דברים שלמדנו בשבוע 15*

עשרת הדיברות לאוהד האמיתי ולמה איליי אף פעם לא יהיה עילית

In כללי

היה לי דיון לא מזמן, עם אחד הכותבים האחרים פה בדה-באזר, לגבי האם יש הגדרה לאוהד אמיתי או לא. אני חושב שיש כזאת.

למעשה, יש אפילו עשרת הדברות לאוהד האמיתי, בשבילכם ליקטתי אותן:

1. אני הקבוצה שלכם. לא מחליפים קבוצה. אף פעם.

2. לא תהיה לכם קבוצה אחרת על פניי. אין כזה דבר לאהוד שתי קבוצות מאותה ליגה. יש לי חבר שטוען שהוא אוהד גם את ארסנל וגם את צ'לסי – פסול!

3. לא תישא את שם הקבוצה לשווא. אתה יכול להשבע בשם של אמא, של אבא, של הדודה המתה. הקבוצה היא קדושה.

4. שמור את יום השבת (או ראשון) לקדשו. שום תירוץ חוץ מהלוויה של קרוב מדרגה ראשונה לא מתקבל כשהקבוצה שלך משחקת.

5. כבד את מאמנך ואת שחקניך. אל תשרוק בוז בירידה להפסקה, חכה לסוף המשחק.

6. לא תלך להביא בירה באמצע מהלך (בשביל זה יש הפסקה)

7. לא תעודד רק כי אמרו לך (בשביל זה יש אמריקאים)

8. לא תגנוב (זה מותר רק לשחקנים, נכון אלירן?)

9. לא תצא באמצע משחק, לא משנה באיזה יתרון הקבוצה שלך נמצאת.

10. לא תצא באמצע משחק, לא משנה באיזה פיגור הקבוצה שלך נמצאת.

טוב, אני מודה שיש קצת דימיון בין שתי הדיברות האחרונות, אבל כן, עד כדי כך זה חשוב. נכון, יש נסיבות מקלות. לדוגמא, התקשרו להגיד לכם שסבתא שלכם מאושפזת במצב קשה והקבוצה שלכם ביתרון 30 עם דקה לסיום, אני מוכן לתת לכם את ההנחה.

אבל חוץ ממקרים כאלו? חס וחלילה. אם יש משהו שאני שונא זה אנשים שיוצאים ממשחק מוקדם, כשהקבוצה שלהם בפיגור, רק כדי להקדים את הפקקים. באמת, בשביל זה אתם יוצאים מוקדם? ואם הקבוצה שלכם עושה קאמבק, מה תגידו לעצמכם שתגלו את זה בחדשות בדרך הביתה – "לפחות לא היו לי פקקים"?

או בקיצור, איך אני מתרץ לעצמי את העובדה שברבע לשש בבוקר, כשהקבוצה שלי בפיגור 4 ט"ד סגרתי את הטלוויזיה בזעם רק כדי לחטוף עוד 45 דקות שינה טרופות למדי, רק כדי לגלות שעה אחר כך שלא רק שהמשחק עדיין משוחק אלא שהקבוצה שלי הצליחה להשוות אותו?

אני לא. אני בוש ונכלם. בגללי, לא בגלל הפאמבלים של רידלי או יד הזהב של קפרניק, הפטס הפסידו. אני לוקח אחריות מלאה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

על איליי

טוב, אם נהיה רציניים לרגע, הרי שהסאנדיי נייט המדובר הציל מחזור מאכזב למדי. מהרבה משחקים עם ציפיות גדולות לקרבות על הפלייאוף, קיבלנו בלו-אאוט אחרי בלו-אאוט.

הבלו אאוט הגדול מכולם הגיע באטלנטה, שם הג'איינטס החליטו להצמד לוושינגטון ודאלאס ופשוט נשכבו על הרצפה שמאט ראיין יוכל לדרוך עליהם.

אני אגיד לכם כזה דבר לגבי איליי מאנינג – אני לא אוהב אותו. אנשים יגידו שזה בגלל מה שהוא עשה לפטריוטס בשני הסופרבולים מולם אבל האמת היא (ויש לי הוכחות כתובות) שזה הגיע הרבה קודם.

לא אהבתי אותו ביום שהוא נבחר בדראפט והחליט שהוא לא רוצה לשחק בסן דייגו ושום דבר שקרה אחר כך לא גרם לי לסמפט אותו יותר. וכן, שני הניצחונות על הפטריוטס לא ממש תרמו.

אחרי שהבהרנו את זה, אני מוכרח לומר, כשאני מנסה לנטרל את כל מה שאמרתי ולהיות אוביקטיבי ככל האפשר, שהסיפור הזה עם איליי מאוד בעייתי.

צריך להיות טיפש כדי להגיד שאיליי לא ק"ב טוב. ישנם רגעים שבו אתה אפילו רואה גדולה ממנו. אבל הנקודה הזאת שנה שעברה שבה הפסקנו לצחוק והתחלנו להאמין שאיליי הוא באמת טופ-5 ק"ב בליגה ואפילו ההצהרות שהגיעו מאנשים מסוימים, שמדובר באח היותר מוצלח ממשפחת מאנינג – הרגע הזה הולך ומתרחק מאיתנו.

כי כדי שק"ב יוכל להחשב גדול, הוא לא יכול להראות רק ניצוצות של גדולה, אפילו אם אותם ניצוצות מגיעים ברגעים הכי חשובים. ק"ב אחר של הג'איינטס, אחד בשם פיל סימס (אני מניח שאתם מכירים אותו בעיקר כפרשן), נתן אולי את אחד הסופרבולים הגדולים בהיסטוריה, זה עדיין לא הפך אותו לעילית או למועמד להול אוף פיים.

כדי שק"ב ייחשב לעילית, הוא חייב לייצר המשכיות ועקביות בעמדה הזאת. שיהיה לך מישהו שאתה יכול לסמוך עליו שבכל משחק הוא ייתן לקבוצה שלך הזדמנות לנצח את המשחק.

אני חושב שאחרי כמה וכמה שנים, זה די הוגן להגיד שאיליי פשוט לא נותן את זה.

זה יפה מאוד שבדקות האחרונות הוא מייצר דרייבים מופלאים (עובדה, שדרך אגב, לא בדיוק עומדת במבחן המציאות. אחרי שנה שעברה מופלאה, העונה הסטטיסטיקה מתאזנת ואנחנו רואים הרבה משחקים שבהם הג'איינטס נכנסים לדקות האחרונות בפיגור – ומפסידים) אבל ק"ב באמת טוב, כמו אח של איליי, למשל, לא יגיע בכלל למצבים הללו.

אין שום סיבה שק"ב עילית, כמו שאיליי מתיימר להיות, יגיע למצב שבו הוא בפיגור מול קבוצה נחותה ברבע האחרון. פשוט אין. ואצל איליי זה קורה פשוט יותר מדי.

וחוץ מזה, בארבעת השנים האחרונות הוא היחיד שאיבד יותר כדורים ממארק סאנצ'ז. איי רסט מיי קייס.

*

עוד כמה הערות על המחזור:

– אם דיברנו על ק"ב עילית, הרי שביג בן כבר כמה שנים נחשב ברמה הזאת. הבעיה היא, מבחינת פיטסבורג, שהיא פשוט התרגלה לכך שרותליסברגר ייחלץ אותה מצרות, ויותר מכך – היא התרגלה שהוא מסתדר לבדו.

ומה שזה יוצר, זה מצבים כמו השבוע שביג בן עושה פאמפ-פייק שלוש פעמים, בורח מאיזה ארבעה מגנים מסביבו ומצליח למסור בסוף לט"ד. אבל זה ההאפי-אנד. הסוף הלא כל כך מוצלח הוא זה שבו ביג בן מאבד את הכדור בהארכה והסטילרס מפסידים, והמקום שלהם בפלייאוף עומד על בלימה.

פשוט אי אפשר להמשיך ככה, או שביג בן בסוף יחטוף מכה שממנה הוא לא יחזור או שפיטסבורג תמצא את עצמה בעקביות מחוץ לפלייאוף

– אני שואל זאת שבוע שני ברציפות – יכול להיות שדאלאס מפתחים אופי? האם הגענו לעולם ההפוך של ג'ורג' שבו טוני רומו הוא ווינר ואיליי הוא הלוזר?

– ועוד שאלת מפתח – יכול להיות שזה לא RG3 שכל כך גדול אלא פשוט וושינגטון השנה היא קבוצה מספיק טובה שהק"ב המחליף שלה ינצח משחקים מכריעים?

– מילה על הג'טס. אני מוצא את כמות תקשורת שהקבוצה הזאת מקבלת כמשהו די הזוי. סך הכל, מדובר בקבוצה בינונית, שתסיים את העונה במקרה הטוב עם מאזן 8-8, שלא הגיעה לסופרבול מאז ימי ג'ו ניימת' ושאין בה שחקן אחד שאפשר לקרוא לו סופרסטאר.

ועדיין, משום מה, אתה שומע דיונים מבוקר ועד ערב על הקבוצה הזאת. סינסינטי, למשל, נותנת עונה נהדרת ונמצאת בעמדה לפלייאוף – ועדיין היא לא מקבלת עשירית מזמן המסך שמארק סאנצ'ז מקבל.

הגיע הזמן להפסיק עם הטירוף הזה. הג'טס היא עוד קבוצה בינונית בליגה מלאה בקבוצות בינוניות. טנסי, למשל, שניצחה אותה ביום שני (אם למי שעשה את השיבוץ למאנדיי נייט השנה יש עדיין עבודה, זה ביזיון, דרך אגב), היא קבוצה בינונית לא פחות מהג'טס – אתם לא רואים אף אחד שמדבר עליה או האם צריך להחליף את הק"ב שלה כל שני וחמישי.

די, נמאס. מארק סאנצ'ז הוא ק"ב איום ונורא – הוא מדורג 33 בליגה, מאחורי שני הק"בים של ג'קסונוויל, דרך אגב ואם לא היה מדובר בקבוצה מניו יורק, מזמן הוא היה מסופסל ולאף אחד לא היה אכפת. הלאה.

– ובניגוד גמור לג'טס, מה תגידו על סיאטל – קבוצה ששמה 50 נקודות בשני משחקים רצופים, ועדיין אף אחד לא מדבר עליהם? אני מודה, אני מתקשה להאמין בקבוצה הזאת, שניצחה בעיקר את משחקיה הביתיים וגם 50 נקודות על אריזונה ובפאלו לא בדיוק הפכו אותי למאמין, אבל זאת נראית בדיוק כמו הקבוצה שתפתיע את כולם בפלייאוף עם ניצחון חוץ על קבוצה כביכול עדיפה.

– זה רק אני או שיש עליה היסטרית במספר הדגלים על אופנסיב פאס אינטרפנרס? יכול להיות שהליגה נתנה הנחייה לשופטים לאזן קצת את ההתקפות אחרי השנה ההיסטורית אשתקד?

– בשלוש מילים: ג'יי קאטלר, לא.

– בארבע מילים: ג'ו פלאקו, ממש לא

*

פינת הפטריוט:

איך אמר לי פעם מנהל שלי: "אתה יודע מה זה רגשות מעורבים? לראות את החותנת מתרסקת לתהום עם הפורשה החדשה שלך". או במקרה הזה, לראות את הקבוצה שלך עושה קאמבק מטורף רק כדי להפסיד אותו בסוף.

באמת קשה לי להחליט מה אני חושב אחרי סוף השבוע הזה. הצד הגרוע שלו הוא בעיקר העובדה שאיבדנו סיכוי אמיתי לשבוע ביי וכנראה שנצטרך לנצח גם בדנבר וגם ביוסטון כדי להגיע לסופרבול.

אבל אני מתעקש למצוא את הצדדים הטובים של המשחק הזה.

והצד הטוב מספר אחד הוא שהפטריוטס הראו אופי אמיתי. כן, הם הפסידו את המשחק. והיו שם טעויות על גבי טעויות – של הספיישל טימס, של הסקנדרי (אלוהים, ארינגטון, עדיף שלא תעלה על המגרש בכלל, יא חתיכת אפס), של רידלי, אפילו של בריידי.

אבל מעבר לכל הטעויות, היתה קבוצה שהאמינה בעצמה, גם כשהיא היתה בפיגור של ארבעה ט"ד.

והיה ק"ב שהאמין בעצמו והמשיך לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב.

ואם כבר לחטוף בראש, עדיף שזה יהיה עכשיו, בעונה הסדירה, להוציא את כולם מאווירת השאננות אחרי הניצחון על יוסטון, ולא בפלייאוף.

שבוע הבא: ג'קסונוויל. אני צופה פריקת עצבים רצינית ואולי ניסיון אחרון של בריידי להביא את ה-MVP (אם כי כרגע נראה שפייטון מוביל, בעיקר בגלל המיקום, וגם פיטרסון עושה צעדי ענק).

סיכויי סופרבול: נפגעו משמעותית בלי שבוע ביי וירדו ל-20%.

*

* למקרה שהכותרת נראתה לכם מוכרת, זה לא במקרה, גם שבוע שעבר הופיעה בדיוק אותה כותרת. 50 מגיבים ואף אחד לא טרח לתקן אותי שאני כותב על השבוע הלא נכון (ראיתם איך העברתי את האחריות לשטויות שאני עושה ממני אליכם?)

No Comments

ניינר 19 בדצמבר 2012

אני ממש לא סובל את שאנאהאן אבל חייבים להודות שהוא והבן עושים עבודה מעולה ועוד עם שלושה רוקיז בתפקידי מפתח
הודות לקולין קפרניק אלכס סמית הוא זיכרון עמום ועל כך הוא יקיר המפרץ.
אתה יודע שהג'טס מסריחים בטירוף כשאתה שומע את סטיב יאנג וטרנט דילפר קורעים את הקבוצה לגזרים באופן חריג לPC ומכבסת המילים המקובלת.
הרגע ההזוי של השבוע – ג'וש ברנט על הקוים במשחק. רק בדאלאס

גיל 20 בדצמבר 2012

מסכים לגמרי לגבי איליי, השאלה היא אחרת. האם היית מעדיף ק"ב עילית כמו דן מרינו או ג'ים קלי שנותנים מספרים מעולים כל הזמן אבל לא זוכים בסופרבול, או ק"ב בינוני שמתרסק לפעמים אבל זכה פעמיים בסופרבול?

לגבי הג'טס, כל מה שמתרחש בניו יורק מקבל הרבה תשומת לב. סאנצ'ז הוא די קורבן בעסק הזה (ולא, אני לא בא להמעיט מחוסר ערכו כק"ב). ההבאה של טיבו פשוט ריסקה את הקבוצה השנה.

לגבי המאנדיי נייט, השיבוץ נעשה לפני העונה אז אין מה לבוא בתלונות. חוץ מזה, מה רע בבידור של המשחק השבוע? אז פוטבול זה לא היה אבל קומדיה זה כן.

עמית 20 בדצמבר 2012

אני לא חושב שההתרסקות של סאנצ'ז והג'אטס היא בגלל טיבו. זאת קבוצה עם כשרון מאד מוגבל ומאומנת בצורה גרועה ביותר. ברגע שכוכב העל שלהם נפצע, וריבאס הוא לדעתי כוכב על, הקבוצה איבדה אמונה ביכולת שלה לנצח. ההגנה צריכה לעבוד על כל המשחק וכל חוסר האימון נחשף. במצב הזה על ההתקפה יש קצת יותר לחץ והתוספת הקטנה הזאת זה מה ששבר אותם – את כל ההתקפה, ובעיקר את סאנצ'ז.
עזבו את טיבו – הוא לא הבעיה. הבעיה היא במי שבחר להביא אותו ומי שקיבל על עצמו לאמן את הקבוצה כמו שהוא קיבל.

גיל 20 בדצמבר 2012

זה חלק מהעניין. לסאנצ'ז אין כנראה את הקשיחות והמנטליות להיות שחקן מוביל. ברגע שערערו את הביטחון שלו הוא התרסק. הוא עושה הרבה שטויות שלא קשורות לאף שחקן אחר בקבוצה והוא באמת לא עד כדי כך גרוע כמו שזה נראה.

נתן העזתי 21 בדצמבר 2012

ק"ב לא זוכים בסופרבול, קבוצות זוכות בסופרבול. אתה באמת חושב שמרינו היה נשאר בלי טבעת אם היה משחק בג'איינטס של איליי? אני לא.

נ.ב. אריאל, הציטוט הנחמד של המנהל שלך הוא בעצם עיבוד של משפט משלושה בסירה אחת, "אין טוב בלי רע, כמו שאמר האיש שחותנתו מתה והוא נאלץ לשלם את דמי הקבורה".

גיל 20 בדצמבר 2012

לגבי ק"ב זה אגב מאוד מעניין וצריך להזהר במסקנות. ק"ב שנחשבו לסבירים או אפילו טובים כמו פלאקו מתרסקים השנה, וחבורה של רוקיס עושים קרקס לכל הליגה. אז או שיש באמת מחזור יוצא דופן של ק"ב, או שנראה ירידה כללית אצל כל הק"ב שהצטיינו השנה בשנה הבאה ואחריה.

red sox 20 בדצמבר 2012

1). מה טום קאפלין לוקח שגורם לו להיראות צעיר ב10 שנים מהזקן הכחוש ומעורר הרחמים שאימן את הג'יאנטס בשנים האחרונות?
2) בילי קריסטל מנחה הערב את SC.
3). עם כל אהבתי הידועה לפייטון מאנינג, הMVP צריך ללכת השנה לאיש אחד, והוא משחק במינסוטה. איש? התכוונתי מכונה.

Zak 20 בדצמבר 2012

אפשר לקחת את עניין ה"גדולה" גם לכיוון השני. גם שחקן שמספק יכולת מרשימה, קורע כל יריבה נחותה ומפגין עקביות, אבל ברגע האמת כשהכסף על השולחן מפשל – בעיני גם שחקן כזה לא ייחשב לגדול. למשל ק'ב שנותן עונה כמעט מושלמת ומפסיד בבית לפיטסבורג למרות המתנות של השופטים, מפסיד למחליפים של סן דייגו שהשחקן המצטיין אצלה היה בכלל הפאנטר, או בסופרבול שבו בהוא פייבוריט ברור, ברגע האמת האמת כשהקבוצה שלו בפיגור, זורק אינטרספשן. אז איליי אולי לא מספק עקביות, אבל ברגעי האמת הוא סיפק את הסחורה, כאן בניגוד לאח שלו.

מצד שני, לך תדע, אולי העונה פייטון יוכיח את הגדולה שלו

גיל 20 בדצמבר 2012

נו, עוד איך שונא פייטון שמעוות את ההיסטוריה. באיזה עולם אתה חי שאינדי היו פייבוריטים ברורים נגד הסיינטס?

פייטון לא צריך להוכיח שום גדולה. גם אם הוא יפרוש היום הוא יחשב כאחד הגדולים אי פעם. כל דבר שיגיע השנה ובשנים הבאות הוא רק בונוס.

עומרי 20 בדצמבר 2012

True story

Zak 20 בדצמבר 2012

וואו, איזה לחץ גיל! אני חי בכדור הארץ, תודה על ההתעניינות… אני בהחלט לא שונא את פייטון, אני מאוד שמח שחזר למגרשים ובהחלט נהנה לראות אותו משחק, ומאחל לו המון בהצלחה ושיזכה בסופרבול עם דנבר ושיוכיח שאני טועה. בסה"כ חלקתי על הקריטריונים של אריאל ל"גדולה": בעיני אריאל חשובה העקביות, בעיני יותר חשוב עמידה במצבי לחץ. כמו שאריאל השווה בין אילי לפייטון, ככה גם אני. מה הקשר בין זה לבין שנאת פייטון?

אני אישית למשל גם לא מחשיב את מראדונה כשחקן גדול, בניגוד מוחלט ל 99.9% מחובבי הכדורגל בעולם. למה? כי להישג הגדול ביותר שלו – הזכיה במונדיאל ב 1986 – הוא הגיע בזכות רמאות. מותר לי? מה לעשות שבעיני הקריטריונים לגדולה הם כאמור שונים. זה הדבר היחיד שניסיתי להעביר, לא איזו שנאה לשחקן זה או אחר.

גיל 21 בדצמבר 2012

בלי קשר לעונה הרגילה, פייטון כבר זכה בסופרבול (דווקא מעמדת אנדרדוג) והגיע לעוד אחד. זה מפיל את כל הטיעון שלך וזה סוף הויכוח על הגדולה שלו.

Zak 21 בדצמבר 2012

ואיליי זכה בשתיים, וזה סיום הויכוח על הגדולה שלו

גיל 21 בדצמבר 2012

לא דיברת בכלל על איליי אלא ניסית להקטין את ערכו של פייטון. אמרת שהוא לא גדול ולא הוכיח את הגדולה שלו כשהטיעון הזה מופרך לחלוטין.

neta 20 בדצמבר 2012

כיף לראות כותב שיודע איזה קבוצ לאהוב..
ורק רציתי להגיד לך שאני דווקא כן חושב שהפטריוטס השנה יגיעו לסופרבול, ואפילו יזכו בוא. בשנה שהיא לא מושלמת, ושההגנה לא משהו, הקבוצה מראה אופי, וטום בריידי הוא טום בריידי. בשני המשחקים שבהם הייתי השנה הם לא נתנו משחק גדול, אבל ניצחו עם הרבה אופי. יש שם הרגשה של קבוצה, ואני חושב שדווקא החיבור הזה יוביל אותם לסופרבול השנה, ושם בע"הת הם ינצחו.
נ.ב. ישר כוח בכתיבה, גיף לקרוא את הטור שלך!

בני תבורי 20 בדצמבר 2012

אריאל,
ראיתי את המשחק כולו ואני סוחב מועקה קטנה. בחצי שבריידי התעורר, ההגנה של הניינרס הלכה לישון. היחידים שחשבו שזה לא בסדר היו להמייקל ג'יימס, קייפרניק וקראבטרי, בסדר הזה. אומרים שלפציעה של ג'סטין סמית' יש חלק בתנומה העמוקה. כך או כך, היה לי רבע שלישי פלוס, איום ונורא וכבר עלו לי מחשבות על כותרת בסגנון: אתא טורק גרסת פוקסבורו, או משהו דומה. בסוף זה נגמר נהדר מבחינתי, אבל ההתמוטטות הזאת מפחידה.
אגב, איפה מצאת את ההגדרה לאוהד שנעלמה לי מהשולחן לפני כמה ימים?

יוני 20 בדצמבר 2012

אתה פשוט אידיוט.
מה זה הביזוי הזה של עשרת הדיברות?
סבבה אתה לא אדם מאמין אבל זה פוגע ברגשות של אנשים שזה אומר להם משהו.זה דבר מאוד חסר רגישות בנאדם.
אה והקטע עם אלירן עטר זה באמת תתבייש אני לא אוהד מכבי אבל שחקן שהשתקם להזכיר לו את העבר שלו אתה פשוט אדם רע.

אריאל גרייזס 20 בדצמבר 2012

תודה גבר שאתה מספק לי בידור בימים שבהם הג'טס לא משחקים..

URLACHER 20 בדצמבר 2012

חחחחחחחח

ירח אדום 20 בדצמבר 2012

אריאל- תענוג (מה זאת התגובה ההזויה מעלי?התבלבלת באתר חבר…)
איליי- הכי אוברייטד בהסטוריה כנראה.חזר למימדים טבעיים.אני חוזר פעם נוספת:הפאטס שלך הם הטים -טו-ביט השנה כדי לזכות בסופרבול.נקודה. לגבי הג'טס התשובה פשוטה- תקשורת וניורק.
למרות שאני אוהד שרוף של פייטון מסכים עם הרדסוקס.AP MVP.נקודה.

קורא 20 בדצמבר 2012

או כמו שאמרו באתר של ה-NFL: אם AP לא זוכה בתואר הזה אפשר לקרוא לתואר MVQB ולאMVP. אין אף שחקן עם עונה מפלצתית כמו שלו, כמעט בלי סיוע אמיתי משחקני התקפה אחרים בקבוצה (לא כולל קו ההתקפה).
פוסט משובח

גל דגון 20 בדצמבר 2012

אכן AP MVP, עם כל הכבוד לפייטון ובריידי, מה שפיטרסון עושה פשוט בלתי נתפס. בלעדיו אני לא חושב שלמינסוטה יש ניצחון בודד העונה.

יותר מעניין, מבחינתי, הוא הסיפור של רוקי העונה. אם ההתקפה של הסיהוקס שמה יותר מ 20 נקודות על הניינרס לדעתי ווילסון עוקף את לאק וגריפין בסיבוב, על אחת כמה וכמה אם הם מנצחים (לא שהתקשורת האמריקאית תבחר בו.)

עורב סגול 20 בדצמבר 2012

כמה פעמים אחרי שבריון של הבית ספר התעלל בך, יש לך הזדמנות להחטיף לאחיו הקטן שבוע שאחריו?
אז ביום ראשון האח הקטן של פייטון (ככה נראה QB עלית פלאקו) מגיע ל M & T Bank, למשחק הביתי האחרון אולי העונה של העורבים.
רצף שלושת ההפסדים האחרונים, שניים מהם בבית אחרי 15 ניצחונות ביתיים רצופים, הפציעות, חילופי המאמנים התמוהים, הפאניקה שההתקפה משדרת, ואלילת המזל שמיישרת ומפנה עורף – כל אלה לא מבשרים טובות.
אם עמד התירוץ של "הקבוצה מוכה ומושפלת, עכשיו היא תשחק על הכבוד" אז מגיעה מולנו אלופה שהושפלה על האפס במחזור האחרון.
סיבות לאופטימיות? משחק ביתי, המקום בפליי אוף כבר מובטח, פלאקו הוא לא QB גרוע אחרי הכל, שמועות שריי לואיס חזר להתאמן, ריי רייס, ריי רייס וגם ריי רייס.
אגב – אני לא יודע אם הקאובויס יגיעו לפליי אוף, אבל הקיקר שלהם כבר העלה אותנו העונה. בהחמצה במשחק מולנו ובשחיטה של הסטילרס השנואים השבוע.

גיל שלי 20 בדצמבר 2012

כמו שכבר אמרתי פעמים רבות, איליי לא דומה לפייטון ולבריידי גם לא לרודג'רס. הוא שחקן אחר מהם, ולכן הוא כל כך מתאים לג'איינטס. הסיבה היחידה שקבוצה לא מושלמת כמו הג'איינטס לקחה שני סופרבולים בחמש השנים האחרונות היא שהקבוצה היא המראה של איליי.
מדובר בקווטרבק שמוסר מסירות עם סיכון הרבה יותר גבוה מהמסירות שמוסרים המוזכרים מעלה. איליי צריך לסמוך שהרסיברים שלו יבינו אותו, הוא מוסר לפני שהם משתחררים, ולוקח סיכונים הרבה יותר גדולים.
הוא גם לא מרוכז מספיק כדי להחזיק את כל המשחק בקצב אחיד, וכך גם את כל העונה. אבל אי אפשר להגיד שההצלחות שלו הם רק מזל (ברור שגם).
כולם קוראים לתפיסה של טיירי פוקס, אבל, השלושה המוזכרים מעלה אחרי ההשתחררות שאיליי עשה (לא בטוח שהם היו סומכים על האינטואיציה שלהם ומצליחים להשתחרר כמוהו), היו זורקים את הכדור החוצה, זה המהלך הנכון. איליי מסר ג'מפ בול בין טיירי, הרסיבר שלא עשה כלום בקריירה שלו כרסיבר חוץ משתי תפיסות בסופרבול, ובין רודני הריסון. כל קווטרבק נורמלי לא היה לוקח את הסיכויים האלה, חבל לגמור סופרבול באינטרספשן, זה רע לתדמית. איליי סמך על טיירי והלך לו.
המסירה למננינגהאם בסופרבול האחרון, איליי היה צריך לסמוך על עצמו שימסור את המסירה המשולמת לשחקן בינוני בכיסוי כפול, והוא הצליח. מסירה פחות מושלמת היתה נגמרת באינטרספשן שגומר את הסופרבול. זה מה שגורם לנו כאוהדים להשתגע מכמות החטיפות, אבל זאת גם הסיבה שאיליי מצליח גם השנה להוביל הכי הרבה מהלכים לנקודות בשתי הדקות האחרונות של המחצית.
הג'איינטס לוקחים אליפויות בלי אף כוכב עליון. ג'י פי פי הוא היחיד שמתקרב להגדרה הזאת, וגם הוא לא שם. הסיבה היא שהג'איינטס מורכבים משחקנים שמסוגלים להתעלות כשהכל על השולחן, וברגעים החשובים שוכחים מהאגו. איליי לא כוכב עליון, אבל לא הייתי רוצה שום קווטרבק אחר אצלי בקבוצה. יכול להיות שעם רודג'רס היינו יותר פעמים בפליאוף, לא בטוח שהיינו עם שתי טבעות עכשיו. דרך אגב, מאז שנת הרוקי שלו, המאזן הגרוע ביותר של הג'איינטס הוא 8:8, זה לא הפטריוטס, אבל בהחלט סביר

Bavaro 20 בדצמבר 2012

איליי פשוט לא מתפקס אם אין סיכון.
מסכים שהמסירה למננינגהם משקפת את זה.

גיל שלי 20 בדצמבר 2012

עוד תוספת קטנה. תבדקו את סטטיסטיקות הפליאוף של איליי כולל העונות שבהם לא לקח סופרבול ותגלו שסטטיסטית הוא אחד מהקווטרבקים הגדולים בפליאוף. תראו לי עוד קווטרבק שסטטיסטית משתפר בפליאוף, לא מצאתי כזה

קורא 20 בדצמבר 2012

מייקל ג'ורדן. אה, הוא לא קווטרבק…

אריאל גרייזס 20 בדצמבר 2012

גיל, זאת לא חוכמה, הוא כל כך מסריח לפעמים בעונה הסדירה..

בני 20 בדצמבר 2012

אאל"ט, קורט וורנר.

עומרי 20 בדצמבר 2012

כן, זה מדויק. אין מה לומר.

אבל ב- NFL ישנה חשיבות מוגברת לעונה הרגילה לעומת NBA למשל.
איליי יגיע להיכל, אבל אין סיכוי שיוזכר בנשימה אחת עם ק"ב היסטוריים.

גיל שלי 20 בדצמבר 2012

מסכים לחלוטין שהוא לא היסטורי. לא צריך שחקנים היסטוריים בקבוצה, היה לנו את לורנס טיילור, צריך רק אליפויות ואני לא רואה קווטרבק שהיה מביא לנו יותר גביעים באותו זמן

אריאל גרייזס 20 בדצמבר 2012

אני חושב שאם איליי ימשיך עם המספרים האלו שלו ויגיע להיכל, זאת תהיה כמעט בדיחה. ק"ב עם פחות מ-60 אחוז השלמה וק"ב רייטינג של 82 בהול אוף פיים, ולא משנה כמה טבעות יש לו – זה מצחיק.

גיל 20 בדצמבר 2012

זו ממש לא בדיחה. הוא לא בקליבר של הכי גדולים ואולי לא יכנס בכלל במכה ראשונה אבל יש צורות שונות להצטיין בספורט וזו אחת מהן. יש לו למשל כבר עכשיו מספרים מאוד דומים לאלו של טרוי אייקמן והוא יצבור הרבה יותר יארדים ממנו עד שהוא יסיים את הקריירה. הוא וביג בן יהיו בהיכל.

bradybunch 20 בדצמבר 2012

עם כל הכבוד, עדיין לא נולד הק"ב שנמצא בדרייב האחרון של הסופרבול, בדאון רביעי שאם הוא לא מצליח בו נגמר המשחק, שיזרוק את הכדור החוצה בגלל שזה 'המהלך הנכון'. בחייך, כל ק"ב היה מנסה לזרוק את הכדור לפירסט דאון. זה מה שאיליי ראה ולשם הוא זרק. מגיע לו שאפו על ההשתחררות ועל הזריקה, אבל להגיד שאחרים היו זורקים החוצה? בחייך…

גיל שלי 20 בדצמבר 2012

זה היה דאון שלישי

URLACHER 20 בדצמבר 2012

מאז הסופרבול של 2007 שאחריו הבטחתי(ועד הפלייאוף גם קיימתי) לא לראות משחק NFL במשך שנה אני לא מוכן לקבל את איליי מאנינג ואני לא אוהד פאטס כמובן.
למרות שהוא בהחלט השתפר בשנתיים-שלוש האחרונות ולמרות שהתקשורת האמריקאית עשתה הכל כדי לטשטש את זה אני לעולם לא אשכח כמה איליי היה גרוע בתור QB ורק שנה אחרי שרקס גרוסמן נסחב על ידינו עד להפסד בסופרבול הייתי בטוח שאני הולך לראות את אותו המקרה שוב. כי ב 2007 איליי מאנינג ורקס גרוסמן היו לא יציבים וגרועים באותה רמה.
אם גרוסמן היה נותן את משחק חייו נגד מאנינג הבכור האם היו מדברים עליו היום בתור QB עילית? כנראה שלא. ועדיין אותם שנים לא יעזבו אותי לעולם. איליי השתפר ואיכשהו הצליח לזכות גם בעוד סופרבול אבל בעיניי הוא בעיקר זכה מן ההפקר. מאלילת המזל. ממשהו שהוא יותר מהיכולת שלו בתור QB
דאלאס – הדלי עוד לא לגמרי מלא. ניצחון בראשון הקרוב ואז היא תבעט בו מול הרדסקינס
סטילרס – האם המצב לא הפוך? אני חושב שביג בן כבר כל כך מאמין שיש לו יכולת נדירה להישאר על הרגליים שלוקח לו 9 שניות להוציא את הכדור מהיד. קאטלר כבר היה חוטף 3 זעזועי מוח בזמן הזה…
ג'טס – אפילו אתה התייחסת אליהם פי 3 משאר הקבוצות :) ככה זה שיש לך תאונת דרכים בלייב כל שבוע. הקרקס בהנהגתו של רקס ריאן עושה משהו אחד יותר טוב מכל הליגה וזה למשוך תשומת לב. מי עוד היה מביא את טים טיבו לקבוצה?!
סיאטל – כשהפאטס שלך שחטו קבוצות כולם באו בטענות על הרצת נקודות אבל כשהסיהוקס עושים את זה כולם מתלהבים מווילסון למרות שלפי דעתי את רוב העבודה עשתה ההגנה שלהם. אני לא מפאר שום QB רוקי עד שהוא לא מציג את אותה היכולת גם שנה אחרי
MVP – פיטרסון יזכה רק במידה והוא יביא את מינסוטה לפלייאוף(באמת לבד, אפילו פרסי הארווין פצוע) וגם ישבור את השיא של דיקרסון. בלי שניהם לפי דעתי פייטון יזכה בפעם חמישית

Bavaro 20 בדצמבר 2012

לגבי איליי, אין דבר כזה בספורט לנצח ואחר כך שיגידו שלא הגיע לך לנצח.
זה כמו להרויח על מניה ואחר כך שיגידו שלא הגיע לך להרויח.
פשוט צריך להתרגל לשכוח מסוג הטיעון הזה.

rbi 20 בדצמבר 2012

אתה ממש העקרב מהמשל של הצפרדע והעקרב.
אתה לא מסוגל להתאפק, אה? כמה פעמים לכלכת בדצמבר על אחד האחים מאנינג וזה חזר לנגוס לך בישבן (3 פעמים. בדוק. כל פעם שהם לקחו אליפות).
אפשר כבר לסגור את הליגה ולתת לאיליי אליפות שלישית.
אריאל, אתה אשם…

אריאל גרייזס 20 בדצמבר 2012

בשום מקום לא אמרתי שהוא לא ק"ב טוב. אמרתי שאם הוא רוצה להחשב לעילית, הוא חייב להיות עקבי, מה שכרגע הוא לא.
אבל כן, כבר הפנמתי שהוא לוקח עוד אליפות. ברגע שאתה מתרגל לרעיון, הכל נהיה יותר פשוט

Bavaro 20 בדצמבר 2012

סורי, הוא לא צריך להחשב לכלום.
הוא צריך לנצח.
הוא מנצח או לא מנצח את ה- ״שוק״ שעומד מולו.
אם השוק משתנה הוא צריך להשתנות.
אם הוא ממשיך לנצח, אבל ברשימה של מישהו הוא לא נחשב, סימן שאותו מישהו לא לקח בחשבון את סך כל הפרמטרים שמרכביים את השוק איתו איליי צריך להתמודד.

Bavaro 20 בדצמבר 2012

מרכביים = מרכיבים

פאקו 20 בדצמבר 2012

– אני גם לא אוהב את איליי, אך זאת כי הוא היה אחת הסיבות העיקריות לכך שקבוצה יחסית גרועה זכתה בתואר. אם אגב טוני רומו ישחק את תפקיד איליי השנה (עם אותן תוצאות), אני לא בטוח שאוכל להמשיך לראות פוטבול יותר… קדימה RG3.
– התקשורת המוגזמת על הג'טס נובעת מניו יורק, רקס ריאן וטים טיבו. נראה לי שרק הסיבה הראשונה תהיה רלוונטית בשנה הבאה.

מוטי 20 בדצמבר 2012

כתבה נאה ותגובות לא פחות טובות אבל אני לא מצליח להשתחרר מהידיעה שעוד שבועיים כבר נגמרת העונה (הרגילה).

ולגבי הפטס (טים טו ביט): לא מבין איך אפשר להגיד את זה כרגע כששני משחקי חוץ (ואחד בית) מפרידים ביניהם ל SB.

Talo 20 בדצמבר 2012

לא מבין מה אתה רוצה מאיליי??
אין המשכיות?!- ב5/7 השנים האחרונות הוא מביא את הקבוצה לפליי אוף. ( כנראה 6/8 עוד השנה)
פעמיים זוכה- כשהוא מאוד משמעותי בזכייה.
אחד האחראיים העיקריים לכך שזו קבוצה מאיימת גם אם אתה מוביל עליה ב20 הפרש ברבע האחרון.
בקיצור ק״ב עילית לכל דבר ועניין.
ואפרופו המשכיות תקן אותי אם אני טועה הזכייה האחרונה של בריידי הגדול הייתה בעונת 2004-2005?

נראה לי שאחרי ההקדמה על אוהד אמיתי פשוט קשה לך אחרי שני הסופרבולים האחרונים שבהם הוא זכה וניצח את…

NO1 20 בדצמבר 2012

intangibles/tangibles
או בעברית פשוה המוחשי מול הלא מוחשי. לאיילי פשוט אין את "זה" כשהוא עולה על המגרש פשוט אין הזרם הזה האמריקאיים קוראים לזה וייב אני מתייחסה כאל כריזמה, ואיליי כשהוא עולה על המגרש ונמצא בתוך ההאדל פשוט לא עושה לך את זה. אבל….הם פשוט משחקים פוטבול בלי שטויות הג'איינטס הם באמת קבוצה שפשוט מעלים רמה ברגע אחד והם סוחבים את זה לאורך כל הדרך אולי זה קופלין אולי זה משהו אחר אבל הם פשוט "מביאים את זה" (bring it).

לחלופין ניקח את דרו בריס (סתם כי הוא השחקן הכי אהוב עלי בליגה) האיש פשוט מרכז ההאדל מהשניה הראשונה ועד האחרונה במשחק, מהלך טוב הוא חוגג עם כולם, מהלך רע הוא מלכד את כולם חזרה, במשחק מול דאלאס שנה שעברה מסירה שלו לאחד הרסיברים לא צלחה באשמת הרסיבר הוא פשוט תפך לו על השכם חייך קלות והמשיך הלאה כאילו אמר לו ללא מילים יהיה בסד נעבור את זה, וכן בסוף הם ניצחו, משהו קטן שם ברגע הזה שאתה פשוט יודע שהם הולכים לעשות את זה.אז זהו מנהיג אמיתי פשוט יש לו את זה את לא מוחשי משהו שלא ניתן למדוד כמותית אבל זה שם ואתה יכול לסמוך על זה.

לעומתו מנינג, כלום ולו קמצוץ מזה, האיש כמו נפץ מת, אתה רוצה שיעשה קצת רעש וכל מה שיש לך זה במקרה הטוב זה קול ענות חלושה. אולי העובדה שאחרי כל מהלך לא מוצלח איליי יורד חפוי ראש, וכשיש לחץ אז הוא לפעמים ממהר לזרוק את הכדור (ואיך שהוא הרסבירים שלו תופשסים את זה שמשגע את כולנו), אבל שורה תחתונה הם מנצחים כך או אחרת. אולי לא כולנו מתים עליו וזה נהדר לפעמים להיכנס בו אבל עם תוצאות קשה מאוד להתווכח ואף אחד אבל אף אחד לא רוצה להיות מול הג'איינטס בפליאוף ואתה יכול לקחת את זה לבנק.

NO1 20 בדצמבר 2012

פשוה=פשוטה,תופשסים=תופסים,מתייחסה=מתייחס לזה
מוחשי=ניתן למדוד את זה, כמות יארדים במשחק מסירת מושלמות וכו' או בקיצור סטטיסטיקה בסוף משחק

עורב סגול 20 בדצמבר 2012

NFL Game Pass נותן תקופת התנסות חינם עד 25 לחודש. צריך להרשם באתר gamepass.nfl.com ורק לא לשכוח לבטל, אחרת מחויבים ב 69$.

Comments closed