מחלות נפש – הערות על ניצחון הנבחרת

המשחק אתמול שילב את כל מחלות הנפש של הכדורגל שלנו

c00_Alvaro-German-Vilela[6

שגעון גדלות

בואו נראה מה הנבחרת הזאת עשתה עד עכשיו – ניצחון נאה בקבוצת דרג החמישי, ניצחון חוץ על נמושה מאנדורה וניצחון ביתי על קבוצת דרג שני פצועה וחבולה, חסרת חלוץ, ששיחקה בעשרה שחקנים מהדקה ה-50.

בואו נראה מה נשאר לנו עד סוף הקמפיין – בלגיה, וולס ובוסניה בחוץ, בלגיה ו-וולס בבית. בקיצור, לא ניצחנו אף משחק שלא היינו אמורים לנצח.

אבל הכותרות היום הן – "ישראל בדרך ליורו".

כאילו לא למדנו כלום.

מאניה דיפרסיה

רק לפני שבועיים הגיע פה סוף הכדורגל הישראלי. יום שחור שממנו הוא לא יתאושש. אנשים כבר לא ירצו לבוא למגרשים האלימים, הם אמרו.

30 אלף איש הגיעו אתמול, הכרטיסים אזלו מזמן אפילו שמכרו אותם רק בחבילות ולא בבודדים.

פיצול אישיות

איכשהו, כל דיון בסוף הופך למכבי נגד הפועל. גם כשמדובר בנבחרת, זה לא האם ורמוט מתאים לשיטה של גוטמן אלא אוהדי מכבי יוצאים נגד כל שחקן הפועל שעולה בהרכב ואוהדי הפועל אוטומטית מגוננים על גוטמן, כאילו הוא אבא שלהם.

איכשהו, האופציה שלמאמן יש שחקנים שהוא מעדיף וזכותו לעשות את זה נשכחת מתחת לראדאר. לפעמים זה עובד, כמו אתמול, לפעמים פחות (שלום לכם סקולארי ופרד) אבל זה מה שמאמן עושה. כשפאקו מעדיף בהרכב שחקן אחד על פני שחקן אחר, אף אחד לא חושב שיש לו שיקולים זרים, אבל פה זה תמיד יהיה מכבי נגד הפועל והמחנות האוטומטיים האלו.

סינדרום ירושלים (או שמא סינדרום סטוקהולם?)

לקיסר שלנו שמלך בכיפה כבר הרעתם?

bibi

אני אתן את זה לביבי, לאיש יש טיימינג לא רע בכלל. פעם בעשר שנים הוא מגיע למשחק כדורגל וזה כשישראל מציגה את משחקה הכי טוב זה עשור. יחד עם זאת, התמונה שלו בחדר ההלבשה היא ההגדרה המילונית של אוהד הצלחות. מקווה שאוהדי כדורגל אמיתיים יודעים לזהות כאלו, בדיוק כמו עם לימור לבנת באתונה.

אי דחיית סיפוקים

ואחרי כל הדברים למעלה – איך לעזאזל אמורים לחכות למרץ? אתם יודעים מה יכול לקרות פה עד אז? כמה מלחמות יהיו?

אני שומע הרבה אנשים משווים את המשחק אתמול ל-5-0 מול אוסטריה ובאמת אני לא בטוח שהוא בר השוואה – המשחק ההוא היה קובע בהרבה (אם כי מול נבחרת לא פחות מפורקת, שבדיוק קיבלה תשיעיה מספרד) ולמעט נאתכו אני באמת לא רואה מישהו מהנבחרת הנוכחית שמחליף שחקן כלשהו בנבחרת ההיא – אבל יש קו דמיון אחד שעובר בינהם, וזה סוג הכדורגל.

כבר כמעט שכחנו שזה אפשרי לראות את נבחרת ישראל משחקת כדורגל נאה לעין ולא מתבנקר. מאז השמינייה מול הדנים, הכדורגל הישראלי נכנס לבונקר של 15 שנה שממנו לא יצא עד אתמול. אף מאמן לא היה מוכן לקחת את הסיכון של כשלון גדול והעדיף כשלון קטן על הסיכוי להעפיל. גרנט התחיל את המגמה וכל אלו שבאו אחריו החרו-החזיקו. אם נתחבר להפרעה הקודמת, הרי שכמו ביבי, כל אותם מאמנים בעיקר ניסו לשמור על הסטטוס קוו ובדרך הצליחו להמאיס על כולם את הנבחרת.

אתמול, לראשונה זה הרבה מאוד זמן, ראינו את הנבחרת הזאת משחקת כדורגל שמח, התקפי, יוזם.

לא ראינו את זה מגוטמן בקדנציה הקודמת (אבל כן ראינו את זה בהפועל שלו) ואני לא בטוח מה הוביל את השינוי – האם זה האיצטדיון המאוד ביתי שדחף את כולם למעלה או שפשוט הוא קיבל אוסף שחקנים התקפיים מצוין, בעוד שדווקא הצד ההגנתי הוא זה שלוקה בחסר, מה שהכריח אותו לקחת סיכונים.

בכל מקרה, הרווח שלנו.

פרנויה

זה חייב להתפוצץ לנו בפנים מתישהו, לא?

 

יומן סיכום העונה של הג'אינטס
ברס: אחרי הוויקינג'ס - אלון ברק

100 Comments

גיל שלי 17 בנובמבר 2014

נאתכו, זהבי, טיבי, טל בן חיים הבלם, כולם שווים מקום ב11 גם מול אוסטריה. הנבחרת הנוכחית לא פחות מוכשרת, שכחתי את עומר דמארי, ועל הספסל יש לך את רפאלוב ובוזגלו

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

לא, הם לא. את מי זהבי יחליף, את רביבו? ברקוביץ'? טל בן חיים יותר טוב מבנאדו בשיאו? דמארי יותר טוב מאלון מזרחי?
בהחלט פחות מוכשרת מהנבחרת ההיא, שזה לא בא לפגוע בנבחרת הזאת, שהיא טובה בפני עצמה.

אהד 17 בנובמבר 2014

בן חיים בוודאי טוב יותר מבנאדו בשיאו

עידוקוליס ליפשיץ 17 בנובמבר 2014

אהד, אמנם הבאת טיעון מנצח, אבל שים לב ידידי: לדעתי, בנאדו בשיאו יותר טוב מבן חיים.
ועל הדרך הוכחתי שכל דיון כזה הוא סובייקטיבי לגמרי ואין בו הרבה טעם.

שי 17 בנובמבר 2014

בן חיים בשיאו טוב בהרבה, אבל בן חיים בשיאו זה מושג נזיל מאוד מאוד…

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

והיום הוא רחוק מאוד משיאו, שהיה בערך לשנה וחצי. בנאדו היה בלם נבחרת משכמו ומעלה להרבה מאוד שנים

אביאל 17 בנובמבר 2014

אהד – עם כל הכבוד לבנאדו, את טל בן חיים מוריניו בחר כשחקן לצ׳לסי להזכירכם.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 18 בנובמבר 2014

וגם את מוחמד סלאח

יוחאי 17 בנובמבר 2014

זהבי אומנם נשאר בחוץ כי אין דרך הגיוניות לשלב אותו ואת ברקוביץ,אבל כל אחד מהווינגרים
הנוכחיים יכל להחליף את חזן. מזרחי חלוץ ליגה טוב,אבל בכל משחק אירופי אני לוקח את דמארי לפניו.
נאתכו מדיח מההרכב את מי שבא לך מהצמד בנין את אבוקסיס(שניהם כמובן טובים מייני).
טיבי הוא בלם מהיר שלא היה לנו כמותו שנים והוא עדיף על שלח. בנאדו ובן חיים שווים פחות או יותר.
בשער אולי מוקדם לדבר,אבל בוא נזכור שגם רפי כהן לא היה הכלאה בין קורטואה לנוייר.
בגדול אני חושב שיש פה בין 4 עד 6 שחקנים שבכיף יכלו לשחק שם,שלא לדבר על הספסל שהוא בטוח יותר
עמוק כיום ו המאמן שיושב עליו שהוא לשם שינוי בעל יכולית מוחית שעולה על זאת של ילד בן שש.

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

רק שמי שפתח בשער היה דווידוביץ' (מצחיק אותי בכלל לחשוב על השוואה בינו לבין מרציאנו, עם כל הכבוד למרציאנו).

יוחאי 17 בנובמבר 2014

צודק. ברח לי ששלמה פיטר את רפי כהן אחרי ספרד.

אלכס דוקורסקי 18 בנובמבר 2014

רפי כהן היה אחד השוערים הטובים של הנבחרת והליגה, לעניות דעתי.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

לא מבין איך אוהד מכבי חיפה לוקח בקלות את המשפט "כל אחד מהווינגרים הנוכחיים יכל להחליף את חזן." חזן שיחק בכלל קשר אחורי, אין קשר בינו לבין התפקיד שעשה ורמוט או טב"ח אתמול. וחזן היה אחד השחקנים הכי מוכשרים שהיו פה.

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

חזן שיחק מרבית הקריירה כקיצוני ימני. רק בשלהי הקריירה, באשדוד, עבר לאמצע.
בקמפיין המדובר על תופקד כמגן ימני.
לעניין הבדלי הרמות, אני לוקח אותו הרבה לפניהם.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

עד כמה שאני זוכר, הוא אף פעם לא תופקד כל כך גבוה כמו ורמוט, זה פשוט סוג אחר של שחקן. הוא היה הורס התקפות ומגביה תוך כדי תנועה. הרבה יותר קרוב למגן ימני מאשר לווינגר התקפי

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

רענן את זיכרונך :)
בשיאו, מאחוריו שיחקו מגנים ימניים פר-אקסלנס כמו בלבול או ז'אנו. גם באנגליה שיחק כקיצוני לכל דבר ועניין. בעונת 1993-1994 סיים כמלך בישולים של הליגה הלאומית.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 18 בנובמבר 2014

אלון חזן לא שיחק מימיו אחורי

גיסנו 18 בנובמבר 2014

כשהייתי ילד בתקופתם, הייתי מתבלבל תמיד בין אלון חזן לרוני לוי (אין לי מושג למה…). יכול להיות שאני לא היחיד? :)

יוסי 17 בנובמבר 2014

לא יודע… קילר אינסטינקט שיש לזהבי לא היה גם לרביבו/ברקוביץ'… תנו לי לבחור בין ברקוביץ/רביבו/עטר/נמני/בניון (כל אחד בשיאו) לבין ערן זהבי – אני די בטוח שזהבי בהרכב בכל מקרה… לא זוכר ישראלי עם תנועה חכמה לעומק כמו שלו… מבחינת כיבוש שערים הוא עולה על כולם (כן, כולל רביבו ונמני)… חבל שהקהל הישראלי לא יודע לכבד כוכבים (לפחות עד שבהם עוזבים לחו"ל)

כספרי 18 בנובמבר 2014

אתה כנראה מאוד צעיר…או שהזיכרון שלך לא משהו

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 18 בנובמבר 2014

:)

orimor2212 18 בנובמבר 2014

דמארי טוב מאלון מזרחי. הוא מתמקם טוב יותר, מסיים טוב יותר והוא טכני בהרבה.

אבי ערך מוסף 17 בנובמבר 2014

ארחיק לכת ואומר עוד משהו שלא ימצא בעיניכם: גם את נאתכו הקדוש שנתן סוף סוף משחק טוב בנבחרת כשאני מצוות אותו לייני לא הייתי מעיז להזכיר באותו משפט עם אבוקסיס ובנין כצמד בקישור האחורי.
אוייי והמגינים המגינים…לא ייאמן שמאז גרייב וחזן לא הצלחנו להצמיח פה מגינים בלי קשר למשחק הנקי מטעויות של בן הרוש ומשומר אמש.

אבי ערך מוסף 17 בנובמבר 2014

אגב מכל הדברים האלה אני חוזר לזה ששלמה שרף הוא המאמן הכי כושל שהיה לנו בנבחרת כש"ביזבז" את הדור הזה.

שגיא 17 בנובמבר 2014

משומר אתמול לא היה חף מטעויות. בהחמצה הגדולה של בוסניה במצב 0-0 הוא פשוט נתקע והשחקן שלו הגיע למצב של 100% שער.
הרוש היה לא רע הגנתית (למרות חצי סגירה לא טובה במסירה לבעיטה של מדוניאנין) אבל אני לא זוכר שהוא הגביה אפילו כדור אחד לרחבה אתמול…
יש לנו בעיה קשה בהגנה ורק במזל המשחק לא נגמר בהפסד. אם בוסניה כובשת אחד מ-3 המצבים המצוינים בחצי הראשון, הנבחרת והקהל היו נכנסים להלם והיה קשה מאד לצאת מזה.
אבל מה לעשות שגם מזל משחק תפקיד בכדורגל ובנתיים הוא הולך איתנו. אתמול בוסניה חסרה שניים מכוכביה הגדולים וזה היה מזל גדול, אבל המזל הגדול הוא שהמשחק נגד בלגיה נדחה. כי אם איך שהכושר של השחקנים שלנו היה באותה תקופה (מכבי והפועל עפו מאירופה בתצוגות חלשות מאד), היינו חוטפים שם בראש וזה היה יכול לדפוק את כל הקמפיין.
כל זה לא גורע מהיכולת ההתקפית המצוינת אתמול בראשות זהבי ונאתכו.

אבי ערך מוסף 17 בנובמבר 2014

ישבתי ביציע H, זו הפינה הרחוקה מההחמצה של לוליץ (אם אני לא טועה), לכן לא שמתי לב מי עשה את החור (כרגיל חולי של מגינים-להסתכל בהרמה על המגביה ולא על השחקן אותו שומרים), בכל זאת אם זה משומר אני חוזר בדבריי לעניין החפות מטעויות.

גיסנו 18 בנובמבר 2014

בן הרוש היה די מזעזע בהגנה. הסגירה שלו בכדורי גובה איומה (המון פעמים כדור בא לכוונו ובגלל מיקום גרוע והססנות הוא ויתר עליו והשאיר שחקן לבד באגף), וגם החזרה שלו להגנה לעתים אדישה מדי, א-לה יואב זיו.

גיל שלי 17 בנובמבר 2014

בכל מקרה, לנבחרת הנוכחית יש מאמן

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 17 בנובמבר 2014

אני חושב שטל בן חיים נכנס בהרכב לפני אמיר שלח הבינוני. ואיכשהו למרות השיאים והסקורריות דמארי יותר אירופי ומוכשר מאלון מזרחי. גם נאתכומול אבוקסיס זה קרב צמוד.
אבל כן לא יאומן איזה נבחרץ מוכשרץ הייתה לנו ולא עשינו עם זה כלום.

דודי 17 בנובמבר 2014

האופוריה היא בעיקר בגלל הסעיף האחרון. מהות הכדורגל, אסקפיזם בדיוק כמו שכתוב בספר.

לשחק יפה מול נבחרת יותר טובה מאיתנו, קבוצה עם טכניקה טובה. הכל נכון: פציעות, חוסר מזל בשתי הזדמנויות ענקיות כשעוד היה 0-0 ואז האדום הגבולי שגמר הכל . ועדיין. נבחרת ישראל בכדורגל שיחקה יפה וחכם. זה לא קורה כמעט.

פנדה 17 בנובמבר 2014

מצד אחד – בדיוק על זה חשבתי – יש לנו משחקים נגד בלגיה וויילס. מצד שני, ווילס עם נקודה פחות ומשחק יותר. בלגיה במצב עוד פחות להיט. ז"א ששתי נקודות משני המשחקים האלה – ויש סיכוי טוב לסיים ראשונים בבית, עם 2 נקודות יותר מויילס ולפחות שתי נקודות מבלגיה, והפרש שערים עדיף.
מצב כזה לא מבטיח כלום אבל נותן סיכוי טוב.
.
מצד שני – מצב של ניצחון באחד משני המשחקים האלה (גם אם מפסידים בשני) או אם בלגיה לא תנצח את קפריסין די סוגר שישראל תסיים באחד משני המקומות הראשונים. בעיקר אם לוקחים בחשבון שישראל לא תפסיד לקפריסין בבית, מה שדי סביר.

מתן גילור 17 בנובמבר 2014

רשמית בוסניה הוגרלה כדרג א', אבל ברור שנבחרת העל בבית היא בלגיה וכך יש להתייחס אליהן.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

כן, אני יודע שזאת ההגרלה, אבל זה מגוחך בעיניי. בלגיה היא נבחרת של רבע גמר מונדיאל, טפשי להתייחס אליה כנבחרת דרג ב'. מצד שני, יכולנו ליפול עם נבחרת דרג א' הרבה יותר חזקה, בוסניה הרבה יותר קרובה לדרג ב'

ירושלמי 17 בנובמבר 2014

בסדר, אז קיבלנו נבחרת דרג א' שהיא בעצם דרג ב', ונבחרת דרג ב' שהיא בעצם דרג א', ונבחרת דרג ד' שהיא בעצם דרג ג' (ווילס).
שלא לדבר על נבחרת דרג ה' (קפריסין) שהיא החלשה ביותר שיכולנו לקבל (מה היה קורה אם היינו מקבלים את איסלנד? או שוב את גיאורגיה?).
שורה תחתונה, בסוף הכל מתקזז, היה יכול להיות יותר קל ובטח שהיה יכול להיות יותר גרוע, תשאלו את טורקיה.
לכן אנחנו צריכים להתסכל רק על עצמנו, לתת את המקסימום בכל משחק ולהפסיק לדבר בקלישאות.

תולעת 17 בנובמבר 2014

המשחק הבא במרץ ולא במאי.
הדיון הפרסונלי על איוש העמדות מעייף ומתאים לאוהדים – חבל שהוא זולג (שוטף, יותר נכון) גם לעיתונות הספורט, במקום להניח שלגוטמן יש יותר שעות ורמוט ושעות רפאלוב ממה שלנו (ולכל עיתונאי ופרשן) אי פעם יהיו, ושהוא עושה את הבחירה המקצועית הטובה ביותר.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

המאי תוקן. ולגבי החלק השני – בדיוק

D! פה 17 בנובמבר 2014

זה עדיין מספיק גרוע. שהמשחק הבא במרץ. לא להאמין כמה משחקי המוקדמות הללו מאורגנים גרוע לכדורגל.

גיסנו 18 בנובמבר 2014

לא חושב שיש דרך אחרת לארגן את זה. יש יותר מדי משחקים במסגרת הקבוצות כדי לדחוק יותר משחקים בפחות זמן, ומלבד זאת בין דצמבר לפברואר ובין יוני לאוגוסט יש מקומות ביבשת שמזג האוויר בהם לא אנושי למשחק כדורגל.

D! פה 18 בנובמבר 2014

זה כבר עלה פה (דורפן ודה-באזר) בכלמיני הקשרים. רצפי משחקים בתחילת וסיום העונות בהחלט אפשריים. השחקנים (והקבוצות) יכולים להשלים עוד פעם בשנה משחק אמצע השבוע אם יש צורך בעניין.

כולנו נרוויח מארבע משחקי נבחרות לאורך שבועיים. המתח והעניין יהיו הרבה יותר גדולים (לא נשכח מה קרה לפני שלושה חודשים), הנבחרות יהיו מאומנות יותר והשחקנים מתואמים יותר (הרכבים לא יוחלפו כמעט לגמרי). ההתאחדויות ירוויחו יותר כסף (משחקים יותר מעניינים ויותר מחוברים אחד לשי יניבו צפייה יותר גדולה).

אדם בן דוד 17 בנובמבר 2014

לא קראת את הטור?
את מכבי. גוטמן זה פיכס.

גיסנו 17 בנובמבר 2014

בקמפיינים הקודמים במשחקים הראשונים תמיד הצלחנו להוציא תיקו חוץ עם אזרביג'אן והפסדים ללטביה וכד'.
הפעם ניצחנו בקפריסין – זה לא טריוויאלי בכלל.

שנתיים אחרי אותו 5-0 אוסטריה הגיעה בלי 9 שחקנים שסירבו להגיע לארץ בגלל המצב הבטחוני – ועדיין חטפנו גול בדקה ה 92 ממצב נייח ועפנו.

בערך מאז קמפיין התיקו של גרנט אנחנו אפילו לא נותנים פייט לנבחרות חזקות יותר שמגיעות לכאן (פורטוגל הייתה סטיית תקן קיצונית לדעתי, וגם שם בעטנו בדלי ואיבדנו יתרון של 3-1 בקלילות מרגיזה).

אז לא, הנצחון אתמול מאוד לא טריוויאלי וממש לא משחק שהיינו אמורים לנצח בקלילות.
מותר לשמוח ולהתרגש, והעובדה שהנצחון הזה די דוחק את בוסניה מחוץ למירוץ כמעט מבטיח לנו מעשית את המקום השלישי, ואחרי המשחק של אתמול נצחון ביתי על וויילס כבר לא מרגיש כמו משימה בלתי אפשרית (וגם הוא אם יגיע לא טריוויאלי בעליל, אפילו אם יצא שבייל יפצע בדיוק לפני כן).

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

לא אמרתי טריוויאלי, אמרתי לשמור על פרופורציות

ניתאי 17 בנובמבר 2014

אין דבר כזה. הכי גרוע שעד מרץ נהיה חייבים לנצח את וולס. כל דבר אחר יוגדר ככישלון. כזו היא התקשורת.

יריב ס. 17 בנובמבר 2014

למה לחכות למאי? אני חושב שהתכוונת למרץ – למשחקים נגד ווילס ובלגיה.
מה שהיה יפה אתמול במגרש זה לראות משפחות שלמות באות לכדורגל, ילדים בני חמש ושש שלא ברור איך קמו היום לגן. אווירה משפחתית וקהילתית שלא רואים אותה, לצערנו, במגרשי הכדורגל בארץ רוב השנה – ואשמח באם תתקנו אותי אם אני טועה, הבת שלי כבר מזמן מבקשת ממני לקחת אותה למשחק אבל אני חושש שתקבל טראומה מאצטדיון לויטה ומהפועל כפר סבא…

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

מרץ, כמובן. דווקא הפועל כפר סבא מאוד פמילי פרנדלי

יריב ס. 17 בנובמבר 2014

אארגן לה משקפת שתראה את המגרש

Bob 17 בנובמבר 2014

תבוא לנורדיה, במשחק האחרון היו בערך 35% ילדים ונשים

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

שם צריך את האבל, לא משקפת..

matipool 17 בנובמבר 2014

יריב – הבן הגדול שלי ( 20 ) היה בלויטה לפני שבוע ומשהו אחרי הרבה הרבה שנים וחזר כולו מלא התלהבות . אמר שקורה שם משהו מרגש ושאני צריך לקחת את הקטנצ'יק ( 4.5 ) לאצטדיון וזה אחד שכבר היה עם סבא שלו כמה פעמים באנפילד , ווייט הארט ליין ועוד כמה ששכחתי .

יוחאי 17 בנובמבר 2014

חייב להסכים בתור אחד שגם חזר ללויטה בשנים האחרנות.
כיף לבוא לשם "הגרעין הקשה" מורכב מילדים טובים שלא מפסיקים לעודד,הרבה נשים וילדים קטנים.
עצם העובדה שראינו את שלמה שרף מתמרמר ומתנגח בסתיו שחם כבר מצביע על זה שמשהו יפה נרקם שם.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

אני גם כל הזמן מתכנן לעשות את זה ולא יוצא לי. בסוף זה יקרה (ואז יקראו לי אוהד הצלחות, ובצדק..)

בוזו 17 בנובמבר 2014

תחזרו, תחזרו ללויטה.

אני אמנם לא עזבתי אלא אבל רק עכשיו אני יכול לומר בלב שלם שכדאי לכם לבוא.

קהל תומך, קבוצה לוחמת, כדורגל לא רע לפרקים ואוירה של משהו חדש וכייפי.

ואין בעיה עם אוהדי הצלחות, זה אומר שסופסוף יש הצלחות….

יריב ס. 17 בנובמבר 2014

נראה לי מתי שאהיה באנפילד קודם (עוד שבועיים וחצי למנאייק…)

ארז (דא יונג) 17 בנובמבר 2014

בין כל הפנינים שנכתבו זה בעיניי היה השיא (וואלה!) : "…‫יש לו תיאום טוב עם כל שחקן מהפאב-פייב של גוטמן, חמישיית המחץ נאתכו-זהבי-ורמוט-טב"ח-דמארי. והחמישייה הזו לא תתפרק כל כך מהר.‬"

הפאב פייב!‬ (עזבו שלפני יומיים חצי מדינה הייתה בכלל בדעה ששניים מתוך השלושה לפחות לא צריכים להיות בהרכב‬).

‫הכי מגוחך זה שאם היינו מפסידים לבוסניה אז כל הפרשנים היו באים ומסבירים לך איך לא היינו אמורים להפסיד לנבחרת כמו בוסניה שמגיעה בלי הכוכבים הגדולים שלה‬ אבל ברגע שניצחנו אז מדובר פה בהישג היסטורי.‬

ארז (דא יונג) 17 בנובמבר 2014

*שניים מתוך החמישה

יוסי 17 בנובמבר 2014

דמארי וטב"ח בכלל לא היו ב"הפועל הגדולה" (נראה לי שלא שיחקו תחת גוטמן), על איזה פאב-פייב מדברים?

איש הפח 17 בנובמבר 2014

ונאתכו עזב חודשיים לפני האליפות כשחיפה עוד הובילה את הליגה בבטחה,וגם לא היה חלק מהקמפיין בליגת האלופות. אבל למה להיות קטנוניים.

רועי 17 בנובמבר 2014

לא יודע אם ישראל בדרך ליורו, אבל היא כנראה בדרך לפחות לפלייאוף. נכון, עשינו מה שמצופה מאיתנו, אבל בוסניה עשו הרבה פחות ממה שמצופה מהם מתחילת הקמפיין, וזה כל הסיפור. הסיכוי שנדרדר למקום 4, בהנחה שננצח את קפריסין ואנדורה בארץ, קלוש. הסיכוי למקום 3 שריר וקיים ותלוי מאוד במשחקים מול ווילס. מה שכן, איכשהו בקמפיין הזה המזל קצת איתנו…

מישאל העצני 17 בנובמבר 2014

We've got hapoel-maccabi, you've got Bibi. Its all in the game no?

אסף רביץ 17 בנובמבר 2014

דווקא החלק הראשון לא מדויק, לשם שינוי לתחושה שאנחנו בדרך ליורו יש סיבות טובות.
קודם כל, נצחונות בקפריסין ועל בוסניה ממש לא נכנסים להגדרה של משחקים שאנחנו אמורים לנצח, פשוט כי בעבר זה לא קרה. הגיעו לכאן נבחרות דרג 1-2 בקליבר של בוסניה הנוכחית ובכל זאת לא ניצחנו, ומשחק חוץ מול נבחרות מהסוג של קפריסין מדי פעם מנצחים אבל יותר פעמים לא.
אבל מה שיותר חשוב- נצחונות בית על ווילס, קפריסין ואנדורה יבטיחו בוודאות מקום שלישי וסיכוי גבוה שגם מקום שני, גם אם כל שאר המשחקים יסתיימו בהפסדים. זה מקבץ יותר קל מהמקבץ שהנבחרת כבר ניצחה. ההגזמה הפעם קטנה, אפשר לדבר על חצי דרך ליורו ועל משחק הבית מול ווילס כמשחק המפתח השני אחרי בוסניה.

no propaganda 17 בנובמבר 2014

1+

D! פה 17 בנובמבר 2014

אני לא מצליח להבין למה בכל מקום מתייחסים לווילס כמו לנבחרת חלשה שאנחנו אמורים/בטוח מנצחים?

בייל, רמזי ואלן במרכז למעלה (כן, אין הם חלוץ קלאסי אמיתי שהוא שחקן מוביל) וסגל שלם שכולו משחק בפריימיר ליג, התלהבות של מדינה קטנה באופוריה, עם אחד השחקנים הכי טובים בעולם? אני לא אומר שזה לא אפשרי אני רק לא מצליח להבין למה זו נבחרת כלכך קלה והנבחרת של מדוניאנין היא משחק קשה?

יריב ס. 17 בנובמבר 2014

אגב, אלן לא ישחק בגלל צהובים

D! פה 17 בנובמבר 2014

תכלס, פחות שחקן של ליברפול שעלול להפצע – הרבה יותר טוב

בני תבורי 17 בנובמבר 2014

הטקסט הכי נכון שקראתי. נדמה לי שבשאגות הקרב נשכחה העובדה שמרציאנו אחראי לכך שבוסניה לא הובילה 2:0 כבר בדקה 17 ועוד פעם אחת כזאת לפחות מאוחר יותר.
לגבי הביבי, צריך לזכור שהוא הצטלם עם תושבי עוטף עזה, מחוסרי דיור, מובטלים וסתם כאלה שלא מסוגלים לגמור את השבועיים הראשונים של החודש עוד לפני שהגיע למשחק. בושה. פשוט בושה.

גיסנו 17 בנובמבר 2014

ביבי פופוליסט? פוליטקאים פופוליסטים? השם ישמור, זה מעולם לא קרה בעבר!!
זה הדבר שהכי פחות צריך להתרגש ממנו. מה, ליברמן, לבנת ונדמה לי גם טיבי לא אצו רצו להם למשחק של סכנין נגד ביתר בשם הפופוליזם? משום מה זה נראה כאילו הפופוליזם של ביבי צריך להוריד משהו מההישג.

אני זוכר שקראתי פעם על ההבדל בתפיסה בין הצלות של שוער בארץ ובאירופה (נדמה לי שזה דיבר אז על איטליה).
בארץ אם השוער מנפק הצלה אדירה, אז אוי ואבוי להגנה שהפקירה אותו, איזה בזיון, רק השוער הציל אותנו וזה בושה וחרפה.

במקומות אחרים, אם השוער מספק הצלות גדולות זה דווקא מרגיע את ההגנה – כי אז הם יודעים שיש להם גב, ומשחקים יותר בבטחון. ולדעתי אכן אחרי שתי ההצלות הגדולות של מרציאנו משחק ההגנה השתפר פלאים.
וכמו שהיה יכול להיות 2-0 לבוסניה, היה יכול להיות גם כבר 2-0 לישראל בשלב הזה.

נבחרת ישראל לא מושלמת. במשחק אתמול היו גם ליקויים. אבל על אף כל החיסורים בסגל בוסניה לא היה פרשן אחד רציני שנתן לישראל סיכוי אמיתי לנצח. בטח שלא בצורה כזו.

ויותר מהכל, לראשונה מזה שנים הנבחרת עמדה נכון, ניצלה את יתרונותיה והצליחה רוב הזמן להסתיר את חולשותיה. לראשונה מזה כמה שנים מאז שאוואט היה בשיאו יש תחושה שיש שוער בשער.

אז נכון שהתקשורת אוהבת לנפח הכל, אבל למה אסור לנו להיות קצת מרוצים לשם שינוי?!

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

אתמול ראיתי שאורי קופר כתב שעשו סקר בין 12 פרשנים ישראלים וכולם ללא יוצא מן הכלל חזו שישראל תנצח. אז אני לא יודע מאיפה מגיע המשפט שאף פרשן רציני אחד לא נתן לישראל סיכוי לנצח.
ולגבי מארצינו, ההצלה הגדולה שלו לא היתה אתמול בכלל, אלא בקפריסין. ההצלה ההיא בדקות האחרונות שמנעה שיוויון קבעה את כל הטון לקמפיין הזה. בגלל שאנחנו כל כך מאנים-דפרסיביים, תיקו בקפריסין וכולם פה היו באבל גדול ומאבדים אמונה

גיסנו 17 בנובמבר 2014

צודק, אורי קופר כתב ש"בעיתון שאלו 12 אנשי כדורגל" – לא ראיתי באיזה עיתון ומי הם אנשי הכדורגל האלה, יש לי הרגשה שהם יותר מזן המשה פרימו והשלמה שרף. אולי אני טועה – אבל אורי קופר עצמו שהוא פרשן נהדר, ונדמה לי שרוב פרשני וואלה שגם הם מביני עניין, לא נסחפו יותר מדי בפסטיבל המקדים – ועל כן דיברתי על פרשנים רציניים. אם אני טועה אשמח לקישור שיתקן אותי.

וצודק לגבי מרציאנו – כבר פעמיים מראה שהוא שוער שמביא נקודות, אני לא מבין למה צריך להתלונן על זה שסוף סוף יש לנו אחד כזה.

בני תבורי 17 בנובמבר 2014

גיסנו,
אני בהחלט חושב שהנבחרת שיחקה מצוין אתמול אבל מתקשה להיסחף באווירה הכללית שמבטלת כל אירוע אחר במשחק שלא נגע לשערים שהבקענו.

גיסנו 17 בנובמבר 2014

מסכים איתך שאוהבים לצאת פה מפרופורציות, מצד שני כל מי שמנסה לכאורה להכניס לפרופורציות יוצא קצת מפרופורציות לכוון השני.

נראה לי גם שיותר עצבנו אותך הפעולות של ביבי מאשר כל דבר אחר וקצת השלחת את זה הלאה. אתה לא יודע שאפילו פיפ"א אומרים שאסור לערב ספורט ופוליטיקה? :)

משה 17 בנובמבר 2014

הניצחון הזה בתזמון הזה לא גדול יותר מניצחונות על בולגריה או פולין בתקופת שרף, אילו נבחרות גדולות יותר מבוסניה. כל ההצהרות מטופשות לחלוטין (וגם ציוותי ההרכב מול אוסטריה ). הקמפיין רק התחיל, נדבר במרץ.

איציק 17 בנובמבר 2014

אני חושב שהירידה על ביבי לא במקום. לא חשבתה שאולי יש אפשרויות יותר פשוטות והגיוניות:
1. הוא ירד לחדרי ההלבשה ללחוץ לשחקנים את הידים לפני שידע את התוצאה ובפוקס יצא ניצחון אז הוא שמח.
2. אמרו לו שיש צבע אדום, אז הוא רץ למרחב מוגן ויצא שזה חדר הלבשה של הנבחרת, אז אם הוא כבר שם, למה לא לברך…
3. הוא רצה ללכת לחדר ההלבשה של הבוסנים לעשות להם "פיו פיו" ובטעות נכנס לחדר הלבשה לא נכון, או אולי רצה קודם לתרגל זאת עם זהבי.
בלי לבדוק, אתה מכפיש אותו ללא צורך, רק כדי לקבל לייקים. לא מכובד.

D! פה 17 בנובמבר 2014

4. הוא שמע שפליקס מחזיק במשחקי נבחרת קונדומים בגרביים ולך תדע מתי תצטרך הגנה (בעיקר שכל הקואליציה מחפשת לדפוק אותו איכשהו)

Gil - Zimbabwe 17 בנובמבר 2014

אוף טופי מעניין:
לפני מספר שבועות נירצח במהלך שוד השוער והקפטן של דרא"פ, את מקומו תפס שוער לבן
ואת תפקיד הקפטן קיבל השחקן הלבן היחידי בשדה (אגב קוראים לו פירמן, אולי יהודי), קשר אחורי.
כניראה שרוחו של נלסון מנדלה עדיין מרחפת לפחות בספורט.

יוני ק 17 בנובמבר 2014

מסכים עם כל הדברים, למעט אם: לא ניצחנו אף משחק שלא היינו אמורים לנצח.
כבר הרבה זמן לא ניצחנו יריבה ישירה על מקום שממנו עולים לטורניר, אולי מאז אותה אוסטריה.
ובהתחשב בעובדה שהמקום השלישי מוביל לפליאוף זה עוד יותר משמעותי.
כדי שבוסניה תעבור את ישראל היא צריכה לנצח את כל המשחקים שלה ושישראל לא תשיג יותר מ9 נקודות, דבר די רחוק.
וגם מאבק עם ווילס על מקום הוא הרבה יותר קל מבוסניה. בכל זאת יש סיכוי סביר יותר שהיא תשמוט נקודות בקפריסין וגם במאבק הישיר בבית ובחוץ זה הרבה יותר אפשרי.
כדאי לצרף גם שווילס בנויה הרבה על שחקן אחד שהולך לשחק בארבעת החודשים הקרובים באינטנסיביות די רצינית עם המזל שהיה עם בוסניה ימשיך אני לא יודע באיזה מצב הוא יגיע..

asaf 17 בנובמבר 2014

אריאל המאניה-דפרסיה בישראל מלווה אותנו בכל תחום במדינה הזו יש לנו שני מצבים בהקשר של התייחסות לספורט בארץ:
אורגזמה לאומית או שחיטה לאומית ולרוב מתבסס על הישג נק' וללא הסתכלות מעבר לכך,גוטמן יכול לספר איך זה להיות בשני הצדדים כמאמן נבחרת….
אגב יש סיכוי שעלית להסבה מקצועית לביבי??? קמע של קב' ספורט כלשהי??? אולי זה מה שהיה חסר לקשטן מודבק על החמסה כמאמן נבחרת את פרצופו של ביבי???

כסיפוביץ 17 בנובמבר 2014

לא הבנתי את הפוסט.
מתלוננים על התקשורת בעיקרון?
על הישראליות?
על ביבי?
על כותבי הפוסטים בדיעבד?

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

מתלונן באופן כללי. פולני, אתה יודע

כסיפוביץ 17 בנובמבר 2014

פולנים יושבים לבד בחושך אריאל.
לראות משחק זו פריבילגיה רצינית! ;-)

איציק 17 בנובמבר 2014

אם כל-כך חשוך, איך הם יודעים שהם לבד?
;)

כסיפוביץ 18 בנובמבר 2014

זה גנטי ומולד חביבי.

גיל 17 בנובמבר 2014

נדמה לי שהסטטיסטיקה פשוט מתיישרת. הרבה פעמים ישראל מפסידה למי שלא צריך להפסיד ופעם אחת סוף סוף מנצחת את מי שהיא צריכה ואז כולם שמחים. גם ישראל תמיד מנסה לסדר את המשחקים כך שישחקו נגד הנבחרות הטובות קודם בבית כדי לשמור על מראית עין של יתרון והפעם הצליח לה.

חוץ מזה, האופוריה היא שהם כנראה באמת בדרך לפחות לפלייאוף אבל ברגע שכמעט חצי מהקבוצות מעפילות ליורו זה קצת מוריד מההישג.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

זה יותר מאשר סטטיסטיקה שמתיישרת. מי שראה את המשחק ראה נבחרת טובה בהרבה מאשר קמפיינים קודמים, עם חלק קדמי מוכשר מאוד.
ההתלהבות במקום אבל צריך למתן אותה קצת

גיל 17 בנובמבר 2014

ברור שהסטטיסטיקה שמתיישרת גם קשורה ליכולת. הרבה פעמים ישראל משחקת מתחת למה שהיא מסוגלת והפעם היא שיחקה יותר ממה שציפו ממנה. אבל איכשהוא, עלייה ליורו נתפסת אצלי כהרבה פחות מרגשת עכשיו. אם היה מדובר במונדיאל אז זה משהו אחר. וכמובן, צריך לחכות ולראות אם ישמרו על הרמה הזו.

איתן מסוארי 17 בנובמבר 2014

אני לא יודע אם הנבחרת של ה – 5:0 הייתה עם חומר שחקנים טוב יותר. אולי כן, אולי לא. אבל אני סבור שהפער בינינו לבין הרמה האירופאית היה אז קטן יותר. במרוצת השנים היה שיפור בכדורגל, אבל היריבות השתפרו הרבה יותר. מכבי חיפה פחות או יותר באותה תקופה עשתה קמפיין מדהים בגביע אירופה למחזיקות, וכמובן המסע המופלא של קשטן והתינוקות.
זו אמירה סובייקטיבית, אבל אני חושב ששרף היה צריך להוציא הרבה יותר מחומר השחקנים שהיה לו אז.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

נכון מאוד. אירופה הלכה קדימה ואנחנו נשארנו מאחור. איפה הימים שהיו לנו שחקנים מובילים בליגה הראשונה של אנגליה וספרד

משה אהרון 17 בנובמבר 2014

לגבי קבוצה פצועה וחבולה. שתי הערות
הראשונה, גם המחליפים של בוסניה הגיעו מליגות בכירות יותר ועל הנייר היו אמורים להיות טובים יותר.
השנייה, כשקיבלנו את ההגרלה חשבתי שזה אחד הבתים הכי קשים שישראל יכלה לקבל, לא בגלל בוסניה ובלגיה אלא דווקא בגלל היריבות המדורגות מתחתיה, קפריסין ובעיקר ווילס. בניגוד לטורנירים אחרים, הפעם היריבות המדורגות מתחתינו לא קלות וביום נתון יכולות לנצח את ישראל.
בתחשיב תיאורטי, קבוצה כמו ישראל תמיד חייבת להשיג מינימום 18 או 12 נקודות (בהתאם לגודל הבית) כדי להיות בתמונת המקום השני. בלי אותם נקודות אין מה לדבר על עלייה. לכן הפעם הכי קרובה לעלייה למונדיאל היתה עם גרנט, שם כמות הנקודות שישראל עשתה היתה מדהימה ולצערי בסוף בשל הפרש שערים, לא מספיקה. לכן, הניצחון על בוסניה מייצר אופוריה של "פנינו ליורו", כי ישראל לא ניצחה יריבה בכירה ממנה במאני טיים מאז המשחק נגד אוסטריה. (ניצחון על רוסיה עם קשטן כשאנחנו כבר לא בתמונת העלייה לא נחשב למרות שכשלעצמו היה ניצחון על קבוצה בכירה מבוסניה של היום).

מעיין אוהד מכבי 17 בנובמבר 2014

גם אני לא מבין את האמירות שמרמזות על העפלה ליורו. במקרה הטוב, פתיחת הקמפיין מקדמת אותנו לקראת מקום בפלייאוף, וגם זה נובע מהחולשה של בוסניה (ירידת מתח אחרי העפלה לטורניר גדול?).
אם הנבחרת תוציא ארבע נקודות מול ווילס ובלגיה אז אפשר באמת יהיה להתחיל ולדבר על העפלה. לנבחרת עדיין נשארו המון משחקים קשים כולל בית-חוץ מול שתי הנבחרות שמסתמנות כאיכותיות בבית, ומשחק חוץ בבוסניה שזה אף פעם לא תענוג. למה כתבתי ארבע נקודות? כי יש סבירות די גבוהה שארבע נקודות זה כל מה שהנבחרת מסוגלת להוציא מחמשת המשחקים האלה, וזה עשוי מאוד להספיק להעפלה.

איציק 17 בנובמבר 2014

לא יודע למה, אבל גם היום אני מרגיש שמקום רביעי הוא המקום הריאלי, הצלבה זה בונוס, ועלייה דרך הצלבה או בדרך הישירה זו זכייה בפייס. צריך להיות צנועים ולהבין שכמעט לעלות זה מקומינו הטיבעי וכל מה שמיתחת זה כישלון ומעל… השמים הם הגבול. אני אומר זאת במיוחד בגלל הסיבה שהמשחקים הבאים הם עוד 4 חודשים. נראה שהיום השחקנים בכושר שיא, ומה שיהיה במרץ יהיה במקרה הכי טוב אותו הכושר, ובמקרה הצפוי כושר פחות טוב. לשחק מול וילס, בלגיה, בוסניה (ברכב מלא) בכושר פחות טוב, ולחץ ציפיות שעולה זה לא בדיוק מתקון טוב לכדורגלנים שלנו. על-כן, לא צריך לבנות תאוריות של הצלבה זה המינימום. גם הצלבה זה הישג.

אביאל 17 בנובמבר 2014

אני רק אומר לעצמי (בתור אוהד בית״ר) – איזה מזל שבהפועל ת״א לא יודעים להתנהל שם למעלה, אחרת נאתכו-זהבי-ורמוט-בן חיים ודמארי כולם יחד שם, מפחיד ביותר.

אריאל גרייזס 17 בנובמבר 2014

וגוטמן, אל תשכח. המאמן הישראלי הכי טוב פה, עדיין

איציק 17 בנובמבר 2014

שכחת את גראנט

אמית 5 17 בנובמבר 2014

1. לגבי התחושות כאילו עלינו ליורו אתה צודק, זה מוגזם. אבל בכל אופן אני מרוצה גם מהתוצאות, וגם מהדרך שהם באו כפי שציינת המשחק היה יפה וקצבי ולא גנבנו את הניצחון.
2. לגבי גוטמן צריך לזכור שמאמן עם שיטה לא משיג הישגים ביום אחד, זה ענין של תהליך ופשוט לא תמיד יש סבלנות, פשוט עם הזמן יש חיבור טוב יותר.
3. לגבי השחקנים האמת שאני בדרך כלל לא אוהב השואות בין שחקנים במיוחד בתקופות שונות, בכל אופן אני חושב שהרבה זמן לא היה קישור והתקפה כאלו מגוונים [בין אם הם יותר טובים מקודמיהם או לא], לכל אחד יש איכות נוספת שהוא מביא למגרש, אחד במסירות, אחד באירגון משחק, אחד בבעיטות, ואחד במהירות ודריבלים, וזה נותן הרבה אפשרויות בהתקפה.
4. בנוסף הרבה פעמים זה ענין של מומנטום, וגם אם התחלנו עם החלשות, בכל אופן זה מכניס לחץ לשאר הנבחרות, צריך רק להשאר על הקרקע כמו שאמרת, ואז אפשר להוציא תוצאות טובות גם מול הנבחרות החזקות בבית.

תודה והמשך יום נעים!

מאיר 17 בנובמבר 2014

נכון לאתמול, כל הגורמים החיוביים חברו יחד לטובת הנבחרת:
1. מומנטום של 6 נקודות מ-6 אפשריות.
2. איצטדיון חדש וביתי.
3. רוב שחקני הסגל והכוכבים בכושר טוב.
4. יריבה חסרה שניים משלושת כוכביה, ביניהם אחד שאין לנו כמעט יכולת להתמודד מולו גם מהבחינה הפיזית. אותה יריבה גם בתקופה של אנטי קליימקס מונדיאלי ואחרי הפסד בית לקפריסין.

כמי שבמקרה נכח במשחק מול רוסיה ברמת גן בקמפיין הקודם שנגמר בתבוסה של 4:0, אני זוכר שאמרתי לעצמי ולמי שעוד היה מוכן לשמוע שגוטמן פשוט מסכן כי אין לו שחקנים כשירים ( הן מבחינת כושר משחק והן מבחינת כשירות פיזית). אבל זה היה רק חלק, אמנם מהותי בנסיבות ההפסד אז לעומת הנצחון אתמול. אז, הנבחרת חזרה מאזרבייג׳ן אחרי תיקו סתמי כולל גול של שוער, אז המשחק היה באיצטדיון המנוכר של רמת גן ואז רוסיה היתה בכושר טוב.

היה כיף לראות את הנבחרת אתמול יוזמת מהתחלה וגם לו היתה מפסידה, היא שיחקה בשביל לנצח. כדי שהיא תהיה פחות תלויה בגורמים רנדומליים של אופן התפתחות המשחק, כגון החמצה בוסנית שמייד אחריה הנבחרת מבקיעה, לדעתי, חייב משחק ההגנה להשתפר כאשר במשחקי החוץ הקשים יהיה צורך להתגונן עם לא מעט שחקנים ולצאת למתפרצות. גוטמן יהיה חייב למצוא עוד בלמים שיהיו בכושר משחק ולהחזיר את אלברמן כמחלץ כדורים באמצע. נכון להיום יש לנו נבחרת ששווה גול כמעט מול כל יריבה ולכן השאלה היא האם תצליח לא לספוג…

bero 17 בנובמבר 2014

מצחיק, כשאני מדבר עם חברים לא ישראלים ומסביר שבארץ, בגלל שאנחנו אף פעם לא מעפילים המוקדמות הן הטורניר עצמו הם תמיד צוחקים, חלקם באים ממדינות כדורגל ומתיחסים למוקדמות כאל מסט לא משנה איך ומה עם או בלי פוקסים עם או בלי נוקאאוט העיקר לעלות – ועכשיו כשסוף סוף רואים קבוצה עם צורה ודרך אנשים אצלנו מתלוננים, אז כן מותר לשמוח ואופוריה הולכת מצויין עם כדורגל. את הדאגות נשאיר לגוטמן במרץ

קסיוס קליי 18 בנובמבר 2014

וואו אחד הפוסט הכי לא מדויקים שלך.

נענה לך ברוח הפוסט-

שגעון גדלות:
הנבחרת ניצחה דרג חמישי להזכירך קפריסין- נבחרת שניצחה את בוסניה כן?
הרגע איי פארו ניצחה את יוון מה קשור דרג חמישי? אתה קולט מה הולך באירופה?? אין כמעט נבחרות חלשות.
חשוב לנצח ואיך אתה מנצח ומי שלא חושב שישראל שיחקה מצוין רוב המשחק לא מבין כדורגל ולא שיחק כדורגל בחיים.

הניצחון על בוסניה לא היה סתם ניצחון גם לפני האדום ישראל כבשה 2 שערים ויכלה לסיים את המשחק על 5-0 ואף אחד לא היה מתפלא.

וכן ישראל לפחות טובה כמו מווילס, ובבית יכולה להוציא לפחות תיקו מבלגיה.
אני שופט על פי מה שאני רואה ובינתיים אכן ווילס משחקת טוב והתיקו מול בלגיה מרמז שזו נבחרת בעליה אבל אם ווילס טובים אז גם ישראל.

מאניה דיפרסיה:
סוף הכדורגל הישראלי????
אולי אצלך ושאר הנסחפים. חוץ מכמה מתלהמים בתקשורת אף אחד לא חשב שזה כזה יום שחור. היה, לומדים מזה וממשיכים הלאה.
לא פעם ראשונה באירופה הכל בסדר.

סינדרום ירושלים:
וואלה לא סובל את ביבי אבל למה לדחוף אותו בכוח לפוסט??
גם אם לא תודה שדחפת בכוח- זה היה בכוח.

אי דחיית סיפוקים:
אתייחס רק לנקודה של גוטמן.
הוא אמר שהוא למד מטעויות וזה נראה שהוא למד.
הוא פוגע בדיוק בהרכבים ובשיטת המשחק.
גם אם לא נעלה אנחנו משחקים פשוט נפלא. ממש כיף לראות את הנבחרת.
וזה איצטדיון אידיאלי לישראל! אסור לזוז משם!!!

פרנויה:
לא זה לא יתפוצץ…
אנחנו בין ה 3 הכי טובים בבית. אבל יותר מעניין המקום השני.
נראה לי שהפעם זה זה.

רפאל 18 בנובמבר 2014

כמה רשמים שבטח אף אחד לא יקרא : )

א. היה ממש מהנה לראות את המשחק. בקלות היה גם יכול לסתיים בכמה גולים שלהם ושנגרד תיקו
למזלנו זה הלך לכיוון התבוסה שלהם והאופוריה שאחרי.

ב. כיף שיש מגרש ביתי נורמלי לשם שינוי. גם הקהל בטלוויזיה מצטלם יותר טוב ונראה פחות כמו עדר של חיות.

ג. התחושה שלי היא שרוב ההתלהבות והעניין סביב המשחקים והעלייה לטורנירים הבינלאומיים היא
הפרנסה של מי שחלק מהתקשורת. מבחינתי זה להדליק את הטלוויזיה 90 דקות, להעביר ערוץ לפני שהפאנל מדבר
ולסמן V, שלא יגידו שאיני פטריוט חס וחלילה.

ד. אף פעם לא מצא חן בעיני שהמשחקים נמרחים על כל כך הרבה זמן. ייתכן שסידור מעין זה הוא בלתי נמנע , אבל באמת שאין לי כוונה להתעסק עם המשחק והשלכותיו האפשרויות למשך 4 וחצי וחודשים. כמו כולם, אני שמח שעוד יש תקווה אחרי חודש אוקטובר אבל באמת שאין לאף אחד מאיתנו מושג באיזה כושר הנבחרת תגיע, מי ישחק ואיך במפגשים הבאים.

ה. גם אם נעלה מהמקום השני או הראשון, זה באמת ישנה לנו משהו בחיים?
אתם חושבים שהרמה תעלה בתוכניות הרדיו או ביציע העיתונות?
שיהיה שווה להקשיב לפאנלים עם ה'מומחים הגדולים של אומנות הכדורגל'?
שום דבר לא ישתנה בקטע הזה.
זה נכון לגבי כל מקום.
כמות הדיבורים שיש על הנבחרות שמשחקות פעם בכמה חודשים היא לא פרופורציונאלית בעליל.
אבל היי, עדיף לדבר על זה מאשר על איך שאין סיכוי לקנות דירה, ליהנות מפרהסיה בלי המון עארסים
ולא לחשוש כל פעם שחוצים את הכביש ( או על המדרכה) שאיזה משוגע ייכנס בך כי לדעתו עשו עליו קונספירציה לפני 60 שנה ויש לו לגיטימציה לדרוס אנשים.

בלייק 18 בנובמבר 2014

אני רוצה להגיב דווקא לסעיף פיצול האישיות:
זאת פעם ראשונה שאני רואה/קורא/שומע (ואני צורך לא מעט תקשורת ספורט, וגם במעורבות גדולה) בהקשר של הנבחרת של גוטמן ש"כל דיון בסוף הופך למכבי נגד הפועל". לא הבנתי…. מי שביקר את גוטמן על זה שהוא פותח עם ורמוט אלה אוהדי מכבי ?!? נחשפתי לכל כך הרבה דיונים על הנבחרת שלא הפכו למכבי נגד הפועל, שאני באמת לא מבין את הסעיף הזה.
היו לא מעט אוהדי ב"ש שדיברו על גוטמן שמעדיף "שחקן שלו" על הבייבי שלהם – בוזגלו, אוהדי חיפה רבים התמרמרו על זה שהכישרון שגדל אצלם והיום מצליח בבלגיה – רפאלוב – פותח על הספסל. הנבחרת היום כמעט מושתתת על השלד של מכבי תל אביב. יש בזה היגיון כי מכבי היא הקבוצה המצליחה בארץ בשתי העונות האחרונות, אבל בטח שרוב אוהדי מכבי דווקא די מרוצים מכך. אתמול פתחו 5 שחקנים ממכבי בהרכב. 50% משחקני השדה! אז נכון, שיש אוהדים (לא רק של מכבי אגב) שדיברו לפני המשחק על אלברמן בעמדה של יני, על זה שלדאבור (שאמנם לא במכבי עכשיו, אבל היה חלק ממכבי של השנתיים האחרונות) מגיע לקבל דקות, אבל עוד לא שמעתי שזה מכבי נגד הפועל.
אגב, כשפאקו מעדיף כל שחקן על כל שחקן אתה דווקא תשמע את כל הסיבות/תירוצים של התקשורת. בדרך כלל יש לפחות 5 סיבות לפני שמישהו מזכיר בקול רפה שזה מה שהמאמן רואה באימונים ומעדיף מקצועית. תסתכל על סיפור בן בסט. אגו, ניסיון להראות מי הבוס, "לא מחזיק ממנו", בגלל שהוא עושה פרצופים….. אפשר גם לעבור למרגוליס (בשני המחזורים הראשונים אף אחד לא הבין מה הוא עושה בהרכב ומה הליצן על הקווים מנסה להוכיח בדיוק), פריצה, ראדי, אייגיבור….. זה לא קשור למכבי, זאת תקשורת הספורט שלנו. גם כשהכל מקצועי מסביבם הם תמיד יתעקשו להתמקד בצהוב.

כספרי 18 בנובמבר 2014

ישראל כרגיל מאבדת פרופורציה אחרי שלושה משחקים. בשנה הבאה אחרי ההפסד הביתי לקפריסין (מעצמי של בן חיים/בן הרוש/משומר בדקה ה90) כולם ישחטו את גוטמן (עם הוא לא יתפטר עוד קודם אחרי ההפסדים לווילס ולבלגיה) נבחרת בינונית שיחקה בסדר עם הרבה מזל מול נבחרת רכה שסובלת מפוסט-טראומה של ההצלחה הגדולה ביותר שלהם (דבר שמאפיין נבחרות קטנות שמצליחות פתאום).

אסף כלשהו 18 בנובמבר 2014

"לא ראינו את זה מגוטמן בקדנציה הקודמת (אבל כן ראינו את זה בהפועל שלו) ואני לא בטוח מה הוביל את השינוי":

אני בטוח. זו העובדה שנתנו לו עוד קדנציה. גוטמן הוא איש מקצוע מעולה, הטוב ביותר שיש לישראל להציע, ואם נותנים לאנשי מקצוע מעולים זמן הם יביאו תוצרים שמתאימים לרמה של החומר שהם מקבלים. בקמפיין ראשון יש קשיי הסתגלות, התאמה וכו'. בקמפיין השני אפשר להתחיל לראות תוצרים. זה מה שכמעט אף פעם לא מבינים כאן בהקשר של הנבחרת- וזה שכמעט שלא הבינו גם הפעם, בהתייחס לזה שכמעט שלא מינו אותו לעוד קדנציה והוא היה סוג של ברירת מחדל (אם להאמין לתקשורת, כמובן). מזל שבסוף הבינו (או שלא מצאו מישהו טוב יותר, זה לא משנה…).

Comments closed