העצמאי

אנדרה איגודאלה

מסתבר שיש בדיחה בתוך הגולדן סטרייט ווריורס שכאשר קארי מסתובב עם אנדרו בוגוט ודריימונד גרין מכנים אותם בשם המוסיקלי הנאה Steph Curry and the Screen Setters. ולכן בדיון מי השחקן השני בחשיבותו גולדן סטייט התשובה שלי היא אחרת.

אנדרה איגודאלה משחק יותר מכמה שחקני חמישיה אבל השאלה היא לא כמות הדקות שלו אלא עם מי הוא משחק. נכון, הוא חלק מיחידת הסמול-בול ובגמר חזר לחמישיה הפותחת, אבל הוא בעיקר השחקן שמוביל את הקבוצה כשקארי לא על המגרש. כשסטיב קר הוציא אותו בשנה שעברה מהחמישיה זה לא היה בשביל להוסיף כוח אש מהספסל – יש לקבוצה הזו כוח אש אינסופי – ספייטס, ליווינגסטון, אוזילי – גם מהספסל. זה היה בכדי לתת מנהיגות גם לחמישיה השניה וכל מיני ווריאציות אחרות.

אגב מבחינה אישית-חברתית, איגודאלה הוא כנראה השחקן הקרוב ביותר לקארי בקבוצה. אבל מבחינת כדורסל הוא השחקן הכי עצמאי מלבדו.

הפלייאוף כאן - זמן סיכומים וניחושים
בניה מושלמת של הדרמה

61 Comments

גיל שלי 19 באפריל 2016

ודבר מה נוסף מהמשחק בבוקר, האריסון בארנס מפנטז על חוזה מקס', הוא בקצה ההפוך לאנדרה איגואדלה, הוא הפסיד הרבה מליונים מהמשחק הבוקר

dmc 19 באפריל 2016

רק משחק אחד, בסדרה הראשונה בפלייאוף. לא הפסיד כלום

אלעד 19 באפריל 2016

חולה על השחקן הזה. בשבילי הוא סיקסר פוראבר (מתים לקושש קצת פירורים)

עידן. 19 באפריל 2016

אני חושב שבכל הדיונים הללו על חשיבותם של גרין, איגודלה (אכן מדהים) וכל השאר קצת נשכח השחקן שהוא באמת השני בחשיבותו בגולדן סטייט. זה שהיום בלילה קלע 34 נקודות וניצח להם את המשחק.

בכלל, עם או בלי קשר לקרי, נראה שקליי תומפסון לא ממש מקבל את הכבוד המגיע לו.

עומרי 19 באפריל 2016

+1

דורפן 19 באפריל 2016

הוא שחקן גדול שמקבל הרבה כבוד

א ח 19 באפריל 2016

הוא נפלא וגדול..ללא ספק..
אין מי שיכול לעשות רבע כמו שהוא עשה שנה שעברה…
אבל הוא סוג של פיפן.. אני לא בטוח שהוא יכול להוביל קבוצה..

עידן. 19 באפריל 2016

מה זה נקרא להוביל קבוצה? עובדה שהוא הוביל הלילה את הקבוצה שלו לנצחון פליאוף.

אגב, קצת מצחיק לזכור את פיפן כשחקן שלא מסוגל להוביל קבוצה כאשר בשנה לאחר הפרישה הראשונה של ג'ורדן הוא הוליך את הבולס לעונה אדירה (רק שני נצחונות פחות מהעונה הקודמת), תוך שהוא מסיים שלישי במירוץ ל- MVP ומקבל מקום בחמישית העונה.

yaron 19 באפריל 2016

בשיקגו עם שש אליפויות להוביל קבוצה זה לקחת אליפות שביעית. לא יודע אם ג'ורדן היה לוקח אותם לשביעית אם פיפן היה פורש והוא היה נשאר, אבל ברור שזה מה שהיה מצופה ממנו.
ספורט וזכרון ספורטיבי זה דבר אכזרי, ג'ורדן וג'קסון לקחו את רוב התהילה והשאר הסתפקו בפירורים… ככה זה.

ניימן 19 באפריל 2016

ג'ורדן הוביל את הקבוצה לאליפויות. פיפן הוביל אותה להיות מועמדת לאליפות. כמו שדורנט מוביל את אוקלהומה ולברון את קליבלנד.

אריאל גרייזס 19 באפריל 2016

המשחק סכום אפס הזה, אם לא לקחת אליפות אתה כלום. ברור שדוראנט (ו-ווסטברוק) מובילים את אוקלוהומה ולברון מוביל את קליבלנד ובשנתיים בחוץ של ג'ורדן פיפן הוביל את שיקגו. מה לעשות, יש 30 קבוצות ורק אחת יכולה לקחת אליפות

ניימן 19 באפריל 2016

אתה כאילו מסכים איתי שפיפן הוביל את שיקגו ועדיין מתווכח. אין לי מושג על מה :D

גיל 19 באפריל 2016

פיפן היה רק שנה וחצי בלי ג'ורדן בשיקגו. אפשר לשער שאם היה משחק עשור כשחקן המרכזי ובונים קבוצה סביבו אז הם היו בעלי סיכוי טוב לאליפות. אני לא קונה את זה שהוא שחקן שמצטיין רק ככינור שני. ככה יצא אבל זה לא מחייב.

גיל 19 באפריל 2016

השאר לא הסתפרו בפירורים. פיפן היה אחד השומרים הטובים לדורו ואחד השחקנים הוורסיטלים שהיו אי פעם. זוכרים אותו וגם את רודמן, קר ואחרים. מה שכן, זוכרים גם שפיל נתן לקוקוץ' את הזריקה האחרונה ופיפן השתולל.

Shadow 19 באפריל 2016

אתה שוכח שנוא הוביל את שיקאגו לכמעט אליפות ללא הכוכב הראשי שלה – ג'ורדן. פיפן לא קיבל כוכב במקום ג'ורדן. הוא עשה את ההישג הזה לבד.

בכל מקרה זה מחזיר אותי בחזרה לטענה שהליגה פשוט היתה חלשה מאוד בשנות 90. המזרח היה בדיחה מהלכת וגם המערב היה בינוני ביותר

Shadow 19 באפריל 2016

שנוא = שהוא

גיל 19 באפריל 2016

הוא לא היה קרוב בכלל לאליפות, על מה אתה מדבר?

גיל 19 באפריל 2016

למה לו להוביל קבוצה כשהוא משחק אצל האלופה ובדרך להיות שושלת?

גיל שלי 19 באפריל 2016

מסכים עם א ח

שמרלינג 19 באפריל 2016

יפה.
יכול להיות שבשורה הלפני אחרונה, במשפט הראשון, השמטת את ה 'לא' ?

דורפן 19 באפריל 2016

לא.. איגודאלה מאד קרוב לקארי

אסף 19 באפריל 2016

הוא היה השחקן המוביל בקבוצת פלייאוף (שאפילו עברה פעם סיבוב, אאל"ט), וירד לספסל לא בגלל ירידה ביכולת שלו, אלא פשוט כי אפשר. כן סמולבול, לא סמולבול, חמישיה כזאת או אחרת… כמות הכישרון בגולדן סטייט פשוט לא נתפסת.

עסק שחור 19 באפריל 2016

כשיש שיטה ושכולם מוכנים למסור לשחקן שפנוי קצת יותר אז זה נראה כאילו כולם מוכשרים. לדעתי לגולדן סטייט אין יותר כשרון מהקבוצות המובילות בליגה. ההבדל הוא שבגולדן סטייט כולם ממצאים את הכישרון שלהם.

גל ד 20 באפריל 2016

זו לא שיטה, זה כסף. יש להם MVP במשכורת שהיא חצי מהשווי שלו. זה משאיר הרבה כסף לשחקנים יותר מוכשרים סביבו.

S&M 19 באפריל 2016

המשחק הבוקר הראה שבלי קארי, כל ערימת הכישרון הזו לא עוברת סיבוב שני.

עמית זילברבוש 19 באפריל 2016

א. אני לא חושב שאפשר לשפוט חבורה שכבר כמה שנים נשענת התקפית על קארי וצריכה פתאום לשחק אחרת אחרי משחק אחד. לספורט קבוצתי יש דינמיקה שבטח לא משתנה תוך משחק.
אותי דווקא ממש ממש מעניין לראות לאן הם יכולים להגיע בלעדיו. מקווה שלא לראות את זה כי אני מת לראות את קארי חוזר כמה שיותר מהר. אבל השאלה הזאת מרתקת אותי.
ב. לאן היו מגיעים שיקגו בלי מייקל? ריאל בלי רונלדו? מכבי בלי זהבי? כמה זה מפתיע חוסר הצלחה של קבוצה אחרי שלקחת ממנה את השחקן הכי טוב שלה שהוא גם השחקן הכי טוב בעולם?

גיל 19 באפריל 2016

אנחנו יודעים לאן הגיעו שיקגו בלי ג'ורדן. חצי גמר המזרח.

תומר 19 באפריל 2016

ויש לך ספק שגם בלי קרי יכולה ג"ס להגיע לחצי גמר המערבי? (תחלס, צריכים רק לנצח את יוסטון)

גיל 19 באפריל 2016

אין לי שום ספק. אני רק אומר שזו לא שאלה היפותטית במקרה של ג'ורדן.

Oded 19 באפריל 2016

זה לא ההשוואה הנכונה, אם היו משחקים בלי קארי לא היו מסיימים ראשונים ומקבלים את יוסטון (שהיא דרך אגב קבוצת הגנה מזעזעת, פשוט כואב בעיניים לראות את זה)
למרות ההערה הזו, גם לדעתי היו עוברים סיבוב בלי קארי (אולי אפילו די בקלות)

Shadow 19 באפריל 2016

לדעתי זו שאלה לא מעניינת בעליל. הרי מלכתחילה היא מעניינת בגלל קרי. אני התיישבתי לראות אתמול את כל המשחק וממש התבאסתי שקרי לא שיחק.

בלעדיו הכל היה נראה פחות זורם. גולדן נראו הרבה יותר פגיעים. ועם כל הכבוד(ואין כבוד) יוסטון בהנהגת שני הליצנים נראית כמו פארודיה על כדורסל. ככה שהם לא מדד

מהדהים שפיטרו את מקהייל ולא הביאו מאמן בימקומו.

מה שעשו למזוקן הפלופר באולפן של TNT בהפסקת המשחק לא ראיתי כבר הרבה זמן. בדרך כלל הם לא נוהגים לבקר כוכבים בצורה כל כך בוטה, אבל האין הגנה של הארדן היתה כבר בקטע אחר.

גיל שלי 19 באפריל 2016

דריימונד גרין אמר משהו יפה בראיון לפני המשחק. כשקרי לא נמצא, הם צריכים להניע יותר את הכדור, ולעשות הרבה יותר חיתוכים וחדירות, כי רק ככה ההגנה מגיבה. כשקרי נמצא, ההגנה מגיבה אליו כל הזמן.
ההבדל בין דריימונד גרין כשקרי נמצא, לבין דריימונד גרין כשקרי איננו, מראה עד כמה כל הקבוצה הזאת מושפעת מקרי, ואין שום שחקן בNBA שהיה משפיע עליה באותה צורה

edgecator 19 באפריל 2016

היה מת להיות ריימונד פלטון.

יהודה 19 באפריל 2016

נראה לי שהוא קיבל mvp של הסדרת גמר שנה שעברה כמות העומק בקבוצה מטורפת ומצד שני קליבלנד בקושי מנצחת את דטרויט מחכה כבר לראות את לברון מושפל בגמר

גיל 19 באפריל 2016

לא בטוח שלברון יגיע לגמר.

יהודה 19 באפריל 2016

בשביל בלאט מקווה גם

גילי פלג 19 באפריל 2016

ומה נאמר על ליווינגסטון ? כרגע נראה לי כאופציה השלישית הכי טובה בקבוצה.

NoONE 19 באפריל 2016

LOL איגודלה
הכינוי שלו בקרב אוהדי הסיקסרס שמבינים עניין היה : דריבל דריבל פייד אווי
כי כל פעם שהיה משחק צמוד הוא לוקח את הכדור בטופ או דה קי מכדרר את עצמו למוות וזורק פייד אווי שלא פוגע בטבעת .
אחרי הפעם ש 30 שראינו את זה , זה כבר נראה פולקלור ובדיחה ואוהדים אפילו חיכו לראות את זה קורה בשביל פרץ צחוק בלתי מוסבר

דמוסתנס 19 באפריל 2016

באמת רואים איך הוא סובל בלי פילדלפיה ואיך פילדלפיה פורחת בלעדיו…

השחקן הזה הוא הסיבה שהם בכלל הגיעו לפלייאוף ואפילו עברו סיבוב. הוא שווה יותר מכל השחקנים שהיו מאז בסיקסרס ביחד…

אלעד 19 באפריל 2016

שמע, אצלך הכל הפוך. אתה מתלהב מה"תהליך" ומארבע עונות אומללות שבשיאן הפסדנו השנה 72 משחקים, ואתה מזלזל בשחקן הנורמלי האחרון ששיחק בקבוצה הזו, שגם הגיע איתה להישג יותר גדול מ"כדור הפינג פונג שלנו הגיע שלישי". עם אוהדים כמוך….

גיל 19 באפריל 2016

זה רק מוכיח שבהעדר תרבות ספורטיבית אז גם שחקנים טובים הולכים לאיבוד. במקום לאמן את מי שיש להם ולהוציא את המקסימום מהם כל מה שעושים זה טאנקינג ועוד טאנקינג. הלוואי שיקבלו בחירה ראשונה רק כדי לראות איך סימונס לא יעזור להם.

Shadow 19 באפריל 2016

תגיד אתה נהנה מספורט בכלל ונבא בפרט? עושה רושם שאתה רק מנסה לצאת צודק בנושא הטאנקיג.

לצחוק על שחקן שהצליח אצלכם ומצליח עכשיו בקבוצה אחרת, כשאתם נראים כמו בדיחה מאוד לא מוצלחת על קבוצת כדורסל, נראה הכי רחוק מאהדת ספורט.

NoONE 19 באפריל 2016

הצלחה זה עניין יחסי , איגודלה באופן אישי הצליח , הוא ביקש חוזה מקסימום ואמר לראשי הקבוצה שהוא הולך להיות שחקן מוביל , הוא קיבל חוזה מקסימום והוביל אותם בדיוק למקום שמיני במזרח ומעולם לא היה שחקן מוביל כמו שהוא רצה להיות ולא הפך את פילדלפיה לקונטנדר.
אז כן הוא הרוויח הרבה כסף ונתן לאוהדים קש.
ב NBA ובספורט אמריקאי בכללו יש רק תואר אחד(אליפות) ושום דבר אחר לא משנה, לא הבאת אליפות אז נכשלת, זאת האמת וזה הדבר היחיד שמעניין.
האם העונה של קליבלנד , סאן אנטוניו או הקליפרס הייתה הצלחה שנה שעברה? ודאי שלא , הם נכשלו בדיוק כמו מינסוטה, פילדלפיה והניקס.

אני לא מתלהב מטנקינג אבל לא מעניין אותי לעוף בסיבוב הראשון של הפלייאוף, לא מעניין אותי להיות טורונטו או מילווקי.
אני רוצה שהקבוצה שלי תהיה קונטנדר לאורך שנים ופחות יהיה לה סיכוי סביר לזכות באליפות.
ואם כדי שיהיה סיכוי להגיע לזה אני צריך לסבול כמה שנים של טנקינג במקום כמה שנים של לעוף בסיבוב הראשון של הפלייאוף אין לי שום בעייה.

אני מפוקח , אני רואה מה קורה ומה צריך לקרות כדי לזכות באליפות ב NBA צריך סופרסטאר אחד או שניים והרבה מזל.
וכדי שזה יקרה צריך להיות לך מקסימום פינג פונג בולס וזה בדיוק מה שהינקי ניסה לעשות.
עכשיו אני מוכן לשמוע ביקורת על השחקנים שהוא בחר בדראפט אבל אין לי טעם לשמוע ביקורת על התהליך שלו כי זה עניין פילוסופי של דרך ורעיון.

אורן השני 20 באפריל 2016

איזה סופרסטאר יבוא לסיקרס? שלא לדבר על "יתפתח" בשממה הזו

אבל בסדר, העיקר שאתה מרוצה מהעתיד הורוד שלכם

NoOne 20 באפריל 2016

הא……..זה כל הקטע של הטנקינג
אף סופרסטאר לא יבוא לפילדלפיה , צודק מאה אחוז.
בגלל זה צריך כמה שיותר בחירות גבוהות בדראפט כדי לבחור את הסופרסטאר ואז הוא פחות או יותר תקוע ל 7 שנים

טיפה סרוחה 20 באפריל 2016

נו וואן אתה לא לבד,גם אני חושב שהינקי מצא פירצה בחוק שמגדילה(קצת) את הסיכויים לזכות באליפות וגם אני מוכן לוותר על כמה חצאי גמר בשביל להגדיל את הסיכוי לאליפות.

אלעד 20 באפריל 2016

אל תיעלב, אבל אתה תוצר לוואי של כל הפנטזי ספורט למיניהם ובאופן כללי החשיפה המוגזמת שמביאים איתם האינטרנט, הליג-פאס והרשתות החברתיות. לפני 30 שנה היית קורא לד"ר ג'יי לוזר, מנתח לעייפה את מו צ'יקס וטוען שאין לו קליעה מבחוץ, חובט באנדרו טוני כי הוא לא ממלא את דפי הסטטיסטיקה, וטוען שלמוזס אים ווינגספאן.
בעולם כזה, היחידים שיכולים לא לאכזב אותנו, הם אלו שטרם שיחקו, כי אנחנו יכולים להתמוגג עד מחר מהפוטנציאל שלהם. ברגע שהם משחקים, ומגרעותיהם מתגלים, אנחנו נמהר לערוף את ראשם ולהחליף אותם באיזו בחירת דראפט שאולי תתגלה כג'ורדן הבא. אז אנשים מעדיפים להפסיד 70 משחקים (גם ככה אין ירידות ליגה), בתמורה לאיזו הבטחה עתידית שאולי (רוב הסיכויים שלא) תבוא. וזה במקום ליהנות משחקנים באמת איכותיים כאיגודאלה ואוון טרנר.

NoONE 20 באפריל 2016

לא, אתה טועה.

Ljos 20 באפריל 2016

איך זה להיתקע בלופ "בעיית מונטי הול" אינסופי?

גיל 20 באפריל 2016

כן, אבל סופרסטאר לא יכול להצליח במערכת כל כך לוזרית זו כל הבעייה.

NoONE 20 באפריל 2016

גולדן סטייט והקליפרס היו 20 שנה המערכות הכי לוזריות ב NBA.
פתאום הגיעו שני סופרסטארס כמו גריפין וקרי ותוך לילה הלוזרים נהיו ווינרים , ממש תעלומה.

גיל 20 באפריל 2016

ממש ווינרים הקליפרס, קרסו נגד יוסטון שנה שעברה. וגולדן סטייט דווקא היו ווינרים גם בשנים פחות טובות שלהם כמו כשניצחו את דאלאס ממקום 8.

אלעד 20 באפריל 2016

אני מעדיף 20 שנות בינוניות וסיבוב שני בפלייאוף, על פני 40 שנות לוטרי וציפייה ל"אחד" שיושיע. הקליפרס עדיין לא הגיעו לגמר, גם לא עם גריפין, אגב. הכי הרבה שהגיעו זה אותו סיבוב שהסיקסרס הגיעו עם איגודאלה שאתה מזלזל בו כל כך.

NoONE 20 באפריל 2016

אתה זה אתה ואני זה אני,אני מניח שכל אחד מאיתנו יסתדר עם מה שהוא מעדיף.

הקליפרס וגולדן סטייט הם רק דוגמא לשני ארגונים שהיו מנוהלים בצורה זוועתית עם שני הבעלים הכי גרועים ב NBA(סטרלינג וכריס כוהן) והיו במשך שנים בדיחה בליגה.
אבל הגיע סופרסטאר , הקבוצה הפכה לקונטנדר ולאף אחד לא איכפת.
מישהו זוכר ש GSW היו פעם אחת ב 20 שנה בפלייאוף?
זה לא מעניין אף אחד , ואם פילדלפיה או מינסוטה יעמידו בעוד שנתיים שלוש קונטנדר לאף אחד לא יהיה איכפת מ 3 השנים שפילי עשו טנקינג או מהעובדה שמינסוטה לא היו 10 שנים בפלייאוף.
ו

דב 21 באפריל 2016

נו באמת… תוך לילה … ווריורס השקיעו שנים בלטפח את קרי (שערכו בתור פוטנציאל לסופרסטאר היה נמוך מרוז, וול ואפילו ווסטבוק), דאגו לצוות מתאים, מאמן מתאים, להעיף את המפריעים (מונטה אליס).
הקליפרס השקיעו הרבה שנים והרבה כסף (כן, הקליפס והרבה כסף באותו משפט) בכדי לנער את סטיגמת הלוזריות, שילמו הון עתק לבראנדים, מאגטיים, קמאנים ואודומים בשביל ששחקן איכותי הבא שיילכד בדראפט לא יעשה סצנה ויידרוש סיין אנד טרייד מיידי. בלי ההשקעה ההיא שבאה באמצע העשור הקודם, שהראתה רצינות רבה, גריפין היה בורח משם בהזדמנות הראשונה, ובטח ובטח לא היו מצליחים להביא את פול, שעם כל הכבוד לג'ינג'י המעופף והלא רציני – פול הוא הכוכב בקבוצה זו.

ועוד משהו: טאנקינג זו בושה לספורט, והלוואי והליגה תפיק לקחים ובלוטרי של 2017 יהיו בדיוק 14 כדורים. אחת לכל קבוצה.
ואז נראה חוכמולוגים כמו קולנג'לו ופופוביץ מעיזים לעשות טאנקינג(הזקנים שבינינו עוד זוכרים את עונת 96-97, כשספרס עשו טנקינג במופגן בשביל הסיכוי לקבל את דאנקן)

אלעד 21 באפריל 2016

תגובה טובה עד שהרסת הכל במשפט האחרון. הספרס לא עשו טאנקינג, הם באמת חטפו פציעות מכל הכיוונים.

דב 21 באפריל 2016

מסכים ולא מסכים. נכון שההתנהלות שלהם היתה ייחסית לא מופקרת (לכן גם לא איבדו את המוניטין המקצועי שלהם), במיוחד אם נזכרים בטאנקינג המגעיל של בוסטון באותה עונה (ממנה יצאו עם בילאפס, שהתגלה תותך רק כשעבר כמה קבוצות ועם רון מרסר המפוספס – עונש ראוי על טאנקינג). נכון שהיו פציעות של כל שחקיני מפתח. נכון כשסיכוי הפלייאופ עבד – לא היה טעם להחזיר את האדמירל. נכון, אבל… אני זוכר די בבירור את ההרגשה הלא נעימה סביבם: שחקנים חזרו לאט מפציעות קלות יחסית, להביא את דומיניק הלוזר היה ואת האח הבינוני שלו היו צעדים תמוהים. בקיצור, לא היה חדש מוכח, אבל חשד קל בהחלט היה היה.

דב 21 באפריל 2016

אז לא היה מופגן, ריח של סירכון כן נדף בטקסס.

טיפה סרוחה 20 באפריל 2016

נו וואן אתה לא לבד,גם אני חושב שהינקי מצא פירצה בחוק שמגדילה(קצת) את הסיכויים לזכות באליפות וגם אני מוכן לוותר על כמה חצאי גמר בשביל להגדיל את הסיכוי לאליפות.

Comments closed