שבתרבות – אום שמום

על הנאום של ביבי וגם כמה הערות על החגים ועל האמי

  

אני מוכרח לומר שזה די מרגש לראות כל כך הרבה ישראלים מתרגשים ממשהו שהם אומרים שלא מרגש אותם בכלל.

כאילו, במשך שנים אנחנו מספרים אחד לשני כמה האו"ם לא מייצג אף אחד, שכולם בו נגדנו, שממילא לא קורה בו כלום והוא נשלט על ידי מדינות ערב – ואז כל שנה מחדש, כשביבי נוסע לעצרת המיותרת הזאת בניו יורק, כולנו מתרגשים כאילו מדובר בלא פחות מההצבעה ההיא ב-47'.

במידה מסוימת, ישראל מזכירה את הילד הדחוי מהבית ספר שמשכנע את עצמו שהמסיבה שלא הזמינו אותו אליה לא שווה כלום וכשהוא מקבל סוף סוף הזמנה הוא מתרגש עד בלי די, אפילו אם המסיבה באמת לא שווה כלום.

בואו נודה באמת, תשומת הלב התקשורתית שניתנה בארץ השבוע לעצרת האו"ם היתה הרבה מעל ומעבר למה שהיה ראוי.

הפסטיבל המתוזמר היטב שבו שגריר ישראל נוטש את האולם בזעם כאשר אחמניג'ד מדבר או השאלה האם ביבי ואובמה ידברו כאילו נלקחו מכותרות העיתונים של לפני שנה או שנתיים.

והנאום של ביבי? מלאכת מחשבת.

כמובן, שום נאום של ביבי באו"ם לא ישנה את דעתם של האירנים, האמריקאים או המיקרונזים. המחשבה שביבי מסוגל להשפיע על דעת הקהל האמריקאית היא אבסורדית – האמריקאים הם לא צרכני חדשות בכלל ובנושאי חוץ עוד פחות. מרביתם המוחלט של האמריקאים לא ראה כלל את ההופעה של ביבי (או של אחמניג'ד או אפילו של הנשיא שלהם) וזה ממש לא עניין אותו מה קורה שם בניו יורק.

לא, הנאום של ביבי יש לו מטרה אחת בלבד – לצרכי פנים בלבד. הנה, עובדה, כולכם העברתם לערוץ חדשות זה או אחר בשעה היעודה (האם שעת הנאום היתה מתוזמנת על שעת החדשות בארץ? ויכול להיות שביבי לא חישב נכון את לוח הזמנים ובעצם אלי ישי דפק גם אותו עם שעון החורף וגרם לו להופיע בשבע במקום בשמונה?).

ובדיוק כמו שנה שעברה עם הברווז הגרעיני, ביבי עשה זאת שוב. כולם מדברים רק על הנאום שלו. עזבו את זה שמדובר באחת ההופעות האבסורדיות של השנים האחרונות, עם ציור הפצצה לילדים מוגבלים, ביבי נמצא שוב בכותרות, עם אנגלית יפה, מי צריך יותר?

ואפילו אם צוחקים עליו עכשיו, זה עדיין עדיף מאשר שידברו על המיסים הגבוהים, האבטלה הגוברת והמצב הכלכלי הקשה, לא?

***

תקופת החגים עברה כבר את מחצית הדרך שלה ואפשר בהחלט לומר שמדובר באחת מהתקופות היותר טובות שנראו פה. כל החגים נופלים באמצע השבוע, שבוע העבודה מקוצר ליומיים במשך חודש שלם. תענוג.

טוב, לא בדיוק. כי גם הילדים בחופש. בשנה האחרונה הוחלט לשנות את מועדי החופשים, להקדים את החזרה מהחופש הגדול במספר ימים ולעשות גשר בין יום כיפור לסוכות. תוסיפו לזה את ימי החופש בחול המועד, איסרו חג וערבי חג ותקבלו חודש שלם שבו הילדים לומדים בערך יומיים. וזה כשהם חזרו מהחופש הגדול רק לפני פחות מחודש.

הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יבינו שככה אי אפשר להמשיך. פעם, היתה סיבה לא ללמוד בקיץ, היה חם אש. עכשיו חם אש אבל יש מזגנים. בכל העולם מקובל שתקופת החגים (חג המולד והשנה החדשה) הופכים לחופשת חורף, שאליה מצטרף חודש בקיץ.

אין שום סיבה שבארץ לא יעשו את אותו הדבר. מכיוון שהחגים הם גם ככה חופש ברובם, בוא נעשה מהם חודש חופש, נוסיף חודש חופש בפסח – וככה לא נצטרך לשתק את המשק גם ביולי, גם באוגוסט, גם במאי וגם בספטמבר.

כן, אני יודע, נשמע הגיוני מדי.

***

כמה מילים על ה"אמי" שהתקיים השבוע:

– הכמות המוגבלת של הסדרות שזכו במשהו, עם ההתעלמות המוחלטת כמעט מסדרות כמו "שובר שורות", "בוס", "דקסטר", "תרגיע" ועוד הרבה אחרות חוזרת ומראה עד כמה שמרנים האמריקאים בבחירות שלהם. לא משהו מפתיע.

– "חטופים" הרבה יותר מדי אוברייטד. סדרה נחמדה, אין ספק, אבל ההתלבשות שעשו עליה כאילו מדובר בסדרת מופת מופרזת לחלוטין.

חוץ מזה, באמת כל הכבוד לכל הישראלים שזכו בפרסים עליה אבל צריך להגיד את האמת – הגרסא המקורית, זאת בעברית, היא לטעמי אחת הסדרות הכי גרועות שנעשו בארץ אי פעם.

הסדרה הישראלית היא כל כך גרועה דווקא בגלל שהיא מהמושקעות שנעשו פה. היא גרועה כי עם כל ההשקעה, התסריט לא החליט אם הוא של סדרת דרמה או מתח ומכיוון שהוא נופל על הגבול בינהם, הוא מצליח להיות לא זה ולא זה.

תוסיפו את הקאסט שנראה כאילו נלקח כולו מהניינטיז (מילי אביטל? סנדי בר? יעל אבקסיס? מתי מגיע אקי אבני בתפקיד אורח?) ותקבלו משהו שלא ממש ראוי למאכל אדם.

 העובדה שהצליחו להוציא ממנה סדרה מוצלחת כמו הגרסא האמריקאית היא סוג של נס. 

– עד כמה מצב הקומדיה האמריקאית גרוע ששחקן מ"שני גברים וחצי" (או כמו שאני ואשתי קוראים לה "צ'רלי וחצי". חבל שצ'רלי כבר לא שם) זוכה?

– ממש גרוע, אם כל מה שיש להם להציע כסדרה הקומית הטובה ביותר זה משפחה מודרנית הפרווה להפליא (ואוי, כמה פוליטיקלי קורקט).

– לפחות טוב לראות שהמבקרים לא התרשמו מ"אימפריית הפשע", בדיוק כמוני.

– "רוק 30" נגמרה או משהו ולא ידעתי? הרי היא תמיד לוקחת את הקופה בסדרות הקומיות, לא?

***

בקטנה:

– אם דיברנו על סדרות טובות וקוצר הראות של האמריקאים, הרי ש"יס בייס" עברו בשבתות מלשדר את "הבית הלבן" שנגמרה לשידורים חוזרים של "ורוניקה מארס" הנפלאה – אחת הסדרות הכי חמודות שנראו על המסך מאז באפי. לתשומת לבכם.

– למי שתהה איך מתנהל עיתון בארץ ולמה פיזור הריכוזיות הוא פשוט חובה בארץ, הנה הסבר יפה על מעריב. ובלי מילה על "התשקורת הסמולנית".

– באמת, חמאס מחרים את ברצלונה כי היא מזמינה את גלעד שליט? אני מחרים את גלעד שליט כי הוא הולך לברצלונה.

– ובעקבות שבוע שעבר, סוף סוף מישהו הסביר לי למה צריך את אייפון 5:

 

 

– ולכבוד סוכות, הנה הביצוע הכי טוב לשיר סוכות אי פעם (מתוך אחד האלבומים הישראלים הכי טובים אי פעם):

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

No Comments

אמנון 28 בספטמבר 2012

אהבתי מאוד את התובנה על הנאום לצרכי פנים. ביבי פשוט יודע שאנשים בישראל אוהבים להרגיש עליונות בזעיר אנפין, ומה הופך אותו ליותר "גבר" מללכת כל הדרך לניו יורק ולהגיד דוגרי או ברווז גרעיני או לצייר פצצה. כשאפשר למתג את עצמך במקום לדבר, מה טוב.
בקשר להצעה לקצר את החופש הגדול-זאת הצעה רעה, התלמידים לומדים מספיק בבתי הספר. הרי גם ככה כל מערכת החינוך מתנזקת לשנתיים וחצי של בגרויות, והשאר מהווה בסך הכל כלי למישטור. הילדים שלנו לא צריכים עוד שעות לימוד, אולי אפילו פחות…
דרך אגב, הדבר הכי מעניין שאולי לא שמתם לב אליו-חרם צרכנים של בליברליות נגד מאקו. המלחמה שלהן רק התחילה, צפו להתפתחויות רועשות.

לוזון 28 בספטמבר 2012

היה זה קיסינג'ר כמדומני שאמר כבר לפני כמה עשורים שלישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים.

אריאל גרייזס 28 בספטמבר 2012

אכן. ושלושים-ארבעים שנה אחרי, שום דבר לא השתנה

צור שפי 29 בספטמבר 2012

זה נכון לגבי רוב מדינות העולם. ליחס את זה רק לישראל זו רשעות.

גיל 28 בספטמבר 2012

לא צריך לזלזל באו"ם. נכון שזה נראה כאילו הכל טקסי אבל גם לטקסים יש משמעות וכשכולם מסתכלים אז חשוב מה אומרים. כאן לא מספיקים לדבר על הנאום שלו כך שאפקט בבוודאי שיש לו. והנאום לא רק לצרכי פנים אלא גם לעולם ובמיוחד לארה"ב ולאובאמה.

ושובר שורות נדפקה כי מדובר בעצם בעונה שעברה שנגמרה מזמן והאפקט שלה חלש. תהיה בטוח שאחרי העונה האחרונה היא תזכה בהרבה פרסים.

ואתה מדבר על חטופים האמריקאית, הומלנד? לדעתי מדובר בסדרת מופת. פחות אולי מהסדרות הכי גדולות אבל ההופעה של קלייר דנס מעולה שם. וגם אימפריית הפשע מעולה לדעתי.

MG 28 בספטמבר 2012

מספר דברים:
1. לא רק שזה לא מעניין את תושבי ארה"ב, אלא שזה משודר שם בשעות הצהריים.
2. ברור שזה מכוון כלפי פנים. אין פה איזשהי תגלית מרעישה ואני חושב שגם לא מנסים להסתיר את זה יותר מדי.
3. הסיבה שכולם צופים בנאומים שלו בארץ, היא ע"מ להבין את הבדיחות בפייסבוק ביום העוקב. (ההדמיה שהפצצה מתפוצצת לו בפנים קרעה אותי מצחוק – בלי קשר לפוליטיקה.)
4. העניין עם האי-פון – גאוני (אני מניח שעוד 2-3 גרסאות כבר יראו את ליברפול ועוד 10 את מכבי חיפה).

גיל 28 בספטמבר 2012

מה זה משנה מתי זה משודר בחי? כל יום אתמול והיום רק דיברו על הנאום הזה ועל תוכנית הגרעין האיראנית. מהבחינה הזו ביבי עושה עבודה טובה בלהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי.

MG 28 בספטמבר 2012

ברור שמשנה מתי זה משודר בחי בארה"ב! האם ישבת לראות את הנאומים של נציגי אירן, הרשות הפלסטינאית וארה"ב (אולי אתה כן, אבל הרוב לא)? לעומת זאת האם היית רואה אותם אם היו היו משודרים במהדורת החדשות המרכזית?
כמו בספורט, כך גם באירועים פוליטיים – אנשים מעדיפים לראות בשידור חי ואח"כ מעניין אותם התקציר במקרה הטוב.

גיל 28 בספטמבר 2012

המושג של מהדורת חדשות מרכזית לא ממש קיים פה. חדשות בערוצים הראשיים משודרות ב5-6 ואני בכלל לא צופה בהן. ביבי לא קובע מתי הוא נואם, הוא יכול לחלום. אבל כל האתרים ומהדורות החדשות אתמול נפתחו בנאום, אתם סתם ממעיטים בחשיבות של הנאומים באום. גם הנאום של נשיא איראן ואובאמה ראה הרבה כותרות.

אריאל גרייזס 28 בספטמבר 2012

מי דיבר על זה, בחדשות? האמריקאים לא רואים חדשות בכלל, זה לא מעניין אותם. CNN זה אחד הערוצים הכי פחות נצפים שיש

גיל 28 בספטמבר 2012

כל החדשות בערוצים המרכזיים דיברו על זה. תכנס לאתרי חדשות ברשת ותראה.

ירוק 28 בספטמבר 2012

אריאל, פוסט מעולה.

העובדה שמשפחה מודרנית לוקחת (כבר כמה פעמים רצוף) את כל הפרסים בתחום הקומדיה היא פשוט פאתטית.

לגבי הומלנד – אני חושב שאתה קצת ממעיט בערכה, אני נוטה להסכים עם גיל. היא לא סדרה ברמה של הגדולות, זה נכון, אבל היא סדרת מתח מעולה, וקלייר דיינס (שאני אוהב בכל מקרה) נותנת שם הופעה פשוט אדירה. נראה איך העונה השניה תהיה.

סחטיין על ורוניקה מארס – הסדרה-הכי-טובה-שכמעט-אף-אחד-לא מכיר. מומלץ!

לגבי ביבי – למי אכפת מהאו"ם כשיש שביתת שופטים להתעסק איתה? (המשדרים השבוע נקטעו כאן ל"ברייקינג ניוז" כשהשביתה נגמרה – הזוי)
ברצינות, הבעיה (שאין לי מושג איך פותרים) היא שהנאומים האלו לא משנים כלום. הם משכנעים את אלו שכבר משוכנעים ממילא, ולא מזיזים במטר את הדעה של אלו שלא משוכנעים.

איציק 28 בספטמבר 2012

מספר דברים:
1. יש הבדל גדול בין להצהיר שהאו"ם לא מעניין לבין העובדה שהןא לא מעניין. הצהרתית נוח לנו לפעמים לומר זאת אך בפועל הוא מעניין מאוד.
2. דיברו על הנאום של ביבי בכל המדינות והוא העלה את זה לסדר היום, והיה לו חשוב להעלות את זה לסדר היום. במיוחד לאחר נאום הפרווה של אבו מאזן היה לו חשוב לדכא כל ניסיון של דיבור על הבעיה הפלסטינית.
3. כן, הוא עשה זאת לצורכי פנים. הוא פוליטיקאי וחושב כמו פוליטיקאי. לדעתו זה אמור להועיל לו בארץ אז הוא עושה זאת. ככה זה בפוליטיקה.
4. ימי חופשה מבית-הספר:
4.1 כמות החופשות בבתי-הספר בארץ מהנמוכות באירופה, למרות החגים. בצרפת למשל כל חודשים מוציאים את התלמידים לחופשה של שבועים, פעם קוראים לה חופשת סקי ופעם אחרת.
4.2 אם כל הכבוד למערכת החינוך שלנו, עוד כמה ימי לימודים לא יוסיפו הרבה. לפעמים אני בודק מה הילדים שלי למדו ואני נחרד ומעדיף שישארו בבית. כמובן שלא, אבל ממש דיכאון מרמת החומר והיקיף החומר. תראו מה מלמדים בהיסטוריה במדינות אחרות כדוגמא. יש לעולם היסטוריה מחוץ למדינת ישראל והעם היהודי. בארץ עוד לא יודעים זאת. אני לא מדבר כבר על מתמטיקה ופיזיקה.
4.3 החופשות צריכות להיות מתואמות עם ההורים. אם בצרפת יש 25-35 ימי חופש (לא כולל שבת, ראשון) אז בארץ זה 12-14 ואף אחד לא דואג להשגיח על הילדים או צריך לשלם הון על מטפלות או קיטנות. כשאמרתי בצרפת כמה ימי חופש יש בארץ הם מיד שאלו עם מי הילדים נשארים בקייץ. יש לנו עוד מה לשפר בתנאים הסוציאליים.
5. iPhone 5 המצאה גאונית. עשו קופה בלי לעשות כלום באמת. לסנדרסון וגוב (לא זוכר אם זה היה עם כוורת, חושב שלא) יש מערכון. הם כבשו את אירופה עם שיר לה לה לה. על גל ההצלחה עם אותה מוזיקה כבשו גם עם לי לי לי, לו לו לו וכו'. הראיון ברור. זה מה שאפל עשתה, רק בלי סנדרסון וגוב. נראה לי שמגיע להם אחוזים על הראיון המקורי.

מוזגטס 29 בספטמבר 2012

מצטרף אליך בכל סעיפי 4

צור שפי 29 בספטמבר 2012

ביבי זה יהיה צל"ש או טר"ש. אם עד אביב 2013 הוא יצליח להניע את הקהיליה הבינ"ל לחנוק את פרוייקט הגרעין האיראני באמצעות סנקציות חריפות ואיומי מלחמה זה יהיה שיחוק אמיתי. מצד שני אם הוא יגיע לתאריך היעד בלי שקרה שום דבר הוא יהיה חייב לתקוף לבד (לדעתי זה רע מאוד מבחינת ישראל) או גרוע מזה, לא לתקוף ולאבד את שאריות ההרתעה. שוב – צל"ש או טר"ש, אין דרך ביניים.

איציק 29 בספטמבר 2012

צור,
כיוון שפוליטיקה זו אומנות הבילתי-אפשרי, אני מניח שהיועצים והמשפטנים של ביבי או שכבר מצאו או יצאו פתרון זה או אחר, באיכות זו או אחרת שתאפשר לו לשחק עם הקלפים גם אם לא יצליח לחנוק את פרויקט הגרעין (לא הוא אישית, כי אם הקהילה העולמית כמובן). אני לא חושב שיכולת ההרתעה של ישראל תלויה יותר מידי על נאום זה.

אזי 29 בספטמבר 2012

אריאל,
אם אתה באמת פוחד פחות מהאיראנים ויותר מזה שאתה לא יכול לקנות דירה בתל אביב (למרות שאתה בקלות יכול לשכור דירה בחולון, והמשכורת הממוצעת עלתה והכלכלה שלנו במצב היחסי הכי פחות גרוע בעולם) המצב שלך באמת טוב.

יש לי חבר שאמר את זה יפה בקיץ שעבר "תראה מה זה, אין מלחמות, אין פיגועים, אין אבטלה, אז אנשים מתלוננים שהדירות ברוטשילד יקרות. זהו, נגמרו הבעיות."

בכל מקרה ובלי קשר, ביבי הוא נואם בחסד. הוא צריך לעשות את זה יותר.

MG 29 בספטמבר 2012

אזי, רק כדי לדייק, כבר זמן רב שהמשכורת הממוצעת בירידה (ריאלית). כלומר, קצב עלייתה נמוך מקצב עליית המחירים.
בנוסף, מרבית העלייה (באחוזים ולא רק אבסולוטית) מתרכזת בעשירון העליון והוא גם העשירון היחיד בו יש עלייה ריאלית.
בנוסף, ניתן להבין בנקל שאתה ממרכז הארץ! מז"א אין מלחמות? עוטף עזה סופגים ירי תלול מסלול יום ביומו (אולי שבוע בשבועו בתקופות חריגות ביותר). זה שלא שומעים על זה בתקשורת לא אומר שזה לא קיים. אני מקבל דיווחים מהמוקד של מועצה איזורית אשכול לנייד. אתה לא רוצה לדעת מהי תדירות ההודעות כמו "נא לשהות 15 שניות ממרחב מוגן" או "נא להיכנס למרחבים המוגנים" שלא לדבר על "נא להיכנס לבתים, לנעול את הדלתות ולכבות את האור".

איציק 29 בספטמבר 2012

MG,
מסכים אם הכתוב, רק נראה שבשנים האחרונות את המושג "העשירון העליון" יותר נכון ליקרוא /ASHIRON/ ולא /ASIRON/, כלומר /SH/ ולא /S/ לצערי. המושגים של רמת החיים נוגעת רק אליהם. אני יודע שדרוגי האשרי של גרמניה וצרפת ירדו, וגם ארה"ב לא A+ ואמור התבשרנו שישראל הוגדרה כ-A+ יציב, אך איכשו לי כאזרח הקטן זה לא עוזר כבר די הרבה שנים.

MG 29 בספטמבר 2012

איציק, ארה"ב AA+ בסוכנות אחת ועדיין AAA בשאר הסוכנויות הגדולות. זה עדיין הרבה מעל ישראל.
צרפת AA+ וגרמניה AAA עם אופק שלילי (עוד פעם – ברוב הסוכנויות הגדולות).

איציק 29 בספטמבר 2012

נו, שוב הוכחתי כמה אני מבין בכלכלה. בכול מקרה זה לא עוזר לי לגמור את החודש.

אזי 29 בספטמבר 2012

בתקופת השביתה הייתה רגיעה מאוד רצינית.
בטח הרבה יותר לעומת מה שהיה בתקופת קדימה (שלא לדבר עוד קודם לכן).

אזי 29 בספטמבר 2012

הפגנה, לא שביתה

MOBY 30 בספטמבר 2012

תזכורת,
אנשים הפגינו כאשר בדרום ישבו בחדרי הבטחון.

אופיר 29 בספטמבר 2012

זו כבר פעם שניה שאתה מצטט את דברי ההבל של החבר הזה שלך.
נשמע לי שאתה נשען משמעותית על תמיכתם הכלכלית של הוריך.

אזי 29 בספטמבר 2012

הם עזרו לי בקניית הדירה שלי (עזרו, לא קנו). בלעדיהם כנראה היה לוקח לי עוד שנתיים-שלוש לקנות דירה משלי.
אבל גם בלעדיהם הייתי יכול לחיות בשכירות (לא בתל אביב) ברווחה מספקת. משום מה יש בארץ איזו הנחה שלחיות בשכירות זה רע, אבל משכנתא זה חלום.

כמובן, שלא יובן משום תגובה שלי שאני לא חושב שיש אנשים בארץ שבאמת אין להם. ברור שיש כאלה. רובים לא גרים בתל אביב אגב.
אבל כן, אנשים עושים מהמצב הרבה יותר גרוע ממה שהוא באמת, בעיקר כי זה ביבי.

שנים אנשים התלוננו שמחירי הסלולר יקרים, אז בא כחלון וגם להוזלה מדהימה במחירים.
אז אנשים מתלוננים שהמששלה גרמה לפלאפון לפטר עובדים.

לא הכל תמיד רע. תתמודדו עם העבודה הזאת.

איציק 29 בספטמבר 2012

אזי,
ממש לא הכל רע, ולא הכל באשמת הליקוד, ועדין לא ממש טוב. סתם דוגמא, מחיר דירה באירופה הוא בממוצע 6 שנות עבודה כשבארץ 12 שנים. זה לא שבארץ כולם רוצים דירות פאר ובחו"ל כולם צנועים. ההרגשה שמשהו עם משכורת מעל הממוצע, לא יכול להרשות לנהל משפחה של 4 נפשות ללא מותרות, אבל עם חוגים לילדים, עם מנוי לתאטרון/כדורגל, לא לכל המשפחה, לחצי. ואני מדבר לא על תל-אביב, רחוק מאוד משם, במושגי מדינת ישראל. הליכוד בשילטון כשלוש שנים ואני לא מרגיש שקל לי יותר. השכר שלי ושל אישתי עלה בשלושת השנים האלו והחים נעשו קשים יותר, וכך זה לכל חברי. שלא ישתמע שאני מתלונן על מצבי המר, כי לא כך המצב, אך לומר שהוא משתפר, זו טעות.
נכון, יש משבר עולמי, אבל נראה לי שרק שמונה עשירונים תחתונים מקריבים כדי להתמודד עם המשבר, ודוקא שני עשירונים עליונים מסיבות שונות משפרים את איכות חייהם. אולי זה רק נראה, אבל זה נראה רע.
אני נגד ההץנפלות על העשירים, נהפוך הוא, אך גם לא על השאר. אני חושב שאחרי שלוש שנים יש גם לממשלת הליכוד אחריות כלשהי.

אריאל גרייזס 30 בספטמבר 2012

הליכוד בשלטון 30 שנה, לא שלוש. למעט תקופות מאוד קצרות – פרס שנתיים, רבין שלוש וברק שנתיים, הליכוד בשלטון למעשה 35 שנה ברצף. אין הבדל אידאולוגי-כלכלי בין אולמרט, שרון או ביבי.

MOBY 30 בספטמבר 2012

אריאל אתה מתבלבל עם מוסד הנשיאות בארה"ב.
רשימה שיש בה את פרס רמון ודליה איציק לא יכולה להיחשב כרשימת ליכוד. מה עוד ששרון יצא/גורש איך שבא לך עלתוכנית שהליכודניקים (ובצדק) התנגדו לה.
להגיד היום שההתנתקות היא מהליכוד זה לזרות חול בעיניים של אנשים או להסתמך על זכרונם הלקוי מאוד.

איציק 30 בספטמבר 2012

אריאל,
לא מסכים איתך, כי אם מסכים עם MOBY. גם אם הטענה שלך לגבי חוסר ההבדלים היתה צודקת, אתה לא יכול להפיל על הליקוד את מעשי קדימה בטענה שהם היו עושים זאת בכול מקרה. העם בחר אחרת כדי שכל אחד יוכל את הדיסה שהוא בישל, והטענה של אילו לא תופסת.

MOBY 30 בספטמבר 2012

כלכלית – שרון נגד הפרטת החקלאות על מוסדותיה (חלב, ביצים יבוא וכד') העלאת קצב העובדים הזרים לארץ ואי הפרטה של מנהל מקרקעי ישראל. הדמיון בינו לבין הממשלה הנוכחית היא פשוט הפוכה.

אריאל גרייזס 30 בספטמבר 2012

נו, באמת, שרון עשה את ההתנתקות כשהוא היה ראש ממשלה מטעם הליכוד, לא מטעם קדימה. גם הסכם השלום עם מצרים היה נגד רצון הבוחרים, אז גם בגין הוא לא ליכוד?
די, שהימין יפסיק לספר לנו סיפורים. הליכוד פה בשלטון 35 שנה. אולמרט הוא יותר ביבי מביבי, בטח מבחינה כלכלית. כששרון היה ראש ממשלה, מי היה שר אוצר שלו אם לא ביבי?

איציק 30 בספטמבר 2012

ובכמה ממשלות של הליכוד/קדימה ישבה גם העבודה? אז השמאל שולט מקום המדינה. זו דמגוגיה. יש ראש ממשלה שאמור להחליט על מדיניות ואם הוא לא יכול אז זו בעיה שלנו כעם, אבל הוא הראש ועליו האחריות בראש ובראשונה. אם יש דמיון זה לא קשור. ליכוד הוא ליכוד, קדימה היא קדימה וברק שר ביטחון.

MOBY 30 בספטמבר 2012

נווווווו באמתתתתתת, היי גם אני יודע לכתוב צדקני ולא לעניין.
ולמה שם שרון את ביבי באוצר? להזכירך את הימים הלא מבטיחים בלשון זהירה? הוא רצה לקבור אותו שם , לא הצליח.
שרון נבחר במשאל עם בעד או נגד ההתנתקות. העם היה נגד ההתנתקות. לתוכנית ההתנתקות היו 19 מנדטים 15% מהעם בחר התנתקות. מה שקרה אח"כ היה אנטי דמוקרטי בעליל אך בהחלט אפשרי בדמוקרטיה פרלמנטרית כשלנו לכן הוקמה קדימה היה ברור ל"מיוחסים" שבליכוד נסתיימה דרכם האידיולוגית.
הסכם השלום עם מצרים היה עובר משאל עם, ההתנתקות לא עברה משאל שכזה. אל תתבלבל עם העובדות.
מה זה יותר ביבי מביבי מה זה אומר? הוא הכניס תחרות ומתחרות לסלולר? הוא נכנס לויכוח עם תשובה על הגאז? אולמרט הצליח באיזשהו תפקיד שביצע בחייו? לפחות על ביבי, אני חושב, כולם מסכימים שהיה שגריר ישראל באו"ם מוצלח (או שגם זה כבר לא משהו?) או שר אוצר בממשלת שרון חיובי (לא?).

איציק 30 בספטמבר 2012

MOBY, אולמרט הצליח בבית"ר ירושלים, כאפוטרופוס, או משהו כזה. עד היום רואים תמונות שלו מהעבר הרחוק. זה לא נחשב יותר משגריר ישראל באו"ם?

קסיוס קליי 29 בספטמבר 2012

לא ציפיתי למילה טובה על ביבי אבל לא להבין מה המטרה של ביבי בציור הזה זה קצת מוגזם.

תנו לבן אדם קצת יותר קרדיט.
מה אתם לא חושבים שהוא יודע שהציור הזה דבילי??
כמובן שהוא דבילי!
אבל אתה לא הולך לכיתה א' ומרצה להם על משוואות טריגונומטריות אלא משתמש בבדידים.

באמת שהישראלים הם עם טיפה יותר מתוחכם ומנוסה משאר העמים ובאמת שרוב העולם פשוט בור בהמון נושאים ובחלק מהמקרים אני מצדיק אותם כי ענייני המזרח התיכון לא אמור לעניין אותם יותר מדי.

בישראל דוגמא כזו לא תופסת אבל לחבורת הבורים של האו"ם ותושבי כדור הארץ זה מעביר את הנקודה הצורה הטובה ביותר.

הדבר הכי חשוב שהוא השיג זה שידברו רק על זה. למעשה לא ניתן לחשוב על העצרת באו"ם מבלי שהתמונה הזו תעלה למוח.
שנית, כמו שאמרתי הוא הראה בצורה המופשטת ביותר את עניין הפצצה האיראנית. (בינינו מה ציפיתם שהוא יתחיל להסביר להם על תהליך העשרת האורניום ?? ).

לגבי האמי:

*רוק 30 חוזרת לעונה אחרונה כמדומני.
*שובר שורות אכן ראוי ליותר קרדיט.
*מוזר שמייקל סי הול (דקסטר) לא לקח אפילו פסלון אחד בכל השנים.
*אני מאוד אוהב את המנטליסט שגם לא מקבל קרדיט.

ירוק 29 בספטמבר 2012

לא מייקל סי הול, וגם לא ג'ון האם ולא יו לאורי.
לפחות שלושתם "התנחמו" בגולדן גלוב…

איציק 29 בספטמבר 2012

קסיוס קלי,
אני מסכים שלא צריך משוואה טריגונומטרית, אבל אפילו בישראל ירדו מהבדידים. למה להחזיר אותם?
;)

פחטקור 29 בספטמבר 2012

אם אני לא טועה מייקל סי הול כן זכה באמי, אחרי העונה הרביעית שהייתה גם הטובה ביותר, וגם כי היה לו סרטן והסדרה יצאה לחופשה ארוכה.

מעבר לזה, כשהסדרה הקומית הטובה ביותר היא משפחה מודרנית ולא תרגיע או קומיוניטי (שהיא חתיכת גאונות) או פילדלפיה זורחת או כל סיטקום אחר שלא נגמר בלקח ושיעור לחיים ואירוע שבו כל המשפחה מתחבקת לצלילי מוזיקה מרגיעה, אתה יודע שמשהו לא בסדר עם המערכת.

ירוק 29 בספטמבר 2012

הוא זכה בגלובוס הזהב אבל לא באמי.

קסיוס קליי 29 בספטמבר 2012

אני בטוח ב 99 אחוז שהוא זכה בגלובוס הזהב אחרי העונה הזו.

לפי ויקפדיה בערך "מייקל סי הול" אין פרס אמי.
לפי הערך "דקסטר" יש לו 5 פרסי אמי.
אבל מישהו שם החליק על השכל.

אין לו פרס אמי.

טל בן יהודה 29 בספטמבר 2012

מכיוון שאני יכול להאריך (מאד) כשמדובר בטלוויזיה, אנסה לקצר ולהתייחס בקטנה לדברים שנכתבו בטור ובתגובות:

1. הבנתי כבר שאני בעדת מיעוט כשמדובר ב"אימפריית הפשע". אני שומר אותה לעצמי וכבר הפסקתי לנסות לשכנע אחרים שמדובר באחת הסדרות הטובות המשודרות היום. הרבה יותר טובה מהולנד. ואם כבר הומלנד…

2. מדובר בסדרה בינונית להחריד שאין לה מקום בין שאר הסדרות שהיו מועמדות לפרס בתחילת השבוע. הדעת לא סובלת את העובדה שהיא זכתה, ואני אכתוב על המחדל המגוחך הזה בהרחבה בהמשך.

3. ייתכן ו"משפחה מודרנית" הוא פוליטקלי קורקט, אבל לטעמי מדובר בכתיבה הקומית הטובה והשנונה ביותר מבין המועמדות.

עם כל האהבה שלי ללואי ותרגיע, אני חושב שיותר קשה לכתוב קומדיה כמו משפחה מודרנית מאשר תרגיע (שלא כותב דיאלוג בכלל, אלא רק סיטואציות רחבות ונותן לכל השחקנים את המקום לאלתר) ולואי (שמחפש להביך ולזעזע יותר מלהצחיק).

מה שכן, אני לגמרי מבין את הסלידה של (כמעט) כולם כאן מהסדרה "משפחה מודרנית". מכיוון שמבין כל המועמדות, מדובר בסדרה עם ההומור הכי "אמריקאי". אותו הומור של אבא ילדותי, אמא נוירוטית, אחות בימבו מול אחות גיקית, זוג הומוסקסאולי וכו'…

4. מעבר לכך, לאמי יש מסורת ארוכה של אי רלוונטיות. רק בשני העשורים האחרונים: "הסמויה" מעולם לא זכתה בסדרה הטובה ביותר או בפרסי משחק כלשהם. ג'ון האם עדיין לא זכה על דון דרייפר (באמת?!) ואנחנו כבר אחרי 5 עונות. פרייז'ר זכתה ב-5 פרסים על הסדרה הקומית הטובה ביותר וסיינפלד ב-1 (ואם כבר, ג'ייסון אלכסנדר מעולם לא זכה בפרס על גילום הדמות הטובה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה הקומית). וכמו שכבר אמרתי… הומלנד. חחחח הומלנד.

מספיק לעת עתה.

אריאל, אני "ביג פאן" של שבתרבות!

ירוק 30 בספטמבר 2012

מכיוון שאני מעדיף להגיב על כל דבר שהוא לא מכבי חיפה בימים אלו, הנה תגובתי:

לגבי האמי באופן כללי – צודק. זה שאף אחד משלושת השחקנים שגילמו בשנים האחרונות את דקסטר, ד"ר האוס ודון דרייפר לא זכו ולו בפסלון אחד – אומר דרשני.

עם זאת, אני ממש לא מסכים איתך לגבי הומלנד. לא יודע אם היה מגיע להם לזכות בכ"כ הרבה פרסים, אבל להגיד עליה "בינונית"? אני מסכים שאם שמים אותה בשורה אחת עם הגדולות באמת (breaking bad, game of thrones, וכו') היא לא משתווה. אבל לדעתי היא ממש לא בינונית. כמו שאמרתי למעלה – סדרת מתח מעולה עם כוכבת מדהימה.

מוזגטס 29 בספטמבר 2012

ממש מעציב אותי שבארץ אנשים מבקשים ממערכת החינוך "קחו ממני עוד קצת את הילדים". ועוד אחר כך תולים זאת בשעות עבודה וכדאיות כלכלית.
יש הרבה פתרונות אפשריים לפני שכולאים את הילדים עוד קצת במוסד שלא ממש נבנה כדי שילדים ישחקו ויפתחו מחשבה. שלושה ימי חופש נוספים בשנה יכולים מאוד לעזור. הורים מתגייסים למען הורים. לאפשר למשפחה להתקיים ממפרנס אחד עיקרי. ויציאה לעבודה של בן הזוג השני תהיה אופציונאלית או חלקית.
אני יודע אלו דברים שנשמעים מופרכים. אבל רק מראים את הטימטום והולכת השולל של אנשים במדינה אחר הכלכלה המפוארת שלה.

אריאל גרייזס 29 בספטמבר 2012

אם זה נשמע כמו "קחו ממני עוד קצת את הילדים" אז זה ממש לא העניין.
העניין הוא שלמעט המקטע שבין החגים לפורים, לילדים אין חודש רצוף של לימודים. חוזרים מהחופש בספטמבר ושבועיים אחר כך מתחיל רצף החגים הבלתי נגמר ומה שיוצא זה שבעצם בחודשיים הראשונים של השנה לא לומדים כמעט כלום.
אותו דבר קורה עם פסח, כשבתיכונים כבר ויתרו על זה והחל מפסח הילדים בעצם בחופש בשביל "ללמוד לבגרויות" (ואני חשבתי שזה הקטע של בית ספר, ללמד לבגרויות).
האם בתי הספר של היום אידאליים? לא, לא ממש. אבל העובדה היא שהילדים יוצאים מבתי ספר עם מעט מאוד ידע. אין שום הגיון בדרך שבה החופשים מסודרים היום.
וכן, יש גם עניין של הנזק למשק. אצל הצרפתים משביתים את המדינה לשלושה שבועות – אבל כולם שובתים. פה, לא משביתים כלום אבל מה שאתה מקבל זה הורים שמביאים את הילדים לעבודה, שמשאירים את הילדים בבית לבד או סתם זורקים אותם לקייטנות מופרכות. כן, עדיף שמערכת החינוך תעשה את זה בצורה מאורגנת.

בני תבורי 29 בספטמבר 2012

הנה דוגמא לצביעות האמריקאית: ביבי במופע קומי מבריק, עם טקסט אווילי כתוב נפלא, מתוזמן היטב ושימוש גאוני באמצעי המחשה, לא זוכה באמי. לך תסמוך עליהם.

אריאל גרייזס 29 בספטמבר 2012

תשמע, התמונה של ג'ון סטיוארט מתפקע מצחוק עם ביבי והפצצה ברקע לא יוצאת לי מהראש. זה הרגע הקומי של השנה

בני תבורי 29 בספטמבר 2012

לגמרי.

סימנטוב 29 בספטמבר 2012

דקסטר מתחיל השבוע. מעניין מי נעלם במימי פלורידה השנה ואם יש קשר לספורט הישראלי?

איתמר 30 בספטמבר 2012

אני לא רואה "הומלנד" אז אני לא יודע אם היא טובה או לא, מגיע להם או לא, אבל מה שבטוח זה שלדמיאן לואיס, השחקן הראשי בסדרה שזכה עכשיו באמי, הגיע לזכות בפרס כבר לפני שנים בסדרה "אחים לנשק" בתפקיד של ממיג'ור ווינטרס, עליו לא זכה ואף לא היה מועמד לאמי. אני חושב שהאמריקאים קוראים לזה "צדק".

איתמר 30 בספטמבר 2012

* מייג'ור ווינטרס, כמובן, לא ממיג'ור…

אריאל גרייזס 30 בספטמבר 2012

אחים לנשק היא לטעמי אחת מהמיני סדרות הכי טובות בהיסטוריה, איפשהו טופ 3 בקלות. מיני סדרה פשוט מדהימה.
מה שכן, "הפסיפיק" שהיתה אמורה לשחזר את ההצלחה שלה, לא התקרבה בכלל. משהו שם לא עבד

MOBY 30 בספטמבר 2012

1. לא כולם ראו את הביבי-בום שוב הנחה מוטעת. צריך להפריד בין כמות הקשקשת של מיטב פרשננו באולפנים השונים לבין האם הוא השיג את מה שרצה. (לא ראיתי, לא יודע, מהפרשנות החלקית שכן ראיתי מנחש שכן). לעניין הפרשנים – לפני הנאום חכמינו הגדולים בן את רוזן דיברו ברדיו על נאומים היסטוריים וכד' והתרפקו כמובן על הנאום המוצלח של סאדאת?? "No more war, no more bloodshed" כפי שראש ממשלתנו (הליכודניק???) הנקי מכל רבב אולמרט (רק לנהל משרד הוא די רע כי הוא פשוט לא יודע מה הולך במשרד שלו, לא כל שכן מדינה..).ציטט פעם- הבעיה היחידה בסיפור היא הבורות- את הנאום הזה נשא…- בגין.
2. אתה פוגע בדעת חכמים שר החינוך סהר ניסה לקדם תוכנית זו – בפשטות מערכת החינוך וההסתדרות אמרו לו שב בצד. כשעשה שריר הראו לו כי אנו אמנם דמוקרטיה פרלמנטרית, אבל לועדי עובדים ואנשי לישכה לעיתים יש כוח עולה על שר. הדרך היחידה לעשות את זה זו חקיקה פרטית. -גש אל נציגך הפרלמנטרי הקרוב לביתך (אפילו שלי) את עוצמת הבעיטה שתקבל החוצה (מנסיון) מי יתן וינתן לחלוצי וקשריה של קבוצתי המתקשה (גם את הדיוק).
3. אמי את מי זה מעניין? החונטה נותנת פרסים לעצמה, לא זאת צריכה להיות אמת מידה למשהוץ
4. איפון – הדת הגדולה בעולם (כיום), מקריבה את החשוב לה מכל, על מנת לקבל אישור לאדיקותה ואתה מזלזל… זה בדיוק כמו לקנות את ארבעת המינים במאות שקלים/דולרים. אכן מגוחך.

אסף THE KOP 30 בספטמבר 2012

1. מדהים כל פעם מחדש איך הליברלים לכאורה, אבירי הפוליטיקלי קורקט, זורקים את כל יפיפיות הנפש לפח האשפה בכדי לשגר את הקללה התורנית שלהם – והפעם, משווים את ביבי לילדים מוגבלים. כלומר – מוגבלים זה משהו להתבייש בו.

ואני שואל, חוץ מלהזדנב אחרי עיתונאים בעיני עצמם – האם בכלל קראת את הנאום של ביבי, מר גרייזס ?

2. אז בעין השביעית/האוזן התשיעית/הפטמה השלישית מאוד מאוכזבים מזה ש"מעריב" לא טירחן לקוראיו את המח ונמנע מלהתייצב כמו שאר העיתונות המגוייסת (מעניין למה ?) מאחורי כנופיית רוטשילד. קודם כל – לא שאני חושב שזה נכון. וגם אם כן, אז מה ? זה ששאר כלי התקשורת הפכו לצ'יוואוות המקשקשות בזנב של חבורת הבטלנים ממחראת רוטשילד לא הופכת אותם לאנשי מקצוע.

סה"כ צ'יוואוות.

Comments closed