ענף הספורט ״כדורסל אירופי״

ומכבי היא אימפריה בענף הזה

NEBL-Spalding-basket-ball

בכדורסל האירופאי אוהבים מאד לשאול למה בשלוש נקודות יתרון האמריקאים לא עושים פאול. משהו שאולי עלה לסן אנטוניו באליפות אחת ונתן ללברון ג׳יימס אחת נוספת.

אז לי יש שאלה לכדורסל באירופה: חשבתם פעם למה קבוצה אמריקאית משחקת מול 20 אלף צופים לפחות 82 פעם בשנה? ועוד שאלה: האם בדיון שהיה לאחרונה בדיון על שינוי פורמט היורוליג כדי להגדיל את החשיפה וההכנסות עלתה שם הצעה לפיה תמיד ישחקו כדורסל?

נ.ב. ואל תספרו לי על טנקינג. פילדלפיה מתאמצת והטנקינג הוא ברמת הסגל. ובעלי הקבוצות ה-י-ר-י-ב-ו-ת כפו על פילדלפיה למנות את ג׳רי קולנגולו ולהתחיל להיות קבוצה.

האמת? הם ביישו את המדינה. כי כאן זו לא שאלה מי שיחקו. כי אנשים מקבלים מכך תמונה של רוח הספורט הישראלית.

לשלם בשביל הגנה?
המקום בו דוראנט נמצא

145 Comments

ניר לוי 17 בדצמבר 2015

מה שהיה בדקות האחרונות מביך בכל מובן אפשרי וראוי לקנסות כבדים (לשני הצדדים).
ועדיין – זה לא מחלה אירופאית, האק-אה-שאק (או ד'אנדרה, או הווארד), והחטאות מכוונות מהעונשין היו גם באן בי איי. לא זה מה שמבדיל בין היורופח לאנ. בי. איי

דורפן 17 בדצמבר 2015

האק דה שאק והחטאה מכוונת (כדי לקחת ריבאונד) הם במטרה להשיג ניצחון.

רועי 17 בדצמבר 2015

גם מה שמכבי עשתה.

edgecator 17 בדצמבר 2015

ומה שמכבי עשתה היה לאיזו מטרה – להפסיד ולעוף מהיורוליג?

איציק 17 בדצמבר 2015

גם מה שהיה היום, המטרה היתה להשיג ניצחון, רק ניצחון של 11 נקודות. בשביל זה היה צרחף הארכה. אין שום הבדל.
צריך לחשוב על פורמט שבו לא יהיה צורך בהפרש סלים.

יריב 18 בדצמבר 2015

צריך פשוט לקבוע שבחישובי הפרשי סלים ניצחון בהארכה נחשב לנצחון בהפרש 0. (אפשר להכניס את ההפרשים בהארכות כשוברי שיוויון נוספים).

איתן 18 בדצמבר 2015

+111

ניר לוי 17 בדצמבר 2015

גם פה. זה שהחוק אומר שניצחון ב10 והפסד זה אותו דבר יוצר מצב כזה.
בשורה התחתונה, או שתיתן פאול טכני על החטאות מכוונות או כדרור בלי מטרה כמו שפארמר עשה, או שבמקרים כאלה אין הארכה בשיוויון (כמו שעושים במשחקי בית-חוץ). בכל מצב אחר- הדרך למקסם את סיכויי הניצחון עוברת בהארכה.

ואני לא מגן פה על מכבי, מה שהיה היום היה מביך (לאורך כל המשחק, ובעיקר בסוף)

ניר לוי 17 בדצמבר 2015

ולהוסיף על זה – באנ.בי.איי. אין שום סיטואציה שבה עדיף ללכת להארכה ולא לנצח (או עדיף להפסיד ולא הארכה, מהצד של דרושפאקה שלא היו נקיים פה).
אם היה כזה- אני ממש לא בטוח שלא היה שימוש בזה.
ועוד משהו- למה קוואטרבק שזורק את הכדור החוצה כדי לא לחטוף סאק למרות שאין סיכוי שמישהו יתפוס זה שונה מהחטאה בכוונה?

פורד פרפקט 18 בדצמבר 2015

לא חבל על הקווטרבק?

דורפן 18 בדצמבר 2015

כן – זה שונה כי הוא מרוויח שמונה-שבעה יארד שזו מטרת המשחק.

נכון שאין סיטואציות באמריקה בהן לא שווה לנצח (בהתעלם מהגרלת הדראפט) – ועדיין בסופו של דבר יש אתיקה. למשל בראגבי יש אתיקה, שכמעט כולם מכבדים אותה, שלא מביימים פציעות. בכדורגל אין אתיקה כזו – וזה חבל ומביש. בדומה נראה לי שצריכה להיות אתיקה שלא מגיעים למצב בו שתי הקבוצות לא מנסות לקלוע.

רפאל 18 בדצמבר 2015

כשראיתי את הדקות האלה, קיוויתי שיעשו למראית עין ואולי איכשהו יגיעו להארכה ושם יהיה נס ( לא כאוהד מכבי, סתם כאחד שנוח לו לשמוע כדורסל ברקע בימי חמישי ).
למרות שמבחינה הגיונית מכבי יכלה לקלוע סל עצמי במהלך האחרון, עדיף שלא עשתה כך כי לטווח הארוך זה היה מזיק ולא היינו שומעים את הסוף.
בינתיים היורוליג יצטרך לעשות חושבים איך לסתום את הפרצה בחוק הספציפי הזה.

בפרספקטיבה רחבה ובמבט היסטורי על מקרים נוספים מהספורט- זה היה 'עיוות' יחסית בינוני, לא משהו יוצא דופן במיוחד.
הטורקים הרי המשיכו לנסות לקלוע במצב של שוויון ומה שמכבי עשו הוא לנסות לקחת את המשחק לעוד חמש דקות בו יעשו בליץ של 11 הפרש. הרגולציה הנוכחית עודדה אותם לנהוג כך, לטעמי לא מתבקש או הכרחי לבוא בטענות אל השחקנים שפעלו לפי הוראות ובהקשר ראציונלי במצב ספציפי זה.
אפשר וצריך לצפות ממקבלי ההחלטות להיות מודעים לסיטואציות כאלה ולנסות למנוע אותם עם חשיבה הגיונית וכמה סעיפים למטרה זו.

דניאל 18 בדצמבר 2015

סל עצמי מכוון זה עבירה טכנית.

משה 18 בדצמבר 2015

אני לא בטוח שזה טכנית. וגם אם כן מה היה קורה ואם היו מקבלים טכנית??? כבר ירדו לזנות.. היו חייבים לנסות.

עומר ה 18 בדצמבר 2015

סל עצמי הוא עברה. הוא לא נחשב והכדור עובר לקבוצה השנייה

גיא זהר 18 בדצמבר 2015

ובאן.בי.איי לא אוהבים את זה וכבר פעלו בנידון (בשתי הדקות האחרונות פאול רחוק מהכדור נחשב מכוון) ומעריך שיפעלו עוד – זה פוגע ברייטינג.

סביח 17 בדצמבר 2015

מביך, מביש, מצחיק. מעניין כמה אוהדים עתדיים מכבי ת"א הפסידו בעקבות מפגן הלוזריות הזה.

ניתאי 2 17 בדצמבר 2015

סביר להניח שאפס.

עומר ה 18 בדצמבר 2015

אותי מעניין מה fox חושבים על זה ואיזה ערך זה מבא למותג שלהם

גיל 17 בדצמבר 2015

אני לא מבין, אם אתה יודע שזה גרוע וזה היה צפוי להיות גרוע, למה בכלל לצפות בזה?

רועי 17 בדצמבר 2015

נו באמת… אל תספרו לו על טנקינג.
לקראת סוף העונה הקבוצות שבמקומות האחרונים ממש, אבל ממש לא עושות שום מאמץ בשביל לנצח.
אל תספר לנו סיפורים.

S&M 17 בדצמבר 2015

רוח המועדון היא הרוח של שמעון מזרחי: הכל כשר למען הנצחון (או ההפסד).

עידן. 17 בדצמבר 2015

אני ממש לא מתבייש בדקות האחרונות של מכבי (בשאר המשחק ובעונה דווקא כן…), עשו מה שצריך בשביל לנצח ועשו את זה במסגרת החוקים.

אגב, קצת מגוחך לפאר את הספורטיביות של הNBA אחרי הפליאוף האחרון וההאק דה מי שלא שיחק שם (שיטה ששוכללה אגב ע"י המאמן האהוד והמוערך פופוביץ).

אני מוכן לחתום כאן עכשיו שאין מאמן באירופה או בארה"ב שהיה פועל בצורה אחרת בסיטואציה כזאת (אפילו לא ארז אדלשטיין הצדקן).

עידן. 17 בדצמבר 2015

אגב, בעצם כשאני חושב על זה ההאק דה שאק גרוע בהרבה ממה שקרה הערב, כי כאן אני מפריע לספורטיביות של המשחק באופן שמשפיע רק עליך- אתה נמנע מלקלוע סלים. בשיטת ההאק דה … אתה פוגע בחוסר הספורטיביות שלך בקבוצה היריבה וביכולת שלה לתפקד על המגרש.

ישי 17 בדצמבר 2015

האק א שאק בNBA הרבה יותר גרוע מבאירופה (כמו שבלאט כבר אמר).
בNBA מפסידים משחקים בכוונה בשביל מקומות בדראפט.
כך שהתיאוריה שלך נשמעת די קשקוש.

רועי 17 בדצמבר 2015

אני מבקש לא להפריע לדורפן בחגיגת האוננות על הספורט האמריקאי.

S&M 17 בדצמבר 2015

חלאס עם חוסר הלוגיקה בטיעונים. יש הבדל בין לעשות דברים בנסיון לנצח, לבין לנסות להפסיד ולהחטיא בכוונה.

רועי 17 בדצמבר 2015

מה בדיוק עושות קבוצות ה NBA שכבר איבדו סיכוי לעלות לפלייאוף ?

רפאל 18 בדצמבר 2015

הן בטח לא מכריעות את האלופה.
זה כבר משהו.
צריך למצוא דרכים יצירתיות לסתום את הפרצות בחוקים, זה הכל.

עומר ה 18 בדצמבר 2015

הם משפיעות על המאזנים של הקבוצות ויכולות להשפיע לאיזו קבוצה יהיה יתרון בייתיות. זה יכול להיות מאוד קריטי.
שלא לדבר שקבוצה ששיחקה נגד קבוצה כזאת לפני הטנקינג והפסידה יכולה לא להכנס לפלייאוף כי קבוצה אחרת תנצח אותם בקלות.
לא ספורטיבי

ישיק 18 בדצמבר 2015

רואים כל הזמן החטאות עונשין בכוונה במשחקים כדי להרוויח עוד כדור, מה ההבדל בין זה למה שקרה היום? חוסר הלוגיקה זה להבדיל ביניהם כאילו זה משהו חדש.

אלון 17 בדצמבר 2015

כדורסל אירופאי זה ענף מת.
בלי קשר אני ממש לא מסכים איתך(אולי לראשונה)
מה ההבדל בין זה לבין האק א שאק? או לכרוע ברך ולהוריד 2 דקות אחרונות בפוטבול.? או לשחק על אפס אפס הכדורגל. הכל מסריח אבל כשר. ככה זה ספורט מקצועי

S&M 17 בדצמבר 2015

בהאק אתה מנסה לנצח, לא מחטיא בכוונה. זה ההבדל.

רועי 17 בדצמבר 2015

למה לא ? מכבי ניסתה להגיע לשיווין על מנת לנצח את המשחק 11 הפרש.

ניר לוי 17 בדצמבר 2015

גם פה זה נעשה במטרה לנצח (בעונה, לא במשחק). מה שגורם לכל המצב המעוות הזה שניצחון בשתיים שווה פחות משיוויון. משהו בשיטה של הפרשי סלים דפוק, אין ספק

אלון 17 בדצמבר 2015

אין ספק שהחוקה פה דפוקנ ויש פאק.
אבל שאתה צריך לנצח אתה צריך לעשות הכל במסגרת החוקים.

עידן. 17 בדצמבר 2015

גם כאן אתה מנסה לנצח. דקה לסיום היית מעשית במינוס 10. הרצון להגיע להארכה נבע מאותו ניסיון לנצח.

אגב, אמרת שצורת המשחק נבעה מרוח המועדון של מזרחי, אז ממה נבעה צורת המשחק של דרושפקה? כי גם היא פעלה באופן דומה ולא אין את דון שמעון בראש.

איתמר 17 בדצמבר 2015

מכבי החלה לנסות להגיע להארכה מוקדם מדי וגרמה לתורכים להתעורר ולהבין מה היא מנסה לעשות.
זה מהלך שמכבי היתה צריכה להתחיל בתוך הדקה האחרונה.

אלון 17 בדצמבר 2015

עם זה אני מסכים
גם אם הם היו מתחילים חצי דקה לסוף אף אחד לא היה םוצה פה

ישיק 18 בדצמבר 2015

ברור שמכבי ניסתה לנצח, אתה באמת חושב שהיא ניסתה לעוף מהמפעל?

רועי 17 בדצמבר 2015

וגבי כמות הצופים- מאותה סיבה שבליגה האנגלית יש עשרות אלפי צופים כל משחק, ובליגה הישראלית לא.
זה הרי ברור שהכדורסל ב NBA טוב יותר מהאירופאי,השחקנים הכי טובים משחקים שם. מה בדיוק אתה מנסה לחדש לנו כאן ?

עופר ג. 17 בדצמבר 2015

אני לא בטוח שכל קבוצות הnba משחקות מול אולמות מלאים. למעשה, אני בטוח שלא, פשוט הבמאים לא מרימים את המצלמות ליציעים העליונים שבדרך כלל ריקים.
לא חסרות דוגמאות לחוסר ספורטיביות כמו שהפגינה מכבי.
לזכות מכבי יאמר שהפעם היא ניסתה את הטריק במסגרת החוקית ולא ניסתה לשנות חוקים.

רועי 17 בדצמבר 2015

חוסר ספורטיביות הוא לנסות להפסיד כדי לקבל בית קל יותר.
או להפסיד משחקים על מנת להגדיל את הסיכוי לבחירת דראפט גבוהה.
מכבי ניסתה לנצח את המשחק בהפרש ההכרחי.

איתמר 17 בדצמבר 2015

אותי, אוהד הפועל, הם לא ביישו.
ואיך בכלל אפשר לבייש מדינה ?
בסך הכל ענף ספורט זניח ושולי ביבשת שמתעניינת בענפים אחרים.
וגם לספורט האמריקני יש צדדים מביכים ומבישים.

איתמר 17 בדצמבר 2015

ושמעון מזרחי חושב שמה שמכבי עשתה (ואחריה הקבוצה התורכית) הוא ספורטיבי בהחלט.

אדם 17 בדצמבר 2015

אתה עושה דרמטיזציה למהלך מאד רציונלי.

פאקו 18 בדצמבר 2015

+1

אלעד 17 בדצמבר 2015

דורפן, נגעת פה בנקודה רגישה לאוהדי מכבי. תמשיך…

איתמר 17 בדצמבר 2015

נדמה שערוץ הספורט נכנס למוד של אבל

מאנו 17 בדצמבר 2015

ההשוואה לNBA קצת מצחיקה. לא בדיוק מגדלור לספורטיביות ועניין. ואגב, הממוצע בNBA הוא ממש לא 20,000 למשחק. גם בפלייאוף יש קבוצות שמתקשות למלא את האולמות שלהן, שלא לדבר על העונה הסדירה.
קיצור, כל ענף והבעיות שלו.

יריב 18 בדצמבר 2015

הממוצע בעונה שעברה היה 17,800. זה באמת פחות מ20 אלף.

רונן 17 בדצמבר 2015

ומה לגבי מצב שקבוצה במינוס שלוש מחטיאה בכוונה את הזריקה השנייה מהעונשין כדי לקחת רבאונד… למה זה בסדר? מה ההבדל?

איציק 17 בדצמבר 2015

סתם שאלה, אם מכבי לא הקבוצה של המדינה ורבים לא סובלים אותה, איך היא עם חמישה זרים על המגרש ביישה מדינה שלמה?

המאמן 17 בדצמבר 2015

מה עדיף?

להיות טמבל ולנסות לנצח על חשבון ניסיון לעלות שלב?

ישי החיפאי 17 בדצמבר 2015

הפתרון למניעת מצבים כאלו: במקרה שהפרש סלים קובע: נצחון בהארכה ולא משנה ההפרש שווה פחות מנצחון בלי הארכה.

ניר לוי 17 בדצמבר 2015

הייתי הולך אחרת- דרושפאקה ניצחו ב11? הארכה רק ב11 הפרש, בלי הפרש סלים כולל.
ברור שזה בעייתי כי בתאוריה זה לא היה חייב להיות המשחק האחרון בעונה, אבל עדיין- אם כבר הגענו למצב הזה, זה הרע במיעוטו

מכביסט שמאלני 17 בדצמבר 2015

הפתרון הכי פשוט לקבוע לפי הפרש הסלים הכללי של הקבוצה ולא רק ההםרש בין שני המשחקים של הקבוצות.

ישי החיפאי 17 בדצמבר 2015

זה עוד יותר גרוע. כולם יקרעו בהפרש מקסימלי את הקבוצה הגרועה של הבית, ומי שפוגש אותה אחרון ביתרון גדול.

ישי החיפאי 17 בדצמבר 2015

ומי מקבל את הנקודות כשיש תיקו?
ואם הפסדתי בשתיים משחק ראשון, וניצחתי משחק שני בשתיים, ויש הארכה ואז הפסדתי, מי מקבל נקודות?

יואב דובינסקי 17 בדצמבר 2015

ניצחון חוץ במדינה עוינת ואתה עוד בא בטענות.

אלון 17 בדצמבר 2015

שמע רונן יצאת קצת לא טוב פה.
יש מספיק סיבות שהספורט האמריקאי טוב מה אירופאי(בטח שהכדורסל)
ויש מספיק סיבות שמכבי לא מגיע לה לעלות שלב. ה2 דקות האחרונות פה לא הסיבה.
בכל ענף יש פאקים.
טאנקיג בnba
קבוצות שמבטיחות ביתיות בnfl, וזורקות משחקים.
2-2 מאורגן ביורו 2004.
0-0 מכוון.
האק א שאק.
לעשות פאול או להחטיא בכוונה בסוף משחק.

בסוף עושים הכל בשביל לנצח במסגרת החוקים ולפעמים זה לא יפה.
אין ספק שהחוקים ביורוליג מוזרים יותר מהרגיל.. אבל ביזיון למדינה??? עפת פה לחלוטין.

דורפן 18 בדצמבר 2015

אלון – כל המקרים הללו הן ברמות שונות של בושה (אולי מלבד ההאקינג). צורת החשיבה של ״גם מויישה עשה את זה פעם״ לא מובנת לי.

אלון 18 בדצמבר 2015

כל מה שאני אומר.
תאשים את הענף לא את הקבוצה ואז אני איתך.
הקבוצה עשתה מה שהיא יכולה במסגרת החוקה וזה ממש לא בושה למדינה.
אולי בושה לכדורסל שזה החוקים שלו.

רועי 18 בדצמבר 2015

מת לדעת איך היה נראה פוסט שלך לו במשחק יורוליג, 10,000 צופים היו נאלצים לצפות במשך 20 דקות בשחקן שנשלח לזרוק עונשין בכוונה פעם אחר פעם ללא הפסקה וניסיון לשחק כדורסל.

אחד 17 בדצמבר 2015

הבעיה היא לדעתי בחישוב של הפרש הנקודות. הארכה במשחק כדורסל נועדה להכריע משחקים שהסתיימו בשיוויון. אין שום הצדקה להכללת נקודות שהושגו במהלך ההארכה למניין הניקוד. אם מכבי הייתה יודעת ששיוויון בתום 40 דקות משמעותו הפרש נקודות 0, כל הפארסה הזו היתה נמנעת

רומן 17 בדצמבר 2015

לייק, רעיון יפה!@

מכביסט שמאלני 18 בדצמבר 2015

אין דבר כזה , במקרה יצא שמחשק על העליה היה במחזור האחרון.

הופמן 18 בדצמבר 2015

צודק. שרישום הנקודות ייסגר לפי תום ארבעים הדקות (בכל המשחקים, לא רק האחרון). וההארכה תהיה כמו פנדלים בכדורגל. רק בשביל להכריע מנצחת.

הופמן 18 בדצמבר 2015

סחתיין, הולכים לאמץ את ההצעה שלך. מקווה שיזכרו אותך כמו את הישראלי שהציע את הפנדלים
https://twitter.com/TalShorrer/status/677929547589943297

רומן 17 בדצמבר 2015

ואחרי מספרים לי שכדורסלנים הם אינטלגנטיים.. כולם ביחד אייקיו וחצי, כמה דביל צריך להיות בשביל לא להבין ש 3 שניות לסיום אתה צריך לקלוע סל עצמי?

מתי 18 בדצמבר 2015

שמע, בכל זאת יש גבול לחוסר הבושה… שלא לדבר פעולות בלתי ספורטיביות שהיורוליג תעבור עליהן בשתיקה.

מתי 18 בדצמבר 2015

בוא נגיד ככה, היית מבקיע שער עצמי אם (משום מה) הוא היה מעלה אותך לשלב הבא?

רומן 18 בדצמבר 2015

ברור שכן

מתי 18 בדצמבר 2015

אז יהיה לך דו קרב שערים עצמיים וביזיון לענף.

רומן 18 בדצמבר 2015

כמו שאני טוען כל הזמן, כדורגל משחק פשוט עם חוקים הגיוניים, לכן פארסה כזאת לעולם לא תקרה

דורפן 18 בדצמבר 2015

מצבים כאלו יכולים לקרות – לא כדי לעלות שלב אבל לקבל יריבה מסויימת. ועדיין ראיתי שלא מתאמצים אבל לעצמי מכוון לא הגיעו

שגיא 18 בדצמבר 2015

יש הרבה שאומרים שסל עצמי לא נחשב בכדורסל….

ניתאי 2 18 בדצמבר 2015

לפי מה ששלף ורסקין אמרו בשידור, ולא בדקתי אם זה נכון כי זה לא מספיק חשוב לי, אז סל עצמי מכוון לא יחשב והשחקן שקלע אותו יקבל טכנית.

עומר ה 18 בדצמבר 2015

סל עצמי הוא עבירה. הוא לא נחשב והכדור עובר לקבוצה השנייה

רומן 18 בדצמבר 2015

באמת? אני לא מצאתי לטענה הזאת הצדקה בשום מקום.
נשמע לי כמו קשקוש מוחלט.

מבקר המדינה 19 בדצמבר 2015

תקנה שקיימת רק כמעט חמישים שנה, בזכות..איך לא, מכבי עלית תל אביב, אחרי משחק הבית נגד ריאל מדריד
http://www.linguasport.com/baloncesto/internacional/clubes/c1/C1_68gd.htm
זהו הסעיף בחוקה

מבקר המדינה 19 בדצמבר 2015

הסעיף בחוקה
http://www.safsal.co.il/article.aspx?id=16142

קשקשן בקומוקום 20 בדצמבר 2015

סל עצמי מכוון זה פאול טכני רומן.

שגיא 18 בדצמבר 2015

מביך ומביש מה שהיה היום. בערך כמו שהיה מביש ומביך לראות את האק-אה-שאק בםלייאוף האחרון בנבא.
בשני המקרים מדובר על לשחק לא ספורטיבי במסגרת החוקים.

רומן 18 בדצמבר 2015

חוק זה חוק

איתמר 18 בדצמבר 2015

אני אזכיר את משחק החוץ של יונייטד נגד ולנסיה במחזור האחרון של שלב הבתים בעונת 1999/2000.
שתי הקבוצות נזקקו לנקודה – יונייטד כדי להבטיח את המקום הראשון וולנסיה כדי להבטיח את המקום השני.
במחצית השניה שחקני שתי הקבוצות התמסרו במרכז המגרש ללא כל כוונה להתקרב לרחבת היריב כדי להבקיע.
זה היה כדורגל אירופי במפעל החשוב ביותר ומבחינה ספורטיבית זה לא היה שונה ממה שקרה הערב בתורכיה.

רומן 18 בדצמבר 2015

נכון

דורפן 18 בדצמבר 2015

אני מתאר לעצמי שאתה מזכיר לי את זה כי אני אוהד מנצ׳סטר יונייטד. הא! תפסנו אותו! בכן – זו הייתה בושה וחרפה. אני לא לוקה בתפישה של ״קודם כל בו נבדוק מה עשתה הקבוצה שאני אוהד ואז נחליט מה שאנחנו חושבים״. ואנשים אומרים לי כאן שיש בושות בכדורסל האמריקאי. סבבה – מצידי קחו את החלק הראשון ולא את השני. אם יש מקרים מבישים בכדורסל האמריקאי – גם גועל נפש. כל שציינתי הוא שראיתי משחקים של פילדלפיה ולפחות המאמן והשחקנים שמשחקים לא מנסים להפסיד על המגרש (גם אם ההנהלה דואגת שהסגל לא חזק מדי) – אז הצופה לפחות מקבל תחרות ספורט ולא פארסה.

ניתאי 2 18 בדצמבר 2015

בכלל ליונייטד בתקופת פרגוסון היו לא מעט משחקים במחזורים אחרונים בפרמיירליג/שלב בתים של ליגת האלופות שלא היה לה אכפת מהם בשיט. שתי הדוגמאות הראשונות שקופצות לי לראש הן שני הפסדים ביתיים של 1-0; אחד שהשאיר את ווסטהאם בליגה במחזור האחרון בעונה שטבז היה בווסטהאם, והשני לבשיקטאש בליגת האלופות. ואלה רק שני המשחקים הראשונים שקפצו לי לראש, היו כל כך הרבה.

דורפן 18 בדצמבר 2015

דווקא ווסט-האם לא היה מקרה כזה. היו שלושים בעיטות לשער וכמה קורות וכשהקבוצה ירדה לפיגור הוכנס רונאלדו. המקרה הבולט בעיני היה תיקו עם באיירן שהתאים לשתי הקבוצות.

רן 18 בדצמבר 2015

לא מרגעי השיא שלך, רונן.

נראה שסימנת מטרה מראש. חוסר ספורטיביות יש גם בנבא.

וזה כותב לך אחד ששמח מההפסד של מכבי.

שורה 18 בדצמבר 2015

אבל אל תספרו לו על טאנקינג! זה לא מסתדר לו לתיאוריה!

אילן 18 בדצמבר 2015

אם חוסר ספורטיביות זה בעיה אולי היורוליג צריכה לעגן את זה בחוקים. היה אפשר בקלות להימנע מהמצב הזה אם בכדורסל היו מיישמים את החוקים שיש בכדורגל לגבי משחקי גומלין: הארכה יש רק אם יש שוויון בסיכום שני המשחקים.

רן 18 בדצמבר 2015

בסופו של דבר מה שחשוב הוא שלפחות העונה נעשה צדק.

מכבי היא לא אלופת ישראל ואפילו לא הסגנית. בעולם ספורטיבי היא בכלל לא היתה אמורה להשתתף במשחק הזה (גם היריבה שלה לא, אבל זה פחות מעניין אותי).

edgecator 18 בדצמבר 2015

דורפן, הנקודה בעיניי פשוטה – אין שום סיבה להניח שכל קבוצת ספורט אחרת ממדינה אקראית הייתה פועלת באופן שונה, אם זה אכן מה שהחוקים היו מכתיבים לה לעשות. ואת זה אפשר ללמוד מהדוגמאות השונות שהועלו כאן בתגובות. בקיצור, אתה מפנה את החיצים למקום הלא נכון.

דורפן 18 בדצמבר 2015

כן – רק שכל המקרים הדומים בהן הסתובבה קבוצה על המגרש בהפגנתיות בלי לנסות לקלוע קרו בינתיים בייקום התאורטי. אשמח לראות ביוטיוב מקרים דומים. התירוץ ככה עושים כולם ממילא לא חזק. התירוץ ככה היו עושים כולם עוד פחות.

צבי נגב 18 בדצמבר 2015

זו לא דוגמת יוטיוב אבל הנה מקרה דומה, ואפילו ממש לא מזמן:

http://www.one.co.il/Article/15-16/2,50,1240,0/243431.html?ref=hp

edgecator 18 בדצמבר 2015

אתה טועה באופן שבו אתה מתייחס לטענה שלי ולטענות אחרות של המגיבים – אין פה שום ניסיון לתרץ או להצדיק את מה שעשו מכבי, לטעון שזה טוב יותר או פחות ממעשים אחרים. הכוונה פשוטה, האקט המסוים הזה התאפשר תחת החוקים הקיימים, תחת חוקים אחרים הוא לא היה מתקיים (מן הסתם, כי לא היה טעם). זו אכן טענה תיאורטית אבל כזו שלא באמת אפשר להפריך, ולכן קל בעיניי להגיע למסקנה שהאשמים במה שראית אתמול כמפגן של חוסר ספורטיביות מוחלט הם לא מכבי ת"א ואפילו לא מדינת ישראל.

עמית זילברבוש 18 בדצמבר 2015

אני לא מצליח מבין למה ממשיכים לטעון שזה תיאורטי כשרק שנה שעברה קבוצה ישראלית עשתה בדשיוק, אבל בדיוק – אותו דבר?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153679257160943&set=a.10150278501205943.375696.511325942&type=3&theater

edgecator 18 בדצמבר 2015

כי מדובר באקט זהה למה שהיה אתמול, אקט אותו דורפן הנגיד לכדורסל האמריקאי ולענפים אחרים. הטענה שלי היא שכל קבוצת ספורט, בהינתן החוקים המתאימים, הייתה פועלת באותו האופן. זו אכן טענה תיאורטית לחלוטין, אבל גם מסקנה מתבקשת ממה שלדעתי קל מאוד להבין: העיקרון זהה עבור כל הקבוצות. כולן חולקות את אותה המטרה, בעוד האמצעים שניתנים להן הם שמשתנים.

ישי 18 בדצמבר 2015

תחפור קצת ותעשה על זה חידון.
כבר אמרו לך ששנה שעברה הייתה הפועל ירושלים.
כבר כתבו פה בפוסט אחר שמכבי פעם ניסו להפסיד ב-19.
ב-68 קבוצה קלעה סל עצמי מול מכבי כדי להגיע להארכה (ומאז זה נחשב להפרה).
זה משחקים של קבוצות ישראליות. בטוח שיש עוד הרבה. צריך רק לבדוק ולא לבלבל בשכל.

קורא בין השורות 18 בדצמבר 2015

מה שהיה הערב היה מגעיל ומכוער
שיחקו מגעיל כל המשחק לא ברור למה חשבו שבהארכה ישיגו יותר ממה שיכלו להשיג בשתי דקות של יידוי שלשות
אני מקווה שלא ישתמשו בביטוי 'רוח המועדון'/מכביזם עד סוף העונה (ואולי אף יותר מכך) אחרי שמכרו היום את השאריות האחרונות שלו
זו מכבי שהפסיקה להאמין ומחילת העונה הולכת נגד ה'DNA של המועדון' (כולל דברים שכבר נכשלו איתם בעבר)
התקווה האחרונה היא שהכישלון הטוטאלי הזה יסייע להציל את הקבוצה בטווח הרחוק

ניר 18 בדצמבר 2015

לפי דעתי יש פה טעות בתפיסת המציאות, שום דבר לא נעשה בכוונה.

בסך הכל מכבי בשתי הדקות האחרונות הציגה את היכולת האמיתית שלה לאורך העונה ועד כמה היא ראויה להמשיך הלאה במפעל, הם פשוט ניקזו את כל העונה האירופית לגראנד פינאלה של 2 הדקות האחרונות ועל הדרך עשו הומאז' לאותו משחק בזאגרב למי שכבר הספיק לשכוח.

ייתכן וז'אן טבק אף יגיד בראיונות שאין לו קשר למה שקרה בשתי הדקות האחרונות וכנראה שהשחקנים חזרו בשעת לחץ להרגלים ישנים שהמאמן הקודם הקנה להם.

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

הסיבה שבארה"ב 20,000 באים לראות כדורסל נובעת מהסיבה שאין להם מושג מה זה כדורגל.

ואם מכבי ביישו את המדינה אז מה אפשר להגיד על "שוברים שתיקה" ?

ניר 18 בדצמבר 2015

ואם יש כאלה שהם אומרים שמכבי פעלו באופן לגיטימי מה אז אפשר להגיד על "שוברים שתיקה"?

עומר ה 18 בדצמבר 2015

לפחות שוברים שתיקה לא קיבלו מיליונים רבים של כספי ציבור

שמעון כסאח 18 בדצמבר 2015

כל יורוסנט שהם קיבלו מקבלים הוא מכספי ציבור, לזכותם יש לומר שהם משרתים את הציבור שנותן להם את הכסף.

שלו 18 בדצמבר 2015

שוברים שתיקה מגדירים את רמת חופש הביטוי והסובלנות של החברה הישראלית.
מבדילים אותנו מהמדינות השכנות לנו.
וקובעים בצורה קצת אירונית עד כמה אנו מדינת חוק ודמוקרטיה בעלת חופש ביטוי.
היכולת שלהם להציב מראה (גם אם היא עקומה) גורמת לרבים לחשוב על עמדתם ביחס לחופש הביטוי. ולקבל את זה שגם אם הם לא מסכימים עם הנאמר, אוסיף ואומר גם אם הם חושבים שמדובר בחבורת אנשים המוציאים דיבת המדינה רעה בשדות זרים, זאת עדיין פעולה שמדינת ישראל יוצאת ממנה מחוזקת.
בעייני גם תמיד עדיף לדעת מה אנשים חושבים (וזה כולל גם את "זו ארצנו") מאשר שהדברים יעשו במחשכים.

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

ממש כמו אודי אדיב.
צדיקים.

שלו 18 בדצמבר 2015

אתה מעדיף לא לדעת (בתור מדינה) על אודי אדיב, מצפן?

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

לדעת מה ?
בדיות, המצאות, עדויות בעילום שם ?
כבר עדיף ספר אגדות טוב.

שלו 18 בדצמבר 2015

לא את הקיום.

יוסי מזרחי 18 בדצמבר 2015

להיות צדקן ומתחסד זה לא להיות צדיק.
כל זמן שהפעילות שלהם היא בתוך המדינה וכדי להציב מראה לדברים שלא נח להסתכל בהם, זה בסדר, מחויב המציאות ומשרת את הדמוקרטיה.
באותה שניה שזה יוצא החוצה, אין כאן את אותן מטרות ראויות אלא רצון לפגוע ולהחליש את המדינה, להשחיר את פניה ולגרום צרות צרורות לקצינים וחילים שמגיעים לחו"ל. פה נגמרת האזרחות והאחריות ומתחיל משהו שמגדיר מי משתף פעולה עם אויב, כנגד החברה שאליה הוא משייך את עצמו.
מי שמספר באו"ם שהוא ראה חיילים יושבים על גג של מבנה ויורים במקלעים על אוכלוסיה אזרחית, הוא פושע,שקרן וגם, מה לעשות בוגד.
אנחנו לא צדיקים גמורים, אבל אין לנו מתחרים בשמירה על מה שהצבא עושה ובפיקוח וחקירה והעמדות לדין אם וכאשר. ואין כאן טולרנטיות ואיזור אפור. אתה בצד שלהם או שבצד כנגדם. תבחר.

יוסי מזרחי 18 בדצמבר 2015

התגובה הופנתה לשלו

שלו 18 בדצמבר 2015

איפה כתבתי שאני מצדיק אותם?
אני חושב שבסוף זה בדיוק מעביר את הקו בין לגיטימי ללא לגיטימי.
אתה הגדרת את זה (עבורך) ולא בטוח שהיית חושב על זה בכלל, אלמלא.
אני לא כל כך נלחץ מזה שאנשים מנצלים מצב כדי לקבל תשומת לב, במקום באמת לדאוג למוסריות של צהל (שדרך אגב, למרות 23 שנות שירות לא נתקלתי בבעיה שורשית, נתקלתי ביוצא מן הכלל שמעיד על הכלל)

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

המשפט האחרון שלך הוא חסר הגיון

שלו 18 בדצמבר 2015

אני לא חושב שמי שיוצא בביקורת על הצבא בפרלמנטים אירופאים באמת דואג למוסריות של צה"ל.
לו היה מודאג כל כך היה מנסה לפעול בתוך המערכת.
זה עדיין לא שולל את זכותו לעשות זאת, אני גם לא רואה בכך פגיעה בצה"ל או בישראל.
כמו שאני לא רואה בסרטון בו חייל מעביר זקן ערבי את הכביש דוגמא למוסריות של צה"ל.
צה"ל מבצע מדיניות של ממשלה, כל ממשלה.
התפקיד שלו להגן על ביטחון המדינה, עפ"י עקרונות שהמושל מנחה אותו.
הניסיון לצייר מלחמה כמשהו שיכול להיות מוסרי הוא טיפשי בעייני.

יוסי מזרחי 18 בדצמבר 2015

אתה אומר כך: "זכותו להוציא את הנושא לפרלמנטים אירופיים" ואני אומר לך אין זכות כזו ואין הבנה או הגנה על דברים שכאלה שכן הם פשוטו כמשמעו ואני ער לכך שהאמירה קשה וקיצונית, אותו אחד הוא בוגד.
ואני בשנות שרות ארוכות יותר משני עשורים במקומות שונים של מה שמכונה מערכת הבטחון, ראיתי מקרים חריגים אבל לא ראיתי טיוח מאורגן וממלכתי אלא להיפך.
ראה דוגמאת החבלן ממשטרת ירושליים שניטרל (פצע)את מחבלת המספריים בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. אנחנו המדינה היחידה בעולם שחקרה ובדקה את המקרה גם אם זה לא התקבל יפה בציבור. אני לא מכיר מקרה של חייל שישב על מבנה וירה משם על אוכלוסיה אזרחית.
זה מה שאותם אנשים מספרים עליך באום, לפני מדינות נאורות כמו מאוריטניה פקיסטן וטורקיה.
כמו שאמרתי קודם, צדקנות אינה צדיקות.

שלו 18 בדצמבר 2015

ראשית זכותו של אדם לבגוד, זה שיש לזה מחיר זה ברור.
אבל אין ביננו ויכוח מהותי.
המדינה חושבת שעדות שנתן חייל היא פגיעה בביטחון המדינה שתעמיד את החייל לדין.
ואם לא, אז השימוש בעדות זו לא יכולה להיות עבירה.
אני לא חושב שיש לישראל מה להסתיר.
כמו שכתבת אין טיוח ממלכתי וגם כשהיה הוא יצא החוצה אל האור (קו 300).
מרגע שיש עדות, שקרית או אמתית והמדינה לא החליטה להטיל עליה את הדין. זה כבר לא משנה איפה היא מוצגת. אפשר גם להבדיל בין עדות אישית של חייל שטוען שנפגע משירותו הצבאי (כן זה חלק מהסיכון) לבין טענות לפעילות מכוונת פוגענית כלפי אוכלוסיה מקומית.
לגבי המקרה השני, אני ממש חושב שזה מגוחך ברמה מערכתית. ואם חייל התעלל או היה באקט התעללות ולא יצא נגד הרי הוא פושע.
אני בשורה התחתונה לא מגן על שוברים שתיקה, אני חושב שהנזק שהם חושבים שהם עושים הרבה יותר קטן במציאות.
האו"ם והחלטותיו וגם חלק מהפרלמנטים ידועים מראש.
זה לא שהם פתאום השתכנעו.
נהפוך הוא ישראל הופכת לאט לאט למקום לצופים עליו כמי שמתמודד עם האיום ולא בורח ממנו וככה מכשירים את המעשים שלנו.

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

שלו
זה לא זה שהם הולכים ומשקרים בפרלמנטים זרים. הבעיה ניא שהחלאות ממומנות על ידי ממשלות זרות.
עכשיו, בכמה מדינות אתה חושב שיגלו סובלנות שנלחות לפעול בשם ממשלה זרה ?
לכן הם שתולים, סוכנים זרים ומכאן המרחק לבגידה של ממש הוא קטן.

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

בובלנות לעמותות

שלו 18 בדצמבר 2015

אתה דן בהם ואני דן בנו.
לי הרבה יותר קל לצייר את הקו בין לגיטימי ללא.
ידידנו יוסי מזרחי שרטט אחד עבור (ואני די מסכים איתו).
להבדיל (או שלא) חנין זועבי היא לא כוס התה שלי, ואני חושב שהיא משחקת על גבולות חופש הביטוי מהצד הלא נכון. ועדיין אני ממש גאה בזה שהדמוקרטיה הישראלית מצליחה לספוג אותה.
אפילו בין ערביי ישראל היא מצליח ליצור מחשבה עמוקה עד לאן הם מוכנים להרחיק לכת בהתנגדות ליישות הציונית, ובעיקר חלקים מגיעים להבנה שהם כן רוצים להיות ישראלים.
נכון חלקים קטנים אבל הקול הזה כבר נשמע.

אסף the kop 18 בדצמבר 2015

חנין זועבי היא לאומנית פלסטינאית. היא בעיקר גורמת נזק לערביי ישראל.
הייתי שם אותה בחדר עם מישהו מנוער הגבעות ומחכה 9 חודשים לצאצא.

שלו 18 בדצמבר 2015

מה אשם הילד?

יוסי מזרחי 18 בדצמבר 2015

אסף ידידי. אני מתנצל על ההטפה ,אבל תגובות כאלה רק מחלישות את הטיעון והעמדה שלנו עם כל ההבדלים בין שנינו. זועבי לא מספיק חשובה כדי להוריד אותנו ברמה. אני אומר לך את הדברים מאהבה ולא משום מקום אחר. אנחנו לא כמותם וזה מקור כוחנו.

רמי 18 בדצמבר 2015

לפני שהונהג שעון זריקות היו מקרים רבים בכדורסל האמריקאי שקבוצה ביתרון או בשוויון החזיקה את הכדור האחרון המון זמן כדי להוריד שעון ולא כדי לנסות לקלוע. בכדורגל מן הסתם זה עדיין קורה כל הזמן

רועי 18 בדצמבר 2015

זה הפרש נקודות לא סלים.
רונן כאן נפחת בגדול, מכבי ביצעו מהלך השביל לנסות לעלות שלב.

הבעיה או המצב שנוצר הוא שביטלו את הפרש הנקודות. בתוך הבית ומתייחסים להפרש הנקודות בין שתי הקבוצות.

אתם משום מה טוענים שהכדורסל האירופאי מת, הוא ממשיך לספק כדורסלנים לליגה האמריקאית.

יש לא מעט אולמות שממלאים ביתר מ 10 אלף צופים, לא רק ביד אליהו.

המשחק פחות אתלטי זה ברור.
את משחק הבידודים שם אני פחות אוהב.
זה למה אני יותר נהנה לראות את גולדן סטייט או סאן אנטוניו .
או פעם היו הסאנס. גם סקרמנטו של פז'ה סטויאקוביץ.

7even 18 בדצמבר 2015

סליחה?
אני צופה לא מעט כדורסל אירופאי.
הפיקנרול כבר מזמן הפך לסוג המשחק באירופה.

בוא רגע נחזור לגמר מכבי ת"א – ריאל מדריד.
רבע אחרון פלוס הארכה.
ההתקפות של מכבי ת"א נראות כך:
טייריס רייס מכדרר ומכדרר ומכדרר. ..מנסה את הפיקנרול הזה ואת הפיקנרול ההוא עד שמוצא פירצה בהגנה הדי מחוררת של הספרדים.
שום משחק קבוצתי שום ניסיון למשהו חכם. כלום. בידודים על בידודים על בידודים.

יכול להיות ששכרות הניצחון או המתח במשחק מנעו ממך לראות ולהבין את מה שמתרחש על הפרקט(גם מהצד של ריאל ) וזה לחלוטין מובן…
אבל אל תספר לנו בדיות…

מיכאל 18 בדצמבר 2015

רועי,
יש קשרי משפחה עם שמעון?
אתה עו״ד בנושאי תחבורה?
כל תגובה שלך הקשורה למכבי (לא חשוב באיזה ענף) מזכירה תגובה של עורך דין המגן על הלקוח שלו.
זה לא בושה להיות אוהד מכבי, מועדון הספורט מספר 1 במדינה, ללא ספק בכלל ולשמור על קצת אינטגריטי.
די לפתטיות
ואני לא אוהד הפועל

7even 18 בדצמבר 2015

+ סל ועבירה והחטאה מכוונת מהעומשין

רועי 18 בדצמבר 2015

מיכאל ו7even,
get a room.

אביעד 18 בדצמבר 2015

למיטב זכרוני, יותר מפעם אחת הפטריוטס העדיפו לאפשר טאצ'דאון בכדי למנוע מהיריבה לשרוף שעון. במה זה שונה מלהחטיא בכוונה בכדי לכפות הארכה בה תוכל לנצח?

Yair 18 בדצמבר 2015

הבושה היא שהטורקים הערימו על מכבי לא בכדורסל אלא בחשבון ועלו ליתרון של נקודה, מכבי היו צריכים לחשוב על האפשרות ולא לעשות פאול. מבחינתי אלה היו 2 הדקות הכי מעניינות של כדורסל אירופי בעשור האחרון, הלוואי שתמיד לפני כל סל אחת הקבוצות הייתה צריכה לפתור תרגיל בחשבון.

רפאל 18 בדצמבר 2015

בוא תראה כדורגל…
כל שער שקבוצה מבקיעה, מיד הטבלה עולה על המסך ומראים איך כרגע המצב בנקודת זמן זו.
ואז שער במשחק מקביל ושוב הטבלה משתנה ואומרים איזה מתח ובעצם שתי המוליכות משחקות מול קבוצות שסיימו את העונה עוד לפני שהחלה
והמטרה היא מי תנצח 5-0 ומי 8-0 על מנת שתוכתר לאלופה.
ואומרים שזה לא מלאכותי, אתה מבין…

Yair 18 בדצמבר 2015

אבל לא דיברתי על כדורגל

עומר ה 18 בדצמבר 2015

ומכבי לא עשו עבירה בכוונה. הם ניסו לשמור כדי שהטורקים לא יקלעו (אגב, לדעתי בכלל לא הייתה שם עבירה)

Yair 18 בדצמבר 2015

אז תן להם לקלוע, עדיף שיובילו ב-2 מאשר ב-1, מכבי לא חשבו על זה וזאת הכוונה שלי בזה שהטורקים היו חכמים יותר

7even 18 בדצמבר 2015

ענק!
אכן הנקודה הזו היתה פרייסלס

שלו 18 בדצמבר 2015

כל הכבוד לכם שאתם:
א. רואים מכבי.
ב. רואים כדורסל אירופאי.
אתם זן נכחד, אני באופן אישי, לא מרגיש שמכבי מביישת אפילו את עצמה, היא כבר עשתה דברים גרועים מזה.
ואני אוהד מכבי….

מתי 18 בדצמבר 2015

לפחות אחד מהמגיבים לא ראה את המשחק… או כל משחק של מכבי בשנים האחרונות.

זינק 18 בדצמבר 2015

מעבר לכך שזה היה מכוער, זו הייתה החלטה טיפשית.
דקה וחצי לסוף עם כדור ביד, כשלקבוצה היריבה אין בעיה להפסיד את המשחק, הסבירות לצאת בשוויון כל כך נמוכה שהיה עדיף לרוץ כמו משוגעים ולנסות לפתוח הפרש.
שתי דקות שמייצגות את העונה של מכבי – עלובה.

אגב, היום קראתי שטבק סירב לסל עצמי.
אם ככה אז ההחלטה שהתקבלה דקה וחצי לסוף מטופשת אף יותר.

מיכאל 18 בדצמבר 2015

רועי
תיהנה בערבי שלישי
רוח המועדון מכה שנית
גורדי גאון
יוקנוביץ ופרגי המאמנים הגדולים בהיסטוריה
ביין חתן פרס נובל
זהבי בשורה אחת עם פלה וגרינצה
מיטצענק

רועי 18 בדצמבר 2015

זה יפה שאתה מסנן דברים שאני מעולם לא אמרתי.
לא ידעתי שאתה כזה גרופי של מכבי.

ירומיל 19 בדצמבר 2015

כמדומני, במונדיאל האחרון – אחרי ההפסד של אנגליה לאורוגוואי – הוכחת את האנגלים על ניסיונם להשיג ניצחון במקום לשמור על תיקו, וכתבת שנבחרת אנגליה לא תשיג דבר עד שתבין שלפעמים עליה להתאים את עצמה לסיטואציה. במקרה הזה, למתן את השאיפות מהמשחק הנקודתי לטובת מטרת־העל של העפלה לשלב הבא. והנה, מכבי ת״א נהגה לא רחוק ממה שביקשת. היא לא ניסתה להפסיד בכוונה – היא ניסתה להרוג את המשחק במסירות אין־סופיות (עד כמה ששעות הזריקות מאפשר) ובהגנה חזקה (ולפחות החלק הזה כן דורש מיומנות). בכדורסל הטקטיקה הזאת באמת יוצאת פחות אסתטית מאשר בכדורגל – בעיקר מפני שבכדורגל ממילא לא קורה כלום 90% מהזמן, ולך תבדיל בין כלום מכוון לכלום לא־מכוון – אבל אני מתקשה לראות למה בענף אחד היא רצויה ואף מומלצת, ובענף אחר היא חרפה שממיטה קלון על מדינה שלמה. (מה גם שלאנגלים ניצחון באמת היה יכול לעזור, ואילו למכבי ת״א לא הייתה דרך ראלית אחרת, בסיטואציה שנוצרה, לעלות לטופ־16.)

את הבוז שלך לשאלת הפאול־בפלוס־שלוש בכלל לא הבנתי. (אישית אני חושב שבדרך כלל לא צריך לעשות, בטח לא בתור אופציה ראשונה, אבל פאול מכוון הוא כן אופציה לגיטימית שצריכה להיות בארגז הכלים של המאמן למקרה הצורך.) חוקי המשחק אחידים וידועים ואין מניעה להשתמש בהם לתועלתך – אפילו יפה שאפשר לנצח משחקי כדורסל לא רק בזכות ניתור גבוה ומוטת ידיים רחבה, אלא גם בזכות שכל חד. והעיקרון הזה בכלל לא זר לכדורסל האמריקני – האם לא מדברים בהערכה, למשל, על הטיים־אאוט (כלומר העברה הטכנית המכוונת) של פול וסטפול נגד בוסטון, שנתן לבוסטון זריקת עונשין אחת, אבל קידם את פיניקס חצי מגרש?

דנידין 19 בדצמבר 2015

רונן, איפה שמעת על המינוי בפילדלפיה? לא ראיתי את זה בשום מקום.

Comments closed