כדורגל של היי דפנישין

על קווי הדימיון בין הטלוויזיה לכדורגל בעידן ה-HD TV

 

לכל אחד יש החטא הקטן הזה שהוא מכור אליו וקצת מתבייש בו. אצל אחד זה כדורגל ישראלי, אצל אחר פורנו, אצלי – טלוויזיה. אני מאוד אוהב טלוויזיה. אני די משוכנע שאם הייתם מוציאים את המקלט הארור מהבית שלי, הייתי מספיק כנראה כבר לגמור דוקטורנט ולכתוב עוד איזה שני ספרים. טוב, תמיד יש תירוצים.

אבל כן, טלוויזיה זה החטא שלי. לא, אני לא נוגע בסדרות ריאליטי למינהן ולמעשה הערוצים המסחריים נמצאים אצלי כמעט לגמרי מחוץ לתחום (גם אם היה שם משהו ראוי לצפיה, זה היה בלתי נסבל עם כל הפרסומות האלו באמצע), אבל תנו לי רק סדרה אמריקאית או אנגלית איכותית – ואני מכור.

ולהיות מכור לטלוויזיה בימים אלו זה קל מאוד. בין ה-HD לממיר שמאפשר לך להקליט את מה שהפסדת או למחשב שבו אתה יכול להוריד את כל מה שלא משדרים בארץ, אתה רק צריך למצוא את הזמן כדי לבחור מה לראות.

כמובן, לא רק אני נופל במלכודת הזאת. בשנים האחרונות הפוקוס בתעשיה ההוליוודית עבר כולו לצד של הטלוויזיה. המצב היום הוא שהפקות טלוויזיוניות הן לא פחות גדולות מאלו שמיועדות למסך הגדול, וכיאה – הן מושכות אליהן את מיטב הכוכבים. סטיב בושמי, דסטין הופמן, ניק נולטי ועוד רבים אחרים הם רק חלק מהשמות הגדולים שבחרו לעבור למסך הקטן כי הם הבינו איפה הכסף הגדול נמצא היום.

מומחי טלוויזיה כנראה יגידו לכם ש"אבודים" (Lost) היתה נקודת המפנה שבה אנשים הבינו שמבחינת גודל ועוצמת השקעה הטלוויזיה לא נופלת מהקולנוע אבל מי שמביט מאחורי הקלעים יודע שמאחורי כל שינוי בצריכה ישנו שינוי טכנולוגי. והשינוי הזה, לדעתי, הוא כניסת הטלוויזיות שטוחות המסך, ביחד עם שידור ה-HD, לכל בית.

ברגע שהצרכן יכל לקבל את הטלוויזיה שלו באיכות צפייה שלא נפלה מזו של הקולנוע – רק במחיר נמוך הרבה יותר – כבר לא היתה סיבה לצאת מהבית. ובאיחור של כמה שנים, התעשיה קלטה את זה ואנחנו רואים תקציבים הולכים וגדלים לטלוויזיה, עם הפקות גדולות יותר ויותר, שלפני שנים מועטות היו מופנים לקולנוע בלבד.

יש רק בעיה אחת קטנה עם התהליך הזה. עם כל כך הרבה כסף והשקעה, הטלוויזיה הפכה בעצמה לקולנוע. כלומר, הפקות ענק עם מעט מאוד תוכן מאחוריהן. קחו לדוגמא את ערוץ HBO האמריקאי. מדובר בערוץ שיצר, עוד בתקופת האבן של הטלוויזיה (יחסית, כמובן) סדרות מופת כמו "הסופרנוס", "אוז" או "הסמויה", סדרות שאמנם היו זקוקות לתקציבים לא קטנים אבל לא התקציב עשה אותן לגדולות אלא התסריט, הבימוי והמשחק.

לא צריך תקציבי ענק בשביל ליצור את עומר ליטל (מתוך ויקיפדיה)

היום, לעומת זאת, אנחנו רואים ב-HBO סדרות כמו "אימפריית הפשע" או "ספרטקוס" שמבחוץ נראות נוצצות אבל כשמסתכלים בהם מקרוב מגלים שהן יותר חלולות מהצהרות של פוליטיקאים. מדובר בסדרות עם הפקה מושקעת ברמות שלא הכרנו מעולם, הצילום לא מהעולם הזה והתפאורות מדהימות. יש רק בעיה אחת – הן פשוט לא מענינות.

*

זה כמובן לא אומר שאין גם היום, בעידן ה-HD, טלוויזיה מצוינת. להיפך, יש ויש. סתם בתור דוגמא – באותה HBO יצרו למשל את "בוס" המעולה וגם "משחקי הכס", למרות תקציבי הענק, היא סדרה מצוינת אבל גם בה זה לאו דווקא בגלל התקציב הענק אלא בזכות התסריט המצוין, שמבוסס על סדרת ספרים נהדרת.

 אבל הרבה ממה שאנחנו רואים היום זה בררה בעטיפה של ממתק. בדיוק כמו – ופה אני סוף סוף מגיע לספורט – הכדורגל היום. שימו את המוצרים הנוצצים של בארסה וריאל על המדף לשניה ותסתכלו בצורה מפוכחת על הכדורגל האירופאי. העטיפה מדהימה. אחרי שראיתי בפעם הראשונה משחק ב-HD הרגשתי שאין מצב שאני אהיה מסוגל לראות משחק כדורגל בשידור רגיל אי פעם.

משחק של הליגה האנגלית, אפילו אם הוא בין בולטון לסנדרלנד, הוא מוצר שיווקי מהמעלה הראשונה. השדרנים נהדרים, איכות השידור מדהימה, הקהל מרהיב. רק מה – אם מורידים את העטיפה מגלים שהמוצר הוא, איך נגיד – לא מציאה גדולה.

היום אנחנו מסוגלים לקבל כל משחק ליגה אנגלית שאנחנו רוצים (ואפילו מתלוננים אם יש "שידור משולב" כשיש שני משחקים במקביל), משחקי ליגת האלופות מקבלים אולפן מיוחד עם פרשנות מפה ועד הודעה חדשה, אבל למעט קבוצות בודדות – הכדורגל היום פשוט בינוני.

יש לזה שתי סיבות. אחת היא ריכוז הכוכבים במעט קבוצות. לא מעט דובר על כך שנאפולי בחיים לא היתה מסוגלת להשיג את מארדונה בימינו (או להחזיק בו יותר משנה), למשל, וכך אנחנו רואים מעט מאוד קבוצות מחזיקות את מרבית השחקנים הטובים בעולם, אפילו אם זה רק כדי שיישבו להן על הספסל. תראו את הסיטי, הם מחזיקים את קרלוס טבז מחוץ לקבוצה אפילו במשך חודשים – פשוט כי הם יכולים.

הסיבה השניה, והבעיתית לא פחות, היא שעם הכסף הגדול רמת השליטה של המאמנים על הקבוצות שלהן צנחה למינימום. למאמן היום אין זמן חסד לפני שהאוהדים דורשים את הראש שלו מה שמוביל לכדורגל שבלוני ומייגע הרבה מאוד פעמים, פשוט כי עדיף להיות שמרן.

בכלל, עם עודף המשחקים בעונה (שהוביל ליצירת סגלים ארוכים מדי מה שחוזר לבעיה הראשונה עליה הצבעתי), שיוצרים עומס רב ועם חילופי השחקנים הדחופים בכל קבוצה, אנחנו מקבלים כדורגל חסר השראה ברובו שרק העטיפה הנוצצת מצליחה להעלים את הפגמים הרבים שבו.

רבות דובר על הירידה ברמה של הליגה האנגלית השנה, כמו שהשתקף בכשלונות בליגות האירופאיות, בניגוד להרבה אחרים אני חושב שלא מדובר בירידה זמנית לצורך עליה בלבד. אני חושב שככל שהכסף גדול יותר – ואלוהים יודע שהכסף בליגה האנגלית הוא עצום – הניוון הולך וגדל.

שחקנים מקבלים יותר ויותר כסף בשביל פחות ופחות תפוקה (אההמ, אנדי קארול, אההמ) והתוצאה הסופית היא כמו מופע עדכני של U2 או מדונה – הרבה רעש וצלצולים, אבל מעט מאוד תוכן. בדיוק כמו בטלוויזיה, ההיי דפנישין עשוי להתגלות כברכה שהפכה לקללה.

*

והנה דוגמא מוחשית לאיך הטכנולוגיה משנה את העולם:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אירופה, בחיי אירופה (גרסת פתח תקוה)
בין חיפה לתל אביב. סיכום המחזור ה-30 (טל בן יהודה)

68 Comments

גיל 20 במרץ 2012

אכן, אין כמו הטלביזיה האמריקאית ואני חושב שפוטבול זה הספורט היחיד כמעט (השני זה גולף שלא ממש מעניין אותך) שהשידורים הפכו אותו למוצר גדול יותר מהמשחק עצמו. אפילו משחק גרוע בפוטבול נראה טוב בטלביזיה וגם תמיד יש בו משהו מעניין או משהו חדש ללמוד.

לגבי אימפריית הפשע, לכלכת. זו סדרה ענקית, אבל אני מסכים איתך בגדול. צריך תסריטים טובים ואלו לרוב נמצאים בערוצי הכבלים. קשה מאוד עם כל המגבלות של רייטינג ושפה ליצור סדרה באמת גדולה בערוצים מסחריים. לעומת זאת שוברי שורות היא סדרת מופת בערוץ שמביא שוב ושוב סדרות מעולות.

טרנטה 20 במרץ 2012

המגמה שאתה מתאר הסתמנה כבר מזמן בעולם משחקי המחשב.
קונסולת הפלייסטיישן פרצה את הגבולות והביאה לאנשים (לאו דוקא ילדים) את היכולת להישאר בבית ולשחק במקום ללכת ולשפוך ים כסף בארקייד.
יחד עם זאת – השיפור בגרפיקה וביכולת העיבוד נתנו למפתחי המשחקים את האפשרות להחביא משחקים בינוניים מאחורי גרפיקה ואפקטים לרוב.
תמיד אני מביא כדוגמה את המשחקים הקלאסיים פק מן וכו': כשהמחשבים חסרו את היכולות הגרפיות, לא יכולת ליצר משחק גרוע. פשוט כי אף אחד לא היה משחק בו. המשחקים הישנים היו גאוניים ברמה "המשחקית" שלהם.

רק בדבר אחד אני חולק עליך – אימפריית הפשע סדרה מעולה.
וסטיב בושמי שולטטתתתת!!!1
:)

גיל 20 במרץ 2012

אני לא יודע מה כל כך מתוחכם במשחקי האטארי מהעבר. היו משחקים טובים אבל נראה לי ששיחקו בהם בעיקר בגלל ההתלהבות והחדשנות וכי לא היו הרבה אופציות.

IDO 20 במרץ 2012

אצלי זה בדיוק הפוך. מרוב ערוצים ואפזרות לזפזפ אני לא מצליח לראות כלום.

יש סדרה אחת שנדבקתי אליה זה אונטרג' (וויני צ'ייס וארי גולד).

הייתי מוסיף לספורט שהטלויזיה משפרת גם מרוצי ראלי, וטניס.

ניינר 20 במרץ 2012

גם אני התייאשתי מאיפריית הפשע. העונה השנייה פשוט משעממת. הרבה מהומה על לא מאומה

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

בדיוק. אני לא מבין על מה כל המהומה הגדולה, שום דבר שלא ראינו בעשרות סרטי גנגסטרים בעבר. נכון, מאוד מסוגנן והכל אבל אין שום עלילה אמיתית

אנונימוס 20 במרץ 2012

נאלץ להסכים. השקעה אדירה, אבל בשורה התחתונה אני פשוט לא מצפה לפרק השבועי, ואחרי כמה פרקים שראיתי זה פשוט נשאר ביס מקס.
זה אומר הכל.

גיל 20 במרץ 2012

אני מסכים שהעונה השנייה קצת פחות טובה, אבל נראה לי שבגלל שהתרגלנו לסטנדרט גבוה מהעונה הראשונה.

הופמן 20 במרץ 2012

להיפך. העונה הראשונה היתה חלולה אבל הסדרה השתפרה פלאים בשניה.

יוני 20 במרץ 2012

מה לגבי תא גורדין הישראלית? יותר מוצלחת מ"המשחק המרכזי בערוץ הראשון", זה בטוח.

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

סדרה מעולה שכרגיל מראה שאם יש משהו טוב בטלוויזיה הישראלית הוא לא נמצא בערוצים המסחריים

עפר ויקסלבאום 20 במרץ 2012

אריאל,
עומאר ליטל שולט!
"הסמויה" היא, לטעמי, הסדרה הטובה ביותר שנעשתה אי פעם.
טובה אפילו מ " רצח מאדום לשחור ", " אוז ", ודאי שמ – " הסופראנו'ס ".
הכתיבה, הבימוי, הצילום, העריכה, המשחק, ומעל לכל – ההרגשה שאתה רואה דוקומנטרי – הן ללא אח ורע, לדעתי, בתעשייה.
החופש האמנותי והיצירתי שקיבלו דיויד סיימון ואד ברנס הביאו ליצירת סדרת מופת טלויזיונית.
עם זאת, שתי הערות:
1. סטיב בושמי, דסטין הופמן וניק נולטי לא עברו למסך הקטן כי שם הכסף הגדול.
הם התאכזבו מתעשיית הקולנוע והטלפונים פסקו לצלצל.
הוליווד מוציאה היום סרטים עתירי תקציב ודלי עלילה, והאפשרות של הקאנונים האלה להמשיך ולקבל תפקידים טובים היא בסרטים עצמאיים או בסדרות של חברות הכבלים.
2. אנדי קארול הוא, אכן, פלופ.
גם הצד השני של העיסקה -פרננדו טורס – לא מספק את הסחורה העונה.
אבל אני לא בטוח שההתמקדות בליגה האנגלית לא עושה לה עוול.
בולטון וסנדרלנד הן שתי קבוצות אפורות, כמותן תמצא בכל ליגה.
אכן, נהיינו מפונקים, ואכן, ניתן לראות כל משחק כמעט מהפרמייר ליג, אבל הבחירה היא שלך.
זה שההיצע עצום, מאפשר לך כח, כצרכן, לבחור מה שאתה רוצה לראות.
לא בא לך על בולטון? צפה בסוואנזי. הקבוצה הקטנה מוויילס היא הלהיט של הליגה האנגלית.
שחקנים כמו נת'ן דאייר, סקוט סינקלייר, גילפי סיגורדסון , סטיבן קאולקר,ואחרים, מלהיבים לא פחות משחקנים במועדונים הגדולים.
הרמה בפרמייר ליג ירדה?
אז טוטנהאם נותנת עונה מעולה!

עופר פרוסנר 20 במרץ 2012

רק דבר אחד אריאל – בוס זה של סטארז – נטוורק קטנה. ב-HBO יש הרבה בלגאנים בזמן האחרון מבחינת סדרות, ודווקא הרשתות האחרות (שואוטיים ו-FX) שולטות לטעמי בתחום הדרמות האיכותיות.

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

וואלה, זה מסביר הרבה דברים. זה משודר בערוץ יס של HBO אז הנחתי שזה שלהם

דורון (אחר) 20 במרץ 2012

הערוץ של yes אמנם מתבסס על HBO, אבל לא רק. הומלנד, למשל, היא של שואוטיים, ספטרקוס של סטארז ועוד.
הסיבה לכך שהפרסומות משווקות את זה כערוץ HBO היא משום שזה שם מוכר שמסמל טלוויזיה איכותית, אבל הערוץ מכיל כאמור תכנים נוספים של רשתות כבלים נוספות.

ואכן אין על הסמויה.

אזי 20 במרץ 2012

אני לא בטוח.
זאת אומרת נכון שהיום אנחנו פחות מרוצים מהאיכות שאנחנו צורכים
אבל חלק מהעניין הוא שהפכנו לבררנים.
אני חושב שמרוב מבחר, שום דבר כבר לא טוב לנו כי אנחנו יודעים שתמיד יש עוד מה לראות.

ווידוי קצר.
קוראים לי אבי ארדזי ולא שרדתי אפילו את הפרק השני לא של מדמן ולא של אימפריית הפשע.
(אבל הפמלייה, שיימלס וקליפורניקיישן רולז!)
יחי הHD!

עפר ויקסלבאום 20 במרץ 2012

אוהבים אותך, אבי
:-)

MOBY 20 במרץ 2012

עוד סדרה גאונית היא דווקא WEEDS
מארי לואיס פארקר מעולה, נכון שכרגיל בסדרות אמריקאיות הם מתחילות טוב ואח"כ הופכות אט אט להזויות (נגמרים הרעיונות הטובים)

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

"הדשא של השכן" (וואי, איזה תרגום איום ונורא) התחילה טוב אבל לאט לאט המאיסה את עצמה. את שתי העונות האחרונות שלה בכלל לא טרחתי לראות.

אזי 20 במרץ 2012

דווקא ממש אהבתי את התרגום..

תומר חרוב 20 במרץ 2012

העונה האחרונה קצת עצבנה אבל הלפני אחרונה הייתה מעולה.

בני תבורי 20 במרץ 2012

לגמרי! וגרייזס עוד הצטער שלא ראה עד הסוף.

עומרי ולורט 20 במרץ 2012

נחמד לדעת שגם חובב כושר גופני 'משוקץ' מחביא בתוכו מכור לטלוויזיה איכותית.

לגבי אימפריית הפשע – אני נוטה לנחש שנטשת אותה לאחר שלושת הפרקים הראשונים תוך שאתה מחליט שאין שם כלום מעבר להפקה המוקפדת.
זו טעות.
זו סדרה נהדרת והיא הולכת ומשתבחת. טרנס וינטר שיצר אותה היה הכותב השני בחשיבותו בסופרנוס. חשוב אפילו ממאט ויינר שיצר את מד מן.

אם הייתי צריך לדרג את 5 הסדרות ה'חיות' הטובות בארה"ב כיום זה היה בערך ככה:

1. שובר שורות
2. מד מן
3. אימפריית הפשע
4. האישה טובה (לחלוטין אנדרייטד!)
5. רוק 30

בוס, אגב, היא לא של HBO, אלא של ערוץ הפרימיום STARZ. היא גם לא HBO MATERIAL לדעתי. סתם סדרה די טובה עם הרבה ציצים.

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

ראיתי את כל העונה הראשונה, לא התחברתי.
רוק 30, דרך אגב, היא לטעמי אחת הסדרות הכי אוברייטד בהיסטוריה. יש לה בעיה אחת קטנה בתור סדרה קומית – היא לא מצחיקה בשיט. פשוט לא מצחיקה. מדהים אותי איך היא זוכה בכל האמי'ז כל שנה פשוט כי היא צוחקת על התעשיה אז התעשיה אוהבת אותה.
"האישה הטובה", דרך אגב, היא אחלה סדרה שמשתבחת מעונה לעונה.

עומרי ולורט 20 במרץ 2012

האמת שאותי היא מאוד מצחיקה, בעיקר אלק בולדווין המלך, אבל זה עניין של טעם…

בוב השקט 20 במרץ 2012

רוק 30 קורעת מצחוק.
ואם כבר בקומדיות עסקינן, אז Eastbound and Down של HBO (שמשום מה תרגמו בארץ ל"על הפנים" מעולה, וכמובן The Office שאפילו לאחר עזיבתו של סטיב קארל ממשיכה להיות מצויינת.

גיל 20 במרץ 2012

רוק 30 הייתה טובה למשך שלוש עונות אבל באמת הדרדרה לאחרונה.

הופמן 20 במרץ 2012

די מסכים לגבי הרשימה (+"משחקי הכס"). את "האשה הטובה" לא ראיתי. "שובר שורות" היא הסדרה הטובה ביותר שמשודרת בטלוויזיה כרגע.

devito 20 במרץ 2012

אין ולא הייתה סדרה שנונה יותר מרוק 30.
ולא סיינפלד לא שנונה.
http://www.youtube.com/watch?v=NkEQE9Beo9c
אם היית בסאבווי פעם ונתקלת בטיפוסים האלו או שמעת על כמה הם הזויים אז הקטע הזה חזק ביותר .
ולעומרי ולורט מי היה התסריטאי ה-I בחשיבותו בסופרנוס ומה הוא הוציא שראינו?

עומרי ולורט 20 במרץ 2012

יוצר הסדרה דייויד צ'ייס כמובן.

ניר 20 במרץ 2012

30 רוק סדרה מצוינת, אבל העונה הנוכחית חלשה יחסית. מה שמעניין אצלם ואצל סיינפלד (לא שנונה? וואלה) זו כמות האזכורים של טפוסים או מקומות שרק מי שגר בניו יורק יכול להכיר. אחרי שעברתי לפה קלטתי שחצי מהבדיחות בסיינפלד לא הבנתי בכלל.

הסדרה הקומית הכי טובה עכשיו זו קומיוניטי (לא יודע איך קוראים לזה בארץ). היא קצת מטעה, במבט ראשון נראית כמו סיטקום סטנדרטי ואז מבינים שזו אחת הסדרות הכי מבריקות אי פעם. "לואי" מרשימה מאד גם כן, אבל קשה לקרוא לה קומדיה.

matipool 21 במרץ 2012

ניר – גם כאן קוראים לה קומיוניטי והבן שלי מת עליה . ראיתי ממש מעט מפאת חוסר זמן .

devito 20 במרץ 2012

אימפריית הפשע סדרה מופתית!
כנראה שאין לך את הסטמינה הדרושה ,הם בונים מהלך וזה לוקח זמן.
משחקי הכס בטופ 3 שלי, סופר את הדקות עד ה1 באפריל.
לאק סדרה פצצה למהמרים.
בקשר לספורט :
אני אומר את זה לאחי כבר תקופה , ברצלונה הרסה לכולנו את הכדורגל עם השלמות שלה, אי אפשר לראות משחר אחר ובוודאי שלא כדורגל ישראלי.

devito 20 במרץ 2012

*משחק

תומר חרוב 20 במרץ 2012

לאק מעולה, גם ללא מהמרים.

YG 20 במרץ 2012

אוגוסט 81, השיר הראשון ששודר ב-MTV.

הסדרה הכי טובה בטלביזיה (אי פעם) היא ברסה של השלוש שנים האחרונות.

אופיר 20 במרץ 2012

בעניין החולשה היחסית של האנגליות מול הספרדיות אני מקבל את הטיעון של טל (AKA "טל ברצלונה"), לפיו מאגר הכשרון הטבעי בספרד כרגע (שהוא עשרות מונים גדול מזה שיש באנגליה) מאפשר גם למועדונים קטנים יחסית להחזיק סגלים איכותיים באיכות סבירה.
אתלטיק בילבאו המרגשת שבה צפינו לא הרכיבה את הסגל שלה מכוכבים בעשרות מיליוני יורו אלא מחומר מקומי (מושג שמקבל משנה תוקף אצל הבאסקים) שעתיד להוך לשחקנים בעשרות מיליוני יורו.

באנגליה נאלצים לחפור עמוק ולהוציא סכומי עתק כדי לדלות קצת כישרון, שלרוב לא יעלה בקנה אחד עם העלויות הגבוהות.

תום 20 במרץ 2012

לפי דעתי נקודת המפנה שבה הטלוויזיה התחילה לעקוף את הקולנוע הייתה באמצע שנות ה-90. רצח מאדום לשחור, NYPD, X-Files, ו-ER כולן עלו בטווח של פחות משנתיים והצטרפו לסדרות מופת אחרות כמו הסימפסונס, סיינפלד וחוק וסדר שעלו בתחילת העשור.
ER למעשה הייתה הראשונה בה באמת היה אפשר לראות שאפשר לעשות טלוויזיה טוב יותר מקולנוע.

בני תבורי 20 במרץ 2012

טוב:
אמפריית הפשע שרדה נסיגה באיכות הסיפור, אבל חזרה לעצמה בגדול.
שיימלס זה מאסטר פיס.
לוסט זה אוברייטד.
ספרטקוס סיפקה הרבה סקס ואלימות לצד סיפור מעניין בעונה הראשונה, במיוחד אהבתי לראות בעירום את מי שהייתה זינה הנסיכה הלוחמת, אחרי שהטריפה אותי שם בבגדי עור. אבל כיום נשאר רק סקס ואלימות ויזואלית מיותרת ודי דוחה שהפכה למיין אוונט. פוי.
דקסטר, הכי הכי. אף סדרה עוד לא השאירה אותי בכזה טירוף לתחילת העונה הבאה אחרי סצנת הסיום של העונה שחלפה.

עומרי ולורט 20 במרץ 2012

בני, שיימלס הבריטית היא 2 דרגות מעל האמריקאית.
3 העונות הראשונות הן מאסטרפיס, מאוד מומלץ.

לוסט היא האוברייטד של העשור בלי ספק

בני תבורי 20 במרץ 2012

עומרי,
כך שמעתי לגבי גרסת המקור האנגלית איפה מוצאים את זה?

עומרי 20 במרץ 2012

אני לא בטוח שמותר לשים לינק…

חפש בגוגל את האתר פרי טיוי אונליין (בכוונה כתבתי בעברית..)

באזור הסדרות שם יש את כל הפרקים, פרט לפרק הראשון.

בהצלחה עם המבטא הקוקני

עוד קומדיה בריטית שהיא לטעמי הדבר הכי מצחיק מאז סיינפלד היא PEEP SHOW
היסטרי וסופר מקורי

בני תבורי 20 במרץ 2012

תודה

תום 21 במרץ 2012

שיימלס האנגלית נפלה מצוק אחרי העונה השנייה בגלל סיבה מסויימת שלא תחזור בגרסה האמריקאית.

אריק 20 במרץ 2012

תודה בני, סוף סוף מישהו מבין שאבודים זה סתם סדרה טובה של שלוש עונות שהפכה למסטיק מתיש בשש.

דורי גיל 20 במרץ 2012

אני הייתי טוען שהסמויה מסמלת את מעבר האיכות מהקולנוע לטלוויזיה. מהסיבה הפשוטה שמאז לא יצא סרט אחד שאפשר לכנות אותו יצירת מופת, ובאותו הזמן הטלוויזיה שלנו התמלאה בפנינות כמו משחקי הכס, לואי, בוס, מיספיטס, בלק מירור ותרגיע.

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

הסמויה היא הסמפטום אולי (אני חושב שהסופרנוס היתה לפניה והיא לא פחות גדולה. וגם "רצח מאדום לשחור" לטעמי היא אחת מהסדרות הגדולות בהיסטוריה והיתה לפני שתיהן) השאלה היא מה היה הטריגר לכך.
וכשמסתכלים לעומק, לדעתי זה נושא הכסף. בשנות התשעים, בלוקבאסטרים הפכו לעצומים בקולנוע, על חשבון האיכות. ולכן, יוצרים מקוריים שחיפשו לעשות איכות ויתרו על הקולנוע, שהפך לשמרן וכזה שהולך רק על להיטים בטוחים, ועברו לצד של הטלוויזיה ואז קיבלנו יצירות מופת טלוויזיוניות.
לצערי, אנחנו רואים בדיוק את אותה תופעה עכשיו בטלוויזיה

עומרי 20 במרץ 2012

תשמע, רצח מאדום לשחור היא בבת עיני. באמת יצירת המופת הראשונה שהתחברתי אליה טוטאלית בתור נער בן 16-17.
היא הייתה ועדיין סדרה עצומה וגם עומדת במבחן הזמן בצורה יפה.

אבל קשה מאוד להשוות אותה לסמויה. הסמויה לקחה את המאבק המתמשך עם לות'ר מהוני ברצח והפכה אותו לאפוס חד-פעמי.
היא הדבר הכי טוב שנעשה בטלוויזיה ובכלל מבחינת העושר בדמויות חד-פעמיות, הדיאלוגים החד-פעמיים והשימוש בשפה וכן הדרך בה היא פורשת סיפור. היא גם קולית להחריד.

היא הדבר הכי קרוב לסופרנוס שנראה בזמן הקרוב.
כשאני חושב על זה, הסמויה היא מאנינג והסופרנוס היא טום בריידי.

martzianno 20 במרץ 2012

אגב, לותר מאהוני (או יותר נכון, השחקן שמגלם אותו) מופיע גם בסמוייה, בתחילת העונה השנייה, בתור הדוקטור של חדר המתים.

עומרי 20 במרץ 2012

אני קורא שוב את התגובה ורואה שיצא לי שלוש פעמים חד פעמים במשפט אחד… זה אומר משהו..

גיל 20 במרץ 2012

הסדרות מוצלחות היום יותר מסרטים כי הן מאפשרות עלילות יותר מורכבות, פיתוח דמויות ויכולות לספר סיפור שנמשך זמן ממושך. סרטים, בעיקר אמריקאיים הם מאוד נוסחתיים ורוב הדמויות שטוחות (כי כמה כבר אפשר לפתח דמות בשעתיים סרט?). הסדרות בHBO וערוצי כבלים ולוויו מוצלחות יותר כי לרוב הן משוחררות מהחובה להביא רייטינג מיידי וצוברות תאוצה לאט. כמה סדרות כאלו התחילו באנונימיות מוחלטת ורק אחרי עונה או שתיים הפכו למוכרות? בטלביזיה המסחרית זה לא יכול לקרות (רצח מאדום לשחור הייתה חריג בזה אבל גם היא נאבקה על רייטינג כל הזמן).

ניינר 20 במרץ 2012

הזכרתם פה סדרות בלי סוף ומשום מה שכחתם את SIX FEET UNDER שבעיני היא בטופ 5 של כל הזמנים.
וגם כבודה של הפמלייה במקומה מונח-לא סדרת מופת אבל סדרה מאד מהנה וכיפית ללא אף עונה חלשה (בבניגוד לWEEDS למשל שהפכה מטורללת ותלושה החל מהעונה השלישית)

הקומיש 20 במרץ 2012

לואי
איסטבאונד אנד דאון
אוז
רצח מאדום לשחור
ומקום ראשון דקסטר

martzianno 20 במרץ 2012

שתי מילים לי לכל המגיבים המכובדים:
black mirror
תראו ואז דברו איתי

יואב 20 במרץ 2012

מעולה.

הופמן 20 במרץ 2012

נכון. אבל זו לא ממש סדרה.
דקסטר אוברייטד.

אריק 20 במרץ 2012

חרא אמיתי וצרוף. אוסף של קלישאות לא יאומן כמה אנגליה מאחור. מה שכן הרעיון עם ראש הממשלה והחזירה מגניב, וזהו.

יואב 20 במרץ 2012

סופרנוס שינתה את ההתייחסות(ולא אבודים החלולה שמרגישה כמו קווסט אינסופי).בכלל, סדרות חיים(הסמויה האדירה)ולא קפיצות מווי לאיקס-הן המהנות ביותר.הסופרנוס הביאה תקציב, עלילה, צילום קולנועי, נפח, סיפור, דמויות בלתי נשכחות.
המפצח והחשוד העיקרי הן עדיין עדות לאיך אנגלים יודעים לעשות טלוויזיה אדירה שלא מבוססת על זיקוקים ותקציבים מטורפים.

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

אתה יכול לרשום "רומא" במקום "ספרטקוס" ותקבל את אותו דבר מבחינתי.
אני מסכים איתך שלרשתות הכבלים יש את החירות לעשות דברים קיצוניים יותר ולכן הן מייצרות דברים הרבה יותר טובים אבל אני חושב שבמקרים מסוימים הם התאהבו בחירות הזאת יותר מדי. ספרטקוס היא דוגמא מצוינת כי מדובר בסדרה שהיא לא יותר מאשר סרט פורנו מתמשך. לא רק בזה שבכל סצינה יש ציצים אלא בעיקר בכך שהעלילה היא רק תירוץ להראות סקס. רומא לא שונה בהרבה וגם אימפריית הפשע, לפחות בעונה הראשונה שלה, נהגה ככה.
ב"סמויה" שהיתה גם ב-HBO, בקושי ראית סקס. נכון שהם קיללו המון, מה שאי אפשר לעשות ברשתות הרגילות, אבל זה היה חלק טבעי מהעלילה

shai 20 במרץ 2012

Rome was co-production for HBO and BBC, and they did try to have some quality in it. Basically it was a sort of prequel to the BBC's legendary I Claudius, without the depths that that one had. I never saw Spartacus as a quality series and it has never pretended to be more than a lot of tits,naked bodies and faked blood. It has to be said that when cables networks take the risk they usually comes up with something that is worth spending an hour before the tv and not feel like it is a waste of time.But they sometime fail, but at least they try to challenge the viewer

עומרי 20 במרץ 2012

באימפרית הפשע אין כ"כ הרבה סקס…

אריאל גרייזס 20 במרץ 2012

משעשע איך טור שאמור היה להיות על כדורגל מקבל 50 תגובות שאולי שלוש מתוכן נוגעות בכדורגל. אם הייתי יודע שיש כזה קהל לטלוויזיה, הייתי מתחיל פה טור ביקורת שבועי במקום לדבר על ספורט..
ואם כבר מדברים על סדרות מופת, אי אפשר בלי להזכיר את המפצח האנגלית הגאונית ואת טווין פיקס, שלדעתי היא הראשונה לשנות את תפיסת הטלוויזיה האמריקאית

יואב 20 במרץ 2012

המפצח עצומה והוזכרה כמה הודעות קודם. כמו גם החשוד העיקרי עם הלן מיירן הנפלאה.

shai 20 במרץ 2012

Twin Peaks is an example for a series that was way before its time.Multi story lines, the ability to dwell a bit from the main story and ect.what ever you find in today's tv, you can already see there. However from the moment we knew who killed Laura Palmer, it went down hill and became incoherent

אריק 20 במרץ 2012

איך אדם שנמצא בתור הזהב של הטלויזיה. כותב שהיא הולכת לאיבוד???
אם אתה מכור אז לך תראה ברייקינג בד, לואי, קארב ובוס למשל כולם מהשנה. זוכר פעם עושר כזה? ועוד הכול מגיע מאמריקה שנמצאת שנות אור מבחינה אמנותית לפני אירופה בטלויזיה , הפוך לחלוטין מבקולנוע.

יואב 20 במרץ 2012

ברייקינג בד נהדרת. וגם דה קילינג שמבוססת על סדרה דנית.רואה עכשיו את העונה הדנית השניה(לא ראיתי את העונה הדנית הראשונה) ואוהב מאד.

matipool 21 במרץ 2012

כמו IDO שהגיב למעלה , גם אצלי מרוב היצע ואפשרויות אני כמעט לא רואה היום סדרות ( גם בגלל מחסור בזמן וגם בגלל שמרבית הסדרות הטובות היום הן ביס ואני מנוי בהוט ) .
הופתעתי שאף אחד לא הזכיר את "המגן" – סדרה ענקית ובועטת עם הדמות המהפנטת של ויק מאקי .
אצלי היא בליגת האלופות יחד עם אוז והסופרנוס ( אני יודע בוודאות שגם הסמויה שמדורגת ראשונה אצל הבן שלי ואני סומך עליו בעניין הזה . פשוט עוד לא יצא לי לראות אותה ) . גם את העונות הראשונות של תיקים באפילה אהבתי בטירוף ( כנראה שכמו חלק גדול מעם ישראל . אמצע שנות ה-90' בשעה 23:00 ועם 20% רייטינג . אני זוכר ביקורות עם כותרות בסגנון "מאלדר מלך ישראל" )ואת העונות הראשונות של אבודים .
בצד הקליל – סיינפלד כמובן , המשרד והפמלייה שהיא סדרה כייפית ביותר ( ארי גולד שולטטט ! ) .
מקווה מאד להשלים מתישהוא את החורים שיש לי – הסמויה , דקסטר , משחקי הכס , שובר שורות , מד מן ולראות את רצח מאדום לשחור כמו שצריך מההתחלה ועד הסוף ולא בצורה מזדמנת .

תום 21 במרץ 2012

משום מה אף אחד עוד לא הזכיר את הומלנד המצויינת על גבול המופתית. זה פשוט בושה שהתקשורת בארץ קוראת לה הגרסה האמריקאית של חטופים.

Comments closed