למה אני *באמת* לא סובל את טים טיבו

טוב, עכשיו אחרי שאפיזודת "הוא רק מנצח משחקים" נמצאת מאחורינו ואני כבר לא מסתכן בניחוס הקבוצה שלי, אפשר לחזור שניה אחורה ואולי לנסות להסביר למה טים טיבו כל כך מרגיז אותי.

היום בבוקר עלתה הכתבה הזאת, שאם יש לכם פייסבוק קרוב לודאי נתקלתם בתגובה זועמת זו או אחרת אליה. מגיבים חילונים יבינו מהכתבה שבגלל שהחילים לא התפללו אז הפסדנו במלחמת לבנון השניה אבל מי שמכיר קצת יותר את הדת מבפנים מבין שזה משהו יותר עמוק שישי מתכוון אליו. ישי לא מתכוון שזה שהחילים לא התפללו גרם ישירות להפסד (אם כי אני בטוח שהרבה מצאן מרעיתו יבינו את זה פשוטו כמשמעו) אלא שהאמונה בכוח העצמי במקום בכוחו של האל, מה שנקרא "כוחי ועוצם ידי" הם אלו שהובילו להפסד. גם בתנ"ך מתוארים כמה וכמה הפסדים מהסוג הזה, ולשם ישי מכוון.

הגישה הזאת של אלי ישי, כמה שהיא מקוממת לחילוני המצוי (ובצדק, לאור העובדה שמספרים לנו שנים שהחרדים שומרים עלינו דרך הלמידה שלהם) היא מאוד טיפוסית לאדם המאמין. עד כמה שנהוג לחשוב שאנשים מאמינים עושים זאת שלא לשמה, כלומר – שלא על מנת לקבל פרס, הרי שזה לא המצב. להיפך, מרביתם הגדול של האנשים המאמינים ייאחזו בכל קש כדי להרגיש שלהקרבה היומיומית שלהם יש דיבידנדים. שאלת ה"צדיק ורע לו" היא שאלת מפתח לא רק ביהדות, כמובן, אבל משהו שאדם מאמין תוהה לגביו הרבה יותר ממה שהוא היה רוצה להודות. ולכן, על מנת לפתור את הבעיה הזאת – במיוחד בכנס של מחזירים בתשובה, מקום שבו אנשים מחפשים את הסיבות להפוך למאמינים – ממציאים הוכחות לכך שהאמונה משתלמת.

ופה אני מגיע חזרה לטיבו. הבעיה שלי איתו היא לאו דווקא הדיעות שלו – איתן אני לא מסכים, אבל אני גם לא מסכים עם דיעות של הרבה שחקנים אחרים ואין לי בעיה איתם (אם כי אני מסתייג מאוד מהדרך שבה הוא מפיץ אותם – לא אכפת לי שאתה נגד הפלות, זכותך, אכפת לי שאתה אומר לאשה לא לשמוע לרופא ולהפיל אפילו אם זה מסכן את בריאותה). הבעיה שלי היא ביחס שאליו הוא זוכה, יחס שראוי רק לאל. מהו אותו יחס? כזה שבו מתאמצים כדי להראות שהאיש ראוי לאמונה שלנו, כל כך מתאמצים שממציאים דברים כדי לתמוך בכך.

כמו שאלי ישי החליט שבששת הימים חיילים התפללו יותר מאשר במלחמת לבנון השניה – נתון שאין בינו לבין המציאות דבר וחצי דבר – הרי היום יש הרבה יותר חובשי כיפה בצבא מאשר לפני 40 שנה, שלא לדבר על זה שהארכיטקטים של הניצחון הגדול ההוא – דיין, רבין, עזר וייצמן – לא היו בדיוק מחסידי הרב גור, כך המאמינים של טיבו (ואין דרך אחרת לכנות אותם מלבד "מאמינים") בוחרים לעצמם את הנתונים שמוכיחים את הטענה שלהם ומתעלמים מכל השאר. למשל:

"הוא רק מנצח משחקים" – הטענה האולטימטיבית. למעשה, מאזן הקריירה של טיבו עומד היום על 8-6, כלומר, הוא ניצח טיפה יותר משחקים מאשר הפסיד. הוא בטח לא *רק* מנצח משחקים.

"לטיבו יש השפעה מאגית על השחקנים בקבוצה" – כן, דנבר בראשות טיבו עשתה כמה קאמבקים יפים העונה, כולל מול מיאמי והג'טס. מצד שני, ראינו עוד כמה ק"בים עושים קאמבקים לא פחות מרשימים. סטאפורד מדטרויט חזר העונה שלוש פעמים מפיגור 20 נקודות ברבע האחרון. טום בריידי בשלושת המשחקים האחרונים חזר מפיגור 14 ומעלה. על אף אחד מהם לא מדברים על השפעה מאגית. הם פשוט שחקני פוטבול טובים

הייתי כמובן יכול להמשיך עוד ועוד אבל האמת היא שזה מיותר. כי בדיוק כמו אנשים שמאמינים באלוהים או בעין הרע, גם המאמינים של טיבו לא ממש מתרשמים מסטטיסטיקות או מהוכחות רציונליות. כי זה בדיוק העניין עם טים טיבו – להאמין בו בתור שחקן פוטבול זה משהו שנוגע במיסטי לחלוטין. אין שום דבר רציונלי בזה. הבעיה היא, שטים טיבו הוא רק שחקן פוטבול, לא פחות ולא יותר. ושחקן פוטבול לא צריך להמדד כנביא או מנהיג רוחני, הוא צריך להמדד לפי הביצועים על המגרש שלו נטו.

לטובתם של הדנבר ברונקוז (וגם האוהדים העיוורים של דנבר), אני מקווה שכך הצוות המקצועי של הקבוצה מסתכל עליו. כי אחרת הם ייתעוררו עוד שנה-שנתיים ויימצאו את עצמם בדיוק באותו מצב של חברי הכת שהנביא שלה ניבא שחורבן העולם יגיע לפני שנה.

ומכיוון שטיבו כבר כזה מאוס, אין ברירה אלא להעלות את אחד השירים היותר מאוסים (ויפים) של העשור הקודם

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

צעיר מדי. זקן מדי
פקאקטה, עוד קלאסיקו

No Comments

יוסי 18 בינואר 2012

אהבתי!
אני עכשיו מבין את השנאה הרבה יותר טוב.
אני בניגוד לך לא רואה בו סמל לדת או אמונה עיוורת.
אני רואה בו שחקן פוטבול סביר ואני מסנן את האמונה הדתית, משל היה חובש כיפה שחורה.
בניגוד לחרדים פה טיבו נראה כאחד האדם בארה"ב וכבר זה ייאמר לזכותו – אין נסיון התבדלות משאר האוכלוסיה.
רק אמונה עיוורת שאני לא חולק עימו.

מה שאמר אלי ישי חמור בהרבה כיוון שיש לו השלכות חברתיות קשות שבתוכן אוכלוסיה משתמטת מסרבת
לעמוד בתנאי החברה ועוד טוענת שבכך שאין כולם נוהגים כמוה , ישנה סכנה למדינה.

צריך להבין שפופוליזם דתי זה דבר שאי אפשר להימנע ממנו.
מאמינים הם אנשים שבחרו לקחת תשובה מוכנה במקום שהם באמת צריכים לחשוב.
אני מעדיף את הלא משתמט הדתי המאמין טיבו -יהיו האמונות הדתיות של מעריציו אשר יהיו – על פני
מה שיש לנו פה בארצנו הקטנטונת – אלי ישיים ודומיהם.

גיל 18 בינואר 2012

אריאל, זה שטויות ואתה יודע שזה שטויות. יצא לי לעקוב אחרי הדיווחים עליו ומה שאני כותבים בבלוגים ובאתרי פוטבול ולא נתקלתי כמעט במישהו שתומך בטיבו בצורה העיוורת שאתה מתאר ולא מודע לחולשות שלו בתור שחקן. אתה תוקף לדעתי איש קש כי אף אחד באמת לא מחשיב אותו כאל. אנשים מעריכים או מעריצים אותו למרות חולשותיו כי הוא באמת הביא רוח אחרת לקבוצה שלו וניצח הרבה משחקים. לכולם היה די ברור שזה לא יכול להמשך לאורך זמן ואם הוא לא ישפר את היכולת הבסיסית למסור הוא לא יגיע רחוק. המתנגדים לו נטו להמעיט או לזלזל בסטטיסטיקת הניצחונות, שמוטה כמה שתהיה, היא עדיין זו הקובעת. ההשוואה לשחקנים אחרים שהבאת לא רלוונטית ומסולפת כי הוא היחיד שהתחיל לשחק כשהקבוצה שלו הייתה במאזן 1-4 והוביל אותה ל7 ניצחונות ב8 משחקים ולפלייאוף. איך אפשר להתעלם מהנתון הזה? אחרי זה הוא באמת היה חלש 3 משחקים ואז המשחק נגד פיטסבורג ושוב נגד הפטריוטס. כלומר, בסך הכל המאזן שלו באמת בינוני אבל הוא דווקא הוכיח לדעתי שיש לו את הפונטנציאל להשתפר ועם הכנה מתאימה לעונה נראה מה יצא ממנו. הוא הרוויח בצדק להיות הק"ב הפותח בשנה הבאה (או במחנה האימונים כמו שאלוויי אומר). מה יקרה הלאה תלוי רק בו.

אריאל גרייזס 18 בינואר 2012

איכזבת אותי עכשיו גיל. אתה אומר שאני תוקף איש קש אבל אתה בדיוק טוען את אותם דברים ש"אנשי הקש" שאותם כביכול אני תוקף אומרים.
אתה עושה בדיוק מה שאנשים מאמינים עושים. אתה לוקח את הניצחונות והופך אותם לחזות הכל, תוך כדי שאתה מוציא אותם מהקונטקסט (קבוצות חלשות, היכולת של טיבו באותם ניצחונות) וממעיט בערכם של ההפסדים. לנצח 7 מ-8, זה אומר שהוא טוב אבל להפסיד ארבע רצוף זה לא אומר כלום, איזה מין הגיון זה?
אתה אומר שהוא הוכיח שיש לו פוטנציאל להשתפר – תראה לי נתון אחד שמראה את זה. הוא לא שיפר את אחוזי הזריקה שלו כל העונה (הנתון אולי הכי חשוב לק"ב), הוא מדורג אחרון בליגה בכל פרמטר סטטיסטי של ק"ב, כל ק"ב אחר שלא קוראים לו טים טיבו היה מזמן מסופסל, אבל למאמינים זה לא משנה בכלל – הוא הרוויח בזכות את הק"ב הפותח בשנה הבאה. איך הרוויח, עם 47 אחוזי ההשלמה שלו? עם ממוצעים של 100 יארד למשחק?
תודה שגם אתה שופט אותו בדיוק כמו שאדם מאמין שופט את אלוהים. מה ההבדל בינך לבין מישהי שמאמינה שהיא נכנסה להריון כי היא שתתה מים קדושים, תוך שהיא מתעלמת מכל הנשים האחרות שלא נכנסו להריון?
תן לי נתון אחד, למעט אותם ניצחונות (שאין שום הוכחה שדווקא טיבו אחראי להם) שאומר שמגיע לטיבו להיות פותח ב-NFL. אחד!

גיל 18 בינואר 2012

הניצחון הוא באמת חזות הכל והסך הכל של המורשת שלו (אם אפשר לקרוא לה ככה עד עכשיו) הוא לא חד משמעי. אבל שים לב מה אתה עשית: גם בניצחונות שלו אתה תקפת אותו ועכשיו אחרי שהוא הפסיד כמה משחקים זה כביכול מצדיק את ההתקפות שלך עליו בדיעבד. בסופו של דבר היו לו משחקים טובים מול משחקים רעים. מאזן כמו שלו למישהו שלא התכונן לעונה כמו שצריך ולא היה הקווטרבק הפותח הוא הרבה יותר מסביר. מצד אחד יש את אחוזי ההשלמות הגרועים שלו, אבל מצד שני יש משחקים כמו נגד פיטסבורג שהוא הראה שהוא יכול למסור. אתה גם מתעלם מזה שברבע הרביעי ברוב הניצחונות הוא שיחק הרבה יותר טוב מאשר קודם. עכשיו, ברור לכולם שאם הוא לא יהיה עקבי ביכולת שלו אז הוא לא יוכל להיות ק"ב לגיטימי בליגה. אבל מצד שני הוא הראה שיש לו פוטנציאל והוא הרוויח את משרת הק"ב הראשון בצדק. אם הוא ישתפר או לא אף אחד לא יכול לדעת אבל לפחות מגיעה לו הזדמנות אמיתית אחרי מחנה אימונים מלא.

ואתה טועה, ק"ב שהוביל את הקבוצה שלו למספר הניצחונות שהוא הוביל וסחף אחריו קבוצה שלמה שעומדת מאחוריו לא היה מסופסל. שוב, אי אפשר להתעלם מזה שהוא הוביל את דנבר לפלייאוף למרות הכל וכשאף אחד לא נתן להם סיכוי אחרי הפתיחה הגרועה. מה עם המשחק נגד פיטסבורג שהוא זרק ליותר מ300 יארד כולל לא מעט זריקות גדולות? הדיוק שלו אולי לא השתפר הרבה אבל המכניקה כן ואת זה אומרים הרבה מומחים. איך שהוא זרק בסוף העונה לא דומה לאיך שהוא התחיל אותה. אז אולי הוא לא ישתפר הרבה אבל מגיעה לו הזדמנות אמיתית להוכיח שהוא כן יכול. ועם על הכבוד לאחוזי ההשלמה שבאמת צריכים להשתפר, אי אפשר להתעלם גם מהריצות שלו ומהבלבול שהוא גורם לחלק מההגנות. אני חושב שכן נכון לשפוט אותו לפי הניצחונות, רק שהמדגם שלנו כרגע קטן מדי.

אריאל גרייזס 18 בינואר 2012

כמו שאמרתי – זה כמו לנסות להתווכח עם איש מאמין. כל הנתונים נזרקים מחוץ לחלון, חוץ מאלו שתומכים בתיאוריה.
אבל עזוב שטויות, גיל – יש לנו מקום בליגת פנטזי בייסבול – אתה בפנים?

גיל 18 בינואר 2012

תראה, אני חושב שאתה מתעלם מהנתון של הניצחונות שהוא בכל זאת חשוב.

יש מקום בבייסבול? אתה רוצה להרוס לי את המשפחה? תן לי לחשוב על זה קצת. כבר היו כמה עונות שדגדג לי להכנס לזה. מתי אתה צריך תשובה?

אריאל גרייזס 18 בינואר 2012

חשוב, אבל לא הכי חשוב, אפילו לא קרוב לכך. יש כל כך הרבה גורמים לנצחונות שלשים את זה על הכתפיים של טיבו, אפילו כשהוא מוסר 2 מ-8 ולא מהווה פקטור בכלל, לטעמי זה הקצנה.
לגבי הבייסבול – יש לך זמן עד סוף החודש, פחות או יותר.

גיל 18 בינואר 2012

כן, אבל מתעלם שברבע הרביעי הסטטיסטיקות שלו היו הרבה יותר טובות מאשר בשאר המשחק בניצחונות שלהם. אם היה משחק ככה כל המשחק היה לך ק"ב לגיטימי.

אריאל גרייזס 18 בינואר 2012

בגלל שאמרת, הלכתי ובדקתי, הנה הסטטיסטיקות לפי רבעים:
BY QUARTER CMP ATT YDS CMP% AVG LNG TD INT SACK RAT ATT YDS AVG LNG TD
QUARTER = 1 19 37 242 51.4 6.54 28 1 1 5 69.9 21 129 6.1 32 3
QUARTER = 2 20 54 158 37.0 2.93 19 1 0 7 51.6 29 128 4.4 21 0
QUARTER = 3 20 56 330 35.7 5.89 41 4 1 5 72.8 25 122 4.9 19 0
QUARTER = 4 63 117 961 53.8 8.21 56 6 4 14 84.0 39 258 6.6 30 3

או בקצרה, ברבע הרביעי הוא מסר ב-53 אחוז לממוצע של 8 יארד, עם 6 ט"ד ו-4 אינטרספשנס. זה אכן יותר טוב מאשר ה-35 אחוז שלו ברבע השלישי או ה-51 אחוז שלו ברבע הראשון אבל זה בטח לא מספרים של ק"ב לגיטימי בליגה. וכמובן, צריך לזכור, ברבע רביעי הרבה קבוצות עוברות לפריבנט כשהמשחק גמור לפעמים ולכן שווה לבדוק את הסטטיסטיקות במצב של רבע רביעי צמוד (מוגדר כתוצאה +-7), הנה הן: 48 אחוז השלמה לט"ד אחד ואינטרספשן אחד. שוב, לא מספרים של ק"ב לגיטימי בדיוק.
אז כן, ברבע הרביעי הוא הופך מק"ב ממש גרוע למארק סאנצ'ז בימיו הגרועים. זה עדיין לא מספיק לטעמי כדי לתת לו משרת פותח בליגה.

גיל 18 בינואר 2012

אני מדבר על הסטטיסטיקה בניצחונות שלו. לפני כמה שבועות הראו את זה בESPN והם באמת היו יותר טובים. מן הסתם שבבלואאוט הסטטיסטיקה הזו פחות רלוונטית. ומה שאתה אומר נכון, ברבע הרביעי משחקים פריבנט ושם הוא פורח. אז נכון שהתקפת האופשן לא תעבוד בNFL אבל הוא מראה ניצוצות של ק"ב טוב לפעמים פלוס משחק הריצה הייחודי שלו. מה שאני אומר זה שלא נכון לבטל אותו לגמרי על סמך המדגם הקטן של המשחקים, בלי הכנה ומאמצע העונה. אם אחרי הכנה מתאימה הוא ימשיך להיות ככה לא יציב אז באמת צריך לספסל אותו.

ברק 19 בינואר 2012

נשכחו פה כמה עניינים:

ראשית מדובר כנראה על שחקן המכלוות המוצלח בהסטוריה, זה חייב להשפיע על הפופלריות שלו. ואין סיבה שלא.

שנית, על כל הכבוד, מלבד ג'קסונויל אני לא יכול לחשוב על קבוצה עם אוסף תופסים גרוע יותר מאשר דנבר, זה שהוא מצא מישהו מדי פעם זה נס.

שלישית אני לא רואה את ג'ון אלוואי יורד על ברך אחת, ועם כל הכבוד המילה שלו עדיין יותר חזקה בדנבר מאשר של טיבו.

יונת הגנה 20 בינואר 2012

ניתוח בשניקל:
אתה לא סובל אותו כי אנשי תקשורת קישרו אותו להיבט דתי והדיבור נדבק בתעשיה.
בדיוק כמו שעשו עם ג'ורדן.

זה בסה"כ חלק מאג'נדת השיווק של רשתות הספורט. להוסיף סיפור, לנפח דמויות ולהעצים דרמות.
זה טוב לנייקי, לפוקס, לממשל ולכל הספונסרים שמקושרים לתעשיה.

תנוח דעתך- מדובר בשחקן, ואין אף אוהד שפוי אחד בעולם שחושב אחרת.

אריאל גרייזס 20 בינואר 2012

עם כל הכבוד, זה טוטאל בולשיט. טיבו הוא זה שעשה פרסומת נגד הפלות בסופרבול. טיבו הוא זה שמודה לאלוהים הלוך ושוב בכל מסיבת עיתונאים, שמתפלל באמצע המגרש אחרי כל ט"ד ודובר את אלוהים בכל הזדמנות. להאשים את התקשורת פה זה מצחיק.
אה, כן, שחקן הוא לא

Comments closed