שבתרבות – פוליטיקה ישראלית, ה-NBA כמשל

עם הפריימריז במפלגת העבודה, יצא לי לחשוב קצת על המפלגה הזאת.

אני מודה, לפני שלוש שנים, אחרי שאהוד ברק דרדר אותם למעמקי 13 המנדטים ואז גרר אותם לקואליציה עם נתניהו, הייתי בטוח שהמפלגה הזאת גמרה את הימים שלה.

זה היה נראה בעיניי סופו של תהליך כמעט טבעי, ממפלגה שלטת שמרכיבה קואליציה בעצמה, למפלגת אופוזיציה כמעט נצחית למפלגה קטנה וכמעט לא רלוונטית. תהליך של מפלגת שלטון שהופכת מסואבת, נתעבת ובסופו של דבר – נעלמת.

אחרי שלוש שנים, גם אם העבודה לא בדיוק חזרה להיות המפלגה השלטת של פעם, אין לי אלא להודות שטעיתי. מפלגת האמצע שהיתה אמורה לרשת את מקומה של "העבודה", היא זאת שנעלמה, כמו שקרה לא אחת מקודמותיה.

למה זה קרה? ובכן, אני חושב שאת ההסבר אפשר למצוא דווקא בספורט.

בדיוק כמו שאנחנו רואים קבוצות ספורט שמגיחות לכמה שנים טובות בעקבות מזל בגיוס סופרסטאר גדול ואז נעלמות להן ברגע שאותו סופרסטאר פורש, כך גם קדימה נעלמה לה מהמפה ברגע שאריק שרון סיים את זמנו (אהוד אולמרט, לצורך העניין, היה סוג של פיפן לג'ורדן. טוב כדי להחזיק את המועדון עוד שנה-שנתיים, אבל לא יותר).

מפלגת העבודה, לעומת זאת, היא אותו מועדון גדול שיודע תמיד איך לחזור למרכז הזירה בכוחה של המסורת גרידא. אם יש מועדון שמפלגת העבודה הזכירה לי, זה את הבוסטון סלטיקס. מועדון שב-20 השנים האחרונות לקח אליפות אחת בדיוק (שזה פעם אחת פחות ממספר הפעמים שמפלגת העבודה הצליחה לזכות בבחירות באותו תחום זמן) אבל גם אם הוא עובר תקופות קשות, כמו בשנות התשעים למשל, הוא תמיד יידע באמצעות השם הגדול שלו והמסורת לחזור למרכז הבמה פעם אחר פעם.

*

אחר כך, חשבתי עוד קצת על הפוליטיקה הישראלית וגיליתי שקווי הדימיון ל-NBA לא נגמרים בשלי יחימוביץ' (האם היא קווין גארנט או ראג'ון רונדו?).

כמו הליגה של דיוויד שטרן, גם הפוליטיקה הישראלית עוברת בשנים האחרונות תהליך הרחבה מזורז, תהליך שיוצר הרבה קבוצות עם סופרסטאר בודד או שניים אבל בעצם מבזר את הכשרון על הרבה קבוצות.

כמו ה-NBA, גם הפוליטיקה הישראלית עמוסה בסופרסטארים מטעם עצמם, שחקנים שבטוחים שהם ורק הם צריכים להחזיק את הכדור ביד וכל אחד מהם רשאי לראות בעצמו מועמד לראשות הממשלה. תהליך מונע אגו לחלוטין

מה שקורה השבוע עם ציפי לבני הוא תהליך קלאסי כזה. כמו כרמלו אנתוני, למשל, לבני בטוחה שרק היא נולדה למשול. היא ואין בילתה. לשבת יחד עם יאיר לפיד כמספר 2? זה לא לכבודה.

אז היא מקימה מפלגה, עם שם חסר מודעות עצמית ברמות היסטריות (או שמא נאמר – בעל מודעות עצמית ברמות היסטריות?) ורצה בעצמה, כשהיא אומרת – צוות מסייע? זה סתם מותרות.

כן, גם היא יודעת שאין לה סיכוי לעבור את הסיבוב הראשון בפלייאוף, במקרה הטוב, אבל היא סומכת על הכישורים שלה שיאפשרו לה לשים מספיק נקודות על הלוח כדי שמישהו ייקח אותה לקואליציה איתו וייאפשר לה לחתום על החוזה הגדול הבא.

מהצד השני של לבני, יש לנו את יאיר לפיד. גם הוא נברא לגדולה, רק שהוא חושב שהוא לברון ג'יימס. אז הוא מביא צוות מסייע מסביבו, הרבה שמות גדולים – חלקם חסרי ניסיון לחלוטין (עפר שלח), חלקם עם ניסיון שלא בטוח עד כמה הוא רצוי (יעקב פרי) ועל חלקם לא שמענו עד היום (שי פירון) בניסיון לייצר סוג של קבוצת כוכבים.

חבל רק שיאיר לפיד הוא יותר ג'יימס הארדן מלברון ג'יימס.

*

וכמובן, יש את הלייקרס של הליגה. הליכוד, כמובן. לא משנה מה, הם תמיד פה. אם צריך, הם יביאו חיזוק מבחוץ – אם זה ליברמן או הווארד – וכשהם רואים שדברים לא הולכים, הם לא מחכים יותר מדי זמן כדי לפטר את המאמן ולהביא מאמן אחר.

הם לא הרויאליטי של הליגה – הסלטיקס הם הקבוצה שמרגישה שהיא נולדה לשלוט, אחרי שנים של דומיננטיות מוחלטת שמזמן מאחוריה (כן, האנלוגיה לעבודה ממשיכה לעבוד), אבל הם כן מרגישים היום שהתואר הוא שלהם להפסיד.

וכשיש להם את קובי בראיינט, עם היכולת שלו להשתלט על המשחק, אפילו אם זה לפעמים אומר לעשות הרבה החלטות לא נכונות, לקחת את הכדור רק לעצמו ולהאפיל על החברים שלו לקבוצה, פלא שכולם מצפים מהם לנצח?

עכשיו נשאר לכם רק להחליט מי זה אהוד ברק.

***

בקטנה:

– מישהו יכול להסביר לי למה במערכת פריימריז ממוחשבת לוקח יותר מ-12 שעות כדי לפרסם את התוצאות? זה לא אמור להיות כמעט מיידי?

– היום ב"ידיעות" – "מפקדי "כיפת ברזל" שהצילו אלפי ישראלים מהרקטות נחשפים". ככה לפחות הכותרת. אם מישהו רוצה משל לאיזה מדינה נהינו, שהגיבורים שלה הם חיילים שיושבים בקראוון ולוחצים על כפתורים (בלי לזלזל בהם, כמובן, אבל קשה להגיד שמדובר בדיוק בגיבורים שסיכנו את חייהם למען המולדת), מוזמן למצוא אותו.

– עוד ב"ידיעות" היום – ראיון על פני שתי כפולות עמודים של נחום ברנע עם יקירת המערכת, ציפי לבני, לכבוד חזרתה לפוליטיקה. עצוב לראות עיתונאים רציניים כמו ברנע (זוכה פרס ישראל, אם אני זוכר נכון) הופכים להיות כתבי חצר. כל כך גרועים שהוא כותב על לבני שהיא "לא מכניסה הביתה את ה'ביביתון'". מעניין אם הוא קורא לעיתון שלו ה'ציפיתון'.

– דרבי תל אביבי בכדורסל. התגעגענו (ולמרות בקשות אוהדי הפועל תל אביב לאורך השנים, שמעון עדיין שם. אז אולי אפשר להפסיק?)

– ופינה שכבר מזמן לא הקדשנו לה זמן, הנה פינת יאיר לפיד להשבוע:

 

הצביעו מס"י - מפלגת הספורט הישראלית
Red Army Blues

No Comments

rbi 30 בנובמבר 2012

לפי התאוריה שלך על הקבוצות הגדולות שתמיד חוזרות, איפה תדרג את ליברפול? אני מניח שתשווה אותם. לביבי, שחיכה שהזקן ילך ואז חזר לגדולה. אני הייתי משווה אותם לשמעון פרס שבשנות ה80 היה סוג של הצלחה אבל מאז לא באמת הגיע לאיפה שהוא באמת רצה למרות שמדי פעם יש לו סוג של נצחון קטן (נשיאות/גביע האלופות מקרי) ועדיין למרות שאין באמת סיכוי ראלי חולם לחזור להיות מספר 1.

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

ליברפול עוד תחזור, אתה תחכה ותראה. בדיוק כמו שיונייטד אף פעם לא נעלמה

rbi 30 בנובמבר 2012

מה עם שמעון פרס? הוא גם יחזור?

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

הוא הלך מתישהו?

MG 30 בנובמבר 2012

אריאל, אחלה פוסט.
מבחינתי, שבתרבות חזרה ובגדול!
1. קדימה היתה המפלגה הגדולה בכנסת האחרונה ללא שרון וללא אולמרט. זה לא כל כך מסתדר עם התיאוריה שלך. מה גם שזה היה אחרי יותר משנה-שנתיים של אולמרט (לשיטתך הכי הרבה זמן שהוא יכל להשאיר אותה במקום הזה).
2. יצוין שמפלגת העובדה היתה מפלגה הגדולה בכנסת, כאשר נתניהו נבחר לקדנציה הראשונה. הואיל ושיטת הממשל היתה שונה היא לא זכתה באליפות נוספת (נכון שהתוצאות היו שונות אם השיטה היתה שונה, אך הסקרים ההיפותטים הראו ניצחון של העבודה, מעבר לטעות המדגם, כך שלא ניתן לטעון שגם פרס ניצח בסקרים ותראו מה קרה…)
3. סטאטוס שראיתי אצל מישהי בפייסבוק בנוגע לשמה של המפלגה של לבני: "למפלגתה הקודמת קרו 'קדימה' שאלה בעצם רוח הדברים. למפלגה הנוכחית קוראים 'התנועה' שזה מה שהיא. למפלגה הבאה יקראו 'דופק'.
4. לגבי ברנע – גם אני לא מסכים עם חלק גדול (אולי אפילו רוב) מה שהוא כותב, אבל אני שמח שעדיין יש כמה כותבי טורים כמוהו, כמו פלוצר וכמו מרגלית שגורמים לך לחשוב היטב תוך כדי שאתה קורא את הטורים (או הספרים) שלהם.
5. אסיים בסטאטוס שכתבתי היום בפייסבוק (בעצב רב): "אשר יגורתי (והזהרתי אתכם מפניו) בא לי (ובא לכם) – סתיו שפיר בפנים והפתק של מתן גילור בחוץ!"

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

קדימה היתה המפלגה הגדולה בכוח האינרציה ובעיקר בכוחו של ביבי, שכל מי שהתנגד לו הצביע בשבילם כדי לחסום אותו (או זה מה שחשבו שיקרה)

MG 30 בנובמבר 2012

*פלוצקר

wazza 30 בנובמבר 2012

אפשר לשאול מה יש לך נגד סתיו שפיר (מירב מיכאלי שכנעה אותי לא להצביע לעבודה אבל סתם להשכלה הכללית)?

MG 30 בנובמבר 2012

אענה לך ולירוק ביחד, ולכן אתחיל מכך שמיכאלי היא לא נזק גדול מדי בעיני, למרות שאני לא אוהב שאנשים לא שואפים לשיוויון, אלא לעודף זכויות של חתך מסוים באוכלוסיה, במקרה זה על רקע מגדרי.
בנוסף, פחות רלוונטי בעיני אם היא תהיה שרה או לאו. עצם זה שהיא תשב בודעות ותהיה לה השפעה על החקיקה וסדר היום מספיק גרוע בעיני.
לגבי למה היא גרועה – אני לא רואה הבדל גדול בינה ובין חנין זועבי. שתיהן משמיצות את ישראל בעולם (דחיל ראבק – הבחורה אמרה שממשלת ישראל תיזם מהלך בטחוני רק כדי להסב את תשובמת הלב מהמחאה שהיא יזמה. אתם מבינים בכלל איזה כוח זה נותן בידיים של האויבים שלנו? נוצר מצב שהחאמס יכל לשגר לאן שהוא רוצה וכל תגובה ישראלית היתה נתפסת בעולם כניסיון להסב את תשומת הלב מאמחאה. מה לעשות שבעולם רק מחכים לאמרות כמו של סתיו שפיר וגדעון לוי, ע"מ שיהיה טריגר להפעיל לחץ ציבורי על המדינות לנקוט במהלכים וגינויים נגד כל פעילות ישראלית.)
הבחורה מראש פסלה כל מו"מ בתקופת המחאה ואפילו לא ניסתה להקשיב למה שהציעו. היא בעצם אמרה "או שתעשו כל מה שאני רוצה ואני אצא נגדכם, או שלא תעשו כל מה שאני רוצה ואני אצא נגדכם." היא אפילו לא בחנה האם חלק מהדרישות נענו.
הכוחניות שלה ושל חבריה כל כך מוחצנת שבהצבעה שנערכה במספר מאהלים בתקופת המחאה, הם הפסידו כמעט בכולם (אני חושב שבכולם, אבל אני ניזהר).
ובנוסף להכל, קשה לי לראות במפלגה שהקימה את המדינה מישהי שגאה בעובדה שלא עשתה צבא.

תקשיבו, אני לא מרבה להתנבא ובד"כ מסייג את עצמי. הפעם אין לי שום צורך. סתיו שפיר תגרום ל-99% מהאנשים שבחרו בה להצטער על בחירתם.

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

סתיו שפיר הלכה לרחוב כדי לנסות לשנות את החיים של כולנו, את סדרי העדיפויות שמשפיעים על כולנו. רק בגלל זה מגיע לה צ'אנס.
לגבי הלא שירתה בצבא – אתה לא מתבלבל עם דפני ליף?

rbi 1 בדצמבר 2012

לא רק שהיא עשתה צבא. היא אפילו התחילה בקורס טיס ואחרי שנשרה ממנו הלכה להיות כתבת במחנה.
זה לא משנה את העובדה שאני לא ממש מחבב אותה. יש בה ובשמולי משהו אופורטוניסטי דוחה ונראה שכל הבלאגן שהם עשו זה כדי לסדר להם כיסא בכנסת. אני מבטיח לכם שצ'ה גווארה לא היה רץ בבחירות דמוקרטיות (וגם לא דפני ליף שלמרות שאני לא מסכים עם שום מילה שהיא אומרת, אני לפחות מכבד את האינטגריטי שלה)

MG 1 בדצמבר 2012

תגובות לכולם:
ירוק, רק הראתי לך שזה ממש לא רלוונטי שמדובר על אדם אחד, ושגם אחד יכול לשנות בחירה.
RDI, לא מסכיפ עם ההשוואה לשמולי. יו"ר אגודת סטודנטים זה מתכון לפוליטיקה. הוא לא הלך למאבק כאדם פרטי, אלא כמייצג מגזר. זה משהו שונה לחלוטין.
אריאל, לעניות דעתי אתה טועה. כשאני הולך למילואים אני מנסה להשפיע על החיים של כולנו. היא ניסתה להשפיע על החיים שלה וכשנפל לה כוח לידיים היא זרמה איתו. היא ממש לא קמה בבוקר ואמרה, אני אתחיל מהלך שיעזור לכולם.
זאת ועוד, הסיסמא של כל ה"קמפיין" ההוא היתה גניבת דעת שגרמה לאנשים לצאת לרחוב. אין דבר וחצי דבר בין צדק חברתי לבין זה שכל צעיר יכול לרכוש בנקל דירה ברחוב רוטשילד בת"א. המטרה שלהם מראש היתה יוקר המחייה ובעיקר הנדל"ן. צדק חברתי זה ממש לא שמאזור הדרום נוסעים להפגנה בת"א עשות אלפי אנשים, אבל את הדרך ההפוכה עושים 500. צדק חברתי זה לא להוליך שולל את כל המעמד הנמוך – לגרום להם לצאת להפגנות ואז לסכם שההטבות הגדולות ביותר יהיו זיכוי ממס להורים עובדים וחינוך חינם מגיל 3 (שתי "ההטבות" האלה והבעיקר השניה הן רגרסיביות בצרה אזכזית. העשירונים הנמוכים אינם משלמים מס ובחלק גדול מהפריפריה הם לא משלמים עבור גן מגיל 3).
אז אם כל הכבוד למה שהיא עשתה, היא בעצם גרמה לזה שאתה ואני נהנה מהטבות על חשבון העשירונים התחתונים – באמת כל הכבוד לה. מחר אני הולך לקבץ נדבות מהומלסים כדי להרגיש טוב עם עצמי…
כאשר אלה הדברים העיקריים שיצאו מהמחאה "החברתית" ובסופו של דבר אנחנו הולכים לבחירות על רקע בטחוני-מדיני, היה עדיף שלא היתה מתקיימת.
ואחרון חביב – תעשה הופעות של שלמה ארצי ואייל גולן היום באמצע ת"א בלי ה"מחאה" ותראה שיבואו הרבה יותר אנשים. אני דברתי עם כמה ראשי מאהלים והם כולם מאכזבים ממנה מאד והרגישו שעבדו עליהם.

MG 1 בדצמבר 2012

משה, אם אתם אומרים שהיא עשתה צבא, כנראה שבאמת התבלבלתי.
עדיין אני עומד מאחורי כל שאר הטיעונים.
יו"ר אגודת הסטודנטים הוא תפקיד בעל גוון פוליטי. הזה לא אומר שהוא מנהל מו"מ עם אבו-מאזן, אבל יש לו סדר יום בנושאים שהרוונטיים.
לא מדובר על איש ביצוע, כמו יו"ר ועד בית.
האם לאחר מכן הוא בוחר ללכת לפוליטיקה או לאו? האם הא מצליח בכך או לאו? אין זה רלוונטי!

אנונימוס, ואוו, הבאת פוסט של אדם פרטי, באתר מאד מסויים…
נו, באמת.
האם יש לך תחקיר עיתונאי קצת יותר רציני להפנות אליו?
מה אכפת לך בעצם. אתה הרי לא חטפת מטחי רקטות באותו זמן. אמא שלי כן! מספיק לי הספק הקטן שישראל לא הגיבה, בעקבות האמירה של גברת שפיר, כדי לפסול אותה. החיים של אמא שלי יותר חשובים מבחינתי מהקריירה הפוליטית שלה ותיאוריות הקונספירציה שלך.

אנונימוס 2 בדצמבר 2012

מתן הבאתי לך גם ציטוט מעיתון מרכזי של אדם שאמינותו לא מפוקפקת במיוחד. אבל גם מזה התעלמת, אז מה אני עוד יכול לאמר?
ולגבי ה"אדם פרטי" ב"אתר מסוים" – הוא אולי פרטי ומסוים, אבל מה לעשות, הוא גם צודק. דובר צה"ל והתקשורת שציטטה אותו נתפסו בקלקלתם באי-אמירת אמת (במקרה הטוב). ואפילו הודו בכך בהמשך. ולא בפעם הראשונה.
זה לפחות אמור לגרום למעט ענווה ומשנה זהירות אצל מי שיוצא בכזה זעם כלפי אלו שטענו כבר בזמן אמת שיש לחשוד במניעים של מקבלי ההחלטות באותו זמן.

ולגבי נושא הרקטות רק אומר זאת – זה כבר ממש מעליב את האינטליגנציה. שאני אתחיל לזיין לך את השכל על אוטובוסים מתפוצצים בתל אביב ליד הבית שלי, ושגם פה היו טילים? מה זה משנה? ואם לא היו, אז מה שהוא כתב לא נכון?
חבל שאתה לא מסוגל לנהל דיון בצורה בוגרת יותר ולא מתלהמת, בלי להידרדר בכזאת קלות לרמת טוקבקים.

MG 2 בדצמבר 2012

1. לא שמיתי לב למאמר השני.
2. "חבל שאתה לא מסוגל לנהל דיון בצורה בוגרת יותר ולא מתלהמת, בלי להידרדר בכזאת קלות לרמת טוקבקים." אני ממליץ לך לקרוא עוד פעם את התגובה שלך לפני שאתה כותב זאת.
3. ברגע שאתה מקטלג את התגובות שלי לרמת "הטוקבק" אני באמת לא מוצא סיבה רצינית להמשיך איתך את הדיון.

אזי 2 בדצמבר 2012

MG, תודיע לי אם אתה מתפקד… אני מצביע לך!

אנונימוס 1 בדצמבר 2012

באמת הזוי. מה לעזאזל יכול לגרום לבנאדם שפוי לאמר משהו הזוי כזה, שהממשלה תנסה בכח ליזום מהלכים ולשקר כדי למשוך תשומת לב ממחאה נגדה?
http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1784051
http://idanlandau.com/2011/10/22/conspiracy-in-the-south-epilogue/

משה 1 בדצמבר 2012

MG,
בתור אחד המגיבים שאני באמת נהנה לקרוא ואני מכבד את דעתם לדעתי זאת אחת התגובות הפחות מדוייקות שלך :
1. מאחר ותיקנו אותך והיא עשתה צבא אתה צריך לדעתי לפחות להתייחס לזה בתגובה הארוכה שלך לכולם.
2. אני מכיר שני יו"ר אגודות סטודנטים בשנים האחרונות שהלכו לפוליטיקה : אחת גנבת(ויש לי מספיק אנשים שיעידו על כך) מושחתת ששלטה באוניברסיטת בן גוריון תוך שימוש באלימות ונכנסה לכנסת על גב אחיה שהוא קבלן קולות בליכוד(חוץ מזה שהיא עילגת) ואחד שעשה מחאה חברתית ועבר לגור בלוד. בעיני הבחירה ברורה לחלוטין.
3. ב-20 מנדטים תמיד יהיה מישהו שלא מקובל עליי כל כך, אני צריך להשוות רשימות. בעיני ההשוואה היא קצת בין קליבלנד קוואלירס למכבי ראשל"צ, לא הכי טובים שאפשר אבל בכלל לא באותה ליגה.

MG 1 בדצמבר 2012

בטעות הגבתי לך למעלה – ראה שם…

ירוק 30 בנובמבר 2012

לא גיבשתי עדיין דעה אם העבודה היא אכן האלטרנטיבה המועדפת.

אבל – מצטרף לשאלה: מה כ"כ נורא בסתיו שפיר?

חוץ מזה, גם אם כן – היא רק אחת. והיא לא תהיה שרה בשום קונסטלציה… אז מה כ"כ נורא?

כנ"ל לגבי מיכאלי – סבבה, היא שמאלנית מידי. אבל זה לא שהיא הולכת לעשות עבודה מדינית בכנסת. היא הולכת לפעול בגזרות החברתיות ולמען זכויות נשים, כמו שהיא עשתה תמיד. לא חושב שזה כ"כ רע…

MG 30 בנובמבר 2012

ירוק, אחרי כל מה שכתבתי למעלה, אני רק אוסיף את השאלה הבאה:
אם חנין זועבי היתה במקומה, עדין היית כותב את המשפט: " היא רק אחת. והיא לא תהיה שרה בשום קונסטלציה…אז מה כ"כ נורא?"
אם התשובה שלך היא לאו, אז אתה השאלה שלך לא רלוונטית.

ירוק 1 בדצמבר 2012

ברור שהתשובה שלי לשאלה שלך היא "לא", אבל אני לחלוטין (!) לא מסכים שאפשר להשוות אותה לחנין זועבי. חנין זועבי תומכת באופן מתמשך באויבים שלנו. על סתיו שפיר אתה מקסימום יכול להגיד שהיתה לה התבטאות (או כמה) בעייתיות. אני ממש לא חושב שדעת העולם על ישראל וסיבותיה למבצע זה או אחר מושפעת מאמירות של סתיו שפיר וחבריה.

אני לא באמת מכיר אותה ויכול להיות שיש לה דעות קיצוניות בחלק מהדברים, אבל מכאן ועד לעשות אותה אויבת הציבור – הדרך ארוכה מאד.
ואגב, מסכים עם אריאל. התבלבלת עם דפני ליף. אני חושב ששפיר אפילו התחילה את השירות שלה בקורס טיס…

אם אתה חושב שהעבודה ויחימוביץ' זו הדרך הנכונה, נראה לי לא הגיוני לפסול אותם בגלל סתיו שפיר.

דבר אחרון, וגם כאן אני מסכים עם אריאל – תגיד מה שתגיד, הבחורה קמה והצליחה להוביל אחריה מאות אלפי אנשים לנסות ולהלחם על מטרות צודקות (אני מניח שאתה מסכים שהן צודקות, לפחות רובן). אני בכלל לא בטוח שאני או אתה היינו מסוגלים לעשות משהו דומה. מקסימום לארגן הפגנה מול המשרדים של יענק'לה כדי שישנה את מדיניות הרכש…

ניתאי 1 בדצמבר 2012

מבחינתי סתיו שפיר היא "זכאית מחמת הספק", לפחות בסיבוב הזה. היא יחסית ילדה, ויש טעויות שמותר לעשות. דווקא מצביעי העבודה השאירו בחוץ את אופנהיימר, שהוא שמאלן ו"נגד" המדינה הרבה יותר חריף ממנה. אצלה, לדעתי, באמת ראו את ההיבט החברתי והלכו לפיו.
באופן אישי גם מתמודד אחד ברשימה זה לא מה שיטה את הכף אצלי, אבל כל והתחושות שלו.

גיל 30 בנובמבר 2012

אני חושב שזו הסיבה למה צריכים תקרת שכר, או העלאת אחוז החסימה. יותר מדי מפלגות, וגרוע מכך, התחושה של כמו שתארת שכל מי שמכירים אותו יכול להקים מפלגה ולחשוב שהוא מועמד לראש הממשלה ולעבור את אחוז החסימה, כל זה צריל להפסק. ליבני, לפיד, יחימוביץ', אולמרט, כולם קרובים מספיק בדיעות שלהם כדי שיוכלו להתקיים במפלגה אחת. ריבוי מפלגות גורם לשיתוק ואי אפשר לעשות שינויים רציניים במדינה.

MG 30 בנובמבר 2012

גיל, המרחק בין יחימוביץ' לאולמרט במדיניות כלכלית רחוק בהרבה מהמרחק בינה ובין ליברמן במדיניות מדינית.

גיל 30 בנובמבר 2012

אני בכלל לא בטוח. בהצהרות היא אולי שונה אבל בפועל, אני לא בטוח שהיא תשנה הרבה.

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

קודם כל, המרחק בין יחימוביץ' לליברמן מבחינת אידאולגיה מדינית הוא הרבה יותר קטן ממה שאתה חושב (ובכלל, אני מתחיל לפקפק בהנחה שלליברמן יש אידאולוגיה ימנית. לדעתי יש לו רטוריקה ימנית כי הוא יודע שזה מה שמביא מצביעים. לא ראיתי אותו מבצע שום דבר מהרטוריקה הימנית שלו בכנסת הנוכחית).
דבר שני, המרחק בין לבני, נניח, ללפיד הוא די קטן. בכלל, כל הפיצולים מהליכוד – אולמרט, לבני וכו', הם לא יותר מאשר ספיחים לאותה מדיניות כלכלית קפיטליסטית. אין ספק ששלי רואה את הדברים אחרת מהם כלכלית וזה בדיוק מה שהיה צריך להיות – שתי מפלגות גדולות, אחת עם מצע ימני ואחת עם מצע שמאלי (או שמאל-מרכז, אם תרצה).
לדעתי זה בכלל לא עניין של אידאולוגיה. זה עניין של אגו.

יריב 1 בדצמבר 2012

ראית אותו מבצע משהו בכנסת הנוכחית? כלומר, חוץ מנאוצים לצורכי פנים בכל מיני במות חוץ.

יריב 1 בדצמבר 2012

מן הסתם התכוונתי לכתוב "נאומים" ולא "נאוצים", אבל אני לא בטוח שאני פוסל גם את הניסוח הזה…

קורא אדוק 30 בנובמבר 2012

למרות העקיצות הצפויות על הלייקרס אחלה אחלה טור :-)

יואב ר 30 בנובמבר 2012

אהוד ברק הוא לא הניקס? שמות גדולים, שוק פוטנציאלי ענק אבל תמיד מוצאים דרך גדולה מהחיים להרוס הכול

שי 1 בדצמבר 2012

לייק

אנונימוס 30 בנובמבר 2012

בעבודה זה בסוף לא היה ממוחשב.
ועוד משהו על כיפת ברזל – הם אפילו לא לוחצים על הכפתור ממה שהבנתי! הכל אוטומטי.

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

גיבורים! זה מזכיר לי את הישראלים שמוחאים כפיים כשהמטוס נוחת ולא יודעים שב-4 מ-5 פעמים זה הטייס האוטומטי עושה את זה..

אמיתי 30 בנובמבר 2012

אז מה, למחשבים אין רגשות? הם לא מתרגשים ממחיאות כפיים? אולי אותם ידיעות היה צריך לחשוף? או את מי שתכנתו אותם?

איציק 1 בדצמבר 2012

כדי לודא זאת צריך לבצע מבחן טיורינג לכל טייס אוטומאטי :-)
אם זה נכון מה שאתה אומר, אולי כדאי לעבור לראש ממשלה אוטומאטי.

אזי 2 בדצמבר 2012

הוא לא???

אתה רוצה להגיד לי שיש בן אדם שחושב ומחליט את כל ההחלטות האלה?!

גיל 30 בנובמבר 2012

בשביל המראות ונחיתות אתה צריך טייס. אחרת כל סרטי האסונות היו יכולים להגמר בטוב בלי בעייה.

הגולנצ׳יק 1 בדצמבר 2012

ב4 מ5 פעמים אני מעדיף כתבה על מפקדי סוללות כיפת ברזל מכתבות תחקיר ועומק על ליהיא גרינר או כוכבני דה וויס…

וזאת למרות שאני לא חובב גדול של לוחצי הכפתורים למיניהם

משה 1 בדצמבר 2012

גרייזס,
זה לא מדוייק, הטייס האוטומטי עושה את הגישה לנחיתה, הטייסים נוחתים, לבטח בשדה חורבן כמו נתב"ג. יש אפשרות לנחיתה אוטומטית במטוסי נוסעים אבל היא כמעט תמיד לא מנוצלת אלא אם השדה טוב ומזג האוויר מחורבן.
זה השני שקל שלי מתוך העיסוק בפרוייקט הנוכחי שלי בעבודה…

MOBY 30 בנובמבר 2012

מפלגת העבודה הצליחה שוב למלא את הדלי ולבעוט בו. לא יאמן. מספר האנשים שלא הייתי נותן להם לעשות ביבי סיטר לילדים שלי ומשום מה חושבים שאתן להם מנדט הולך וגדל. ספיר ומיכאלי מול דנון ורגב.
כלל ראשון: לא מדברים על זילות הכנסת.
כלל שני: לא מדברים על זילות הכנסת.
כלל שלישי……..
ליברמן כמבוגר האחראי. אגב הוא לא ממש ימין מדיני. שתי מדינות עם תוספות זה המצא שלו. גם נישואים אזרחיים

אריאל גרייזס 30 בנובמבר 2012

כן, ראינו כמה הוא פעל לטובת שני הדברים הללו. עזוב, הוא רטוריקן מעולה שלא עשה שום דבר ממה שהוא הבטיח. אין אזרחות בלי נאמנות, לדוגמא, זאת סיסמת בחירות מעולה שהוא יודע שאין לו סיכוי לעמוד מאחוריה. נישואים אזרחיים לא זזו לשום מקום בשנים שלו בקואליציה. ואת הסיפור של חילופי אוכלוסיה שהוא מדבר עליו, בכלל אין סיכוי שזה יקרה בלי שנהפוך למצורעים בעולם כולו.
רטוריקן בחסד אבל אפס במעשים

MOBY 1 בדצמבר 2012

אפס מעשים זה 90% מהפרלמנט שלנו.
כבל=אפס מעשים. בוג'י = אפס מעשים בריבוע.
חילופי שטחים הו פתרון מעולה. תפסיק לחשוב כל הזמן איך זה נראה ומה יעשו.
אני מוכן לרדת ברמת החיים שלי למען הילדים שלי.
If you built it he will come.

איציק 1 בדצמבר 2012

לגבי נישואין אזרחיים נדמה לי שהוא עשה שינוי אך לא מספיק.
לגבי הצד המדיני, תראה לי פרטנר אמיתי בצד השני לפני שאתה מעשים את ליברמן. כל הצועקים שליברמן/ביבי לא התקדמו בתהליך המדיני כאשר בצד השני יש אלפי פרטנרים שרק מחקים להם, שיראו לי אחד שבאמת מעוניין בתהליך ולא סתם מצהיר שהוא מעוניין, את זה גם אני יכול להצהיר (לדוגמא, פתחו את סיפרי הלימוד שלהם עליהם הם התחייבו).

שי 1 בדצמבר 2012

נחום ברנע קיבל פרס ישראל מאולמרט לו הוא לא חדל ללקק ליום.

אריאל גרייזס 1 בדצמבר 2012

ממתי אולמרט מחליט מי מקבל פרס ישראל? יש ועדה אוביקטיבית בשביל זה.
ולנחום ברנע, על פועלו בעיתונות, מגיע פרס ישראל. יש מעט עיתונאים כמוהו בארץ. חבל שזקנתו מביישת את נעוריו

קסיוס קליי 1 בדצמבר 2012

גרייזס איזה טור משובח ! האנלוגיות שלך היו מדויקות..

גיל שלי 1 בדצמבר 2012

אהוד ברק זה וינס קארטר. בהתחלה מועמד לרשת את גורדן. מגיע לגמר המזרח ורז מראה שאין לו הרבה חוץ מפוזה

ניינר 1 בדצמבר 2012

אבל הניתור של ברק עדיף על זה של קרטר

אריאל גרייזס 1 בדצמבר 2012

מעולה! השוואה פשוט במקום

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2012

"העבודה חתכה שמאלה" – זאת הכותרת ש"אידיוט אחרונות" כמובן לא נתן להליך הבחירות בעבודה ("הליכוד שבר ימינה" הייתה הכותרת שלו יום אחרי הפריימריז בליכוד).

על היושרה העיתונאית של הצהובון של המדינה כולנו כבר יודעים, אין מה להתפלא.

השבוע הזה הוא בשורות טובות לדמוקרטיה הישראלית: הליכוד והעבודה, העבודה והליכוד, הצמד חמד הנצחי של הפוליטיקה הישראלית מתמודדים שוב ראש בראש. אג'נדה מול אג'נדה. ככה זה צריך להיות.

אני מקווה שלמצביעים תהיה מספיק בינה שלא לבזבז את קולם על אופרטיוניסטים כדוגמת לבני או כלומניקים כמו לפיד. אם אתה איש ימין, הליכוד הוא הבית שלך. אם אתה איש שמאל, הצבע עבודה.

ונחום ברנע ? ג'ידהאיסט ההתנחלויות הזה הוא דוגמא ומופת לכל הבזוי במקצוע העיתונות (וזכור הבית ספר שגדעו סער עשה לו שחשף את החובבנות שלו).

אריאל גרייזס 1 בדצמבר 2012

אתה יודע מה ההבדל בינינו, אסף? שאני מסוגל להסתכל באוביקטיביות על עיתון ואנשים שאני תומך בדעתם הפוליטית ולבקר אותם. אתה, אתה רואה רק את הצד שלך, לא משנה מה יש בו.
ונחום ברנע זכאי לדעתו על ההתנחלויות, דיעה שחלק נכבד מהאנשים במדינה חשים אותה. אין שום קשר בין זה לבין להפוך לעיתונאי חצר של פוליטקאי זה או אחר – תופעה ש"ישראל היום" הפך לסטנדרט

ניר 1 בדצמבר 2012

ההבדל ביניכם (ובכלל בין הזרמים שאתם פחות או יותר מייצגים) הוא שאתה *חושב* שאתה מסוגל לראות את הדברים אובייקטיבית, והוא לא מתיימר לכך.

ברנע היה עתונאי חצר הרבה לפני שישראל היום יצא לאור, וכל התוצרת של ישראל היום לא מדגדגת את הגסות והשחיתות של האיש. את פרס ישראל שאתה מאזכר פה הוא קיבל מאהוד אולמרט על שרות נאמן, שכלל התקפות קשות על ירון זליכה כשהעז להפריע לאולמרט (שבשבילן גם נזקק לשימוש בהורים שכולים למרות בקשתם המפורשת: http://www.themarker.com/advertising/1.455276 )

בכלל, מגוחכת הביקורת לישראל היום כשהיא באה במקרים רבים מאנשים שביכו את "דבר" ו"על המשמר".

אריאל גרייזס 1 בדצמבר 2012

העובדה היא שאני מבקר אותו ואני לא רואה את זה קורה לצד השני. ושוב, אף ראש ממשלה לא מחלק פרס ישראל

ניר 1 בדצמבר 2012

אני חושב שנאיבי להאמין שלאיש כאולמרט אין אפשרות להשפיע על זהות מקבלי הפרס, בוודאי בכהנו כראש הממשלה. גם שולמית אלוני כשרת חינוך דאגה שוועדת הפרס של משרדה תבחר את ישעיהו ליבוביץ'.

(מעניין אגב להשוות איך ליבוביץ', אדם ישר, סירב לקבל את הפרס – לעומת ישראלים בני זמננו שמקדמים חרם על ישראל בעולם ואוספים לעצמם פרסים ממשלתיים בארץ)

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2012

אריאל,
אתה אשכרה מאמין למה שכתבת, נכון ?

עלק מבקר באוביקטיביות….
תן לי לנחש, אתה מצביע לשלי נכון ?

ניינר 1 בדצמבר 2012

אסף היקר, ואם העבודה אינה מספיק שמאל עבורי (כי בעצם זו מפלגת מרכז עם נטייה ימינה), מה אתה ממליץ לי להצביע? (אני יודע שהיית מציע לי בעיקר לתלות את עצמי אבל זה לא יקרה)

MOBY 1 בדצמבר 2012

טיבי ישמח לקבל את קולך, את ביתך, את אמונתך או חייך את הבחירה האחרונה הוא יתן לך באותה שמחה ראשונית.

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2012

אם מיכאלי ויוסי יונה הם לא מספיק שמאל עבורך, אתה יכול להצביע לערביות/קומוניסטים.

להצביע מר"צ זה בזבוז של קול. ברשימת העבודה יש כאלה שעקפו אותם משמאל (מיכאלי, יונה, שפיר).

אם אתה מרגיש צורך לתלות את עצמך, מה שאני יכול לעשות זה רק ללכת לפסיכאטר טוב.

אתה יודע איך זה אצלנו, היאהוד. לחיים יש ערך עליון.

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2012

מה שאני יכול לעשות = מה שאני יכול להציע לך לעשות

ירוק 1 בדצמבר 2012

אסף,

אתה מביא שלוש דוגמאות, אבל גם אם הן נכונות – אתה הרי יודע שזה לא כ"כ משנה. ליחימוביץ' ולשרים העתידיים של העבודה (אם וכאשר – לא סביר) יש אג'נדה מדינית שונה, והיא ממש לא שמאל קיצוני. לדעתי לפחות.

צריך להגיד בכנות שהמצב די דומה בצד השני. זה שיש ברשימת הליכוד את דנון, פייגלין, ורגב – ממש לא אומר שהאג'נדה שלהם היא האג'נדה של ביבי או של הליכוד אם הם יזכו (אם וכאשר – הרבה יותר סביר).

להגיד שהעבודה של שמאל קיצוני בגלל מיכאלי ויונה זה כמו להגיד שהליכוד הוא ימין קיצוני בגלל פייגלין ודנון. שתי האמירות הן טעות לדעתי.

אגב, מצד שני – יש הבדל באיכויות של האנשים. גם אם הדעות המדיניות שלהם בעייתיות, אני מעדיף אנשים כמו יוסי יונה מאנשים כמו דנון.

ירוק 1 בדצמבר 2012

*של = היא

MOBY 1 בדצמבר 2012

הבעיה שאני לא רואה את דנון מקבל שר בממשלת נתניהו. את יונה בסיוטי העבודה כן.

אסף THE KOP 1 בדצמבר 2012

ירוק,

איפה כתבתי שהעבודה היא שמאל קיצוני ?

ירוק 2 בדצמבר 2012

אסף – כתבת שהכותרת צריכה היתה להיות "העבודה חתכה שמאלה". כתבת שאם החבר'ה שם לא מספיק שמאלנים נשאר רק להצביע לערבים. כתבת שחבר'ה שם עקפו את מרץ משמאל.

אני מניח שקראתי בין השורות. אם אתה חושב משהו אחר – לא הבנתי אותו, אשמח אם תבהיר..

שבוע טוב, אגב.

אסף THE KOP 2 בדצמבר 2012

שמאל קיצוני זה סמול אנטי-ישראלי, גזעני, פאשיסטי, מכפיש סדרתי, דמגוגי, שקרן. במילים אחרות :ימין פלסטינאי לכל עניין ודבר.

ברשימת העבודה יש מיעוט כזה, אבל מרבית הרשימה אינה שמאל קיצוני.

שבוע טוב גם לך.

איציק 1 בדצמבר 2012

שבת שלום,
1. אחרי כל היורדים על רשימת הליכוד, אז הינה קיבלת רשימה לא פחות בזוייה מצד העבודה. אז מה קיבלנו: רשימה ביזיונית בליכוד; רשימה ביזיונית בעבודה; מפלגות כלום ושום דבר במרכז; מפלגות בזויות בימין הקיצוני; מפלגות בזויות בשמאל הקיצוני. בשיטת האלימינאציה, נשארו רק החרדים האשכנזים/ספרדים אשר בעזרת השם יעשו עוד סיבוב על חשבונינו ויחייכו מאוזן לאוזן.
2. אני כ"חובב מושבע" של מפלגת העבודה, היתי רוצה לראות את התחייה המחודשת של מפלגת העבודה לא כמו הבוסטון סלטיקס, כי אם יסלחו לי על האנלוגיה, כאל מישהו במצב סופני ממחלה קשה. ידוע בספרות הרפואית, שהרבה פעמים ליפני שהנר כבה יש אור גדול, מרגישים טוב הכל בהיר וטוב, ואז הכל נגמר (סופרנובא כזו). אני מקווה שזה מה שקורה למפלגת העבודה. ושלא תחשבו שאני שמח לעידה. אני חושב שחשוב שתהייה מפלגת שמאל שפוי חזקה, אך צריך למצוא מתקונת אחרת, ולא כגועל שיש בה כיום.
3. שלי יחימוביץ' לא יכולה בשום פנים להיות גארנט או רונדו. אין בה שום ניצוץ של גדולה להיזדהות איתו. אולי היתי ממשיל אותה למשהו מהבאד בויס של דטרויות (לא ת'ומאס או דומארס). משהו כמו אוקלי או למביר. כאלו שאין בפעולתם שום חן, אך יודעים לתת עבודה שמביאה תוצאות; מוכנים גם תמיד לשלוף ציפורנים/אגרופים לא תמיד לצורך כי אם בשביל ההתגרות (אשר לפעמים מביאים תוצאות כיוון שהצד השני יוצא משיווי משקל). אבל אם כבר להשיל אותה לספורטאי, אז זה יהיה מייק טייסון, מוכנה להכות בכול מה שזז, אם במפלגתה ואם מחוץ למפלגתה. אין שום דבר קדוש ואם צריך ננשוח את האוזן, נקווה שגם תגמור את הקריירה כמוהו. אפילו פרס לפעמים נראה ממלכתי ממנה, ההוא מהתרגיל המסריח. רבין היא בטח שלא.
4. פיצי (לא שגיאת כתיב) ליבני שההתה יותר מידי זמן על כתפי ענקים ומשום מה הרגישה שהיא גדולה. את גדולתה, מקווה שנראה בבחירות. כיוון שבין 120 הראשונים יכולים להיות רק 120 ראשונים, מקווה שהיא ובן-זוגה לגועל הנפש, שאול מופז, ימצאו את עצמם בלשכת האבטלה לחברי כנסת.
5. זהבה זועבי כנראה תקבל את שלושת/ארבעת המנדטים שלה וכך גם בן-ארי, והם יקזזו אחד את השני ויקיזו אחד לשני. שום ערך מוסף לכבוד הכנסת לא יצא מהם.
6. אנחנו נמשיך לשם יותר בשביל הקוטג' כדי לממן את האגף התורני בכנסת ואלו שבגיל המתאים ימשיכו להגן עליהם, הכל לשם שומו שמיים. רק אוסיף בהיסתייגות, יותר ויותר מסלולי הנדסה אקדמיים נפתחים במכללות לחרדים. מסלולים ללא נשים כמובן ובשעות נוחות להם. אני לא רואה בזה התקפלות של המערכת להשכלה גבוהה כיוון שלא מתפשרים ברמה כי אם מתגמשים לצרכים. אולי זה שביב של תקווה שבכול זאת אפשר ללמוד ולעבוד.
מאחל לכולם בחירה מוצלחת :-)

אזי 2 בדצמבר 2012

א.
מה עושים?!
זה לא יכול להיות שהליכוד לא מספיק טובים
העבודה לא מספיק טובים
מפלגות המרכז לא מספיק טובות
ובטח שהדתיים והקיצוניים לא טובים

יאוש גדול מאוד.

ב.
אז רגע. לפלסטינים יש סוג של מדינה כבר וכולם בעד שתי מדינות לשני עמים?
אז מה זה משנה מי יבחר?

ג.
יאיר לא מרכז-שמאל. יאיר הוא פשוט מפלגה ימנית ללא פוליטיקאים. הוא ימין פוליטי והוא ימין כלכלי. מספיק לנסות לשייך אותו לגוש חוסם.

ד.
גוש חוסם זאת הגרסה הפוליטית להפסד מכובד?

ה.
לבני לא עשתה כלום כשהיתה בממשלה (של שרון ואולמרט)
לא עשתה שום כלום כשהיתה ראש האופוזיצייה
ולא הצליחה לקדם את האג'נדות שלה ולהפעיל מנוף על הממשלה כשהיתה המפלגה הכי גדולה בישראל.
למעט הכבוד אליה מזה שהיא לוחמת מוסד ומתופפת – אשמח אם מישהו יסביר לי מאיזה אינטרס מישהו יצביע לה.

Comments closed