יומן פירוק – חלק מי יודע כמה

עייפות

 

הדבר הכי טוב ואופטימי שאני יכול להגיד כרגע, שמחר בערב תהיה הכרעה. ואין שמח ממני שהיא מגיעה.

אני יודע לזקק כרגע רק 2 תובנות :

הראשונה : בכל המסע הארוך הזה עד הפירוק ובוודאי מרגע הפירוק וכל הדיונים סביבו הבנתי דבר אחד בסיסי על עצמי בהקשר שלי ושל המועדון, אני אוהד, שום דבר לא יפגע באהדה שלי ובקשר שלי למועדון, אני לא כזה אטום לסבל שגרמה ההתנהלות להרבה אנשים ואני גם לא קונה את כל מי שמבקש לראות את המועדון ברגע שפל שלו רק מטיעונים זכים וטהורים, זה לא משנה, אני אוהד, אני הפועל, אני לא רוצה שהקבוצה תינזק, הלוואי שנישאר בליגה.

השנייה : אני עייף ומותש, אם נרד, אז נרד, אני יודע שזה לא סוף העולם, אני רוצה כבר להתחיל לשחק בראש משחקי מנג'ר, לבנות קבוצה, לפנטז על הרכש, אם זה אומר לעשות את זה בליגה הלאומית, גם טוב, שחררו אותי כבר מהעונה הזו, תנו לי את הקיץ, את המלפפונים, את ההתרגשות מעונה חדשה ומה שהיא חופנת.

 

יאללה די, מחר, זה נגמר.

הנראטיב: לברון ג'יימס
שבתרבות - בין התיאוריה לפרקטיקה

97 Comments

עדי אבני 12 במאי 2017

מצטער על האובר-דרמטיות שלי, אבל מה שעברתי בשבת שעברה הזכיר לי יותר מהכל את היום שהודיעו לי שאחי חולה בסרטן. סוג של תעוקה לבבית ונפילת אסימון שלקח לי יומיים להתאושש ממנה, לתדהמתה של בת זוגי, שלא ממש הבינה איך אפשר להתרגש כל כך מכדורגל.
וכמו עם אחי, כך גם הפעם: כשאחי נפטר מהסרטן שלו, כבר עברתי ביני לביני את כל השלבים האפשריים, וקיבלתי את המוות בסוג של השלמה ושלוות נפש. כך (באלף אלפי הבדלות) גם הפעם. עם הירידה השלמתי כבר, וקיבלתי עליי את ההשלכות שלה. להיות מופתע אהיה רק אם לא נרד.
התעוקה כבר מאחוריי

אריק י. 12 במאי 2017

לא אחי, לא. אמנם זהו כאב פרטי ואישי שהוא רק שלך אבל אנא ממך, גמני איבדתי את אמא שלי צעירה ויפה מהמחלה הארורה הזאת. בבקשה אל תערב טרגדיות ספורטיביות עם הדבר הנורא מכל של לאבד את היקר לנו מכל – ועוד בדרך כל כך אכזרית, כבדה וקשה.

אופיר 14 במאי 2017

הרגתם אותי שניכם… שלא תדעו עוד צער.

ר.בקצה 14 במאי 2017

יפה אמרת.
עדי, בחייאת…

איציק 12 במאי 2017

עם כל הצער שבעניין, יש לי הרגשה מאד חזקה שהכוכבים יסתדרו כך שמישהי אחרת תרד על חשבונכם. נפגש שנה הבאה שוב בליגת העל…

יניב פרנקו 12 במאי 2017

הלוואי

ישי 12 במאי 2017

גם אוהדי הפועל כותבים מכתב לכבוד קדושת הרבי מלובביץ' מלך המשיח או רק השחקנים?

יניב פרנקו 12 במאי 2017

הגברתי את קצב אכילת השרצים לאחר "המכתב"

איציק 12 במאי 2017

על איזה מכתב מדובר?

איציק 12 במאי 2017

תודה, מזעזע, מביש, רק על זה מגיע להם שירדו.
זה ביזוי הדת בצורה שאף חילוני לא היה מעלה על דעתו לעשות.

Amir A 12 במאי 2017

אני מניח שזו הסיבה שהאוהדים הגיעו לאימון היום והרביצו לשחקנים ולבעלים של הפועל…

איציק 12 במאי 2017

הם לא היו אמורים לעשות זאת בתחילת העונה?

ישי 12 במאי 2017

אבל תגיד לי אתה, כל שחקני הפועל כל כך מטומטמים? אין שם אפילו נורמלי אחד? הרי בין דתיים כמעט אף אחד לא היה מסכים לחתום על מכתב לרבי מלך המשיח (חוץ מהמשיחיסטים עצמם).

איציק 12 במאי 2017

ענית לבד על השאלה, והתשובה בכלל לא מפתיעה.

אסף the kop 12 במאי 2017

המלובביץ אוהד אשקלון.
מה, לא ידעתם ?

עדי אבני 12 במאי 2017

האתאיזם שלי מכעיס גם את החילוניים ביותר משותפיי ליציע, כי הוא כולל גם ביטול של פרות קדושות כמו "נאחס" ו"לא אומרים יש לפני הגול"

אדם 12 במאי 2017

לאתאיזם אין שום קשר לנאחס. ולא אומרים יש לפני הגול.

יניב פרנקו 12 במאי 2017

נאחס בניגוד לאמונה דתית זו תורה מוכחת.

אדם 12 במאי 2017

גם בשכונה כשאומרים יש לפני הגול הכדור פוגע באבן או גבשושית ומקפץ לו החוצה

איציק 12 במאי 2017

בקיצור, מה שאתה אומר שאין לך אמונות תפלות כי זה מביא מזל רע.
סבבה

מתן גילור 12 במאי 2017

יפה איציק. גנבתי לפייסבוק.

איציק 12 במאי 2017

בכבוד :-)

dk 12 במאי 2017

סבתא שלי הייתה אומרת את זה :)

ישי 12 במאי 2017

לכן תהיתי אם זה לא מעצבן את האוהדים ברמות, אם הם לא רואים את זה כפגיעה מהותית ברוח הקבוצה וכאלה

אדם 12 במאי 2017

בוודאי שזה מעצבן אבל זה ממש לא מפתיע

dk 12 במאי 2017

ממש מפתיע אותי שאורן זריף לא ניסה להתערב ולהציע את עזרתו למען הישארות הקבוצה.

דודיק 12 במאי 2017

כמי שמלווה את הפועל באש ובמים מאז האליפות של 1956, אני בוש ונכלם במכתב ומצטרף לאיחולי הירידה של איציק – יש דברים שצריך להרגם כשהם עוד קטנים…

גיא זהר 12 במאי 2017

מילא לבקש עזרה מאדם מת, הבחור שמתיימר לתקשר איתו ובזכותו גליל זכו באליפות ב93, מה איתו?

איתמר 12 במאי 2017

הדבר הכי טוב שיכול לקרות להפועל זו החלטה של כל השחקנים לא להופיע למשחק מחר בעקבות אלימות האוהדים באימון הבוקר.
זה יהיה מהלך ראוי לתחילת תהליך התיקון שהמועדון הזה כה זקוק לו הן מבחינה מקצועית-ניהולית והן מבחינת יחסי מועדון-אוהדים.
עדיף לרדת ליגה עם הצהרה ברורה שנחצה הבוקר קו אדום שאסור לעבור עליו לסדר היום.

ישי 12 במאי 2017

ואז נראה אם המשיח יכול לנצח גם בלי שחקנים

דן 12 במאי 2017

ואת זה אתה מצפה משחקנים שחתמו על מכתב לזצקוללה"ה ?
אתה ממש לא בכיוון.

אדם 13 במאי 2017

אני לא מצליח להבין איך ירידת ליגה תתרום לזה? בשביל להילחם בפורעי החוק האלו צריך בעל בית חזק ואמיץ ואין שום סיכוי שיהיה כזה כשנרד ליגה.

אורי 12 במאי 2017

פעם הבאה שאתה עייף, לך מגרש, תרביץ לשחקנים. שמעתי שזה מעורר

אסף the kop 12 במאי 2017

האוהדים שלכם עברו לשלב הכאת שחקני קבוצתם.
עוד שלב באבולוציה העזתית שלכם… אהה אבל לה פמיליה הם הבבונים…

שהישות הזאת תרד כבר ליגה.
היא לא תחסר לאף אחד.

צ בסדום 12 במאי 2017

צודק!
99% מאוהדי הפועל מוציאים שם רע לכל השאר

עדי אבני 12 במאי 2017

"אני לא כזה אטום לסבל שגרמה ההתנהלות להרבה אנשים ואני גם לא קונה את כל מי שמבקש לראות את המועדון ברגע שפל שלו רק מטיעונים זכים וטהורים". מ.ש.ל

miranda vera cruz de la hoya cardenal 12 במאי 2017

צריך יס"מ גם באימונים !
:-)

ישי 12 במאי 2017

"שחררו אותי" אתה לא צריך לבקש מאתנו. אולי מאלה שהספינו עם ויצמן יער, או מאלה שהתלוננו על שופט שלא הוציא אדום לשחקן שלכם, או מאלה שהרביצו לשחקנים (האמת שלא הבנתי מה עמותת האוהדים כל כך הזדעקה, הרי לזהבי מותר להרביץ ועל טביב מותר לאיים אז מה פתאום חדש).
בקיצור, שחררו אתם אותנו.

נפתלי חד העין 12 במאי 2017

חדי העין יוכלו להבחין באבולוציה של האלימות בקרב הגרעין הקשה של אוהדי הפועל תל אביב (לא מעט פעמים בעידודו ואף השתתפותו של הקהל הרחב) מאז עונת הקיזוז, היינו המאבק בטביב.
מקריאות מבחילות באולמות הכדורסל והתגרויות בלתי פוסקות בשחקנים, דרך הבובה לשוער מכבי תל אביב בכדורגל, ריסוס צלבי קרס, תקרית האוהד אדהם שביטה, הקריאות הדוחות בדקת הזיכרון לאהובה תומר מול מכבי חיפה.. ואז הגיע טביב.לא משנה הסיבה למאבק בו, שם כבר החל הטשטוש בין האוהדים למועדוןו

נפתלי חד העין 12 במאי 2017

המשך – שם כבר החל הטשטוש בין האוהדים למועדון, עם הפגנות מתחת לבית מול אישה וילדות קטנות, הכל אגב כשהיריב לבמבי לא מגנה ולא פוצה פה. פה חדי העין הבחינו שאמנם האוהדים חושבים שהם ההנהלה, אך ההנהלה מתנהגת כאחרון האוהדים. המשיך בהעלמת עין ואולי עידוד שקט של ההנהלה מאלימות מילולית של האוהדיםבכדורסל. המשך בדרבי בו מילאו את המגרש במוטות כמו חניתות, המשחק בו פרץ פואד למגרש ללא גינוי מההנהלה, ועוד כמה משחקי דרבי בהם שחקני הפועל נהגו בברוטאליות כלפי שחקני מכבי תל אביב.
ההנהלה והאוהדים התמזגו בכזו סינרגיה, שמה שקרה כבר לא מפתיע ואף אחד לא מתפלא.
נראה דווקא שההנהלה היא זו שמבריאה קודם כשהאחים ניסהוב מביאים עמם התנהגות מעט יותר שפויה, אך כמו במקרה על התלונה במשטרה על שמועות על הטיית המשחק בין אשקלון לבני יהודה, המדובר בפרובוקטורים ולא יותר מזה.
כולי תקווה שהפועל תל אביב תרד ליגה, תתפרק ותיבנה מחדש כקבוצה נטולת אלימות, כי בסיס האוהדים הוא רחב, והיסטוריה יש, והישגים יש, וזכות קיום בטוח יש, אך לא במתכונת הנוכחית

אסף the kop 12 במאי 2017

ואל תשכחו את התקרית עם אבוקסיס, כאשר מהשק הסמלים הסדרתי היה לבוש אדום ונפגע מחזיז שהשליכו החוליגנים של הקבוצה שלו.
התגובה שלו והתייחסות המועדון לתקרית הייתה הדוגמא הספורטיבית ל snowballing.

אסף the kop 12 במאי 2017

מנשק

עפיף אבו מוך 13 במאי 2017

אזהרת טרול (מסריח)

אסף the kop 13 במאי 2017

זהירות
מוכ-טה על המדרכה

yaron 12 במאי 2017

יניב,
מחזור אחרון, משחק גורלי, זה לא תלוי בכם אבל ניצחון ויש סיכוי שתישארו בליגה והשחקנים שלכם חוטפים מכות ואבנים באימון המסכם…
אתה לא חושב שיש כאן משהו הרבה יותר חולה מכבירי, פירוק, מינוס 9 ?

יניב פרנקו 12 במאי 2017

לא באמת.
היישות שנקראת הפועל תא זה ארגון שעבר פשיטת רגל והוא ארגון חלש כרגע. ובארגון חלש הכל הרבה יותר כאוטי ומגעיל.
אולטראס ואלימות קיימים בכל מועדון אבל בסיטואציה הזו הכל צף.

גיא זהר 12 במאי 2017

אני מכיר מועדון שלפחות עשרות מאוהדיו קיללו את שחקן קבוצתם בגלל שהוא לא מהדת הנכונה לטעמם. האם הוא חולה?

אסף the kop 12 במאי 2017

לאציו ?

יניב פרנקו 12 במאי 2017

וחלק אחר מאוהדיו דקרו במארב מתוכנן אוהדים של קבוצה אחרת, חלק אחר שר שירי אונס ויש עוד רשימה…

מעיין אוהד מכבי 12 במאי 2017

קלאסי הפועל במיטב הלהיטים, כולל "הגמל לא רואה את דבשתו", "אצל אחרים זה יותר גרוע" ו"בואו נטמון ראשנו בחול ונפנה אצבעות מאשימות בלי לשאול".

גיא זהר 12 במאי 2017

מעיין, אני לא אוהד הפועל. יתרה מכך, מבין הרבה מהאנטגוניזם כנגד חלק מאוהדי הפועל, אבל לא זה שכמה עשרות אוהדי הפועל תקפו את השחקנים מעיד על הרקבון (זה שהאימון לא סגור ושהאוהדים חדרו לשטח שאמור להיות סטרילי בהחלט בעייתי). חלקים גרועים יש לכל קהל ואין אף קבוצה שפועלת נגדם עד הסוף (בטח לא טביב גונב הדעת). הקהל של הפועל בטח לא יותר טוב (כמו שאלי חלק מהם חושבים) וגם לא יותר רע. הריקבון של המועדון הזה מתבטא בכל כך הרבה דברים אחרים.

אסף the kop 12 במאי 2017

בשיקטאש ?

ברק׳ס 13 במאי 2017

מה הקשר גיא? לדחוף את מכבי לכל דיון. מעייף

Lord Anthony 13 במאי 2017

מכבי הוא עדין המועדון הגדול ביותר בארץ, וכזה שכל הקבוצות האחרות מודדות את עצמן לפיו.
לטוב ולרע.

ברק׳ס 13 במאי 2017

אז כמה עשרות או מאות בודדים של הדבילים אוהדי מכבי מציבים את הרף?

Lord Anthony 13 במאי 2017

לא, אבל העובדה שהם קיימים בקהל של מכבי מספקת לכולם תירוץ נוח.
נקודת הייחוס תמיד היתה מכבי תל אביב, כולם מודדים את עצמם לא ביחס למה שהם היו רוצים להשיג אלא ביחס למכבי תל אביב.

יואב 13 במאי 2017

לורד,
כשאתה צודק אתה צודק(:

מעיין אוהד מכבי 12 במאי 2017

אני עדיין לא מאמין שתרדו, אבל אם כן, זאת לבטח מירידות הליגה המוצדקות שראיתי.

בעניין אחר – אתה (ואוהדי הפועל רבים וטובים אחרים) טומן ראשך בחול בכל הנוגע לאולטראס הפועל.
מדובר בקומץ האלים ביותר בקרב אוהדי הכדורגל, ובעיקר, הקומץ בעל ההשפעה (או נטול הריסון) הכי גבוהה. הם מתנהלים כאילו הם הבעלים הכל יכולים של הפועל (ושל הכדורגל הישראלי), ועד שלא יהיה ניסיון אמיתי של ההנהלה (כולל רמי כהן, שממשיך לגבות בשתיקתו ובמעשיו מאחורי הקלעים) שלכם ושל הקהל הרחב שלכם, אתם תמשיכו לסבול.

אגב, כדי לחסוך את התגובות הפבלוביות שלך ושל אוהדים אחרים על כמה מכבי גזענים וכמה בית"ר נוראיים ועוד, אבהיר שיש בכל קהל גורמים שהתנהגותם פסולה ודוחה בעיניי, וטוב היה לכולנו אם היו מטפלים בה במישור הפלילי. עם זאת, בהפועל הגורמים האלה תמיד מקבלים הנחה (מהתקשורת, מההנהלה שלכם ומהקהל הרחב).
אפשר לראות שבמכבי (ואפילו טביב בבית"ר) מנסים לנקוט צעדים כדי למגר או לצמצם את הגזענות והאלימות, לרבות התגייסות של הקהל הרחב נגד התופעות הפסולות האלה. לא זוכר מתי בפעם האחרונה דיברתי עם אוהד הפועל (שהולך למשחקים) והוא גינה בפה מלא, בלי הסתייגויות, התנהגות אלימה של הקומץ שלכם. לא זוכר מתי דיברתי עם אוהד הפועל שלא הסביר בשלל תירוצים כמה ולמה אי אפשר להוקיע לגמרי.

אגב 2, עסקאות על חשבון קבוצות אחרות (נתניה), מוסר תשלומים לא קיים, תלונות וטרוניות על קבוצות אחרות ועוד – כל אלו דוגמאות לתפיסה של "אני ואפסי עוד" לפיה לכם מותר הכל ולא באמת איכפת לכם מדברים אחרים ("פועלי כל העולם התאחדו" זה במקסימום סיסמה ריקה מתוכן על שלט ביציע שלכם).
בנקודה מסוימת, היעדר הסולידריות הזאת עם טובת הכדורגל הישראלי והקהל בארץ, חוזרת להכות בכם כמו בומרנג.

יואב 12 במאי 2017

מעיין,
מדוייק כמו תמיד.
אני רק אף פעם לא הבנתי מאיפה היומרה שלהם… הרי לא מדובר במועדון הכדורגל הטוב בישראל. אפילו לא בתל אביב.
ואם השחצנות של אוהדי מכבי דוחה אותי לא מעט, את שלהם אני בכלל לא מתחיל להבין.
וכשהייתי בתיכון והפועל היתה דומיננטית(שנות השמונים), זה היה אחרת לגמרי. לא מבין מה השתנה מאז, זה לא שהמועדון הישגי יותר.

מעיין אוהד מכבי 12 במאי 2017

מילא השחצנות, אבל הזלזול והבוז כלפי קהלים אחרים כאשר שלהם נוהג בצורה גרועה יותר (או לכל הפחות גרועה באותה מידה).
חוסר מסוגלות מרהיב לעניין הסתכלות במראה.

יניב פרנקו 12 במאי 2017

במבחן העובדות. לא מצאתי עדיין את ההבדל בין התנהגות הקהל בהפועל למכבי. זה שיש יותר מגיבים ויותר קולניים גם פה וגם ברשתות חברתיות. לא משנה את העובדות.
הפועל בשנים רעות מאוד ועדיין אם משווים את המקרים החריגים. את כמות ההעמדות לדין. את האלימות הפיסית למכבי לדוגמא. הבדל גדול אין.
אם מסתכלים על ההתנהגות של מכבי כקהל בשנים הקשות משריפת הפחים בקרית שלום אחרי כל הפסד. הכאות עיתונאים. החולצות השחורות ועוד ועוד.

מעיין אוהד מכבי 12 במאי 2017

כתבתי תגובה ארוכה שמפרטת כמה מבחן העובדות שלך הוא הכל מלבד עובדתי, ואז קלטתי שזה בעצם לשחק בדיוק לידיים שלך ושל אוהדי הפועל.
אתם אלופי העולם בלהסיט את הדיון מהחלק שלכם (כקהל וכמועדון). מתקנים את כל העולם כתנאי מקדים לביקורת עליכם.

פעם בחיים שלכם תגנו אלימות בצורה חד-משמעית, באופן גורף, בלי אבל, בלי להגיד בצורה פבלובית שקהלים אחרים גרועים יותר (או גרועים באותה מידה, שגם זאת התקדמות עבורכם).
פעם בחיים שלכם תודו שההנהלה שלכם לא עושה כלום נגד האלימות (וכן, זה כולל גם את ההנהלה של הבייבי מהכדורסל, שאני במו עיניי ראיתי חברי הנהלה שרים שירי שואה וגם נוקטים באלימות פיזית, וכן, גם את עצימת העיניים של רמי כהן ודומיו ש"מטפלים בבית" אבל רצים להתראיין לתקשורת כל זמן שזה נוגע לקבוצות אחרות).
פעם בחיים שלכם תכירו בכך שתסמונת בת היענה שלכם רק מוסיפה שמן למדורה העונה לשם אולטראס הפועל (שזה הרבה יותר מקומץ אבל אני נותן לכם ליהנות מחמת הספק, וזה אף על פי שבניגוד ללה פמיליה ובניגוד לכל ארגוני האוהדים של מכבי לדורותיהם, הם אשכרה חלק מניהול קבוצה לאור השפעתם על הכדורסל, ונהנים מהשפעה גדולה יותר על הכדורגל ממה שארגונים של מכבי ובית"ר אי פעם חלמו עליה).
זה גדול עליכם. אני אומר את זה גם לחברי (שחלקם אפילו חברים טובים) שהם אוהדי הפועל.
אתם לעולם, אבל לעולם, לא מביטים במראה.
אולי, אם הייתם מביטים, הייתם מבינים שאת הטירוף שהתחלתם (עוד לפני טביב אבל ביתר שאת מאז טביב), אתם לא תעצרו עד שיהיה מאוחר מדי. בינתיים, ומודה, חרף העובדה שאינני מאלה שנוהגים לשמוח לאיד (אני מכביסט חזיר שמתעניין רק בתארים צהובים), אני שמח מאוד שמתחיל להיות מאוחר מדי למועדון שלכם.

אגב, היחידים שמודים בכל מה שכתבתי למעלה הם אנשים שדרכו בבלומפילד בפעם האחרונה לפני עשור. כל אוהד רציני שלכם מגיב באותה הצורה.

מאחר שהנטייה הפבלובית שלך תגרום לך להתעלם מכל מה שכתבתי, הנה התגובה המקורית שלי:
במבחן העובדות או במבחן העובדות האלטרנטיביות?
לא זכור לי אי פעם שתקפו שחקנים שלנו. גם בתקופת שריפת הפחים בקרית שלום (אגב, זה היה בשנות ה-90, הרבה לפני עידן הארגונים) המחאה הייתה כנגד היכולת.
לגבי החולצות השחורות? זאת הייתה מחאה לא אלימה (עודדנו רק במשחקי חוץ וישבנו בשקט במשחקי בית), שהיו לה סיבות רבות (מוזמן לקרוא את המסמך של שני העמודים שאני וחבריי לארגון השחקן ה-12, לשעבר, חילקנו לכל מי שהגיע לבלומפילד במחזור הפתיחה באותה העונה).

לא זכור לי שמכבי או בית"ר חיללו קברים, או ציירו צלבי קרס, או השחיתו את השירותים והקירות בשער 5 (גם כאשר ישבנו שם), לא זכור לי שהקהל של מכבי ירה פצצת תאורה שגרמה לפגיעה חמורה באוהד הקבוצה (אדהם שביטה), לא זכור לי שזרקנו רימון על שחקן שעבר ליריבה שלנו, לא זכור לי שאוהד של מכבי אי פעם ירד לכר הדשא ותקף שחקן של היריבה, לא זכור לי שהמחאה של הקהל נגד הבעלים שלנו (שאגב, אכלנו איתו חרא, ובניגוד לטביב, לא זכינו איתו בדאבל) גלשה לפסים אלימים והרשימה של הפועל טובה וארוכה.

אגב, כדי למצוא השתוללות בסדר הגודל של מה שהפועל עשו (כללל השערים ללא יוצא מהכלל) בסיום הדרבי ששבר את הבצורת שלנו לפני כמה (מהפנדל של עטר), צריך ללכת עד לשנת 2000 ולמשחק מול מכבי חיפה שרובנו זוכרים אותו כטראומה, ושבעקבותיו קם השחקן ה-12 כדי לשפר את המצב ביציעים.

אתה יכול לדבר מהיום עד מחר על עובדות, אבל למעט אלימות מילולית (שוב, אדגיש, כי אני, בניגוד לאוהדי הפועל, מסוגל להוקיע ולגנות אלימות כשהיא באה מטעם מיעוט בקרב הקהל שלנו – גזענות ואלימות מילולית היא רעה חולה בקרב כל הקהלים, כולל בקרב המיעוט הקולני במכבי), הקהל של הפועל הוא האלים ביותר בליגה.

אדם 13 במאי 2017

מעיין, בחייאת רבאק, כמעט רצחתם אוהדי מכבי חיפה, על מה אתה מדבר. חיכיתם באמבוש לאוהדי הפועל ורגתם את האוטובוס באבנים. להשחיט מקומות כל המשוגעים מכל המועדונים עושים.

יניב פרנקו 13 במאי 2017

אדם. הם זרקו אבנים על האוטובוס של באר שבע לפני חודשיים ותקפו בלינץ אוהד באר שבע "שהסתנן" ליציע שלהם, אוהדי שלהם נסעו לסכנין ושדדו תחנת דלק והשחיתו רכוש בזמן שאחרים זרקו מוטות למגרש. וזה וכל זה. בטווח הזמן של אירוע אמבוש שהסתיים בדקירות סכין של 6 אוהדי מכבי חיפה.
הם הקבוצה עם הכי הרבה הרשעות והעמדות לדין.
יש להם עונש של סגירת יציעים במשחקי אופא הבאים כי גם שם שמעו את הקריאות הגזעניות שלהם משחק אחר משחק ושם פחות מתרשמים מההצגות.
הפנטיקס של מכבי זה ארגון אלים שאף אחד שם לא משתלט עליו ושורפים במאמץ הזה סכומי כסף ניכרים.
וזה קורה כשהם מצליחים ספורטיבית.
כי את ארגון הפשע האלים שפעל בזמן לוני ונמני כולם מדחיקים.

שלו 12 במאי 2017

ראשית לא מאמין שהפועל תרד.
לא רואה איך אשקלון מנצחת, כן ק"ש היא לא קבוצה אבל אשקלון לא מסוגלת לשים גול.
שנית רוצה להתייחס להורדת הנקודות של הפועל (ויודע שזה לא נרמז כאן אפילו, אבל ביותר מדי פורומים של ספורט זה נאמר שאם לא היו מורידים להפועל את הנקודות היא לא הייתה יורדת)
אז ככה, יכול להיות שאם לא היו מורידים להפועל נקודות היא הייתה מרגישה בטוחה בעצמה, ומחזיקה סגל אפילו יותר חלש. כמו כן איך שאני מבין את זה, הורדת תשע הנקודות היא הצהרה שהקבוצה תברה נקודות בזכות שחקנים שלא באמת היה לה כסף להחזיק, ולכן מקזזים את הנקודות כדי לחזור לפייר פלי.
התנאי הזה היה ידוע לכולם ולכן נראה לי יחסית הוגן.
והוא התחלת ההבראה של הופעל.
אם וכאשר תשאר, היא תתחיל את העונה הבאה מאפס (כנראה עם החור לחוב של אופ"א, אבל באמת זה לא נראה לי פטאלי בליגת העל) עם ס
תקציב סביר לקבותה כמו הפועל היא יכולה לשרוד בליגת העל, אח"כ לבנות את עצמה לאט לאט.
קודם באיזון כלכלי והחזר חובות ואחר-כך גם הישגית.

אורי 12 במאי 2017

קבוצה שצברה נקודות בזכות שחקנים שלא באמת היה לה כסף להחזיק הייתי צריכה לאבד את כל הנקודות האלו, לא 9 מהם

שלו 12 במאי 2017

מוסרית אולי, אבל זה החוק.

יוסי מהאבטיחים 13 במאי 2017

ומה שהחוק לא פותר, הקארמה משלימה.
האמת, אני בטוח שאיפשהו בקיץ תצליחו להוכיח שמי שירדה ליגה זו כבירי אחזקות או ניסנוב השקעות או תאומים רכישות, והמועדון עצמו יישאר.

שלו 13 במאי 2017

אולי הם יצליחו (לא תצליחו).
אני רחוק מאהדת הפועל מרחק מזרח ממערב.

צור שפי 12 במאי 2017

הגועל נפש שובר כל פעם שיאים חדשים. כשנראה שנמוך יותר כבר אי אפשר לרדת בא אירוע כמו היום ומוכיח שלתהום הזו כנראה אין תחתית. הכל כזה חרא (תסלחו לי), האלימות, הפניה הגרוטסקית ללובביטש, אשכרה אין גבול לבושות. אני כבר לא יכול להגיב, כמוך יניב, ״הלוואי״ כשמישהו כותב שלא נרד, מנסה לזקק תחושה מתוך כל הסחי הזה ונראה לי שעדיף שנרד. גם אני אוהד בלי תנאים אבל הסיכוי היחיד ששוב תהיה פה פעם קבוצה שנהנה ממנה טמון כנראה בצורך לרדת קודם. ברור שחלק ממני ישמח אם ה״נס״ יקרה אבל זו תהיה שמחה של טיפש, החלק הרציונלי אצלי יודע שאסור לנו להינצל.

אדם 13 במאי 2017

אני באמת מנסה להבין איך ירידת ליגה תצליח. במצב הזה יהיה פחות קהל, לאלימים יהיה יותר כח וההנהלה תהיה יותר חלשה (כנראה). איך זה יתרום למועדון? במקרה של פירוק וליגה ג' אני יכול להבין.

צור שפי 13 במאי 2017

מעבר לעובדה שצריך לרדת ליגה מהפן המוסרי של העניין (ולצערי אני מסכים עם מעיין בהרבה מהדברים שכתב) צריך לרדת ליגה כדי להפחית את הלחץ ולהתחיל תהליך הבראה שפוי. השאלה על תפקיד האלימים בקבוצה תלויה רק בהנהלה. צריך קצת אומץ ועמוד שידרה כדי לסלק אותם. יהיו אולי קצת פחות מינויים אבל התחושה שלי שלא משמעותית הרבה פחות.

אדם 13 במאי 2017

אתה באמת מאמין שלא יהיה לחץ היסטרי לעלות ליגה? ומהפן המוסרי, מה אשקלון טובים מאיתנו?
אני במשך כל העונה בכלל חשבתי שצריך להגיע פירוק ואז באמת להתחיל מחדש אבל זה מסובך בהרבה. לדעתי כל מה שירידת ליגה תעשה זה תביא אושר להמוני שונאים (שמנסים לתת כל מיני הצדקות מוסריות לשנאה שלהם) ותו לא. ובגלל שהמוני שונאים יחגגו מה שיקרה זה שאותם אלימים ישאבו יותר כח ואמונה בצדקת דרכם ורק יתחזקו ויהיו אלימים יותר וכשיחזרו לליגת העל לא ישתנה שום דבר אלא רק יהיה יותר גרוע. כל זה בהנחה שלא יגיע בעלים חזק ושפוי, שזו לדעתי הנחה די סבירה.

מעיין אוהד מכבי 13 במאי 2017

צור שפי – קול שפוי ושקול. תודה לך.

נפתלי חד העין 14 במאי 2017

צור שפוי?

אדם 13 במאי 2017

לכל אוהדי מכבי שטוענים שאנחנו "לא מסוגלים להסתכל במראה" או שאנחנו אומרים "אצל אחרים זה יותר גרוע" וזמירות אחרות. אז לא, אצל אחרים זה לא יותר גרוע, זה אותו דבר. כשאתם באים ומשטחים כל מיני טיעונים ילדותיים של כל מה שהאולטראס עשו ואז מתרצים בזה את העובדה שירידת הליגה מוצדקת אתם מכריחים את התגובה של "אנחנו לא שונים מאף אחד" כמו שיניב ציין עם כמה דוגמאות אחרות. ואז באות התגובות המגוחכות שאנחנו לא מסוגלים להסתכל מראה.
נאמרה כן טענה אחת נכונה ועצובה, האולטראס שלנו הם הארגון הכי משפיע (לרעה) שיש היום, כנראה ביחד עם לה פמיליה. זה בהחלט לא הופך אותו ליותר אלים מהקיצוניים האחרים שיש בחלק השני של העיר, בירושלים, חיפה וב"ש (שאני מבין שכבר שכחו שהם מסוגלים לרגום באבנים כל דבר).

בקיצור, להצדיק את הירידה של הפועל בגלל אלימות האוהדים זה עלוב וחסר הגינות (יש מספיק סיבות אחרות אבל משום מה לאף אחד לא מפריע שאשקלון תשאר). אז שחררו.

מעיין אוהד מכבי 13 במאי 2017

למען הסר ספק, אבהיר שני דברים:
1. אכן טענתי שאינכם מסוגלים להתסכל במראה. מדוע? כי בכל פעם שמתרחש אירוע כזה אצלכם (וכן, חלק מהאירועים שמניתי התרחשו אך ורק אצלכם), התגובה הפבלובית שלכם היא להתייחס קודם כל לקהלים אחרים, כאילו זה פוטר אתכם מאחריות.
לעומת זאת, אצלנו (לפחות בקרב הרוב המוחץ של אוהדי מכבי), התגובה היא גינוי, הסבר מה אנחנו (כמועדון וכקהל) עושים כדי להפסיק את זה וכמעט אף פעם לא התייחסות לקהלים אחרים.
גם עכשיו, בהודעה שלך, לא גינית את שלל האירועים האלימים בהם היו מעורבים המועדון והקהל שאתה תומך בו, אלא השלמת איתם "כי זה קורה אצל כולם".

2. מגיע לכם לרדת ליגה כי אתם מתנהלים כאילו כולם חייבים לכם משהו.
מגיע לכם לרדת ליגה כי הלנתם שכר.
מגיע לכם לרדת ליגה כי רכשתם שחקנים שהשאירו אתכם בליגה בעונה שעברה ולא שילמתם עליהם.
מגיע לכם לרדת ליגה כי הייתם מעורבים באירועים אלימים שאין להם אח ורע בליגה (ויצאתם מהם ללא עונש כמובן).
מגיע לכם לרדת ליגה כי המשכתם להאמין לכבירי גם כשלכל בר דעת מחוץ להפועל היה ברור שהגירעון שלכם לא ריאלי.
מגיע לכם לרדת ליגה כי לא נקטתם בפעולות כדי להפסיק את הטירוף (של כבירי וביציעים).
מגיע לכם לרדת ליגה כי עשיתם כל דבר אפשרי כדי לנצל את התקנון ואת דיני הפירוקים כדי לזכות ביתרון לא הוגן על היריבות שלכם בתחתית (וזאת העונה השנייה ברציפות שזה קורה).
מגיע לכם לרדת ליגה בגלל קהל אלים שהיצירתיות שלו מתבטאת בפגיעה באחרים ובשירים נוראיים (ולא, זה שזה מתקיים גם אצל קהלים אחרים לא הופך את זה לפחות גרוע) ובגלל חוסר המוכנות שלכם לגנות אותם, להוקיע אותם ולצאת נגדם באופן חד משמעי.
מגיע לכם לרדת ליגה כי אף אוהד כדורגל בישראל לא מזדהה איתכם.
מגיע לכם לרדת ליגה כי אתם מתיימרים לייצג את הפועלים ועקרונות סוציאליסטיים אבל למעשה הייצוג היחיד של עקרונות אלו היה בדמות ניצול אנשים.
מגיע לכם לרדת ליגה כי ההתנהלות והניהול שלכם לא היו יכולים לשרוד חודשיים באף מועדון אחר.
מגיע לכם לרדת ליגה כי גירשתם את טביב בשביל הבטחות שווא.
מגיע לכם לרדת ליגה כי כל הבעלים "האוהדים" ששיבחתם והיללתם רק הרסו וחירבו את המועדון שלכם עוד יותר.
מגיע לכם לרדת ליגה כי זה אפילו כבר לא מרגש לנצח אתכם בדרבי.
מגיע לכם לרדת ליגה כי רצתם לתקשורת להתלונן על מועדונים אחרים בזמן שאצלכם התרחשו דברים חמורים יותר.
מגיע לכם לרדת ליגה כי בן רייכרט (תן לזה לשקוע).
מגיע לכם לרדת ליגה כי פגעתם בכדורגל הישראלי, במישרין ובעקיפין, לטווח הקצר ולטווח הארוך.

מגיע לכם. פשוט מגיע לכם.
אף על פי כן, אני עדיין לא מאמין שזה יקרה.

מעיין אוהד מכבי 13 במאי 2017

נ.ב.
התגובה שלך רק מחזקת טענתי בדבר הגמל שאינו רואה את דבשתו.

אדם 13 במאי 2017

התגובה היחידה לדבר הזה היא שתהיה בריא בן אדם. זה בעיקר נשמע לי שאתה צריך שנרד ליגה כדי לחזור קצת לשפיות.

מעיין אוהד מכבי 13 במאי 2017

אני מאוד בריא. פשוט יש דברים שבאמת מוציאים אותי משלוותי. בעיקר כשמכניסים לי מילים לפה ומעוותים את דבריי.

איציק 13 במאי 2017

מילא הייתה כותב תגובה כזו לאוהדי באר-שבע, אבל מה לגמל ולתל-אביבים?

שלו 13 במאי 2017

פאנל מאוזן ומדהים בעריץ הספורט:
אסי דומב
עומר בוקסמבוים
מוטי פשכצקי
מפרשים את ההכנות לשבת הגורלית.
אין יותר אובייקטיבי מזה.
עיתונות ראויה.

ניינר / ווריור 13 במאי 2017

פני הפאנל כפני הערוץ העלוב הזה

איתן 14 במאי 2017

+55
ערוץ בזיון,היה טוב אם כבר היה נסגר יחד עם ערוץ 1,לא חושב שיש עוד ערוץ שמעודד לשיח אלים כמו ערוץ הספורט ויציע העיתונות שלהם,זה מיץ זבל מרוכז

בורדו פאפי 14 במאי 2017

לטובת המתקשים (שלא צפו בפאנל):
מה לא מאוזן בפאנל הזה ?
אסי דומב אמנם שיחק בהפועל ת"א אבל גדל בנתניה וזכה לתהילה בבית"ר.
בוקסנבוים שיחק בהפועל ר"ג ובמכבי חיפה ופשכצקי ככל הידוע לי אוהד של הפועל פ"ת או משהו איזוטרי כזה.
לטובת מי הפאנל הזה מוטה , לא הבנתי ?

אורי 14 במאי 2017

מלבד זה שכל ה4 שם ציפו שהפועל תשאר אתמול, שום דבר לא היה מוטה

שלו 14 במאי 2017

הצופה ההדיוט,
יכול היה להבין איך כ"ס ואשקלון עולות עם משקולות של טון על הרגלים,
והפועל מעצם היותה הפועל כבר מובילה 2-0 על רעננה.
אסי דומב אומנם זכה לתהילה בבית"ר אבל לא רק, הוא היה שחקן משמעותי מאוד בהפועל וזכה שם להרבה תהילה.
בוקסמבוים הופך למנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל.
ובאופן כללי גם השידור של עמיחי שפיגלר היה ממש פרו הפועל.
אחרי שנים שאוהדי הפועל בצדק פסלו את שידורי ערוץ 1 זצ"ל בגלל עודף אהדה למכבי סל,
שזלג ממשחקים בינלאומיים לזירה המקומית.
פתאום היא הפכה למאמי הלאומית, כאילו כפר-סבא ואשקלון הן אויבות העם (וגם רעננה).
זה לא פייר אפילו עבור אוהדי הפועל,שאני מניח מעדיפים סיקור מאוזן.
הבאתם אנשים שמזוהים עם הפועל, יפה מצאו גם כאלה שמזוהים עם היריבות.
לא מצאתם, תמצאו משהו שישחק את התפקיד "פרקליטו של השטן".
בסוף מי שעשה אתזה היה עמרי אפק, שיותר מכל הערוץ היה סוג של "עיתונאי".
למרות שגם לי צרם האגרסיביות שבה תקף את ניסנוב רגע אחרי שירד ליגה.
כן היה ראוי שמשהו ייתן רקע, לאגרסיביות הזאת.
האם זה אישי, של אפק.
או רגשות אוהדים כנים.

אורי 13 במאי 2017

יייייייייייייייייייייייששששששששששששששששששששששששש

ברקוביץ 14 במאי 2017

היית בכיכר?

איציק 14 במאי 2017

אנשים יצאו לכיכר לשמוח בגלל שהפועל תל-אביב ירדה ליגה?

אחד העם 14 במאי 2017

מציע לא לתת במה לשוליים הסהרוריים.
לא לשמחים לאיד בראש חוצות ולא לאלו המתנכלים לשחקנים שמייצגים אותם.

צור שפי 14 במאי 2017

שעת המקקים היוצאים מהחורים.

היסטוריה לעניים 13 במאי 2017

סוף טוב

צור שפי 13 במאי 2017

ערב עצוב אבל הצפוי והצודק קרה. לא הגיע לנו להישאר.

היסטוריון של ספורט 14 במאי 2017

כל הכבוד לרעננה שמסתמנת כקבוצה הספורטיבית בישראל .
בעצם לא כל הכבוד ככה זה צריך להיות .

ירידת הפועל מהמוצדקות .
קורצקי לדעתי עשה עבודה סבירה למרות כל ההתלהמות של התקשורת ואוהדי הפועל.
כמובן שאני שמח על הירידה כי אני שונא את הפועל ואני שונא את הפועל בגלל ההתנהלות והזלזול בכל דבר שזז כפי שהיטיבו לבטות לפניי.
מילה טובה בכל זאת לניסנוב הבעלים ( אחד מהם ).
עד היום לא ראיתי אותו אלא רק קראתי פה ושם.
היום ראיתי אותו מתראיין רגע אחרי הירידה בצורה שפויה ומרשימה עם לקיחת אחריות שלו ובעיקר של כל מי שהיה לפניו ( ובצדק ).
נראה שסוף סוף הגיע המועדון לידיים שפויות ומי יודע אולי אם יצליח להחזיר את כולם לשפיות ובעיקר את הקהל …אז גם אחד כמוני יתגעגע לקבוצה בליגת העל.
( איני שונא הפועל אוטומטית השנאה שלי היא נטו פונקציה של התנהלות קלוקלת ווביזוי הסמלים שלהם עצמם ).

צור שפי 14 במאי 2017

כמו שכתבתי כאן, הירידה מוצדקת אבל אני לא מסכים אתך על איכות עבודתו של קורצקי. הוא רחוק מלהיות האחראי הראשי אבל עשה המון טעויות.

Comments closed