ואפשר גם ככה

גארד הפועל תל אביב נייט רובינסון סיפר בתחילת הדיון: "התגרה הייתה באשמתי. אני לוקח אחריות מלאה על מה שעשיתי. לא הייתי צריך לתת למה שקרה מסביב להשפיע עליי. איבדתי שליטה על עצמי, לא רק מול מיטשל וואט, אלא מול השחקנים של נס ציונה ששותפו לקטטה. מיטשל וואט לא עשה שום דבר ספציפי שגרם לי לאבד שליטה, דברים התפתחו אצלי עוד לפני כן, התבשלו בתוכי וזה התפרץ החוצה".

*

המשך דיבר עורך הדין של הקבוצה חיים יצחקי: "מדובר בשחקן שהגיע לארץ מה-NBA ולא רבים מסדר הגודל שלו הגיעו לארץ. זה חשוב להבין את זה. הלכתי איתו 300 מטר וכל מטר עצרו אותו ברחוב והוא באור הזרקורים פה וזה משנה את הפרופורציות של בן אדם. הכדורסל הישראלי צריך להתגאות בשחקן כמו נייט. בעקבות האירוע קיימנו עימו שיחה פנימית והוא נענש. העונש הוא במסגרת המועדון. לקחנו אותו לשיחה חינוכית והוא הבין. הוא הגיע לתקופה קצרה וכבר מגיע לבתי חולים ועושה דברים טובים כל הזמן, חותם לאחרון האוהדים הוא לא דמות שלילית. הוא מקבל טראש טוק כל הזמן, אפילו אחד השחקנים אמר שזהנייט רובינסון וקל להדליק אותו. אף אחד לא ניסה לפגוע באף אחד והוא התנצל. הפעם האחרונה שהורחקו שחקנים היו על פגיעות מכוונות, פה יש אירוע שקצת התחמם".

*

תראו , זה לא אותו מקרה.

אבל לפעמים זה הדבר הכי נכון.

מי מנהל את זה ?
אבל ראינו שער יפה

53 Comments

צור שפי 27 באפריל 2016

בעיית היסוד היא שבתרבות הישראלית להתנצל=הפגנה של חולשה=לצאת פראייר.

רועי 27 באפריל 2016

יפה,
אבל אני תוהה אם רמי כהן היה מאשר קו הגנה כזה במידה והמקרה הזה היה קורה מול שחקן ממכבי ת"א.

אורן 27 באפריל 2016

רק שסופו לא התנצל

-גיסנו- 27 באפריל 2016

מאורע היסטורי.
אגב גם גיא פניני לקח אחריות, הודה והתנצל על מה שאמר לשולדברנד בזמנו .

מצד שני נייט רובינסון דובר אנגלית שוטפת וזכה לייצוג של עו"ד.

תומר 27 באפריל 2016

אני חושב שיש הבדל מה בין רובינסון שאיבד את העשתונות והשליטה לבין פניני שבאופן מחושב ורגוע התנהג בצורה הכי מגעילה שאפשר.
שניהם לא קבילים אבל איכשהו התנצלות על איבוד שליטה נשמעת לי יותר אמינה מהתנצלות על בחירה מושכלת (וקונסיסטנטית למדי יש לציין)

רועי 27 באפריל 2016

בחירה מושכלת ? טרש טוק זה משהו שכותבים בבית על דף ןותאמנים עליו ?

תומר 27 באפריל 2016

תצטרך להסביר לי למה התכוונת (או ללמד אותי עברית)

כן, אני לא חושב שפניני סינן "שלאבא שלך יהיה סרטן בראש" בלהט הרגע, אני מודה שאני מעט מופתע ללמוד שיש כאלה שחושבים אחרת אבל מניח שזה קורה.

גיא זהר 27 באפריל 2016

האשכים של מאריץ' עדיין מחכים להתנצלות של פניני.

-גיסנו- 27 באפריל 2016

הפואנטה פה זה בכלל לא פניני, סתם זרקתי דוגמה מעולם הכדורסל שעלתה לי לראש.
לא מספיק עוקב אחרי הליגה הישראלית כדי להיות בקיא בהסטוריית הקטטות והעונשים של הזמן האחרון.
בכוונה לא הבאתי דוגמה מכדורגל כי אני לא בטוח שההקבלה בין הענפים נכונה.

הפואנטה העיקרית היא הכלים שניתנו לנייט רובינסון להגן על עצמו ובכלל להשמיע את דעתו, מה שלא ממש קרה אצל ראיקוביץ'.

אנונימוס 27 באפריל 2016

איזה כלים? יוצג ע"י אנשי הקבוצה. בדיוק כמו ראיקוביץ. אין פה משהו שונה מהותית

רזיניו 27 באפריל 2016

חוץ מהעובדה שראיקוביץ לא זכה לייצוג הכל נכון. נכחו בדיון עורכי הדין של מכבי במטרה לבקש שכן תינתן להם הזכות לייצג את ראיקו אך בית הדין דחה את הבקשה.
תסביר לי איך במדינה דמוקרטית לא מאפשרים לבן אדם להגן על עצמו בצורה נורמלית?

ארז 27 באפריל 2016

לא הגיע כצעד טקטי.
כן הגיש מכתב וכן הוגש כתב הגנה, מה שאומר שכן מיוצג.
עדיין יש פגמים בהליך אבל לא צריך להיתמם. מכבי עשתה כל מאמץ לטרפד את הדיון כדי להימנע מהרחקה בשני.

רזיניו 27 באפריל 2016

מה שהוגש זה בקשה לייצוג ובקשה לעיכוב. לא הוגש כתב הגנה.
מסכים איתך שמכבי עשתה מה שביכולתה לדחות את העונש.
כל התהליך דפוק.
בלי שום קשר אני חושב שהעונש שהוא קיבל מוצדק

ארז 27 באפריל 2016

ממה שקראתי, ברגע שנדחתה הבקשה לעיכוב נשלף והוגש כתב הגנה.

גיסנו 27 באפריל 2016

זה אומר שהם הניחו מה תהיה התשובה והגיעו מוכנים. תכנית ב', לא מעבר לזה.

yaron 27 באפריל 2016

העניין הוא שמצפים ממכבי שתתנצל על משהו שבקבוצה לא חושבים שמצריך התנצלות.
גם אני בתור אוהד (כן, עוד גילוי נאות) לא חושב שטל בן חיים עשה משהו לא בסדר, פשוט כך, לא רואה שום בעייה עם מה שהוא עשה.
אז אפשר להתווכח, לא להסכים אבל אתה מציג את זה כאילו במכבי חושבים שהיו לא בסדר ומסרבים להתנצל…

גיא זהר 27 באפריל 2016

אני חושב שהכוונה של יניב היא למקרה ראיקוביץ ולא ליום חמישי.

yaron 27 באפריל 2016

אוקיי, מקובל

Srtest - ארטסט 27 באפריל 2016

ברור איך הם יחשבו? מדובר במדיניות לא ספורטיבית שלהם ועכשיו זמן כיסוי התחת עד הסיבוב הבא.

יוסי מהאבטיחים 27 באפריל 2016

נשמע כאילו העו"ד מבקש הנחת סלב ללקוח זהב שלו

משה 27 באפריל 2016

התנהלות מועדון הכדורסל של הפועל תל אביב היא בדרך כלל אות ומופת לבושה וחרפה. מאחר ואני מסכים איתך כאן זה כנראה מעיד כמה גרוע מכבי כדורגל ניהלה את המשבר הזה.

yaron 27 באפריל 2016

למיטב ידיעתי מדובר בעו"ד חדש

Srtest - ארטסט 27 באפריל 2016

שמעת את התגובה של ההנהלה הקיקיונית שלכם לעונש? במקום להגיד סליחה, תודה, תוך מחשבה על כך שב-NBA הם היו נפרדים מרובינסון לחודשיים, הם כרגיל בראיית המילימטר קדימה האופיינית להם נעמדים על הרגליים האחוריות ולא נוהגים כמו רובינסון עצמו. קצת להבין עניין, קצת לראות שהוא לא קיבל כלום על התנועה המגונה, קצת אולי לצאת מהבועה של הפועל לכמה שניות. נאדה.

אנונימוס 27 באפריל 2016

רק שרובינסון לא משחק בנ.ב.א הוא משחק בישראל. ובבית הדין של איגוד הכדורסל בישראל שחקנים לא מורחקים על תנועה מגונה לקהל. ראה מקרה לנדסברג לאחרונה. ובבית הדין בישראל שחקנים כמעט שאינם מורחקים על קטטה במהלך משחק. זה מאד מאד נדיר. על מקרים יותר חמורים שחקנים לא קיבלו הרחקה.
כך שהשאלה היא לא מה היו עושים בנ.ב.א, כי זה רלבנטי כמו לשאלה מה עושים באיסלנד. מה שחשוב זה מה הסטנדרטים שבית הדין בעצמו קבע. ובהתאם לסטנדרטים האלו ההרחקה של רובינסון די יוצאת דופן. ולכן הזעם של הפועל.

Srtest - ארטסט 27 באפריל 2016

הטענה שלך שונה מזו של ההנהלה ודומה לטענה דומה שהעלה בעבר אורי שלף על קביעת תקדים בנוגע לאי-צדק שנוצר בעונה כלשהי בליגה השנייה.

תקדימים משפטיים נוצרים מתישהו ובמקרה הנ"ל ממש כמו במשחק ת"א-חולון (שראו את הפורעים וראו גם איך השוטרים מכים) המצלמות הראו הכל והראו איך רובינסון עשה איפון לוואט ונהג בצורה ברורה כדי לגרום למהומה. לפי דעתי לא היתה להם ברירה אלא להרחיק למשחק אחד. אתה לא אוהב להיות בצד שסובל מכך, אני מבין. לכן תבוא בטענות כי הכתובת של הרובינסון היתה על הקיר עוד מהמשחק בנהרייה ואני בעדו אז מקווה שיתאפס לא רק במילים.

יניב פרנקו 27 באפריל 2016

לדעתי הרחקה ממשחק אחד בנסיבות האלה זה סביר

אנונימוס 27 באפריל 2016

ברמה העקרונית בהחלט יתכן. אבל כאשר זה מגיע משום מקום, ובלי היסטוריה של השחקן, ובלי איזו מגפה של הרחקות שחקנים שמצדיקה פתאום עליית מדרגה בענישה? זה פשוט לא הגיוני. סתם התלבשו על נייט. הוא פרחח רציני, אבל מה שעשו לו היום היה פשוט לא הוגן

יניב פרנקו 27 באפריל 2016

ההרחקה זה עוד סביר. הקנס מאוד גבוה.
ויחסית למקרים אחרים ובהינתן החרטה המלאה זה בהחלט מעל לנורמה.

אבל בסוף זה עוד סביר.
בניגוד למקרים אחרים שהפועל סל מקבלת עונשים לא מידתיים.

אנונימוס 27 באפריל 2016

שוב – לא סביר בהתחשב בהיסטוריה. כשבבית הדין רצו להעניש בזמנו את הפועל על השלט המחליא שהרימו אוהדים באשדוד לא ישר עשו את זה. אמרו להם – יש היסטוריה ארוכה של דיונים בנושא הזה. די חלאס גמרנו. הפעם אנחנו לא נותנים יותר מקנס, אבל שתדעו שמהפעם הבאה – ניכנס בכם.
לא חושב שבתי דין צריכים בכלל להתעסק עם זה. אבל לפחות יש פה היגיון. יש תופעה שנמשכת הרבה זמן, מחליטים על שינוי מדיניות בקשר אליה, מודיעים מראש, ומהפעם הבאה לאחר הודעה – הענישה בהתאם למדיניות החדשה.

פה אין היסטוריה של תופעה. לא של השחקן ולא של שאר השחקנים בליגה. אין פה הודעה עקרונית על איזו שינוי מדיניות. סתם נכנסו בו. למה? ככה.

Oded 27 באפריל 2016

המקרים לא דומים
לכתוב אפשר גם אחרת והמקרים לא זהים ובכך לרמוז שהם כן זו לדעתי הטעיה
מסכים שברוב המקרים לקיחת אחריות היא הצעד הנכון אבל מדובר בילד בן 20
דווקא המועדון בטח היה רוצה שיתנצל כדי להקל בעונש, הרי ברור לכולם שלא יזכו אותו (זיכו פעם מישהו בבית הדין הזה?)

יניב פרנקו 27 באפריל 2016

המקרים לא דומים אני מסכים. אבל בכל זאת יש קווים משיקים.

Oded 27 באפריל 2016

מסכים עם זה
רק טענתי שהדרך שבה הצגת את הדברים בפוסט מטעה וחבל

יניב פרנקו 27 באפריל 2016

מקבל. מקווה שהדברים ברורים.

Oded 27 באפריל 2016

ברורים מאד :)

yaron 28 באפריל 2016

זה שלאחד יש ייצוג ולשני אין אומר שהמשיקים האלה נפרדו… מדובר בהעמדות לדין, בפגיעה בקריירה ובכיס, לא מגיע ייצוג הולם, לא מגיע זמן להתכונן?
לדעתי אין בכלל שאלה שראיקוביץ' צריך להיענש, השאלות הן אם הוא זכה להליך תקין ואם אבוקסיס זוכה ליחס סלחני.
דוגמא- תאר לך שמייד אחרי החצי בית הדין היה מקיים לאבוקסיס הליך בזק ללא ייצוג ומרחיק אותו מהמשחק בדוחא…
הבעיה במכבי היא שמי שמנהל את העסק זה עו"ד ולא עסקן…
טענת מכבי ת"א:
http://m.one.co.il/Mobile/Article/15-16/1,1,3,0/269913.html?ref=hp

סחבק 28 באפריל 2016

אבל זה לא הליך בזק. בית הדין תמיד מתכנס בימי רביעי. משחק הגביע היה בחמישי. ואבוקסיס התייצב וענה לשני האישומים ביום רביעי. והוא גם לא היה מיוצג. כמה אפשר לבכות על זה?
שכטר קיבל העונה צהוב שני במשחק גביע הפאקינג טוטו ואמר לשופט "תוציא צהוב" – הורחק ל3 או 4 משחקים (לא זוכר בדיוק).
ראיקוביץ דחף מאמן של קבוצה יריבה אחרי שהמשחק הסתיים ובלי שאבוקסיס יפנה אליו בכלל.
די כבר להתמם. יצא בזול, בטח בהתחשב בכך שלא הגיע לדיון ובטריקים השקופים של מאירי במהלך הדיון.

רועי 27 באפריל 2016

לאור תגובת המועדון לעונש, האם אתה חושב שבאמת היתה כאן הכאה על חטא והכרה בעבירה, או פשוט ניסיון לחמוק מעונש ?

יניב פרנקו 27 באפריל 2016

תגיד מה שתגיד על הבחור. הוא לא מזויף. התכוון ברצינות וגם המועדון לקח אחריות.
ואתה יודע מה – התגובה הרשמית של הפועל זה אפילו יותר ממה שמכבי עשו היום.

רועי 27 באפריל 2016

אני שאלתי ברצינות, כי התגובה לא מסתדרת עם הדברים שנאמרו בדיון.

יניב פרנקו 27 באפריל 2016

להיפך.
באו לדיון. לקחו אחריות מלאה. וידאו שמיטשל וואט לא ייענש (כי לא מגיע לו ).
קיוו שהעונש יהיה מידתי ובהתחשב בכך שלשחקן אין עבירה קודמת בארץ.
וקיבלו עונש שבסקאלה של הכדורסל בארץ ובהתחשב בעבירות דומות הוא גבוה מאוד (כולל הקנס הכבד).
חזרו למשרד.
פירסמו הודעה רשמית ולא מפי מקורבים.
וגם בהודעה הרשמית יש לקיחת אחריות מלאה.

הכי לגיטימי שיש.

היסטוריון של ספורט 28 באפריל 2016

יניב מה לגיטימי ?
לקבל בתדהמה ולהוציא הודעה שהעונש לא סביר ולא פרופורציונלי ?
הרי גם אתה מסכים שהעונש סביר ואני טוען שהוא קל מדי .
נו באמת.
איך אתה רוצה ללמוד משהו מהמקרה הזה.
בעיני מה שקרה זה בערך כך.
הפועל עשתה שיקול טקטי ששווה להודות ולהתנצל ולצאת בגדר מודה ועוזב ירוחם.
בית הדין לא קנה את ההתנצלות "הכנה" (או שקנה ולכן הטיל רק הרחקה ממשחק אחד).
ואחרי שהשטיק לא הצליח לה (לטעמה כי לדעתי הצליח לה ).
הג'ננה עלתה לראש וככה מועדון הפועל הודיע בתדהמה (תדהמה לא פחות ) על העונש.
בבובה של לילה לא היו מוציאים הוגעה מצחיקה יותר.

היסטוריון של ספורט 28 באפריל 2016

הודעה

אלון 27 באפריל 2016

לאור זה שאני מכיר את התגובות שלך, האם אתה באמת מצפה לתשובה, או שזה עוד התחכמות דבילית שלך?

אודי 27 באפריל 2016

לא אחד, אבל שני פוסטים כדי לרדת על הניהול של האויבים המושבעים שלך.

עירן 27 באפריל 2016

יפה, פרנקו. המסר ברור (וגם צודק לדעתי).

היסטוריון ששל ספורט 28 באפריל 2016

יניב לאור תגובת המועדון הפוסט שלך מצחיק.
נייט אמר את הדברים הנכונים וקיבל עונש מנימליסיטי.
לא עברו כמה דקות והנהלת הפועל מצוייה תגובה הזויה שגרמה לי לבדוק שהאחד באפריל לא חזר מהר השנה.
לשון התגובה היה משהו כמו
"הנהלת הפועל מקבלת בתדהמה ( הזכיר לי את נוסח ההודעה ברצח רבין ז"ל….תדהמה זה מקום לדבריים קצת יותר רצניים )…
בקיצור הנהלת הפועל קיבלה בתדהמה את העובדה שנייט קיבל עונש לא מידתי ופרפרציונלי .
בחיית זומזום זה לא מידתי ולא פרפרציונלי ?
אז מה כן ?
כל הבומבסטיות והמהירות בה בוצעה מעידה שכל הקטע של ההודעה לא הייתה כל קבלת אשמה או "חזרה בתשובה"
אלא תקווה של " מודה ועוזב ירוחם"
לדעתי נייט אכן רוחם ולא קיבל עונש גדול יותר…אבל בעיני הפועל זה הכל השפעה תקשורתית .
נו באמת .

היסטוריון ששל ספורט 28 באפריל 2016

מוציאה תגובה
דברים

דורפן 28 באפריל 2016

נייט רובינסון מבין דבר אחד שלא ברור לספורטאים ישראלים בדרך כלל.

כשחקן מספר אחד בליגה (גם אם לתקופונת קצרה – אני מתכוון מבחינת מי שהוא בעולם הכדורסל) יש לו גם מחוייבות והוא לא עמד בה והוא התנצל.

היסטוריון ששל ספורט 28 באפריל 2016

הוא חושב אולי שהוא מספר אחד בליגה .
אפילו בהפועל תל אביב הוא לא מספר 1.
אולי התכוונת לשגריר מספר אחד או לשחקן שהצליח הכי הרבה בנ.ב.א שמשחק בליגה.
אבל הוא רחוק מאד מטופ 10 בליגה .
( דונטה סמית , מקל, וארגאס, האוול, וייט,אמינו, מונרו , דאוסן , צארלאס תומאס ,דייליני וקלייבורן לא רואים אותו ממטר ).

היסטוריון ששל ספורט 28 באפריל 2016

הוא חושב אולי שהוא מספר אחד בליגה .
אפילו בהפועל תל אביב הוא לא מספר 1.
אולי התכוונת לשגריר מספר אחד או לשחקן שהצליח הכי הרבה בנ.ב.א שמשחק בליגה.
אבל הוא רחוק מאד מטופ 10 בליגה .
( דונטה סמית , מקל, וארגאס, האוול, וייט,אמינו, מונרו , דאוסן , צארלאס תומאס ,דייליני וקלייבורן לא רואים אותו ממטר ).

היסטוריון ששל ספורט 28 באפריל 2016

סליחה עכשיו קראתי את הסוגריים

אילן 29 באפריל 2016

יפה מאד.
ואם אבוקסיס יתנצל ויאמר שהוא בא לחמם עניינים בלהט הרגע, שהוא איבד שליטה על עצמו, לא רק מול פטר בוס וראיקוביץ אלא גם מול השחקנים שלו. שפטר בוס לא עשה שום דבר שגרם לו לאבד שליטה ושדברים התבשלו אצלו בפנים וזה התפרץ החוצה –
נסלח גם לו. אנחנו לא נוטרים טינה.

Comments closed