דירוג עוצמת המפלגות (וגם – על סופה של הציונות הדתית)

In כללי

הבית היהודי?

לפני שניגש לדירוג העוצמה השבועי, אני כן רוצה לומר משהו מדי פעם. הפעם, יש לי מה לתרום לגבי מפלגת "הבית היהודי" של נפתלי בנט.

די ברור, למי שעוקב אחרי הטורים שלי, שבנט והדיעות הפוליטיות שלו הן לא בדיוק כוס התה שלי. אבל, כמובן, מדובר במפלגה לגיטימית לחלוטין והיא כלשעצמה לא מפריעה לי.

מה שמפריע לי, זה מה שהיא מייצגת. וזה ויתור כמעט מוחלט על כל ערכי הציונות הדתית, אלו שאיפיינו את הגלגול הקודם של המפלגה הזאת, המפד"ל.

תראו, אישית נורא שעשע אותי כל מיני חברים שמאלניים שלי שהזדעזעו מרשימת הליכוד לכנסת ודיברו בגעגועים על הליכוד של פעם. אם אתה מצביע ליכוד אתה רשאי, כמובן, להביע דעתך על מי שמייצג אותך, אבל אם אתה לא מצביע לאותה מפלגה, ואף פעם לא הצבעת – מי אתה שתגיד לבוחרים שלה מי מייצג אותם?

למרות זאת, אני כן חושב שיש לי איזה שהיא זכות מסוימת לכתוב על מה ש"הבית היהודי" מייצגת, כי אני מגיע במקור מתוך הציבור שמהווה את הבסיס של "הבית היהודי" וחושב שהציבור הזה הוא חלק חיוני במדינת ישראל.

ואני זוכר מה שפעם היה הרצון העיקרי של הציבור הזה – השתלבות בחיים של מדינת ישראל, תוך קיום הסיסמא הישנה של בני עקיבא ו"הפועל המזרחי", וזה "תורה ועבודה".

אבל מאז, הציבור הדתי-לאומי עבר תמורות רבות. והבחירה של נפתלי בנט, וגם שאר הרשימה שלו, כולל בחורה חילונית למקום השלישי בה, מהווים לדעתי את החותמת הסופית על הטרנספורציה של הציבור הזה. על מותה של הציונות הדתית, אם תרצו.

כי אם פעם, כמו שאמרתי, הרצון לשלב את חיי התורה בתוך המדינה היה המטרה הראשית של המפד"ל, ולשם כך לא ממש היה לה משנה עם איזה ממשלה היא יושבת, כל עוד היא מקבלת את תיק החינוך, על מנת לוודא שהחינוך הישראלי מקבל גם קורטוב של יהדות, הרי שהיום הציבור המתכנה דתי-לאומי הפך לכזה שמקדיש את רובו ככולו של המרץ שלו להמשכיות מפעל ההתנחלויות וחזון ארץ ישראל השלמה – ותו לא.

אם פעם עמדו בראשות המפד"ל אנשים כמו זבולון המר וכמובן יוסף בורג האגדי, הרי שהבחירה בנפתלי בנט – ראש מועצת יש"ע לשעבר, להזכירכם – על חשבונו של זבולון אורלב, איש האסכולה הישנה (אם כי לא אחד שעומד בסטנדרט של האנשים שנקבתי בשמם קודם), מראה שכרגע בראש סולם העדיפויות של הציבור הדתי-לאומי לא עומד שום דבר למעט חזון ארץ ישראל השלמה.

שוב, אני יודע שהיום אני לא אמור להיות בעמדה שבה אני יכול להעביר על זה ביקורת. אני כבר לא חלק מהציבור הזה – והציבור הזה עשה את הבחירה שלו וזכותו לעשות את זה.

אבל צריך לזכור שהבחירה הזאת אומרת שלמעשה המרחב הדתי הופקר, לאחר שנשלט על ידי המפד"ל במשך עשורים, לידיים של ש"ס והחרדים. והכי גרוע, זה אומר שהחזון של השתלבות מוחלטת של הדתיים בחברה הישראלית עשוי לעמוד בסכנה חמורה ביותר ברגע שבו מפעל ההתנחלויות יעמוד (אם וכאשר) בפני איום רציני.

ראינו רמז לאותה סכנה בתקופת ההתנתקות – אז פונו מבתיהם "רק" (המרכאות בכוונה, כי אני לא מזלזל חלילה) כמה אלפי אנשים, וכבר אז נוצר שבר רציני ביחס שבין הדתיים-לאומיים למדינה – ראינו תופעה נרחבת של סירוב לגיוס ורבנים שלא נותנים לתלמידהם החיילים לקבל את מרות המדינה, ואנחנו רואים אותו כל שבוע כמעט עם מעשי "נוער הגבעות" ותג מחיר, שיוצאים מכלל שליטה ונובעים ישירות מהשבר הזה.

אני מאוד מקווה שמדובר במשהו הפיך ויותר מזה, אני מאוד מקווה שהציבור הדתי-לאומי יבין שיש לו הרבה מה לתרום למדינה מעבר למפעל ההתנחלויות.

הכי חשוב, אני מקווה שהציבור הזה מבין שלתת לחרדים לנהל את בתי הדין הרבניים, את החלטות הגיור, את הרבנות הראשית, זה ויתור מוחלט על היכולת לגשר בין דתיים לחילונים במדינה הזאת. כי אם הדתיים-לאומיים לא יהיו שם כדי לתת את הטון, הקרע בין דתיים לחילונים עשוי להפוך לבלתי ניתן לתיקון.

בנט, לתשומת לבך.

דירוג עוצמה שבועי (בסוגריים – מיקום בשבוע שעבר):

 1. ליכוד ביתנו (1): הרבה דברים קרו השבוע לליכוד, אף אחד מהם לא אמור להיות טוב. מסתבר שדו"ח לוי היה פחות או יותר מוזמן (כלומר, כולם ידעו את זה, אבל עכשיו יש גם חותמת רשמית), נגד ליברמן מוגש כתב אישום (אם כי, על תיק חמור פחות) והעולם לא ממש משתגע עלינו כרגע. אז איך זה שהליכוד יציב ואף עולה בסקרים? כי אף אחד מהדברים האלו לא מטריד את מצביעי הליכוד.

2. הבית היהודי (3): לא, הוא עוד לא עובר את "העבודה" בסקרים, אבל ההרגשה כרגע זה שבנט מקבץ אליו הרבה מאוד מאוכזבי ליברמן ויגנוב לליכוד יותר קולות ממה שהוא חושב. בצורה מענינת, מה שבנט עושה פה הוא מה שש"ס עשתה ברגע שהיא נכנסה לשוק – מפלגה שבבסיסה היא דתית, שמושכת אליה קהל חילוני ניכר.

3. העבודה (2): מדשדשת בסקרים כבר מספר שבועות ונדמה שסף 20 המנדטים הוא הרף העליון שלה. התחושה שלי היא שזה לא קשור למה שהיא מוכרת – סחורה שדווקא יש בה עניין, אלא עניין אישיותי שדוחה מצביעים פוטנציאלים. מעניין שהיא לא קופצת על שביתת האחיות כמוצאת שלל רב, זה בדיוק סוג המאבק שמישהי חברתית כמוה היתה אמורה להיות מסוגלת לנצל.

4. התנועה (7): צוברת תאוצה מעל לרף 10 המנדטים בסקרים האחרונים, על חשבון העבודה וגם מתחילה לשפוך כסף עם פרסומות שרואים בכל מקום. הניסיון לקסום לקהל הימני עם "תמיד הייתי ימנית" לטעמי הוא טעות, כי קשה לי לראות מצביעי ליכוד רבים עוברים אליה, הקהל הפוטנציאלי שלה נמצא בצד השני של המפה.

5. ש"ס (4): הצירוף של אריה דרעי היה אמור לגרום לזינוק במצביעים, אבל זה לא קרה. יכול להיות שגם הפעם המצביעים שלהם משקרים לדוגמים? המודעה של ליברמן עם כיפה היא הברקה, יש לומר.

6. יש עתיד (5): זה קשה כשאין לך אנשים בכנסת או מספיק פנים מוכרות לקבל את החשיפה של מפלגות מבוססות אחרות. גם לא עוזר שלמפלגה הזאת אין אג'נדה ברורה. במפלגות מהסוג הזה בעבר, כמו "שינוי", למשל, היו שניים-שלושה אייטמים ברורים על האג'נדה, ואיתם הם רכבו. במקרה הזה, באמת לא ברור מה יאיר לפיד רוצה, חוץ מלהיות שר החינוך.

7. יהדות התורה (6): האם הרב אמסלם, שדוגל בהרבה דברים שחלק מהציבור החרדי מאמין בהם בסתר, יצליח לגנוב מהם קולות? אני מאמין שכן.

8. עם שלם: צוברים תאוצה משבוע לשבוע, כולל בקרב ציבור חילוני שכמה למפלגה דתית שפויה. העובדה שהדיעות המדיניות של הרב אמסלם (יושב חזק בימין) לא גלויות עוזרת אף היא. כבר עכשיו מצטייר כהפתעה הגדולה של הבחירות.

.

.

12. מרצ: היית מצפה שבבחירות שבהן כל מפלגות המרכז-שמאל שוברות ימינה, מרצ תצליח להחזיר אליה את בסיס הבוחרים שלה מלפני תקופת קדימה. אבל זה לא קורה, אם בגלל בעיה פרסונלית ואם בגלל שכנראה שם התואר שמאלני באמת הפך למוקצה.

.

.

22. קדימה: ראיתי סקר אחד השבוע שבו הם עוברים את אחוז החסימה ואפילו מסיגים 4 מנדטים. אני מצטער, למופז אין כל כך הרבה קרובי משפחה.

No Comments

אזי 14 בדצמבר 2012

בהמשך למה שכתבת על העבודה, שלא קופצת על שביתת האחיות,
היא גם לא קפצה על המבצע בעזה
ולא קפצה גם על הפגנת המליון (שדווקא ההפגנה קפצה על העבודה)

אז מי שמצביע לעבודה, יכול פשוט להצביע ליכוד.
כרגע מפלגת השמאל הגדולה היא התנועה.

אחרי ששלי אמרה תחת כל עץ רענן שהעבודה היא לא מפלגת שמאל,
גם ציפי לבני נזפה במצנע שאמר אצל ליאור שליין שהתנועה היא מפלגת שמאל*.
ממתי זה כזה אסון להיות שמאלני!?
אני באמת לא מבין למה יש בחירות אם גם ככה כולם ימנים, וכרגע הימין בממשלה.

*מקומות 2-3 בתנועה הם ראשי מפלגת העבודה לשעבר (כשאחד יו"ר הסתדרות לשעבר!). שמישהו יסביר לי שוב איך היא לא מפלגת שמאל?

שי 15 בדצמבר 2012

מה זו הפגנת המיליון? היו שם מיליון אנשים? חצי מיליון? זו הייתה הפגנה או הופעות בחינם?

אזי 15 בדצמבר 2012

נו.. הבנת למה אני מתכוון..
לא היה לי כח לכתוב בהפגנה בקיץ שעבר שעבר…

אסף THE KOP 14 בדצמבר 2012

לגבי שביתת האחיות – נכון, יש שם מצוקה אמיתית. אבל העיתוי של השביתה הזאת הוא ניסיון סחיטה.

אם לממשלת מעבר אסור לעשות מינויים פוליטיים, אז על אחת כמה וכמה שאסור לה לקבוע הסכם שכר חדש במשק.

אני בכלל לא אופתע אם השביתה הזאת היא פרי יוזמה של ההסתדרות והאמא המפא"יניקית שלה.

חוץ מזה – הסטיקר של ש"ס, המקשר בין ליברמן "הרוסי" לסכנת התבוללות הוא סטיקר המסריח מגזענות בוטה. על פחות מזה פסלו את הקמפיין של בן-ארי ובן-גביר.

MG 14 בדצמבר 2012

אסף, אני באמת לא יודע, אבל ממליץ לך לבדוק לפני שאתה מאשים.
שביתה היא כלי בדרך.
צריך לבדוק מתי החלו מגעים בין ועד האחיות לאוצר ומתי הוכרז סכסוך עבודה.
אם אחד מהנ"ל החלו לפני ההכרזה שהולכים לבחירות, אזי שלעניות דעתי אתה צריך לקחת את דבריך בחזרה.
ממשלת מעבר אינה מצדיקה תחילתם של מאבקים, אך בטח שאינה מצדיקה כאלה באמצע.

אסף THE KOP 14 בדצמבר 2012

MG

אף אחד לא עומד עם אקדח מוצמד לרקה של האחיות.
הן אלו שבחרו לפתוח בשביתה.

אם עובדי חברת החשמל היו פותחים בשביתה בתקופת בחירות, כל העולם ואשתו היה עולה עליהם, ובצדק.

אלעד 14 בדצמבר 2012

אתה אומר שאף אחד לא עומד להם עם אקדח על הרקה, אבל רמזת בלי בושה שהעבודה וההסתדרות עומדות מאחורי העיתוי של השביתה. כמו שאמר MG, תראה על מה אתה מבסס את ההאשמות האלו.

אסף THE KOP 14 בדצמבר 2012

אלעד,

הבנת הנקרא.
אמרתי שלא אופתע אם…

אין לי ראיות שזה אכן המצב, אולם מועד ההשבתה בהחלט מעורר אצלי תמיהה.

אלעד 14 בדצמבר 2012

הבנת הנקרא שלי מצויינת, תודה. לזה בדיוק התכוונתי ש"רמזת בלי בושה". אני בטוח שאתה מודע לרושם שמילים יכולות להשאיר

MG 14 בדצמבר 2012

*אינה מצדיקה הפסקת כאלה באמצע…

אריאל גרייזס 14 בדצמבר 2012

פסילת הקמפיין של בן ארי היא בדיחה, בחיים לא היו פוסלים אותו אם היו קוראים לא ליברמן. אני לא חושב שהקמפיין של ליברמן עם התבוללות הוא גזעני, אם ליברמן שם על המצע שלו נישואים אזרחיים. זה לא קשור למוצא שלו, לפחות על פניו. בכל מקרה, זה מהלך חכם מצידה של שס שמנסה לגייס מצביעי ליכוד מסורתיים שליברמן מפחיד אותם

ירוק 14 בדצמבר 2012

מסכים לגמרי בעניין הסטיקר של ש"ס. זה אולי נחמד מבחינה קופירייטרית, אבל לגמרי גזעני. אבל – נו באמת, אתה מצפה למשהו אחר מש"ס ומאלי ישי? אני לא.

לגבי האחיות – בעקרון אתה צודק, אבל במקרה הזה נראה לי שזו היתממות. לפי מה שאני יודע הם פנו לממשלה כמה וכמה פעמים, כבר חודשים רבים. כנראה שרק לחץ בתקופת בחירות איכשהו מצליח לעבוד כאן, כי בתקופה רגועה אי אפשר לקבל שום מענה. מזכיר לי את המורים שתמיד מקשיבים להם רק שזה 3 ימים לפני תחילת הלימודים ויש איום שביתה.
בשורה התחתונה יש שם מצוקה קשה וצריך לטפל בה, והעובדה היא שהממשלה הנוכחית (וכנראה גם קודמותיה) לא מטפלת בה.

אסף THE KOP 14 בדצמבר 2012

ירוק,

לדעתי, מה שאתה בעצם אומר זה שהמשחק מכור – ברור שהליכוד ייקח ולכן הוא יכול לנהל את המו"מ. אחרי הכל, הוא לא ישאיר את הבור בתקציב לממשלת "העבודה". מכאן שאין פסול שמי שינהל אח"כ ינהל כבר היום.

אפרופו תקציב, למיטב ידיעתי תקציב 2013 טרם אושר ועל כן איך אפשר לכל הרוחות להגיע להסכם שכר כה מהותי ? כולם יודעים שלאור המצב הכלכלי במשק, לאחר הבחירות יהיה קיצוץ ניכר בתקציב המדינה. לי זה נראה כאילו האחיות "מנסות לקפוץ לראש התור", על מנת להבטיח לעצמן הטבות לפני שיגיע הגרזן. ברוח התקופה – מדובר במעשה אנטי-חברתי מהמעלה הראשונה.

ירוק 14 בדצמבר 2012

אסף,

מאד יכול להיות שאתה צודק לגבי המשחק המכור, לצערי (לא שיש אלטרנטיבה נפלאה אחרת, אבל קצת מדכא אותי באופן אישי לדעת שהנצחון של נתניהו-ליברמן מובטח).

לגבי האחיות – שוב, ברמת הדיון העקרוני אתה צודק. אבל אם הן פנו כבר מזמן, פעם אחרי פעם, וזה לא עבד – מה היית מציע להן לעשות? אם זו פעם ראשונה שהן העלו את הנושא (אחרי שכבר היה ברור שיש בחירות) – זה לא תקין. אם לא, ממש לא הייתי מקטלג את זה כ"אנטי-חברתי". אין להן ברירה.
חוץ מזה, זה שיש עוד בעיות בתקציב ומצוקות אצל המורים/מרצים/כבאים/סנדלרים/דייגים וכו' – לא אומר שהמאבק שלהן לא לגיטימי ושהן לא צריכות לעשות הכל כדי לפתור את המצוקות שלהן.

פייר ליטברסקי 14 בדצמבר 2012

ללא קשר אם אתה איש שמאל או ימין וללא קשר להחלטה השבוע בעניינו של ליברמן,נראה לי שכל ישראלי במדינה הזו מתבייש ששר החוץ שלו זה איבט ליברמן.האיש הזה הוא בושה וחרפה. מזכיר לי משטרי חושך וק.ג.ב

matipool 14 בדצמבר 2012

+1
בושה שהוא אמור להיות הפנים שלנו בעולם .
עוד חודשיים הוא כבר יהיה שר הביטחון .
עוד כמה שנים , הוא גם עלול להיות ראש הממשלה . מצמרר ..

פייר ליטברסקי 14 בדצמבר 2012

אם אחד כמוהו יהיה ראש הממשלה אני עוזב את הארץ.

MG 14 בדצמבר 2012

למה כולם חושבים שהוא יקח את הבטחון?
אני חושב שגם הוא מבין שיש לו השפעה הרבה יותר גדולה בחוץ.
דרך אגב, הוא לעולם לא יהיה ראש ממשלה, אבל לא הייתי פוסל את האפשרות שיום אחד הוא עוד יהיה צאר.

פייר ליטברסקי 14 בדצמבר 2012

לא שאני חושב שהוא יהיה אי פעם ראש הממשלה,אבל אתה חשבת בתחילת דרכו בפוליטיקה שיגיע יום והוא יגיע למעמד של שר החוץ?

אדום עולה 15 בדצמבר 2012

הוא לא רוצה את הבטחון . הוא רוצה את האוצר ואם הוא ייקח תיקים משלמים כמו תשתיות ושיכון לאנשי מפלגתו שהם בעצם בובות הוא מקבל כוח אדיר להוביל פרויקטים שהם בליבה של החברה היום .
אם הוא חכם והוא כזה הוא מסוגל לייצר אפקט כחלון רק חזק הרבה

MG 15 בדצמבר 2012

אני לא רואה מצב שנתניהו נותן את האוצר למפלגה אחרת.

matipool 14 בדצמבר 2012

דיכאון . זה מה שאני חש לגבי הבחירות הקרבות והשנים הבאות .
הצמד ביבי – איווט מפחיד ומדכא ( וכמו שירוק כתב – זה לא שיש איזו אלטרנטיבה נפלאה , לפחות לא לתפקיד ראש הממשלה ) . אפשר להגיד על ברק מה שרוצים , אבל הוא היה לפחות על תקן המבוגר האחראי והמאד מאד מוערך ע"י ארה"ב ( מצחיק אותי שיש עדיין הרבה מאיתנו שלא מבינים כמה אנו תלויים בה ) .
אין תקווה , אין עתיד , אין חלום . לפחות לא בשנים הקרובות .

MOBY 14 בדצמבר 2012

אתה ממשיך עם הנטיעות שלך בימין של עם שלם.
ואני הייתי שמח לדעת על מה מבוססות הטענות הללו.
אני שמעתי באוזני שלי את הרב אומר שהוא יצביע בעד החזרת שטחים תמורת שלום אמיתי. לא התנתקות לא התקפלות לא פעימות. שלום.
עד היום אני נחשב כאדם שקורא אנשים מעל ללמוצע ומשלמים לי על זה לא מעט. אני לא חושב שהוא שיקר בפני. אז מעניין אותי מאיפה מגיע הטיעון הזה.
שלי סגרה סופית את החלום של בקרמן היא לא תשב עם המורשע בממשלה! (בינתיים….)

לא דופק חשבון 14 בדצמבר 2012

ערב טוב

לא דופק חשבון 14 בדצמבר 2012

שלום לכולם

לא דופק חשבון 14 בדצמבר 2012

אכן תחושה קשה מאוד לגבי מה שעשו בפרקליטות הסמול לשר ליברמן
החקירה נפתחה בשנת 1996 ,לפני 16 שנה!!
וכל מה שיש לסמול אחרי 16 שנה הוא כתב אישום בנושא מישני שכום מבנים שזו בדיחה
פרקליטות הסמול ובית המשפט העליון הם 2 גופים שזוכים לחוסר אמון מוחלט מהציבור הישראלי
השופט מחבל אהרון ברק ריסק את אמון הישראלי הממוצע בבית המשפט העליון,שהתערב בנושאים פוליטים ולא שיפוטים
אכן עצוב מאוד מה שהסמול עשה למוסדות המשפט בארץ

ירוק 14 בדצמבר 2012

ידידי, שבת בפתח – אני מציע שאולי תנוח קצת ותשתה מים.

חוץ מזה, בלי קשר לסגנון החביב שלך – אולי תוותר על ברכת "ערב טוב" וכו' בתגובה נפרדת? סתם הצעת ייעול קטנה ולא חשובה.

עופר 15 בדצמבר 2012

אכן, בחקירה שבה כל העדים מתים/מתאבדים/נעלמים/מאבדים באופן פתאומי את הזכרון לאחר שהם היו שאלו פוצצו את כל הפרשה מלכתחילה, קשה להגיע להרשעה.

אלי הירוק 14 בדצמבר 2012

תרשמו, דירוג עוצמת הקבוצות שלי

אבל לפני שניגש לדירוג, יש לי מה לתרום לגבי הפועל.
די ברור, למי שעוקב אחרי השם שלי והתגובות שלי, שהפועל היא לא בדיוק כוס התה שלי.
תראו, אישית נורא שעשע אותי שכל מיני חברים ירוקים שלי הזדעזעו מההתנהלות הנכלולית של רמון והבכיינות של אבוקסיס ודיברו בגעגועים על הפועל של טביב וגוטמן. אם אתה אדום, אתה רשאי, כמובן, להביע דעתך על מי שמייצג אותך, אבל אם אתה לא אוהד את הקבוצה, ואף פעם לא אהדת – מי אתה שתגיד לאוהדים שלה מי מייצג אותם?
למרות זאת, אני כן חושב שיש לי זכות מסוימת לכתוב על מה שהפועל מייצגת, כי אני חי בתוך הציבור שמהווה את הבסיס של אוהדי הפועל וחושב שהציבור הזה הוא חלק חיוני במדינת ישראל.
אז אני אסכם את זה ככה: זה גועל נפש שמועדון כמו הפועל עוסק בבכיינות כפייתית כנגד החלטות שיפוט.

ועכשיו לדירוג

1. מכבי חיפה. הרבה דברים קרו השבוע שהיו אומרים להחליש את חיפה. קטן נפצע, בוקולי נפצע, הקבוצה הודחה מגביע הטוטו. אז איך זה שלפי כל התחזיות המלומדות חיפה עדיין עולכת לתת למכבי שלוש בראש בשני? כי את האוהדים של חיפה כל זה לא מעניין והם הולכים לדחוף את הקבוצה לניצחון.

2. בית"ר, היא עוד לא בצמרת הגבוה, אבל יש הרגשה שקורה שם הדבר הכי מרענן ומרגש השנה בליגה. היא גם מושכת הכי הרבה קהל.

3. מכבי ת"א. מדשדשת באיזור המקום השני-ראשון כבר מצחילת העונה. יש הרגשה כללית של קטסטרופה שעומדת בפתח, ולפי כל התחזיות ביום שני הולכת לבוא המכה הגדולה. יהיה מעניין לראות איך המנג'ר הגדול מלרנקה יתמודד גם עם כשלון. מישהו אמר טון קאנן?

4. הפועל ב"ש. צוברת תאוצה בטבלה, אחרי שאלישע הצליח לחבר שלושה נצחונות רצופים! אם אלישע יצליח לחבר מחדש גם את הקהל למועדון כמו בימי אביטן הגדולים, הרי שהשמיים הם הגבול בשביל אלונה ובירת הנגב.

5. הפועל חיפה. נראה שכץ הצליח להרגיע את המערכת ולייצב את השורות. הגב שנתן לקלינגר השתלם ובהפועל חיפה ראו סוף סוף נקודת ליגה ראשונה.

6. הפועל. הייתם מצפים שבליגה שבה הפועל נמצאת במקום הראשון-שני, היא תקבל ציון גבוה יותר בדירוג העוצמה. תצפו. שמאלני הפך לשם תואר מוקצה והפועל, מבית היוצר של מפלגת "התנועה", הפכה לדבר מוקצה בספורט הישראלי.

ירוק 15 בדצמבר 2012

אתה ממשיך עם הנאחס…

ציון 15 בדצמבר 2012

בושה מה שכתבת על ההתנתקות
רק לא מזמן עפו טילים בכל מקום
שמוכיחים שההתנתקות היתה טעות
אין בושה

עופר 15 בדצמבר 2012

טילים עפו עוד לפני ההתנתקות. הם פשוט היו על נווה דקלים, אז לא היה לך אכפת. מהבחינה הזו ההתנתקות לא שינתה כלום, לא לטובה ולא לרעה.
רק מי שחשב שההתנתקות היא פתרון קסם ושיהיה כאן שקט מופתי, מאוכזב עכשיו. מי שהיו לו ציפיות ריאליות – פחות חיילים, פחות מילואים, קיצור קווים והשקעה כלכלית פחותה בצבא הקבע והסדיר, יכול להרגיש בסדר איתה. הבעיה היחידה לגביה היא חיזוק החמאס, ולכן הייתי נגדה בזמן אמת.

אריאל גרייזס 15 בדצמבר 2012

אתה בכלל קורא מה שאני כותב? מישהו אמר משהו על האם ההתנתקות היתה טעות או לא?
ובלי קשר, טילים לא עפו בגלל ההתנתקות, היטו טילים עוד קודם

אסף THE KOP 15 בדצמבר 2012

אני בהחלט זוכר את הגראדים על באר-שבע והטילים על תל-אביב וראשון לציון כאשר צה"ל שהה ברצועה.

שחוזרים על שקר מספר רב של פעמים הוא נתפס אצל הבריות כאמת.

MG 15 בדצמבר 2012

הם היו על עוטף עזה – מה ההבדל?
זאת הסיבה המרכזית שממשלת ישראל לא ממהרת לטפל בבעיה הזו.
טוב לה שיש אנשים כמוך שעוטף עזה לא נחשב מבחינתם וכל עוד זה לא מגיע לב"ש, ת"א או רשל"צ אז זה נחשב שקט.
גם החיזבאללה בלבנון השניה לא הגיע לת"א והיום יש לו את הטכנולוגיה. בשני המקרים אנחנו לא בתוך לבנון.

אסף THE KOP 15 בדצמבר 2012

ההבדל הוא בכמות הנשק, האיכות, האפקט התודעתי, רמת האיום ואפשרות המניעה של צה"ל.

מי שמשווה בין האיום של אז לאיום הקיים היום הוא מאחז עיניים, בלשון המעטה.

MG 15 בדצמבר 2012

אתה מתחמק ממה שכתבתי על לבנון.
אז הם לא הגיעו לת"א והיום הם מסוגלים להגיע גם לב"ש.
אז והיום לא היינו שם.
חוץ מזה, לאחרונה, נורו (בשוגג או בכוונה) מספר פעמים מסוריה ירי שטוח מסלול וירי תלול מסלול. האם זה אומר שצריים לכבוש את רמה"ג הסורית? לא כל איום הוא הצדקה לנוכחות צבאית באותו מקום (למה לא לכבוש את טהרן) ובטח לא להקמת ישובים.
יש דרכים צבאיות ומדיניות להתמודד עם האיום העזתי (ולצערי ממשלת ישראל לא עושה כן) מבלי לשבת בתוך הרצועה דרך קבע.

אסף THE KOP 15 בדצמבר 2012

MG,

שנשווה בין דרום לבנון, על השטח העצום שישראל תפסה, כמות האוכלוסייה והמשאבים שנדרשו להחזקת המקום (מוצבים, מחנות, כ"א) לבין האחזקה בחבל עזה ?

העובדות הן שמלבנון לפי שעה לא יורים ומעזה יירו בזמן הקרוב. אם יהיה צורך אז צה"ל ייכנס ויעשה את העבודה המלוכלכת. גם אזרחים יעברו תקופה לא שקטה עד שיושג שיווי משקל חדש.

אם לצורך הבטחת השקט הזה ישראל תצטרך לחזור למקומות מהם יצאה, אני בהחלט מצפה שהממשלה תקבל את ההחלטה הזאת. הניסיון מלמד שאין לישראל על מי לסמוך בדיוק בעניין. האומות מזדרזות למצוא פיתרון רק כאשר הן חושבות שישראל השתגעה.

המניע הוא כמובן גזעני – אחרי הכל, רצח וטרור בידי ערבים הוא התנהגות מקובלת אצל ערבים, בעיני העולם.

קסיוס קליי 15 בדצמבר 2012

המפלגה של אמנון יצחק תקבל יותר מנדטים מקדימה. אתם יכולים לצטט אותי.

IDO 15 בדצמבר 2012

אחלה ניתוח.
יכול להיות שהדתיים לאומיים השתלבו סופית בחברה והם לא צריכים מפלגה יותר?

אלעד ב. 16 בדצמבר 2012

הדתיים לאומיים הם חלק בלתי נפרד מהחברה ולא רואים את עצמם כחלק נפרד. הם מגזר, זה כן.

אז קודם כל אתה יכול לראות שיש בליכוד 4-5 דתיים ולא מתביישים בזה.

אישית, אני לא חושב שמפלגה נפרדת עם רעיונות טובים היא פסולה בקטע הזה. מדוע בעיניך לא צריך שתהיה להם מפלגה?

יוני 15 בדצמבר 2012

קודם כל אחלה טור לא מסכים עם כל מה שאמור אבל אהבתי את הסגנון.
נפתלי בנט הוא ממש לא מה שאתה אומר נכון נראה לך ככה כנראה בגלל שלא טרחת להסתכל על התוכנית המדינית שלו.בנט איש רב הישגים לדעתי אם לא היה חובש כיפה היה יכול להיות ראש ממשלה בעשור הקרוב.
מרץ בבעיה רוב המצביעים הערבים הולכים עם המפלגות הערביות ורוב היהודים כבר מבינים ששמאל של ראש בקיר הידברות עם רוצחים מטעם חמאס בייחוד לאחר שאבו מאזן תומך בהם נכון לעכשיו היא דבר לא הגיוני.העם נוטה ימינה ובמקרה של מרץ התנועה גונבת להם מצביעים ואני מאמין שגם מצביעים של מרץ יילכו לכיוון של העבודה שהיא שמאל אבל שפוי.
אותי ביבי איבד לטובת בנט למרות שאני איני אדם דתי אני פשוט מאמין שיש לו ראש להוביל דברים בדרך שונה.

טל בן יהודה 15 בדצמבר 2012

הופתעתי מעצמי כמה שמחתי שיש ״דירוג עוצמה״ חדש לסופ״ש… ממש מחכה לקרוא את זה.

לגבי בנט, כתבת דברים מאד מאירים לגבי ההזנחה של נושא החינוך לטובת ההתנחלויות.
אותי מפתיע הקלות שבה ההמונים ״מקבלים״ את הסרטון שלו שהוא מפרסם ומקדם בכל הכוח בפייסבוק… שהרי מדובר מדובר בטקטיקות תעמולה ישנות וקלישאתיות.

המשוואה של הסרטון דיי פשוטה ומיושמת בצורה יעילה להפליא:
להפחיד להפחיד להפחיד, קצת לשקר…
ובסוף, למכור למצביעים איזו שהיא אשליה שנשמעת ממש הגיוני ואין שום סיכוי להוציא אותה לפועל.

אלברט פירות 15 בדצמבר 2012

אריאל רואים שאתה לא חלק מהציבור הזה כבר הרבה שנים,כל החלק הראשון על הדתיים הוא פשוט קשקוש.

ההתנתקות לא הביאה לשום שבר בציבור הדתי,אולי לשבר אצל חלק מהמפונים שהיו כזכור קצת פחות מ10000 איש,כיום כשאתה מסתכל על צה"ל אתה תמצא אחוז גדול של כיפות סרוגות בבה"ד 1,למרות שב2005 בתקשורת חשבו שהם יפסיקו לשרת.בגולני למשל עד לפני חצי שנה 7 מ10 הקצינים הבכירים ביחידה(מג"דים,סמג"דים,מח"ט וכו')היו כיפות סרוגות.

אסף 15 בדצמבר 2012

אני לא מבין מה הקשר בין פוליטיקה לספורט ולמה זה נמצא באתר כזה, אבל אני חייב להגיד שהרגזת אותי. א' איילת שקד נבחרה כי היא מאמינה באותם ערכים שהמפלגה מאמינה בהם (מבחינה אידיאולוגית לא אמונית) ואנחנו לא יוצאים מנקודת הנחה שחילונים שונים מאיתנו בדברים אלה. ב' הציונות הדתית בשנים האחרונות עושה כל שביכולתה כדי לנסות להשפיע במעמד הרבנות ולהיכנס גם היא למערך הדיינים ולכל הדברים שעוסקים ביהדות. אם אתה כותב דברים כאלה אז כדאי שתבדוק עוד פעם על מה אתה מדבר. סתם לכתוב דברים על ציבור שלם בלי שום ידע זה לא נקרא להיות עיתונאי זה נקרא מעריך. אתה מעריך דברים ואז כותב אותם

נתנאל 15 בדצמבר 2012

ארץ ישראל השלמה תמיד היה חלק מערכי הציונות הדתית.
עד לפני כמה שנים באמת המפד"ל שריינה לעצמה את תיק החינוך כי בנינו מה כבר היו נותנים לה? בכמה שנים האחרונות המפלגה הזו נהגה (מובלת ע"י האסכולה הישנה) נהגה באימפוטנטיות והיתה לא יותר מ3-4 ח"כים שלא באמת יודעים מה הם עושים במשכן.
והנה מגיע נפתלי בנט ושם את הציבור הדתי לאומי על המפה בבחירות ואז אתה אומר שאין יותר צינות דתית? כבר הרבה הרבה זמן שאין שר חינוך מפדלניק אז הבחירה בבנט שבעצם הרימה את המפלגה הזו מאשפתות היא אקורד הסיום של הציונות הדתית מבחינתך?
באמת שבר גדול יש בין הציונות הדתית למדינת ישראל יעידו על כך 50% חובשי הכיפה בפיקוד הזוטר של צה"ל.

טל בן יהודה 15 בדצמבר 2012

נתנאל,

אל תוליך שולל.
ארץ ישראל השלמה הפכה לחלק מערכי מהציונות הדתית החל מחודש יוני 1967…

עד לאותה המלחמה, המונח ״ארץ ישראל השלמה״ כלל לא היה קיים בלקסיקון הישראלי.

נתנאל 16 בדצמבר 2012

טל, אל תתמם
אולי המושג נהיה מגניב ואיני ב67 אבל אתה מוזמן לחפש את סמל האצ"ל ולראות כמה מא"י מוצג שם וכן לעיין בשירו של ז'בוטינסקי "שמאל לירדן" קוראים לו כמדומני. ויש עוד דוגמאות רבות לכך.
המונח היה בלקסיקון עוד לפני שהיתה לנו מדינה
כך ידידי נראית ארץ ישראל בעיני אנשים שחלקם לא זכו לראות את שנת 67
http://www.etzel.org.il/tmunot/semel.htm

ובאמת אני אשמח אם לא תקרא לי שקרן (מוליך שולל) לפני שיש לך מושג קטן מי אני ולפני שתלמד קצת היסטוריה.

נימרוד הכנוע 16 בדצמבר 2012

אתה אשקרה מעוות מיקצועי, שתי גדות לירדן זו תורת הבייתרים וגם היא רק בסיסמאות ולא ממש היתכוונו. המפדל מעולם לה הייתה ביריונות לאומית. אלא להפף היא והחרדים היו אלו שהיוו מחסום להרפתקאות צבאיות. אין פלא שהמפדל והחרדים דאז הימשיכו בדרכו של רבי יוחנן בן זכאי שהיתנגד לגמרי לחירחורי המילחמה של ביריוני הימין שהיתחזו למונעים מסיבות דתיות, כך גם היה יחס חז"ל לבר כוזיבה שמירדו היה בילתי נחוץ. חזל ציינו את העובדה שדווקא המלעים הרשעים היו מרחיבי גבולות. ירמיהו ובן סיעתו הכהן הגדול גדליהו היו שמאל מרכז שפוי ונחשבו לבוגדים בעיני ביריוני הימין והללו רצחו לבסוף את גדליהו בהאשמות שהוא שמאלני תבוסתן בוגד.
האם חשבתה שיוסף בורג או זבולון המר היו אבות המיתנחלים? אני אישית ההיתי בישיבה הסוערת שחנן פורת וחבריו הראו להמר ובן מאיר את הדלת. מנהיגי המיתנחלים היתנהגו כביריונים ואכן הצמח היתפתח לביריונות לשמה. היכן בדיוק בספר המיצוות מצאתה מיצוות ישוב הארץ? הידעתה שעם כיבוש לבנון והרי השוף היגיע מישלחת מיתנחלים עם ציוד להיתנחלות בהרי השוף? ואם אתה מנסה להיבנות על הסמך הביתרי שהייתי חלק מהתנועה, שהרי אם שמתה לב אין בו זכר לרצועת עזה, והיא לא הייתה מעולם חלק מישראל או מהארץ המובטחת, יתרה מזו השם אומר את הפלישתים הבאתי מכפתור (כרתים) אז איך אתה מעיז להיתנחל שם? ועוד צריך שתי אוגדות להבטיח אותך בזמן שאת התעלה החזיקו שתי גדודים במיקרה שלי גדודי גולני. מאיפה אתה בהא עם החרטה שלך? תביא לי שם של אדם אחד מהזוהר או מהתלמודים שכתוב שגר בג'נין או טול כרם או שכם או רמאאלה או יריחו, האנו היינו כאן קודם אינו תופש והוא גם שיקרי, אכן לאיזור השפלה והנגב פלשו ערבים שמוצאם מערב הסעודית או מצרים, אבל לא לגדה שנחשבה למקום רע ליחיות. אפילו בחברון שבערך ליפני 200 שנה הרבי של חבד שלח מיתיישבים עדיין הישוב היהודי בה היה מיזערי לעומת הערבים ואתה בא היום לידרוש את כל העיר? מה אם זכויות האחרים? מעיניין שלסבי המיזרחי היו יחסים מצויינים ויחסי אמון וכבוד עם הערבים הן בחו"ל והן בישראל הטורקית והבריטית. הכוזרים הם אלו ששינאת המיזרח והלבנט הייתה הדגל אצלם.
ולגבי גבולות הארץ המובטחת על זה אמר הרב אמנון יצחק "מהפרת ועד לנילוס ועד טורקיה, נו אז יאללה בואו ניכבוש את סוריה לבנון ירדן עירק וחלק ממצרים וטורקיה ונגרש את כולם, למה להיסתפק בגדה?" הרב גם היסביר בהומור כרגיל את ההבדל בין ישראל שליפני 67 והרצון להיתפשט החדש, הוא דיבר על זאת לאחר שאיזה מיתנחלונצ'יק קפץ ואמר שגין נצרים כדין תל אביב. הרב היסביר שהסכמת האומות היא נר לרגלי חז"ל לעינינים מדיניים. וטען שלמרבה הפלא אומות העולם אישרו את מדינת ישראל, והינה פרצה מילחמה וכבשנו עוד שטחים, והינה נס אומות העולם קיהלו זאת, ובשנות ה80 עוד נס מדינות ערב ואפילו הפלסטינאים היכירו בגבולות שליפני 67. ואז הוסיף הרב, שלכל תעלול יש גבול, והינה אף אחת מאומות העולם לא תקבל היתפשתותינו לגדה ובטח לא על חשבון היושבים שם אם עם הם או שארית ישראל דלת העם שנישארו בגלות בית שני ותחת לחץ הינהלו כלפי חוץ כמוסלמים אבל סממנים יהודיים היו עד שהיגיעו הציוניים בכוזר או אשכנז והפכו להיות האוייב והיה צורך להחביא הסממנים היהודיים. מה שהם לא יהיו אין זכות לגזלם אפילו לנוחיות המיתנחלים ורווחתם ומישרות הרבנים וכל השפע, זה גזל לשמו שאין לו כל היתר בתורה. הביריונות הימנית הביאה רק חורבן וממציאה הם חנן פואת וחבריו, שהורידו את חברי מנבי סלח ויתיר כי לא לכל יהודי הזכות להיתיישב בארץ ישראל אלא רק לאנשי חנן.
ההיתנחלויות מונעות הסדר והזמן עובד חזק לרעתינו. איני רואה שום תועלת בשבת שם עוד כמה שנים. מה גם שסיפוח אינו אפשרי ויהרוס את ישראל, המדינה הפלסטינאית תקום אם תירצה או לא ואנו נידרש לתת שטח חילופי למה שגזלתם. ואם לא תקום תוך הסכם אלא בדיפולט שהרי היפסדתה הסכם. ישראל עם כל עוצמת חיל האויר שלה והטנקים היא ניתנת להתשה מאוד בקלות כל כוחה של ישראל הוא בלחץ מהיר על גרונו של היריב, ואם לא מיתאפשר כי היריב עבר למחילות או רחוק באירן וכו' אין לישראל את היכולת להביאו להסכמה להפסקת אש וזה אומר שמתחילה הספירה לאחור ב73 היינו גמורים ושרון היציל כי המיצרים האמינו שהמצור והכיתור בוצע ע"י כוחות פי כמה גדולים ממה שנותר לנו, חיל האויר איבד את מרבית כחו והיה ספק אם יוכל להגן על שמי המדינה, כיום בשבועיים אנו בקושי כובשים שתי כפרים בלבנון בלחימה נגד מליצייה, ובעזה בקושי היתקדמו שכונה אחת. אז איך אתה רוצה להיתמודד עם עולם מוסלמי בן מירד ורבע שאתה מתסיסו רק ביגלל ההיתנחלויות? הידעתה שמייד אחרי המילחמה האחרונה בלבנון היגיעה רגבת אוירית אמרקיאית לחדש הפצצות לחיל האויר שניגמרו? הידעתה שעתה ההפצצה בעזה חיסלה המלאי שוב? אתה ביכלל מבין שכל כח החיר של צהל ואני מיתכוון לכח חיר שיודע להילחם ולא מילואים וטבחים, זה בערך הגודל של החיזבאלה? האם העיפות הסרוגות שבחיר מוכנים להיסתער כמו הגולנציקים שלנו במעלה החרמון תחת אש? או הם נעים יותר תחת צורך בביטחון ומינימום סיכון? אני לא מזלזל אבל בטוח שהחברה שלכם פי כמה יותר מפונקים מהדור הקשוח שלי. ישראל תלוייה במערב ובילעדיו אין חמצן והערבים גומרים עלינו ציק צק, גרעין גבר לא אופתיה לאיים איתו ומי שלא מבין מדוע שיתאשפז. מאז שהביבי סימן קו אדום באיזור המאה אחוז העשרה האירנים רועדים וחזקה שלא יעשירו יותר ממה שהירשה להם קרי 100% (שזו בעצם פצצה רק שלא נוסתה) הרי אי אפשר להעשיר יותר מ100%, בכל מיקרה על הימניים זה עשה רושם שהוא נבח ובסימון הקו בלי שכפץ מול העולם באומץ לב הוכיח שהוא גבור.
אם לא זיהיתם שביבי זו בדיחה משמע כל לימודי התורה שלכם שוה לזבל כי אני מצפה ממי שמוחו מעט מחודד לזהות אדם שכל אולו בלון ומצגי שווא. כך שמצביא צבאי אין, אז על מה אתם מיסתמכים שתצליחו לישרוד מהפרובוקציות שאתם מעוררים?? האם זו תיסמונת מצדה? כלומר מי צריך לישרוד העיקר בנתיים יש לנו וילות ומישרות לרבנים? ולנשותיהם? או שאולי כמו שהיסביר לי בחור ישיבה צעיר מהההיתנחלות כלשהי שהרב שלו אומר שצריך רק להחזיק מעמד כי המשיח בדרך, האם על זה אתם מיסתמכים? הרי חז"ל אמרו שאין סומכים על הנס.

נתנאל 16 בדצמבר 2012

קודם כל אף אחד לא דיבר על גבולות הארץ לפי התורה אז למה דחפת את זה פה? מה הקשר?
ואם כבר נגעת בזה אז גבולות ארץ ישראל המצומצמת שתיארת כאן לפי התורה אז זה נחמד שתמצתת סוגיה כל לך סבוכה איך שבא לך. ואם כבר התחלת לדבר איתי על גבולות לפי תורה אז תפתח את פרשת עקב בספר דברים "כל המקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם יהיה" (כן אני יודע שעכשיו תתחרפן ותגיד שאני הזוי וכל מיני שטויות כאלה אבל אתה התחלת עם תורה לא אני)
אתה אומר שדוקא בחברון אין דריסת רגל? את המקום הזה חביבי קנינו בכסף.
אתה רוצה אדם שגר בשכם? קבר יוסף. עוד מקום שנקנה בכסף טוב ואם קברו אותו שם כנראה שהוא לא היה לבד.
מה קשור שסבא שלך מזרחי? באמת מה קשור? גם סבא שלי. והמשפחה שלו היתה מכובדת בין הערבים. נו ו…
אני מכיר גם עוד מישהו דוקא אשכנזי שהיו לו יחסים מאוד טובים עם ערבים הם עבדו בפרדסים שלו שנים. זה שעבד הכי הרבה זמן דפק לו גרזן בגב.
עצם זה שאתה אומר שחיר סדיר הוא זה שצריך להלחם מראה את חוסר ההבנה הבסיסי שלך בצבא. המילואים הוא הכח הנחשב בצה"ל. הסדיר אמור להחזיק מעמד עד שמגיעים כוחות המילואים.
בקשר לכל מה שכתבת על זה שאתה ומי שנלחמת איתו קשוחים אז באמת כל הכבוד אתם גברים אבל בעצם זה שאתה בא ומעיז להגיד על אנשים ששפכו את הדם שלהם כשהגנו בגופם על חייחים שלהם והמשיכו להלחם פצועים ואני יכול לתת לך כמה דוגמאות של כיפות סרוגות ואלו דברים שבטח לא קרו בדור שלך אתה ביזיון. אתה צריך להתבייש בדברים האלה שאמרת ולא שאני מוריד מהערך של מה שאתה וחבריך עשיתם אלא כי אתה מוריד מהערך של אנשים ששפכו את הדם שלהם.
ומה ביבי קשור? תשתדל לא לדחוף את כל האג'נדה שלך בבת אחת כי זה פשוט לא לעניין ולא קשור.
אם הייתי מסתמך על הנס הייתי יושב בבית המדרש ולומד תורה אבל כמו שאתה שם לב כשצה"ל קורא לי אני (ולא מעט מחברי המתנחלים) באים. זה לא לסמוך על הנס.

בפעם הבאה אני אשמח אם תכתוב דברים שקשורים לעניין ולא תשפוך פה את כל התורה שלך זה נורא מלאה.

אלעד 15 בדצמבר 2012

גרייזס – אין לי מושג באיזו פלנטה אתה והמגיבים פה חיים, אבל תרשה לי לעדכן אותך במתרחש בישראל:

ישראל תהיה מדינה דתית באופן רשמי תוך 20 שנה. כבר היום, להערכתי, יש רוב דתי בתוך מה שמכונה "הציבור היהודי". ציבור זה מורכב למעשה מישראלים (אלו המכונים חילונים, ואינני מתכוון לפלסטינים אזרחי ישראל) ויהודים (אלו המכונים דתיים.יש עדיין רבים מאוד שמחזיקים בשקר שמדובר באותו עם למרות שברור לחלוטין שמדובר בשני ציבורים שאורחות-חייהם מנוגדים זה לזה, ואף שפת-אמם (כמו אצל החרדים האשכנזים) איננה זהה. מאחר שנושא ההשתלבות בחברה הישראלית ייפתר מאליו ע"י העלמות הישראלים והפיכתה של ישראל למדינת-יהודה, כל מה שנשאר מבחינת הציונות הדתית לטפל בו הוא הבסיס השני שעליו תמיד נשענה והוא שלמות הארץ כהכנה לבית-המקדש השלישי.
אם אתה משקר לעצמך שאשה "חילונית" במקום שלישי ברשימה – מעין עלה-תאנה פאטריארכלי-דתי – מראה על כוונות הציבור הזה, הריני לעדכן אותך שאתה מרומה בקלות. במדינת יהודה זכויות נשים ומיעוטים יהיו כמו בערב-הסעודית של היום. כך נראית לה רגרסיה פסיכולוגית ברמה הסוציולוגית.

אם אתה רוצה להבין באמת איפה אתה חי, הזמן לך את ספרו של בועז עברון "החשבון הלאומי" וייפקחו עיניך. העובדה שספר זה לא זכה לתפוצה מהדהדת בזמנו רק מראה כמה קשה לאנשים להביט במראה.

חנוך 16 בדצמבר 2012

אלעד,אני מציע לך להרגע,ומהר. על רגל אחת אני יאמר שתמורות עוברות לא רק על הציבור היהודי ככלל,אלא גם הציבור הדתי בפני עצמו עובר לא מעט שיניים. בין השאר הוא מתחיל להבין שאי אפשר לנהל מדינה עם השקפת עולם ודרך מצומצמת וגלותית.חוצמיזה הציבור הזה ככלל מעולם לא הנהיג יחס לנשים ומיעוטים כמו שאתה מצייר,גם לפני השינויים שמתחוללים בו כיום.אז בא נרגע.

אלעד ב. 16 בדצמבר 2012

אלעד…בתור אחד ששמו כשמך אני קצת נעלב.

אבל בגדול, אתה עפת יותר רחוק מפיטר ג'קסון!
הוא לקח ספר של 150 עמודים ועשה ממנו טרילוגיה.
אתה לקחת כמה שורות ובנית תזה שלימה!

אחי, צא מהסרט.
אם אתה חושב שכאשר הדתיים יהיו רוב ואפילו ישלטו במדינה נשים פה יידרשו ללכת עם רעלות אתה ממש לא מבין על מה אתה מדבר.

אלי הירוק 15 בדצמבר 2012

בנינו, מישהו מופתע שהפועל הוציאו רק תיקו מול רמת גן?
אם כן, זה סימן שהוא לא קרא את מדד העוצמה של אלי הירוק.

המסקנה: להתעסק פחות בניתוחים פוליטים דלה-שמטע של כתבי ספורט ולהתרכז יותר בכדורגל.
הגארסיות כבר משקשקים.

ציוני דתי 15 בדצמבר 2012

אני לאא כל כך חושב שאתה מהציבור שלנו כי אם הייתה בציבור שלנו היית רואה כמה אנחנו מחוברים לארץ ישראל
!!!

ציוני דתי 15 בדצמבר 2012

אני לא כל כך חושב שאתה בא מהציבור שלנו כי אם הייתה בא הייתה יודע כמה אנחנו מחוברים לארץ ישארל!!

איברה 16 בדצמבר 2012

ניתוח תלוש של הבית היהודי. צר לי.
בעיקר קשה להבין איך הניתוח של הרשימה שנבחרה מלמד דווקא על התמקדות בא"י השלמה, לעומת 20 השנה האחרונות.
טל בן יהודה: (בלי שמץ של תמיכה ברעיון) ארץ ישראל השלמה לא הומצא ב67. כמו שתיקנו אותך כבר קודם. הוא פשוט לא מושג שחל על שטחי 67.

חנוך 16 בדצמבר 2012

אריאל ידידי.אולי הגעת במקור מהציבור הדתי לאומי,אך חוששני שאתה לא רואה את הדברים בצורה מדוייקת כיום.אני חושב שאחד הדברים המרכזיים שגורמים למפלגה להיות עכשיו אטרקטיבית כל כך (יחסית..) היא ההרגשה של רוחב הנושאים שמתעסקים בהם סופסוף.יש דגלים חברתיים לצד המדיניים.וגם המדיניים לאו דווקא נובעים מאיזה משיחיות מטורפת(זו הקונוטציה שעולה כשנזרק לאויר המושג 'ארץ ישראל השלמה'),אלא יותר מאיזה אינסטינקט שהוא טיבעי להרבה אנשים של חיבור לארץ,ושל השקפה ביטחונית פרגמטית וריאליסטית.אל תשכח שיש בשנים האחרונות בחברה הישראלית סחף לא קטן ימינה,ובימים אלו הרבה אנשים מוצאים את עצמם מתחברים לאמירות בדבר זכותינו ההיסטורית על הארץ כמו גם לאמירות על אודות חוסר ההיגיון שבמהלכי השמאל בשני העשורים האחרונים.

אלעד ב. 16 בדצמבר 2012

אריאל, אם היית מבקר קצת במחוזות מולדתך אולי היית מתעדכן קצת.

קודם כל נתחיל מהראש: הבחירה בבנט היא חכמה מאוד ובאה מאנשים חכמים ומפוכחים. מפד"ל הישנה מתה כבר לפני כמה שנים, צר לי.
הצעירים שהיום הם בעלי משפחות צעירות כבר מזמן לא רוצים לדבר רק על ארץ ישראל אלא על מכלול של דברים: חברה, מדינה, צבא, כלכלה.
כואב להם בדיוק כמוך שהם לא יכולים לרכוש דירה במחיר סביר.

קראת את התוכנית המדינית של בנט?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4193652,00.html
היא הכי שפויה וריאלית במרחב הפוליטי הנתון בימים אלו.
אגב, אני בטוח שהוא מאוד מאמין ב"ארץ ישראל השלימה" אבל הוא אומר בפירוש שהערבים לא הולכים להיעלם מפה וצריך להתייחס למציאות בצורה נכוחה ולגבש פתרון מתאים.

קראת את התוכנית הכלכלית שלו? ואת התוכנית של "קרקע לכל משתחרר"?

האם אתה מכיר את האנשים והעשייה שלהם הבאים אחריו ברשימה?
אם היית טורח לברר היית רואה נבחרת אנשים ערכית, אידאליסטית שכל אחד תרם ותורם רבות לחברה בתחומו הוא.

אז אולי אתה לא מסכים עם דעותיהם…מקובל.
אבל לציין שכל מה שאכפת להם זה מ"ארץ ישראל השלימה" זה פשוט שקר גס.

אריאל גרייזס 16 בדצמבר 2012

הבחירה היא אולי חכמה, לא אמרתי מילה על זה. אמרתי שמדובר באנשים לא ערכיים? רק אמרתי שזאת בחירה במישהו שמסמל את הכיוון שאליו הולכת הציונות הדתית.
ברור שלציבור הדתי אכפת מלקנות דירה כמו לזה החילוני, אבל יש לו דברים שיותר חשובים לו. כן, ארץ ישראל השלמה היא אחת מהן. עובדה, כמה מהציבור הדתי התגייסו למחאה החברתית לפני שנה? מעט מאוד. ולמה? כי היא נתפסה כמחאה שמאלנית

אסף THE KOP 16 בדצמבר 2012

נתפסה ?!

היא הייתה מחאה שמאלנית.

אלעד ב. 17 בדצמבר 2012

המחאה הזאת הייתה שמלאנית נטו וגם לא עניינית.
אם היא הייתה אמיתית ועניינית אז היא הייתה צריכה להתרכז בלפתור את הבעיה ולא לחפש את האשמים (להחליף את השלטון).

צור שפי 16 בדצמבר 2012

אני אצביע לעבודה ואחרי הגילוי הנאות כמה דברים:

1. לדעתי בנט איננו מסמן את הסתלקותה של הציונות הדתית אלא דווקא את שובה המבורך. יש לי חילוקי דעות עצומים אתו על הנושא המדיני אבל אחרי שנים שהמפלגה הזו היתה לא רלבנטית לכלום בא בנט שכבר עשה בחיים שלו כמה דברים חוץ מאשר להיות עסקן פוליטי וניער אותה מהיסוד. כל הכבוד לו.
2. אני מצביע לעבודה כי אני חושב שהנושא החברתי מאיים עלינו יותר מהגרעין האיראני ובגלל שאני מאמין לשלי יחימוביץ'. היא עסקה בנושא הזה כשאף אחד אחר לא עסק בו, היא טיפלה בו כעיתונאית ואחר כך כחברת כנסת לאורך שנים ארוכות כשתשעים אחוז מהעולם התייחס אליה כאל נודניקית (ואכן יש בה משהו נודניקי – אני אומר את זה לזכותה, היא מיסיונרית של הנושא). היא כמובן טיפלה בו הרבה לפני האוהלים ברוטשילד והטרנד הנוכחי. היא לא הולכת להיות ראש הממשלה למרות שאין לי בעיה שהיא תהיה (חוסר ניסיון? חחח, ראינו לאן מביאים אותנו בעלי הניסיון) ואין לי בעיה שהיא תהיה שרה בממשלה בראשות נתניהו אם היא תקח את תיק האוצר.
3. ציפי מיסיס קלין ליבני מדרדרת את הפוליטיקה לתהומות, גונבת ח"כים מקדימה רק בשביל הכסף ומתנערת מהם אחר כך, מסרבת לתפקיד מס' 2 בעבודה כי בעיני עצמה היא יותר ראויה. הכישלון המביש שלה בארבע שנות אופוזיציה לא פוגע כהוא זה באמביציה הבלונדינית.

רפאל 16 בדצמבר 2012

שכחת לכתוב על מפלגת הפיראטים : )

אלעד ב. 17 בדצמבר 2012

מפלגת הפיראטים לא מחדשת שום דבר…כבר היה פיראט בכנסת…משה דיין קראו לי כמדומני.
:-)

אריאל גרייזס 16 בדצמבר 2012

לכל החבר'ה הדתיים שמרגישים שפגעתי ברגשותיהם, אני מצטער, אבל א: אני מאוד מחובר למה שקורה היום בציבור הדתי (כל המשפחה שלי עדיין שם) וב: הבחירה בבנט, עם כל מה שיש לו מסביב, שזה נחמד מאוד, היא בחירה במצע של ארץ ישראל השלמה כי זה מה שהפריוריטי מספר אחד של הציבור הדתי.
תסתכלו מסביב ותראו איך הרבנות הראשית הופקרה לש"ס, איך הציבור הדתי הולך ומקצין מבחינה דתית (כשאני הייתי שם לא היה בכלל עסק של לצאת כשאישה שרה, אף אחד לא שמע על זה), איך אין לאנשי המפדל שום נגיעה בחיים של אף אחד פה – משרד הפנים בידיים של שס, משרד החינוך כבר שנים לא בידיים של המפד"ל..
ברור שזה תהליך שקורה כבר שנים, אבל בנט – וכבודו במקומו מונח – הוא פשוט החותמת הרשמית על התהליך הזה.
תחשבו שניה על איך הציבור הדתי-לאומי נתפס היום בארץ – בצד החילוני, לצערי הוא נתפס כמשיחי, מתנחל, כן – הוא ממלא את היחידות הקרביות, אבל לצערי, זה המקום היחיד שבו הציבור הדתי חושב שבו הוא יכול להשתלב פה. לצערו, הוא קצת פספס את הרכבת והצבא כבר מזמן הוא לא כור ההיתוך של פעם.

נתנאל 17 בדצמבר 2012

1. ארץ ישראל השלמה זה מעולה אני עדיין לא מבין איך זה מבטא את מות המפד"ל.
2. תסתכל מסביב ותראה שצהר די עושה בית ספר לש"ס זה התחיל בזה שהרבנות נתנה להם אישור לחתן ויש סיכוי יותר מסביר שהרב סתיו יהיה הרב הראשי הבא.
3. החבר'ה שיצאו דוקא יצאו נורא בשקט אלה שנשארו עשו מזה רעש גדול זה יכל כל כך לעבור בשקט שאפילו הזמרות לא היו יודעות על זה אבל יש אנשים שלא טוב להם שיהיה שקט.
וחוץ מזה שגם בזמנך היה כתוב בשולחן ערוך שאסור לשמוע אישה שרה וכל הרעש הזה די נוגד את חופש הדת כי באמת זה לא היה אמור להזיז לאף אחד. (אם מה שכתוב בשו"ע זה בסדר או לא אם זה הזוי או קיצוני זה לא הדיון כאן)
4. מה שאתה אומר על זה שכבר מזמן אין שום נגיעה של המפדל בחיים של מי מאיתנו די מחזק את זה שהאסכולה הישנה של המפדל גרמה לזה ודוקא עכשיו שבא בנט שהוא ההיפך הגמור מהם את מוצא לנכון לעשות בדיוק ההפך מלראות את זה שאולי פה יבוא השינוי.
5. הציבור הדתי משולב טוב טוב בכל תחומי החיים במדינה הזאת החל מהגננות דרך התקשורת וכלה בהיי טק (בנט כבר אמרתי?!)

אני לא חושב שהפוסט שלך הוא זה שפגע במי מהדתיים פה, לפחות לא בי אבל היתה פה לפחות תגובה אחת לא במקום שלטעמי רקדה על דם של חללי צה"ל.

אלעד ב. 17 בדצמבר 2012

נשאר לי רק להסכים…ולהוסיף שצריך להפסיק לראות את החיים דרך התקשורת כי אז המציאות שאתה רואה היא מציאות שמישהו מכתיב לך ולא המציאות הנכוחה.

כאשר שבוע שלם מדבירם על צוערים שיצאו באמצע טקס עושה רושם שזו הבעיה מספר אחת במדינה וכנראה שיש אנשים שיש להם אינטרס להציג את זה ככה.

אני, ביום שהפסקתי לצרוך תקשורת בכמויות וגם את מה שאני צורך אני עושה בצורה מבוקרת-התפכחתי.

צדק אתי 19 בדצמבר 2012

לאריאל בי לא פגעת למרות שאני דתי לאומי .ולמרות שאני חלוק עליך מהשורש.
אתה למעשה מתגעגע למציאות שבו הדתי לאומי היה זן נכחד מין משגיח כשרות. נגמר הסיפור הזה .הדתי לא רוצה להיות נחמד הוא רוצה להנהיג.ימי המקו של בורג בין הדתי-ללאומי נגמרו.
רוצים הנהגה והובלה.
ולכן שים לב בדירוג המפלגות שלך לנתון מעניין.
בכל המפלגות הציונות למעט מרץ הנכחדת (שייתכן ולא תעבור את אחוז החסימה)
ישנו דתי לאומי ברשימה.
החל במפלגת העבודה (לא במקום ראלי אך שלי השתוקקה שיתקע יתד)
וכלה בלבני (שטרן)

כמובן בליכוד (למשל חוטובלי ,אלקין,אדלשטיין ופייגלין)
וכן בישראל ביתנו (רותם ואוחיון )

וזה מבלי להתייחס לנסיקה של הבית היהודי.

במשפט אחת נגמרה הגלותיות לציבור המוביל במדינה .הגיעה העת להנהיג.

אלעד 28 בדצמבר 2012

אני מצטט מהכתבה שלך:"אני מקווה שהציבור הזה מבין שלתת לחרדים לנהל את בתי הדין הרבניים, את החלטות הגיור, את הרבנות הראשית, זה ויתור מוחלט על היכולת לגשר בין דתיים לחילונים במדינה הזאת."
אם היית מקשיב לבנט וקורא את המצע שלו היית מבין שזה הדבר שהכי חשוב לו, להעביר את השליטה במוסדות הדתיים מידיים חרדיות לידיים ציוניות.
זה התשקורת שכל הזמן דוחפת אותו לדבר על הנושא של התנחלויות

Comments closed