ההרכב שלי להערב

ההרכב שלי להערב

אז ככה, הבלוג לוקח עצירה מתודית כדי להתייחס למשחק הערב.משחק של נ-ב-ח-ר-ת ישראל, לא של זו מקליבלנד.בכלל תהיתי השבוע כמה לאומיים אנחנו כשמדובר באדם פרטי ומצליח וכמה זה מעניין לנו את קצה הזנב כשזו באמת נבחרת ישראל. האמיתית אבל זו הכושלת. ובכלל התחושה שלי לאור הכותרות בשבועות האחרונים וחגיגת ההצלחה של אבא של תמיר היא שאנחנו כל כך רוצים להצליח שזה לא הישראליות ומייצג את ישראל וכל הפטריוטיות המזויפת הזו אלא החיבור להצלחה כלשהי.

אז הנה ההרכב שלי להערב וכדי להסביר אותו אצרף מספר חוקים.

  • מותר וכדאי וזה הכיף לחלוק על שיקול דעתו של המאמן – אבל בואו נהיה ריאליים, הוא עושה את מה שהוא עושה כדי להצליח – כי בישראל כמו בכל מקום אחר בעולם – ההיסטוריה נכתבת על ידי מנצחים.
  • אני תמיד אעדיף להרכיב שחקן שישחק בתפקיד המקורי שלו (או לפחות זה ששיחק בו לאחרונה) על פני המצאה כלשהי כשזה נוגע לנבחרת – שינויי תפקיד עושים בקבוצות.
  • זה משחק מאוד חשוב לערן זהבי – העפלה לטורניר גדול תכניס אותו למועדון הגדולים באמת בלי קשר לכן אירופה או לא אירופה, זהבי צריך להרגיש שזו הקבוצה שלו כדי להצליח – שווה ללכת עם זה.
  • ביברס נאתכו לא מתאים לשחק קשר מרכז שדה בקבוצת אנדרדוג – לכן השחקן הכי כשרוני וטוב בנבחרת מחוץ להרכב הערב .
  • דגני לא צריך להיות בסגל.
  • שירן ייני מפיל מאמן כמו גוטמן בפח – הוא מנהיג וממושמע והכל – לא מספיק טוב בהתחשב באופציות.
  • אני מאוד אוהב את ה4-4-2 או לפחות את אחיו ה4-2-3-1 – אבל לנבחרת ישראל בחוץ מול קבוצה עדיפה בהרבה אשחק עם 4-3-3 .
  • תיקו לא טוב לנו – צריך לנצח .

ההרכב

שוער – חיימוב – הרע במיעוטו ולאור הכושר של מרציאנו והלחץ שהוא מצוי בסיטואציה שבה אין לו קבוצה כרגע אני הולך עם חיימוב.

מגן ימני – אלי דסה – בגלל הכושר הגופני והיכולת לתמוך בהתקפה.

בלמים – רמי גרשון (הבלם הכי טוב שלנו כרגע) ובן חיים.

מגן שמאלי – עמרי בן הרוש – טווטחה ודסה זה יותר מדי – אבל קצת כואבת לי פה הבטן.

קשר אחורי – ניר ביטון.

קשרי 50-50 – בירם כיאל וראדי – מוסרים טובים ושחקנים קשוחים – סוגרים לי שלישיה חזקה באמצע.

כנף שמאל – ערן זהבי – עם חופש פעולה להיות זהבי – אבל רק לא כחלוץ מדומה.

כנף ימין – אבי ריקן (שמח שרפאלוב מוצהב הערב וחסך לי דילמה ולהסביר).

חלוץ – תומר חמד – אעדיף כמובן חלוץ של ממש על פני המצאות כמו זהבי – בגלל הכושר של דמארי אלף איתו.

מה שלא יהיה – בהצלחה אלי – מדינה שלמה מאחוריך ודיר באלאק לפשל – כי אז באמת תרגיש מה זה להתעסק עם עם ישראל בערב שבת .

נ.ב

מישהו יודע להסביר איך גיא פניני אחרי 10 חודשי פציעה מקבל זימון לנבחרת לקיץ ?

 

 

 

 

על הריבאונד (פיינלס 4)
תתעוררו אנחנו קפריסין

48 Comments

איציק 12 ביוני 2015

1. לא ידעתי שלנבחרת הכדורסל יש היום משחק, ושהנבחרת שלנו משחקת ב-11 שחקנים ולא חמישה.
2. נבחרת הכדורגל היא לא שלנו, היא של גוטמן והקומבינה, וככזו לא מעניינת.
3. אשליות זה שיר… חבל לפזר סתם בלי סיבה… הפסד מינימאלי מעולה…
4. פניני בסגל הרחב, כדי לעזור לו להתכונן לעונה הבאה של מכבי. בכול זאת הנבחרת זו קבוצת הבת של מכבי…
5. אתה מתכוון שהבן של דיווד מייבש אצלכם רוב הזמן את הספסל… הבדיחה על האבא של מיצתה את עצמה, אבל לך עם זה. זה עושה לכם טוב.

יוסי 12 ביוני 2015

ענק! אולי התגובה הכי ביקורתית שהייתה פה אי פעם, מבין התגובות חסרות הפואנטה.

אתה שונא מכבי, שונא הפועל, שונא את גוטמן. באופן כללי נראה שאתה שונא ספורט.
אתה חושב שהפסד הוא תוצאה טובה. פסימי וציני אבל ציניות מדכאת משהו.

מה אתה?

איציק 12 ביוני 2015

מאוד אוהב ספורט, פחות כדורגל, עוד פחות כדורגל ישראלי, ועוד פחות את הקומבינות של הכדורגל הישראלי.
מנסה לחלום, אבל ריאלי, בגלל זה יש הפסד מינימאלי. אם היתה רק ריאליות זה היה יוצא הרבה יותר גרוע.
חוץ מזה, כאוהד באר-שבע בכדורגל, ברור שהפסד מינימאלי זה הישג… שנתים טובות לא הופכות את היוצרות באופן מוחלט ;)

JM 12 ביוני 2015

זה לא משנה המערך שבה נשחק.
יש עקרונות הגנה שכל קבוצה צריכה לעשות.
כשהכדור אצל היריב – הנבחרת תהיה חייבת להגן עם 11 שחקנים.

סולי 12 ביוני 2015

אם אני לוקח את הסגנון שלך כהנחה (ולא רעה בכלל) של 4-3-3, אז אני קונה כמעט הכל, הייתי בכל זאת מכניס את נאתכו במקום כיאל (מאד אוהב את ראדי באמצע למרות היותי אדום כמוך- מוסיף קשיחות ויכולת הנעת כדור טובה), וגם במקום ריקן הייתי מכניס את אחד הקשרים ההתקפיים יותר- טל בן חיים/בוזגלו/בן סהר, בתמורה לכך שהייתי מחזיר את ייני להגנה במקום דסה וככה סוגר לי את העניין ההגנתי כשאני מכניס שחקנים התקפיים יותר לחלק ההתקפי (ייני במשחק כזה עדיף על הימור עם דסה הכשרוני אך צעיר וחסר ניסיון)

גיסנו 12 ביוני 2015

פניני אחרי 10 חודשי פציעה כנראה עדיין פחות גרוע מרוב חברי סגל הנבחרת. קודה למחשבה.

לגבי ההרכב:
1) חיימוב חלש מאוד בכדורי גובה. והפעם דז'קו משחק. אולי מרציאנו עדיף (לא שהוא מבריק אבל קצת יותר תיאום ומשחק גובה סביר יחסית לישראלי).
2) דגני היה הטוב בהרכב נגד בלגיה, אולי משהו בנבחרת עושה לו את זה. חבל להחליף. מה גם שדסה חסר אחריות. לגבי בלמים ובן הרוש זה בהחלט הרע במיעוטו.
3) ייני למרות שלא משחק הרבה כקשר היה אחד הפחות גרועים בנבחרת נגד ויילס והיה טוב נגד בלגיה עד שהוחלף לטובת חילוף התקפי לגיטימי אחרי ההרחקה. הציוות שלו עם ביטון אולי נראה חלושס אבל יכול לעבוד יחד עם נאתכו שישחק קצת לפניהם. הוא שחקן מספיק טוב בשביל שלא הייתי מוותר עליו.
4) ראדי? באמת? ואני אומר את זה כמכביסט – עד שהוא יבין שפה זה לא עכו ואפילו לא ב"ש ולא ק"ש – כמה מהר הוא צריך לשחרר את הכדור וש 90% מהשחקנים סבבו לא יודעים לזוז בלי כדור – תספור לו לפחות 3 איבודים קריטיים וכנראה שער חובה אחד שנבע מזה. אומר את זה כמכביסט. לגבי כיאל אני לא יודע מה כושרו הנוכחי. אם כבר הייתי שם את ריקן כקשר במרכז במקומו – בולדוג רציני.
5) מה שאמרתי על דגני – כנ"ל בן שהר. היה מצויין באגף בשני המשחקים האחרונים ואולי לצד חמד וזהבי יצא מזה משהו.

חוץ מזה המשחק לא מרגש כי למרות שמדברים הרבה זה פשוט צפוי שהנבחרת תקרוס במגרש כ"F קשה וכשהפעם בוסניה לא פצועה וחבולה. הסטירה מווילס החזירה את כולנו לקרקע – אז במקרה הטוב סיים במקום 3 ונודח בבושת פנים בפלייאוף.

גיסנו 12 ביוני 2015

ד"א לגבי ההבחנה שלך בתחילת הטור – אני מסכים וגם אותי קצת מבחילה הנטייה להפוך כל הצלחה אישית של ישראלי (מי יותר ומי פחות) ל"גאווה ישראלית" – רק חסר שיקפצו למזרקה בכיכר אם קליבלנד תיקח אליפות…..הבעיה היא שכל מה שהוא קולקטיבי פה תמיד איכשהו שם מראה של כל הגועל, העסקנות, חוסר הכבוד והלכלוך שיש בחברה הישראלית במקום שתצליח לראות שם את החלקים היפים.

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

אם כבר ייני – רק כמגן ימני – אבל (ואני לא מאמין לטביבי..) אתה תגלה את זה שנה הבאה – הכושר הגופני שלו מצוין.
דגני לא מספיק טוב כמגן ימני – בלם לא רע בכלל (אבל פה אין בכלל מה להשוות) – אני מוכן להתערב ששנה הבאה בחיפה משומר ישחק הרבה יותר כמגן ממנו (ולא סתם רוני לוי רוצה גם את אבו עביד).
ראדי וכיאל הולכים ביחד – כיאל חזר לכושר ומשחק בברייטון וראדי משלים אותו טוב – אין לנו הרבה 50-50 וכמה שאני אוהב את נאתכו לסוג המשחק הערב הוא פחות מתאים.
לגביי בן שהר – שווה התלבטות ואם ריקן במקום ראדי ובן שהר בימין – זו בהחלט דילמה.

גיסנו 13 ביוני 2015

אני יודע שאני כותב אחרי המשחק, אבל זה לא כזה רלוונטי למה שהיה – אין לי ספק שהכושר של ייני מצויין, לא מבין באיזה הקשר כתבת את זה.

מכביסט טירון 12 ביוני 2015

אז ככה. בירם כיאל לא זכור לי לטובה ממשחקי הנבחרת, אבל אין לי מושג איך הוא מתפקד השנה בברייטון. יש לך סיבה להאמין שההוא יתפקד טוב יותר מהמשחקים הקודמים שלו?
עצוב מאוד אם ראדי יפתח. כמה משחקים שלו ראית השנה? חוץ מהבלחות במשחק האליפות מול ק״ש ובגמר הגביע הוא היה זוועה.
אבי ריקן משחק 50-50 לא? מאיפה הגיע הרעיון לשים אותו באגף ימין? במיוחד כשבן שהר היה מוצלח מאוד במשחק האחרון כקיצוני מול בלגיה, ונדמה לי שריקן מבצע את תפקידו הרגיל בשוויץ בצורה מוצלחת.
ומבחינתי ייני באנקר.

עוד מתן אחד 12 ביוני 2015

על שוער אני לא סגור…

מגן ימני-דסה
בלם-רמי גרשון
בלם-בן חיים
מגן שמאלי-בן הרוש/ריקן
קשר-ביטון
קשר-אזולאי (של בית"ר)
קשר-נאתכו
כנף ימין-זהבי
כנף שמאל-ריקן/שהר
חלוץ-חמד

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

שלומי אזולאי נפסל על ידי כי הוא פצוע (היה בסגל שוחרר)

גיא זהר 12 ביוני 2015

ראדי בסגל? בטוח?

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

ראדי לא בסגל – אבל אם גוטמן היה רוצה הוא היה זמין וכשיר.
בניגוד לרפאלוב ולשלומי אזולאי – שאחד מוצהב והשני פצוע.

גיא זהר 12 ביוני 2015

הבנתי. אז זה הרכב אוטופי. ראדי לדעתי היה בהרכב באחד ממשחקי הנבחרת וגם במסע האירופאי של מכבי, הראה שלא מתאים לרמות הללו. אם אתה עולה עם דסה, שחק עם שלושה בלמים.

גיא זהר 12 ביוני 2015

ובכל מקרה לצערי ברמות האלו הקשר האחורי הטוב ביותר הוא ייני (אלברמן איטי מדי). הבעיה שנאתכו הולך לקבל את הכדור אחורה מדי וכל האפקטיביות שלו יורדת. זהבי בשפיץ נראה לי הזוי. חמד, דמארי או כל מישהו אחר עדיף.

ירושלמי 12 ביוני 2015

פרנקו בד"כ אני נוטה להסכים איתך, אבל הפעם יצאת קצת פרימו.
ראינו מה קרה בפעם האחרונה כשעלינו עם הרכב התקפי בבית (!) מול נבחרת עדיפה, כשחשבנו שהשמש זורחת לנו מהתחת.
אם נעשה את אותו הדבר הערב נקבל חמישיה.
ההצלחות ההסטוריות של הנבחרת בחוץ (וכשאני אומר הצלחות אני מתכוון לתיקו מכובד) הגיעו כשידענו לסגור טוב את האמצע, שלא לומר בונקר, שלא לומר חלוצים שעושים הגנה.
זה עבד מול אנגליה, צרפת, אירלנד, פורטוגל ועוד כמה.
זה יכול לעבוד גם מול בוסניה.
ותיקו זו תוצאה מעולה.

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

אבל זה לא הרכב סופר התקפי – המקום היחידי שהלכתי על בחירה התקפית זה בעמדת המגן הימני – ומה שהוביל אותי פה זה הכושר הגופני וההתאמה לתפקיד – אבל מקבל בחירה כמו ייני לתפקיד הזה (לא לקישור).
סתם הבחירות הם לא התקפיות – מערך של שלושה באמצע ו-ויתור על שחקן כמו נאתכו כדי להוסיף מאסה במרכז השדה – להיפך.

ירושלמי 12 ביוני 2015

אל תשרוף את דסה על המשחק הראשון בנבחרת. תן לו לשחק קודם נגד אנדורה וקפריסין.
בנוסף אתה חייב את ייני כקשר אחורי/בלם קדמי, הפתרון הזה הוכיח את עצמו בעבר.
על משחק אגפים אין מה לדבר, בלי מגינים בפועל, אין איך להתקיף מהקווים.
בדיוק בגלל זה דווקא כן הייתי עולה עם נאתכו ומקווה לאיזו הבלחה שלו או של זהבי כדי לגנוב איזה גול ממצב נייח או חצי מתפרצת.
זה אמנם אומר שצריך לסמוך הרבה על המזל, אבל אני סומך עליו יותר משאני סומך על היכולת של השחקנים.

דור 12 ביוני 2015

שוער – לא משנה מה עבר על מרציאנו באשדוד, הוא התחיל את הקמפיין וצריך לתת לו גם לסיים אותו. זה לא שיושב דה חאה על הספסל.
מגן ימני – חי עם הבחירה בדגני בלב שלם.
בלמים – טיבי ובן חיים. זה נכון שלטיבי היה משחק חלש מול הוולשים, אבל ההגנה שם קיבלה מעט מאוד עזרה מהקישור האחורי הדליל שהדחליל בחר לעלות איתו. טיבי בלם מהיר שיכול להתמודד עם ההתקפה המאסיבית (אך כבדה יחסית) של הבוסנים.
מגן שמאלי – די עם הפארסה של בן הרוש, טעות של בית סוהר בכל משחק, ולעיתים גם 2. הוא בנוי טוב ויכול להתפתח יפה, אבל לא מתאים כרגע, במיוחד כאשר רמי גרשון יכול למלא את העמדה הזו.
קישור – מסכים עם ה-4:3:3 (לא רק למשחק הזה, לכל המשחקים בבית שאינם נגד קפריסין ואנדורה). נאתכו וביטון חייבים להיות בהרכב, הם שחקני מפתח בסגל, גם אם סגנון המשחק לא הכי מתאים להם. לגבי הקשר השלישי, למשחק לחוץ שכזה, האופציה הטובה ביותר היא גל אלברמן.
התקפה – זהבי בימין, בן חיים בשמאל (חילופים וכניסות לאמצע בזמנם החופשי), חמד פיבוט.

מבין את התסכול מההפסדים לווילס ובלגיה. בתחילת העונה החזרנו את הבוסנים עם 3 חתיכות הביתה. זו לא נבחרת מדהימה, והמון שחקני הרכב לא שיחקו באופן רציף במשך העונה. אנחנו מגיעים קצת חברים אבל יש מספיק כישרון גם על הספסל בשביל להוציא תוצאה טובה. בכל מקרה, השורה שהכי הסכמתי איתה במאמר היא הסיומת, צריך לבוא לנצח, ברור שתיקו זו תוצאה טובה במצב העניינים הנוכחי, אבל יש סיכוי לא רע להפתיע ולנצח, כאשר אני לא מעריך שהסיכויים נוטים בצורה קיצונית לטובת הבוסנים.

דור 12 ביוני 2015

*חסרים

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

מסכים שכל בחירה בשוער היא כזו שגורמת לכאבי בטן קשים.
אלברמן צריך להיות בסגל – לא בהרכב לדעתי.
מילה על רמי גרשון- הוא היה הבלם המצטיין של אלופת בלגיה – הוא בכושר הטוב ביותר ותפקידו הטבעי זה בלם – ההרכב שלי ניסה בכל עמדה לשים שחקן ששיחק בעמדה הזו בחצי שנה האחרונה לפחות – דגני שיחק בלם לאחרונה, גרשון בלם ולא מגן – אם הייתי בונה קבוצת פנטזי לליגה – אז גרשון כמגן עדיף בהרבה על עומרי בן הרוש – אבל להיום בערב השיקול המרכזי שלי הוא ההרגל.

דור 13 ביוני 2015

אם הנבחרת עולה אמול בראש של "באים לנצח את המשחק", אנחנו לא מפסידים זה בטוח. אתה היחידי ברשת שהסכים איתי שהנבחרת הבוסנית לא כזו גדולה, והמשחק הוכיח את זה. הם קרסו מהרגליים מדקה 60, במקום לנצל את זה ולשים גול שוויון שהיה מרסק אותם, אנחנו התבלבלנו במסירות וכאילו "לא רצינו לכבוש". בוזגלו ושהר איזה החמצות וואו. וכמובן שנקבל את השלישי בגלל רשלנות הגנתית. כנראה שהמנטליות שלנו לא תשתנה בקרוב וזה מה שמונע את ההצלחה, לא בהכרח רמת החשקנים.

יניב פרנקו 13 ביוני 2015

בדיוק דיברתי על זה אם חבר – אם זה היה משחק של מאסט וין – האם זה היה ההרכב ? סביר להניח שלא

עדי אבני 12 ביוני 2015

ההרכב שלי, לפי 3:4:3:
חיימוב
ייני, בן חיים, גרשון
ריקן, טוואטחה
ביטון, נאתכו
בן חיים, זהבי, שהר.

עכשיו ההסבר:
כמה שיותר שחקנים ורסטיליים. כשאין יכולת לעבוד על תנועה באימונים רצוי שחקנים שידעו לתפקד בכמה מקומות בלי להרגיש בטריטוריה לא מוכרת. זה גם נותן גמישות למערך, כשייני יכול להיכנס ימינה או לקישור האחורי, גרשון לאגף שמאל, ריקן וטאווטחה לעמדות המגנים והכנפיים, וזהבי, שהר ובן חיים להחליף מקום בהתקפה.

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

יש פה שיטה שכמעט אף שחקן לא שיחק העונה בשיטה הזאת – ההיגיון שהנחה אותי זה כמה שפחות "זעזועים" הן במערך והן בתפקידי המקור.

אורן 12 ביוני 2015

יחס של 1 ל1.5-"שוב פעם גול שטותי ממצב נייח"
יחס של 1 ל1.8-"עמיחי,זה לא שהבוסנים טובים-אנחנו פשוט לא במשחק"
יחס של 1 ל2-"ככה זה שהרבה שחקנים שלנו לא בכושר"
יחס של 1 ל2.5-"הבוסנים לא כאלה גדולים .אם קצת נעז ונצא קדימה אפשר אפילו להפתיע"
יחס של 1ל5-"מוטי,שוב הוכח שזהבי שחקן גדול לא רק בישראל אלא ברמות הגבוהות של ארופה"

orimor2212 12 ביוני 2015

אני חייב להבין את זה:
"אני מאוד אוהב את ה4-4-2 או לפחות את אחיו ה4-2-3-1 – אבל לנבחרת ישראל בחוץ מול קבוצה עדיפה בהרבה אשחק עם 4-3-3 ."

4-2-3-1 זה וריאציה מסוימת של 4-3-3, שזה וריאציה של 4-5-1. אין ממש קשר ל-4-4-2 שדיי נעלם לאט לאט מן העולם, ואם נעשה בו שימוש זה רק כאשר אחד החלוצים הוא לא ממש חלוץ (כריסטיאנו רונאלדו אצל אנצ'לוטי לפרקים), או בקבוצה שבונה על מתפרצות ושחקני האגף שלה חותכים המון לאמצע.

————————————————————————————————————————————————————

ואחרי ההתפלצנות הטקטית הזו, קבל טיפה התנשאות על הבחירות שלך:
מהראן ראדי ראוי, אולי, למקום בסגל הנבחרת עד 21 של ישראל, והוא קטסטרופלי כבר שנתיים פרט להבלחות. אין לי מושג איך זה קרה, אבל דעת הקהל לגביו תקועה לחלוטין על גרסת 2012/13, וזה כאשר עונת 2014/15 כבר הסתיימה.
בנוסף, בירם כיאל לטעמי יותר קשר אחורי מניר ביטון, אבל זה כבר התקטננות.
הכי מוזר לי בבחירה שלך זה הוויתור על נאתכו שהפכו לשעיר לעזאזל (לא אתה, אתה הסברת את עמדתך). גוטמן משתק אותו בנבחרת עם תפקיד אחורי מידי, מה שגורם לזה שעושים ממנו פלופ. הוא השחקן הכי טוב שיש לנו להציע וסביבו צריך לבנות הכל פחות או יותר – הוא פשוט צריך להיות הכי קדמי בקישור. לצידו אפשר להציב את שניים מתוך ביטון/כיאל/ייני ואולי ריקן. לוותר עליו, כמוש אתה עשית, זה לא הכיוון שאני חושב שצריך ללכת אליו.

זהבי כחלוץ מדומה זה לא רע בכלל אם ישחקו עם טב"ח ובן שהר באגפים – בזמן שהוא הולך אחורה ונע לרוחב, הם חותכים לאמצע ועושים כאב ראש להגנה הבוסנית (כמובן, הרבה יותר מורכב בפועל). בכל מקרה שהוא לטעמי זהבי חייב להיות בשלישייה הקדמית.

באופן כללי, אני בכלל חושב שצריך לשחק במערך אחר לחלוטין. שלושה בלמים – טיבי בימין, בן חיים במרכז וקרל.. אה, סליחה, גרשון בשמאל (האמת שבמכבי הייתי מציב את קרלוס במרכז, אבל חפיף, הייתי חייב להכניס את זה). בקווים אני חושב שריקן מצד שמאל יכול להיות מעניין, ואם לא אז טוואטחה, ובימין דסה, וככה החסרונות ההגנתיים שלהם פחות בולטים. במרכז השדה במצב כזה אפשר ללכת על נאתכו ועוד שחקן נוסף, ככה שלפניהם ישחקו זהבי יחד עם קהת/בוזגלו (לא באגף)/מיכה/ריקן בהתחכמות מסוימת, ולפניהם חמד/דמארי, ואפשר לשחק עם זה אחרת, ככה שיש שני שחקני קישור מאחורי נאתכו, נאתכו לפניהם, זהבי קצת לפניו, ובחוד חמד/דמארי.

יניב פרנקו 12 ביוני 2015

אם בונים נבחרת על נאתכו – ה4-2-3-1 מקבל את הורסיה הבאה.
נאתכו הוא הקשר המרכזי מתחת לחלוץ – מאחוריו 2 גרזנים של ממש וערן זהבי צריך להיות "משרתיו של 2 האדונים" קרי נאתכו והחלוץ המרכזי.
לכן מבחינתי עם נאתכו יש 2 אופציות :
לבנות את הנבחרת סביבו באמת – או להוציא אותו מהמשוואה ולהשתמש בו כאקס פקטור .
השילוב בין זהבי לנתאכו לא פשוט – אני לא אוהב את הרעיון של זהבי כחלוץ מדומה וחושב שאת הנבחרת צריך לבנות עליו ולא על הנאתכו מ3 סיבות – האופי שלו והעובדה שיש יותר שחקנים שמתאימים לזהבי מאשר לנאתכו כרגע והיריבה.
זה רק למשחק הנקודתי הזה – מול קפריסין בבית הייתי משחק שונה.

orimor2212 12 ביוני 2015

לא חייב "גרזנים של ממש", אנחנו ב-2015. אפשר לשחק עם שחקן מסוגו של ריקן, שילחץ ויהיה נייד מאוד, ועם שחקן מסוגו של כיאל, או ביטון.
במקרה כזה הייתי מכניס את זהבי כחלוץ מדומה עם טב"ח ושהר בכנפיים, או באגף, כאשר בצד הזה יש מגן התקפי טוב, והוא ינוע לעבר המרכז.
קצת כמו מכבי של פאקו.

עדי אבני 12 ביוני 2015

למרות שנתת הרכב שהוא די זהה לשלי, אני חייב להתפלצן חזרה ולהציל את כבודו של פרנקו כשאציין שה4:2:3:1 יכול בהחלט להיות וריאציה על ה4:4:2, כשזה תלוי באופי שלישיית הקשרים ההתקפיים ובמיוחד האמצעי בינם

צור שפי 12 ביוני 2015

ישראל תשחק 4-4-2 או 4-3-3 או חמש אבנים. בוסניה תשחק כדורגל.

orimor2212 12 ביוני 2015

תיאורטית אפשר לקרוא לכל מערך בו יש ארבעה בהגנה וריאציה של מערך אחר שבו יש ארבעה בהגנה, אבל זה לא מקובל.
לפי התפיסה המקובלת 4-4-2 התפתח ל-4-4-1-1 ול-4-2-2-2 (זה נקרא גם השיטה הברזילאית, כשהשניים מאחורי החלוצים הם באגף), ויכול לבוא גם בצורת יהלום (או 4-1-2-1-2). במקביל יש את ה-4-5-1, שה-4-3-3 "התפתח" ממנו ומה-4-2-4, ויש ממנו גם 4-2-3-1.
יש גם 4-3-2-1, או "עץ אשוח" שזו דיי שיטה בפני עצמה.

יש ביוטיוב סרטון בו יוהאן קרויף מסביר על התפתחות טקטית של הכדורגל, עוד מהשנים בהם שיחקו עם חמישה בהתקפה ושניים בהגנה, זה מרתק.

אריק י. 12 ביוני 2015

+10 על התובנה לגבי ה 4-4-2 האמיתי שנעלם מן העולם.

טל 12 12 ביוני 2015

ההרכב שלי 4-3-2-1
מריצאנו:בן חיים,גרשון,דסה,בן הרוש;טוואטחה,כיאל,נאתכו;שהר,חמד;ברדה

איתן 12 ביוני 2015

באמת שכחתי צהמשחק היום ולעומת זאת אני רואה וקורא כל מילה על הפלייאוף ב nba שבשבילי הוא הזמן היחידי בשנה שאני באופן קבוע מתרגש מצפייה בספורט, יותר מהמונדיאל (אני בכלל אוהב יותר את היורו) ומהאולימפיאדה. סדרות עושות לי את זה. הנרטיב המתפתח במהלכן, הגיבורים שמגיעים משום מקום, ההתעלות הפנטסטית של השחקנים הכי טובים בעולם, והאלמנט המנטלי שאין שני לו חוץ מטניס (לא רואה ולא מבין פוטבול ובייסבול).
אין לי קבוצה מועדפת, זה מתפתח במהלך הסדרות ובדרך כלל נובע משחקנים בודדים שעושים לי את זה -רג'י מילר (נגד הניקס), ג'ורדן, ברקלי, בילאפס, טיישון פרינס, ג'ינובילי, פירס, לברון (דווקא יותר בשנים שלא לקח אליפות), פני הרדווי, נוביצקי, קובי, רוברט הורי, בוריס דיאו. וקבוצה אחת כמו הספרס שהייתה תענוג כולל.
והשנה זה בגלל דיוויד בלאט. גם כי אני מכיר אותו שנים (כמו כולם, לא אישית), וגם בגלל שהסיפור שלו הכי מדהים שיש.

בני תבורי 12 ביוני 2015

ההרכב שלי:
שוער – יש לנו אחד כזה?
מגן ימני – כנ"ל
בלמים – גרשון (הכי טוב) , טב"ח (תגידו מה שתגידו – ניסיון)
מגן שמאלי – ?
קשרים – ניר ביטון (היחיד שאין לי לגביו כל היסוס)
בירם כיאל (כנ"ל עד הפציעה והיום על אדים)
שמאל – זהבי
ימין – ריקן
חלוץ – תומר חמד

איציק 12 ביוני 2015

טבח לא צריך לשחק בקישור כדי לבשל שערים?

ירושלמי 12 ביוני 2015

זה טבח אחר שהביאו מהמילואים

שגיא 12 ביוני 2015

באמת יצאת קצת פרימו.
נבחרת ישראל באה להסתגר ולגנוב גול במתפרצת. בשביל זה לא צריך מגנים תוקפים ובטח שלא את ריקן וזהבי באגפים.
זהבי חלוץ זאת "המצאה" שעבדה מצוין העונה. לראיה, 30+ גולים כאשר ברוב המשחקים הוא שיחק כחלוץ. יש לך שחקן יותר גולר ממנו בנבחרת? חמד ודמארי סיימו את העונה רע מאד. בקושי שיחקו ובטח שלא כבשו.
ראדי חלש מאד. אין לנו מקום בכלל בסגל. אני אוהד מכבי וחולה על ראדי ואומר את זה בלב שלם. הוא כבר שנתיים לא פוגע.
אם כבר, הייתי שמח לראות את אלברמן במקום ייני. כקשר אחורי הוא הרבה יותר טוב. לא מצליח להבין איך הוא אפילו לא בסגל.
נאתכו מצוין למשחק כזה כי הוא עם מסירות מדויקות מאד ויידע להוציא התקפות מהר.
בקיצור, גוטמן הולך עם הרכב אידיאלי לדעתי. לא שזה יעזור לנו יותר מדי…

רועי 12 ביוני 2015

כמה מפתיע שעל זימונו של יניב גרין לא תהית…

שניהם זומנו לסגל הרחב מתוך כבוד לותק שלהם, כאשר ברור לכולם ששניהם ינופו מהסגל הסופי.
יותר מכל זה אומר משהו על מצב הכדורסלן הישראלי, שלא יכלו למצוא שני ישראלים אחרים שיהיו בסגל הרחב וזה לא יראה כמו בדיחה.

משה 12 ביוני 2015

אם פניני חוזר לכושר לפני האליפות (בספטמבר למיטב ידיעתי) אני לא רואה סיבה שהוא לא יהיה באליפות. אשמח אם תמנו לי שחקנים טובים ממנו בתפקידו.

holden 12 ביוני 2015

תיקו זו לא תוצאה טובה? מישהו פה מבובל!
תיקו הערב זו תוצאה חלומית לישראל, זו התגשמות החלום הכחול של גוטמן,
תיקו יקנה לישראל כמעט בוודאות את ההגרלה באוקטובר על הפלייאוף ואולי ישראל תזכה להיות המדורגת הבכירה מבין כל הממוקמות שלוש בבתיהן,
מי יחטוף מישראל את המקום השלישי? קפריסין?
תיקו הערב מבטיח לישראל את הפלייאוף
אני מסכים עם פרנקו שלביבארס אין מקום , ביבראס לא מגיע לנבחרת, ביבארס זה המשה סיני של שנות השמונים או האורי מלמיליאן,
הבטחה שלא מממשת את עצמה,
הייתי רוצה לראות את טוטו תמוז עם כח הפריצה שלו בסגל הרחב, אסתפק בבן סהר,
לא שולל נצחון ישראלי הערב על ידי מתפרצת מקרית או שער ממצב נייח,
הפעם אני עם גוטמן, זה משחק שצריך להיות טקטי, ממושמע ומכוער,
לסחוט תיקו ולחייך.

עודד 12 ביוני 2015

אתה מדבר על דגני, היחיד שנראה כמו שחקן כדורגל במשחק נגד וולס? זה שגם בתקשורת הוולשית אמרו שהוא היחיד בנבחרת שראוי לציון?
אני די שלם איתו כמגן ימני.

אריק י. 12 ביוני 2015

גם אם תומר חמד יבקיע 30 גולים בעונה בליגה הספרדית עדיין גוטמן יספסל אותו. צריכים להבין שגוטמן בונקריסט בכל רמח אבריו, בראש ובראשונה הוא חושב הגנה ותמיד יעדיף לשבץ בהרכב את החלוץ הזריז והקטן, זה שרודף אחרי מגנים. לאורך כל השנים הוא מאוד סלד מחלוצי רחבה גבוהים וחזקים- טובים ככל שיהיו ובעלי מספרים מרשימים ומשמעותיים ככל שיהיו.

בכל מקרה זה ההרכב שלי (וסורי שאני לא מעודכן במי פצוע ומי לא, פשוט בימים האחרונים הראש שלי היה עסוק נטו ב NBA)
שוער : מרציאנו
בלם אחורי : טיבי
בלם קדמי : שיר צדק
מגן ימני : שפונגין
מגן שמאלי : טוואטחה
קשר 50-50 : ראדי
קשר אחורי : אלברמן
קשר התקפי מתחת לחלוץ : זהבי
קשר התקפי נוסף : עזרא\בוזגלו (קשה לי להחליט מי מבין שניהם)
חלוצים : דמארי וחמד

עודד 12 ביוני 2015

בן אדם, שפונגין שיחק העונה 90 דקות במצטבר וגם כשהוא משחק הוא ממש לא אופציה מובילה..

אריק י. 12 ביוני 2015

צודק. גם שכחתי משרן ייני. בכל מקרה רק לא אלי דסה (ואני אוהד ביתר) הוא חור מטורף בהגנה, סופג צהובים לא מחויבים למציאות ועושה המון עבירות שטותיות קרוב לשער.

אסי יעקבי 12 ביוני 2015

הזין שלי משחק יותר טוב מחבורת הפחים בלבן

Comments closed