ההפסד בדרבי (2)

את השאלות של הדרבי פרגוסון פרט לפרטים. אני חושב שזה היה יום יותר פרגוסוני כזה ופחות יום של קרלוש קירוש. נאני, פארק ופלטשר נשאלו למשל אם הם שחקנים של מנצ'סטר יונייטד או סתם מקבלי משכורת בקבוצה.
פלטשר נתן את משחק הקריירה שלו.
נאני אמר שהוא רוצה להיות כוכב במנצ'סטר יונייטד.
פארק אמר שהוא שייך.
אנדרסון אמר שאפשר, בעצם צריך, לתת לו לנהל את המשחקים הכי גדולים.
קאריק אמר ששום שחקן לא ישתלט לו על משחק. גם לא פברגאס.
רוני אמר שהוא לא נעלם בצילו של רונאלדו והוא השחקן האנגלי הכי טוב והוא יכול לפרק קבוצות לבד.

חידון מספר 63 - כדורגלנים ערבים-ישראלים
דיון שמתחיל מיחסי עבודה, ממשיך לארגון הלקוי של הכדורגל ומגיע לבעיתיות בשיפוט ההיסטורי של המשחק

69 Comments

גלן (בו) 16 בפברואר 2008

והילד שאל את אבא שלו שקרע את הכיס איפה רונלדו ואדביור?

רונן דורפן 16 בפברואר 2008

גלן, זה נכון. אבל יש יותר מדי משחקים.

birdman of the batsmen 16 בפברואר 2008

יאללה יונייטד אימפריה!!!!!!!!
אין הגדרה הולמת יותר מ"יום פרגוסוני", ומי שעונה תשובה לא נכונה בועטים לו נעל לפרצוף.
אגב פעמיים כי טוב, פ. צ. מרסיסייד קיבלו בראש.

birdman of the batsmen 16 בפברואר 2008

וגם אני מצטרף לגלן אדוארד בו שמבקלר, מדהים איך המפעל הזה הפך למין דבר מטריד שצריך להפטר ממנו.

יונתן (האחר) 16 בפברואר 2008

כל הכבוד!

הגיע לכם לנצח איזה 12-0. בהחלט לא משחק נעים לצפיה לאוהד ארסנל…

שי 16 בפברואר 2008

מעניין שעד היום נאני היה טוב רק במשחקים שרונאלדו לא שיחק בהם.

Yair 16 בפברואר 2008

אנדרסון… מה עוד אפשר להגיד, הילד פשוט מדהים, יום אחד אחת הריצות האלה על 60 מטר תגמר בגול…
השמועה אומרת אגב, שיש לנו קשר מרכזי נוסף מברזיל שהגיע בינואר והחל לשחק בריזרבס, הוא נראה לא רע בכלל…

tksr 16 בפברואר 2008

מי מאוהדי יונייטד לא תפס את הראש בראותו את ההרכב המוזר שפרגי בחר למשחק מול ארסנל ?
הימר והצליח בגדול.(ותודה לונגר)
המחצית הראשונה היתה הקלילה ביותר של יונייטד העונה.
המחצית השניה היתה טיול בפארק.
משחק טוב של יונייטד,לא יותר מטוב.
משחק זוועתי של ארסנל,לא פחות מזוועתי.
אילו רוני היה חלוץ אמיתי הוא היה מסיים את המשחק עם שלישיה ועם שני בישולים.אבל אוהבים אותו גם כך.
נאני – נפלא.הוכיח את הפער המובהק בינו ובין גיגס בבישול שני השערים.גיגס היה מוציא מהמצבים הללו קרנות בלבד.
אנדרסון נדרש ובדחיפות להתחיל לאיים על השער ולהבקיע.רק הבקעת שערים תביא את עליית המדרגה המתבקשת במשחקו.
אנדרסון ונאני חייבים להפוך לשחקני הרכב קבועים.
אברה ונאני הם צמד קטלני בשמאל.
גם משחק הקריירה של פלטשר לא משכנע עדיין שהוא שחקן לרמות הגבוהות שיונייטד משחקת בהן.
משחק ההגנה של ארסנל לא היה קיים.
כך גם משחק ההתקפה של ארסנל.
האכזבה העיקרית היא מהכלום ושום דבר שהיה הקישור של ארסנל.יונייטד עלו נחושים וזכו כמעט בכל מאבק אבל לא היה ממש קרב במרכז השדה.מה קרה לפברגאס ?
יונייטד עשו לאסנל בדיוק את מה שסיטי עשו ליונייטד בשבוע שעבר.
מעניין מה היתה תוצאת הדרבי אילו יונייטד היתה משחקת בנחישות ובהקרבה שכזו גם בשבוע שעבר.
שמחת ניצחון אבל גם ידיעה שארסנל היתה היום כה מזעזעת שגם שביעיה ושמיניה לא היו מקפחות אותה.
אסור לצאת מפרופורציה – ליונייטד צפוי משחק קשה בליון.

birdman of the batsmen 16 בפברואר 2008

לפני כמה שנים יונייטד הביסה את ארסנל 1:6. הבלמים היו סטפנובס וגרימנדי, מעניין איזה שאלות וונגר שואל עכשיו.

רונן דורפן 16 בפברואר 2008

יאיר – כן – קנו ברזילאי בשם רודריגו. ביחד עם שני התאומים. האם נראה במונדיאל 2014 הרכב ברזילאי עם 3-4 שחקני יונייטד? עולם מוזר.

גיל 16 בפברואר 2008

מה הסיכוי שוגנר יאמר אחרי המשחק ש"זה היה עוד יום בהיסטוריה הארוכה של ארסנל"?

רונן דורפן 16 בפברואר 2008

בירדמן- המשחק ההוא גזר את דינו של סטפנובס. גרימנדי הוא היום המנהל הספורטיבי של ארסנל.

Yair 16 בפברואר 2008

אני לא חושב שוגנר יגיד את זה… גם ונגר לא ד"א.

פלד 16 בפברואר 2008

נפתח בחדשות העצובות: אנחנו עדיין בפיגור חמש נקודות מארסנל
ועכשיו לחדשות המשמחות: כבר נכתב רבות על הקשר בין ההפסדים של יונייטד העונה לנוכחותו של רוני על הדשא. אבל התוצאה היום, שהושגה ללא רונאלדו, יותר משהיא מרתיעה תודעתית את המתנגדות, היא מהווה תמריץ פסיכולוגי לבחורינו המצוינים, שעשה רושם שקצת נעלמו מתחת לצילו של הפנומן.
נעבור לפנייה נרגשת למשתמש א. פרגוסון: אנדרסון בהרכב וסקולס עולה מהספסל בדקה ה-70 כדי לתת לו מנוחה. זה הסדר הנכון, לא להיפך.
ונסיים בתהייה: מי זה מספר 24 ששיחק אצלנו? הוא עלה מהנוער? נחת במועדון בחלון ההעברות? זה מאנוצ'ו המפורסם? למה לא ראינו אותו משחק כדורגל עד היום?

גיל 16 בפברואר 2008

צודק יאיר, וגנר היה כותב על זה איזו אופרה.

קורא 16 בפברואר 2008

בעיניי רוני היה ויהיה המנהיג האמיתי של היונייטד, כי הוא הרבה יותר מחוייב למועדון מאשר רונאלדו שכל שני וחמישי רוקם עסקה עם ריאל מדריד. רוני הוא שחקן מסוגו של שירר, אחד שילך עם המועדון עד הסוף.
(וכמובן, שעוד שבועיים כשמילאן תקנה אותו אני אוכל את הכובע על המשפט הזה).

רונן דורפן 16 בפברואר 2008

קורא – רוני צריך להנהיג את הקבוצה. רונאלדו לא בנוי לזה והנסיון לכפות עליו מנהיגות רק תגרע מיכולתו. רונאלדו צריך חופש. הוא צריך אמנם להנהיג בדוגמא אישית, אבל לא צריך להיות המנהיג של חדר ההלבשה או המנהל במגרש.
רונאלדו יישאר אם יבין שיש מאחריו קבוצה שתהפוך אותו לאגדה.

לינק טוב לשערים 16 בפברואר 2008

http://skysportshd1.com

יואב 16 בפברואר 2008

בהחלט יום פרגוסוני.קו ההגנה הרגיל פלוס חבורת לוחמים שלא מפסיקים לרוץ(אנדרסון, פלטשר, פארק)ללחוץ את ארסנל חזק בחלק שלה ולשדר לשחקני המשנה שלו- אתם מספיק טובים לשחק נגד ארסנל. הוא ירוויח מזה בהמשך העונה.
הרעב, והרצון להוכיח של שחקני המישנה, פירקו לגמרי את משחק המסירות של ארסנל.
ונאני. ורוני. שם הכישרון מדבר…
רונן, רווח לי לגלות שמר פרגוסון שוב רלוונטי(עד רביעי לפחות)…

Yair 16 בפברואר 2008

קורא,רונן – תקנו אותי אם אני טועה, כי אינני צופה בהרבה משחקים בינלאומיים, אבל מהמשחקים המעטים שכן ראיתי של נבחרת פורטוגל אני זוכר שהוא דווקא כן דומיננטי מאוד שם.

לגבי המנהיג הבא של היונייטד (מי אמר ריאליטי בערוץ 10?) אני חושב שריו יהיה הקפטן הבא, אחרי עידן נוויל/גיגס…

עופר 16 בפברואר 2008

עצוב. עצוב לי מאד. עצוב לי מאד מאד.
כל הכבוד ליונייטד.

Yair 16 בפברואר 2008

סרטון שאסור להפסיד, התגובות של השדרים בסוקר סאטרדיי לשער של בארנסלי בדקה ה-90
http://www.youtube.com/watch?v=_XpaB7ya16Q&eurl=http://www.redrepublik.net/rrforum/viewtopic.php?id=8047
איזה יופי לראות את ההתלהבות של השדרים (אלא אם אתה אוהד ליברפ… פ.צ מרסיסייד כמובן)

לוק סטיל היה מצויין בשער בארנסלי ד"א, נחמד לדעת.

אביעד 16 בפברואר 2008

ראיתי, נהניתי…
רוני הראה היום, לא רק מהו ערכו למנצ'סטר יונייטד אלא גם מהו ערכו אפילו כשהוא לא כובש. אני מרשה לעצמי להתעלם מהשער הראשון שכבש כי זה לא משנה. זה לא משנה כי התנועה שלו, הכוח שלו, הלחץ שהפעיל והמלחמה שלו, פירקו את ההגנה של ארסנל לחלקים, כי הוא יכל להבקיע רביעייה, אבל זה לא משנה גם אם לא היה מבקיע את האחד שכן נכנס. וויין רוני שיחק היום כמו שני שחקנים.
ולשאר, היה ברור לי שסקולס לא ישחק היום, כנ"ל גיגס. ביום רביעי ליגת האלופות ומה שפרגוסון בטח ירצה על המגרש בליון זה ניסיון. הידע מה צריך לעשות ואיך משחקים במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות, בחוץ. אי ההכללה של רונאלדו הפתיעה אותי, זו של טבז קצת פחות. אבל היה בזה גם סוג של מסר, "אנחנו לא תלויים באף שחקן וכל שחקן סגל אצלנו יכול לשחק מול כל יריבה בכל משחק". למסר הזה יש גם פנים שמתלווים אליו. קוראים לו דארן פלטשר. פלטשר, קאריק ורוני נתנו את ההרגשה שיש על המגרש 14 מול 11.

אור 16 בפברואר 2008

פלטשר כבש.
אנ יחושב שזה אומר הכל

לון 16 בפברואר 2008

התוצאה לא משקפת. 0:6 היה נכון יותר. ללא ספק זו היתה רוחו של פרגי. לא טקטיקה, אלא משחק לחץ ללא פשרות וזכייה במאבק על כל כדור.

עצוב שמעמדו של הגביע האנגלי הולך ויורד. את השחקנים החשובים כמובן שומרים לליגת האלופות.

יונייטד הראתה לכל המעוניין שהיא חזקה מאוד גם ללא רונאלדו.

נני היה ממש מצויין. פלטשר היה טוב מאוד.

המסירה של קאריק לשער של נני היתה ברמה הכי גבוהה, נוסח מסירות העומק של גוורדיולה, צ'אווי, פירלו.

נכון, רוני בבקיע סוף סוף. אבל כמות ההחמצות שלו פשוט מזעזעת. זה ממש לא משנה שהוא מצליח להגיע להמון מצבים אם הוא לא מבקיע בהם. מול הגנה רצינית, במשחק צמוד, זה יכול לעלות לנו מאוד ביוקר. זה נמשך כבר כמה משחקים.
רוני מנהיג ? אולי חבורת נערי רחוב, אולי. לא קבוצת כדורגל. בטח שלא את יונייטד. הצהוב שלו היה אידיוטי (ואני עדין).

בנוסף לצהוב של רוני, גם אלה של פרדיננד ופלטשר היו מיותרים לחלוטין. יכול להיות שבאפריל או מאי הם יחמיצו משחק בגלל השטויות האלה.

הבלמים של ארסנל היום: קולו טורה שיחק רע גם בגביע אפריקה לאומות. גלאס היה מגן נפלא, לא בטוח שההסבה לבלם עושה לו טוב.

ניקו 16 בפברואר 2008

קודם כל רונן על הנכתב, פשוט ענייני קצר וגאוני!
שני אתה יכול לפרט קצת אם אץה יודע יותר על רודריגו הזה איזה סגנון שחקן הוא מאיפה וכו?
שנית אני מאוד מרוצה מהיכולת של אנדרסון אבל יש לי סוג של אכזבה מתפקוד שלו כלומר כהוא קושר ביונייטד הלכתי לבדוק קצת קטכע וידאו. מה שמצאתי היה ביצועים של שחקן התקפה מובהק שכל הזמן מחפש הזדמנות דריבלים בועט בלי סוף ובכלל שורף את המגרש. אצל פרגי יש לי איזה הרגשה שלמרות שהוא מחליף את סקולס הוא משחק קודם כל דפנסיבי אחרי זה עוסק בניהול משחק ובחישובות שלישית רק זה האימים לשער בין אם בדריבל ועל לבעוט אין מה לדבר… יש לך הסבר או איזה תובנה לגבי זה?

רונן דורפן 16 בפברואר 2008

ניקו. תודה על הפרגון. רודריגו אני מבין שהוא קשר דפנסיבי. לגבי אנדרסון – אני מלא הערכה כלפי הבחור. אצל רונאלדו לקח הרבה זמן להשיל מעליו את התרגילים המיותרים. אנדרסון לא מרגיש צורך להפגין את השליטה המדהימה שלו בכדור. אבל מדי פעם הוא מראה ניצוצות מזה. אני חושב שהוא צריך שער ראשון ואז נראה אותו עושה את זה הרבה יותר.

רונן דורפן 16 בפברואר 2008

לון – אני מסכים שכרגע קאריק נראה השחקן האנגלי הכי מלוטש ואלגנטי.

פלטשר, אחרי תקופה ארוכה של אכזבות, מוכיח דבר אחד חשוב. לא מזיק לקבוצה שחקן שאסיר תודה שהוא נמצא בא גם כשחקן ספסל. הוא יודע שהוא רחוק מרמת ההרכב אבל שמח לאכול את הדשא כשנותנים לו רבע הזדמנות. זה היתרון לדעתי של קבוצה עם היררכיה על קבוצה עם רוטציה.

לגבי רוני. זו הסיבה שהוא פועל כל כך טוב עם רונאלדו. עם האנרגיות שלו הוא יוצר בלגן ומצבים. רונאלדו מנצל את הבלגן בהרבה יותר קליניות.

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 16 בפברואר 2008

SAF gamble paid off- Tevez and Ronaldo needed a rest and got it.
Great game by Fletcher
Carrick ,Anderson and Nani
Nani should be starting regulaly on the left flank since Giggs is clearly becoming a liability
Scholes(my favourite over the years) should be used as Anderson sub.
At the moment Carrick and Anderson are better and should start.
Maybe worth trying Owen Hargreaves as right back.

Scholes soul

יואב 16 בפברואר 2008

לון, רוע של נערי רחוב היה מאד חסר בדרבי. שם, לא היו צהובים, היה נינוח, משחקים לפי הספר וכשזה נתקע זה נתקע. שמינית נגד ארסנל בוודאי שווה צהובים(אולי זה גם מסר למה שיקרה בעוד חודשיים). זה לא בית מרקחת ואין מקום לחישובים אלא לשחק מהר, חזק כאילו אין מחר. ומחר, שוב אותו דבר.במאני טיים(מילאן שנה שעברה, רומא השנה, האמירויות,)רוני כובש ממצבים קשים מאלה.אבל כמו שאביעד כתב קודם, הוא פשוט פירק אותם היום והוא חסר תחליף אמיתי. הצהוב שהוא קיבל היה קצת קטנוני בעיני ויותר מריח מהתדמית של רוני..אסור לסרס את רוני.זאת החבילה(קאנטונה?)ורבים יתרונותיה על חסרונותיה.

גלן (בו) 17 בפברואר 2008

שוב נראה לי שההתלהבות כמו גם המבוכה המרובה אינם במקום.
מה זה מה ונגר יגיד או לא יגיד?
ברגע שאתה לא עולה אם ההרכב הכי חזק שלך בזמן נתון ולא משנה מה סיבותייך, כל הצורך בהסברים נראה לי מיותר. זה לא רק החלשות איכותית פר שחקן (שכן פה למשל גם היונייטד לא העלו את כל התותחים) אלא הצהרה מהי החשיבות האמיתית של המשחק. את זה גם השחקנים קולטים וכל אחד מהם לפי תכונותיו ישחק.
מאותה סיבה גם הפסד של יונייטד היום לא היה אומר כלום. תאוריות ההוא לא רץ או ההוא לא תומך או מנהיג היו חסרות משמעות…. אם אתה לא מעלה את רונלדו בהרכב אז כל הדיונים על צהובים וכדומה (יואב לפני) נראים לי קצת מופרכים.

Gilad Bloom 17 בפברואר 2008

To Lon,are you ever happy about United's game?you have a good life if you are complaining about Rooney after such a game,clearly the best player in the field,so he missed a few clear shots but he still got the most important first goal and basically opened things up for everyone else,the yellow is a yellow,you can't look back at each yellow,he will need a game off anyway…i'm not sure what happened to Arsenal,did Wenger give up on the cup or was he simply outplayed by Fergy?i always thought that the FA Cup meant a lot even in the Champions League era,i guess Arsenal's bench is not as deep as United,i think that the ability to run for all 3 titles is unique and puts Fergy in a higher place than Wenger,the loss 5-1 to Spurs and the loss today show that Arsenal could be in trouble in the later part of the season if they don't have their first unit on the pitch 

אביעד 17 בפברואר 2008

גלן, קבוצה כמו ארסנל ששואפת לזכות בכל התארים, ובמיוחד באליפות, לא יכולה להרשות לעצמה להתייחס לאף משחק כ"חסר חשיבות". לא תמיד ההרכב החזק ביותר יעלה משיקולי מנוחה, אבל זה לא אומר שהקבוצה מוותרת על המשחק. אם זה מה שהשחקנים של ארסנל קלטו (והתנהגו לפיו), ואני מפקפק מאוד שאכן כך הדבר, אז הם לא ראויים להיות בעמדה בה הם נמצאים והם לא יהיו בה לאורך זמן.

יוש 17 בפברואר 2008

לפני כשלושים שנה אמי חזרה מטיול באנגליה והביאה עימה שני צעיפים. ברגע נדיר של מודעות ואינטיליגנציה אקראית הושטתי את ידי לצעיף של מנצ'סטר ולאחי הצעיר מסרתי את של ליברפול "מהיום אתה אוהד ליברפול ואני מנצ'סטר" החלטתי בשבילנו. אתמול, בעודי שוב מתענג על משחקם המשובח של בחורינו, הרהרתי במזלי הגדול, מה היה קורה אם אמי היתה מביאה עימה צעיפים של טוטנהאם ואיפסוויץ' ר"ל?

דוד 17 בפברואר 2008

פתאום פרגסון שאל את פלטצר מה הוא בקבוצה?
כי לי זכור את פלטצר שחקן מצטיין נגד ארסנל בחצי גמר הגביע ב2004,בתיקו אפס במפגש האחרון של מנצסטר יונייטד נגד ארסנל בהייבורי,
זכור לי פלטצר מצויין נגד רומא ומילאן,
זכור לי פלטצר עם שער ניצחון נגד צ'לסי של מוריניו,
הופעות לא פחות טובות מזו של אתמול,אבל עכשיו פרגסון שואל,
בטח.
ומה עם המסע לערב הסעודית,בדרבי זה היה תירוץ להפסד ואתמול לא?
וכולה עבר שבוע בין המשחקים.
ולפי התגובות אחרי ההפסד למנצסטר סיטי אני פשוט לא מאמין שיש כאלה שעדיין שואלים שאלות לגבי פרגסון.

שחמוביץ' 17 בפברואר 2008

אך, כמה זמן חיכינו לזה??
תביאו את צ'לסקי!!!

לעניין: נצחון ענק של …. פרגסון. הקישור של היונייטד עם נאני פארק קאריק פלטשר אנדרסון וכן, גם רוני, יצר מצב בלתי אפשרי לקישור של ארסנל לתפקד.
וחברה, הם שיחקו עם פאבריגס וחלב לא עם הנוער או משהו כזה.
לגבי פלטשר, אין מה להגיד, כמו המשחק לפני שנה נגד מילאן בבית, יש משחקים שאתה לא מבין איך הוא לא בהרכב, ויש משחקים שאתה לא מבין מה הוא עושה בסגל המורחב…
אנדרסון הופך לנגד עיננו לאחד הקשרים הברזילאים הטובים מאז ומעולם. נאני צריך להתבגר, אבל בהחלט זכאי ליותר הזדמנויות בהרכב הראשון על חשבון גיגסי. ורוני??? טוב, כבר רבים לפני כתבו מה קורה ליונייטד כשהו לא על המגרש.
שמחתי לראות את סאהה על המגרש. נקווה שלאורך זמן.

בגדול, פרגסון הראה לוונגר מאיפה משתין הדג.

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

עוד הערה אחת שיש לי על המשחק. שני השחקנים שהוחלפו היו אנדרסון ורוני. נראה לי שהם משחקים בליון. פרגוסון לא ימהר לוותר על גיגס באירופה בחוץ ונאני יהיה כנראה על הספסל.

לון 17 בפברואר 2008

רונן, אני בהחלט מסכים איתך לגבי התיאור של פלטשר והקשר של זה להיררכיה ברורה. אני חושב שזה שוב קשור (כמו בדרבי) לגישה של שחקן בריטי לגביע האנגלי ובמיוחד מול ארסנל.

בהחלט יכול להיות שאתה צודק והבלגן של רוני מסייע לרונאלדו. אבל לדעתי עדיין הוא חייב להבקיע הרבה יותר ביחס לכמות ההזדמנויות שלו. יש סיכוי טוב שבמשחק מול קבוצה איטלקית רונאלדו ייסגר חזק ואז אם רוני לא יבקיע במצבים שיהיו לו, נשאר בלי שערים.

יואב, לקבל צהוב בחצי של היריבה כשאין סכנה מיידית, בעיניי זו טיפשות. לקבל צהוב בחצי של היריבה כשאתה מוביל 0:3, בעיניי זו טיפשות מופלגת.

גלעד, אני מרשה לעצמי מצבים קצת יותר מורכבים משמחה מוחלטת או עצב מוחלט. מאוד נהניתי אתמול. מבחינתי זה לא אומר שצריך להיכנס לאופוריה. זה היה משחק בשמינית גמר הגביע. לא הגמר. וכבר ביום רביעי יש משחק לא פחות חשוב.
בעיניי, החוכמה היא להפיק מסקנות ולקחים גם כשאתה טוב ולא רק אחרי הפסדים. זה מה שעושים הארגונים המובילים והשחקנים הטובים באמת. לכן, למשל גם אחרי עונת אליפות קבוצות מתחזקות. כך גם מהניצחון הזה אפשר ללמוד ולהשתפר.

אביעד 17 בפברואר 2008

רונן, סקולס עכשיו חזר מפציעה ולא כשיר לשחק 2 משחקים כ"כ אינטנסיביים בארבעה ימים, לכן היה ברור לי שהוא לא יפתח מול ארסנל. אבל הוא חלוד מכדי שאפשר יהיה להושיב אותו בחוץ ל 10 ימים מבלי שזה ישפיע עליו, לכן אני חושב שהוא נכנס אתמול במקום אנדרסון.
בדיוק כמו לגבי גיגסי, אני חושב שעל המגרש בליון, פרגוסון ירצה כמה שיותר שחקנים שיודעים איך לשחק במשחק חוץ בשמינית גמר ליגת האלופות.

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

אביעד. היסטורית, גביע אירופה הוא לא המפעל החזק של סקולס. של גיגס כן. מלבד זאת – מבחינת יכולת אפשר להתלבט בין נאני לגיגס. כרגע לא ניתן להתלבט בין סקולס לאנדרסון.
מצאתי את התקציר הבא של המשחק בmatch of the day. בעקבות צפיה בו, אני לא חושב שיש מצב שאנדרסון יכול לשבת במשחק חשוב. http://www.vimeo.com/698174/

לון 17 בפברואר 2008

רונן, לגבי פושקש בדקתי בוויקיפדיה. העניין הוא שלא תמיד מדייקים שם. חשבתי שאולי יש לך נתונים ממקורות מהימנים יותר.
בכל מקרה, זה מה שכתוב שם על ההקפאה והמעבר לספרד:
After refusing to return to Hungary, Puskás initially played a few unofficial games for RCD Espanyol. At the same time both AC Milan and Juventus attempted to sign him, but then he received a two-year ban from UEFA which prevented him from playing in Europe. He moved to Austria and then Italy. After his ban Puskás tried to play in Italy but was not able to find a top-flight club willing to sign him, as Italian managers were concerned about his age and weight. However in 1958 he joined Real Madrid and at the age of 31 embarked on the second phase of his career.
During his first La Liga season, Puskás scored four hat-tricks, including one in his second game, against Sporting de Gijon on 21 September 1958.

תאריך הלידה שלו לפי וויקיפדיה : 2.4.27
כלומר, החל לשחק בריאל בספטמבר 1958 בגיל 31 וחצי !!
לגבי התקופה שלא שיחק, זה לא לגמרי ברור.
המשחק הרשמי האחרון עם הונבד היה בנובמבר 1958 (לא מצאתי תאריך מדוייק) – משחק הגומלין נגד אתלטיק בילבאו בגביע אירופה לאלופות.
אח"כ הם ערכו מסע משחקים באיטליה, פורטוגל, ספרד וברזיל. לא ברור מתי הסתיים.
ב- 1957 קיים כמה משחקים לא רשמיים עם אספניול.
אבל ברור שמדובר לפחות בשנה וחצי שלא שיחק באופן מסודר. ובאופן רשמי קרוב לשנתיים.

ולמרות זאת היה ארבע פעמים הפיצ'יצ'י. והבקיע שבעה שערים בשני גמרי גביע האלופות.

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

המשחק עם בילבאו היה ב-1956. כלומר עונת 56-57. בוודאות – משום שזה המשחק בו הם נשארו בחוץ לארץ בגלל הפלישה הסובייטית.
זה עוד דבר ששוכחים לגבי הדומיננטיות של ריאל מדריד: פעמים רבות מציינים שאולי התאונה של מנצ'סטר יונייטד סייעה להם (ספורטיבית כמובן) אבל בנוסף הייתה גם ההתפרקות של קישפט הונבד בגלל הפלישה הסובייטית. אחרי הפלישה הונבד שיחקה בספרד משחקי ידידות (שהיו אז הרבה יותר רצינים) וניצחה גם את ריאל וגם את ברצלונה.

גלן (בו) 17 בפברואר 2008

אביעד- זה לא עניין של התייחסות. זה פשוט מי אתה מעלה בהרכב: את ה 11 הכי טובים באותו רגע או לא. ברגע שלא, אז אין לך תרוצים וזה לא משנה אם זה יונייטד או ברנסלי. זה לא התחיל בארסנל ויונייטד ולא ייגמר שם. בהחלט מותר להתלהב מנצחון או להתבאס מהפסד אבל בסוד אני אגלה לך שלא כל משחק טומן בחובו פילוסופייה רחבת היקף.

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

גלן – לא כל משחק. אבל המשחק הזה כן. וגם זה של שבוע שעבר עבור סיטי. אגב, רשמית לרונאלדו היה קלקול קיבה. אני מציין את זה כי באמצע השבוע חטף קנס על אס אם אס במהלך אימון. קנס ששקול לערב שלם עם שלוש זונות צמרת (על פי המחירים בלידס אליהם נחשפנו בתחילת העונה)

יואב 17 בפברואר 2008

זה מעניין שפלטשר טוב במשחקים גדולים(שער ניצחון על צלסי הבלתי מנוצחת, ארסנל, אירופה)ואלכס אמר אתמול בהקשר הזה שלפעמים כדאי להמר על הסוס במסלולים קבועים.
אלכס גם נזף בנאני על הלהטוטים שהרתיחו את שחקני ארסנל והוסיף שאין להם עניין להשפיל אף אחד(וונגר הסכים איתו כמובן). מה דעתך על זה רונן?
לון, רוני כבש 23 שערים בכל המסגרות שנה שעברה. זה מספר מכובד לחלוץ. השנה הוא על 11 , לאחר שתי פציעות והשעייה אחת. מספרים לא רעים. כשאתה עולה על מנת לשחק חזק ולשדר מסר שתקלת הדרבי היא מקרית, קשה לעשות סוויץ בראש. ולדעתי, טוב שכך.
מסכים עם גלן.לא צריך לחפש יותר מידי פרשנויות אתמול כי לדעתי ארסנל לא היו בעניין והמוטיבציה של יונייטד חיסלה את שארית ההתנגדות.אבל, ארסנל תזכור את הפיזיות בעוד חודשיים ותצטרך לעשות התאמות.

גלן (בו) 17 בפברואר 2008

רונן: לא, המשחק הזה לדעתי לא ואלו שבעוד יומיים-שלושה בהחלט כן, בשני הצדדים או לפחות לצרפתי.

אגב, רשמי או לא רשמי תזכיר לי האם ב 99 בגביע מול ארסנל עלו כל התותחים האפשריים משני הצדדים.

הרשמיות הזאת עוד יותר מעלה לי את הסעיף כי אלו רק שקרים בשביל הילד שלי מתגובה 1.

אדיבור , פלמיני, רונלדו והשאר יככבו מול "הדבר האמיתי" וכל השחקנים שהמסר הבינו זה שמול יונייטד.ארסנל מותר גם קצת לשמור את הרגליים כי החברה ממילנו זה קצת יותר חשוב יתנפלו על הכדור.

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

גיגס עלה כמחליף במשחק החוזר בו כבש את השער המפורסם.

יואב 17 בפברואר 2008

גם סולשיאר וטדי עלו אז. אבל ארבעה ימים קודם, במשחק הראשון, קול ויורק פתחו.
גלן, לכן יש סגלים עמוקים.גם במאני טיים כוכבים יכולים להעדר בגלל פציעה, או הרחקה ואז לשחקני "המשנה" יש תפקיד גדול(בלומקויסט, באט, ברג, טדי, אולה-בעונה ההיא). אגב, אני חושב שוונגר עלה כך, בגלל פציעות וסגל מדולל ואלכס פשוט העדיף מיקצועית, שחקנים רעננים ורעבים.לא רק שיקול ליגת אלופות היה כאן.זאת הייתה תגובה ראויה להפסד בדרבי, כי אם לא תיתן להם לשחק לאחר המשחק החלש של "ההרכב הראשון", מתי תיתן להם?זה פשוט הוגן.

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

יואב – דעתי היא שמכיוון שהתוצאה הייתה כבר 0-4 חבל שנאני לא ניסה לשלב את הפליקלק שלו בתוך ההקפצות. הוא בהחלט מסוגל לכך. הארוע אתמול באולד טראפורד היה משחק כדורגל – ואין שום בעיה להתשעשע ביריבה גדולה כשהיא מובסת.

גלן (בו) 17 בפברואר 2008

ובלי קשר לאתמול הבנתי שבפעם הראשונה בחיי בעימות אנגלי-איטלקי שלא כולל את יונייטד או לידס אני בעד האיטלקים. בשתי החזיתות!

יואב 17 בפברואר 2008

גלן, איתך לגמרי. לא רק איטלקי אלא ממש יליד מילאנו. וגם קצת יווני, אני חייב לציין.
רונן, אני יושב על הגדר בעניין הזה.מבין לגמרי את הבעד אבל חובב גדול של צניעות.זה היה קצת ילדותי ומתגרה.טיבם של הדברים לחזור חזרה ולענות אותך בהמשך.אולי עדיף להתרכז בלתת את החמישי.הכי מכובד.

אביעד 17 בפברואר 2008

רונן, לא אמרתי שסקולס צריך לפתוח לפני אנדרסון אלא שלדעתי בגלל שמדובר במשחק חוץ והניסיון הוא בעל משמעות, פרגוסון יעדיף לפתוח איתו.
בנושא ההקפצות של נאני – בד"כ אני נגד השפלות שכאלה, ארסנל הושפלה מספיק אתמול ולא היה צריך להוסיף על כך. אבל, במקרה הזה, המהלכים של נאני היו מוצדקים. הם היו מוצדקים כי כשארסנל עלתה למחצית השניה בתקווה לחולל נס, 2 מהלכים של רוני ואנדרסון הראו להם שאין תקווה. התגובה של ארסנל לכך שבאה מכיוון אדוארדו ואבואה הייתה ברוטאלית וחסרת כל הצדקה. דקה לפני האדום של אבואה, אדוארדו עשה עבירה על נאני שלא שייכת לכדורגל. אח"כ בא האדום של אבואה ובסוף הייתה ההתנהגות המבזה של גאלאס ושל פלאמיני או טראורה (פרח מזכרוני מי תיקל את נאני בחריפות בדקה ה 89). על אובדן העשתונות הזה הגיע לארסנל להיות מושפלת.

אביעד 17 בפברואר 2008

וגלן, הילד שרצה לראות את רונאלדו ואדבאיור, קיבל את רוני ונאני, היה לא מעט כדורגל אתמול. תלונות על היעדר כוכבים מקבילות לתלונות אפשריות נגד רונאלדו ואדבאיור אם היו פותחים ומשחקים רע.
רונן – ממתי שחקן שלא משחק בגלל קלקול קיבה, יושב ביציע ורואה את המשחק ולא נח בבית?

Gilad Bloom 17 בפברואר 2008

To Lon,i understand where you are coming from but i don't think that Rooney has a chronical problem of missing goals or that he is not scoring enough,i've seen him score once from 1 oportunity in big games in Europe(Rome),he is clearly the dynamo of the team and his constant motion opens things up for everyone else,next game he can play badly and score 2,a lot of it is luck and karma,Ronaldo is on a scoring streak and is playing great but i think Rooney has a lot to do with it and that Rooney make the other players better with his smart passes and mobility,i think you shouldn't worry about Rooney,i would worry more about Giggsy and Schols getting old,the young one are playing just as well but have not been in the final stages in Europe when you need experience,mental toughness and smarter tactics than in the EPL

יואב 17 בפברואר 2008

אביעד, אתה צודק. הברוטאליות כלפי נאני התחילה לפני הלהטוטים. אולי זאת היתה תגובתו.וונגר("לא ראיתי, לא שמעתי")קפץ על זה כמו מוצא שלל רב. ואם לא זה, תמיד אפשר להתלונן על איכות הדשא בטראפורד, שמנעה מרקדניו לרקוד.

אביעד 17 בפברואר 2008

יואב, וונגר בחר בהתבטאות אחרת, "מנצ'סטר הייתה יותר טובה היום, עלינו למחצית השניה בתקווה לחזור, אך האדום של אבואה סגר את הסיפור". רמז לא ממש עדין שלדעתו הם היו במשחק עד ההרחקה של אבואה, למרות שהבעיטה הראשונה של ארסנל לשער הייתה בדקה ה 64…

גלן (בו) 17 בפברואר 2008

אביעד: אחד דברים שלמדתי על ילדים (כולל זאת שלי) זה שלא כל כך משנה מה הם מקבלים, הרבה יותר מה הם רוצים….

ועוד תגלית מסעירה: גם אתה וגם אני היינו ילדים פעם…

יואב 17 בפברואר 2008

אביעד, הציטוט שלך ושלי משלימים את תגובתו של וונגר במלואה…

אביעד 17 בפברואר 2008

גלן, אני לא יודע מה לגבייך, אבל לי העירו יותר מפעם אחת שהגיל המנטלי שלי הוא 6 (מתקרב ל 7!)
והכוונה שלי הייתה שהצופים (לפחות אוהדי היונייטד והאוהדים האובייקטיביים) קיבלו תמורה מלאה לכספם…

שי 17 בפברואר 2008

לאף אחד אין מה להגיד על Dwight Superman Howard? כבר שנים שתחרות הדאנקים לא איתה כל כך טובה!!!

אני 17 בפברואר 2008

יוש – זה כמעט כמו סיפור תנכי…

רונן דורפן 17 בפברואר 2008

שי – תחרות ההטבעות מעניינת לטעמי כמו אליפות העולם בהקפצות על הרגל

שי 17 בפברואר 2008

רונן למרות שבדרך כלל אליפות העולם בהקפצות על הרגל (עם באמת יש כזה דבר) יותר מענינת, אי אפשר ללהגיד על הדאנקים של האורד שהם לא היו מענינים.

רונן דורפן 18 בפברואר 2008

שי. דאנק בתחרות דאנקים הוא עניין נטול קונטקסט ספורטיבי. אולי אליפות העולם בהקפצה על הרגל היא לא דוגמא טובה. אולי זה דומה למצב בו נעמיד את רונאלדו, רונאלדיניו וג'ונניניו לבעוט כדורי עונשין משלושים מטר מול שער ריק. כל העניין הוא לעשות את זה במציאות של משחק. ולכן התחרות הזו לא מעניינת אותי.

עדי 18 בפברואר 2008

מנקודת מבט של אוהד ארסנל, המשחק הזה שבר אותי לגמרי וגרם לי לאבד את האמונה לחלוטין. ולא משנה העובדה ה"פעוטה" שהמצב בטבלה דווקא לטובתנו. לדעתי המשחק בשבת שינה לחלוטין את גורל העונה, מחק כל יתרון מוראלי שהיה לנו על פני השדונים. הפסד באולד טראפורד בגביע היה מתקבל, לא התפרקות כזו. מי שמתפרק ככה פעמיים בחודש לא באמת בשל ומוכן. זה לא רק העובדה שאין לנו מגנים מחליפים ברמה, שבמרכז ההגנה גאלאס התבזה וקולו טורה נראה ממש כמו שנראה באליפות אפריקה (הפציעה הזו כנראה יותר רצינית ממה שהיה נראה, אם ככה היא השפיעה על היכולת שלו) ושז'ילברטו סילבה הנורא והאיום שיחק. זה יותר מזה. ובזה הבשורה האמיתית למנ' יונייטד, שהיריבה הכי גדולה שלה בעצם לא באמת נותנת לה פייט.

אם מהתבוסה לטוטנהאם לא הייתה בעייה לצאת (טוב, הם לא באמת מזיזים לנו), זה לא המצב עם יונייטד. ההיסטוריה שלנו עם יונייטד כוללת ניצחונות שהפכו את הקבוצה ליחידה מגובשת ומחוזקת (זה קרה אפילו בעונה שעברה) וכוללים גם הפסדים שערערו לגמרי את הביטחון העצמי של הקבוצה, הוציאו אותה מאיזון ולמעשה חיסלו לה קמפיינים שלמים. אני משוכנע, למרבה הצער, שהמשחק בשבת היה בדיוק משחק כזה.

רונן דורפן 18 בפברואר 2008

עדי… הלוואי. לא לחלוטין משוכנע. כן חושב שאתם חייבים משחק מאד מכובד נגד מילאן. הדחה נגד מילאן יכולה לסדר לכם את האליפות – כי תהיו בסיטואציה של 6-7 משחקים פחות מהיריבות המרכזיות. ארסנל שווה לדעתי תואר השנה. אני מסכים שהיא לא שווה מספר תארים בגלל עומק.

הערה אחרונה על יונייטד. אני לא חושב שפרגוסון יכול לעבור לסדר היום על משחק כזה ולפתוח בליון עם הרכב על פי מוניטין עבר של שחקנים. זה מתאים למאמני רוטציה. כל מי ששיחק נגד ארסנל קנה את המקום שלו מול ליון והייתי רוצה לראות עשרה מתוכם בהרכב – רונאלדו כמובן צריך לחזור – מן הסתם על חשבון פארק.

עדי 18 בפברואר 2008

דווקא לדעתי הדחה נגד מילאן מחסלת אותנו סופית גם בליגה. יש גבול כמה מכות לאגו ולביטחון העצמי הקבוצה מסוגלת לספוג… בשנה שעברה הפסדנו שלושה תארים בעשרה ימים ומיד לאחר מכן נכנסנו לחודש של הפסדים. זה לא היה רחוק מלעלות לנו ביוקר מבחינת המקום בצ'מפיונס ליג. בכל מקרה, אני לא אופטימי.

גם אני חושב שאנחנו שווים תואר השנה, שיחקנו כדורגל טוב יותר מכל קבוצה אחרת מתחילת העונה, אחוזי ההצלחה עד כה מטורפים (יותר גבוהים גם מעונות השיא של ונגר). הבעייה היא שאני לא בטוח שהתואר הזה הוא אליפות, יונייטד יותר מוכנה ובשלה.

מאיר 20 בפברואר 2008

בירדמן, נדמה לי שהתוצאה אז היתה 6-2, לא 6-1.

ולמשחק הזה – מחצית שנייה – 1-0 מול עשרה שחקנים. אם הייתי אוהד יונייטד לא הייתי כל כך שמח עם זה.

אבל אני לא אוהד יונייטד.

רונן דורפן 20 בפברואר 2008

מאיר – ה-2-6 היה בגביע הליגה ב-90. הרבה לפני וונגר. ה-1-6 היה בליגה ב-2001. גם אז היה רק 0-1 במחצית השניה והלכנו הביתה מאוכזבים מאד.

Comments closed