חידון מספר 77 (פנדלים)

In כללי

היום אנחנו עוסקים בדו-קרב הפנדלים. הדרך הבדוקה, ההוגנת והצודקת להכרעת משחקי כדורגל שהסתיימו בשוויון.

1. את מי ניצח אדווין ואן דר סאאר בדו-קרב פנדלים עבור נבחרת הולנד?
2. מול מי החטיא מראדונה פנדל בדו קרב?
3. ומישל פלטיני?
4. מי החטיא פנדל גם במשחק וגם בפנדלים באליפות אירופה?
5. מי היחיד להחטיא פנדל בדו-קרב של גמר מונדיאל ולרדת מנצח?
6. מי היה המחטיא היחיד בחצי גמר יורו-92?
7. מי השחקן היחיד להבקיע ולהחטיא בדו קרב באותה אליפות עולם?
8. מי השוער שעצר את כל ארבעת הפנדלים שנבעטו מולו בגמר גביע אירופה?
9. מי היה המחטיא בהפסד של מנצ'סטר יונייטד לארסנל בגמר הגביע של 2005?
10. ומי החטיא גם בגמר ליגת האלופות וגם בגמר גביע העולם?

לתשובות הנכונות

59 Comments

יורם אהרוני 23 במאי 2008

אני מסכים בהחלט שדו-קרב פנדלים מתאים להכרעת משחקי גביע. אני אומר זאת למרות שהייתי בעד הפועל תל-אביב בישראל וצ'לסי באירופה. בשני המקרים יצאתי מאוכזב אבל לא מתוסכל. ידעתי שהכל התנהל לפי הכללים, איש לא קופח ואם הקבוצות שהייתי בעדן נוצחו זה היה רק מפני שלא השכילו להבקיע. כאשר אין את מי להאשים היאוש נעשה יותר נוח.

עזי 23 במאי 2008

שאלת בונוס (קשה). מה היה דו קרב הפנדלים הראשון בכדורגל הבריטי, מי ניצחה בו, מי הראשון להבקיע ומי הראשון להחמיץ.

גלעד ב. 23 במאי 2008

עוד שתי שאלות-מי החטיא פנדל בגמר גביע שנתיים ברציפות וזכה בגביע בכל זאת בשתי הפעמים?סלים טועמה…מי החטיא 3 פנדלים במשחק אחד(או שזה היה 2?)?מרטין פלרמו(שאגב נתן שלישייה מדהימה בליברטדורס שלשום)

עזי 23 במאי 2008

גלעד, פאלרמו החטיא אכן שלושה פנדלים.

תומר 23 במאי 2008

עזי,לא יודע מי ניצחה אבל זה היה מנצ'סטר נגד האל סיטי. בסט כבש ראשון?
האם דו קרב הפנדלים הוא באמת המצאה ישראלית?
ועוד שאלה,לא קשה ממש.ברבע גמר 98 די ביאג'ו החמיץ את הפנדל המכריע מול צרפת.מי החמיץ לפניו ומה היה מיוחד בהחמצה שלו?

Glen 23 במאי 2008

Tomer is right and the one who missed was a great player of Manchester City

איציק אלפסי 23 במאי 2008

שש תשובות נכונות- שיא אישי חדש!
שאלה 7 מכשילה- חשבתי שמדובר בשחקן שהחמיץ וכבש באותו דו-קרב ולא במשחקים שונים ולא הצלחתי לשחזר איזה דו-קרב בתולדות המונדיאלים הסתיים סבב של כל השחקנים והתחיל סבב חדש כך שיצא שמישהו בעט פעמיים.

legal alien 23 במאי 2008

לגבי שאלה 4 – לא בדקתי אבל נדמה לי שגם קלויברט נגד איטליה החמיץ גם במשחק וגם בדו קרב, והשמועות אומרות שגם בחימום

legal alien 23 במאי 2008

אני מתנצל בפני קלויברט, למרות שאיני חוזר בי בענין החימום. יצאתי טמבל

איציק אלפסי 23 במאי 2008

תומר,
אלברטיני, אבל אני מתקשה לזכור מה היה מיוחד בזה?
legal alien,
קלייברט החטיא במשחק אבל כבש בדו-קרה.

תומר 23 במאי 2008

אלברטיני נהג לבעוט פנדלים במילאן מבלי לקחת מרחק הרצה אלא מהמקום,ברבע הגמר הוא בחר לבעוט נורמלי והחמיץ.די ביאג'ו בנגוד לפנדלים שלקח ברומא ואינטר בחר לבעוט מהמקום והחמיץ.
קלויברט בעט בדו קרב? אני זכרתי שאחד מהם לא ניגש בכלל לבעוט.

תומר 23 במאי 2008

גלן,אני מניח שאתה מתכוון לדניס לאו?

legal alien 23 במאי 2008

קלויברט לא החטיא פעמיים, זה אני טעיתי. אני מקוה שהוא לא קורא כאן. להגנתי יאמר שראיתי את המשחק בפאב בפראג, עם בירה מצוינת וזולה. הייתי שיכור למדי והזכרון העיקרי שלי מהמשחק הוא שההולנדים החזיקו בכדור מאה ושמונה אחוז מהזמן ומדי כמה דקות החמיצו איזה פנדל.

עזי 23 במאי 2008

בסט כבש, דניס לאו החטיא, מנ.יו ניצחה בחצי גמר גביע ווטני – מפעל שהיה קיים בראשית שנות השבעים בין ארבע הקבוצות הפוריות ביותר בליגות המקצועניות, אחת מכל ליגה ושוחק בשיטת נוק-אאוט.

עזי 23 במאי 2008

יש טענה שמיקה אלמוג המנוח ויוסף דגן יבדל"א העלו את הרעיון לאחר שישראל הודחה בהגרלה בחצי הגמר האולימפי ב=1968, בגרמניה בטוחים שזו המצאה שלהם. בכל מקרה היו פנדלים בדרום אמריקה עוד קודם לכן

Glen 23 במאי 2008

Uzi: by the way , how is your Danish goalkeeper in shootouts

birdman 23 במאי 2008

מרטין פאלרמו ראוי לכל סוג של הערכה על החטאת 3 פנדלים במשחק אחד. איזה גודל קוחונס צריך בשביל לגשת כל פעם מחדש לבעיטה!

שיטת ההכרעה של פנדלים היא מצוינת. אכזרית אבל אובייקטיבית. זה לא עניין של מזל. מזל יש במשחקי קוביה. כאן יש רק גורמים משפיעים: יכולות מקצועיות, תפקוד תחת לחץ וכו'. כשטרי החליק על הדשא, עשרה שחקנים לפניו דרכו בדיוק על אותו גבעול רטוב והצליחו להישאר על הרגליים.
המנצח הוא זה שהיה יותר טוב. שהתכונן יותר טוב באימונים, שהראש היה מוברג יותר טוב לכתפיים, ששיחק עם סטופקס מתאימים לגשם. למה בלטי ואנדרסון הושלחו למערכה? כי באימונים הם השחילו פנדלים כמו מכונה. טרי בכלל לא היה אמור לבעוט. דרוגבה היה אמור, אבל הראש שלו הכשיל אותו עוד לפני-כן.
יש רק שיטה אחת שהייתי מעדיף על פני פנדלים. בליגה האמריקאית של שנות ה-70 (אולי גם היום?) לא היה קיים תיקו. משחקים שהיו נגמרים בשוויון היו הולכים ל-“shoot-out”: שחקן שדה שועט לעבר השער משליש מגרש, והשוער יוצא לקראתו, כמו דו קרב מימי הביניים. 5 לכל קבוצה.

איציק אלפסי 23 במאי 2008

הרעיון שלי:
ההארכה תשוחק בלי שוערים כאשר ניתן לכבוש שער רק מתוך הרחבה:
א. זה יהיה תענוג לראות.
ב. יכבשו שערים שיובילו להכרעה.
ג. אם גם ההארכה תסתיים בשיוויון ימשיכו לשחק עד שמי שמבקיע מנצח.

martzianno 23 במאי 2008

אני דווקא חושב שההארכה מיותרת. ישר לפנדלים אני אומר!
האמת, יש מקרים בהם ניתן לוותר על המשחק כולו ולהסתפק בבעיטות הכרעה.

Yair 23 במאי 2008

בירדמן, אם אני לא טועה השיטה הזאת הונהגה גם בתחילת ימיה של ה MLS…

איציק אלפסי 23 במאי 2008

בדרום אמריקה (קופה אמריקה, ליברטדורס) באמת עוברים ישר לפנדלים ואין הארכה.

Yair 23 במאי 2008

גם ב"מפעל" היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל: מגן/גביע/צלחת הצדקה/קהילה

תומר 23 במאי 2008

מרציאנו,ראית את רבע גמר גביע אופ"א בין באיירן לחטאפה? היית מוותר על ההארכה הזו?
אלפסי,אולי בתום תשעים דקות יבחרו המאמנים חמישה שחקנים מכל קבוצה שישארו על המגרש,יקצרו את המגרש בחצי וישחקו סטנגה על גביע העולם,קורה שווה שתיים,משקוף שלוש וחיבור 5.השיטה הציונית אני קורא לה,ככה אברם היה אוחז גביע עכשיו.

עזי 23 במאי 2008

גלן, אחת הסיבות שהוא נשאר וחתם אצלנו אחרי חצי עונת השאלה בחצי השני של העונה שעברה היתה היכולת שלו בפנדלים, הוא עצר שלושה בחצי עונה. נקווה שלא נגיע לזה.

גיל 23 במאי 2008

גם לי יש חידה: איזו קבוצה החטיאה 3 פנדלים נגד מנצ'סטר באותו משחק ועדיין ניצחה 6:0?

רונן דורפן 23 במאי 2008

גיל – אני רוצה לתקן טעות היסטורית קטנה. גארי ביילי עצר את שלושת הפנדלים של איפסוויץ' באותו הפסד 0-6 אבל אחד מהם היה פנדל חוזר. כך שמעשית איפסוויץ' החטיאה רק שני פנדלים.

בירדמן – יש עוד משהו אחד שטוב בפנדלים. לפחות הם מוכרעים ללא טעויות שיפוט.

איציק – אני מתנגד לפנדלים, אבל לא רוצה קרקס כמו שאתה מתאר. הפתרון המועדף עלי הוא משחק חוזר. ואם לא – אז פנדלים לפני ההארכה כשהמנצחת מקבלת יתרון חצי שער לפני ההארכה.

גיל 23 במאי 2008

תודה על התיקון, לא ידעתי את זה.

לגבי פנדלים, אני לא בטוח שהם מוכרעים ללא טעוית. הפנדלים של רונאלדו נראים לי חשודים בחוקיותם כשהוא נעצר לבעוט, ולפעמים שוערים יוצאים מהשער והשופט לא מורה על בעיטה חוזרת.

אני חושב שהשיטה של MLS הייתה שיטה די טובה ומאוד מלהיבה. היא מערבת יותר טכניקה ויש יותר פתח ליצירתיות.

אני לא חושב שפנדלים לפני ההארכה ישנו דברים לטובה. עם כבר, הקבוצה שתנצח בהם תעשה בונקר כל ההארכה.

Glen 23 במאי 2008

Gil, Ronen and the others: if we talk about Ipswich, penalties and this wonderful year: what is the known penalty record related to them. Hint: all good men find their way to City.

Glen 23 במאי 2008

And last one: who scored and saved a penalty in the same game in modern English league?

martzianno 23 במאי 2008

תומר – את גמר גביע המדינה ראית?

תומר 23 במאי 2008

מרציאנו,ישנה בעיה בארץ שאנשים חושבים(ואני לא מסיק את זה עליך,קופמן למשל..)שאם הכדורגל בארץ לא טוב אז צריך לשנות את החוקים. הצעות של 0 נקודות לתיקו ללא שערים וויכוחים בלתי פוסקים בקשר לגודל הליגה.אם המשחק טוב באנגליה כמו שהוא אז גם בישראל הוא יוכל להיות טוב,צריך להשאיר את המשחק והשיטה כמו שהן רק לשנות את כל מה שמסביב.
אבל עזוב את השטויות האלה,מה עם הגמרים האזורים,נראה שההבטחות מתחילות להתקיים.שתי סדרות סופר מעניינות וצדק מי שאמר שבילאפס בריא ודטרויט לוקחת משחק בבוסטון.

פרסום ראשון 24 במאי 2008

אברם וצ'לסי כבר לא. פרטים נוספים בבוקר (סקופ עולמי, אגב)

Stuart Pearson 24 במאי 2008

All- who is considered the best penalty kicker of all time?

שקטימאן 24 במאי 2008

אני מאמין שקאנטונה

רונן דורפן 24 במאי 2008

גלן – שוער איפסוויץ פול קופר הציל בערך עשרה פנדלים. המחטיא והעוצר הוא גלן הודל.

martzianno 24 במאי 2008

תומר – הכדורגל בארץ הוא אכן דוגמה קיצונית לחידלון, אבל בוא ניקח את היורו הקרוב למשל – אני צופה שרוב המשחקים מרבע הגמר יוכרעו בפנדלים (והלוואי שאתבדה). בעיטות הכרעה מוציאות לדעתי את העוקץ מההתמודדות – דרמטיות ומרגשות ככל שיהיו. מלבד זאת, ראינו בעבר שהחטאה במשחק קריטי, יכולה להרוס לשחקנים את החיים. החטאות הרסו לשחקנים את החיים גם בענפי ספורט אחרים, אלא שאז הן היו חלק אינטגרלי מן המשחק (קליעות עונשין, בעיטות שדה בפוטבול) ולא נראה לי שזה מגיע למישהו.
מה שכן, אין לי רעיון יותר טוב…

אני בהחלט מסכים שאפשר לעבור לדבר על נ.ב.א. – מה שיפה במערב הוא שאפשר לצפות לאדג'סטמנטס מצד שני המאמנים, לליקויים שהתגלו במשחק, לא רק ממשחק למשחק, אלא גם תוך כדי המשחק עצמו – מה קוראים אצלנו: ניהול משחק.
אני עוקב מקרוב אחרי הסלטיקס כבר תקופה ארוכה – לא בגלל אהדה לקבוצה, אלא בגלל הניסוי שנערך שם. המסקנה: שחקנים מאוד טובים יכולים להגיע מאוד רחוק גם בלי מאמן – ככל שהפלייאןף מתקדם אני יותר מאמין שהסלטיקס הגיעו לאן שהגיעו, למרות דוק ריברס. הבנאדם מאמן ברמה פשוט מביכה! ממש מתסכל לראות את חבורת השחקנים המצויינת הזאת, רצה על המגרש ללא תכלית. במשחק השני המצלמה התמקדה ארוכות בהאבליצ'ק (הסלבס ביציעים בבוסטון הם בעיקר שחקני עבר) ומאוד מעניין אותי לדעת מה הוא חשב על מה שראה. גם מסונדרס אני לא מחזיק מי יודע מה, אבל בדטרויט השיטה כבר עבדה לפני שהוא הגיע ומול הכלום שיש לבוסטון להציע על הקווים, זה מספיק.
דטרויט-סאן אנטוניו בגמר? (אי-שם, קומישנרים מתעוררים שטופי זיעה קרה…)

גיל 24 במאי 2008

לדעתי סטויצקוב היה אחד מבועטי הפנדלים הכי טובים אי פעם (למרות שאני זוכר אותו מפספס במונדיאל או אליפות אירופה).

גיל 24 במאי 2008

לפי ויקיפדיה קופר עצר 8 מ10 פנדלים בעונת 79-80.

אגב, אנלקה מאשים את גרנט. הוא טוען שהוא נכנס כמעט בלי חימום ושהוא לא היה צריך לבעוט כי הוא היה קצת פצוע.

תומר 24 במאי 2008

מרציאנו,השאלה היא מה יהיה ב120 הדקות שלפני הפנדלים,בגמר הגביע הישראלי זה היה איום ונורא,אבל זו לא השיטה או החוקים אשמים,אלו אותם חוקים שהיו מאז שג'ורג'י בסט כבש מול האל סיטי ועדיין הפנדלים הראשונים במונדיאל נבעטו רק ב1982 בחצי הגמר.משחקים שבולכים לפנדלים זה משהו שהולך ומתגבר עם השנים אבל לא בגלל החוקה.זו פשוט ההכרעה הצודקת ביותר למשחק כדורגל. זה שהחמצה יכולה להרוס למישהו את החיים זה רק מראה מהו כוחו של המשחק,גם נגיחה בחזה של יריבך בגמר גביע עולמי יכולה לעשות את זה. נראה לי שההחמצה של באג'יו היא הכי מפורסמת בכדורגל העולמי אבל הוא התאושש מזה יפה ואף כבש בפנדל במשחק המונדיאל שלאחריו.
מסכים איתך לגבי בוסטון,מזכיר את ריאל מדריד קצת,יכול להביא תוצאות אבל זה לא זה….דטרויט נראית בדרך לגמר אבל לא חושב(ומקווה)שהיא תפגוש שם את הספרס. גמר המערב מספק קרב בין שני מאמנים חזקים(האם בוסטון הייתה מגיעה לגמר המערב?) וג'קסון אחראי לא פחות מקובי לקאמבק של הלייקרס.שימוש מעולה בספסל ושיתוק של ג'ינובילי.המשחק הראשון נותן דלק לשתי הקבוצות,הלייקרס כי חזרו מבור והספרס שהצליחו לחפור את הבור,הוא העיר גם את הסטייפלס סנטר שבדרך כלל לא פעיל יותר מידי.הספרס יכולים לקחת משחק בלוס אנג'לס אבל גם הלייקרס יכולים לעשות את זה ושתי האפשרויות לא יפתיעו אף אחד.

גלעד ב. 24 במאי 2008

אין ספק שמשחק חוזר זה הכי צודק אם כי לא הכי ריאלי,נניח שהיו משחקים משחק חוזר בין יונייטד וצ'לסי,זה אומר עוד שבוע של אימונים ובלגן תקשורתי כששאר הקבוצות בחופש,ואם גם המשחק הבא ייגמר בתיקו?פנדלים זה רולטה רוסית,אמנם זה הוגן ושוויוני והאדרנלין עובד שעות נוספות אבל זה אכזרי וקטלני ולא ממש קשור ליכולת הקבוצתית.השיטה האמריקאית(שבוטלה מזמן) קצת יותר קשורה למשחק ויותר מעניינת אם כי מדובר ביכולת אישית ולא קבוצתית.הרעיון שלי-בהארכה להוציא שחקן אחד מכל קבוצה ולשחק 10 על 10 ,וכל 10 דקות להוציא שחקן,אין כמעט סיכוי שלא ייכבש שער ואם עדיין תיקו אז פנדלים זה הברירת מחדל,תארו לכם את הגמר מיום שלישי כשהוא משוחק 8 על שמונה,זה עדיין כדורגל קבוצתי אבל הרבה יותר פתוח ופחות טקטי ואלמנט הכושר הגופני יקבל משמעות.לגבי האן בי איי,לצערי מכבי עלית לייקרס ייקחו אליפות,ההזדמנות שהיתה לספרס לגנוב נצחון לא תחזור,הלוואי שאתבדה.ראיתי את בוסטון פעמיים העונה (נגד הניקס והנטס),הם ניצחו אבל הם הצ'לסי של הליגה,מנצחים בשיניים עם הגנת ברזל ושחקני אול סטאר אבל בלי הרבה מעוף ועם מאמן רדוד.

תומר 24 במאי 2008

מתי העבירו את הפלייאוף היווני לשעות האלה של הלילה?

בר 24 במאי 2008

ועוד הערה בקשר למשחק הארור ההוא בין הולנד לאיטליה, ראיתי אותו בהולנד בבית של המשפחה שם. ומה שאני הכי זוכר ממנו חוץ מהילדות הקטנות שמיררו בבכי (הן כולן היו צבועות בכתום) זו הפרסומת המופלאה לקלסברג שדקה אחרי הפנדל האחרון עלתה לאוויר ובה נראה בחור הולנדי רואה את סוף המשחק זורק את הטלוויזיה מעצבים דרך החלון ויורד לפאב.

בר 24 במאי 2008

השעות האלו ברור שהיינקן ולא קלסברג

GLEN 24 במאי 2008

רונן : 8 מ 10.. השאלה הייתה בעברית: מי הבקיע גול והציל פנדל באותו משחק?

פלד 24 במאי 2008

אם השאלה בעברית, אז כנראה שמדובר ביעקב בנודיס

רונן דורפן 24 במאי 2008

אחרי שהורדתי את הוידאו של כל המשחק ברשת בשדור ESPN – רגע אחד שחמק ממני. בובי צ'רלטון עומד ליד פלטיני שרוצה לענוד לו את המדליה. צ'רלטון אומר לא ורק לוקח אותה בידו.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 24 במאי 2008

קראתי שריאל מדריד רוצה להכניס את רוביניו לעסקת רונאלדו ואני מצפה מיונייטד לדרוש בעסקה גם את רובן כלומר – רובן,רוביניו ו-25 מיליון יורו תמורת רונאלדו.

רונן דורפן 24 במאי 2008

אני מצפה לעשות לריאל מדריד סדרת חינוך – כמו שבאיירן מינכן עשתה לנו (בצדק). כלומר להגיד שרונאלדו לא עובר (יש לו שנתיים לפני שהוא הופך לשחקן וובסטר). ואם הם רוצים לפנות בצורה מסודרת שיפנו בשנה שאחר כך.

martzianno 24 במאי 2008

רונן – ב-ESPN התייחסו לצניעות של צ'רלטון (אם אני זוכר נכון) כשלא רצה לענוד את המדליה. הם בהחלט התעכבו על הרגע הזה.
מה שגרם לי בחילה (ממש פיזית!) זה המראה של פלאטיני בתא הכבוד שניה לפני שהשחקנים עלו – מראה של עסקן מתועב עם כל המניירות המתבקשות. זה אפילו לא קשור ליכולתו המקצועית של האיש – אבל זה ממש עשה לי רע.

רוני שטנאי 24 במאי 2008

משום מה חלק ההתשובות על שאלות החידון מופיעות אצלי בסיוטים הגדולים ביותר. אני יכול בקלות להוסיף עוד כמה שאלות על השחקנים שהחטיאו גם במונדיאל וגם ביורו, על ההולנדי שלא מסוגל להבקיע בפנדל בכלל, על זה שהחטיא ועבר לקבוצה שהוא החטיא מולה ועוד כהנה וכהנה.
מרסיו סנטוס שבאייאקס כנראה רכשו אותו כי התלהבו מההחמצה של הפנדל המודבר,עבר לנפי מספר שבועות שבץ מוחי.

GLEN 24 במאי 2008

טוב: ניאל קויין הבקיע ועצר פנדל נגד דרבי ב 91.
ואגב ESPN – כמו שאמרתי לי היה העונג לראות את זה ב ESPN היספני עם דניאל בריילובסקי כפרשן. קצת התגעגעתי.

שוקיאן 24 במאי 2008

מישהו יודע איפה אפשר לראות את המשחק של לידס נגד דונקסטר? לגנבים הבורים מצ'רלטון יש את הזכויות, אבל מיטב ידיעתי הם לא משדרים את המשחק. האם יש מקומות בתל אביב בהם ניתן לראות אותו?

ארנון 24 במאי 2008

עזי, רק תיקון קטן – באולימפיאדת מכסיקו 1968 ישראל הפסידה לבולגריה בהטלת מטבע בשלב רבע הגמר.

לון 24 במאי 2008

זהו זה. גרנט פוטר.

עזי 24 במאי 2008

שוקיאן, בMASH

עזי 24 במאי 2008

צפון דיזינגוף, תל אביב. הרבה אוהדי לידס יהיו שם, כנראה גם עבדך.

יהויכים פנדלוביץ 10 ביוני 2008

ומי המציא את שיטת הפנדלים להכרעת משחקים?
מיקה אלמוג מישראל, לאחר האכזבה בהגרלת רבע הגמר באולימפידת מקסיקו 68 כשמוטלה שלף פתק: "בולגריה"

אלון זנדר 10 ביוני 2008

סליחה, זו שטות. לא כל מי שאומר "אז אולי נבעט פנדלים?" הוא ממציא השיטה. את השיטה פיתח (לא המציא) קארל וואלד, השופט הגרמני במהלך שנות הששים והשבעים (חמש בעיטות, בועטים מתחלפים, רשימת בועטים מראש, ואז אחד ואחד – את כל זה הוא פיתח במהלך משחקי ידידות וגביע באופן בלתי רשמי). עם כל הכבוד למיקה אלמוג, ההתאחדות הישראלית רק סייעה לנושא כשאמרה "כו" בועידת פיפ"א שעסקה בכך. הסכימו גם ספרד (לא הגיעו למונדיאל 1954 בגלל השלכת מטבע של ילד איטלקי עיוור) וברה"מ (הפסידו בהשלכת מטבע לאיטליה)

גונן אלמוג 15 ביוני 2008

מר זנדר הנכבד
עם כל הכבוד לך אינך יודע מה אתה סח.ולא כל מי שחושב שהוא יודע-הוא אכן יודע.את השיטה פיתח מיקה אלמוג-אבא שלי-
והגיש אותה לועידת פיפא-זו האמת ואין אחרת

Comments closed