מי כאן ה"בושה למדינת ישראל"?

מי את חושבת שאת, שחר פאר, שלא תלחצי יד ליריבה בסיום משחק באליפות ישראל?


מי את חושבת שאת, שחר פאר, שלא תלחצי יד ליריבה שלך בסיום משחק טניס באליפות ישראל?

לאחר שהביסה 0:6, 1:6 את דניס חזניוק בחצי גמר אליפות ישראל בטניס, במקום לגשת לרשת וללחוץ את ידה של חברתה לנבחרת הפדרציה, היא התעלמה מההליכה לרשת של חזניוק, הלכה ישר לשופט וצעקה לעבר יריבתה: "דבר אחד יש לי להגיד לך, שאת בושה למדינת ישראל".

זאת לאחר שלפני מספר שבועות חזניוק, ילדה בת 18, צוטטה בראיון כמי שקוראת לפאר "בלוף" לאלופת ישראל מאשתקד יוליה גלושקו "גועלית" ולנבחרת הפדרציה "שכונה".

פאר שלפני רגע השפילה על המגרש את חזניוק והעמידה אותה במקומה המקצועי עם ניצחון קל וחלק שמשדר ליריבתה "מותק, תחזרי להתאמן ותנקי את החלב מהשפתיים לפני שאת מדברת אליי", התנהגה כמו אחרונת הפרחחים וביזתה את המעמד ואת יריבתה בפומבי.

*

מלבד הסכסוך המכוער והמיותר עם חזניוק (בשביל מה פאר צריכה את זה?), ההתנהגות של פאר מצביעה על חוסר כבוד לענף הטניס ולאליפות ישראל. לחיצת היד המסורתית בסיום, היא עוד נוהג בענף שמנסה לשמור על תדמית אצילית, המלווה בהמון כבוד הדדי.

פאר לא היתה מעיזה שלא ללחוץ יד ליריבה בטורנירי גראנד סלאם, בכל טורניר בסבב או במשחקי גביע הפדרציה, כי מייד יהיו סנקציות מטעם המארגנים. אז למה באליפות ישראל?

אליפות ישראל היא אחד המקומות הבודדים שקהל ישראלי יכול לבוא ולראות את שחר פאר משחקת לייב. זאת הזדמנות מבחינתה לבסס את עצמה כמודל לחיקוי לבנות שרוצות לעסוק בטניס או בספורט ולהתקרב לקהילת הטניס. ופאר ירקה להן בפרצוף.

פאר ירקה בפרצוף של כל מי שמנסים כל כך להפוך אותה למודל לחיקוי לילדות. זאת יריקה בפרצוף של פרויקט אתנה, שקיבל מיליוני שקלים לקידום ספורט הנשים, של מנהל הספורט, של הוועד האולימפי, אבל בעיקר של איגוד הטניס וחובבי הטניס בישראל.

אבל מי יגע בשחר פאר באיגוד הטניס? הרי מעט העניין שיש בטניס הישראלי, באליפות ישראל או במשחקי נבחרת הפדרציה, הם במידה רבה בגלל שחר פאר. אז האיגוד יכול לעשות משהו? הוא יכול להשעות? לקנוס? לקחת את סרט הקפטן? יש לו שיניים? מקסימום נזיפה וחיבוק.

*

שחר פאר ספורטאית מצוינת שבזכות עבודה קשה והתמדה הגיעה למקום ה-11 בעולם, הביאה את ישראל לבית העליון בגביע הפדרציה וניצחה משחקים גדולים בטורנירים גדולים. העובדות – היא בירידה מקצועית, שהיא לא הצליחה לשבור את מחסום הטופ 10 או נחנקה במספר משחקים במגרש הגדול ברמת השרון – לא מצביעות על חוסר כבוד לספורט.

אפשר לבקר אותה על גינוני הפרימדונה בחילופי המאמנים, סצנות הבכי בגביע הפדרציה שלא מתאימות לשחקנית במעמדה או על החלטות שלא לשחק עם ציפי אובזילר במשחקי זוגות ולשחק עם בת זוג איכותית יותר וכך לצבור נקודות דירוג ועוד כסף – אבל גם כל אלה לגיטימיים ואינם פוגעים בערכיות הספורט או הענף. לסרב ללחוץ יד לשחקנית בחצי גמר אליפות ישראל, ולקלל אותה בפומבי,מבזה את קהילת הטניס.

אין כבוד בספורט בישראל, אין ערכיות, רק שוב תחושת ה"אני ואפסי" הכל כך מוכר בספורט הישראלי.

*

ההתנהגות של פאר בחצי גמר אליפות ישראל היא רק חלק מהמצב העגום של ספורט הנשים, שמתקשה להתרומם ולייצר מודל לחיקוי.

אליס שלזינגר, אחת המועמדות הבולטות של ישראל למדליה אולימפית בלונדון, נמצאת בסכסוך מכוער עם איגוד הג'ודו על נושא המאמן. רק השבוע שלחה מכתב בו היא טוענת שהאיגוד מנסה לחבל לה בקריירה.

גילי שם-טוב, שמונתה בקול תרועה רמה לתפקיד מנכ"לית ליגת כדורסל הנשים, התייאשה אחרי פחות מחודשיים והתפטרה.

נבחרת כדורעף הנשים של אריה זלינגר לא הצליחה להעפיל לאליפות אירופה וכרגע לא ברור מה יהיה גורלו  של "פרויקט זילנגר" ואם ימשיך לקבל את התמיכה הכלכלית שקיבל.

האתלטיקה הישראלית נשענת כולה על הגב של דניאל פרנקל, המתאוששת מפציעה ונמצאת במאבקים מול האיגודים וההתאחדויות לגבי מימון שכר למאמן.

ומעל לכל שרת הספורט של מדינת ישראל, לימור לבנת, שאיך נאמר בעדינות, לא משהו.

אז נשארנו כרגיל עם לי קורזיץ הנהדרת (תהיי בריאה) והתחרות הבריאה עם מעיין דוידוביץ' באיגוד השייט המתחדש, שם גילי אמיר מחליף את יהודה מעיין בתפקיד היושב ראש. אבל מאז אולימפיאדת בייג'ין, ובוודאי אחרי לונדון, אני חוזר ואומר: העתיד של ספורט הנשים בישראל הוא בהתעמלות אמנותית. ביופי, בחן, באתלטיות במוסר העבודה שמביאות איתן מאמנות שהתחנכו בברית המועצות והביאו את ישראל לגמרים אולימפיים בשתי אולימפיאדות רצופות, גם כנבחרת וגם ביחידות. בינתיים הן מצליחות לשרוד את המאבקים הפנימיים של האיגודים והמרכזים (אולי כי יו"ר איגוד ההתעמלות הוא רענן ורשביאק, אחיו של יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק).

נטע ריבקין, את התקווה.

***

תחושות חדשות ישנות. סיכום המחזור ה-14
יומן האליפות של הג'איינטס: לא מספיק טובים להיות דומיננטיים, מספיק טובים לקחת אליפות

57 Comments

nachesh 19 בדצמבר 2012

הבעיה היחידה היא שהתעמלות אומנותית היא לא ספורט, או לפחות לא ספורט במובנו הקלאסי.
שלא נדבר על הפרעות האכילה ש"ספורט" זה מעודד, קשיי ההתפתחות של ילדות ונערות שעוסקות ב"ספורט זה וכו'…

הקיצר, אני לא הייתה שולח את ביתי לעסוק בהתעמלות אומנותית בשום פנים ואופן.

מעבר לזה, מסכים בגדול עם כל מה שכתוב, אבל לא בטוח אם אני הייתי פועל אחרת – בכל זאת הגברת דניס הזאת חרגה לגמרי מפרופורציות וכיבסה את כל הכביסה המלוכלכת בפרהסיה – זו לא דרך.

לא מצדיק את ההתנהלות של שחר, בייחוד בתור ספורטאית שמשדרת קלאסה החורגת מגבולות הביצה הישראלית, אבל לפחות מסביר.

יואב דובינסקי 19 בדצמבר 2012

לא יודע למה אתה מתכוון לספורט במובנו הקלאסי. ביוון העתיקה חלק מהתחרויות היו של שירה, ציור ואמנות. אבל אם אני יורד לסוף דעתך, אתה מתכוון לזה שיש שופטים שמנקדים על יופי ורמת קושי ואין גורם אובייקטיבי כביכול כמו זמן, מרחק או הכרעה כמו בג'ודו או כדורסל. אם כך, אז עליך לפסול גם את תחרויות ההתעמלות מכשירים/קרקע שזה הענף ה2-3 בחשיבותו במשחקים האולימפיים (אחרי אתלטיקה ויחד עם שחייה), החלקה צורנית על הקרח, שחייה צורנית, תחרויות האקסטרים למיניהם וענפי ספורט נוספים.

ופוטבול בריא? והוקי? ואגרוף? והרמת משקולות? בכולם יש סיכון וסכנה לנזק ארוך טווח

ומן הסתם ניחשתי

nachesh 19 בדצמבר 2012

לא התכוונתי לשיפוט האמורפי, ולדילים האפלים שנרקמים בכל הנוגע לניקוד. התכוונתי שזה לא ספורט שחבורת ילדים/ילדות יכולה לשחק בו אחרי בית הספר ולהתחרות בינם לבין עצמם, בניגוד לכמעט כל ספורט אחר (ואפילו תחרות שירה, ציור וכו).

בקשר לבריאות – בשביל לעסוק בכל אחד ממקצועות הספורט שציינת אתה צריך להיות בריא מאוד, לטפח את הגוף ולהוציא ממנו את המקסימום – במהלך העיסוק בספורט יתכן שתיפצע, כמו בכל ספורט שקיים.

בהתעמלות אומנותית, להבדיל, את צריכה להיות רזה בצורה חולנית כדי לעסוק בו; את צריכה לפתח בעיות גדילה והתפתחות כדי לעסוק בו, ובנוסף לזה – כמובן – קיים הסיכוי שתיפצעי במהלך העיסוק בספורט עצמו, כמו בכל ספורט אחר.
כך שההשוואה אינה במקומה.

אתה יודע מה, עכשיו שאני כותב הבנתי שהתעמלות אומנותית זה בכלל ספורט סקסיסטי שאין שני לו, שהופך את האישה למעין בובה/אובייקט על חשבון הבריאות הפיזית והנפשית שלה.

בווווזז להתעמלות אומנותית – התביישי לך! חבורה של גברים בני שישים שמריירים על ילדות בנות 14 שרוקדות מולן ועל הדרך גורמות לגוף שלהן נזק בלתי הפיך – אוי לחברה שמכנה עיסוק זה ספורט!

שמשון 19 בדצמבר 2012

לא לא, מי אתה יואב דובינסקי שתבקר את שחר פאר? למדה אותה לקח מקצועי? מה זה השטויות האלה? ערימה של מילים שלא קשורות למצב. אם ההתבטאויות שלה נכונות, הדניס הליצנית הזאת לא צריכה להיות מקושרת לטניס או לכל סוג ספורט שהוא.
כל הכבוד לשחר פאר!!!

זכי 19 בדצמבר 2012

יש דרכים טובות "להחזיר לה" וזו לא אחת מהן

יואב דובינסקי 19 בדצמבר 2012

אתה לוקח את הנורמה האתית הכי בסיסית של משחק הטניס, לכבד את היריב בסיום, ופשוט מתעלם ממנו. הוא זניח בעיניך. בזוי אפילו. זה בדיוק מה שאני טוען ששחר פאר עשתה.

זכי 19 בדצמבר 2012

לצערי הרב, אני חייב להסכים.
יש הרבה אמוציות במשחק קשה להסתיר את הרגשות, אבל ההבדל בין ספורטאי מכובד לבין ספורטאי מבזה הוא היכולת להשאיר את זה בלב.

MOBY 19 בדצמבר 2012

לפחות לא קראה לה נ… או סרטן וראש…
האמת שיש לי הרבה כבוד לשחר ומעט מאוד הערכה. הייתי שמח לשמוע את דברי עמוס בנושא.

פאקו 19 בדצמבר 2012

היא לא המציאה את זה לצערנו. זכור הסירוב של אייל ברקוביץ' ללחוץ יד לשחקן אוסטרי בסיום משחק בין שתי הנבחרות. התקרית הזאת, בצירוף העובדה שמעמדו הציבורי לא נפגע כהוא זה בעקבותיה, תרמה לפחות במקרה שלי להתרחקות מכל מה שקשור לכדורגל ישראלי. פוסט במקום.

קובי 19 בדצמבר 2012

מכוערת. כבר מזה זמן רב שחר פאר מדגימה כיעור וחוסר כבוד. אנחנו לא סובלים אותה ואת שכמותה.

יריב ס. 19 בדצמבר 2012

מי זה אנחנו?

Dani 19 בדצמבר 2012

יואב, מעניין אותי איך אתה היית מתנהל אם כתב מהעיתון/בלוג שלך היה מכפיש אותך בשקרים וקורא לך בלוף מול כל המדינה. אני בטוח שהיית לוחץ לו יד בכל יום בשבוע.

יואב דובינסקי 19 בדצמבר 2012

יכול להיות שהייתי מוחק אותו מהפייסבוק, לא אוכל איתו צהריים ומנסה להימנע מאירועים חברתיים איתו או כל מפגש איתו. אבל אם המקצוע שלי מחייב לחיצת יד בסיום עימות טלויזיוני, הייתי עושה זאת בלי לחשוב פעמיים.

Dani 20 בדצמבר 2012

המקצוע לא מחייב, אין חוק כזה. זו לחיצת יד של כבוד ליריב. מקובל עלי לשחר פאר אין שום כבוד ליריבה שפגעה בה, בחברות לנבחרת ובנבחרת ישראל פגיעה מכוונת ומכוערת.

כפיר 20 בדצמבר 2012

שחר פאר לא צריכה להתייחס לפישרית קטנה כמו חזניוק שהגיעה לעיתון רק בגלל שהיא באה ללכלך.
זה כמו שכריסטיאנו רונאלדו ישתיק ישים לב למשהו ששחקן ליגה ג' בפורטוגל אומר עליו.
שחר פגועה כי היא לא פוגעת אז היא הולכת נגד האדם הכי חלש שתקף אותה.
היא טניסאית ענקית שהלוואי ויהיו לנו עוד כמוה אבל ההתנהלות שלה מול התקשורת ובכלל בתקופות קשות בקריירה לא ראויות ולא מכובדות לספורטאית ברמה שלה.

עדידס 20 בדצמבר 2012

מסכים עם Dani.

יריב ס. 19 בדצמבר 2012

נחמד לתקוף את שחר, זה אפילו אופנתי אבל אין לי כל בעיה אם מה ששחר עשתה.
הילדה הזאת, שאף אחד לא היה יודע עליה אלמלא אותו ראיון במעריב, הרוויחה את זה. היא ביקשה לעשות לעצמה פרסום על הגב של שחר, יוליה והנבחרת ועכשיו הכל מתפוצץ לה בפרצוף.

איציק 19 בדצמבר 2012

אני לא מבין את הטיעון. העובדה שהיא צעירה ונמוכה בדרוג לא אומר שהטיעונים שלה לא נכונים. לי ניראה דווקא לאור הרמה, וההתנהגות של שחר בנבחרת שלבחורה היו טענות אמת. שחר למשל צולמה בלילה במסיבות. אני לא מבין איך זה משתלב עם ספורט מקצועני ויצוג נבחרת. אם הכדורגלנים היו מתנהגים ככה מזמן היו פושטים להם את העור ומקימים ועדות חקירה. לכן, אולי הצורה שלה היתה לא הכי יפה, אך הטיעונים של חזניוק נראים ונשמעים מגובים. שחר פשוט שפכה עליה רפש לאחר-מכן וקיבלה גיבוי אוטומאטי מהאיגוד, היא הרי כוכבת. מבחינת חזניוק, יציאה כזו לתקשורת שווה להתאבדות מקצועית, לכן אם זה עוד מלווה בשקר אז בכלל אין בו כול הגיון.
שחר לעומתה, במקום לצאת הדיוה של הטניס הישראלי, לדרוס אותה במגרש, לזרוק לה מבט די מזלזל, לתת יד קרה וללכת, החליטה להתנהג הכי נמוך שניתן במשחק טניס. עשתה מעשה שלא יעשה, ובעצם ירדה הכי נמוך שאפשר. הרי אם היתה עושה את מה שיכלה, כל העיתונות היתה קופצת עליה והיא היתה יכולה לענות בעקיצה צינית למחצה ולצאת גדולה. לא לזרוק רפש כי אם להגיב משהו כמו "אני מתעסקת רק בספורט ומי שרוצה להתעסק ברכילות זולה לא יגיע לשום מקום." התנהגות כזו גדולה עליה, הרי אני גדולה מהחיים וכל העולם נגדי, אז אני אראה לו מי כאן הבוס.

סוס זקן 20 בדצמבר 2012

לייק

דג 19 בדצמבר 2012

אני לא סובל את שחר פאר, חושב שהיא ספורטאית ואישיות דוחה אבל הפעם היא צודקת.
אולי האמירה שלה לא מאוד שנונה או רלוונטית (היה מתאים יותר לשאול את דניס "מי הבלוף עכשיו?") אבל למה שתלחץ יד למישהי שליכלכה אליה בצורה כזו?

דרך אגב, אני מאמין לכל מילה שדניס אמרה על שחר בזמנו אבל יש דברים שלא עושים, ביחוד אם אין לך רקורד מקצועי מאחוריך

יואב דובינסקי 19 בדצמבר 2012

כי זה חלק מהאתוס של המשחק, כדי לכבד את הספורט, את מעמד חצי גמר אליפות ישראל ואת היריבה שהתמודדה מולה.

גיא 25 בדצמבר 2012

אני משער ששחר עשתה זאת כדי "להציף" את המקרה.
להעלות אותו לסדר היום הציבורי ועצם זה יואב שאתה מעלה כאן את הדיעה שלך ועוד אחרים את הדיעה שלהם פשוט גורם לי לחשוב ששחר הצליחה בתוכנית הקטנה שלה.
אישית עד היום לא הכרתי את המקרה בו מדובר ולדעתי רק מתי מעט הכירו.
שחר מתוך רגש נקמני שקיים בכולנו הגיעה מוכנה עם תוכנית שהגתה וסיפרה ליוליה גלושקו מראש ופשוט רמסה תוך כדי תצוגת טניס עילאית שנובעת מנקמנות את דניס.

תראה יואב אולי רגש הנקמה מוצדק.הרי נקמה קיימת מאז ומעולם ולרוב היא דבר שמצטייר רע אבל אם אני בנעליים של שחר אז כמות הרגשות על ההעלבה כלפי ושחר בטח אמרה לעצמה "מי היא …מי זאת הירוקה הזו שקוראת לי!!! לי!!! לי!!! שחר פאר שעשתה כל כך הרבה למען טניס הנשים ולמען ייצוג המדינה וכל דירוג שיא שהיה לי ושהביא לי כבוד הביא גם לדגל כבוד…מי היא שתקרא לי בלוף???".
אם אני בנעליים של שחר אני די מבין אותה ואת התוכנית שלה ואני חושב שהיא הצליחה בה מעל ומעבר למשוער בזכותך ובזכות כתבים רבים אחרים.

נו באמת 19 בדצמבר 2012

מר דובינסקי היקר, אין ביכולתי לספור את כמות הפעמים שאושיות ספורט רמות כגון מוריניו, פרגוסון, ונגר ועוד, סירבו ללחוץ יד לצד שכנגד בסיומו של משחק. אם בארזים נפלה שלהבת…

גל דגון 19 בדצמבר 2012

בדיוק מה שאני חושב. שם המשתמש שלך מסכם את זה יפה.

כזו גבבה של שטויות.

יואב דובינסקי 19 בדצמבר 2012

לא הייתי משווה בין האתוס של כדורגל לבין האתוס של משחק הטניס, שם התדמית האצילית מחייבת יותר. ואם כבר, אז הייתי משווה את לברידג' שלא לחץ את היד של טרי לפני תחילת המשחק. והנסיבות שונות לגמרי.

נו באמת 20 בדצמבר 2012

אתה כותב יפה ואל תיעלב אבל… אתה באמת חושב שהאתוס של אליפות ישראל בטניס אצילי יותר מן האתוס של קבוצות הצמרת בכדורגל האנגלי? שמעת על סר אלכס פרגוסון? על סר בובי צ'רלטון?
אני לא אומר שאני תומך במה שפאר עשתה (אני גם לא אומר שאני מתנגד לזה), אבל לומר שזה "בושה למדינת ישראל"?
חבל שהעיתונות דוחפת לסנסציוניות.

MCMANAMAN 20 בדצמבר 2012

למה לא הספיקה לפאר ההשפלה הספורטיבית? מה כבר יש לילדה הזאת, חזניוק, שאין לשחר פאר? היא טניסאית יותר בכירה עם פרסום וכסף שהילדה הזאת רק יכולה לחלום עליו. למה לרדת לרמה כל כך נמוכה של להשפיל אותה מחוץ למגרש? למה ספורטאית שאמורה להוות דוגמה אישית לילדות מתנהגת כמו ערס? כדי לצאת גבר? וואו ממש הראת לילדה בת ה 17 הזאת איזה גדולה וחזקה את כי לא כיבדת אותה בלחיצת יד והגבת כמו ערס כדורגל ישראלי(אין לנו אף סר בספורט הישראלי)
העיקר שבסוף היא עוד אמרה שהיא מגיבה רק על המגרש…

איציק 20 בדצמבר 2012

יש כללי התנהגות בכול ספורט. באיגרוף מסתכלים אחד לשני בעינים בהתרסה לפני הכרב ועדיין מכים כמחווה בכפפות של אחד לשני, בטניס יש כללים של לחיצת יד בסוף, ובכדורגל כללים אחרים (לא בטוח אם יש כללים בכדורגל). זה לא קשור איזה משחק אצילי יותר, מנצ'סטר או אליפות ישראל בטניס.

יואב דובינסקי 20 בדצמבר 2012

בוא נפריד. בטניס מצופה לכללי התנהגות מסוימים, קהל שלא לא מדבר במהלך הנקודות, קהל שלא מקלל, כבוד בין השחקנים. מעטים המקרים שהאתוס הזה נשבר.

כדורגל האתוס הרבה יותר אלים. וגם המקומות הבודדים שבהם מצופה לכבוד הדדי, כמו הוצאת הכדור החוצה כששחקן פצוע על הדשא, הפכו לניצול ציני על ידי הקבוצה המותקפת. יש התחזויות ברחבה, בזבוזי זמן וכו'. וגם קהל הרבה יותר וולגרי ואלים. לכן נורמות ההתנהגות שונות.

בבריטניה יש כבוד רב למשחק, תרבות ספורט עשירה וכבוד להיסטוריה ולכן בובי צ'רלטון ואלכס פרגוסון קיבלו תואר סר. גם אנדי מארי יקבל כשיפרוש. בארה"ב לא נותנים אבירות, אבל יש היכלי תהילה לכל דבר. זה שבארץ לא מכבדים ספורטאי עבר זה כבר נושא לדיון אחר.

ולגבי שאלתך, לא כתבתי פעם אחת ששחר פאר בושה למדינת ישראל. היא הביאה הרבה מאוד כבוד. אני בהחלט מבקר אותה על ההתנהלות הנמוכה בחצי הגמר, שלא מתאימה ולא לעניין עבור מישהו שאמורה להיות מודל לחיקו. הבושה למדינת ישראל זה שאין פה ספורט נשים ראוי.

נו באמת 20 בדצמבר 2012

הכותרת מלמדת באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי שחר היא בושה למדינת ישראל. איזו עוד פרשנות ניתן לייחס לכותרת?
מעבר לכך, מבלי להיכנס לפירוט יתר, איני מסכים עם הדיכוטומיה בין הכדורגל לטניס. אם אתה מבקש לייחס לטניס איזה אתוס של טוהר מידות נעלה, אז נא עיין ערך ג'ון מקנרו ואנדרה אגאסי. שני אייקונים של תרבות הספורט (לא רק בעולם הטניס). הם היו מקללים בשידור לטלוויזיה. באופן עקבי.
לפעמים טועים יואב, זה לא בושה למדינת ישראל להודות בכך…
אתה עדיין כתב מחונן :)

איציק 20 בדצמבר 2012

נו באמת,
אתה צודק, לפעמים טועים, וזו לא בושה שתודה בכך ועדין תהיה מגיב נפלא :-)
זה באמת לא קשור לטוהר הספורט כי אם למורשת ולמנהגים. גם מקנרו וגם אגסי, לאחר כל הבלגן היו לוחצים יד. נדירים הם המקרים בהם זה לא נשמר, ולכן נחרט בזיכרון. לנדל איים על מקנרו שירביץ לו, אך לבסוף לחץ לו יד, אז שחר לא יכלה לעשות זאת???

גל 19 בדצמבר 2012

יופי של כתבה.
אני מסכים איתך לגבי תגובתה של שחר פאר.
בתור שחקן טניס שמכבד את המקצוע, אני רואה את הטניס בארץ וזה לא מתקיים על פי ערכי הכבוד.
אני חושב שמספיק הניצחון שלה כדי להוכיח לדניס שהיא יותר טובה ומלכתחילה היא לא הייתה צריכה ללכלך עליה…

אריאל 19 בדצמבר 2012

מילא לא לחצה יד אבל הסימון של "תהי בשקט" והמשפט בסיום בהחלט מורידים את שחר לרמה של דניס אם לא מתחת וחבל.

לגבי לחיצת היד – היו כבר מקרים בטניס העולמי (לדוגמא ברדיץ שלא לחץ לאלמגרו) אבל בד"כ מי שיוצא קטן מהסיפור הזה הוא דווקא מי שלא לוחץ.

יואב 19 בדצמבר 2012

יואב, לדעתי שחר פאר היא הכלל, לא יוצאת מן הכלל. הכלל בישראל מכתיב התנהגות בריונית, גזענית, מבזה ומשפילה ולא רק מצד הספורטאים אלא גם מצד המאמנים.
כמי שהתאמן תחת זיו ארז ונדב זילברשטיין, הראשון הוא גאון והשני הוא בדיחה אלימה וגסה שהיה זורק בקבוקים וכיסאות על שופטים וילדים בליגות נערים ונוער. זה הספורט בישראל. כדאי לנו להתמקד בכתיבה על הדברים הטובים שקורים בו ואיך לומר בעדינות- להתעלם מהתנהגות כמו זאת של שחר פאר, כי היא, לצערי, הנורמה פה.

תודה על הטור.

דוב טניס סורי 19 בדצמבר 2012

אילו פאר הייתה לוחצת לה את היד – כן זה היה דורש התעלות מסוימת, שאני לא בטוח שלי הייתה (בעצם אני בטוח שהייתי נוהג כמותה, אלא שאני הייתי טניסאי שולי שבשולי, אך את הלקח הזה לפחות אני מקווה הפנמתי) – היינו חיים עדיין בעולם מתוקן (לעניין זה). ברגע שפאר סירבה ללחוץ יד ואמרה מה שאמרה (בדומה לפניני היה זה טקסט מדיר, לא במובן הגזעני הפעם, אלא הלאומי; בדומה למכבי ת"א פאר ביטאה בטקסט הקצר והמתוכנן שלה את אמונתה המוחלטת שזכותה לדבר בשם מדינת ישראל וחזניוק היא בסך הכל מטרה קלה: טניסאית פחות טובה ממנה, צעירה ממנה ומעבר לכל סוג של זרה) – PEER פתחה תיבת פנדורה/קופת שרצים (מחק המיותר). בתור אנרכיסט, אני מבסוט, אבל בתור חובב טניס נדמה לי שהענף קיבל היום יותר מחבטה קלה בכנף. יותר מה שנקרא "להרוג כדור".

דוב טניס סורי 19 בדצמבר 2012

דובינסקי אתה צודק בריבוע

אילו פאר הייתה לוחצת לה את היד – כן זה היה דורש התעלות מסוימת, שאני לא בטוח שלי הייתה (בעצם אני בטוח שהייתי נוהג כמותה, אלא שאני הייתי טניסאי שולי שבשולי, אך את הלקח הזה לפחות אני מקווה הפנמתי) – היינו חיים עדיין בעולם מתוקן (לעניין זה). ברגע שפאר סירבה ללחוץ יד ואמרה מה שאמרה (בדומה לפניני היה זה טקסט מדיר, לא במובן הגזעני הפעם, אלא הלאומי; בדומה למכבי ת"א פאר ביטאה בטקסט הקצר והמתוכנן שלה את אמונתה המוחלטת שזכותה לדבר בשם מדינת ישראל וחזניוק היא בסך הכל מטרה קלה: טניסאית פחות טובה ממנה, צעירה ממנה ומעבר לכל סוג של זרה) – PEER פתחה תיבת פנדורה/קופת שרצים (מחק המיותר). בתור אנרכיסט, אני מבסוט, אבל בתור חובב טניס נדמה לי שהענף קיבל היום יותר מחבטה קלה בכנף. יותר מה שנקרא "להרוג כדור".

ניר 20 בדצמבר 2012

שחר פאר הייתה חייבת להתעלות וללחוץ לחזניוק את היד, היא הפנים של הענף היא הטניסאית הבכירה ואם היא מתנהגת ככה זה מוכיח שרוח הדברים של חזניוק נכונה.
עד המקרה הזה הייתי אמביוולנטי בתחושות כלפי פאר, מצד אחד תמיד השתדלתי לעקוב אחרי המשחקים שלה בתקווה גדולה שהיא תנצח, היא ספורטאית טובה ומצליחה ואין כמעט כמוה בספורט הישראלי מצד שני התנהלות והתנהגות שמעוררת אנטי חזק ומופיעה בדרך כלל ביחס הפוך להישגים על המגרש.
בכל אופן אחרי המקרה הזה עדיף מבחנתי לוותר על טניסאית טופ 50 אם ככה היא מתנהגת.

איציק 20 בדצמבר 2012

שחר טניסאית אך לא ספורטאית!!!
טניסאית ידעת לחבוט בכדור. גם זאת היא עושה לא בהצלחה רבה. סופרטאית זו כבר דרך חיים על המיגרש ומחוצה לו אשר טועם את ערכי הספורט בו אתה עוסק. איכשהו נראה לי, לאריק זאבי זה לא קרה ולא היה קורה גם אם היה ממשיך עוד מאה שנה. הוא ספורטאי ולא רק ג'ודוקה. שחר רק טניסאית. זה ההבדל.

amitpros 20 בדצמבר 2012

אני מסכים שמה ששחר פאר אמרה לחזניוק הוא קצת לא ראוי.
וזהו
בכל שאר האספקטים של הפרשה העגומה הזו אני חושב שלמרות שנורא קל ונורא נח לרדת על שחר פאר,אני בהחלט יכול להבין אותה.
אני חושב שהעובדה שאיזו שחקנית סוג ז' מרשה לעצמה להשתלח בצורה כל כך מכוערת באחת הסופרטאיות הכי גדולות שהיו כאן אי פעם היא בושה וחרפה ומעידה פי אלף על הספורט בישראל מכל דבר אחר.
איפה ראיתם דבר דומה במקום אחר?אולי עדיף שקשקשניות בנות 18 יתאמנו במקום לכלכך על הסופרטאיות המובילות בענף שלהן.
וכן שחר פאר גם בן אדם-אז היא החזירה.ממש מפתיע.

ניר 20 בדצמבר 2012

אין ספק שהדרך שבה חזניוק אמרה את הדברים לא ראוייה, אבל לפני שאנחנו קוטלים את המוכיח בשער אולי נסתכל גם בצורה עניינית על הדברים, כיוון שהם לא הוכחשו הם כנראה נכונים ובמקום רק להתעסק באיך הדברים נאמרו מן הראוי היה להתעסק גם בתוכן ולוודא שהתנהגויות כאלה לא יקרו יותר.
מעבר לכך כשפאר על המגרש עליה לכבד את כללי המשחק, אחרי זה שתגיד על חזניוק מה שהיא רוצה, זאת תרבות ספורט מינימלית שבטח ראוי לדרוש אותה מ"אחת הספורטאיות הכי גדולות שהיו כאן" כפי שאתה אומר בעצמך. (ספורטאי זה אחד שגם מתנהג ככזה)

amitpros 20 בדצמבר 2012

לא ברור מה הוכחש ומה לא
רק אני חושב שלקרוא לספורטאית שמבחינת כשרון שווה מקום 50 והגיעה כמעט לעשירייה הראשונה תוך הפגנת מוסר עבודה מטורף וסחיטת כל טיפת זיעה אפשרית "בלוף",זה פשוט מגוחך

שחר פאר היא ההפך מבלוף
היא דוגמה ומופת לכל ספורטאי באשר הוא

והיא מבלה אחרי הפסדים?
וואו
בחורה בת 24 יוצאת אחרי הפסד
מי היה מאמין…..

סוס זקן 20 בדצמבר 2012

אליבא דחזניוק – לא מבלה רק אחרי הפסדים אלא גם לפניהם.
ולכך לא שמעתי הכחשה.

איציק 20 בדצמבר 2012

קודם כל, למה לבזות את חזניוק בכינוים כאלו. שנית, ואם היא פחות טובה, אז מראש היא לא צודקת? איזה טענה רדודה זו!!!

ניר 20 בדצמבר 2012

מסכים עם איציק, חוץ מזה שאת הביטוי בלוף כלפי שחר פאר שמעתי מאנשי טניס מאד בכירים אז זה לא משהו שחזניוק המציאה. (בלוף בהקשר של בלון שנופח מעבר לכל פרופורציה ואין לזה שום קשר לזה שהיא הוציאה 300 אחוז מעצמה ועל זה מגיע לה כל הכבוד).

amitpros 20 בדצמבר 2012

ניר
אלא אם שמעת מאגאסי או מסמפראס ששחר פאר בלוף
קשה לי מאוד לראות מישהו בארץ שיעיז לדבר עליה,אלא אם זה מקנאה ו או צרות עין
מי בדיוק בארץ יכול להגיד שהיא בלוף? היחידים שאולי יכולים להגיד משהו אלה מנסדורף גליקשטיין וסמאשנובה,ואף אחד מהם לא הגיע למה ששחר פאר הגיעה.

בעיני לקרוא לה בלוף זה פשוט מגוחך

ניר 20 בדצמבר 2012

לפי משנתך אדם לא יכול להעביר ביקורת על מישהו שהצליח יותר ממנו, זה נשמע לי מופרך.
לענייננו כל טניסאי גבר ששיחק בסבב יותר טוב עשרות מונים משחר פאר לכן בכל מקרה כל שחקן בוגרים כשר להעביר עליה ביקורת וזה מה שנאמר…

בני תבורי 20 בדצמבר 2012

אילו יכולתי לייעץ לשחר פאר הייתי מציע לה ללחוץ יד ובמעמד האינטימי הזה להגיד לחזניוק את מה שהיא חושבת עליה. כאילו, טראש טוק ראוי בזמן הנכון. חבל שהיא לא עשתה את זה, אבל בהחלט אפשר להבין אותה.

amitpros 20 בדצמבר 2012

מסכים איתך.
היה עדיף שתזרוק לה בשקט איזו מילה או שתיים.

משה 20 בדצמבר 2012

אני זוכר מקרים שברדיץ לא רצה ללחוץ יד לאלמגרו, סרינה לפאר ויאניק נואה למנסדורף. זה לא מכובד אבל יש הבדל בין אכזבה ממישהו שלא הצליח להתעלות להתייחסות אליו כבושה מכיוון שלא התעלה. המעשה שהיא עשתה לא היה יפה אבל אפשר להבין אותה.

מומחה לדוגמניות 20 בדצמבר 2012

כשאחת הנשים יפה והשניה לא מי יודע מה – אז החתולות שורטות ושורטות חזק. אין קשר לטניס או לראיון במעריב. ככה זה כשנציגת הדור החדש עם רגלים ארוכות גוף מדהים ופני מלאך נפגשת לעימות עם נציגת הלא כל כך. במקרה מדובר כאן בטניס.

אלכס 24 בדצמבר 2012

לייק…ולו בגלל שבין כל התגובות על מקצועיות, ספורטיביות ודרך-ארץ, אף אחד לא ציין גם את העובדה הזאת(שה"מומחה לדוגמניות" הזכיר). כל המצדדים בפאר אמרו שהיא רק בן-אדם…ובכן, בין בני אדם יש גם אינטריגות אישיות, קנאה וצרות-עין שחורגות מהספורט נטו, ולכן גם אם זה לא היה המניע הראשי, בהחלט היה לו משקל.

עורב סגול 20 בדצמבר 2012

כמה אפשר לדוש בארץ ב"הוא אמר". שחר לא ניחנה כנראה, באצילות ובגדלות רוח, ופניני הוא בריון לא מחונך – אבל הניחו להם.

יאיר אלון 20 בדצמבר 2012

איזה גיבוב של שטויות… לא יאמן

יואב דובינסקי 20 בדצמבר 2012

גם ההחלטה לקיים את הגמר ב-12:00 בצהריים כשהילדים עדיין בבית ספר ולא יכולים לבוא לעודד, נשמעת לי תמוהה מאוד, שלא נאמר גול עצמי.

איציק 20 בדצמבר 2012

זה נעשה בכוונה שלא יצטרכו לראות את הרמה הירודה שתהיה.
אם נחשוב עוד קצת, בו תומאר לי אתה ממי היו לך ציפיות למחשבה בונה?

ניק 21 בדצמבר 2012

ואחרי הטקסט הזה עדיין יש אנשים שמצביעים לליבני ושלי ?! :)

מורן 23 בדצמבר 2012

בהחלט התנהגות לא ראויה..

Comments closed