מארץ' מאדנס!!

מצחיק, כשפתחתי את הבלוג הזה בקיץ המחשבה שלי היתה שסוף סוף יהיה לי את המקום לכתוב את מה שאני רוצה, כולל כדורסל מכללות שאני כל כך אוהב. בצורה אירונית משהו, לא יצא לי לכתוב עליו כלום כל השנה, פשוט מקוצר זמן. אם לפני שלוש או ארבע שנים הייתי כותב לוואלה סיכומים שבועיים ואז לא היתה לי ברירה אלא להכנס לדיווחים על מרבית המשחקים, להכיר את השמות, לקרוא פרשנויות, הרי שהשנה הזמן היה קצר מדי והדבר היחיד כמעט שיצא לי זה לראות משחקים תוך כדי ריצה בחדר כושר.

אבל בחודש האחרון הגברתי טיפה את האינטנסיביות ולכבוד הטורניר שנפתח מחר, הנה כמה נקודות על העונה שחלפה ועל הטורניר המתקרב (טיפים לבראקט, אם אתם רוצים):

– מייקל וילבון (מ-PTI) כתב אתמול טור נכון מאוד לדעתי על כך שהטורניר השנה הולך להיות עם רמה אחת הנמוכות שזכורות אי פעם ואני מאוד מסכים איתו. כשמסתכלים על הקבוצות שהולכות לשחק בטורניר, קשה מאוד למצוא קבוצה שאתה יכול להגיד בוודאות שהיא טובה מכל השאר, הרמה מאוד בינונית (וויסקונסין שמדורגת 4 קלעה 33 נגד פן סטייט רק לפני שבוע) ויש מעט מאוד סטארים אמיתיים. כן, יש ג'ימר פרידט וקאמבה ווקר, אבל קשה באמת להשוות אותם לדוראנט, ג'ון וול, בלייק גריפין או דריק רוז שהיו הכוכבים הבולטים בשנים האחרונות. בעוד הארבעה הללו נבחרו בבחירות הראשונות בדראפט (נתעלם מגרג אודן לשניה), הרי שהשחקנים המובילים השנה יגידו תודה אם לא יימצאו את עצמם באירופה בעוד שלוש שנים. קשה לי להגיד אם מדובר בפשוט שנה רעה או שהכדורסל האמריקאי נמצא בדעיכה בגלל חוסר היכולת שלו לגדל שחקנים טובים.

– יכול להיות שאנחנו חוזים בתיאוריית יואינג שוב? שימו לב להצלחה של נוטרדם אחרי העזיבה של לוק הארנגודי ושל פרדו אחרי הפציעה של האמל. יהיה מעניין אם הם יוכלו להמשיך את המומנטום לתוך הטורניר

– גם דיוק הצליחה להתאושש בצורה יפה מהפציעה של ג'ון אירווינג (שכמו שוילבון ציין, די מדהים שבחור שלא שיחק יותר מחצי עונה הוא זה שאמור להבחר ראשון בדראפט) ולטעמי הם המועמדים מספר אחד לקחת את הטורניר. הקבוצות הבכירות בבראקט שלהם – אם זה יוקון או סן דייגו סטייט פשוט לא מספיק טובות כדי לעצור אותה. דווקא טקסס נראית כמו הקבוצה הכי מסוכנת לבלו דווילז (עם מפגש אפשרי בסוויט סיקסטין) אבל מה אני אגיד לכם – רק אידיוט ייסמוך על ריק בארנס כשהכסף על השולחן

– אם אתם רוצים עצה אחת חשובה לקראת הטורניר, אז הנה היא – לעולם, אבל לעולם, אל תסמוך על קבוצת פאק 10. מדובר באחת מהשנים הכי חלשות לחטיבה הזאת שאני זוכר, וגם אם תאיימו אליי עם אקדח לרקה אני לא אצליח להזכר בשם של שחקן אחד טוב שמשחק שם. איפה זה ואיפה הימים של אריזונה הגדולה או UCLA עם קווין לאב, אפללו, ווסטברוק וכל שאר החבר'ה.

– ועכשיו לצד השני של המטבע – הביג איסט, שהכניס לא פחות מ-11 קבוצות לטורניר. אז הנה הבעיה שלי – הביג איסט בפני עצמו הוא חטיבה חזקה מאוד אבל כשמסתכלים בפנים קשה למצוא קבוצה שבאמת קופצת לעיניים כאחת ששווה אליפות. פיטסבורג? לא עברו את העילית-8 מאז שג'ימי דיקסון התחיל לאמן אותם ובכלל לא מרגישים כמו קבוצה אלופה. נוטרדם? לא יודע, חסר לי שם משהו. יוקון? תלויים מדי בקמבה ווקר ויום בינוני שלהם יגמור להם את הטורניר. היחידים שמשום מה נותנים לי הרגשה שהם יכולים ללכת עד הפיינל פור הם דווקא לואיוויל, אבל גם זה מוטל בספק. בקיצור, קבלו הימור מספר אחד – האלופה לא תבוא מהביג איסט.

– ועוד משהו קטן – זוכרים איך כל שנה אחרי שני הסיבובים הראשונים מגלים שהחטיבה ששלחה הכי הרבה קבוצות לטורניר פתאום נשארת עם שתיים-שלוש נציגות בסוויט סיקסטין וכולם מדברים על "האם החטיבה הזאת היתה אוברייטד?". ובכן, אין סיבה שזה לא יקרה גם השנה – כל אותן קבוצות מדורגות נמוך – וילנובה, מרקט, בטח ג'ורג'טאון – השמרו לכם.

– סוסים שחורים אפשריים – מישיגן סטייט, טנסי, קנטקי – כולם עם מאמנים מנוסים בטורניר. אם הייתי צריך להמר, הייתי אומר שקנטקי היא האופציה הכי מענינת להגיע רחוק.

– סוסים שחורים שלא שמעתם עליהם – יוטה סטייט, קסוויר, ואם אתם ממש מחפשים הפתעה גדולה – אוקלנד על טקסס עשויה להיות כזאת. זאת קבוצה מנוסה, עם שחקן מעולה (קית' בנסון). קבוצה מענינת נוספת – ריצ'מונד, שניצחה שבעה משחקים רצוף ולקחה את טורניר ה-A10.

– הימור על אלופה? ובכן, לדעתי זה יהיה בין דיוק לקנזס. משום מה, הג'ייהוקס לא מקבלים מספיק כבוד על השנה האחרונה שלהם – שנה שבה הם הפסידו רק שני משחקים, להזכירכם, ולדעתי הם אמורים לנצח את הצד שלהם בבראקט. דיוק? שחקנים ותיקים, מאמן שכבר לקח אליפות או שתיים, גו-טו-גאי כמו נולאן סמית' – מה צריך יותר? וזה בדיוק למה אני בוחר אותם לקחת את האליפות.

מה הולך פה?!
געגועי לפאב פייב

No Comments

ברק 16 במרץ 2011

ויתרת לגמרי על אוהיו סטייט?

אריאל גרייזס 16 במרץ 2011

תשמע, מצד אחד כשאני מסתכל על הבראקט אני באמת לא יודע מה לעשות. כל קבוצה שם יכולה לנצח כל קבוצה.
מצד שני, הביג 10 השנה זה ערימת גללים, למרות שהם קיבלו איזה 200 נציגויות – רמת הכדורסל שם פשוט נמוכה. מספיק לראות את המשחק בין פן סטייט לויסקונסין כדי להבין את זה.
לכן, לנצח את הביג 10 לא כל כך מרשים אותי. נוסיף על זה שהשחקן המוביל שלהם, שהוא אחלה שחקן (סלינג'ר) אבל רק פרשמן, די מפחיד אותי. יש להם בדרך את קנטקי, נורת' קרולינה/סירקיוז – אני לא רואה אותם עוברים את זה

ברק 16 במרץ 2011

זה כמו טייגר וודס (של פעם) אתה אומר שהסיכוי שהוא ינצח הוא קטן, מצד שני לאף אחד אחר אין סיכוי יותר טוב.

אלון 16 במרץ 2011

כוכב דיוק הפצוע זה קיירי אירווינג ולא ג'ון והוא כנראה חוזר לטורניר.
הפאק 10 הכניסו 4 קבוצות שזה פי 2 ממה שנכנס שנה שעברה וטוב שלוושינגטון יש שחקן שנקרא אייזיה תומאס ככה שכל אחד מכיר לפחות שחקן אחד בחטיבה. דרק ווליאמס מאריזונה הוא השם היחיד שצריך לזכור מהחטיבה.
הביג איסט הוא מאד עמוק אבל חוץ מפיטסבורג אין שם אף קבוצה מפחידה. הם יכולים להתגאות בעומק אבל צריך לזכור שצפון קרוליינה הופיעה ב20 שנה האחרונות ביותר פיינל פור מכל קבוצות הביג איסט ביחד והיא אפילו לא הקבוצה המובילה ב acc.
אני לא מסכים לגבי האמל, אם הוא לא נפצע אז פרדו היו הקבוצה הטובה ביותר השנה. הוא הסיבה שג'ונסון ומור חזרו לעוד עונה.
אוהיו סטייט למרות סלינג'ר היא קבוצה שתלויה בשלשות, קרוליינה לא יודעת להגן על השלוש ולכן היא לא תהיה הקבוצה שתעיף את אוהיו סטייט.
צריך לשים לב לקנזס סטייט, פולן בכושר טוב וזה אומר שהוא ברמה של נולאן סמית, פרדט וקמבה ווקר.

אריאל גרייזס 16 במרץ 2011

הפכתי אותו לסופר, מה קרה? ודרך אגב, לא יודע כמה זה טוב שהוא חוזר לטורניר, האמת. דברים כאלו בדרך כלל הורגים את המרקם הקבוצתי.
לגבי פרדו, באמת קשה לדעת. לפעמים העדרות של שחקן עוזרת לקבוצה כי היא לא מתמקדת בלייצר לו מצבים אלא משחקת יותר קבוצתי.
לגבי הביג איסט – דווקא פיטסבורג לא נראית לי ממש מפחידה. מצד שני, היא קיבלה בראקט פשוט קל. אם כבר קבוצה מפחידה בביג איסט, אולי סירקיוז.
קנזס סטייט היא קבוצה שלא הייתי סומך עליה בגרוש. אני בקלות יכול לראות אותה מפסידה ליוטה סטייט.
אתה צודק לגבי אוהיו סטייט, אבל לא בדיוק – הם יעופו על ידי קנטקי.
מה, אף מילה על הבחירה בדיוק?

אלון 16 במרץ 2011

זה קצת מלחיץ אותי ששונאי דיוק הישראלים והאמריקאים (במיוחד דאג גוטליב אתמול ב espn) מהמרים על דיוק. עוד מעט גם אובמה יצטרף לחגיגה ויספר סיפורים על רג'י לאב.
לגבע אירווינג, ששבסקי אמר שהוא יעלה מהספסל ויהיה מוגבל בדקות, בטח בהתחלה, ככה שצריך לראות. כל עוד ס'ת קארי יעלה בחמישיה ויקבל ביטחון זה יהיה בסדר.
פרדו היתה קבוצה של 3 כוכבים בלי אגו שהגיעו לאוניברסיטה באותה שנה, ראו את זה שנה שעברה עד הפציעה הראשונה שלו לפני הטורניר. שתי הפציעות של האמל הפכו קבוצה מצויינת לקבוצה טובה וחבל. פרדו זרקו אתמול את הבן של בארלו שהיה במכבי.
פיטסבורג טובים עם בראקט נוח (פלורידה , byu), לפעמים לא צריך יותר מזה בשביל להגיע לפיינל פור (ראה דיוק של שנה שעברה).
מסכים לגבי קנזס סטייט, הם יכולים לעוף בסיבוב הראשון וגם להגיע לפיינל פור. אותי כלום לא יפתיע.

גיל 16 במרץ 2011

זה לא רק השנה אלא בעשור האחרון בכלל, הרמה הולכת ויורדת ואין קבוצות על (איזה קבוצות מתקרבות לפאב פייב או דיוק משנות ה90 למשל). עם זאת, זה אומר שהכל פתוח ויהיו הרבה הפתעות.

אריאל גרייזס 16 במרץ 2011

זה שאין קבוצות גדולות זה באמת לא חדש, אבל השנה אין אפילו שחקנים גדולים. אף אחד מהשחקנים שמועמדים לשחקן השנה לא הולך להיות פקטור ב-NBA.

Comments closed