כמה מילים על אלימות

הרצח "הספורטיבי" מתקרב

אתמול, בסיום גמר כדורעף הנשים בין כפר סבא למכבי חיפה, חיכו עשרות רבות (לפי העיתונות) מאוהדי מכבי ת"א לאוהדי מכבי חיפה.

ממה שאפשר להבין עד כה מדובר בקטטה מאורגנת שתוכננה היטב, אוהדי מכבי בכלל הגיעו כמה שעות קודם לגמר הגברים.

הקטטה האלימה הסתיימה בדקירות ו6 אוהדי מכבי חיפה פצועים באופן קל עד בינוני.

עד כה העובדות ממה שאפשר היה להבין באתרי הספורט הבוקר.

*

לקבוצות הכדורגל בארץ, בוודאי לגדולות, יש ארגוני אוהדים עם חלק מאוד אלים, בוודאי שגם להפועל (שורה שבכלל לא הייתי לכתוב אבל זה השיח),טעות לחשוב שכל אוהד "אולטראס דמיקולו" שמגיע למגרשים ושר ומקלל הוא חלק מהבעיה, הבעיה אחרת, עמוקה יותר, בכלל נמצאת במקום אחר, לא כל מי שיושב בשער מסוים, לא כל מי שבא למגרש ופורק אגרסיות הוא עבריין.

תקשורת הספורט מלווה בתרבות "הקליק בייט" מובילה כבר שנים שיח שגוי שעוטף את תופעת האלימות הפיסית יחד עם האלימות המילולית, הנהלות הליגות טועות כבר שנים שהם מנסות לפתור את הבעיה הלא נכונה, וכן גם פה הפוליטיקה מעורבת והקרבות בין המועדונים מחלחלים לשיח.

תשירו ותקללו כמה שאתם רוצים, אבל באלימות פיסית ומאורגנת צריכה לטפל המשטרה. רק המשטרה.

אני במגרשים כבר 30 שנה, תמיד קיללו וגם תמיד הייתה אלימות, אבל היום לקללות יש סוישאל מדיה שמנפחת את הסיפור ואת האלימות שעולה לא רואים בפריזמה הנכונה.

*

אנחנו קרובים מאוד לרצח של "אוהד" קבוצה מסוימת על ידי "אוהד" מקבוצה אחרת.

זה יכול לקרות בכל "קרב" בין כל אחד ממחנות הקבוצות האלימות בכל משחק, כדורגל או פינג פונג נשים.

וזה יקרה, ואין לזה שום קשר לתרבות אהדה שמחקים ארגוני אוהדים מהעולם, אין לזה קשר לקללות ולשירים, אין לזה קשר לניסיון של כל מחנה להוכיח שהצד השני גרוע יותר.

זה יכול לקרות בקבוצה שאתם מעודדים ויכול לקרות לאוהד מהקבוצה שאתם מעודדים וזה יכול לקרות בטעות לקבוצה אחרת, אבל אנחנו "הרוב השפוי", נמשיך לצקצק על כל שיר של הקבוצה השנייה, נמשיך לחפש למה "שיר האונס" גרוע כמו "שירי השואה" או אולי פחות, ברור שפחות כי "אונס זה לא כמו השואה" (שיחות רבות שהייתי חלק מהם), נקפוץ בהנאה כשהמחנה השני גם יקלל כי זה אומר שהקללות שלנו בכלל לא נוראיות ונשווה לפעמים בדייקנות בין יצירותיהם של פרחחים אדומים לפרחחים ירוקים וצהובים וצהובים שחורים.

אנחנו "הרוב השפוי" נמשיך לשחק בפיפי קקי של "מי הקבוצה הפחות גרועה" ואצל מי "ההנהלה מטפלת" בבעיה בשעה שאף אחד לא יכול לטפל בבעיה מלבד רשויות החוק.

בשעה שהבעיה בכלל לא נמצאת במקום שאנחנו חושבים שהבעיה נמצאת.

*

אפשר לבקש מהנהלה של מועדון כדורגל ישראלי, לפעמים כזה "שמנוהל" ולפעמים "סתם שכונה מאורגנת" לנסות ולטפל בשירים, בשלטים ובשיח, אפשר לבקש, נאיבי לחשוב שמישהו באמת יכול לטפל בזה, אפשר להעניש, בסדר, שיענישו.

אבל את הרצח המתקרב לא ימנעו עסקנים.

את הרצח המתקרב צריכה למנוע המשטרה.

*

ומי שמחבר בין הדברים הוא פושע בעצמו.

מפנחס גרשון ליגאל לוינשטיין
כמה מילים על חכמה בדיעבד, וסתם חוסר הבנה

104 Comments

צור שפי 9 במרץ 2017

אני לא מגובה בנתונים כאן אבל למיטב ידיעתי מספר מקרי הרצח בישראל, יחסית לגודל האוכלוסיה, איננו חריג בהשוואה לדמוקרטיות מערביות. אני כותב את זה כי את הדיון על "רצח ספורטיבי" (כלומר, רצח שבא על רקע אהדה לקבוצה או איך שלא נקרא לזה) צריך לנהל בהקשר החברתי היותר רחב שלו. הרי בעיקרון רצח כזה איננו שונה מרצח במועדון לילה, בקטטת נהגים וכו'. אני לא שווה נפש לאף אובדן חיים אבל נראה לי די ברור, טריוויאלי אפילו, שרשויות החוק אחראיות למנוע רציחות מכל הסוגים.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

יניב, זו היתממות.
אפשר (שוב) לצקצק ולנענע את הראש ולספוק כפיים ולהגיד שהם לוקחים לנו את הכדורגל, ואפשר גם לעצור לרגע ולהבין שהבעיה היא גם בנו, שמציבים קו אדום איפה שנוח.

"תשירו ותקללו כמה שאתם רוצים, אבל באלימות פיסית ומאורגנת צריכה לטפל המשטרה. רק המשטרה".

בן זונה זה טוב, שש"ל זה רע?
כשמישהו שיושב ליד הבן שלי מאחל לשחקן יריב שיקבל בלבלב שלו זה קביל?

אלימות זו אלימות, ומשעשע שאנשים שכבר 30 שנה הולכים למגרשים מתפלאים שיש הדרדרות.
כששמים את הנורמה באזור אפור, אין להתפלא שיש גליצ'ים לאזורים מסוכנים.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

נשמטה מילה לפני הלבלב. תשלימו מחלה ממארת כראות עיניכם

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

כן, זה קביל, מכוער, אבל קביל.
למנוע את זה- זה בלתי אפשרי. זו המציאות.
לפרק את החלק האלים בארגוני האולטראס זו משימה אפשרית ומשימה ראויה לכוחות החוק.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

מה? למה אי אפשר למנוע את זה? אותם אמצעים לזיהוי אלימים פיזית ישמשו לזיהוי אלימים מילולית. ככה פשוט.
נוקיע את מאחלי הסרטן ונקבע את הנורמה על משחקי כדורגל לכל המשפחה.
ככה אנשים יחשבו פעמיים לפני שהם מתדיינים בארשת חשיבות עצמית האם אונס כן ושואה לא.
עד אז, נמשיך לגלגל עיניים ונחשוב שאם היינו במשחק עם הבן ואף אחד לא נדקר אז הכל סבבה אגוזים.

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

אחלה שיחת סלון אתה מנהל פה, אבל באמת של החיים, לא רלוונטית, אי אפשר לרדוף כל קללה במשחק כדורגל, גם את אלה שאתה לא אוהב.
אפשר וצריך לרדוף את החלק האלים שהולך למשחק כדורעף עם סכינים כדי לחכות שלוש שעות לאוהדי קבוצה אחרת ולחכות להם בחניה ולתקוף אותם.
וזה ממש לא אותם אמצעים – שוב, נחמד לשיחות הסלון, כדי לטפל בחלק האלים הזה צריך לעשות עבודות בילוש, להיכנס לתוך הקבוצות האלה ולפרק אותם מבפנים.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

אתה מנסה לפתור את העניין (ולפטור אותך מדיון איתי) ב "אההה, זה לא ישים".
ואני עדיין אומר לך שזו לא שיחת סלון.
לא צריך לתבוע כל אחד שמקלל כי צריך להתחיל מהחמורים יותר. ויש.
אחרי שנעיף את הסרטנים נגיע גם לבני זונות.
זה הרבה יותר ישים ממה שאתה חושב. מצלמה בכל יציע מסדרת אותך בקלות.

אתה חושב שאתה שונה מאד מהאלימים אבל אתה לא מבין שאתה לא רחוק מהם.
אתה אחראי לשיח לא פחות מהם. הם פשוט מביעים את זה בדרך שלא מקובלת עליך כמו שאתה מביע את זה בדרך שלא מקובלת עלי. לא בכדורגל ולא בחיים.

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

אתה דוגמא טובה לבעיה שלי בנושא, קל לך להכניס אותי פנימה לדיון, אתה חושב שאתה בוחר בצד "הנאור" של הדיון.
אני שמח שלא מקובל עליך שמקללים במגרשי כדורגל ובטח לא בכבישים ובעוד מקומות.
אבל בחיים יש פרקטיקה מסוימת ולא. ממש לא. לא צריך קודם לטפל "בשירי הסרטן" ואז "להגיע לבני זונות".
ולא – "מצלמה בכל יציע" לא מסדרת אותך ולא תפתור כלום ולא תביא אף אחד לענישה רצינית.
אתה רוצה להוציא קיטור ולא יותר מזה.
והדוגמאות שאתה מביא זה בדיוק השיח שהביא אותנו למקום הזה.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

שכנעת אותי. אני הבעיה. הנסיון לנאורות זה מה שהביא אותנו עד הלום.
הקיטור שמשוחרר הוא מכיוונך בפוסט הזה, מחפש אשמים בכולם (היום זה המשטרה) בזמן שמסדר לעצמך את הג'וקר המושלם (המציאות לא תאפשר ) .
מצפה בכליון עיניים לפוסט החודשי הבא שלך המתפלא על הקטטה הבאה ו"איך לא ראו את זה בא".

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

כן, אתה דוגמא טובה לבעיה.
כן, מי שצריך לטפל באלימות מאורגנת, פיסית, אלימות שיש בה סכינים וגרזנים ומחר כלי נשק חמים זו המשטרה.רק המשטרה ורשויות החוק והם צריך לטפל בזה ולפתור את זה וזו המשימה שלהם.
כן, הניסיון לכרוך ציבור מאוד רחב שמגיע למגרשים יחד עם חלק קטן ואלים שחי תרבות של אלימות פיסית הוא חלק עצום בבעיה.
ולא, אף אחד לא מחפש את הג'וקר המושלם, אבל אתה עושה חיים קלים מאוד למי שאמור לוודא שאנשים שהולכים למשחק כדורעף יחזרו בחתיכה אחת ולא מטפל בזה.
ולא, לא מצטער, אני ישן בסדר עם חלק מהשירים הגועליים האלה ולא עם האלימות הנוראית הזאת, אז אולי אני לא בסדר בעיניך, אבל אני אחיה עם שירים מגעילים ביציעי כדורגל בארץ ובחו"ל ולא אחיה עם הרוגים ופצועים.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

אפשר לא לחיות בשלום גם עם אחד וגם עם השני.
לא חייבים לבחור צד.
זה שאני לא חי בשלום עם "קללות" (מה שהולך במגרש כבר מזמן חרג מההגדרה הזו) לא אומר שלא צריך לטפל גם באלימות הפיזית.
העובדה שהמשטרה ובתי המשפט ישנים בעמידה אינה חדשה, ולכן אתה לא
איש בשורה.

אני פשוט מנסה לטעון שיש קשר בין אלימות פיזית ומילולית, ואתה פשוט מנסה לטעון שאני הבעיה פה.

צור שפי 9 במרץ 2017

מדובר בשני דיונים נפרדים: נדמה לי שמסכימים שאלימות, כמו בכל מקום אחר, היא לטיפול המשטרה. ביחס לקללות אני מודה ששיניתי בהדרגה את עמדתי: פעם חשבתי שהן לגיטימיות/קבילות, היום אני חושב שצריך להיאבק בהן כמהלך חינוכי.

yaron 9 במרץ 2017

ולגבי מצתים וכוסות? זה נחשב באמצע?
סתם דוגמא, סכנין קיבלה רדיוס אחד עם קהל אחרי שהודתה במיוחס לקהל שלה ויונס אף הגדיל לעשות כשאמר כי במשחקים מעין אלו נגד בית”ר, שהנם משחקים טעונים, הרי שהשלכת מצתים אינה מעשה ‘דרסטי’…
רק על האמירה הזאת הייתי נותן להם שני רדיוסים בלי קהל.
מה אמר ליובין? "במכלול הדברים הרי שמדובר באירוע לא פשוט, וזאת בלשון המעטה, אשר אין לתת לו כל הנחה אותה מנסה אבו יונס לתת, עקב היותו של משחק זה טעון".
ליובין גם אמר שסכנין לא עשו דבר בכדי למצוא את המתפרעים.
וכמובן שתמיד רצוי לתבל במילים גבוהות אז הוא הוסיף: "אני מתריע, כפי שכתבתי לא פעם, כי סופו של מצב אי לחימה באותם פוריע חוק יביא בסופו של דבר את אותם פורעים לפנות כנגד ההנהלה. יש להקיא ולהילחם באותם פורעים בכל אמצעי חוקי"

בכל אמצעי חוקי ?????
כל אמצעי חוקי ואתה נותן להם רדיוס אחד עם קהל ???

דור 9 במרץ 2017

לאבטיחים..

אני לא בדיוק מבין את הטענה שלך, האם יש חוק כלשהו במדינה שאוסר על אדם לקלל (אפילו קללות נוראיות)? האם אנו מעוניינים בחוק שכזה? אני אישית לא רוצה לחיו בצפון קוריאה, ההצעה "לטפל" במקללים היא הצעה שדורשת פעולה אנטי דמוקרטית משמעותית שאני מתנגד לה נחרצות. האם אנו רוצים לחיות במדינה עם משטרה חשאית שאוסרת ביטויים נפוצים אך מכוערים? ואם כן, מי ימתח את הגבול? קצין המשטרה שיושב מול מצלמה ו"צד" מקללים? זה לא עניין של אי אפשרות ליישם, זה עניין של הצעה אנטי דמוקרטית בעליל.

yaron 9 במרץ 2017

יש חוק נגד העלבת עובדי ציבור. אפשר וצריך להתייחס לשופט כך ואפשר לטפל במקללים כמו שהיו מטפלים באוהדים האלה אם היו מקללים כך את השוטרים למשל.
יש חוק נגד גזענות וכמו שחוקרים ולפעמים גם עוצרים מעלי פוסטים גזעניים בפייסבוק אפשר גם במגרש.
העניין הוא בכלל לא האם זה ישים, זה כן.
העניין הוא סדרי עדיפויות, אני מסכים שטיפול באלימות פיזית צריך לבוא לפני טיפול במקללים.

D! כאן ועכשיו 9 במרץ 2017

מה קשור דמוקרטיה לקללות?
ואיך קשורה לכאן צפון קוריאה?

לאחל למישהו סרטן בלבלב זה ביטוי נפוץ?

דור 9 במרץ 2017

הבעיה שמרוב נאורות אתם לא רואים את חופש הביטוי, לא מבינים את משמעותו והעקרונות שלו.

יוסי מהאבטיחים 9 במרץ 2017

דור, הטענה שלי היא פשוטה והיא בטח לא לאן שלקחת אותה.
אני אישית לא אוהב קללות מכל סוג אבל לא יכול להכריח אותך לא לקלל.
מצד שני, שחקנים ושופטים באים למגרש כדי לתת לנו שואו ולא כדי לשמוע שאמא שלהם צריכה לגסוס מסרטן אבל לא למות כדי שהשופט עצמו יסבול כי הוא הוציא צהוב למגן השמאלי בדקה 60.
מכאן ועד צפוןקוריאה… נו…
שכל אחד יבחר איך הוא מחנך את הילדים שלו להוציא אגרסיות.

Lord Anthony 9 במרץ 2017

בצבא היו קוראים לזה דירדור אמצעים – החריג של היום הוא הנורמה של המחר.

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

היום נאשר ג'וינטים ומחר כולם יעשו פה סמים קשים.

עוד מתן אחד 9 במרץ 2017

מסכים עם יוסי והלורד ואני לגמרי בעד לגליזציה.
קללות הן לא סטנדרט סביר.
כן באלימות פיזית צריכה המשטרה לטפל אבל גם באלימות המילולית.
איחולי סרטן,אונס ושואה הם לא דבר דברים שצריך להשלים איתם וחלק מתפקידו של הקהל "השפוי" הוא להדיר את העשבים.

yaron 9 במרץ 2017

זה לא התפקיד של הקהל השפוי ואוהד שייקח זאת על עצמו יאבד את זכאותו לתואר שפוי ואולי עוד כמה אברים שימושיים בגופו.

Eyal 9 במרץ 2017

המשטרה לא יכולה לטפל הקללות , זה צריך להיות עונש בכלים של ההתאחדות שזה נקודות על בסיס מצטבר . הקהל הכי גרוע לוקח נקודות מהקבוצה שלו

yaron 9 במרץ 2017

לקהל הכי גרוע אין שום בעיה עם זה…

איתן 9 במרץ 2017

אוהדי כדורעף, אוהדים אינטיליגנטים,לא בבונים מפצחי גרעינים ומשליכי קליפות בננות.
איך אתה מצפה שיפתחו שם תפוזים, עם הברך? אז היו סכינים.
גם כולן היו שם במחזור

בוא לא ניסחף

אריאל גרייזס 9 במרץ 2017

קבוצות אוהדים שקובעות להפגש וללכת מכות אחרי משחק לא קשורים בשום דרך לספורט. שהמשטרה תטפל, לא בעיה שלי. מצידו שיהרגו אחד את השני, בשאיפה שיעשו את זה לפני שיתרבו

no propaganda 9 במרץ 2017

דווקא היה חבר פרלמנט רוסי שהציע להפוך את זה לספורט רשמי :)

איציק 9 במרץ 2017

לדעתי זה צריך להיות פרי-גיים. גם מוציאים אגרסיות ונינוחים במשחק וגם יש דילול קל של האוהדים האלימים.

אורן השני 9 במרץ 2017

באימפריה הרוסית יודעים הכי טוב!

dk 9 במרץ 2017

סוג של הצגה כפולה?

מתן גילור 9 במרץ 2017

לא, זה פשוט לא מה שהיה שם. לא היה שם כתב מאתרי הספורט ועמוק לתוך האירוע לא היתה משטרה.
אין פה שום קטטה מתוכננת ומתואמת ואף אחד לא קבע כלום.
יש פה ארגון עלוב, אלים וגזעני שחיכה שעות אחרי המשחק כדי להציב מארב לאוהדי מכבי.
כרגיל, בדיוק כמו בגשר בנתניה בסתיו, הם אורבים, הם מתחילים ובסוף הם אלה שנסים כמו עכברים.

סולומן וונדי 9 במרץ 2017

ונניח שאתה צודק, התל אביבים העכברים הרעים למול המכבים הזכים מהכרמל, מלחמת בני החושך בבני האור וכו כו' האם זה סותר את דבריו של יניב? לי זה מרגיש רק חיזוק של דבריו..

מתן גילור 9 במרץ 2017

אני אתעלם מהציניות וטענות איש הקש.
זה סותר את סיפור המקרה.
אם ממציאים אז עדיף כבר קבוצות מדומינות.

מתן גילור 9 במרץ 2017

למען הסר ספק – הטענות אינן ליניב אלא לאתרי הספורט שבהעדר מידע מספק פשוט ממציאים, ואנחנו, כולנו, נשענים על המידע הזה.

Ollie Williams 9 במרץ 2017

אתה בטח מרגיש מהזה גבר עכשיו נכון?
הוכחת לנו שוב וסופית שאתם הקהל הטוב בגלקסיה, אין אצלכם שום קללה שום אלימות וכל המוטות שלכם שמעולם לא נזרקים לשום מקום – כולם עשויים פיברגלאס.
חארות הם חארות בלי קשר לצבע החולצה שהם לובשים ואין לי שום כוונה להגן על אף אחד גם אם הוא לכאורה אוהד את הקבוצה שאני אוהד. אבל ההיתממות שלך קצת מביכה.

מתן גילור 9 במרץ 2017

ממש מפתיע שדווקא ממך מגיעות טענות איש הקש העלובות האלה.
חוסר היכולת שלך להתייחס למה שכתבתי ולא להכניס לי מילים למקלדת נהיה מאוס.

סחבק 9 במרץ 2017

להבנתי מתן התכוון שבניגוד למקרים בהם 2 קהלים קובעים ללכת מכות לפני אחרי משחק (אלוהים שישמור איך אנשים בוגרים מגיעים למצב הזה), הפעם (ואולי, גם הפעם) היה מדובר במארב מתוכנן של "אולטרס" שהחליטו שמולם עומדים עוד ארגון "אולטרס", ויאללה מכות, כשבפועל הם פשוט צדו אוהדים רנדומלית בנקודה בה ארבו.

אני מניח שמתן יודע שגם אצלנו יש כאלו שעונים להגדרה של חוליגנים, אבל במקרה הזה, ככה יצא, שלא באלו מדובר.

מתן גילור 9 במרץ 2017

אני אפילו לא טעון שלא היו גם חוליגנים מהצד שלנו. אפילו סביר להניח שכן, כי אולי אחרת הם לא היו פותחים במרדף אחרי הפאנטיקס. אני רק אומר שלא תאמו שום דבר. הפנאטיקס ידעו שיהיו אולטרס של מכבי או שלא – זאת אינני יודע. אבל הם בוודאות ארבו לאוהדי מכבי.

yaron 9 במרץ 2017

נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לטיפול הקל מדי, לטענתו, של המערכת בנושא האלימות בכדורגל הישראלי:
"בעוד שמוסדות השיפוט של ההתאחדות לכדורגל עושים כמיטב יכולתם להדביר את התופעה על-ידי הטלת עונשים כבדים על קבוצות, שחקנים ומאמנים, הרי
אין חולק כי הגורם העיקרי לתופעות החמורות הללו הוא קהל האוהדים", הוסיף סטרשנוב. "קהל זה אינו נתון למרותם של המוסדות השיפוטיים של ההתאחדות, והטיפול בהם נתון כל כולו בידיהם של גורמי האכיפה האזרחיים – המשטרה ובתי המשפט".
"מניסיוני הרב בתחום הספורט במדינת ישראל התרשמותי הברורה היא כי גופים אלה אינם עושים די על מנת לשרש את תופעות האלימות והגזענות ההולכות ונפוצות במקומותינו. במיוחד אמורים הדברים לגבי ענישה מקלה, לעתים עד כדי גיחוך, של בתי המשפט בעבירות מסוג זה".

Eyal 9 במרץ 2017

השיח בכל העולם הופך להיות אלים יותר ואני מסכים שכל המדיה זורקת המון דלק למדורה.
הפתרון חייב להיות בכמה רמות ולדעתי דווקא הטכנולוגיה היא זאת שצריכה לעזור לזה לקרות.
1- את הקללות במגרשים צריך לעצור דרך בונוסים (חיובי ושלילי) – הקהל החיובי מביא לקבוצה שלו עוד שתי נקודות בסוף שנה לשלילי מורידים – ברגע שזה משפיע על האליפות / ירידה של קבוצות זה גם יתן אינטרס לבעלי הקבוצות והאוהדים ביחד להרגיע את הרוחות – אין סיבה שעונשים יבואו על בעיות כלכליות של קבוצות ולא על נורמות התנהגותיות (שהיום אפשר למדוד בצורה טובה יותר).
2- צריך להוקיע את השיח הדוחה של תוכניות הספורט (בעיקר של היציע) בזה שיחייבו אותם לפני כל תוכנית לעלות קדימון שמזהיר שבתכנית הזאת מדברים בצורה אלימה ודוחה + חיוב התוכנית להופיע משעה 1 בלילה ואילך – נראה את ההורים נותנים לילדים שלהם לראות את התוכנית בלב שלם + נראה את ערוץ הספורט נותן להם להמשיך להגיד שטויות במתכונת הנוכחית שלהם.
3- המשטרה צריכה להביא עונשים במקרים קשים (אבל יחסית משנה לשנה העונשים נהיים חמורים יותר ככה ששם לפחות הם כן מבינים את עומק הבעיה).

אמרת נכון שיש רוב שפוי צריך לגרום לזה שעוצרים את ההתפתחות של הקומץ שהולך וגודל כל שנה עם האדרה שהוא מקבל כל הזמן

D! כאן ועכשיו 9 במרץ 2017

כל דבר שיוקיע את כל תוכניות הספורט בישראל מהטלויזיה והרדיו ראוי להצלחה – אמן תהיה ראש ממשלה

אנונימוס 9 במרץ 2017

כל מילה. למה יעקב שחר צריך לטפל באנשים האלה? או גולדהאר טביב, או רמי כהן, או ברקת. מדובר בחבורה של אנשים אלימים שהתלבשו על תחום הספורט כי עושה להם טוב להסתובב בצבעים ולהרגיש שהם משהו מיוחד. המשטרה צריכה לטפל בזה. במקום זה התקשורת מלבה ומקצינה וסופרת אירועי אלימות, קללות וגינויים. כאילו מיץ' גולדהאר יכול לרדת מהיציע, לתפוס אותם באוזן לאמר להם להפסיק והכל יבוא על מקומו.
מביך.

oded 9 במרץ 2017

לדעתי אתה מנתח נכון את שתי הבעיות – האלימות הפיזית המאורגנת והאלימות המילולית במגרשים, אבל לא ממש ברור לי למה אתה כורך אותם יחד

שהמשטרה ורשויות החוק יטפלו באלימות המאורגנת (בדומה לכל אלימות אחרת)
ושההתאחדות, הקבוצות והאוהדים השפויים יטפלו באלימות המילולית

בגלל שיהיה עוד מעט רצח של אוהד צריך להתעלם מהזבל שמושר ביציעים והאוירה שזה יוצר? למה?

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

להיפך, אני לא כורך, השיח כרגע הוא מאוחד, הוא צריך להתפצל.
באלימות הפיסית צריך לטפל ביד קשה – כל אחד במגרשו הוא שזה בעיקר משטרה ותקשורת.
באלימות מילולית צריך לטפל בחינוך ובפרופורציה.
אבל כרגע כל שיר אוהדים גועלי של אוהדי מכבי חיפה על בניון מקבל כותרות והתעסקות חסרות פרופורציה – ולכן השיח הוא מעוות.

oded 9 במרץ 2017

אני חושב שהשירים מקבלים פרופורציה סבירה. זה גועלי וצריך להיות מטופל
האלימות הפיזית לא מטופלת. לצערי זה לא ייחודי לתחום הזה אלא משקף אוזלת יד של מערכות אכיפת החוק נגד תחומי פשיעה רבים (במיוחד במה שנתפס על ידם כתחומים אפורים או מגזריים)

yaron 9 במרץ 2017

חשוב להדגיש שהאוהדים אינם נתונים למרות ההתאחדות ומוסדותיה.
בית הדין של ההתאחדות יכול להעניש קבוצה שהקהל שלה גזעני או אלים אבל לא יכול לטפל בשום צורה באוהדים ספציפיים.
זה לא אומר שצריך לקבל תופעות מכוערות אבל חייבים להבין שבלי התערבות רצינית של המשטרה ובתי המשפט אין סיכוי למגר את התופעה.

אלון 9 במרץ 2017

אוהדי מכבי יודעים להטיף מוסר לאוהדי הפועל כל הזמן, לספר למה הם הכי גרועים והכי אלימים והכי נוראיים. בלי לשים לב, גדל אצלם בשנים האחרונות ״קומץ״ גרוע, גזעני ואלים בצורה חריגה. הם ימשיכו להזדעזע מכל ״תתאבד״ אבל ישתתקו במקרה הזה.
וכן, מודה. זה מעצבן אותי. כי כשאוהדי הפועל עושים משהו, אז זה תופס את הכותרת הראשית בכל אתר ספורט, שבאופן אבסורדי באותה כותרת ראשית מספר שאם אלו היו אוהדים של קבוצה אחרת הוא היה כותב את זה בכותרת הראשית, ואילו עכשיו זה נדחק לשולי האתרים אם בכלל. כן, אם זה היה הפועל זה היה בכותרות, וכולם היו שואלים למה זה לא בכותרות. אבסורד שכזה.
אוהדי מכבי השפויים צריכים לגרש את הפנאטיקס וילה שעה אחת קודם. כל זמן שזה לא קורה, אין להם שום זכות להתלונן עם אוהדי הפועל והקללות הנוראיות שלהם.

אלון 9 במרץ 2017

ואפילו כאן בדה באזר, כשקרה משהו עם אוהדי הפועל אז נושא הפוסט היה אוהדי הפועל וכמה הם נוראיים (וכמה לא מדברים על זה למרות שבדיוק באותו הרגע מדברים על זה), ועכשיו נושא הפוסט הוא כללי עם עדינות וזהירות לא לדבר על קבוצה מסויימת.

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

אוהדי מכבי השפויים צריכים ללכת למגרשים, לקנות חולצות, לעודד מול הטלוווזיה ולהקניט את יריביהם ברשתות החברתיות, זה אוהד שפוי, כמוני וכמוך.
לא אוהדי מכבי השפויים צריכים לטפל בחלק האלים של ארגון האוהדים שלהם ולא כל מי שלובש חולצת פנאטיקס הוא הרוע בהתגלמותו.
וזה תקף כמובן גם הפוך.
גם הנהלת מכבי צריכה להקדיש חלק פרופורציונלאי מהתשומות שלה בטיפול בשירים ובקללות, זו הנהלה של מועדון כדורגל, לא משרד החינוך.

אלון 9 במרץ 2017

סבבה, אז שלפחות לא ידרשו מאוהדי הפועל השפויים את מה שהם דורשים. נאה דורש נאה מקיים.

יואב 9 במרץ 2017

לגמרי אלון.
לא הייתי יודע שזה קרה אם לא היו אומרים לי.
בוז ענק להם ולכל השאר. נמאס כבר.

תומר הוותיק 9 במרץ 2017

פרנקו, איך מפעילים לחץ על המשטרה לטפל בנושא? (לא שואל בציניות).

עושה רושם שברגע שהמשטרה מחליטה לטפל בבעיות כאלה, הן נפתרות (סתם משהו שעולה לי מהזכרון, תג מחיר, היה רצף של שנים של פעולות תג מחיר שלא הצליחו לתפוס ולהפלליל אותם, ברגע שהם עברו איזה שהוא רף מסויים ונהיה לחץ על המשטרה וזרועות הביטחון לטפל בהם, התחילו להביא לידי הרשעות הגשת כתבי אישום ואפילו הפעלת אמצעים שבדרך כלל מפעילים על טרוריסטים).

בהמשך לתגובה של צור, האם לא מתעסקים בזה בגלל שהמספרים הם קטנים יחסית?

נ.ב

למען הסר ספק, כל אלימות פיזית צריכה להענות בהענשה חמורה.
וברור לי לפחות שזה במגרש של המשטרה/פרקליטות ולא התאחדות/קבוצות.

ומסכים מאוד עם ההפרדה, גזענות במגרש (שמתבטאת בקללות או במדיניות) צריכה להיות מטופלת ע"י ההתאחדות/משרד הספורט והקבוצות, אך כל תופעה של אלימות פיזית (או איום באלימות פיזית) צריכה במיידית לעבור למשטרה!

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

יש הרבה אפשרויות – אבל אני אתן לך אחת – עמדה מאוחדת של בעלי הקבוצות – שייקחו משרד לוביסטים ויחסי ציבור ויעבדו בזה.
בסוף, חלק גדול פה זה עניין של מודעות.

תומר הוותיק 9 במרץ 2017

הגיוני מאוד!
האם יש דרך שאנחנו הציבור יכולים להפעיל לחץ בכדי לדרבן אותם לזה?

יניב פרנקו 9 במרץ 2017

אנחנו חיים בזמנים מעניינים, יש רשתות חברתיות, יש בלוגים, יש שיח שחורג מהמעגל הקטן שכל אחד חי בו, אני מניח שאם אנשים יעבדו בזה קצת יותר דברים יזוזו.

רועי 9 במרץ 2017

הבעיה היא בתי המשפט שלא מחמירים עם אלימות במגרשים

מתן גילור 9 במרץ 2017

אני רוצה להרחיב לגבי זה.
אוהדי מכבי רצו לנקום על החרמת מנויים של חבריהם ליציע, הדליקו אבוקות במשחק נגד עכו והשליכו אותן לדשא.
מדיניות בית הדין היתה להקל עם הקבוצה שמביאה למשטרה את פרטי האוהדים.
מכבי עשתה זאת, אבל בית הדין לא הקל עמה, כיוון שלא הגישה תביעה אזרחית נגד אותם האוהדים.
העונש שבית המשפט גזר על אותם אוהדים הוא (החזיקו חזק) הרחקה לשבועיים מהמגרש בעכו.
עזבו שהרחקה מהמגרשים הוא עונש מגוחך. שימו בצד את זה ששבועיים זה לעג לרש.
מה יש להם לחפש באצטדיון טוטו בעכו בשבועיים הקרובים?!
דה פקטו, בית המשפט לא גזר עליהם שום עונש. לא עונש קל, אלא שום עונש.

ZORK 9 במרץ 2017

אתה יודע שהליך פלילי לא נגמר יומיים אחריי האירוע, נכון? אני מניח שבית המשפט, במסגרת דיון על תנאי המעצר, הגביל את החשודים בחזרה לזירת הפשע לכאורה. זה משהו די סנטדרטי. עכשיו בינינו, רוב הסיכויים שהעמדה לדין פלילי מלא במקרה הזה, שבו לא נגרם נזק ממשי לרכוש או לשלמות הגוף של אף אחד, והעבירה הפלילית עצמה היא התנהגות די מקובלת בכל משחקי הספורט באירופה, יכול להיות שטוב שהפרקליטות פינתה את זמנו של בית המשפט לדברים חשובים יותר.
והרחקה מהמגרשים לאוהד מסור שהולך ל-90 אחוז מהמשחקים במשך שנים זה ממש לא עונש מגוחך, זאת פגיעה חמורה בשגרת החיים שלו.

אנונימוס 9 במרץ 2017

ממה שאני מבין הרחקה מהמגרשים זה קשקוש שלעיתים רחוקות נאכף ברצינות

yaron 9 במרץ 2017

מדובר על אוהד מכבי חיפה שהורחק מהמגרש בעכו!

עדי אבני 9 במרץ 2017

מסכים עם רוח הדברים, אבל חייב לסייג:
א. דווקא על רקע המקרה שקרה אתמול חייבים להגיד שאלימות בספורט הישראלי, בטח כזאת שמסתיימת בפצועים ודקורים היא נדירה, ונמוכה יותר מאשר ברוב מדינות אירופה.
ב. ברוב מקרי האלימות הקשים היה טיפול משטרתי נאות. הבעיה היא דווקא עם האלימות ה"קלה". לשם כך צריך פה, כפי שהציעה בזמנו שולמית גיא, ביצ משפט המתמחה בספורט

אבו צ'יצ'ריטה 9 במרץ 2017

מבקש רק להזכיר עניין קטן ששמו חופש הביטוי. לאחל למישהו שיקבל סרטן זה מטונף ומגעיל, כמובן, אבל אני לא בטוח שזה קריאה ישירה לאלימות. לכן, לא ראוי לאסור על כך, ולא משום שזה לא ישים או קשה לאכיפה, אלא בשל הפגיעה בזכויותיו של אותו מקלל מטונף (כן, בדיוק). זכרו שזה מדרון חלקלק – היום יאסרו על קללות, מחר על שירי עידוד לקבוצה אורחת כי זה מלבה את היצרים, ומחרתיים ייבאו את האיסור מהכדורגל מקומות אחרים ויאסרו על השמעת דעות פוליטיות בעייתיות

Oded 9 במרץ 2017

לא זה לא מדרון חלקלק
נסה לבוא לאיצטדיון בארהב ולקלל, מיד תורחק מהמקום (עכשיו יבואו כל הצדקנים ויגידו לי שבארהב אין עידוד, אז אם זה הרעיון לעידוד קללות שואה וסרטן אני מוותר עליהן מראש)
אתה גם לא תחלום לבוא להצגה או הופעה ולקלל נכון?
רוצה למחות? קבל אישור להפגנה ותמחה כמה שתרצה. למה הילדים שבאים למגרשים צריכים לשמוע את זה?

איציק 9 במרץ 2017

מה ההבדל בין האוהדים האלימים האלו (לא נכנס לגבי איזה צד רודף שלום ואיזה עצבן), לבין בחור שרצה לפוצץ לי את הפנים ברכבת רק כי ביקשתי שיצעק יותר חלש בטלפון? הרי הסיבה היחידה שלא קרה כלום זה כי הוא החליט שאחרי שיפוצץ לי את הפנים הן יהיו יפות יותר ואת זה הוא לא היה מוכן לקבל.
מה שאני מנסה לומר זה שאנחנו חברה אלימה, והמשטרה לא עושה כמעט כלום לא ברכבת, לא בפאבים ולא באירועי ספורט. כנ"ל בתי המשפט. אז כאשר יש מקום שבו יש הצטברות יתר של האינדיבידואלים האלימים זה מתפרץ חזק יותר. בעצם הסיפור שלך לא קשור לספורט. הוא תיאור מקרה פרטי של התנהגות יום יומית בחברה שלנו.

D! כאן ועכשיו 9 במרץ 2017

נכון.

ZORK 9 במרץ 2017

לרוב האנשים פה אין מושג על מה הם מדברים. אפשר להוציא מחוץ לחוק קללות במשחקי כדורגל, אבל אפשר גם להוציא אותן מחוץ לחוק בסרטים ולהכניס לכלא כל מי שיימצא אצלו עותק לא חוקי של טרנטינו. ומי שכותב על הרכות של המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט לא חווה את נחת זרועה של המערכת האלימה והמושחתת הזאת (בספורט או בכל תחום אחר).

Ollie Williams 9 במרץ 2017

אף אחד לא טען שהם חבורה של דובוני אכפת לי.
הבעיה היא שהם רכים איפה שצריך להיות קשוחים, וקשוחים-אלימים איפה שאפשר לנהוג גם ברכות.

yaron 9 במרץ 2017

בדיוק!
לכולם ברור איך המשטרה היתה מגיבה אם הקללות האלה היו מופנות כלפי השוטרים.

אלון 9 במרץ 2017

למה זה לא כותרת ראשית בכל האתרים?? לא מצליח להבין.

אמיתי 9 במרץ 2017

כי זה כלב נשך איש. זה למה

אלון 9 במרץ 2017

אפילו כאן, אם זה היה אוהדי הפועל זה היה עם פי שלוש יותר תגובות

אמיתי 9 במרץ 2017

וואלה לא יודע..העניין שזה סימפטום וקיים בהרבה
מקומות וקורה הרבה. ממש לא משנה מאיזו קבוצה
הם באו..

עמ;לק 10 במרץ 2017

זה בטח משנה בגלל שיש קבוצות מסויימות שמהן יוצאת הרעה.
נכון שלך נוח להתכסות תחת המעטה של "קטרה בכל הקבוצות" אבל לקבוצה שאותה אתה אוהד (מכבי ת"א, כך מסיק מדברית) יש גרעין לא מבוטל של חוליגנים טמבלים שלא מתביישים את אחיהם המיותרים מהפועל וביתר.

אמיתי 11 במרץ 2017

לא כתבתי בכל המקומות, ואם זה קיים גם במכבי איך זה
משנה לדיון? הקשר בין חלק גדול מהחוליגנים האלה והקבוצות
שהם כאילו אוהדים לא ממש קיים. לכן גם לא ממש משנה של
מי הם אוהדים.
נ.ב. אני אוהד הפועל

אריק האדום 9 במרץ 2017

משרד התרבות והספורט הפך להיות מקפצה פוטנציאלית וכלי ניגוח בכל מיני גורמים שלא מתאימים למי שיושב על הכיסא.
מ 2009 במשרד הספורט יושבת דמות כוחנית מתלהמת ואגרסיבית (לבנת>רגב). לא הלכתי עוש אחורה מתנצל.
אותה דמות עושה רושם יצאה ממערכונים על אותן תכניות ספורט כוחניות מתלהמות ואגרסיביות.
ביצה ותרנגולת.
כל עוד שאין משילות בתחום לא פלא שהוא פרוץ ופעור.
במדינה עם שר/ת ספורט ראוייה יציע העיתונות לא שורדת שתי תכניות.
אז כן… אנחנו חראות אלימים. אבל אין כאן מבוגר אחראי. בטח שלא המשטרה.
צריך כאן משרד ספורט חזק. עם משטרה משלו ובית משפט יעודיי וחופף.
עם חקיקה מדוייקת וביצוע תקיף אפשר לפרק את זה באפס זמן.
ולהשקיע במקביל בחינוך.
אפשר לחייב ארגוני אוהדים בהתאגדות מסודרת. עם תקנות ורוגלציה. ליגליזציה ופיקוח של החוליגניזם.
להגדיר מה מותר ומה אסור.
לא בשמיים. רק דורש יצירתיות והשקעה.
טוב… אולי זה כן בשמיים

תל אביבי כזה מגניבי 9 במרץ 2017

אוהדים מקללים אחד את השני אחרי משחק ליד המשטרה. כל עוד אין תקיפה פיזית, הם לא יקומו מהאופנוע.

במבי 9 במרץ 2017

רק להבהיר:
לא מדובר במפגש מתוכנן אלא במארב מתוכנן
מתוך עשרות ארגונים ולפחות 30-40 מפגשים אלימים בשנה, יש שני ארגונים בלבד שרווח בהם השימוש בנשק קר: עכברי ת"א ולה-בבוניה
עוד כמה נקודות דימיון "מפתיעות":
בשניהם הארגונים מסוכסכים עם ההנהלה
בשניהם פושה אידיאולוגיה כהניסטית יהודונאצית
שניהם מעדיפים להתקיף מן המארב ולא לקבוע מפגשים פנים אל פנים
בשניהם ברגע שעומדים מולם הם בורחים חזרה למחילות כמו הערסים הפחדנים והטיפשים שהם…
לזרוק את כל ארגוני האוהדים – אפילו רק את ה"אלימים" שבהם ללא הבדלה בין סוגי האלימות – לאותו הסל, זה בעצם לזרוק לפח גם את כל הצבע של תרבות האהדה וכל האווירה שהיא זו שמלכתחילה מושכת את רובנו לאהדת ספורט.

הקוד החברתי במפגשים מהסוג הזה בדרך כלל ברור לכל המשתתפים, מי שמעורב זה רק מי שרוצה להיות מעורב, ובגדול כל מה שקורה בהסכמה בין שני מבוגרים (כולל אלימות מאורגנת) הוא לא עניין של אף אחד אחר.

הבעייה מתחילה כשמעוותים את הערכים של התרבות הזאת. ולשם בהחלט יש למשטרה מקום להיכנס.
אבל יש הבדל משמעותי בין קרב מאורגן של 20 על 20 בידיים וברגליים ובין מארב מתוכנן של 15 על ילדה בת 16 (ביטר) או של עשרות חמושים בסכינים מול עשרות לא חמושים (המקרה הנל)

אסף the kop 9 במרץ 2017

אתה אשכרה מאמין לשטויות שכתבת ?

אלון 10 במרץ 2017

מר אובססי ״דה קופ״
הרי אם זה היה אוהדי הפועל המקלדת שלך לא היתה מפסיקה לעבוד

אסף the kop 11 במרץ 2017

אלון, אתה בסה"כ עוד חנון שתומך בחוליגניות בכדי להרגיש גבר.
לה פמיליסט בתחפושת של אינטלקטואל.

במבי 11 במרץ 2017

אתה חנון שתומך ברצח עם בשביל להרגיש גבר

אסף the kop 11 במרץ 2017

כמה שאתה אידיוט
גם חקיין וגם אידיוט

עמ;לק 10 במרץ 2017

מה בדיוק לא נכון במה שהוא כתב?
ומדוע כל כך קשה לך לגנות את החלק האלים והברברי בקהל שלכם?

אלון 12 במרץ 2017

מתי לא גיניתי אותו?

אלון 12 במרץ 2017

בינתיים אני רואה הרבה מאוד אוהדי מכבי לא מגנים כי "הם בכלל לא אוהדי מכבי ואל תקראו להם כאלה".
איך הם דורשים מאוהדי הפועל? תכירו בחלאות שיש לכם וטפלו בהם.

אריק האדום 9 במרץ 2017

הידע שלך מחשיד… אם אני שוטר אני מתחיל בזימון שלך לחקירה… מציע לך הסכם של עד מדינה ומשתמש בך כחפרפרת.

אמיתי 9 במרץ 2017

עזוב. אתם בטוחים שמשטרה ובית משפט ייפתרו את זה
ואתם טועים. זו תרבות בעייתית שלא נרתעת משוטרים
ומעצרים. זה פאלטה בחינוך בבית ובחברה בה הם גדלו.
רק משם זה יכול להיפתר

במבי 9 במרץ 2017

הידע של המשטרה יותר טוב משלי – הפרצופים והשמות ידועים להם, פשוט אין להם יותר מדי מה לעשות חוץ מאמצעים קיצוניים כמו מעצרי מנע – דברים ששום שופט לא יאשר.

אסף לא מפתיע אותי שאתה לא מאמין, נאצים בדרך כלל מצטיינים בעיקר בהתכחשות לנאציזם של הדומים להם

אריאל 9 במרץ 2017

אידיוט גזען. פוסט על חוליגנים והנה בא אחד לייב.

עמ;לק 10 במרץ 2017

לא תישא את שם הגזענות לשווא.
או במילים אחרות, מומלץ לך לחזור לכתה א'.

איתן 11 במרץ 2017

במבי אתה חוליגן חולה נפש עם תעודות-זה למה אתה לא מזדהה בשם אמיתי,שהרשויות לא יחזירו אותך לבידוד

מפגש מאורגן בהסכמה של קבוצות…תגיד לי אתה חלק מכת גייז(מחילה מהגייז) אפלה או מועדון סאדו מאזו-יש לכם מילת קוד כדי להפסיק מלפוצץ מישהו במכות עד שנשפח לו המוח החוצה?
חוץ מהאין כדורגל הישראלי,התנאים,והעושק שבמשחק כדורגל -אתם הסיבה למה עשרות אלפי אנשים לא מגיעים למשחקים, ובטח שלא מתייחסים לכדורגל כמשחק לכל המשפחה כמו בארה"ב אלא מפגש בין הפועל אל קעידה לבין מכבי דאעש— אה אבל יש הסכמה מראש אז בלי טילים ועריפת ראשים.

תרבות אוהדים כזו תדחוף אותה עמוק לארון החשוך והפרימיטיבי של המוח שלך והחוליגנים החברים שלך.

איתן 11 במרץ 2017

נשפך

במבי 11 במרץ 2017

השוואה לגמרי במקום – אין שום דבר לא בסדר בלהיות הומו או בלהיות בקטע של סאדו. אין שום דבר לא בסדר בלארגן ולהשתתף במפגש אלים בהנחה שהכללים ברורים לכל המשתתפים ושכולם בגירים שנתנו את הסכמתם.
ועובדה שלמרות שיש עשרות מפגשים בשנה, אף מוח לא נשפך ואם יש משהו רציני זה כי הערסים המטומטמים מהפמיליה או הפנאטיקס אורבים לקבוצות אחרות עם נשק קר.

לקבוצה שלי יש ממוצע קהל של 20+ אלף למשחק, ככה שהתירוץ של "הקהל לא בא בגללכם" לא בדיוק עובד עלי…

במבי 11 במרץ 2017

ואני שמח מאוד שתרבות האהדה פה שונה משל ארה"ב

איתן 11 במרץ 2017

לכו תקבעו ללכת מכות בחולות אשקלון, או איזה מעלה חור תחת בשטחים,ולא במגרש הכדורגל או במתחמים הסובבים אותו.
יש לי הרגשה שהכדורגל הוא מסווה לפעילות שלכם-לך תתנדב במשמר הגבול,תירשם לקורס לחימה משולבת,לפחות תעשה משהו מועיל בלהוציא את האגרסיות הפרימיטיביות שלך.

חוליגן-במקום 20 אלף יכל להיות 30 אלף, אבל גם בגללכם משפחות ואוהדים נורמטיבים נשארים בבית,ורק המיץ של הזבל כמוכם מגיע למגרשים.

אנשים מגיעים למגרש כדורגל מוציאים את כל הדברים הכי מגעילים שלהם החוצה,כאילו זה נו מנ'ס לנד- מה רוצה אב בין אם לא לקחת את הבן שלו לראות משחק כדורגל ברוגע,בלי אלימות—זה למה אני מקנא בוידאו שהעלה ערן לוי מגרמניה.
אנחנו מחנכים פה דור של בבונים פנאטיים צמאי דם.

במבי 11 במרץ 2017

כי האלימות שהמשטרה מפעילה תמיד מוצדקת!!!
מצחיק שאתה מדבר על גרמניה – הסצינה שם גדולה ואלימה פי 10 לפחות, אבל קל לדבר שטויות בלי שום ידע והבנה
וזה בסדר, אל תבוא, כנראה שנסתדר בלעדייך

איתן 12 במרץ 2017

לא ענית למה שרשמתי עשית ספין העברת לנושא אחר כמו גרמניה ועירבת את המשטרה בלי קשר-משטרה תפקידה לשמור על הסדר ולא להיות הבייביסיטר של אנשים בוגרים אינפנטילים בשכלם שהולכים מכות בהסכמה במקומות ציבוריים…
אולי גם תזכיר את הכדורגל ברומניה בתקופה של צ'אוצ'סקו,מה הקשר???

מה זה קשור,אתם רוצים ללכת מכות תעשו את זה במקום מבודד תוציאו אחד לשני את הנשמה בלי לערב את הסובבים(בארהב קיים כזה דבר: פלוני פייטס), ובלי שכספי מיסים שגם אני משלם ילכו לעלויות אבטחה ושיטור בגלל בבונים כמוכם…אלימות זה יצר פרימיטיבי,סתכל בנשיונל גי'או שחיות משתמשות באלימות,בני האדם יש להם פה…כמו גם שאלה אחרת מה קורה עם אב ובנו שנכלאים ל50 איש שלכם שהולכים מכות מסביב לאצטדיון? האם האב לא יעשה כל שביכולתו כדי להגן על בנו ועלול לאבד את העשתונות.

איזה חינוך אתה מעביר לדור הצעיר: תהיה בבון פנאטי שהולך מכות בהסכמה ומקלל עם תיקים במשטרה עם הפרות סדר-למה,תעשה הפגנות באמצע הלילה בשכונה של בעל הקבוצה,תאיים על אישת,בנותיו והשחקנים…ובסוף גם תיבכה: "המשטרה באה לחפש אותנו"…. ובעצם זה חלק מתרבות הספורט שאתם רוצים ליצור כאן שלא היתה מפותחת לפני שנות ה2000 כאשר לה בבוניה מככבת.

כן תשתמש בכינוי מפוברק ותשנה אותו לאחר שאתה כותב דברי הבל וזבל, זה הרי כמו ניתוח פלסטי והחלפת זהות,וזה בדיוק כמו שאתם שמים מסכות וצעיפים על הפנים כאשר אתם שורפים כסאות באצטדיונים והורסים כלי רכב שחונים בחוץ.
אז אני לא אקח צד בכדורגל ואשאר בבית , כאשר חוליגנים מנסים להרוס את הכדורגל התרבות והאווירה של המשחק,אפשר להתרפק ולקנא בעבר כי העתיד עם קבוצות חוליגנים כמוכם נראה קודר במיוחד.

duncan 10 במרץ 2017

קורא את זה ויודע שעשיתי נכון שאני כבר לא גר בישראל (אני ציוני אבל לעולם לא אבין את האלימות והגסות שיש בכל פינה בישראל)

איתן 11 במרץ 2017

עשית בשכל…ביבי ראש ממשלה כושל בכל התחומים שמוליך אותנו לאבדון… כמו שציינתי בעבר.וכולם סוגדים לו כמו מלך,עכשיו לאחר פרשיות האלפים, מתחילים להבין שהמלך הוא ערום…ויש ריח חזק של שחיתות באוויר עם ארומת בחירות קרובות…כן כן עדיין מי שעוד לא רואה את האמת יביא עוד פייק סטטיסטיקס

Ollie Williams 12 במרץ 2017

לא שהכל פה מזהיר – ממש לא – אבל בנושא האלימות בספורט תקיפות מסוג זה קורות וקרו גם במקומות הרבה יותר נוחים ומתקדמים, ובמדינות כדורגל יותר מתוקנות מאיתנו.

מכביסט אדום 11 במרץ 2017

מדהים שזה קרה דווקא בכדורעף נשים. מישהו יכול להסביר לי את זה?

נ.ב
תוך כדי כתיבת התגובה הבנתי שזה תחום שמושך הרבה גברים חרמנ*ם…

במבי 11 במרץ 2017

אוהדי מכבי חיפה בכדורגל הגיעו העונה לרבים מהמשחקים בכדורעף נשים. אוהדי מכבי ת"א בכדורגל שארבו לאוהדי מכבי חיפה בכלל לא הגיעו למשחק הכדורעף אלא הגיעו במטרה הבלעדית של לארוב

יוסי מהאבטיחים 12 במרץ 2017

מה הטעם בלארוב כמטרה בלעדית?
זה לא קצת מעקר את המארב אם כל תכליתו היא לארוב?

במבי 12 במרץ 2017

מצחיק

Comments closed