נהיה ספרד

In כללי
  1. זה היה הפרט האחרון שהיה חסר לאליפות גדולה. אולי לא דרמה בגמר, אבל מנצחת שלא ניתן להכחיש כי היא הקבוצה הטובה באירופה. אולי אחת הנבחרות האירופאיות הטובות שנראו תקופה ארוכה.

  2. המינימליזם של פרננדו טורס על שטח קטן. עוצר נשימה.

  3. הניצחון הזה הוא של דור שחקנים ספרדי שמתחיל לצאת מהצל של הכוכבים הזרים בליגה שלהם. לשילוב שלהם בליגה האנגלית יש גם כן משמעות. כמו רונאלדו, פברגאס וטורס הם גם כן סמלים של יכולת לטינית עם מהירות ריצה וחשיבה אנגלים. מה זה מתחיל לצאת? יצא מהצל!

  4. אני לא בוחר שחקן אליפות. אני בוחר את מרכוס סנה לשחקן הכי חשוב בקבוצה האלופה.

  5. לא היה לי חבל על באלאק. אתמול דיברתי עם עיתונאי גרמני. מסתבר שהם לא מתחברים ללוזרים טרגים. אז גם אני לא.

84 Comments

אחד שחושב כשהוא יושב 30 ביוני 2008

שאלה:כל יומים בערך יוצא מנתבג מטוס לארופה בכיוון אחד עמןס
בכדורגלנים ישראלים מדרג ז לליגות אזוטריות לא פחות.אני כבר
מזמן לא מצליח לעקוב,יש אולי מישהו שיודע כמה ישראלים חתןמים
או במגעים מתקדמים עם קבוצות מחול?
תודה

גלן 30 ביוני 2008

מסתובב בבלוג הזה המשפט הבאמת יפה של פרגסון. ויש לו פרפרזה:
"מה שיפה במאמנים זקנים זה שהם(לפעמים) לא מפחדים".

העוול היחידי- שסנה לא הבקיע במצב שכמעט והיה לו.

אני לא יודע למה לאם יצא- פציעה או לא אבל בשבילי הוא בלוף.

martzianno 30 ביוני 2008

אלוהי הכדורגל עשה צדק עם האוהדים בטורניר הזה.
למרות שהייתי בעד ספרד, באיזשהו שלב קיוויתי שתהיה הארכה… רק שימשיך עוד קצת…
טיפה התאכזבתי שהנסיכה הספרדית לא הגיעה, אבל גם זה לא העיב על האווירה. גמר כמו שגמר צריך להיות – משחק חזק, שחקנים שמתחממים, החמצות מסמרות שיער וגול על המילימטר – כל מה שצריך במשחק טוב.
הספרדים נראו כמו נבחרת שלא הולכת לוותר על המשחק ודווקא הגרמנים, נראה שוויתרו כבר עשר דקות לסוף.
לסיכום, היה תענוג – אני מציע לשקול יורו כל שנה וליגת-אלופות כל ארבע שנים.

אנונימוס 30 ביוני 2008

האליפות הייתה מצויינת בסה"כ כמובן.
אבל אני לפחות יצאתי בתחושה שלא היקשו יותר מדי על ספרד בחצי ובגמר. גם רוסיה וגם גרמניה היו ללא ספק מתחת לרמתה של ספרד, אבל הייתה תחושה חזקה שאם המאמנים שלהם היו מגיבים יותר למה שקורה במגרש ומנסים להגביר את הבלגן אולי גם הספרדים היו קצת נלחצים.

בשורה התחתונה הספרדים שיחקו 180 דקות די רגועות מבחינתם בהגנה. צריך לזקוף את לזכותם כמובן, אבל גם הרבה לגנות השמרנות והמאובנות בזמן אמת של המאמנים שכנגד.

הניסיון החוזר ונשנה של הגרמנים לדפוק את הראש בקיר עם הגבהות חסרות תוחלת היה פשוט פתטי. ספרד לא כזאת טובה, אני מצטער.

ארז 30 ביוני 2008

ספרד הצליחו הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, לממש את הפוטנציאל של השחקנים שלהם. הם באו עם הסגל הכי טוב באירופה (אולי יחד עם הולנד. אולי) מבחינת חומר השחקנים, ולשם שינוי הצליחו ליצור שלם שלא קטן מסכום חלקיו תוך ניצול של חולשתן של הגדולות האחרות (איטליה וצרפת, בעיקר). לפחות מאז 1986 לא הייתה נבחרת ספרדית עם שחקנים כל כך טובים, בטח ובטח ביחס לשאר היריבות, ואראגונס, עם כל הטרוניות שלי כלפיו, הצליח להוציא 100% משחקניו, כולל החילוף של סאנטי קאסורלה, שבגמר הוכיח למה הביאו אותו לאליפות. היה יפה לראות את סרחיו ראמוס עם חולצה שנושאת את תמונתו של אנטוניו פוארטה. מישהו יודע אולי מה פשר החולצה שלבש פאלופ בטקס הענקת הגביע?

אחד שחושב כשהוא יושב 30 ביוני 2008

גלן-לאם איננו בלפן כלשונך אלא פשוט שחקן הגנה בינוני מינוס
שתרומתו העיקרית היא כקיצוני שמאלי ולכן הוא מבוזבז עד כדי
חור הגנתי לפעמים,מעניין מי המאמן הראשון שיסב אותו לעמדה הזו,
אולי קלינסמן?

דוד מירושלים 30 ביוני 2008

תענוג ממש הייתה האליפות הזאת
אני מקווה שזו מגמה שתיחרט בכדורגל האירופי.
ד"ר אני מקווה שנהנית, שווה היה לראות לא?

ארנון 30 ביוני 2008

וואלה, אנחנו כבר אנשים מבוגרים. צריכים לדעת לקבל 0-1 מוצדק בגמר בצורה יפה ולהיות מבסוטים.
הילד שבי צועק לי שטורניר כזה היה שווה יותר משער אחד בגמר. אוהד ארסנל שבי טוען שאם פברגאס היה נשאר עוד קצת הוא היה מנצל את החלק האחורי ההולך ומתדלדל של הגרמנים כדי לעקוץ לפחות עוד פעם אחת.
אבל אני כבר בנאדם מבוגר. אני מסתפק במה שקיבלנו – אלופה ראויה מאין כמותה.
איכותית והיסטורית.

(ואני כן חושב שבעקבות הזכיה הזאת ספרד הופכת אוטומטית למועמדת להגיע מאד רחוק גם ב-2010 וגם ב-2012. סגל צעיר, חזק ומגובש, שעכשיו גם צבר ביטחון. אני איתם!)

אביאל 30 ביוני 2008

בתור אוהד גרמניה, בהחלט לספרד הגיע היום, משחק חלש של הגרמנים, פרינגס לא סיפק את הסחורה כל הטורניר ורולפס שהיה טוב במשחקים הקודמים היה צריך לשחק והיה בהחלט יכול לעזור נגד המתפרצות הספרדיות, באלאק היה חלש ופצוע והיה צריך או לצאת מוקדם או בכלל להיכנס רק למחצית השניה.
טעות קשה לאם אבל זה לא גורע ממנו, הוא שחקן ענק ולא בלוף הלוואי שיהיו הרבה מגינים כמוהו, גומס וקוראני יותר טובים בקבוצות שלהם והם הוכיחו לנו את זה בטורניר, המאכזב הרשמי של גרמניה היה קולסה שאחרי המונדיאל ב2006 חשבתי שנראה ממנו קצת יותר הפעם.

לסיכום יורו מצוין, אני שמח שספרד ניצחה את גרמניה ולא איטליה למשל…

סופרפלי 30 ביוני 2008

מרציאנו – מזדהה אתך לגבי התקווה להארכה ולגבי הנסיכה.
בסך הכל יורו מצוין, היה כיף לתפארת.

אסף 30 ביוני 2008

ד"ש מראול.

דורון 30 ביוני 2008

יורו משובח, עונג אחרי עונג. שאלה אליכם: אנגליה הייתה חסרה כאן למישהו? ונניח שהם היו עולים, מה הם היו שווים כאן – חצי, רבע, מזוודות ארוזות כבר אחרי הבית המוקדם? גמר?… (טוב, נו)

יונתן 30 ביוני 2008

הלחץ על הגרמנים במחצית השנייה היה פנטסטי,
הגרמנים נלחצו לחלק המגרש שלהם והתקשו לפתח התקפות
אני מתקשה לזכור תצוגה הגנה כזו בגמר כלשהו
לא בונקר מבחיל סטייל איטליהצ'לסיליברפוליוון
אלא לחץ מתמיד על הקו האחורי של ספרד,
פרננדו טורס פשוט עצום, ספידים, בגול שלו אחרי 4 צעדים הוא מקדים את לאם ב2
נראה כמו פריצה לסל שלNBA, כוח מתפרץ אדיר
ספרד היו שווים עוד איזה גול וחסרונו של וייה ברגל המסיימת הורגש בהחלט,
ואחרי שכל זה נגמר.. מי אמר ראול?
הנבחרת הזאת היא של ססק אינייסטה טורס ווייה
אני לא רואה את ראול מטריף את הגנת גרמניה מחצית וחצי

קרויוז 30 ביוני 2008

חבל שנגמר, חבל שככה

היה טורניר נהדר, מהטובים שראיתי (כולל מונדיאלים קופות ואליפויות אפריקה).
חבל לי שבגמר התוצאה הייתה 1-0, לטורניר כזה הגיע יותר.

גלן 30 ביוני 2008

אביאל: האיש היה חלש נגד תורכיה ואפילו שער הענק שלו שם לא ישכיח את זה. אמרו זאת פה קודם-הוא מתופקד כמגן והתורכים חגגו עליו כמו גם טורס. זאת אמנם גרמניה ואין לצפות ממנה לדבר כמו שיש בקבוצות כמו נבחרת ישראל אבל אולי בכ"ז קצת מישמעת?

לגבי קלוזה- החביב עליי מכל הגרמנים (והפולנים) .
היו לו דקות יפות עם גוליםובישול יפה אבל אכן זה לא זה.
אני מקווה שהוא שומר את הכוחות ל 2010 שמה יש לו משימה חשובה- לשים איזה 7 חתיכות, למחוק את החבר הברזילאי של עזי מהספרים ולהחזיר את התואר היחיד שבאמת צריך להשאר בגרמניה.

יונתן 30 ביוני 2008

אהה ודורפן… ד"ש מיורם ארבל

גלן 30 ביוני 2008

בעצם למה שבע? הוא צריך שש ובא לציון גואל…

ויכסלפיש 30 ביוני 2008

משחק מעליב של נבחרת גרמניה ללא שום הזדמנות ממשית לשער, והפסטיבל סביב באלאק רק הזיק, אף שחקן מהסגל הנוכחי לא זכה בשום תואר. עכשיו נשאל אם גרמניה ווינרית או לוזרית, התשובה מתחלקת לשתיים: אין נבחרת עם הישגים כמו גרמניה מאז מלחמת העולם השנייה, אבל בעשור הראשון של המילניום אין לוזרית כמו גרמניה שהפסידה בגמר מונדיאל ויורו.

זה עשור ראשון מאז הסיקסטיז שגרמניה לא זוכה בתואר. הגיע הזמן לחפש מחליף לבאלאק, אולי זה מה שיביא גביע עולם ב-2010. אין מה להשוות לשני היורו הקודמים כי הסגל הנוכחי הצליח להגיע לגמר, ולא כריסטיאנו רונאלדו וגם לא ואן ניסטלרוי, אבל ההפסד המעליב בגמר רק מגביר את התחושה שגרמניה דועכת

רוני 30 ביוני 2008

אני מציע לך לקחת את הד"ש מיורם ארבל בערבון מוגבל, הוא כינה אותך 'דורפמן'. אופסי.

סופרפלי 30 ביוני 2008

האם מישהו מוכן לספר מה ארבל אמר (על בעל הבלוג)? אני לא שמעתי.

א.ס 30 ביוני 2008

חייבים לזכור כמה דברים מהיורו הזה. לקחה אותו נבחרת שלא הצליחה למלא את היציעים שהוקצו לאוהדיה במהלך הטורניר, שבכלל שבר שיאי סטריליות, הפושעת בכל איצטדיוני העולם. עצוב שהכדורגל מתפתח ככה. היורו האחרון לא סיפק סיפורים אנושיים או גיבורים גדולים, גם לא נוצרה בו אווירה שתואמת את הטורניר – מעבר לתמונות של גרמניות וקרואטיות, לא ראינו צילומים שמחים מהרחובות (ולא, לא רק בגלל חסרון האנגלים).

אופ"א, פיפ"א, בעלי הקבוצות, השחקנים תאבי הבצע, דרדרו את הענף המקסים עוד מדרגה בדרך לתהום.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 30 ביוני 2008

זה באמת שערורייה.
היה רק כדורגל נקי. ז"א אומרת משחק כדורגל, לא ענף.

שי 30 ביוני 2008

איך אף אחת לא מזכיר פה את צ'אבי??
הבנאדם היה פשוט ענק היום, הוא ופאברגס ביחד פשוט תענוג, ולמרות שלא בטוח שפאברגס היה מיתפתח לכזה שחקן עם היה נשאר בבארסה אותי מאוד מפתע הראיון של שנהיים משחקים ביחד באותה קבוצה (חס וחלילה לא בארסנל)

ורונן אני בהחלט מסכים איתך בקשר לסנה פשוט נתר טורניר ענק!!! יש מצב יונייטד רוכשים אותו ?:)

לון 30 ביוני 2008

טורניר מצויין עם הקבוצה הכי טובה כאלופה. תענוג.

בעיניי זו האלופה הכי דומיננטית ואיכותית בטורנירי יורו מאז הולנד ב- 1988. (צרפת של 2000, שהיתה אלופה טובה, התקשתה מאוד בחצי הגמר נגד פורטוגל ובגמר היתה פחות טובה מאיטליה).

הרבה מאוד שנים לא ראינו חוליית קישור כל כך דומיננטית ואיכותית.
הם פשוט חיסלו את הגרמנים ולא אפשרו להם שום מהלך מסודר חוץ מהגבהות.

משחק הלחץ של ספרד (של כל הקבוצה, החל בחלוץ ועד הבלמים) היה נפלא. אפשר היה לראות את זה היטב ברבע השעה האחרונה. הגרמנים ידועים ביכולת המסורתית שלהם להתקיף בסיום משחקים (למשל בגמר מונדיאל 2002), אבל הפעם הם פשוט נראו אומללים. הספרדים לחצו בשליש המרכזי של המגרש והגרמנים נכנעו לטכניות שלהם.

בעיניי כוכבי הטורניר הם צ'אווי, אינייסטה וסנה. ולדעתי במילימטר צ'אווי מקדים אותם. הוא בישל את השער בגמר והבקיע את השער הראשון והחשוב מול רוסיה. בנוסף עשה עבודה הגנתית שקטה לצד סנה במרכז.
אבל זו באמת היתה עבודה קבוצתית וזה מה שהיה כל יפה ומרשים בנבחרת הזו.

המשחק הפושר של פברגאס היום, מראה שארגונס יודע ומבין כמה דברים בכדורגל… הוא חש את השחקנים באימונים, ראה איך הם משתלבים ובסופו של דבר חשב שהתועלת מפברגאס תצמח בעיקר כמחליף שמביא שינוי. ככזה הוא היה נפלא. במשחק הכי גדול בקריירה שלו, כשקיבל צ'אנס בגלל הפציעה של וייה, אכזב.

טורס צריך להירשם לאולימפיאדה כאצן. היה מהלך שקדם לשער, שלאם היה כמה מטרים לפניו וטורס השיג את הכדור. ואפשר להגיד על לאם כל מיני דברים, אבל מהירות יש לו.

ברגעים האלה אני נזכר בנבחרות קודמות של ספרד עם סגלים טובים באותה מידה, בשנים שהכדורגל הספרדי שלט באירופה בליגת האלופות. כמו למשל זו שהפסידה ברבע גמר יורו 2000 לצרפת, עם קישור נפלא שכלל את גוורדיולה, מנדייטה, אצ'ווריה, ואלרון, ג'רארד ופראן. או זו שהפסידה בפנדלים ברבע גמר מונדיאל 2002 לדרום קוריאה עם ברחה, אנריקה, ואלרון, מנדייטה, אלבלדה, חואקין, דה פדרו וצ'אווי.
שחקנים נפלאים היו, לא היתה ווינריות.

העובדה שארגונס יהיה בעוד חודש בן שבעים נותנת עוד תקווה לכולנו :)

גלן 30 ביוני 2008

למה לא להשתמש באם כל הקלישאות: טואטאל פוטבול של שנות ה 2000 (אוחחחח, אם רק סנה היה כובש את המצב שלו).

cookie-monster 30 ביוני 2008

גם טורס וגם פבריגס אמרו משהו על הגביע העולמי כמטרה הבאה בראיונות שאחרי

לון 30 ביוני 2008

רונן, ארבל אמר שהוא פגש עיתונאי שהוא מחבב, רונן דורפן, שאמר לו שאין שום התרגשות אמיתית, אין מתח בין האוהדים, הכל נינוח מידי. חסר קצת דם (או משהו דומה. לא מתחייב על הביטוי המדוייק).

חוץ מזה, כמה הרבה יותר נוח לסמפט את הגרמנים כשהם לוזרים….
שתים עשרה שנים הם לא זכו באף תואר.
כשהם כבר מגיעים לגמר אז הם מפסידים באופן חד וברור.
הכוכב הכי גדול שלהם הוא לוזר גם בקבוצות שלו.
אני מאוד אשמח אם ימשיכו בכדורגל ההתקפי שלהם וימשיכו להפסיד. זה הדיל המושלם…

ועוד הערה על ספרד – היא הדיחה את שתי הנבחרות הכי מפוארות בכדורגל האירופי, גרמניה ואיטליה. הדיחה את הפתעת הטורניר – רוסיה. ובאופן סימלי ניצחה בבת המוקדם את האלופה היוצאת יוון.
קשה לבקש יותר מאלופת היבשת.

רונן דורפן 30 ביוני 2008

לון – דווקא חשבתי שפברגאס היה טוב במחצית הראשונה.
יפה מצד ארבל להזכיר אותי. האליפות באמת הייתה קצת סטרילית.
מלבד הכדורגל – הוא היה מרגש!
שי – יונייטד כמעט רכשו את סנה כשעיסקת הארגריבס עם באיירן נפלה – שנה לפני שהיא יצאה לפועל.
א.ס – יש לא מעט במה שאתה אומר. היה היום טקס פתיחה למשחק ממש מבחיל בחוסר הטעם שלו. השליטה של הספונסרים בארוע איומה.

גלן 30 ביוני 2008

בשידור כאן במחצית הראשונה אמרו שפלטיני הזמין את השוער של ספרד מ 84 כאורח למשחק ולא יכולתי שלא להזכר איך ב 45 הדקות הראשונות בפרק דה פרנס הם עשו קרקס מהצרפתיים, עד שבאה בעיטת העונשין ההיא. אבל זותי חבורת גברים עם ואחד מאמן.

ובכלל אחרי שלושה שבועות עם אנדי גריי כפרשן אני חושב שאני סוף סוף מבין את כל האנגלית שלו.

אפרופו לוזרים טרגיים גרמנים- חשבתי שהם מחבבים את נובצקי.
מזל שלו שהוא לא בכדורגל.

legal alien 30 ביוני 2008

כבוד לקבוצה הטובה באירופה – האלופה הטריה ספרד.
מלה על ההגנה ועל קסיאס – שהוציא כדור אחד מהרשת, וגם זה במשחק הראשון ביתרון של שלושה שערים…וזה מתחיל מסנה וצ'אבי כמובן.
להכריז על לאם שהוא בלוף זה מעט מופרז לטעמי, בהנחה שזה מבוסס על כך שהוא נכנע לטורס בשער. רק להזכיר, לא היה מגן אחד בטורניר הזה שהצליח לבלום אותו משחק שלם, רק שבדרך כלל זה נגמר בהחמצות מול השוער. טל בן חיים יודע על מה מדובר.
סימפטיה לבאלאק?? הס מלהזכיר, מי שמצטרף לצ'לסקי "כדי לזכות בתארים" רושם עוד ארוע בו הוא מתבונן ביריבה מניפה גביע, וסוגר עוד חודש כמו הקיץ השחור ההוא במדי נברקוזן בו חמקו מידיו בזה אחר זה אליפות הליגה, ליגת האלופות וגמר מונדיאל (או יורו..). אולי אם הוא היה מתעסק פחות בלדרוש מהשופט לשלוף כרטיסים לשחקני יריב היתה לי קצת סימפטיה אליו.

גיל 30 ביוני 2008

קצת אופטופיק, המייקל פלפס הזה הוא משהו. שיא עולם ב400 מעורב ביותר משנייה מהשיא הקודם.

יואב 30 ביוני 2008

הנבחרת הטובה ביותר לקחה. שנים, לא היה קישור כזה מתואם ברמת נבחרות. שנים, לא התרגשתי משחקן, כמו שהתרגשתי מראמוס. שחקן עצום. אם אלכס מחתים אותו, הוא יוצר את ההגנה הטובה ביבשת ביי פאר.

כסיפוביץ 30 ביוני 2008

רונן
הגדרת את המשחק היום בעיתון בצורה מושלמת-"זו היתה פשוט תבוסה ב-1:0 "
האם נכון הדבר שהמאמן הבא יהיה דל בוסקה?
אני מזיל ריר רק מלחשוב על כך…

ארז 30 ביוני 2008

גלן, זו לא המחווה היחידה שנעשתה לארקונאדה (השוער שטעות שלו גרמה להפסד הספרדי בגמא לפני 24 שנה). החולצה שלבש פאלופ, מסתבר, הייתה החולצה של ארקונאדה מאותה האליפות, וזאת כמחווה של פאלופ לשוער גדול, לפי דבריו, שנעשה לו עוול היסטורי בכך שהוא זכור רק בגלל אותו הפסד.

לון, אני לא יכול להסכים איתך כלל לגבי הסגלים ה"טובים האותה מידה" של ספרד. שחקנים כמו מנדייטה, ג'רארד, פראן, דה פדרו ומעל כולם ואלרון (רייס גם בדרכו הבטוחה לשם) הם במקרה הטוב שחקנים שנתנו עונה או שתיים טובות ותו לא, או במקרה הרע הבטחות שמעולם לא מומשו ושחקנים מאד אוברייטד שמעולם לא היו שם במאני טיים. (ע"ע ה-החטאה של ואלרון בחצי גמר הצ'מפיונס נגד פורטו ב-2004).
ואחרון חביב – יונתן, אתה לא רואה את ראול מטריף את הגנת גרמניה במשך מחצית וחצי? ראול מטריף ומציק לכל שחקן הגנה שבסביבתו במשך 90 דקות בכל משחק כבר 14 שנים וזה משהו שהוא תמיד עשה, גם בתקופות הפחות טובות, בהן כבש פחות.

אביאל 30 ביוני 2008

אז מה אתם אומרים ? אולי לגרמנים משתלם יותר לחזור לשחק כמו פעם לא ? כי בסוף זוכרים את התארים לא ? עדיף הגנת ברזל וקצת פחות שערים ונשארים עם תארים לא ? :)

ד"ר א. 30 ביוני 2008

רונן –
מסכים מאד בעניין של מרכוס סנה. ראיתי את ספרד ברבע, בחצי ובגמר, ובשלושת המשׂחקים כל מהלך שהוא התחיל התפתח לכיוון טוב. מצד שני, (כמעט) כל פעם שניסו לתקוף דרכו, הנסיון דעך תיכף ומייד.
היופי בקבוצה תוקפנית הוא שאפשר להעריך גם את איכות ההגנה.

דוד –
נהניתי מאד מהמשׂחקים שראיתי (גם אם לא הייתי מתעורר ב-4 בבוקר בשביל אף אחד מהם; אולי בשביל המחצית השניה של ספרד-רוסיא).

כדי לגמול לך על שדירבנת אותי לצפות ביורו, והואיל והבעת עניין בהסטוריא רומית, אני ממליץ לך לקרוא את הספר הבא:
J.T. Cornell, The Beginnings of Rome
לא רק שהוא אחד מספרי ההסטוריא הטובים והחדשניים שקראתי, הוא גם כתוב היטב, ולעתים קרובות מצחיק ממש.
חוץ מזה, יש לו גם מה לאמר על הביצועים של איטליא במונדיאל 94.

קורא 30 ביוני 2008

האמת שדווקא באלאק שנתפס כווינר ענק מתחיל להסתכם כלוזר. אם תוך שנתיים הוא לא מביא תואר כמו ליגת האלופות או אליפות, הוא ייזכר כדרעון עד כלוזר.

אביעד 30 ביוני 2008

אליפות נהדרת, עם שערים, רמה גבוהה, הפתעות, ובסיומה לקחה הנבחרת הטובה ביותר.
אראגונס התחיל אתמול קמפיין חדש למען זכיה של טורס בתואר כדורגלן השנה בעולם :)
יואב, הסתכלתי על ראמוס לאורך האליפות ואני יכול לומר די בביטחון שהוא מגן טוב אבל אחד שאסור שכף רגלו תדרוך באולד טראפורד. הוא שחצן ואגואיסט, הוא מעדיף ליפול ולדרוש פאול מאשר להישאר על הרגליים והוא נוטה לעשות טעויות. אלו תכונות שבעיקרן נסבלות אצל שחקן קישור טכני, אבל לא אצל מגן. לא ביונייטד. אני התרשמתי מצ'אבי ובייחוד מאינייסטה. למהנדס לא הייתה אליפות גדולה, אבל גם כשהוא משחק לא טוב הוא כמעט ולא טועה. שקט, רגוע ומדויק. אמרתי כבר בעבר שאני רואה בו הרבה מן הסקולס.
אני חושב שפברגאס עלה כמחליף באליפות מסיבה פשוטה – כשהוא עולה מהספסל הוא משנה משחק. הרבה יותר מצ'אבי או אינייסטה. אראגונס פשוט בחר לעשות חלוקת משאבים וכך קיבל תרומה מכל השלושה.
ארז, אם ספרד לא זוכה אתמול, גם סילבה או סנה למשל היו נזכרים ברשימת ה"אוברייטד" שלך. אז נכון, היו כמה שחקנים בינוניים ואוברייטד בספרד לאורך השנים. אבל בתקופות הרלבנטיות הם היו טובים, ויש שחקנים כמו מנדייטה או ואלרון שפשוט לא הוערכו מספיק, לא אז ולא היום. לדעתי ואלרון היה שחקן ענק שאתרע מזלו לבלות את רוב הקריירה בקבוצה לא מתוקשרת כמו לה קורוניה. היו להם שחקנים נהדרים לאורך השנים כפי שלון ציין, אבל לפחות ברמת הנבחרות חסר להם "הגרוש ללירה" שלחלקם דווקא היה בקבוצות (ראול כדוגמא מייצגת).
מבחינת הגרמנים, לאהם הוא לא מגן רע אלא פשוט אחד שמבקיע מדי פעם שערים שבתודעה מחפים על החולשות שלו כמגן. הוא לא מגן רע, אבל גם לא טוב במיוחד.
היה ממש תענוג לראות את באלאק יורד מנוצח אתמול. בכל פעם שאני רואה אותו מתנפל על השופט אני מתמלא תחושת קבס. צריך לקרות משהו גדול בשביל שיוכל למחוק את ענן הלוזריות האופף אותו (אני לא בטוח שזכיה בצ'מפיונס עם צ'לסי תספיק). 2 גמרי צ'מפיונס, גמר יורו וגמר מונדיאל (למרות ששם לא שיחק) ובעיקר "החודש הנורא" שעבר בלברקוזן ושיחזר בצ'לסי. כך ייעשה לאיש קטן "שרוצה לזכות בתארים".

עידן 30 ביוני 2008

איך אני אוהב את כל אלה שמכתירים ווינרים ולוזרים בלי חשבון, כאילו העולם באמת מתחלק רק לשני הסוגים האלה (אה, לא, הוא לא). הגישה של התקשורת הגרמנית שדורפן דיווח עליה (בעיתון נדמה לי?) הרבה יותר פרגמטית ועדיפה מהרגשנות המזרחתיכונית שלנו: באלאק לא לוזר ולא ווינר, הוא פשוט לא ראוי עדיין להיות בסקאלה של השחקנים הבאמת גדולים של גרמניה. אתם יודעים מה, הטקסים החוזרים של הכתרת הווינרים והלוזרים באמת נמאסה, ומה שהמאיס אותה יותר מכל זה הגועל נפש של תקשורת הספורט נגד שחר פאר בחצי השנה האחרונה.
אבל כל זה עופטופיק. ספרד שיחקה כדורגל מהנה, התקפי, כיפי. פברגאס וטורס צפויים להיות נסיכי הכדורגל האירופי והבעיה העיקרית שלהם עכשיו היא רף הציפיות החדש לקראת המונדיאל בדר' אפריקה. ותודה לדורפן על הדיווחים מהטורניר.

עמיחי שלו 30 ביוני 2008

מעניין אותי, כי לא צפיתי יותר מדי בטורס במדי אתלטיקו מדריד, האם העונה בליברפול שיפרה אותו באיזה אספקט? אני מניח שכן

רפאל 30 ביוני 2008

הממ.. צ'אבי היה ענקת אינייסטה היה ענק, טורס בוודאי, גם פברגאס, גם וייה. סנה הוא הפתעת הטורניר בשבילי – לא יצא לי לראות אותו הרבה לפני כן – קשר עצום.
שחקן הטורניר – קסיאס – שוער היסטורי.
ומילה לזכות יואכים (יוגי) לאב : חידוש טקטי שלו : התפקוד של פרינגס בגמר כשומר עיגול האמצע היה מרתק. הוא שמר על העיגול בקנאות ולא יצא אף פעם – הזכיר לי משחק ששיחקנו בילדות.

אור 30 ביוני 2008

היה משחק מהנה בטירוף. לא יכולתי לבקש יותר.
הפרשן היה ממש טוב. איפה הוא ואיפה חזן ושירזי שרק מורידים קבוצות ליגה, מי בכלל אישר להם לפרשן.
התרגשתי כשארבל הזכיר את דורפן, חשבתי שאני הוזה.
ונסיים עם היציאה של הערב.
ארבל: "אני מקווה שהיצלסברגר לא יגע הרבה בכדור"

מאיר 30 ביוני 2008

רונן, עכשיו אפשר לאשר את ההערכה שלך אחרי רבעי הגמר, שזו אחת האליפויות הגדולות שנזכור.
מסכים עם הסיכומון כאן וגם עם מה שכתבת בישראל היום – תבוסה של 1-0.
ויכספליש, כרגיל אתה מקשקש. גרמניה לא הבישה ולא הושפלה ובטח שלא צריכה לחפש מחליף לבאלאק. היא השיגה למעלה מהפוטנציאל שלה וצריכה להיות מרוצה מכך (ואכן מרוצה, מספרים לי חברים גרמנים). ואחת הסיבות העיקריות לכך שהשיגה מעל הפוטנציאל, הוא באלאק.
אפרופו באלאק, רונן, הגרמנים לא אוהבים אותו בעיקר בעקבות סרט דוקומנטרי מאוד מצליח של סונקה וורטמן שליווה את הנבחרת במונדיאל האחרון, כולל בחדרי ההלבשה. מסתבר שבאלאק יצא משם רע מאוד – שחצן, מגעיל ועסוק בעצמו. אז אין לו פופולריות גדולה ברחוב. (אגב, "מאנשאפט" זו המילה ל"נבחרת" באופן כללי, הכוונה לא לנבחרת גרמניה ספציפית).
לון, בעניין פברגאס, שבאמת היה פחות טוב מאינייסטה וצ'אבי אתמול: המשחק אתמול לא מוכיח שארגונס צדק (מעבר לעבודה שהוא הוביל את ספרד לתואר ולכן אוטומטית כל מה שעשה היה נכון ומוצדק – אני כותב את זה בלי ציניות). פברגאס שיחק אתמול למעלה מדי, קרוב מדי לטורס. כנראה בגלל שהוא החליף את וייה וארגונס לא רצה לנגוע במיקומים של רביעיית הקשרים הקבועה. המקום הטבעי לו הוא עמוק יותר, לחבר את המשחק באזור קו האמצע. אגב, זה בדיוק מה שגרנט אמר על באלאק, שאותו הוא מכיר היטב, הוא רק לא הבחין שקורה אותו דבר בצד השני.

martzianno 30 ביוני 2008

ובעוד אנחנו מדברים בשבחי הטורניר, כבר יש דיבורים על הרחבתו ל-24 נבחרות.
נהנתם? אחלה, עכשיו נדחוף לכם לגרון עד שתקיאו!
תאוות הבצע לא יודעת גבול מסתבר.

גל ד 30 ביוני 2008

אני מודה שלא עקבתי אחר הקריירה המלאה שלו, אבל אני לא מסכים עם ההגדרה של באלאק כלוזר.

הוא הוביל נבחרת בינונית וקבוצה בינונית להפסדים נגד קבוצות טובות מהן במשחק גמר. לא רואה למה זה הופך אותו ללוזר.

לוזר זה שחקן שקולע 5/12 זריקות עונשין במשחק גמר ביתי ומאבד כדור בפוזשן האחרון כשהוא מוביל בנקודה.

לוזר זה שחקן עם למעלה מ90% מהעונשין שמחטיא זריקה שניה שיכולה להכריע סדרת אליפות.

לוזר זה שחקן שבועט פנדל ליציע.

באלאק היה השחקן הגרמני היחיד אתמול שאיכשהו סיכן את השער הספרדי. אז הוא לא יכול לעשות את זה לבד, אני לא חושב שזה הופך אותו ללוזר.

גל ד 30 ביוני 2008

אה, וכמעט שכחתי, שחקן שעושה שלוש עבירות ב-4 פוזשנים כשמגיעים לדקות ההכרעה של משחק אליפות.

מאיר 30 ביוני 2008

גל ד, שים לב:
גמר צ'מפיונס עם לוורקוזן
גמר צ'מפיונס עם צ'לסי
גמר יורו עם גרמניה
פצוע (לא שיחק) בגמר מונדיאל 2002
שני גביעי מדינה גרמניים (נדמה לי)
אליפות עם ביירן כשהבקיע שער עצמי במחזור האחרון!!! (בכלל, חוסר התארים שלו עם ביירן יחסית לתארים שהיא בדרך כלל זוכה בהם זו אולי הסטטיסטיקה הכי בולטת ברשימה הזו…)

גם אני בעדו, אבל זו רשימה די מדאיגה

martzianno 30 ביוני 2008

גל ד – באלאק כבר נחשב לוזר עוד לפני הטורניר. היורו היה ההכתרה הרשמית שלו, אם תרצה. אנשים זכו לתואר לוזר על הרבה פחות מהרשימה מסמרת השיער שהביא מאיר מעלי.
אבל אפשר להתעודד – הנה, עד אתמול ספרד היו לוזרים. זה מתהפך מהר (צריך רק לנצח איזה גמר ובאלאק מגיע לגמרים לעיתים תכופות).

ויכסלפיש 30 ביוני 2008

מאיר, אם גרמניה השיגה מעל הפוטנציאל שלה זה יפה מאוד. אם הפוטנציאל שלה לא מאפשר לה לזכות בטורניר כזה אז המצב על הפנים. זו מנטליות של לוזרים ומתאים לנבחרות קטנות לומר "יופי השגנו מעל הציפיות והפסדנו בגמר אז אנחנו מרוצים" כלומר לדרום-קוריאה סנגל טורקיה, או אפילו פורטוגל והולנד, אבל לא לגרמניה.

עם זאת, חייבים להודות שגרמניה שיחקה פחות טוב מספרד לאורך הטורניר והתוצאה בגמר התקבלה בטבעיות. החברים שלך מגרמניה שמים דברים בפרופורציה, כי הם יודעים מה מאן ההישגים של הנבחרת ויודעים שכנראה תהיינה עוד לא מעט הזדמנויות, אבל בעיני כאשר גרמניה לא מגיעה לשום הזדמנות בגמר מדובר בעלבון. ברור שלבאלאק יש חלק בהגעה לגמר אבל לדעתי לאהם שויינשטייגר פודולסקי וקלוסה תרמו לכך יותר.

בשנות ה-60 גרמניה הגיעה לגמר מונדיאל והשתתפה רק ביורו 68' 'והודחה במוקדמות, כלומר השיגה אפס תארים מ-3 הזדמנויות, בעשור הזה השיגה 0 מ-5. הדור של באלאק פרינגס קלוסה ומצלדר קטע את מסורת התארים מאז הסבנטיז, עובדה

גלעד ב. 30 ביוני 2008

ספרד היו מעולים כל הטורניר ויותר טובים בגמר והגיע להם לזכות כמובן,אבל באוסול פיליפ לאם בטעות שלו(טעות שלישית שהביאה ישירות לגול הטורניר) הביא גביע לספרד,היה לו יתרון במהלך והוא לא העריך את המהירות של טורס,מגן נורמלי היה חוסם את החלוץ עם הגוף או לפחות מבצע עבירה מחוץ לרחבה,זה גול של ניצול טעות יותר מאשר פעולה מבריקה,בדיעבד הגול נצחון שלאם הבקיע מול טורקיה הרג את גרמניה,בלי הגול הזה לאם אולי היה מועף מההרכב אחרי החורים שגרם מול טורקיה או מוסט לקישור.הבן אדם לא יודע להגן.

גל ד 30 ביוני 2008

מאיר – מכל הרשימה הזו הטיעון היחיד שעוד איכשהו תופס לטעמי זה מספר התארים עם באיירן.

מרציאנו – הוא הגיע לגמר עם נבחרת בינונית מול נבחרת עדיפה בהרבה. אני לא רואה איך ההפסד הזה הופך אותו ללוזר. מילא אם הוא לא היה מורגש, אבל הוא היה אחד היחידים שתפקדו.

בקיצור, הטענה שלי היא ששחקנים כמו פטריק יואינג או צ'ארלס בארקלי לא צריכים להימצא באותה קטגוריה עם פאו או נוביצקי.

Glen 30 ביוני 2008

Meir: Ballack was out in 2002 final for yellow cards which is 0.2 extra to the loser campaign

אביעד 30 ביוני 2008

מאיר, אתה יכול להוסיף לרשימה גמר גביע הליגה באנגליה (השנה).
גל ד, זה יותר מאשר ההפסד. באלאק לא היה הגורם המרכזי בהגעה של גרמניה לגמר אלא פודולסקי, קלוזה, שוויינשטייגר ולאם (בפעולה אחת) היו יותר משמעותיים. אבל מהרגע שהעפילו לגמר, הגרמנים ציפו שבאלאק יוביל אותם, שהוא יהיה זה שיציג יכולת ומנהיגות שייתנו השראה לשאר הנבחרת לגשר על הפער האיכותי. אבל באלאק היה חלש מאוד ולא עשה דבר. המקרה הזה לכשעצמו לא מצביע בהכרח על לוזריות, אבל תוסיף לכך את "טיעון באיירן" שהעלה מאיר, תוסיף לכך את העובדה שהוא היה שחקן מאוד חשוב (אם לא הכי חשוב) בשתי הקבוצות שעמן הגיע לגמר הצ'מפיונס ובשני הגמרים הללו הוא פשוט נתן משחק זוועתי, שלא לומר נעלם מהמגרש, תוסיף לכך אלמנט של חוסר אחריות (להפסיד את גמר המונדיאל על צהוב מיותר מול דרום קוריאה?) ותקבל תווית של לוזר.
הטענה שלך לכשעצמה נכונה. בארקלי ויואינג אינם לןזרים, פאו ונוביצקי כן. אבל באלאק שייך יותר לחבורה של פאו ונוביצקי. הוא לא שחקן שאתרע מזלו להיכנס שלא באשמתו למערכת נסיבות מסויימת בה כמעט לא היה לו סיכוי להצליח מלכתחילה. היו לו את כל הנתונים והוא פישל.

אביאל 30 ביוני 2008

בכל זאת ההבדל הגדול בין ספרד לגרמניה הוא שגרמניה תגיע גם לגמר או לפחות לחצי גמר המונדיאל הבא, בעוד שנבחרת לא יציבה כמו ספרד עלולה אפילו לעוף בשלב הבתים, זה משהו שנבנה אחרי כמה עשורים, אז די עם הביטול של נבחרת גרמניה, כל נבחרת, אולי חוץ מברזיל ואיטליה היו מתחלפות ברקורד ובווינריות שלה.

אביעד 30 ביוני 2008

דרך אגב, נושא אוף טופיק – ארסן וונגר נתן ראיון השבוע לאחד מהעיתונים האנגליים (לא זוכר איזה). בין השאר הוא הביע תקווה שרונאלדו יישאר ביונייטד (אמירה ממלכתית משהו, הוא הרי לא יבכה מצער אם רונאלדו יעזוב), אבל המעניין מכל בראיון היה ההתייחסות שלו לאנדריי ארשאבין. וונגר שפע מחמאות לארשאבין וטען כי לדעתו ארשאבין ינחת השנה בליגה האנגלית או האיטלקית שהן מתאימות לו הרבה יותר מהליגה הספרדית. משנשאל ישירות לגבי אפשרות הגעתו של ארשאבין לארסנל, ענה וונגר כי בגילו של ארשאבין כבר לא אפקטיבי להביא אותו לארסנל וכי חבל שהסקאוטים של המועדון לא איתרו אותו בשלב מוקדם יותר. ארשאבין למיטב זכרוני הוא בן 27 בלבד וכבר "מבוגר מדי" לארסנל. האם זה לא תמצות די מדויק של הבעיה של ארסנל?

רונן דורפן 30 ביוני 2008

עמיחי. אני לא יודע אם ראיתי אותו באתלטיקו יותר מעשרה משחקים, אבל ממה שראיתי אני מתרשם משני אספקטים שהשתפרו מאד אצל טורס בתקופה שלו אצלכם. ודווקא לא חוסן גופני. האחד הוא יציבות, באתלטיקו הוא לא היה נותן רצף של 5-10 משחקים טובים כמו שרואים אותו במרסיסייד. השני היא טיפה יותר מהירות בהחלטות. הוא קצת יותר אהב את הכדור באתלטיקו.

מאיר 30 ביוני 2008

לפי הכתבה הזאת הגרמנים מקבלים את באלאק באהבה:

http://www.guardian.co.uk/football/2008/jun/30/germanyfootballteam.euro2008?gusrc=rss&feed=football

דוד מירושלים 30 ביוני 2008

ד"ר – תודה רבה על ההמלצה, עכשיו נשאר לי רק לחפש את הספר…
רומא שווה את זה (לדעתי).

ארז 30 ביוני 2008

המשך הדיון בענייני הסגל: אביעד, אני בהחלט מסכים שייתכן שאם הם לא היו זוכים ולא יצליחו בשנים הבאות, סנה וסילבה היו נחשבים לאוברייטד, אולם זו לא הנקודה, שכן הם היוצאים מן הכלל המעיד על הכלל. פויול, סרחיו ראמוס, אינייסטה, צ'אבי, ססק, וייה וטורס יחד עם השוער הכי טוב (אחרי הטורניר הזה הוא מוביל בלי ספק) בעולם, מהווים את הסגל הכי טוב באירופה כיום, ואליהם אני מתייחס. אני לא משווה בין דה פדרו לבין סילבה, אלא בין ואלרון, חואקין ורייס, שנכשלו בהובלת הנבחרת כאשר הם היו המנהיגים, לבין מנהיגי הנבחרת הספרדית של היום, שלמעלה משני שליש מהם נחשבים לבין הטובים ביותר בעולם בתפקיד שלהם, משהו שאי אפשר היה להגיד על הסגלים של ספרד בטורנירים האחרונים. מה שכן, השחקנים, וקרדיט למאמן על כך, מצדיקים את מעמדם במועדונים גם במדי הנבחרת.

Glen 30 ביוני 2008

Erez:I like Casillas very much but in my mind this year still the best GK all over was van der Sar.
Thre is no way to caomare these things but his impact all year long is bigger in my mind.
How did we get to that point that I have to represent the guy?

ארז 30 ביוני 2008

אין בעיה. נקבע שאיקר בין שלושת השוערים הטובים בעולם :-)

martzianno 30 ביוני 2008

העניין עם קאסיאס זאת היציבות – הוא בפסגה כבר המון זמן. תמיד יש מישהו שמצטרף – לפעמים זה צ'ך, העונה ואן-דר-סאר, כמובן בופון – אבל איך שלא הופכים את זה, קאסיאס שם. לכן גם לדעתי הוא הכי טוב (גם אם לא היה לוקח עכשיו את הגביע), על אחת כמה וכמה, עם גביע אירופה ביד.

Glen 30 ביוני 2008

Martzianno: indeed a tough fight…
As I said- this year and even then I agree it's just a feeling.

legal alien 30 ביוני 2008

אהממ, סליחה שניה – מישהו מוכן להסביר לי את הכותרת של הפוסט? רונן?

כסיפוביץ 30 ביוני 2008

בנוגע לדיון על קסיאס, למי שראה השנה את הליגה הספרדית זוכר בודאי את ההתעלות של הקדוש איקר. לא רק שהוא נותן יציבות לחלק האחורי של ריאל אלא הוא מספר רב של פעמים הציל אותה מהפסדים ואיבוד נקודות בהצלות מדהימות. בסופו של יום איקר אחראי על הנק של ריאל בדרך לאליפות לא פחות מראול, גוטי וון ניסטלרוי. וכמו שאמר ידידי מרציאנו קסיאס שם כל שנה. ון דר סאר עשה קאמבק מדהים השנה אבל קדוש יש רק אחד וזהו איקר

אביעד 1 ביולי 2008

ארז, רייס מעולם לא היה שחקן משמעותי בספרד. ואני מסכים שיש להם סגל אדיר. אבל ההבדל בינו לבין סגלים קודמים הוא לא ביכולת אלא במנטליות. סרט הקפטן אולי ניתן לקאסיאס, אבל בעיניי המנהיג של ספרד הוא פויול והוא הצליח היכן שאחרים כשלו. אני לא חושב שהסגל הנוכחי טוב יותר, אני לא חושב שדויד סילבה וסנה טובים מגוארדיולה ולואיס אנריקה וטורס או וייה אינם טובים יותר מראול בשיאו. ההבדל הוא בראש.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 1 ביולי 2008

OT Football Federation Australia is applying to host the 2018 World Cup even though Sepp said chances are very small. When asked the head of the FFA said its all a secret plot to bring Ronen back to South Yarra :)

גלן 1 ביולי 2008

איך יורדים אל הקרקע?

אולי משהו יסביר לי מי מימן את כל הערעורים של לאנדיס? לא יאומן אבל הבחור לא מרפה וזה קצת מעצבן.

דנידין 1 ביולי 2008

כסיפוביץ', מסכים לגמרי. אסור לשכוח שבין כל השוערים הגדולים בעולם (ואן דר סר, צ'ך, ג'אנלואיג'י) ההגנה של קסיאס היא החלשה ביותר, והוא צריך לעבוד יותר קשה מכל השוערים האחרים ועדיין הוא הטוב ביותר. ומה שיותר מדהים הוא בן 27 זאת אומרת שיש לו עוד 10 שנים להיות בטופ.

גיל 1 ביולי 2008

עוד שני שיאי עולם במבחנים האמריקאיים בהפרש של 2 דקות! נטלי קוכלין האלוהית החזירה לעצמה את שיא העולם אחרי שהיילי מקגרוגרי שברה אותו במקצה המוקדם לפניה למאה גב. נראה לי שזהו שיא העולם שהחזיק מעמד הכי קצת זמן. עוד נתון מעניין בהקשר הזה: שני השיאים היום היו ה-41 וה-42 מתוך 46 שיאים בבריכה שנקבעו מאז פברואר, שהשחיינים השתמשו בהם בחליפה החדשה. הבריכה האולימפית הולכת להיות המקום הכי חם בבייג'ין.

פראליה 1 ביולי 2008

כבר המון זמן לא זכורה לי תחושה כ"כ מוצקה כמו זו שאחרי היורו הזה, איך זה שזה נגמר? רבות דובר ונכתב על כך שהצ'מפיוס-ליג והליגות המקומיות תפסו את מקומם של הטורינירים הלאומיים הגדולים אבל לדעתי עדיין אין תחליף ליורו, טורניר שבו החולצה על שלל מרכיביה (סמל המדינה ושאריות הזיעה) מונחת על הדשא וכל יום הוא יום הדין שאחריו כבר (כמעט) אי אפשר לתקן שום דבר. האינטנסיביות, המוטיבציה ותחושת החד-פעמיות של הטורנירים האלה לא דומה לדעתי לליגה בת שישה סיבובים ממנה אפשר להיחלץ גם אם הפסדת את כל שלושת הראשונים או לליגה ארוכה של עשרה חדשים בה אפשר להתעורר באזור קריסמס.

birdman 1 ביולי 2008

היום בפינת 'שווה בדיקה' של אתר ספורט הארץ מופיעה שאלה של… או. קיי, אני צנוע מדי בשביל להגיד של מי…
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=997704&contrassID=2&subContrassID=8&sbSubContrassID=0
הפינה נמצאת אצלי ב'מועדפים' ואני ממליץ עליה בחום.
כמו כן שימו לב לכותרות, קופירייטינג מרשים ומשעשע.
ותודה מיוחדת לעזי :-)

רחמן הליצן 1 ביולי 2008

offtopic אבל אחרי כלכך הרבה מילים שנשפכות פה על הנושא, הייתי שמח לשמוע את דעת החברים על "פרשת" אודי גל.

Glen 1 ביולי 2008

Gil: I am not impressed with this swimming issue. I found swimming now to be the Formula One of the Olympics.
Since the suits are not accessible to everyone.
I

Don’t get me wrong: I love F1 in part because of the fact that technology is a part of the issue and having an improved technology
is a known advantage (as we said before, not always with correlation of money as the guys of Toyota show us every year). In swimming we still pretend/consider it to be something else. Call me too conservative but what happened to the good old shaving, better technique of swimming (and East German steroids).

גיל 1 ביולי 2008

גלן, זה ממש לא נכון. רוב מוחלט של השחיינים משתמשים בחליפה ולמעשה חברות מתחרות מאפשרות לשחיינים שלהן ללבוש אותה. אני לא מכיר אף שחיין רציני שלא ישתמש בה בבייג'ין מה שיוצר בעיניי תחרות הוגנת. בכל מקרה, החליפה אינה מנוע חדש אלא פשוט מקטינה למינימום את החיכוך עם המים ומאפשרת שחייה חלקה יותר. בלי כישרון ויכולת לא אני ולא אתה נהיה אלופים אולימפיים.

עזי 1 ביולי 2008

בירדמן, תדע לך ששברתי כלל ברזל של המדור ופירסמתי כינוי ללא שם השולח….

גיל 1 ביולי 2008

ראיתי את השאלה וישר הבנתי שזה בירדמן שלנו. כמה טוב להיות שותף לנעשה מאחורי הקלעים.

גיל 1 ביולי 2008

אגב, גם אני תהיתי בדיוק באותו נושא לפני שבועיים ושלחתי שאלה דומה לסיינטפיק אמריקן שם הם מסבירים בפירוט את הטכנולוגיות מאחורי כל מיני דברים. אם יפרסמו את התשובה אני אביא אותה כאן.

Glen 1 ביולי 2008

Gil: I will send you the link I have just found about this thing. I still see Speedo as one kind of Maclaren and Arena or Adidas as a " Renault" or Ferari

Glen 1 ביולי 2008

Here are some quotes:

I swear I saw this F1 remark only now:

And German swimmers are expecting Adidas to upgrade its suit in what former world record holder Britta Steffen called a technological race that "seems a bit like Formula One

World champion Magnini, one of Italy's best chances for Olympic gold, has said that with the LZR "mediocre swimmers suddenly become Martians."

.
In Italy, where a disgruntled coach compared the LZR to "technological doping," the swimming federation said it could not force athletes to wear suits made by its sponsor, Arena.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 2 ביולי 2008

..

אלון זנדר 2 ביולי 2008

עזי – סליחה, אבל רק שבע מצלמות. ואת הילדים שליוו את השחקנים ביורו (ובמפעלים אחרים) מארגת מקדונלד'ס שמגרילה מקומות בין צרכני המבורגרים וקבוצות ילדים מקומיות. לכן הם עולים באדום צהוב.

לגבי באלאק – הוא שחקן גדול, אבל כן, לוזר. עשרה גמרים והוא הפסיד בכולם. הנתון לגבי באיירן לא נכון, הם לא זוכים בפחות תארים איתו, להיפך. אבל מעולם לא במשחק בודד מכריע. את זה הוא לא מסוגל, כי הוא חושב שהוא צריך להתאמץ יותר ולרוץ ולהתווכח כדי לדחוף את הקבוצה, ולא מבין שמדובר במשהו שונה לחלוטין, ושהוא יכול להוביל קבוצה באמצעות השראה. אבל זה רחוק ממנו. הוא קצת נטול שאר רוח, אם אתם מבינים את כוונתי. הוא יותר חניך תורן מצטיין – ולראיה, הוא עדיין מקבל לפני משחקים SMS ממוריניו, קלינסמן ואחרים.
רק תיקון – השער העצמי שלו היה לחובת לוורקוזן צול יורדת אחרי שהקבוצה הובילה מחזור לסיום בשתי נקודות. ובאיירן זכתה, אליה הוא עבר בעונה הבאה.

עזי 2 ביולי 2008

אלון, קבוצות ילדים מקומיות הן קבוצות ילדים מקומיות, לא? הארתי את עיני גבי מקדונאלדס והצבעים, אומרים על ליגת האלופות שהיא ממוסחרת אבל שם לפחות הילידים עולים בצעי הקבוצות

Comments closed