט ושלב הבתים מכריע רק לגבי עליה אוטומטית לרבע.

בר 15 בפברואר 2014

רק בשביל לראות את יאגר מבקיע בגיל 42 האולימפיאדה הזו היתה שווה הבן אדם הביא זהב ב98 , זה כמו שזידאן או רונאלדו הברזילאי יבקיעו במונדיאל הקרוב. פשוט אגדה.

איציק 15 בפברואר 2014

הוקי הוא אכן הרבה דברים שהכדורגל הוא לא, וכנראה אף פעם לא יהיה. שתי שאלות בכל זאת:
1. למה מימדי המגרש בעולם גדולים מאלו שב-NHL, קשה לקבוע סטנדרד אחיד?
2. חמה בהוקי משחקים עמוק לתוך גילאי ה-30 המאוחרים וה-40? האם המאמץ שנדרש בהוקי נמוך בהרבה מרוב ענפי הספורט האחרים פקט לגולף וכנראה קרלינג וזריקת חיצים (לא מחשיב דיג וציד זבובים)?

LAKing 15 בפברואר 2014

לגבי שאלה 2, ממש לא זה ספורט שדורש מאמץ עילאי! שחקנים ברמה של יאגר שמשחקים ככה בגיל 40 הם ממש נדירים.

גיל 15 בפברואר 2014

לגבי 2, צריך לזכור ששחקנים מוחלפים כל הזמן וגם אם אתה יכול לתת כמה דקות כל משחק זה עדיין יכול להיות משמעותי. שחקנים טובים משחקים שליש משחק בערך בגלל המאמץ העצום.

אופיר 15 בפברואר 2014

רונן, אני אעשה משהו שבנסיבות רגיות לא הייתי מעלה על דעתי לעשות, ואזמין אצלך פוסט על שבירת שיא העולם הגדול ביותר (למי שלא שמע: 6.16 מ' היום בקפיצה במוט).

זורק מילה 15 בפברואר 2014

שיא חדש אדיר.

בובקה יכל לקבוע שיא גבוה בהרבה בזמנו,אבל הוא היה גרגרן וקבע שיאים רק בתחרויות שמבטיחות לו כסף על כך,ולכן היה שובר גם השיא כל פעם מחדש רק בסנטימטר אחד,למרות שיכל בהרבה יותר מכך.מעניין לאיזה גובה הוא הגיע בשיא שלו באימונים,שם בטוח השיא האישי שלו גבוה בכמה סנטמיטרים (לפחות) די ודאיים.

אופיר 15 בפברואר 2014

ראית את החיבוק בסוף עם בובקה? לא נראה לי שהאולם היה יכול להכיל אפילו מיליליטר אחד נוסף של קלאסה בערב הזה.

סוף כל סוף צרפתי שגידל ביצים. אולי נביא אותו לארסנל במקום ז'ירו.

קסיוס קליי 15 בפברואר 2014

מצטרף
(:

מתי 15 בפברואר 2014

וואו. איזה ספורטאי מדהים.
והוא עוד תכנן לנסות 6.21!

D! בארץ הקודש 15 בפברואר 2014

גם אני נכנסתי בדיוק בשביל זה.
לא יאומן. חשבתי שזה השיא שאקח איתי מהילדות אל הקבר

איציק 15 בפברואר 2014

הרסו לך את ההלוייה :-)
צריך להיות פולני כדי שאלו יהיו מחשבות הכבורה שלך, אני חשבתי על דברים נחמדים יותר…

D! בארץ הקודש 15 בפברואר 2014

100 % פולני איציק.

מה יכול להיות נחמד בקבורה? מדורה קטנה, קצת פיח ונחל – מספיק חביב ויותר מזה לא צריך

איציק 15 בפברואר 2014

מתי ימחקו את סוטומאיור…
שיא מדהים

matipool 16 בפברואר 2014

נראה לי שממש בקרוב .
זה השיא שחשבתי עד אתמול שיישבר ראשון מבין השיאים הותיקים .

no propoganda 15 בפברואר 2014

ויש גם מצלמות והשופט עדיין פסל שער חוקי.אולי כל הקדמה הזאת היא לא כזאת טובה בכל זאת?

איציק 15 בפברואר 2014

יש גרסאות שזה כיוון שהזיזו את השער או כיוון שהדיסקה פגע במקל שהיה בנבדל, ולא בגלל טעות שיפוט. נשמע כמו השופטים שלנו המחפשים תרוצים עילגים, ועוד כשיש מצלמות.

LAKing 15 בפברואר 2014

מה לעשות, כשהשער לא במקומו ברגע שהדיסקית נכנסת אין שער.. אלה החוקים.

איציק 15 בפברואר 2014

לא נכון, התברר שהשוער הוא זה שהזיז את השער, ולכן השער אמור היה להחשב כיוון שזה נתן יתרון לא הוגן לשוער. אם ההתקפה היתה מזיזה את השער אז הוא היה אמור להפסל.

LAKing 15 בפברואר 2014

הנקודה היא שהשער הוזז בלי כוונה (לא משנה ע"י מי) ולכן השער נפסל.

איציק 15 בפברואר 2014

אני חושב שזו פרשנות לא נכונה, באופן זה השער יזוז כל הזמן "בלי כוונה".

יריב 17 בפברואר 2014

החוקים לא אומרים כלום על מטרה, אם השער לא במקומו בזמן הגול אין גול (470-5 בחוקי IIHF).

LAKing 15 בפברואר 2014

זה באמת מוזר שאותו שחקן יכול לנסות בשוטאאוט שוב ושוב אחרי השלושה הראשונים. מצד שני בשלבי הנוקאאוט ההארכה עולה ל-10 דקות לפני השוטאאוט ובמשחק הגמר ל-20.
אני הייתי מעדיף שלפחות מחצי הגמר או רק בגמר ההארכה תשוחק עד שיהיה שער (כמו בפלייאוף ה-NHL), אבל כנראה יש גם שיקולים אחרים של פציעות ועייפות. צריך לזכור שזוהי אמצע העונה ב-NHL והליגה והקבוצות מפעילים לחץ כבד לא לשלוח יותר שחקנים לאולימפיאדות הבאות שזה סיפור בפני עצמו.

גיל 15 בפברואר 2014

כל כל נכון אבל צריך להבין גם מאיפה זה מגיע. הענף הזה נלחם על הקיום שלו בזמנים שהפוטבול והכדורסל פופולאריים יותר מתמיד. הוא נפגע קשות מהשביתות וקבוצות מפסידות כסף גם בגלל החלטות הזויות לשים קבוצות בערים בלי שום מסורת ובמזג אוויר קייצי. אין לו ברירה אלא לנסות ליצור התרגשות אבל יש לא מעט אנשים שמתנגדים לשינויים הללו. לפחות במשחקים האולימפיים אין את כל האלימות שיש בNHL וזה המשחק הטהור ביותר האפשרי.

דורפן 15 בפברואר 2014

אתם מתעלמים מזה שהעולם קיים גם מחוץ לאמריקה. הבעיות של ההוקי מול הכדורסל והפוטבול והבייסבול הן מקומיות. באירופה הוא ענף גדול מהם בהרבה.

גיל 15 בפברואר 2014

כמה מרוויחים שחקני הוקי שמשחקים באירופה?

איציק 15 בפברואר 2014

לא צריך להתלונן, רובינו הינו חותמים על השכר הזה היום.

דורפן 15 בפברואר 2014

גיל – הרבה פחות מבאמריקה. האם שכר השחקנים אצלך הוא איזשהו מדד לענף? גם באמריקה הוקי הוא הענף העני ביותר מארבעת הגדולים. אז מה?

גיל 15 בפברואר 2014

אני דווקא חושב שכן. כדורסל אירופאי נחות בהשוואה לזה של הנבא וכולם רוצים לשחק שם. זה לא שהוא מהווה ליגה אלטרנטיבית שווה באיכותה.

איציק 15 בפברואר 2014

השכר בארה"ב בהי-טק הרבה יותר גבוה מהשכר בארץ, האם הוא אקויואלנטי לפער ברמת איכות המהנדסים???

דורפן 15 בפברואר 2014

גיל – זה בתוך הענף. האם תגיד שריצות ארוכות הן ענף נחות לפוטבול אמריקאי כי מרוויחים שם פחות. הכמות שמרוויחים קשורה לעניין אחד בלבד – הכוח הכלכלי של המדינות בהן המשחק פופולארי.

גיל 15 בפברואר 2014

בין ענפים זה באמת שונה אבל אפשר לומר שאתלטיקה הרבה פחות פופולארית אצל הקהל הרחב.

דורפן 15 בפברואר 2014

אתה מתכוון לצפיה באתלטיקה. עיסוק באתלטיקה נראה לי נרחב בהרבה מהוקי.

גיל 15 בפברואר 2014

נכון. התכוונתי שהוא מכניס פחות כסף.

תוהה בדרכים 15 בפברואר 2014

הוקי גדול מכדורסל באירופה? ועוד "בהרבה"?

הוא גדול בהרבה אולי במדינות חורף קלאסיות. בסך הכול, ספק רב אם הוא גדול יותר. בוודאי שכדורסל משוחק בצורה מקצוענית ורצינית בהרבה יותר מדינות.

רונן דורפן 15 בפברואר 2014

אולי בהרבה זה מוטעה אבל הוא גדול יותר ברוסיה וכל גרורותיה מברית המועצות, גרמניה, סקנדינביה, כל המדינות שסביב גרמניה. שניהם די לא קיימים בבריטניה ובדרום אירופה כדורסל יותר גדול. תסתכל ברשימות הקהל. יש ארבע ליגות הוקי אירופאיות עם יותר מ-5000 צופים למשחק (גרמניה, שוויץ, khl ושבדיה). יש רק אחת מקומית (ספרד) כזו בכדורסל – למרות שיש להם יותר צופים מארבעת הליגות הללו.

אבל איפה ההבדל הגדול? ברמה ובשאלה מיהם השחקנים. אירופה תחרותית מאד לצפון אמריקה בהוקי ולא תחרותית בכדורסל. הכדורסל האירופי היה חלש בהרבה בלי האמריקאים (קנדים) בעוד בהוקי התרומה האמריקאית שולית.

דורפן 15 בפברואר 2014

כמובן קנדים בהוקי ולא בכדורסל.

תוהה בדרכים 15 בפברואר 2014

אני די בטוח שאם תבדוק את ממוצע הקהל ביורוליג בשלב הנוכחי, תקבל מספרים קרובים ל10,000 צופים בממוצע למשחק.

המספרים כפי שאתה מציג אותם, מטעים. וזה מכוון שהם לא מציגים את התמונה כולה. לדוגמה, קראתי שממוצע הקהל בליגה הגרמנית בכדורגל הוא מעל 4,000 צופים למשחק (+-, אל תתפוס במילה). האם זה אומר שהכדורסל סופר פופולרי בגרמניה? לא אלא שבגרמניה קל יחסית למלא אולמות לעומת מדינות אחרות, מסיבות שונות.

עוד דוגמה? הוקי אול יותר פופולרי מכדורסל ברוסיה, אבל כדורסל הרבה יותר פופולרי ברוסיה מאשר הוקי בדרום אירופה.

אתה בוחן דברים בשיטת הבחירות באמריקה: המנצח לוקח הכול. בעולם המציאות, יש הבדל בין ענף פחות פופולרי במדינה מסוימת, אבל כזה שעדיין קיים ברמה מכובדת לבין כזה שלא קיים בכלל.

וזה לא נאמר לגנותו של ההוקי, שבאופן מובנה מוגבל למדינות מסוימות.

תוהה בדרכים 15 בפברואר 2014

ליגה גרמנית בכדורסל כמובן.

דורפן 15 בפברואר 2014

אבל לזכותו של ההוקי הוא מתקרב להיות הספורט מספר 1 בכמה מדינות – כדורסל הוא לעולם לא מספר 1 וגם אם הוא מספר 2 (ספרד) הוא לא מספר 2 קרוב אלא מספר 2 רחוק מאד.

אבל ההבדל המרכזי בעיני הוא ברמה. הוקי הוא ספורט עם מסורת אירופאית אמיתית. בכדורסל ברוב היבשת עדיין השחקנים המובילים הם אמריקאים סוג ב׳. היום השחקן הטוב בעולם הוא אירופאי וזו לא הבלחה של שנה אחת. השוער הגדול בהיסטוריה הוא אירופי. ואם תעשה משחק כל הזמנים בין אירופה לצפון אמריקה אז יש משחק. בכדורסל אין. לפחות 95 מ-100 הטובים בהיסטוריה הם אמריקאים.

תוהה בדרכים 15 בפברואר 2014

כמו שציינת בעצמך, ענין ה"רמה" נובע מסיבות פיזיות: בהוקי הרבה פחות משמעותיים נתונים פיזיים כמו מהירות או ניתור ובכל מקרה הוא לא בדיוק נגיש לאוכלוסיות שמהוות את הטופ מבחינה אתלטית.

כדורסל הוא ספורט שמשוחק על ידי האתלטים הטובים ביותר בעולם (לצד תפקידים מסוימים בפוטבול). אם הכדורסל לא היה כל כך פופולרי בקרב האוכלוסייה האפרו אמריקאית (שזה המצב בהוקי), אז מה שאתה מכיר באירופה היה הטופ.

דורפן 15 בפברואר 2014

התחושה שלי אבל שהכדורסל באירופה מאבד גובה. שבעתיד הלא רחוק ברזיל תהיה המדינה מספר 2 (גם בכלל האתלטים). אליפויות אירופה והיורוליג מדרדרות ברמה שלהן בצניחה חופשית. כל יוגוסלביה לשעבר די איבדה כוון (ובאופן סמלי סלובניה היא הפתעת המשחקים בהוקי עד עכשיו). מרבית האירופאים הטובים – מלבד הספרדים – הם פיקציה אירופאית ושחקנים בעלי אזרחות ששיחקו בצורה משמעותית רק באמריקה – פרקר וכל הצרפתים, דנג, נוביצקי. ספרד באמת יוצאת דופן עם החבילה השלמה – ליגה חזקה, נבחרת חזקה וכוכבי אן.בי.איי. אבל איפה איטליה? מה נשאר מרוסיה? איפה יוון? איפה אקס-יוגוסלביה?

דורפן 15 בפברואר 2014

ומה שאתה אומר על עליונות שחורים אולי זו סיבה – אבל לא משנה מציאות. אולי הכדורסל מאבד גובה באירופה מתוך התובנה שבאמת אין סיכוי בענף הזה.

דורפן 15 בפברואר 2014

אגב – מסתכל על הרכבי האולסטאר – רק שני לא אמריקאים -ואלו נוביצקי ופרקר העתיקים. באמת המשחק חוזר להיות אמריקאי נטו

תוהה בדרכים 15 בפברואר 2014

לאיטליה יש שלושה שחקני NBA טובים מאד, הם פשוט לא מתחברים כנבחרת. היוונים בערך ברמה שהם היו תמיד. את הירידה ברמת הכישרון אצל מדינות יוגוסלביה לשעבר, אתה רואה גם בכדורגל. הם עדיין טובים, אבל פחות ממה שהם היו בשנות ה90.

לגבי ה"רמה", אמרו שהיא יורדת עוד שמכבי תל אביב שיחקה בגמר היורוליג מול קבוצה שעלתה בחמישייה עם קלדרון, סקולה וספליטר (השניים הראשונים בשיאם מבחינת גיל).

תוהה בדרכים 15 בפברואר 2014

מי קבע שהכדורסל מאבד גובה באירופה? ולא ביחס לכדורגל, ביחס לעצמו. יש לך בסיס לטענה הזו?

אני מכבד אותך גם אם לא תמיד מסכים, אבל יש לי אלרגיה לטענות מכוונות אג'נדה וחסרות בסיס עובדתי. מעדות ה"הגנות באנגליה חזקות יותר" או הליגה האנגלית קשה יותר".

"אין סיכוי"? שחקן מחליף בקבוצת צמרת באירופה מרוויח יותר משחקן טופ 100 (אם לא טופ 50) בטניס.

כלכלית לרוחב, זה הענף הכי משתלם מלבד כדורגל.

דורפן 16 בפברואר 2014

נתתי לך כדוגמא את האולסטאר. מהפכת נוביצקי לא קרתה בגרמניה. באיטליה הפופולאריות צנחה. ברוסיה הקהל הוא פחות מחצי מאשר בהוקי. אין היום שחקן אקס-יוגוסלבי באמת טוב וכנראה שגם לא אקס-סובייטי. מי המקבילים של פטרוביץ׳, דיבאץ׳, סטויאקוביץ׳ סבוניס, מרצ׳וליניס?

להגיד שפרקר, נוביצקי או איבקה זה כדורסל אירופי זו פורמליסטיקה. לכדורסל האירופי לא הייתה שום השפעה על המשחק שלהם. ספרד היחידה שממשיכה להפיק שחקנים מעולים שבאמת עוברים בקבוצות שלה ומשחקים כדורסל אירופאי בכיר.

תראה את נתוני הקהל בכדורסל בטבלה פה – זה עלוב:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_attendance_figures_at_domestic_professional_sports_leagues

באליפות אירופה בכדורסל – אולמות לא גדולים, מדינת כדורסל – התפוסה ביציעים הייתה מתחת ל50 אחוזים וגם זה רק בזכות הנבחרת המקומית. בלעדיה היו אולמות עם פחות מרבע. אז זה שמופיע דגל אירופי ליד איזה בן 19 שנבחר בדראפט לא אומר שיש כדורסל אירופאי טוב.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

מי כתב שנוביצקי וטוני פארקר זה הכדורסל באירופה?

עובדתית, לרוחב' יש היום הרבה יותר שחקנים מאירופה בNBA. רק שלא השתמשתי בטיעון הזה מכוון שהוא לא בהכרח מעיד על עליה ברמה, אלא נובע גם מגורמים אחרים. לדוגמה, לכדורסל הישראלי היו בעבר שחקנים הרבה יותר טובים מכספי או מקל, שלא הגיעו לNBA. זו לא הנקודה שלי.

בניגוד לטענה שלך, כדורסל הוא בפער גדול מאד הענף המשתלם ביותר כלכלית מלבד כדורגל. וכדורסל קיים ומשוחק ברמה מקצוענית בכל מדינה כמעט, הוקי אפילו לא קרוב. אין שום בסיס עובדתי לטענ שלך שהוא בירידה (ביחס לעצמו).

נכנסתי עכשיו לאתרים של "מארקה", "לאקיפ" ו"הגאזטה". בשניים האחרונים, הכדורסל מופיע אחרי הכדורגל והספורט המוטורי, בלאקיפ גם אחרי הטניס והראגבי. באף אף אחד מהם לא מופיעה בכלל האפשרות של הוקי.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

הסתכלתי על הרשימה שהבאת ולא הבחנתי באיזה יתרון של ההוקי. המספרים דומים ויש שתי ליגות כדורסל באירופה שמושכות יותר קהל מכל ליגת ההוקי. במקרה של היורוליג, אני די בטוחים שהמספרים של העונה אפילו עלו.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

ובכל מקרה, זו לא הנקודה, הרי אף אחד לא מכחיש שיש מדינות שבהן ההוקי יותר פופולרי. הנקודה היא שהכדורסל יותר פופולרי במזרח אירופה ואפילו סקנדינביה, מאשר הוקי בדרום אירופה.

ושוב, זה לא נכתב לגנותו של ההוקי שזה ספורט שקשה להתחבר אליו במדינות שאינן מדינות חורף קלאסיות. רק שזה לא משנה את המציאות.

דורפן 16 בפברואר 2014

היורוליג זה לא בדיוק ליגה אחרת… כי מה לעשות בהוקי קבוצות משתתפות במפעל אחד בגלל אופיו של המשחק. המדינה היחידה שמפיקה קבוצות משתנות לפיינל פור היא ספרד. יש שתי יווניות קבועות, אותה איטלקית, אותה ישראלית. ומדינות אחרות לא מתקרבות לאירוע.

ומה המשמעות שלקחת עיתונים ממדינות שאינן עוסקות בהוקי? תבדוק מה קורה במדינה שבה שני הענפים קיימים משמעותית (רוסיה).

להגיד שזה בגלל שהשחורים האמריקאים כל כך טובים? אולי. אבל זה לא משנה. אלו כבר הסיבות.

דורפן 16 בפברואר 2014

או שאלה יותר פשוטה – מכיוון ששני הענפים בכל זאת הם צפון אמריקאים. אם אירופה הייתה נעלמת – בהוקי ההשפעה הייתה ענקית, בכדורסל לא מורגשת.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

בוודאי שהיורוליג זו ליגה אחרת. בהקשר של הדיון שלנו אני לא יודע מה הממוצע בליגה היוונית או התורכית, אבל אני יודע שביורוליג יש לך שתי קבוצות יווניות או תורכיות שמביאות מעל 10,000 צופים למשחק בשלב הבתים השני.

אתה לא יכול לצפות שביוון באקלים הכלכלי הנוכחי יהיה ממוצע של 5,000-6,000 צופים למשחק. אפילו בכדורגל אין להם ממוצע כזה היום. זה לא אומר שהכדורסל שם פחות פופולרי הוקי בסלובקיה.

ואגב, הייתה קבוצה סרבית בפיינל-פור לא מזמן, לתורכיות יש תקציב להגיע לשם. וכאמור, זו אפילו לא הנקודה. לצרפתים, לגרמנים, לסלובנים, לליטאים, לקוראטים, אין תקציב להגיע לפיינל-פור, אבל יש שם רמה מקצוענית ומספרי קהל שלא נופלים מקבוצות שמגיעות לפיינל-פור.

בטופ אין יתרון לכדורסל על ההוקי באירופה, אבל הפירמידה בו הרבה יותר רחבה.

דורפן 16 בפברואר 2014

אני חושב שאם כבר להיפך – בטופ יש דמיון – כמה קבוצות פאר עם 10000 צופים. דווקא ברוחב יש יותר הוקי – כל הליגות הוקי הללו הם עם מספר משחקים כמעט כפול מכדורסל – כמעט כל ליגת כדורסל באירופה (מלבד ספרד) נשלטת על ידי קבוצה או שתיים שגם עשירות מהיתר. הליגה הקונטיננטלית היא גם בגודל של ליגה אמריקאית – 30 קבוצות וממוצע תקציב של 23 מליון יורו – זה הרבה יותר מהיורוליג ועל פני ליגה יותר גדולה. הליגה כבר התרחבה הרבה מעבר לברית המוצעות לשעבר. ויש גם כמויות עוסקים פסיכיות ברמת השטח. אתה מתסובב בצ׳כיה, סלובקיה או שבדיה (אמת לא מדינות גדולות, לא הסתובבתי ברוסיה) ויש תחושה שמשחקים הוקי בכל פינה. כדורסל (באירופה) אף פעם לא נותן את התחושה הזו (חוץ מישראל האמת).

ולהוקי יש גם עתיד אמיתי וסיכוי שישולב פעם בסדרה עולמית אמיתית – מול אלופת צפון אמריקה. לכדורסל האירופי אין סיכוי כזה.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

השאלה פה היא מה ההגדרה שלך ל"רוחב".

אני מתייחס לזה כמספר המדינות שבהן הענף מתקיים בצורה מקצוענית לגיטימית. ההוקי יותר פופולרי ברוסיה ואולי בגרמניה, אבל בשתי המדינות הללו יש ליגות כדורסל מכובדות. אין ליגות הוקי מכובדות בספרד, איטליה, יוון, תורכיה וכו'.

אם אתה מתייחס לדברים מזווית של תקציבים, אז אולי להוקי יש יתרון ברמת הטופ, אבל זה נובע מסיבה אחת: זה ענף מאד פופולרי בברית המועצות לשעבר ואוליגרכים למיניהם מחזיקים שם קבוצות כצעצוע.
אני די בטוח שיש יותר מדינות שונות באירופה שיש בהן קבוצת כדורסל אחת לפחות עם תקציב של 10 מיליון יורו+, בהשוואה למדינות שיש בהן קבוצת הוקי אחת עם תקציב כזה.

אתה צודק בזה שיש יותר מדינות שבהן הוקי הוא ספורט שאותו משחקים יותר מכל ספורט אחר או לפחות ברמה קרובה לכדורגל. זה נובע מהמהות וההתאמה שלו לאקלים במדינות מסוימות. לא חקרתי את העניין, אבל אני מניח שבמקומות מסוימים בברית המועצות לשעבר או סקנדינביה, לשחק הוקי בחורף זה המקבילה של לשחק כדורגל במדינות אחרות, פשוט כי זה מה שמזג האוויר מאפשר.

בכל מקרה, אפשר להתווכח, אבל זו בוודאי לא עובדה שהוקי פופולרי מכדורסל באירופה. השאלה היא מאיפה אתה מסתכל על הדברים.

נ.ב

דווקא בכדורסל האירופאי אין בהכרח מתאם ההצלחות על המגרש לכמויות קהל. ברצלונה למשל, מביאה הרבה פחות קהל בממוצע מקבוצות צמרת אחרות בספרד (אין לי הסבר לזה. אולי הכדורסל פחות פופולרי בקטאלוניה?), אבל גם מקבוצות מסרביה, ליטא ואפילו גרמניה, קבוצות שלא מתקרבות לטופ האירופאי. אותו דבר צאסק"א.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

אני מפריד את התגובה שלי בעניין שחקנים אירופאיים בNBA.

לא חסר שחקנים אירופאיים בNBA שמקבילים ויותר מכך במעמד שלהם לשחקנים שהזכרת (לא לנוביצקי כמובן).

לדוגמה, ניקולה פטקוביץ' קולע 18 נקודות עם תשעה ריבאונדים במינוסטה, קבוצה שבמזרח מקבלת יתרון ביתיות בפלייאוף. באטום שהוא שחקן מרכזי בפורטלנד. גאלינארי שבעונה שעברה (העונה הוא פצוע) קלע יותר מ16 נקודות למשחק בקבוצה מצוינת של דנבר. יש עוד דוגמאות.

אולי זה נהיה כל כך מובן מאליו שאתה לא שם לב לזה.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

ובעיקר דראגיץ' שלדעת רבים היה צריך להיות באול סטאר כבר העונה.

גיל 16 בפברואר 2014

תוהה, כל השחקנים שהזכרת הם שחקנים חביבים אבל משניים. אף אחד מהם לא כוכב גדול שמוביל קבוצה, או כזה שנחשב לאחד השחקנים הטובים בליגה. נוביצקי ופרקר היו היחידים בעשור האחרון שהייתה להם טענה לגיטימית לגדולה. בהוקי יש הרבה שחקנים כאלו.

תוהה בדרכים 16 בפברואר 2014

גם סטויאקוביץ', דיבאץ', מרצ'ולניס וסבוניס לא הובילו קבוצות ואלו השחקנים שדורפן נתן כדוגמה.

גיל 16 בפברואר 2014

מדובר בדור אחר של שחקנים שהגיעו לליגה בגיל מאוחר ומעבר לשיא. אם היו מגיעים בשיאם הדומיננטיות שלהם הייתה גדולה הרבה יותר.

Yair N 15 בפברואר 2014

They change Australian Rules Football every year, and they don't have to because it is extraordinarily popular. They change it because they have a vision of how a proper football match should look and they keep trying to stop the managers from implementing things that will change the game looks.

I like that world football does not change, the few things that did change did not add much.to it.

If football was not resistant to change the first thing they would change would be to make it more TV friendly.

Leave it alone.

דורפן 15 בפברואר 2014

יאיר – אם היו אומרים את זה ב-1925 ומאפשרים נבדל כשיש שני שחקנים בין קו השער לחלוץ לא היו גולים. ואם היו אומרים את זה ב-1990 ומאפשרים החזרת כדור לשוער המשחקים היו עכשיו 15 דקות.

בכל מקרה הפנדלים הם לא משהו מראשית הכדורגל הם בסך הכל המצאה בת 40 שנה ואין שום בעיה לעשות בהם שינויים. גם הכרטיסים והחילופים הם בני ארבעים שנה והמחשבה שהכדורגל הוא משחק עתיק שלא השתנה היא מוטעית.

זיגי 16 בפברואר 2014

הכל שטויות, מה שצריך לאמץ בכדורגל מההוקי (טוב, רק מליגת ה-NHL) זה את המכות.

http://www.youtube.com/watch?v=0QHcXtEVdag

Yavi 16 בפברואר 2014

Dinamo Riga

Yavi 16 בפברואר 2014

khl is mach better than the euro league as league
they should do some thing similar in basketball in Europe

מוטי בננה 17 בפברואר 2014

מה מצבה של סלובקיה בהוקי?
יש להם שחקנים חזקים?
(אני חצי סלובקי)

LAKing 17 בפברואר 2014

פעם היו חזקים יותר ובטורניר הנוכחי בעיקר עושים בושות, אבל אולי הם שמרו כוחות לשלב הנוקאאוט.

ג'וני 17 בפברואר 2014

הוקי לא יכול להיות פופולרי מכדורסל כי הוא לא נגיש לציבור כמו כדורסל שכל ילד יכול לקחת כדור ולשחק בחוץ.
כמה פעמים יצא לכם לצפות בהוקי בטלוויזיה? איזה שחקני הוקי מפורסמים אתם בכלל מכירים? ספורט נחמד אבל גם במדינות שהוא פופולרי עדיין הכדורסל לא רואה אותו ממטר כי כדורסל הוא ספורט של כל העולם והוקי של כמה מדינות בודדות.
צ'כיה היא המדינה היחידה בעולם שההוקי ענף הספורט מס' 1 אצלה
אפילו במדינות מזוהות כמו שבדיה ורוסיה ההוקי לא מס' 1 ולא 2 אצלן.

קריקט דוגמא מצויינת..ענף שיש לו מיליארדי צופים ולמרות זאת מדובר בספורט יחסית שולי וזניח שרוב האנשים בעולם לא מכירים את החוקים של המשחק.
הוקי בדומה לקריקט אלא ענפים שלא עוברים מסך ברוב בעולם ולכן לא מדובר בתרבות של ספורט .
חובבי הספורט מכירים כמעט כל שחקן כדורסל ספסל באירופה
כמה בכלל מכירים שחקני הוקי בכירים או קבוצות מובילות ? מעטים מאוד.

כספרי 17 בפברואר 2014

מה רע בתיקו? אני דווקא אוהב תיקו

Comments closed