למישהו היה כדאי

השחיתות פגעה בברצלונה במגרש

In כללי

ne

כשאומרים לי שטאטה מרטינו נכשל או עושה עבודה לא טובה בברצלונה אני מסייג זאת בעניין חשוב אחד. מנג׳ר בספרד בכלל, ובברצלונה בפרט, לא קונה את השחקנים. הוא בעצם ״מאמן הקבוצה הראשונה״ מהסוג הישן.

ומה קרה?

בארסה הפסידה 0-7 לבאיירן. היה ברור שהיא זקוקה לחיזוק ניכר בהגנה. נכון, גם התלות במסי הייתה מוגזמת, אבל זו עדיין תלות במי שהוא אולי המוציא לפועל היציב בהיסטוריה. הפחתת התלות הייתה בעדיפות משנית לכל היותר. אבל הלכו וקנו את ניימר.

העסק מסי-ניימר לא מושלם אבל גם זה לא העניין. העניין הוא שהיום ברור שלמישהו היה כדאי באופן אישי שירכשו את ניימר. שחיתות שמאפיינת ארגונים פוליטיים: כשלמנהלים אין חלק ברווחים הם מחפשים רווחים בכל מיני דרכים. ברצלונה נחלשה לפני הכל בגלל שחיתות במשרדים.

 

 

73 Comments

יואב 13 באפריל 2014

זה ממש ביזארי שלאירגון כמו ברצלונה, אין בלם מחליף. אוונס כזה. שני קשרים אחוריים(אחד מהם הוא לא מטר שבעים ביום טוב) משחקים כבלמים באפריל? נרדמו בשמירה זה אנדרסטייטמנט. להפועל עכו זה לא היה קורה.

עעע 13 באפריל 2014

ניימאר ילד מעצבן

עעע 13 באפריל 2014

וואי פשוט תסתכלו על התמונה למעלה וואי איזה פרצוף מעצבן

גיסנו 13 באפריל 2014

הרבה מאוד דברים מאוד תמוהים בברצלונה בשנים האחרונות.

מתחיל לתהות גם אם העזיבה של פפ באמת הייתה בשל "עייפות".

המינוי של מרטינו גם כן נראה עקום, בין אם ראוי או לא ראוי.

היסטוריון של ספורט 13 באפריל 2014

זה פשוט מדהים שקבוצה שכזו נזקקת לחסדיו של חאטייר בגיל 39 בשער ואין לה בלמים אולי הקבוצה הלא מאוזנת בהיסטוריה …אם העונש לא יבוטל הקבוצה עשויה להתרסק בשנה הבאה . צריך לזכור בקיץ מונדיאל והקבוצה תהיה מותשת בנוסף כמה מהסגל ילכו…ויש את העניין של מסי … לא משנה מה יקרה אחרי המונדיאל זו נקודת המפנה בקריירה של הפרעוש. אם הוא במקרה יקח את הגביע הזה ידברו עליו ברצינות כגדול מכולם …הוא יהיה בקטע של ״השגתי הכל ״ומעניין איך זה ישפיע על העונה הבאה ( לדרום אמריקאיים זה לא תמיד עושה טוב ע״ע רומא ריו מצד שני מסע התחנך מספיק שנים בספרד). במידה ומסי לא יביא את הגביע הוא ייכנס למשבר אמצע הקריירה ,בעבר מי שהוציאה אותו מזה הייתה ברצלונה במיוחד בשנה שלאחר המונדיאל הקודם …השנה זה יהיה מהפח אל הפחת ויהיה מעניין לראות כיצד מזי יגיב ויתמודד עם הסיטואציה .

דוד 13 באפריל 2014

כאילו שיש מישהו שחושב שמסי כן יביא את הגביע. הצחקת אותי. לא הייתי שם יל על זה

דוד 13 באפריל 2014

… עשרים שקל בווינר

אביעד 13 באפריל 2014

למה לא? ארגנטינה לא ה-פייבוריטית, אבל כמה נבחרות טובות ממנה יש? במשחק בודד מסי לא יכול לתפור לבד את גרמניה או ספרד?
מעבר לזה שבגלל שיקולי הגרלה הדרך של ארגנטינה לרבע הגמר (יש שיגידו לחצי) די סלולה. יש להם סיכוי לא רע בסה"כ.

דודו פ. 13 באפריל 2014

אין להם הגנה מספיק טובה כדי ללכת עד הסוף. אתה לא לוקח טורניר כזה בלי הגנה חזקה.

ניר לוי 13 באפריל 2014

שים בצד את המונדיאל האחרון:
איטליה ב2006
ברזיל ב2002
צרפת ב98

הימור על ארגנטינה במונדיאל בדרום אמריקה הוא הימור פחות הגיוני משלושת אלה?

no propaganda 13 באפריל 2014

איטליה הייתה הקבוצה הטובה בהפרש לכל מי שלא מסתנוור מכמה חלוצים.
גם צרפת הייתה אחת משתי הפייבוריטיות יחד עם ברזיל, גם בגלל שזה היה אצלה בבית.
ברזיל ב2002 לא הייתה פייבוריטים אבל אחת הסיבות כך היא שלא כל הקלפים היו על השולחן. רונטלדו רק חזר מפציעה של כמה שנים ואף אחד לא חשב שהוא יהיה כל כך טוב. מה גם שבאותו מונדיאל הרבה דברים הלכו עקום. ארגנטינה הפייבוריטים עפה בשלב הבתים. איטליה וספרד עפו בגלל שערוריות שיפוט.

no propaganda 13 באפריל 2014

יש לפחות 4 נבחרות טובות מארגנטינה וזה בלי להכנס לויכוחים כי יש יותר. מסי לא יכול לגעת בכדור מול ספרד ולא יכול לעבור את החצי מול גרמניה. הדרך אכן סלולה אבל זה בתנאי שארגנטינה תשחק טוב( עד כמה שהיא יכולה) אחרת היא תפסיד לאיזו פורטוגל או רוסיה עוד לפני החצי.

דוד 13 באפריל 2014

תזכיר לי ממתי מסי תופר נבחרות
אני מהמר שהוא לא יבקיע במונדיאל הזה יותר משער אחד- בפנדל. אם ארגנטינה תיקח זה יהיה בגלל אגוארו טבז היגוואין ודי מריה

גיל 13 באפריל 2014

זה היה ברור מהרגע הראשון שניימאר לא מתאים לקבוצה שבה מסי הכוכב הראשי. הוא צריך להיות כוכב של קבוצה אחרת. מזכיר מאוד את הגלטיקוס של תחילת המאה הקודמת. קונים שחקנים לפי השם ולא הצרכים כדי לחזק את המותג ולא את הקבוצה.

no propaganda 13 באפריל 2014

אני לא חושב שיש כרגע קבוצה בטופ העולמי שתהייה מוכנה שניימאר יהיה הכוכב שלה, הוא פשוט לא מספיק טוב.

שי 13 באפריל 2014

במשחקים בלי מסי הוא היה מצוין.

no propaganda 13 באפריל 2014

לא אמרתי שהוא לא טוב, רק שהוא לא מספיק טוב כדי להוביל קבוצה בטופ.

D! בארץ הקודש 13 באפריל 2014

אז אני אגיד
הוא לא מספיק טוב

סוג של רוביניו, בקבוצה טובה יותר מזו שרוביניו הגיע אליה

no propaganda 13 באפריל 2014

לדעתי הוא יהיה יותר טוב מרוביניו, אבל בטח לא קרוב למה שעושים ממנו.

D! בארץ הקודש 13 באפריל 2014

אני חושב שהקבוצה והטיימינג עושים שחקן לפעמים (הרבה) יותר מכישרון ככה שנתוני הפתיחה שלו טובים יותר.

אדם 13 באפריל 2014

אני לא אתיימר להכריע עכשיו איך הקריירה של ניימאר תהיה אבל מי שראה אותו בקונפדרציות נגד איטליה וברזיל עדיין יכול להאמין שהוא בהחלט מתאים להוביל קבוצה בטופ. זה שברצלונה זה לא הסגנון שמתאים לו היה ברור מהרגע הראשון אבל להכריע שהוא לא מספיק טוב אחרי עונה אחת זה קצת נמהר

ירושלמי 13 באפריל 2014

איך אתם קובעים בכזו פסקנות שהוא לא מתאים לבארסה?
הבנאדם ילד בן עשרים וקצת בשנה הראשונה שעוזב את המולדת ומגיע ליבשת אחרת, ולא לסתם קבוצה בינונית לתקופת התחשלות, לקבוצה על הבמה הכי גדולה בעולם כשכל מהלך שלו נבחן ע"י מליוני אנשים.
וכל זאת כשרוב השחקנים בקבוצה גדלו אחד עם השני על הברכיים של אותם מאמנים.
אם ניימאר לא היה זקוק לשנת הסתגלות, אז זה היה יותר מוזר.
כרגע ב-25 משחקים בליגה יש לו 9 שערים ו-8 בישולים, בהחלט עומד בציפיות.

יניב ג״מ 13 באפריל 2014

בגדול אני מבין את הנקודה שלך וגם מתחבר אליה, אבל למען ההגינות צריך להזכיר שדיברת באהדה בשעתו על ההחלטה לקנות דווקא את ון־פרסי. נדמה לי שאפילו תיארת אותה בניסוחים דומים לאלו שלעיל ("היה ברור שהיא זקוקה לחיזוק ניכר בהגנה… אבל הלכו וקנו את ניימר"). כך שיכולים להיות גם נימוקים לגיטימיים להחלטה הזאת. (אם כי הבעיות של ברצלונה בהגנה באמת נראות חמורות יותר מאלה של מנצ׳סטר יונייטד.)

אבישי 13 באפריל 2014

כן, אבל במקרה של ון פרסי זו הייתה החלטה של פרגוסון שהיה אחראי גם על הרכש וגם על האימון, ולא הנחתה מגבוה על ידי איזה גוזר קופון.

דורפן 13 באפריל 2014

בדיוק. ייתכן שטעות של פרגוסון. אבל טעות מקצועית. לא שחיתות

אריק האחר 13 באפריל 2014

טעות לטווח הארוך.
בטווך הקצר הוא הביא במו רגליו את האליפות.
כיום ברור שהיה צריך לחזק במקומות אחרים.
אבל זה היה ברור כבר לפני כמה עונות.

משה 13 באפריל 2014

רוב הרכישות של ברצלונה בשנים האחרונות היו פופוליסטיות ובלי התחשבות בצרכים האמיתיים של הקבוצה. וייה, פאברגאס ואלבה נרכשו בשל היותם שחקני נבחרת ספרד, אף אחד מהם לא היה נחוץ ברמת הדחיפות של בלם. אני חושב שבארסה הייתה מסתדרת בלעדיהם מצוין )אדריאנו מגן שמאלי טוב מאוד, לססק אין ערך מוסף אמיתי בקבוצה( אבל הקהל והשחקנים רצו אותם. זה מזכיר לי את ההבאה של ורמוט ושכטר להפועל. מצד שני ברור שההגנה במשבר ככל שפויול מתבגר, פיקה לא מסוגל להחזיק את ההגנה לבד והמגינים מרוכזים בהתקפה. הבעיה שכדי להביא בלם צריך לוותר על הבאה של כישרון כמו ניימאר וזה צעד לא פופולארי.

עובר אורח 13 באפריל 2014

לא איתך לגמרי בזה. בכל זאת היו צריכים חלוץ במקום זלאטן, ווייה היה נראה מישהו שמאוד מתאים לסגנון. מה גם שהוא קרע רשתות בכל עונה בולנסיה.
את פאברגס בטח שצריך. ברור שצריך להכשיר מישהו לעידן שאחרי צ'אבי.
גם את אלבה היה צריך, בגלל העזיבה של אבידל.
זה שצריך בלם לא אומר שאין צרכים אחרים.

משה 13 באפריל 2014

להרחיב ולעבות את הסגל תמיד רצוי, השאלה היא אם זה הצורך הראשון במעלה. לדעתי בארסה חיפשה את הנוצץ על חשבון ההכרחי. אחרי אבידל עדיין היה לקבוצה מגן שמאלי מצויין, תקרא מה שכתב סאל אמרגי על ססק, הם ויתרו על תיאגו בשבילו(בוא נזכור שתיאגו בא בחינם).

שי 13 באפריל 2014

אבל בפועל פברגאס לא מקבל שום הכשרה לתפקיד של צ'אבי, הוא משחק המון בשלישיה הקדמית ומרטינו מעדיף בכלל לעשות רוטציה בין צ'אבי ואינייסטה. ועזוב שהדרך הכי טובה להכשיר את פברגאס הייתה להשאיר אותו בארסנל…
עושה רושם שהתוכניות לטווח ארוך של ברצלונה הן א- לאו מסי; ב- להביא את הילדון הברזילאי ההוא שאומרים שהוא מסי הבא.

בני תבורי 13 באפריל 2014

המשבר של ברצלונה? מה עם המשבר של ערוץ הספורט?

אסף THE KOP 13 באפריל 2014

+ 1

נדב יעקובי פותח סוכת אבלים.
שגיא כהן מבצע קריעה.

ק. 13 באפריל 2014

נדב יעקובי אוהד אתלטיקו. לא נראה לי שרע לו כ"כ בימים אלה…

עובר אורח 13 באפריל 2014

אוהד סלטה ויגו

אסף the kop 13 באפריל 2014

לי זה נשמע בשידור כאילו נדב יעקובי אוהד את מה שהבוסים שלו קובעים.

ק. 13 באפריל 2014

הו אאוהד אתלטיקו, ומתלהב מאד גם במשחקים של ריאל. מי שבלתי נסבלים בחוסר אובייקטיביות לטובת בארסה (ואני אוהד בארסה) הם יורם ארבל ואוחנה.
נכון שהכל נאמר על ארבל – אבל אתלטיקו פותחים בטירוף, האצטדיון בטירוף – והוא מגיב באדישות לשער בדקה השישית. יש גבול…

משה 13 באפריל 2014

אוחנה קיבל קשקשים מרוב צער.

אופיר 13 באפריל 2014

:-)

אסף THE KOP 13 באפריל 2014

מקום 3 בליגה הספרדית – משחק במוקדמות ליגת האלופות או משחק בליגה האירופאית ?

נ.ב.
במידה וברצלונה מסיימת מקום 3. האם יישארו לה אוהדים בארץ ?

אריאל גרייזס 13 באפריל 2014

לא זה ולא זה, עולה ישירות

משה 13 באפריל 2014

אני חושב שאתה טועה והיא הולכת למוקדמות.

סלים שיידי 13 באפריל 2014

שלישית עולה אוטומטית, רביעית למוקדמות. באיטליה ה3 למוקדמות וה4 באירופית. היא התחלפה עם גרמניה שם פעם זה היה כך והיום זה כמו בספרד(שלא בצדק, לטעמי- פיורנטינה שבמקום הרביעי הרבה יותר טובה מוולפסבורג שרביעית בגרמניה).

b 13 באפריל 2014

עולה ישירות. אין הבדל בכרטיסים בין 3 הליגות הראשונות

אבישי 13 באפריל 2014

חחחחח
האמת האוהדים שאתה מדבר עליהם עשויים למצוא את עצמם במצב מביך בסוף העונה הזו, ולעבור לאהוד את ריאל.

MOBY 13 באפריל 2014

הזליגה מתחילה לאתלטיקו

צור שפי 13 באפריל 2014

מקווה שלא, אין לי סבלנות לאוהדי הצלחות.

סלים שיידי 13 באפריל 2014

תגובה שמראה את הבורות של האנגלופילים בכדורגל האירופאי. מקום שלישי בספרד הולכת לליגה אירופית?? 3 הראשונות בספרד כותשות כל קבוצה בפרמיירליג! וה5 שאחריהן- סביליה, בילבאו, סוסיאדד, ויאריאל וולנסיה הן קבוצות מהטופ האירופאי בעשור האחרון ויכולות לנצח כל קבוצה באנגליה ביום נתון. אני לא אומר שאין בעיות בליגה הזאת אבל לכל ליגה יש את הבעיות שלה. ממליץ בחום- עוד שבוע וחצי, חצי גמר הליגה האירופית: סביליה-ולנסיה. יהיה אש.
ותזכיר לי מתי בפעם האחרונה נפגשו שתי אנגליות לדו קרב בשלבים הגבוהים של גביעי אירופה..? עם הספרדיות זה קורה בתדירות דיי גבוהה, באנגליות אני חושב שהאחרון היה ברבע צמפיונס של 2009 עם ליברפול וצלסי. בקיצור, ממליץ בחום לפקוח עיניים ולגוון בכדורגל שאנו צורכים, כי יש הרבה ממנו שם בחוץ..

no propaganda 13 באפריל 2014

יש ךי תחושה שאתה לא עומד בהמלצה של עצמך. ולגבי 3 הראשונות בספרד שכותשות את כל הפרמייר ליג, יהיה לנו אחלה של חצי גמר ליגת אלופות לבדוק את זה :)

סלים שיידי 13 באפריל 2014

למה ככה? עוקב בחום אחרי הליגה הצ'צ'נית השלישית. כדורגל לא משהו, אבל יש מכות :)

no propaganda 13 באפריל 2014

:)

סלים שיידי 13 באפריל 2014

עכשיו ברצינות, דווקא כן מקפיד לעקוב. בנוגע לחצאי הצמפיונס- מפגישים בין 4 מאמנים מהטופ העולמי ויהיה מעניין מאוד מה כל אחד מהם יצליח לסחוט מהקבוצה שלהם. אני אישית אשמח לראות את מוריניו וחבורתו נמחצת(לא יכול לראות אותו שמח עוד פעם) ואת אתלטיקו ממשיכה לזכיה בגביע.
אבל מי חושב על זה עכשיו?! היום משחק העונה באנגליה!

no propaganda 13 באפריל 2014

גם אני מעדיף לראות את אתלטיקו בגמר, אבל זה לא אומר שזה יקרה. ואם זה יקרה זה בטח לא יהיה "כתישה".

המאמן הכי טוב ואת זה שוב ראינו אתמול דווקא נשאר מחוץ לחצי הגמר.

סלים שיידי 14 באפריל 2014

הגזמתי עם המילה כתישה סתם רציתי להדגיש את העליונות. בנוגע לקלופ ודורטמונד, הם סובלים מעונה מאוד לא יציבה. הוא יודע להוציא מהשחקנים שלו המון אבל העונה איכשהו משהו שם לא מתחבר בלא מעט משחקים. מאמין שבעונה הבאה נראה מהם יותר. יהיה מעניין לראות אותם מול קבוצות כמו אתלטיקו, בארסה, פריז, ליברפול..

תוהה בדרכים 13 באפריל 2014

אכן. הספרדים כל כך הרבה יותר מצליחים מהאנגלים באירופה ומכוון (כאוהד ליברפול) הוא בטוח יודע שהאנגלים מקבלים 4 מקומות, זה מראה על ניתוק רציני לחשוב שהספרדים מקבלים פחות.

4 קבוצות מתוך 8 בחצאי הגמר האירופאיים הן ספרדיות. גם הספרדיות שעפו (מלבד סוסיאדד), הודחו על ספרדיות אחרות. דומיננטיות מוחלטת של הליגה הטובה בעולם.

תוהה בדרכים 13 באפריל 2014

אגב, עוד ביטוי להתנשאות האנגלופילית היא בתפיסה לפיה אהדה לקבוצות זרות לא אנגליות (ברצלונה בפרט) היא "אהדת הצלחות" בעוד אהדה לקבוצות האנגליות היא אהדה אותנטית.

למה? האם ליברפול או יונייטד יותר קשורות לישראל? האם הן מועדונים יותר היסטוריים מברצלונה (או ריאל)? הרי כל מי שאוהד ליברפול משנות ה80, אוהד אותה מכוון שבאותו פרק זמן היא הייתה קבוצה המצליחה ביותר והחשופה ביותר תקשורתית.

האהדה לקבוצות האנגליות עד שנות ה90 נבעה מהקולוניאליזם הבריטי. ברגע שאנשים נחשפו לתרבויות כדורגל אחרות, הגיוני שחלקם יבחרו לעצמם קבוצות מתרבויות כדורגל אחרות.

הכדורגל האנגלי נחות מהספרדי בכל אספקט מלבד כסף. אין שום סיבה הגיוניות להתנשאות האנגלופילית על תרבות כדורגל כל כך עליונה על שלהם.

אסף the kop 13 באפריל 2014

זאת לא בורות.
פשוט הליגה הספרדית מעניינת לי את התחת.

תוהה בדרכים 13 באפריל 2014

בוודאי שזו בורות. הרי אתה יודע שליגה שבה ג'רדן הנדרסון נחשב לקשר מצטיין מקבלת 4 מקומות. למה שהספרדית תקבל 2?

אסף the kop 13 באפריל 2014

תאמין או לא, אני יודע כמה עולות מהליגה האנגלית.
אין לי מושג כמה עולות מהליגה הספרדית, האיטלקית או הגרוזינית לצורך הדיון.

סלים שיידי 14 באפריל 2014

בורות הוא לא מונח שמאפיין רק חוסר ידע. מבחינתי, הוא מאפיין חוסר רצון לדעת עוד ולהעמיק ומתקשר מאוד לקיבעון מחשבתי. מה שאני אומר זה שאתה לא יכול להגיד שזה לא בורות לפני שאתה מנסה בכלל לצאת מהבועה האנגלית שלך. ואת זה אתה שומע כרגע מאוהד ליברפול שאתמול היה יום חג מבחינתו לפחות כמו היום בערב.

ק. 13 באפריל 2014

מניח שיש משהו במה שאתה אומר לגבי השחיתות.
עם כל הכבוד לחכמה בדיעבד פה בחלק מהתגובות – צורך ביצירתיות מול צפיפות (יותר ממה שפדרו ואלכסיס הציגו שנה שעברה) ובכלל בחלק הקדמי זעק בשנה שעברה (התלות במסי וכו'…) ודווקא הצליחו לשרוד יפה חודשיים וחצי שלו בחוץ. אמנם לא היה בקושי משחק אחד שגם ניימאר וגם מסי היו טובים, מצד שני היו 4 חודשים שהיו פצועים ביחד (בלי חפיפה).
מה שקורה עם הבלמים זה באמת בזיון מקצועי ולא קשור לדעתי לשחיתות. פיקה (למרות שהשנה פחות נורא מהשנתיים שלפני) זייף, מסצ'רנו שחקן טוב, אבל לא בלם וחתום על כמה שערים במשחקים חשובים שבארסה ספגה. דווקא הקידום של ברטרה טוב בעיני.
נראה מה יהיה בגמר גביע – שלא בטעות יגרום לאנשים להגיד דברים אחרים בדיעבד…

כסיפוביץ 13 באפריל 2014

אל תבכה רוני רון…זה סופו של כל בלון

הארכיון 13 באפריל 2014

ועוד עברו עבירות מס חמורות שהיו מכניסות כל מנהל עסק לכלא לשארית ימיו בשביל עסקאת ניימאר…
בקיצור, נגמר הכסף לשופטים אז קשה לבגיע ל"הישגים"…

matipool 13 באפריל 2014

דורפן – על מה אתה מדבר ?
שגיא כהן הבטיח לפני המשחק מול אתלטיקו שתוך שנה , מקס' שנתיים , ניימאר השחקן מס' 1 בעולם .
מי אנחנו מול שגיא ?
וברצינות – זה מדהים שלא דאגו שם לבלמים .
עכשיו לדברים החשובים באמת – יהיה מטורף היום באנפילד עם השילוב של טקס הזכרון להרוגי הילסבורו והמשחק נגד סיטי .

יונתן 13 באפריל 2014

כולנו חכמים בדיעבד.
החבורה החובבנית והמושחתת המתוארת כאן אחראית גם לקבוצה הטובה בהיסטוריה.
סתם שתזכרו.

עובר אורח 13 באפריל 2014

לא נכון. יש פה מקרה ברור של הסתאבות. הקבוצה התחילה ב2009 בנקודת שפל, ואז מינו את מאמן הנוער. העיפו את כל הסרטנים מחדר ההלבשה, ואיכשהו נוצרה מפלצת, כי התברר שהמאמן מאוד טוב, והבחור הזה מסי גם לא רע.
אחר כך הגיעו הסכמי ספונסריות עם קטאר, רכישות מפוצצות כל שנה, וגם כל ההנהלה התחלפה. רואים שההצלחה עלתה לראש וכל העסק נהיה מושחת

D! בארץ הקודש 13 באפריל 2014

הכל נכון
אבל עכשיו אחרי שעברתי על כותרות בעיתון הבעיה היא אצלנו
גם אצלנו.
עולה, יורדת, זוכה לא זוכה,
פעם לא ציפו מאף קבוצה (חוץ ממכבי סל) לזכות כל שנה או שנתיים בתואר. היום זו תדהמה "מה קורה לברצלונה?" – לא קורה כלום. הגלגל מסתובב.
אז במיינסטרים של התקשורת הבעיה חמורה יותר אבל כולנו עוסקים יותר מדי בתהליך די טבעי. מענייןומחכים לפעמים ללמוד כיצד אימפריות נופלות אבל נדמה לי שיש הרבה דמיון ופחות חידוש במקרה הזה.
חוסר ריענון של השורות. הסיבות לכך משתנות אולי.

ק. 13 באפריל 2014

+1
קורה שלא הכל הולך מושלם. לא משחקים מול אוויר.
כמה כדורים שהיו נכנסים מול אתלטיקו ולא היינו רואים את כותרות הבדיעבד האובר דרמטיות האלה (*הפוסט הזה לא דוגמה כי הוא מדבר על בעיה עמוקה יותר).

S&M 13 באפריל 2014

ההיסטוריה הרי מלמדת שאימפריות נופלות/מתפוררות מבפנים.

עופר 13 באפריל 2014

אני מקווה שכולם פה זוכרים שגם בעידן פפה בארסה איבדה אליפות והודחה מליגת האלופות.

אבל לעניינו – ברור שבארסה הנוכחית בדעיכה
הכוכבים מתבגרים, ההגנה לא חוזקה, השחיתות וכו'.

הכל נכון

אבל לדעתי מעבר לכל – ניימאר הרס להם את העונה.
ניימאר הוא נטע זר בקבוצה. הוא לא משתתף במשחק המסירות. ברגע שהוא מקבל כדור, בד'כ בצד שמאל, כל הקבוצה עומדת ומסתכלת.
ברוב הפעמים זה נגמר באיבוד כדור
לפעמים הוא מצליח לתת איזו מסירת רוחב סבירה.

אבל זה לא הכל – ניימאר לקח את המקום בהרכב של פדרו/סנצ'ס, כאשר שניהם כבשו העונה יותר ממנו. וכמובן ששניהם עושים גם לחץ גבוה על שחקני היריב.
פדרו וסנצ'ס פרחו בתקופה שבה ניימאר היה פצוע/לא עלה בהרכב באופן קבוע. מאז שהוא באנקר בהרכב – הם דעכו, ואיתם ברצלונה.

יש לי גם הרגשה שרוב שחקני בארסה פשוט לא אוהבים אותו – לא רק בגלל צורת המשחק שלו אלא גם בגלל מעמדו ככוכב שהוצנח ומקבל סכומי עתק.

אני לא אומר שבלי ניימאר בארסה היו זוכים בכל התארים. אבל אני חושב שבסך הכל היינו רואים קבוצה טובה יותר.

כסיפוביץ 13 באפריל 2014

וואו. אילו תמונות מאנפילד

תוהה בדרכים 13 באפריל 2014

לחלוטין לא מסכים. הרכישה של ניימאר הייתה מהמוצדקות. על הדרך אפשר להתווכח, אבל אני בספק אם הייתה אפשרות אחרת בדרך שבה הזכויות על הכרטיס שלו מחולקות בין גורמים שונים.

אין קשר בין הרכישה של ניימאר ואי רכישת שחקני הגנה. הרי גם אם הרכישה הזו סגרה את התקציב נטו, לא צריכה להיות לברצלונה בעיה למכור שחקן ולממן בדרך הזו בלם ברמה גבוהה. ולא חסר לה שחקנים שניתן לוותר עליהם ויש להם ערך שוק גבוה.

פשוט מאד, לברצלונה יש ניהול ספורט ברמה נמוכה מאד (זוביזרטה) וזה היה נכון גם בעבר, רק שהיום שהשלד הקיים פחות חזק, כישלונות הרכש בולטים יותר.

מעבר לבעיות בהגנה והפציעות, לברצלונה יש שתי בעיות:

א. באופן טבעי, היא קבוצה שבעה (לא מבוגרת, אם אתה מסתכל על גילאי השחקנים). בליגה שהיא מצד אחד החזקה באירופה ומצד שני צריך 95 נקודות בכדי לזכות בה ואין כמעט מרווח טעות במשחקים ה"קטנים", זה קריטי.

ב. היא גרועה מאד בלגרד תוצאות ביכולת חלשה. ריאל מדריד לא נראית יותר טוב במשחקי החוץ מהסוג הזה, אבל כמעט תמיד היא מצליחה לנצח אותם, או לפחות לא להפסיד. זה ההבדל.

חלק מזה נובע לדעתי מהעדר חלוץ טבעי בסגל. עוד טעות קשה בבנייה של קבוצה.

עומרי 14 באפריל 2014

אני לא עוקב אחרי הפרשה יותר מדי – מישהו יכול לתמצת מה החשדות לגבי בעיית האינטרסים בהנהלת בארסה שרונן מדבר עליהם?

מבחינה מקצועית – אני דבק בעמדה שאין שום סיבה (שום סיבה) לסווג את החתמת ניימאר כצעד שגוי. הוא בעונה ראשונה מצוינת לשחקן בן 22 שמגיע למועדון הגדול בעולם. הוא נתן לא מעט משחקים טובים. הסטטיסטיקה שלו סבירה. הוא וינר.
שחקן כמוהו יש לך הזדמנות אחת להשיג.

Comments closed