ההפסד בלסטר

משחק אדיר ומתסכל בו זמנית.

לראות את לסטר העונה היה תענוג עד עכשיו, אבל לחזות בהם משחקים מול חבורת השחקנים שנקראת כרגע צ׳לסי היה קצת פחות.

אין לי הרבה דרכים להגדיר את לסטר חוץ מקסם, משהו שכורך בתוכו את כל הטוב האפשרי מכמה שחקנים שחלקם היו אלמונים עד לא מזמן, ומשאיר מעט מאד מקום לחסרונות לבוא לידי ביטוי. קספר שמייכל לדוגמה, היה הבטחה בגיל נוער, אבל כשהפך למקצוען היה נראה שלעולם לא יגיע לרמה שאי-פעם תתקרב לצל של אביו. היום הוא שיחק באומץ רב, עצר את קוסטה ב-1 על 1 ושלט ברחבה.

ראניירי נתן למוריניו מאסטרקלאס בכל הקשור להכנה למשחק: לסטר לא התאבדה על השער הראשון, רק חיכתה למעידה של קבוצה שמועדת העונה והרבה. על הדרך היא שיחקה מאד קשוח והראתה שהיא לא רכה כמו שחושבים. השער של ורדי היה נהדר, הגיע כמעט משום מקום, והוריד את הקבוצות במצב שהכניס את הלומי הקרב ממערב לונדון למצב סף הלם.

השער המפואר של מהרז כבר היה יותר מדי, הוא היה הטריגר עבור מוריניו ללכת על מהלך התאבדות של 3 מאחור ללא שחקני כנף. פאברגאס החליף את טרי, ואני חושב שזו היתה החלטה די מגעילה של ז׳וזה.

למה מגעילה? הרי היא הביאה למשחק מרתק עד לסיום. אבל אני חושב שכדורגל זה לא הימורים. אתה צריך לבנות את הקבוצה שלך כך שתנצח ב-90 דקות, ומוריניו כבר לא בטוח שהוא יודע לעשות את זה.

נכון, קיבלנו 70% שליטה בכדור והמון התקפות, אבל ה-sense of panic שנלווה לכל מהלך גרם לכל זה להיראות קצת נלעג. פדרו, מלבד הבישול, היה איום, זומה נאלץ להחזיר לשועק כדורים מחצי מגרש, מאטיץ׳ שרף שטחים ואנרגיה אבל עם מעט תוצרת.

ומי הביא את השער? כמובן לואיק רמי, השחקן הכי טוב שלנו במצבים כאלה, עד שנכנס הכדורים שהוגבהו הגיעו לרמירס ופאברגאס.

היה נראה שראניירי מאבד את המשחק, אבל הוא ערך עוד חילוף אחד של שח-מט, הוציא את מהרז המהפנט (לאזפי עדיין מסתובב הראש), עצר את המומנטום של צ׳לסי והביא לכך שב-10 הדקות האחרונות היו הרבה פחות התקפות וכך גם הרבה פחות מצבים מסוכנים.

2:1, מקום ראשון, רק שללסטר ולא לנו, ואנחנו נחפש נקודות במגרש אחר.

 

 

וזה נכתב לפני:

***

אז בואו נראה מה קרה עד כה העונה לקבוצות הכדורגל של כותבי דה-באזר בשלב הבתים:

ליברפול התמודדה יפה עם הליגה האירופית ועדיין לא החליטה לאן פניה בעונה הבאה ובכלל.

מנצ׳סטר יונייטד המתחדשת לא השתלבה עדיין באופן מלא במפעל הבכיר ונשרה לליגה האירופית.

מכבי תל-אביב לא כ״כ הצליחה בשלב הבתים.

הפועל תל-אביב נאבקת על חייה בליגה המקומית.

בית״ר נורדיה עדיין מחכה להזדמנות להגיח לזירה האירופית.

והפועל פתח-תקווה היא בליגה משל עצמה.

צ׳לסי לעומת זאת עברה די על הקשקש את שלב הבתים, אחרי הגרלה שנראתה קלה על הנייר אך התבררה כבית מוות בין 3 קבוצות לא רעות, אך בסופו של דבר קיבלה מהמשחק האחרון את זריקת העידוד המיוחלת להמשך הקמפיין. עם הגב לקיר ועם סכין בין השיניים, החוליות עבדו פתאום היטב יחד ונראו מהלכי כדורגל שאפילו הביאו לכדי שער שדה לא עצמי (!) ולא מול מכבי ת״א (!!!).

לשמחתנו הוגרלנו מול הקבוצה הקשה ביותר אולי בדרג 2, פאריס סן ז׳רמן, הידועה לנו היטב ממפגשי שתי העונות הקודמות. האווירה במחנה האוהדים לאחר ההגרלה היא שלילית למדי לפי התרשמותי עד כה, למרות שלדעתי התגברות על המכשול הזה היא חשובה ותהיה מעצימה.

זה לא הולך להיות פשוט, שכן פ.ס.ז׳ נראית העונה בערך פי 1.632 יותר טובה מבעונה הקודמת, שבמהלכה הכתה אותנו בנוק-אאוט בשני משחקים. התקווה היא שנלמד מהטעויות הדי ברורות של המפגש הקודם ונשחק יותר התקפי, כמובן במסגרת האפשר בקבוצה של מוריניו.

זה כמובן בהנחה שהמיוחד עדיין יהיה בתפקיד עד סוף פברואר. זה כרגע נראה כמו התסריט הצפוי יותר, אבל שרשרת תוצאות גרועות בליגה, שתתחבר עם שרשרת התוצאות הגרועות בליגה שאנחנו כבר חווינו בכל זאת עלולה לפגוע במעמדו.

ואין כמו המשחק הלילה כדי להמשיך את שרשרת התוצאות הגרועות: אנחנו מתמודדים מול קבוצה מאד מלוכדת, התקפית, מפרגנת, מאומנת היטב ונלהבת מעצמה. לכאורה מוריניו אמור לשים עין בדגש על הצמד מהרז-ורדי, אבל העונה ראינו שגם שחקני נון-ליג שעולים מולנו בדקה ה-80 (ע״ע מארי) יכולים להכריע את קבוצתנו השברירית.

סימן השאלה הוא בעיקר – האם מוריניו ממשיך לשחק ללא פאברגאס בהרכב, ובכך למעשה מודה בעובדה שהעניק לו אשראי מוגזם לאורך כל 2015 למעשה. הפיתוי הוא גדול, ובעקרון אין סיבה לרפרש את ההרכב אחרי שעברו כבר 6 ימים מפורטו, אבל צריך לזכור שפאברגאס בכושר עשוי להיות חשוב בדיוק מול פ.ס.ז׳ בעוד חודשיים – כשמאטיץ׳ יהיה חסר במשחק הראשון.

בנוסף, האם אוסקר ימשיך לקבל קרדיט? משום מה, גם במשחקים הטובים שלו, רבים מהאוהדים בכחול חושבים שהיה גרוע, וזה פועל יוצא של שני דברים: העובדה שהוא עושה הרבה עבודה ללא כדור (וצריך להיות מומחה כדורגל אמיתי כמוני עם תעודת בבון-כורסא-פרו כדי לראות את זה), והעובדה שיש לו גם לא מעט פעולות לא מוצלחות בכל משחק (דבר שבולט גם ללא-מומחים ללא תעודה או עם תעודת פרו שהנפיק אבי-נמני).

למרות הכל, אין כרגע כל סיבה לצפות שמוריניו ימנע מהצוות שניצח כ״כ יפה את פורטו מלנסות לעשות זאת שוב, אולי מלבד העובדה שהוא עקשן כמו פרד. עכשיו, כשהתברר שהוא אוהב לבלות את הרגעים שלפני המשחק מסוגר במשרדו ולצפות בסדרות טלויזיה על האייפד שלו, אני מקווה שלא יבחר לצפות בסדרות על זומבים או אפוקליפסות אחרות. משהו אפי, אם אפשר. The Leftovers, נניח.

***

ראלי ערד 11/12/15
Europe is your playground

68 Comments

יניב פרנקו 14 בדצמבר 2015

נו. זה מה שאני אומר כל הזמן. אנחנו בחברה טובה.

דונטה פישטה קונטרה ונטה 14 בדצמבר 2015

האם מטרת פתיחת הפוסט הזה היא ״להדליק״ את שאר קוראי האתר שהם לא אוהדים צ׳לסי, על מנת להרוויח פה כמה תגובות?

שי 14 בדצמבר 2015

להקריב נקודות ליגה כדי שפאבראגס ישתפר, *בשביל* ליגת האלופות, לא נראה לי הגיוני בכלל. חג המולד מגיע והגעתם לנקודת ההכרעה אם מתמודדים על מקום רביעי בשארית העונה או לא.
מוריניו עקשן, אבל לפחות השיטה והמערכים שלו פחות מקודשים משל ון-חאל, אם משהו עובד לו יש סיכוי שהוא יישאר איתו.

אמיתי 14 בדצמבר 2015

אם הייתי צריך להמר על אלופת הצמפיונס חוץ מבארסה ובאיירן הייתי
שם כסף על פסז. הם הגיעו לבשלות, משחקים בליגה קלה שלא תפריע להם
ויש להם סגל מדהים בכל סטנדרט. ייגמר משהו כמו 1:5 להם בשני המיפגשים.

אריאל גרייזס 14 בדצמבר 2015

ליגה קלה הוכחה כמכשול לבאיירן בשנתיים האחרונות. לא יודע כמה זה יתרון באמת.

אמיתי 14 בדצמבר 2015

יש משהו בזה באופן כללי אבל באיירן נפלה באלופות בגלל
סיבות אחרות. לדעתי עם העומס בעונת הכדורגל כשפחות
או יותר זכית מעשית באליפות בדצמבר זה מאד עוזר.
היה לי דיון דומה רק על טניס ובמהלך טורניר, כששחקן פורש,
ושם באמת אתה בא קר למשחק הבא לפעמים וזה משפיע.

אדם 15 בדצמבר 2015

באיירן נפלה בגלל פפ

no propaganda 15 בדצמבר 2015

בדיוק

אמיתי 15 בדצמבר 2015

פציעות משהו? שחיקה? באק 2 באק שאף פעם לא נעשה?

אריאל גרייזס 14 בדצמבר 2015

אני אוהב את אוסקר. הנה, אמרתי את זה.

גור אילני 14 בדצמבר 2015

הרבה אוהדים של קבוצות אחרות אוהבים את אוסקר. יש בו משהו לא מאיים

אריאל גרייזס 14 בדצמבר 2015

אני אוהד של נבחרת ברזיל, אז לפחות חלקית אני אוהד של קבוצה שלו. אבל אולי יש משהו במה שאתה אומר

אמיתי 14 בדצמבר 2015

מזכיר לי במראה וברכות את אנדר הררה.

אסף the kop 15 בדצמבר 2015

לפני שנתיים טענתי שקוטיניו הרבה יותר טוב ממנו.
צחקו עלי אז.

אודי 14 בדצמבר 2015

אל תשכח שמוריניו האשים את שחקניו אחרי ההדחה נגד פסז'. טען שהם לא היו ציניים מספיק או משהו כזה כמו השחקנים של האלופה הצרפתית.

ניינר / ווריור 14 בדצמבר 2015

פברגאס הוא אחד הבלופים הכי גדולים בעולם. כמה חבל שמוריניו הבין את זה

איאן ראש 14 בדצמבר 2015

פברגאס היה אדיר בארסנל. זה כאילו התקופה בבארסה עשתה לו רע.

איתן 14 בדצמבר 2015

התקופה אצל מוריניו עשתה לו רע.בארסנל בנו עליו כקשר אחורי בזמנו כמחליף לויירה,ואז הבינו איזה יכולות טכניות יש לו והשאר היסטוריה ,עדיין שחקן ברמה הגבוהה ביותר .חבל שהוא כרגע לא בכושר ומזניח בהגנה בתיקולים ושמירות ,ואם הוא אוברייטד אז ערן זהבי מבחינת אוברייטד צריך לעזוב את מקצוע הכדורגל..
במנצ'סטר היו בטוח מעדיפים את פאברגס בכושר מאשר , שוייני,פלאיני,קאריק,הררה או כל פקק אחר שהביאו לאיטום החור במרכז המגרש
עוד מעט גם יגידו על האזארד שהוא אוברייטד נו באמת איזה גניבת דעת…

איתן 14 בדצמבר 2015

איזה יופי 2 בראש לצ'לסי, מקווה שיעיפו את היהיר הממורמר מפורטוגל ,והבורדל הזה שבצ'לסי מתחילת העונה יפסק.

בסוף פברגאס נכנס במקום טרי, מוריניו עם 3 בלמים…מוריניו הולך על ALL IN

ניק 15 בדצמבר 2015

איתן,
תתפלא, אני כאוהד יונייטד לא הייתי לוקח את סס גם על חשבון ניק פאואל.. שחקן עלוב(מאז שעזב את ארסנל) וספורטאי מגעיל מיומו הראשון בקריירה.

wazza 15 בדצמבר 2015

מחזק, יש דברים שלא סולחים עליהם

no propaganda 15 בדצמבר 2015

פאברגס הוא סופר אוברייטד, גם הזאר הוא סופר אוברייטד.
לפאברגאס אין את האיכויות הגנתיות כדי לשחק מאחור, הוא תמיד חור שם. מבחינת ארגון משחק הוא סביר אבל ודאי לא מצוין. אין מה להשוות בינו לבין וראטי למשל או דוגמא יותר מתאימה הוא טיאגו אלקנטרה(גם חלש מאוד בהגנה אבל לפחות מצוין בלפתוח הגנות).
מבחינת כיבוש שערים פאברגאס מעל לרב הקשרים בתפקיד שלו אבל לא מספיק טוב כדי לשחק 10 אמיתי וגם לא בכוון של לאמפארד\ג'רארד מבחינת איום מבחוץ.

האזר מקבל יותר זמן כדור ממסי ובעיקר מבזבז אותו בדריבלים מיותרים, בגללו למשל צ'לסי פיספסה איזה 3-4 גולים מל מכבי בישראל.
הוא גם לא כובש מספיק בשביל התפקיד שלו(לא כולל פנדלים).

ניק 14 בדצמבר 2015

the leftovers אדירה! מאוד מזכירה לי את lost.. יש יוצר משותף ב2 הסדרות.. מקווה רק שהם ידעו לסגור את זה כמו שצריך ולא להשאיר הכל פתוח כמו באבודים

Fluttershy 14 בדצמבר 2015

איזה שחקן מהרז! וארדי אמנם חלוץ טוב, אבל בסוף הוא יחזור למימדים הטבעיים שלו, הוא פשוט בכושר מצויין (הרבה בגלל הבישולים של מהרז), אבל האלג'יראי פשוט ענק, סוג של מסוט אוזיל, רק עם חוש יותר גדול להבקעת שערים. והוא הגיע ללסטר לפני שנתיים בחצי מיליון ליש"ט בלבד! מטורף.

Matipool 15 בדצמבר 2015

באמת שחקן אדיר .

מאיר (חדש בשכונה) 15 בדצמבר 2015

יותר מכל דבר, התנועה שלו אצילית, יש בו משהו שונה. רק מה שמפחיד זה רגלי הגפרור שלו במשחק כזה אגרסיבי☺

אופיר 14 בדצמבר 2015

ניצחון לפייבוריטית, שום דבר מיוחד לכתוב עליו.

אביאל 15 בדצמבר 2015

אז לסטר לא באמת מרשימים, יותר מנצלים מצבים ועכשיו לצ׳לסי או יותר נכון למוריניו, אני חושב שדווקא היום למרות הפסד חוץ למוליכת הטבלה הוא צריך ללכת, בחצי הראשון אין שום יסודות לכדורגל לצ׳לסי העונה, אפילו למסור בנגיחה הוא לא מלמד את מאטיץ, זומה היסטרי לכל כדור, כל המשחק קורטואה מגביה כדורים לחינם ומוציא את כל הקבוצה מאיזון ומעל לכל דווקא שהוא ניסה לשחק התקפי צ׳לסי הגיעה ל3-4 שערים בטוחים שכרגיל העונה שוברת שיאי פאדיחה והחמצה. בקיצור היום כל התיאוריה של מוריניו שאם משחקים פתוח חוטפים הלכה לפח, אני לא מבין מה יש לו עוד להפסיד, שישחק עם שני חלוצים, יעבור ליהלום בקישור, יעלה מהנוער אבל שיפסיק לנסות לחזור לתבנית של שנה שעברה, 15 נקודות מ16 משחקים זה מעבר לחרפה ואני אחד מגדולי מעריצי מוריניו וזה באמת קשה לי לכתוב את זה, אבל פשוט דיי, שיצא מהשיטה כבר או שיל לבית.

אודי 15 בדצמבר 2015

הראיון של מוריניו אחרי המשחק: https://www.youtube.com/watch?v=kyLIMlCdW5A

פשוט גדול הראיון הזה, אחד הטובים שלו. מחמיא לעצמו, קוטל את השחקנים שלו ומתלונן על בזבוזי זמן של היריבה והכול בתוך דקה, וכבונוס רומז שהזארד לא באמת פצוע. שלא יפטרו אותו רק בשביל שימשיך עם הדברים ההזויים/נפלאים האלה

טיפה סרוחה 15 בדצמבר 2015

ראיתי את הקישור שצירפת:
כנראה שהשנאה שלך אליו מעוורת אותך לגמרי
ראיון כנה,הוא מחמיא ליריבה,בקושי מחמיא לעצמו אם בכלל,גם אם הוא חושב שהזארד בילף הוא מנסה להסתיר את זה
אה והראיון בן 6 דקות..

כחול 15 בדצמבר 2015

+1

כחול 15 בדצמבר 2015

כל כך הרבה אירוניה במשחק שהיה היום.
היפוך התפקידים בין צ׳לסי(הפייבוריטית לקחת את האליפות לפי סוכניות ההימורים), לבין לסטר(הפייבוריטית להאבק על הירידה) – מדהים. ממש החליפו מקומות, ועוד שתיהן משחקות בכחול עמוק. חוץ מזה כמובן גם הניצחון של ראניירי על מוריניו השחצן שלועג לו במשך שנים. אני חייב להודות שלמרות שאני בעד מוריניו, אני לא יכול שלא להנות מהניצחון של ראניירי, שחטף כ״כ הרבה ביקורת בשנים האחרונות(והמשפילות ביותר שמהן ממוריניו כמובן) על ז׳וזה המהולל אהוב התקשורת. גם העובדה ששחקנים לא מוכרים כמו וארדי, מחרז, קאנטה והוט׳, ששווים המשולב הוא כביכול פחות מחמישית משוויו של שחקן צ׳לסי אחד(ולא מהזוהרים שבחבורה) פשוט מדהים וקורע מצחוק בעיני. כל אחד מהארבעה האלה נכנס היום להרכב של צ׳לסי וכנראה גם נשאר שם עד סוף העונה.
לגבי מוריניו- כבר לא נשאר הרבה מה להגיד. הוא סולל לעצמו את הדרך החוצה עם הקיבעון הזה, ועד כה הוא לא נתן איזה שהיא אינדיקציה שזה הולך להשתנות. אני מעריך שאם באמצע ינואר המצב הזה ימשיך- הוא יעוף, ורק בשביל להמנע מירידה. זה פשוט- אם העניינים ימשיכו להראות ככה, לנסות לתקן אחרי ינואר יהיה כבר על גבול הטירוף. מאמן חדש בינואר גם יכול להביא רכש חדש ובכלל להכניס רוח חדשה לקבוצה ההזויה הזאת. ולכן למרות שהייתי רוצה שהוא ישאר, אם רצף התוצאות האיומות ימשיך, אני לא חושב שמגיע לו זמן אחרי ינואר- וגם אז -לא בגלל שהתוצאות גרועות יחסית לציפיות שלי מהמועדון, אלא בשביל להמנע מירידה. הייתי רוצה לחשוב שאין סיכוי שזה יקרה, אבל מהסתכלות על הטבלה חייבים להודות שזאת אפשרות…

יואב 15 בדצמבר 2015

מרגש!
איפה אלו שאהדו את צלסי עם קרי דיקסון, ובליגה השניה? מכיר כמה כאלה. מת עליהם.
מקסים(:

ניק 15 בדצמבר 2015

אל תתדאג.. אין רומנטיקות אחרי מרץ.. צלסי לא ירדו כמו שלסטר לא יקחו אליפות

אריק 15 בדצמבר 2015

התכוונת ללסטר. גם ליניקר בא משם לפני דיקסון כשהסקי התחיל היה נראה שיש שם פס ייצור של חלוצים אבל בערך שהסקי הפסיק לייצר גם לסטר הפסיקה

קפטן קוקי 15 בדצמבר 2015

ריו פרדיננד צייץ: "לאוהדי צ'לסי ששואלים מי זה המאמן הזה שמנצח אותנו עכשיו, אז זה מי שהיה המאמן של הקבוצה שלכם לפני שהתחלתם לאהוד אותה".
Brilliant!

matipool 15 בדצמבר 2015

+1 לריו .

אלי 15 בדצמבר 2015

הוא כתב את זה ביולי…

יג 15 בדצמבר 2015

תענוג. כאוהד לסטר כמובן..
המשחק הראשון שראיתי בלסטר היה נגד צלסי כשחוליט היה מאמן שחקן. 3:0 לנו ובעונה חלומית שבסופה הגענו לאירופה..אלה היו ימים (אבל לא דומים לרצף המדהים הנוכחי).
Come on Leicester!

רפאל 15 בדצמבר 2015

enjoy it while you can
ואני אומר זאת בפרגון מכל הלב ( נראה שכולם נהנים לפרגן האמת, מעדיפים שלסטר תיקח איכשהו מאשר שיריבה רגילה שלהם ).
שים לב רק שיכולים להיות הרבה עונות שידברו על לסטר או קבוצות נוספות, לאו דווקא מאזור המקום הראשון שבד"כ לא ניתן לכיבוש עם פערי התקציבים האסטרונומיים שכמובן רק גדלים.
מה שרואים השנה זה פעם בחמישים שנה. המצב לא ישתפר.
קבוצות צריכות להיות תלויות בעצמן גם ממרכז הטבלה ולהכריע את האליפות באמצעות סדרות פלייאוף של הטוב מ 3 או אפילו הטוב מחמש עם יתרונות משמעותיים לקבוצות שהיה להם עונה טובה יותר.
כל עוד לא חותרים לפתרון כזה- או לכל הפחות סוג של קיזוז ( ספורטיבי מאוד, בטח יחסית למה שקורה היום )
נצטרך להסתפק בפנטזיות כאלה פעם ביובל וזה לא משהו שצריך להיות מקובל על אף אחד.

no propaganda 15 בדצמבר 2015

למה אתה מתעקש על להרוס את הפורמט( אני בספק אם יש משהו גרוע מפליאוף עם סדרות) במקום לעלות את התחרותיות של הקבוצות?

רפאל 15 בדצמבר 2015

אפשרות להכרעה ישירה תחזק את הקבוצות ותשנה את המעמד, התדמית, השאיפות והיכולות שלהם לטווח קצר וארוך.
לא נורא שאנו לא מסכימים.

no propaganda 15 בדצמבר 2015

ברור שלא נורא, סה"כ דיון :)
אני פשוט חושב שניתן להשיג את הדברים האלה גם בלי לפגוע בפורמט.

רפאל 15 בדצמבר 2015

בבקשה, אשמח לשמוע.
כולנו נשמח

no propaganda 15 בדצמבר 2015

לדעתי צריך להגביל את כמות השחקנים הרשומים בקבוצה לעונה ל18. זה יכריח את הקבוצות הגדולות לשחרר שחקנים לקבוצות הבינוניות.

רפאל 15 בדצמבר 2015

מעניין.
רגע, כמה היום מותר? ( סליחה על חוסר ההתמצאות )
ומה ההגיון לכאורה להתיר יותר מהמספר הזה של 18?
מישהו בכלל מנסה להצדיק זאת עם טיעון או שזה אפילו לא ממש עלה לדיון וזה פשוט כך.

no propaganda 15 בדצמבר 2015

מותר לרשום 25 שחקנים לליגת האלופות. לדעתי בליגה האנגלית מותר לרשום 25 שחקנים כאשר 8 מתוכם חייבים להיות שחקני בית(שחקן ששיחק 3 שנים במועדון לפני גיל 21) בנוסף מותר להוסיף כמה שרוצים שחקנים מתחת לגיל 21( גם מעבר ל25 הרשומים). נראה לי שגם בלה ליגה יש הגבלה ל25. בסריה א יש הגבלה ל25 כשחייבים 4 שחקני בית ועוד 4 שחקנים שהם שחקני בית של קבוצה איטלקית כלשהי. בבונדסליגה לדעתי אין הגבלה אבל חייבים לפחות 8 שחקנים שהם שחקני בית של קבוצה גרמנית תחת חוזה.

אם נסתכל על הסגל של ריאל מדריד לדוגמא אז יש שם 23 שחקנים, אף אחד מהם לא מתחת לגיל 21. במילים אחרות שחקנים כמו צ'רישב, ארבלואה ואחרים היו יכולים לשחקן בקבוצות אחרות במקום להתייבש על הספסל של ריאל ולראות כמה דקות פעם ב.., זה נכון גם לגבי קבוצות אחרות.

מהלך כזה גם היה מקשה על רכישת כל מה שזז כי כדי לרכוש שחקן טוב צריך לשחרר שחקן.

רפאל 16 בדצמבר 2015

תודה שוב על ההסבר.
כל שינוי הגיוני וסביר שמביא לידי ביטוי קבוצות נוספות ומעודד מגוון תחרותי הוא רצוי מבחינתי.
כפי שהבאת את הרעיון הזה, ישנם עוד עשרות סעיפים נכונים שניתן לבצע- כמובן באמצעות פשרות ומו"מ
אם וכאשר. השאיפה היא להגיע לשם וזה כבר בעיה בפני עצמה.
מעבר לכך, אסביר רגע מהיכן באתי.
ברמה העקרונית, לי אישית יש בעיה עם הרעיון שמכריעים אליפות שלא בנוכחות המועמדת השנייה.
בעיניי, זהו דבר פסול מעיקרו. גם לא רואה טעם בליגה שכל הרעיון בה הוא לפסול מועמדים מידי שבוע ובכך לצמצם באופן דרסטי את מספר המשחקים המעניינים.
זה לא שהאליפות היא הדבר היחיד שקובע ומשחקים רק בשביל ניצחון וכו'.
פשוט לא ייתכן מצב בו כל המתח והעניין היחסיים הם מידי שנה על אותם קבוצות בעוד
המצב ההפוך קורה אצל השאר.
גם לא יכול להיות שמובטח לנו כצופים( בזכותנו הרי הכדורגלנים עושים את כל המיליונים האלה ) אנטי קליימקס כחלק מהשיטה. כולנו הרי מבינים שמצבים כאלה קורים, אבל למה במקום להתקין סעיפים שמחייבים את שימור המתח הספורטיבי ועלייתו בדרגות לקראת מחזורי הסיום, כופים עלינו למעשה הכרעה מול קבוצות לא קשורות.
נסתכל על לוח המשחקים של לסטר נניח.
מה 13.2 ( ארסנל חוץ ) ועד ה 30.4 ( יונייטד חוץ ) ישנם 9 משחקים בתווך. ניתן לומר כבר היום שאף לא אחד מהם מול מועמדת ריאלית לתואר. למעשה, מהמחזור ה 27 ואילך רק אותו משחק מול יונייטד צפוי איכשהו להיות מול מועמדת לאליפות ( בהנחה שיהיו במירוץ עדיין, בלי קשר למצב של לסטר ).
בקיצור- אין לי בעיה שאף אחד לא ישחק על כלום וניהנה מהספורט ( כפי שקורה בהימורים שזה ממש לא משנה לך אם היחסים טובים מבחינתך ).
אבל זה לא כך. כי יש קבוצות שמשחקות על מטרות חשובות בעיני הקהל הבינלאומי ויש כאלה ש'סתם' משחקות.
במי הילדים בישראל, ארה"ב, הודו וסין יבחרו לעקוב ולאהוד? – קבוצה שכל שנה יש לה מטרות, סיפור, ציפיות, אכזבות, הישגים, דיבורים, תשומת לב ותקווה לימים טובים יותר והמשכיות.
התיאורים האלה קיימים רק אצל מספר מצומצם של קבוצות והקורלציה בין הגדרות אלה לכסף גדול היא מוחלטת ( אולי לא כל שנה ספציפית, אולם לאורך זמן זה בדוק ).
או שיש לך כל הזמן על מה לשחק, או שאינך קיים.

זה מאוד נכון שבמידה והיה מצב של קרוב לשוויון בתנאי הפתיחה של הקבוצות, המוליכות היו משתנות ולא הייתה את מגמת ההמשכיות הנוראית הזו בה מתחילים את העונה ויודעים די בוודאות בין מי למי יהיה הסיפור ומי בטוח לא יהיה ( למעט אנומאליות בתפקיד סטיית התקן ).
שינוי קונספט באמצעות הפורמט הוא גם בצורה שבה מסתכלים על הטבלה, אבל הוא בעיקר באיך שאנו תופסים את הקבוצות במסגרת הליגה. כבר אין קבוצות קטנות לעומת אימפריות.
יש קבוצות טובות וטובות יותר.
וזה הבדל של שמיים וארץ. למציאות כזו של עניין ספורטיבי ותחרות אמיתית בין קבוצות שתלויות בעצמן אני שואף להגיע.
כשהאווירה והתפיסה של אנשים תהיה בכיוון שמגוון תחרותי מוביל לרמה ושגשוג, אז הקרקע תהיה נוחה בהרבה לשינויים הנוספים הנדרשים, רובם אני מפחד אפילו להעלות כי מראש אין סיכוי להגשימם באווירת השעבוד והציניות של היום.

no propaganda 16 בדצמבר 2015

אני מסכים עם המטרה שאתה מציב, אבל הפתרון שלך מלאכותי לדעתי.
לדעתי הדרך צריכה להיות בשיפור הקבוצות האחרות בליגה ולא להפיכת הליגה למיותרת(דוגמת נבא) כדי לראות פלייאוף. ודרך אגב למרות שהפלייאוף בנבא גורם ליותר עניין, הוא לא משפר את התחרותיות, אתה יכול לאמר מראש מי הן 2-3 המועמדות ונדיר שתטעה.

רפאל 16 בדצמבר 2015

הרעיון שלך היה טוב, מקווה שיבשילו התנאים לכך שהוא ודברים נוספים ייושמו.
העניין עם פלייאוף הוא להיות תלוי בעצמך ויש לזה ערך רב.
הרבה יותר בריא וכיף להיות אוהד ספורט כשגורלך תלוי בעצמך ומשחקים כמה שיותר
מול קבוצות עם מטרות זהות.
נראה איזו שיטה יארגנו לך ממנהלת הליגה, מקווה שיבחרו בתבונה. אבל לך תדע : )

Roy 15 בדצמבר 2015

נראה לכם שצריך לעשות רכש בינואר?
אם כן, מי אתם חושבים עשוי לעשות את ההבדל (וריאלית יש אפשרות שיגיע)?

אסף the kop 15 בדצמבר 2015

כל הכבוד ללסטר.
אבל זה רק מראה כמה הליגה מחורבנת השנה.

רפאל 15 בדצמבר 2015

אני חושב אם כבר שזה מעיד על ליגה חזקה ואיכותית לאורכה ולרוחבה.
אין משחקים קלים וזו לא קלישאה.
קבוצות כמו ווסט ברום, בורנמות', ווסטהאם, סאות'

רפאל 15 בדצמבר 2015

( סליחה, בטעות לחצתי שליחה ) הייתי באמצע ה point.
בקיצור, קשה מאוד ליצור מומנטום ארוך ורציף מול הקבוצות בליגה שיותר ויותר מהן מאמינות ביכולתן להשתלב במאבקים על הטופ 4 לאלופות ואם לא, אז הליגה האירופית.
ועוד- יש הרגשה שקיים שיפור רציני בדרג הביניים בליגה, אפילו טוטנהאם מתחילה לנצח משחקים גדולים ( גם אם היא ממשיכה לאבד נקודות כהרגלה ).
השוני הוא שבינתיים אחת מהמיליארדריות ( בבעלים ) לא הצליחה עדיין לכפות את עצמה על היתר ואלה חדשות מצוינות.
כמובן שחייבים להשמיד את השיטה הזו כבר ולדאוג לכך שתחרות חזקה ומעניינת מתחילתה ועד סופה תהיה עניין שבשיגרה ולא במקריות.
וחשוב לא פחות- שהתחרות תשפר את המגוון וההזדמנויות לעוד קבוצות ולא כמו היום שסיפורי סינדרלה למעשה ממשיכות לחזק את האימפריות עוד יותר במידה ולסטר אכן תעשה את הלא יאומן.

אסף the kop 15 בדצמבר 2015

שלא תבין אותי לא נכון.
אני בעד תחרות.
יחד עם זאת אני רוצה תחרות של כדורגל ברמה גבוהה ולדעתי הרמה בליגה האנגלית הולכת ופוחתת.

רפאל 15 בדצמבר 2015

שביעות הרצון מהרמה היא עניין אישי, אז לא משנה מה אומר- חשוב מה אתה מרגיש.
אציין רק שנראה לי כי קבוצות הדרג הבינוני/תחתון באנגליה הרבה פעמים מתחרות ברצינות עם קבוצות העילית של איטליה וגרמניה על שירותיהן של שמות חמים בשוק.
אז נדמה לי שהליגה כמסגרת מתחזקת, אם כי זה לא מונע ממועדון כמו סיטי לצאת למסע של 80 אחוזי הצלחה עד סוף העונה.

אסף the kop 15 בדצמבר 2015

במבחן התוצאה הקבוצות האנגליות דלות השגים אירופאיים ב-20 השנים האחרונות. בטח ביחס לסכומים האדירים שמסתובבים בליגה הזאת.

פאקו 15 בדצמבר 2015

אהבתי את התגובה של ראניירי על זה שעוד חמש נקודות הם מבטיחים הישארות.

שמול 15 בדצמבר 2015

רק לי זה חורה שאין טור על ארסנל?!

פאקו 15 בדצמבר 2015

געגועים ללוינטל

אמיתי 15 בדצמבר 2015

מוזר להגיד את זה לפני הכריסמס אבל אני חושב שהם פייבוריטים כרגע…

איאן ראש 16 בדצמבר 2015

עכשיו זה בסדר. זה ישמע מוזר אחרי הכריסטמס…

holden 15 בדצמבר 2015

קלאודיו ראניירי וקבוצתו לסטר עושים רק טוב לכל אוהד כדורגל באשר הוא.
לסטר שמאומנת על ידי המאמן האיטלקי מזכירה לי קבוצה אחרת מליגה אחרת ומתקופה אחרת שגם היתה סינדרלה שהתחילה משום מקום:
לסטר של היום זה פארמה של שנות ה-90

ניק 15 בדצמבר 2015

לא יודע.. בקבוצה ההיא כל שחקן סיים ככוכב את הקריירה (חלק עוד משחקים). לא רואה יותר מדי שחקנים בלסטר הופכים לכאלה

holden 15 בדצמבר 2015

את פארמה הדריך שכוכבה דרך נביו סקאלה האגדי,
פארמה היתה כמו כוכב שביט ננסי שהבהיקה באור היקרות של הכדורגל האירופאי ולצערי התמוססה לתוך הליגה הרביעית באיטליה, מאחל ללסטר שגורלה לא יהיה דומה .

matipool 15 בדצמבר 2015

מסכים עם הולדן .
לסטר נותנת אופטימיות ותקווה לקבוצות הקטנות והפחות עשירות שאפשר מדי פעם לעשות משהו נגד הגדולות וכל אוהד כדורגל צריך להעריך את זה .
מחרז ווארדי זה סיפור מהאגדות .

Comments closed