״וישב סולשיאר העירה בראות סבלם״. בהקשר הפוסט הזה.
התארחתי אתמול בפודקאסט ויש לי כמה הערות נוספות:
המועדון יצא מתחושת הפחד של ״מה יהיה״. מינה את מאמנה של קבוצת מולדה פוטבול קלאב.זה מה שהיה צריך לקרות ב-2015 קצת אחר השלב הזה של העונה. ואן חאל כבר פוטר מעשית אבל הושאר עד סיום העונה. בגלל הפחד. לא בגלל הפחד שגיגס לא טוב מספיק אלא מהתחושה שהוא טוב מספיק. הפחד המשתק – האם המאמן וורלד קלאס, האם הרכש וורלד קלאס – היה משתק.
נכון, התפקיד הוא זמני. סולשיאר כבר היה כמה פעמים במקום הנכון בזמן הנכון ועשה את הדבר הנכון.
מוריניו עף? אז עכשיו פוגבה? אז עכשיו וודוורד?
אני אומר לא. לגבי שחקנים אני אבטח בסולשיאר. אבטח בכך שהוא מתייעץ – גם עם המנג׳ר שפעם לא השאיר את פוגבה. המועדון במידה רבה חוזר לידי המפלגה הפרגוסונית. והמשכיל בעת ההיא יידום.
ולגבי וודוורד. אני לא סובל אותו. אני לא סובל את העובדה שהוא היה אדריכל המינוף ועכשיו המנכ״ל. אבל הוא נכנע כרגע. הוא החל במהלך ההבראה.הוא מוותר על השליטה בענייני הכדורגל. הוא חוזר אל אנשי המועדון מימים ימימה. וההדחה שלו אינה מטרה.
66 Comments
הדבר הנכון הראשון שנעשה במועדון מזה הרבה זמן. כדי להחזיר את יונייטד לימיה הגדולים דרושים אנשים שמכירים את האתוס של יונייטד. אני חשבתי על סקולס, אבל סולשיאר הוא גם דמות שמבינה את האתוס הזה.
אני מאוד מקווה שהזמני יהפוך לקבוע.
כששמעתי על המינוי ישר חשבתי על הפוסט ההוא מהתנ"ך… טקסט אגדי (למרות שמוזכרים בו הפרעות שעשה בבני מרסיסייד….)
הפוסט מ-2007 ע-נ-ק!
יאללה שיחיזר לנו קצת את התשוקההההה!
אני הייתי מודאג על אף שמחתי מחזרתו של אולה. אבל המשפט שלך על חזרתה של המפלגה הפרגוסונית עשה לי חיוך פנימי.
בהצלחה. ממש מקווה שלא סגרו עם מאמן אחר. כמוך, לא אשמח אם זה יהיה פוצ׳יטינו על אף הערכתי הרבה אליו.
רונן,
פוסט אגדי הפוסט ההוא. ולא יורד לי החיוך מהמינוי. מה זה כדורגל אם לא סך הזכרונות שלנו? מה הוא שווה אם לא נפנטז ונחלום?
שאלה: האם וודוורד באמת מוותר על השליטה בעיניני כדורגל? מאין הביטחון?
לוודוורד הייתה שליטה לענייני כדורגל?
הוא השם הראשון שעלה לי לראש. מאמן מוכח, בן מועדף במועדון. לא הבנתי מה פתאום מזכירים את לורן בלאן שעבר ביונייטד בסוף הקריירה.
הלוואי שיצליח, אני מת עליו. שחקן נפלא שהתפתח למאמן מוצלח.
והפוסט התנכי – אלוהים נכנס לך למקלדת. פוליצר לפחות. גם בקריאה עשירית הוא עדיין הגדול מכולם.
מאמן מוכח?
אם הכוונה היא שיש לו תעודת מאמן אז אתה צודק אבל זה נכון לכל המאמנים.
הסבר בבקשה.
מתוך ויקיפדיה:
כמאמן
בשנת 2008 מונה סולשיאר למאמנה של קבוצת המילואים של מנצ'סטר יונייטד, והוביל אותה לזכייה בגביע ותיקי לנקשייר. הוא אף קיבל הצעה לאימון נבחרת נורווגיה, אך דחה אותה מאחר שלטענתו אין לו מספיק ניסיון על מנת לאמן את הנבחרת הלאומית.
ב-9 בנובמבר 2010 הסכים סולשיאר לקבל את משרת המאמן בקבוצת מולדה, הקבוצה שבה שיחק לפני מעברו למנצ'סטר יונייטד. סולשיאר קיבל את ברכתו של מאמן מנצ'סטר יונייטד סר אלכס פרגוסון לעזוב. פרגוסון פירגן לסולשיאר ואמר שזוהי התחלה טובה לקריירת האימון שלו כמאמן ראשי. בעונתו הראשונה בקבוצה, הוביל סולשיאר את מולדה לאליפות הראשונה בתולדותיה, הישג אותו שחזר גם בעונתו השנייה במועדון. בעונתו השלישית, סיימה מולדה במקום השישי בליגה, אך זכתה בגביע הנורווגי.
ב-2 בינואר 2014 מונה סולשיאר למאמן קבוצת קארדיף סיטי מהפרמייר ליג, בתום העונה ירד עם הקבוצה ליגה. ב-18 בספטמבר התפטר מתפקידו לאחר רצף כשלונות של הקבוצה בליגת המשנה.
ב-19 בדצמבר 2018 מונה למאמן קבוצת מנצ'סטר יונייטד עד לתום העונה[1].
איך שלא יהיה, לראות את סולשיאר על ספסל הקבוצה זה דבר שמחמם את הלב.
סולשיאר תמיד היה חילוף מוצלח מהספסל,נראה עכשיו אם הוא יהיה חילוף קבוע או רק פלסטר…כרגע עונה טובה מבחינת יונייטד יהיה העפלה לגביע אופא…מול פסז' אין להם שום סיכוי,לעבור באלופות,וסולשיאר יצטרך כמו שהחמישיה הקאמרית אמרו "טו מיינור דה השפלה"
ההתעסקות עכשיו בליגת האלופות היא ניתוק מוחלט.
תן להתחיל לשחק כדורגל.
טו סמולר דה השפלה (לא מיינור).
טו סמולר
כמו שחבר אחד שלי אמר "סולשיאר רגיל כבר לשבת על הספסל היונייטד"
בלי צחוק מינוי מאוד מעניין.
פוסט ענק בואכה נדיר, הפוסט ההוא מ-2007.
איזה מזל שההחלפה של מורינו בסולשיאר הגיעה אחרי המשחק מולנו. ככה עד שניפגש שוב, אפקט שייע יפוג.. (-:
מקווה שתחזירו לנו כגמולנו מול סיטי.
נפלא. בהצלחה לאולה גונאר הגדול.
אני עדיין בשכרון חושים. המינוי העכשווי של סולשיאר, לא פחות החזרה של פילאן, זה חייב להיות נגיעה של פרגי ואם כך הדבר, כלומר שוודוורד הבין שכדאי לחזור להקשיב לאיש, הוא פחות יפריע לי (וודוורד) מאשר לו היה ממשיך לקבל החלטות ללא התייעצות עם אנשי מקצוע מבית.
אני לא יודע אם סולשיאר מתאים לתפקיד.
הלוואי שהרומנטיקה היתה תמיד מנצחת.
ברור שהוא חייב לנקוט בגישה הפוכה לזו של מוריניו (משחק התקפי והתמדה עם אותו הרכב לאורך זמן).
אחרת זה יהיה עוד מאותו דבר.
לסולשיאר אין מה להפסיד וזו הזדמנות מבחינתו לחרוג ממה שנתפס כנכון או כנדרש ממנג׳ר ביונייטד.
בחודשים הקרובים מבחן ההנאה מכדורגל יהיה חשוב לא פחות ממבחן התוצאה.
יותר מהכל, אחד משלנו על הקווים, עם לב של שד אדום – המון תמיכה והצלחה
מיונייטד של פרגי יצאו הרבה מאמנים והיחידי שנחל איזשהי הצלחה זה המתנקש
ורוח פרגי ודיוויד גיל שורה מעל המים…
ובהתייחס לעוד אגדה, נקווה לסיפור סינדרלה.
קראתי את הנאמר, רומנטיקה בגרוש,
סולשיאר אינו פוצ׳יטינו, אפילו לא זיידאן,
אני אוהב אותו, עקבתי אחריו, מאמן טוב,
אך עדיין לא מספיק עבור יונייטד,
ודאי עם חומר השחקנים כיום,
הלוואי ואתבדה ותהיה הצלחה פנומנלית.
סוף סוף מוריניו פוטר ו-24 שעות אחרי, שחקן יונייטד האהוב עלי אי פעם מונה למאמן המועדון. מה עוד אפשר לבקש בחיים האלה?
מעניין אם עכשיו, ברוח המאמן, שחקנים יפנימו את הכבוד הגדול בעליה מהספסל.
במאבק בין פוגבה ומוריניו, צריך להעיף את שניהם.
פוגבה רעיל בחדר הלבשה ולא יציב. והפוסט שלו היה מביך (לא קונה את השטות של מתוכנן מראש ושזה לא היה הוא. אם אכן לא הייתה לו יד, הוא היה מתנצל.)
אין לו מסכה ותירוץ עכשיו, אני מאמין בפרגי ואם פרגסון לא חשב שהוא שווה את החולצה של יונייטד, אז הוא באמת לא שווה אותה. לא מבחינת טאלנט, מבחינה ערכית.
מקווה ש-אולי יחזיר קצת ביטחון ללוקאקו, יונייטד חייבת חלוץ של 20+ שערים בעונה בשביל להגיע לטופ4. לוקאקו הוא היחידי בסגל שמסוגל לזה.
די לחרטט, די לפייק ניוז, קשקשן,
פוגבה אינו רעיל ולא בטיח בחדר ההלבשה,
הוא אהוב על כל השחקנים,
הוא היה רעיל אך ורק למוריניו.
פוגבה שחקן גדול אשר אינו מתאים ליונייטד כעת,
העתיד יכריע לאן מועדות פניו, והמועדון.
פרגי לא חשב שהוא אמור להשתעבד לרצון של הסוכן של שחקן מילואים. אין בכלל קשר ליכולת. פרגי מאד רצה שישאר אבל לא בכל מחיר ולא על חשבון פירוק ההירכייה.
האם המנוי זה סוג של תשלום לקהל ?
מין מרקו בלבול לעשירים? או איתי מרדכי?
אותה סיטואציה כמעט:
מועדון גדול שלא מוצא את דרכו ובוחר למנות שחקן עבר שלא מובטח לו לכהן בעונת :2019-2020,
מה שבטוח סולשיאר לא ישכח לעולם לכל מי שאוהב כדורגל,
דורפן, בשנים שכתבת את הפוסט המופתי על סולשיאר לא קראתי כאן, מזל ששמת לינק,
פוסט חשמל
הבדל אחד הולדן, קטן גדול- את בלבול/ מרדכי הקהל שלכם לא רוצה(בצדק אגב, מה יש בהם).
את אולה, רובנו המכריע רוצה.
בזמנו רצו את ראובן עטר.
לא הייתי פה ב-2007. הפוסט על המתנקש הוא אחד הטקסטים הגדולים שאי פעם נכתבו, לגמרי אמליץ על הוספה שלו לתנ"ך.
אני חושב שהפוסט שלך ההוא מתאים לאחד הספרים החיצוניים. כבר היה שווה המינוי הזה
איזה כיף! עכשיו ישירו את השיר שלו חצי משחק.
שאלה לחלוטין לא צינית ולא קנטרנית – היה פעם שיר על סולשיאר שמשום מה מתנגן לי בראש כשאני ושמע את השם. האמנם?
ברור.
You are my Solskjaer,
My Ole Solskjaer,
You make me happy,
When skies are grey,
Oh Alan Shearer,
Was f*cking dearer,
So please don't take,
My Solskjaer away…
(repeated)
כיף!
Only the best song ever.
I thought you say "poor Alan Shearer "
חשבתי על שיר אחר משהו עם שמו המלא.
Who put the ball in the German net?
Ole Gunnar Solskjaer
כן ועכשיו נזכרתי למה!
רונן,לא קראתי את הטקסט ההוא בזמן אמת ופשוט עונג צרוף .מופת של כתיבה בשפה העיברית.זרק אותי לימים שהייתי מחכה כל שבוע לטור של ע.מוהר בהעיר.
למרות היותי מבני המרסיסייד אי אפשר היה שלא לקנא בחבורה המופלאה של סר אלכס בשנים הקשות ההן.באשר לרוצח בעל פני התינוק,שחקן מופלא שנותר רק לאחל בהצלחה כי זה לא כוחות כרגע.כמו שלא כיף לראות דרבי מכבי הפועל
אלו בהחלט חדשות משמחןת מעודדות ומפתיעות. השאלה הגדולה היא האם ומה הדרישות ממנו? מה המטרות ואיך להשיג אותן. בקיצור אם יש תכנית וחשיבה לטווח ארוך.
יהיה טוב לראות את השחקנים בלי משקולות על הרגליים ופחדנות בלב. שישחקו.
בהצלחה לנו
מה שלא יהיה בין אם יביא את ליגת האלופות לבין אם יודח בשמינית הגמר ויסיים מקום 6, סולשיאר פה להחזיר את ה- Feel good factor. אחרי חמש וחצי שנים של תירוצים ומרירות – זה כל מה שמבקשים.
ועם המפלגה הפרגוסונית חוזרת לעמדת השפעה – יהיה בסדר גם מקצועית.
והפוסט ההוא נהדר.
הצחקת אותי, החל בתהליך הבראה. להביא מאמן זמני זה בדיוק הפוך מתהליך הבראה. להביא את סולשיאר לחצי שנה זה בעיקר לקבל שקט מהאוהדים (ונראה שזה עובד לו יפה). כשוודרוד יוותר על הסמכויות שלו בקטע המקצועי אז יהיה אפשר לדבר על הבראה
אתה טועה. האוהדים לא מחו כך שאף אחד לא צריך לרצות אותם. זה רק בדימיון שלך. הוא הבין שבריחת כישרון צפויה אם מוריניו ממשיך. וכנראה המאמן שהוא רוצה- תפוס כרגע. לכן זאת אופציה טובה בהינתן זה שפיטורים היו הכרח וחובה. להישאר איתו עד סיום העונה היה מפורר גם את מה שנשאר. החלטה נכונה ונבונה, לשם שינוי.
לא אמרתי החלטה טובה או לא, אמרתי שהיא לא אינדיקציה לשום דבר שקשור להבראה של מועדון. בשביל פתרון לחצי שנה זה כנראה הפתרון הכי טוב שיש (מישהו יודע מה איכויות האימון של סולשיאר?) אבל זה שמלכתחילה הולכים לפתרון זמני כנראה מלמד שאין להם באמת מושג מה עושים
לא בהכרח. הם לא רוצים לבחור בלחץ זמן עכשיו, מתוך רשימה מצומצמת או רשימה שפחות מדברת אליהם. אני מסכים שזה לא מנבא דבר מבחינת הקיץ או העתיד הקרוב בהקשר לוודוורד. למרות שכמה ציפורים שובבות מלחששות על שינוי גדול הרבה יותר בהמשך. ניתן לו את הקרדיט(כאילו שיש בריירה) ונראה לאן זה הולך מכאן. בכל מקרה, סימן רע זה לא. מה זה מלכתחילה? הוא מתמודד כרגע עם סיטואציה שהוא יצר(הארכת החוזה המיותרת) ומתקן. עדיף לתקן מאשר לגרור רגליים.
סולשיאר אימן את פוגבה ולינדגרד במילואים. הוא עשה עונות מעולות בנוברגיה(שתי אליפויות היסטוריות לקבוצת נעוריו), עבר לקארדיף באמצע עונה עת היו במשבר גדול לקדנציה קצרה ולא מוצלחת.
לא רק סולשיאר חוזר. גם פילן, עוזרו של פרגי.
כאמור – כשנראה שינוי אמיתי אז יהיה אפשר לדבר על הבראה. המינוי הזה לא מבשר את זה
גרייזס. כמו שהמינוי של קני היה נכון בשעתו כשהיה צריך לחזור למקורות ככה פה. ככה פשוט. המועדון התבלבל בדרך והלך לאיבוד אז חוזרים לדבר האחרון שאפשר להאחז בו. גם קני לא היה צריך להמשיך לעונה הבאה, אז אולי אפילו יש כאן הפנמה.
יבוא מנהל מקצועי, אחריו יבוא מאמן שהוא יהיה שותף לבחירה שלו ונצטרף למאה ה21.
וואלה יואב הפיטורים האלו באוויר כבר זמן מה ולכן נשאלת השאלה מה התכנית? האם יהיה שינוי בעוד דברים חוץ מבעמדת המנגר? שבענו מהניהול הקלוקל הזה וצריך לראות שיש פה באמת משהו עמוק לפני שמברכים על המוגמר.
צעד אחד בכיוון הנכון הוא רק צעד אחד
אמיתי, אז אני מחייך מהצעד הבודד הזה. הוא האיש מהאגדות. הוא מזמן הרוויח את החיוך הזה.
לחייך תמיד טוב. כולנו מחייכים. אבל כדי שנמדיך לחייך צריך שינוי יותר עמוק
אז נמתין לצעדים הבאים. שיהיו בוודאות. בסדרי גודל.
אמן כן יהיה רצון
מסכים עם כל מילה
טוב, התגובות לא יוצאות מסודר. התכוונתי למה שגרייזס כתב על וודוורד.
הטקסט התנ"כי אדיר!
האמת, קראתי את הפוסט וחשבתי על מכבי סל. כדי להבריא את הקבוצה צריך להביא מישהו ממבין את רוח המועדון של פעם (וויצ'יץ' למשל).
לגבי סולשיאר, אין לי מושג איך הוא כמאמן, אך האוהדים בטח אוהבים את הרעיון הזה. מה שאני לא מבין זה את סולשאר עצמו. למה הוא הסכים להיום פקק לחצי שנה? אם מביאים אותו, היה צריך לדרוש לפחות שנה וחצי, ואם לא אז תודה. האם מצבו כל-כך חמור שהוא מוכן לבוא לחצי שנה בקבוצה מרוסקת (יחסית לציפיות של עצמה מעצמה)?
קשה להגיד לא ליונייטד. גם חצי שנה בינונית איתה פותחת לך מלא דלתות וזה בלי להחשיב את הקשר הרגשי. הוא עושה את המובן מאליו.
כמו תמיד, הקישור לפוסט ישן של דורפן גרם לי ללחוץ על הקישורים בתחתית הפוסט ולקרוא עוד כמה רשומות מהעבר. ושמהר מאוד נתקלתי בפוסט מתחילת עונת 2007-2008. מגיב אחד מתלונן על היעדר העומק בספסל של יונייטד, דורפן חולק אבל אומר שמזמן הוא לא ראה קבוצה כל כך גרועה של יונייטד. בקיצור, המצב היה לא משהו. הסיפור הזה נגמר עם כריסטיאנו רונאלדו הופך מכישרון גדול לכדורגלן היסטורי וזכייה שנייה של פרגי בליגת האלופות.
אז זה לא שאני מנבא הצלחה כזאת לסולשיאר, אבל אם הוא יצליח בחיבור בין ראשפורד, אלכסיס ומרסיאל למוסרים מחוננים כמו מאטה ופוגבה, ההתקפה של יונייטד יכולה להפוך פתאום לאחת הטובות באירופה.
קישור לפוסט למעוניינים: http://debuzzer.com/dorfan/30551/
ראיתי את דיויד גיל המנכ"ל הקודם והמצליח(שותפו לדרך של הסר) נכנס הבוקר בשערי קרינגטון,יש מצב שבהחלט קשור למה שדורפן כתב על החזרת המושכות למפלגה הפרגוסונית,נקווה שגיל איש כדורגל שעשה מהלכים נהדרים בעבר יקבל מינוי כזה או אחר,רק טוב יצמח מכך.
העובדה שהודיעו שהוא מאמן זמני / ממלא מקום המשדרת שמדובר בפשרה, פוגעת לדעתי בסולשאר ומעמדו מול השחקנים ומול ההנהלה בהחלטות שקשורות לסגל בהמשך העונה.
ההסכמה שלו לבוא בתנאים מאד לא אופטימליים – קשה יהיה בחודשים שקיבל לטפס לטופ-4, לא כל שכן לרוץ רחוק בגביע האלופות – אכן מראה על נאמנות תכנית למועדון (הפוסט התנ״כי מדהים).
מישהו יודע אם סולשיאר התפטר ממולדה? או שהוא כאילו מושאל ליונייטד?
יונייטד שילמה למולדה 1.800000 דולר למולדה
עבור השאלתו.
ואם אולה ימשיך, 7.2 למולדה.