התקפת המשולש

קלנסוואה מחזירה לכדורסל הישראלי את המגזר, מגדל העמק עדיין תלויה בעצמה כדי לעלות ללאומית, והכדורסל הישראלי חי וקיים, בליגה הארצית.

20130402_211223[1]

בינואר, כשיצחק פרי חיפש סיבה לפטר את אפי בירנבוים, התחיל אפקט פרפר שנגמר בג'וב הבוגרים הראשון שלי. בירנבוים קילל את פרי, פוטר, ובמקומו מונה רוני בוסאני.

בוסאני בחר כעוזר מאמן את הוד בן הרצל, ששימש כמאמן הבוגרים של הפועל לב השרון מהליגה הארצית. לב השרון שיחררו את בן הרצל לראשל"צ והציעו לי את הג'וב. איזה כיף זה דומינו.

הבטחנו את הישארותנו בליגה לפני שבוע. אבל במקום אחר באותה ליגה, יש שלוש קבוצות שנאבקות לעלות ללאומית. ביום שלישי האחרון נערך המשחק בין קלנסוואה למגדל העמק.

1. זה רק אור הירח
לרגע היה ניתן לחשוב שמדובר בקבלת פנים אינטימית. משחקי תאורה מעומעמים על מנת ליצור מיסתוריות, ותכף תושמע מוסיקת עולם בשמנים ארומטיים.

אבל לאורח הנכנס בשערי קלנסוואה, יישוב שהוא צלע מהמשולש עוד כשאהרן אספיס ובני גורן היו באש"שים, תאורת הרחוב המינימלית ברחובות נראית כמתכתבת עם ניווטים של חיילי חי"ר ומאלצת את המבקר להשתמש בירח, נצנוץ הכוכבים, קצת אינטואיציה והרבה הכוונה של המקומיים על מנת לנווט בסימטאותיה.

גם עם תאורה מינימלית ניתן לראות את הפסולת וההזנחה מכל עבר, ביצה או תרנגולת במנטרת השלטון המרכזי המזניח את אלה שלא משלמים מיסים ובונים בנייה בלתי חוקית. והנה, בזכות הפיס וכמה הכוונות מקומיות, אולם הכדורסל המקומי. וולקאם טו קלנסוואה בסקטבול קלאב.

2. האח הגדול
הקבוצה המקומית משחקת בליגה הארצית, השלישית, מחוז צפון. עלתה בעונה שעברה לליגה א' וקיבלה הזמנה לליגה הארצית לאחר פירוקה של הפועל טבריה.

ביום שלישי האחרון הגיעה לקלנסוואה המוליכה ממגדל העמק. לקלנסוואה 3 הפסדים, למגדל העמק 2. בסיבוב הקודם מגדל העמק ניצחה בעשר נקודות הפרש לכן המטרה המקומית היא לנצח ב11. פחות מכך, והיא תצטרך לחכות למעידה של מגדל העמק בשלושת המחזורים שנותרו. למגדל העמק משחק בית בשבוע הבא מול קרית מוצקין, גם היא עם שלושה הפסדים, שניים מהם לקלנסוואה. לכן בערב יום שלישי האחרון, גורלה של קלנסוואה עדיין בידיה.

אם מגיעים מוקדם מספיק, אפשר להיות חלק פעיל בתדרוך המאמנים בחדרי ההלבשה. בטרנד הלקוח מבית האח הגדול, חדרי ההלבשה שקופים, ופונים לרחבת הכניסה. ניתן להוציא לשון לשחקנים, לעשות פרצופים או לחשוף אברי גוף המעוררים גיחוך. אינטימי זה לא.

איגוד הכדורסל שם לעצמו מטרה לקדם את הכדורסל במגזר הערבי לאחר שנים של הזנחה. כן, עוד הזנחה. בקלנסוואה שחקני הבית לא משותפים מלבד בגארבג' טיים ואין דמות מקומית שניתן להזדהות איתה. אבל יש את מושון.

המלך של קלנסוואה הוא מושון יעקוסי. גדל ברעננה, שיחק בלאומית, הלך למכללה (פורדהאם הניו יורקית בדיוויז'ן 1) וחזר לליגת העל. אם תגידו לו "מושון, שוב לא סידרת שן חדש?", תצטרכו לסדר לעצמכם פלטת שיניים שלמה. אם לחיילים קרביים יש על קת הרובה איקס על כל מחבל שהם הורידו, ליעקוסי יש זיף שיער על הפרצוף על כל דיסק שהוא גרם לפריצתו מבין שתי חוליות גב של השחקנים שהוא שמר עליהם. פרצופו, מיותר לומר, תמידית עם זקן של יומיים.

לצידו של יעקוסי, הנסיך של קלנסוואה והשחקן הכי יפה בליגה, אור איתן. אם אתם זוכרים את איתן כקלעי קטלני מליגת העל, "ספוט אפ שוטר" שמחכה שהרכז הזר שהוא משחק לידו יעשה טובה ויוציא לו איזה כדור, אז איתן בגרסת הליגה הארצית הוא ארבע ששולט ברחבה, על כתפיו נתלים, מציקים וחסרי אונים שחקנים שמורידים מעורו את קרם הלחות, והוא סוחב את קלנסוואה לעונת שיא.

זה לא יהיה נכון לחבר את המשבר הנוכחי בכדורסל הישראלי להימצאותם של יעקוסי ואיתן בליגה השלישית. תמיד היו שחקני ליגת על שנפצעו, נמאס להם, או בחרו כיוון קריירה אחר ובחרו לשחק בליגות האלה. זה נראה שיעקוסי ואיתן יכולים בוודאות לשחק בליגה הלאומית ואולי אף יותר מכך. הליגה הארצית מלאה בשחקנים כאלה. הליגה הלאומית מלאה בשחקנים ראויים לליגת העל בסיטואציה בה יקבלו הזדמנות הולמת ויהיה מי שיאמין בהם. המטוסים שנוחתים בנתב"ג עם עוד זרים דוחסים כלפיי מטה את התוצרת המקומית. ועכשיו חידון.

3. חידון

יש לכם חמש שניות להגיד מי הזר החמישי של גלבוע/גליל. 5, 4, 3, 2, 1. זמנכם תם. ושל אליצור אשקלון. ושל הרצליה. קחו עשר שניות. חצי דקה. דקה. לכו לגוגל. זה לא משנה. שלושה זרים – זו הכמות הראויה על מנת ליצור שילוב של איכות עם זהות מקומית.

נדמה שכולנו יוצאים עם תחושת אכזבה מתוצאות ההסכם בין השחקנים למנהלת. מדובר בכלל בפסק זמן, זה ברור. הויכוח הזה לא תם. החוק הרוסי פסול כי הוא איבר שגוף ניהול המשחק דוחה שוב ושוב. השחקן הישראלי חייב להמשיך ולהיות חסר פחד. יותר מדיי שנים עסקנים עשו כאן ככל העולה על רוחם. הזמנים הללו נגמרו. מאמנים שהיו שחקנים גדולים בעברם החליפו דיסקט ומכרו את אחיהם לשעבר תמורת חיבוק של היו"ר שלהם. שחקני מכבי ת"א החרישו את הוופלים בחושך. העיקר שלעוד בוגרי קולג' אמריקאיים נפתחו עוד אופציות העסקה.

הפתרון – שלושה זרים. התשובה כל כך ברורה ונמצאת על הרצפה. רק להתכופף. עוד זר, פחות זר, בואו נחזור למגזר.

4. ילד, איפה אמא שלך?
בקלנסוואה הקהל יושב על המגרש, רק חבל מפריד בינו לבין השורה הראשונה. אנשים עם חולצות עליהן כתוב "סדרן" מובילים את הקהל עם מחיאות כפיים וקריאות דרבון. האולם כמעט מלא, משהו כמו 500 צופים רעשניים. יצרני הסיגריות יכולים לישון בשקט כל עוד זה תלוי במגזר. במחצית הרחבה מחוץ למגרש מרגישה כמו התאים הסגורים בנמלי התעופה בהם אנשים מצטרפים למאמץ קבוצתי לחטוף יחד סרטן ריאות.

המקומיים בפלוס 10 במחצית. ההפרש נסגר, עכשיו תיקו. בינתיים הסל בה צריכה קלנסוואה לתקוף במחצית השנייה הורד לגובה של קט סל כדי שהילדים ישחקו קצת במחצית. ניסיונות להעלות את הסל כושלים שוב ושוב. הרבה ידיים אוחזות במוט, לרגע זה נראה כמו תמונת הניצחון באיווג'ימה. העסק תקוע עד שמושון מגיע וסוגר להם גם את הפינה הזו.

לא מעט ילדים בגיל 5 או פחות משחקים לאורך כל המשחק תופסת מדרגות באולם. השעה כמעט עשר בלילה. אבא שלהם עסוק בעידוד. איפה אמא שלהם? היא לא במגרש, נשים לא נראות כאן, מלבד חברות ובנות משפחה של השחקנים היהודים. לעלות ליגה זה עניין של גברים.

במחצית השנייה זיו בן צבי ממגדל העמק שורף את המגרש. גדל בגלבוע/גליל, אם חיים אוחיון זוכר אותו. מגדל העמק יורדת בפלוס אחד בסוף הרבע השלישי. ביציע מדליקים עוד סיגריה.

5.אגרופים
חגי בהרב, "חאג'י" בפי המקומיים, מעלה את קלנסוואה ליתרון שלוש, חצי דקה לסוף. הסיפור גמור. רועי פרל, מאמנה של מגדל העמק, לא מעוניין בהארכה, שם יכולים להתפתח תסריטים לא רצויים. הפסד בפחות מעשר מספק מבחינתו. בשבוע הבא יש לו את מוצקין ואם הוא עובר אותם הוא כבר ידלג בשני המשחקים האחרונים ויגזור רשתות.

קלנסוואה מנצחת 79 – 74. ארז רייכרט, מאמנה של קלנסוואה, מניף שני אגרופים וחוגג. מעטים המאמנים ברי המזל שיוצא להם לאמן בסיטואציות שמחות וקהילתיות כמו שלו. רועי פרל מניף שני אגרופים וחוגג. הקהל של מגדל העמק יצטרך צו 8 בשבוע הבא.

בינתיים הקהל המקומי זולג למגרש. הסדרנים מסמנים בתנועות ידיים לנותרים ביציע לרדת. אף אחד לא מעז להעלות את מושון על הכתפיים, בכל זאת, הבריאות. אור איתן מסדר את השיער.

המגזר חוזר. אם לא השנה, עם חיזוק בעמדת הרכז, יעלו אולי בשנה הבאה. אולי עד אז גם ישפרו להם את תאורת הרחוב. ואולי לא.

לקראת הדרבי (התולעת)
בעקבות השיא של מקאו (לקראת המרתונים של האביב)

91 Comments

אלון רייכמן 5 באפריל 2013

דורון, כתוב נהדר כרגיל. אבל שאלה אחת בנוגע להצעת השלושה זרים – מה יעשו קבוצות דוגמת מכבי ת״א ואחרות המתעתדות לשחק במפעלים האירופים? הרי הפתרון של לרשום זר או שניים נוספים שישבו בצד בליגה בעייתי מכמה סיבות ועם שלושה זרים בלבד, איכותיים ככל שיהיו, קשה להגיע רחוק מדי במסגרת האירופית (אלא אם יש לך קאדר עילאי של ישראלים, מה שאפילו למכבי אין בשנים האחרונות).

דורון קרמר 5 באפריל 2013

תודה אלון. זה בדיוק העניין, למה כל הליגה הישראלית בכדורסל צריכה להיות משועבדת לצרכים האירופאיים של מכבי ת"א?

ג'וני 5 באפריל 2013

דורון,
מה קשור צרכים אירופאים של מכבי ת"א ?
הפועל י"ם לא משחקת באירופה? קבוצות אחרות לא משתתפות באירופה ? ואנחנו עוד רוצים קבוצה ישראלית נוספת ביורוליג.
בליגה הבלגית יש זרים ללא הגבלה למרות שהאלופה הבלגית לא מועמדת לזכות אפילו ביורוקאפ ולא ביורו צ'אלנג' .
הליגה הישראלית מתיימרת להיות אחת הטובות באירופה ולכן היא מחוזקת בזרים.

סוס זקן 5 באפריל 2013

גם בגברים וגם בנשים!

אנונימוס 5 באפריל 2013

שיעשו מה שעשו ב77…כבר שנות השבעים מכבי החתימה זר ששיחק רק באירופה. גם בעשור האחרון אם זכור לי נוצרו כמה מצבים כאלו. הסתדרו לא רע דווקא, והיו מסתדרים גם עכשיו.
וגם מה שקרמר אמר כמובן.
לא ברור מתי ההשתתפות בגביע אירופה של קבוצה אחת הפכה ליותר חשובה מצרכי הליגה כולה. אבל המצב הזה צריך להיפסק.

ירושלמי 5 באפריל 2013

דווקא לא הסתדר.
אתה לא יכול לשחק פעם בשבוע עם סט הרכבים X ופעם אחרת עם סט הרכבים Y, זה פשוט לא עובד.
זכור לי מקרה חוסיין בשוק שנראה כמו הצל של עצמו ברוב המשחקים.

אנונימוס 5 באפריל 2013

אז פעם אחת לא הולך, אז זהו סימן שאף פעם לא הולך? כמו כל דבר בחיים, לפעמים שחקן מסתדר לפעמים לא.
בשנות השבעים הביאו את רוני דאנלופ, ביל פלס ומרווין סטיבנס. להם דווקא הלך טוב.
לא סוף העולם בקיצור. ידעו להסתדר בעבר, ידעו להסתדר בעתיד.

ג'וני 5 באפריל 2013

אחלה כתבה
סוף סוף כתב שמבין בכדורסל ישראלי מעבר למכבי ת"א

בליגה שיש בה הרבה החלפות של זרים ברור שלא תמיד יזכרו את השמות של כולם אבל עדיין הזרים בכדורסל שלנו הם הרבה הרבה יותר מפורסמים ומצליחים מאשר הזרים בכל ענפי הכדור בארץ .

בקשר לכדורסל הערבי זה משהו שלא יכול להצליח מפני שכדורסל זה ענף של אינטלגנטים עם מנטליות גבוהה מאוד וזה משהו שלא קיים בכלל אצל בני המיעוטים שהם חלשים איטיים נמוכים עם קבלת החלטת לקוייה בחסר ולכן הם לא טובים בטופ של הכדורסל ואפילו אחד מהם לא פרץ החוצה .
שימו לב שבטופ של הכדורסל שלנו אין בכלל בני מיעוטים., לא ערבים ולט אתיופים או אפילו רוסים בליגת העל ולא בנבחרת ובכל זאת הכדורסל הוא ענף הספורט הכי גדול ומצליח שלנו וזה רק מראה הפוטנציאל הענק שיש לענף הזה .
אז מי אמר שאין ישראלים?

בכדורגל הישראלי לעומת זאת יש המון בני מיעוטים שזה כולל ערבים אתיופים וכ'ו שמשחקים בליגת העל וחלקם שיחקו ומשחקים בנבחרת כי כדורגל זה משחק פשוט שלא דורש הרבה שכל וכישרון ולכן הרבה בני מיעוטים למרות שהם שחקנים בינוניים ומטה מוצאים בכל זאת את מקומן בטופ של הכדורגל הישראלי.
בכדורסל דורשים רמה גבוהה ולא מתפרשים על איכות ולכן זה הענף הספורט היחיד במדינה שמספק את הסחורה כי יש בו מטרות להיות בטופ של אירופה מה שלצערי אין בשום ענף כדור אחר ואת התוצאות רואים בשטח .

דורון קרמר 5 באפריל 2013

ג'וני – אני מבין שאתה מכיר את כל "בני המיעוטים והאתיופים" במדינה. אז לידיעתך הייתה קבוצה בנצרת בליגה השנייה הרבה שנים שכללה שחקנים מובילים מהמגזר. נבחרת לבנון נחשבת איכותית. אבל למה להרוס לך תיאוריות גזעניות.

דיזידין 5 באפריל 2013

בזכות הגזען המגעיל הבנתי סוף סוף למה הכדורסלנים היהודים טובים יותר מהכדורסלנים האמריקאים השחורים. זה המוח היהודי!

ג'וני 5 באפריל 2013

אין שום קשר לגזענות
במציאות מעולם לא התגלה שום שחקן גדול מבני המיעוטים
אם יש תן לי שם של שחקן אחד ששיחק גם בנבחרת?
אין להם מקום אפילו בליגה הלאומית כי הם פשוט לא מספיק טובים.

דיזידין 5 באפריל 2013

לא יכול להיות שאתה רציני.

כתבת ש"כדורסל זה ענף של אינטלגנטים עם מנטליות גבוהה מאוד וזה משהו שלא קיים בכלל אצל בני המיעוטים". מה זה אם לא גזענות?

זו אכן עובדה שאף ערבי לא שיחק בנבחרת, אבל ההסבר שנתת לעובדה הזו הוא גם מצוץ מהאצבע וגם גזעני.
בנבחרת אוקראינה לא שיחק מעולם יהודי. זה אומר שהאוקראינים הלא יהודים חכמים יותר מהאוקראינים היהודים?

ג'וני 5 באפריל 2013

יש הבדל גדול בן גזענות למציאות
אני הבאתי את המציאות.
די כבר לנופף במונח ה"גזענות" על ימין ועל שמאל בכל הקשר שלא קשור. גזע וגזענות הם מונחים גדולים מאוד ואין צורך להיכנס לפרטיהם על מנת לבאר מה משמעויותיהם העמוקות באמת. אצלנו, כמו בכל חברה ששוררות בה מוסכמות לטנטיות ביחס לשונותו של האחר מאיתנו וכו' אין יומרות של השמדת "הגזע" הנחות וכיוצא בזה. אז ח'לאס !! די כבר עם זיבולי השכל האלה.

המלוח 5 באפריל 2013

דוקטור, אתה ממש כתבת שערבים הם לא אינטיליגנטים, חלשים ובעלי קבלת החלטות לקויה.
אם זו המציאות לדעתך אז לא רק שאתה גזען חשוך, אתה גזען חשוך שהראש שלו עמוק בתחת של עצמו.

ירושלמי 5 באפריל 2013

וואי תן לי גם ממה שתה לוקח!

קח לדוגמא את הטורקים, העובדה שגיאוגרפית הם ממוקמים ליד אירופה ומרגישים שותפים לתרבות האירופית ולוקחים חלק במפעלים, שולחים לא מעט שחקנים לNBA וקוצרים הצלחות בנבחרת, מה כל זה מראה לך?
הכל עניין של חינוך ותרבות. אם הם היו יושבים בין איראן לאפגניסטן (לא יודע אם זה מתאפשר גיאוגרפית) סביר להניח שהם היו פחות מצליחים בענף כי רק כדורגל היה להם בראש, והם היו שולחים פחות ילדים לשחק כדורסל ולא היו משקיעים כמעט כספים ומשאבים בענף לעומת עכשיו.

כנ"ל בני המיעוטים בארץ, אתה לא רואה אותם שם כי בכפר ערבי X כשילדים מתבטלים ברחוב (או אפילו אם זה בצורה מסודרת של חוג או אגודה) מה שמעניין אותם זה כדורגל, זאת הסיבה שיש 2-3 שחקנים ערבים בנבחרת והמון קבוצות ושחקנים בליגות נמוכות. לא מעניין אותם כדורסל. ברגע שיתחיל לעניין אתה תתחיל לראות תוך מספר שנים איך שהם ממלאים גם את האולמות בליגות הגבוהות ומגיעים לנבחרת.

חוץ מזה שעודד קטע עיראקי.

MOBY 6 באפריל 2013

למה להאכיל את התולעת?

המלוח 5 באפריל 2013

גזען מגעיל.

אנונימוס 5 באפריל 2013

איכס

בוב השקט 5 באפריל 2013

אתה איש קטן, עצוב וטיפש

אריאל גרייזס 5 באפריל 2013

אידיוט

איציק 5 באפריל 2013

ג'וני יקירי,
בהמשך הרחוב שלי יש מוסד שבו יש הרבה נפוליונים, אינשטיינים, סוקראטסים. לפי התגובה שלך (וכמה אחרות שקראתי לצערי), אתה בודאי אחד הסוקראטסים. חסוך שלא יחסר…
אני עוד נותן לך הנחה בטענת אי-שפיות, אז זה נסלח. גזען, פאשיסט (כמו המאמן האיטלקי) זה הרבה יותר חמור.

אבנר 7 באפריל 2013

אם כבר, זה מעיד על זה שהתשתיות של הכדורסל בארץ לא מספיק רחבות ושהענף מתקשה בלהגיע למגזרים מסוימים, חלשים יותר מאלו שכן משחקים כדורסל (מעמד הביניים במרכז, קיבוצניקים, כיפות סרוגות).

אבל אתה ג'וני, סתם גזען.

מיכאל 5 באוקטובר 2014

להנחתי ג׳וני הוא לא גזען כמו שהוא פשוט אדם לא חכם במיוחד. אני מודה שהדבר יכול לבוא לידי ביטוי באופן גזעני. בעצם, לפעמים זה פשוט הולך ביחד

גיא זהר 5 באפריל 2013

הרגת אותי עם הציטוט מ"חגיגה בסנוקר". מסכים, שלושה זרים ולכל היותר עשר קבוצות (אולי אפילו שמונה) ומקסימום זר אחד בליגה הלאומית המאוד בעייתית (על הגנה לא שמעו שם). וכן לא מכיר את כל הסכמי השת"פ עם ארה"ב, עניין המיסוי מקומם עד לרמת האבסורד שכשפארמר שיחק במכבי הם רשמו אותו כזר להתחמק מהעניין.
הערה אחרונה: צריך לגרום לרמת איזונים שלא יווצר המצב של שנות ה-80 ששחקנים כמו פליישר ושטיינהאור שדדו את קבוצותיהם. לא צריך לעורר אנטגוניזם בשם קידום השחקן הישראלי.

dtnsgl 6 באפריל 2013

פארמר לא ישראלי ולא התכוון להתאזרח כשחתם במכבי

המלוח 5 באפריל 2013

דורון, תודה על טור נהדר.
אני מת על סיפורים של הליגות הנמוכות.
שאלה אישית, אם אפשר- האם שיחקתם כבר נגד עמק יזרעאל? אם כן, מה דעתך עליהם?

דורון קרמר 5 באפריל 2013

עמק יזרעאל ירדו בשנה שעברה לליגה א'.

המלוח 5 באפריל 2013

וואלה. התרחקתי…
תודה על העדכון!
לפחות מקום ראשון במחוז צפון 3 מחזורים לסיום…

Yavor 5 באפריל 2013

משחקים שם כמה יוצאי עמק יזרעאל כמו יואב דביר

המלוח 5 באפריל 2013

כן, את זה אני יודע. נקווה שיצליחו לחזור לארצית!
אולי כדאי לנסות לגייס את עדי גורדון וברק פלג (שניהם תושבי העמק) :) .

Shay 6 באפריל 2013

ברק פלג משחק

אריאל גרייזס 5 באפריל 2013

משובח כתמיד. שאלה – השחקנים בליגה הארצית הם מקצוענים לגמרי או שגם יש להם עבודה חוץ מזה?

המלוח 5 באפריל 2013

שחקני הליגה הארצית שאני מכיר עובדים או סטודנטים. או גם וגם.

דורון קרמר 5 באפריל 2013

תודה. חיילים, סטודנטים ועבודות נוספות. חצי מקצוענות.

ש. בן ד. 5 באפריל 2013

אחת הסיבות העיקריות שאתה יכול למצוא שחקנים כמו אור איתן ומושון יעקוסי בליגות האלה היא העובדה שלא מדובר בליגה מקצוענית והם יכולים לנהל קריירה נוספת.
אני מכיר שחקן שהיה בנבחרות הצעירות של ישראל שעבר לשחק בארצית בגלל שלא הצליח להשתלב בליגת העל והמשכורת שהציעו לו בלואימית היתה דומה למה שהוצע בארצית רק עם יותר אימונים…

רועי 5 באפריל 2013

חידון מהיר,
מישהו יכול למנות את הישראלים של גליל, של אשקלון, של הרצליה ?
5, 4, 3, 2, 1 הזמן עבר.
ועבר גם הזמן של הדמגוגיה הזו שלך בשקל.

red sox 5 באפריל 2013

אני יכול, ובקלות.
לעומת זאת אני עדיין שובר את הראש מי הזרים שמשחקים שם. כל שם שקופץ לי אני נזכר שבעצם כבר החליפו אותו כשנגמר לו החוזה לחודש שהוא חתם.

שונא עסקנים 6 באפריל 2013

בכדורסל הישראלי יש יותר עסקנים,מאשר שחקנים ישראלים
ובטח שיש יותר עסקנים מאשר קהל!

אנונימוס 6 באפריל 2013

גם אני יכול בקלות. אחרי זרים אני לא טורח בכלל לעקוב, ממילא מחליפים לפחות חצי מהם תוך חודשיים. בטח בקבוצות תחתית

אלעד 6 באפריל 2013

רטעי, חידון מהיר – מי היו הזרים של מכבי לפני 3 שנים? אלו שעודדת בצימאון כאילו חייך תלויים בחייהם? 1,2,3,4,5. נגמר.

משה 6 באפריל 2013

רועי,
מישהו יכול למנות את 5 הזרים של הפועל חיפה בכדורגל ? אתה צודק, זו דמגוגיה כמו כל המאבק למען הכיס של השחקן הישראלי שהתנהל פה בחודש האחרון.

משה 6 באפריל 2013

דרך אגב, חבל שלא מייצרים יותר כרמל דוכס, אפשר לחייב את הציבור לקנות מכונית ישראלית, לא ליבא מרלבורו כדי לחייב את כולם לעשן אירופה ואולי גם לצפות ב"סרוגים" במקום ב"בית הקלפים". לעזאזל הכל, במקום לפתור את הבעיות של התעשיה ננהל רגולציה מטורפת וכך נשמר את פערי המחיר של היצרן(השחקן) הישראלי.
ותחסכו ממני הערות מכבי למיניהן, אני לא אוהד, אני רק מעריך מוסד מצליח.

איציק 6 באפריל 2013

משה,
מסכים עם הכל פרט לקטע של אירופה. לא עדיף נובלס?

משה 7 באפריל 2013

הפסקתי לעשן לפני לא מעט שנים אבל בתחרות בין עישון נייר אוורירי חסר ארומה(אירופה) לוואקום שנוצר לך בריאות כתוצאה מניסיון למשוך שאכטה מהפילטר הבלתי עביר של נובלס אני מעדיף להישאר עם 5 זרים וחור בכיס.

רועי 6 באפריל 2013

מחשבותיי בדיוק.

ליאור 5 באפריל 2013

מאמר מצויין, כל כך נכון ומדוייק.
הליגה הארצית זו הליגה הישראלית האמיתית. רמה גבוהה, ליגה עם לא מעט שחקנים מוכשרים – צעירים בתחילת קריירה, ותיקים, ומה שביניהם.
מוכרח לציין שאני נהנה מאוד מהכתיבה שלך! באמת כיף לקרוא!

Walter Sobchack 5 באפריל 2013

קרמר תענוג לקרוא – תודה.

יום יבוא, אולי, ויקום עסקן ש-(שימו לב עכשיו חברים, אני עומד להשתמש במילים חדשות בשפה העברית) יחשוב קדימה וישים סוף לזוועה הזאת. חמישה זרים, שמונה מתאזרחים, שלוש עשרה מחזיקי דרכון צ'כי (ודרקון של קאליסי) ועוד איזה אנדרה זלינבאבא שהתחתן עם מרים שארפ ממגדל העמק בסגל של קבוצת מרכז טבלה מהשרון.
למה?
למי?

יכול להיות בהחלט שבטווח הקצר זה "יפגע" בהישגים המרשימים של קבוצות ארץ הקודש במפעלים האירופאים. אבל כאמור, בואו נחשוב מעבר לגביע קוראץ' 2014. יש בישראל תשתית, יש מאמנים, יש תשוקה ותרבות (סוג של, בכל אופן) לענף. למה מתעקשים להמשיך לירות לעצמנו ברגל? כדי ששמעון, שלמה, אבנר או שאול ישתו עוד קוקטייל בחדר הוי. איי. פי בפיינל פור?

איציק 5 באפריל 2013

דורון,
כאשר אתה לא מתפתה לדבר על דמגוגיה כמו שלושה זרים, שמו של זר חמישי, ועוד, מאוד נחמד לקרוא את הכתבות. אני צריך ללמוד לצנזר.
לומר שלושה זרים, זה כמו לדרוש לנסוע בסוסיטא בשנת 2013. מושון הוא שחקן ליגה ארצית, אולי תחתית לאומית, בטח לא ליגת על. אור איתן היה מהחינת רמה שחקן שקיבל דקות שבמקום עם כדורסל נורמאלי היה אמור לקבל דקות ספורות כדי שיכינו לו תרגיל לקליעה, כמו הידית שילר. לא היה לו כידרור טוב, לא מסירה, ראית משחק, הגנה או ריבאונד. הוא היה קלע בחסד, זה לא מספיק ליותר מקצה ספסל. אתה רוצה לתת לשחקנים כאלו במה בליגת על? הם קיבלו כבר, הספיק.
לגבי התגובה שלך שלא צריך לחשוב על מכבי, פה אתה טועה בגדול. צריך לחשוב עלים, צריך ללמוד מהם וצריך לשכנע עוד קבוצות ללכת בדרכם. מה כשהיו שני זרים הם לא שלטו. אז השחקנים הישראלים הכי טובים בכול מקרה היו אצלם, וכך יהיה עם שלושה זרים. לחפס איך לדפוק את מכבי (ולפעמים כך נשמע מהתגובות שלך), לא ישפר את המצב. בניית בתי ספר לכדורסל עם מאמנים בכירים כמו בוב גונן בכול רחבי הארץ, ייתן דחיפה הרבה יותר גדולה, ובהמשך יוריד את מספר הזרים באופן טיבעי ללא צורך בחוק כלשו. הדרך הקצרה שאתה מציע בסופו של דבר תהיה הארוכה, ולדעתי גם לשום מקום.
לגבי הכדורסל במיגזר. אין קשר בין ליכלוך ברחובות ביגלל אי-תשלום מיסים לזה. הטוטו ומשרד הספורט (יש דבר כז, נכון?) מחויבים להשקיע שם כמו בכול מקום אחר, וחמור שלא עושים זאת. צריך לתת להם תנאים כיוון שלא הגיוני שיש להם משקולנים, מתאגרפים, כדורגלנים, ובכדורסל הם דפוקים. כנראה משהו דפוק אצלנו. אנחנו 20 שנה מפספסים את העליה הרוסית בספורט, 30 שנה את האתיופית ומאז קום המדינה את המגזר הערבי.

המלוח 5 באפריל 2013

קצת לא קשור, אבל חטפתי חתיכת פלאשבק מבוב גונן.
העביר איזה שניים-שלושה אימונים בקבוצת ילדים א' של עמק יזרעאל אי אז בקיץ 2001. מה שזכור לי ממנו בעיקר הוא שהוא הורה לנו לזמר "איירבול, איירבול" כל פעם שילד חסר מזל זרק אחד כזה, ושהיה קורא לאיזה ילד שמנמן דרק פישר.

Yavor 5 באפריל 2013

He was also my coach in 9th grade. Great basketball figure. As far as I know he's in Austria for quiet some time now

איציק 5 באפריל 2013

Yavor,
רק המשפט הזה עושה לי רע. מישהו פיספס בגדול אם בוב מאמן בחול ואין לא פנימיה/בית-ספר לכדורסל. המאבק האמיתי בכדורסל הישראלי צריך להיות שלאנשים כמו בוב היה בית-ספר משלו, ותחתיו מאמנים שילמדו ממנו ושחקנים צעירים שילמדו ממנו, וכך להעביר את מורשת אימון נוער.

red sox 5 באפריל 2013

הוא חזר לאמן נוער בעמק יזרעאל לפני שנתיים.

ש. בן ד. 6 באפריל 2013

בוב גונן נתפס תמיד (בחוגי הכדורסל בארץ) כמאמן נוער ולא יותר מזה. הוא עבר לאוסטריה פשוט כי רצה לאמן בוגרים ואף אחד בארץ לא נתן לו את האופציה בגלל ה"טייפקאסט" שלו.

כפי שצייניתי בפוסט של דורפן, הוא ביחד עם זיו ארז הם מאמני הנוער היחידים שיש להם משקל כלשהו באגודות שהם מאמנים. חבל שאנחנו לא "מגדלים" יותר מאמני נוער כאלו.

איציק 6 באפריל 2013

מה שנכון, נכון

המלוח 5 באפריל 2013

כן, אני גם זוכר שהייתה סביבו סוג של הילה. קיבלנו הרגשה שנפלה בחלקנו זכות גדולה להתאמן אצלו כמה פעמים.

ש. בן ד. 5 באפריל 2013

דורון,
אתה מחזיר אותי לימי לאומית ב' העליזים – 300-500 צופים בכל משחק, אוירה מצויינת וכדורסל אטרקטיבי.
אולי אני צריך ללכת לראות משחקים בארצית…

מנחם לס 5 באפריל 2013

"רק 3 זרים…" "למה הליגה צריכה להיות משועבדת לצרכים האירופאים של מכבי…"

הבכייה שאני מתפלא כיתד לכם הישראלים לא נמאס לשמוע אותה.
טוב שאני נמצא באטלנטה לפיינל פור, מקום בו כדורסל הוא כדורסל נטו, ואיש לא מתווכח על תעודות זהות מטופשות. אם לואיוויל תנצח זה יהיה בגלל שדיאנג ומתיאנג – שני הענקים מסנגל ואוסטרליה – הם שחקני ההגנה החשובים ביותר של ריק פיטינו. היש אוהד לואיוויל אחד שהיה איכפת לו (או אמריקאי אחד FOR THAT MATTER) אם ללואיוויל היו 5 ענקים מסנגל בחמישייה? לפני כמה שנים אאובורן, וטנסי זכו באליפות ה-NCAA בשחייה עם מעל 50% שחיינים זרים. האם מישהו הוציא מילה וציפצף? ואלה מכללות של הסטייט החיות מכספי משלמי מיסים אמריקאים. לואיוויל היא סמל. אאובורן היא סמל. לאוהדים לא מעניינות תעודות הזהות של השחקנים כל זמן שלא עברו על חוקים.

נראה לי שדורון קרמר, כמאמן הנחשב בינתיים כנראה כמאמן סוג ב' המקווה כנראה להיות יום אחד מאמן בליגה הגדולה, קנוי על הליגה הארצית, ומי יודע – אולי אפילו על הימים של ההתיישבות העובדת עם הפועל מזרע עם ראובן פכר ומחטי, או הפועל משמר העמק. באווירה ההיא וברמה ההיא של כדורסל ליגה ב' למאמנים מהסוג של דורון יש סכוי להצליח: יש להם עסק עם רוב מחלט ישראלים בקבוצה, הם יכולים לדבר עברית, ואין לו שחקנים שעברו מאמנים כמו ריק פיטינו, ג'ים בוהיים, מייק ששבסקי, או קלהון שהוא צריך פתאום להתעסק איתם.

היום זה עולם אחר. הליגה בישראל היא ליגה מקצוענית לחלוטין בה רק הטובים שורדים.

מכבי ת"א היא עסק מקצועני לחלוטין וטהור, וכמו בכל עסק מקצועני היא עושה הכל להתעלות על יריבותיה ולהכניס כסף לבעלים ולמחזיקי המניות, ואם היא עוברת על החוק, ישנם מספיק עורכי דין קנאים שונאי מכבי שישמחו להתנדב לתבוע אותה לדין. למי זה צריך לשנות כמה ישראלים יש שם? האם ב-APPLE עושים חשבון כמה הודים עובדים שם לדפוק את מיקרוסופט?

הישראלים צריכים להיות טובים מספיק לשחק שם, ואם לא, אז שהישראלים ישחקו בליגה ב', ליגה א', או הליגה הארצית. מה רע? גם שם משלמים משכורות, ושהטובים יצופו, ומכבי תשמח לקטוף אותם. מכבי צריכה לסבול בגלל שבישראל אין את התשתית הנכונה ליצור שחקני ילדים ונוער מצויינים כמו בארה"ב? ומי יודע אם אין גם מין נחיתות גינטית בעניין.

אני מאמין שהצרה הראשית היא שמכבי גדולה מדי על המנטליות הישראלית. בישראל לא ייתכן שמשהו יהיה "הכי טוב", ויישאר כזה 60 שנה. אז מנסים לקצוץ אותה כי אי אפשר לגבור עליה. גם לי ישנה בקורת על מכבי: הבאתי לה בעבר שחקנים (לארי קאופר, בוב מקמהון, סטיב צ'ובין) ולא רק שלא קבלתי חצי שקל (האמת היא שלא דרשתי), אבל אפילו תודה לא אמרו לי. ההתנהגות היתה כאילו זה כבוד עבורי להביא לה שחקנים.

אבל ככה זה בעסק גדול ומקצועני. אין מקום לסנטימנטים. לכן היחס לשמלוק, לרלף קליין ז"ל, ולנדב הנפלד משאיר טעם רע. אבל זה קורה כל יום בג'נרל מוטורס, המיצובישי, וב-'תנובה'.

דורון שואל למה כל הליגה צריכה לסבול בגלל האספירציות האירופאיות של מכבי. אני שואל מדוע שאר הקבוצות לא מנסות להשתוות למכבי עם האספירציות שלה, בעולם של תחרות חופשית.

דורון קרמר 5 באפריל 2013

הי מנחם, לונג טיים.
תקשיב, בימים האחרונים הותקפו בארץ כמה קשישים על ידי כל מיני ערסים וכאלה, משהו נורא. אז אני, גם עם תגובות אלימות כמו שלך, עדיין נזהר בכבודם של מבוגרים. תהנה באטלנטה.

מנחם לס 5 באפריל 2013

מה אלים פה? שכתבתי שבינתיים אתה מין מאמן סוג ב'? תגיע לליגה הגדולה, ואז אולי תדבר אחרת.

איציק 5 באפריל 2013

מנחם,
אני מסכים עם הרבה מהכתוב אך הירידה לשם ירידה על דורון קרמר לא במקומה. הוא עובד ומרויח את לחמו ביושר. יש לו דעה שונה משלך ומשלי וזו זכותו, גם אם הוא לא המאמן בה' הידיע. ד"א, מותר לחלוק על מאמנים גדולים, גם הם לא חסינים מטעויות. וחותר לחלוק גם עליך, לא צריך להתעצבן, החיים יפים.
השאלה היותר חשובה היא לא מה לא צריך לעשות כי אם מה כן צריך לעשות כדי שבארץ יצמחו בעוד מספר שנים שחקנים עם יסודות כדורסל, הבנת כדורסל ויכולת אתלטית, כי אז לא יהיה צורך בכמות כזו של זרים ויהיה מספיק חומר מקומי בהרבה מקרים.

red sox 5 באפריל 2013

דוקטור, אתה לא באמת רואה כדורסל מכללות נכון? רק לידיעתך, אחד משני "שחקני ההגנה החשובים ביותר של ריק פיטינו" לא שיחק אפילו רבע דקה העונה אחרי שלא קיבל את אישור הNCAA להירשם כבר בעונה הזו (לואיוויל הגישה בקשה לתת לו eligibility אך היא נדחתה).

מנחם לס 5 באפריל 2013

האוסטראלי?

מנחם לס 5 באפריל 2013

הייתי היום באימון הקליעות של כל ארבעת הקבוצות, והעתקתי את השמות ממה שחילקו לעתונאים.

red sox 5 באפריל 2013

הוא שאמרתי – אתה לא באמת ראית את הקבוצה הזו משחקת השנה…

מנחם לס 6 באפריל 2013

ראיתי בטיווי לפחות עשר פעמים. מחר ב-6:09 אראה אותה חי.

Walter 6 באפריל 2013

Less,
You're embarrassing. Yourself and others.

Take your narcissism, name-dropping, disgusting behavior, half-facts and full lies – and just leave us alone. Go away. You're old and irrelevant, sad and somewhat pathetic

We all understand that you want attention and i'm already regretting giving you more with this response.
But let me be very clear here: no one cares about you. No one is jealous of you or of your life.
You're polluting a place we all love. Leave us.

דיזידין 6 באפריל 2013

ובכל זאת, מגיעה לו מילה טובה על כך שהעלה מן האוב את סטיב צ'ובין ובוב מקמהון – שניים מהשחקנים האהובים עלי בתולדות מכבי.

עוד אופיר אחד 5 באפריל 2013

טור נהדר כרגיל.

הטענה המרכזית של התומכים בריבוי הזרים היא ש"השחקנים הישראלים לא מספיק טובים". ואני תוהה: לא מספיק טובים בשביל מה? לא מספיק טובים בשביל להתחרות במכבי? גם השחקנים הזרים לא. לא מספיק טובים בשביל להביא רייטינג וקהל למגרשים? גם השחקנים הזרים לא. לא מספיק טובים כדי להגיע להישגים באירופה? גם הזרים לא. אין סיבה סתם להביא עובדים זרים אם הם לא מסוגלים לתרום יותר מהישראלים.

אם מנהלי הקבוצות מעדיפים זרים כי הם חושבים שזה עדיף להם כלכלית, שיודיעו שהם מוותרים על הכספים שהם מקבלים מהמדינה, וישחקן עם כמה זרים שמתחשק להם, כמו שמכבי יכולה לעשות באירופה. כל עוד הקבוצות מקבלות כספי ציבור, הן צריכות לעמוד בתנאים של המדינה, והמדינה צריכה להחליט מה האינטרס של הציבור.

הדבר המדאיג הוא שאף אחד לא שואל את הציבור. לאוהדים של הקבוצות הגדולות בארץ יש ארגוני אוהדים מסודרים ודעתניים. איך יכול להיות שהם לא מעורבים בקבלת ההחלטות בנוגע לכמות הזרים? הרי הם אלה שבשבילם המדינה מעבירה כספים לקבוצות, והם אלה שמשלמים כדי לראות משחקים. לפי רמת העניין בליגה כיום, אין ספק ש-6-4 זרים לא מביאים עניין. נשאר רק לשאול: האם שמונה זרים בכל קבוצה יביאו יותר עניין? או שאולי עדיף להבין שמי שמחפש איכות יראה NBA, מי שמחפש הישגים יראה את מכבי, ושמי שרואה את הליגה הישראלית מחפש הזדהות עם הקבוצה שלו, וישמח להסתפק בשלושה זרים?

איציק 5 באפריל 2013

עוד אופיר אחד,
1. הישראלים לא מספיק טובים כדי להרים את התחת לא רק ללכת למשחק כי אם אפילו ללכת להביא את השלט כדי לראות אותם. אם אין ריטינג, אין זכויות שידור, אין כסף בכלל להחזיק קבוצה, ובמיוחד במחירים שישראלים דורשים.
2. נקודת הכספים הציבוריים יש בה הרבה ממש. אני חושב שכיוון שזה משרת חלק מהקהילה/אוכלוסיה שמשלמת מיסים לאותה רשות היא זכאית שהרשות תספק גם את צרכי תרבות הפנאי שלה. כיוון שזה עסק מיקצועני, אז חלקה של הרשות צריך להיות מצומצם.
3. כשאתה אומר שאף אחד לא שעל את הציבור, אז אזכיר לך, גם אני ושכמותי הם חלק מהציבור. הציבור הוא לא רק אתה. בנוסף, זה לא דמוקרטיה, יש הנהלה/מנהלת והיא שקובעת והיא שצריכה לקבוע כי בעלי הקבוצות הם שמוציאים את הכסף (שלהם או מה שהשיגו) ומיצגים את האינטרסים הכלכליים. אתה ואני כציבור יכולים לא לקנות כרטיס למשחק, להעביר ערוץ ולהקטין את הריטינג, לשרוק בוז ולהרים שילטי מחאה. רק תזכור שאולי יהיו גם שילטי תמיכה ויתברר לך שאתה לא בעל הדעה השלטת. מה אז? האם זה אומר שאתה טועה? לא, זה רק אומר שבמקרה כזה אתה במיעוט. לא יותר ולא פחות, תחשוב על זה.

עוד אופיר אחד 5 באפריל 2013

איציק, תודה על התגובה המעניינת, למרות שאנחנו לא מסכימים.

מכבי שלך היא דוגמא מצוינת למקרה שבו אכן ראוי שלא תהיה הגבלת זרים. היא משחקת ביורוליג בתור עסק פרטי, ומצליחה להביא רייטינג ועניין מרשימים. אני מניח שהכספים הציבוריים שהיא מקבלת כיום הם חלק מזערי מהתקציב שלה. אין סיבה להגביל את כמות הזרים שלה ביורוליג.

בליגת העל, לעומת זאת, מכבי היא רק אחת מ-12 קבוצות. ובזמן שאוהדי מכבי יעדיפו כנראה כמה שיותר זרים, לא בטוח שזה המצב גם בקבוצות האחרות. עד כמה שאני יכול להעריך, אוהדי י-ם והפועל מעדיפים יותר ישראלים. בחולוניה שלי הדיעות חלוקות. לשאר הקבוצות אני לא בטוח שיש מספיק אוהדים כיום בשביל שיהיה את מי לשאול, וזה העניין: הרייטינג כל כך נמוך, שאין סיכוי שהוא יירד אם יהיו פחות זרים, פשוט כי הוא לא יכול לרדת יותר. תחרותיות בכל מקרה לא תהיה כי מכבי גדולה על הליגה, איכות בכל מקרה לא תהיה כי בכל אירופה אין יותר מכמה קבוצות איכותיות, מה נשאר? לדעתי רק האפשרות להזדהות עם השחקנים.

כמובן, יכול להיות שאני במיעוט, וששחקנים ישראלים לא ייצרו יותר עניין. אבל זה משהו ששווה לבדוק עם האוהדים, ולא עם בעלי הקבוצות שנכשלים שוב ושוב בהבאת קהל למגרשים, ונהנים מהקצבות ציבוריות שהם מבזבזים על זרים בינוניים.

איציק 6 באפריל 2013

היי,
אתה לא יכול במחי יד לבטל את הבעלים. אין בררה, אם הם לא יהיו לא תהייה ליגה גם של הישראלים.
אני פותח טלביזיה גם למשחר של חולון-אשקלון, ויש רבים כמוני שאוהבים ספורט גם אם משחקט לאו דוקא קבוצה שהם אוהדים, או בכלל אין להם קבוצה. אם יהיו ישראלים בלבד, כנרא שאעבור לקרלינג או פטאנג (בהגזמה), אבל בהחלט שאעבור ערוץ. ברגע שערוץ הספורט יפסיק לשדר את ליגת על, לא יהיה בכלל תרוץ להחזיק את הספורט הזה שנקרא כדורסל בישראל, ובטח שיהיה הרבה פחות כסף.
כמובן שלא דיברתי על סיבות נוספות ומה צריך לעשות לדעתי. כתבתי את זה כבר מספר פעמים ועכשיו רק התייחסתי לתגובה שלך.

ג'וני 5 באפריל 2013

רוב האוהדים רוצים לראות רמה גבוהה ועניין ולכן זה לא משנה מי משחק זרים או ישראלים.
בכל הליגות הבכירות יש יותר זרים ממקומים ולכן ישראל לא מנותקת מהעולם .

בשביל הישראלים יש את הנבחרת כמו שנהוג בכל מקום בעולם
אם לא היה 4-6 זרים בכל קבוצה אז הנבחרת לא הייתה מצליחה להעפיל אפילו לאליפות אירופה כי הזרים מעלים את הרמה באימונים ובמשחקים ואין ספק שהישראלים הטובים לומדים מהם הרבה.

אם אתה כ"כ רוצה לראות הרבה ישראלים אתה מוזמן לצפות בליגה הלאומית.

red sox 6 באפריל 2013

אופיר – שתי הפסקאות הראשונות שלך הן תמצית העניין כולו.

רק הערה אחת: טענתך לגבי אדישות האוהדים נכונה רק חלקית – אוהדי הפועל ת"א, הפועל ירושלים, ראשל"צ ומכבי חיפה פרסמו הודעת תמיכה חד משמעית במאבק השחקנים הישראלים.
http://sports.walla.co.il/?w=/7/2629109

matipool 6 באפריל 2013

קרמר – עוזר מאמן בהוד השרון זה גם ג'וב בבוגרים , לא ?
אולי התכוונת לג'וב של מאמן ראשי ?
בכל מקרה , ברכות על הג'וב ועל ההישארות בליגה .

דורון קרמר 6 באפריל 2013

אכן, לכך התכוונתי. תודה.

איציק 6 באפריל 2013

דורון,
מהות הפוסטים כאן במקרים רבים היא המחלוקת ואנו אכן חלוקים. לעומת זאת, מהוא הפוסטים כאן זו שמירה על כבודם של כולם וכבט של הכותבים. היו פו השתלחויות שאינן ראויות כלפיך. למרות שרבים פה נגד סינון, אני ממליץ שבכול זאת תשקול לסנן תגובות כאלו. התגובות יכולות להיות חריפות, קשות, אך לא חובה להשפיל בן-אדם בשביל להעביר נקודה. כנ"ל לגבי גזענים ודומיהם.

דורון קרמר 6 באפריל 2013

תודה איציק. אכן הייתה התלבטות אם למחוק את התגובה הגזענית ולאחר התייעצות קצרה ראינו שהתגובות די טיפלו בזה כראוי. האינסטינקט הראשוני בהחלט היה למחוק.

דורון קרמר 6 באפריל 2013

ולגביי ההשתלחויות כלפיי. – בקטנה.

ג'וני 6 באפריל 2013

התכוונת אולי לתגובות אלימות והשתלחויות

נר הלילה 6 באפריל 2013

נהדר

MOBY 6 באפריל 2013

לא יודע, התחושה שלי היא כי 80% מהמגיבים פה רואים כדורסל ישראלי על הכורסא ומחכים לפיינל פור להשיג כרטיסים בפרוטקציה.
או אוהדי הצהובים ובאים רק לאירופה (וזה בסדר גמור נראה לי שזה מה שאני הייתי עושה עם הייתי אוהד צהוב).
לא יכול להיות שמי ששיחק כדורסל בצעירותו או רואה כדורסל באופן קבוע, פעם בשבוע (ולא חשוב באיזו ליגה) לא מבין את המהות.
כדורסל ישראלי לא צריך להיות מפוצץ בזרים. וכן 3 זרים זה מספיק בהחלט.
יש להגיד כי בתור אנשי עסקים בעלי הקבוצות הם קשקוש גדול. לא יודע כמה כסף הם מביאים מעצמם לאחר החסויות של הטוטו (אנחנו) הטלוויזיה (אנחנו) והכרטיסים והמנויים (אנחנו). במקום למתג את הקבוצה כמקום בו החברה העירוניים מעירוני ה ריאלי אורט ביאליק או כל בית ספר אחר בצפון, יוכלו להתפתח כשחקנים. איפה הימים של קורן וגיא ברנע ואופיר, רוזנברג ותומר, גרינוולד ויניב כהן? אני מעדיף את קובי אייזיק על פני ג'סי-פלוט רוסה……..
אני בטוח שמספר המנויים יגדל.
ג'וני-עקיב איטח, רפעת חיידר.

ג'וני 6 באפריל 2013

בשבילי כדורסל ישראלי זאת הנבחרת שהיא המדד הכי טוב לרמתו של השחקן הישראלי

הליגה לא שייכת לישראלים אלא לכולם ולכן מי שטוב משחק
אם בספרד אין הגבלה לזרים וזה לא מונע מהכדורסלן הספרדי להתפתח אז אין סיבה שזה לא יקרה בארץ
כל נבחרות ישראל למעט הבוגרת ירדו לדרג ב'
הרי הזרים לא משחקים בנוער ולכן אי אפשר להגיד שהזרים אשמים בגידול וטיפוח הנוער.

MOBY 6 באפריל 2013

ג'וני כמה משחקי כדורסל אתה רואה בשנה במגרשים? כמה משחקי נבחרת ראית בחי ולא מבעד למסך?
האם שיחקת בילדותך בקבוצת כדורסל (לא חוג במתנ"ס קבוצה.)?

אבישי 8 באפריל 2013

לכל מי שטוען שחמישה זרים הכרחיים לצורך ליגה ברמה גבוהה שיזכור שיש לא מעט השקעות בליגה הזו שמגיעות מהכיס של משלם המיסים הישראלי ושל ממלא הלוטו הישראלי.
יכול להיות שעדיף לחסוך בעלויות, לשלוח את המכורים הכבדים לצפות בליגות הקיץ של ה-NBA, ולהשקיע את הכסף במתקני ספורט איכותיים שהציבור יוכל להנות מהם.

תומר חרוב 8 באפריל 2013

כל הכבוד על ההישארות של לב השרון, הייתה תקופה בלאומית שהגעתי לראות אתכם משחקים וכמעט עליתם ליגה.
אבל אם כבר השארת קבוצה אחת בליגה, אולי תבוא לעמוד עם רובן על הקווים ותשאיר עוד אחת?

דורון קרמר 8 באפריל 2013

תודה תומר.

אני מפחד שאם אעמוד ליד ראובן פתאום יחליטו שכל הנצחונות של לב השרון הם בעצם הפסדים טכניים והקבוצה תרד ליגה. התלתלים מנוחסים…..

אבל האמת? באסה של החיים…השבוע הייתי עם הילדים באוטו ושמעתי שירים ושערים. קפצתי וצרחתי בדקה ה84. הגענו ליעד שלנו בדקה ה-90. אמרתי לעצמי, טוב אין מצב שהם חוטפים, סגרתי את הרדיו ויצאנו…

פתחתי את האינטרנט בסלולרי אחרי עשר דקות ונפלתי לרצפה….

תומר חרוב 8 באפריל 2013

לגמרי מבאס, רק לחשוב על איך הרגשנו לפני פחות משנה בדקה ה94 נגד סכנין ואיפה אנחנו היום. מקווה שתהיה לך סיבה להביא את הילדים למשחק הבית הבא.

אבי-עד גרוניך 10 באפריל 2013

דורון,טור יפה מאוד,מסכים בהחלט שצריכה להיות הקטנה של מספר הזרים אישית אני חושב ש4 זרים זה מספיק כרגע כי עדיין צריך להתאים לשאר הליגות באירופה…בפעם האחרונה שהיו כאן 4 זרים כיכבו לדעתי בליגה שלישית אהרוני-דרור כהן-מוישלה ברנר ראינו את אורי גרינוולד משחק מיקי גורקה מקבל שחקן ה6 של העונה ועוד ובעיקר ראינו רמת זרים גבוה שגם ייצרה הזדהות קאוקינס בגליל מרקו בוליץ הידית האמתינית קורי גיינס,סטנלי ברנדי,צרלס מיינלנד,סטיב בארט, מרקוס האטן וכו……בקיצור הלוואי ויחזור.
לגבי שחקנים ערבים אפשר לראות את עומר וואטאד מככב בחולון,ובעבר היו לנו את רפי חיידר ושאר חבריו מככבים בליגות.
נדמה לי גם ששיא הנקודות של גינס נקלע ע"י שחקן לבנוני בשנה שעברה.
ליגה ארצית היא חוויה של מנת נוסטלגיה בכל שבוע בשחקנים ובקבוצות … ניצחון ענק אתמול של מגדח העמק שעושים עונה מדהימה באמת ועולים ליגה בסטייל בלי שאף אחד חשב שיעשו…כל הכבוד למאמן שלהם גם…

דורון מברוק על ההישארות בליגה כל הכבוד

דורון קרמר 10 באפריל 2013

תודה אבי-עד.

קרקו 10 באפריל 2013

"אקדמיית וינגייט- הפועל לב השרון 62:79

ניצחון נאה לחניכי האקדמיה, במשחק בו האירוע הבולט היה הרחקתו של דורון קרמר, מאמן לב השרון."

???

Comments closed