q&a

מוריניו זה הבודק. אם יש איזה באג בשיטה שלך הוא ימצא אותה

כתבתי פה לפני כמה שבועות שלדעתי הדיון הטקטי היום בכדורגל נמצא בין גווארדיולה לקלופ. שישנה הסכמה על הלחץ – אבל חילוקי דיעות אם הנעת כדור או מהירות הם הנשק ההתקפי היעיל. נראה לי שהתשובה היא בערך: הכי טוב להגן בלחץ עמוק אבל להתקיף על פי הכלים שיש לך.

אבל שאלו אותי מה עם מוריניו? למה לא כללתי אותו? מה עוד שהוא טקטיקן לא קטן ואף גדול. מה עוד שאני כן ממעריציו של האיש ולא שותף לקינה של ״אנטי-כדורגל״ (כי אינני מכיר במושג הזה).

מוריניו זה הבודק. אם יש איזה באג בשיטה שלך הוא ימצא אותה. הוא איש הQA.

אגב, גם באגים ברוח לחימה, כושר גופני ודברים אחרים הוא מוצא.

ברנדון רודג'רס, נקודות מפתח - חלק 1
בלאט, פיינל פור

174 Comments

מנחם 23 באפריל 2014

נהדר!

אביעד 23 באפריל 2014

מעולה!

edgecator 23 באפריל 2014

ענק!

אריק 23 באפריל 2014

יפה!!!
אני גם יודע מי הוירוס…

דורפן 23 באפריל 2014

מה ההסכמות הללו? תתחילו לריב כבר!

אריק האחר 23 באפריל 2014

לא נריב אבל נשאל
הייתה רוצה אותו בעונה הבאה ביונייטד?

דורפן 23 באפריל 2014

לא. אני רוצה אותו בצ׳לסי!

הארכיון 23 באפריל 2014

אהבתי

הופמן 23 באפריל 2014

גאוני.
+1 מראש לכל התגובות שיהיו פה.

דור בלוך 23 באפריל 2014

מדוייק, כרגיל.

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 23 באפריל 2014

רק הערה – אין קשר בין QA (Quality Assurance) ל-Q&A (Questions & Answers).

דורפן 23 באפריל 2014

אתה צודק. אבל השאלה מה באמת התפקיד של מוריניו. הוא הרי לא עובד מטעם מי שמייצר את הטקטיקה – נניח עוזר של גווארדיולה לענייני איומים. הוא שואל שאלות מעצבנות.

אופיר 23 באפריל 2014

ובכן, זה מאשש את מה שרבים מאיתנו חושבים: האיש לא טרם ולא חידש דבר.

דורפן 23 באפריל 2014

מה שששון כתב למטה. הקיו אנד איי זה הדבר הכי חשוב במוצר

אריק 23 באפריל 2014

זה פשוט לא נכון!!!
מזכיר לך שעד שהוא הגיע שיחקתם עם ויירה ופראולר באמצע.
הוא ואנצלוטי שלא מקבל גם קרדיט עם מילאן הנפלאה שלו העבירו את כובד המשחק לאמצע. צלסי שלו היתה מכונה נהדרת וגם ריאל.

עדידס 24 באפריל 2014

כל כך נהדרת שהוא לקח 4 תארים מ – 20 אפשריים ?

JM 25 באפריל 2014

כל כך נהדרת שהיא שברה כל שיא ספרדי בעונת 2012 עם 121 שערים ו100 נקודות.

JOSH 25 באפריל 2014

בתקופתו בפורטו הוא נחשב למאמן הכי חדשני בעולם והוא פיתח שיטות אימון שהתפשטו גם ברחבי העולם. כשהגיע לצ'לסי הוא היה הדבר הכי מרענן בכדורגל העולמי.
במקרה, או שלא, מאז שהוא פרץ לתודעה הכדורגל השתנה בצורה דיי דרסטית (גם ברצלונה תרמה לזה).

חוץ מזה שהאיש פשוט גאון ויודע להפיק את המירב ולשחק בטקטיקה בצורה מטורפת.

כחול 23 באפריל 2014

פשוט נהדר!

ששון 23 באפריל 2014

QA טוב זה הדבר הכי חשוב במוצר.

דוד 23 באפריל 2014

מוריניו זה האיש שמעיר אותנו אחרי ששקענו בחלומות נעימים על אגדות מסי וטחנו לכולם את האוזניים עם המשפטים 'הקבוצה הגדולה בתחולדות המשחק' 'כדורגל מכוכב אחר' 'הנה לכם שהרומנטיקה מנצחת'. ואז מגיע האיש ההוא ומראה לנו שוב ושוב שאין שיטה/ שחקן שחזקים יותר מסגירה נכונה ומהבנה ומחוייבות טקטית

דורפן 23 באפריל 2014

מה שאני אוהב הוא קריאות האוי וויי. ״מוריניו עשה בונקר בחצי גמר גביע אירופה!״ מה שנקרא רעם ביום בהיר.

דוד 23 באפריל 2014

כל האנשים הציניים אוהבים את מוריניו (וגם אני)
אתה זוכר שכתבת במונדיאל הקודם אחרי ה 4-0 של גרמניה על ארגנטינה משהו כמו 'אמרו להם שמסי הוא המשיח אבל לגרמנים אין עסק בנסתרות, מצמידים לו שחקן על רגל שמאל והוא לא יותר טוב מגולן חרמון'

רונן דורפן 23 באפריל 2014

לא חושב שכתבתי דבר כזה

דוד 23 באפריל 2014

'ברגל ימין הוא לא יותר טוב וכו"
בישראל היום

רונן דורפן 23 באפריל 2014

לא אני!

תומר חרוב 23 באפריל 2014

גולן חרמון הוא אגדה

יוני 23 באפריל 2014

מוריניו לוקח את הפרקטיות והפרגמטיות לקצה. לא מעניין אותו מה חושבים, מה כותבים, ואם נראה שאכפת לו זה כדי לעודד מוטיבציה בקבוצה שלו. הוא מנהיג אמיתי, פצצת כריזמה.

סימנטוב 23 באפריל 2014

יפה!

רוני יעקוב 23 באפריל 2014

2 מאמנים השפיעו הכי הרבה על הכדורגל בעשור האחרון,פפ עם הטיקי טאקה ומוריניו ,כאשר כולנו חשבנו שהטיקי טאקה או טוטאל פוטבול עומד להביס את כל שאר סיגנונות הכדורגל וכולם עשו במכנסים מול בארסה האיומה,הגיע הגאון מוריניו ועצר אותם בשיא השליטה שלהם בעולם הכדורגל,כאשר פרגי ושאר המאמנים הבכירים בעולם היו חסרי אונים מול בארסה,בא מוריניו ושיבש לבארסה את המשחק והפך את הטיקי טאקה הקטלני לאוננות במרכז המגרש
ההצלחה של דיגו סימיונה וזה שהוא ממשיך בדרכו של מוריניו מראה עד כמה האיש משפיע על הכדורגל העולמי

סתם אחד 23 באפריל 2014

זה אותו מוריניו שהתלונן על "טקטיקה מהמאה ה-19" של ווסטהאם?

רוני יעקוב 23 באפריל 2014

הוא טיפוס חרא אבל מאמן גאון

כספרי 23 באפריל 2014

הוא טיפוס מרתק…לדעתי "המיוחד" הולם אותו

אלי 24 באפריל 2014

מה שמדהים הוא שהוא אמר משהו אחר.
הוא אמר: "טקטיקה של המאה שעברה", ולפי מה שאני יודע המאה שעברה היא המאה ה-20 ולא ה-19.
אבל העיתונאים שלא היו מודעים לכך לאנחנו כבר במאה ה-21 עשו חישוב מוטעה, ומאז זה מה שכולם זוכרים.

דורפן 24 באפריל 2014

במאה ה-19 לא שיחקו בונקר

כספרי 24 באפריל 2014

בווסטהאם גם לא

סתם אחד 24 באפריל 2014

הוא אמר "כדורגל מהמאה ה-19" ועוד בכה והתלונן על ביזבוזי זמן. יש וידאו:
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2548381/West-Ham-play-19th-century-football-wed-need-drill-wall-Chelsea-boss-Mourinho-fumes-Big-Sams-negative-tactics.html

סתם אחד 24 באפריל 2014

והנה גם ביוטיוב
http://www.youtube.com/watch?v=uGuWn4gtTHs

גיל 23 באפריל 2014

מעולהף רק שאנשי QA לא מרוויחים כמוהו.

אני לא חושב שהיה אנטי גיבור כזה בכדורגל העולמי מעולם. אם הייתי אוהד את הקבוצות שלו הייתי מתעצבן אבל בתור אחד מבחוץ אני באמת אוהב את האתגרים שהוא נותן. מה שעוד ייחודי אצלו זה שהוא עושה את זה לא במועדונים קטנים או עם שחקנים נחותים אלא ברמה הגי גבוהה של השחקנים מה שהופך את אתגר הפיצוח שלו ליותר קשה. אני מת שיגיע לגמר נגד ביירן.

אביאל 24 באפריל 2014

גיל – אתה יודע מה מוזר, שאין אוהד של צ׳לסי שלא מת על מוריניו, בפורטו הוא אגדה לנצח, באינטר אין עוררין ובריאל יש פה ושם כמה מבוגרים שחיים את האתוס של הקבוצה שמביעים תרעומת אבל עדיין יש בברנבאו יש שלטים של מוריניו (לאיזה מאמן משני העשורים האחרונים יש שלטים בברנבאו ? אולי אחד של דל בוסקה) ויש הערכה גדולה אליו בקרב האוהדים השרופים, בעיקר בגלל שהוא החזיר את ריאל לקדמת הבמה האירופית וגם בגלל שהוא גרם לריאל להסתכל בתוך הלבן של העיניים של ברצלונה ולמעט המשחק הראשון, ריאל התחילו לשחק בלי פחד מברצלונה.

גיל 24 באפריל 2014

אני חושב שזה נובע מזה שהוא נשאר מעט זמן בקבוצה. הוא שורף את כל הגשרים אחרי שלוש שנים. 5-6 איתו וגם לאוהדים היה נמאס.

אביאל 25 באפריל 2014

גיל – הרבה מאוד מאמנים היו שנה-שנתיים בקבוצה והם זוכים לאינסוף קיטונות של בוז, אם הוא שורף את כל הגשרים אחרי שלוש שנים זה אמור לזלוג גם לאוהדים.

לדעתי האישית (למרות שאני מת על מוריניו) הדרך בה הוא עזב את אינטר היתה חסרת כבוד, זה לא מונע משום אוהד אינטר להלל יום ולילה את מוריניו.

גיל 25 באפריל 2014

את הגשרים נראה שהוא שורף עם ההנהלה וגם חלק מהשחקנים ולאוהדים באמת לא איכפת, אבל אם הוא ממשיך לאורך זמן כנראה יתקשה לשמור על קונצנזוס (אין לדעת, הוא אף פעם לא עשה את זה).

מתי 23 באפריל 2014

אתמול הוא בדק אם אפשר לנצח את אתלטיקו על ידי שעמומה למוות. תוצאות הבדיקה? לא ברור

תומר חרוב 23 באפריל 2014

אין על קטאנצ'יו באמת טוב. קרבות האוויר אתמול היו מרהיבים, היו חסימות של כדורעף עם הראש.

Avigoal 23 באפריל 2014

אולי היה צריך להיות רופא

אריאל גרייזס 23 באפריל 2014

מעולה

גלן 23 באפריל 2014

עם הטרנינג אתמול אני לא רואה אותו ב QA

בני תבורי 23 באפריל 2014

מוריניו הוא אברם עם בלורית.

ערן 23 באפריל 2014

הרסת אותי עכשיו :)
אני מכיר לפחות אקורא אדוק אחד של דה-באזר שיקבל שבץ מעצם ההשוואה…

כספרי 23 באפריל 2014

אברם הוא אברם…תופעה ייחודית בשמי הקוסמוס. הלוויין האנושי

אופיר 23 באפריל 2014

אנצ'לוטי זה הדבר האמיתי. מה לא הייתי נותן כדי לראות אותו אצלנו במקום ונגר.

סימנטוב 23 באפריל 2014

קצין וג'נטלמן

אופיר 23 באפריל 2014

וטקטיקן ו-ווינר.

כספרי 23 באפריל 2014

וונגר הוא האניגמה הכי גדולה בעיני…מצד אחד אני חושב שהוא מאמן נפלא ומצד שני הוא פשוט מוזר האיש הזה. מוזר מאוד

אופיר 23 באפריל 2014

הוא מאמן הרבה פחות טוב ממה שנהוג לחשוב.

כספרי 23 באפריל 2014

מה ששווה בדיקה אצל וונגר אני חושב שהוא המאמן שהיו לו הכי הרבה שחקנים פצועים

סימנטוב 23 באפריל 2014

כשאני רואה פוסט קצר עולה בי חיוך, אני מכין כוס קפה מתיישב בצפייה, קורא, הארומה והמילים שלפני… אני לא צריך סוכר

אורי 24 באפריל 2014

אין כמו הפוסטים הקצרים!

martzianno 24 באפריל 2014

+_+

אריק האדום 23 באפריל 2014

מלא אנשי QA אפורים יודו לו בימים הקרובים רונן, זה בערך הדבר הכי מעניין שקרה להם בעבודה בעשור האחרון

אריק האדום 23 באפריל 2014

אגב, מוריניו גם מתאים להיות PMO. איש של פרויקטים

פאקו 24 באפריל 2014

הכדורגל שהוא מציג עושה לי PMS (ואני בכלל גבר)

משה אהרון 23 באפריל 2014

אהבתי.
אבל אני חושש שזו תכונה של מוריניו ולא שיטת משחק כמו שתיארת את פפ וקלופ.
אני מאוד אוהב את מוריניו בגלל התכונה הזו, אבל אני חושב שהוא יותר עקבי ממה שנראה. משחק ההגנה שלו הוא לא ריצת עמוק על כל שחקן שהכדור מגיע אליו, אלא הגנה רגועה, שקטה וממושמעת שמשחקת בצורה של שכבות ובכך מעקרת את הנעת הכדור של היריבה. במחינת מוריניו תניע את הכדור כמה שאתה רוצה. מתוך ההגנה, המעבר להתפקה לרוב יהיה מהיר ומבוסס על החלוץ כציר והקשר 50/50 והקשרים ההתקפיים ככלי החדירה לרחבה.

דוני דארקו 23 באפריל 2014

בסופו של יום ,בן אדם מתיישב לראות משחק כדורגל בין שתי קבוצות שהוא לא אוהד מסיבה אחת בלבד. אתמול בניגוד להיום התנאי הזה לא התקיים. ובניגוד לעבר הרחוק מאוד שבו אפשר היה להסביר את הטקטיקה "הגאונית"(כל מי שצפה בכדורגל ההגנתי של שנות ה-90 יודע שמוריניו לא המציא את הגלגל)בתקציב נמוך או בסגל עני יחסית(פורטו ,אינטר) ,בעבר הקרוב ובהווה עם הסגל הנוצץ והעשיר של צ'לסי אפשר להגדיר את הטקטיקה של מוריניו במילה אחת : פחד .

אביאל 24 באפריל 2014

אבל צ׳לסי של הידניק ודה מתאו עשו אותו דבר.

שלו 23 באפריל 2014

מוריניו זה ואן-חאל המודרני.

כספרי 23 באפריל 2014

בעניין קצת אחר. אני צופה עכשיו בבאירן-ריאל ותוהה בקשר לתפקיד הפרשן…אולי צריך לקרוא לתפקיד הזה עוזר שדר או חבר לשידור כי פרשנות זה לא

שלו 23 באפריל 2014

מאז שהבת שלי אכלה את כפתור הווליום והוא תקוע על 0, שידורי ערוץ הספורט הרבה יותר איכותיים,מומלץ.

שי ס. 24 באפריל 2014

גדול שלו, אני מעמיד את זה על דעת עצמי כתגובת העשור בבלוג.

כספרי 23 באפריל 2014

אתה מחמיץ את נדב יעקובי מתלהב ממאזן הקרנות של באיירן

שלו 23 באפריל 2014

אני כנראה אשרוד את זה…

יואב בורוביץ' 23 באפריל 2014

דורפן- אין דבר כזה "שיטה". זו המצאה ישראלית (של פרשנים גנבי דעת). בשום מקום אחר בעולם לא משתמשים במושג הזה, "שיטה".

דניאל אחר 23 באפריל 2014

הנה דוגמא אחת, של אחד מבכירי הכותבים על כדורגל (מחוץ לישראל)
http://goo.gl/CJgP2r

רונן דורפן 24 באפריל 2014

בורוביץ׳ – לפעמים זה שטוענים משהו שנים רבות לא עושה את זה נכון.
זה נכון בערך כמו שאני אגיד – ״זו סתם גניבת דעת זה שאומרים לי שבכדורסל יש שמירה אזורית ושמירה אישית״. אני יכול לטעון זאת בלהט – אבל זו תהיה טעות.

אבל נתרכז בנושא גניבת הדעת הישראלית. בהונגריה, הולנד, איטליה ועוד הרבה מדינות סבורים שיש שיטות משחק. הנה למשל מאמר בוויקפדיה http://en.wikipedia.org/wiki/Formation_(association_football)
זה כמובן לא צריך לשכנע אותך שיש שיטות משחק – אבל לפחות תדע שהפרשנים בישראל לא רימו אותך בעניין.

επτά 24 באפריל 2014

צריך לשלוח את בורוביץ' לסיבוב בקוברצ'אנו, עם דגש על הספרייה שבמתקן.

יואב בורוביץ' 24 באפריל 2014

דורפן- המאמר שלך מתייחס למערכים (4-4-2 וכו'). כמובן שיש מערכים (אם גם חשיבותם לא גדולה במיוחד. כיוון שהאוריינטציה של השחקנים חשובה מהם. כלומר אפשר לעלות עם 4-4-2 התקפי ביותר ואפשר לעלות עם שלושה או ארבעה קשרים הגנתיים בקישור, כלומר שלמערך ה"מספרי" אין חשיבות רבה). כמובן שגם יש סגנונות משחק למרות שלמעט מאוד מאמנים או קבוצות יש סגנון עקבי מאופיין.
אבל אין דבר כזה שיטה!

רונן דורפן 24 באפריל 2014

יש מערכים. אליהם מתייצבים השחקנים ומבצעים הוראות על פי הסגנון שבו הוכשרו על ידי המאמנים. ואז יש גם דרכי פעולה.

דרכי פעולה קבוצות בתוך תבנית (מערך קבועים) זוהי שיטה – אלא אם ברצונך לתקן את המילון העברי-עברי.

אולי אתה מתכוון שאין דבר כזה שיטה. בכלל. ביקום. אין שיטה. יש רק מערך (תבנית) ואז סגנון. אז אני מבין. זה נשמע לי קרוב למכניקת הקוונטים ואולי לכך אתה מתכוון.

אבל אם יש שיטה לקבוצות פוטבול אמריקאי, לביצוע אופרות של פוצ׳יני, לכיבוש פיתה סורית ברמת הגולן, אז גם יש שיטות בכדורגל. אגב גם קבוצות פוטבול אמריקאי, אופרות וכיבושי פיתות מבוצעות לעתיים גרוע.

επτά 24 באפריל 2014

מערך + אורינטציית השחקנים במערך + צורת המשחק שהוחדרה ע"י המאמן = שיטה

אלא אם אתה טוען שהכל בכדורגל אקראי לחלוטין, השיטות קיימות.

זאת לא קונספירציה של פסבדו-פרשנים ישראלים שהגו תוכנית להחדיר לשימוש היומיומי מונח מומצא על מנת שהציבור יחשוב שהם אינטליגנטים. אין בונקר תת קרקעי שמארח פגישות סודיות בניצוחו של שגיא כהן. יש משחק שמשוחק כבר 150 שנה מסביב לעולם ולאורך השנים הוא איבד מהפשטות של 11 גברים רצים אקראית אחרי כדור. שוב פעם, זאת לא קונספירציה של פסבדו-פרשנים. המשחק ברמות הגבוהות קצת מסובך יותר ממה שאתה מנסה להציג אותו.

רונן דורפן 24 באפריל 2014

דוגמא לשיטה: ברצלונה של גווארדיולה (אתה צודק שהוא לאו דווקא המציא)

לאחר איבוד כדור, תנועה מהירה אל כוון השחקן עם הכדור בתוך סגירה במטרה לנצל את האופציות המועטות שיש לו (המצב הוא אקראי) לביצוע טועת. זוהי שיטה להוצאת כדור.

עם הכדור – מסירות אל עבר השחקן לו יש את השטח הגדול ביותר סביבו ולאו דווקא אל השחקן במצב הקדמי יותר. זאת במטרה לגרום לתנועה ההגנתית הגדולה ביותר. זוהי שיטה לגרום לקבוצה יריבה להתעייף.

זה פשוט ברור לעין – ועונה על כל הגדרה של שיטה.

יואב בורוביץ' 23 באפריל 2014

וגם: ליברפול לא לוחצת לא פחות טוב מדורטמונד או מבאיירן. כשיש לך שחקנים מהירים ואגרסיבים ואתה אומר להם ללחוץ- הם לוחצים. כמעט תמיד קבוצות חזקות מאוד- לוחצות. אין בכך חדש (למרות שגם בין קבוצות טובות יש כאלה שלוחצות יותר ויש כאלה שפחות). אבל גוואדיולה וקלופ לא המציאו שום דבר. למרות שזה תורם כמובן לאינטלקטואליזציה ולגלוריפיקציה של המשחק- ולכן כותבים זאת.

יוגב 25 באפריל 2014

נתנו לך באתר הזה בלוג שלם, שזה פלטפורמה גדולה ונוחה, לכתוב איזה שטויות שבא לך.
בשביל מה התגובות האלה שנראות כאילו הן פרובוקציה נטו?
ג'וני, טרול…
זה לא משנה איך מסתכלים על זה.

מה פתאום היה חשוב לך לפתוח דיון חסר משמעות על אם יש או אין שיטה בכדורגל?!

תוהה בדרכים 23 באפריל 2014

מוריניו הולך להפסיד ליגה פעם שלישית בארבע עונות. כל הפעמים לקבוצות נחותות תקציב משלו (בהנחה שליברפול יזכו).

אם בעונה שעברה הוא הצליח להפסיד אליפות ב15 הפרש לקבוצה ששיחקה בלי מאמן חצי עונה, העונה שכלל את הגאונות שלו והצליח להפסיד אליפות (כנראה) לקבוצה שעולה בהרכב עם ג'ורדן הנדרסון, רחים סטרלינג, גלן ג'ונסון, סקרטל, ג'ו אלן ושאר כוכבי על. גאון, מה יש להגיד.

העיקר שהוא מתלונן שאין לו התקפה, כאילו מישהו הפריע לו להביא חלוץ ב100 פאונד שהוא הוציא הקיץ. העיקר שהוא הצליח להיראות כמו אלמריה ביום רע מול קבוצה שההרכב הראשון שלה עלה 40 מיליון יורו. גאון כבר כתבתי?

האמתי היא שאתמול הוא בסך הכול עשה את בונקר שכל מאמן שני באנגליה עושה בהצלחה נגד הקבוצה שלו. לא באמת צריך להיות גאון כדורגל בשביל להעמיד עשרה שחקנים מאחורי הכדור ולא לנסות לשחק כדורגל. סם אלרדייס לעשירים מאד.

אנצ'לוטי הראה לו היום איך עושים את הדברים נכון: משחקים בלי הכדור אבל מסכנים יותר את השער ומצליחים להיות הקבוצה העדיפה עם פחות מ30 אחוז פוזשן. סימאונה יראה לו ביום רביעי הבא.

סימנטוב 23 באפריל 2014

אנצ'לוטי עשה היום בי"ס, הוציא את העוקץ מבאיירן ושיחק די תכליתי (יכלו להיות יותר אמיצים אבל לא צריך להתחזר).
סם אלרדייס לעשירים מאד – קורע… יש לו את היכולת המופלאה להציג את הקבוצה שלו כאנדרדוג.

matipool 24 באפריל 2014

תוהה – הנדרסון וסטרלינג הפכו במהלך העונה הזו משחקנים בינוניים / מאכזבים ( הנדרסון ) שעתידם לא ברור ( סטרלינג ) לשחקנים נפלאים ומפתיעים עם עתיד גדול אבל אתה עדיין צודק .

רומן 25 באפריל 2014

הי גאון, אני אישית אזכור לכתוב לך אחרי שצלסי תעלה לגמר שבוע הבא.
פשוט אין לך שום מושג בכדורגל, עוד גאון שיודע לספור כסף של אחרים, בונקר שמונקר 0-0 בחוץ בלי להזיע זה קלאסיקה אירופאית.
הלו זה כדורגל, לא מתאים לך, לך לראות נפילים אמריקאים שזורקים כדור כתום לסל.

יוסי מזרחי 23 באפריל 2014

ראינו היום שוב, איך הטיקי טקה ההוא מביא השגי על בסטטיסטיקה, וכלום- מול מי שלא מפחד מאותה 'הנעת כדור' ושליטה באחוזים. ובאיירן יצאה בזול מבחינת התוצאה שהיתה צריכה להיות שלוש אפס בחצי הראשון ,אם להסתכל על ההזדמנויות הממשיות שהיו.
כשבאירן חזרה לשחק כדורגל יותר ויותר לקראת הסיום היא היתה קרובה יותר לתת גול.

תוהה בדרכים 23 באפריל 2014

אין שיטה מושלמת בכדורגל- לכל סגנון יש חסרונות ויתרונות. אתה גם לא משחק מול עצמך, אלא מול קבוצות חזקות מאד עם מאמנים מצוינים שיש להם את המטרות והרצונות שלהם.

הכדורגל הלא טיקי טאקה של פרגוסון הביא שתי אליפויות אירופה (שגם הן היו במזל גדול) ב25+ שנות אימון ביונייטד. הכדורגל של מוריניו הפסיד בשישה מתוך שמונה חצאי גמר.

יוסי מזרחי 24 באפריל 2014

תוהה רק למען הדיוק ההסטורי.
ב14 השנים הראשוהטת שלו, לא היתה רלונטיות למפעל הזה ביונייטד, כלומר היו חמש שנות ההרחקה מאירופה, היו שש שנות הראשונות שלו במועדון ,עד 92 שבהן יונייטד לא היתה אלופה וכמובן היה החלק השני בתקופה שלו, שבו לקחנו שתי אליפויות והיו עוד חצאי גמר אבל לא במספר מספיק למועדון בסדרי הגודל האלה.
שיטה??? מה הקשר לכן או לא זכיות.
באשר לטיקי טקה, היא היתה דומיננטית בבארסה של שנות השיא בעיקר בגלל אוסף השחקנים והמוציא לפועל היחודי שמשחק שם.מערך נכון נגד, מראה כמה השיטה הזו טובה לסטטיסטיקה.

wazza 24 באפריל 2014

כאשר אתה כותב מזל גדול אני מניח שאתה מתייחס לגמר מול באיירן ב99 שבאמת היה לנו המון מזל אבל בדרך לשם עברנו בית עם אותה באיירן וברצלונה שלך ואחר כך את יובה ואינטר.

גיל 24 באפריל 2014

שלא לדבר על זה שמנצ'סטר שיחקו בלי קין וסקולס.

wazza 24 באפריל 2014

לגבי זה אין מה לעשות כל קבוצה נתקלת במצבים כאלה אבל אני לא אוהב את זה שמגמדים את יונייטד רק בגלל הגמר שבאמת היה בו המון מזל.

גיל 24 באפריל 2014

ברור שזה קורה לכל קבוצה אבל המזל פה הוא של ביירן שהם לא שיחקו.

כספרי 24 באפריל 2014

לא מזל ולא נעלים. זה בדיוק דוגמה לשיטה של היוניטד (שלא רשומה על שם של אף מאמן…קצת באסבי וקצת פחות פרגי) רוח המועדון קוראים לשיטה הזו…אני זוכר שראיתי את המשחק והייתי משוכנע שמניו ינצחו..היה כתוב על המשחק הזה. כמו שעל הגמר ההוא באיסטנבול היה כתוב ליוורפול. אוהדי שתי הקבוצות אולי לא יהיו מוכנים להודות בזה אבל לקבוצות האלה יש D.N.A מאוד מאוד דומה…

no propaganda 24 באפריל 2014

הבעיה לא בטיקי טאקה, אלא בבחירת שחקנים למשחק והפעם גם חילופים. הצבת ראפיניה כמגן ימני זה פשוט חור בהגנה וזאת לא הפעם הראשונה השנה. החילוף של שווינשטייגר הוריד את הדומיננטיות של באיירן.

רומן 25 באפריל 2014

גדול!
כואב הלב לראות את רובן דוהר על האגף ופתאום נעצר ונותן עוד פאס אחורה, אני מקווה שזאמר ובקנבאואר יעצרו את הזוהמה הזאת ויעיפו משם את הכוריאגרף הזה לאיזה אולם שיאמן שם קטרגל וישחרר את עולם הכדורגל מהשיטה המתועבת שלו.

משה 23 באפריל 2014

אז המסקנה היא שבקבוצה של גוסטאבו פויט אין באגים ?

תוהה בדרכים 23 באפריל 2014

פויט עשה לו בונקר. מוזר שהקבוצה של מוריניו הגאון לא ידעה להתמודד עם זה.

רונן דורפן 24 באפריל 2014

בסופו של דבר חואן מאטה לא לקח שום נקודה מליברפול או סיטי – אבל אולי היה פורץ את הבונקר של סנדרלנד.

תוהה בדרכים 24 באפריל 2014

רונן,

אם במשחק כל כך מכריע לאליפות, מוריניו עצמו לא מצליח להתמודד עם בונקר של הקבוצה במקום האחרון בטבלה ועוד במשחק ביתי, אז אולי המסקנה היא שבכדורגל פשוט נורא קשה להתמודד עם שיטת המשחק הזו (כל עוד אתה לא מבקיע גול מוקדם שפותח את המשחק)?

רוצה לומר, מה כל כך גאוני במה שמוריניו עשה?

רונן דורפן 24 באפריל 2014

זה לא גאוני. זה לקיחת הדברים לקיצוניות. אני פשוט משועשע שאנשים המומים וכואבים מחדש. מה הוא לא ישב בלילה ואמר ״איך זה יכול להיות שעם קבוצה של 300 מליון אני אני לא אתקיף קבוצה של 80 מליון״? היכולת שלו לנטרל את הבולשיט והזעם של הצבור מכך שהוא עשה זאת הוא נפלא.

אבל הכי חשוב – לא כתבתי שהוא גאוני. כתבתי שבתוך ההתפתחות של המשחק עבודתם של מי שרוצים להיות גאונים נבדקת מול מוריניו. וזה מאד חשוב להתפתחות הטקטית. אחרת ירכשו עוד ועוד שחקני התקפה. הקלאסיקו יתחיל להגמר בתוצאות כמו 8-6 ואנשים יחשבו שהכדורגל התקדם בגלל זה.

מרסלו 23 באפריל 2014

ומה כל הדיבור על זה שמורינו עצר את בארסה? הוא בעיקר חטף מהם.

רוני יעקוב 23 באפריל 2014

מסכנים אוהדי מינכן,רצו שהינקס ישאר וקיבלו את פפ על הראש שחיסל להם את הקבוצה
חוסר הגמישות של פפ הרגה להם את הקבוצה,וכמובן הם מקנאים במוריניו אשר לא ספג בחוץ
כל מה שפפ היה צריך לעשות הוא לחכות לריאל בחצי ולעקוץ אותם,במקום זה הוא שיחק את לידים של אנצ'לוטי עם טיקי טאקה מטופש 75% החזקת כדור ואפס בעיטות לשער
ומה צפוי במינכן?
באיירן תוקפת בחמת זעם ואז רונאלדו ובייל הכשירים עוקצים ומכריעים את המשחק עם שער חוץ
חוסר הגמישות של פפ זה אסון לקבוצה שלו
שילך ויקח שיעורים אצל מוריניו הגדול

מתי 24 באפריל 2014

מה זה אסון, התפרקות מוחלטת מה שהולך שם בבאירן. כמעט יורדים ליגה.

אנדר 25 באפריל 2014

:) :) :)

היסטוריון של ספורט 24 באפריל 2014

לא יודע ממה מתלהבים ?
1. הישגים אוקיי אבל למה יותר מהיינקס ( שנע צ׳מפיון וגמר ב 3 עונות ).
למה יותר מאנצלוטי ( שנע גביעים ואולי עוד אחד השנה ;
למה יותר מפפ ( שני גביעים בפחות עונות ).
2. סגנון : מקבל את גישת רונן שאין דבר כזה אנטי כדורגל ( לפחות מבין את הרעיון ;.
אבל האם זה באמת חלומו הרטוב של האוהד המצוי ? ניחא אימנת את פורטו ולא היה לך כסף לכוכבים מבין .
אבל דחיל ראבק קיבלת את ריאל עם התקציב היקר אולי בהיסטוריה קיבלת את צלסי וזה מה שעשית מהם … יוון 2004 זה החלום ?
לבסוף רציתי לומר שעל כל בונקר מפואר של מוריניו מול מסי וחבריו יש גם תבוסה גדולה .
את 0-5 שכחתם ? ( או חצי גמר 2011)
בקיצור מוריניו מאמן השיגי טוב מאד … אך יש כמה וכמה שאינם נופלים ממנו
רק שהם עושים זאת בהרבה יותר קלאסי ומתו הנאה לצופה

נמרוד 24 באפריל 2014

ה 0-5 היה בקלאסיקו הראשון שלו בריאל. הושפל נכון אבל מאז זה לא חזר על עצמו ואני כמעט בטוח שהוא הוביל על בארסה בסיכום ה3 שנים.

החצי גמר ב2011 היה שקול ו0-0 עד הדקה ה60 ואז דני אלבס נתן הצגה גדולה וירידה על אלונקה מהדשא ( כמובן שהוא קיפץ תוך 30 שניות ) ופפה הורחק. למי שלא זוכר בהילוכים החוזרים רואים שהוא לא נגע בו אותו אדום פירק את כל ההגנה של ריאל שעלתה עם פפה בקישור באותו משחק ואז מסי ה"גדול" שם צמד וגמר את הסיפור.
ואגב גם בגומלין במצב של 1-0 לריאל נפסל גול חוקי של היגואין והמשחק נגמר 1-1

תוהה בדרכים 24 באפריל 2014

הוא לא היה קרוב להוביל. אפילו ב2012 עונת האליפות היחידה שלו, המאזן שלו מול ברצלונה היה שלושה הפסדים, שתי תוצאות תיקו וניצחון אחד.

כל הפוזה של הצליח מול ברצלונה נובע משני משחקים (אחד חסר משמעות) במצב שבו לברצלונה לא היה מאמן.

וטענות השיפוט מזכירות גונבי דעת חסרי מושג ובושה כמו עוזי דן. מוריניו עבר ברצלונה באירפה פעמיים בגלל שיפוט, גם ב2005 וגם ב2010 (גול באופסייד ברור של מליטו ושער חוקי של יא יא טורה שנספסל). באליפות ב2012 הוא זכה רק בגלל שיפוט.

מוריניו נכשל בספרד וכל גנבת הדעת על מעריציו השוטים לא תשנה את זה. לא מקרי שריאל מצליחה יותר בלעדיו.

תוהה בדרכים 24 באפריל 2014

גם אתמול היה פנדל ברור לטובת אתלטיקו שלא נשרק- המצב שבו לואיז דחף את ראול גארסיה על צ'ך. רק אף אחד לא מדבר על זה, כי אתלטיקו לא בוכים בתקשורת ואין להם מעריצים שוטים וחסרי מושג שיעשו להם לובי.

תוהה בדרכים 24 באפריל 2014

ופה המקום לציין, שגם בגביע האלופות הראשון שלו מוריניו זכה רק בגלל שיפוט אוהד, גם מול יונייטד וגם מול לה קורוניה.

דניאל אחר 24 באפריל 2014

נדמה לי שהשער החוקי שהזכרת היה של בויאן, אחרי שריקת יד די מופרכת נגד טורה.

תוהה בדרכים 24 באפריל 2014

צודק, טעות שלי. בכל מקרה, אף אחד לא מזכיר או מדבר על זה.

משה 24 באפריל 2014

כמה שטויות ה"תוהה" הזה כותב, ועוד משכתב את ההיסטוריה.
זה שעברו כבר 4 שנים מאז שמוריניו הדיח עם אינטר בקלילות את ברצלונה לא אומר שניתן לשכוח את העובדות.
"שער חוקי של בויאן?" – באמת?.
הכדור שנבעט בדקה האחרונה לתוספת הזמן פגע בבירור בידו של טורה, השופט שרק מיד, ורק שחקני ברסה המשיכו לשחק כאילו לא שמעו (על בדיוק כזה דבר הורחק ואן פרסי שנה אח"כ בקאמפ נואו על לא עוול בכפו). בויאן המשיך ובעט לשער בהתעלמות מהשריקה, ואפילו השוער סזאר לא ניסה אפילו להגיע.
אדוני התוהה בדרכים, לא כדאי שתתרכז בלהסביר איף שנה לפני כן שופט מוטה לא רואה 5 פנדלים בחצי הגמר?

matipool 24 באפריל 2014

תוהה – הגזמת לגמרי ביחס לעוזי דן . לא מתאים .

יוסי מזרחי 24 באפריל 2014

נכון.

אדם בן דוד 24 באפריל 2014

האיש מוכשר. ורמה שתיים מעל רב עיתונאות הספורט בארץ.

MCMANAMAN 24 באפריל 2014

זה היה השלב שהפסקתי להתייחס ברצינות למה שהוא כתב…

היסטוריון של ספורט 24 באפריל 2014

איני אוהב שעושים מאף אחד גורו שלא ניתן לחלוק עליו .
מסכים שעוזי דן מבין עניין יחד עם זאת לא בכל דבר אמו מסכים איתו , מותר לחלוק עליו ועדיין לזכות לכך שישמעו מה יש שיש לך לומר .לגוף העניין בעיני ההרחקה של פפה הייתה מהמוצדקות שיש
אך גם אם נניח שהשופט טעה . כל אותו משחק ריאל הייתה אגרסיבית ועוד לפני פפה יכלו להרחיק לה שחקנים.
בקיצור כמו שמאמן שמשחק על נבדל צריך לקחת בחשבון שהקוון / שופט יטעה והוא יחטוף בדיוק כך מאמן ״גאוני״ כמורוניו צריך לקחת בחשבון שבמשחק אגרסיבי ביתי שקבוצתו כל הזמן מתגוננת ומבצעת עבירות ירחיקו לו שחקן .
בקיצור הוא הפסיד בשנת 2011 באשמתו הישירה וחבל לחפש / להאשים את השופטים וכל העולם .
ואגב בשנת 2010 גם הרחיקו לו שחקן והוא הסתדר היטב …פתאום ככה להתפרק ?

JM 25 באפריל 2014

תוהה אתה טועה בכל מה שאתה רושם ואתה הוא זה שגונב דעת.
בעונת האליפות שלו הוא זכה באליפות בקאמפ נואו להזכירך עם 2-1 על פפ. ושנה לאחר מכן הוא לקח סופר קופה ולא הפסיד להם כל השנה.
אתה מדבר הרבה על אינטר ועל טעויות שיפוט באותו משחק, הטעות שיפוט בנבדל של מיליטו (נבדל של כמה סנטימטרים) זה לא כמו טעויות השיפוט שברסה מקבלת וקיבלה במשחק השני אחרי האדום ההזוי למוטה).

באליפות של 2012 הוא זכה בגלל השופט? אתה ממש לא רואה כדורגל אני מבין. באותה עונה ריאל מדריד שלו הציגה כדורגל מרהיב והתקפי תוך שהיא שוברת כל שיא ספרדי האפשרי – 100 נקודות ו121 שערים – אז איפה בדיוק השופט עזר לו?

אני מבין שאתה כנראה אוהב ברסה שמאוד נפגע שהוא שבר לכם את ההגמוניה, אבל לפחות תהיה אמיתי עם עצמך.

היסטוריון של ספורט 24 באפריל 2014

סליחה על הטעויות כתיב … ככה זה שכותבים מהאייפון

יואב 24 באפריל 2014

המיוחד ויונייטד-מאצ׳ מייד אין הוון.
הוא רוצה לבוא לטווח ארוך, הוא יתן לאתוס למשוך אותו לדרגות מקצועיות אחרות.
זה בוער בו. וזה יקרה.

יוסי מזרחי 24 באפריל 2014

יואב
אני לא בטוח שאתה צודק, בכל מקרה אני מלא חששות,אם להודות על האמת.

בני תבורי 24 באפריל 2014

יוסי,
אין לי תרופה לחששות שלך, רק תזכור איפה שמעת את זה לראשונה… :)

אסף THE KOP 24 באפריל 2014

יואב,

אני טוען שמוריניו יגיע ליונייטד מזה מס' שבועות. בני טוען את זה כבר מס' חודשים.

אתה כותב שמוריניו רוצה לבוא לטווח הארוך. העניין הוא שמוריניו הוא מאמן לטווח הקצרצר… יש פער בין הרצון למציאות אצלו.

אביעד 25 באפריל 2014

יואב, מוריניו לא סופר אף אחד. הוא רוצה לנצח וזה מה שחשוב לו. הבנאדם עלה בהרכב הגנתי על סף הבונקר לכל משחק חוץ חשוב שהיה לצ'לסי השנה ועשה בונקר ביום שלישי מול קבוצה עם חצי מהתקציב והכישרון ההתקפי שיש לצ'לסי. זה לגיטימי ומותר ואין לי תלונות אליו. אני פשוט לא מאמין שהוא פתאום ייתן ל"אתוס" או וואטאבר לשנות אותו, ביונייטד או בכל מקום אחר. אם הוא יהיה ביונייטד, הוא יעשה אצלנו בדיוק מה שעשה בכל מקום אחר בו אימן.

cookie-monster 24 באפריל 2014

אהבתי!

בני תבורי 24 באפריל 2014

מוריניו יחלק את ירושלים

אריק 24 באפריל 2014

רונן, שמעתי עכשיו ראיון מאוד שקול ומעניין עם הדירקטור כדורגל לשעבר של ליברפול. הוא מאוד מעריך את וודוורד שהכפיל את ההכנסות מחוזי פרסום של יונייטד שנחשבים לטובים בעולם מסוגם. הוא גם טוען שהוא האיש הותיק ביותר בארגון והבכיר ביותר בזמן שגיל פרש ולכו המועמד ההגיוני ביותר. לגבי הפיטורים הוא טוען שזה תמיד ככה, ומהרגע שההחלטה דלפה והו לא חושב שזה מוודוורד, אלא ממשהו כמו ממשרד עורכי הדין או מעשהו כזה שקיבל הוראה להגיע לסיכום עם מויס לא הייתה להם ברירה הם לא יכלו לומר שהוא פוטר ולא להכחיש. הוא גם אומר שההבדל בין מקום 4 ל-5 – בשנה הבאה – בגלל ההסכם של אופא לזכויות שידור הוא 50 מיליון פאונד!! יונייטד לא יכלה להרשות לעצמה להמשיך עם מויס וזה היה ברור לכולם בבורד. חפש את הראיון הוא הסתיים לפני רבע שעה בטוקספורט והוא ממש פוקח עיניים.

רונן דורפן 24 באפריל 2014

טוב, אני מקווה שאתה נהנה מכך שהמצב הכלכלי טוב. ואין לך איזה רוכל לא מתוחכם שפשוט יודע לסגור משא ומתן עם קבוצה ספרדית.

החליפות כבר חיים בעולם שהכדורגל הוא חליפות. שופטים את פעילותם במושגי חליפות. אם הם פעלו לפי עיצת עורכי הדין והביאו חוזים כספיים גבוהים הם הצלחה. העצוב הוא שאוהדי כדורגל בכלל מתעניינים בזה. מחכים בכליון עיניים לדוח של פורבס או למחיר המניה של יונייטד.

ולנושא של ״לא היו יכולים להרשות לעצמם״.

והנה ליברפול – שאיבדה את כספי ליגת האלופות – ממצב כלכלי רע יותר – איכשהו הסתדרה. אז ״לא יכלו להרשות לעצמם״ – זה לא יונייטד, זה הגלזרים עם ההלוואות שלהם. מועדון כדורגל עם הכנסות כמו יונייטד מסתדר בקלות עם שנה בלי צ׳מפיונס. הגלזרים לא.

בעולם מתוקן – נניח מוייס ממשיף ונניח כפי שאתה כותב הוא שוב נכשל להגיע לאלופות – לא קרה כלום. רק בעולם של הגלזרים והחובות שלהם יש מצב של ״לא יכולים להרשות לעצמם להמשיך״.

עכשיו בוא נלך לעולם המציאות:

וודוורד עובד במורגן סטנלי.

וודוורד מסדר לגלזרים הלוואה שמסכנת קבוצת כדורגל שקיימת 100 ומשהו שנים.

וודוורד ממונה על ידם לאותה חברה. שבינתייים השיפור המרכזי שרואים אוהדיה הוא ייקור הכרטיסים (הקבוצה לא התחזקה ולא נחלשה בגלל הגלזרים – פרגוסון אכן קיבל עצמאות)

וודוורד עכשיו מקבל החלטות על פי תכתיבי הכסף – כפי שכתבת – זה לא שמוייס שיחק גרוע או לא אטרקטיבי שמעניין אותם או שצריך להעדיף תוצאות על סבלנות או סבלנות על תוצאות (שזה היה הדיון שלנו)- זה ״שלא יכולים להרשות לעצמם״.

אתה אולי רואה פה ״מנהל מוערך״ אני רואה פה נוכלות חוקית וחבורה שהפכה את הכסף לחזות הכל.

כל מיני הישגים של ״החסויות הטובות מסוגם״ – יופי טופי. אני לא מזלזל בזה – אבל זה בעיקר בנוי על כך שזו הקבוצה הכי אהודה בעולם או שניה וקשור יותר למאט באזבי מלאד וודוורד.

אריק 24 באפריל 2014

אני חושב שזה שיונייטד פופולארית קשור יותר למרטין אדוארדס מלבאזבי (לצערי!).
מדובר בביזנס, אני חששתי שמויס יעשה ביונייטד מה שסונס עשה בליברפול ובמציאות הכלכלית החדשה זה יכול היה לקרות.
עם לליברפול וארסנל פתאום יהיה תקציב גדול יותר תיווצר בעיה.
אני לא חושב שוודוורד כל כך יותר גרוע מגיל ובטח לא מקניון.
ואני היום הרבה פחות חושש לקיומה של יונייטד מביום הרכישה. הם נבלות אבל יכול להיות שישאירו אחריהם מועדון במצב כלכלי טוב יותר מלפני שבאו היא לא בלתי סבירה בכלל.
אבל עיקר הנקודה זה על התרעומת על אופן הפיטורין, כנראה שזה לא בדיוק כמו שמנסים להציג את זה.

דורפן 24 באפריל 2014

אופן הפיטורין הוא אכן רק אספקט תרבותי. ואם העורכי דין מאשרים כנראה שהכל נפלא.
אני חושש פחות – כי זה הצליח להם. הם גם עשו (בתפנית של 180 מעלות כי הם הסתבכו) הנפקה חוזרת אחרי שאמרו כמה חשוב להיות חברה פרטית ולא בבורסה.

התועלת ליונייטד ואוהדיה אפס. הם שילמו הרבה יותר כסף והכסף הזה הלך לתשלום חובות.

וכפי שאתה רואה – החלטת מוייס -שאתה אולי מאושר ממנה ספורטיבית וזה לגיטימי – השיקול שלהם כלכלי בלבד. כך למשל – אם לקבל את הדברים שכתבת – אם היה נוצר מצב כמו בארסנל – שנים במקום הרביעי (בוא נניח שזה תסריט סביר, מוייס משתפר ורוכש שחקנים אבל לא מתעלה) – זה לא היה מעניין אותם.

זוהי סיטואציה בה המצב הכספי של הגלזרים הוא הערך המרכזי במועדון.

אורי 24 באפריל 2014

רונן

בהנחה שהדיווחים לגבי מויס והשחקנים נכונים (הערות, חיכוכים, לא סופרים אותו…), האם אין כאן תמיהה לגבי גיגס (ואולי גם פיל נוויל)? הרי גם הוא היה צריך להעמיד אותם במקומם…

דורפן 24 באפריל 2014

אורי – אני לא חושב שמישהו הצליח במיוחד השנה. ואני מאד חושש מתחושה של ״אנחנו היינו כרגיל בסדר, זה מוייס הציב אותי בעמדה לא נכונה״

אורי 24 באפריל 2014

נשמע שהשחקנים צריכים ניעור רציני… שוב בהנחה שהשמועות נכונות – קגאווה שעוד לא עשה דבר או שניים בקבוצה מרשה לעצמו לזרוק… שחקן שאומר לשופט רביעי שירחיק את מויס… הדמות של פרגי – לאו דווקא הוא, אלא אדם חזק שלא מפחד להיכנס חזיתית בשחקנים מוכרים – קריטי יותר מתמיד. נשאלת השאלה אם לא צריך להגיד שלום ומהר לכמה דמויות שם, בעיקר "למען יראו וייראו".

D! 24 באפריל 2014

אורי,
לצערי ואן-חאל נראה כמו דמות כזו בדיוק, שיכולה לקחת אתכם קדימה

אורי 24 באפריל 2014

D!

אם אני לא טועה, ואן חאל לא תמיד קיבל אשראי להחזיק קצר את השחקנים וכשמתח את החבל – העיפו אותו.

מה גם שנראה לי שצריך ניקוי אורוות ולא אווירה של מאמן מלחיץ בחדר ההלבשה.

D! 24 באפריל 2014

אבל ביונייטד הוא יקבל חבל כזה.
וגם השחקנים יתנו לו ריספקט כי הוא עשה משהו.
ביחד זה שילוב מאיים.
חוץ מזה שהוא כבר לא צעיר, הוא היה שם לפני רייקארד והוא היה שם לפני היינקס. הוא לא קל אבל יודע לבנות קבוצה ומערכת. מאחר והוא כבר לא צעיר הוא גם יכול למלא את המקום "בשקט" עד שיגיע מאמן צעיר שיתפנה ממקום אחרץ

כספרי 24 באפריל 2014

הפופולריות של היוניטד מתחילה בדנקן אדוארדס …..

באבא ימים 24 באפריל 2014

אם זה דלף ממשרד עורכי הדין אז אוי ואבוי. זו הפרה של חסיון עו״ד לקוח.

אגב – הטענה שזה דלף ממשרד עורכי הדין לא מפתיעה. לא אחת, כשמשהו לא בסדר קורה, עורך הדין הוא המטרה הכי נוחה. עו״ד מחויב ללקוח. הלקוח לא מחויב לעו״ד. כשלקוח מאשים את עורך דינו הרבה עורכי דין יעדיפו לספוג ולשתוק.

D! 24 באפריל 2014

everybody need someone to impose on

דורפן 24 באפריל 2014

לא מאמין שדלף משם. כפי שכתבו פה – יש מישהו באולד טראפורד שמתדרך עיתונאים השנה. אני לא אתפלא אם זה מישהו שנכשל בתחום עליו היה ממונה.

אריק 24 באפריל 2014

לדעתי ואני רציני זה מהחבורה הותיקה

ניק 24 באפריל 2014

מורניו טקטיקן גדול כמו שפורנו זה סוגה עילית. רגע, אתר של גברים, מטאפורה גרועה. מורניו טקטיקן גדול כמו שהאח הגדול זה "סוגה עילית". זה נכון רק אם הנחת העבודה היא שהמטרה העיקרית בכדורגל היא לזכות בכמה שיותר תארים. מורניו מאמן גדול! אומנם משחק על תוצאה אבל תראו כמה תארים יש לו.
על אותו משקל, אם הנחת העבודה היא שהמטרה העיקרית של הטלוויזיה היא רייטינג, האח הגדול זה איכות ללא פשרות. אומנם משחקת על תוצאה אבל תראו כמה רייטינג.
פורנו, חשיפה (טרפיק), קולנוע במיטבו.
וכנ"ל פוסטים, מאמרי דעה וניתוחים באינטרנט שמטרתם לייצר פרובוקציות באמצעות טיעון בנוסח "מה שכולם אומרים, אבל הפוך" שמטרתם לקבל כמה שיותר תגובות או יותר גרוע, פוסטים שהמניע שלהם הוא אינטרסים וחשבונאות בעלי אותה מטרה (בתחום הזה, אגב, משה פרימו הוא ללא ספק "מורניו של עיתונאות הספורט" – ראיתם כמה טוקבקים יש לו).
האמת היא שמורניו, אשף הפרובוקציות (לוחמה פסיכולוגית עאלק), מאמן שמוציא לך את החשק לראות כדורגל ומעורר בך חשק לקרוא כותרות – שם הוא במיטבו.
אבל אני מניח שזה עניין של טעם אישי, לא?

הופמן 24 באפריל 2014

אנלוגיה יפה ניק.
פוסט מעולה רונן.
ובעיני הם יכולים להתקיים ביחד. אם המחויבות של "האח הגדול" היא לערוץ הטלוויזיה, למנהלי המכירות ולאוהדי טראש, היא בהחלט נוקטת בטקטיקה נהדרת כדי להשיג את זה, ומצליחה. ולכן – מוריניו טקטיקן גדול. לא טקטיקה שמטרתה היא הצלחת ושיפור הכדורגל/ האמנות, אבל טקטיקה שמטרתה פשוט "לעשות את העבודה שלו". הוא לא מרגיש שהוא עובד בשביל הכדורגל. ובמקביל, לא כל עובדי הטלוויזיה מרגישים שהם עובדים בשביל האומנות. לגיטימי בעיני.

גיל 24 באפריל 2014

אני לא מקבל את האנלוגיה. לשחק בונקרים כמו מוריניו לא כל אחד יכול. עובדה, הרבה קבוצות מנסות את זה אבל קורסות מול קבוצות טובות מהן וזו לא טקטיקה שהופכת קבוצה למנצחת לאורך זמן. הקבוצות של מוריניו כן מצליחות באופן כללי ואי אפשר להתחכש לזה. אפשר לומר בצדק שחלק מזה קשור לתקציבים הגדולים שיש לו אבל גם קבוצות על צריך לדעת לאמן.

ניק 24 באפריל 2014

כדורגל לדעתי צריך להיות חוויה מהנה ומרגשת. כמה שיותר גולים, סיכונים, מהפכים ודרמות. הקבוצות של מורניו משחקות כדורגל טקטי וממושמע. כל כך הרבה כשרון וכסף, כל כך מעט עניין. אותי זה משעמם, אבל כמו שכבר כתבתי זה עניין של טעם.

גיל 24 באפריל 2014

זה משהו אחר שקשור לטעם אישי ואיך כל אחד מעדיף לראות את המשחק. אבל אי אפשר לקחת ממוריניו את היכולת שלו להרוג משחקים בכל מחיר. זה באמת כישרון יחידי.

בר שושני 24 באפריל 2014

אנלוגיה לא טובה. אנאלוגיה טובה יותר תהיה להגיד שאתה מחפש סרט אקשן, אבל כמו שיש סרטי אקשן נהדרים, עם מלאן פיצוצים וקצב גבוה, יש גם סרטים איטיים מאוד ונהדרים. ושני הסוגים טובים, ושניהם סרטים.

אתה יכול לטעון ש"מת לחיות 2" עדיף על "הכנס שם של דרמה איטית וטובה", אבל על מה תתבסס – בהנחה שאתה לא רוצה להתבסס על נתוני כרטיסים?

ניק 24 באפריל 2014

נהנית מהתיקו עם אתלטיקו?

בר שושני 24 באפריל 2014

היה איטי מדי לטעמי.

נהניתי מאוד מאיך שברצלונה שיחקה מול צ'לסי בחצי הגמר ההוא. נהניתי מאוד מאיך שיונייטד הגנה מול באיירן במשחק הביתי שלה (בלי קשר לעובדה שאני אוהד את הקבוצה). נהניתי מאינטר נגד ברצלונה (ובגמר, מאינטר נגד באיירן).

לא כל בונקר הוא יפה בעיני, בדיוק כמו שלא כל משחק פתוח בלי הגנות הוא יפה בעיני. הסיבה שאני לא חושב שהליגה הגרמנית היא הטובה בעולם היא שאתה רואה קבוצה כמו לברקוזן מקבלת חמישיה מיונייטד ותוהה אם סרי פלאח יכול לעזור להם.

ניק 24 באפריל 2014

גנבו לי את הNICKNAME!!
לא יפה ניק2! הייתי עם זה לפני :)

כספרי 24 באפריל 2014

כל מה שמוריניו עושה אברם עשה קודם ומכוער יותר…לזכותו של מוריניו תמיד תעמוד העובדה שהוא איש משעשע ואברם הוא פשוט צנון נכלולי…אני מסכים אתך בכל לב בקשר למה שנקרא מבחן התוצאה…אבל בעיני הטיקי טאקה של ברצלונה הוא עסק די משמים (עד שלמסי נמאס מזה גם) והחלק הכי הכיפי בו (שוב לטעמי) הוא ההתנפלות אחרי איבוד כדור …כמו שנאמר יש כאלה (רחמנות) שחושבים ש"האח הגדול" זו סוגה עילית. שפרימו עיתונאי ושאיציק זוהר הוא איש מעניין

מייק 24 באפריל 2014

אנלוגיה לא קשורה, כי התשובה היא – כן! בספורט המטרה המוצהרת היא לנצח (במסגרת חוקי המשחק). אף ספורטאי מקצועי לא יתווכח על זה.

אביאל 25 באפריל 2014

ניק – מעניין אותי איך כל הדברים שכתבת מתחברים לעניין הפשוט שגם צ׳לסי של מוריניו וגם ריאל של מוריניו מחזיקות בשיא הכיבושים לעונה בליגות שלהן, אם אני לא טועה גם בשיא הנקודות של הליגה האנגלית עם צ׳לסי.

זה שאתה וכמותך בוחנים מספר משחקים ספציפים בשלבים המאוחרים של ליגת האלופות כדוגמא למוריניו, בטח שמוריניו מצהיר על כל במה (ואף אחד לא טורח להקשיב), שמהחצי גמר ומעלה שהכל מקרי (וכמו כל אדם שבוחן סיכונים, הוא רוצה לצמצם את חוסר הודאות שלו) והופכים דוגמאות ספציפים לאיזה כלל זו טעות חמורה.

אז די כבר לקחת את חצי הגמר מול ברצלונה (עם אינטר) ואת המשחק מול אתלטיקו ולהפוך אותם לאידיאולוגיה, אתה לא זוכה באליפות פורטוגל, ספרד, אנגליה ואיטליה ופעמיים ליגת האלופות וגביעים פה ושם אם אתה משחק בונקר לאורך זמן, זה גם לא מסתדר עם מספר הנקודות של הקבוצות שלו ועם מספר השערים.

העונה שלו השנה בצ׳לסי היא חד פעמית בצורה המשחק הזאת, הוא גם הצהיר מהיום הראשון שהעונה הוא בא ללמוד ובעיקר ללמד, זו פעם ראשונה שכמה מהשחקנים הראשיים שלו הם צעירים (האזרד, מאטיץ׳, אוסקר, שורלה ווילאן ואזפליקוטה) ומקבלים את המושכות ורצים בצמרת האנגלית, הוא גם מבטיח מעל כל במה שהעונה הבאה תראה אחרת.

בקשר לעונה בה הוא זכה עם אינטר בליגת האלופות, בדרך הוא עבר את צ׳לסי, ברצלונה ובגמר את באיירן מינכן, קשה לי להיזכר בדרך לגביע קשה יותר.

אביעד 25 באפריל 2014

שיא הכיבושים לעונה באנגליה הוא של צ'לסי של אנצ'לוטי. מוריניו מעולם לא התקרב לשיא הזה.
בנוסף, שיאי כיבושים בליגה הספרדית של השנים האחרונות הם לא ממש מרשימים.
וסתם כי אני קטנוני – באיירן וברצלונה בבית המוקדם, אינטר ברבע, יובנטוס בחצי (בשנות שיא לכדורגל האיטלקי) ובאיירן בגמר זו דרך קשה יותר לגביע :)
אתה צודק בדבר אחד – מוריניו לא "בונקריסט" לאורך זמן. הוא פרגמט. הוא יעשה מה שצריך בשביל לנצח ואם זה כרוך בלפתוח עם 10 חלוצים, זה מה שהוא יעשה. הבעיה היא שברוב המקרים, בשביל להיות פרגמטי, אתה בונה קבוצה בלי הרבה ניצוץ התקפי אלא שמבוססת יותר על שחקנים מוכשרים וממושמעים שמסוגלים לעשות הרבה דברים. וכשאתה מגיע עם קבוצה כזו למפגש מול יריבה התקפית, הפרגמטיות מכתיבה בונקר. מה שקרה ביום שלישי היה סוג של שיא מבחינה אחת בלבד – זה היה סוג של בונקר מול קבוצה שאני ממש לא משוכנע שעדיפה על צ'לסי התקפית. אתלטיקו קבוצה מצויינת, מאומנת וממושמעת, אבל לא מכונה התקפית מיוחדת. הבונקר מולה בויסנטה קלדרון הוא סיכון, כי אם אתלטיקו תשים שער חוץ, אוי ואבוי לצ'לסי.

אביאל 25 באפריל 2014

צודק בקשר לנתונים, התבלבלתי עם שיא הנקודות ועם העונה של אנצ׳לוטי.

בקשר למשחק מול אתלטיקו, בוא נראה את הדברים, אתלטיקו היא קבוצה מעולה בבית, לקחת סיכון, שוב בלי הכוכב הגדול שלך, בלי המגן הימני שלך ובלי החלוץ הפותח שלך ולשחק קצת יותר התקפי היה יכול לעלות לצ׳לסי בסבירות גבוהה בשער ואפילו שניים לטובת אתלטיקו, הסבירות לגול של צ׳לסי לא גבוה בכלל, גם בגלל שהקבוצה דיי מתקשה בכיבוש שערים העונה וכמו שהזכרתי קודם חסרון של שני כובשי השערים המובילים העונה.
עכשיו במידה וצ׳לסי היתה מגיעה בפיגור לגשר, אתלטיקו מן הסתם היתה מסתגרת וקבוצות מוכשרות הרבה יותר בהתקפה מצ׳לסי לא הצליחו כמעט לכבוש מולה במצבים האלה, תוסיף את העובדה שאתלטיקו מעולה במתפרצות ומה קיבלנו ? יתרון לאתלטיקו, ששער בגומלין באמת היה גומר את הסיפור. כרגע שער ידרוש מצ׳לסי שניים, במצב אחר (שסביר מאוד להניח שהיה קורה) במקרה של ספיגה (שגם הסיכוי לספוג גבוה יותר משום שצ׳לסי היתה צריכה לכבוש) היא צריכה שלושה שערים – אני מניח שזה מה שעבר למוריניו בראש.

zork 24 באפריל 2014

למען האמת המאזן של מוריניו נגד ברצלונה בריאל-

2 הפסדים, 2 ניצחונות ו-2 תיקו בליגה.
2 הפסדים, 2 ניצחונות, ו-2 תיקו בגביע(הדיח פעמיים והודח פעם אחת).
2 הפסדים, ניצחון ותיקו בסופר קאפ(זכה פעם אחת והפסיד פעם אחת בתואר).
הפסד ותיקו באירופה.

והוא עדיין עושה עונה מאוד מאכזבת בצ'לסי.

הארכיון 24 באפריל 2014

המאזן שהזכרת הוא כשברצלונה הגיעה לשיאה אי פעם.
מסתבר שהתוצאות שלו מדהימות אם כן…

עדידס 24 באפריל 2014

לא QA ולא נעליים…
אם אתה כבר רוצה לדמות אותו למשהו בחיי המוצר, נסה –
מוריניו הוא הלקוח הדביל שלא מעניין אותו מה המוצר אמור לעשות או איך המוצר אמור לתפקד- הוא בא לשבור לו את הצורה לקלקל אותו להמאיס את המוצר על כל האחרים-
רק בכדי שליד השם שלו יהיו רשומים עוד מספר תארים…
סליחה אבל אף אחד מאיתנו לא משלם (כן גם בטטות הקורסא משלמים) בכדי לצפות בעינוי –
אנחנו משלמים בשביל לראות שאפשר לשלב לחימה ומקצוענות עם איכות מוצר. לדוגמא אתלטי,באיירן,ליברפול וכיצ"ב.
מי שמוצא את זה יפה הוא:
א. אוהד קבוצה שמוריניו אימן
ב. שקרן
ג.מזוכיסט

כספרי 24 באפריל 2014

אבל מורניו לא עובד אצלנו. הוא עובד בשביל אברמוביץ'. הוא מחויב להצלחה וזאת הדרך שלו והיא לא פחות לגיטימית משל גארדיולה למשל (שאותי באופן הטיקי-טאקה שלו ממש משעמם) רוב מוחלט של המאמנים מחפשים את השורה התחתונה גם אנצ'לוטי, גם פרגוסון (במיוחד) גם רודג'רס וגם גורדיולה (או גארדיולה אני אף פעם לא בטוח) אני חוש שוונגר הוא אולי היוצא דופן בעניין והרבה לא אוהבים אותו בגלל זה, אבל הוא צרפתי עקשן ומוזר….

אביאל 25 באפריל 2014

עדידס – אתה יודע מה יפה בקפטילזם ? שאתה יכול פשוט לא לצפות בזה.

כספרי 25 באפריל 2014

יש איזו תפיסה שגויה לטעמי מהוא הדבר שממנו ראוי שצופה בליתי מעורב אמור להנות מכדורגל (וספורט בכלל..) כאילו זה לא ראוי להגיד שכיף לך לצפות במשחק שהוא לא כל הזמן התקפי..כי אחרת אתה צפוי להיות מוכלל בקטגוריה שיפוטית לא נעימה (שקרן, מזוכיסט וכו') גם בכדורגל כמו באלכוהול (תחום שקרוב אלי) יש מה שנקרא טעם מועדף והוא לגיטימי כמו כל טעם אחר אפילו עם הוא לא שייך לרוב (חוץ מוודקה-רדבול שצריך להוציא מחוץ לחוק)
ובנוסף האם באמת יש צופה בליתי מעורב? מישהו שיכול לצפות במשחק מבלי לצדד מראש (או אחרי 10 דקות) בצד זה או אחר? מסופקני

גיל 25 באפריל 2014

יש אכן בעייה כששתי קבוצות משחקות הגנתי ואז המשחק משעמם מאוד, אי אפשר להכחיש את זה. הרי אם אף קבוצה לא יוזמת מה הטעם במשחק? לעומת זאת, לשחק הגנתי מול התקפות מעולות זה משחק כדורגל מרהיב לדעתי.

עומרי 25 באפריל 2014

הערך המוסף האמיתי של מוריניו הוא בהבנת נפש הכדורגלן המודרני. שחקנים מתים עליו ומתאבדים בשבילו. יש לו גם רקורד מעולה בשיפור שחקנים.

יוסי מזרחי 25 באפריל 2014

קראתי עכשיו שמר זוזה מוריניו, הי"ו יעלה למשחק בליברפול עם הרכב משני כדי לשמור כוחות ליום רביעי.
אני מכיר הרבה מקרים שבהם קבוצות עושות מהלך כזה אבל ההבדל הוא שאף אחד לא מודיע על כך מראש ואף אחד לא חושב שזה איזה מהלך שראוי להתגאות בו.כמו ההבדל של ההוא שהשתין מהמקפצה.
מוריניו כן, וזה אחד ההבדלים בינו לבין השאר,כולל ההודעה שלו שהאחריות היא על המועדון, "כי הוא עובד שם", ומי שרוצה לראות בזה איזו שהוא יחוד שיהיה בריא.
זה אולי יתן , לציניים ולרעים שביננו, אפשרות להגיד שצלסי מחזירה לליברפול על ההופעה ההירואית במשחק ההוא שהשפיע על האליפות האחרונה של צלסי, שנלקחה מיונייטד, אבל זה באמת רק לחורשי מזימות רעות ולחובבי הקונספירציות.
חבל שאירע כזה כשיקרה, יעיב על ההישג המסתמן של ליברפול (ולכתוב את זה גורם לי לכאבים פיזיים, אבל צריך להיות ספורטאים), שהיו כנראה מנצחים את צלסי, גם בהרכב מלא.
יתכן שמוריניו יגיע עוד ליונייטד. יש כאלה שלא רואים מהלך כזה בעיין יפה, אני אחד מהם, וכדאי לזכור שמה שטיפש יכול להרוס ביום אחד הרבה אחרים וטובים לא יבנו בשנות דור.

גיל 25 באפריל 2014

איך אתה יודע שהוא באמת יעלה בהרכב משני? הוא הרי אלוף הספינים.

אריק 25 באפריל 2014

המשפט האחרון שלך את יודע… מצחיק.
אחח סופסוף מסעת שנשמעת כאילו מישהו מיונייטד מעביר אותה.

אריק 25 באפריל 2014

ליוסי כמובן….

יוסי מזרחי 25 באפריל 2014

אריק,
התגובה הזו שלך היא הענינית ביותר השבוע, לא?

גיא2345 25 באפריל 2014

יוסי, איך ששמעתי את זה אמרתי הוא בא לנצח.

רומן 25 באפריל 2014

ומה עם אנצלוטי? שכחתם אותו?
פפ גואדיולה מאמן בינוני מינוס שלא המציא שום דבר, הקבוצות שלו שקופות, איטיות, וחשוב מהכל חסרות כל יכולת שינוי טקטי.
מאמן שאומר "זאת השיטה שלי ואני לא משנה אותה לא משנה מה", הוא מאמן גרוע, נקודה.
אם לא היכולות של מסי/אינייסטה/צאבי הוא לא היה מסיים עונה בברצלונה. יש לו זכיה אחת בצמפיונס ליג (את הבזיון ההוא בסטנפורד ברידג אני לא סופר). הוא הרס את באירן מינכן הפנטסטית והפך אותה לקבוצה שאבלונית ואיטית, היה פשוט עצוב לראות אותה בברנבאו מאוננת ומאוננת ומאוננת וכלום לא יוצא..
מוריניו לעומתו זה מאמן שמכין את הקבוצות שלו כך שהן מסוגלות לשחק בהמון שיטות, ראינו אותם במדריד במשחק מאוד מבוקר ובטוח מוציאים 0-0 בלי להזיע וראינו אותם בלונדון רומסים את פסז המעולה כשהם היו צריכים.

למישהו פה יש ספק לגבי הגומלינים? באירן הולכת להניע להניע להניע להניע ועוד קצת להניע, עד שאלונסו יחטוף כדור יתן פאס קטן למודריץ (הקשר הטוב בעולם) שיוביל את הכדור מהר כמה צעדים, ירים את הראש וישלח כדור ל40 מטר לאחד הסילונים באגף ובום… אז באירן תניע ותניע ותניע ותניע עוד קצת (אולי היא אפילו תבקיע אחד) ואז השופט ישרוק לסיום וכולם יבכו ויגידו שהקבוצה הטוב הודחה.
במשחק השני לעומת זאת אתלטיקו תבוא לסגור ואז מורינו ילמד את כולם איך משחקים נגד משחק הגנתי.

צלסי-ריאל בגמר שיפגיש את שני המאמנים הגדולים של העידן המודרני.

קלופ וגוארדיולה יכולים לבוא אליי, אנחנו רואים אצלי עם חבר'ה ודוריטוס, אולי ערוץ הספורט יטיסו אותם לצי גמר שנה הבאה..

ג'וג'וסיאן 25 באפריל 2014

תגובה שקולה, רומן. במיוחד אהבתי את – גווארדיולה בינוני מינוס.

דוד 26 באפריל 2014

מילה במילה
אלא שאני לא סופר גם את הביזיון בברנבאו ובקאמפ נאו

Comments closed