בורסאספור. הקרלינג קאפ החדש

האמת שיותר מדי יצירתיות אין כרגע בהתקפה מלבד הפורטוגזי הזה

טוב, מין הופעה נובמברית. הכל טיפה יותר מחובר. קשה לי להגיד שהתפעלתי אבל קרה משהו שקורה בדרך כלל בזמן הזה של השנה. יונייטד הופכת לקבוצה שמאד לא נעים לשחק נגדה.
החדשות הטובות הן שגם בבה וגם אוברטן כבשו שערים יפים. ואחרי שראינו לפני שבוע הרכב חזק של וולבס שמאד הקשה על יונייטד בגביע הליגה, ולאור המאמץ הלא גדול בניצחון בבורסאספור, אפשר לקבוע בוודאות: שלב הבתים הוא הקרלינג קאפ החדש!

וזה מה שכתבתי לפני המשחק – כאילו מתוך ידיעה שנאני יירד פצוע:

השאלה הבאמת מרכזית כרגע ביונייטד היא האם נאני יכול לשחק כל משחק. גם לאחר המשחק היותר טוב מול טוטנהאם, הקבוצה לא בכושר מדהים, אבל נאני הוא באמת השחקן האחד שהוא די חסר תחליף בהרכב הקבוצה. הוא מבקיע, הוא המבשל המוביל בפרמייר ליג, הבעיטות החופשיות שלו הביאו כבר 3-4 שערי ליגה ואפילו כששוער היריב שם את הכדור מול שער ריק וצריך מתנדב לגלגל את הכדור אל השער הריק הראשון שמתעשת הוא…. דווקא סקולס.

מסתבר שמה שקרה בשבת הוא שסקולס צעק ל נאני "תבקיע", נאני צעק לשופט "אני יכול להבקיע?", השופט ענה לנאני "מבחינתי בהתאם לחוקה אין לי בעיה שתבקיע". השוער המתנגד דובר כנראה רק פורטוגזית ולא הבחין בדיון הסוער הזה.

מאז פציעתם של ואלנסיה וגיגס כל אופציה אחרת באגף היא אלתורים. פארק הוא בחור מלא תכונות טובות כרימון – יצירתיות היא לא אחת מהן. יש לי משום מה תחושה שנראה הערב קצת מבבה או אוברטן. השאלה מה נראה?



פרגוסון אמר אתמול על משחקי גביע העולם שהם כל כך גרועים שהוא מעדיף ללכת לרופא שיניים מאשר לצפות בהם. התכוון מן הסתם לרמה בהם. על ליגת האלופות אמר ששלבי הנוקאאוט מספקים משחקים נפלאים. כל מה שיש לי להגיד על השלבים המוקדמים – בלי קשר ליונייטד וברוב הבתים וברוב אירופה וברוב השנים האחרונות – שהם מעניינים כמו המגזינים הישנים בחדר הקבלה של רופא השיניים.


מונדיאל טוב עד עכשיו?

סיכום שבוע 8
אשכים כרגיל

48 Comments

אבי 2 בנובמבר 2010

הבלוג צריך להזהר מאד עם השאלות שהוא שואל. מאד.

כבר הוכח כאן שהנאמר בבלוג לא מנבא את המציאות, אלא מעצב אותה. היה אסור להשתעשע ברעיון פציעתו של נאני! זו פציעה חמורה, רונן, או סתם מכה לרגל?

D! 2 בנובמבר 2010

גם בבה וגם אוברטן (או להיפך). מגמת הנבואה נמשכת.
את המגזינים של רופא השיניים אתה לא צריך.

בוב השקט 2 בנובמבר 2010

רונן, אופ טופיק

האתר הזה הוא בהחלט קפיצת מדרגה מבחינת התוכן, אבל אתם פשוט חייבים לפתור את הבעיות הטכניות.
אני לא יודע אם זו בעיה אצל שירות האירוח שלכם או אתר עצמו אבל האתר לא זמין לסירוגין ובמצטבר כמה שעות בכל יום כבר זמן רב. אני יודע שלהחזיק אתר ברמה טכנית גבוהה זה עסק יקר ואתם עשיתם החלטה אמיצה לפתוח פרויקט עצמאי, ולכן אני בטוח שנסלח (או לפחות שאני אסלח) אם תוסיפו פרסומות (כל עוד כמובן לא מדובר בבאנרים או פופ אפים).

בהצלחה, ושוב תודה…
אתה יודע מה, אני מבטיח ללחוץ לפחות פעם ביום על אחת מהן רק כדי לוודא שאתם מקבלים כסף מגוגל.

נשנש 2 בנובמבר 2010

בדיוק.
נ.ב אני אפילו פעמיים.

דורפן 3 בנובמבר 2010

זה נכון מאד. אנחנו עובדים עם חברת אירוח דרים הוסט – שאחרי שרות טוב לכחודשיים קרסה שש פעמים בשבועיים האחרונים. בכדי לא לחזור על טעות אני פשוט מחפש ספק אמין לVSP וההעברה תתבצע בקרוב.

בוב השקט 3 בנובמבר 2010

תודה רבה רונן. אנחנו סבלניים ושמחים לשמוע שאתם מודעים לבעיות ומטפלים בהן.

אביעד 2 בנובמבר 2010

אני מקווה שהפציעה של נאני והפציעונת של פלטשר לא רציניות. בכל מקרה אני מאוד מאוד בספק אם נראה את נאני בהרכב בשבת, בלי קשר. הבחור משחק כמעט כל משחק מתחילת העונה, כולל בנבחרת וכשביום רביעי בדרבי אני מניח שבכל מקרה הוא לא היה עולה בשבת. בואו נקווה שהוא יהיה כשיר לדרבי.
בכל מקרה, לא הופעה מרשימה, אבל מאוד יעילה. השערים של בבה ואוברטן ייתנו להם ביטחון להמשך וזה חשוב מאוד.
לדברים של רונן על שלב הבתים אני רוצה להוסיף משהו: באיזשהו שלב בשידור, איינשטיין ולוין התפלאו איך בפיגור 3:0 הקהל הטורקי כ"כ שמח ומעודד במרץ. זה עוד סממן של השלבים המוקדמים של גביע הליגה. לאוהדי בורסאספור, כמו לאוהדי סקאנת'ורפ בגביע הליגה (שעודדו בהיסטריה שער מצמק ל 5:2 בדקה ה-90), התוצאה פחות חשובה. הם מאושרים לארח במגרשם הביתי את פאקינג מנצ'סטר יונייטד. אני משער גם שזו הסיבה שבורסאספור לא הסתגרו אחרי הגול של בבה ודווקא יצאו למתקפה. מבחינתם 3:0 או 4:0 זה אותו דבר, אבל להבקיע שער בכורה בליגת האלופות ועוד בבית ומול מנצ'סטר יונייטד? זה כבר חתיכת הישג…

אריאל 2 בנובמבר 2010

כן, שלב הבתים גמר את הבאסטה. אף אחד כבר לא מסתכל עליו, כולם יודעים שכל הקבוצות הגדולות יעלו ובזה זה נגמר

יוסי מזרחי 2 בנובמבר 2010

לא רע.
מתחילים אולי להרוויח את אוברטן ואת בבה, וזה טוב ואפילו יותר מטוב לטובת הרוטציות שיהיו.

הופ 2 בנובמבר 2010

ממשיך את אביעד. את אוהדי הקבוצות הגדולות שלב הבתים מעניין אולי כמו מגזינים אצל רופאי שיניים, אבל אוהדי קבוצות קטנות מתמוגגים מהם (בגלל התוצאות אולי זו הנאה-כואבת כמו לשחק עם הלשון בשן מתנדנדת, אם להמשיך את הדימוי).
עקרונית אני לא רואה סיבה למה ההנאה של אוהדי הקבוצות הגדולות חשובה יותר מהנאת אוהדי הקטנות, + בית הספר לכדורגל שההשתתפות במפעל מעבירה אותן, + הסיכוי הקלוש אבל הקיים להפתיע יום אחד.
לכאורה, ווין ווין סיטואיישן – הקטנות נהנות בבתים, הגדולות נהנות בנוק-אאוט, אירופה כולה משתתפת, כולם מרוויחים.
יש רק צד אחד שסובל (וזה הומחש היום) – השחקנים, שהעומס עליהם גובר. מצד שני, אולי זה מכריח את הגדולות להחזיק סגלים עמוקים, וגם זה לא בהכרח רע לכדורגל.

אביעד 2 בנובמבר 2010

הקטע של הסגלים העמוקים בעיניי דווקא כן רע בהכרח. כי בגלל זה שחקן כמו גארת' בייל אולי לא יהיה בטוטנהאם בשנה הבאה ובגלל זה אנחנו כאוהדי כדורגל רואים פחות משחקנים מהנים שהייתי רוצה לראות יותר.
לגבי הקטנות, כמו שאמרתי לאשתי – כל אוהד של מכבי חיפה שהיה באולד טראפורד לא בהכרח יזכור את ה 5:2, אבל אין אחד שישכח את החווייה או את הרגע בו יניב קטן שם את הכדור בין הרגליים של בארטז וברשת.

הופ 2 בנובמבר 2010

אביעד – לא הבנתי למה בגלל זה בייל לא יהיה בטוטנהאם? כי תקנה אותו קבוצה גדולה יותר? אבל אז תראה אותו משחק בקבוצה הגדולה, לא?
אני מתכוון לזה שיותר שחקנים יקבלו צ'אנסים. צעירים, זרים, כאלה שלא הכרנו. אולי זה גם זה עונה בדרך אחרת על הבעיה שעלתה במונדיאל ושמישהו העלה פה לאחרונה, שאנחנו כבר לא מגלים יותר שחקנים אלמוניים ומבטיחים. זו עוד במה עבור שחקנים כאלה (אבוטבול לדוגמה, עבור אוהד גרמני, או שבחון).

אביעד 2 בנובמבר 2010

כתבתי תגובה די ארוכה שנעלמה, יחד עם חוט המחשבה.
אנסה לשחזר – בעונת 2006/7 רדינג הייתה בפרמייר ליג ונתנה עונה טובה מאוד. שנה אח"כ אחד מכוכביה, סטיב סידוול כבר חימם את הספסל של צ'לסי ורדינג ירדה ליגה.
למה זה טוב? למי זה מועיל? הרי צ'לסי רצתה אותו רק בשביל שיהיה לה עוד שחקן מנוסה שיכול להחליף קשר אחורי במשחק ליגה בפברואר/מרץ. סידוול הפסיד כי המומנטום של קריירה מבטיחה נגדע, רדינג הפסידה שחקן שאולי היה מצליח לסייע לה להישאר וצ'לסי הרוויחה שחקן ששיחק מס' חד ספרתי של משחקים ובקלות יכל להיות מוחלף בשחקן נוער.
לכל קבוצת על יש בקצה הספסל, כל עונה כמה סיפורים כאלה וזה חבל.
לגבי גארת' בייל: אם הוא בבארסה, אז טוטנהאם ככל הנראה תיחלש ובמקביל אתה תראה פחות מבוז'אן ומפדרו. לא חבל?

הופ 3 בנובמבר 2010

מצד שני כל הרעיון הוא שעכשיו כן יצטרכו להשתמש בשחקנים כאלה יותר כי מספר המשחקים גדל. כלומר – כמה שיותר משחקים, יותר סיכוי שישתמשו בשחקנים כמו סידוול.
שנית, לא מכיר את הסיפור של סידוול, אבל יכול להיות שהוא נעלם כי לא הצליח לשמר את היכולת הטובה שלו?
שלישית, עכשיו יש יותר קבוצות באירופה שמשחקות בליגת האלופות, שחקנים כמוהו יכולים ללכת אליהן במקום לצ'לסי. הזרקורים עכשיו מופנים לא רק לצ'לסי ולקבוצות ברמה שלה.
לבסוף, יכול להיות שאתה צודק. אבל זה גם תלוי בשחקנים – תמיד יהיו שחקנים שיעדיפו את הכסף על פני לשחק כמה שיותר (הדוגמאות הראשונות שעולות לי הן דווקא מהכדורסל – גרין וכדיר), ויהיו כאלה שיעדיפו לשחק יותר ולקבל פחות.

טל 3 בנובמבר 2010

אביעד, בייל לא יגיע לברצלונה, מסיבות ברורות:

1. לברצלונה יש (גג) כסף לעשות קניה אחת גדולה בקיץ וזה כנראה יהיה פאברגאס.

2. בייל הוא שחקן נפלא וכישרון אדיר אבל הוא פשוט לא מתאים לברצלונה מכוון שהוא שחקן שצריך שטח כדי לנצל את היכולת הפריצה הבאמת מדהימה שלו. בסגנון של ברצלונה ובעיקר של הקבוצות שמשחקות מולה, לא יהיה לו מקום לעשות את הפריצות שלו. מהבחינה הזו, הוא הרבה יותר מתאים לקבוצה של מוריניו ולכן, יותר סביר שהוא יגיע לריאל.

ובכל זאת, שאלה לי אליך ברמה העקרונית: אתה היית מעדיף שיונייטד לא תחתים שחקן כמו בייל, רק בגלל שזה יפגע בטוטנהאם? אתה הצטערת שרוני עזב את אברטון?

ואגב, מדהים שפעם בדור צומח כישרון באמת גדול באי הבריטי, הוא (שוב) לא אנגלי. לא תאמן כמות השחקנים שמייצרות המדינות הקטנות בממלכה בהשוואה לכמות שמייצרת אנגליה.

אביעד 3 בנובמבר 2010

טל, ברמה העקרונית וכאוהד יונייטד אני שמח על כל שחקן טוב שהיונייטד מחתימה. אבל זה בטווח הקצר.
בטווח הארוך אני מעדיף ליגה קצת יותר תחרותית, גם בתור אוהד יונייטד (מעניין ומאתגר יותר ככה) וגם כאוהד כדורגל (אני נהנה לראות גם משחקים בין וילה לאברטון ויהיה נחמד אם יהיו כמה שיותר שחקנים טובים במפגשים הללו).
באופן ספציפי לגבי בייל – לא התכוונתי לכך שהוא בהכרח יגיע לבארסה. זו הייתה דוגמא אקראית. דעתי בנושא תהיה זהה גם אם הוא יגיע לאינטר, ריאל או צ'לסי.
לגבי הכישרון: זו לא רק שאלה של כישרון אלא גם של מימוש. אני לא משוכנע למשל שאדם ג'ונסון פחות מוכשר מבייל.

יותם מ 2 בנובמבר 2010

רונן,

מעט באיחור, אבל בעניין רוני: מה הסיכוי שיונייטד החתימו אותו בשביל לקבל עליו יותר כסף בקיץ?

דורפן 3 בנובמבר 2010

סיכוי לא רע

הלוחש לסוסים 2 בנובמבר 2010

בלי להשוויץ רונן, אבל זה בדיוק מה שאני חשבתי במשחק- יונייטד היו מאוד אנמים ולא עשו כלום והייתה תחושה שאם הם באמת רוצים- זה היה נגמר בתוצאה הרבה יותר גבוהה.
העובדה שמנצ'סטר הבקיעו שלושה גולים במשחק שבו הם שיחקו בלי שום יצירתיות (למרות שפארק הפתיע וגם אוברטן קצת), היא לא פחות ממכה לפרצוף של פלאטיני, שחייב להבין שזה לא יעזור שהוא ייתן לקבוצות לא ראויות להגיע לשלב הבתים (מישהו אמר הפועל?).
כפי שזה היה נראה, וולבס נראית מועמדת ראויה בשלב הבתים (מי יודע, אולי אפילו תעלה לשמינית גמר?)

גיל 3 בנובמבר 2010

אני נשבע שאם לא היה הבלוג הזה לא הייתי יודע שיש היום ליגת האלופות ועוד כשמנצ'סטר משחקים.

אבי 3 בנובמבר 2010

בבה מרשים כל פעם קצת יותר. הוא מהיר, נחוש וחזק, ומשחק כל הזמן קדימה ופנימה (בניגוד לנטייה של אוברטן לשחק הצידה).

ברבטוב עושה סימנים של חזרה לעצמו :(

ליאור 3 בנובמבר 2010

אוהדי יונייטד מבלי לשים לב הפכו לקהל שבע
הביטול הזה כלאחר יד של חלק מליגת האלופות מראה שהקבוצה הזאת לא רעבה

ואם אתם לא רעבים מספיק לליגת האלופות כמה כבר תתאמצו בליגה?

טל 3 בנובמבר 2010

אנחנו בתחילת נובמבר, ולבבה יש יותר שערים מלרוני.

אני חולק מאד על הביקורת על פלטיני. בורסאספור היא אלופת תורכיה. וגם אם היית מצפה מאלופת תורכיה ומובילת הטבלה שם להיות קבוצה יותר תחרותית (לפחות במשחקי הבית), זכותה לשחק בליגה שנקראת "ליגת האלופות" לא נופלת מזכותן של הקבוצות במקום הרביעי בליגות הגדולות.

מה שכן, כנראה שרמת הכדורגל התורכי שאתה מוציא ממנו את התורכים שקיבלו את חינוך הכדורגל שלהם בגרמניה (ומופיעים בנבחרת), לא עדיפה בהרבה על הכדורגל שלנו. וזה די מביך למדינה עם אוכלוסיה של 80 מיליון תושבים.

אגב, הטענה שרוב הגדולות מבטיחות בקלות את מקומן לא מדויקת. אינטר רחוקה מלהיות בטוחה בשלב הבא. מילאן, אם לא תנצח מחר, תיכנס לצרות צרורות. אפילו יונייטד עלולה קצת להסתבך אם פרגוסון יזלזל במשחק בגלזגו וישלח לשם הרכב משני (בהנחה שגם הקבוצות האחרות בבית ינצחו את התורכים).

יואב 3 בנובמבר 2010

עשו את המינימום הנדרש.
מחמאות לאוברטן(לא משחק מרשים במיוחד אגב)ולבבה על שערי הבכורה בליגת האלופות אבל "הילד" שהכי מרשים אותי עד עכשיו(מלבד צ'יצ'רטו כמובן)במעט הדקות שהוא מקבל זה סמולינג.נינוח עם הכדור, מהיר ואתלטי,נראה שייך.

אבי 3 בנובמבר 2010

זה הסמולינג גדול יהיה

ניינר 3 בנובמבר 2010

הייל הייל גארת בייל! מה שהוא עשה למייקון…אין דברים כאלה
אחרי כל תצוגה נוספת שלו אני הולך ומשתכנע שספרס יאלצו להפרד ממנו בינואר. באסה

אבי 3 בנובמבר 2010

בהקשר הזה הגיע הזמן לתת לרפאל כבוד כשחקן הגנה, ובכלל להגנת יונייטד, שאיפשרה לטוטנהאם המאד מוכשרת רק בעיטות מרחוק וביטלה לגמרי את משחק האגפים שלה (היה לי וויכוח עם חבר בדקה ה-90 על השאלה אם לנון משחק או לא. אני צדקתי).

matipool 3 בנובמבר 2010

השחקן הכי מרגש על המגרשים בתקופה האחרונה . לא ייאמן שהוא רק בן 21 . יש לו ביצים של שור שהוא מלך ואני מניח שהמחיר שלו קפץ לסכומים שרק מעט מאד קבוצות יוכלו לעמוד בו .

אביעד 3 בנובמבר 2010

אין סיכוי. אף קבוצה לא תשים סכום כ"כ גדול על שחקן שלא יכול לשחק העונה בצ'מפיונס. בקיץ זה סיפור אחר…

הלוחש לסוסים 3 בנובמבר 2010

לטל- לא אמרתי שאין להם מקום במוקדמות, אבל הם צריכים להוכיח שהם מתאימים למעמד- לא הגיוני שכל שנה יהיה כמעט בכל בית קבוצה אחת שלא באמת מסוגלת להתמודד והשאיפה הכי גבוהה שלה היא לסיים מקום שלישי. יש קבוצות (בוראספור, חיפה שנה שעברה) שכל מה שהם מחפשות זה לשים שער- זה לא נשמע הזוי?
בגלל שקוראים למפעל "ליגת האלופות", זה לא אומר שאני צריך לראות שם את אלופת גרוזיה ולוותר על מקום רביעי באנגליה (שאגב, היום הוכיחו שיש להם מקום בטורניר).
ליגת האלופות אמורה לספק לנו את הקבוצות הכי טובות ביבשת ולכן טורקיה צריכה לקבל נציגות מהסיבוב השלישי, ובלי כל ההגרלות המועדפות של פלאטיני.
בעניין חויית האוהדים, זה נהדר שאוהדי בוראספור נהנים, אבל זה בא על הגב של מיליוני צופים בבית שפשוט רוצים לראות כדורגל איכותי בטורניר שנחשב הטוב בעולם. חבל שצריך לחכות עד פברואר כדי לקבל משחקים איכותיים.
לטעמי, צריך לתת לקבוצות הטובות יותר לשחק במפעל, ללא שום קשר באיזה מקום היא סיימה- כמו שבנעל הזהב מבינים שגול בישראל שווה פחות מגול באנגליה, ככה גם צריכים להבין שמקום ראשון בטורקיה, שווה פחות ממקום רביעי, חמישי ואפילו עשירי באנגליה.

טל 3 בנובמבר 2010

זה לא בא על הגב של אף אחד. יש אינספור משחקים לבחור מהם.

אני לא בהכרח מסכים עם הניתוח המקצועי שלך, אבל גם אתה צודק ואני טועה, זו לא הנקודה. אם אתה רוצה לראות משחק בין יונייטד לקבוצה מהמקום העשירי בפרמיירליג, יש לך מקום נפלא לראות את זה. קוראים לו הפרמיירליג. זו לא המטרה של ליגת האלופות.

ועובדה גם שיש אלופת של ליגות קטנות (דנמרק, סקוטלנד, שוויץ, רומניה, טוונטה שהיא קבוצה קטנה למרות שהיא אלופת הולנד) שתחרותיות מאד.

יואב 3 בנובמבר 2010

בייל מאד מזכיר את גיגסי בצעירותו.פרגי נלחם עליו(וגם על ראמזי) מתוך ההנחה שזה היורש.שניהם בחרו לונדון.

Z 3 בנובמבר 2010

אם כל הכבוד לבייל, חוץ מארץ המוצא והתפקיד, הוא מאוד רחוק מגיגס בצעירותו (וגם עכשיו מבחינה טכנית).
נוצר באזז לא רע סביב בייל עקב החודשים האחרונים שהוא נתן, אבל לטעמי עושים ממנו קצת יותר מדי נכון לעכשיו. דגש על נכון לעכשיו, כי פוטנציאל רואים.

הלוחש לסוסים 3 בנובמבר 2010

המטרה של ליגת האלופות היא להפגיש אותי בין הקבוצות הטובות באירופה ומה לעשות, זה לא מתחלק שווה באופן דמוגרפי. המטרה היא לא לראות קבוצות מכל אירופה, אלא לראות את הקבוצות הכי טובות באירופה. ולכן חבל לי שקבוצות כמו סיטי, סביליה, פורטו, אתלטיקו, ויאריאל וכו' (אף מילה על ליברפול) לא משתתפות וקבוצות כמו הפועל, בוראספור, ז'ילינה, אוקזר ופרטיזן משתתפות, רק בגלל המקום שממנו באו. כמובן שאם קבוצה שיחקה לא טוב בשנה שעברה, לא מגיע לה שישריינו לה את המקום (כמו ביורוליג), אבל עדיין כשאתה רואה קבוצה כמו אתלטיקו, כמו סיטי, שהפסידו לקבוצות כמו צ'לסי, ארסנל, בארסה וריאל, ולעומתם את בוראספור שניצלה עונה מחרידה של גלאטסראי ופנרבחצ'ה, או הפועל שזכתה באליפות אחרי קיזוז ואין ספור פשלות של חיפה, אתה לא יכול שלא לתהות למה הם נמצאים בליגת האלופות, והם לא.
בעיניי, זו פשוט אפליה תוצרת פלאטיני כדי שישיג קולות מהתאחדויות קטנות.
אני לא אומר באמת שמקום חמישי באנגליה צריך לעלות, אבל צריך בעיניי לעשות 2 דברים:
1. ביטול השיטה של פלאטיני שמעלה אלופות מליגות זוטרות בטוח לשלב הבתים.
2. הקטנה של ליגת האלופות ל-24 קבוצות. כשאתה רואה את הבתים שהיו אז, אתה לא יכול שלא לרצות לחזור לזה. סתם דוגמא: ראיתי השבוע שחזור הטרבל של יונייטד מ-99. הם היו צריכים לעבור בשלב הבתים בית עם קייב, באיירן ובארסה. תחשוב על זה- במקום קבוצה כמו ז'ילנה, קבוצה כמו קייב. במקום ריינג'רס- באיירן. זה פשוט שדרוג שהופך את שלב הבתים לאטרקטיבי ואי אפשר לקחת אותו כמובן מאליו- מה שרוב הקבוצות הגדולות עושות (ויעיד על זה חוסר האכפתיות של בארסה מהמשחק הערב). אם ליגת האלופות תחזור להיות מקום שרק הטובים ביותר מגיעים אליו- בלי כל מיני קישוטים ממדינות קטנות.
הערה: באמת שאני אוהב קבוצות קטנות שמצליחות להגיע רחוק, אבל רק קבוצות שמצליחות בזכות. אני שונא שקבוצה מקבל הנחה רק כי היא גרועה יותר ובאה ממקום נחות יותר. הכדורגל צריך להיות שווה לכל קבוצה.

יואב 3 בנובמבר 2010

הלוחש לסוסים,
הערה קטנה-זאת לא היתה קייב,זאת היתה ברונדבי וצמד המשחקים נגדה בשלב הבתים נגמר ביחס שערים של 11-2 ליונייטד.

יוני 3 בנובמבר 2010

זה עניין של מדיניות. באותה מידה אפשר לדבר על הקטנת המונדיאל ל-24, לא להגדיל את היורו ל-24 וכו'. זה לא רק בצ'מפיונס. תעירו אותי בפברואר.
ואיך אומרים בפרסומת של ווינר – "קרב הענקים בין ריאל מדריד ומילאן על ראשות הבית". אכן קופירייטר שנון. או חסר ידע בכדורגל.

אביאל 3 בנובמבר 2010

הלוחש לסוסים – המטרה של ליגת האלופות כשמה כן היא, ליגה של האלופות, אתמול קופנהאגן שלפני כמה שנים בקושי עברה את בית״ר, ואתמול היא עמדה משחק שני ברציפות בכבוד מול ברצלונה, רייינג׳רס נותנת פייט טוב בבית שלה (בניגוד לתחזיות) ובכל שנה יש קבוצה או שתיים שעושה את שלה.

בנוסף ליגת האלופות מאפשרת לקבוצות קטנות לקבל כסף גדול שיכול להמריץ אותן, תראה את מכבי חיפה והפועל ת״א שיהיו רווחיות בגלל ההשתתפות.

הלוחש לסוסים 3 בנובמבר 2010

יואב- צודק, אבל בכל זאת מספיק לראות באיזה סגל מנצ'סטר עולה למשחק הזה- אין הנחות, מבינים שזו קבוצה טובה שצריך להתאמץ מולה. זה שבפועל זה היה קל, דיינו. להשוות אותה לקבוצות כמו בוראספור וז'ילנה זו בדיחה.
יוני- במונדיאל כן יש עניין לראות קבוצות מכל העולם- אחרת היו עושים אליפות אירופה ודרום אמריקה. בליגת האלופות יש עניין לראות את הטובות ביותר.
אביאל- אם המטרה של ליגת האלופות היא מה שאתה אומר, אז היו צריכים לשלוח רק אלופות- למה לתת לקבוצות אחרות לשחק?
בעניין קופנהאגן- כל הכבוד, באמת, הקבוצה עשתה שינוי ענק, אבל למה היא לא יכולה להתמודד במוקדמות בצורה רגילה, וצריכה לקבל הנחות? כתבתי את זה בסוף- אני גם אוהב קבוצות קטנות שמצליחות, אבל אני לא חושב שצריך לעשות להם הנחה כי הם קטנות. ובעניין הכסף- עובדה שאף קבוצה קטנה לא הצליחה לאחרונה (למיטב ידיעתי) ליצור ביעות בשלב הבתים וכל שנה מגיעה קבוצה קטנה אחרת שבאה עם נכונות לחטוף בראש (ד"א, ריינג'רס היא קבוצה לגיטימית- אלופת סקוטלנד בהחלט יש לה מקום, בוראספור היא הבעיה בבית הזה)

אביעד 3 בנובמבר 2010

לשפוט קבוצה בדיעבד לאחר שהעפילה זה בעייתי.
קל לקטול את בורסאספור עכשיו, אבלל היא אלופת טורקיה. האלופה אשתקד דווקא ניצחה באולד טראפורד.
קל לדבר על מכבי חיפה כקבוצה חלשה, אבל בסיבוב הקודם שלה בליגת האלופות היא סיימה במקום השלישי והייתה די קרובה לסיים שנייה בכלל.
שלא לדבר ע"כ שאלופת דנמרק, אלופת רוסיה ואלופת טורכיה הן קבוצות לא פחות לגיטימיות מאלופת סקוטלנד או החמישית באנגליה/ספרד. קופנהאגן נתנה יותר פייט לבארסה משסביליה נתנה.
אז שלב הבתים ברובו צפוי מראש ומשעמם יחסית. אז מה? זה המחיר שצריך לשלם על מתן הזדמנויות לקבוצות קטנות לגדול, להתפתח ולהוכיח את עצמן וזה מחיר שהוא בהחלט ראוי לטעמי.

הלוחש לסוסים 3 בנובמבר 2010

אביעד, המקרה של סביליה לעומת קופנהאגן מול בארסה הוא בדיוק מה שאני מדבר- בעוד בליגת האלופות לבארסה לא כ"כ אכפת לאבד נקודות, בליגה היא תשקיע את מירב המאמצים. הרי ברור שאם בארסה היו באמת רוצים לנצח (אם היה להם כ"כ חשוב לנצח), הם היו מנצחים. פשוט הם יודעים שיש להם מלא אפשרויות לתיקון. לעומת זאת, בליגה לבארסה יש פייט אמיתי מול ריאל והיא יודעת שאסור לה לאבד יותר נקודות. תראה שהגלגל התהפך- פעם היו שומרים חקנים לליגת האלופות, אפילו על חשבון הליגה. היום, כשהם יודעים שהם יכולים לנצח בהרכב שלישי, תראה את מי מנצ'סטר העלו (דוקא בארסה כן העלתה הרכב חזק אבל המגמה ברורה).
בהקשר לאלופות- אני מציע שאלופות רוסיה, טורקיה דנמרק וסקוטלנד- שאינם מששת הליגות הגדולות (אנגליה, ספרד, איטליה, צרפת, גרמניה והולנד)- יתחילו מהשלב הרביעי. אלופות מליגות נמוכות יותר (אוסטריה, גרוזיה, ישראל, וכו') יתחילו מהשלב השני וליגות נמוכות יותר- מהשלב הראשון.
מקומות שניים בארבעת הליגות הראשונים (אנגליה ספרד איטליה וגרמניה) גם עולות אוטומטית לבתים ומקומות שלישי בשתי הליגות (אנגליה וספרד) גם אוטומאטי לשלב הבתים.
מקומות שלישי בגרמניה ואיטליה, עם רביעי באנגליה וספרד, יתחרו מהשלב השלישי של המוקדמות.
האמת, כשאני מסתכל על מה כתבתי, זה פחות או יותר מה שיש, אבל התרעומת שלי היא על זה שהקבוצות החזקות במוקדמות צריכות להיאבק בינם לבין עצמם ולעומתם, יש קבוצות לא ראויות שזוכות בכרטיס אוטומאטי לבתים (בוראספור), או לחלופין עוברות קבוצות בינוניות מינוס בדרך לשם- הרי זה לא באמת היה משנה אם הפועל או זלצבורג היו עולים, ולא משנה אם באזל או שריף בזמן שוורדר ברמן מתחרה מול סמפדוריה- שתיהן בעיניי ראויות הרבה יותר למעמד. אם זו הייתה הגרלה הוגנת, מילא, קורה. אבל כשמכוונים את זה כך שקבוצות גרועות יולתר ישחקו אחת נגד השנייה יש פה אפליה חמורה, שפוגעת כלכלית בקבוצות ממעמד בינוני, שמנסות לעלות רמה (סמפדוריה, אוקזר).

אביעד 3 בנובמבר 2010

הדוגמא של בורסאספור היא בדיוק הבעיה בהצעה שלך. גילית שהיא קבוצה לא ראויה רק עכשיו. לפני כן כל מה שידעת עליה זה שהיא אלופת טורקיה. גלטסראי ופנרבחצ'ה לא ייצגו בכבוד בעבר את טורקיה?
אגב, גם פנרבחצ'ה התחילה עם 0 מ-6 בביקור הראשון שלה בצ'מפיונס ואח"כ התקדמה מאוד. לפני שנתיים היא הייתה ברבע הגמר.
לגבי בארסה בליגה ובליגת האלופות: גם אם המצב שתיארת הוא נכון, מה שאתה מתאר הוא סוג של נק' קיצון בה הליגה בספרד פחות תחרותית מבד"כ (בלשון המעטה) ולכן כל אובדן נק' בליגה הוא קריטי. מבחינה הגיונית, הליגה היא 38 מחזורים ושלב הבתים הוא 6. אובדן נק' במשחק אחד מ-38 הוא פחות חמור מ-6 משחקים.
במצב סביר ורגיל, מנצ'סטר תעדיף לאבד נק' במשחק ליגה נגד סטוק מלאבד נק' במשחק נגד הריינג'רס כי בליגה יש זמן לתקן.
אגב, מה היה כ"כ משני בהרכב היונייטד? לטעמי, חסרו רק שחקנים ב-3 עמדות מההרכב הראשון – גיגס/ואלנסיה באגף, רוני/הרננדז בחוד וריו פרדיננד בהגנה. מתוך כל החסרים, רק ריו לא שיחק משיקולי מנוחה, השאר פצועים.
קל לומר שאתה מעדיף שברמן תפגוש במוקדמות את ז'לינה או הפועל ת"א ולא את סמפדוריה, אבל גם לז'לינה מגיע הצ'אנס להעפיל לצ'מפיונס ולהשתפשף כך שאולי בשנה הבאה היא תחזור מנוסה יותר וחזקה יותר.
במהותו, המפעל הזה הוא עדיין ליגת "האלופות". להרחיב את המפעל כך שיכלול גם לא אלופות זה דבר אחד, לשנות את מהותו כך שקבוצה שסיימה רביעית, גם אם זה בליגה חזקה, תקבל הגרלה סבירה יותר מקבוצה שאמנם באה מליגה חלשה יותר אך היא עדיין אלופת הליגה הזאת, זה מהלך שנוגד את כל הרעיון של ליגת האלופות. זה עניין של ליגת על אירופאית ולא מפעל של אופ"א.
מה שאתה אומר בעצם זה שבכדי למנוע את מה שאתה מגדיר כ"אפליה חמורה, שפוגעת כלכלית בקבוצות ממעמד בינוני, שמנסות לעלות רמה" אתה מוכן לפגוע בקבוצות שזכו באליפות במדינות קטנות. זו לא אפליה? זו לא פגיעה בקבוצות המעמד הנמוך שמנסות לעלות רמה?

הלוחש לסוסים 3 בנובמבר 2010

אני אומר שקבוצה צריכה לקבל את מה שהיא שווה- אם היא לא מספיק טובה, היא לא צריכה להיות. אני לא אומר שבוראספור לא צריכה להשתתף, אבל שתעפיל מהסיבוב השלישי או הרביעי. הדוגמא של בוראספור בדיוק מראה שאי אפשר לסמוך על אלופת הליגה הטורקית שתהיה קבוצה ראויה. על אלופות הליגה הגדולות אפשר "לסמוך" שהם ישחקו בצורה שמכבדת את המפעל, אבל אלופת טורקיה זה לא ערובה לקבוצה שמתאימה. כנ"ל אלופת רוסיה. קבוצה קטנה שמנסה לעלות רמה, צריכה לעשות את זה במוקדמות. אגב, גם מקום רביעי באנגליה זה לא ערובה, ולכן הם נמצאות במוקדמות. אני לא אומר לתת להם במקום להם, אלא
לתת להם הזדמנות הוגנת להוכיח מי יותר טובה.

אביעד 3 בנובמבר 2010

אוקיי. אז למה לא שכולם ישחקו במוקדמות? אם אין ערובה שאלופת טורקיה ראויה, אז למה יש ערובה שאלופת אנגליה או סגניתה הן ראויות? ליברפול הייתה סגנית האלופה ב 2008/9 ובשנת 2009/10 היא הייתה די עלובה בצ'מפיונס ליג.
אלופת רוסיה הוכיחה את עצמה כבר אשתקד. אלופת הולנד (טוונטה) עד עכשיו מסתדרת יפה מאוד. גם אלופת דנמרק.
יש לא מעט ליגות באירופה בערך רמה של הליגה הטורקית או מתחתיה שנציגותיהן נותנות הופעה מכובדת ומעלה בצ'מפיונס – סקוטלנד, דנמרק, הולנד, רוסיה. אז למה לקחת את בורסאספור ובגללה להעניש את כל אלו?
רוזנבורג הייתה פעמים מרובות בשלב הבתים וייצגה את נורבגיה בכבוד, גם היא הייתה צריכה להתחיל איפשהו. כל קבוצה קטנה ראויה להזדמנות שלה להוכיח את עצמה, להשתפשף ולהתקדם. זה מגיע להן לא פחות ואף יותר מהקבוצה שמסיימת במקומות 3-4 בליגות הגדולות.

טל 3 בנובמבר 2010

שאלה אגב ההצטיינות של גארת בייל: היו בעבר שחקנים וולשים שבחרו לייצג את אנגליה?

הלוחש לסוסים 3 בנובמבר 2010

ליברפול זה מקרה נדיר מאוד, ב95% מהמקרים אלופת אנגליה וסגניתה הם קבוצות שראויות למפעל. הנקודה היא שאתה לוקח קבוצה ספציפית ממדינה כלשהי ומראה שבעונה מסויימת היא הצליחה. אני אומר, שאם היא הצליחה, היא הייתה מצליחה גם במוקדמות. זה שקבוצה זוכה באליפות טורקיה, רוסיה וסקוטלנד, עדיין לא אומר שהיא טובה מספיק לליגת האלופות (מה גם שלרוב השחקנים הטובים שלה עוברים לליגות הגדולות), מה שברוב מוחלט של המקרים כן מעיד אם סיימת שלישי בליגה הספרדית

הופ 3 בנובמבר 2010

לוחש – כסף, סדרת משחקים מול הגדולות ביותר (שפשוף ברמה הגבוהה ולאורך זמן), הבמה המרכזית ביותר להראות את הקבוצה לאוהדים פוטנציאליים ברחבי העולם. שלושה דברים שאי אפשר להשיג במוקדמות ויכולים לקדם אלופות של קבוצות קטנות.
לגבי הכסף – מקבלים אותו גם מאופ"א על עצם ההשתתפות, אבל ע"י הופעה בליגת האלופות אפשר להשיג כזה גם ממכירת שחקנים שנחשפים שם, על ידי חשיפה לעיני ספונסרים פוטנציאליים וכו'.
לחשיפה יש כוח עצום. את החשיפה האדירה שמקנה המפעל מקבלות אלופות המדינות הקטנות רק שם. ליברפול, סביליה וכיו"ב מקבלות את החשיפה הזו מדי שבוע ויותר.
שלא לדבר על החשיפה שמקבלים השחקנים מטורקיה, סלובקיה, ישראל וכו' – ואני לא מדבר רק על המקומיים אלא על זרים ממדינות שלא מופיעות במונדיאל – חשיפה שהם לא יכולים לקבל בהרבה מקומות אחרים.

אביאל 3 בנובמבר 2010

הלוחש – אני לא מבין מה עם הבעיה עם אלופת טורקיה, שהיא מדינת כדורגל מכובדת מאוד, עם קבוצות פאר, להזכירך פנרבחצ'ה הגיעה לרבע הגמר לפני שלוש שנים, ניצחה את צ'לסי במשחק הראשון (שהגיעה לגמר), אז מה הבעיה עם אלופת טורקיה ? בליגת האלופות זה לא עובד לפי קבוצה אלא לפי דירוג של ליגה, ואני חושב שבכלל קבוצות טורקיות נתנו הופעות מכובדות במפעל ככה שאלופת טורקיה ראויה לא פחות מאלופת סקוטלנד.

ויכסלפיש 3 בנובמבר 2010

המטרה של ליגת האלופות???? במובן האידיאולוגי או הרציונלי?

המטרה של ליגת האלופות פשוטה מאוד: יותר כסף לספונסרים, למשתתפות ולעסקנים.

מבחינתי אפשר לחזור לשיטת נוקאאוט במקום הבזיונות של ז'ילינה והמסטיק של בורסאספור וכו', ריבוי משחקי ג'ארבג' עשוי להזיז משהו, כמו שהחליטו על ביטול שלב הבתים השני המייגע ומעבר לשמינית גמר לפני כמה שנים

Comments closed