יומן האליפות של הפטריוטס (7) – מה מעיק על בריידי?

האם הבריידי שאנחנו מכירים הלך לבלי שוב?

דברים שלא מטרידים אותי:

– ההפסד אתמול: אני לא חושב שהג'טס מספיק טובים כדי להתמודד על ראשות הבית ועם הלו"ז הלא נורא שצפוי לנו בהמשך, אין סיבה שלא נוכל לקחת אותו. אם הייתם נותנים לי מאזן 5-2 בתחילת העונה, הייתי כנראה לוקח בשתי ידיים.

– ההגנה: בהתחשב במגבלות הפצועים הנוראיות, לתת 20 נקודות (3 הגיעו בהארכה ועוד 7 מהחטיפה של בריידי ואי אפשר להאשים את ההגנה בזה) זה סביר לחלוטין. מה עוד שההגנה הצליחה לעצור שלוש פעמים את ההתקפה של הג'טס – פעמיים ברבע הרביעי ועוד פעם אחת בהארכה (מה שקרה אחר כך הוא לא אשמתם) – כאשר היה צריך לעצור.

– משחק הריצה: הג'טס הן אחת מההגנות הכי טובות בליגה נגד הריצה וזה שבקושי הצלחנו לרוץ עליהם לא מזיז לי יותר מדי. למעשה, היינו צריכים לוותר על חלק נכבד מניסיונות הריצה שלנו, אבל זה מים מתחת לגשר.

דברים שמטרידים אותי:

– תום בריידי: טוב, האמת שזה לא ברבים, זה רק דבר אחד. אבל אחרי אתמול אי אפשר להתעלם מהבעיה. אני תמיד מטיף שאחוזי השלמה הם הפרדיקציה הכי טובה לאיכות של ק"ב ואחרי שבעה משחקים אי אפשר להתעלם מכך שבריידי עומד על 55% השלמה עלובים, הרבה מתחת לכל דבר שהוא עשה בקריירה שלו.

יש הרבה גורמים מקילים. קו ההתקפה לא מרשים. הרסיברים החדשים. העזיבה של וולקר והרננדז. ואחרי כל זה, זה ברור שבריידי לא שם.

אם ניקח בתור דוגמא את עונת 2006, שגם אז בריידי היה צריך להתמודד עם צוות רסיברים לא מבריק, בלשון המעטה, הוא עדיין השלים יותר מ-60% מהמסירות שלו ועמד על רייטינג של 87. השנה אנחנו מדברים על רייטינג של 78, וזה לפני שהגיע החורף.

כשאני מנסה להבין מה קורה כרגע והאם זה מה שאנחנו צפויים לו בעתיד, יש לי כמה תיאוריות שעולות על הפרק.

הראשונה היא שבריידי פשוט הזדקן וכבר לא מדויק כמו פעם. אני לא משתגע על התיאוריה הזאת. ק"ב לא מזדקן במכה. הוא לא הופך פתאום מאחד שמשלים 65% מהמסירות שלו ועומד על רייטינג 100 לאיזה מארק סאנצ'ז. יש יגידו שצוות הרסיברים המצוין שהיה לו בשנים האחרונות – הרננדז, וולקר, גרונקובסקי – הצליח להסתיר את הירידה הזאת והשנה בהעדרם, הבעיה נחשפת.

יכול להיות שזה העניין, אבל אני רוצה לשמור על אופטימיות מסוימת.

אני חושב שמה שאנחנו רואים זה שילוב של דברים.

הדבר הראשון הוא שבריידי כבר לא מספיק טוב לטווחים הארוכים. אנחנו רואים את זה במסירות הארוכות שלו, ולא רק השנה. הוא זורק רחוק מדי, קצר מדי, וזה נכון כבר כמה שנים. למעשה, בריידי מעולם לא היה ק"ב של טווחים ארוכים, אבל ההצטרפות של רנדי מוס – שחקן שאפשר לזרוק לו את הכדור גבוה והוא כבר יתפוס אותו (ותראו איך קלווין ג'ונסון מוציא את סטאפורד טוב כל שבוע) – שינתה את חוקי המשחק.

אבל זה לא רק הטווחים הארוכים, גם בקצרים והבינוניים אנחנו רואים את זה. מה קורה שם?

אני חושב שהתשובה היא חוסר ביטחון של בריידי ברסיברים שלו.

ראינו את זה מצוין בשני המשחקים האחרונים. בריידי, שקיבל חבורה של רסיברים לא מנוסים, לא מוכן לתת להם את ההזדמנות לפשל ולכן הוא זורק את הכדור רק למקומות שבהם הם יכולים לתפוס אותם – או אף אחד. למרות כל החולשות של בריידי העונה, הוא עדיין עומד על ארבע חטיפות בלבד בשבעה משחקים. זה מספר נמוך מאוד ונובע מכך שבריידי פשוט לא מוכן לקחת סיכונים. הוא לא סומך על הרסיברים שלו ולכן לא מוסר להם דברים שהוא לא בטוח ביכולת שלהם לתפוס.

רק תראו מה קרה אתמול כשגרונקובסקי – שחקן שבריידי בוטח בו (יותר מדי, למעשה) – חזר, וזכה למנת מסירות עצומה.

ועכשיו שימו לב מה קרה בדרייב המנצח על הסיינטס או בדרייב המשווה אתמול – לבריידי לא היתה ברירה. הוא היה חייב להסתכן. ובדיוק אז ראינו את בריידי הישן והטוב, זה שיורה את המסירות לכל מקום. ומה שהכי מדהים, זה שאתמול ברגע שבריידי נכנס לטווח פילד גול וכבר לא היה חייב להסתכן כדי להשוות את המשחק – הוא חזר להרגליו הרעים ומסר רק למקומות "בטוחים".

*

האם התיאוריה שלי נשענת על עובדות אמיתיות חוץ מזה? לא ממש. האם יש פה ווישפול ת'ינקינג מצדי שבריידי האמיתי עדיין נמצא שם בפנים וצריך רק לשים אותו עם הגב לקיר כדי להוציא אותו החוצה? בהחלט.

ועדיין, אני חושב שאנחנו באמצע של תהליך. תהליך שבו בריידי צריך לקבל אמון ברסיברים שלו (תהליך שלטעמי החזרה של גרונק אתמול רק פגעה בו. עד כמה שגרונקובסקי הכרחי, היו רגעים במשחק שבריידי הסתכל רק עליו. וזה לא טוב) ולקבל בחזרה ביטחון.

אבל מה שיותר חשוב בתהליך הזה, לטעמי, הוא שבריידי יתחיל להמר יותר. שיתחיל לקחת סיכונים יותר גבוהים, אפילו אם זה יגרור חטיפה פה ושם.

העונה עוד ארוכה, יש מקום לתקן מספיק. אני מסרב לקבל שהבריידי שאנחנו מכירים הלך לבלי שוב.

ובינתיים, אם התחלנו עם פארפרזה על שם של ספר, אז נסיים במה שכתוב באותיות קידוש לבנה על הפתיחה של ספר אחר:

בלי פאניקה!

dont_panic

 

ואף מילה על השיפוט

No Comments

7even 21 באוקטובר 2013

יכול להיות שחוסר האמון הוא בכלל של צוות האימון?
הרי בסופו של דבר הם אלו שמכתיבים את המהלכים מהצד…

אם רק לחצי מהקבוצות בליגה היה OL כמו של הפטריוטס…
אצלם זה אפילו לא עניין של אמון, זה רק לנסות להתחמק מה DL ששועט לעברם
ומה שיהיה יהיה…

URLACHER 21 באוקטובר 2013

מעניין שלא בחרת להתייחס בכלל לפציעות…
אני חושב שאי אפשר להתעלם מזה. הפציעות והחסרונות של שחקני מפתח ,גם בהגנה, מערערים את הביטחון של בריידי.
בלי וולקר, גרונק, הרננדז, טאליב ומאיו יש יותר על הכתפיים שלו ולכן עוד יותר אסור לו "לפשל"
למרות הכל אני חושב שהג'טס כבר שנים עושים לפאטס צרות וזה לא קשור למצב הקבוצות באותו רגע. חוצמזה מאזן 5-2 זה יפה מאוד ואני ממש לא חושב שהקבוצה בכזו בעיה.
לא תיקחו סופרבול לפי דעתי אבל לפלייאוף תגיעו וההמשך רק תלוי ביריבה שלכם
העונה עוד ארוכה. מוקדם להספיד או לחגוג

גיל שלי 21 באוקטובר 2013

דרך אגב לפי ביל באנוול קווטרבקים כן מזדקנים במפתיע ובבת אחת, אין לי מושג אם הוא צודק, אך הוא הניח לכך תשתית ראייתית מרשימה.
האם יכול להיות שבריידי פשוט מחקה את איליי השנה?

ק. 21 באוקטובר 2013

"למרות כל החולשות של בריידי העונה, הוא עדיין עומד על ארבע חטיפות בלבד בשבעה משחקים."
לשאלתך, לא…

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

פייטון יותר זקן מבריידי, וורנר היה יותר מבוגר כשהוא לקח את אריזונה לסופרבול. מונטנה היה טוב גם בגיל מבוגר. ברור שיש כאלו שמזדקנים במהירות וכאלו שלא, אבל המספרים של בריידי, השינויים שעברו עליו עכשיו עם הרסיברים שלו, העובדה שכשהוא עם הגב לקיר הוא נותן הופעות יפות – כל אלו משכנעים אותי שזה משהו אחר.
חוץ מזה, לא אכפת לי שדברים הולכים לו קצת קשה כרגע. קשה באימונים קל בקרב, כידוע. בשנים האחרונות היה לו קל מדי בעונה הסדירה, הוא התרגל שקל לו

אלעד 21 באוקטובר 2013

לא ראיתי הרבה את הפטריוטס השנה, אז אני לא יכול להצביע בוודאות איפה הבעיה. אבל כן ראיתי את הרבע האחרון מול הסיינטס בשבוע שעבר. ועד הדרייב המנצח, הרסיברים של הפטס שמטו כמות עצומה של כדורים, רובם לגמרי ברי תפיסה.
וזה לא שאני מנסה להגן על בריידי, בקלות השחקן השנוא עליי בליגה. אבל אני חושב שיש משקל לרסיברים שעומדים לרשותו, ולרמת הביטחון שלו בהם.

אריאל 21 באוקטובר 2013

הנה נושא מעניין – תוכל לפרט למה בריידי הוא השחקן השנוא עליך בליגה?

אלעד 21 באוקטובר 2013

מה לא ברור? אני שונא את הפטס, והוא השחקן הכי טוב שלהם. אז אני שונא אותו יותר מכולם. באמת צריך להסביר? זה לא שאני לא מכיר בגדולתו כשחקן

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

גם בשנים הכי גדולות של היריבות שלנו עם הקולטס, אף פעם לא "שנאתי" את פייטון. בטח שקשה לי לשנוא שחקנים גדולים, אלא אם יש בהם משהו שממש מעצבן אותי. נגיד, את ראיין גיגס אני מאוד אוהב למרות שהוא משחק בשביל היונייטד. את רונאלדו שנאתי ואני עדיין שונא אבל זה יותר בגלל הפוזה מאשר בגלל שהוא שיחק ליונייטד או משחק בשביל ריאל.

אלעד 21 באוקטובר 2013

אני לא אוהד קולטס. אבל שנאת ספורט זה אחד הדברים המענגים. בכל ליגה יש קבוצה אחת שאני אוהד ופי עשר קבוצות שאני שונא. זה בדרך כלל הקבוצות החזקות והמעצבנות – פטס, לייקרס, בולס..

אריאל 22 באוקטובר 2013

לא מבין את הסיפור הזה של שנאת ספורט, שבארץ שכללו את זה לדרגת אמנות. בלי לפגוע, אוהדי הפועל, בעיקר כדורסל, יותר שונאי מכבי מאשר אוהדי הפועל. בכלל, במגרשים אפשר לשמוע הרבה יותר שירים נגד הקבוצה היריבה מאשר בעד הקבוצה אותה אוהדים. הנגזרת של זה הן כמובן הקללות והאלימות. אני מעדיף לאהוד את הקבוצות שלי מאשר לשנוא אחרים.

אלעד 22 באוקטובר 2013

אני חושב שאתה מבלבל בין שנאת ספורט, שהיא פועל יוצא של אהבת הספורט, לבין שנאה בכלל. זה לא אותו דבר. ואם אתה חושב שזה לא קיים בעולם, אז לא היית בעולם.

אריאל גרייזס 22 באוקטובר 2013

ברור, ברור, לא תמצא אותי מתנגד לשנאה ספורטיבית, זה אלף בית של להיות אוהד ספורט לדעתי. אבל בדרך כלל זה שנאה לקבוצות או לשחקנים מעצבנים במיוחד (קובי, למשל)

עב"ד 21 באוקטובר 2013

ראיתי רק את סוף המשחק. לי זה הרגיש שבריידי חסר ביטחון. לא יודע אם בגלל הרסיברים או מה. אבל לקראת סוף המשחק היו לו זריקות רחוקות מאד מהמטרה. וגם על הקוים הוא נראה כבוי. מרגיש קצת כאילו הוא משלים עם היעדר אליפויות נוספות, (או לא רעב מספיק). זה קצת חבל, אבל אני ממש לא מבין איך הפאטס רוקנו את מצבת התופסים שלהם ככה. ראינו בדיוק את התוצאה ב-2006, ואת ההבדל בין שמים וארץ ב-2007, וזה עם בריידי בשיאו.

bradybunch 22 באוקטובר 2013

בריידי לא רעב מספיק זו לא אופציה. תסתכל נניח על הסרטון של הNFL מהמשחק נגד הסיינטס. אני לא מדבר על הדרייב האחרון אלא על איך הוא צועק מסביב ומדרבן את כולם לפני כן.

תסתכל אפילו אתמול – כמות התסכול שהוא הביע, שהזכירה את הניצחון נגד הג'טס מוקדם יותר העונה, בטח לא מעידה על חוסר ברעב.

לא אופציה.

אריאל 21 באוקטובר 2013

במחזור 6 זה היה 4 אינט' ו 78 רייטינג. אחרי אתמול זה כבר 5 אינט' בשבעה משחקים (גם לא נורא), אבל רייטינג של 75, וגרוע מזה – 55% השלמה.
דובסון ניצח אתמול כמה פעמים את הקורנר שלו, ובריידי לא הצליח לשים לו כדור לט"ד ארוכים, ולא בפעם הראשונה העונה.
אני רואה מה וולקר עושה בדנבר, ופשוט נשבר הלב.

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

אני יותר ויותר מאמין שההפרדות מוולקר היתה נכונה. לבריידי היה נוח יותר מדי איתו. מה שהוא צריך כרגע זה סט של רסיברים סולידי, לא יותר. הבעיה היא שהוא לא סומך עליהם. ברגע שהוא יתחיל, אני מאמין שדברים יראו אחרת

אריאל 21 באוקטובר 2013

גרייזס – אחרי אתמול עדיין לא הבנת שגרונק זה הוולקר החדש? 17 מסירות!

אריאל 21 באוקטובר 2013

וד"א, אשמח מאוד לקרוא דעתך על הפנלטי אתמול. עד כה שוחקו העונה מעל לאלף מהלכים של שערי שדה או אקסטרא פוינט – זאת הפעם הראשונה שעבירה כזאת מתרחשת?

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

מסתבר שזה חוק חדש שנכנס השנה. אני בכלל לא אתפלא אם נתנו איזה תדרוך לשופטים השבוע שיאכפו את החוק הזה ואז השופטים חיפשו את זה במיוחד. חבל שהם בחרו להם נקודה כזאת קריטית במשחק כדי להראות את השרירים שלהם. או שאולי זה מכוון, ככה כולם שמו לב.
עזוב את השאלה אם היה או לא היה, החוק הזה הוא דוגמא לאובר-מישפטיזציה שעוברת על ה-NFL. מן צורך כזה לעדכן ולהוסיף חוקים שלא מעלים ולא מורידים. כאילו, למי אכפת אם שחקן דחף שחקן אחר? זה לא שהוא קפץ עליו או טיפס עליו – זה אני מסוגל להבין למה זה אסור. החוק הזה? לא רק שאפשר לשרוק אותו בערך על כל פילד גול אלא שממש לא ברור למה הוא טוב

גיל 21 באוקטובר 2013

החוק הוא באמת חדש ולפי מה שפיטר קינג כתב הוא הגיע בגלל שליינמנים התלוננו שהסיכוי לפציעה גבוה יותר עם דוחפים. אני מסכים איתך שיש יותר מדי חוקים והבעייה היא שחלקם פועלים בניגוד לטבע המשחק. למשל, שרקו אתמול על פגיעה בקסדה ללאק למרות ששחקן בקושי ליטף אותו כשהוא רץ. RG3 גם סיפר השבוע שהוא מאט בכוונה לפני היציאה מהקווים כשהוא רץ כדי שמישהו יכנס בו וישרקו פנלטי. אותי זה מחליא. ק"ב רצים ופתאום מחליטים שהם לא רצים אבל זמן התגובה של המגינים לא מספיק כדי למנוע בהם כניסה חזקה ואז שורקים להם פנלטי.

bradybunch 22 באוקטובר 2013

עובר החוקיות שעובר על הליגה פשוט הורס משחקים. אז היה את הפטס עם שריקה מוזרה (15 יארד?) ואז שוב עברה על לאק באנדזון. רציתי שהקולטס ינצחו, אבל זו הייתה שריקה מוזרה עם הצגת כדורגל ברחבה של לאק וזה מכריע משחקים. ועוד לא דיברנו על זה שאף אחד בעולם לא יודע על מה שורקים פאס אינטפירנס ומה ההבדל בין זה לבין הגנה טובה.

לגבי הפטס – espn פרסמו היום שהיה אותו מהלך בפילד גול מכריע נגד הסיינטס והוא לא נשרק. הם אפילו העלו את הסברה שרוב ראיין דיבר עם אחיו היקר (יש כאן משמעות כפולה, תמצאו אותה) ושהג'טס דיברו לגבי זה עם השופטים לפני המשחק.

ורק חוק חדש אחד, מפורסם מאוד, נראה לי שלא נשרק מתחילת העונה – חוק הכתר של הקסדה המפורסם, שלפיו רץ ייענש עם הוא יוביל עם הכתר של הקסדה בריצה בשטח פתוח. ראיתי הרבה מהלכים שמתאימים להגדרה הזו ואף אחד לא נשרק. זה חוק שאם יקפידו עליו הוא אסון לליגה.

red sox 21 באוקטובר 2013

אכן אין מקום לפאניקה – ניצחתם בשבוע שעבר משחק שהייתם צריכים להפסיד והשבוע הפסדתם משחק שהייתם צריכים לנצח. איך אמר הבחור ב"ביג לבובסקי": לפעמים אתה אוכל את הדוב ולפעמים הדוב אוכל אותך".

אין לפטס מאמן שמפסיד להם משחקים, אין לפטס הגנה שמפסידה להם משחקים ואין לפטס קיקר שמפסיד להם נשחקים. את כל הדברים האלה יש ליריבות שלהם בדיביז'ן, ככה שאתם יכולים להיןת רגועים.

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

הדוב זה משפחת ראיין?

גיל 21 באוקטובר 2013

כמו שאני כותב כבר שבועות, הפטס לא כל כך טובים והמשחק אתמול הוא רק המשך טבעי לזה. שבוע שעבר אתה ואחרים התנפלתם עליי כאילו אמרתי משהו הזוי לחלוטין, ואילו אחרי משחק דומה מאוד למה שהיה שבוע שעבר (קצת יותר גרוע ועם תוצאה שונה) פתאום כולם מקבלים את זה שיש בעיות קשות.

לפטס יש הרבה נסיבות מקלות בגלל כל הבלאגן סביבם אבל אין להם אלא להאשים את עצמם. חוץ מהעניין של הרננדז שהוא באמת בלתי צפוי, שאר הדברים היו ידועים באוף סיזן. מה עשו הפטס? החתימו הרבה שחקנים גבוליים עם היסטוריה של פציעות והפלא ופלא, הם אכן נפצעים. אני באמת מתפלא שאוסטין קולי עדיין לא בחוץ עם זעזוע מוח.

לגבי בריידי, אני גם לא חושב שהוא הזדקן וזו הבעייה. הבעייה שלו וזה כבר כמה שנים (יריבים דיברו על זה) היא שאם מוציאים אותם משיווי משקל מההתחלה על ידי סאקים או אינטרספשנס, אז הוא פשוט מאבד מהביטחון ומקבל החלטות גרועות. זה מה שקורה לו הרבה השנה. כשהיה לו אופנסיב ליין שהגן עליו בשנים קודמות, הוא היה מדויק כמו לייזר.

מדהים לחשוב שעד לפני שבועיים כולם היו בטוחים שישבור את השיא של בריז, ובשלושה משחקים האחרונים הוא זרק רק לט"ד אחד. אגב, זה לא רק בריידי אלא גם כל ק"ב אחר בקשר לסיכונים. כשאתה מוביל או בשיוויון לא תזרוק זריקות עם סיכון גבוה אלא אם קוראים לך איליי. בריידי אגב בצדק לא לקח סיכונים בשבועות האחרונים כי ראינו מה קרה עם זה שבוע שעבר. בפעם הראשונה הוא זרק אינטרספשן שהיה צריך לגמור להם את המשחק אלמלא האימפוטנטיות של הסיינטס.

אני דווקא חושב ששיפור גדול לא תראה אלא אם כל הפצועים יחזרו ויהיו בכושר. מה שיש עם החדשים והרוקיס ישאר פחות או יותר זהה לאורך העונה. אנחנו כבר כמעט חצי עונה ולא רואים שום שיפור משמעותי בנושא.

ומה צריך לומר על השיפוט? היה שיפוט מצוין.

austaldo 21 באוקטובר 2013

כמובן שהיה שיפוט מצויין בשבילך, אתה הרי הייטר עם אובססיה נגד הפטריוטס.

העובדה שבאתר של הליגה שינו את התיאור של החוק האידיוטי הזה שעתיים אחרי המישחק אומרת הכל.

גיל 21 באוקטובר 2013

התאור באתר לא היה נכון לפי מה שהבנתי. השריקה כפי ששרקו אותה הייתה נכונה.

מיקיג' 21 באוקטובר 2013

הבנת נכון, זה החוק וזו היתה ההחלטה הנכונה. גם הרקע, הבקשה של הליינמנים, הוא בדיוק כמו שכתוב.
אף אחד לא מתכווכח על זה שהשריקה היתה נכונה. מעבר לזה, יש חוקים אדיוטיים יותר בספר, כולל כמה מהוותיקים יותר (העונש על פנלטי לראפינג דה פאסר כאילו?). זה מה יש.
הפאטס יגיעו לפלייאוף בהליכה מהבית הזה. אז אפשר יהיה לדבר ברצינות על כמה היא שווה.

Yavor 21 באוקטובר 2013

I think that Denver were also hurt by the refs, and that their coach proves again to be stupid and a coward
.
First, why not try a play, even Hale Mary, with few seconds to the half? Second, the TD that was ruled incomplete – why not challenge? Third, the fumble near the endzone – to me it looked like the Broncos player that fumbled also recovered it, so why not challenge there? And forth, when you're
down 23:36, why not kick the extra point? Even a two-point conversion would keep you with two possessions behind. This proved crucial in the last play, where they were down 9 and two possessions, instead of down 8, which is a one possession game

גיל 21 באוקטובר 2013

על הפאמבל בסוף הוא לא יכל לעשות צ'אלנג' כי צ'אלנג'ים אפשר לעשות רק לגבי אם היה פאמבל או לא ולא מי השתלט על הכדור. מכיוון שברור שהיה פאמבל הוא היה מפסיד את הצ'אלנג'. זה אמנם חוק דפוק אבל זה החוק. ויש הגיון בלשים 2 נקודות במצב שתארת. אם היו מצליחים, ואם היו עושים זאת שוב עם ט"ד אז הם היו רק במרחק שער שדה אחד משיוויון. אקסטרה פוינט שם אותם עדיין במרחק שני ט"ד וכך גם אם הם לא מצליחים להמיר את 2 הנקודות. אף אחד לא יכול לצפות את העתיד ותמיד אתה פועל לפי מה שקורה עכשיו.

Yavor 21 באוקטובר 2013

1. אז זה באמת חוק דפוק
2. מבין מה אתה אומר. יש טיעונים לכאן ולכאן.
3. מה עם שני הדברים הנוספים שציינתי?

גיל 21 באוקטובר 2013

לא זוכר על איזה ט"ד אתה מדבר שאמרו שהוא אינקופליט, אולי תשים קישור למקרה? לגבי ההייל מארי, אם אני זוכר נכון הם היו עמוק בתוך השטח שלהם והסיכוי לפייטון לזרוק לאנדזון הוא קטן מאוד. הם הובילו באותו השלב ופתחו את המחצית השנייה ואתה לא רוצה להסתכן שיקרה משהו כמו פציעה לק"ב (שההגנה עליו לא הייתה הכי טובה).

מוטי 21 באוקטובר 2013

האינקומפליט היה אינקומפליט ולא היה מה לעשות צ'אלנג'. הוא בבירור לא השלים את התפיסה למרות שהיו לו 2 רגליים על הקרקע. אגב זה דומה מאוד למה שהיה לפני שנתיים בגמר החטיבה בין NE לבולטימור כשכולם בדקו אם היו שתי רגליים על הקרקע או לא למרות שגם אם היו – הליך התפיסה עןד לא הושלם.

גיל 21 באוקטובר 2013

נכון, זה היה ברור. אם כבר, דנבר יכולים להתלונן על הצלילה של לאק בסוף המשחק שגררה פנלטי אחרי שמישהו נגע לו בגב. החוקים הללו הם אסון.

Yavor 21 באוקטובר 2013

He completed the catch, and even the broadcasters said so. If you look at it, you see that he's even reaching the football behind the goal line before going out of bounds, in order for it to be ruled as TD. If you don't have full possession you can't do that

http://www.nfl.com/videos/denver-broncos

at 4:20 more or less

גיל 21 באוקטובר 2013

הסיבה שזה אינקופליט היא שהוא לא החזיק את הכדור כל הדרך עד לנפילה. ברגע שהכדור ברח לו זה אינקומפליט.

ויקינג 22 באוקטובר 2013

לא נכון. אם הוא עשה מהלך נוסף(הושת הכדור לכיוון האנד זון) זה נקרא תפיסה. היה מהלך דומה לפני שבוע(לא זוכר באיזה משחק) ששחקן תפס באותו מצב בערך, הושיט את הכדור קדימה ואיבד אותו. זה היה פאמבל.

גיל 22 באוקטובר 2013

אבל הוא לא עשה זה כל העניין. התפיסה הייתה תוך כדי נפילה לקרקע ולכן אינקומפליט. הוא ניסה להאריך את היד תוך כדי תפיסה בלי שהוא תפס בכדור בצורה מלאה.

Yavor 23 באוקטובר 2013

לי זה נראה שהוא תפס.

עומרי 21 באוקטובר 2013

ניתוח מעולה לעניין נטילת הסיכונים אריאל.

אני גם חושש שהחזרה של גרונק שיבשה מעט את המארכ שנבנה בין בריידי למישהו כמו תומפקינס למשל.
מקדניאלס חייב להיכנס כאן ולעבוד איתו על הנושא הזה.

אח שלו 21 באוקטובר 2013

אני חושב שהירידה במשחק המסירה היא בגלל מצבת הרסיברים האמללה, ולא בגלל בריידי. הסיבה לשורה הסטטיסטית הגרועה של בריידי היא ששיטת ההתקפה של הפאטס מבוססת – אולי יותר מבכל קבוצה אחרת – על תיאום וטיימינג בין הרסיברים לק"ב. לרסיברים בשיטה של הפאטס יש אופציות – הם צריכים להחליט לאיפה לרוץ בהתאם למה שההגנה נותנת להם אחרי הסנאפ (וכמובן שזה צריך להתאים לאיך שבריידי קורא את ההגנה אחרי הסנאפ). וברגע ששמים לבריידי רסיברים שמתקשים לראות את המשחק כמו שהוא רואה את המשחק, אחוזי ההשלמה שלו יירדו. ולכן גם אני צופה שאחוזי ההשלמה שלו יעלו והשורה הסטטיסטית תתיישר ככל שהעונה תתקדם, הרסיברים היחסית ותיקים יחזרו והרסיברים הצעירים יצברו ניסיון.

נושא אחר לגמרי הוא הדיוק במסירות הארוכות. זה משהו שבריידי תמיד היה ותמיד יהיה בינוני בו.

אריאל גרייזס 22 באוקטובר 2013

תשמע, יש לי הרבה מאוד זמן בריידי ברזומה – זה לא רק התיאום עם הרסיברים. הוא מחטיא רסיברים פתוחים, זורק כדורים גבוה מדי או רחוק מדי. והמעצבן הוא שהוא מוצא אותם יופי כשהמשחק על הליין. זה מצביע לי בעיקר על זה שהוא לא סומך עליהם וכנראה גם על הטיימינג שלהם.
גם אני מאמין שזה ישתפר ככל שהעונה תתקדם, אבל כבר עברו שבעה משחקים, כבר היו משחקים שבהם הם עשו דברים יפים – יאללה, תתקדם.

אריאל 22 באוקטובר 2013

מה שהיה יכול לעזור מאוד לבריידי זה איום של רץ שיכול לתפוס את הכדור, ואת זה הפטריוטס איבדו עם הפציעה של וורין (7 תפיסות ו- 158 יארדים סה"כ עד שנפצע במשחק הראשון נגד באפלו) והשחרור של וודהד שנותן עונה אדירה בסן-דייגו (ממוצע של יותר משש תפיסות למשחק ויותר משמונים יארד). לא ברור למה שחררו אותו, בטח לאור הגרושים שסן-דייגו משלמים לו.

גיל 22 באוקטובר 2013

כמעט כל השחקנים ששוחררו מהפטריוטס נותנים עונות טובות עד מצוינות במקומות אחרים. ההנהלה שהרבה נוהגים להלל פשוט עושה טעות אחר טעות כבר כמה שנים. הם לא שומרים על שחקנים שנותנים תפוקה יציבה כי הם חושבים שרוקיס יוכלו להחליף אותם או שהם מנסים למצוא שחקנים בזול שיש להם היסטוריה של פציעות. אחרי זה הם מתפלאים שכל כך הרבה נפצעים להם והם צריכים לשנות כיוון תוך כדי העונה.

אח שלו 22 באוקטובר 2013

גיל – אני מסכים שהפאטס מסתמכים יותר מדי על שחקנים עם היסטוריה של פציעות. אבל לא מסכים עם הטענה הכללית שלך שהם לא מנהלים את הסגל טוב. אין דרך אחרת להישאר בטופ של הליגה במשך כל-כך הרבה שנים, מאשר לקחת את ההחלטות הכואבות והסיכונים שהפאטס לוקחים. ספציפית להחלטות שהם לקחו את השנה: כל שחרור של שחקן מפתח נעשה כשיש לך אלטרנטיבה טובה יותר ביד (שוב, על הנייר: מבלי להתחשב בסיכון פציעות – שזו טעות). וורין הוא 3-דאון בק יותר טוב מוודהד. אמנדולה הוא רסיבר טוב יותר להתקפה עם 2 טייט אנד מאשר וולקר. וכך הלאה.
הסיבה שהסגל הנוכחי לא מספק פוטבול מעולה כרגע קשורה יותר לדברים שקשה לצפות מראש: כמו הרננדז ומסע הרציחות שלו, או העובדה ששני שחקנים שמעולם לא נפצעו – ווילפורק ומאיו – גמרו את העונה.

גיל 23 באוקטובר 2013

יש להם את בריידי והם מצפים שהוא יפתור להם את כל הבעיות. כשיש לך ק"ב עלית, הוא יכול לכסות על הרבה דברים אבל יש גבול למה שהוא יכול לעשות והשנה זה הכי בולט. לגבי ההחלטות שלהם, וולקר נהנה מתאום מעולה עם בריידי והשיג את מספר התפיסות הגבוה בליגה ב5 השנים האחרונות. מה עשו? הביאו שחקן חדש שצריך ללמוד את ההתקפה ועוד כזה שנוטה להפצע. אמנדולה שיחק 20 משחקים מתוך 39 ב3 האחרונות. אין פה שום הגיון חוץ מניסיון להראות שהם לא משלמים לאף אחד ששווה את הכסף והם יודעים טוב מכולם מה טוב לקבוצה. ואז מה אם וורין טוב יותר ב3 דאון מוודהד? וודהד תופס יותר טוב ומהווה איום כפול. הרננדז זה הדבר היחיד שלא צפוי בעונה הזו והבעיות של הפטס היו גם לפני הפציעות של מאיו ווילפרוק, בטח בהתקפה שהם לא קשורים אליה.

עומרי 23 באוקטובר 2013

קשה להתווכח עם הטענות שלך לגבי כל מה שאינו הרננדז והפציעה של גרונק בחלק ההתקפי.
ההנהלה של הפאטס עשתה לפחות 2 טעויות קשות העונה עם וולקר ווודהד.
אני חושב שזה צורם במיוחד לאור הויתור הכספי האדיר שבריידי עשה, ואנחנו יודעים שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה.

מצד שני, ברמה האסטרטגית ההנהלה של הפאטס מפורסמת בזה שהיא תמיד חושבת מחוץ לקופסא במטרה להיות צעד אחד קדימה בהתחמקות מפגעי התקרה הקשיחה והשחיקה האדירה שקבוצות מנצחות חוות. מספיק לראות מה קורה בניו יורק העונה ויותר מכך באטלנטה כדי להבין שקיו.בי מצוין לא מבטיח לך להיות בטופ תמיד.

בגל הקודם של החלטות בעייתיות הפאטס ויתרו על ורייבל, סימור (בסה"כ בן 29 בעת העזיבה) ומוס תוך שנה, ספגו ביקורת אבל סיימו במקום טוב יותר עם גרונק, הרננדז, רידלי והגנה שעברה אוברול מעולה.
עכשיו התהליך הזה עורער בשל טעויות שהצטרפו לחוסר מזל משווע.
ועדיין, אחרי הכל, זה לא יהיה שוק לראות את הפאטס גם העונה בסופרבול.

גיל 23 באוקטובר 2013

עומרי, לחשוב מחוץ לקופסא זה דבר טוב באופן כללי אבל לפעמים צריך לעשות את הדברים המובנים מאליהם. וולקר חתם עם דנבר באותו כסף שניתן לאמנדולה, מה ההגיון פה? הנהלת הפטס סובלת מהיבריס וחושבת שכל מה שהיא תעשה יהיה מוצלח כי הם התאהבו בקונספט הזה שקוראים להם גאונים. זה נכון בכל הרמות, החל מביליצ'ק שלוקח החלטות לא טובות בזמן משחקים ועד להנהלה בהחתמה ודראפט.

ואתה טועה. זה יהיה שוק גדול לראות את הפטריוטס בסופרבול על פי הרמה הנוכחית שלהם. הם צריכים שיפור משמעותי בכל החזיתות וקשה להניח שזה יקרה. יותר מדי חורים ופציעות יש להם.

עומרי 23 באוקטובר 2013

שוב, מסכים איתך לגבי וולקר. פאשלה רצינית.
עם וילפורק ומאיו זה לחלוטין לא היה שוק. ההגנה הייתה מהטובות בליגה ואפילו הדגימה את זה יפה באטלנטה.

גיל 23 באוקטובר 2013

כן, אבל הם כבר לא שם ולכן סופרבול עכשיו נראה רחוק מאוד.

אח שלו 23 באוקטובר 2013

לגבי ההתנהלות של הפאטס אנחנו מסכימים על העובדות, אבל לא על הפרשנות. האם הפאטס סומכים יותר מדי על היכולת של בריידי לייצר יש מאין? כן. האם הפאטס קובעים מספר שהם מוכנים לשלם ולא זזים ממנו מטר, גם כשמדובר בשחקן אדיר כמו וולקר? כן. אבל האם זה רע לקבוצה? לא בטוח. שוב, בצורה שבה הליגה בנויה, אתה חייב לקחת החלטות לא פופולריות ולהיות בבנייה מתמדת כדי להישאר מועמדים תמידיים לאליפות כמו שהפאטס עושים (ושום קבוצה אחרת לא מצליחה).

ספציפית: לא מסכים איתך לגבי שיין וורין – הוא גם תופס מעולה, עוד מהימים שלו בקולג'. הפאטס השקיעו בו בחירת סיבוב שני בדיוק בגלל יכולת התפיסה.
ואגב, הנה משהו שיישמע מטורף בהתחלה אבל יותר הגיוני ברגע שמסתכלים על הנתונים: וולקר הוא לא השחקן שחסר לפאטס כרגע. הם מקבלים את אותה כמות תפיסות מהשחקן שהחליף אותו – אדלמן, שאף אחד אחר בליגה לא רצה לגעת בו. הפאטס סובלים בגלל הפציעה של וורין (שהיה אמור להחליף את וודהד כראנינג בק שמעורב במשחק המסירה) ובעיקר בגלל החור העצום בעמדת הטייט אנד, שהייתה הבסיס להתקפה בשנתיים האחרונות ופשוט לא קיימת בשנה הנוכחית (החל מעכשיו זה ישתנה).

אח שלו 23 באוקטובר 2013

התגובה שלי כוונה כמובן לגיל. מסכים עם רוח הדברים של עומרי.

עומרי 23 באוקטובר 2013

וולקר חסר לבריידי כמו ששום תופס לא חסר לקיו.בי אי אילו שנים.
מספיק להסתכל על נתון הדאון השלישי של הפאטס בשביל להבין זאת.
אין מה להשוות את איכות התפיסות של אדלמן לוולקר – לא כמותית (יארדים, רד-זון, דאון שלישי או רביעי) ולא איכותית. וולקר היה הסייפצ'ק של בריידי, והפך להיות זה של מאנינג.
אדלמן הוא שחקן מוגבל שבהחלט מתעלה על עצמו ומרוויח חוזה מופקע בבפאלו או קרולינה.

גיל 23 באוקטובר 2013

יש הבדל בין להיות בבנייה מתמדת לבין לשמור על יסודות בריאים. להחליף רצים זה הגיוני כי באמת אפשר למצוא מישהו זול כל הזמן. אבל תופסים כמו וולקר הם משהו נדיר. היציבות, ההבנה העיוורת עם הק"ב וכו' הם משהו שלא מוצאים סתם ככה. בסופו של דבר החתימו שחקן מועד לפציעות באותו הכסף אז מה השיגו בזה בדיוק? ואני לא מסכים איתך לגבי אדלמן. הוא אמנם לא רע אבל הוא לא דיפרנס מייקר. יש לו בקושי 2 ט"ד לעומת 8 של וולקר עד עכשיו, הבדל של שמיים וארץ.

לגבי הטייט אנד, הם ידעו שיהיה להם חור בגלל הפציעה של גרונק ולא עשו הרבה מלבד לקחת רוקיס. זה לא שמישהו היה צריך להחליף אותו ספציפית אבל רצוי שהיו להם קצת יותר יציבות וניסיון בעמדת הרסיבר/טייט אנד.

אריאל 23 באוקטובר 2013

גיל, על איזה שחקנים אתה מדבר בכלל? השנה יש את וודהד ו-וולקר, אבל תזכיר לי בבקשה מי הם "כמעט כל השחקנים ששוחררו מהפטריוטס ונותנים עונות טובות עד מצוינות במקומות אחרים". על מה אתה מדבר בדיוק?

אח שלו 23 באוקטובר 2013

אריאל – הנה, בחזרה לדיון שלנו עם האם זה בריידי או האם זה הרסיברים חסרי הניסיון, כתבה עם נתונים כמו בהזמנה: http://espn.go.com/blog/statsinfo/post/_/id/76174/bradys-rookie-targets-let-him-down. המסקנה היא שכשבריידי מוסר לרסיברים עם טיפה ניסיון, הוא מציג את אותם מספרים כמו תמיד. הירידה הסטטיסטית היא פונקציה של הצורך למסור לחסרי-מושג.

גיל 23 באוקטובר 2013

וודהד וולקר זה לא מספיק? שני שחקנים מרכזיים בהתקפה שלך שאין שום סיבה ממשית לשחרר אותם? ויש גם את ברנדון לויד שאמנם לא משחק במקום אחר אבל זה עוד רסיבר שהיה לו 1000 יארדים שנה שעברה. בהתחשב בזה שהם ידעו שגרונק לא ישחק כמה משחקים, ההתקפה שלהם הייתה כמעט חדשה לגמרי.

אריאל 23 באוקטובר 2013

מקודם כתבת שכמעט כל השחקנים שמשוחררים מהפאטס נותנים עונות גדולות בקבוצות אחרות, אבל כמובן שאין לך שום דוגמה לתת לי חוץ מהעונה. הדוגמה של לויד בכלל מצחיקה, כי לויד היה סרטן בחדר הלבשה ופרש מפוטבול כדי לשחק בסרטים שהולכים ישירות ל- D.V.D. גם אם היו רוצים להשאיר אותו, הוא לא היה נשאר, ויותר מזה – אף קבוצה אחרת לא החתימה אותו. תשחרר קצת – לא כל מה שניו-אינגלנד עושים זה רע.

גיל 24 באוקטובר 2013

חסרות דוגמאות משנים קודמות? השם ריצארד סימור אומר לך משהו? הפטריוטס פשוט לא רוצים לשלם לאף שחקן שמגיע לו חוץ מבריידי ואתה מתעלם לגמרי מהנקודה המרכזית. הם התחילו את העונה בלי 4 מ5 הרסיברים שלהם משנה שעברה והסתמכו על הניסים של בריידי ועל שחקנים פצועים שיתנו תפוקה. זו בנייה לקויה של קבוצה.

אריאל 24 באוקטובר 2013

מצטער על המילים, אבל זאת עוד דוגמה למה אתה כותב שטויות. סימור הועבר לאוקלנד שבוע לפני תחילת העונה. הוא היה אז חודש לפני יומולדת 30, כבר לא ילד. זאת הייתה העונה האחרונה שלו בחוזה, ואף קבוצה בליגה, פרט לאוקלנד של אל דיוויס לא הייתה מוכנה לשלם לו את הסכומים שהוא רצה. אתה גם יכול לראות את זה היום, שקבוצות רבות פנו אליו אבל אף אחת לא החתימה אותו כי הוא פריק של כסף. בליצ'ק קיבל בחירת סיבוב ראשון, והשתמש בה כדי להנחית את נייט סולדר, הפרנצ'ייז תאקל של הקבוצה לעשור הקרוב. ללא הטרייד בסוף העונה סימור היה עוזב, והפטריוטס היו נשארים בידיים ריקות. אי אפשר להגיד שסימור לא היה שחקן טוב כשעזב (אבל ממש לא קרוב לרמה שלו חמש שנים קודם), אבל קשה לבוא לפטריוטס בטענות לגבי אותו מהלך. יש לך עוד דוגמאות שאתה רוצה שאפריך?

גיל 24 באוקטובר 2013

מצטער על המילים, אבל אני לא מתכתב עם מישהו שאין לו תרבות שיח בסיסית ומזיין את השכל כל הזמן. תלמד לכתוב בצורה תרבותית אם אתה מעוניין בתגובות ענייניות.

בליקי 23 באוקטובר 2013

רק שתבין ש"אף מילה על השיפוט" הן 4 מילים על השיפוט שאומרות הכל על השיפוט.

וזה היה שיפוט מזעזע.

Comments closed