ג'ו קלזגי

הבעייה במתאגרפים בלתי מנוצחים היא שאנשים שואלים שאלות לגבי איכות היריבים מולם התמודדו. והבעיה באלופים בריטים, בלא מעט ענפי ספורט, היא שלא בטוח איזה אחוז מהתהילה שלהם היא אמיתית ואיזה חלק יצירה מלאכותית של התקשורת

ג'ו קלזגי נתן תשובות לשתי השאלות הללו לפנות בוקר במדיסון סקוור גארדן (את הקרב ראיתי בבריטניה דווקא). רוי ג'ונס שלח אותו לרצפה בסיבוב הראשון. לא שיטח אותו אבל בהחלט פגע בו. לרגע חשבתי על האכזבה העצומה שיחושו הוולשים שהגיעו באלפים לניו יורק, מיתון או לא מיתון, מאז אמצע השבוע שעבר.

אני לאו דווקא מתרשם מכך שהוא חזר וניצח. האומץ בו תקף את ג'ונס מיד אחרי הנפילה בכדי לנטרל את המומנטום של ג'ונס סיפק את התשובות למי שהיה צריך אותם. למרות שגם רוי ג'ונס נתן תשובות כאלו כששרד על הרגליים את חציו השני של הקרב ולא הפסיד בנוקאאוט. חבל שהקרב עצמו הגיע כמה שנים מאוחר מכדי שיהיה שקול.  כי ג'ונס לא המתאגרף שהיה פעם. בעצם אולי אף אחד מעולם לא היה המתאגרף שרוי ג'ונס היה פעם

*

מי שרוצה לצפות בדבר הזה – ליוטיוב יש מדיניות לא להראות תכנים שהיו בפייפרויו. אבל לאתר הבא אין בעיה אז הנה החלק הראשון של הקרב והנה החלק השני. אז גם אם אתם עדיין לא מתפעלים מאגרוף, לפחות אתם רואים פה בחינם משהו שהכוחות הכלכליים מנסים למכור לכם!

המתאגרף היהודי שכתבתי עליו השבוע, דמיטרי סאליטה, ניצח את יריבו דרק קמפוס בנקודות.

ההפסד בארסנל
תיקון טעות.... וגם השער של דני וולבק בניצחון על סטוק

27 Comments

אנונימוס 10 בנובמבר 2008

אני אוהב את הצד החתרני שלך רונן

גיל 10 בנובמבר 2008

אף פעם לא הבנתי את המחירים המטורפים שיש לאגרוף בפיי פר ויו.

תומר 10 בנובמבר 2008

אין על החינם. בזכות הבלוג הזה,אני צופה בספורט רק בחינם בחצי השנה האחרונה והוא הרבה יותר מהנה,נקי ונאיבי בצורה הזו. פרי-פר-ויו.

רונן דורפן 10 בנובמבר 2008

גיל ותומר. אין ספק שספורט בחינם לוקח. על ספורט בחינם אני מוכן להוציא כסף טוב. על פיי פר ויו אני לא מוכן לבזבז לירה.

לון 10 בנובמבר 2008

הבעיה היא של ספורטאים לא מנוצחים בכלל ולאו דווקא של מתאגרפים. ראה האמירות על יריביו של פדרר עד שהתחיל להפסיד…

ואכן יש תמיד בעיה עם אלופים בריטים בגלל המדיה וליתר דיוק בגלל הצהובונים.

תקן אותי בבקשה אם אני טועה, לפי מיטב הבנתי לאיגרוף אין עתיד של ממש כל עוד האלופים אינם אמריקאים. כך שעם כל הכבוד לקלזגי, הענף בשקיעה. ובאופן אירוני הניצחון שלו רק מוסיף לכך…

תומר, אחלה רעיון ה"פרי פר ויו".
באופן מפתיע מאוד, גם אני הרבה יותר נהנה כשזה בחינם.

יואב תל אביב 10 בנובמבר 2008

דורפן באיזה אתר זה? הלינק לא עובד לי!

רונן דורפן 10 בנובמבר 2008

לון – האיש שגרם יותר מכל לשקיעה של האגרוף הוא אמריקאי – מייק טייסון. הוא זה ששיחק לידי המבקרים שטוענים שאגרוף הוא ענף בהמי. נכון שזה ענף קשה וענף אכזרי, אבל עד טייסון היו הרבה דמויות מרשימות בין האלופים בכל התקופות. שמלינג ולואיס, פטרסון, כמובן שמוחמד עלי, פרייזר, פורמן המודרני יותר ובמשקלים יותר נמוכים רובינסון, לאונרד, צ'אבז, רוי ג'ונס ובימינו גם קלזגה, האטון ומייוות'רר. גם לנוקס לואיס והוליפילד וקליצ'קו הם אנשים ברמה – למעשה קשה לי לחשוב על אלוף ממש גדול שהוא בהמי. וטייסון הוא ההוכחה לכך כי בסופו של דבר האישיות שלו הרסה אותו. לתקופה קצרה הביא לאגרוף כנראה פופולאריות שיא ואז הבריח המון אנשים מהענף. תחילה בפרשת האונס ואחר כך בהתנהגות הסוציופטית שלו בזירה ומחוץ ממנה. והנזק הכי גדול שהוא הביא לאיגרוף הרבה אוהדים שרוצים אלימות ודם בלי שום הבנה בדקויות של הענף.
מה שכן, ללא אמריקאים אגרוף סובל כלכלית – ולכן הדגש כיום הוא על המשקלים הלא-כבדים. כי במשקל כבד אין אמריקאי מוביל. אלוף בריטי מביא לענף הרבה פופולאריות וגם כסף, אבל מלבד קלזגה ואולי האטון אין להם עדיין מתאגרפים גדולים ממש.
אם הייתי צריך להגדיר את מצבו של האגרוף אז הוא לא שקיעה, אלא תחילת ההתאוששות אחרי הנזק העצום שגרם לו טייסון.
בסך הכל גם על הטניס שאלו איך הוא ישרוד בלי אמריקאים. ולתקופה הייתה בו שקיעה. ואז קרה דבר מעניין: האמריקאים החלו להבין שאפשר להנות מאלוף גם אם הוא שוויצרי מאד מחונך ואפילו ספרדי עם אנגלית לא מדהימה. ולטניס שלום. בסך הכל האמריקאים שלטו פעם באופן מוחלט בכל ענף ספורט מקצועני-אישי-עשיר בכספים (טניס, גולף ואיגרוף) והיום זה כבר לא כך.

לגבי מי מנפח ספורטאים בריטים, מההתרשמות שלי העיתונים הרציניים אחראים לכך לא פחות מהצהובונים ואולי יותר. הם אלו שהחליטו למשל שלמפארד וג'ררד הם שני הקשרים הטובים בעולם , ולכן סוון גוראן אריקסון הוא כשלון. הם אלו שמכרו את טים הנמן כמי שבאמת יש לו סיכוי לסלאם. הצהובונים לפחות עשו זאת בחביבות. הגארדיאן והטיימס והטלגרף עשו זאת בפנים חתומות.
אני לעולם לא אשכח מאמר ביקורת נגד אריקסון באחד העיתונים הללו:
היה כתוב בו בערך את הדבר הבא"
"אריקסון נכשל מול סקולארי פעמיים. אחרי שב-2002 היה לו סגל לא פחות טוב (הכוונה לברזיל של ריבאלדו-רונאלדו-רונאלדיניו) וב-2004 סגל הרבה יותר טוב (הכוונה לעומת לפיגו, קושטה, דקו ורונאלדו הצעיר)". ובקריקט המצב חמור מכדורגל.

יואב – הלינקים עובדים כמו שהם. האתר הוא metacafe.com

רותם גרוסמן 10 בנובמבר 2008

אחלה קרב. אגב הקרב של סאליטה, רונן? אפשר למצוא את זה גם ברשת איפשהו?

גמל אדום 10 בנובמבר 2008

אני חושב שהפופולריות של האיגרוף בירידה בגלל ריבוי האירגונים.
ובגלל העליה בפופולריות של הלחימה המשולבת, בסופו של דבר הלחימה המשולבת תהפוך את האיגרוף ללא רלוונטי.
ולמי שחושב שמדובר בענפי ספורט "בהמיים" צריך לזכור שבעבר איגרוף היה נחשב בבריטניה לספורט של ג'נטלמנים.
וצריך לכתוב ביו-טוב רוי קין, או לראות כל משחק פוטבול או כדור מים כדי להבין שהוא טועה

legal alien 10 בנובמבר 2008

אם אני לא טועה זה אמור להיות הקרב האחרון של קלזגי (לפחות זה מה שהוא ואמר כרגע), וכך גם של ג'ונס. בלי ספק קרב באיחור של כמה שנים מבחינת שני המתאגרפים.
אגב, אם כבר מדברים על איחור, דעו לכם שאני פגשתי את טייסון לפני כמה שנים. לו אך ידעתי אז את עמדת בעל הבלוג בנוגע אליו הייתי יכול לחלוק אותה אתו, מה שודאי היה מוביל לדיאלוג פורה ומענין. ולמותי הודאי.

יובל 10 בנובמבר 2008

אגרוף שקול לריצת 100 מטר על רגל אחת. MMA הוא הדבר האמיתי. אני ביום חופש ועומד לראות את UFC90. גם הקרב המשעמם ביותר שם עדיין מרתק יותר מקרב איגרוף (חברים, מה עם בעיטות, מרפקים ואחיזות?)

למלמ 10 בנובמבר 2008

יובל – אני איתך. אם אלימות אז אמיתית ועד הסוף.
למרות שאני לא אדם אלים כלל מטבעי כך גם אתם (אני רוצה להאמין) אז מדוע לראות לחימה עם כפפות בסגנון זהה כניתן לצפות בלחימה חופשית עם ריבוי סגנונות.
מה גם שלמשקל אין משמעות ולכן ניתן לראות לפעמים איזה קטנצ'יק (יחסי. כמובן) מפרק בבעיטת היי קיק איזה גורילה על הריצפה – אדיר!!!!

גמל אדום 10 בנובמבר 2008

יובל ולמלמ – אני מסכים עם כל מילה. לחימה מושלבת זה הדבר האמיתי (האמת שאני גם קצת מתאמן)
ואני לא רוצה לגרום לכם לקנא יותר מדי, אבל אני מחר יוצא לדרך עם הרכב השכור והאיי פוד לנבאדה.
יש לי כרטיס לufc91..
כן.כן. זה עם הבחור הנחמד הזה.. מה שמו? רנדי קוטור!

ליאונידס 10 בנובמבר 2008

רונן- שכחת את מרווין הגלר?

דורון וויקי 10 בנובמבר 2008

ולמרות כל הנזק שנגרם באיגרוף לא היה מתאגרף שהיה כ"כ כיף לראות אותו לעקוב אחריו כמו טייסון.

לגבי הקרב הספציפי פה חלק שני בהחלט משובח..! החלק הראשון של הקרב מזכיר משחק כדורגל שנפתח בסערה של גול ואח"כ שוקע לאיטו…

למלמ 10 בנובמבר 2008

גמל יקר גמל חביב
צלם ישר ולא סביב
תמונה שווה יותר מאלף מילים
וקינאתי חורגת מהגבולות הקיימים.
:(

רונן דורפן 10 בנובמבר 2008

רותם – לא מצאתי את הקרב ברשת. הנה ראיון לפני הקרב http://www.youtube.com/watch?v=xUAnTFp9Eno

בנוסף, אתה יכול לצפות בסרט דוקומנטרי שלם, ואפילו חוקי, באתר האינטרנט הבא:
http://www.snagfilms.com/films/search/results/bd3e2dd52e5db2f17fc3ff165781fce9/

הוא שודר בmsg כמה ימים לפני הקרב.

גמל אדום 10 בנובמבר 2008

למלמ- ברוח החרוזים, הנה חמשיר קטן לא הכי מוצלח (בכל זאת, זה החמשיר הראשון שלי…)
"אכן אצלם תמונות לרוב,
למרות שמושבי לזירה לא קרוב,
אמנם תמונה שווה אלף מילים,
אבל גם הכרטיס שווה לא מעט דולרים,
הכי חשוב שאראה את רנדי הזקן והטוב."

וליובל- אחרי שתצפה בקרב של סילבה נגד קוטה, תגיד לי אם זה לא מזכיר את הסרטים של ברוס לי

למלמ 10 בנובמבר 2008

אכן, גמל אדום, איש טוב ויקר אתה.
תבלה בנעימים…

יואב תל אביב 10 בנובמבר 2008

דורפן-המאמן של סאליטה נראה בול כמו מורגן פרימן במליון דולר בייבי,יש לו ריח של זירה

ויכסלפיש 10 בנובמבר 2008

אריקסון נכשל מול סקולארי שלוש פעמים, גם ב-2006.

רונן למה לדעתך הנזק הבלתי הפיך נגרם דווקא בידי טייסון, האם העובדה שהאיגרוף הבינלאומי מתנהל כמו שוק פרוץ עם 3 התאחדויות וסיפורי קומבינות בנוסח דון קינג לא הספיקה להרוס אותו עוד לפני הנשיכה?

משקל כבד נחשב פעם למקצוע הקלאסי שמצמיח גיבורים, קלזגי מקבל פרסום כי עונה על צורך אנגלי/וולשי בלי קשר למשקל?

לון 10 בנובמבר 2008

רונן, תודה על התגובה המפורטת.

אפרופו טניס, שני טורנירי סיום העונה משוחקים באסיה.
זה של הנשים הסתיים אתמול בדוחה וזה של הגברים בשנחאי.
לצערי הקהל בדוחה היה קטן ולא ממש נלהב. זה בהחלט העיב מבחינתי על הטורניר. הבדל גדול מהטורניר במדריד לפני שנה.

בשנחאי המצב יותר טוב, אבל עדיין רחוק מאוד מקהל אירופי או אמריקאי. בשנה הבאה הטורניר עובר ללונדון ואני מקווה שזה יחזיר אווירת טניס נלהבת.

רונן דורפן 10 בנובמבר 2008

אני בטוח שהמאסטרס בלונדון יהיה הצלחה גדולה. קצת בעייתי שלונדון ובעבר פאריס וניו יורק מקבלות את הטורניר כי יש להן טורניר גרנד סלאם. ארגנטינה וספרד ראויות לטורניר גדול בגלל המשקל שלהן בטניס.

roee05 10 בנובמבר 2008

רונן יש לי שאלה.
האם נכון בכלל להשוות מי הגדול מכולם? ולא משנה באיזה מקצוע.
הרי הזמנים משתנים והיריבים משנים. תמיד אפשר לנחש מה היה קורא אילו נולדו באותו הזמן והתאמנו באותם התנאים.
התנאים הייום הרבה יותר טובים יותר מדע יותר ידע בספורט ובכלל לא כל כך מאפשרים לקבוע באמת מי יותר גדול.

רונן דורפן 10 בנובמבר 2008

רועי – אם אתה מתכוון במושג "נכון" למדוייק. אז ברור שאתה צודק. לא ניתן לעשות השוואה אמיתית בין ספורטאים. אבל האם נכון לעשות זאת כדי ללמוד, להשתעשע ולשמר את ההיסטוריה – אני חושב שהתשובה היא חיובית.

SAinIL 11 בנובמבר 2008

מרים מקבה (1932 – 2008)

לזכר הילדות… (הפעם לא על תקליט קטן 45rpm)
YouTube: The Click Song
http://www.youtube.com/watch?v=2Mwh9z58iAU&feature=related

גמל אדום 11 בנובמבר 2008

דרך אגב, אנדרסון סילבה רצה להילחם ברוי ג'ונס בקרב איגרוף כדי להוכיח שלוחמי MMA מתאגרפים לא פחות טוב ממתאגרפים מקצועיים. אבל התוכנית סוכלה ברגע האחרון ע"י היו אף סי

Comments closed