התמוטטות בפולהאם

jt1

אחת משתי הנשים בתמונה, זו משמאל, היא אשתו של דני מרפי. זהו, נמאס ממנו. אנחנו עוברים לשיטות של עיתונות נקמנית ונוטרת. סגירת חשבונות. הנה עוד כמה. מה אתם אומרים? לא רעה הגברת?


jt

בשולי הדברים: מה שיש כאן עכשיו הוא מצב חירום. התמוטטות הגנתית. פרגוסון מתמודד איתה בצורה די רעה. כמובן שאי אפשר לצפות ממנג'ר לחזות פציעות של שבעה שחקני הגנה. אבל פרגוסון כרגע. מפרק את הקישור בכדי לאלתר הגנה. הנזק עלול לעלות ליונייטד באליפות. ואולי העובדה שהאלתורים הללו איכשהו הצליחו בווסט-האם ובוולפסבורג היו קללה במסווה. כרגע אין הרבה מה לעשות. אבל בראשון בינואר תהיה לא מעט עבודה.

אני קצת מאוכזב מרוני. לא מאשים. הוא כן מתאמץ, הוא לא גרוע מאחרים, אבל ממנו אני מצפה לקצת משהו מיוחד ברגעים קשים כאלו.




וזה מה שכתבתי לפני המשחק:

בגלל שהיה פה דיון מהנה אתמול בגדולתו של בקהאם ובגדולתה של קבוצה הטרבל, הלכתי ובדקתי מה הקבוצה ההיא עשתה בליגה. ובכן, היא צברה 79 נקודות ליגה וכבשה 80 שערים. בתקופה בה הליגה האנגלית הייתה כבר בעונה ה-15 שלה בלי נציגה בגמר האלופות (מתוכן חמש שנות הרחקה). בתקופה בה לא הייתה תחרותיות יותר גבוהה בליגה, אלא יותר נמוכה. ועדיין – היא הקבוצה הגדולה בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד. כי היא גירדה את התארים.שנה אחר כך כבשה 17 שערים יותר, צברה 12 נקודות ליגה יותר, זכתה באליפות הרבה לפני סיום העונה וכשהיא הפסידה לריאל מדריד ברבע הגמר זו נחשבה הפתעה. אבל היא לא נחשבת קבוצה גדולה במיוחד של יונייטד.



לכן זה הסיכום שלי ערב משחקי חג המולד. שלוש קבוצות נמצאות במרוץ האליפות. לצ'לסי יש יתרון קטן בנקודות, אבל את עניין אליפות אפריקה. גם באירופה אינני רואה קבוצות אדירות. על הנייר יש אחת, ברצלונה, אבל גם היא הסתבכה מאד בבית המוקדם שלה בליגת האלופות וגם היא עוברת את מסע הטרטור של אופ"א ופיפ”א לאלופות אירופה. לכן, כפי שחשבתי בתחילת העונה, זו אליפות של 81-82 נקודות. בערך קצב צבירת הנקודות של יונייטד כרגע. שום תוצאה בודדת היא לא אסון. שום מתחרה לא יציבה מספיק בכדי שיונייטד תלחץ מכל תוצאה גרועה.



הקבוצה הנוכחית בבניה. שחקנים כמו ואלנסיה, גיבסון ואוברטן נותנים סימנים טובים. יש לה סיכוי סביר והוגן לכל תואר. ועל כך היא תשפט. אפשר להניח לכל ההשוואות עם שלוש השנים הקודמות.



מה שכן: בעוד שבועיים צריך לרכוש שחקן הגנה או שניים. לא צריך שיהיו סטארים. צריך שיהיו בריאים.

נבחרי שנת 2009
הליגה הכי מרגשת שאני זוכר

No Comments

Yair 19 בדצמבר 2009

ואני אעתיק את החידה מהדיון הקודם:
Man Utd: Kuszczak, Fletcher, De Laet, Carrick, Evra, Valencia, Scholes, Anderson, Gibson, Owen, Rooney

רעיונות כיצד להציב על המגרש קבוצת כדורגל מה-11 שרשומים לעל ניתן לשלוח עד השעה 17:00, בין הפותרים נכונה יוגרל מקום במרכז ההגנה במשחק הבא.

נינו 19 בדצמבר 2009

יאיר, אהבתי את החידה שלך.
ועכשיו אחת נוספת – איך כ"כ הרבה קשרים בהרכב ואף אחד מהם לא שמאלי אמיתי? (סקולסי בועט לפעמים בשמאל ושיחק בתפקיד הזה באנגליה)
היגע הזמן לנסות את השילוב בין מייקל לויין

רונן דורפן 19 בדצמבר 2009

ולמה לא שוברים לדני מרפי את הרגליים?

Yair 19 בדצמבר 2009

עם או בלי קשר למשבר ההגנתי, הקבוצה הזאת כרגע מוגבלת התקפית, בטח ובטח כשכפולהאם מובילה ולא צריכה לתקוף.
השאלה היא לא איך יש כלכך הרבה קשרים ואף אחד לא שמאלי אמיתי (אנדרסון שמאלי, עד שצריך לבעוט לשער, ואז הוא נכה) אלא איך כלכך הרבה קשרים וכלכך מעט סיכון לשער.
ואיפה כל הנסיון של סקולס, דווקא כשמשחקים עם הגנה כלכך מאולתרת הוא מחלק כדורים חופשי בחצי המגרש שלו, אם כי אני חושש שהבעיה שם טמונה ברגליים ולא בראש.

אביעד 19 בדצמבר 2009

הכל מתחיל מההגנה. כשאין הגנה יציבה וכולם נלחצים לאחור בכדי לחפות על האלתור המתקרא הגנה, אז אין התקפה

רועי מונדר 19 בדצמבר 2009

לפחות נחמה קטנה יש לנו היום. מרפי כובש שוב מול היונייטד. מזל שהי גם אחרים שעשו את זה. רבע נחמה כי בכול זאת חטפנו מאברם, שלו אני מאחל להשאיר את פומפי ליגה בכדי שהקיסם יתקע למר שרף בגרון.

בר שושני 19 בדצמבר 2009

ולא רק שאין הגנה, כש"כולם" זה ולנסיה, אואן ושות' אז גם לעזור להגנה לא עוזר. כי כשכל הקשרים שיכולים מדי פעם גם להגן נמצאים בהגה, אין ליונייטד אפילו קשר דפנסיבי (או קשר שיש לו מנטליות הגנתית) בסגל.

צריך לראות מה שלום הארגריבס ולפעול בהתאם. צריך להביא מגן, אבל שוב ושוב מתברר החסרון הכי גדול של יונייטד – אין לה קשר יצירתי במרכז. אחד כזה שיפעיל את הקיצונים, שידהר קדימה ויצור בעצמו הזדמנויות וכו'. במצב הנוכחי ליונייטד יש שלוש מודוסי פעולה – לשלוח כדורים לרוני ולנסות שהוא יצור איתם משהו, להניע את הכדור בעצלתיים מסביב ומדי פעם לשלוח הגבהה לרחבה, או לשחק כמו היום (וכמו מול אסטון וילה).

לא טוב, אבל לא נוראי. צריך להשפר ואפשר (וכדאי) לשקול רכש.

Yair 19 בדצמבר 2009

לא קרה היום שום דבר שלא ידענו עליו קודם.
בלי הגנה, קישור שמורכב כולו משחקנים שאתה לא יודע מה תקבל מהם, והיום לא קיבלנו כלום, ומייקל אואן בחוד שאפשר שכנראה יכבוש עוד שערים פה ושם, אבל לא מוסיף לנו שום דבר למשחק, באמת שעדיף את וולבק או מאקדה, או מקלייר.

אין מה לעשות עד שההגנה תחזור, בינואר או בקיץ צריך להחליט מה קורה אם הקישור.
אם ממשיכים עם הלוטו בין 5-6 הקשרים שיש לנו במרכז המגרש או שחותכים ובונים מחדש.

martzianno 19 בדצמבר 2009

ובשבוע הבא: גרנט מאמן ליברפול…

רועי מונדר 20 בדצמבר 2009

באמת שלא אכפת לי שזה יקרה. גרוע יותר לא יכול להיות. מה עוד שהוא כבר סיפר מתישהו שהוא אוהד של הקבוצה.
יותר גרוע מראפא לא יכול להיות.
מאמן של תירוצים. זה מה שיש לנו כאן או בעצם שם.

א. 19 בדצמבר 2009

אסתפק הפעם באיחולי יום הולדת שמח למדמואזל ה. המלבבת ואף הנערצת.

מאיר המקורי 19 בדצמבר 2009

משחק כמו היום זה לא משחק של טוענת לתואר. גם ארסנל לא נראתה בליגה של צ'לסי ומאבדת נקודות תמוהות ברגעי הזדמנות.
ויחד עם זה, באופן שבו הדברים מתנהלים העונה, אני כן מסכים איתך רונן ששלושתן עדיין בתמונה. בדיוק כמו ששלושתן היו בתמונה לפני שתי עונות וסיימו בהפרש של שתי נקודות זו מזו. מה זה שתי נקודות? מעידה בברנלי, מעידה בפולהם, מעידה בבית נגד אברטון. אז הכל פתוח בשלב הזה.
אבל אתה בטוח שקצב צבירת הנקודות לא נמוך הרבה יותר מבדרך כלל? נראה שהגדולות מאבדות יותר מתמיד. יש ליונייטד סיכוי להשיג עד סוף החודש את הנקודות שהיו לה בסוף דצמבר בשלושת העונות הקודמות?

יוסי מזרחי 19 בדצמבר 2009

אני לא רוצה להגרר למסקנות חפוזות משתי סיבות: האחת, שאני מסכים עם הניתוח של רונן,שתבנית המרוץ השנה ,היא כזו שתוצאה גרועה (כמו בפולהאם) לא תשנה סידרי עולם.
השניה, היא שבפוסט קודם נחשדתי בהתלהמות על לא עוול בכפי, ואני לא רוצה שהפעם יצדק מי שיאשים.
אבל אני כן רוצה להוציא החוצה קצת רגשות ואולי תובנה עצמית:
הבעיה שלנו היא לא רק סידרת פציעות קשה.
הבעיה היא גם בכך, שיש שחקנים שעתידם מאחריהם ולא תהיה להם תקומה אצלנו. הבעיה היא שהם תופסים משבצות ובאשליה שעוד יגיעו למשהו, טמון זרע פורענות.

לדעתי ,אנדרסון ,יחד עם נאני וגם פארק, צריכים להיות מוחלפים בשחקנים אחרים, לא בהבטחות אלא בכאלה שהוכיחו את עצמם,,עם ברבטוב צריך לקבל החלטה: בונים מסביבו קבוצה על כל המשתמע מכך או שנפרדים לשלום. לי אין ספק מה צריך להיות אבל ,יתכן שאני טועה.
וולנסיה הוא בעיה מסוג אחר. הוא לוחם ומשקיע וגם בעל יכולת לא מבוטלת. אבל יש לו רק רגל אחת ואני לא בטוח שהוא משתמש ברגל שמאל למשהו אחר מהליכה וזה, לא מספיק לקבוצה שרואה את עצמה כגדולה מכולן.
עם דעיכת סקולס (האחד והיחיד ללא תחליף)באה לביטוי בעית שחקן יצירתי שאין לנו במרכז השדה. מי שחושב שוולבק ומקדה וגם אוברטן יתפתחו למשהו ממשי בלי לשחק רצף של עשר חמש עשרה משחקים, יתכן ומבין כדורגל. בטח יותר ממני. אני בספק.
זהו לפרץ העצבים והתיסכול הנוכחיים.

Yair 19 בדצמבר 2009

על ליברפול אין טעם להרחיב את הדיבור.
ארסנל ויונייטד לא נראות טוב אז צ'לסי חייבת להיות פייבוריטית, והיא בהחלט פייבוריטית במיוחד אם תנצח מחר, אבל גם צ'לסי לא נראית העונה מוחצת במיוחד.

עונה מוזרה…

יואב 19 בדצמבר 2009

כאשר הקשרים שלנו חסרים באמצע, משחק ההתקפה של יונייטד נראה כמו היום-אפס מצבים.יונייטד משחקת בעצירות בגלל החולשה ההגנתית.
אואן הוא שחקן מחליף שאמור לתת מנוחה לאחרים.הוא לא יונייטד קוולטי בשום צורה(אני אומר את זה מתחילת העונה)ולא אמור לפתוח במשחקים הקשים(כמו היום למשל).בארבטוב היה חייב לפתוח היום ולספק ליונייטד משחק עם הגב לשער. אואן לא תורם בשום חלק במגרש חוץ מאשר בשש עשרה ומכיוון שלא הגינו לשם, זה הרגיש כמו עשרה שחקנים.

פרגי צריך לקבל החלטה חשובה בינואר. מעבר לחיזוק ההגנה האם להביא חלוץ וללכת על האליפות בכל הכח או להסתפק בטופ פור ולהתחמש בקיץ. כי גם התקפית-זה לא מרגיש מספיק טוב…

רונן דורפן 19 בדצמבר 2009

מאיר – יונייטד היו לפני המשחק על 81 ואחריו על 78. ארסנל דומה. ששת האליפויות האחרונות הושגו על 87 פלוס.

יוסי מזרחי 19 בדצמבר 2009

רונן,
תמונות כאלה צריכות לרומן את רוחנו לא רק בגלל הפסד מטומטם או כנקמה.
אני אפעל להחתמת המשתתפים נגד העורך שלא מפעיל שיקול דעת.
ראה הוזהרת.

אמיר 19 בדצמבר 2009

חברים,
תעזבו את הסטטיסטיקות(רונן אתה קצת משלה..)ותנתחו את מה שהעיניים רואות,זה לא ההפסד ואלו גם לא שש נקודות הפיגור שכנראה נחווה מחר זו היכולת!
כתבתי כאן לאחר הניצחון על הזאבים שזו יכולת שלא תספיק בפולהאם וכמובן לאליפות.
ליונייטד אין היום התקפה לגיטימית לשום סוג של תואר,שלא יראו לכם סטטיסטיקות כאלו או אחרות שגם בשנים עברו לא כבשנו יותר כי הן "משקרות"
הנה כמה הערות על המשחק עצמו:
1.ניהול כושל של הסר בבחירת ההרכב ובאי ביצוע חילופים מתבקשים עוד במהלך המחצית הראשונה.
2.אם פאביו כשיר למה הוא לא עולה בהרכב ומשחרר את פלאטשר לקישור שכל כך חסר אותו.
3.כשגיגסי בחוץ ואין "שכל" במשחק ברבה חייב להיות במגרש בכל מצב ובכל שיטת משחק,אוון לא מסוגל לייצר שער כשאין לו קישור יצירתי מאחוריו.
3.ולנסיה – כתבתי כבר בתחילת העונה שבמקסימום יכול להיות שחקן מחליף,צריך ללכת רחוק להסטוריה ולראות מי שיחק באגף ימין המפואר שלנו עוד טרם כיכב בו אנדריי קאנצלסקיס כדיי להשוות ליכולת של האקוודורי.
4.רוני – כשאתה מתיימר להיות הכוכב והשחקן החשוב ביותר בקבוצה מצפים ממך ליותר מהשקעה והקרבה.
כבר חודש ימים שהוא לא מצליח לחבר פס או בעיטה אחת נורמלית,זה כבר לא הצל של הפנומן שאיננו זה רוני שלא נמצא.
5.סקולסי – כבר בדקה השביעית לאחר הצהוב שקיבל היה ברור שזה הולך להיות חיזיון חוזר למופע האימים שלו באותו המגרש בעונה שעברה,ואיפה היה הסר ע"מ להציל אותו מהביזיון.

א. 19 בדצמבר 2009

גביע העולם לקבוצות הוא מפעל מיותר וחסר חשיבות.משקלו אפסי למרות ששחקני ברצלונה (כמו שחקני יונייטד בשנה שעברה) צוהלים ושמחים בדקות האלה כאילו זכו זה עתה בתואר משמעותי.
יונייטד מאבדת הערב לא רק את התואר אלא גם את התג הסתמי שעיטר את החולצות בליגת האלופות.
ולמרות הדברים הללו נדב יעקבי צרח כהרגלו ואבי מלר נשנק כהרגלו ואני תוהה מה קרה לצמד הזה שלבטח גדל כמו כולנו על השידור הבריטי הקורקטי,היבשושי,הנינוח,הלא מתלהם.
האם יעקבי ומלר צופים בשידורים חוזרים של משחקים ששידרו וחשים בנוח עם השידור הצעקני זעקני שלהם ?

שחר 20 בדצמבר 2009

עם אני רואה משחקים שהם משדרים הווליום על הנמוך ביותר פשוט זוועה כל מסירה נהפכת לצעקות כאילו זה מהלך העשור

אמיל רסום 20 בדצמבר 2009

מסכים לחלוטין. אין מה להגיד יותר..
יעקובי:"זה השער החשוב ביותר של מסי!" אני באמת מתקשה לתפוס אמירה כזאת. מה יעקובי חושב על עצמו? זה בדיחה עצובה..
שגיא כהן על הגול של רונאלדו:"זה גול של מראדונה!"
וכמובן שהוא לא חסך מאיתנו מונולוג של 5 דקות בעקבות השער..
זה מחדל וחבל שלא שמים לזה סוף.
אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אני מתחיל להעדיף את הפרשנים העילגים והשתקנים יחסית של צ'רלטון לעומת המגזימים והצעקנים של ערוץ 5.

גיא 19 בדצמבר 2009

יכול רק לומר לצערי שאוי לנחמה ולמרגוע הנובעים מחישובים סטטיסטיים שמקומם יכירם בבייסבול ושם בלבד.

חזי השועל 19 בדצמבר 2009

אין איזו שמחה לאיד על הצרות מעבר לכביש בסיטי אוף מנצ'סטר?
ורונן… בחייך, אל תביא תמונות של הציצים של אשתו של מארק יוז… אני חולה גם ככה… :)

דורון קרמר 19 בדצמבר 2009

לא הצלחתי להמשיך לקרוא מעבר לתמונה השנייה אז לא יודע על מה פוסט. רק דבר אחד מטריד אותי:
מי זו מימין?

ארנון 19 בדצמבר 2009

מנצ'סטר יונייטד. תחושה חזקה של דעיכה.

גלן 19 בדצמבר 2009

חזי השועל- למה צרות, נצחון על סאנדרלנד זה תמיד טוב…
אבל ברצינות, הכדורגל האנגלי בפרט והעולמי בכלל הוא באופן כללי לא רציני כרגע וסיטי משתלבת יפה בקקופוניה. היחידי שבאמת בצרות אגב זה מאנציני שצריך להחליף את לומברדיה בצפון מערב אנגליה.

מאיר המקורי 19 בדצמבר 2009

רונן, תסביר איך אתה מחשב.
אם אני מסתכל על הטבלה, יש ליונייטד 37 נק' מ-18 משחקים. יש בעונה 38 מחזורים, כלומר נותרו 20 כלומר עוד 60 נק' פוטנציאליות בקופה = זה מביא אותנו ל-97.
או שפספסתי פה משהו?

רועי מונדר 20 בדצמבר 2009

תכפיל ב-2 מה לא מובן. אתה לא באמת חושב שתנצו את כל המשחקים. 97 לא פחות ולא יותר. בכל מקרה מה אתם בוכים מקסימום לא תזכו העונה באליפות . אפשר לחושב אתם ממתינים בחוסר רוח 20 שנים לתואר הקדוש.

מאיר המקורי 20 בדצמבר 2009

ליצן, נראה לך שאני אוהד יונייטד? חס וחלילה. תעבור על פוסטים מהשלוש שנים האחרונות ואולי תבין את מי אני אוהד. למה להכפיל ב-2? עד כמה שידוע לי מקבלים 3 נק' לנצחון. אבל אני חושב שאני יודע את התשובה. החישוב הוא כמה השיגו עד עכשיו מתוך המקסימום, ולהשליך את זה על המקסימום הסופי.

חזי השועל 19 בדצמבר 2009

למה צרות? תשאל את הכסא המתנדנד של מארק יוז…
נצחון 4:3 על סנדרלנד לקבוצה ששאיפותיה בתחילת העונה כללו מילים גסות כמו אליפות… נו נו…
חוצמזה, כשיונייטד נראית כמו שהיא נראית, מה עוד נשאר?

רונן דורפן 19 בדצמבר 2009

מאיר- אני מדבר על קצב צבירת נקודות. תחלק 37 ב-18 ותכפיל ב-38.

מאיר המקורי 20 בדצמבר 2009

כן, הבנתי. תודה.
אם אתה אומר שבעונות האחרונות האליפויות הושגו על 87, הפער העונה מדהים.

Danny 19 בדצמבר 2009

Just an absolute stinker today

גלן 19 בדצמבר 2009

חזי, לא קראת מה כתבתי? איזה מתנדנד. מזמן הופל. ואיזה צרות, אני מאחל לו שיצא עם סטיפה מכובדת.
אין שום משמעות למילים ויחסית גם למעשים בימים אלו. צר לי על מנציני.
ולטריביה, אני לא זוכר ועזי או משהו אחריעזור (מוריניו?) שמאמן מפוטר כשיש לו הכי פחות הפסדים מכל הקבוצות בליגה.

אביעד 19 בדצמבר 2009

רונן – הטענה שלך שלפרק את הקישור בכדי ליצור הגנה זה רע. אז מה הפתרון שלך? אין שחקני הגנה כשירים. אז מה פרגוסון אמור לעשות? לשים את גיבסון כבלם וקאריק בקישור? אפשר לשים את פאביו כמגן ופלטשר בקישור, אבל זה לא ישנה כלום. ההגנה מאולתרת, הקישור נלחץ אחורה וכל הקבוצה נראית רע כתוצאה מכך. בשנה שעברה הקונצנזוס היה שההגנה סוחבת את הקבוצה קדימה, אז עכשיו כשאין הגנה כולם מתפלאים שהקבוצה נראית רע? בשבוע הבא יתחיל טפטוף החוזרים (קודם נמאניה ואז גארי ואח"כ ווס) ולאט לאט כשההגנה תתיצצב, התוצאות ישתפרו. בינואר צריך להביא שחקן יצירתי אחד או שניים (אם נמצא שחקנים במחיר סביר) ובסוף העונה לשחרר את מי שלא מתאים. זו עונת בנייה. אם נוכל להוציא מזה גם תארים, מה טוב.

אופיר 19 בדצמבר 2009

אל תהיו חזירים אחרי 3 אליפויות ברצף. לא יקרה כלום אם "תתיבשו" שנה-שנתיים.
לעניין ליברפול: מישהו כאן יכול לתת לי הסבר מלומד מה גרם לקריסה הזו? האם בדיעבד צ'אבי אלונסו היה השחקן החשוב ביותר שלהם? האם בניטז השתבש (לרוב אני לא מקבל הסברים כאלה, גרנט הראה שעם סגל טוב פשוט צריך לא להפריע לשחקנים, אך יתכן שבניטז מפריע), או שמא אלו השחקנים שמתנקמים בבניטז, משל היו שחקני מכבי ת"א?

בני תבורי 20 בדצמבר 2009

אופיר,
גם וגם. אפשר היה בעקרון להסתדר בלי אלונסו, אבל לא כשהמחליף הוא לוקאס. לגבי בניטז, כנראה שיש בעייה שהיא מעבר למה שקורה על המגרש.

יוסי מזרחי 20 בדצמבר 2009

בני,
אני בטוח בכך. הרי אם לא נניח, שכוונתו היתה טובה ,המסקנה תהיה חמורה יותר.ומכך אני בא למסקנה ,שתפיסת העולם היא השגויה.הייתי יותר טולרנטי כלפיו,אילו הייתי בטוח שהיו קשיים כספיים,אבל מי שקונה מגן טוב,בעשרים מליון לירות,ולא מחפש בכל הכסף והכח ,סיוע לטורס, הוא מנקודת מבטי מהמר. מגינים אפשר למצא תמיד ואפילו מדרג שני. בשנה שעברה הוא ניסה להביא את בארי לקישור ,גם בהוצאה של 20 מליון.משהו לא קונסיסטנטי בהתנהלות. המקום שבו נמצאת ליברפול היא תוצאה של הימורים מתמשכים.

יוסי מזרחי 20 בדצמבר 2009

בניטז אכן השתבש, אבל לא בשבועות האחרונים אלא בשלב בו הוא בנה קבוצה סביב שניים מהטובים בעולם בתפקידם,ומסביב עדר (בלי כוונה להעליב) של שחקנים שחלקם מבייש את החולצה של ליברפול.אפשר להתווכח עם פרגוסון ודרכו, אבל לו זה לא היה יכול לקרות. לא התמוטטות בסדר גודל כזה.

בני תבורי 20 בדצמבר 2009

יוסי,
בוא רק נשאיר לבניטז את הקרדיט לכך שהוא ביצע רכש מתוך מחשבה שישלים את השניים, לא שיפרק את הקבוצה.

אופיר 19 בדצמבר 2009

אגב, מי שסקרן לדעת איך תראה ארגנטינה במונדיאל יכול היה לקבל מושג מצפייה באסטודיאנטס היום: רמה נמוכה, מעט כשרון, הרבה כסאח ובונקר. ככה דייגו אוהב את זה. וזה עוד כשמי שבעמדת המאמן מבין משהו בכדורגל. מזל שברצלונה הצליחה איכשהו לשים סוף לפארסה הזאת.

דיונון 20 בדצמבר 2009

זו דרך אחת לראות את העניין.
אני דווקא יכול לראות את ארגנטינה בדמות מסי והיגואין – שני השחקנים בכושר הכי טוב בעולם כרגע, שני כוכבי הקבוצות הכי גדולות בעולם, כולה בני 22 ופוטנציאל אינסופי. העובדה שהם לא פגעו עד עכשיו בנבחרת, רק מעלה את הסיכוי ההסתברותי שהשיא עוד לפניהם.
בוא נראה.

טל 20 בדצמבר 2009

על הנייר, לארגנטינה יש את החלק הקידמי הכי מוכשר בכדורגל העולמי, מלבד ספרד: מסצ'ראנו ועוד קשר אחורי באמצע (קאמביאסו?), מסי ודה מריה / פרוטי בצדדים והיגואין ואגוורו מקדימה. זה על הנייר כמובן, מכוון שמראדונה מחק את אגווארו מאז שהוא בגד בבת שלו..

מבחינת כישרון, הבעיה שלהם היא דווקא בעמדת השוער ובההגנה. עצם העובדה שקולוצ'יני, שמשחק בליגה השניה באנגליה הוא מועמד להרכב שם, אומרת הרבה.

אופיר 20 בדצמבר 2009

חבר'ה, אני לא מטיל בספק את היכולת של ארגנטינה להעמיד נבחרת ראויה, אלא שה"מאמן" הנוכחי שלהם יעמיד קבוצת גרזנים מהליגה העלובה שלהם שיקצצו רגליים ליריבות וישחקו בלי שום דרך.
דיונון, אין שום חוק הסתברותי שמגדיל את הסיכויים של ארגנטינה להתפוצץ דווקא במונדיאל. אני מכיר את השימוש לרעה שההדיוטות עושים בחוק המספרים הגדולים והשערות על העורף שלי סומרות בכל פעם מחדש.

אופיר 19 בדצמבר 2009

שי קטן לאוהדי יונייטד שרוצים עוד קצת מאשתו של דני מרפי מקבלת מגבר זר:
http://www.metacafe.com/watch/1125218/joanna_taylor_nude_shower_scene/

שחר 19 בדצמבר 2009

אנחנו בעונת מעבר – שחקן מרכזי עזב,פציעות רבות,שחקנים צעירים עם פוטנציאל על הספסל, רוני מאכזב בכך שבמשחקים כאלה קשים התרומה שלו מעטה בקשר ליצירת מצבים מסוכנים,אני לא זוכר מצב מסוכן אחד.בארבטוב חלש,אני חושב שהוא צריך לשחק יתר מאחור שם הוא יביא את יכולת ניהול המשחק שלו לידי ביטוי.
ועדיין מקום שני בפער לא גדול.
אחרי שלוש עונות שיא זה הייה צפוי מתישהוא.

שלו רומא 19 בדצמבר 2009

צר לי, בעיקר על התמונות, אני לא הבנתי את הפואנטה.

גיל מזימבבואה 20 בדצמבר 2009

שלו איזה שבת? מכבי מקבלת 3 יוניטד מקבלת 3 ורונן מנחם אותנו עם תמונות.
האמת ברגע שראיתי שדני מרפי בהרכב ידעתי שבשביל לנצח נצטרך להבקיע יותר מגול 1.
אני חושב שזה היה המשחק הכי גרוע של היוניטד בעשור האחרון, אני לא זוכר החמצה אחת, או עצירה של שוער. ריחמתי על מייקל אואן ב – 70 דקות הוא נגע בכדור אולי 3 שניות.
תירוצים – מה זה המגרש הצר הזה?
למה השופט לא שרק לפנדל על ולנסיה בדקה ה – 3?

רועי מונדר 20 בדצמבר 2009

שלו
גם מרפי מצטער על התמונות לא רק אתה.
היכולת של הקבוצה שלכם לא קשורה ללכתו של רונאלדו. גם בעונה שעברה לא הברקתם . אבל הייתם יעילים בצורה מדהימה למדי. השנה אתם גם סופגים. מה לעשות פציעות רבות כל כך לשמחתי גם פוגעות בכם. אבל אתם עדיין באיזור וכאמור אליפות אפריקה מתקרבת. ואז נראה מה יהיה.

דרך אגב למה לא משחקים את האליפות הזאת פעם ב 4 שנים כמו אירופה. וכך לגבי אליפות דרום אמריקה?
האם עשיית כסף היא הסיבה רונן?
חייבים "לטפל" בנושא הזה לדעתי. זה "הורג" קבוצות שלמות.

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

רועי – האפריקאים תמיד ערכו אליפות כל שנתיים. כמו הדרום אמריקאים. הם חייבים לקיים אותה בחורף בגלל המזג אוויר. באו האירופים ולקחו לאפריקאים כמעט את כל השחקנים. אז עכשיו האפריקאים לא בסדר שהם רוצים לצפות בשחקנים שלהם פעם בשנתיים? להאשים את בעיות הכדורגל בנסיון של האפריקאים לעשות כסף זה קצת מרחיק לכת….

למה שהפתרון לא יהיה שהכדורגל האירופי יעשה פגרת בינואר. הוא יכול לרכז בפגרה הזו משחקי נבחרות משלו – ולא יציק לכדורגל האפריקאי?

א. 20 בדצמבר 2009

שותף להצעה לקיים פגרה בליגות האירופאיות בחצי השני של דצמבר ובחצי הראשון של ינואר לטובת אליפות אפריקה.
ההצעה כה סבירה ולכן אין סיכוי שתתקבל.

אופיר 20 בדצמבר 2009

אני לא בטוח מה יותר מעפן, אליפות אפריקה אחת לשנתיים או זה שאחת מהן היא בשנת מונדיאל?! אז כל הכבוד למסורת האפריקנית, ואין לי דבר נגדם – להיפך, החלטתי שבמונדיאל הקרוב אני אאמץ את ניגריה – אבל הזמנים משתנים, וכיום רבים מהם כוכבים בקנה מידה עולמי. לא רחוק היום בו חלק גדול מהם יפסיק לטרטר את עצמו לאליפויות האלה (כמו כוכבי ה-NBA האירופאים) ואז יתחילו להאשים אותם בביזוי הפאן-אפריקניות. להפוך את הטורניר הזה למשהו שמתרחש כל 4 שנים – לסירוגין עם המונדיאל ולא איתו – יעלה את היוקרה שלו מאוד ויביא לכך שהנבחרת הטובה ביותר (ןלא כמו שתמיד קורה, נבחרת שלא מעפילה אפילו למונדיאל) תזכה.
************************************************************************
אני לראשות התאחדות הכדורגל האפריקנית!

אביאל 20 בדצמבר 2009

רונן – אתה לא רואה כאן את הבעיה היותר גדולה ? זה לא קצת מפריע לך שליונייטד אין שחקנים אפריקאים ? לא היית רוצה לראות כאלה ? זה נראה לך הוגן שצ'לסי מאבדת ארבע שחקנים שחלקם דומיננטים מאוד, מעניין אם הייתה רושם את התגובה לרועי אם יונייטד היתה מאבדת כאלה שחקנים חשובים.

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

אביאל – כן – אם ליונייטד היו ארבעה שחקנים אפריקאים הייתי חושב שצריך לבטל את האליפות. ואם ליונייטד פוסלים גול מנבדל אני חושב שצריך לבטל את חוק הנבדל. כל דיעה שלי מוטה רק כי אני אוהד יונייטד. הדבר היחיד שמוזר לי הוא שאתה בכלל טורח להתדיין אם ברור לך שכל דיעה היא מגמתית ונובעת רק לצרכים של יונייטד?

יואב 20 בדצמבר 2009

אי אפשר היה לנסח את זה טוב יותר..

יוסי מזרחי 20 בדצמבר 2009

זה מתחיל להיות מוזר אפילו בעני עצמי: אני שוב מסכים עם רונן ללא סייגים ובלי תוספות והסברים.
חשוד.

אופיר 20 בדצמבר 2009

כואב לי לומר את זה, אבל ריאל מדריד עלתה על הגל. היגוואין הוא גלאקטיקו אמיתי שפורע שטרות (שאף אחד לא ציפה ממנו לפרוע) מהדקה הראשונה באירופה, ואת זה לא כואב לי להגיד כי הוא נראה לי אחלה גבר.

עזי 20 בדצמבר 2009

אופיר. קודם כל מהיגואין ציפו מהרגע הראשון, לא סתם הביאו בהרבה כסף לפני שלוש שנים את שני הכוכבים העולים של הליגה הארגנטינאית – היגואין וגאגו. גאגו לא מספק את הסחורה, היגואין כן.
לגבי אליפות אפריקה אתה מחנטרש, שתיים מארבע הזוכות האחרונות באליפות בשנים של מונדיאל היו באותה שנה במונדיאל, בשני המקרים האחרים הפינאליסטית היתה במונדיאל כולל חוף השנהב ב-2006 שהפסידה בפנדלים בגמר למארחת. דבר נוסף אליפות אפרקיה הוזזה ממרץ לינואר בשנים האחרונות כדי לפגוע פחות בשיא העונה האירופית, בתקופה שיש ליגות אירופיות בפגרה – כמובן שלא אנגליה.

אופיר 20 בדצמבר 2009

עזי, אלה אחוזים גרועים. מצרים רחוקה מלהיות הכוח הדומיננטי בכדורגל האפריקני, בניגוד לרושם שאליפות אפריקה יוצרת. ואני מחזיק בעמדתי שאליפות אפריקה בשנת מונדיאל זו חלמאות גמורה.

אביאל 20 בדצמבר 2009

רונן – אני נשאר כאן כי אחרי הכל יש פה פוסטים טובים ואחלה דיונים, אבל בוא נשים דברים על שולחן ונגיד שזה לא פייר כלפי צ'לסי ושאר הקבוצות שבגלל אליפות אפריקה הן נפגעות בצורה קשה ודווקא ממך הייתי מצפה לצאת נגד זה כי זו הסיבה המרכזית שאין שחקן אפריקאי ביונייטד, משהו שטבעי מאוד שיהיה בקבוצה ברמה הזאת, לא ?

בכל מקרה אני כאן כדי להזכיר לכם את זה.

2V 20 בדצמבר 2009

להזכירך אסיין היה שנים על הכוונת של יונייטד רק שליון דרשה מחיר מופקע וברגע שקניון עבר לצ'לסי היה גם מי שישלם את המחיר הזה והיה סיפור דיי דומה שאני לא זוכר את כל הפרטים עם אובי מיקל שהיה איזה כמה שעות ביונייטד ועבר לצ'לסי (גם בחסות קניון) ואל תשכח שעם קצת מזל סלומון קאלו היה יכול להיות הולנדי
בקיצור לא המציאו את אליפות אפריקה כדי לפגוע בסיכויי הזכייה של צ'לסי ויונייטד פשוט לא מצליחה להחתים שחקנים אפריקאים זה הכל :)

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

אביאל – ואני חושב שהסגנון הזה של הטלת ספק באינטגריטי של מי שאתה מתדיין איתו הוא קצת גסות רוח. אם לשים דברים על השולחן

גמאני 20 בדצמבר 2009

אהבתי את מה שכתבת היום על גרנט בעיתון….גם אני,שלא כל כך מעריך את האישיות שלו-תמיד הערכתי את יכולתו המקצועית ועכשיו הוא גם מוכיח את זה היכן שהכי קשה-בקבוצת תחתית

אביאל 20 בדצמבר 2009

רונן – אני כותב רק את מה שאני רואה ולא מוסיף כלום על דעת עצמי, לא הטלתי ספק באינטגריטי שלך והעובדה שאני ממשיך לקרוא ולהשתתף בדיונים היא הוכחה לכך, אני רק עוקץ מדי פעם על דברים שבהחלט נראים לי כמשהו לא אובייקטיבי אבל מוצגים כאן ככאלה, במיוחד בקטע של אליפות אפריקה. 

אופיר 20 בדצמבר 2009

אביאל, אתה צודק. אין כאן הרבה פוסטים אובייקטיביים, ורוב הדיון מוטה בצורה חזקה לטובת היונייטד. העניין הוא שבעל הבלוג הוא אוהד יונייטד, וכפי שהוא כבר ציין הוא לא עובד כאן בשביל אף אחד, לכן כשאני נכנס לכאן אני עושה זאת מבחירה חופשית ובידיעה שכל דבר שנכתב כאן אני לוקח עם חופן מלח, אבל לא בא בדרישות כלפי רונן (או האחרים) לאובייקטיביות, גם כשהם אומרים דברים חסרי שחר לחלוטין (כמו למשל שקאנטונה היה גדול מהנרי).

אביעד 20 בדצמבר 2009

או אוהדי ארסנל ששוכחים שבלי קאנטונה, אין בארסנל את הנרי ואין את ונגר :)

גמאני 20 בדצמבר 2009

אביאל-ידוע שפרגוסון רצה להביא את אסיין ואם אני לא טועה גם את אובי מיקל

בהנחה שהמיליונרים(שלא הספיק להם כסף והיו חייבים גם לרמות ועדיין לא זכו 3 ברציפות)לא היו גונבים לפחות את אסיין אז אחד השחקנים החשובים שלנו היה הולך בינואר(אגב-הוא יכול לשחק בלם לא?)
אם רונןפרגי היו מתלוננים אז?אין לדעת אבל אין וויכוח שהייתה כוונה להביא לפחות אפריקאי אחד לקבוצה…..ותאמין לי שפרגי בונה על זה שהשחקנים המובילים שלו מספיק טובים לשחק בנבחרת שלהם

עזי 20 בדצמבר 2009

אביאל, התאריכים של אליפות אפריקה ידועים שנים מראש. כל קבוצה עושה את שיקולי הרווח וההפסד שלה, בצרפת למשל בורדו וליון כמעט ולא משחקות עם אפריקאים בעוד מארסיי ומונאקו כן. יש פלוסים ומינוסים לכל אחת.
חוץ מזה ב-2006 למרות ששחקנים מרכזים כמו היום היו באליפות אפריקה צקלסי זכתה בתואר, כנ"ל ארסנל ב-2004.

אביעד 20 בדצמבר 2009

אביאל, אליפות אפריקה נחתה על צ'לסי כרעם ביום בהיר? אני חושב שזה קצת מוגזם להביא כמות מסוימת של שחקנים אפריקאיים, לא להביא להם מחליפים בשנה של האליפות ואז להתלונן על האליפות.
צ'לסי יכלה שלא לרכוש את הרביעייה? בטח יכלה. צ'לסי יכלה להביא גיבוי בסגל לתקופת האליפות? בטח יכלה. עשתה משהו מכל אלה? לא עשתה. אז על מה התלונות?
אם אתה רוצה לדבר על אינטגריט ופייר פליי, אז רונן דווקא במצב מצוין. הקבוצה שהוא אוהד לא מושפעת מאליפות אפריקה, אז הוא יכול לראות את שני הצדדים.

אופיר 20 בדצמבר 2009

איך לא מושפעת? היא מרויחה ממנה.

אביעד 20 בדצמבר 2009

אולי תהיה מורוחת ממנה בנסיבות מסוימות. הקבוצה עצמה לא מושפעת ממנה.

שרבל 20 בדצמבר 2009

נווו חברים מה יהיה? רונן אם צ'לסי מנצחת היום הסיפור שלנו גמור? אזה עצוב אך נראנו אתמול אני רק חזרתי מאולד טרפורד אזה מדהים שם, למרות שגם במשחק שהייתי בו הפסדנו נגד הוילה.

איש 20 בדצמבר 2009

אביאל- זה גם לא פייר כלפי קבוצות ששחקנים דרום אמריקאים טסים לסוף העולם למשחקי מוקדמות גביע העולם בזמן שאירופאים טסים רק 2-4 שעות. זה גם לא פייר ששחקנים נפצעים, שאין תקרת שכר, שבספרד אין חוזה שידור משותף לכל הליגה…
אפשר להמשיך עוד אם תרצה.
יש דבר אחד פייר בכדורגל- מתחילים ב 0-0.

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

למיטב ידיעתי צ'לסי ידעו שמתקיימת אליפות אפריקה כל שנתיים ובמשאביה המאד מוגבלים הייתה יכולה להתארגן לכך.

ואחרי הציניות: מה שבאמת לא פייר הוא אם יבטלו לאוהד הכדורגל האפריקאי את האליפות שלו או ייטלו ממנה כמה שחקנים מובילים, כשהאפריקאים מקבלים נתח כל כך קטן מהכדורגל העולמי.

גמאני 20 בדצמבר 2009

רונן הרגת אותי-כל פעם שאני נכנס לפה היום אני מהר מהר עושה פייג' דאון פייג' דאון פייג' דאון פייג' דאון שאף אחד לא יחשוב שאני מריץ פה פורנו בעבודה

עזי 20 בדצמבר 2009

אופיר, רונן מבקש לא לשרשר תגובות, אז אני מגיב פה. פעמיים מקום ראשון ופעמיים סגנות זה אחוזים גרועים? מצרים לא כוח דומיננטי באפריקה? אתה בפשטות לא יודע על מה אתה מדבר.

אופיר 20 בדצמבר 2009

עזי, מה ההישג הגדול ביותר של מצרים בזירה הבינלאומית מחוץ לאפריקה (דהיינו: מונדיאל)?
מיהו השחקן המצרי שעשה את הקריירה המרשימה ביותר מחוץ לגבולות מצרים?
עכשיו תשווה את זה לדרוגבה, אסיין, אטו, קאנו, יעקובו, טורה כפול 2, קייטה, קאנוטה, אדבאיור וכל החבר'ה האחרים שלא עולים לי בראש כרגע.
מצרים דומיננטית אולי במדד הפנאטיות והשנאה.

בני תבורי 20 בדצמבר 2009

רונן,
אתה כותב על גרנט ולא מצרף קישור?

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

בני – מכיוון שהטקסט הבא הוא על עמרי כספי זה לא הסתדר כל כך

אביאל 20 בדצמבר 2009

אופיר – ברור לי שזה בלוג של אוהדי יונייטד ואתה לא רואה אותי מתלונן שאין פוסטים על הקבוצות שאני אוהד, אבל זה קצת יותר, יש כאן דיונים על כל הקבוצות ובהרבה נושאים.

אביעד – אבל זה בדיוק העניין, שאין כאן יושר כי היונייטד מרוויחה מזה ששחקנים של צ'לסי וארסנל הולכים לחודש וזה כל העיוות, בדיוק כמו שמתלוננים על חוזי השידור בספרד ועל האי שיווין שנוצר, אני טוען שאליפות אפריקה היא אי שיווין כלפי מספר קבוצות. 

אופיר 20 בדצמבר 2009

אליפות אפריקה צריכה להתקיים, בדיוק כמו אליפות אירופה, אני מקווה שאתה לא חולק על זה.
הבעתי את דעתי שקיום האליפות אחת לשנתיים הופך אותה (בעיני) לפארסה, אבל היחידות שתחלטנה על כך הן מדינות אפריקה. לא צ'לסי או כל קבוצה אחרת שיודעת היטב בפני מה היא עומדת בעת חתימת החוזה. אני מסכים שבעתיד הלא רחוק שחקנים אפריקאים יתחילו להבריז מהאליפויות האלה לטובת קידום הקריירה האישית שלהם, בגלל תדירות קיום המשחקים שפוגעת ביחודיות וביוקרה של המעמד, אבל לצפות שהאליפות תבוטל בגלל פגיעה בקבוצות אירופאיות עשירות זו פטרונות לשמה.

יואב 20 בדצמבר 2009

מה זאת אומרת אין כאן יושר? הכל ברור לכולם.לקבוצות יש את האפשרות לא להחתים שחקנים אפריקאים או לדאוג למחליפים ראויים בזמן הנתון.על מה התלונה בדיוק? על זה שפרגי לא רוכש אותם?
וחוץ מזה,גמאני ציין בצדק שמיקל כבר היה חתום אצלנו ואת אסיין הפסדנו על כסף שלא היה בנמצא.

אביעד 20 בדצמבר 2009

"עיוות"? בוא נסדר כאן את סדר העדיפויות.
בוא ניתן לרוסים מקום קבוע באליפות אירופה. או לחליפין, בוא נבטל את אליפות אירופה כל פעם שרוסיה לא משתתפת, כי יש כמה קבוצות בליגה הרוסית שמאבדות שחקני מפתח בזמן שהיורו מתקיים. מה, זה לא עיוות?
צ'לסי הייתה מודעת היטב לאליפות אפריקה גם כשקנתה את אסיין ודרוגבה וגם כאשר החליטה לא לרכוש עוד שחקנים מתוך הכנה לזמן בו הם ייעדרו. אז אין כאן שום עיוות. יש לנו מצב נתון, החלטה נתונה של קבוצה להתמודד איתו וזהו. בעיניי תלונות נגד אליפות אפריקה כי "זה לא נוח לקבוצות אירופאיות מסוימות" זה רק טיפה פחות מגוחך מדרישה של היונייטד לבטל את משחקי חודש דצמבר כי יש לה 7 שחקני הגנה פצועים.

יוסי מזרחי 20 בדצמבר 2009

אביאל, המונח "חוסר יושר פוגע יותר מכל, בערך הטיעונים שלך. חוסר יושר זה כשמישהו מרמה. מי כאן הרמאי?

בר שושני 20 בדצמבר 2009

שגיא כהן (פואמה של קילפוטריק וולס)

נאמר כבר הכל,
אין לי מה להוסיף לזה
פשוט לא יכול
היהירות, הזחיחות
והמלל

לא תדע לעולם
איך קיללתי
כל הערב
לא יקרה שומדבר
אם תשכח את הדרך
לאולפן

כי הזמן הולך ותם
לא סותם, לא נעלם
לא שותק ולא מרפה
רק
נאחס

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

אביאל – בליגה בלי תקרת שכר צ'לסי היא הקבוצה הכי לא מקופחת מבחינת סגל שחקנים. לא לקחו לה את השחקנים. היא החתימה שחקנים מאפריקה כשהיא יודעת בדיוק שהם צריכים ללכת לאליפות. כל הנתונים היו על השולחן וזה הסגל שהיא בנתה בהוצאה של יותר מחצי מיליארד לירה שטרלינג. ליונייטד אין עכשיו שחקני הגנה. הם נפצעו – אולי צריך לפתוח את חלון ההעברות בכדי שהיא תוכל לקנות?

עזי 20 בדצמבר 2009

אופיר, אתה גם ממשיך להגיב בשרשורים וגם לא מכיר את ההיסטוריה של הכדורגל במצרים ובאפריקה. מצרים היתה האפריקאית הראשונה במונדיאל, מצרים מחזיקה בשיא הזכיות באליפות אפריקה, מצרים הגיעה פעמיים לחצי גמר הטורניר האולימפי, היא זכתה במדליית ארד באליפות העולם לנוער בארגנטינה כשהזוכה היתה ארגנטינה של סאביולה, ד'לסהדרו ורודריגס. לך תקרא על שחקנים כמו מוחמד אל חאטיב, טאבת אל באטאל, חסאן שחאטה (כן זה שהיום מאמן).
הקבוצות המצריות שולטות בגביע האלופות של אפריקה, אל אהלי היא קבוצת המאה ביבשת והליגה המצרית היא בכמה דרגות מעל כל ליגה אחרת בישבת (או באיזור…חחח) ולכן לפעמים שחקנים כמו מוחמד אבו טריקה, שחקן עצום, בוחרים להישאר בה. אין מי שאוהב יותר ממני את הכדורגל באפריקה השחורה, אבל מצרים היא אימפריה אפריקאית ואידך זיל גמור.

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

אביאל – מי לא ישר בסיפור הזה? האפריקאים שעושים אליפות? אלכס פרגוסון שייסד את אליפות אפריקה? דידיה דרוגבה שהחליט שהוא נולד בחוף השנהב? מי כאן רימא?

אביאל 20 בדצמבר 2009

אני ממש לא טענתי שאליפות אפריקה לא צריכה להתקיים, צריך למצוא הסדר כלשהו, כי קבוצות מסוימות יכולות להפסיד אליפות בגלל זה וזה כל העניין, כן יש כאן חוסר שיויון וזה לא משנה ממה ובגלל מי הוא נובע (כי זה לא קשור לדיון), מעניין אם מחר קאפלו היה מחליט שהוא לוקח את שחקני הנבחרת פעם בחודש למשחק אימון, זה היה מתקבל ? אני מניח שלא, זה פוגע בהרבה מאוד קבוצות בכל הליגות, לא רק האנגלית, הפגרות נגמרות בתחילת ינואר והאליפות עצמה מתחיל בעשירי בינואר, אם אפשר היה לקיים את המונדיאל באפריקה בקיץ אז גם את אליפות אפריקה אפשר.

ורונן יונייטד במשך שנים שיחקה בתפקיד הקבוצה העשירה של הליגה, אז לא הייתי ממהר להשתמש בתירוץ הזה, מה בכלל הקשר בין העושר של הקבוצה לזה שהיא נפגעת ? באותו מצב גם קבוצה מהליגה השניה שמחזיקה שחקנים אפריקאים שהם דומיננטים אצלה היתה נפגעת.

יוסי אז הייתי צריך להשתמש במונח של חוסר שיווין, זה יותר מדויק, כל הכוונה היתה שכאן יודעים לצעוק על זה שבספרד ההכנסות מטלווזיה הן לא ישרות אבל ששולחים שחקנים לאליפות אפריקה ומפסידים אליפות כמו לפני שנתיים במקרה של צ'לסי, זה בסדר.

יואב 20 בדצמבר 2009

אביאל,
צלסי לא היתה לוקחת את אליפות אנגליה לפני שנתיים ללא קשר לאליפות אפריקה. תנוח דעתך.

יוסי מזרחי 21 בדצמבר 2009

אביאל, הדוגמא שלך ,ממחישה את הטעות.
בספרד, יש חוסר צדק בחלוקת ההכנסות בכך ששתי קבוצות משתמשות בכח כדי לקבל יתרון. באליפות אפריקה, זה כלל (מוצדק או לא) שקובע אליפות במועד קבוע כל שנתיים. והוא אומר " זה המצב. תסתדרו."
עכשיו, מי שמחתים שחקנים אפריקאים,יודע מראש מהן המגבלות.

רונן דורפן 20 בדצמבר 2009

אביאל – מה ההבדל בין אליפות אפריקה לחלון ההעברות. זה שחלון ההעברות סגור עכשיו מונע מיונייטד לקנות מגינים. שני העניינים היו ידועים. צ'לסי לא ארגנה את הסגל נכון לאליפות אפריקה, ויונייטד לא ארגנה סגל מתאים למכת פציעות בהגנה. אלו החיים. חוסר יושר זו טענה מגוחכת – מי כאן לא ישר?

אביאל 21 בדצמבר 2009

יואב – תבדוק כמה נקודות צ'לסי הפסידה בזמן שהשחקנים שלה יצאו לאליפות אפריקה וכמה נקודות היא הפסידה במשך שאר העונה ותראה, להזכירך האליפות הוכרעה במחזור האחרון.

רונן – אין בכלל שום קשר בין חלון העברות שהוא דבר קבוע ושמוסכם (אני מניח) על ידי כל הקבוצות בכל הליגות, בניגוד לאליפות אפריקה שמפריעה לחלקן, ההבדל כאן הוא שבמהלך חלון ההעברות ישנה אפשרות שווה לכולם, אליפות אפריקה יוצרת חוסר שיווין, כתבתי חוסר יושר מתוך כוונה של חוסר שיווין ולא חוסר יושר של אדם או קבוצה מסוימת.

אביאל 21 בדצמבר 2009

ועוד משהו רונן, בוא נדבר על אינטגרטי – אם יונייטד היתה מאבדת שחקנים קריטיים כאלה אני חושב ומאמין שהייתה יוצא נגד אליפות אפריקה בדיוק כמוני, אבל היי זאת הזדמנות טובה לצ'לסי לאבד נקודות אז בוא ננצל את זה, ולפי דעתי זה סותר את כל מה שהבלוג הזה מייצג, את הרומנטיקה של הכדורגל, את שחקני הבית ואת השיווין (כמו שתמיד חוזרים כאן על חוסר השיווין בזכויות השידור של הליגה הספרדית והבעיה שנוצרה) שתמיד נאמרים כאן, אם יונייטד תיקח אליפות בסופו של דבר כי צ'לסי תאבד הרבה נקודות בחורף אז אחלה, ברור לי שבסוף זוכרים את האליפויות והתארים אבל כאן תמיד מדברים על הדרך ושהיא הדבר החשוב ובגלל זה כתבתי את מה שכתבתי, אי אפשר לבוא מצד אחד לטעון בעד משהו אחד ואז שזה נוגע אליך להגיד משהו אחר.

רונן דורפן 21 בדצמבר 2009

אביאל – אולי הפוך? אולי הליגה האנגלית פוגעת באליפות אפריקה. שחקן שמשחק בגרמניה נמצא כבר עכשיו בפגרה ויגיע רענן לאליפות. בעוד חוף השנהב תקבל את דרוגבה עייף ממשחקי חג המולד.
חלון ההעברות לא נקבע על ידי הליגה האנגלית הוא נקבע על ידי פיפ"א. ואליפות אפריקה נקבעת על ידי ההתאחדות האפריקאית בשיתוף פיפ"א. וצ'לסי, כמו כל העולם, יודעת שש שנים מראש את תאריכי אליפות אפריקה. כך שיש לה מספיק זמן להתכונן ואף אחד לא צריך לשנות כלום.
ואם צ'לסי לא זכתה באליפות זה לא בגלל אליפות אפריקה, אלא בגלל שהיא לא הכינה את עצמה בצורה נכונה לכך שיש אליפות אפריקה. שלהבדיל ממכת פציעות, היא דבר ידוע מראש.
כרגע יש חלון העברות, לצ'לסי יש כסף, לצ'לסי אין עונש אז אין לה שום בעיה להצטייד בשחקנים.

יואב 21 בדצמבר 2009

אביאל, אז תבדוק ותביא נתונים. אתה צריך להוכיח את טענתך. יש לי זיכרון מצויין, מוריניו הלך הביתה בספטמבר כי לא הביא תוצאות. הפער נפתח כבר אז.אליפות אפריקה לא גרמה לכם נזק ממשי. שחקנים חזרו משם בכושר טוב וציצמו את הפער.יונייטד היתה קבוצה טובה יותר בכל מקרה. צלסי לא היתה מסוגלת לקחת מרונאלדו את האליפות אז.הקרב עד הסוף היה הירואי מצד צלסי, זה נכון.
גם אליפות אפריקה מוסכמת וידועה לכולם. אין שום הבדל. אף אחד לא עושה מחטף לצלסי "המסכנה והענייה".אין שום סיבה לקונן עליה כאילו באה בהפתעה ואין שום סיבה להכין תירוצים מראש.עדיף להכין מחליפים מראש!!. מכת הפציעות של יונייטד עכשיו, גרועה הרבה יותר משלוש אליפויות אפריקה רצופות… זה מה יש ועם זה מתמודדים…

יואב 21 בדצמבר 2009

אביאל, כבר קבעת שיונייטד היתה יוצאת נגד זה?אתה בא עם דעה מהבית ומתאים את המציאות אליה, כאשר אין לך שום מושג אם זה היה קורה או לא… אגב, בניגוד אליך, אני לא שומע את צלסי מתלוננת. זה היה מגוחך אם כן…

אביעד 21 בדצמבר 2009

אביאל, אז מה הטענה שלך? שזה לא הוגן שצ'לסי קנתה שחקנים מראש תוך שהיא יודעת שהם לא יהיו למשך חודש פעם בשנתיים? מה לא הוגן בזה?
אתה טוען שצ'לסי מפסידה ומנצ'סטר (למשל) מרויחה מאליפות אפריקה ולכן זה לא הוגן תוך שאתה מתעלם לחלוטין מאלמנט הידיעה והבחירה. צ'לסי ידעה מראש מה היא מקבלת, היו לה שנתיים מאז האליפות הקודמת להתכונן מבחינת סגל לאליפות הבאה, היא בחרה מה שבחרה ועכשיו 3 שבועות לפני האליפות זה פתאום "לא הוגן"?

תומר חרוב 21 בדצמבר 2009

הדיון הזה סטה לגמרי מכיוון נכון שהוא יכל ללכת אליו. הנקודה היא לא איזו קבוצה נפגעת מאליפות אפריקה, זה לא מעניין. מה שמעניין זה האם זה באמת נחוץ פעם בשנתיים?
בסך הכל האוהדים האפריקאים זוכים לראות את כוכביהם בדיוק כמו כל שאר אוהדי הכדורגל עם אליפות פעם בארבע שנים אבל זה פחות מהותי. קראתי על כך שכוכבים לא ממש רוצים להגיע אבל הם חייבים מכיוון שזה בדרך כלל משרת את הרודנים האפריקאים ובמידה שמישהו מנסה להתחמק יש פגיעה במשפחתו. עכשיו לא בהכרח מדובר על דידיה דרוגבה שהמקום של בצ'לסי מובטח, יש גם שחקנים פחות מוכרים שנלחמים על מקומם בהרכב וסופגים פגיעה משמעותית מחודש מחוץ לקבוצה. אליפות פשוט מיותרת בשנה של מונדיאל בו משחקות שש נבחרות אפירקאיות באפריקה. לי נראה שהאליפות הזו היא אינטרס במיוחד של רודנים אפריקאים ושל סוכני שחקנים שזו חגיגה אמיתית בשבילם. בלי קשר לצ'לסי,יונייטד או כל החרא האנגלי אני חושב שאליפות יבשתית צריכה להיות פעם בארבע שנים,רצוי אפילו של כל היבשות בו זמנית אבל אם האפריקאים מעדיפים את הקיץ זו בחירה שלהם, ואז היא הייתה מעניינת אותנו(והיא בכל זאת מעניינת כי אנחנו חולים) קצת יותר מאשר השאלה מי נפגעת מכך, מי לא והאם זה הוגן(שזה ממש לא מעניין אותי).

עזי 21 בדצמבר 2009

תומר – המנהיגים באפריקה רודנים, היהודים נוכלים, הסקוטים קמצנים והרומנים גנבים.

גלן 21 בדצמבר 2009

אביאל אני חושב שהחברים צודקים. הליגה האנגלית היא לא "פיירית" ולמעשה היא איבדה מזמן עניין בערכים שהיו בה פעם.רק תראה את וולבס שעולים עם הרכבים שונים במשחקי ליגה סמוכים כדאי להבין שזה עידן אחר ושכל הדקלומים על יופייה התחרותי היו אולי טובים והולמים לירחון "פנדל" מיושן או לאבי מלר הצעיר.

וזאת לא הנקודה כי את זה אתה צריך לדעת עוד מקודם. אם הליגה כ"כ חשובה לך ומעניינת אותך ברמת התחרותיות שלה והקבוצה שלך, אז אין לך מה להלין על עניין זה או אחר. אם לא תהיה אפריקה כבר יהיה עניין אחר שמישהו ירגיש מקופח ממנו ואין לזה סוף.

כך שהדיון הוא כמובן מה נכון לעשות ובזה אני מסכים שפגרה מסודרת הייתה עושה אטוב לכלם.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2009

עזי- זה משהו שקראתי על ידי חוקר מפורסם של הכדורגל האפריקאי(שכחתי את שמו).
הנקודה היא שאני לא יכול למצוא נימוק מקצועי ספורטיבי להחלטה לעשות אליפות פעם בשנתיים ונראה לי שהנימוקים לכך הם של בעלי אינטרסים שלי ולך יש מעט מאוד במשותף עימם. אם את הקופה שהייתה פעם בשנתיים האריכו לפעם בארבע שנים אז מדוע באפריקה לא יוכלו לעשות כך? לא בשביל למנוע פגיעה בליגה האנגלית, אלא כדי להעצים את הטורניר הזה. כרגע מדובר בטורניר שהוא בין המציק לזניח בראיה של אוהד הכדורגל העולמי(אני לא יודע לגבי האפריקאי, אולי לגיל מזימבבואה יש מה לספר לנו על כך) וכשהכדורגל האפירקאי הוא עוצמתי עם חמש-שש נבחרות מעולות שנותנו פייט על התואר אולי כדאי לתת לטורניר הזה משקל גדול יותר בראיה גלובאלית, כמו היורו או הקופה.
לי אין בעיה שאסיין יעדר מהפרמירליג אבל אני בטוח שגם אסיין וחבריו היו מעדיפים שהטורניר יקבל נפח יותר משמעותי.

עזי 21 בדצמבר 2009

תומר, כמה דברים. מה שהרגיז אותי בדבריך זה ההכללה הגורפת וההתייחסות לאפריקה כאל מקשה אחת. היא יבשת שגדולה מאירופה, ולא היית מדבר על אלבניה ונורבגיה באותה חבילה נכון, אבל זו אפריקה אז אפשר. יש רודנים באפריקה, יש שלטון מושחת, יש כאלו שמנצלים את הכדורגל, לא ברמה של אירופה בתקופות רבות במאה העשרים ושל מקומות אחרים.
אליפות אפריקה שהתחילה לפני אליפות אירופה תמיד היתה פעם בשנתיים וגם הוזזה לכיוון תחילת השנה אבל מום מה האפריקאים צריכים להשתנות לטובת האירופים. ויש לך טעות חמורה לגבי דרום אמריקה, הקופה היתה פעם בשנתיים, אלא מה, הארגון של ההתאחדות הדרום אמריקאית פחות טוב, אז אחרי שחודשה הקופה ב-87' ושוחקה פעם בשנתיים עד 2001 היו בעיות ארגון והקופה הבאה היתה ב2004 וזו אחריה ב-2007, כל שלוש שנים כמו שאתה רואה. בגלל שהקופה בקיץ ויש מונדיאל דחו את הבאה ל-2011 ויש מחשבה לעבור לפעם בארבע שנים במקום פעם בשנתיים (אם כי יש התנגדות) כשהסיבה היא ארגון. באפריקה העניינים דופקים כמו שעון, כל שנתיים. כשעשרות שנים הקופה היתה פעם בשנתיים אלו גם היו רודנים? הכדורגל הוא לא רק אירופה והן אליפות אפריקה והן הקופה היו לפני אליפות אירופה, כדאי לזכור את זה.

אופיר 21 בדצמבר 2009

הכדורגל הוא לא רק אירופה, רודנים אין רק באפריקה, אפריקה לא צריכה להשתנות בשביל העולם, הכל נכון, חד וחלק.
המציאות השתנתה ואפריקה היא היום כוח משמעותי (ומלהיב) במיוחד בכדורגל העולמי. אין לי כוונה לבוא בדרישות לאפריקה (שהיא, כמו שאמרת, יבשת גדולה שמורכבת ממדינות רבות ולא איזו ישות אמורפית שאפשר להאשים) שתשנה את הרגליה, אבל אני מאמין שהשינוי יבוא מעצמו, מפני שהכדורגל האפריקני היום מקצועני יותר ומשופע בכוכבים שקיומו של הטורניר בתדירות כזו פוגע הם, ובנוסף, כפי שאמר תומר, הטורניר מושך היום תשומת לב רבה ופורמט של כל 4 שנים יתן לו את היוקרה שמגיעה לו.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2009

עזי, דבר ראשון לקחת נקודה אחת קטנה בכל התגובה שלי והפכת אותה לעיקר. הנקודה היא לא האם אפריקה צריכה להשתנות ביחס לאירופה אלא האם שווה לעשות טורניק פעם בשנתיים או בארבע שנים. אני חושב, מנקודת מבט של חובב כדורגל, שפעם בארבע שנים זה נהדר ואם אפשר אז בו זמנית עם היבשות האחרות(מבחינתי שבאירופה יעשו את זה בחורף, כדורגל הוא משחק מעולה בחורף). זה רק יתן פוש יותר גדול לכדורגל הבינלאומי בכלל ולאפריקאי בפרט.

עזי 21 בדצמבר 2009

תומר, זה חלק מהעניין. אפריקה כן שינתה סדרי עולם עבור אירופה, האליפות הועברה ממרץ לינואר החל בשנות התשעים עם גידול משמעותי במספר האפריקאים באירופה. המוקדמות לאליפות שנערכת בשנה של מונדיאל אוחדו עם מוקדמות המונדיאל (פעם היו שני סטים של מוקדמות במקביל) כדי להפריע פחות לשחקנים האפריקאים באירופה. אבל לא משנה מה, אפריקה תמיד צריכה להיות זו שתתגמש. כאמור גם הקופה וגם אליפות אפריקה שהתחילו לפני אליפות אירופה נערכו/ת פעם בשנתיים וזה אחלה.
יש גם מגמה כזו באליפויות גדולות, אליפות העולם באתלטיקה נערכה פעם בארבע שנים ואז עברה לפעם בשנתיים וזה רק הוסיף למעמדה, כנ"ל אליפות העולם בשחייה.
לקבוצות יש תמיד אפשרות לבחור, צ'לסי מודעת לכך, מניונייטד וכל מנג'ר בעולם. אם אתה המנג'ר אל תיקח שחקנים מאפריקה כי הם ייעדרו לך כמה שבועות פעם בשנתיים; אל תיקח שחקנים מדרום אמריקה שייחזרו עייפים ממשחקי נבחרת בארצם ולפעמים ייאחרו; אל תיקח בכלל שחקני נבחרות כי הם יכולים להיפצע וכו'.

דני 22 בדצמבר 2009

התירוץ של מזג האוויר לא קביל,
הם יכולים לעשות את האליפות הזאת בקיץ, בדיוק כמו שהם עושים מונדיאל בקיץ (ולא רק דרום אפריקה התמודדה על הזכות לארח את המונדיאל)

אופיר 22 בדצמבר 2009

טוב, כפי שנאמר אפריקה היא יבשת גדולה ומזג האוויר בדרום אפריקה שונה מזה שבצפון אפריקה (שני חצאים שונים של הכדור), ובחלקים לא קטנים מהיבשת הוא פחות או יותר אותו דבר (אותו דרעק טרופי) כל השנה..

עזי 22 בדצמבר 2009

דני, רק מדינות צפון אפריקה (מרוקו למשל) בהן מזג האוויר ים תיכוני ודרום אפריקה גם בה מזג האוויר כזה אבל הפוך התמודדו. מדרום לסהרה ומצפון לדרום אפריקה אי אפשר לקיים אליפות בקיץ.

Comments closed