את מי הם אוהדים? מה זה אומר עליהם?

In כללי

פרסמתי ביום שישי האחרון בעיתון טקסט על מה שהיא בעיני יריבות הספורט הנשגבת ביותר בעולם: יריבות הכדורסל של תל אביב! כי בניגוד לשאר יריבויות הספורט – כמו בוקה-ריבר או פרספוליס-אסתגהלל או אורלנו פיירטס-קייזר צ'יפס – יריבי הכדורסל של תל אביב נגמלו מהצורך לשחק ביניהם. את זה הם משאירים לתרבויות ספורט נחותות. האהדה מגדירה אותם בכל מיני הגדרות כמו "ווינרים", או "פטריוטים", או  "אלטרנטיבים" או "ליברלים" או "נון-קורפומיסטים" וכיוצא באלו. אבל לא הסתרתי את דעתי. אלו לא תמיד תכונותיו האמיתיות של האוהד, אלא לא פעם איזו תדמית אליה הוא מייחל ובה הוא מתקשה לעמוד.



בהמשך לעניין הזה, אני בוחר פה חמישה אוהדים מפורסמים מאד של קבוצות כדורגל ובייסבול, ככה יצא, ומנסה לנתח מה זה אומר עליהם. ואתם כמובן צריכים לבחור אחרים.



רפאל נדאל. הוא אוהד ריאל מדריד למרות שהדוד שלו היה אגדת בארסה. וזאת עליכם לדעת, היו ימים בהם בארסה החזיקה בכדור פחות מ98.62 אחוזים מזמן המשחק ונזקקה ללוחמים עזים כאריות בכדי לעצור המתנגד. ולביא שכזה היה מיגל נדאל.


לענייננו אני חושב שזה נותן תמונה איזה ילד עקשן ודעתן ובלתי מקשיב למבוגרים רפאל נדאל היה. ונותן איזשהי תמונה לגבי האישיות הנחוצה בכדי להיות רפאל נדאל. כשייקח את הגרנד סלאם הבא אחרי שהספדתם אותו תזכרו את העניין הזה.



בילי קריסטל. הוא אוהד יאנקיז וזה ממחיש לדעתי איזה אוהד ספורט אמיתי ונפלא הוא בילי קריסטל. למרות שהיאנקיז – בוז להם! טוב שהפסידו אמש. אבל לגבי קריסטל – כי מה יותר נכון לקומיקאי יהודי ניו יורקי מאשר להיות נגד היאנקיז? לצחוק עליהם. לספר לעולם איזה גזעי הוא שהוא אוהד את המטס או את הברוקלין דודג'רס. אבל הוא בעד היאנקיז. ויכול לדבר על כך שעות ובעיניים נוצצות. הוא אוהב אותם למרות מה שיאמרו עליו.



הנסיך וויליאם. שזה ממחיש לי אדם רופס ומתנשא שאין לו באמת קשר למשחק. לא שיש לי בעיה עם אוהדי וילה אמיתיים, אלא שלנסיך וויליאם אין שום סיבה לאהוד את הוילה. הוא אומר שהוא אוהד אותם כי למד בפנימיה לא רחוק משם. שזה ממחיש שהחל לאהוד כדורגל רק בתיכון ורק כשהבין שהוא חייב שתהיה לו קבוצת כדורגל. כלומר, תתפלאו, הייתה לו ילדות מנותקת מאורח החיים האנגלי הרגיל!


כבר היה עדיף שיהיה אוהד של הצלחות (למרות שאין לי עניין לראותו בין אוהדי יונייטד) או אוהד סנובי של אנדרדוגים. או אוהד של קרדיף כי יום אחד יהיה הנסיך מווילס. או צ'לסי כי הם קרובים לארמון. או פולהאם כי הם קרובים לארמון וגם הבן של בעל הקבוצה היה מתעסק עם אימא שלו….. או קיי, או קיי, שיאהד את הוילה.



הילרי קלינטון. היא אוהדת את הקאבס שזה ממחיש לי שהיא בנאדם בבעיה. ולא כי הקאבס לוזרים. הרי יכול להיות פוליטיקאי אוהד של קבוצה לוזרית ולעשות מכך הון פוליטי. במין הצהרה של "תראו, אני לא נוטש את הקבוצה. אני נאמן. אני אחד מהעם. אני לא רודף הצלחות". כל הדברים שהם ההיפך מפוליטיקאי. אלא שבבחירה בקאבס קלינטון ממחישה מיהי. היא הרי לא אוהדת אותם בגלל סימפטיה לאנדרדוג. היא אוהדת אותם כי היא ילדה עשירה מהצד הצפוני של שיקגו. שזה אולי חיים טובים אבל תדמית על הפנים.



לוציאנו פבארוטי. זכותו וצדקתו תעמוד לנו. הוא היה אוהד יובה. שזה מספר לי על אדם שורשי מאד. כמה שלא היה אליטיסט. לא יודע את הסיבות המדוייקות שהוא אוהד את יובנטוס – אבל הוא בא ממודנה, אזור של לא מעט מפעלי רכב. הוא בנם של אופה ועובדת מפעל. אני מרגיש את רוח יובנטוס בבית כזה. לדעתי הוא האדם שיכול להביא משהו גבוה כמו האופרה מהשמיים להמונים!



ובואו ניתן כבוד לאהדת יובה של פבארוטי:



ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url


113 Comments

אלון 5 באפריל 2010

אני אוהד הוילה בלי ללמוד שם בתיכון. כבוד, קבוצה של מלכים.

אוהד ש 5 באפריל 2010

בילי קריסטל ?
הדבר הכי מפורסם בו הוא אהדתו המפורסמת
אל הקליפרס
איך אתה עושה עליו פסקה שלמה בלי להזכיר את הנתון המדהים הזה ??

רונן דורפן 5 באפריל 2010

אוהד ש (אוהד ש. הצלחות?) … לא, לא. אני חושש שאתה שבוי בהעדפת הכדורסל בישראל. קריסטל היה אחד הראשים המדברים בסדרה על הבייסבול של קן ברנס ואפילו חתם ביאנקיז ליום אחד. זה הרבה יותר מפורסם מאהדתו לקליפרס.

בני תבורי 5 באפריל 2010

…וגם זה רק בגלל שהוא תמיד רצה להיות הסייד קיק של ניקולסון.

YB 5 באפריל 2010

עוד אוהד יאנקיס גדול ודגול, פול סיימון.
ואוהד ווייט סוקס נאמן, ברק אובמה.

יואב 2 5 באפריל 2010

מה יש לך להגיד על ג'ק ניקולסון? ספייק לי

איתן גרין 5 באפריל 2010

ג'ק ניקולסון, ראשית, שחק כדורסל, לפחות ברמת 'פיק אפ גיימס' במגרשי ניו ג'רסי הפתוחים ולפחות על פי עדותו עשה הרבה כסף בהתערבויות.
ניקולסון הוא כידוע אוהד הלייקרס (לארי ביירד חלף פעם על פניו באיזה משחק וכיוון שהוא אוהד קולני-בכל זאת בא מהמזרח-אמר לו:"ג'ק, למה שלא תמצא לך עבודה מכובדת?") אבל הוא אוהד הכדורסל היחיד של הלייקרס שגם אוהדי בוסטון (אולי באמת בגלל מוצאו מן המזרח ובכלל אווירת ה'בלו קולר' שהוא מקרין) מכבדים ואפילו טוענים תמיד: "ניקולסון הוא אמנם אוהד הלייקרס אבל התחתונים שלו ירוקות.

קורא אדוק 5 באפריל 2010

מודי בר און-הפועל חיפה.קסמי לבבי נוסטלגי והכי חשוב אדום,זכר לימים טובים יותר.בדיוק כמו קבוצתו

גיא זהר 5 באפריל 2010

אומנם ספורט ישראלי הוא לא ממש תרבות (סילבן וצביקה הדר אוהדי קבוצתי הפועל ב"ש הם דוגמא חיה לכך) אבל בכל זאת אני חושב שזה שטל פרידמן (וגם מודי בראון) אוהד הפועל חיפה אומר עליו משהו. לדעתי, הוא עדיין הולך לפעמים למשחקים שלהם. דוגמא הפוכה ומייצגת היא כמובן אורלי וינרמן (מי?) ואותה קבוצה. באנגליה כמובן יש תרבות ספורט והראיה לכך שתמיד שהפוליטקאים שלהם נתפסים עם זונות מתפרסם שהם דורשים מהן ללבוש את מדי קבוצותיהם האהובות

רועי מ 6 באפריל 2010

גיא

דווקא הייתי דורש מהן ללבוש חולצות של קבוצות יריבות.

תחשבו על זה אתה הולך לנערה שמציאה את מרכולתה עם חולצה שלי היריבה זה פשוט מושלם.
ממש כמו שפרקליט מחוז ת"א (אוהד מכבי כדורסל) אמרה פעם שהיה לה רק דבר אחד אדום בבית הסיר של הבן שלה. וזה תאים לה לקונטציות הנכונות. (מילים שלה).

הכן אוהדת אמיתית(הייתה בבלגראד 77).
גם היא יכולה להחשב לאוהד רצינית. שמה דרך אגב הדס פורר.

אנונימוס 7 באפריל 2010

הבחורה הזאת אגב היא בכירה בפרקליטות מחוז תל אביב. אם כבר מדברים על קונספירציות בנושא מכבי והתעלמות מפוילשטיקים לאורך השנים

יובל (אחר) 5 באפריל 2010

YB – אני חושב שנשמעה ביקורת על הצהרת האהדה של אובמה לוויט-סוקס בתור ניסיון לצייר את עצמו כנער עני מדרום שיקגו. אני אישית לא קונה את זה אבל לצערי בעולם הפוליטי כיום אי אפשר לזהות אותנטיות.
בוש, כיאה וכראוי, היה אוהד של הטקסס ריינג'רס. למרות שעדיף לו היה מתנזר מבייסבול ומתמקד בפוטבול.
אני תוהה את מי אוהד דיק צ'ייני, ואם זה לא בכלל מידע סודי.

ויינר 5 באפריל 2010

לא נראה לי שיש קבוצה מקצוענית בוויומינג ולכן הוא בטח סתם אוהד של קבוצות מיליטריסטיות.

בני תבורי 5 באפריל 2010

אז יכול להיות שבוש האידיוט הזה אוהד גם את ליברפול?

יובל (אחר) 5 באפריל 2010

לכבוד פתיחת עונת הבייסבול (איפה פוסט על האליפות המתקרבת ובאה של הקאבס?) ב-McSweeney's כתבו טור שישעשע מי שמכיר פנטזי בייסבול: http://www.mcsweeneys.net/2010/4/5kershner.html

רונן דורפן 5 באפריל 2010

YB – לדעתי מה שזה אומר על אובמה זה שהוא שחור.

יובל – בוש היה הבעלים של הקבוצה. ועדיף שהיה שיתמקד בכך.

יואב2 – ספייק לי אוהד את עצמו ולוחם נלהב על מעמדם של שחורים עשירים. ג'ק ניקולסון הוא אוהד אמיתי. הלייקרס זה מה שיש שם.

עופר (הירוק) 5 באפריל 2010

אני חושב שהדוגמא הכי טובה, גם למה שכתבת בפוסט שלך, זה יאיר לפיד ומכבי ת"א.

טוביה 5 באפריל 2010

ביבי בשנת בחירות
אולמרט בשנת בחירות (ראשות עיר או ממשלה – זה לא משנה)
ליברמן כשעוד היה איווט
נראה לי שהציוות של ליברמן ובית"ר הולך הכי טוב מסיבות שאני לא ממש צריך להסביר.

austaldo 6 באפריל 2010

לגבי אולמרט אתה טועה. אולמרט הוא אוהד בית"ר אמיתי וזה הרבה לפני שהוא ניכנס לפוליטיקה.

טל 5 באפריל 2010

אוהדי הפועל תל אביב זה סוג של סטארט אפ שצריך להפיץ במדינות אחרות. קבוצת אליטות, תקשורת וממסד שאהדה אליה מסמלת מרדנות וחתרנות. רק בישראל.

לאוניד 5 באפריל 2010

לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר.
אליטת ההמונים :)

ויינר 5 באפריל 2010

זה בערך קרה כשדוד לוי הפך את 'פרופסור' למילת גנאי.

רובי פאולר האמיתית 5 באפריל 2010

בלי ספק תגובת החודש בבלוג. טל, כל מילה בסלע, אי אפשר להגדיר את אוהדי הפועל מדויק מזה.

redsox 5 באפריל 2010

כי פשוט זה שבית"ר ירושלים היא "קבוצת העם" והפרצוף של "ישראל האמיתית" הולך מצויין עם העובדה ששני ראשי הממשלה האחרונים, שרי פנים, ראשי עיריות, יושבי ראש הכנסת, יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט ועוד ועוד הם אוהדיה ופועלים למענה בגלוי ובפחות גלוי.

האליטה יודעת טוב מאוד מה טוב בשבילה, והיום להיות אוהד בית"ר טוב מאוד בשבילה.

ugadol 7 באפריל 2010

יש קבוצה דומה מאוד- קבוצת אליטות, תקשורת וממסד שאהדה אליה מסמלת מרדנות וחתרנות ולא רק בישראל והיא גם אדומה- סנטה פה בבוגוטה, קולומביה.
היריבה העירונית היא מקבילת מכבי ת"א, אהודה יותר וקפיטליסטית- מיליונאריוס. קבוצת העם, 'הבית"ר', היא נאסיונאל מדיין והחיפאיות הן אמריקה ודפורטיבו מהעיר קאלי

cookie-monster 5 באפריל 2010

בהה קליפרס. אפילו אני שמעתי על בילי קריסטל והיאנקיז. ואני מהמתעלמים טוטאלית ממדורי הרכילות וסיפורי הצד על סלבס.

ויינר 5 באפריל 2010

מה עם מאיר איינשטיין והפועל הרצליה?
הם עוד קיימים?

אבישי 5 באפריל 2010

איתן כבל אוהד מכבי ת"א. ואיכשהו אני לא מזהה איתו עם מחלקת הכדורסל, אלא דווקא עם מחלקת הכדורגל המדכדכת. כי כבל הוא בשנים האחרונות סוג של איוב. המזכ"ל של מפלגת העבודה שמתפרקת לה לאיטה, האיש שסמך על אהוד ברק ונבגד, זה שחשב כבר לפרוש אבל בסוף נשאר במפלגה שהוא לא מאמין בה. מזכיר מאוד אוהדי מכבי כדורגל, שמיטלטלים מסבל לסבל.

את דן חלוץ, למשל, אפשר לזהות בקלות עם מחלקת הכדורסל. גאוותן, מאוד בטוח בעצמו, איש ה"אליטה" (חיל האוויר ומכבי), וגם – אחד שחטף איזה מכה בשנים האחרונות ואולי ילמד מה ההבדל בין גאווה לגאוותנות.

בן 5 באפריל 2010

יפה, אחלה פוסט.

רונן – אולי שלא במתכוון – עצם זה שאמרת שאהדתו (אם קיימת) של אובמה לוייט סוקס אומרת ש"שהיא שחור" – היא לא בטלה בכלל!! קל לשכוח אבל ברק אובמה הוא חצי לבן. אמו היתה לבנה. הוא בקלות (ואולי פחות בקלות ובכל אופן) היה יכול לבחור מסלול חיים של אדם לבן – להתחתן עם אישה לבנה, כמו שעשה אביו האפריקאי, ואפילו שומו שמיים לאהוד את הקאבס! אך לא, ברק הקטן בחר ב"מסלול חיים" של שחור – כולל אישה שחורה, ילדות שחורות, חברים שחורים (ויהודים)- ואהדה לקבוצתו של אוזי גיין.

האהדה של מיק ג'אגר לנבחרת אנגליה (לא אשכח לעולם את השוטים מהמונדיאל בצרפת, ג'אגר מעודד כאחרון האוהדים ביציע, דקות לפני עוד הפסד מאכזב בפנדלים) – הנבחרת היא אולי מה שהוא והלהקה שלו – מסעירה, מרגשת, המון נוסטלגיה, אבל לא ממש מעודכנת וכבר היו גדולות ממנה.

טל 5 באפריל 2010

הקטע של אישה שחורה וילדות שחורות די בא ביחד, אתה יודע.

ואני מסכים איתך לגבי נבחרת אנגליה, מלבד הקטע של המרגשת והמסעירה.

אלון 5 באפריל 2010

רונן, אובמה שחור?
לא כל מי שמתחתן עם אישה שחורה הופך אוטומטית לשחור.

בן 5 באפריל 2010

טל, לעולם אל תזלזל בנפלאות הטבע והפיגמנטציה. הזמר השחור סיל התחתן עם האישה היפה בעולם היידי קלום, ואפילו יצאה לו מזה ילדה בלונדינית

http://img2.timeinc.net/people/i/cbb/2007/12/30/seal_091507_05_cbb.jpg

טל 5 באפריל 2010

השאלה היא אם לא מדובר פה בנפלאות הטבע והפיגמנטציה של השכן או הגנן..

אסף 5 באפריל 2010

מדובר בבת של בריטורה

בן 5 באפריל 2010

ואגב, קראתי על מוטציות שאפילו לזוג שחורים יכולים להיוולד צאצאצים לבנים. לאלוהים הפתרונים.

רונן דורפן 5 באפריל 2010

בן – אני תמיד משועשע מהעיסוק הפרטני של ישראלים בגזעו של אובמה ובכך שהוא חצי לבן "אז שלא יספרו להם סיפורים שאמריקה בחרה נשיא שחור". כנראה שיש לנו משיכה מיוחדת לתורות גזע. בו אציע לך מבחן אחר – האם מועדון בדרום שלא מקבל שחורים מכניס אותו למועדון משום שהוא חצי לבן?

בן 5 באפריל 2010

מזכיר לך מי העלה את נושא הצבע של אובמה. לא אני.

ניר 6 באפריל 2010

לא מובן למה אתה חושב שהעסוק בגזעו של אובמה הוא ענין ישראלי – אני יכול להעיד שגם בארה"ב עלתה לדיון, ככה, פה ושם העובדה שצבע עורו שונה מזה של הנשיאים הקודמים, והייתי מנחש שאפילו באאורופה שמו לב לענין. לגבי משיכה לתורות גזע, אני חושב שתמצא לא מעט שוחרי הנושא בבודפשט, לא ישראלים כלל.

פראליה 5 באפריל 2010

מיקי חיימוביץ', כמייצג בולט לכל "אוהדי" הפועל שנדבקו להצלחה שלהם בתחילת העשור בגביע וופא. דוגמא מדהימה לכמה אפשר לטשטש את המרחק בין הישג ספורטיבי סביר לבין באז תקשורתי חסר פרופורציה שמשך אחריו מאות אנשים שיש להם אפס קשר לספורט ורוצים להיות חלק מדיבור תל-אביבי תקשורתי, עכשוי וקולי.. מאז מה קרה? חלק הבינו שכל העניין הזה של ספורט לא בשבילם ופרשו בשיא וחלק ממשיכים להדבק במשהו שכ"כ רחוק מהם רק כי אין להם דרך אלגנטית לצאת מזה. אותי זה מגעיל.

רונן דורפן 5 באפריל 2010

פראליה – מה הפער במספר האוהדים שמבקרים במשחק ליגה בקרית אליעזר למשחק ליגת אלופות ברמת גן? האם אלו רק אנשים שבמקרה אין להם זמן בשבת? הפער בין מספר אוהדים אמיתייים לנדבקים להצלחות הוא עצום בכל הספורט הישראלי.

אבי 5 באפריל 2010

הופתעתי לשמוע שפרופ' שלמה בן עמי הסוציאליסט, וזה שכתב על מלחמת האזרחים בספרד, הוא אוהד ריאל מדריד – מכל הקבוצות שבעולם.
כל ההשכלה והאידיאולוגיה לא יכלו לאהדה שצמחה אצל ילד בטנג'יר.

גיל 5 באפריל 2010

אובאמה שחור וזה אפילו רשמי. השבוע הוא מילא את שאלון מפקד התושבים האמריקאי והצהיר על עצמו כשחור ואין בלתו. הוא יכל להכריז על עצמו כיותר מבעל גזע אחד אבל לא בחר לעשות זאת.

YB 5 באפריל 2010

דורפן ויובל (אחר)- סיפור קטן על הווייט סוקס. במשחק הבייסבול הראשון שהייתי בו בחיי, בשנת 1991 בסקיי דום בטורונטו. הבלו ג'ייז שיחקו נגד הווייט סוקס. לידי ביציע ישב בחור צעיר יחסית, לבן ושמנמן שהיה לבוש בבגדי הווייט סוקס. הוא הגיע במיוחד משיקאגו לסדרת המשחקים נגד טורונטו. אני עד אותו משחק בקושי שמעתי על הווייט סוקס. כל הזמן שאלתי את הבחור שאלות על הבולס (בדיוק התחילה שושלת האליפויות של ג'ורדן) אבל זכור לי שהוא פטר אותו במשהו כמו: "בשיקגו הבולס לא מעניינים יותר מדי. מה שחשוב זה הווייט סוקס, הברס, והקאבס". הייתי בשוק טוטאלי מתגובתו והתחלתי להבין מה זה אמריקה: בייסבול ופוטבול לפני הכל.
לאחר מכן, כשגרתי חמש שנים בבוסטון וראיתי מה היחס המקומי כלפי הסלטיקס (המועדון המעוטר בתולדות ה-NBA) לעומת הרד סוקס והפטריוטרס שבשנות ה-90 היו קבוצות שלמעשה לא זכו בכלום, הבנתי לעומק את מה שאמר לי אותו בחור משיקגו בטורונטו.
NBA זה בוש ליג.
MLB זה החיים ו-NFL IS KING.

פראליה 5 באפריל 2010

רונן, הפער הזה הוא אני. לי אין זמן לשרוף שבת שהייתי שמח לשרוף 3/4 מהחיים שלי בכיף כי 3/4 מהחיים שלך זה האטרקציה הכי גדולה בחיים שלך כי אין יותר טוב מכדורגל אבל כאן כשיורקים לך בפרצוף בשיטתיות, לאט לאט האלטרנטיבות הופכות ליותר אטרקטיביות. לא יודע אם זה לעשות הנחות אבל אני מעדיף חולי כדורגל שרוצים להדבק להצלחה ולא מוכנים לסבול כל שבת, שבאים פעמיים בעונה על טפטים של ספורט שבאים כל משחק בית ומדברים על זה כאילו ככה עשו כל החיים שלהם.

rondi 5 באפריל 2010

אווה לנגוריה. אוהדת סאן-אנטוניו ספרס.
אשלי ג'אד. אוהדת קנטאקי ווילד-קטס.
ובמקום הראשון…
ג'יזל בונדשן. אוהדת ניו-אינגלנד פטריוטס.

לא יודע מה זה אומר עליהן, אבל נראה לי שאני יודע מה זה אומר עליי… 

רועי מ 6 באפריל 2010

שאתה חרמן?

ד"ר א. 5 באפריל 2010

כיון שהטור בעיתון עוסק, בין השאר, בשיפוץ ההיסטוריא, כדאי להזכיר לציבור כמה עובדות.
[]
א) העליונות הספורטיבית ההיסטורית של מכבי לא נובעת מיתרון כלכלי. נהפוך הוא. בשנים קדמוניות דוקא הפועל היתה "הקבוצה של המדינה". בעצם, הקבוצה של מי שהקים את המדינה – ההסתדרות.
המונופול המכביסטי החל הרבה שנים לפני חיים רמון, לפני חשבון הדולרים של משפחת רבין, אפילו לפני יום כיפור. הוא החל עם מעסה מקצועי מצד אחד, ופויילעשטיק הפועליסטי טיפוסי עם אחד בארי ליבוביץ' מצד שני.
[]
ב) כפי שמראה התמונה הנלווית לכתבה, אין מגרש חניה על חורבות אולם אוסישקין השם יקומם חורבותיו. יש דשא וספסל. שמועות טוענות שב-1 במאי תהיה שם הפגנה של אוהדי הפועל.
[]
ג) הדרבי המחודש דוקא קרב ובא. הואיל והשנה הפועל דרסה באופן מכביסטי מובהק את הליגה הארצית, וכיון שאני מאמין שתצליח להתגבר גם על התחרות (הקשה מאד!) שתציב בפניה הליגה הלאומית, תוך שנתיים יש דרבי. נפרק אותם!
[]
ד) הפספוס הגדול באמת, שהאחראים שלו לא יינקו בפני בית-דינה של ההיסטוריא, הוא על הדרבי בין הפועל לעצמה, שלא נערך השנה (אוסישקין שובצה בארצית צפון, הפועל ההיסטורית בארצית דרום). כיון שהקבוצה המקורית קרסה בינתיים ונמחקה למעשׂה, נמנע הדרבי היחודי והמרגש הזה.
[]
ה) לא באמת צריך דרבי, כיון שמשׂחקי מכבי ביורוליג מספיקים. אנחנו מעודדים את הקבוצה שלנו, אוהדי הפועל את מי שלא יהיה, וכולם מרוצים.

דיזי דין 5 באפריל 2010

אומנם כדוריד, ואומנם ראשון-לציון – אבל זו היריבות מספר אחת בארץ.

רפאל 5 באפריל 2010

היריבות מספר 1 בארץ זה בין מג"ב לחרדים בכיכר השבת.

יוסי מזרחי 6 באפריל 2010

הלואי והיית צודק.

גיל 5 באפריל 2010

YB, עקרונית אתה צודק אבל דברים השתנו מאוד ב20 השנה האחרונות. אני יכול להבטיח לך שבתקופת ג'ורדן והאליפויות הבולס היו הדבר הכי חם בשיקאגו. הבייסבול עבר משבר מאוד גדול עם השביתה באמצע שנות ה90 ואמנם חווה עלייה עם מירוץ ההומראנס של מגוויר וסוסה אבל מבחינת פופולאריות הוא נמצא הרחק מאחורי הפוטבול שהפך למפלצת. מספיק לפתוח ESPN היום כדי להבין את זה. יש תוכניות יומיות על פוטבול ומלפני חודשיים מבלבלים את המוח עם הדראפט. בבייסבול ונבא אין כזו התעניינות באוף סיזן. כמו שמישהו אמר, לפוטבול אין בכלל אוף סיזן. יש את העונה שמשחקים בה ואת העונה שלא.

בן 5 באפריל 2010

גיל, מבלי לסתור את מה שכתבת, צריך לזכור ש-ESPN במובן הזה הם לא בהכרח מדד אובייקטיבי ומדויק. ESPN באג'נדה שלהם מאוד מאוד חובבי פוטבול (יש לכך גם סיבות פיננסיות כאלה ואחרות כמובן, וידוע שכהחלטה מערכתית הפוטבול אצלם הוא בספירה אחרת משאר הענפים. אם אינני טועה, הם גם נחשבים לאחת הסיבות שהפופולאריות של הפוטבול כל כך זינקה לעומת ענפים אחרים בעשורים האחרונים, כלומר יש כאן ביצה ותרנגולת. הם גם זוכים לעתים על ביקורת בהקשר הזה.

יואב 5 באפריל 2010

דניאל קרייג(ג'יימס בונד החדש והמוצלח)-אוהד ליברפול ואף נצפה ביציעי אנפילד לא מעט.
דן מרגלית-אוהד מכבי ואת רוב שנותיו בילה דווקא בשער אחד עשרה המזוהה עם השרופים(מה שגרם לי להעריך אותו אפילו יותר על צניעותו).נוסע גם למשחקי חוץ.
האחים גאלגר(אואזיס)-אולי כוכבי הרוק הכי מוחצנים באהדתם לקבוצת כדורגל(לסיטי).בעשרת הדברים שהם הכי שונאים תפסה יונייטד את כל עשרת המקומות.
מיק האקנל(סימפלי רד)וברנרד סאמנר(ניו אורדר)-אוהדי יונייטד מזוהים ומקורבים לשחקנים ולמועדון.
טל והדוקטור-מסכים עם כל מילה.

רפאל 5 באפריל 2010

אני רק יכול לחשוב על כל האנשים שפגשתי שאין להם שמץ של עניין בספורט מקצועני. בד"כ הם מתבררים כבעלי איכות גבוהה ביותר.
אלה של הכדורגל באופן כללי הכי חרטטנים והכי פחות חכמים. מה שכן, בהולנד איפה שמעריכים כדורגל וגם אנשים נורמלים אוהבים לבוא למגרשים, הם סותמים את הפה ברגע שמבינים שבגלל השיטה המעאפנה בליגה אייאקס יכולה להמשיך להיות גדולה רק בקנה מידה מקומי ומלבד ההיסטוריה המפוארת לא יהיה שום דבר מעבר לכך.
הם אוהבים היגיון דווקא, אבל לא משנה מה – הם שונאים את ADO יותר.
ת'אמת, גם אני : ).

עומר ב. 5 באפריל 2010

הכתבה בעיתון פשוט מדהימה זה כל כך נכון!
כאוהד הפועל אני רואה תופעה מוזרה ,אנחנו שרים במשחקי הכדורגל שיר שמאחל סוף לא נעים לכל אושיות קבוצת הכדורסל של מכבי (לפי הלחן האלמותי של מת אב ומת אלול..)כשבשורה האחרונה אנחנו מכריזים "אני שונא מכבי שונא בדם יבואו לאוסישקין נשרוף אותם"עכשיו השיר הנל נכתב אחרי הריסתו של האולם..ולאף אחד זה לא נראה מוזר ביציע(גם לא לי)
בקשר למה שטל כתב(תגובה 13)המס של אנשי האליטות שתמצא בבלופילד קטן מאוד יש אולי יחסית לקבוצות אחרות מס גדול יותר של "שמאלנים אשכנזים"אבל הרוב הברור המוחלט של הקהל הוא ארסים מיפוחולוןבת ים.
מה שמענין שכשהם יושבים בבלופילד הם מאמצים את האתוס של אוהדי הפועל "השמאלנים" ולא תמצא אותם נוהמים לשחורים ומקללים ערבים שזה לא הכי ברור לי איך זה קורה

אופיר 6 באפריל 2010

וגם מגבירים את העידוד אחרי שהקבוצה סופגת שער, שזה מדהים בקנה מידה ישראלי!

באתי השנה כצופה נייטרלי לבלומפילד למשחק הראשון בין הפועל ת"א לחיפה ונהניתי מהמשחק, הקהל והמתקן המצוין.

מישהו יכול לספר לי איך זה במגרשים אחריםקבוצות אחרות בארץ?

redsox 6 באפריל 2010

ובכן, אותו הדבר בדיוק.
רק הפוך…

אנונימוס 6 באפריל 2010

רק לשם הדיוק ההיסטורי, אני די בטוח שהשיר המדובר נשמע ביציעי בלומפילד ואוסישקין בשנים האחרונות של אוסישקין, ולא נכתב אחרי ההריסה

שלו, רומא (כעת בווארשה פולין) 6 באפריל 2010

אני אוהד מכבי, יונייטד, רומא, בארסה, קורינטיאס והצטרפה כעת קבוצה חדשה קרקוביה 1906.
היום בקזמירי דולני פגשתי את יו"ר הכדורגל הפולני בכבודו ובעצמו, אושיית כדורגל מכובדת ואגדה בעודו בחייו חלוץ העבר של יובנטוס ונבחרת פולין זביגנייב בונייק. התרגשות אחזה בפולנים למראה היו"ר במהלך חג הפסקואטה.

ספיידרמן בקיבוץ 6 באפריל 2010

שלו – התרגשות אוחזת בי רק למקרא השורות האלה. דע לך שבמן מונדיאל 82 הקלף של בונייק האגדי היה היקר ביותר מבין קלפי אלבום המונדיאל. לא נעים להגיד, אבל אנידי בטוח שעדין יש לי אותו באיזה מגירה ישנה (את הקלף, לא את בום בום בונייק עצמו)

יוני 6 באפריל 2010

המאמר שפרסמת מופרך כמובן מיסודו, דוגמא נחמדה לתקיעת החץ קודם לסימון מטרה. יריבויות בין אוהדי מועדונים לא מתקיימת בענף אחד (ממש טיפשי לחשוב כך), הן גרורות לכל אורך הקו הספורטיבי. פירוש. אם אתה אוהד הפועל בכדורגל כי כדורגל מעניין אותך אבל לא ממש מוטרד ממה שקורה בענפי ספורט אחרים, עדיין תשנא את מכבי בכדורסל ותמשיך לקיים יריבות במקום שאתה בכלל לא שם. בכל מקרה הניסיון שלך להאדיר ולייחד (לטובת המקום, העם והעניין) את היריבות במקומותנו משאר היריבויות שבין אוהדי הספורט בשאר העולם, ראוי להערכה על המאמץ (להיות מקורי בכל מחיר) למרות הטיפשות שמונחת בבסיס הטענה.

באבא ימים 6 באפריל 2010

שלו – כל הכבוד!

גם אבי ז"ל שנולד בפולין וגדל בה כילד אהד את קראקוביה דבר, שבנוסף ליהדותו, שעלה לו בלא מעט מכות מבני כיתתו אוהדי ויסלה קראקוב הפשיסטים.

עופר (הירוק) 6 באפריל 2010

רונן, יצא לי לחשוב על זה עוד קצת, והחלטתי לנסות לקחת את עצמי כדוגמא: אני אוהד שרוף של מכבי חיפה, ואוהד מאד את ארסנל. כשהתחלתי לאהוד את ארסנל, הם היו האנטיתזה למכבי חיפה מבחינת כדורגל – קבוצה שמקדשת את ההגנה. אותי גידלו על מכבי חיפה =ברזיל (כולל הדגל המתנפנף ביציע) וחלק מהחיבה שלי לארסנל היה בגלל שהקהל שלה התגאה בהיותה קבוצה משעממת ומגעילה.
כמו כן, אני חושב שקצת קסם לי העובדה שארסנל היא מלונדון לעומת חיפה האפרורית.
שנה וקצת אחרי שהתחלתי לאהוד את ארסנל הגיע ונגר ושינה את הקבוצה שלי מקצה לקצה. אני עדיין אוהד אותה כמובן, אבל משהו בי מרגיש מוזר, כאילו הDNA של הקבוצה שלי השתנה וזה קצת מציק לי.
עכשיו, זו תחושה מאד דומה למה שקורה למכבי חיפה כדורגל, שהופכת למן מפלצת של תארים סטייל מכבי ת"א כדורסל, וכשאני התחלתי להיות אוהד שרוף זה היה בין האליפות של שפיגל לאליפויות של גרנט, והייתי בטוח שלעולם לא ניקח עוד אליפות, ומכבי חיפה לעולם מזוהה אצלי כאנדרדוג (קצת כמו מה שאתה מספר על יונייטד, למרות שאין מה להשוות 7 שנים ל27 שלקח ליונייטד עד האליפות הראשונה של פרגוסון).

בכל מקרה, אתה מתפתח לצד הקבוצה שלך ןמאמץ איזה שהוא אתוס, וכשהוא משתנה אתה פתאום במשבר זהות כזה, כמו שאני מניח קרה לכל מיני אוהדי רד סוקס כשהם לקחו אליפות, או כמו שקרה לכל מיני אוהדי פורטי ניינרס בשנים האחרונות.

רפאל 6 באפריל 2010

עופר, למען התיעוד ההיסטורי הרשה לי לצטט מדבריך- " שנה וקצת אחרי שהתחלתי לאהוד את ארסנל הגיע ונגר ושינה את הקבוצה שלי מקצה לקצה. אני עדיין אוהד אותה כמובן, אבל משהו בי מרגיש מוזר, כאילו הDNA של הקבוצה שלי השתנה וזה קצת מציק לי."

עם דגש על המילים שנה והביטוי הקבוצה שלי.

עופר (הירוק) 6 באפריל 2010

רפאל – הרשה לי להסביר, כי הנקודה שלך נכונה (גם אם צינית). כשונגר הגיע, הקבוצה הייתה עדיין אותה ארסנל, עם השחקנים שבהם התאהבתי. אפשר לגחך, אבל כשאתה ילד, וכדורגל הוא כל עולמך, ואתה מתחיל לאהוד קבוצה, אתה מתעמק בה עד שאתה מחליט מה היא בכלל ומה היא בשבילך. אני חושב שהרגע שבו ארסנל הפסיקה להיות מה שהיא הייתה פעם בשבילי, היה הרגע שויירה, שהיה אחד מאותם שחקנים שסימל באיזה שהוא מקום את ארסנל הישנה והטובה (בשבילי, וזה דבר סובייקטיבי לחלוטין), עזב. מאז אני מרגיש שיותר קשה לי להתחבר לארסנל, למרות שאני עדיין עוקב ובעדם ומרגיש אוהד.

יכול להיות שזו סיבה לזלזל, יכול להיות שזה לא הגיוני או שזה נראה קצת מפגר או שבחירת המילים שלי מגלה אותי כחסר היגיון (יש מצב שאני גם הייתי מזלזל מהצד השני) אבל זה כדורגל, וכדורגל הוא כידוע הנשגב מאיתנו.

טוביה 6 באפריל 2010

מה שאותי הכי מדהים במה שכתבת זה שחיפה נראית לך אפרורית בהשוואה ללונדון. מילא אם היית אומר שחיפה יותר משעממת או פחות אטרקטיבית… אבל אפרורית??? המקומות היחדים בעולם שיותר אפרוריים מלונדון נמצאים גם הם באי הבריטי…:)

בני תבורי 6 באפריל 2010

טוביה, הקדמת אותי…

עופר (הירוק) 6 באפריל 2010

i can get on by you guys.

שי 6 באפריל 2010

אני אוהד וילה
לא יודע בדיוק למה
אולי כי בערך בתקופה שהתחלתי לעקוב הם לקחו מקום שני, מאז אני אוהד
יודע היסטוריה וכו'

רפאל 6 באפריל 2010

אמרת הרבה דברים בתוך משפט וחצי, שי.
אם לא יבוא לכם איזה מיליארדר מושיע ויעשה מהפיכה כמו בסיטי או צ'לסי, באמת לא תהיה סיבה לאהוד אותם- כי את המקסימום שאפשר לעשות כבר ראית וזה לא יחזור שנית.

נתי 6 באפריל 2010

רציתי להעלות עניין צדדי שלא קשור לנושא הפוסט, אבל אשמח לשמוע תגובות בנושא.
לא שזה הולך הולך להשפיע על מעמדם המקצועי במועדונים אליהם הם משתייכים, אבל נדמה לי שהשבוע התדמיות המקצועיות של פיני גרשון וארסן ונגר ספגו מכה קשה. שניהם נכשלו טוטאלית, דוקא במקומות בהם הם אמורים להיות מוצלחים – בונגר דנו בדיונים שבפוסט הקודם (אי אפשר לנסח טוב יותר ממה שנאמר באחת בתגובות על תחושות אוהדי ארסנל על הצורה בה נראתה קבוצתם בהשוואה לארסנל, וסליחה מכותב התגובה ששכחתי את שמו) ופיני גרשון בניהול המשחק (להבדיל למשל מבנייה, יחס עם שחקנים וכד'). שניהם התגלו השבוע דוקא כמקובעים שלא מצליחים להתאים את עצמם. אולי זו תחושה סובייקטיבית שלי, אבל ההרגשה היא שמשהו ממה שאפיין אותם כבר לא עובד וגם אם התדמית מן העבר הייתה מוצדקת יש הרגשה שהיא מעט פחות רלוונטית כיום.
אני רוצה להדגיש שהדברים נאמרים לא מעצם הכישלון עצמו, ולראיה, שזה לא הכישלון הראשון לאחר סדרת הצלחות או משהו בדומה לזה. רחוק מכך. ההרגשה באה דוקא על רקע זה שהפעם היה נדמה כי שניהם כבר לא יכולים להתחבא מאחורי תירוצים שבעבר היו כל כך נכונים. אף אחד לא בא בטענות לונגר על התוצאה. אבל הצורה שבה נראו לא יכולה להיות מוצדקת על ידי שום "שיטה", "חזון" או משהו אחר. גם פיני לא יכול לבוא לאף אחד בטענות על ניהול כל כך כושל כמו זה של משחק 1.
ברור שניתן לטעון שכבר זמן רב הם לא מצליחים לשחזר הצלחות עבר וכד' אבל זה לא שייך. ראשית, אין חולק שבטופ 16 מכבי עשתה כמה דברים יפים (ללא קשר לאסתטיות משחקה) כמו שאין חולק שהעובדה שארסנל עוד במירוץ ראויה להערכה. שנית, כמו שכתבתי הפעם היתה הרגשה (אולי רק לי, בור ספורטיבי שכמותי?)שהם יכולים להציג את מה שהם צועקים זמן רב ובדיוק פה הם נפלו בגדול?
עוד הערה בשולי הדברים: אני חושב שמשהו דומה קרה גם ל"סר" השבוע. אני חושב שליותר מדי מתחיל להימאס מכל מיני הימורים טקטיים (הפעם אפילו הוא הודה בכך)שאף אחד לא מבין, ומהעובדה הפשוטה שהוא עושה אותם במשחקים הכי חשובים. ההרגשה שעוד הפעם התוצאה הייתה יכולה להיראות אחרת אם רק הוא לא היה מתחכם יותר מדי קצת מעצבנת. אופציה אחרת היא שהוא קרא את הפוסט של רונן שבוע שעבר שלא נראה לו ריבוי תארים, אלא שהוא בחר באלופות ולא בליגה… ההבדל הוא כמובן בהילה ובהישגים שאין באפשרותה של הרגשה רגילה כדי להאפיל על דמות כל כך מיוחדת, אבל אולי עוד כמה בארבאטובים ופארקים כבר יעשו את העבודה (כן, לא התלהבתי מפארק גם אחרי ליברפול).
רק לפני שמישהו עונה אני מבקש כמובן להתעלם מהשחצנות של ונגר, מהגזענות של פיני ובעיקר משנאת מכבי (וזה מאחד שאוהב את הפועל עוד לפני שחרוש חלם שהוא יאמן אותם) שנדמה שהופכת את החבורה הנכבדה של קוראי הבלוג הזה לנחותה אפילו מקומץ כזה או אחר לא עלינו…

נתי 6 באפריל 2010

אופס, יצא קצת ארוך…
אתם לא באמת צריכים לקרוא הכל. לא יודע איך מחשבה של בוקר הפכה למפלצת הזאת

רועי מ 6 באפריל 2010

מעמדו של פנחס גרשון השתנה אצלי ברגע שאחל לנכס כל ניצחון לניצחון האלץ.
זה הכי מרגיז אותי אפילו יותר מספסולם המעצבן של בחורינו המצויינים.
בכלל אני חושב ביני לבין עצמי למה צריך מאמן במכבי?, אם כל ניצחון הוא ניצחון אולהי וכל הפסד השחקנים לא מילאו את ההוראות, אז למה צריך מאמן? הרי הוא לא עוזר בניצחונות ובטח לא אשם בהפסדים אז שיילך כבר.
אני בכלל לא סובל אותו. אבל אני בחיים לא אעזוב את אהדתי לקבוצה. זה כבר 31 שנים שאני איתם .

סביסאביץ' 6 באפריל 2010

אי אפשר לאהוד קבוצה כי אתה פשוט אוהב איך שהיא משחקת. תמיד חייבים לשייך את האהבה למשהו רומנטי או נוסטלגי?
התחלתי לאהוב את יונייטד כי ראיתי משחק כשהייתי ילד קטן וראיתי בחור עם תלתלים שמשחק עד היום ויש לו הכי הרבה הופעות במדי היונייטד רץ באגף שמאל כמו איילה המקפצת לה בין לסתות פעורות של אריות ונמרים ומצליחה לחמוק מכל אויביה באלגנטיות מדהימה שנראיתה כמו קסם רצוף. זאת הייתה הפעם הראשונה שהבנתי שזאת הקבוצה שאני הולך לאהוב עד סוף ימיי. מישהו אמר נוסטלגי? רומנטי?

אלון 6 באפריל 2010

מדהים כמה שזה נכון. אותו הדבר קרה לי עם בריאן רובסון ומארק היוז. רק שאני ראיתי התעופפות לתאקל אדיר שכתוצאתו נשכב שחקן היריבה ונאנק מכאבים כתוצאה מהתאקל או מהתגמדות האגו. דרך אגב השופט לא שרק לפאול.

ויינר 6 באפריל 2010

האמת שלי זה קרה עם סאביסביץ'. ראיתי אותו בגמר ב-94 נגד בארסה והבנתי שאני הולך לאהוד את מילאן כל החיים. איפה ישנם עוד גאונים כאלה?

רועי מ 6 באפריל 2010

לי זה קרה עם קני דלגליש או בפי החבר'ה
KING KENNY

רמי 6 באפריל 2010

לי זה קרה עם קנטונה המדהים.

Nadav - Schmeichel 6 באפריל 2010

האהבה שלי ליונייטד החלה דווקא דרך משחק של נבחרת דנמרק.
חצי גמר יורו 92. אחרי משחק מצויין מצד שתי הקבוצות ובתוצאה של 2-2 (לארסן עם צמד נהדר ורייקארד משווה את התוצאה לקראת הסוף)המשחק עבר לבעיטות הכרעה.
ואן באסטן ניגש לבעוט את הבעיטה השנייה של ההולנדים ושחרר את כדור ב94 קמ"ש לעבר הפינה הימנית.
ואז, באינסטינקט קמאי שירש מאיזה אב קדום אתלטי במיוחד, השוער פיטר שמייקל מזנק את שלושת המטרים המפרידים בינו לבין הכדור, עוצר את הבעיטה ומעלה את הדנים לגמר היסטורי במיוחד, בו נוצחו הגרמנים 2-0 ושמייקל הוכרז כשוער הטוב בעולם. כל השאר, כולל האהבה הניצחית לפרגי ולפרגי בייבס, בא אחר כך.

rondi 6 באפריל 2010

נתי – לגביי ונגר אני לא מסכים. בלי שום קשר לתוצאת המשחק הערב אני עדיין לא מוכן לסתום את הגולל על פרוייקט ארסנל 0.2..
לגביי פיני גרשון אני מאד מסכים ואפילו כתבתי על זה בבלוג שלי לפניי כמה ימים..
מצד אחד, אני לא חושב שאפשר לקפוץ למסקנות לגביי ניהול המשחק של פיני,
מצד שני, אין ספק שמשהו בתדמית שלו כבר לא עובד.
פעם פיני גרשון סימל את הבסיס של הרוח המכבסטית – האמונה!!!
היום פיני גרשון מסמל את המכביזם – חטא הגאווה!!!

לאוניד 6 באפריל 2010

אומנם כדוריד, ואומנם ראשון-לציון – אבל זו היריבות מספר אחת בארץ

אנונימוס 6 באפריל 2010

אגב בטור עצמו מהדהדות נימות ציניות שאני לא כ"כ מבין מה ההיגיון מאחוריהן.
אפילו מהיכרות שטחית מאד עם הכדורגל האנגלי אני יכול לחשוב על לפחות שתי יריבויות עירוניות קשות מאד שרק מתעצמות עם השנים, למרות ששתי הקבוצות נפגשו בעשורים האחרונים הרבה פחות מאשר שתי התל אביביות בכדורסל.

יונתן 6 באפריל 2010

הטור בישראל היום יפה ביותר, חבל שנפלת לשטות של מגרש החניה באוסישקין. לא שזה משנה הרבה, אבל יש שם סתם מדשאה מכוערת.

רועי מ 6 באפריל 2010

עדיף על המגרש המכוער שהיה שם.
בהחלט לא ראוי לליגת על או ליגת לא משנה מה?

יוסי מזרחי 6 באפריל 2010

תראו כמה חשובה הגיאוגרפיה:
לכולם יש אהבות ושנאות והן פורטו והוסברו.
ואנחנו אוהדי בית"ר ירושליים מקופחים(כרגיל…!), אין לנו יריבה לשנא, כי מה שהאדונים(הבזויים והלא נכבדים,יש לומר)סאסי את יונה עשו להפועל, הביא אותה למצב של אי קיום בפועל ואותנו ,חסרי יריבים מקומיים.

בני תבורי 6 באפריל 2010

יוסי,
כחבר טוב אני לעזרתך, קח את מכבי פ"ת ותהנה…

moby 6 באפריל 2010

18 שעות עברו ואף אחד לא מזכיר את נצחון גוליית את דוד (השטן את הבולדוג)
הכל עבד נכון דיוק לא פגעו בכלום, הגנת הברזל של שתי הקבוצות עבדה רק האבן המזורגגת של (לארי בירד העתידי???)
לא הצליחה לפגוע במצח של הענק הוא כל הזמן זז והוריד לתמות (חסימות) לפרצוף של דוד המסכן חבל.
הגיע הזמן לראות מה קורה אצל הרדסקינס יש סיכוי גבוה שהם יעלו לפלייאוף ואולי אפילו לעבור סיבוב מקנאב את שנאהן בוושינגטון

גיל 6 באפריל 2010

אף מילה על המשחק אתמול? מה שראינו אתמול נכנס בקלות לקלאסיקות של כל הזמנים ובעיניי מייצג את רוח הספורט הרבה יותר ממשחקי הצ'מפיונס ליג למשל. משחק מותח וברמה גבוהה מאוד עד הזריקה בשנייה האחרונה, אנדרדוג שכנגד כל הסיכויים (כולל כמה כאן בבלוג שלא נתנו לו שום סיכוי!) שהיה קרוב להשג מדהים, אווירה שפשוט בלתי אפשרי לקיים אותה בשום מקום אחר. הטורניר השנה היה אחד הגדולים ביותר ונחתם במשחק לדורות. לפחות עד המונדיאל יהיה קשה להתעלות על זה.

גיל 6 באפריל 2010

אה, רק עעשיו ראיתי שבדיוק כתבו על זה גם מעליי.

גלן 6 באפריל 2010

אני חייב להגיד, אני כידוע לכם לא ממש בשמאל הקיצוני בארץ ובחו"ל אבל עדיין משתדל לפחות להיות בן-אדם סביר. אבל נדמה לי שיש לפעמים כל מיני מקרים (נקרא לנוכחי 'הצנזור הצבאי והעלמה') שבהם מדינתנו הקטנטנה ראויה לכך שאלון זנדר יקדיש לה סדרת פוסטים לפני המכביה הבאה, משל היה זה בייגינג08.

יוסי מזרחי 6 באפריל 2010

רציתי לשאול מה אתה יודע על העלמה,אבל ,כנראה לא תוכל לספר…

יובל (אחר) 6 באפריל 2010

ופעם נוספת אנחנו מגלים שמסי פשוט לא מסתדר מול קבוצות אנגליות.

Mr. Kate 6 באפריל 2010

אבל מה אנגלי בארסנל?

אופיר 6 באפריל 2010

יובל, ופתאום האנגלופילים פה למדים שמתמודדת חזקה על אליפות אנגליה נראית בקאמפ-נואו בדיוק כמו ויאדוליד או סראגוסה שכל כך אוהבים ללעוג להן כאן.

אני על כל פנים מרוצה מהתוצאה, שתיתן אולי דחיפה לקמפיין "תודה ולהתראות, ונגר" שאני מנהל.

יובל (אחר) 6 באפריל 2010

Mr. Kate – לתומי חשבתי שארסנל, שמתחרה על אליפות אנגליה ונמצאת בצמרת האנגלית למעלה מעשור, היא קבוצה אנגלית. כנראה שטעיתי.
רק אל תשכח גם להתאים את הסטטיסטיקות של הופעת קבוצות אנגליות בשלבים גבוהים של ליגת האלופות להגדרה החדשה של הייבורי כשטח צרפתי (ואם אתה יכול גם לעדכן את עיריית לונדון ואת משפחת המלוכה זה בכלל יהיה נחמד).

רונן דורפן 6 באפריל 2010

יובל – מסי ענק. זה לא הסיפור. התוצאה המצטברת הייתה צריכה להיות עשרה שערים. אבל הגנת ארסנל נחתכה לגזרים גם על ידי נאני. כמו שכתבתי בדיון השני – ריאל איבדה רק 13 נקודות ב-30 מחזורים בספרד והודחה על ידי ליון.
ארסנל וריאל יודעות לשחוט קבוצות חלשות בשיטתיות. לכן הן בצמרת הליגות שלהן. הן לא מסוגלות כרגע לאיים על קבוצות טובות.

יובל (אחר) 6 באפריל 2010

רונן – הטענה כנגדה יצאתי, ולא בפעם הראשונה, היתה "מסי לא מסתדר מול אנגליות". אם הטענה היתה "מסי לא מסתדר מול צ'לסי ויונייטד" אני מנחש שהיא היתה נשמעת פחות מרשימה (הרבה שחקנים לא מסתדרים מול צ'לסי ויונייטד) ועדיין קצת טפשית כי בסך הכל בשנה שעברה מסי הוכיח שהוא עוד יכול לעשות איזה משהו מול יונייטד.

Yair 6 באפריל 2010

יובל, איפה בדיוק נשמעה הטענה הזו לאחרונה?
אם יש עדיין משהו שנשאר שאיתו מסי לא מסתדר זה אולי דייגו מארדונה בתור מאמן…

רונן דורפן 6 באפריל 2010

יובל – כל הטענות שמבוססות על נפח קטן של נתונים מטבען שהן מאוששות או מופרכות מדי משחק… כמה היה מבקיע בליגה האנגלית? שאלה טובה. ואן ניסטלרוי ופורלן רשמו עליות בהבקעה בספרד. רונאלדו, אני מתרשם, מבקיע יותר בקלות בספרד. אבל יש גם מקרים הפוכים – הנרי למשל.

שלו, רומא (בפולין) 7 באפריל 2010

הנרי לא שיחק נגד ההגנה של ארסנל…

אופיר 7 באפריל 2010

גלן, אני מזדהה לחלוטין עם הסנטימנט.
הנה הסיפור כולו למי שלא שמע:

http://www.notes.co.il/idanl/66343.asp

גלן 7 באפריל 2010

כן אופיר, מדינה בצרה גדולה. יותר חשוב אזרחיה בצרה גדולה.

moby 7 באפריל 2010

צריך להרוס ולבנות מחדש היסודות הרקיבו…

טל 7 באפריל 2010

אין פה שום העלמה. יש פה פושעת (לכאורה) שנעצרה בצדק וצריכה להענש בחומרה על מעשיה במידה ותצא אשמה בדין. אפשר להתווכח על הרלבנטיות של צו איסור הפירסום בעידן האינטרנט, אבל במהות אין לזה שום משמעות חוץ מחיזוק תחושות אנטי ממסדיות של אנשי שמאל קיצוני.

moby 7 באפריל 2010

טל היא פושעת בסדר
מה קורה עם אלה שמצפצפים על החוק ואומרים לי זה מותר? בצבא זה הרבה יותר מוחשי. "גיבורי ישראל" הם אנשים שלקחו/לוקחים את החוק לידיים. (דיין,שרון,הר ציון, 101 , אלופי צה"ל למיניהם רמטכ"לים בעבר ובהווה.) זו השדרה עליה בנויה המדינה הוא שאמרתי רקוב מהיסוד.

טל 7 באפריל 2010

לא הבנתי מה הקשר בין טענות על מעבר על החוק של אותה עיתונאית (בזמן היותה חיילת) ושל קצינים אחרים. אין פה סתירה.ומענין אותי אם יש מדינה לא רקובה על פי הקריטריונים המחמירים שלך. יש קלישאות ויש עובדות. גם מה שישראל תעשה עוד 100 של מלחמה לא יתקרב לעוולות שגרמו השכנים הנאורים שלנו, גם לא ארצות הברית ובריטניה.

moby 7 באפריל 2010

אסביר ואנסה בפשטות כי אתה לא מבין.
היא פשעה והיא תשלם. הבנת?
אלוף פיקוד מרכז (על פי פירסומים זרים) פשע והוא לא ישלם. הבנת?
החיילת פשעה כשהייתה חיילת היא היום אזרחית ככזאת יש לה זכות ההתגוננות – אנחנו לא מדינה פשיסטית ש"מתנגד השלטון" נמצא ב"מעצר בית ללא יכולת לפרסם את היותו במעצר בית. עיתונאי שעל פי פירסומים זרים עזב את הארץ (ברח/נטש/נעלם) מפחד שיעצר זה נמצא במדינות חשוכות ובסרטים . לא אמור בישראל.
הרקבון הוא שאתה מלין על החיילת ולא על מפקדי צה"ל שאמרו שבג"צ מעניין להם את העכוז. והם יעשו מה בראש שלהם.

טל 7 באפריל 2010

אם אתה עובר על החוק כחייל, זה נותן לך חסינות כאזרח?

הבעיה שלה היא לא שהיא "מתנגדת שלטון". גם אתה מתנגד שלטון (אתה קומוניסט, לא?) ואף אחד לא עושה לך כלום. הבעיה שלה היא שהיא עברה על החוק. ומה לעשות, גם למתנגדי שלטון אסור לעבור על החוק.

אף אחד לא העלים אותה, יש צו איסור פירסום על הפרשה כפי שיש על לא מעט פרשות אחרות שנמצאות בשלבי חקירה. אפשר וצריך להתוכח האם צו איסור הפירסום במקום, אבל אין בין זה ו"העלמת אנשים" דבר וחצי דבר.

moby 7 באפריל 2010

טל אתה מסטול כנראה כי אתה קורא דברים שאני לא כותב. מי דיבר על חסינות? מתי זה היה על הפרק.
כאשר עיתון לא יכול לפרסם ידיעה ש…"כתבת העיתון/אתר האינטרנט שעברה על החוק (בשל רגישות הנושא איננו יכולים לפרסם מדוע) ונמצאת במעצר בית כבר… חודשים ואינה יכולה לספר את סיפורה..". כשעיתון לא יכול לפרסם את זה כי הוא תחת "צנזורה" זה בעייתי , זה פשיסטי, וזה מקומם.
ושוב הדיון צריך להיות איך יותר מדי אנשים שעוברים על החוק נמצאים במערכת הצבאית? האם "ותדע כל אם עבריה כי גורל בניה נמצא בידי מפקדים הראויים לכך " לא מתקיים. איך הם לא מזוהים במערכת שמבצעת בדקים כאלו ואחרים. ומדוע הם מגיעים לעמדות כה גבוהות בצבא.
ושוב החיילת חייבת להיענש אבל העונש שלה (לדעתי הפרטית) חייב להיות נמוך מהאנשים שהיא חשפה. ועיתונאי רציני לא אמור לגלות מקורות והוא מחוייב למנוע פשעים חוזרים. את זה עיתונאי הארץ עשה.
מה כל כך קשה להבין את הטענה שלי?
אגב אני ציוני גאה (שכיום ביתו הוא בליכוד) ובטח לא קומוניסט

moby 7 באפריל 2010

גם השאלה איך החיילת השיגה את ה"פרטים הרגישים" היא מקוממת אין בטחון שדה? אין מעקב אחרי פרוטוקולים? כל חייל יכול להגיע לחומרים רגישים כאלו? אגב התשובה מנסיוני הקטן היא כן כן כן.

מה עשו למפקד מל"י ש"איבד" את המחשב שלו לעיתונאי? – כלום.

Comments closed