חידון מספר 419. קבוצות אוהדים

יאללה בית״ר! (נורדיה)

yyy

יש לנו כאן בדה באזר אחד… המממ… עסקן!

הקים קבוצה. איציק אלפסי היה מיוזמי רעיון בית״ר נורדיה – קבוצת האוהדים שקמה כתגובה לגזענות שהשתלטה על יציעי בית״ר ירושלים. והיום היא עורכת הופעת בכורה בליגה ג׳ מול מכבי קרית עקרון באיצטדיון האוניברסיטה בירושלים. אגב, הופעת   עונת בכורה גם ליריבתה. לקרית עקרון הייתה קבוצת בוגרים אבל בשנים האחרונות הסתפקה בקבוצת נוער. ועכשיו החליטה לחזור לבוגרים.

הנה נושא מעניין לכל המסטרנטים למינהם של הסוציולוגיה של הספורט. שתי קבוצות הכדורגל של ירושלים – הפועל ובית״ר – בגדו באידיאולוגיה המקורית של התנועה. הפועל ירושלים הפכה סמל בעלות פרטית נצלנית תחת בעלות סאסי ויונה ובית״ר הפכה לקבוצה גזענית . ולשתיהן קמה אלטרנטיבה מתוך האוהדים עצמם. ומקווה שבית״ר נורדיה תצליח לפחות כמו קטמון. לאו דווקא על המגרש אלא בהתבססות בלב אוהדיה.

אם אני יכול להגיד משהו למייסדים – זה הולך להיות לה קשה יותר. הפועל קטמון קמה כריאקציה לקבוצה שהיא ממילא מאד קטנה. לעומת זאת לבית״ר ירושלים המקורית עדיין אהדה המונית. והרבה אוהדים שהם לא גזענים ומתחלחלים מלה פמיליה ימשיכו לאהוד אותה למרות הכל. כי לא כל אוהד מחוייב מספיק לאהוד קבוצה בליגה ג׳.

אבל סיכוי יש לה ועם סרגיי טרטיאק כמנג׳ר – למה שלא תעלה כמה ליגות?

ובינתיים חידון קבוצות אוהדים.

1. איזו קבוצת פאר איטלקית היא בעצם הקמה מחדש של קבוצה שפשטה רגל בשנות התשעים?

2. מדוע נבחר השם נורדיה לבית״ר נורדיה ירושלים?

3. מה הייתה תופעה ״דמוקרטיה קוניתיאנס״?

4. מהם שני המועדונים הגרמנים עם המספר הגדול ביותר של חברי מועדון?

5. באיזה איצטדיון משחקת כיום מכבי קביליו יפו?

6. מה היה ״מרד הספריה״?

7. מלבד ריאל וברצלונה מהן שתי הקבוצות האחרות בספרד שהן מועדון אוהדים?

8. אילו אוהדים ואיזו עיר בארצות הברית זכו בפרס דין תקדימי לאחר שהמועדון המקצועני עזב את העיר – לפי ההיסטוריה והשיאים שייכים להם ויועברו למועדון חדש שיוקם? 

9. מלבד הפועל תל אביב, שנוסדה מהפועל אוסישקין, מנו לפחות שתי קבוצות אוהדים בכדורסל הישראלי?

10. מי השחקן שהופיע במדי מנצ׳סטר יונייטד בפרמייר ליג וגם במדי פ.צ יונייטד?

11.  כמה הסתיים המשחק הראשון בין הפועל קטמון להפועל ירושלים?

12. ומה היה הייחוד של אבסלית׳ יונייטד באנגליה?

לתשובות הנכונות

53 Comments

גילעד 17 באוקטובר 2014

2 פתטיים שמורכבים מתשובה מלאה לשאלה 1 ועוד שני חצאים.
אגב, ישנה עוד קבוצת אוהדים שהחלה השנה את פעילותה וכבר הספיקה לרשום תואר ראשון כשזכתה בגביע המחוז שלה בליגה ג.

אלעד אחד 17 באוקטובר 2014

אז אני רק עם שני החצאים…

אריאל גרייזס 17 באוקטובר 2014

שני תיקונים קלים – איציק הוא לא רק אחד המייסדים אלא גם יושב ראש העמותה! ועקרון כבר שיחקה את משחקה הראשון שבוע שעבר. אל תשאל איך אני יודע את זה או איך בכלל זה קורה. כדורגל ישראלי..
חוץ מזה, ארבע נקודות, לא רע

תמיר 17 באוקטובר 2014

ממש רז זהבי

שלו 17 באוקטובר 2014

לגבי 1, הכרזת פשיטת הרגל הייתה ב 2001, שנה לאחר מכן ב אוג'2002 הוקמה קבוצת האוהדים.

D! פה 17 באוקטובר 2014

1 מביישת וגם היא רק שני חצאים.

כבוד לכל הקבוצות ובצלחה רבה לאיציק ולנורדיה.

תומר חרוב 17 באוקטובר 2014

7.
גליל עליון לא קבוצת אוהדים? בכל מקרה, בנתניה הקימו מחדש את מכבי נתניה (כדורסל) במעורבות גדולה של אוהדים כשהמטרה מעבר לעליית ליגה זה להפוך לקבוצת אוהדים.

גיא זהר 17 באוקטובר 2014

חמש. נעלבתי בשביל אוהדי הפועל ים. אפילו בשיא שפלה היא לא היתה קבוצה קטנה מבחינת כמות אוהדים אלא בינונית. נכון שאין מה להשוות לביתר.

דורפן 17 באוקטובר 2014

גיא מהיום הראשון היו לקטמון הרבה יותר אוהדים מלסאסי-יונה. אז את המערכה הציבורית היא ניצחה מיידית – לנורדיה לא תהיה את הפריבילגיה הזו.

גיא זהר 17 באוקטובר 2014

לצערי, אוהדי ביתר, לפחות אלו שמגיעים למגרש, הוכיחו שהצלחת הקבוצה עולה על הסלידה מהבעלים או לה פמיליה ולכן יש סיכוי גבוה שהיוזמה המבורכת של אנשי נורדיה תישאר קוריוז כמו פ.צ יונייטד

רונן דורפן 17 באוקטובר 2014

פ.צ יונייטד הייתה רעיון שטותי ובחירה בכלי הלא נכון למחאה.

הרי מה הסיכוי להקים מועדון אוהדים שיתחרה בפופולאריות של מנצ׳סטר יונייטד? מלבד זאת לא היה כאן מצב של קבוצה בפשיטת רגל או לא תחרותית או לא מנוהלת היטב. הבעיות היו שתיים – עניין המינוף ברכישה ועניין המחירים. הצעד הנכון היה מרד צרכני- למשל לבוא לאולד טראפורד אבל לא לקנות שם מוצרים.

לקבוצה שרק מעט מזער מאוהדיה הם אוהדי האיצטדיון גם מחירים לא מציקים במיוחד.

גיא זהר 18 באוקטובר 2014

ביתר כבר מספר שנים לא מעמידה קבוצה תחרותית, מעבר לכל התופעות הדוחות שמלוות אותה. כשהקבוצה לא מצליחה רוב הקהל נעלם וכשהיא קצת יותר טובה כמו בתקופת הטרום צ׳צ׳נים או עכשיו הוא חוזר. הסלידה של חלק מהקהל למה שקורה עם הקבוצה לא מספיקה לדעתי ליצירת אלטרנטיבה. אולי כשבביתר יהיה רע ממש

רונן דורפן 18 באוקטובר 2014

יכול להיות. אב העניין הוא כזה. אוהדי הפועל י-ם מראש היו אנטי-ממסדיים. אוהדי בית״ר הלא אידיאולוגיים (ואני מכיר מצבעי מרצ לא מעטים בירושלים שאהדו אותה) פשוט נמשכו לכדורגל הטוב ולכוכבים בתקופות מסויימות.
אלו ינטשו את בית״ר – ורובם כבר נטשו – אבל הם לא יעברו לנורדיה.

עזי 17 באוקטובר 2014

עשר

איציק אלפסי 17 באוקטובר 2014

רונן, תודה על הפרגון והתמיכה. אני מסכים שיהיה לנו יותר קשה מהפועל קטמון, בדיוק מהסיבה שציינת. מצד שני הפוטנציאל שלנו הרבה יותר גדול.
בכל אופן, מי שמעוניין לתמוך ע"י הצטרפות לעמותה או תרומה כלשהי ללא כל התחייבות יכול לעשות זאת כאן:
http://betarnordia.co.il/%D7%94%D7%A6%D7%98%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%95%D7%AA-paypal/

עוז 17 באוקטובר 2014

3. אגב, היום זה גם משחק הבכורה בליגה של הפועל רובי שפירא חיפה, שניצחה בינתיים את כל משחקי האימון וגביע הליגה (שמוענק לקבוצות ליגה ג' שמפעילות לסיבוב ד' בגביע המדינה.
הפועל חיפה היא גם הראשונה לדעתי שמפעילה קבוצת אוהדים גם בכדורסל וגם בכדורגל. מצד שני, שני בעלים כל כך גרועים (שלייזינגר וכץ) הם שילוב שהיה מכריח כל מועדון לעשות את הצעד הזה בסופו של דבר.

עודד 17 באוקטובר 2014

עוז, מה המטרה הסופית של עיר הפועלים? ברגע שכץ עוזב אתם תתאחדו חזרה עם הקבוצה המקורית? שואל ברצינות.

עוז 17 באוקטובר 2014

אני חושב שיש שתי מטרות: בטווח הקצר, הקבוצה הנוכחית שלנו הפכה להיות כל מה שאנחנו שונאים (כתבתי על זה כאן לפני שנתיים: http://debuzzer.com/buzz/?p=8387) ובניית קבוצה חדשה היא הזדמנות לבנות שוב אנרגיות חיוביות מכדורגל כי בסך הכל אהבנו את הפועל עד שהגיע כץ. מעבר לזה, המודל של בעלות פרטית בישראל עובד במקרים נדירים מאוד. אם נעבור על כל רשימת אלו שאי פעם החזיקו בזכות ניהול בקבוצת ספורט בישראל נראה פה ושם ניצוצות כמו רובי, שמעון מזרחי, שחר וגולדהאגר והרבה כץ, דני לוי, אלי טביב וכו', מה גם שיותר קשה להשאיר את הטובים מאשר להבריח את הרעים ואפילו יותר קשה למשוך (ולזהות מראש) את אלו שעשויים יותר להצליח.
לכן, אני חושב שהדרך המעשית להסתכל על הקבוצה החדשה היא שזה ניסיון בסדר גודל קטן לנהל בצורה קהילתית מועדון כדורגל מקצועני. הקבוצה הנוכחית פועלת על תקציב של כחצי מיליון שקל, ובכל עליית ליגה סדר הגודל יעלה. הנחת העבודה שלי היא שירידת הליגה הבאה של כץ תהיה סימן לסוף דרכו בקבוצה, השאלה היחידה היא כמה זמן זה ייקח

עוז 17 באוקטובר 2014

… כשזה יקרה, אני מניח שהבסיס בקבוצת האוהדים יהיה האלטרנטיבה לניהול, ומיזוג ייצא כנראה לפועל. אם זה לא יקרה, אז המודל יהיה מודל ווימבלדון: לבנות מלמטה עד למעלה. כשאנחנו נגיע למעלה, כץ כבר לא יהיה שם (למעלה), והמשמעות של המועדון הישן תעלם איתו גם בלי איחוד

עודד 17 באוקטובר 2014

אחלה, תודה. מאחל לכם הרבה הצלחה, מתגעגע לתקופה שהייתם קבוצה אמיתית והדרבי היה מעניין אותי יותר ממשחק נגד מכבי תל אביב..

עוז 17 באוקטובר 2014

תודה עודד, אתה מוזמן לעקוב – https://www.facebook.com/HapoalimCity

Leonidas 17 באוקטובר 2014

8. התכוונת כנראה לכתוב בולטימור רייבנס ולא בולטימור קולטס.

אלעד אחד 17 באוקטובר 2014

הקולטס היו בבולטימור לפני שעברו לאינדיאנה. לא ידעתי שהם היו גם בקליבלנד לפני.

דורפן 17 באוקטובר 2014

לא לא…. נעשה סדר. הבלטימור קולטס עברו לאינדי. כעבור שנים הקליבלנד בראונס עברו בלי השם לבלטימור – והמורשת נותרה בבעלות העיר שבתוך שלוש שנים קיבלה קבוצה חדשה. אגב ביל בליצ׳יק היה המאמן האחרון של הבראונס הישנים.

גיל 17 באוקטובר 2014

הקולטס עברו לאינדי באישון לילה וארט מודל לא יכל לשים את רגלו בקליבלנד לשארית חייו, כל כך שנאו אותו שם.

יובל (אחר) 17 באוקטובר 2014

המעבר של הקולטס לאינדיאנפוליס הוא מהטרגיים במעברי קבוצות ספורט באמריקה. מקביל כנראה לדודג'רס. בין היתר כי הקבוצה היתה אהודה מאוד בבולטימור, וכי בולטימור נותרה ללא קבוצת פוטבול מקצועני במשך 12 שנים לאחר מכן.

עד היום, כאשר הקולטס מגיעים לשחק בבולטימור השם שמופיע על מסך התוצאות הוא לא הקולטס אלא אינדי, ובכריזה מתייחסים אליהם בתור "The professional football team from Indianapolis".

Gil - Zimbabwe 17 באוקטובר 2014

לא ידעתי כלום…
על סוקראטס אני חושב שפעם רונן הזכיר את זה באחד הפוסטים.
איציק, מי מקבלי המשכורות בקבוצה?

עידוקוליס ליפשיץ 17 באוקטובר 2014

2 תשובות נכונות. (פיורנטינה וקבוצות כדורסל..)

לגבי האצטדיון של קביליו יפו – אתה בטוח לגבי שכונת התקווה? אני חושב שראיתי אותם משחקים במגרש ביפו בשנה שעברה.

עוד שאלה מעניינת:
לפנות בוקר היה משחק סודאמריקנה בין ריבר פלייט לליברטד (מפרגוואי). בדקה ה55 השופט שרק לפנדל ולפני ביצוע הבעיטה כבו האורות באצטדיון והמשחק הופסק. למזלה של ריבר (שגם ניצחה בסוף), האורות חזרו והפנדל אפילו הלך החוצה.
יש תקדים למקרה כזה? מה לדעתך היו עושים במקרה והאורות לא היו חוזרים? מתחילים כמו בדרך כלל מהדקה ה-55 בלי להתחשב בפנדל (לא היה אדום), או מתחילים מפנדל?

דורפן 17 באוקטובר 2014

זה תקנון מקומי.
בישראל הופסק פעם משחק בין עכו להפועל רמת גן בדקה ה-80 במצב 1-6 לעכו. ההתאחדות קבעה משחק חוזר שהסתיים ב-0-0. בספרד לעומת זאת פעם שוחקו שבע דקות אחרונות במשחק בין ריאל לבילבאו שהופסק בדקה ה-85 בערך ב-1-1. ריאל הספיקה לכבוש שער ניצחון

עידוקוליס ליפשיץ 17 באוקטובר 2014

טוב, דוגמאות למשחקים שהופסקו באמצע וחודשו או שוחקו מחדש ממש לא חסר. אפשר להרכיב חידון מכאלה

תומר חרוב 17 באוקטובר 2014

נכון, אבל זה היה מול סוסיאדד. זידאן כבש בפנדל אם אני לא טועה.

עובר אורח 19 באוקטובר 2014

וואלה, אני דווקא די בטוח שזה היה מול בטיס…

wazza 17 באוקטובר 2014

תשובה אחת ושני חצאים 2, חצי מ4 וחצי מ7
אבל נתתי לעצמי עונש השעייה והורדת נקודות על זה שלא ידעתי את 10

wazza 17 באוקטובר 2014

אגב דורפן ראית את הסרט class of 92?
סרט לא רע בכלל

דורפן 17 באוקטובר 2014

ראיתי

יובל שהוא אחר עד כאב 17 באוקטובר 2014

שלוש, ואחרי החגים שמח לכולם!

הרמן וולף 17 באוקטובר 2014

3 תשובות נכונות(פיורה, באיירן ושאלקה (מן הסתם) ונורדיה כי הוזכר בפוסט קודם של אלפסי) וחצי תשובה (בילבאו ידעתי , לא אוסאסונה)

שיא אישי ווהו!

מתן 17 באוקטובר 2014

8.5 (ידעתי רק את בילבאו בשאלה 7). בתור אחד מראשוני חברי עמותת הפועל אוסישקין זאת קטגוריה שבאה לי די בקלות.
ד"ר אני חושב שבית"ר ירושלים בכדורסל שהוקמה לפני כמה חודשים היא גם קבוצת אוהדים, לא סגור על זה

Matipool 17 באוקטובר 2014

חצי נקודה על באיירן , חצי נקודה על בילבאו ונקודה על התוצאה בין קטמון להפועל ירושלים ( לא יודע איך ולמה אני זוכר את זה . נדמה לי גם ששער הניצחון הובקע בדקה האחרונה אבל לא סגור על זה ) .
איציק – בהצלחה !

אריק האדום 17 באוקטובר 2014

שאלה לרונן, בתור אוהד יונייטד…
למה ביציעים של אולד טראפורד רואים צעיפים ירוקים צהובים (ולא רק כשמשחקים נגד נוריץ'…)?

אריק האדום 17 באוקטובר 2014

אגב, יש שתי תשובות נכונות. אחת תספיק כדי לזכות אותך בפרס..

מתן 17 באוקטובר 2014

צהוב-ירוק הם הצבעים המקוריים של ניוטון הית', יומיים בגלגול המקורי. אלה הצבעים שנבחרו להוביל את המחאה כנגד הגלייזרים (שבינתיים די דעכה)

מתן 17 באוקטובר 2014

*יונייטד כמובן ולא יומיים(תיקון אוטומטי..)

אריק האדום 17 באוקטובר 2014

יפה מתן. אבל למה הם בחרו את הצבעים האלו? חוץ מהתשובה בנוגע לניוטון היט

D! פה 17 באוקטובר 2014

אני חושב שפעם, כשפוסטים עוד קוטלגו כאן בתוך קטגוריות, הקטגוריה של יונייטד נקראה ניוטון הית'. ואולי אני טועש.

צור שפי 18 באוקטובר 2014

שש שזה שיא אישי עד כמה שאני זוכר.

oded 18 באוקטובר 2014

0 מחכים

ויכסלפיש 18 באוקטובר 2014

5, ונורדיה לא קמה בשביל להיות אלטרנטיבה בליגה ג', הצלחות (כלומר באזז תקשורתי קבוע ועליית ליגה) עשויות להביא אוהדים חדשים וצעירים שאין להם מחויבות למנורה ולא ביקרו בטדי

אסף the kop 18 באוקטובר 2014

2 הערות:

1. בית"ר י-ם לא קבוצה גזענית. זאת קבוצה המנוהלת ע"י חדלי אישים החיים תחת איומי טרור של גזענים יהודיים.

2. נורדיה אכן היה השם בו נקראו קבוצות בית"ר בתקופת המחתרות. יחד עם זאת השם היה מזוהה בעיקר עם בית"ר ת"א שהייתה הקבוצה הבחירה בליגה ואשר הייתה מזוהה עם שכונת נורדיה ז"ל בלב ת"א (איפה שהיום נמצא הדיזינגוף סנטר).

המון הצלחה ל"נורדיה י-ם".

רונן דורפן 18 באוקטובר 2014

אסף – כאן אני לא מסכים איתך. ייתכן וכל הנהלת הקבוצה הם אנשים רחוקים מגזענות ברמה האישית. בשורה התחתונה יש מדיניות מקויימת לא להחתים שחקן מקבוצה אתנית מסויימת (למעשה דתית – אז אפשר להתפלפל שהיא קבוצה אפלייתית). מה שאתה אומר: הנהלה חדלת אישים – זו סיבה. התוצאה היא אפלייה.

אסף THE KOP 18 באוקטובר 2014

כי מי שיחתים שחקן ערבי יחטוף רימון רסס מסקינהד יהודי.
צריך חבורה של אנשים מאוד מיוחדים בכדי לחסל את איום הטרור הזה.
לבית"ר י-ם אין כאלה.

אסף THE KOP 18 באוקטובר 2014

בכירה

Comments closed