בסימן ארבע – יניב פרנקו

פרנקו לא מחכה לפסח עם הקושיות והתשובות.

3gd

 

מאחר וזה המספר שבכותרות – נכון לחלק את הבעיות והפתרונות לארבע.

הנה עיקרי הבעיות:

  1. יש גירעון
  2. המבנה הניהולי מורכב ולא שגרתי– כתוצאה מקניית הקבוצה מטביב בלחץ גדול.
  3. נעשו טעויות בבניית הסגל.
  4. הקבוצה נראית לא מאומנת והתחושות בדגש על תחושות שאפשר להוציא יותר מהסגל הנוכח למרות סעיף 3.

הנה עיקרי הפעולות שצריך לנקוט :

  1. גירעון יש לצמצם בכל מחיר – כמובן שגם דרך מכירת שחקנים.
  2. את המבנה הניהולי הנוכחי – כדאי להחליף במבנה יציב יותר – למירב הבנתי זה רצון כולם ונמצא בחיפושים אחר הבעלים הנכון.
  3. כולם עושים טעויות בבניית סגלים- חלק ניכר לתקן ואם חלק צריך לחיות.
  4. מאמן ניתן להחליף.

***

נורא קל להתנפל על רמון , אבל כשאני משקלל את החלופה – אני לא רואה מה הדילמה .

הנהלת הפועל עשתה כל מה שהנהלה בינונית וסבירה עושה- העמידה תקציב גדול , הביאה שחקנים עם ביקוש, לקחה מאמן מוביל ונתנה לו יד חופשית .

לאלונה לקח חמש שנים להבין מה קורה פה, שחר על ניסיונו העשיר מפספס כבר שנים, שניידר ברח מהדנ"א של אוהדי מכבי כמו מאש וגולדהאר ואנגלידיס עשו בשנתיים הראשונות כל טעות שרמון עשה – פעמיים.

אצלי הוא עדיין בזכות גדולה .

***

הקונספציה של בן שמעון להצלחה בהפועל בנויה על שלוש רגליים  :

ü      רגל ראשונה –שיטת משחק.

ü      רגל שניה- כוכבי ההתקפה – ורמוט , שכטר טדמארי– להלן הערך המוסף.

ü      רגל שלישית –הגנת ברזל .

בקרית שמונה הוא הביא אליפות – נטו על שיטה והגנה – את השחקנים הבכירים הוא קיבל כבונוס מהנהלה .

ההגנה זה נטו בן שמעון- דני עמוס , צמד הבלמים , בריאן גריזי'ץ– זה חוט השדרה ההגנתי שהיה אמור להזניק את הפועל , את כולם הביא בן שמעון, על כולם הוא התעקש .

ובכולם היו לו סיבות מנומקות שעושות שכל .

אבל ההגנה של הפועל לא עובדת , הפועל סופגת בכל משחק לפחות פעם אחת שער משטות נוראית, מקבלת פנדלים כל הזמן ובכלל נראית רע במישור הזה.

ועל שיטת המשחק כבר דיברנו רבות, מקובעת , שבלונית, לא מתאימה לסגל השחקנים.

בסופו של דבר הפועל עוברת עונה רעה בעיקר בגלל הבחירות של המאמן שלה- כול השאר זה תירוצים.

***

בהפועל הצליחו בבוא נגיד עשרים שנה האחרונות –  שלושה מאמנים בסה"כ – קשטן, גוטמן ואלי כהן השריף.

מאמנים קשוחים, דעתנים , עקשנים שכל אחד מהם גידל לעצמו את הכוכבים – תינוקות קשטן וצעירי גוטמן זה המודל.

כל הניסיונות להביא מאמנים צעירים נגמרו בהתרסקויות – לוזון , אבוקסיס אלה הזכורים שבהם.

לכן מבחינתי היו בקיץ שתי אופציות עדיפות- רוני לוי והשריף, רוני לוי כבר לא אופציה, אז ברור את מי אני אישית רוצה.

בן שמעון נמצא באמצע- כבר לא ממש צעיר כמו בקדנציה בקרית שלום, עוד רחוק מלהיות "פני צלקת" כמו גוטמן בשעתו.

זה לא הוא, זה אנחנו.

***

לכל מי שמציע בהפועל ללמוד מקרית שלום, על השקעותיה בנוער והניהול המהוקצע שלה- אני אומר, הלוואי , אבל בסיטואציה הנוכחית זה כל כך לא ריאלי.

המודל היחידי שהפועל צריכה להעתיק עד לבעלים חדש – הוא זה של הפועל כדורסל .

ראש בראש (1) - אלעד בר-איתן
הנדריקס בשלג

31 Comments

צור שפי 22 בדצמבר 2013

מסכים לניתוח, לא למסקנה. מאמין שההנהלה צריכה להודיע עכשיו (דגש על המילה הזו) שבן שמעון מסיים את העונה בכל מקרה. אחר כך הוא צריך לקבל הנחיה להיפטר ממטענים עודפים כמו שהצעת ולנסות להרים צעירים מהנוער אבל היעד הטבלאי צריך להיות פלייאוף עליון כי העסק לא בנוי למאבקי תחתית. אני לא תומך בפיטורי רב"ש כי לדעתי יש לו כדורגל ואני לא רואה כרגע את הערך המוסף של השריף עליו. אתה צודק שאין לנו צ'אנס היום לחקות את מכבי בדברים הטובים שקורים שם אז בוא נסתפק בלא לחקות את הדברים הרעים שקרו שם לא מזמן (פיטורי רב"ש הכוונה).

יניב 22 בדצמבר 2013

אני לא מאמין בקונספט של עד סוף העונה.
אם הוא נשאר הוא נשאר -אם הוא נשאר עד סוף העונה אז האינטרס שלו זה קודם בן שמעון ואחרי זה המועדון.

זה בדיוק מה שדפק אותנו שנה שעברה- בשלב מסוים הקבוצה כבר סיימה את הליגה ובמקום לבנות את עצמה קדימה – פרדי דוד עבד בלהוכיח ששווה להשאיר אותו.

פשוט 23 בדצמבר 2013

הכל טוב ויפה, מסכים עם הרבה מהדברים ועדיין לא רואה מה יביא פיטורי בן שמעון עכשיו. נכון,הוא עוד לא מצא את השיטה, ובמשחק האחרון הקבוצה כבר נראתה מתחת לכל ביקורת, אבל פיטורים של בן שמעון עכשיו לא יביאו כלום חוץ מעוד בלאגן למועדון- וזה בדיוק מה שקרה בשנה שעברה- הכל כך נוראית (אפילו ביחס לזו). כולנו כבר מבינים שבצמרת הגבוהה לא ניהיה, לרן יש עדיין כנראה קצת כדורגל ואין מטרה כרגע שמאמן אחר יוכל להשיג ורן לא. עדיף לתת לו לסיים את העונה, שימשיך במה התחיל, כמה רע יותר מזה אני כבר לא חושב שיהיה, ואולי נופתע והמצב דווקא ישתפר ולקראת סוף העונה לפחות נשיג מאמן שמכיר את הקבוצה ועשה את הטעויות שלו בשנתו הראשונה לקראת שנה חדשה. אם לא, תמיד יהיה אפשר להיפטר ממנו בסוף העונה.
תוסיף לזה את הכסף שתיהיה מוכרח לשלם לו אם תפטר אותו, היעדר מאמנים עם ערך מוסף עליו שיושבים בבית ואני באמת לא מבין מה יש לפטר את רן במצב הזה.
אבל הכי אני לא מבין יניב, את ההתעקשות שלך על השריף. מודה,גם אני אהבתי אותו בקדנציה ההיא בהפועל, באמת היה מאמן קשוח וקפדן שידע להוביל ולייצר קבוצה חזקה וממושמעת. אבל בשנים האחרונות הוא כבר לא מאמן כזה, הוא לא מצליח לשחזר את היכולות והמעמד שהיה לו אז, ונותרנו עם מאמן נחמד וסימפטי, אבל די בינוני.

אברם 23 בדצמבר 2013

כל מילה בסלע! גם על רב"ש ומה נכון להפועל כרגע לאור הגרעון והחלל בהנהלה וגם על אלי כהן.
הערה: ברנדון רוג'רס הובא לליברפול על תקן משיח ובעונה הראשונה התוצאות הראו על כישלון כביכול. חדי העין הצליחו לראות מעבר לתוצאות והעונה קוצרים את הפירות. יש לנו מה ללמוד מהמועדון האדום הקטן הזה…

יונתן 23 בדצמבר 2013

אצל רוג'רס ראו קבוצה מאומנת כבר מהרגע הראשון. גם אם היו בעיות בסגל או רכש לא מתאים, את טביעת האצבע והכיוון אליו הוא שואף ראו ממש מהמשחקים הראשונים תחתיו.
אצל רב"ש לא רק שבחירות השחקנים היו כושלות, לא רואים לאן הוא מנסה לכוון את הקבוצה. עדר ללא רועה, שהתעלה (?) פעם אחת העונה (דרבי, וגם את המשחק הזה הם הפסידו). מדובר בכישלון טוטאלי של מאמן יהיר, לחוץ וחסר אונים (כפי שזה מתבטא בראיונות שלו אחרי המשחק).

יניב 23 בדצמבר 2013

ההתעקשות שלי על השריף היא שהוא מייצג מודל שכבר אין הרבה כמוהו בשוק- זו לא התעקשות על האיש כמו על הקונספט.

רן שיכול בעיני לאמן את מכבי חיפה בהצלחה גדולה- לא בנוי בשלב הזה של חייו המקצועיים להתמודד עם האתגר.

הפועל צריכה מאמן שהוא לא רק איש מקצוע מוכשר – אלא גם כזה שהפועל בשבילו היא אתגר חיים .
גוטמן הגיע באותה סיטואציה ואלי כהן נמצא בעיני באותו מקום.

אברם 24 בדצמבר 2013

אתה משכתב את המציאות. אצל רוג'רס בהתחלה היו ניצוצות והרבה רגעים אפורים. מבחן התוצאה הראה על כישלון אך ראו שיש דרך. אני זוכר את בני תבורי מדבר על כך שהוא רואה כיוון ברור אך הוא לא היה בקונצנזוס. אותו כנ"ל הפועל.
רן בן שמעון מנסה להתוות דרך לקבוצה שהוא בנה המיסוד לאחר האדמה החרוכה ש-ET השאיר. הזמן לשפוט אם יש דרך והאם הוא נכשל או לא תהיה בסוף העונה. בסיס יציב הוא המפתח להכל. עונה שעברה היא דוגמה להתנהלות היסטרית ולמה היא עלולה להוביל. פיטורים של רב"ש עלולים להכניס אותנו ללימבו לעוד 3 שנים.

יניב 24 בדצמבר 2013

אברם- הדילמה היא בן שמעון – היא לא האם לתת לו זמן- אלא האם אתה הולך איתו ונותן לו לתקן גם את מה שקיבל אבל גם את מה שהוא יצר.
האם אתה מאפשר לו להביא עוד שחקנים – האם אתה סומך על שיקול דעתו ?
האם אתה תלך איתו גם במידה ועכשיו יהיו עוד 5 מחזורים רעים- כי אחרי ינואר גם את החלון תפסיד.
האם אתה מאמין פה גם לשנה שעברה-כשהדוגמא היא אלישע ולא רוג'רס.

זו הדילמה.
מאחר ואני אישית חושב שהוא הגיע להפועל כמה שנים מוקדם מדי- אני חושב שעדיף היה ללכת לפרידה.
אבל אם הולכים איתו צריך להבין שהוא יצטרך לקבל עוד קרדיט לבצע שינויים- להגיד שהשיטה שלו צריכה רק להבשיל זה כבר ברור (לפחות לי) שזה לא ממש.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 22 בדצמבר 2013

אם מוכרים שחקני בהפועל , רב"ש יוכל לעשות מה שקשטן וגוטמן עשו ,
לגדל כוכבים.
רמזי ספורי , ישראל זגורי , שון מלכה , לוקאס סאשה , אברהם צ'קול ,
עומר פדידה , בוריס קליימן , רועי גורדנה , כפיר אייזנשטיין.
מספיק שחקנים צעירים שרב"ש יכול לגדל , ואם שכטר דמארי וכו' יימכרו וישלימו גירעון , הפועל תל אביב תתפוס שתי ציפורים במכה אחת ואולי גם שלוש.
לכסות גירעון , לגדל שחקני בית שיהיו מחוייבים למועדון ולתקן את הסגל על ידי שחקנים צעירים טובים שכבר ישנם.

שרון לוינסון 22 בדצמבר 2013

בקיצור , על ידי מכירת הכוכבים וצמצום הסגל הפועל יכולה רק להרוויח.
{אני זה שכתבתי את התגובה הראשונה}

יניב 22 בדצמבר 2013

כן בהחלט, בהפוך על הפוך.
כדי לגדל צעירים צריך לוותר על הישגיות בטווח הקרוב – מאחר וזה כבר לא רלוונטי מעכשיו ועד מאי- עדיף גם לצמצם גירעון וגם להריץ את הצעירים.
עדיף שאת שכר הלימוד נשלם השנה .

חיים הצהוב 23 בדצמבר 2013

לזרוק צעירים למים בלי מחשבה רק יגרום לשחקן הצעיר נזק ויפגע בהתפתחות שלו.
התפתחות של שחקן צעיר גם תלויה במידה רבה בשחקנים שסביבו, שיחרור השחקנים המובילים של הפועל ומנגד שילוב מסיבי של צעירים יוביל לדור שלם של שחקנים בינוניים.
להזכירך יניב את העונה של גיא לוזון, הוא העלה במכה כמות גדולה של צעירים, גרם לאבוקסיס לפרוש ושחרר עוד שקנים ותיקים, והתוצאה? מישהו שמע על מסאי דגו לאחרונה?

איש הפח 22 בדצמבר 2013

הפעולה הראשונה שצריכים לעשות בהפועל זה לייצר שקט תעשייתי. אם יש דבר שצריך ללמוד מקריית שלום זה מה קורה כשמערכת לא יודעת להתמודד עם לחץ. הבעיה המרכזית של מכבי בעשור האחרון היתה שכל הפסד הפך לסיפור גדול ולטראומה וכולם התעסקו רק בזה במקום באיך לנצח את המשחק הבא.
זה בדיוק מה שקורה בהפועל, הקבוצה קצת מגמגמת מייד מתחילים לדבר על למכור שחקנים, על לפטר את המאמן והשחקנים מלכלכים אחד על השני בתקשורת. כשזאת האווירה שום דבר לא יעזור.
הפועל עוברת עונה גרועה כי המערכת לא יודעת להתמודד עם הלחץ. זה מה שהוביל שנה שעברה לשני פיטורי מאמנים ולתוצאות השנה.

עדי אבני 22 בדצמבר 2013

מצויין יניב.
הכל נכון חוץ מהמסקנה.
המסקנה לפי עקרון התער של אוקהם, היא לא ללמוד מהמודל של הפועל-סל, אלא לשלם את שכר הלימוד הזה, של ההנהלה ואפילו אולי של רב"ש (אם הוא יוכיח לימוד מהטעויות), ולבוא לשנה הבאה אולי רזים יותר אבל חכמים יותר.

יניב 22 בדצמבר 2013

כן , אבל קח פה בחשבון שאולי שנה הבאה תהיה הנהלה חדשה עם שכר לימוד חדש .
לגבי רב״ש אני רוצה לשאול – נניח וגוטמן מוכן לבוא ולבנות את הפועל מחדש – הוא בן 55 ורוצה יציבות ומודל סטייל מנגר אנגלי – אתה הולך עם רב״ש?

הבעיה שלי עם בן שמעון זה שאני לא חושב שהוא מחפש קדנציה ארוכה איתנו ולא חיפש כזו מעולם – אנחנו זה עוד תחנה והוא מתגלח עלינו – השריף שאני מודע שאני נעול עליו , דומה בעיני לגוטמן הרבה יותר – הוא בשל , כבר לא יילך לנבחרת או לקבוצה גדולה אחרת – ידען , מנוסה , עין נהדרת לזרים ובעיקר לא ילד .
שידוך מתאים לנו – דרך אגב רוני לוי בעיני הוא הרבה יותר בן שמעון – בא לטביב כברירת מחדל ויברח בהזדמנות הראשונה .

פרופסור 22 בדצמבר 2013

מסכים לגמרי.
קודם כל טור מצוין, ותודה ליניב.
בנוסף, יש להמשיך קדימה וללמוד מהטעויות גם הנהלה וגם מאמן.

מיכה 22 בדצמבר 2013

גם ההצלחה של מכבי בנויה על מספר רגליים , כמה ואיזה תגידו אתם , מה שלי ברור שאחת הרגליים להצלחתה של מכבי היא הרגל של סילוק נימני וצבאו וריסון ארגוני האוהדים שהביאו לחורבן שנמשך 10 שנים. אבל בהפועל לא ניתן לעשות את זה כיוון שהאוהדים הם ….. בעלי הקבוצה, ביום שהאוהדים יפסיקו להגיד "תביאו את הדרבי או תמותו" (וזה מאהבה כמובן) אז הפועל תתחיל דרך נכונה. ביום שהנהלת הפועל תהייה מוכנה לוותר על קניית הכוכב החי גדול ובלבד שלא לעשות "מגבית" מהאוהדים אז הפועל תתחיל בדרך נכונה.

יניב 22 בדצמבר 2013

מכבי בנויה על 2 רגליים – עומק יוצא דופק בסגל וצוות מקצועי רחב ואיכותי – כמובן שמעל 2 הרגליים האלה – בכיס השמאלי נמצא הארנק של מיטש .

חיים הצהוב 23 בדצמבר 2013

יניב, הכסף של גולדהאר אולי מביא אליפות אבל 16 נקודות הפרש אחרי סיבוב זה הרבה הרבה יותר עמוק מכסף, אבל היי, כל עוד זה מסיט את האש מהאומללות של הקבוצה. בכלל נדמה שהסטת האש זו תכונה שהפעול סיגלו לעצמם בתקופה האחרונה(ראה פיו פיו).
אולי אם היית מתייחס ברצינות לדברי מיכה היית מצליח לראות את כל מה ששאר אוהדי הקבוצות רואים.
יש לי שאלה אלייך, כיצד הרגשת כאשר ראית את אוהדי מכבי בתקופת החולצות השחורות? האם לא היה לך ברור שהם גורם משמעותי בכישלון הקבוצה? אוהדי הפועל (על פי האירועים לפני הדרבי) לא פחות מזיקים לקבוצה מאשר תקופת החולצות השחורות אבל משום מה רק אתם לא מצליחים לראות זאת.
לפני הדרבי כ20 אוהדי מכבי באו "להטריף" (להפריע לאימון) את השחקנים, כשהגיעו למתחם האימונים מאבטחים פינו אותם מהמקום, קשה לי לתאר את הסיפוק שחשתי כאשר קראתי על כך, הסיפוק רק הלך וגדל כאשר ראיתי את מופע האיבקות של אוהדי הפועל עם בן שמעון ואת זיקוקי טירה מתפוצצים להם בנחת במתחם חודורוב, מאבטחים? מה פתאום, אוהדי הפועל הם בעלי הקבוצה! ולכן מותר להם לעשות הכל, הרי איזה מין בעל בית לא מטפס על הגדרות במהלך אימון ומקלל? גולדהאר לא סוגר שבוע בלי איזה קללה עסיסית לסוזה תוך כדי עמידה בלי חולצה על הגדר.
העיקר שסילקתם את "התימני הנחות".

מכביסט ותיק 22 בדצמבר 2013

בן שמעון מרוויח 125,000 ש"ח נטו. לא יאמן נטו נטו.

דגש 22 בדצמבר 2013

אני לא מבין את תחושת הארעיות הזו. יש לכם מספיק כסף בשביל להיות קבוצה. שרמון (או מנהל אחר שהוא ימנה) ייקח את העניינים ברצינות. יעבוד כאילו לא יבוא קונה, ואם יבוא עד שיבוא, תהיה לו קבוצה מתפקדת לעבוד איתה. 40 מיליון שקל זה סכום שאפשר לבנות עליו ולהגיע לאירופה, גם אם זה פחות ממכבי. זה יותר מכפול מבני סכנין.

ABC 23 בדצמבר 2013

יניב, לא ברור מהטור אם יש לך הצעות. אני יודע שיש לך הרבה הצעות טקטיות לבן שמעון, אבל מה אתה מציע בטור הזה לעשות כאן ועכשיו, ניהולית ופרסונלית?

הרמיזה של להחליף את בן שמעון באלי כהן מתנגשת עם אילוצי הגרעון.

ABC 23 בדצמבר 2013

מה פרוש "המודל היחידי שהפועל צריכה להעתיק עד לבעלים חדש – הוא זה של הפועל כדורסל " ?

יניב 23 בדצמבר 2013

מאמן ותיק שהוא אוטוריטה – ניהול הדוק על ברז הכספים – חבורה של שחקנים צעירים וזולים וקבוצה לוחמת שמחוברת לעצמה ולקהל – בדיוק האנטי תזה של הכדורגל .

חיים הצהוב 23 בדצמבר 2013

בעיקרון אתה צודק אבל אתה צריך לזכור שמקום 3/4 בכדורסל הוא בהחלט יכול להיות הישג מרשים ויפה בעוד מקום שכזה בכדורגל בדרך כלל מראה על בינוניות.

יניב 23 בדצמבר 2013

נכון- אבל בכדורסל רואים עתיד – יש אולם חדש בקרוב ורואים מגמת התקדמות.
בכדורגל כל עוד תהיה ציפיה למשהו בעתיד גם מקומות 3-4 ייחשבו כהצלחה.
גם שנה שעברה סיימנו במקום 3 – אבל לכולם היה ברור איזה כישלון היתה עונה ושאין הרבה מקום לאופטימיות.

דגש 23 בדצמבר 2013

זה קצת מוגזם לבנות על הכדורסל. קודם תוכיח ששם זה מצליח בטווח ארוך, אחרי זה תוכיח שזה עובד גם בכדורגל (שבו מתן נאור ורביב לימונד הם לא 40% מהשחקנים שמשחקים). עד אז אני אמשיך לחשוב שאתה מצפה שהפועל תהיה בני יהודה:
שחקני בית וצעירים: עגייב, גל כהן, ראלי, יצחקי, ברוך, זמיר, צעירי ועוד.
מאמן ותיק שהוא אוטוריטה: דרור קשטן.
ניהול הדוק על ברז הכספים: היחידה שסגרה את העונה החולפת בפלוס.

אבל כולם ראו לאן הם הגיעו.

יניב 23 בדצמבר 2013

דגש- זה מודל שעובד להפועל.
אתה יודע מה עובד לבני יהודה ?
בדיוק ההיפך.
מאמן צעיר, חדשן , שמחפש לבנות את עצמו .
לוזון אחרי הפועל- הצליח בבני יהודה.
אבקסיס אחרי הפועל- הצליח בבני יהודה
ניצן שירזי לפני הפועל- הצליח בבני יהודה.

מי יוריד אותם ליגה ? קשטן.

אר 23 בדצמבר 2013

הלחץ בהפועל נוצר מבפנים. נראה שהאוהדים הרבה יותר סבלניים מההנהלה ומרב"ש. מה שהאוהדים רוצים לראות זו מחוייבות והפנמה מצד המאמן והשחקנים שהם בהפועל תל אביב. ברמת המטרות, צריך להתייצב וכן לשאוף להגיע לאירופה בשנה הבאה. זה קשה אבל אפשרי.
הבעיה העיקרית שדרדרה את הפועל למצב הזה (מעבר לכל הרעש סביב הצרות הפיננסיות) זו שיטת המשחק. רב"ש מתעקש על שיטת משחק שלא מתאימה לסגל. זה צועק כבר הרבה מחזורים. הוא חייב לשנות את שיטת המשחק.
כמו כן, מה שכבר דוסקס פה לא מעט, רב"ש חייב להפסיק לפחד מהכוכבים שלו. חלאס עם שמות. מי שמתאים ורעב שישחק.
ושירגע. הוא גורם מרכזי בלחץ.

אברם 24 בדצמבר 2013

אני מסכים על כך שהלחץ הוא הדבר הגרוע ביותר אך לדעתי דווקא האוהדים כן מלחיצים את המערכת והתקשורת כמובן הולכת לאיפה שהיא מריחה דם. רב"ש בלחץ כי הוא מרגיש את הקרקע בוערת לו מתחת לרגלים ומכיוון שהוא מאמין בדרך שלו.
אני לא מסכים על הפחד מהכוכבים – על מי אתה מדבר? שכטר? הוא הכי רעב מכולם ולא מפסיק לרוץ. הבעיה שלא הולך לו. אולי זו היכולת האמיתית שלו, אולי הוא מסיר חלודה ואולי הוא צריך איזה גול חשוב שישחרר אצלו את הלחץ.

אברם 24 בדצמבר 2013

כל אחד פה (או בכל המדינה לצורך העניין) נותן עצות לכל מנהל שהוא מבלי שהוא עצמו מצליח לנהל את חשבון הבנק שלו.
מה עם קצת קצת קרדיט למנהלים אחרים??
אומרים שיהודים תמיד חושבים שהם יודעים יותר טוב מכולם…לא יודע לגבי יהודים אבל כשמדובר בישראלים זה בטוח נכון.

Comments closed