שוער, רבאק!

דיון עם כל העולם, אשתו, כלבו, אבל לא עם ארסן וונגר, בסוגיית השוער

timsnell. cc license

ארסן וונגר קיבל היום עיצה מנצחת מאחד מקודמיו בארסנל – ג'ורג' גרהאם – שאמר לו פחות או יותר "הלו, תחליף את אלמוניה. זה לא שוער!”

ניסיתי להזכר איפה שמעתי את העניין הזה קודם. האם זה קרוייף באחת מהרצאותיו על כדורגל נכון? האם זה היה פאביו קאפלו לאחר משחק פרמייר ליג בו ביקר? אולי פלה לאחר ביקור בלונדון? ואולי זה היה בביקור שערכתי לא מזמן אצל קרוב משפחה שהוא פרופסור לפיזיקה גרעינית בסטנפורד. אכלתי צהריים איתו ועם עוד כמה מהמוחות המבריקים של הפיסיקה המודרנית. לא הבנתי מילה ממה שדיברו. אבל במחשבה לאחור הם לא דיברו על הצורך של ארסנל בשוער.

עכשיו אני נזכר. זה היה באיזה פאב בלונדון לפני כמה חודשים. איזה שיכור אחד עצבני דפק על השולחן ואמר משהו  שאם הייתי צריך לתרגם לעברית הייתי מתרגם למשהו כמו. כמו "שוער, רבאק!  כל מה שצריך זה שוער". הברמנית חייכה אלי בחיוך מתנצל. שלא אחשוב שזה פאב של אנשים גסים או רעשניים. חייכתי בחזרה ואמרתי "כדורגל. את יודעת איך זה". “והם באמת צריכים שוער!”, היא ענתה. “כן. עם שוער זו קבוצה רצינית. אני שונא להודות בכך", הוסיף איזה אוהד טוטנהאם שנקלע למקום. “האו, האו", נבח איזה כלב של אחד האורחים. נדמה לי שגם הוא הבין את הצורך של ארסנל בשוער.

אבל וונגר. הוא המחליט.

שדר הכדורגל הכי טוב בעולם
Enough is enough

61 Comments

אופיר 27 בספטמבר 2010

אל תגלו להם שלאניימה נגמר החוזה הקיץ.

שלמור שטרוזמן 27 בספטמבר 2010

אניימה עדיף על אלמוניה.

אופיר 27 בספטמבר 2010

אז מה אני אמור לעשות עכשיו, לשנות ל- "אופיר אחר"?

cookie-monster 28 בספטמבר 2010

"אופיר הראשון המקורי והאמיתי" ?

בן 27 בספטמבר 2010

שיי גיבן שיושב על הספסל בסיטי, ובצדק, כי ג'ו הארט טוב ממנו, הוא כנראה אחד מחמשת השוערים הטובים בליגה. טיפוסים כמו אלמוניה פותחים בארסנל כבר שנים וטיפוסים כמו רוב גרין שומרים על יציבות בפרמייר ליג. נדמה לי שאם רוב גרין היה מצטרף אלינו בשכונה הייתי ממליץ לו להפוך לשחקן שדה כי הוא עלול להתקשות בשער.

טל 27 בספטמבר 2010

וונגר כאיש מקצוע, הוא גאון כדורגל אמיתי. ואיש עם חזון. על כל בעיותיו, ארסנל כמועדון עשה קפיצת מדרגה מדהימה בתקופתו גם מעבר להצלחות על המגרש או קידום שחקנים: איצטדיון חדיש, כדורגל שמוערך בכל העולם, 60 אלף צופים בכל משחק ועובדת היותה של ארסנל אחת מהקבוצות הבריאות כלכלית בצמרת הכדורגל האירופי שלא כתוצאה מכספים חיצוניים.

הנקודה היא שיש תחושה שונגר האדם לא תמיד עומד על אותה מדרגה כמו של ונגר איש הכדורגל. וזה מתחיל להיות בעייתי במיוחד, כאשר זה פוגם בסיכויי הקבוצה שלו להצליח. זה בולט בהערות השחצניות שלו, בביקורת וההתנשאות על הכדורגל שמשחקות קבוצות אחרות. ויותר חשוב, זה גם הרושם שמתקבל כתוצאה מהחלטות מסוימות שלו. הרי ברור לחלוטין שאף בן אדם שפוי לא חושב שברצינות שאלמוניה זה הכי טוב שארסנל יכולה להשיג. אבל ונגר מתעקש עליו, כדי לא להודות בטעות. ושוער זו עמדה עם היצע ענק, עם מחירים סבירים ושניתן לפתור או פיתרון ארוך טווח (כמו שיונייטד מתכננת לעשות עם דה חאה) אבל גם בפיתרון קצר טווח של שוער מבוגר שאתה מביא לשנתיים-שלוש.

מה שמבדיל אותו מפרגוסון זו העובדה שהסקוטי לא היה מתעקש על משהו משיקולי אגו, אם זה היה פוגע בקבוצה שלו בצורה כל כך בולטת. זו הסיבה שהיום פרגוסון פתח עליו פער גדול במסגרת היריבות בינהם, שהייתה מאד שקולה נכון ל2004. אפילו מוריניו עם האגו הענקי שלו לא היה נוהג בצורה כזו. וזו הסיבה שונגר, על גאוניתיו הכמעט חד פעמית, לא ייזכר בראיה היסטוריה על אותה מדרגה כמוהם.

טל 27 בספטמבר 2010

אגב, זה בולט גם בשחקני ההגנה שהוא מביא. הרושם הוא שונגר בוחן יכולות של שחקני הגנה על פי אותם סטנדרטים שעל פי הם הוא בוחן יכולות של שחקני התקפה,. שזה אומר בעיקר אלמוניות יחסית, טכניקה ותנועה ללא כדור. מישהו צריך להזכיר לו, שבתארים הוא זכה עם שחקנים סופר יצירתיים בהתקפה, אבל עם גרזנים בריטים קלאסיים וזקנים בהגנה.

אופיר 27 בספטמבר 2010

אתה צודק. אצל ונגר הדבר הראשון שחשוב זאת הדרך, הרבה יותר מכל שאר הדברים (לא רק דרך משחק, אלא גם דרך התנהלות).
ונגר הוא אידיאליסט אמיתי, שמחפש את מקומו בהיסטוריה לא כמכונת תארים (מוריניו לדוגמה) אלא כאדם ששינה את פני הכדורגל, המציא דרך חשיבה חדשה וכו'.

טל 27 בספטמבר 2010

אין סתירה בין כדורגל התקפי ופורץ דרך ושחקני הגנה ושוער טובים..

הבעיה של ארסנל היא לא בזה שהיא משחקת כדורגל מאד הרפתקני, שזו החלטה לגטימית שאני באופן אישי מאד בעדה. הבעיה שלה היא בזה ששחקני ההגנה שלה ובעיקר השוער, גרועים ברמה האינדבידאולית.

טל 27 בספטמבר 2010

במילים אחרות, אין פה ענין של דרך אלא של חוסר היכולת של ונגר להודות (ברמת האישיות שלו כנראה) שבמקרים מסוימים הוא נכשל ברכישה או בטיפוח של שחקן ספציפי. והטרגדיה היא שבזה, הוא בעיקר עושה עוול ענק לדרך שהוא מנסה לייצג, מכוון שהוא לא נותן לקבוצה שלו מקסימום סיכוי לנצח במסגרת אותה דרך.

עובדה שארסנל הפכה לשם נרדף לקבוצה שמשחקת כדורגל לא מנצח.

אופיר 27 בספטמבר 2010

כוונתי הייתה שוונגר מאמין שאם הוא יתן לשחקן מוכשר (אלמוניה אולי קצת בדיחה בתור שוער, אבל הוא מבחינת יכולות שוערות יש לו יכולות) את האמון והזמן, הוא יפרח.

עומרי טנקמן 27 בספטמבר 2010

מה התכנון של יונייטד עם דה חאה?

טל 27 בספטמבר 2010

לקנות אותו.

בני תבורי 27 בספטמבר 2010

נכון.

צור שפי 27 בספטמבר 2010

ב"מארקה" כתבו 14 מיליון אירו. מציאה כשרה.

צור שפי 29 בספטמבר 2010

תוספת מאוחרת: דה חאה אמר בראיון שהסיכוי שטורס יחזור לאתלטי גדול מהסיכוי שהוא ילך ממנה. על זה סבתא שלי היתה אומרת:"אז הוא אמר".

אילי מנינג 27 בספטמבר 2010

העניין הוא שאין שום קשר בין ההתעקשות שלו על אלמוניה ובין הדרך שלו כמאמן. ברגע שהאגו תופס מקום חשוב בשיקולים, זהו הרגע שבו ונגר צריך לחשוב פעמיים מה קורה לשיקולים שלו. מוריניו עם אגו לא קטן, לא נותן אף פעם לאגו לנצח את ההגיון שלו לגבי הפעולות שלו כמאמן. זה המתח התמידי בין הקונספט שחשוב כמסגרת ובין הגמישות ההכרחית בלקיחת ההחלטות. נראה שונגר פשוט לא גמיש.

שלמור שטרוזמן 27 בספטמבר 2010

הפרוספקטים החמים בשוק עכשיו: דה חאה, שטקלנבורג, לוריס.

שלמור שטרוזמן 27 בספטמבר 2010

ג'ורג' גרהאם… אף קבוצה לא רוצה לגעת בו עם מקל, אפילו לא עם לייזר.

דורי גיל 27 בספטמבר 2010

לארסנל יש כסף לקנות את קוסלייני אבל לא להביא שוער נורמלי? ברור שלא. אני מניח שונגר מודע לכך שהשוער שלו מזעזע, אבל מאמין שאם ימשיך לתת לו קרדיט בהרכב הוא יצבור ביטחון וכן הלאה. הוא פשוט מסרב לוותר על הניסוי הזה. קחו למשל את ואלדס, פעם היו מדברים עליו כמו שמדברים על אלמונייה היום, ועכשיו הוא בדיון על זהות השוער הספרדי השני הטוב ביותר. הייתי בטוח שסוף העונה שעברה תהיה הקש האחרון עבור מנואליטו, אבל ונגר בעולם משלו. קצת כמו דון נלסון בעונות האחרות, הוא קצת איבד קשר למציאות, רק שלו יש עדיין חומר שחקנים איכותי, ונלסון באשמת הGM שלו נפל לתוך ביצה טובענית.

אולי, אולי בינואר.

אילן 27 בספטמבר 2010

אם כבר וונגר; מה זו ההתעקשות הזו שלו לאורך השנים להביא שחקנים צרפתים או דוברי צרפתית?

גמאני 27 בספטמבר 2010

הוא לא אמר כל הקיץ שאין לו שוער ראשון? חיפש שוער בנרות?

אגב-גם עמדת השוער השני שלו מאוד בעייתית

בני תבורי 27 בספטמבר 2010

דורי גיל,
ריינה הוא השוער הספרדי השני הטוב ביותר לא ואלדס. עם הגנה כמו של ואלדס גם אלמוניה היה נראה כמו השוער שארסנל צריכה.
לפני פתיחת העונה יצאה בת קול מהאמירויות והכריזה על מגמה לרכוש את ריינה ואפילו בסכום נאה. זה כמובן לא קרה, וטוב שכך, אבל ריינה הוא היחיד שיכול להחליף את אלמוניה? נראה לי שזה היה נסיון של ונגר להשתיק איזו אופוזיציה. אלמוניה מצידו, ישכיח אוטוטו את הגול שחטף רוברט גרין מארה"ב…

טל 27 בספטמבר 2010

אם בוחנים יכולת על פי העונה האחרונה (ותחילת הנוכחית), לוקחים בחשבון משתנים כמו רמת ההגנה ומתעלמים ממי נחשב לשם יותר גדול או משחק בקבוצה יותר מתוקשרת, השוער הספרדי השני בטיבו הוא סזאר בן ה39 מולנסיה. הטוב ביותר הוא דה חאה. קסיאס היה די בינוני במדי ריאל בעונה שעברה, אם כי במונדיאל הוא היה ענק.

דודו 28 בספטמבר 2010

ריינה? ראית איזה גולים מצחיקים הוא חטף מתחילת העונה? פעם חשבתי שהוא שוער נפלא, אבל הבנתי שהוא בינוני פלוס.

אביעד 27 בספטמבר 2010

לפי השמועות שיצאו מארסנל בקיץ, ייתכן מאוד שההתעקשות של ונגר שלא לקנות שוער היא המשך מוחלט של הדרך בה הוא נוקט ב 6-7 השנים האחרונות. 2 עקרונות בסיסיים:
1. מתן הזדמנות לצעירים.
2. לא מוציאים כסף גדול ובטח שלא משלמים אגורה יותר ממה שונגר חושב שצריך.
לארסנל יש שוער פולני צעיר שאמור להיות סופר מוכשר (לא פאביאנסקי. פולני אחר שאני לא זוכר את שמו וממילא הייתי מתקשה לבטא אותו). ע"פ השמועות ונגר מאמין בו מאוד ומשוכנע שהחל מעוד שנה/שנתיים הוא יהיה השוער הראשון. אז מה עושים בינתיים? ההגיון אומר שאם כבר אז לקנות מישהו סופר ותיק שעוד שנה שנתיים יפרוש או יקבל בהבנה ירידה לספסל לטובת כישרון צעיר. כאן נכנס לתמונה מארק שוורצר. ואיתו גם העיקרון השני: פולהאם דרשה 3 מליון, ונגר לא הסכים לשלם יותר מ-2 מליון. אין עסקה ואין שוער.
ונגר טועה כאן לטעמי. אבל לפחות הוא עקבי…

יוסי מזרחי 27 בספטמבר 2010

איך קוראים לטיפש עיקבי?

צור שפי 27 בספטמבר 2010

אהבל קונסיסטנטי?

שלו רומא 27 בספטמבר 2010

אנחנו מוכנים למכור את דוני.

טל 27 בספטמבר 2010

שלו, היו ביקורת באיטליה על כך שרומא נתנה לשוער שלה לעמוד כמה דקות בשער עם רגל שבורה?

שלו רומא 27 בספטמבר 2010

ביקורת אני לא מכיר הוא שיחק את הדקות נאחרונות נגד ברשה תוך מירור בבכי (אני חושב קצת יותר מדי דרמטי) בעיקר כי לא נותרו חילופים, אני חושב שזה היה פחות מחמש דקות כולל התוספת זמן בתוצאה 2 – 1. לא ראיתי שום דבר דרמטי באמת. ביקורת על זה שהם העדיפו להשאיר אותו על המגרש במקום להכניס שחקן שדה לשער? אני לא מכיר, אבל אני עסוק באריזות אז אולי פיספסתי. מצד שני יש לנו שוער שני עם שם של מערכת הפעלה לינוקס, אז אולי אנחנו אלה שמחבלים בכור באירני.

קורא אדוק 27 בספטמבר 2010

קורע

עומר ב. 27 בספטמבר 2010

הי לכולם ,אני נמצא בלונדון לשלושה החודשים הבאים למישהו יש המלצות איך להשיג כרטיסים במחירים סבירים למאן יונייטד בפרט ולפרמיירשיפ בכלל?תודה

דורפן 27 בספטמבר 2010

עומר- יש כמות מסויימת של כרטיסים באתר – בעיקר למשחקים פחות גדולילם. חוץ מזה לך לאולד טראפורד ותקנה מחוץ לאיצטדיון.

דה גאנר 28 בספטמבר 2010

וונגר הוא ההוכחה המדעית לקיומה של עמדת המאמן בכדורגל והיכולת שלה להשפיע באופן מובהק על הפיכת מקבץ של טיפוסים בעלי יכולות כדור כאלו או אחרות לקבוצת כדורגל בצלמו.(מז'תומרת? א. מישהו שהוא ההפך מאספן ומנהל שחקנים שעומד בצידי המגרש בתקווה שמשהו טוב יקרה, ואז, בהתאם לנסיבות, יוצא גאון או אידיוט)
אלמוניה אתם אומרים? בעיניו של ונגר מדובר בעניין משני, כזה שרק מוסיף עניין למשחק, מבחינתו היו חסרות לו 10, גג 15 דקות בשבת האחרונה כדי לנצח

דה גאנר 28 בספטמבר 2010

ואסגור בפראפרזה- ניצחון הוא לא הכל בכדורגל, אפילו לא הרוב (עובדה- יש גם תיקו)

עומר ב. 28 בספטמבר 2010

תודה!

דחילו ורחימו 28 בספטמבר 2010

ברור שכל כלב וגם כל הקרציות שעל גבו יודעים שאין לנו שוער.
אני חושב שזו דרכו של ונגר לחקות את קורטז ששרף את הצי של עצמוו כדי לגרום לחייליו להבין שאין דרך חזרה וחייבים לכבוש את העולם החדש.
כשהוא משאיר שם את הספרדי הוא אומר לשחקנים שלו: אין לנו שוער – שחקו קדימה. תכבשו.

Rabbi Akiva 28 בספטמבר 2010

First thing I do whenever I start playing a new version of FIFA/Pro Evolution is to replace Almunia with someone decent.

בועז 28 בספטמבר 2010

זהו, וונגר מיצה את עצמו בארסנל ומוטב שימשיך הלאה.
ראבק, אנחנו מדברים על קבוצה שהיו לה י ו ת ר הכנסות מריאל בשנה האחרונה וכל מה שאפשר להביא הקיץ זה קוסליני, צ'אמח וסקילאצ'י? וונגר, תתחיל לשחרר כסף, אנחנו רוצים תארים!
אה, ובאותה הזדמנות, תעיף גם את הצוות הרפואיתזונאיםמאמני כושר, לא יכול להיות שהקבוצה הזו היא הפצוע האנגלי(או הזר) בהתגלמותו!! 4 שנים אנחנו פצועים למוות.

רובי פאולר האמיתית 28 בספטמבר 2010

צר לי לקלקל את חגיגת התנפלות הקולקטיב על ארסן, אבל הפוסט הזה מזכיר לי עוד טור מופלא של עלי מוהר עליו השלום. ובטור הזה עלי מתאר איך הוא יושב בבית מול הטלויזיה, ושובר את הראש, איך לעזעזל, פרגוסון, לא מכניס את גיגס למשחק, כי זה הרי כה ברור, אנחנו בדקה 70, הקבוצה בפיגור, גיגסי על הספסל, למתנגד אין בכלל מגן ימני ראוי, והחילוף הזה הרי יגמור את המשחק. על בטוח יגמור אותו. ונפרק אותם. ברור שנפרק אותם. איך לעזעזל הוא לא רואה. אלא שאז, מוהר מתחיל לשאול את עצמו האם באמת ייתכן, שפרגי העצום, כבר בזמן כתיבת הטור ההוא גדול המאמנים בהסטוריה, הייתכן שאותו סר אלכס לא רואה מהספסל את מה שעלי שלנו רואה מהמרפסת שלו ברחוב יודה מכבי? היתכן? היתכן שהוא עושה לעלי שלנו דווקא? ואני שואלת אתכם, הייתכן שארסן וגנר, בטוח מגדולי המאמנים בזמנו, לא רואה את מה שכולכם רוטנים עליו בעניין אלמונייה? הייתכן שוןנגר אינו רוצה בטובת הקבוצה? היתכן שכפי שרובכם טוענים, הוא מקריב את הקבוצה ואלמוניה לטובת האגו שלו? הייתכן? ואולי הוא יודע על אלמונייה והקבוצה משהו אחד, קטן, שאתם לא יודעים? 

דורפן 28 בספטמבר 2010

רובי פאולרית יקירתי – כתב ההגנה שלך על מיסייה וונגר לחלוטין שלא במקומו. ההבדל בינו למר פרגוסון היא שהאג'נדה היחידה של מר פרגוסון היא מנצ'סטר יונייטד. והאג'נדה של וונגר היא גם ארסנל וגם וונגר.

אתן לך דוגמא טובה יותר:

קבוצתו מגיעה לגמר גביע הליגה מול צ'לסי. בתקופה בה מזמן כבר לא זכתה בתואר. אדון וונגר מעלה את ההרכב השני. אוהדי ארסנל צמאים לתארים והוא מעלה את ההרכב השני.

והמלים "אידיאולוגיה" וגם "מחוייבות לצעירים" הן שטויות כאן. וונגר עושה כאן ספין שלעומתו אברם גרנט נראה ישר ובעל אינטרגריטי של ג'ורג' וושינגטון. אם ינצח הוא ארסן מלך העולם. אם יפסיד זה לא כי מוריניו ניצח אותו, זה לא כי טעה, אלא כי היה מחוייב לאידיאולוגיה נעלה.

בדומה רכישת שוער וכמה שחקני הגנה. הוא מעדיף לרכוש את מיקאל סילבסטרה כי אולי יצליח להוכיח לפרגי שהוא חכם ממנו. זה לא קרה. אבל אם יקנה הגנה רצינית אז כבר יהיה לחץ להביא תארים. ואת זה ארסן לא רוצה.

אם הייתי אוהד ארסנל זה כבר היה נמאס עלי מזמן.

בועז 28 בספטמבר 2010

וונגר מאמן מצוין אולם גם לו מגרעות רבות. ההתעקשות על שחקנים כמו דנילסון ששיחק שנתיים(!) לפני שוונגר העיף אותו לכל הרוחות, את מה שהאוהדים ראו אחרי 5 משחקים לוונגר לקח להבין 60 משחקים. עכשיו, לא שהוא לא ידע את זה, האגו הענק שלו לא נתן לו להודות בכישלון של השחקן שאותו טיפח וקיווה להביא לטופ וזו רק דוגמא אחת, המקרה של אלמוניה מחזק מאוד את העניין. ומה הקטע הזה שלא מוציאים כסף גדול? להזכירכם, את האליפויות האחרונות לקחנו עם כוכבים ולא ילדים כפי שיש עכשיו, תביא כוכב או שניים חוץ מססק שימשכו את הקבוצה, כשססק בחוץ אנחנו נראים זוועה. אז כן, לעיתים האוהדים רואים דברים והמנג'ר לא ממש. (קלינגר, מה עם מגן ימני ראבק!?!).

חיים 28 בספטמבר 2010

לא יודע איך להבין את ונגר מצד אחד כדורגל סוחף וארסנל שבהחלט שודרגה על ידו לעומת זאת היו לו סידרה של אמירות חמוריות במיחד כמו שליונייטד לא מגיע לשחק בצ'מפיונס כי לא זכתה באליפות של אותה שנה [לפני ואחרי ארסנל שיחקה על אותו הטיקט]וההסבר שלו על אי הצלחת הנבחרת האנגלית[כי מאמנים מעדיפים זרים]ולסקולס יש צד אפל באישיות[היו לו לא מעט שחקנים כאלה יש דקות בכך שהמאמן של פארלור יורד על פלטשר]

טל 28 בספטמבר 2010

יש בעיה מסוימת עם הטענות על כך שונגר מיצה את עצמו בארסנל. הזיהוי בינו לבין המועדון כל כך גדול, שלעזיבה שלו יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת.

אני לא יודע אם כל הכותבים פה מודעים לזה, אבל ארסנל לפני ונגר, הייתה (וזה נכתב ברצינות מוחלטת) סוג של סטוק עם תארים. לא ברמת גודל המועדון, אלא כקבוצה שידועה בעיקר כדורגל הנאנדרטאלי שלה. העובדה שהיא הפכה לקבוצה שמזוהה לחלוטין עם כדורגל התקפי וטכני היא ונגר וונגר בלבד ולא קשורה בכלום לרוח המועדון.

עזבו את העובדה שעם ונגר ארסנל מתמודדת על תארים, מסיימת בקלות בטופ 4 ומגיעה לשלבים גבוהים בליגת האלופות, מצב ש17 מבין 20 קבוצות הפרמיירליג היו חותמות עליו. עזו אפילו את העובדה שבתקופתו היא פתחה פער עצום מטוטנהאם. בכלל לא בטוח שעם חזרה לכדורגל ג'ורג' גרהמי, 60 אלף נובורישים יהיו מוכנים להוציא הון תועפות כל משחק בית ומיליונים בעולם יקנו מוצרים שלה. וזה דבר קריטי לארסנל כקבוצה שלא מתבססת על שוגר דדי.
תקנו אותי אם טועה, אבל לפני עידן ונגר ארסנל לא הייתה קבוצה שממלאת אפילו את הייבורי בכל משחק. כל הדברים שנתפסים היום כמובנים מאליהם, הם הודות ליסודות שבנה ארסן.

במידה והוא יפרד מארסנל, אני הייתי ממליץ לונגר ללכת לריאל. שם יעריצו את הכדורגל שלו, שם יהיה לו חומר שחקנים הרבה יותר טוב לממש את הפילוסופיה שלו ושם, הוא אפילו יעז להתחיל לספר על בניה ועל צעירים.

דורפן 28 בספטמבר 2010

טל – אתה טועה רק ביכולת למלא את הייבורי. אם היא לא מילאה אז זה היה בתקופה בה בכל אנגליה הייתה בעיית קהל, בגלל אלימות. באקלים הנוכחי ארסנל הייתה ממלאת איצטדיון של 40 אלף גם בליגה השניה. כפי שכמה קבוצות הרבה יותר קטנות כמעט עושות.

טל 28 בספטמבר 2010

נכון, אבל הנקודה המרכזית שארסנל ידועה כקבוצה שהמנויים שלה הם היקרים ביותר בפער. השאלה היא לא על למלא את האיצטדיון במבחינת ממוצע אוהדים, אלא על למלא אותו עם המחירים הנוכחיים.

דורפן 28 בספטמבר 2010

טל – המנויים של ארסנל לא הכי יקרים. המנויים הכי יקרים הם של טוטנהאם וגם הם נמכרים. מחיר מנוי באנגליה הוא פונקציה רק של דבר אחד: עושרה של האוכלוסיה (יונייטד היא 7 או 8 אני חושב), והיצע וביקוש שכרוך בגודל איצטדיון. בגלל זה טוטנהאם יקרה מארסנל.

טל 28 בספטמבר 2010

במוסף פתחית העונה של ידיעות, ארסנל הייתה במקום הראשון בחירי מנוי. אולי אני זוכר לא טוב (או שהנתונים שלהם לא מדויקים).

מצב סצויו-אקונומי של האוהדים? קראתי מחקר רישמי על הענין. הקבוצות מלונדון (ארסנל, טוטנהאם, צ'לסי, פולהאם) היו במקומות הראשונים. במקומות האחרונים היו הקבוצות מליברפול, סנדרלנד ומידלסבורו. אברטון הייתה במקום האחרון. יונייטד? הרבה יותר קרוב לליברפול ממה שהאוהדים שלה אוהבים להודות.

שחר 28 בספטמבר 2010

איזה הבדל בין פרגיסון לוונגר.
ביונייטד הולכים כל שנה על כל תארים-לא הצלחנו נכשלנו
ונעליים מתעופפות בחדר ההלבשה.
בארסנל הולכים כל שנה על כל תארים-לא הצלחנו לא נורא לפחות שיחקנו יפה.

דורפן 28 בספטמבר 2010

למה אתה חושב שלאוהדים חשוב שמחיר המנוי יהיה יקר?

מלבד העובדה שלא צריך להשוות את ממוצע מחיר המנוי. צריך להשוות את מחיר 30 אלף הראשונים או משהו כזה. ברור שהמנוי ה-60 אלף של יונייטד די זול – כי הוא יושב גבוה מאד באיצטדיון.

טל 28 בספטמבר 2010

במצב סוציו אקונומי לא התכוונתי למחירי מנוי אלא למצב של האוהדים עצמם. זה היה מחקר מקיף של הפרמיירליג עצמה, אם אני לא טועה.

דורפן 28 בספטמבר 2010

אני רואה שארסנל עברו את טוטנהאם. זו בהחלט השפעת האמירויות ו-5000 מנויי הכבוד שלהם. יש שם כרטיסים בין 2000 ל-10000 פאונד.

טל 28 בספטמבר 2010

רונן: קבל מחקר מלפני כמה שנים: http://www.premierleague.com/staticFiles/89/65/0,,12306~91529,00.pdf

עמוד 17, מעמדות האוהדים. יונייטד מקום 12. צ'לסי ראשונה.

דורפן 28 בספטמבר 2010

טל – מכיוון שמלבד יונייטד וליברפול אין כמעט אהדה כלל ארצית אלא מקומית – זו טבלה די משקפת של אנגליה. מערב לונדון המקום הכי יקר באירופה לגור בו. אחר כך צפון לונדון וכך הלאה. ליברפול וצפון מזרח בתחתית. ייתכן שיונייטד אפילו מקבל "תיקון" כלפי מעלה בגלל אהדה לונדונית. למרות שרובה מדרום לונדון.

שני הדברים המעניינים שאני רואה הם שבירמינגהאם וסיטי מדורגות גבוה. זה סותר את הטענה של אוהדי סיטי שהם "המנצ'סטרים האמיתיים". הם נשארו הקבוצה של המעמד הגבוה יותר בעיר – כולל היהודים. אותו דבר לגבי אהדת בירמינגהם לעומת הוילה.

טל 28 בספטמבר 2010

זה גם מוכיח את הטענה שלך שבליברפול עצמה, אוהדי ליברפול הם המעמד הגבוה. כמו חיפה בשנות ה50..

דורפן 28 בספטמבר 2010

טל – אני לא משוכנע שזה מוכיח את הטענה שלי. ייתכן שליברפול מקבלת "תיקון" לעומת אברטון בגלל אהדה כלל ארצית. או בגלל שפרוטסטנטים, בכל אירופה, מעט עשירים מקתולים. ויש עדיין איזשהו קשר קל בין דת לאהדה בליברפול.

טל 28 בספטמבר 2010

יש פה עוד נקודה מענינת: המחקר מוכיח שבאנגליה, להבדיל אולי מכל מדינת כדורגל אחרת, היריבויות לא קשורות כלל לפולטיקה, לאומיות או מעמד סוציו אקונומי. למעשה, העניים שונאים בעיקר את עניים ואחרים העשירים עשירים אחרים.

וגם אם אוהדי יונייטד יותר עשירים מאוהדי ליברפול בממוצע, שרואים מחקר כזה, קשה לקנות את התיאוריה שיש פה איזה קרב מעמדות.

אבי 28 בספטמבר 2010

לשוער שפותח היום במקום אלמונייה קוראים בסאןFlappy Handski :
:)

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3155218/Arsene-Wenger-has-backed-Lukasz-Fabianski-to-prove-himself-for-Arsenal-tonight.html

מסתבר שזה כינוי שהאוהדים המציאו. חביב.

קורא 28 בספטמבר 2010

האמת שבאופן מסורתי השוערים בארסנל הם נקודת החולשה של ונגר, הרי לפני אלמנויה ישב שם אחד להמן, שגם הוא היה די מביך.

Comments closed