Clash of Kings

אף אחד לא מסוגל לחשוב על כדורגל כעת, ויש לי את הפוסט המותחל הזה שלא הצלחתי לכתוב בו מילה אחת במשך כמה ימים, אז הנה אני אעשה מאמץ והופ… שכחנו לרגע מהכל ואנחנו באנגליה הנושבת והקרירה, מתכוננים לאחת מעונות הפרמייר ליג המרגשות.

דבר ראשון, התייחסות קצרה למה שקורה כרגע: דורפן כתב על ריקונה של סאות'המפטון מתוכן עקב התעקשותה על שחקנים מקומיים, ואני חושש מהמשך המגמה כשהבוקר צצות שוב שמועות על מיראנדה לצ'לסי. גם אם לוקחים בחשבון שקורטואה לא נלקח ע"י צ'לסי, מה שנכון, יחד עם קוסטה ופיליפה לואיס אנחנו כבר על 3 שחקנים שלבשו עד לפני חודשיים לבן-אדום ובקרוב יהיו כחולים. אם מיראנדה יתווסף, זה יהיה לדעתי מגעיל. במיוחד לאור העובדה שלצ'לסי יש את קורט זומה, קנת אומרו ועוד שמחכים להזדמנות.

ועכשיו למטרה אליה התכנסנו: סיכום מאמצי ההתחזקות של הקבוצות המובילות ומבט ראשון לעבר העונה הקרבה. אם אני טועה או ששכחתי מישהו חשוב אנא תקנו אותי בתגובות ואשמח לעדכן.

מנצ'סטר יונייטד המצטרפת החדשה למאבק על התואר. אני מאד אתפלא אם היא לא, למרות שייתכן שואן-חאל מתכנן עונת בנייה בשקט יחסי (כמו שמוריניו ניסה לעשות בעונה שעברה) כדי ליצור יכולות יותר גבוהות בהתמודדות על 4 תארים בהמשך. למרות המזומנים הרבים בקופה, יונייטד בינתיים לא רכשו שחקנים נוצצים מלבד התכשיט הצעיר בן ה-18 שאני חושב שהעסקה שלו היתה פחות של ואן-חאל ויותר של אלה בחליפות. הררה הוא רכש סולידי, אבל נחכה ונראה.
יתרונות: מאמן מנוסה ופיקח, סגל שרץ יחד ומתחזק בהדרגה, קישור התקפי טוב עם ינוזאי מאטה והררה, נשאר עוד הרבה כסף לבזבוזים
חסרונות: הסגל עדיין דומה מדי לעונת הנפל, חסר קשר מרכזי טוב (וידאל יפתור אם יגיע), ויין רוני טיפה תקוע, ואן פרסי נחלש, מה עושים פה עדיין נאני, יאנג, קגאווה, ואנדרסון (חזר מהשאלה)?
עזיבות בולטות: פרדיננד, אברה, בבה.
לקחי העונה שעברה: ב'מינויים לטווח ארוך' הכוונה לפעמים גם פחות מעונה.

ארסנל וונגר כנראה לא מאמין יותר בבנייה, הוא סוף סוף כאן ועכשיו עם סגל מצויין וכמעט ללא חולשות בולטות. ההגנה שספגה שישיות בעונה שעברה אמורה להתייצב בעזרת דבושי וצ'יימברס. אוספינה שנתן מונדיאל טוב ייאבק על האפודה. התדמית הלוזרית עדיין שם, אבל בצורת התארים נפסקה עם גביע ראשון אחרי הרבה שנים.
יתרונות: חלק קדמי משובח ומגוון, עם ראמזי, וולקוט, אוזיל, קסורלה, אוקסלייד-צ'מברליין, ג'ירו ומעל כולם סאנצ'ס המוכח.
חסרונות: מגן שמאלי (גיבס), קישור הגנתי (פלאמיני, קוקלין).
עזיבות בולטות: בקארי סאנייה היציב והמצויין.
לקחי העונה שעברה: מאמן שיחכה לעונה מלאה של וולקוט כדי לזכות בתואר – עדיף שייאמן את נבחרת הנכים.

מנצ'סטר סיטי מתחילים את העונה בנסיון להתקדם גם באירופה. זה עלול ליצור מצב שהליגה נהיית משנית עבור הסיטיזנס, לרווחת הטוענות האחרות לתואר המקומי. האם הסיטי יכולה להמשיך בקצב שערים כה גבוה?
יתרונות: סגל מוכח, אלופי הפרמייר ליג, מאמן רגוע ומצויין שהבטיח אליפות לפני העונה הקודמת וקיים. מעט רכש אבל סה"כ חכם.
חסרונות: חסרון קל בעמדת השוער (קאביירו לא ממש מוסיף על הארט), הקישור עדיין נסמך יותר מדי על יאיא טורה, עדיין חלשים באירופה.
עזיבות בולטות: לסקוט, גארת' בארי הוותיקים.
לקחי העונה שעברה: בלי יאיא אנחנו נאדה.

ליברפול  תצטרך לשכוח משני דברים – ההחלקה של ג'רארד ואחד סוארס כדי להמשיך הלאה. זהו מבחן גדול עבור רודג'רס – האיש והפסיכולוג. במשימה לעבות את הסגל נראה שהם הצליחו, עכשיו השאלה היא אם העובי הוא גם איכות. סטארידג׳ יצטרך ללמוד לכבוש בלי אסיסטים מסוארס. סטרלינג צריך להראות שהוא ממשיך להשתפר.
יתרונות: מאמן מצוין, צעירים טובים ותוססים, הבנייה לטווח ארוך מצליחה. קישור טוב. לוברן ייצב את ההגנה.
חסרונות: ההגנה עדיין לא נראית משהו. ללאנה ומרקוביץ' לא עלולים להיות טוטנהאם-אחרי-בייל 2.0. יצטרכו להתמודד עם אירופה.
עזיבות בולטות: מלתעות
לקחי העונה שעברה: עם סגל של 13 שחקנים קשה לקחת אליפול גם אם ה-13 האלה מוציאים מעצמם 130%.

צ'לסי ז'וזה מוריניו הכניס את עצמו לתוך בור קטן כשהבטיח תארים בעונה השניה, שמסתמנת בתור עונה סופר-תחרותית. הוא עשה הכל כדי להגיע אליה מוכן, עם רכישה צפויה של קוסטה, שנקנה במחיר סביר מאד, אבל המציאה האמיתית היא פאברגס שייתלן למוריניו כלי שלא היה לו הרבה זמן – שחקן קישור שיודע לתת מסירות עומק (דויד לואיז לא נחשב). לפאב יש גם הרבה מה להוכיח עם תקופה לא קלה בבארסה. מאוכזבי ברזיל חוזרים עם הראש למטה, כשעל הדרך הצלחנו להיפטר מלואיז. ומה יהיה עם לוקאקו? האם למוריניו נמאס ממנו?
יתרונות: סגל מאוזן, שני שוערים מ-3 הטובים בעולם, מאמן שועל, הגנת ברזל, קישור חזק ופיזי, חלוצים רעים (דרוגבה וקוסטה)
חסרונות: טורס תקוע כמו מקל בגרון, טרי מזדקן, מוריניו לא סומך מספיק על הצעירים, פלופ עם קוסטה יהיה קטלני, חלוצים רעים (טורס)
לקחי העונה שעברה: קשה לכבוש מול הגנות סגורות וחובה לנצח את הקטנות.

טוטנהאם מצטער ספרס, אתם לא בתמונה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הכירו את היריבה
הגדול מכולם

53 Comments

matipool 30 ביולי 2014

די משקף את המציאות . צריך לעשות עדכון עוד שבועיים בערך כשנראה את הסגלים הכמעט סופיים .
נכון לעכשיו – צ'לסי הפייבוריטית שלי למרות שאני חושב שקוסטה לא יהיה הצלחה .

matipool 30 ביולי 2014

כבר יש עדכון . שמועות חזקות עכשיו בכל האתרים על מכירה של לוקאקו לאברטון ( 24 מיליון פאונד ) . טעות ענקית של צ'לסי ומוריניו . מפחית בלא מעט את סיכויי האליפות שלה .

no propaganda 30 ביולי 2014

לדעתי בדיוק הפוך, מחיר גבוהה על שחקן לא מוכח.

D! 30 ביולי 2014

זה אולי נכון (אני נוטה לכיוון שלך) אבל גם קוסטה לא מוכח עדיין וטורס כבר מוכח.

wiz 30 ביולי 2014

כרגע, הדבר היחידי שקוסטה לא הוכיח, הוא ייציבות.
נתן עונה גדולה. השאלה – האם יוכל לשחזר את ההישג עם צ'לסי.

לגבי טורס: נשגב מבינתי. באמת…

D! 31 ביולי 2014

בסדר – אז אנחנו מסיכמים שהוא עדיין צריך להוכיח את עצמו. עונה אחת במועדון אחד לא מספיק כדי להוכיח כלום חוץ שהוא מסגול לתת עונה מצויינת המועדון אחד בעונה אחת.

לגבי טורס – מוכח שהוא גמר את הקריירה שלו.

wiz 31 ביולי 2014

אני איתך לגבי טורס.
נשגב מבינתי עד כמה גרוע הוא :)

no propaganda 30 ביולי 2014

משהו רע עובר על מוריניו, רכש ממוצע מאוד עונה שנייה ברציפות, בלי להתייחס לבעיה הגדולה ביותר בצ'לסי בקישור המרכזי. מאוד מוזר.

no propaganda 30 ביולי 2014

ופאברגס זה לא נחשב, זו רכישה שמתאימה לונגר לא למוריניו.

דחילו ורחימו 30 ביולי 2014

פאברגס הוא ספריי דוחה תארים. כאוהד ארסנל הוא עומד להיות אחד השחקנים האהובים עלי העונה.

udi 30 ביולי 2014

החולשה של ארסנל בקישור האחורי היא מחדל כל כך גדול, שאם ונגר לא ייתן לו פתרון אני לא רואה אותו בכלל בתמונה כלשהי על האליפות.

wiz 30 ביולי 2014

עושה רושם שכבר שנים ונגר מלקט קשרים התקפיים, ומסרב לתת מענה לבעיות הגנתיות.

לא ברור.

לא פעם מצאתי את עצמי בפרצוף מבולבל מול מסך המחשב שואל את עצמי – "אבל למה?"

D! 30 ביולי 2014

המאמן המצויין של ליברפול יצטרך להוכיח שהוא כזה אלא אם הוא מתכוון להביא בזמן שנותר מישהו שיכול להשפיע על המשחק בצורה שאפילו רק קצת מזכירה את לואיס, אחרת כבר בינואר נוכל לחפש לו מחליף.
אני מקווה שהוא יודע מה הוא עושה.
אני אפילו לא מבקש אליפות. בתוכנית הרבה שנתית העונה הייתה אמורה להיות השנה שבה ננסה להיאבק על האליפות אבל לאור הסיפור עם לואיס אני חושב שהמטרה צריכה להיות ליגת האלופות וקידום הצעירים והחדשים ככה שנראה כדורגל טוב עד לסיום העונה ובשנה הבאה נוכל שוב להאיבק על האליפות.

יכול מאד להיות שאני טועה, ובעונה שאחרי גביע עולמי נראה כדורגל בינוני מקבוצות הצמרת ואז שוב נוכל לראות את עצמנו בצמרת.

אריק 30 ביולי 2014

יונייטד עדיין נעלם. צריך לחכות.
מהיתר שציינת ליברפול נראית רמה אחת לפחות מתחת.
אם חדירה מגיע אני עם ארסנל אם לא צלסי. אם פתאום וידאל, קורדדו (לא מאמין) ומירנדה יבואו ליונייטד צריך לחשוב שוב.

אביאל 30 ביולי 2014

לוקקאו עבר לאברטון, מקווה שזו לא תיהיה עוד בכייה לדורות.

Zak 30 ביולי 2014

אני תוהה לפעמים מה כל כך מרשים בלוקאקו? ברור שהוא שחקן כשרוני ובטח יותר טוב ממה שהיה לצ'לסי בשנה שעברה. אבל בכל זאת הוא כבש פחות שערים מווילפרד בוני או אוליבייה ז'ירו וגם די אכזב במונדיאל.

נראה לי כמו סוג של עמנואל אדביור, מסוג השחקנים שיצליחו באברטון או טוטנהאם, אבל בשביל צ'לסי זה לא מספיק.

שי 30 ביולי 2014

ההצלחה שלו כבירה ביחס לגיל שלו. ז'ירו נמצא בשיא הקריירה ולעולם לא יהיה חלק מהטופ העולמי.
את בוני לא ראיתי כ"כ משחק.

מצד שני, נראה שמוריניו חושב כמוך…

גור אילני 30 ביולי 2014

הדבר הכי מרשים בו בתכל׳ס הוא העובדה שהוא home grown ולכן היה יכול להתווסף לסגל ללא צורך לחתוך שחקנים.

MIKE 30 ביולי 2014

כל פעם מחדש, הפיקציה הזו של התחרותיות בליגה האנגלית, כי זו הרי לא ליגה של שתי קבוצות כמו בספרד…

ליברפול וארסנל יקחו אליפות העונה, כמו שסביליה תעשה את זה.

wiz 31 ביולי 2014

מניח שאתה מדבר על צ'לסי וסיטי.

לא מסכים איתך.
הפריימר-ליג "נזילה" הרבה יותר מאשר הליגה הספרדית; ברצלונה-ריאל שולטת בליגה בפחות או יותר משחר ההיסטוריה.
לעומת שינויי כוחות תכופים יותר בליגה האנגלית. במיוחד בשנים האחרונות עם כניסת הכסף הגדול באמת.

לצורך העניין, וע"פ כתבה זו, יש כרגע 5 קבוצות שיקראו תיגר על האליפות בפריימר-ליג.
לעומת 2, או 3 במקרה הטוב, בלה-ליגה.

ואם כבר נכנסתי לנושא של אתלטיקו:
אוהב לראות את הרכישות החדשות והשמועות בחלון הזה.
כרגע נחלשו רק בעמדת השוער לטעמי.

מקווה שיהיו שחקן משמעותי במאבק האליפות גם העונה. בנתיים נראה שכן.

תוהה בדרכים 31 ביולי 2014

איזה שינויים תכופים יש בפרמיירליג? הדרך היחידה של קבוצות לפרוץ את תקרת הזכוכית שלהן היא דרך השתלטות של שייח או אוליגרך.

עזוב את זה שבספרד היו יותר אלופות שונות מאז שנת 2000, בספרד, במילניום הנוכחי, קבוצות כמו סביליה ואפילו סוסיאדד הגיעו למחזור האחרון עם סיכוי לזכות באליפות. מתי זה קרה באנגליה עם קבוצות בדרג הזה (נניח טוטנהאם ואסטון וילה)?

במובנים רבים, הפרמייירליג היא ליגה הכי לא תחרותית באירופה, להבדיל מהליגה האנגלית הישנה שבאמת הייתה מופת לתחרותיות.

wiz 31 ביולי 2014

מספר האלופות השונות מאז תחילת שנות האלפיים זהה. 4 קבוצות לכל ליגה.

בסופו של דבר, בכל עונה בליגה האנגלית, תמיד תמצא 6-7 קבוצות שהן חזקות באמת. ומשחקי בית לאלופה הנכנסת הם לא בגדר "ניצחון מובטח";
לעומת הליגה הספרדית, שמקומות 3-6, מוגרלות ע"י כדורי לוטו. הן שם כי מישהו צריך להיות שם.

זה שאסטון וילה/ ווסטהאם לא יצליחו לשבור את תקרת הזכוכית – אתה צודק.
אבל גם ראיו וייקאנו, בטיס, אתליטק בילבאו או כל-אחת אחרת.
ובוא לא נשכח שגם השתלטות שייחים על מאלגה לא עזרה…

תוהה בדרכים 1 באוגוסט 2014

בספרד היו חמש אלופות שונות מאזנת 2000 (כולל): ריאל, ברצלונה, אתלטיקו, ולנסיה ולה קורוניה.

"שש-שבע קבוצות חזקות באמת"? מי מהן בדיוק? ובהשוואה למי הן חזקות באמת? כי לא יכול להיות שאתה מחשיב את אברטון או טוטנהאם לקבוצות חזקות יותר מסביליה, ולנסיה או בילבאו.

הליגה הספרדית יותר חזקה מהליגה האנגלית, להוציא את עמדת הקבוצה מספר ארבע. להוציא את העמדה הזו, הקבוצות הספרדיות- לכול האורך- פשוט יותר טובות, כפי שהמפגשים הישירים והתוצאות באירופה מוכיחים עונה אחרי עונה. פה הסיפור מתחיל ופה הוא גם נגמר.

כל השאר זה אגדות מבית היוצר של הפרמיירליג, הבלוף הכי גדול בהיסטוריה של הספורט העולמי.

תוהה בדרכים 1 באוגוסט 2014

וחשוב להבהיר שב"בלוף" הכוונה היא לא לכך שהליגה חלשה אלא לעובדה שהתפיסה שלה מבוססת על הנחות שבמקרה הטוב הן לא מוכחות ובמקרה הרע, הן פשוט שקריות.

שתי דוגמאות מההודעה שלך.

הראשונה, היא בהנחה שטוטנהאם או אברטון הן קבוצות "חזקות באמת". מה בדיוק עושה אותן לכאלו? מה הן הוכיחו שהמקבילות שלהן בספרד,לא?

סביליה זכתה בשלושה תארים אירופאיים (ארבעה כולל הסופר קאפ) מאז 2006. תזכיר לי במה אברטון או טוטנהאם זכו בתקופה המקבילה.

השנייה היא בטענה שבאנגליה משחקת בית של האלופה הנכנסת "הוא לא ניצחון מובטח". זו טענה מעניינת, חבל רק שהיא לא מתיישרת עם העובדות: מאזן הבית של סיטי בעונה האחרונה היה טוב מזה של שלושת המובילות בספרד.

wiz 1 באוגוסט 2014

כמה נק', ע"פ סדר ההודעה שלך:

1. אכן צודק.
לה-קורוניה זכתה, אך בעונת 99/00, בעוד אני התחלתי לספור מעונת 00/01.
2. נכון לזמן הזה – 6 הנ"ל, בנוסף לקבוצה שתהיה אובר אצ'יברית כמו שקורה בכל עונה.
3. אם כבר החלטת לעשות השוואה פרטנית בין קבוצות, השווה אותה למקבילה שלה בליה הספרדית. לדוגמה, ניקח את טוטנהאם:
מקום 6 בעונה האחרונה ומולה עומדת ויאריאל. מקום 6 בליגה הספרדית.
4. במקרה הזה אתה גם די צודק. אין לי דרך להסביר את היכולת הנמוכה יחסית של קבוצות אנגליות מפעלים אירופאים.
אולי הליגה פיזית יותר ומגיעים עם פחות אוויר, אולי הם מייחסים חשיבות רבה יותר לליגה ולגביע (קשה שלא להתייחס לתחרותיות הגבוהה במפעל הזה) ואולי זה בכלל כי קבוצות ספרדיות מוותרות על הליגה מראש כי יודעות שאין סיכוי ונותנות גז במפעלים… יש לי רק השארות.
5. הגזמת עם המילה בלוף. הבה נחדד את נקודת ההתחלה של הדיון – תחרותיות הליה ורמת דומיננטיות של קבוצות בודדות.
6. ראה 3+4. בעניין ההצלחת האנגליות מפעלים האירופאים – זה נושא בפני עצמו לדיון.
7. אני אחדד את כוונתי, כי הניסוח לא היה טוב –
כאשר האלופה הנכנסת מגיעה למשחק חוץ; מול כל קבוצה, ניצחונה אינה מובטח.

תוהה בדרכים 1 באוגוסט 2014

– אני ממשיך לא להבין מה עושה את הקבוצות הללו ל"חזקות באמת". טוטנהאם בעונה שעברה שיחקה כדורגל מזוויע והובסה כמעט בכל המפגשים שלה (חמש מתוך שש) מול קבוצות הטופ 3. וכל זה למרות שהטופ 3 האנגלי חלש מהספרדי.

מה יהיה הטונה נראה, נכון לעונה שעברה ויאריאל שיחקה כדורגל הרבה יותר טוב.

– מה עם ההסבר הפשוט ביותר: הקבוצות האנגליות פשוט פחות טובות?

שהקבוצות האנגליות שלטו בליגת האלופות ההסבר היה שהן טובות יותר. שהקבוצות האנגליות לא מצליחות, מחפשים כל הסבר אפשרי רק בכדי לא להודות שהן פשוט פחות טובות.

– הסברתי שבמילה "בלוף" הכוונה היא לשיווק שלה, לטענות בעדה, לא לליגה עצמה.

– גם בספרד הוא לא מובטח. וזה כאשר קבוצות הצמרת בספרד חזקות יותר.

אתה יודע, קבוצה קטנה באנגליה הייתה צריכה להתמודד עם סוארז שמשחק לצד שחקנים כמו סטרלינג, סטארידג' וקאוטיניו. קבוצה קטנה בספרד תצטרך להתמודד אתו כאשר הוא משחק לצד מסי, אינייסטה, ניימאר וכו'. מה לעשות שזה מאד מאד קשה. ולמרות הזאת, הקבוצות הקטנות בספרד עושות את המוות לריאל וברצלונה במשחקי החוץ שלהן.
ולא זכור לי שברצלונה ניצחה קבוצות צמרת בספרד בקלות שבה ליברפול או סיטי ניצחו את טוטנהאם או יונייטד בעונה שעברה.

אריק 1 באוגוסט 2014

ZZZZZZZ
עוד עונה. אנשים כותבים ומגיבים על הליגה האנגלית ואז מפציע איזה "מבין" שמסביר כמה הליגה האנגלית היא נחותה ואיך בספרד ככה וככה.
אני, כמי שלא מתעניין בליגה הספרדית, לא משתתף בדיונים עליה. בטח לא כדי לנהל את אותו ויכוח משעמם…

wiz 1 באוגוסט 2014

הויכוח נהיה מעגלי, אז רק לגבי הטענה האחרונה (בית/ חוץ) –
זה מה שעושה את הליגה לתחרותית יותר, ולגורם ליותר מ-2 קבוצות לשלוט בה…

אגב, מציע לך, לפתוח את הטבלה של העונה האחרונה ולראות כמה משחקים "חמקו" מהטופ 3 האנגלי, לעומת הספרדי.
אני חושב שגם תהיה התאמה לטענה שלי, בתוצאות המשחקים של הגדולות הספרדיות מול קבוצות דרג ביניים ומטה.

המידע קיים בויקיפדיה.

wiz 1 באוגוסט 2014

ככל שאני חושב על זה יותר – חוסר היכולת של אנגליות באירופה תומך בטענת תחרותיות הליגה.
אין לי בעיה עם העבודה שלדעתך כל קבוצה ספרדית עולה על מקבילתה האנגלית.

פערי הרמות בין הקבוצוצ האנגליות קטנים יותר מאשר בליגה הספרדית. כך נוצרת ךיגה תחרותית יותר: משחקים צמודים יותר, חוסר ודאות לגבי האלופה בתחילת העונה, מאבקי אליפות צמודים וכו'

כל זה לא קיים בלה-ליגה. אפשר לתייג את העונה האחרונה כאנומליה.

תוהה בדרכים 1 באוגוסט 2014

אריק,

הכדורגל האנגלי נחות ועלוב בהשוואה לספרדי. תתמודד עם העובדה הזו. מצד שני, זה שמדובר בילד מפגר, אבל זה לא אומר שאתה לא צריך לאהוב אותו, כך שאין לך מה להיכנס למגננה.

wiz,

אתה טועה. הפערים מבחינת צבירת נקודות לא גדולים בשנתיים האחרונות (לפני שנתיים צריך לקחת שיונייטד הפסיקה לשחק אחרי הבטחת האליפות, אחרי היא הייתה משיגה בערך 95 נקודות).
בעונה שעברה סיטי השיגה נקודה פחות מברצלונה וריאל למרות שהיא קבוצה הרבה פחות טובה. קבוצה חסרת כישרון כמו ליברפול השיגה 84 נקודות והבקיעה מעל 100 שערים. אין עדות טובה מזו לחולשה של הליגה.

אין יותר מאבקים צמודים באנגליה או חוסר ודאות לגבי האלופה. זה משהו שאתה המצאת. מאז הקמת הפרמיירליג לא הייתה אלופה מפתיעה אחת (אולי בלקבורן ב95) ופחות מאבקים דרמטיים שהגיעו למחזור האחרון בהשוואה לספרד (או גרמניה).

לזה בדיוק התכוונתי שכתבתי מדובר בבלוף הכי גדול בהיסטוריה של הספורט- קביעות "עובדות" שאין להן שום אחיזה במציאות.

חוסר ההצלחה האנגלי באירופה רק את החולשה היחסית של הליגה, מכוון שהליגה ממש לא תחרותית.

wiz 1 באוגוסט 2014

ליגה תחרותית = יחסי כוחות שווים יותר בין הקבוצות, וכפועל יוצא – ליותר קבוצות לזכות באליפות.

היסטוריה:
1. מאז הקמת הליגה הספרדית – 9 אלופות שונות.
מאז הקמת הליגה האנגלית – 23 אלופות שונות.
2. אם תגיד שהליגה האנגלית קיימת יותר זמן;
מס' קבוצות אלופות השונות בליגה האנגלית, החל משנת ההקמה של הליגה הספרדית – 17.
3. אם תגיד שאתה מתייחס רק לפריימיר ליג;
אז מס' האלופות הספרדיות השונות מאז הקמת הפריימיר-ליג – 5.
מס' האלופות האנגליות השונות מאז הקמת הפריימיר-ליג – 5.

מקור:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_English_football_champions
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Spanish_football_champions

הפרשי נקודות:
4. השווה בעצמך את טבלאות הליגות בכל הזמנים. ותראה לבד איך נראת דומיננטיות של קבוצות –
http://en.wikipedia.org/wiki/La_Liga
http://en.wikipedia.org/wiki/Premier_League_records_and_statistics

הסתכל על ההבדלים (בתוך הליגות, אין אפשרות להשוות בין שתיהן. לא מצאתי נתונים מסוכמים על לה-ליגה מאז עונת 92/93) בהפש הנק', ניצחונות וכו'…
5. אני חוזר ואומר – כאשר אתה מחליט לעשות השוואה פרטנית בין קבוצות, השווה אותו למקבילה שלה בליגה השניה באותה העונה. לכן, סיטי לא תתמודד מול ברצלונה אלא אתלטיקו; וברצלונה אל מול צ'לסי.
אני מסיק מהנתונים כי בממוצע השמנת הספרדית ניצחו משחק וחצי יותר בעונה (וזה מהצצה בטבלאות של השנתיים האחרונות).

6. עוד נתון טוב להשוואה לגבי תחרותיות הליגה, יהיה יחסי הימורים. אבל את זה כבר עייפתי מלבדוק.

(אם טעיתי איפשהו בנתונים, אנא תקן. אני עייף).

שוב – לטובת הדיון, לא מעניין אותי שברצלונה או ריאל טובות יותר מסיטי או צ'לסי. אני מחפש את הליגה התחרותית יותר. אנא הסתכל בהגדרה בתחילת התגובה.

אני לא חושב שאני "ממציא".

תוהה בדרכים 2 באוגוסט 2014

בוודאי שאתה ממציא. למשל התירוצים על חוסר ההצלחה האנגלית באירופה, הטענות על מאבקי האליפות הצמודים ששכיחים יותר באנגליה, או ההצגה של אברטון וטוטנהאם כקבוצות "חזקות באמת".

אתה גם לא מחפש תחרותיות מכוון שאם זה היה המצב, היית הולך על הליגה הרוסית, הארגנטינאית או הברזילאית- ליגות תחרותיות ופתוחות באמת.

אתה אוהד כדורגל אנגלי (לגיטימי לחלוטין) שמחפש זווית שמוציאה את הליגה שלו טוב יותר בהשוואה הזו. אם המצב היה הפוך- פחות מועמדות ריאליות באנגליה, אבל חזקות יותר, עם שליטה של הליגה במפעלים האירופאיים ומשיכה של הכוכבים הגדולים בעולם- זו הזווית שהיית מציג.
אף אחד לא התלונן על התחרותיות באנגליה כאשר יונייטד וארסנל היו מתחרות כמעט בלעדיות על האליפות.

וחשוב לציין שבהשוואת התחרותיות לא כתבתי על ההיסטוריה אלא מאז הקמת הפרמיירליג. כתבתי במפורש שלפני כן, הליגה האנגלית הייתה מופת לתחרותיות. מאז, היא אח הליגות הכי לא תחרותיות באירופה.

תוהה בדרכים 4 באוגוסט 2014

מה לא ברור?

אתה ממציא טענות שאין להן שום בסיס במציאות ומציג אותן עובדות. הפרמיירליג היא בלוף הכי גדול בהיסטוריה של הספורט העולמי. הטענות שלך ממחישות את זה.

ניינר 31 ביולי 2014

הזלזול הזה בספרס יחזור לנשוך אותך בתחת :)

גור אילני 31 ביולי 2014

סבבה, מגיע לי. הספרס יהיו קבוצה לא רעה בכלל, אבל לא יאיימו על האליפות.

קובי 31 ביולי 2014

מוריניו מבטיח ובדרך כלל מקיים,
אני מתקשה לראות את צ'לסי ללא התואר בסיום העונה,
בסך הכל התחזקו בצורה נבונה ובמחירים סבירים.

יותם 31 ביולי 2014

הכותרת- רפרנס לשיר של אש וקרח? או שסתם יצא לך?

גור אילני 31 ביולי 2014

בוא רק נגיד שואן חאל זה סטאניס ברת'יאון, ומוריניו הוא ג'ופרי. משם אפשר לקחת את זה הלאה.

עוד מתן אחד 31 ביולי 2014

לא יודע…
ג'ופרי מת וסטאניס שוקע בשלג…

ארסנל,ליברפול,מאן סיטי?
סטארק,טארגאריין,פייק?

נאות גנים=טוטנהאם?

אם ארסנל מביאה קשר אחורי אמיתי אז יש פה מעומדת בכירה ואם לא אז כניראה שזה שוב טופ-4

יותם 1 באוגוסט 2014

ליברפול יותר ג'ון שלג…

סחבק 2 באוגוסט 2014

R+L=J

תוהה בדרכים 31 ביולי 2014

– לארסנל יש "סגל כמעט ללא חולשות"?

בוא נראה. נכון להיום (כמובן שדברים יכולים להשתנות עד סיום חלון ההעברות), ביחס לטופ האירופאי: לארסנל יש שוער סביר. יש לה הגנה בינונית מינוס ברמה האינדבידואלית עם מאמן שלא מחפה על כך בעבודה טקטית. אין לה קישור אחורי ויש לה כנראה את החלוץ הגרוע ביותר בקבוצה ששואפת לטופ האירופאי.

במילים אחרות, רק ראמזי (במידה והוא ממשיך בכושר מהעונה שעברה), אוזיל, אלכסיס ואולי קאסורלה, הם שחקנים לגיטימיים לרמות הבאמת גבוהות. וגם הם לא שחקנים טופ 10 בכדורגל העולמי.

כמובן שכדורגל לא משוחק על הנייר ועם חיבור קבוצתי וטקטיקה ניתן לסגור פערי איכות, אבל אני בספק אם ונגר הוא מאמן שיכול לנצח על פני ליגה של 38 מחזורים, קבוצות עם סגלים עדיפים.

ארסנל תסיים 3-4 עם בערך 80 נקודות. כמו בכל עונה.

– עם הרכש הנוכחי שלהם, בלי סוארז ועם ליגת אלופות על הראש, ליברפול לא מועמדת לאליפות.

– גם ליונייטד אין על הנייר סגל לאליפות, אבל (כמו עם ליברפול בעונה שעברה) היכולת לשחק רק משחק אחד בשבוע תהווה עבורם יתרון עצום שעם פתיחה טובה יכול להכניס אותם למאבק.

לסיכום, תרשה לי להרגיע אותך, האלופה תבוא מבין צ'לסי או סיטי.

אביאל 31 ביולי 2014

תוהה – אל תשכח את ווילשר.

תוהה בדרכים 31 ביולי 2014

ווילשר לא התקדם בשנים האחרונות.

אני לא פוסל את האפשרות שכמו ראמזי הוא פתאום יעשה את הפריצה העונה, אבל חובת ההוכחה עליו- נכון להיום הוא לא שחקן שמתקרב למלא את הצפיות שהיו ממנו.

אלעד (אחר) 31 ביולי 2014

ווילשר באמת לא מימש את ההבטחה שהייתה לפני 4-5 שנים. שנת פציעה וחיפוש עצמי דיי מונעים את ההתקדמות שלו. הכל תלוי בתפקיד שונגר מייעד לו ובמסלול שיעבור עד שיגיע לשם (לפני שתי עונות רמזי שיחק לא מעט באגף, ונגר אמר לא פעם שזה חלק מהמסלול שהוא צריך לעבור).
השוער הסביר של ארסנל זכה יחד עם פטר צ'ך בכפפת הזהב בעונה שעברה. אפשר לייחס זאת לעובדה שהוא שוער פנומנלי שאין שני לו, או שיש לו הגנת ברזל, או שזה איפהשהו על הסקאלה בין לבין. מרטסאקר וקושיילני יצרו יחד הגנה מעולה, למרות שברמה האישית יש שחקנים טובים מהם.
הקשר ההגנתי שאולי יגיע ואולי לא – ונגר טוען כבר במשך שנים שהוא לא מחפש אחד כזה.

בתור אוהד ארסנל אני כנראה לא אובייקטיבי, אבל ארסנל נתנה בשנה שעברה עונה מעולה. בהתחשב בפציעות רציניות (וולקוט, ראמזי, אוזיל וז'ירו שנפצע/פצע נפשית) שהיו כולן באותה תקופה, לסיים 7 נקודות מתחת לאלופה זה לא רע. בהתחשב בזה שלארסנל היה את ניצול הנקודות הטוב ביותר מול קבוצות התחתית, ההבאה של אלכסיס אמורה עוד יותר לחזק את השליטה בתחום הזה. דווקא פה נמדדת יכולת של מאמן, להחזיק סגל מפוקס לאורך עונה שלמה, וונגר הוכיח את היכולת הזו בשנה שעברה, כששאר קבוצות הצמרת שמטו נקודות.
מול הקבוצות הגדולות… ספגנו שתי תבוסות, מול ליברפול ומול צ'לסי (את מנצ'סטר סיטי אני לא מחשיב – כמה קבוצות כבר כבשו שלישייה שם) שלא נכון לייחס אותן לפערי רמות. האם גרמניה עד כדי כך טובה מברזיל? לו טיאגו סילבה וניימר היו משחקים, היה נגמר 7-1? הפרש שערים לא מעיד על פערי יכולת כמו שהוא מעיד על חולשה מנטלית. לכל משחק גדול ארסנל מגיעה עם משקולות על הרגליים, נכנסת לפיגור של שני שערים תוך 10 דקות, נשברת, מאבדת את עצמה ומקווה שהמשחק יסתיים כבר. הבעייה במשחקים האלה היא מנטלית (ומאמנית, במצב כזה עדיף לפתוח את המשחק בהסתגרות, לראות שהשד לא נורא ורק אז להתחיל לשחק באמת).

קשה לי להעריך מי הקבוצה שתיקח אליפות, אבל עם החיזוק – ייתכן מאוד שזו תהיה ארסנל. אני אשאל זאת כך, תהיה מופתע אם ארסנל תזכה באליפות? תהיה מופתע אם ליברפול תזכה באליפות?

גור אילני 31 ביולי 2014

בהתחשב בנתונים כרגע, אני לא אהיה מופתע אם ארסנל תזכה. זה כן יהיה הישג מאד משמעותי אבל לא הפתעה ממש.

תוהה בדרכים 1 באוגוסט 2014

כאוהד ארסנל, אתה זוכר כמה פעמים לאורך הקדנציה של וונגר במועדון, ארסנל סיימה בטבלה מעל קבוצה מוכשרת יותר על הנייר?

לעניות דעתי, הפעם היחידה שיש קייס לטענה כזו היא עונת 2011/12, אז ארסנל חלשה יחסית סיימה בטבלה מעל טוטנהאם הצ'וקרית וצ'לסי שפתחה רע את העונה והתמקדה בסיום בליגת האלופות. בשאר העונות וונגר סיים בדיוק איפה שהכישרון של הקבוצה שלו היה אמור להעמיד אותה.

הכוח של וונגר הוא ביציבות. זה לא מעט (לסיים ברצף מאז 97 בטופ 4 זה חתיכת הישג), אבל אני לא מאמין שיש לו היכולת- מקצועית או מנטלית- לדחוף את הקבוצה שלו מעל מה שהיא שווה.

אלעד (אחר) 1 באוגוסט 2014

קשה לשפוט מתי קבוצה מוכשרת יותר על הנייר. לפני שתי עונות, מי חשב בתחילת העונה שראמזי יופיע (והוא אכן הופיע בחצי השני של העונה)?
אז אולי נכון היה יותר לשפוט בסוף העונה? לפני שתי עונות מנצ'סטר יונייטד לקחה אליפות, והיו כאלה שחשבו שלמרות החלפת המאמן הם עדיין מועמדים לאליפות. בעונה האחרונה הם התחזקו (!) מקצועית ועדיין סיימו במקום השביעי. דבר דומה ניתן להגיד גם לגבי טוטנהאם וליברפול – טוטנהאם של לפני שתי עונות הייתה מעולה, ורק ניצחון של ארסל במשחק הסיום הביא את המקום הרביעי (ולהם את החמישי). אם אני זוכר נכון, ליברפול לא התחזקה משמעותית בתחילת העונה שעברה. קבוצה שהייתה מסיימת קבוע מחוץ לחמישייה מצאה את נוסחת הקסם היישר אל המקום השני. אז הם טובים יותר על הנייר או טובים פחות?

לפני עידן הכסף הגדול ונגר היה בקטע של יציבות במקומות 1,2 :)
כשהעידן התחיל ההנהלה והוא הבינו שבשביל להישאר בטופ צריך איצטדיון חדש, גדול פי 1.5 מהקודם. נכון שזה הביא לכמה עונות של בינוניות (בעיניי להגיע לגמר ליגת האלופות זה הישג מרשים, ממש לא מראה על בינוניות. בגמר עצמו זה כבר משחק אחד. הכל יכול להיות) אבל היציבות שהוא נלחם עליה הייתה המפתח להחזרת החובות. אם נבחן את כל השחקנים שעזבו את ארסנל בתקופת החובות נוכל להרכיב קבוצה לחמישייה הראשונה בליגה האנגלית. גם היציבות בתקופה כזו היא לא מובנת מאליה!

עד עכשיו, בכל עונה ארסנל איבדה את שחקני המפתח לקראת חג המולד. לדעתי, טיפול בבעייה הזו (עיבוי הסגל? חיזוק הצוות הרפואי? רוטציה טובה יותר?) עשוי להיות השינוי שיביא סוף סוף אליפות.

תוהה בדרכים 1 באוגוסט 2014

הנקודה היא שהמשתנה בהישגים או בירידה שציינת היה בעמדת המאמן- המינוי של רודג'רס בליברפול והעזיבה של פרגוסון את יונייטד. המאמן של ארסנל הוא אותו מאמן, לטוב ולרע.

אלעד (אחר) 1 באוגוסט 2014

רודג'רס לא מונה עונה קודם לכן?
וגם שינויים בעמדות שונות בסגל המקצועי יכולים להשפיע. המינוי של סטיב בולד לעוזר מאמן ייצב את ההגנה.
השנה הובא רופא ספורט מגרמניה לעמוד בראש הצוות הרפואי. אם יצליחו להפחית את כמות הפציעות המשמעותיות (אני לא מדבר אפילו על אבו דיאבי, להשאיר אותו כשיר זה נס רפואי), זה שקול להחתמה יוקרתית אחת או שתיים.

בקיצור, נראה במאי. מקווה שלא אוכל את הכובע :)

שחר 31 ביולי 2014

יונייטד איבדה גם את ווידץ, יהיה לה מאבק קשה על המקום הרביעי

סימנטוב 1 באוגוסט 2014

אין לי כדור בדולח אבל מה שאני רואה מאז שהגיע ואן חאל אני מאוד אוהב, המרקם משתנה, עבודה רצינית נעשית.

Comments closed