גמר המונדיאל. נהיה ספרד (2)

זה נגמר. אני לא חושב שהיה גמר כל כך גרוע – כפי ש-0-0 ב-116 דקות אולי מרמז. וגם ספרד אולי לא ראויה להחשב אלופת העולם המשעממת אי פעם – כפי שמעיד מאזן השערים העלוב שלה. אבל היא תזכר ככזו. במיוחד על רקע טורניר עם שלב נוקאאוט עמוס שערים. בעיקר משום שלא הייתה שותפה לאף משחק מעניין במיוחד. המשחק היום יכול היה להפתח כתוצאה מכמה שערים שכמעט הובקעו. אבל בסופו של דבר הוא סימל את שתי הנבחרות שהגיעו לגמר – נבחרות שכמעט בלתי אפשרי לנצח.


והולנד בה תמכתי? היא כיסחה אבל גם כפתה על הספרדים משחק לגמרי שקול. ובסופו של דבר היא הייתה טרגית כמו נבחרות הולנדיות של העבר. רובן וסניידר הגיעו למצבים שהיו יכולים לתת לה את הגביע. הבעיטות הללו לא נכנסו. קצת באשמתם אבל כנראה בגלל השחקן שיניף בעוד כמה שניות את הגביע – איקר קסיאס.


*



רובן כרגע החטיא מצב שאולי יעסיק אותו כל חייו. ואני העברתי את בחירת בוחרי הבלוג לפיפ"א. ובכן בחרתם את פורלאן למקום הראשון, סניידר למקום השני, וייה למקום השלישי. וכרגע איש לא עשה משהו שיגרום לנו להרהר בסדר הזה.

*

טוב. עוד כמה דקות יתקיים פה משחק מספר 64 כפי שהוא מכונה באופן רשמי. אין שום הפתעות בהרכבים – פדרו ממשיך במקום פרננדו טורס. יש הרבה הנחות מוצא לגבי המשחק הזה שנובעים ממה שאנחנו יודעים על השחקנים במשחק. אבל יש גם משתנה אחד עצום. משחק מספר 64 הוא גמר הגביע העולמי בכדורגל. הוא לא הקלאסיקו. הוא לא חצי גמר האלופות. הוא מה שיגדיר עבור המליונרים המפונקים שישחקו בו את הקריירה. לכן התפקוד של איש מהם – לטוב או לרע – הוא לא מובן מאליו.


*

דבר אחד יזכיר בוודאי לספרדים את וינה של לפני שנתיים. יתרון מוחלט ליריבה ברחוב. דרום אפריקה מתגייסת מאחרי הולנד באופן מוחלט.

 

ערב רב של סיבות: העובדה שהולנד נתפשת כמדינה שעשתה יחסית הרבה במאבק באפרטהייד. מצד שני הדמיון בין הולנדית לאפריקנס. מצד שלישי בלונדיניות. מצד רביעי העובדה שבנבחרת הולנד יש מסורת של שחקנים שחורים (למרות שהייתה גם מסורת של עימותים). יש גם קצת שם רע לספרד כמדינה בה האוהדים קצת גזענים כלפי שחורים. נזכרתי אגב בזכיה של רוד חוליט בבלון ד'אור כשהקדיש את הפרס לנלסון מנדלה, שעדיין ישב אז בכלאו ברובןאיילנד. מצד אחרון – הקהל ההולנדי באמת מיוחד. שתיתי אתמול קפה עם עזי דן בכיכר ופתאום הגיעה תזמורת הולנדית ונגנה כמעט שעה לטובת היושבים בכיכר.

 

המצחיק ביותר הם האפריקנרים. צאצאי ההולנדים. כשהחל הטורניר דיווחתי לכם שהם לא תומכים במיוחד בהולנד.ראשית, כי אין להם שום קשר להולנד והולנד לא תמכה בהם מעולם. ושנית, כי הם מעדיפים ראגבי. אבל אז החל הטורניר. ותחילה הודחה אנגליה שהיא הנבחרת של דוברי האנגלית. ואחר כך הודחה גאנה הנבחרת האחרונה של אפריקה השחורה. ופתאום הם נזכרו שבעצם הם קשורים קצת להולנד. Dutchmen born again.

 

 

 

מי שלא יתמוך בהולנד הוא יוהאן קרויף. זה מאכזב בעיני. הוא נימק את העניין בכך שספרד משחקת לטעמו כדורגל יותר נכון. אדם כמובן לא חייב להיות פטריוט. זכותו להרגיש קרוב יותר לברצלונה העיר שחיבקה אותו. אבל כלפי דורות של אוהדים הולנדים שהעריצו אותו הוא יכול היה להמנע מהבקורת הדי טרחנית על הנבחרת ביום כזה. וגם כלפי שחקנים שהם אולי לא גדולים כמותו אבל הביאו את הולנד לגמר העולמי. הוא יכול גם לסתום את הפה (האמת שזה הוא באמת לא יכול).

 

וזה מה שנכתב בבוקר:

אני שם לב שבימים האחרונים הולנד התמקמה בשמחה בעמדת האנדרדוג וספרד בשמחה בעמדת הפייבוריטית. הביסוס המקצועי לכך הוא די ספקולטיבי. לכל היותר הגמר הזה הוא עניין של אחוזים.

אלא שנדמה לי שזו בדיוק הפסיכולוגיה של שתי הקבוצות. הדלק של ספרד הוא תחושת עליונות ובטחון מוחלט. זה של ההולנדים תחושת “מזלזלים בי“. כתבתי היום בעיתון שנקודת המוצא של המשחק היא היכולת של הולנד לשבור את הקשר בין צ‘אבי לאיניאסטה. אם זה לא יקרה יקרו לדעתי יהיו שני דברים: 1. ניצחון ספרדי. 2. סיכוי לא רע שזה יהיה 0-1. אם זה יקרה יש לנו משחק פתוח אם שחקנים גדולים בשני הצדדים שמישהו מהם ייצא הגיבור.

למה שהולנד תצליח במקום בו נכשלו הגרמנים? בעיקר כי הם באים מתוך הכדורגל הזה. כפי שלספרד יש יתרון עצום בכך ששחקניה באים מאותה קבוצה להולנד יש יתרון בכך שהיא מייצאת שחקנים לכל הליגות באירופה. שום סוג של כדורגל לא זר לשחקנים שלה. נדמה לי שבתוך ההרכב ההולנדי יש איזה 6-7אליפויות ספרד. בתוך הויכוח התאולוגי לגבי סוגים שונים של כדורגל ההולנדים שייכים לכל האסכולות.

במשך היום אעדכן את הפוסט וכך גם אחרי המשחק. כך שכל הדיון יישאר כאן.

 


מונדיאל: הבלוג נוקט במהלך דמוקרטי (תוכלו להשפיע על בחירת שחקן המונדיאל!)
האנטי סיפור

323 Comments

אילי מנינג 11 ביולי 2010

ההולנדים יכולים לנצח כי בניגוד לגרמנים הם לא one trick pony. יש להם את הכשרון בחלק הקדמי עם המשמעת בחלק האחורי. החלק האחורי שלהם פחות טוב מהגרמנים, אבל בחלק הקדמי יש שחקנים שרגילים להכריע משחקים גדולים. הם לא הפייבוריטים, אבל בעוד שלפני החצי המרתי על כך שגרמניה לא תבקיע, ההולנדים בהחלט מסוגלים. הלוואי ויהיה גול מוקדם, אחרת יהיה גמר כמו שהתרגלנו אחרי 86.

בליקי 11 ביולי 2010

בדיוק בגלל שהחלק האחורי שלהם פחות טוב מהגרמנים, אני צופה משחק דומה מאוד לזה שהיה בין ספרד לגרמניה בחצי הגמר, רק אם תוצאה מעט יותר מוחצת (0:2 ומעלה).

בליקי 11 ביולי 2010

'עם' תוצאה כמובן. ואגב, הלוואי שאתבדה, מאז 86', כמו שציינת אילי גמר המונדיאל הוא אחד המשחקים המשמימים בכל טורניר.

דותן 11 ביולי 2010

אני כולי תקווה למשחק גדול (שלא לומר קנאה…) – תהנה היום…

רוני שטנאי 11 ביולי 2010

על האהבה

בחיים יש רגעים שבונים את הזהות שלנו ומעצבים את אישי ותינו, לעיתים אנו נזכרים בהם והם מעוררים בנו פרץ של רגשות . הרגעים שבהם התאהבנו לראשונה הם רגעים שכאלה , רגעים של התבגרות, רגעים של אכזבות מרות, רגעים של הצלחה . לעולם לא אוכן לשכוח את הפגישה הראשונה עם אשתי האהובה. איך לא היה לי ספק – בסיומו של ערב קסום בו צפינו יחדיו בסרט המתקתק 'שוקולד' וקינחנו בשיחה אל תוך הלילה בחוף הים תחת כיפת השמיים מלאת הכוכבים ולחישת הגלים – לא היה לי ספק בדבר אחד והוא שיש לי ספק האם זו האישה שאוהב. האם איתה ארצה לבלות , להצחיק , לתמוך, לכעוס, להכיר את אמה, לעודד , להתבגר, להביא ילדים לעולם , רק לאחר כמה פגישות נוספות בהן התבררה לי העובדה המרה שהיא לא מבינה על מה המהומה ואיך אפשר לאהוב כדורגל , ידעתי כי זו האישה שנועדתי בשבילה , האישה שתכניס בי קצת פרופורציות לחיים.

כך זה התחיל גם אם אהובתי הגדולה השנייה הולנד, בקיץ 88' התקיימה לה אליפות אירופה בגרמניה , הייתי אז תלמיד בבית הספר היסודי. המונדיאל הראשון שראיתי היה של מראדונה אליו לא כל כך התייחסתי המשחק שזכרתי יותר מכל היה משחק רבע הגמר של ברזיל , שחקן שקראו לו דוקטור שבה את ליבי ואני חושב שאם הייתי רואה אותו יותר יכול להיות שהייתי מתאהב בטעות בנבחרת הצהובה שלו. אלא שבאליפות אירופה ההיא , כבר הייתי בוגר יותר
והייתי סגור על העמדה שלי במגרש – שוער . לא עניינו אותי החלוצים, הקשרים, הבלמים , רק להיות שוער ולמנוע מהכדור להיכנס לשער (זה אגב עלה לי בשני שברים).

ולאחת הנבחרות באותה האליפות היה את השוער המושלם – קראו לו רינאט דסאייב שוערה הענק של ספרטק מוסקבה. גם הנבחרת שלו הייתה נבחרת נפלאה, עם חוליית הגנה פנטסטית , קישור מהיר והתקפה כל יכולה בראשותו של בלאנוב נמוך הקומה הזריז ופרוטאסוב מריח השערים. הנבחרת ההיא גברה במשחק הפתיחה על הולנד , ולאח מכן הביסה בקלות את אנגליה ובחצי הגמר דיכאה גם את האיטלקים כדי לקבוע מפגש חוזר בגמר עם ההולנדים . הולנד פתחה באופן צולע עם הפסד אבל לאחר מכן היא הפגינה כדורגל נהדר והשיא היה השער בדקה התשעים על גרמניה, גם להולנד היה שעור עצום קראו לו האנס ואן ברוייקלן. כך שההתלבטות בגמר הייתה גדולה –מצד אחד דסאייב הפייבוריט שלי מתחילת הטורניר מהצד השני ואן ברוייקלן ? (באותה תקופה לא שמתי כל כך לב להיסטוריה של קרוייף,מיכלס , אנה פראנק … אולי קצת פרנק ארוק האוסטרלי).

ואז באמצע מסיבת יום הולדת של בת הכיתה התחיל משחק הגמר כשהבנות משחקות והבנים סביב הטלוויזיה , הייתי היחידי כנראה בחדר שהתלבט ולא היה כתום לגמרי ואחרי שדסאייב לא הצליח להושיע והכדור ההוא עבר מעל ידיו המושטות ראיתי על הספסל ההולנדי אדם מבוגר לא מאמין . גם אני לא האמנתי איך לכל הרוחות מזווית שכזו השוער הגדול הזה לא מצליח לעצור את הכדור של ואן באסטן ? איך ???? ואז הבנתי, זה כדור שלא נועד להיעצר אצל אף שוער אפילו לו אצל השוער הגדול ביותר שהיה לברית המועצות להציע מאז יאשין , וכאשר ואן ברוייקלן שמע לעצתי (גם אני זינקתי בו זמנית בסלון אל מול הטלוויזיה ) וזינק לפינה הימנית בפנדל של בלאנוב ידעתי ואן ברוייקלן הוא הגדול מכולם ואת הנבחרת שלו אני אוהב יותר. לאחר היסוסים , התלבטויות וכאב על דסאייב עברתי ונישבתי בקסמיי הכתומים.

כאשר יודעים מהי האהבה הגדולה פשוט יודעים ומרגישים. כואבים איתה את ההשפלה של המונדיאל הבא, בוכים אחרי ההצלה של שמייכל, גאים בלחימה ובחזרה נגד ברזיל באמריקה, מתביישים וכועסים על המחנאות של 96', מתרגשים ומפתחים ציפיות עצומות בצרפת ונדהמים מתסכול שאין למעלה ממנו בבית מול איטליה . האהבה גם לעתים נחלשת והקשר נבחן מחדש כאשר יש דברים חשובים יותר בחיים כגון ילדים ופרנסה , לעתים האהובה עלולה כמעט לבגוד ולזנוח את כל מה שהתאהבת בו ואז אתה מרגיש מיאוס כלפיה כמו במונדיאל הקודם, ולעיתים היא יכולה לשוב ולהראות בעינך כמו האישה היפה ביותר בעולם בה התאהבת כמו בפתיחת היורו הקודם, אבל האהבה נשארה והיא תמיד תהיה איתי .

אז נכון הולנד הזו היא לא אותה הולנד הקסומה שהגיעה אל הבאר, השאירה שתי ציפורים על העץ ובעטה בדלי , היא הרבה פחות מוכשרת מקבוצות עבר גדולות יותר או פחות, היא לא משחקת כמו שרוצים שהיא תשחק, יש לה מזל , ויש שיגידו שהיא בכלל לא ראויה למעמד ובייננו אם נהיה מציאותיים לרגע הולנד הזו יכולה להתפרק היום (הגנה שמתאימה בקושי לגביע ערי הירידים) ולחזור עם תבוסה צורבת בבמה החשובה מכל. אבל היא עשתה את מה שאף הולנד אחרת לא הצליחה לעשות וזה גרמה לאוהדים שלה להאמין .

למרות הטיקי טאקה, היתרון בכל עמדה על המגרש, העליונות בכל המשחקים של הספרדים והעוצמה של הנבחרת האדומה , זו הזדמנות שלא תחזור ואני עדיין מאמין.

אז תודה לכם לכל השחקנים והצוות שלא נתנו לו יותר מדי סיכויים (בראש ובראשונה מודה, אני), אשר האמין כל העת שהוא הגיע לדרום אפריקה כדי לקחת את הגביע , גם אם בסופו של דבר הוא לא יגיע לאמסטרדם גרמתם לכל האוהבים האמיתיים שלכם אושר וגאווה.

מוקדש לאשתי האוהבת שסובלת אותי בכל ימי המונדיאל הזה, ובכלל !

תומר חרוב 11 ביולי 2010

מרגש ויפה. מחזיק לכם אצבעות היום.

סופרפלי 11 ביולי 2010

כיף לקרוא

הופ 11 ביולי 2010

אהבתי. תודה.

עופר 11 ביולי 2010

כמעט שיכנעת אותי…
אבל אני עדיין בעד ספרד

עזאזלו 11 ביולי 2010

מקסים.
"הזדמנות שלא תחזור". נדמה לי שהצלחת לשכנע אותי סופית לעמוד מאחורי הולנד.
מתלבט כבר ימים בשאלה הזו. בתור מי שבחר בכתום בתור הצבע האהוב בילדות ו-14 כמספר המזל. ואין שום טרגדיה שדומה לבכי אחרי ההפד ב-74.
מצד שני, לימים הפכתי מאוד מחובר לתרבות הספרדית – במיוחד לאוטונומיות שלה. סיפור ארוך.
קרויף לא החליט עם מי הוא הולך? אצטרף אליו.

באבא ימים 11 ביולי 2010

מקסים.

אני מעריך שזה העניין. אתה מתאהב כשאתה ילד ואחר כך זה לכל החיים. למזלה של הולנד היו לה שני "מחזורי גיוס" 74/8 (המחזור שלי) ו-88.

היכן שהוא יש ילד ביסודי שגרמניה שבתה את ליבו במונדיאל הזה והוא יבלה עכשיו את 30 השנה הבאות במחשבות על נקמה בספרד או באיטליה – רק לי זה נשמע הזוי?

אילי מנינג 11 ביולי 2010

רוני רואים שאתה צעיר. ב74 וגם ב78 כל האוהדים היו בטוחים שהולנד ינצחו. הנבחרת הזאת לא ייחודית בכך. אני דרך אגב חי בתחושה המוטעית כבר מ78 שהולנד נצחה את הגמר ההוא. רנסנבריק תקע גול בדקה ה90 לא?

גלן 11 ביולי 2010

רוני – אני איתך היום בכל ליבי. כתום, כתום, כתום.
ואני חוזר על מה שאמרתי אתמול- לא ראיתי בימי חיי נבחרת שלוקחת מונדיאל בלי אף משחק של 3 שערים ויותר לפני הגמר. לא בא לי שזה יקרה דווקא עכשיו.

דוד מירושלים 11 ביולי 2010

לדעתי ההולנדים משנים את המשחק שלהם לפי הכדורגל של היריבה, וזה השוני העיקרי שלהם מהגרמנים או הברזילאים שקרסו כשהם בפיגור בגלל החוסר ביכולת השינוי הזאת, החוסר הזה הוא שגרם לקריסה המנטלית שלהם כשהם היו בפיגור.

אני לא חושב שיהיה קל לספרדים.

רוני שטנאי 11 ביולי 2010

אילי, ההולנדים תמיד בטוחים שהנבחרת עומדת לזכות במונדיאל, וזה מופיע בכל סקר שהוא לקראת יורו או מונדיאל והיו פעמים שזה היה בצדק. אבל בנבחרת הזו זו אמונה מסוג אחר. זו לא אמונה בעליונות של הקבוצה ושל כל השחקנים,
אלא אמונה ביכולת של כל הקבוצה שממקסמת את כל אחד ואחד מהחלקים שמרכיבים אותה.

תומר חרוב 11 ביולי 2010

אני גם חשבתי על זה שאם מישהו יכול לפצח את השיטה של ספרד זו הולנד. לא יודע אם זה בגלל שהם מכירים את הכדורגל הזה, זה בוודאות יעזור אבל אני חושב שזה בגלל שיש להם את ואן בומל ודה יונג. כדי לעצור את צ'אבי-אנייסטה-אלונסו-בוסקטס, צריך קישור חזק וחכם, ואן בומל הוא שחקן המפתח של הולנד מבחינתי. אם הולנד תעשה את מה שגרמניה עשתה וזה להתבסס על ההגנה שלה כדי לצאת למתפרצות היא תפסיד, משום שכמו במקרה גרמניה ההגנה שלהם פשוט לא מספיק חזקה כדי לתסכל את הספרדים(אינטר,ברזיל ואיטליה הלא נוכחית יכולות לעשות את זה.
הולנד צריכה לשחק כמו ספרד. להוריד את סניידר קצת אחורה, לקישור המרכזי, להשיג את הכדור בחצי המגרש של ספרד ולשמור אותו. למנוע כמה שיותר מצ'בי את הכדור, ספרד לפעמים מחכה לו בהתקפות שזה צורם, כאילו הכל חייב לעבור דרכו.
אתמול הימרתי על 2:1 לספרד בהארכה(גם בשביל לנחס אותם). היום אין לי הרגשה על תוצאה אבל קמתי עם תחושה שקויט כובש.

אופיר 11 ביולי 2010

לפני כמה דקות הבנתי שאני רוצה שהולנד תנצח היום. מה שאומר כמעט אוטומטית שספרד תיקח.

מיקו המקורי 11 ביולי 2010

תיאור נחמד של אותם ימים קסומים ביוני 88
http://www.ajax-usa.com/history/fifteen-years/f1988/june-1988.html

מיקו המקורי 11 ביולי 2010

לראשונה בחיי לא אכפת לי מי ינצח במשחק (בשונה למשל ממשחק של ביתר מול הפועל בו לא אכפת לי מי תפסיד).
הולנד היא קבוצה אהודה מילדות. יוהאן קרויף היה השחקן הטוב ביותר שראיתי. הטוטאל פוטבול היה מרגש (אפילו שראיתי אותו כעשור אחרי שאר העולם). ב 88 היתה הפעם הראשונה שנבחרת שאהבתי זכתה במשהו. כל הילדים בשכונה רצו להיות ואן באסטן. אני דווקא רציתי להיות ראייקרד.
ספרד המודרנית היא שלמות טקטית וטכנית. היא מכתיבה את הסגנון שלה על היריבה בצורה מושלמת. מעולם לא ראיתי ברמת הנבחרות קבוצה שמבטלת את היריבה בצורה מושלמת שכזאת. לא משנה מי עולה מולה – הוא לא באמת קיים. תוסיפו לכל אלא את פויול, צ'אבי, אינייסטה, פדרו, פיקה, ויה (את בוסקטס לא. לא אוהב אותו). קבוצה מדהימה.
חוץ מזה – מדובר בשתי הנבחרות שהכי מגיע להן להיות במעמד הזה. שתיהן עשו קמפיין מוקדמות מצויין. שתיהן שיחקו היטב בטורניר הגמר. שתיהן לא זכו מעולם. יהיה שמח ועצוב היום בכל מקרה.

michaly 11 ביולי 2010

נקודת המוצא של המשחק היא שפול אמר שהספרדים יקחו.

תומר ש 11 ביולי 2010

זה כבר כל כך שיטתי שאני שואל את עצמי האם באמת יש לו את היכולת לחזות את זהות המנצחת, או האופציה היותר מטרידה – האם הוא משפיע על תוצאת המשחק בבחירתו?

א.א 11 ביולי 2010

הוא בסך-הכל צדק בשישה משחקים. זה באמת כל-כך בלתי-סביר?

mirage 11 ביולי 2010

תמנון לא אמור לנחש 8 תוצאות נכונות?

גלן 11 ביולי 2010

א.א ומיראג' – הוא צדק כבר ב 7 משחקים (כולל גרמניה-אורגווי) אתמול. כך שאכן נשארה לא זרוע אחת לשמונה. ובאמת עם קצת הגינות מהגרמנים הם היו משתיקים אותו ישר אחרי החצי כשהם לא צד ממשי בגמר. אני לא רוצה להשיא להם עצות איך להשמיד אותו. אני סומך על התושייה שלהם כשמדובר בקטל.

יוני 11 ביולי 2010

א.א. – זה 1 ל-64 שזה יקרה, כלומר אחוז וחצי בערך. זה לא בלתי אפשרי, אבל זה די בלתי סביר. קצת כמו להוציא "עץ" 6 פעמים ברצף.

גלן 11 ביולי 2010

יוני- כאמור זה כבר 1/128 אחרי אתמול.

עזאזלו 11 ביולי 2010

לא, הרבה יותר מרשים.
הוא הימר נצחון/הפסד בשלושה משחקים בהם היתה גם אפשרות תיקו.
שלא לדבר על "ההערכה האנושית" השונה למשחקים. למשל ההפסד לסרביה – אני מניח שנתנו לזה 1:10 בערך.
ההישג שלו מרשים במיוחד. אבל כמו שכתבתי למטה – הוא רק מגלה מה יהיה. הוא לא קובע. אז בחייאת, למה לחסל אותו. המלך העירום (ובמקרה זה, קודם כל "פרשני" הכדורגל) מנסה להתנקש בילד.

matipool 11 ביולי 2010

מסתבר שגם ביורו האחרון הוא פגע במס' משחקים אבל נפל בגמר כשהימר על גרמניה נגד ספרד .
אולי זה סימן חיובי להולנד .
בכל מקרה – הסיפור הזה מדהים .

ניר 11 ביולי 2010

אולי תקראו לי כופר, אבל עולה ריח חריף מאד שהעניין "מסודר" בצורה כלשהי, ועדיין אותו מהמר אלמוני ראוי לתשבוחות על אחוזי הצלחה מעולים.

ניר 11 ביולי 2010

אולי תקראו לי כופר, אבל עולה ריח חריף שהעניין "מסודר", ובכל מקרה המהמר האלמוני ראוי לתשבוחות על אחוזים מצויינים.

rondi 11 ביולי 2010

רוני – וואוו!!! הדמיון בין הסיפור שלך לסיפור האהבה שלי עם האוראנג' מדהים (עד לרמת מסיבת הכיתה)!!! אצלי זה פשוט התחיל בחיבור לרעמת השיער של חוליט שחרכה את המגרש…

אני מאמין!
קודם כל, אני מאמין שהמונדיאל הזה ראוי לגמר גדול!
שנית, אני מאמין שיש משהו בנבחרת ההולנדית הזאת שהיה חסר בכל הנבחרות המוכשרות שהיו לנו בשני העשורים האחרונים – משהו ברמת החיבור האנושי…
ובסופו של דבר – אני מאמין שאנחנו מוכנים גם לספרד והולכים להניף את הגביע!!!

שיהיה לנו יום (ארבע שנים!) כתומ(/ות)!!!

סוס זקן 11 ביולי 2010

בעיה.
הנבחרת שנפלתי בקסמה בגיל 11 בגלל קרויף מול הנבחרת שרוב מניינה ובניינה מורכב מהקבוצה שנפלתי בקסמה בגיל 11 בגלל קרויף.
לאחר התלבטות הפור נפל: אני בעד הולנד. אבל לא אוכל לשמוח בכל לבי עם ניצחון, ולבי לא יתרסק לרסיסים עם הפסד נוסף.
אחת מהן לא יכלה להפסיד בחצי ולאפשר לי לב שבור ולאחריו שמחה אמיתית?

אילי מנינג 11 ביולי 2010

שותף מלא לתחושתך. אם כי ההפסד של גרמניה בחצי גרם את האושר שהייתי מקבל מהפסד שלה בגמר. שמחה אמיתית עדין שמורה לסופרבול שהיה אך לפני שנתיים וחצי

תומר ש 11 ביולי 2010

לצערי שתי הנבחרות האלה לא ריגשו אותי כלל במהלך המונדיאל הזה, כך שאני די מנותק ריגשית מהמשחק. אופן כללי אני הולך עם הולנד (זוכר להם חסד נעורים) אבל יש לי תחושה שספרד לוקחת.
ועד עכשיו טעיתי בכל אחת מהתחושות שלי :)

martzianno 11 ביולי 2010

שיהיה בהצלחה לכולם.
אני הולך לקנות בשר לערב.
ואולי תמנון אחד גם.

רונן דורפן 11 ביולי 2010

אני חושב שהתמנון לא אובייקטיבי. בספרד רק חותכים אותו ושמים אותו עם קצת חומץ. בהולנד זורקים אותו לשמן רותח. ההעדפה שלו לספרד ברורה.

בני תבורי 11 ביולי 2010

רונן,
השאלה היא אם התמנון הזה עולה למגרש ברגל ימין…

עזאזלו 11 ביולי 2010

להרוג את השליח על הפלנצ'ה.
הכעס שהתמנון מחלץ מאנשים הוא כמו השנאה לתקשורת. פול רק מגלה מה יהיה בעתיד, הוא לא קובע אותו. עם התקשורת זה יותר גרוע: היא מדווחת מה היה בעבר. ועדיין רוצים לטגן אותה.

גלן 11 ביולי 2010

עזאזלו- סור נא להימורי המונדיאל לפני כחודש. כך הימור אקראי (למשל שלי אם אתה מתעקש). צא וראה שהתמנון מבין יותר ממני בכדורגל ואז השנאה הופכת ללגיטימית. ובכלל איזה שם זה פול לתמנון?
ובדטרויט – יש לנו עסק נפלא עם תמנונים. יש צורך לראות איך בפליאוף של הרד וינגס מורידים את התמנון בידיים חשופות ללא מורא ופחד (המוריד הוא גיבור מקומי לכל דבר בעיקר כי ה NHL מתעמר בו). כשזה קורה בחורים חסרי תרבות ביולוגיה ימית כמו סאן חוזה מגייסים את כל כוחות ההצלה עם 300 כפפות להוריד אותו מהקרח.

עזאזלו 11 ביולי 2010

ההימור שלי מביך כמו שלך, הוא משפיל גם אותי. ארגנטינה-אנגליה בגמר!
נדמה לי שפול הוא אנגלי. פול מקרתני אולי? עליו אני מאמין הכל.

גלן 11 ביולי 2010

עזאזלו- אני המום מחוסר התקינות הפוליטית שלך. זה לא משנה אם התמנון באמת במקור תורכי, פולני או תוניסאי. הוא בגרמניה עכשיו וע"כ הוא גרמני לכל דבר! לכן נקווה שבסוף הוא ייצא לוזר גרמני כמקובל בימים אלו ובניין אמסטרדם ננוחם.

גלן 11 ביולי 2010

והנה מה שיש לפול להגיד על דברי המגיב בתגובה 16 " סליחה, מי שאמר אנגליה, קאפלו, מזג אויר אנגלופילי ושיטה חדשה לא יטיף לי לאובייקטיביות".

רונן דורפן 11 ביולי 2010

גלן – אמרתי זאת למרות שנאה עזה לנבחרת אנגליה. תמנונים נועדו לקלמרי.

גלן 11 ביולי 2010

רונן- שים לב התמנון הוא גרמני. כמו גרמני הוא יכל רק לעשות את העבודה שמצופה ממנו ולא להכנס לתא של סרביה או ספרד. אבל הוא בחר באמת ובצו המצפון! והוא ישאר בין מיליוני הגרמנים שמחכים לו לליל הסכינים הארוכות.

גלן 11 ביולי 2010

ואולי יבשלו אותו בגז…

אוסטרלי 11 ביולי 2010

עזרה בבקשה:

מישהו זוכר את הלינק (יוטיוב) שזרק פה עוזי דן בזמנו למשחק ליגה ברזילאית אקראי שנגמר באיזה 6-0 להמחיש לחבר שכנראה לא מהכוכב הזה מה זה כדרוגל ברזיאלי אמיתי?

גלן 11 ביולי 2010

ועג=כשיו קראתי שאחוז ההצלחות של פול (כולל יורו 08) עומד על 85%

גלן 11 ביולי 2010

והערך של פול בויקיפידיה הוא אחד המרעננים והמעניינים שקראתי לאחרונה.
כי גם אני חשדתי בצבעי הדגלים אבל לא כך זה נראה.

מידע מאלף לגבי הביולוגיה של היצור. אני מצפה לתובנות מגיל לגבי העניין.

גלן 11 ביולי 2010

זה שבגמר היורו הוא טעה (שם גרמניה) והפעם צדק מרתק מאד…..
האם יש פה BIAS ?

צור שפי 11 ביולי 2010

כמו שכבר נכתב הולנד היא נבחרת (אוסף שחקנים) וספרד קבוצה (fc ברצלונה מחוזקת). הדבר הזה נותן יתרון לספרד , כמו גם חומר השחקנים העדיף שלה. במשחק. נתון הכל יכול לקרות אבל מבחינתי ניצחון הולנדי יהווהה הפתעה. תחזית – 2-0.

אביעד 11 ביולי 2010

קשה… מצד אחד לא בא לי על ספרד (רק המחשבה על הפסטיבל שיעשו בערוץ הספורט מזכיה כזו במשך 4 שנים לא מתאימה לי). מצד שני ואן בומל, ואן פרסי ורובן הם לא בדיוק מחביביי. אז אני הולך על אותו פתרון כמו בגמר ליגת האלופות: הולנד, כי אני רוצה לראות את ואן ברונקהורסט מניף את הגביע יותר מאשר פויול או קאסיאס (מי הקפטן שלהם בכלל?)…

עזאזלו 11 ביולי 2010

ווהו! עוד פעם תטעה בשאלה הזו, המינגווי יתאר קרבות מסוג אחר, הבריקדות יקומו לתחייה ולה פסיונארה תצעיד מיליונים!
רק קסיאס הוא הקפטן. אפילו אם הנבחרת תורכב מ-10 קטלונים לאומנים כמו גווארדיולה או פויול – הקפטן לעולם יישאר ספרדי (קסטיליאני). פויול הקטלוני הוא סגנו, וצ'אבי אלונסו הבאסקי – סגן שני. משהו כמו הפרלמנט בלבנון.

מיקו המקורי 11 ביולי 2010

אם תסתכל לדוגמא מה הכותרת הראשית באתר ה"ספורט" ONE ובערוץ הספורט:
באופן (מפתיע) בONE מאמרי תמיכה בנבחרת ספרד/קטלוניה ובערוץ הספורט בהולנד.

אביעד 11 ביולי 2010

מיקו, זה הכל טוב ויפה, אבל לערוץ הספורט יש את זכויות השידור לליגה הספרדית ואתה רק יכול לדמיין א ההשתפכויות בשנים הקרובות על גדולת הליגה הספרדית שניפקה מתוכה אלופת עולם.

מיקו המקורי 11 ביולי 2010

ההשתפכות תהיה שם בכל מקרה. מה אתה רוצה? החברה מצ'רלטון השאירו אותם ללא נכסים. נשארה ליגת האלופות והליגה הספרדית. הם חייבים לצעוק :)
בלי קשר – יש כפתור מיוט. אני משתמש בו הרבה. לא בא לי שנדב יעקובי יעיר את הילדה על כל פס יפה של אינייסטה.
ובכלל בלי קשר – אם ספרד זוכה, זו לא הליגה הספרדית שניפקה את אלופת העולם אלא האקדמיה של ברצלונה!

אביעד 11 ביולי 2010

מיקו, אנחנו מדברים על ערוץ שהיום באתר שלו פורסם טור פרשנות מאת שגיא כהן לפיו המונדיאל הזה מראה שהכדורגל הוא ספורט בו הקבוצה חשובה ולא האינדיבידואל. ושכדורגל הוא משחק בין קבוצות ולא יחידים, הוא שוכח שלפחות בשנה האחרונה הוא נטל חלק פעיל בקמפיין שגרם לאנשים לחשוב שהליגה הספרדית היא בעצם זירה לדו קרב בין מסי לרונאלדו.
הוא מקנח בכך שהוא נותן קרדיט למוריניו ולפפ גוארדיולה (!) שהביאו לכדורגל המועדונים את התפיסה לפיה הקבוצה חשובה ולא האינדיבידואל. תסמוך עליהם שקרדיט על אליפות העולם יילך לכל קבוצות הליגה הספרדית (שהן לטעמם ריאל ובארסה בלבד).
ומילא אם נדב יעקבי היה צועק על כל פס יפה. ככה לפחות היה מה לראות. הוא צועק על כל כדור חוץ…

אחד העם 11 ביולי 2010

להולנד יש יתרון בכך שהשחקן הכי טוב שלהם – רובן, משחק מול השחקן הכי גרוע של ספרד – המגן השמאלי קפדווילה (?).

מיקו המקורי 11 ביולי 2010

השחקן הגרוע ביותר הוא דווקא המגן השני – ראמוס

טל 11 ביולי 2010

גמר מונדיאל הוא אף פעם לא משחק שנגמר על פי תסריט צפוי מראש (במקרה הזה 1-0 עם שליטה ספרדית) תמיד יש איזה טוויסט, בדרך כלל טרגדיה ספורטיבית או סיפור אנושי.

ב2006 זה היה מקרה זידאן. ב2002 זו הטעות של קאן שהוביל כמעט לבד את גרמניה לגמר. ב98 ההתמוטטות של רונאלדו. ב94 ההחטאה של באג'יו. יקרה היום משהו לא צפוי (טעות ענקית דווקא של פויול?).

הופ 11 ביולי 2010

רובן ישתמש ברגל ימין

ליאור 11 ביולי 2010

הופ אחינו
הגזמת קצת…

דודי 11 ביולי 2010

רובן לא יפול כל המשחק, וואן-פרסי יקבל פנדל למרות שיטען שרק החליק ברחבה.

קורא אדוק 11 ביולי 2010

אוף טופיק לא קשור לכל שונאי דונגה ומעריצי רונאלדו גדולים שכמותי (עזי):

"החלוץ הברזילאי הוציא אנחת רווחה אבל הדגיש כי הוא מפרגן לקלוזה: "אני רוצה לברך אותו, על שכבש 14 שערים בגביע העולם. עצוב שהוא לא שיחק במשחק ביום שבת. לא התנגדתי ולא חששתי מזה שהוא ישבור את השיא שלי. את ההיסטוריה שלי אני כבר עשיתי, עכשיו זה זמן לאחרים לשכתב אותה"."

כמה קלאסה בבן אדם אחד.

אביאל 11 ביולי 2010

מישהו נכנס להימור לטווח ארוך שמולר הולך לשבור את השיא ? רק בן 20 וכבר חמישה שערים, הוא יכול להופיע בעוד 3-4 אליפויות עולם…

ליאור 11 ביולי 2010

בין התוהו ובואו של הולנד להנעת הכדור המהונדסת גנטית של ספרד רק איש אחד יכול לעשות את מה שהגרמנים עושים הכי טוב ולא העזו מול הספרדים וזה ללחוץ על מובילי הכדור

הגיע השעה לואן בומל

מיקו המקורי 11 ביולי 2010

אני אוהב את השחקן הזה אבל אם יש מקום בו אפשר להמר אם שחקן ספציפי יקבל צהוב היום זה היום לעשות עליו קופה.

טל 11 ביולי 2010

חבל רק שפול לא יכול להחליף את דני נוימן ולפרשן את הגמר. עם העובדות אי אפשר להתווכח: פול תמיד צודק בתחזיות שלו, נוימן תמיד טועה.

פשוט לא נתפס שפסקול גמר הפאקינג מונדיאל תהיה הפרשנות של דני נוימן.

אריאל 11 ביולי 2010

טל, איך אתה אומר כזה דבר על נוימן? הפרשנויות שלו תמיד, אבל תמיד נכונות. כשאתה מתאר בהילוך החוזר את מה שקרה, קשה מאוד לטעות..

אילי מנינג 11 ביולי 2010

תתפלא גם בזה הוא מצליח. אני רואה את המונדיאל בווליום נמוך כך שאני שומע את הקהל, אבל לא את הפרשן. זה גם מונע חיכוכים מיותרים עם אישתי.

נתי 11 ביולי 2010

אני אשמח לשמוע ממי שיודע האם חלק מרכזי מאזרחיה (הקאטלונים, הבאסקיים) אוהד את הנבחרת הספרדית בתנאי שיש בה מסה קריטית של שחקנים מקבוצה מסוימת. או שחל שינוי אמיתי ביחס של קאטלוניה והאחרים לנבחרת, או שזה רכיבה על הצלחות, אבל אפילו ברצלונה מחוזקת אבל מפסידה לא הייתה גורמת למה שרואים בספרד?

עזאזלו 11 ביולי 2010

נתי, זו שאלה גדולה.
האליטה הקטלונית ממשיכה עם הסנוביזם שלה, רבע-לפרגן שלושת רבעי-לא. נדמה לי שראש העיר או בכיר אחר הביע תרעומת על מספר הדגלים הספרדיים שמתנופפים שם. לאפורטה של בארסה הצהיר במפורש שהוא לא תומך בנבחרת הלאומית. בנוסף, אלה ימים סוערים ללאומיות הקטלאנית, בעקבות פסיקת בית המשפט להכיר סמלית בייחוד של הלאום – תוך הגבלת האוטונומיה התרבותית שלו וההעדפה לשפת הלימוד המקומית. מיליון יצאו אתמול להפגנה בברצלונה נגד השלטון המרכזי.
מצד שני, הרכב השחקנים בוודאי קובע. ברור שנבחרת שלא נראית ומשחקת כמו ברצלונה ב' היתה מקלה עליהם את החיים. בנוסף, האוטונומיה קלטה המון ספרדים, שעושים משהו כמו "יציאה מהארון" עכשיו, בעקבות הצלחות הנבחרת. ומצד שלישי – מדריד רוכבת על האירוע לחיבוק שור חזק. הביקור של המלכה, והכותרת של "אס" – "ויסקה אספנייה" – שזה חזון אחרית הימים במושגים ספרדיים.

טל 11 ביולי 2010

הנקודה פה היא נורא פשוטה בעיניי:קשה לאוהדים להיות נגד מאסה כל כך גדולה של שחקנים שהם אוהבים. נראה לך הגיוני שאוהד ברצלונה שרוף, לאומן קטאלוני ככל שיהיה, ירצה שצ'אבי, אינייסטה, פויול ופיקה יפסידו במשחק הגדול של חייהם?

כמה שרונן לא אוהב את נבחרת אנגליה ברמת העיקרון, קשה לי להאמין שהוא היה רוצה שרוני, גיגס וסקולס יפסידו בגמר מונדיאל, במידה והם היו מייצגים את אנגליה.

עזאזלו 11 ביולי 2010

צודק כמובן, אבל זה טיפה יותר מורכב.
אולי יותר כמו תמיכה סקוטית או אירית בנבחרת בריטניה (היה דיבור כזה לקראת אולימפיאדת לונדון, עם סר אלכס בתור מאמן).
או מהצד השני – איך אוהדי בית"ר נניח, היו מתייחסים לנבחרת ישראל שרובה ערבית, מבוססת על קבוצת דגל ערבית, עם ערבים שלא מזדהים במיוחד עם הסמלים הציוניים. האם הם, או נניח עיתון כמו ידיעות, היה יוצא בכותרת ראשית "יאללה איסראיל". או "אללה הוא אכבר". דוגמה לא הכי טובה, אבל זה יותר הכיוון.

טל 11 ביולי 2010

דוגמה גרועה, כי ידיעות אחרונות הוא דווקא מייצג נאמן של השמאל קיצוני, רק בצורה הרבה יותר מתוחכמת מ"הארץ". דוגמה יותר רלבנטית למצב בארץ היא האם הציבור הערבי(שהוא ציבור פאשיסטי וגזעני בחלקו הגדול) היה תומך בנבחרת ישראלית עם מספר גדול של שחקנים ערבים. שאלה טובה. מצד שני, אם הערבים היו קטלונים, כבר מזמן היה פה שלום.

אילי מנינג 11 ביולי 2010

טל – רוב הערבים גזענים ופאשיסטים? אני מניח שאתה מכיר אישית את רובם. מה זה שמאל קיצוני? כל מי שלא מוכן למות על שתי גדות לירדן? קצת מאכזב לקרוא קביעות נחרצות כאלה.

עזאזלו 11 ביולי 2010

טל, ייפתח פה דיון שלא נגמור עד המונדיאל הבא.
בקצרה, קשה להעלות על הדעת הבדל יותר גדול בין מצב הערבים כאן למצב הקטלונים בספרד.
אני מוכן להסכים איתך באמירה, שאם הערבים בארץ, ואחיהם הפלסטינים, היו נהנים מרווחה כלכלית וזכויות לאומיות ותרבותיות כמו תושבי קטלוניה – היה כאן טיקי-טאקה.

טל 11 ביולי 2010

אני חושב שכן. הפשיזם והגזענות מוטבעים בערכים הערבים-מוסלמיים, ובניגוד למערב החברה הזו לא ממש התקדמה מאז המאה השמינית או אפילו אמצע המאה ה20. רק שבגלל שמדובר ב"אחר" המדוכא והעני לכאורה, נפגעי הקוליאנליזם המערבי (קישקוש אגב- חלקים באירופה היו תחת כיבוש ערבי הרבה יותר זמן משחלקים במזרח התיכון היה תחת כיבוש מערבי) החברה הליברלית במערב לא שופטת אותם באותם קריטריונים מחמירים לפיהם שופטים ציבורים מערביים יותר (כולל האוהדים המזרחיים ברובם, של בית"ר).

טל 11 ביולי 2010

צודק עזאללו. כידוע, יש 21 מדינות קטלניות עצמאיות. ואנטי דמוקרטיות שבהן מדוכאים מיעוטים אתניים ודתיים יותר מאשר בכל מקום אחר בעולם. אין מילים לתאר עד כמה הרווחה הכלכלית בסעודיה תורמת שם לזכויות אדם.

טל 11 ביולי 2010

אגב, ספרד הייתה תחת כיבוש ערבי 600 שנה. לא נראה לי שבעולם הערבי, כולל גדולי האינטלקטואלים, מישהו מתבייש בתקופה הזו. להפך.

mirage 11 ביולי 2010

תמיד חשבתי שיש משהו אירוני (במונחים ספורטיביים לפחות) בדרישת העצמאות של קטלוניה. כי אם זה יתגשם אז ברצלונה לא יכולה לשחק בליגה הספרדית. ואין יותר סופר קלסיקו. מענין מה אוהדי ברצלונה (וגם אוהדי ריאל) יגידו לאפשרות כזאת…

גמל אדום 11 ביולי 2010

מיראז'- לפי דעתי כשזה יקרה ברצלונה וריאל יפרשו לליגה אירופית וישחקו שם אחת נגד השניה

אורן 11 ביולי 2010

אריאל, מה שמדהים הוא שנוימן טועה גם בהילוך חוזר.
בכלל, התחושה מאד מוזרה. מצד אחד אין אף קבוצה שמעוררת אנטגוניזם אהבה (גרמניה, ברזיל, איטליה) אבל יש ציפיה. לדעתי חסר למונדיאל משחק אחד גדול. כזה שנזכור להרבה שנים. הכדורגל שראינו היה מאד חיובי. אפס עבירות מכוונות ומכוערות. ביזבוזי זמן סבירים. אבל עדין חסר משחק גדול באמת. ויש לי הרגשה שהלילה זה יכול לקרות.

טל 11 ביולי 2010

אפשר להגדיר את המשחקים של הגרמנים נגד הארגנטינאים ובעיקר האנגלים כגדולים באמת. אגב, אתה זוכר משחק גדול באמת (ברמה ברזיל צרפת ב86 ושל איטליה-ברזיל, גרמניה-צרפת ב82) במונדיאלים של 2006, 2002, 98, 94 או 90?

אילי מנינג 11 ביולי 2010

ברזיל – הולנד רבע נמר 94.

תומר חרוב 11 ביולי 2010

איטליה-גרמניה ב2006, אנגליה-ארגנטינה 98,ברזיל-דנמרק 98.אבל אני מסכים עם האמירה הכללית, היו משחקים גדולים במונדיאל הזה(אני לא אשכח לעולם את גאנה-אורגוואי) ולא פחות ממונדיאלים קודמים בוודאות.

טל 11 ביולי 2010

לא חושב שהמשחקים שהזכרתם יותר גדולים ממשחקים שהיו במונדיאל הזה. והם בטח לא משתווים למשחקים מ82 ו86. צריך גם להבדיל בין משחקים שמייצרים דרמה ענקית (דוגמת גאנה-אורגוואי) ומשחקים שמשלבים בין דרמה ענקית ורמה גבוהה.

יוסי מזרחי 11 ביולי 2010

אורן:
קיומו של נוימן ,הוא הטעות.
השאר פרושים.

אנונימוס 11 ביולי 2010

נוימן לפחות רואה את ההילוך החוזר, בניגוד לניר לוין שגם משדר מהאולפן וגם מצליח לא לשים לב להילוך החוזר…

אילי מנינג 11 ביולי 2010

יש לי קריאה נואשת. אנא מכולם תראו את הגמר בHD. יש פיגור של שלוש שניות בין השידור הרגיל ובין הHD. הצעקות שאני שומע בשכונה לפני הגול פשוט הורסות הכל. זו תחינה, אנא מכם אנשים טובים

אבישי 11 ביולי 2010

אילי מנינג – בשמחה, לאיזה כיוון צריך לכוון את האנטנה כדי לקלוט את ה-HD?

אילי מנינג 11 ביולי 2010

אז תחכה שלוש שניות לפני שאתה צועק

בליקי 11 ביולי 2010

אני צועק כמה שניות לפני, אז לחכות 6-7 שניות בקיצור?

אילי מנינג 11 ביולי 2010

כמה שיותר. יש אתרים באינטרנט שמקדימים ב10 שניות אז בלי חוקים נוקשים

אילי מנינג 11 ביולי 2010

טל אני גם אוהד ברצלונה, אבל אני אוהד קבוצה שנוצקה במסורת הולנדית, ואחרי זה את השחקנים. לאור התלבטות קשה זו אני בוחר במסורת.

טל 11 ביולי 2010

ברור שרוב האוהדים נאמנים קודם כל לנבחרת של המדינה שלהם, או לפחות לנבחרת שהם אוהדים מסורתית. הכוונה שלי שקשה לצפות מאוהד להיות אנטי אוטמטי נגד נבחרת שמורכבת משחקנים שאתה מעודד על בסיס שבועי בליגה.

חכם בדיעבד 11 ביולי 2010

טל
מגוחך לנסות ולהוציא הכללות כאלה. יש כאן (בקאטלוניה) מהכל, כולל לא מעט אנשים שמייחלים להפסד נבחרת ספרד למרות שמשחקים בה שחקנים אהובים מקבוצתם. קשה מאוד להבין את הגוונים ממרחקים, וההשוואות שעשית רק מקשות עוד יותר.

טל 11 ביולי 2010

ברור שבכל ניסיון לנתח מצב מסוים, יש הכללה. ברור גם שהתמיכה מהזווית הקטלנית (גם אצל אוהדים שרוצים בניצחון הנבחרת) היא של פרו שחקני ברצלונה ולא פרו ספרדית. ועדיין, האם הטענה שרוב הציבור הקטאלני יתמוך היום בנבחרת ספרד לא מדויקת?

חכם בדיעבד 11 ביולי 2010

אני בעד הולנד. או נגד זכייה של ספרד. מה אני צריך עכשיו את ההתלהמות הספרדית המאצו שוביניסטית במשך שבועות, כשאליה מצטרפת הגאווה הקאטלונית על כך שרוב שחקני הנבחרת קאטלנים או משחקים בבארסה? תמצית הלאומנות המגעילה, כפי שהיא מתגלמת בספורט.
תוחזר עונת המלפפונים לאלתר.

אילי מנינג 11 ביולי 2010

טל – אתה נגרר לקביעות פשטניות מבלי לענות על השאלות. מסגנונך אני מניח שאתה לא מכיר אישית ולו ערבי אחד, אך בקלות אתה קובע שהם רובם גם גזענים וגם פאשיסטים. אני גם מניח שלא חקרת לעומק את התרבות הערבית אבל מקלישאות קלות אתה קובע דברים נחרצים על תרבות זו. אידיאולוגיה חזקה מונעת מאיתנו פעמים רבות לראות דברים אשר אינם מתאימים לאידיאולוגיה. זה נכון גם לאידאיאולוגיה ערבית קיצונית, אך גם לצערי לאידיאולוגיה של יהודים. זו מהותה של אידיאולוגיה נוקשה. היא מייתרת את המחשבה שכן הכל כבר ברור. הטלת ספק במחשבות הברורות שלנו, עוד לא פגעה באף אחד. אם תבחן את התגובות שלך לאחר ההפסד של ברצלונה לאינטר, אתה תראה שהאידיאולוגיה שלך הביאה אותך לקביעות אשר לא היו קשורות למציאות אותה תיארת. אני חושב שקורה לך אותו דבר גם בתחום היהודי ערבי

טל 11 ביולי 2010

בדברים שלי היו עובדות בלבד. תמצא לי מדינה ערבית אחת שבה מיעוטים מקבלים 10 אחוז מהזכויות שהערבים דורשים לעצמם במקומות שבהם הם מהווים מיעוט (או כמו שאתה הגדרת את זה- "דברים שאינם מתאימים לאידאולגיה")ויהיה איזשהו בסיס להמשך בדיון. בכל מקרה, הדיון פה נגרר (גם באשמתי) לויכוח נוסף על הסיכסוך. אתה יודע, גמר מונדיאל. בוא נשאיר את זה לפעם אחרת.

אילי מנינג 11 ביולי 2010

טוב אז יאללה הולנד

טל 11 ביולי 2010

ואני ממשיך לעמוד במאה אחוז מאחרי כל מילה שכתבתי אחרי המשחק של ברצלונה-אינטר. אגב, אני חושב שנכון יהיה ליישם על עצמך חלק מהעצות שאתה נותן לאחרים.. תחשוב לפעמים מחוץ לקלישאות וכבלי התקינות הפוליטית שמסרסות את החשיבה הליברלית, או הניסיון הקדוש להבין את האחר, רק בגלל שהוא אחר. למשל תחשוב מה זה "אידאולגיה ערבית לא קיצונית". מי בדיוק מייצג את האידאולוגיה הזו, איפה היא מיושמת, האם היא קיימת בכלל. הרי המדינה הערבית הכי "לא קיצונית", היא הרבה יותר קיצונית מהמדינה המערבית ה"קיצונית" ביותר. הידעת שבירדן מוטל בחוק עונש מוות על מי שמוכר בית ליהודי?

גמל אדום 11 ביולי 2010

די טל. לא היום
היום יום חג

נתי 11 ביולי 2010

וואו! בחייאת אנשים זה חג היום! תשאירו את זה לפעם אחרת (הייתי מעדיף אם אפשר שתעזבו את זה בכלל אבל כנראה שזה כבר בלתי אפשרי). אילי מאנינג, אני אנסה להסביר את זה כך: תחשוב שרבע שעה אחרי תפיסת הקסדה (בררר… כל פעם מחדש יש לי צמרמורת) תצטרך להסביר למה בבוץ המקומי קורה כך ולא אחרת..

נתי 11 ביולי 2010

או.קיי אני רואה שזה כבר מיותר. יש אפשרות לעשות בבלוג re-call?

אילי מנינג 11 ביולי 2010

רבע שעה אחרי תפיסת הקסדה וגם בכל השבוע שאחרי לא הצלחתי לדבר. החיוך שלי פשוט סרב להשתנות

עומרי 11 ביולי 2010

חוסר אחריות מה שהולך עם הזלזול בהולנד.
חבר טוב נתן לי יחס של 1 ל2 לטובתי תמורת הימור על הולנד לזכיה. אנשים נטרפו.

משחק פתוח לחלוטין, שבסופו סניידר יעשה את הדבר הנכון.
http://worldcup2010mania.wordpress.com/2010/07/11/the-chosen-one/

נתינתי 11 ביולי 2010

"חכה 3 שניות לפני שאתה צועק" – עצה נהדרת לחיים בכלל…

גמל אדום 11 ביולי 2010

חוץ מבמקרה אחד יוצא דופן
(סליחה על הגסות)

אילי מנינג 11 ביולי 2010

גמל – גנבת לי את המחשבה. איפה אתה מתאמן? אני התאמנתי אצל פרנקו

גמל אדום 11 ביולי 2010

מגניב! סוג של קולגה
אני מתאמן אצל רובי מונד (זה מהדזרט קומבט. מכיר?)

עזי 11 ביולי 2010

לאוסטרלי – זה היה 0-10 והנה הלינק

http://www.youtube.com/watch?v=UN1-STAniL0&NR=1

עמר ל. 11 ביולי 2010

לגבי התחושה שבספרד ישנה איזושהי גזענות כלפי שחורים. בהחלט! אחת הסצנות הזכורות היתה כשסמואל אטו, כשחקן בארסה, רצה לרדת מהמגרש במשחק מול סראגוסה אבל שוכנע לבסוף על ידי חבריו להישאר על הדשא.

rucw 11 ביולי 2010

מסי הוא כשרון פנטסטי אבל זה קל מאוד לומר שסניידר השחקן הטוב בעולם. אני חושב שיש סיכוי טוב לכך שהוא יגיע ליונייטד. אני מעריץ גדול של פול סקולס, הוא אחד השחקנים הטובים בדורו ואני בהחלט חושב שסניידר הוא השחקן היחיד במונדיאל שיכול להחליפו

matipool 11 ביולי 2010

טוב החלטתי . הולנד .
גם כי הגיע להם ב – 74' , גם בגלל רנסנברינק ב – 78' וגם בגלל קאוט שהוא שחקן ליברפול הכי פעיל במונדיאל הזה .
וגם כי אני כבר לא יכול לסבול את החיוך הזחוח של מגישת הספורט בחדשות ערוץ 10 כל פעם שהיא מדברת על ספרד / ברצלונה ( וגם מסי אבל זה לא קשור עכשיו ) וגם בגלל כל הטרמפיסטים ובגלל מה שיקרה עם ערוץ הספורט ופרשניו בעתיד הקרוב והרחוק אם ספרד תזכה .

יואב 11 ביולי 2010

גלן, שכנעת אותי. אני כתום(לראשונה וכנראה האחרונה).אבל לפי איך שהעונה שלי נראתה-זה לא סימן מעודד במיוחד(ופול).

גלן 11 ביולי 2010

יואב- לא מדוייק. הקבוצות שאני אוהב כשלו אחת-אחת. אבל הייתה לי הצלחה לא רעה עם אלו שרציתי לראות במפלתם (ברסה, יונייטד, קולטס, אנגליה) אז העניין עדיין פתוח. שבב אופטימיות בזה שפול פספס אתגמר היורו אז אולי גם הפעם…

אייל 11 ביולי 2010

אם הולנד לוקחת, סניידר כמדומני הראשון שזוכה בטרבל הגדול + גביע עולמי. שחקני באיירן מינכן של מערב גרמניה ב-74 וזמברוטה (ברצלונה) ב-06 היו קרובים, אבל הקבוצות שלהם לא זכו באותה שנה בגביע המדינה.

עדי 11 ביולי 2010

זמברוטה הגיע לברצלונה אחרי מונדיאל 2006 מיובנטוס.
ברצלונה זכתה בדאבל לפני שזמברוטה הגיע לקבוצה.

אייל 11 ביולי 2010

נכון – אז רק השחקנים של באיירן היו קרובים באופן שהזכרתי. אגב, חוץ מהם גם קאראמבו ב-98 ורוברטו קארלוס ב-02 (שניהם בריאל מדריד) זכו ב"דאבל" של ליגת אלופות וגביע עולם.

אביעד 11 ביולי 2010

זכייה במונדיאל מחזיקה 4 שנים ואז גם זידאן (בריאל) וליזאראזו (באיירן) החזיקו בו זמנית בתואר אלופי העולם וזוכים בצ'מפיונס… שניהם גם היו בנק' זמן מסויימת אלופי העולם, זוכי היורו והצ'מפיונס…

צור שפי 11 ביולי 2010

גורם שלדעתי התעלמו ממנו לגמרי כאן הוא מדד ההגינות. הולנד עשתה עד עכשיו 98 עברות, רק אורוגוואי עשתה יותר, 99 אבל שיחקה משחק נוסף, ככה שהולנד ללא ספק תסיים את הטורניר כעבריינית הבכירה. 15 מאותן עברות עלו לשחקניה בצהובים. מעניין שהיא ספגה מיריבותיה מספר עברות זהה בדיוק – 98. ספרד בהשוואה ובאופן מוחלט ממעטת בעברות, רק 62 עברות נשרקו נגד שחקניה (ורק 3 צהובים) בעוד ש-106 עבירות בוצעו על ידי יריבותיה במשחקים ביניהן. מעניין גם לציין שדווקא ברמה האישית "מוביל" סרחיו ראמוס עם 15 עברות לפני סניידר 13 (שזה המון בהתחשב בכך שמדובר בשחקן התקפי) וואן בומל 12 (שזה לא מפתיע).

צור שפי 11 ביולי 2010

הנתונים מאתר FIFA

עזאזלו 11 ביולי 2010

אגב, זה יהיה אדום נגד כתום? לא נשמע כמו צירוף שיתקבל.

צור שפי 11 ביולי 2010

ספרד בכחול היום

עזאזלו 11 ביולי 2010

תודה צור.
אז הפריים כבר קיים: חבורה כתומה זוכה סופסוף בגביע העולם בכדורגל.
המצאתי לעצמי טיעון ואני הולך איתו: לראות את הולנד זוכה בגביע העולם בימי חיי.
לספרד אני לא דואג – זה יקרה די בקרוב.

גיל 11 ביולי 2010

אתם מתעלמים מזה שיש גם את מני התוכי סמי הסנאי, ובני הבולדוג? לא שמעתם עליהם? זה בכלל שהם היו קצת פחות מדויקים (למרות שמני חזה במדויק את כל משתתפות חצי הגמר וטוען שהולנד ינצחו בגמר).

http://wmbriggs.com/blog/?p=2607

צור שפי 11 ביולי 2010

ומה עם אורן זריף??

גיל 11 ביולי 2010

אין חיה כזו.

יוסי מזרחי 11 ביולי 2010

גיל-טעות חמורה.
יש חיה כזו.
האיש עצמו.

חלפס 11 ביולי 2010

אוף אוף טופיק:
ארמסטרונג נשבר כליל ביום העליות הראשון.

בני תבורי 11 ביולי 2010

קרוייף צודק, מי שמחייה ומקיימת היום את הטוטאל פוטבול היא נבחרת ספרד ואין סיבה לרצות שהולנד תנצח רק בגלל שהיא שברה לי את הלב ב 74' ו 78'. אם ווב יראה את מה שצריך ושום דבר לא צפוי יקרה, אז הולנד תזכה בסגנות שלישית והפעם עם סגל פחות מוכשר וכדורגל פחות יפה. גם זה משהו.

גלן 11 ביולי 2010

בני אתה רציני? אני אגלה לך סקופ בינלאומי. אני חושב שספרד גם משחקים יפה מנבחרת ישראל אבל אני אוהד אותה. בכל מקרה קרויף הוא לא רק טרחן. אני שם כסף שגם ב78 הוא היה בעד ארגנטינה. עוד גאון משובש במוחו שלא מוכן לקבל מישהו אחריו (בובי פישר לייט)

סימנטוב 11 ביולי 2010

נראה לי שקרויף קצת פוחד שהאתוס הכתום שלו יקטן. בברסה באו (ובאים) שחקנים גדולים אם סניידר או רובן נותנים הופעה היום קרויף יידחק קצת(למרות שרספקט תמיד ישאר…)

עזאזלו 11 ביולי 2010

אבל את מי לעזאזלו קרויף אוהד?
את הנבחרת שלא היתה קיימת לפניו או בלעדיו – או את כל הילדים של מפעל חייו?
נדמה לי שזה גם הופך אותו רשמית לגדול הכדורגלנים אי פעם. אין מחלוקת על היותו השחקן האירופי הגדול ביותר. ויותר ממראדונה ופלה, שרק זכו כשחקנים בגביעי עולם, קרויף הוא היחיד שהמציא שפה שלמה של כדורגל, וקבע את שתי היריבות במשחק הגמר.

אריאל 11 ביולי 2010

קרויף הוא טרחן בלתי נלאה והגיע הזמן שכבר יסתום את הפה ויעזוב אותנו בשקט. הוא מוזמן לקחת איתו את פלה, בקנבאואר, פלטיני ומארדונה. בעצם, שישאיר את מארדונה, צחוקים איתו.
כל שאר הגדולים פשוט מביישים את בחרותם

צור שפי 11 ביולי 2010

בוא נעדן את זה קצת – קרויף אוהד את קרויף.

אביעד 11 ביולי 2010

אריאל, גם הקייזר יכול להישאר. בדרכו הגרמנית גם הוא די משעשע…

רועי 11 ביולי 2010

רונן, קראתי היום (ראשון) ראיון עם קרויף ב"אל פאיס" ובו הוא דווקא אמר שהוא תומך בהולנד, אבל אוהב מאוד את ספרד

רוני שטנאי 11 ביולי 2010

הלוואי שקרוייף היה לומד קצת מיוהאן הגדול האחר שהגיע לדרום אפריקה ועזר לואן מרוויק. הוא כבר נמאס ממזמן עם ההמצאה שלו של הדבר שנקרא "הניצחון של הכדורגל" .אין חיה כזו לאהוד את הקבוצה שמשחקת כדורגל יפה יותר או נכון יותר כביכול, הכדורגל הנכון הוא זה שמנצח משחקים.

האגו של קרוייף גדול יותר מהזרועות של פול התמנון וכנראה שקשה לו עם ההצלחה של הנבחרת ה"אפורה" הזו שעשתה את מה שהוא עשה והוא לא תרם לה דבר וחצי דבר. אז הוא טוען שספרד משחקת את הכדורגל הנכון עם כל האחד אפסים שלה והניצחון בחצי הגמר שהגיע בכלל ממצב נייח, או הניצחון בשמינית שהגיע מנבדל וכו' וכו'.

באבא ימים 11 ביולי 2010

איזה בנזונה!

נניח שהולנד מנצחת ומגשימה חלום בן כמעט 40 שנה, אז שמכל האנשים בעולם הוא ישים על זה כוכבית?

האגואיזם שלו גורם ללברון להיות אמא תרזה.

רוני שטנאי 11 ביולי 2010

קרוייף יהיה ההולנדי היחידי היום שיתמוך בספרד. יש כאלה שמעריכים אותה מאוד ולא יהיה אכפת להם אם היא תזכה, אבל אף אחד מהם לא רוצה שהיא תזכה בגלל שהיא "משחקת כדורגל נכון יותר".

אביעד 11 ביולי 2010

מעניין מה חושב ואן דר סאר על העניין :)

סימנטוב 11 ביולי 2010

האימונים התחילו אין זמן לחשוב על משהו אחר… :)

גיל 11 ביולי 2010

למה מתלוננים כשיש מישהו שאומר מה שהוא חושב ולא נכנע לפוליטקלי קורקט שאומר שצריך לאהוד את המדינה שבה נולדת? לדעתי בהצהרה שלו יש דווקא כדי להעיד על הגלובליות של המשחק וזה שהיא מפרקת גבולות לאומיים מסורתיים (בייחוד באירופה).

סימנטוב 11 ביולי 2010

יש הרבה במה שאתה כותב (ואולי הקולקטיב ישתנה בעקבות אמרות כאלה) אני לא חושב שהוא בא המכוון שאתה אומר.

אייל 11 ביולי 2010

בכל אופן, אם הדלק שמתניע את שחקני הולנד הוא באמת תחושת ה“מזלזלים בי", אני מקווה שואן מרוויק תלה את דבריו של קרויף על הלוח בחדר ההלבשה…

גלן 11 ביולי 2010

גיל- פוליטיקלי קורקט זה דווקא להגיד שמותר לו לאמר את מה שאמר. לא פוליטיקלי קורקט זה להגיד את מה שכלם חושבים- שהוא בנזונה.

גלן 11 ביולי 2010

גיל- וסמוך על קרוייף הוא אמר את זה כדאי להתבדל. הולנדי בודד מול כל האומה כך שזה לא אומר כלום על פרוק גבולות. ובכלל הבנתי כבר שאין לך עניין במפעלי נבחרות- 700 מיליון צופים היום יתעלמו מדעתך שהיא מיעוט שולי בכל חברה.

גיל 11 ביולי 2010

כלומר, זה מסתכם בזה אם אוהבים אותו או לא.

באבא ימים 11 ביולי 2010

גיל אתה טועה. אני מעריץ אותו – והוא בנזונה.

צור שפי 11 ביולי 2010

פדרו פותח

עומר ב. 11 ביולי 2010

באיזה אתר כדאי לראות את המשחק ?אני בחו'ל..

עומר ב. 11 ביולי 2010

יכול להיות שיהייה לי זמן לצאת מישהו מכיר פאב שכיף לראות בו כדורגל בלונדון,עם סאונד ושלא צריך להידחק מידי

הופ 11 ביולי 2010

אני עם (אויב הציבור מסתבר) קרויף, עם הכדורגל היפה ועם ספרד. גם אם הולנד תנצח לא אכנס לדיכאון.
אבל מה שאני הכי חושש ממנו זה שטעות שיפוט תכריע את הגמר.

א.א 11 ביולי 2010

אני מזדהה איתך לחלוטין. (כל המשפטים וחלקי המשפטים בתגובתך)

עזאזלו 11 ביולי 2010

יש לכם טעות בהבנת דבריו של קרויף. לא יודע מאיפה מה שאתם מסתמכים עליו. קרויף אמר שספרד משחקת יותר טוב, ושהיא ראויה לתואר. ובאותה נשימה – שהוא הולנדי ותומך בנבחרת.
חוץ מזה, לכנות טרחן את האיש שבלעדיו לא היו שתי הנבחרות היום בגמר?

עזאזלו 11 ביולי 2010

שני ראיונות מהימים האחרונים, לא אחד, באל-פריודיקו. המקסימום שהוא אמר בזכות ספרד, זה "יש לי חברים מספרד ומהולנד, ואני אשמח עם מי שתנצח". נאדה מאס.
*
יאללה, אלה כבר דברים בטלים. שקט בבית.

מאיר דה אוריג'ינל 11 ביולי 2010

מהמר 0-2 הולנד

צור שפי 11 ביולי 2010

המשחק ההולנדי מלוכלך. הפאול של די ג׳ונג אדום ברור

ויכסלפיש 11 ביולי 2010

יש לי הרגשה שאיזה הולנדי יחטוף אדום ראשון

גיל 11 ביולי 2010

לא מגיע לנבחרת כל כך כסחנית כמו הולנד לנצח. היה צריך להיות אדום על הקונג פו אבל נראה שווב מנסה לשחק אותה רגוע יחסית.

צור שפי 11 ביולי 2010

תכנית המשחק של הולנד עבדה בשלמות ב-90 הדקות וזה רק מראה איזה נבחרת דוחה היא.

יוסי מזרחי 11 ביולי 2010

חברים יקרים.
אינייסטה לא יודע שצריך (או שהמטרה ) לבעוט לשער.
אל תכעסו עליו, הוא בא ממקום שמניעים כדור.

צור שפי 11 ביולי 2010

זכור את הדקה ה-94 בסטמפורד ברידג׳

צור שפי 12 ביולי 2010

The defense rests

קורא אדוק 12 ביולי 2010

קלאסיקה מודרנית

אייל 11 ביולי 2010

נו, בסוף הוא בכל זאת הבין.

איל 12 ביולי 2010

מעולם תגובה לא קיבלה מימד אירוני ומשעשע כמו התגובה הזאת…

יוסי מזרחי 12 ביולי 2010

מה שנכון-נכון.

עזאזלו 11 ביולי 2010

גול דה לו פוטו קראק
גול דה לו פוטו גוסילוז
קייזרסלאוטרן, קייזרסלאוטרן

אביעד 12 ביולי 2010

רובן בתפקיד רנסנברינק?

מבקר המדינה 12 ביולי 2010

אלופת אירופה והעולם בכדורגל ובכדורסל בו זמנית. יש תקדים לזה?
סתם תחושה שלא מבוססת על כלום..כדרכן של אימפריות ספורט מלאכותיות מהעבר שנהנות מ"פרובינציות" שמחזיקות את העסק תוך כמה שנים העסק הזה יגמר וה"פדרציה" תתפרק, החלק של קטלוניה ובסקוניה גדול מדי, והספרדים ה"אסלים" יתגעגעו לתקופה הזו. אולי גם הקטלונים והבסקים..

שי לחג 12 ביולי 2010

על מה ההולנדים בוכים לשופט?
מישהו יכול להסביר?

יואב תל אביב 12 ביולי 2010

רוני שטנאי-תנחומי הכנים,הייתי בעד הולנד רק בגללך,עצוב.

888 12 ביולי 2010

כנראה שרק מורניו מסוגל לנצח בשיטת מוריניו,הכדורגל היפה ניצח ובצדק

Mr. Kate 12 ביולי 2010

מה יפה בכדורגל שמבקיע 1.14 שערים למשחק, ושלא מסוגל לכבוש יותר משער אחד מול יריבה נורמלית?

אילי מנינג 12 ביולי 2010

היה גמר נהדר. מחצית שנייה עם המון מצבים, דרמה ומשחק שקול. ראו ששתי הקבוצות הטובות ביותר הגיעו לגמר. אני לא מבין איזה בונקר ראיתם.

איל 12 ביולי 2010

ובכל זאת. גמר של ארגנטינה ברזיל היה מעניין יותר.

ספרד הצליחה לגרום לכדורגל היפה להיות פשוט… משעמם.

אני דווקא הייתי בעד שטורס יכנס לפני. הייתה לי תחושה שהפעם הוא יעשה את זה.

עזאזלו 12 ביולי 2010

מתנחם בשמחת אינייסטה, הגוסילוס הקטן, ברצלונה ותרבות הספורט של ספרד. זוכה ראויה, המאדרה פאטריה של ארגנטינה.
מתנחם בידיעה שבפנדלים זה היה עוד יותר צורב.
אבל הכאב על הולנד קשה מנשוא.
רוצה לראות אותה זוכה בגביע בימי חיי.

תומר חרוב 12 ביולי 2010

היה משחק טוב בסך הכל חוץ מהווארד ווב שפשוט איבד את השליטה במשחק. מלכתחילה לא הבנתי איך שופט כזה בינוני מקבל את הגמר, אולי זה בגלל שהוא היה הכוכב בסרט על השופטים שאופא הפיקה לא מזמן. מתי יבינו שאין לאף אנגלי מה לחפש בגמר גביע העולם?
בסך הכל אלופה לא הכי מלהיבה ואולי לא הכי ראויה אבל בהחלט איכותית.
רוני, באבא ימים,רונדי ושאר אוהדי הולנד- משתתף בצערכם, נורא רציתי שתיקחו(אולי בגלל זה הולנד הפסידה).

סביסאביץ' 12 ביולי 2010

לצערי עוד משחק שהוכרע ע"י שופט. אינייסטה היה אמור להיות מורחק באמצע המחצית השנייה. חבל על הולנד, רובן בהחמצות באמת נדירות, קסיאס בעקבות ההחמצות נבחר לגיבור של ספרד, בהחלט מגיע לשוער העצום הזה לזכות בגביע. דל בוסקה זינק לראש טבלת המאמנים הספרדים.. אולי באמת יש דברים מוצדקים במונדיאל המצוין והמלא טעויות הזה. 

צור שפי 12 ביולי 2010

אינייסטה מורחק? על זה שהוא ניער מעליו את הקצב והרמאי ואן בומל? הואן זבל הזה והדה יונג שאיתו לא היו צריכים לגמור את המחצית הראשונה על המגרש.

דודי 12 ביולי 2010

סאביסאביץ' צודק, אינניסטה היה צריך לקבל אדום. ההולנדים שיחקו מעולה מול העליונות הספרדית, כשאתה נחות מבחינה טכנית אתה צריך לנצל את היתרון הפיסי, אהבתי מאוד את המשחק הקשוח והבלתי מתפשר של ההולנדים, ככה מגיעים להישגים, גם מקום 2 זה הישג. מזכירים את הגרמנים עד מונדיאל 90, אין ספק שאילו הגרמנים היו משחקים יותר אגרסיבי בחצי הם היו לפחות מגיעים לפנדלים.

אורי 12 ביולי 2010

באמת קשקוש. ראית בכלל את המשחק ?
אם כבר השופט היה רחמן כלפי ההולנדים בגלל שמדובר בגמר. ראו איך כל פעם הוא אמר להם שזאת הזדמנות אחרונה. לדעתי היה שיפוט לא רע בכלל שלא השפיע בשום מקרה על המשחק.

סביסאביץ' 12 ביולי 2010

העבירות של ההולנדים היו תוך כדי מאבק על הכדור. העבירה של אינייסטה הייתה עבירה ללא כדור ומתוך עצבים שהכדור נחטף גרידא, אינו הורחק רק בגלל שמדובר באינייסטה, אם זה היה הפוך וואן בומל (הוא באמת מלוכלך ושנוא) היה עושה את מה שאינייסטה עשה הוא היה מורחק.
וכן אורי ראיתי את המשחק וההולנדים נדפקו ע"י השופט, פשוט כל המונדיאל תמיד הייתה נבחרת שנדפקה ע"י השופט באיזשהו משחק, אז אנשים כנראה כבר לא שמים לב.

ארנון 12 ביולי 2010

מילה טובה לפברגאס, שישב על הספסל כמעט כל המונדיאל, נכנס בדקה ה-87 במקום צ'אבי אלונסו, וב-33 דקות הספיק:
להחטיא ממצב מצוין(היה חייב למסור לוייה) אחרי כדור גדול של אינייסטה.
למסור כדור גדול שהשאיר את אינייסטה לבד ברחבה.
לפרוץ מהמרכז במבצע נהדר ולהחטיא מ-17 מטר.
לבשל גול מכריע.
אולי היה שווה להתייבש על הספסל.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

888- הם היו קצת יותר טובים התקפית אולי ממה שארבע פעמים 0-1 מעיד. אבל לא הרבה יותר מזה. זו מבוכה לא קטנה למפעל.

YairN 12 ביולי 2010

Told you Casillas deserved a vote.

Uruguay would have beaten Spain.

תומר חרוב 12 ביולי 2010

רונן, אם מוריניו היה לוקח גביע בצורה כזו זה היה מוות לכדורגל.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

אורי – השיפוט לא הכריע את המשחק אבל הוא היה איום ונורא. לא השתלט על המשחק. טעה כל הזמן ושידר עצבנות.

אורי 12 ביולי 2010

אני ממש לא מסכים. זה היה משחק קשה לשיפוט בגלל האגרסיביות ההולנדית והשופט עשה כל שיכל בשביל לא להוציא להם שחקן ובכך להשפיע על המשחק. לואן בומל ולהייטינחה הגיעו אדומים עוד במחצית השנייה. חוץ מזה, ממש לא היו טעויות קריטיות ובהרבה מקרים הוא גם הפעיל שיקול דעת מבורך ונדיר (לא הוציא צהוב לרובן ונתן חוק יתרון בפאול של פויול).

אופיר 12 ביולי 2010

לא מבין את המרירות. נטיתי קלות לטובת ההולנדים לפני, אבל לדעתי הקבוצה האיכותית יותר ניצחה, וטוב שכך. היה משחק קשה לשיפוט ובהתחשב בזה השיפוט היה טוב לדעתי. ספרד היא אלופה ראויה, למרות שלא נתנה רגעים בלתי נשכחים. כואב הלב בשביל ההולנדים, אבל לא כמו שהיה כואב אילו היתה להם נבחרת באמת טובה ומרגשת, כמו שאני מתאר לעצמי שהיו אלה משנות השבעים שלא זכיתי לראות.

אופיר 12 ביולי 2010

הא, ופורלאן בלי ספק שחקן הטורניר.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

הוא אכן נבחר

אופיר 12 ביולי 2010

No kidding…?
איזה יופי!

צור שפי 12 ביולי 2010

ספרד הפסידה 5-0. לצרפת. בגביע דייויס. אחרי שנתיים ברציפות שהם לקחו את התואר. מאד 1957 הם לא הובסו בתוצאה הזו במפעל הזה. הספורט הספרדי במשבר קשה.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

אופיר – ספרד ראויה בכך שהיא הכי חזקה ובעלת חוסן מנטלי. אבל לא הייתה בהיסטוריה אלופת עולם שאתה לא יכול להצביע על משחק מרגש אחד שלה בטורניר.

צור שפי 12 ביולי 2010

גרמניה 1990?

rubem 12 ביולי 2010

חצי גמר אגדי וטראגי מול אנגליה.

אופיר 12 ביולי 2010

rubem, לפי השיטה הזאת הגמר של היום היה הופך למרגש אם היו פנדלים?

rubem 12 ביולי 2010

אופיר, החצי גמר של 1990 היה דרמה אדירה, אי אפשר לכמת את זה ולבדוק למה, אם התרגשת מהמשחק היום יותר סבבה בשבילך.

אופיר 12 ביולי 2010

רונן, לא יודע, איטליה של 2006 לא ריגשה אותי בשום שלב.
אני מסכים שהמיתוס של המשחק הספרדי היפה צריך רענון.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

אופיר – החצי גמר מול גרמניה היה משחק אלמותי. טוב בהרבה מהגמר היום. אבל איטליה כנראה הייתה השניה הכי משעממת… והיא הבקיעה פי 1.5 מהאלופה הנוכחית.

אופיר 12 ביולי 2010

זה היה משחק לא רע, כנראה טוב מזה של היום. אני לא חושב שהתרגשתי, אבל זה כנראה בגלל שרציתי שגרמניה תנצח.

איטליה גם בקושי עברו את אוסטרליה, ופגשו את אוקראינה ברבע. ספרד לא הלהיבה – אין אפס – והיתה לחלוטין תכליתית (האירוניה!), אבל צריך לזכור שהיא פגשה את כל ההגנות החזקות במונדיאל.

טל 12 ביולי 2010

איזה משחק מרגש היה לגרמנים ב90?

וכמה נבחרות בהיסטוריה היו יותר טובות מהיריב בכל משחק, לאורך שנתיים לפחות? אין טעם להיכנס לויכוח על "שיעמום" כי זה מאד סובייקטיבי, אבל להשוות בין האיטלקים לספרדים על בסיס כושר ההבקעה האיום של טורס, זה לא רציני.

תומר חרוב 12 ביולי 2010

טל, רציני או לא רציני, איטליה כבשה יותר. אם איטליה לוקחת גביע כמו ספרד היום,אנשים כמוך היו אומרים שהיא גנבה אותו.
אופיר- איטליה ניצחה את המארחת, באיצטדיון הביתי ביותר שלה(לדעתי לא הפסידה בו מעולם), בדקה ה119 שניה לפני הפנדלים(מול גרמניה) אחרי משחק עם קורות ומשקופים וקצב מדהים. אפשר לא לאהוב את איטליה וזה גם מובן לי אבל זה היה חתיכת משחק.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

טל – להאשים את טורס בשעמומון הזה זה מוגזם. לגרמנים היה משחק עצום נגד הולנד של ואן באסטן וחוליט (2-1 – ללא ספק המשחק הטוב של המונדיאל ההוא), רביעיה נהדרת נגד יוגוסלביה, חצי גמר נגד אנגליה שהיה מהמשחקים הזכורים אי פעם.
מה המשחק אותו הקלטת ואתה מתכוון לצפות בו שנית?

rubem 12 ביולי 2010

אופיר, אולי איטליה לא ריגשה, אבל המשחק מול צרפת היה דרמה אופראית.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

נכון – וגם את אוסטרליה הם ניצחו בעשרה שחקנים. והם הדיחו נבחרת ביתית בטורניר בו זה לא קל.

צור שפי 12 ביולי 2010

כאוהד ספרד צריך להיות הוגנים: הולנד לקחה את המשחק אליה, חנקה את אחיזת הכדור הספרדית, מצאה פתרונות טקטיים לאתגר הספרדי והיתה יכולה לנצח אם רובן לא מפספס באחד על אחד. היא גם נהנתה מעזרה, בעיקר רחמנות של השופט. טוב שהיא לא זכתה כי למשחק מלוכלך לא מגיע הפרס הזה.

rubem 12 ביולי 2010

תעשה לי טובה, השופט לבש מדים של נבחרת ספרד. שורה של החלטות הזויות עד פליליות, לא הרחיק את אינייסטה, לא אישר קרן ברורה לפני השער של הספרדים, הוציא בערך 7 צהובים מיותרים, לא נתן להולנדים להתחיל התקפה אחת כמו שצריך, זה היה מתסכל.

אורי 12 ביולי 2010

rubem, יצאת נוימן לגמרי. אתה באמת חושב שהשופט היה לטובת ספרד ? באמת ? בגלל הקרן ההיא שהוא לא שרק ?

rubem 12 ביולי 2010

אני חושב שהשיפוט היה מוטה לטובת ספרד באופן ברור ומכוער מאוד. ונוימן בדרך כלל הולף עם המנצחים.

הופ 12 ביולי 2010

אם כבר עושים מאזן חשבונות לשופט, אני בכלל לא בטוח שלא היה שם פנדל על צ'אבי בתחילת ההארכה (אני מתכוון למהלך הזה שהראו מאה פעם בהילוך חוזר, לא זוכר בוודאות שזה היה צ'אבי). היתה רגל של המגן (הייטינחה), היה מגע ואני אפילו די משוכנע שהיתה כוונה (למרות שהמגן עשה את זה יפה, כאילו עם הרגל הלא נכונה).

רונן דורפן 12 ביולי 2010

צור שפי – הולנד נהנתה מסלחנות שיפוטית אנגלית רגילה. זה היה די ברור כשהוא מונה. לעומת זאת היו לו כמה החלטות מגוחכות לטובת ספרד. הקרן שהוא לא ראה דקה לפני השער של איניאסטה. זה היה מביך.

and then they go at it 12 ביולי 2010

טוב, רונן, עכשיו לפי האופן הדי מקסים בו אתה בוחן היסטורית קבוצות, בוודאי תסכים שבארסה היא קבוצה היסטורית, לאחר שישה תארים באותה עונה כולל טריפלטה, אליפות עונה לאחר מכן, בתווך אליפות אירופה, ועכשיו מונדיאל. יותר מזה? השלד הזה, על בלמיו, קשריו, ובמונדיאל הזה אפילו הקדימו לחזות את העתיד ורכשו את וייה מבעוד מועד, כך שייחשב לנו רוחנית (:

רונן דורפן 12 ביולי 2010

בוודאי שהיא היסטורית! היא הקבוצה הראשונה שזכתה במונדיאל. כשבאיירן או יובנטוס מרכיבות את רוב הנבחרת שזוכה באליפות עולם רושמים את האליפות למדינה ולא למועדון. אבל כאן כנראה שרושמים למועדון.

אגב, ביורו 2008 היו שלושה שחקני בארסה בהרכב – פויול, צ'אבי ואיניאסטה הנפלאים. קשה לומר שהצפת ההרכב בשחקני בארסה הזוטרים יותר – פדרו, בוסקטס למשל – הוסיפה להנאה של מישהו מהכדורגל.

ראול 12 ביולי 2010

אני חושב שאם רובן היה מבצע בהזדמנות השנייה שלו את ההתעופפות שאינייסטה עשה בהרחקה של הייטינחה, פויול היה מורחק. אלו היו שני מהלכים זהים. באחד נשלף צהוב בשני לא. זה כל ההבדל שהביא לספרד את הגביע. ואן בומל לא בלם והגול נבע מחור שלו.
תוסיפו לכך: האדום ההזוי למגן צ'ילה, הגול מנבדל של וייה מול פורטוגל (זה שפיפ"א לא נתנה לנו לראות), הפנדל ההזוי שהם קיבלו מול פאראגווי.
הדברים הקטנים שהביאו להם את הניצחון הדחוק בכל משחק.
סליחה, שכחתי, את הונדורס הם 'שחטו' 0:2.

עזאזלו 12 ביולי 2010

ההחלטה הכי חשובה שהתחילה את דור הזהב של ספרד היא ההוצאה של ראול מהנבחרת.

אופיר 12 ביולי 2010

אני גם תוהה אם המגיב פשוט מתוסכל מהדומיננטיות של שחקני בארסה בנבחרת.
אגב, אני לא מסכים אתך לגבי ראול – לא מדובר באבי נימני.

ויכסלפיש 12 ביולי 2010

אגב אם הולנד זוכה, ואן דר וארט מניף גביע כי ואן ברונקהורסט לא במשחק?

אני חושב שגם אוהדי הולנד יודו שבין חבורת הכסחנים הזו לבין הנבחרות של מיכלס 74' ו-88' או האפל 78' אין שום קשר, ובכל זאת הגיע לה להיות בגמר בעיקר בגלל הניצחון על ברזיל. אם השופט הוגן הולנד בתשעה שחקנים במחצית השנייה.

היה גמר יותר טוב מ-2006 הנורא שאמנם הסתיים ב-1:1 אבל אם אני זוכר נכון היו בו בערך 2-3 הזדמנויות בעיקר הנגיחה של זידאן שבופון לקח בהארכה.

מגיע לספרד אבל היא תיכנס להיסטוריה בתור אלופה חסרת שיניים. גרמניה 1990 הבקיעה 15 שערים, 10 מום בשלב הבתים, 5 לאמירויות אבל גם 4 ליוגוסלביה שהגיעה לרבע הגמר. לדעתי 1998 ייזכר כטורניר טוב יותר מ-2010 שכמובן היה הרבה יותר טוב משני הקודמים.

סימנטוב 12 ביולי 2010

אני חושב שאי אפשר כבר לצפות למונדיאל עם "כדורגל יפה" את זה אני משאיר לליגות הבכירות ולליגת האלופות שם אפשר לעצב קבוצה עם מקצב נאה של שחקנים.
המונדיאל במיוחד בשלבי הנוקאוט זה משחקים שכל הג'טונים על השלחן. המונדיאל זה לראות נבחרת אפריקאית נותנת את המיץ ומחזיקה יבשת שלמה על הגב. המונדיאל זה לראות 11 פארקים כאלה שרצים ולא מפסיקים. המונדיאל זה שחקנים כמו הונדה (משחק אותה רונאלדו שלפני שלוש שנים)ואוזיל שבגדול באים משום מקום. המונדיאל זה לראות את רונאלדו בועט מ250 מטר ואף מהר הביתה. המונדיאל זה הזדמנות למראדונה ולראות את האהבה של השחקנים אליו.
[]
לגבי המשחק הולנד
היו ברוטליים בהמיוחד במחצית הראשונה.
אהבתי שבדקה ה92 פיקה עובר את החצי ומנסה משהו.
כ"כ מקסים שאצל ההולנדים שני השחקנים הראשיים נחשבו לפני שנה (+-) כפלופים והם הגיעו כ"כ רחוק (אל מול מסי ורונאלדו)
הספרדים נהדרים אבל בלי תכלית (זה תמיד נראה כמו משחק מקדים).
חבל שצ'אבי לא צעיר יותר, חוץ מהיכולת יש לו לב גדול על המגרש וככה אפשר להפריד "מבוגרים מילדים" (חבל סניידר לא כ"כ נכנס למשחק).

רני 12 ביולי 2010

זה כנראה המונדיאל הראשון שבו הכוכב המצטיין ללא מחלוקת הוא תמנון.

אייל 12 ביולי 2010

אכן – ומכיוון שנולד בווימות' לפני שהועבר לגן-החיות בגרמניה, אולי בסופו של דבר המונדיאל הזה הוא לא כישלון טוטאלי מנקודת-הראות האנגלית. חוץ מזה, יש שמועות שהוא עומד לקבל תכנית אירוח בטלויזיה.

טל 12 ביולי 2010

הסטטיסטיקות של הבקעת שערים די חסרות משמעות בטורניר של שבעה משחקים מקסימום, שבו אתה גם לא משחק נגד כולם. לכל אורך הדרך, הספרדים שיחקו נגד נבחרות מאד הגנתיות (אפילו שוויץ היא אחת הנבחרות החזקות באירופה מבחינת הגנה). הם בטח לא שיחקו נגד מקסיקו, או ארגנטינה. ויותר מהכל, הם פשוט החמיצו בלי סוף. חוץ מהמשחקים נגד פארגוואי וצ'ילה, בכל משחק הם היו שווים לפחות עוד שני שערים, בניצול מצבים סביר. נכון שהם שיחקו יותר זהיר מברצלונה. ועדיין, מלבד אולי ארגנטינה (שאצלה זה יותר כאוס מאשר אידאולגיה), הם היו הנבחרת הכי התקפית בטורניר.

rubem 12 ביולי 2010

אתה צוחק, נכון?

טל 12 ביולי 2010

ברור. הנבחרת הכי התקפית הייתה גרמניה שבילתה 75 דקות בחצי הגמר מול ספרד בניסיונות נואשים לעבור את החצי.

גלן 12 ביולי 2010

טל- למה חסרות משמעות? כי זה בערך המונדיאל ה11 שאנחנו רואים במו עיננו ולא הייתה אלופה כזאת דלה בשערים שלא כבשה שלושה שערים במשחק בודד. אולי זה לא אשמתה, אולי זה סימן הזמן אבל זאת האמת והיא קצת מתסכלת.
ואגב הולנד כנראה מומחית להפסיד בגמר לקבוצות שנוצחו בשלב המוקדם. מהולנד ועד הולנד זה לא קרה.

טל 12 ביולי 2010

היא חסרת במובן הזה שזה לא שהספרדים התגוננו. הם פשוט לא ניצלו את המצבים. עזוב את חצי הגמר או המשחק גנד פורטוגל. רק נגד הונדורס הספרדים היו שווים שביעיה.

גלן 12 ביולי 2010

לא הואשמו בהתגוננות.הואשמו בחוסר כבוש. מה כל כך קשה להבין את זה? כמו ש5:0 של ברסה יכול להלהיב 1:0 רפטיטיבי משעמם את רוב מי שלא מושקע בקבוצה הזאת. ואתה גם יכול להגיד לי שמול הונדורס היה צריך להגמר 11:0 ואני אאמין לך. זה משחק שכל כך לא השאיר עלי רושם שהכל באמת אפשרי.

טל 12 ביולי 2010

אני הבנתי שמשווים אותם פה לאיטלקים, כלומר לנבחרת שמשחקת על 1-0 קטן.

תומר חרוב 12 ביולי 2010

טל, בחייך. היא ניצחה רק 1:0 קטן.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

טל – היא חסרת משמעות כשאיטליה הדוחה זוכה במונדיאל רק עם 12 שערים או כגרמניה הטכנוקרטית מבקיעה רק 14 בדרך לגביע. ספרד הרי בהגדרה משחקת כדורגל התקפי מרהיב.

אייל 12 ביולי 2010

אגב, לכל אלה שממוצע שערים הוא מדד האיכות העליון עבורם, בסוף המונדיאל הזה עבר קצת את 1990 – 2.26 למשחק במקום 2.21.

נתי 12 ביולי 2010

לפני שאני כותב את מה שאני רוצה – רציתי לשאול: ראיתי את המשחק בחצר ירושלמית בנחלת שבעה עם עוד כמה עשרות טובות של אוהדים חצויים, אבל לא הראו מספיק שידורים חוזרים: מירושלים זה היה נראה כאילו בשני המהלכים בהארכה שאינייסטה סחט שני צהובים, שאחד מהם היה אדום, לא הייתה עבירה אלא צלילה ומשחק טוב של אינייסטה. גם לספרדים אורגינאליים שלידי זה היה נראה כך. אני צודק או שלא ראינו טוב?

תומר ש 12 ביולי 2010

אתה צודק

אביאל 12 ביולי 2010

ויכסלפיש – אם אני לא טועה, אין קשר בין העובדה של להיות בתוך המשחק ולהניף את הגביע.

בקשר למשחק, אם הגרמנים היו לומדים קצת אגרסביות מהולנדים (מצחיק שאני בכלל צריך לכתוב דבר כזה) אולי ספרד לא היתה בגמר, לדעתי האגרסביות של הולנד הבהילה קצת את הספרדים.

בגדול היה גמר פשוט סבבה, לא בשמיים, אבל נחמד בהחלט.

ושאלה, בגול של ספרד, במסירה הראשונה לאנייסטה אני חושב שהוא היה בנבדל, ככה שאם ואן דר וארט לא היה מרחיק היה נבדל, האם אין כאן בעצם סוג של נבדל ?

ראול 12 ביולי 2010

גם לי יש הרגשה לגבי נבדל במסירה הראשונה. על זה גם לדעתי ההולנדים התלוננו. לא קיבלנו הילוכים חוזרים של זה

גלן 12 ביולי 2010

אביאל- לא חושב. בכל מקרה כל המהלך בחטא 0קרן ברורה להולנד שלא נשרקה) והכל יכנס לפולקלור יחד עם רובן

ראול 12 ביולי 2010

ספרד המציאו את ה'בונקר ההתקפי' או לחלופין 'בונקר מוסווה'. מנטרלים את משחק היריב ע"י הנעת כדור חסרת תכלית ומצליחים לגנוב גול במשחק (ע"י ניצול טעות של מגן, טעות שופט או כדור נייח. בטח שלא ע"י מהלך קבוצתי מלהיב).
אני אומר, אם כבר בונקר, אז בגאון. למה להתחבא מאחורי זה. אני מצדיע לשוייץ.

ויכסלפיש 12 ביולי 2010

תומאס מולר זכה בנעל הזהב עם חמישה שערים, כמו פורלאן וייה וסניידר, אבל יש לו שלושה בישולים ולכן הוא הזוכה

אביאל 12 ביולי 2010

טל – אני מקווה שאתה צוחק, עם כזה סגל אפשר וצריך להוציא יותר, ההגנות ביורו 2008 היו לא פחות חזקות ממה שספרד נתקלה בו כאן.

תסכים איתי שאם נבחרת כמו איטליה או גרמניה היו גומרות מונדיאל עם כמות שערים כזאת לא היית כותב את מה שרשמת.

טל 12 ביולי 2010

הסברתי שהם הגיעו למצבים, הם פשוט לא ניצלו אותם. באותה מידה, ההגנה שלהם מצוינת, אבל לא גדולה כמו שמראה מאזן הספיגה.

אביאל 12 ביולי 2010

הגעה למצבים היא דבר חשוב אבל שערים קצת יותר לא ? זכור את נאום הביצים של מוריניו, אחרי משחק בו צ'לסי בעטה 40 ומשהו בעיטות לשער ולא כבשה גול אחד.

אביאל 12 ביולי 2010

ויכסלפיש – באמת ? איפה ראית ?

גלן – כן, טוב נו, רובן היה יכול לגמור עניין פעמיים, בפעם הראשונה להמשיך קצת שמאלה ולהיות מול שער ריק ובפעם השניה ליפול ולגרום לאדום של פויל ובעיטה ממרחק טוב לסניידר, אבל זה רובן ובזה נסכם.

תושב חוזר 12 ביולי 2010

פרשנות בלתי מקצועית בעליל: ייבש את התחת הגמר הזה (כמו שניתן היה לצפות)
ברכות לפורלאן

סימנטוב 12 ביולי 2010

"ההחלפה של ואן ברונקוס יכולה להיות רק מדבר אחד: או שהוא עייף או שהוא נפצע או ש…" הבנאדם גאון!!

תומר 12 ביולי 2010

סימנטוב- של מי הציטוט? מה הבדיחה?

סימנטוב 12 ביולי 2010

נוימן על החילוף של ואן ברוקוסט

תומר 12 ביולי 2010

אה אוי.. לא שמתי לב ל"רק מדבר אחד".
אכן גאון

סימנטוב 12 ביולי 2010

רוני שטנאי
ליבי איתך :( לפחות נשארת עם אותם רגשות כ"כ עמוקים :) מה היתה עושה מחר אם הולנד אלופה? לא היתה מכיר את עצמך… (מקוה שאתה מגניב איזה חיוכון קטן אין לי כוונה לדרוך על יבלות)

הופ 12 ביולי 2010

הסיכום שלי: בעיני היה משחק שהתחיל רע מאוד והלך והשתפר עם הדקות, עד להארכה מרגשת ומסעירה, 30 דקות שהיו שווות את כל המשחק.
הולנד דווקא הפתיעה אותי לטובה ולמעט אגרסיביות על גבול האלימות (מסכים שלדה יונג הגיע אדום) הצליחה לנטרל את ספרד בלי שתצטרך לנקוט בונקר מוחלט. היא שיחקה יותר טוב מגרמניה של החצי ובכלל, נתנה טורניר הירואי בו הצליחה להגיע לגמר נגד הציפיות באמצעות מיצוי המקסימום ויותר מכך מהשחקנים ובמקביל ויתור על הדרך והתדמית. לאור התוצאה, אני לא יודע אם היא הרוויחה או הפסידה מהבחירה הזו.
ווב אמנם הפגין לחץ אבל לזכותו ייאמר שזה היה משחק קשה מאוד לשיפוט והוא הצליח להעביר אותו בסדר פלוס והכי חשוב, בלי להכריע אותו.
ספרד היא אלופה ראויה. היא לא הבקיעה הרבה אבל צריך לזכור שרוב הנבחרות סגרו לגמרי את המשחק נגדה. היא הוכיחה שעדיין אפשר לנצח ולזכות בתארים גם עם כדורגל יוזם והתקפי ולא כזה שמסתגר ויוצא למתפרצות.
קסיאס היה נהדר והציל את ספרד, אבל המצטיין היום היה בעיני צ'אבי שנתן משחק מדהים, ואם הייתי בוחר את שחקני המונדיאל אחרי המשחק.
תודה לרונן ולמגיבים פה על חודש מונדיאל מרתק. זה היה כיף לא נורמלי.

הופ 12 ביולי 2010

…(אם הייתי בוחר את שחקני המונדיאל אחרי המשחק) הוא היה קופץ פנימה (ומדיח משם את סניידר).
לעניות דעתי, ויסלח לי מראש כסיפוביץ', הוא נתן היום משחק ברמת זידאן.

עופר 12 ביולי 2010

אוף, כמה מרירות יש פה נגד הספרדים.

אז מה אם ספורט 5 מהללים אותם וברצלונה עשתה למנצ'סטר בית ספר לפני שנה?

סלחו לי, אבל ספרד ממש לא עושה בונקר.

היא לא מניעה את הכדור "סתם".

היא מגיעה ללפחות 6-7 הזדמנויות טובות מאוד בכל משחק (גם היום).

אחוז ניצול המצבים שלה מזעזע. הסיבה העיקרית לכך היא שספרד שיחקה רוב הטורניר עם חלוץ נוכח-נפקד (טורס). סיבה נוספת – צ'אבי לא בכושר שיא.

בכל מקרה, ספרד היתה היום טובה בהרבה.
הולנד הגיעה לשתי הזדמנויות גדולות (רובן), ומלבד זאת לא עשתה דבר.

ספרד נתנה מחצית שנייה והארכה טובות מאוד. אם פאברגס נכנס מוקדם במחצית השנייה, זה היה יכול להיגמר ב-90 ד'.

בסך הכל אחלה משחק גמר, חבל שלא נגמר 2-1 או 3-1.

אביאל 12 ביולי 2010

עופר עם סגל ספרדי אפשר להוציא יותר, לא חסרים להם שחקנים שיודעים לשים גולים, מה תגיד גרמניה שלפני המונדיאל פודולסקי, קלוזה וגומז כבשו פחות חצי ממה שכבש וייה במשך העונה ?

בקשר לפאברגס, אני לא יודע למה ממעיטים בערכו של צ'אבי אלונסו הוא ובוסקטס נתנו טורניר כמעט מושלם מבחינת קישור אחורי, לא סתם דל בוסקה מעדיף אותו על פני פאברגאס, השילוב שלו ושל בוסקטס הוא שעוצר המון התקפות ומונע מספרד למנוע הרבה שערים.

סימנטוב 12 ביולי 2010

מסכים, סך כולם רוצים לאות פבריגס בגלל ראיית המשחק שלו מה שוכחים זה שמשהו צריך לשחרר צ'אבי אינייסטה ופדרו לשחק קטרגל

תומר חרוב 12 ביולי 2010

אביאל, פבראגס הוא הקשר היחידי בספרד שבכל התקפה משחק לעומק. אין פלא שמהרגע שהוא נכנס ספרד הגיע להרבה מצבים.

גלן 12 ביולי 2010

עופר – לא הכל מרירות. תמכתי היום בהולנד אבל אין בי טיפת איבה לספרד וביננו הם הטובים ביותר וגם אחלה מדינה. אבל מה לעשות שמה שרובנו זוכרים ממונדיאלים זה גולים וקבוצות דומיננטיות לא אופטית אל בהכרעות חדות וזה לא היה אפילו היום כששני המצבים הטובים ביותר עד לגול לא היו שלהם.
מרירות אולי תהיה לי אם ישראל תפסיד בגמר. כל השאר שטויות.

עופר 12 ביולי 2010

אני חושב שאתם מסתכלים על חצי הכוס הריקה (מספר הגולים הנמוך של ספרד), במקום על חצי הכוס המלאה (מחויבות למשחק התקפי).

נכון, ספרד לא נתנה מונדיאל גדול, בין השאר בגלל הסיבות שהזכרתי למעלה.
אבל אנחנו מדברים פה על קבוצה שתמיד יוזמת, תמיד דוחפת קדימה.

איפה ספרד ואיפה איטליה של 2006 או גרמניה של 90.

גרמניה של 90' כבשה 15 שערים – מאזן לא רע ללא ספק. מישהו זוכר אותה כנבחרת התקפית? ממש לא. יש לנו רק זכרונות רעים ממנה. כנ"ל איטליה 2006.

את ספרד 2010 יזכרו כנבחרת מצוינת, שלא מימשה את מלוא הפוטנציאל ההתקפי שלה – אבל יותר מכל, כחלק משושלת של קבוצות נהדרות (ברצלונה שזכתה בליגת האלופות, ספרד שזכתה ביורו).

טל 12 ביולי 2010

גרמניה 90 היא דווקא דוגמה לנבחרת שנזכרת כהרבה פחות חזקה ממה שאולי מגיע לה. אני לא זוכר אותה כנבחרת הגנתית, אלא כנבחרת התקפית ודי דורסנית. הם ישבו על השער הארגנטינאי משחק שלם.

אייל 12 ביולי 2010

אם כבר מזכירים את גרמניה 90, ניתן לטעון לזכותה שהיא הזוכה שהיתה צריכה לעבור את המסלול הקשה ביותר בדרך לגביע מאז שמשחקים שמינית גמר – הולנד כבר בשמינית, ואחת הנבחרות היותר טובות שהעמידה אנגליה בחצי, עוד לפני הגמר. כל שאר הזוכות מאז 86 היו צריכות לעבור רק נבחרת "גדולה" אחת בדרך לגמר.

רונן דורפן 12 ביולי 2010

עופר – היא לא עושה בונקר. היא עושה משהו גרוע יותר מבחינת הצופים. מחזיקה כדור כדי להעביר זמן (לא היום – כי לא הובילה). היא בקלות האלופה המשעממת אי פעם. לא הגרועה – אבל המשעממת. תחשוב רגע על עורכי כל התכניות של "משחקי מונדיאל קלאסיים" – איזה משחק אתה ממליץ להם לקחת מהטורניר הזה של ספרד?

עופר 12 ביולי 2010

רונן – אני לא מסכים.
ספרד, כמו ברצלונה, מחזיקה בכדור במטרה להגיע למצב מול השער.
בכל משחק שלה, גם בהפסד מול שוויץ, ספרד הגיעה ללפחות 6-7 מצבים טובים.
הבעיות, כפי שכבר כתבתי, היו:
א. טורס לא הגיע למונדיאל, והיה חסר לספרד חלוץ מרכזי אמיתי.
ב. צ'אבי ואינייסטה (למרות משחק מעולה בגמר) לא בכושר השיא שלהם מלפני שנה וחצי. הם לא היו מספיק חדים כדי להעמיד את וייה מול השער, וגם החמיצו בעצמם ממצבים טובים (בעיקר אינייסטה, גם בגמר).
ג. רוב הקבוצות ששיחקו מול ספרד, סגרו את המשחק.

אני לא חושב שהמשחקים של ספרד היו משעממים. דווקא אלה של הולנד, למרות שהובקעו בהם יותר שערים, היו איטיים ולא מעניינים ברובם.

וכפי שכתבתי – ספרד תיזכר כאלופה שלא מיצתה את הפוטנציאל שלה, אבל כקבוצה המחויבת לכדורגל התקפי (למרות שזה לא תמיד בא לידי ביטוי במשחק, ובטח לא במספר השערים).
איטליה 2006 לא היתה מחויבת למשחק התקפי.
ואגב, הגמר של 2006 היה מזעזע מצד שתי הקבוצות. כמעט לא הגיעו להזדמנויות.

אביאל 12 ביולי 2010

רונן – אפשר בהחלט להגיד שיושבי הבלוג מבינים משהו או שתיים בענייני כדורגל, כמו בחירת הבלוג, פורלאן הוא המצטיין של המונדיאל, אחריו שסיידר ובמקום השלישי וייה.

מולר מלך השערים, ואחריו וייה וסניידר.

השוער הוא קאסיס.

והשחקן הצעיר המצטיין הוא תומס מולר.

ברכות לזוכים.

בונד ג בונד 12 ביולי 2010

אחלה מונדיאל.
הפתעות, דרמות גדולות, סיפורים טובים… חבל שנגמר. נכון, הזוכה לא הבקיעה הרבה, אבל הפגינה שליטה מלאה ומשחק משובח. יכול להיות שהסטירה השוויצרית באה להם בדיוק בזמן.

סטטיסטית, לא ניתן לערער על כך שפול התמנון הוא המצטיין בטורניר.

גמל אדום 12 ביולי 2010

יש תואר כלשהו שפויול, צאבי ואינייסטה לא זכו בו?
אם אני לא טועה לקסיאס חסר גביע ספרדי

תומר 12 ביולי 2010

כנראה שרק גביע הקונפדרציות (אם אתה מחשיב אותו)

ארנון 12 ביולי 2010

מילה טובה לפברגאס, שישב על הספסל כמעט כל המונדיאל, נכנס בדקה ה-87 במקום צ’אבי אלונסו, וב-33 דקות הספיק:
להחטיא ממצב מצוין(היה חייב למסור לוייה) אחרי כדור גדול של אינייסטה.
למסור כדור גדול שהשאיר את אינייסטה לבד ברחבה.
לפרוץ מהמרכז במבצע נהדר ולהחטיא מ-17 מטר.
לבשל גול מכריע.
אולי היה שווה להתייבש על הספסל.

אביאל 12 ביולי 2010

בגלל זה קוראים לו סן איקר קאסיס…

אביאל 12 ביולי 2010

אוי, טעות במקום, אמורה להיות לתגובה 127 של העוגיה…

Blue2 12 ביולי 2010

לא ייאמן שייבשו אותו מונדיאל שלם.

בונד ג בונד 12 ביולי 2010

ושמחתי על הבחירה! בדיוק הסדר שרשמתי.

cookie-monster 12 ביולי 2010

סתם שאלה. כמה מכם היו מסכימים שלאיקר היה מזל לעצור את הבעיטה ההיא עם הרגל אחרי שהימר עם הגוף לכיוון השני

ארנון 12 ביולי 2010

בדיוק כמו שהשוער ההולנדי ctrl-v Stekelenburg עצר את פברגאס בהארכה.

רמי וייץ 12 ביולי 2010

הנבחרת היחידה שנשארה בלתי מנוצחת במונדיאל הזה היא ניו זילנד.

עומר ח. 12 ביולי 2010

הגעתי לפני שעה קלה לאמסטרדם (את המשחק ראיתי דווקא באוטרכט) והגעתי מיד למסקנה שאם כבר להיות מיואש, אז זהו המקום. הרחובות מלאים בצבע הכתום, וההולנדים חזרו די בקלות למצב הצבירה שהם מכירים, אחרי אופוריה של כמה שבועות.
אם אינני טועה אז הולנד היא הנבחרת היחידה מאז 1962 שמפסידה בגמרים מבלי שיש לה תואר מלפני כן, מה שכמובן הופך את הכאב לגדול הרבה יותר. מי ייתן ובברזיל 2014 יתוקן העוול ההיסטורי…

ויכסלפיש 12 ביולי 2010

הטענה ההולנדית נשמעת מגוחכת: אם אינייסטה בנבדל בזמן שטורס מנסה למסור לו, אבל בעצם מוסר לפאברגס, ואז אינייסטה כבר לא בנבדל ומבקיע, מה זה רלוונטי איפה אינייסטה כשטורס מוסר לפאברגס?

הופ 12 ביולי 2010

היה מרגש לראות את קסיאס בסוף. והנה עוד רגע יפה שלו
http://www.marca.com/blogs/el-otro-mundial/2010/07/12/casillas-se-comio-a-besos-a-carbonero.html
לא הצליח לעצור את עצמו ואני מבין אותו, תחשבו מה זה להתאפק טורניר שלם כשחברה שלך(ועוד כזאת חברה!) מסתובבת לך כל הזמן מול העיניים

קורא אדוק 12 ביולי 2010

בתור צופה נייטרלי:
ספרד הנבחרת הטובה והדומיננטית בעולם,היא אלופה ראוייה.

ואני אחזור על דברים שאני חושב שרשמתי פה כבר פעם או פעמיים,כשאיקר קסיאס קם על הצד הנכון הוא השוער הכי טוב שראיתי בחיי עד כה (כלומר שנות תשעים ומעלה)

יותם מ 12 ביולי 2010

מאז אנגליה 66, לכל הזוכות יש עבר פשיסטי/אוטוריטרי/דיקטטורי. אולי זה המתכון?

Blue2 12 ביולי 2010

אז איראן בונה לעצמה את העתיד הספורטיבי עכשיו?

בונד ג בונד 12 ביולי 2010

מעניין.
איך אנחנו ממנפים את זה?

בני תבורי 12 ביולי 2010

עוד קצת מאחזים ומחסומים בגדה…

גמל אדום 12 ביולי 2010

מ1 עד 10 אתם מגזימים 13

עזי 12 ביולי 2010

יותם – מאות שנים של קולוניאליזם , שעבוד ועבדות , ואני מתכוון לאנגליה, גרועים בהרבה מאיזה דיקטטור שעולה בהפיכה צבאית או מלחמת אזרחים.

גיל 12 ביולי 2010

ושוב חכמת ההמונים מוכיחה את עצמה. סדר הזכייה בשחקן המצטיין בבלוג זהה לזה שנבחר בסופו של דבר בטורניר עצמו. אפשר לחסוך להבא את הבחירות הרשמיות.

גיל 12 ביולי 2010

לגבי השיפוט: אני חושב שהאשמה היא במי שמינה את ווב. היה ברור שהוא יהיה תאטרלי ושיהיו המון כרטיסים צהובים. לזכותו יאמר שהוא ניסה להרגיע את המשחק והתאפק עם האדום אבל היה חייב להוציא אדום על בעיטת הקראטה במחצית השנייה ואז אולי הייתה נחסכת מאיתנו ההארכה. גם לאי שריקת הקרן אין סליחה למרות שההולנדים יכולים להתבכיין עד מחר, זה לא מה שהוביל לשער.

Blue2 12 ביולי 2010

זה היה משחק לא כל כך נעים לצפיה ועם יותר מדי עבירות ועצירות, אבל מאוד שימח אותי שלראשונה בהארכה במעמד מחייב (עד האדום של הייטינחה) ראית שתי קבוצות שפשוט לא רוצות להגיע לפנדלים.

הגיע הזמן שהפנדלים יקבלו את המעמד של ברירת מחדל, ולא פתרון נוח לקבוצות שמפחדות לדאוג לגורלן בעצמן.

אבי 12 ביולי 2010

מקרה קלאסי של "השפיץ של הנעל" – זה משחק שיכל להגמר לכל כוון. אני ממליץ לא לבנות תיאוריות היסטוריות על שער בדקה ה-116.
.
ולא היה משעמם, למרות מיעוט השערים; היה מאבק אמיתי בין שני כוחות חזקים. הולנד בעצם 'ניצחה' טאקטית במשחק (רק חבל שלא ממש בתוצאה…): אף נבחרת לא הצליחה לבטל ככה את משחק החזקת הכדור הספרדי; ב-50/60 דקות שבלב המשחק הם ממש שלטו. אם רק היו מבקיעים… אילו רק ואן-פרסי היה בכושר (כן,לא רק טורס לא פגע), אילו רק ואן-ניסטלרוי היה שם על הספסל בדקה ה-60 לשמש כשפיץ אמיתי… הכל יכל להיראות אחרת.
.
הכניסה של פאברגס באמת היטתה קצת את מאזן הכוחות לכוון של ספרד, אבל שוב, היה משחק שקול, והמקריות – שרבים מאוהבי המשחק לא נותנים לה את הכבוד הראוי – שיחקה בכולנו כרגיל.
.
אינייסטה ניצח בשני מהלכים עוקבים (שח-מט, כמו שאומר בוני): ראשית הצלילה המכוערת והאופיינית שסחטה אדום, ואז שער הקלאץ' האופייני, מתוך החלל שנבקע בהגנה ההולנדית. גאוני.

תומר ש 12 ביולי 2010

יסלח לי אינייסטה כובש שער הניצחון, אבל הוא הגורם לאוננות היתר הספרדית עם הכדור. ססק במקומו בהרכב והמשחק הזה נגמר עוד לפני המחצית. וכנ"ל לגבי שאר המשחקים המשמימים של ספרד – ססק הוא השחקן הקשר היחיד שחושב איפה וייה נמצא, ולא איפה צ'אבי.

תומר ש 12 ביולי 2010

ועכשיו כשהתחרות השולית הזו הסתיימה, אפשר לעבור לדבר האמיתי סוף סוף – סיבוב המשחקים של מנצ'סטר יונייטד באמריקה

יואב 12 ביולי 2010

* צ'אבי זה סוף הכדורגל.ממש.אני אפילו לא יודע למי להשוות אותו אבל הוא בלתי מנוצח ולקח כבר הכל. מחשב אנושי שיכול לשחק בכל מקום, לא טועה והכי עומק בעולם אם עושים לו תנועה.כדור העומק שלו בנגיעה אחת שהובילה לאדום- אולי המסירה של הטורניר.כל שאר ספרד זה הסיידקיק שלו(בוודאי אינייסטה).שחקן היסטורי לפחות.
* תיקו שלוש בקרב החשוב באמת בין ליברפול ליונייטד.שמרנו על הבית כבר מהרבע. כבוד.
* אני מקווה שהמסך ירד סופית על העונה הזאת וכל הקללות שלה.שיפתח חדש.
* קצת התרגשתי בשביל קאסיאס.הוא לא שלט ברגשות שלו כשהמשחק עוד היה חי.לא זוכר מראה כזה. שוער וספורטאי עצום.
* ראול.קורבן של דור פחות מוכשר. לא שותף לדור הזהב הגדול ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי.טיימינג זה לפעמים הכל.אוהב אותו ממש.
* פורלאן הוא בחירה ראויה ונהדרת. מתוך כל הקולקטיב הוא זרח. קלאסה.
* הרננדז, סולשיארי בלוק ואולי גם בקרח בורידים. ברוך הבא.

YairN 12 ביולי 2010

Yoav Puyol is not anyone's sidekick!

In the last 2 tournaments (Euro and WC) spain did not conced a goal in a knockout match.

יואב 12 ביולי 2010

לא התכוונתי לזלזל באף אחד, בטח לא בשחקני אלופת העולם.כולם בוודאי ראויים וטובים בתפקידם.אבל זאת ההצגה שלו לגמרי.זה קורה איך שהוא רוצה.
הוא גם המוח וגם הלב, הוא גם האחראי לשישים וחמש אחוז החזקת כדור הרגילה(ברצלונה או ספרד), הוא האחראי לזה שלא מתקיפים הרבה את פויול(סמל ולב אבל לא בלם ענק בעיני).כשעשו איתו תחרות ריצה היום, הוא היה נתון רק לחסדיו של רובן(ונגד אינטר-זה לא היה מוצלח יותר).
יש לי מקבילות מההיסטוריה לכולם(כולל שאר הנבחרות, מי טוב יותר, מי טוב פחות). אין לי מקבילה לצ'אבי. לא יודע למי להשוות אותו בכלל.זאת קטגוריה וליגה אחרת לגמרי.

הופ 12 ביולי 2010

יואב – מסכים עם כל המלים לגבי צ'אבי, ומזדהה עם הרגש שביניהן.

הופ 12 ביולי 2010

ולגבי המקבילה, השם הראשון שקפץ לי לראש הוא זידאן ועכשיו אני רואה שגם אחרים (זאב אברהמי) חושבים ככה, אז אולי יש בזה משהו

צור שפי 12 ביולי 2010

ועכשיו – למשחק החשוב באמת של השבוע – הפועל נגד הבוסנים.

מיקו המקורי 12 ביולי 2010

מותר להיות בעד בוסניה או שזה לא פוליטיקלי קורקט?

צור שפי 12 ביולי 2010

בתור אוהד הפועל אין לי בעייה שתהיה בעד הבוסנים. אנחנו פלורליסטים (עד שזה מגיע למכבי ת"א כדורסל…) וחוץ מזה אנחנו נגד תקינות פוליטית.

אילי מנינג 12 ביולי 2010

יש פה לחלק מהמגיבים פיצול אישיות. קודם חוגגים את הניצחון של מוריניו, וטוענים אלופה ראויה. עכשיו כשנבחרת ספרד מבטלת את גרמניה, ומנצחת את הולנד (שניצחה את ברזיל) זוכה בלי תצוגה התקפית, אלא עם המון אופי, ובניהול טקטי מזהיר, יש בעייה עם הזכייה. אחרי דיון אינטר חשבתי שהמטרה בכדורגל היא הנצחון, ולא תצוגות התקפיות. ספרד היתה הנבחרת הכי חזקה בטורניר, העליונות שלה לא היתה מוטלת בספק בשום משחק (להזכירכם פורטוגל יצאה תיקו עם ברזיל במשחק שקול), ושיחקה בסגנון שלה עם התאמות הגנתיות. ברזיל שינתה את סגנונה ללא הכר ונענשה על זה ברגע שנכנסה ללחץ. זו אליפות ראויה, למונדיאל שהיה מהנה הרבה יותר משני קודמיו. גם הגמר היה טוב לאין שיעור מרוב הגמרים מאז 1986. אל תתנו לאהדה שלכם לשנות את המציאות שאתם רואים. גם אני כואב את ההפסד של הולנד, אבל זה לא צריך לשנות את הגישה.

גיל 12 ביולי 2010

אילי, זה שספרד הייתה הכי חזקה זה ברור אבל זה לא אומר שהכדורגל שלה יפה. אני דווקא רואה קשר בין אינטר לספרד בזה ששתי הקבוצות מכתיבות משחק שמתאים להן. אני לא מתלהב מאחזקת כדורגל אינסופית וחסרת תכלית שלא מובילה למצבים כמעט. 4 תוצאות של 1:0 זה משהו מרשים? העליונות שלה דווקא הייתה מוטלת בספק במשחק נגד שוויץ הייתי אומר.

מה שכן, זו בהחלט האלופה הראויה למונדיאל הזה. מונדיאל שהיה בעיקרו הגנתי עם מעט מדי כדורגל התקפי. הגמר היה די זוועתי והוא ממשיך סדרה של גמרים חלשים. החגיגות מסנוורות את העובדה שלא ראינו כדורגל גדול במונדיאל הזה ולדעתי צריך לערוך שינויים מהותיים במשחק וגם בטורניר עצמו.

עופר 12 ביולי 2010

לא מובילה למצבים?
ספרד הגיעה להמון מצבים, אתמול ובשאר משחקי הטורניר.

גיל 12 ביולי 2010

היא לא הגיע להרבה מצבים. בטח לא כתוצאה ממשחק מסודר. הרבה מהמצבים מגיעים מבעיטות חופשיות או קרנות.

עזי 12 ביולי 2010

ספרד הגיעה לפחות מצבים מהולנד ובעטה למסגרת פחות מהולנד. ספרד מאוננת גם כשהיא יכולה לזיין – ייסלחו לי נשות הבלוג על השפה. זה חטא בל יכופר.

עופר 12 ביולי 2010

עזי – ראינו אותו משחק?

לפי אתר פיפא:
ספרד בעטה 18 פעמים לשער, 6 למסגרת
הולנד – 13 פעמים לשער, 5 למסגרת

טל 12 ביולי 2010

הספרדים הגיעו אתמול ל8-9 מצבים מעולים. ההולנדים לשלוש.

אילי מנינג 12 ביולי 2010

זה לא יפה זה כן מרשים. גם מול שוויץ העליונות לא היתה מוטלת בספק.מבחן התוצאה הוא לא המבחן היחיד, שוויץ שיחקה בונקר, ובניגוד לבונקר של אינטר, ספרד הגיעה להזדמנויות רק פספסה בלי סוף

גיל 12 ביולי 2010

אבל גם הבונקר של אינטר מרשים. לא תמיד העליונות שלהם גדולה. במשחק אתמול העליונות שלהם כן הוטלה בספק וזה היה יכול ללכת לכל כיוון. וארבע תוצאות של 1:0 לא יכולות להעיד על עליונות מוחלטת.

אילי מנינג 12 ביולי 2010

אני מסכים שהמשחק מול הולנד היה הקרוב ביותר. עזי – מה שאתה מתאר קרוב יותר לברסה מאשר לנבחרת ספרד במונדיאל. הם הניעו את הכדור הרבה פחות מאשר ברסה. וברסה כן מגיעה למצבים.

דווקא בגלל מה שגיל אומר, אפשר לראות ששתי הנבחרות החזקות הגיעו לגמר. היה מרתק לראות אם ספרד היו מצליחים לעשות סוויץ' אם רובן היה מכניס את המצב שאסור היה לו להחמיץ

גלן 12 ביולי 2010

אילי- אתה מבלבל יקירי. בסן סירו הייתה תצוגה מדהימה שתזכר לדורות 3:1 היה שם וכולו עוצמה ונחישות. הקומפלט היה בנאו קמפ עם משהו כמו 1-2 הזדמנויות בלבד למכונת התקפה שהיא ב10 רמות טובה מנבחרת ספרד הנוכחית. ושם אפילו לא "חגגנו" ניצחון של מוריניו אלא סיום מסע אוננות מול הגנות שאיתגרו אותה. באותה מידה עם ברצלונה הייתה שוברת את מורינו היינו מתמוגגים ממושלמות התקפית.
ואתן לך עוד דוגמה: הבונקר ל איטליה בחצי יורו 2000 לא גרם התמוגגות כי הוא לא היה בכללל מושלם אלא מכוער למרות התוצאה. למה? כי היו בו 2 פנדלים שהיו צריכים לגמור עניין. איכות לא הייתה בזה ואין בזה פיצול אישיות כלל וכלל.

וספרד-אין בכלל ספק על מצוינות טקטית של הנבחרת הזאת. זה פשוט כמו שרונן אומר אין משחק שלהם שייכנס לפנתאון ובתור פריק מונדיאל שעוד יכול לשחזר לך את הגול של גרציאני מול קמרון או איפה הייתי בשער המהיר של צרפת ב78 זה חבל. גם אין פה האשמה נגדם כי לטנגו צריך בדר"כ שניים.

ובכלל לאחרונה (ולאו דווקא אתה )יש פה טרנד מעצבן לחשוב שכלם צבועים, כלם מוטים, כלם משוחדים וכלם לא ראו כדורגל מימי חייהם אם הם חושבים אחרת ממך. אני לא מסכים פה עם המון דעות ואולי לפעמים אני גם חושב שמישהו צבוע אבל לנפנף בזה כל שנייה מייתר את הדיון.

גלן 12 ביולי 2010

אם ברצלונה…

אילי מנינג 12 ביולי 2010

גלן – לא התכוונתי לרגע להצטרף לטרנד הצבועים. אני מסכים איתך שלא היה משחק מרגש של ספרד (היה פוטנציאל בגמר אם היה נופל שער מוקדם הולנד היו היחידים שהתקרבו להתנגד לספרדים) אבל ספרד השיגה את שרצתה תוך הפגנת דומיננטיות שאני לא זוכר מהזוכות האחרונות. ספרד מראש הקריבה את העליונות ההתקפית אך העליונות ההגנתית שלה היתה ברורה.
אני לא מאלה שנהנו מהבונקר של אינטר בברסה בגלל שאינטר עם השחקנים שלהם, לא ניסו בכלל לשחק עם הכדור. אבל לא כפרתי לרגע ביכולת ההגנתית שלהם.

אביעד 12 ביולי 2010

אילי, במקרה מוריניו הטענה הרווחת הייתה שלגיטימי לעשות מה שאינטר עשתה וזה לא סוף הכדורגל. במקרה הזה הטענה היא שהמשחקים של ספרד משעממים. אין שום קשר בין השניים.
גלן, הטרנד האמיתי הוא לקשר הכל למוריניו ואז להסביר שמי שתמך בזכותו של מוריניו לשחק בונקר לא צריך/יכול/זכאי לתמוך ב(השלם את החסר).
ספרד זכו בצדק. הם היו הכי יציבים, ההגנה שלהם לא ספגה בכל שלב הנוק אאוט, הם ניסו לנצח כל משחק ולא שיחקו בשום שלב על תיקו. הם פשוט לא ריגשו מי שלא אהד אותם מלכתחילה. כיוון שהם לא חייבים אין עם זה בעיה.
אה, הם גם אחראים לאחד הרגעים המכוערים בטורניר (אולי המכוער שבהם): במהלך השער השני מול צ'ילה טורס זרק את עצמו מחוץ לרחבה. חצי משחקני ספרד הלכו לחגוג עם אינייסטה, החצי השני העדיף ללכת לשופט לדרוש צהוב שני (ואדום) ל"מכשיל" שאכן ניתן.

אילי מנינג 12 ביולי 2010

אביעד – כל מה שאני טוען הוא שאנו צריכים להחליט מה אנחנו מחפשים בכדורגל. אותי הבונקר של מוריניו לא רק שלא ריגש אלא עיצבן (אני מתאר לעצמי שזה שרציתי שברסה ינצחו הוסיף לתחושה). אני רק לא מבין איך אפשר להעריך את מה שאינטר עשו ולא להעריך את הדומיננטיות הספרדית. דרך אגב אחרי שהורידו את הקוף מהגב, נראה לי שבמונדיאל הבא הספרדים יקחו יותר סיכונים. ואתה טועה לגבי הטרנד. הוא דווקא היה חזק במקרה לברון למרות שלא היה כל קשר למוריניו.

גיל 12 ביולי 2010

אני אומר לך למה. בגלל שהבונקר של אינטר שוחק נגד הקבוצה שהוכתרה להכי טובה אי פעם והיה כאן משחק במימדים היסטוריים. היה כאן משחק של פילוסופיות משחק הפוכות. לעומת זאת מספרד לא ראינו שום דבר היסטורי. סתם אחזקת כדור שלרוב לא מובילה לכלום. היריבה שלה הייתה אפילו יותר גרועה ובעיקר כסחנית. חבל שברזיל לא הגיעה לגמר כי אז היה הרבה יותר מעניין בעיניי.

איש 12 ביולי 2010

אז מה אם הספרדים מחוייבים למשחק מסירות ולהגיע למצבים (לא בדקתי אבל הם בטח הגיעו להכי הרבה מצבים בטורניר). מחוייבות למשחק התקפי נגמרת בגולים, לא בסטטיסטיקה של אחזקת כדור ומסירות. כל המשחקים של ספרד בטורניר היו פיהוק מתמשךואתמול הם ראו שיש עוד אנשים ערים בקהל אז משכו גם להארכה. אלופה ראויה אבל מבישה.

איתן 12 ביולי 2010

קבוצות לא מסתגרות נגד ספרד, זאת היא שכופה עליהן את ההסתגרות. הלחץ על הכדור והשליטה במרכז מכריחה את היריב לחזור לאחור, לוותר על הנעת כדור ולבעוט למעלה בתקווה שיקרה משהו. כשמדובר בקבוצה כמו אינטר עם שחקני קוו אחורי טכניים שלא נבהלים מלחץ ועם מיליטו בכושר שיא ועם אטו זה נגמר במתפרצות קטלניות. רובן לא עמד בלחץ בשתי ההזדמנויות שהיו לו (השנייה הייתה רק חצי הזדמנות). רק בהמשך הולנד הצליחה להשתחרר מעט ועדיין המשחק היה בשליטה ספרדית כמעט מוחלטת.
לא מכיר את ואן פרסי מהליגה (חוץ מכמה גולים יפים בתקצירים) אבל היכולת שהפגין לאורך המונדיאל רחוקה מלהספיק ברמות האלה. גם המחליף שלו אילייה חלש.
הדרך שבה שחקני העל מתבלטים בטורניר כזה מזכירה לי את הדרך שבה חיפשו זהב בנהרות בבהלה לזהב. מסובבים במהירות את הקערה ורק הזהב הכבד נשאר, החול והאבנים מתפזרים סביב. ככל שהאינטנסיביות במשחק עולה רואים מי השחקנים שבאמת בנויים לרמות האלה לעומת האחרים שמתאדים.
מדברים כאן כמעט אך ורק על צ'אבי ובעיניי אינייסטה הוא האיש. אין לו את האלגנטיות של צ'אבי שנראה כאילו אינו מזיע, אבל ככל שהמשחק התקרב לרגע ההכרעה הייתה הרגשה שמי שיעשה את זה זה אינייסטה. היו רגעים בהם נראה היה כאילו יש 3 אינייסטות במגרש, וממש לא משחק לרוחב כמו שנכתב כאן, אלא כל הזמן קדימה אל השער, תשוקה אדירה לנצח שמדביקה גם את האחרים.

ראזא 12 ביולי 2010

שני ספורטאים שנולדו ב 1984
תשוו מה כל אחד מהם עשה בחודש האחרון.
אני יודע עם מי אני הולך. (ומי הולך איתי).
(ולמי שלא הבין : לברון ואינייסטה)

אביעד 12 ביולי 2010

אילי, אני חושב שאנחנו לא משדרים על אותו גל… "לגיטימי", "מעריך" וכיו"ב אינם תיאורים שסותרים את "משעמם" או "לא מרגש". אני מאוד מעריך את ספרד, הם פשוט לא ריגשו בטורניר, כיוון שהם גם לא חייבים אז אין כאן שום בעיה.

תומר חרוב 12 ביולי 2010

אילי, זה לא שמעצבן איך שהספרדים שיחקו. הם הציגו תוכנית משחק לגיטימית ועל היריב להתמודד איתה. זה מעצבן שכשספרד עושה את זה אז זו מחויבות לכדורגל התקפי וכשמוריניו עושה את זה אז זה סוף לכדורגל.

הופ 12 ביולי 2010

אבל יש איזושהי חשיבות לתוכן התכנית הזו, לא?

Comments closed