פילוסופיה במיליונים וכמה גולים מדהימים

סיכום יום ענק של כדורגל - ישראל מנצחת בליגת השמנה בספרד, שערים אדירים בברזיל ופורטוגל, מצעד שערי המספרות ועוד. לא לפספס.

מרק רגל של מסי

1) כדורגל מעלה בראשנו שאלות פילוסופיות. החל מההיפותזה הבסיסית ביותר באנושות – "מה היה קורה אילו…" וכלה בסוגיות כמו אסתטיקה ("האם רק מבחן התוצאה חשוב או גם הדרך") ותורת הצדק ("האם הגיע לנו לנצח").

אני אתמקד בתחום האתיקה, בשאלת התועלתנות, שבשפת הכדורגל קוראים לה: שאלת המחיר וההקרבה. 

כמובן שזה משחק רעיונות היפותטי, אבל איזה אוהד כדורגל לא מריץ בראשו מיליוני מחשבות היפותטיות שמגרדות לו ומטרידות אות, למרות שעדיין לא קיימת האפשרות להשיב את הגלגל אחורה.

אז הנה השאלה: האם לברצלונה השתלם לנצח סופסוף אחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים בוויסנטה קלדרון, כשהתשלום במזומן הוא פציעה של מסי? אתם חושבים שגווארדיולה היה מעדיף תיקו ושמסי לא ייפצע לשבועיים או ניצחון עם תג מחיר כזה?

גם אם מסי ייעדר רק שבועיים ויחמיץ 4 משחקים לא גדולים, עדיין הוא כל כך טוב וחשוב יותר מכל שחקני ההתקפה של בארסה – הוא יוצר, כובש, מבשל, מניע. כמה שדויד וייה נראה בלתי יעיל לידו בשלב זה של העונה.

שאלה נוספת: אוהדי ליברפול חביבים, האם מפגן אופי יפה של קבוצתכם שחוזרת מהקבר שווה את המחיר של הפסד צורב כזה? לא עדיף הפסד 2:0 מאשר 3:2 כזה? אגב אני בתור אוהד ארסנל הייתי מעדיף הפסד 1:0 מגול בדקה הראשונה מאשר התסכול שעברתי אתמול – תזכורת: אמנם הוצאנו תיקו אבל זה היה יותר גרוע מהפסד – כי ספגנו שוויון בשנייה האחרונה, אחרי שהובלנו כל המשחק, שרדנו נהדר בעשרה שחקנים ועוד החמצנו פנדל.

שאלה אישית יותר: האם הייתם מוכנים להתחלף עם פאביו קאפלו? לזכות לקטילות נוראיות בתקשורת שיורדת לחיים האישיים שלכם, ובתמורה לשלשל לכיס 6 מיליון פאונד בשנה ולא פחות חשוב – ללכת לראות כל משחק כדורגל שבא לכם, כולל שלושה ביום אחד? לכל אלה שעונים 'לא', תתקשרו למרפאה הפסיכיאטרית בבניין שיקום באיכילוב – טלפון 03-6974707 ותזמינו תור לד"ר ליפניק.

בואו נחזור רגע למסי. היה דבר אחד שמאוד הכעיס אותי כשהוא התפתל על הדשא (אגב, האם הפוגע אויפאלושי קיבל פרחים משחקני ריאל?). חוסר הקולגיאליות של אתלטיקו מדריד. הרי את הקבוצה מאמן מתחזה תחת השם קיקה סאנצ'ס פלורס. חקירה שלי גילתה את המסמכים האמיתיים שלו: מדובר ב-יו לאורי שאתם מכירים בתור הרופא מהסדרה 'האוס'. אז למה הוא לא הגיש עזרה למסי בעודו נאנק מכאבים?   

מאמן אתלטיקו מדריד, ד"ר גרגורי האוס

תובנה נוספת מהמשחק: פפ גווארדיולה הוא משה רבנו הקטלוני. אלוהים עשה פלא והראה לו איך הוא הופך ב-90 דקות את הכבשה השחורה שלו לחתול שחור.

 2) אזהרה לציבור בישראל: בקרוב תראו הרבה זאטוטים מסתובבים עם חולצות מגעילות בצבע ירוק בהיר. אל תיבהלו, אבל ליתר ביטחון הרשות למלחמה בגועל ממליצה לכם להסתובב עם שקיות הקאה בתיק. הכתובת לתלונות: premsa@fcbarcelona.cat

3)  ההצטיינות דווקא של ברבאטוב במשחק בין שני המועדונים הכי מעוטרים באנגליה, מספרת את הסיפור כולו. כי הרי מיהו הבולגרי הזה? פלופ מהדהד במשך שנתיים. במועדון אחר ה-30 מיליון פאונד שהושקעו בברבא כבר היו יורדים לטמיון – הרי המנג'ר היה מפוטר על הרכש שלא הניב תוצאות מיידיות, או שהיה נאלץ להפסיק לתת לו צ'אנסים כדי לנסות לשרוד. אבל מנ. יונייטד ואלכס פרגוסון הם סיפור חריג ביופיו בנוף הכדורגל העולמי.

הביטחון העצמי שיש לפרגי במעמדו וביכולותיו הניהוליות והמקצועיות מובן. הוא אוהב להוכיח לנו, פרשנים ואוהדים, שאין לנו מושג. ולבחור הולך לא רע, חייבים להודות. לכן זה היה סמלי שדווקא היום במשחק גדול העקשנות שלו במשך שנתיים על ברבאטוב השתלמה. זהירות, אנדרסטייטמנט: פרגי כנראה יודע קצת כדורגל.

אבל יש מישהו אחד שמעצבן אותי במנ. יונייטד – נאני. טיפוס מגעיל, שזוכה שלא בצדק לשחק לצד שחקנים גדולים בעלי אישיות כבירה. נאני רשם היום סדרת של התחזויות ופרובוקציות שהייתי שמח אם ישעו אותו לחודש. שיתבגר כבר ויהפוך לגבר הילד המניאק הזה.

 4) תחרות מספרות – זה היה סופשבוע של בעיטות מספרת. יותר מאופנה, זה נראה ממש כמו צייטגייסט. בכל מיני מקומות לא קשורים הצליחו כל מיני שחקני התקפה יצירתיים להביא אותה במספרות. את דימיטאר ברבאטוב אני מניח שראיתם (ואם לא, אז הנה בלינק הזה). קוראיו הנאמנים של הבלוג כבר קיבלו אתמול טעימה עם הגול של יארי "לא נס ליחי" ליטמאנן. אתמול לא צירפתי שער מספרת צנוע ולא מרהיב יחסית – אבל עדיין ביסיקלטה – של דייגו מוולפסבורג (טוב מאוחר מלעולם לא). 

עוד היום: צ'רלס נבוצ'ה (25), חלוץ ניגרי של זקרפאטיה מהליגה השניה באוקראינה, כבש את המספרת הכי יצירתית ומפתיעה. זה היה שער ניצחון, ותראו מאיזה מרחק:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

5) ממשיכים עם שערים יפים – הפעם לקבוצה הלוהטת של אירופה – ולנסיה, היחידה עם מאה אחוזים בלה ליגה אחרי שלושה מחזורים פלוס ניצחון 0:4 על אלופת טורקיה בחוץ בצ'מפיונס ליג. יש לוולנסיה חבורת כשרונות נהדרים. אני באופן אישי מת על פאבלו הרננדז – כישרון שגדל במועדון. הוא שחקן עם טכניקה שיש למעט שחקנים בעולם. מחונן אמיתי. היום פאבלו נתן בישול וגול גדולים מול הרקולס, שהצטרפו לשער ובישול שלו מול בורסאספור. שימשיך ככה.

6) יש הרבה כדורגלנים שאני מעריך, אבל אין אף אחד שאני מעריך מקצועית יותר מדידייה דרוגבה.

התותח הזה מוכיח שכל הזמן, גם בגילו המתקדם, יש מקום לשיפור. אם ידענו תמיד שהוא סקורר נהדר וחלוץ מאוד דומיננטי, העונה הוא חושף צד חדש במשחקו – הוא מפרגן בלי סוף לחבריו. הוא מלך הבישולים בינתיים עם 5 בישולים ואינסוף מסירות פנטסטיות. דרוג כאילו שוכח שהוא השפיץ האמיתי ומפרגן לחבריו מאלודה וקאלו שפורחים. היום מול בלקפול הוא הוסיף עוד בישול, ואגב הוא גם כבש 5 שערים עד כה. שחקן טוטאל.

7) הדרבי של חבר הרור (1:3 דורטמונד) היה במעמד צד אחד. שאלקה אמנם פאתטית, אבל משהו נהדר עובר על דורטמונד של יורגן קלופ. צומחת שם קבוצה שמשחקת כדורגל אטרקטיבי נהדר, עם בלמים התקפיים (הומלס ובעיקר נבן סובוטיץ' האדיר).

כבר סיפרתי לכם מי שייבחר לתגלית העונה – שינג'י קגאווה היפני המשוכלל שכבש עוד צמד נהדר וניפק מהלכים מענגים. לקלופ יש עוד כלים מגניבים בהתקפה: לוקאס באריוס, קווין גרוסקרויץ (אוהד שרוף שהפך לשחקן בכיר, בלילי סטייל), הפולני 'קובה' (יאקוב בלאשצ'יקובסקי) ומעל כולם אולי – נורי שאהין שעוד יעשה גדולות העונה. מי שאוהב רטרו  ונוסטלגיה רוצה את הצהוב-שחור הנפלא הזה חוזר למרכז הזירה בגדול. הלוואי.

8) קצת סרייה אה: רומא לא יודעת לפתוח עונה. זה פאתטי לאבד יתרון ביתי 0:2 על בולוניה, 2 נק' ב-3 מחזורים פלוס הפסדים בסופר קופה ובליגת האלופות. עונה שעברה 11 נק' ב-10 מחזורים ראשונים, עונה לפני כן 8 נק' ב-10 מחזורים ראשונים. מישהו יכול להסביר לרומאים איך מתכוננים נכון בקיץ?

שני גולים יפיפיים ב-0:4 של יובנטוס (ניצחון בכורה העונה, סחתיין) על אודינזה החלשה – של קוואליארלה (מול האקסית) בעקב ושל מרקיזיו מהאוויר. סופסוף יובה פגעה עם רכש – מילוש קראשיץ' בכנף ימין עם שני בישולים נראה מציאה. רק אל תקראו לו נדבד.

והכי מרתק בינתיים זה איך חילופי המשמרות בין מוריניו לבניטז הביאו לחילופי משמרות בין סמואל אטו לדייגו מיליטו. הארגנטינאי הפציץ בעונה שעברה ואילו העונה בינתיים הוא לא קיים. לעומתו אטו שתרם למוריניו בעיקר הגנה, חזר להפציץ. הוא כבש בסופר קופה האיטלקי, בצ'מפיונס ובליגה הוא חתום על 3 מ-4 הגולים של הנראזורי. היום בניצחון 1:2 בפאלרמו, הוא ניפק עוד צמד אחרי מהלכי התקפה נהדרים. (שימו לב להשחררות שלו בגול הראשון).

9) קצת ציונות – בזמן שנבחרת הדייויס מקבלת בראש -ואחרי ששמעתי את שחקני נבחרת ישראל טוענים שהתפילות ביום כיפור יביאו את הניצחון עברתי לאהוד את אוסטריה, הכבוד הישראלי הגיע ממקום בלתי צפוי – הניצחון של ריאל בטיס 1:2 על ויאדוליד בליגת המשנה בספרד. כוכב הניצחון הוא הקשר הימני של הירוקים-לבנים מסביליה. קוראים לו ישראל. ישראל היא יותר ממדינה. היא כדורגלן.

אל אל. ישראל

 10) תראו את הסטירה הזו לכדור של אוסקר קרדוסו שניצח לבנפיקה 0:2 את הדרבי מול ספורטינג. מה שניצחון על הפועל עושה – אצטדיון מלא, אווירה נהדרת וקרדוסו הפרגוואי שהתעמת עם הקהל פתאום מנהל איתו רומן סוער.

עוד בפורטוגל: 129(!) ברזילאים משחקים בליגה, אחד מהם הוא באיאנו, מגן של פאקוס פריירה שחזרה מפיגור 2:0 מול בראגה ל-2:2. השער המצמק של באיאנו היה אחד השערים המדהימים שנראו היום ביבשת. 

11) הפתעת היום מגיעה מארגנטינה: אול בויס הקטנה משכונה בבואנוס איירס היממה את אסטודיאנטס החזקה 1:2. אני מספר לכם את זה בגלל שער הניצחון של גראסיני בהקפצה סופר-אלגנטית מעל השוער.

12) השעה 00:57 שעון ישראל. כבר חשבתי שראיתי את הגולים הכי יפים היום, אבל אז מגיע המשחק הכי גדול של היום. לא שאלקה – דורטמונד, לא פיינורד – אייאקס, לא פנרבחצ'ה – בשיקטש, לא בורדו – ליון, לא בנפיקה – ספורטינג, לא אתלטיקו – בארסה ולא מנ. יו – ליברפול. אז איפה לעזאזל משחקים ב-00:57? באצטדיון אנז'ניאו בריו. הדרבי הענק פלא-פלו. פלומיננזה משווה ל-2:2 ודקה אחר כך רנאטו אבראו לוקח כדור חופשי. וזה מה שיוצא לו ולפלמאנגו (תריצו את הסרטון קדימה עד שהטיימר מראה 5:05):

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

נ.ב. היתרון לא החזיק מעמד. פלומיננזה קבוצה הרבה יותר טובה. נגמר 3:3. תוצאה שחתמה וסימלה עוד יום ענק של כדורגל משובח. ותאמינו לי שהיה משובח: כמה שהפוסט ארוך, השארתי בחוץ לא מעט חומר נחמד.

 

 

הודעה
One of those days

No Comments

עוז 20 בספטמבר 2010

מופע ההדיפות של דה גאה בשער אתלטיקו במחצית השניה היה פניתאוני ממש. בית ספר לשוערות.

צור שפי 20 בספטמבר 2010

דה חאה. לדעתי זו שאלה של לא הרבה זמן עד שהוא סוגר בקבוצה ממש גדולה. אולי ביונייטד. גירסה צעירה של ון דר סאר? לא נכחיש זאת.

סימנטוב 20 בספטמבר 2010

הבנתי שסטקלנבורג חזק בתמונה

לוינטל 20 בספטמבר 2010

דה חאה עוד לא בן 20 וגם נראה טוב. רק שהשם שלו דוחה

צור שפי 20 בספטמבר 2010

הקטע המעניין הוא שבתחילת העונה שעברה אתלטי קנו מויאריאל את סרחיו אסנחו שמבוגר מדה חאה בשנה וקצת. אסנחו היה אז השוער של נבחרת ספרד עד גיל 21 והקולצ'ונרוס הביאו אותו במחשבה לפתור להרבה זמן בעית שוערים כמעט כרונית שהיתה להם. אסנחו הספיק לשחק כמה משחקים בודדים לפני שנפצע או הורחק או הפגין כושר גרוע (כל הגורמים האלה היו מעורבים, אני לא זוכר מה הכריע) ואז הועלה דה חאה משום מקום, הוא גדל במועדון, והשאר היסטוריה. החלק הטרגי בסיפור הוא כמובן אסנחו שמאז לא מצליח למצוא את עצמו ובמעט הזדמנויות שניתנות לו בדרך כלל מפשל.

שלו רומא 20 בספטמבר 2010

לגבי רומא, זה היה יותר מפאתטי, זה משחק שצריך להגמר 4/5 – 0. אבל המגן השמאלי הוא בכלל ימני (קאסטי), פיזארו שחקן ענק אבל העונה עדיין לא התניע. מקסס הוא פרודיה על שחקן הגנה, ורוזי המגן הימני יהיה מגן ימני טוב אבל עדיין צעיר מדי וצריך ללמוד לסגור שחקן (בגול הראשון, הוא היה יכול להציל את המצב, על מלדיני לא היו עושים את הגול הזה) כבר בשנה שעברה היה ברור שצריך למצוא מגן ימני להרכב ומגן שמאלי מחליף לריסה, זה שריסה לא נפצע שנתיים זה לא אומר שלא יפצע, כמו שקרה השנה. חסר לרומא בלם, אבל אמיתי, לא האח של בורדיסו, שהוא בהחלט נראה כמו אח של כדורגלן. בריגי עלה למשחק ונראה כמו משהו שלא שיחק המון זמן, הוא חייב להיות חלק מהרוטציה, חייב. יש מחיר סביר שמשלמים על כך שמשלבים שחקנים צעירים (רוזי), אבל סמפליסיו, דריגי, מקסס חייבים להיות חלק מהרוטציה גם אם הם לא שחקני הרכב. אבל ראיתי עוד דברים, כמו פרוטה וטוטי שהם בכושר ובורילו שחקן שנראה כאילו רומא תפורה עליו, דה רוסי שחוזר לאט לאט לכושר מלפני שנתיים, ובעיקר משחק כמו שרומא משחקת אין אופי אבל הכל יכול לקרות. זאת מג'יקה רומא, הרבה פעמים נהננו מזה, הפעם היינו בצד הסובל. לא נותר אלה להאמין שמן הסבל תבוא הגאולה.
קדימה, מסתכלים עכשיו על ברשיה.

אביאל 20 בספטמבר 2010

כמה היה צפוי הפסטיבל סביב הקרסול של מסי, אפשר לחשוב ששחקנים לא נפצעים, בינתיים הוא יכול להגיד הרבה תודה ששחקן במעמדו נפצע כל כך מעט בשנים האחרונות, אם משווים אותו לרונאלדו, קאקה, רוני, דרוגבה, רובן ושאר הכוכבים הוא צריך להודות לאלוהים.

וברצלונה קצת פאתטיים עם כל הבלאגן סביבו, איפה הבטחון לשאר השחקנים ? הכל קם ונופל על מסי ?

כל המשחק אתמול הסתכלתי על פלורס (מאמן ולנסיה) ולא הצלחתי להיזכר את מי הוא מזכיר לי, באמת הוא נראה כמו יו לורי בצעירותu :)

הבישול של דרוגבה לקאלו, אחרי שהוא חטף כדור באמצע ומסר, פשוט מדהים, אם היו קוראים לו ווין רוני או קאקה ערוץ חמש היו משדרים אותו בלי סוף, אגב ערוץ חמש, נדב יעקבי היה נראה מדוכא מאוד אחרי פציעתו של מסי.

ולוינטל – איך אפשר לשכוח את ה3-1 של בית"ר על אשקלון ?!

דודו 20 בספטמבר 2010

מה אתה מתפלא. קברניטי ערוץ חמש נמלאו זיעה קרה כשהם דמיינו את מסי חסר לשלושה-ארבעה חודשים. איך הם ימכרו את הסחורה שלהם? איך נמשיך לסגוד לאל הארגנטינאי כשהוא יהיה בחוץ? לדעתי הם רצו הלילה לכותל לשים פתקים ולבקש מאלוהים שמסי יחזור מהר.
שמתם לב את התיאור של כל גול של מסי, אפילו אם זה דרדלה, כאילו מינימום עבר איזה ארבעה שחקנים בין הרגליים הקפיץ את הכדור ושם מספרת לחיבורים? איזו קלאסה? איזה טאץ'? איזה מהלך גאוני? יאללה נמאסתם. תראו מהלך יפה יותר של שחקן שלא משחק בברסה ויתארו את המהלך ביבשושיות. מקסימום יגידו איזה גול יפה. פשוט שטיפת מוח.
אפרופו שטיפת מוח, הילד שלי בן השנתיים וחצי (!!) חזר אתמול ממסיבת יום-הולדת של ילדה בת שלוש (!!) ומה הוא קיבל מתנה? סיכות של ברצלונה עם תמונות של מסי, אינייסטה וזלאטן (לא ממש מעודכנים, טוב שלא היתה סיכה של פיגו)!!!!!
מה זו הבושה הזו ושטיפת המוח הזו? זו מתנה לילדים? אתם מבינים, מסי נהיה גיבור ילדים כמו דורה או יובל המבולבל. רק חסר בערוץ הופ סדרה מצויירת על עלילות מסי ועוזריו צ'אבי ואינייסטה בהרפתקאות (מחפשים את הגביע הקדוש, מחפשים את מסצ'ראנו ועוד). ככה לא יוצרים תרבות ספורט אלא תרבות סלב. כמו שנינט היא יותר סלב מזמרת, ככה הופכים את מסי, שהוא באמת שחקן נפלא, ליותר סלב מכדורגלן. אוהדים את ברסה כי זה אופנתי לא כי זו קבוצה שאתה מזדהה איתה.

פראליה 20 בספטמבר 2010

ומה שיפה זה שזה לא היה המהלך הכי יפה של דרוגבה במשחק, מתי בפעם האחרונה ראיתם חלוץ שמוציא מקו הרוחב כדור בימין ברגל משוכלת לכיוון ה-16? מהלך שפשוט בלתי אפשרי לחשוב או לתכנן אותו, הוא פרץ של גאונות נטו, מעולם לא ראיתי מהלך כזה.

פראליה 21 בספטמבר 2010

רבונות ראינו הרבה, אפילו מברפאלוב, אבל כזו..

טל 20 בספטמבר 2010

כי מסי שחקן מיוחד, כישרון של פעם בדור והשחקנים שהזכרת לא.

הדבר הכי מפחיד ששחקן כזה יפצע בצורה שתפגום לו בקריירה ברמה כזו שלעולם לא נוכל לראות אותו ממצה את הפוטנציאל שלו. רונאלדו הברזילאי הוא הדוגמה הקלאסית עם כל הקריירה הנפלאה שהייתה לו. ומלבד עונה אחת, הוא שיחק בקבוצות שאני שונא.

צ'לסי? מנצחת קבוצות שהמילה "פח" עושה להן חסד. בוא נאמר שאם היה מדובר בליגות אחרות אנשים מסוימים היו מתבכיינים על רמת ליגה שגורמת לשחקנים כמו אובי מיקל וסאלומון קאלו להיאות איכותיים. כמה פאטתי.

טל 20 בספטמבר 2010

אני גם רוצה לנסח כלל חדש: כל אוהד צ'לסי (ספציפית) שמתלונן על תרבות האהדה לברצלונה מתבקש לציין (בלי שיטוט באינטרנט) שלושה שחקנים ששיחקו בקבוצתו האהודה לפני 1990.

פראליה 20 בספטמבר 2010

תשמע, אתה בתסביך אישיות טראגי, אם היית שואל שאלות מעניינות גם הייתי עונה לך.

טל 20 בספטמבר 2010

אתה חולק על הקביעה שרוב מוחלט של אוהדי צ'לסי הם מה שמוגדר "אוהדי ניצחונות"?

לא יודע לגביך אישית (בכנות, זה גם לא כזה מענין אותי)אבל בגדול, אתה יודע שאני צודק.

פראליה 20 בספטמבר 2010

אני חולק על זה שאתה יודע על מה אתה מדבר, בכל מקרה ממה שאני מכיר ולא "יודע" וקח בחשבון שאני מכיר, כ- 70-80% מ"אוהדי בארסה" הם מהסוג שאליו אתה מתכוון, אוהדי צ'לסי כאלה לא פגשתי מעל גיל 18. "בכנות, לא מעניין אותי" אומר שזה מעניין אותך אז עזוב אותך משטויות.

טל 20 בספטמבר 2010

כדי שמישהו לא יהיה אוהד הצלחות של צ'לסי הוא היה צריך להפוך להיות אוהד לפני אמצע שנות ה90, התקופה שבה בעלים עשיר הפך מועדון קטן וכמעט חסר מסורת לחלוטין, לקבוצה מובילה באנגליה.

בעיקרון, אין לי בעיה עם זה. שכל אחד יתמוך במי הוא רוצה ואפשר למצוא כמה דברים יותר גרועים להגיד על בן אדם מלטעון שהוא אוהד הצלחות. פשוט הצביעות הזאת מצחיקה אותי.

לוינטל 20 בספטמבר 2010

הקאמבק של גומא שווה פוסט נפרד :)

פראליה 20 בספטמבר 2010

לוינטל, אני מציע שמי שיכתוב אותו יהיה עמיר פלג, הוא אמור להבין אותו הכי טוב, לא?

סאביסאביץ' 20 בספטמבר 2010

1. באשר לנאני, חלק מההצגות שלו אתמול באמת נראו מעצבנות, אך הוא ספג כמות אדירה של עבירות במשחק וחלק מהן לא נשרקו, לעניות דעתי ההצגות האלה אמנם מעצבנות, אבל הן חלק מהמשחק, וחלק מהנורמה בכדורגל, ואן פרסי עושה את זה, אינזגי עשה מזה קריירה, דרוגבה הפך לאחד השנואים באנגליה בגלל ההצגות האלה (אצלו זה בכלל נראה מגוחך, כי ההצגות שלו פשוט נוראיות, הוא קופץ באוויר ומתעוות כאילו ירו בו ומדובר בשחקן שהוא בריון) וכמובן הגדול מכולם – רונאלדו עושה את זה, הדבר מזמן הפך לנורמה (לצערי) ויש שחקנים שאף מתאמנים על זה באימונים. דרך אגב, השיפוט במשחק אתמול היה זוועתי, אם היה שם שופט נורמלי יונייטד היו מנצחים בהפרש גבוה יותר (פרגי אמר שהוא חשב שהולכים להבקיע עשירייה ופתאום הם השוו), אני אוהב מאוד את המשחק הדינמי והאגרסיבי האנגלי, למרות שלפעמים הוא פשוט ברוטלי מדי והשופטים מאבדים את המשחק. חוץ מזה, נאני אחד השחקנים המשתפרים באירופה בשנה האחרונה, הוא כישרוני בטירוף ופשוט בלתי אפשרי לעצור אותו באגף הימני, בעיטה פצצה, הוא לוקה במסירה האחרונה אך תסמכו על פרגי שזה יתוקן. בנוסף, ליברפול הפכה בשנתיים האחרונות לקבוצה בינונית שלא מצליחה להתמודד מול הגדולות, המשחק שלה עד דקה 65 הזכיר את משחקה שנה שעברה מול צ'ילסי.

2. איזה כיף שמשדרים את הליגה הפורטוגלית, ללא ספק הליגה הכי טכנית באירופה, כמות השחקנים הטכניים שיש בליגה הזאת היא פשוט מטורפת. התאהבתי בליגה הזאת בשנות ה- 90 כשהיו משדרים תקצירים ביורוספורט, לבנפיקה היה אז שחקן מדהים ששמו ז'ואה פינטו, הוא היה שחקן פשוט פנומנלי.

3. שאלקה אתמול נראתה חסרת ביטחון לחלוטין, פשוט לא מבין איך הם פתחו את העונה בצורה כזאת, דורטמונד מזכירים את יונייטד בשנה שפרגי העלה את בקהאם, סקולס, באט, האחים נוויל לקבוצה הבוגרת, הקבוצה כל הזמן רצה קדימה ולא מפחדת משום דבר, קאגווה יכל לכבוש חמישייה אם היה יותר מרוכז, שאהין הוא עוד קשר התקפי אדיר שגודל בבונדסליגה. 

4. כבר אמרתי שהליגה האיטלקית הולכת להיות מטורפת בגלל חולשה של כל הגדולות, הכל תלוי באינטר וברפא, הם יכולים לקחת אליפות כבר במרץ אם ישמרו על יציבות.

סימנטוב 20 בספטמבר 2010

מסכים עם כל מילה על נאני עצוב אבל זה חלק מהמשחק 'כל העולם במה' (ד'א הוא בדרך להיות שחקן גדול גדול).
יש גם את הצביעות של האוהדים שמוכנים לסלוח לשחקן שלהם אבל לא ליריב (כמו כל מאהבת פתטית שיודעת שיש מערכת יחסים קלוקלת והיא פשוט לא יכולה בלי זה)

יוני 20 בספטמבר 2010

אטו הוא פשוט אנדרייטד בטירוף. לדעתי הוא אחד משלושת החלוצים הכי מצליחים בעשור הזה. מבחינת ההישגים והחשיבות שלו בהם. אמנם היה לו מזל להיות בבארסה הגדולה, אבל בלעדיו הם לא היו זוכים פעמיים בגביע הגדול.

סימנטוב 20 בספטמבר 2010

המספרים שלו בברסה היו פשוט מטורפים (כמעט כמו של העיט…)

יוני 20 בספטמבר 2010

זה לא רק המספרים. הבחור לא כבש רק נגד אוסאסונה. והוא משחק בקבוצות שיכולות לקחת אליפות רק 6 שנים. לא 15 שנה כמו ראול או 12 כמו הנרי, ואן ניסטלרוי או שבצ'נקו.

דודו 20 בספטמבר 2010

1. יונייטד פראיירים שלא הביסו את ליברפול, שנראית כמו קבוצת מרכז טבלה במקרה הטוב. הגיע הזמן שברבטוב יראה למה הביאו אותו בכל-כך הרבה כסף. נגד קבוצות חזקות יותר מליברפול (ויש הרבה כאלו)ליונייטד יהיה קשה.

2. צ'לסי ממשיכה להתעלל ביריבותיה. אתמול נראה לי שבניון אמר להם בהפסקה שיפסיקו להשפיל את דקל קינן, כי זה יכול לגרום לו טראומה, אז הם נחו כל המחצית. האמת היא שעד עכשיו לא נתקלו באף קבוצה חזקה והמבחנים של צ'לסי מתחילים עכשיו עם משחק חוץ קשה מול מנצ'סטר סיטי ודרבי ביתי מול ארסנל. אחרי המשחקים האלו נראה אם צ'לסי באמת דורסת את כולם או שפשוט נפלו על הגרלה קלה בתחילת העונה. ההרגשה שלי, צ'לסי מוציאה תיקו בסיטי ומנצחת את ארסנל האנמית בבית וממשיכה להוליך בבטחה.

3. המצב של שאלקה הוא כבר מעבר לקריטי. הפסד בכל משחקי הליגה ובליגת האלופות. ההתלהבות מהרכש של ראול נראית כרגע זכרון רחוק ומעומעם ונראה שמאגאת' יעוף בקרוב. אם הם לא ינצחו את פרייבורג בחוץ ומנשנגלאדבך בבית בשני המחזורים שיתקיימו השבוע, הוא ילך הביתה.

4. בצרפת, ליון ואוקזר ממשיכות להיות עלובות. גם בורדו, אבל היה להם מזל ופגשו קבוצה עלובה מהם. איזה כיף להסתכל שם על הצמרת: סנט-אטיין, טולוז, ראן, קון וסושו. הלוואי ויישאר כך עד הסוף.

5.יובה סוף סוף ניצחה, אבל אודינזה זבלים אז זו לא חוכמה. יש להם עכשיו שני משחקים בית קלים על הנייר, מול פאלרמו וקליארי שאמור לעזור להם להתאושש. רומא ממשיכה להיות עלובה ואינטר מחכים להם בשבת הקרובה. אולי דווקא נגדם, יצליחו לצאת מהמשבר. אינטר ממשיכה לשחות בקלילות לעבר תואר נוסף. אם ינצחו בשבת את רומא בחוץ ושבוע לאחר מכן את יובה בבית, הסיפור גמור, במיוחד כשמילאן נראית כמו שהי נראית.

6. ולנסיה באמת מרשימה, אבל יש הרגשה שנגד הגדולות הם בכל זאת יאבדו גובה. בכל זאת, כל הכבוד להם שהתגברו על שחרור הכוכבים הגדולים. חשבתי שיהיו בתחתית העונה. מחרתיים כבר יש להם משחק מרתק נגד אתלטיקו מדריד ונצחון יראה שהם בדרך הנכונה להיות אלופת הליגה הספרדית האמיתית (הליגה שמתחילה מהמקום השלישי, אחרי שתי הגדולות). ברסה יסתדרו בלי מסי בשבועיים הבאים. יש להם משחקים די קלים.

אדם ויסברגר 20 בספטמבר 2010

איזה מקבץ. איזה כיף.
אגב, מבירור עולה שבאיאנו מפאקוס פריירה – מגן.
אחחח מגנים תוצרת ברזיל…

גיא זהר 20 בספטמבר 2010

ובאשר לשאלה החשובה באמת, מחליף את קאפלו בלי היסוס. סובל במשך שנתיים (ולדעתי, לראות שלושה משחקים ביום זה סבל, מתפטר, משנה שם וחי על הריבית. מוכן לסבול הכל בשביל זה.

מוי כיף 20 בספטמבר 2010

רק במחצית השניה קלטתי שהחבר'ה בירוק זה בארסה, יותר מזעזע מהפציעה של ולנסיה

דודו 20 בספטמבר 2010

צפירת הרגעה לערוץ חמש ולחברים הנוספים בכת הסוגדת ל"אל השמש מסי". הוא ייעדר רק שבועיים לכל היותר. הכותרות בעיתונים היו כאילו מישהו התנקש באובמה. בסה"כ מסי מתח רצועות. קצת פרופורציות. אף-אחד לא התעניין בתוצאה. עד לאן הסגידה הזו תגיע? כבר ראינו במונדיאל שבלי צ'אבי ואינייסטה לידו, הוא שחקן בינוני ומעלה, לא יותר מזה. פשוט היה לו המזל לגדול בתקופה שכאלה שחקנים טובים נמצאים מסביבו.

אסף רביץ 20 בספטמבר 2010

אם כבר הזכרת אותו ולוינטל הזכיר מאמנים שדומים לאנשים אחרים- אני היחיד ששמתי לב שאובמה מאמן את ניוקאסל?

לוינטל 20 בספטמבר 2010

חח גדול.
אולי נייסד פה מדור של LOOKALIKES

צור שפי 20 בספטמבר 2010

עדכון מ"מארקה" – 10 ימי גימל בלבד לליאו. רגילה וחצי.

דודו 20 בספטמבר 2010

לגבי החולצות, כנראה שהסתננו צפרדעים למכונת כביסה כשכיבסו את החולצות. אויפאלושי ניסע ללכת על הכדור אבל החולצה של מסי עשתה לו סחרחורת והוא נכנס ברגל במקום.

אביעד 20 בספטמבר 2010

אגב, ה"ילד המניאק" נאני בישל השנה 4 שערים + בישול לשער עצמי. רק אחד פחות מדרוגבה (שהוא מבוגר בהרבה וכמובן בכלל לא צולל או מתחזה).

הופ 20 בספטמבר 2010

1. הייתי כותב שאם יש משהו אחד יותר מהנה מלראות את מסי זה לראות את כל אלה שאוכלים את הלב בגלל שהוא כל כך טוב. אבל זה לא נכון. הכי מהנה זה לראות את מסי. יש אמת בטענות על המסחריות סביבו אבל זה העידן, עידן המרצ'נדייזינג ואין מה לעשות בקשר לזה. צריך פשוט להתעלם מהמסחור (זה בטח יותר קשה כשיש לך ילד ואתה בכלל אוהד קבוצה אחרת) וליהנות מכל שניה שהוא על המגרש.
2. כי מה לעשות, מדובר בשחקן של פעם בדור (מה שהוכח במונדיאל זה ששחקן אחד לא מספיק וצריך גם קבוצה ומאמן סביבו), ומי שרואה אותו משחק וקובע שהוא שחקן בינוני הוא כנראה… טוב מה אני מתעסק בשטויות. אני פשוט צריך להגיד כל בוקר "ברוך שלא עשני אוהד ריאל שנאלץ לראות את השחקן הטוב בדורו משחק עבור היריבה המושבעת".
3. טוב לשמוע שהפציעה מינורית יחסית. לפעמים אני מקווה בשבילו שהוא לא יהיה כל כך טוב כי ברור שמתישהו יגיע איזה חריאת עצבני ויגמור לו את הרגל.
4. ואחרי עניינים שבקודש, אפשר לעבור לעניינים שבחול – אחלה פוסט. השאלות הפילוסופיות שאתה מעלה מזכירה לי את השאלה הקבועה: האם אני מעדיף שהקבוצה שלי תנצח 3:4 או 0:4. התשובה משתנה לפי הדקה. לפני המשחק או אחריו אני מעדיף את ה-3:4. בזמן המשחק אני רק רוצה שיבקיעו עוד ויגמרו עם זה כבר. ובנוגע להפסדים זו גם שאלה פילוסופית מצוינת. אם הקבוצה שלך צריכה להפסיד 1:0, באיזו דקה הכי טוב שהיא תספוג. כי בדקה הראשונה זה אומר משחק שלם של תסכול ועצבים, ובדקה האחרונה זה אומר שבוע שלם של תסכול מלווה בהשלמה (שכן התוצאה כבר לא יכולה להשתנות).
5. השימוש במושג "מספרת" בכל מקום הוא זילות המלה. מה שברבטוב עשה הוא לא מספרת. גם השער של נבוצ'ה לא. של ליטמאנן קצת יותר אבל עדיין לא. בשביל מספר צריך להניף רגל אחת ואח"כ את הבועטת. שייראה כמו מספריים בהתאם למונח העברי, או כמו דיווש בהתאם ללועזי.
מספרות אמיתיות (וגם עטר היה יכול להיכנס פה, וכשאני אומר ער אני מתכוון לשניהם)
http://www.youtube.com/watch?v=kxsAyquB_Ws
6. לפבלו הרננדז התייחסתי בסיכום האלופות שלך. מסוג הדברים שגורמים לי לחשוב בטעות שהייתי יכול להיות סקאוטר.
7. אהבתי את פלורס-יו לורי. אני תמיד טוען, ומשום מה רבים לא מסכימים איתי, שצ'אבי הוא תאומו החטוף של רוברט דאוני ג'וניור. ופעם ראיתי באיזה בלוג השוואה לא רעה בכלל בין מירוסלב קלוזה ובשאר אסד. נסו ותופתעו.

פראליה 20 בספטמבר 2010

5 – חיכיתי שמישהו יגיד את זה – מ ד ו י י ק !

הופ 20 בספטמבר 2010

תיקונים: "בשביל מספר" = בשביל מספרת. "כשאני אומר ער אני מתכוון לשניהם" = כשאני אומר עטר אני מתכוון לשניהם.
והנה הפוסט שהשווה בין אסד לקלוזה:
http://bonabikoret.wordpress.com/2010/07/09/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9-%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9D/

אביאל 20 בספטמבר 2010

טל – רונאלדו בעונה הגדולה שלו ביונייטד לא נופל ממסי בשום פרמטר.

עכשיו, חשבתי שהתגובות שלך יהיו קצת יותר בוגרות, נכון אני אוהד צ'לסי רק מהשנייה של מוריניו, אבל אני לא רואה בזה שום דבר רע, שהתחלתי לאהוד אותם הם לקחו אליפות ושלוש שנים היינו בסוג של מדבר, אוהד הצלחות ממוצע היה מחליף מזמן קבוצה על פי טענתך, הסברתי כאן כבר המון פעמים שהתחלתי לאהוד את צ'לסי בגלל מוריניו, ובגלל העובדה הפשוטה שהייתי בעיקר אוהד ריאל מדריד וללא קבוצה בליגה האנגלית (מה שכן, לא סבלתי את ליברפול ואת יונייטד).

עכשיו, מה הקשר בין מה שכתבתי על מסי וערוץ הספורט ובכלל על ברצלונה, למה שאתה רוצה לומר ? נגיד שלא הייתי אוהד צ'לסי, מה אז היתה התגובה שלך ?

בקשר לצ'לסי, אם היית טורח לקרוא תגובות שונות, שכולם מהללים אני בעיקר אומר שמדובר בקבוצות קטנות ושהמבחן האמיתי הוא בשבת מול הסיטי, ואתה בכלל מעז לדבר על קבוצות "פח", חוץ מולנסיה, סביליה ואתלטיקו מדריד (שגם לכל אחת יש פעם בכמה שנים עונה עלובה) רוב הקבוצות הן קבוצות פח, מספיק לראות איך ריאל מדריד (אותה אני אוהד להזכירך) משסעת את הליגה כבר שנים רבות ולא מצליחה לעבור שמינית גמר ליגת האלופות.

תיהיה קצת יותר ענייני בתגובות שלך, וגם קצת יותר אובייקטיבי, אתה חייב להסכים שמה שערוץ הספורט עושה לליגה הספרדית היא דבר מוגזם, גם את גביע הטוטו הם משווקים כאילו מדובר במונדיאל.

טל 20 בספטמבר 2010

אתה חושב שקבוצה כמו בלקפול שווה מרכז טבלה בליגה הספרדית (תרגום מהדברים שלך לכך שכל הקבוצות שם מלבד אתלטיקו סבילה ואתלטיקו הן קבוצות פח)??? ועוד כותב עם חוסר האובייקטיביות שלי???

קבוצות התחתית בספרד יותר חזקות מקבוצות התחתית באנגליה. ראיתי את הרקולס וסוסיאדד, ראיתי גם את וויגן ווסט ברומיץ' ובלקפול. קבוצות התחתית באנגליה הן החלשות ביותר מבין קבוצות התחתית בכל הליגות הגדולות באירופה. קבוצות חסרות כדורגל באופן מוחלט, לא מקרי ששחקנים ישראלים מצליחים להשתלב דווקא בקבוצות הללו.ולמה? כי אין מה להשוות את השחקן הספרדי (או הצרפתי, הגרמני והאיטלקי) לשחקן האנגלי שהוא נחות מהם משמעותית והפער גדל ככל שיורדים במורד הפרמידה. אין באנגליה מאגר שחקנים מספיק ל20 קבוצות ואף זר רציני לא יגיע לקבוצות הללו וזה מה שמייצר קבוצות מביכות כמו בלקפול וויגאן. שוב, זו הסיבה ששחקנים ישראלים מצליחים להתקבל לקבוצות הללו בשכיחות גבוהה יותר משהם מצליחים להתקבל לכל ליגה גדולה אחרת.

לא הבנתי מה ערוץ הספורט עושה לליגה הספרדית ואיך זה שונה ממה שצ'רלטון עושים לליגה האנגלית. מה לעשות שבספרד (ולא באנגליה) משחקים הכוכבים הגדולים בעולם וזכותו של הערוץ להדגיש את זה כחלק מהפרומואים שלו. כל אחד דוחף את המוצר שלו דרך נקודות הכוח שלו. מה אתה מצפה, שבכל גול של מסי הם יסייגו את ההתלהבות שלהם ויספרו שג'ו קול גם היה מבקיע את זה? אתה מצפה שהם לא ידגישו שזו הליגה של אלופת העולם?

יש לי ביקורת גדולה מאד על ערוץ הספורט בתחומים אחרים. למשל, על הערוצים בתשלום (שאני מסרב לשלם עליהם). למשל, יש לי תחושונת שמבחינה כלכלית ניתן היה לרכוש זכויות שידור של כמה ליגות כדורגל (או ענפים אחרים), בעלות המשכורות השנתיות של "שליימה", "קוף" ו"רסקה". וערוץ שספורט שתוכניות בידור ו"טאלנטים" מפוקפקים, נמצאות אצלו בעדיפות על פני זכויות שידור של משחקים, חוטא לתפקידו.
מצד שני, במקרה של הליגה הספרדית, אני לא רואה שום דבר לא הגיוני ביחס שלהם, גם אם אתה (וכמה אחרים) מעדיפים ליגה וסגנון כדורגל אחר. אתה יודע, במשך עשרות שנים הליגה האנגלית קיבלה חשיפה תקשורתית גדולה בהרבה מכל ליגה אחרת, גם במצבים (לדוגמה בשנות ה90) שהיא בבירור לא הייתה אחת משלוש הליגות הטובות באירופה. כצרכן כדורגל שבוי לפני עידן האינטרנט בשנות ה90, ראיתי וקראתי הרבה יותר על יונייטד מאשר על איאקס ואפילו יובה ומילאן. הכרתי את קנטונה הרבה יותר טוב משהכרתי שחקנים שעשו יותר ממנו ברמה הבינלאומית, דוגמת סביצ'ביץ ומיאטוביץ'. אז סוף סוף מגיע כלי תקשורת שלא סוגד לליגה האנגלית ואוהדי הליגה הזו לא יכולים לעמוד בזה. עשה לי טובה. תתנחם בזה שלפחות בערוץ הספורט לא משדרים תוכניות מערוץ ברצלונה, מה שעושים קבוע בצ'רלטון עם הקבוצות האנגליות הגדולות.

פראליה 20 בספטמבר 2010

תשמע, גם במונחים שלך, הגעת כאן ליחס בלתי סביר של שטויות למלים ואני גם אפרט כשיהיה לי כח – אבל מהשטות הכי גדולה כאן אי-אפשר להתעלם – אתה באמת חושב שערוץ הספורט לא משדר את הפרמייר-ליג מבחירה?

טל 20 בספטמבר 2010

מה שיפה, שאחרי אני אשיב לך בסגנון שהולם את סגנון התגובה שלך, יאשימו אותי שאני תוקף אישית. אז פעם שניה שאני אבליג.

תתרכז בבקשה, כי אני מקווה לא לחזור על זה יותר מפעם אחת: אין פה ענין של בחירה, יש פה ענין של זכויות שידור של ליגות שונות שנמצאות בידי גופים שונים. כאשר אתה דוחף את המוצר שלך, אתה מדגיש את נקודות החוזקה שלו. נקודות החוזקה של הלה ליגה ה בין היתר, שבליגה הספרדית יש שחקנים יותר טובים מבליגה האנגלית, שהכדורגל הספרדי (ברמת השחקנים המקומיים והנבחרת) עולה על האנגלי בכמה דרגות, שספרד היא אלופת העולם ואלופת אירופה המכהנת בעוד אנגליה היא בדיחה לא ממש מצחיקה. אלו העובדות. וטיבעי, שאת נקודות החוזקה הללו ידגיש מי שיש לו זכיות השידור של הליגה הספרדית.

אגב, מענין עם מה אתה לא מסכים ממה שכתבתי. האם אתה חולק על הקביעה שרוב הכוכבים הגדולים בעולם משחקים בספרד ולא באנגליה? האם אתה חולק על הקביעה ש(בהכללה כמובן) השחקן הספרדי עולה בהרבה על השחקן האנגלי, גם אם הוא לא מקבל עשירית מיחסי הציבור שלו, מחוץ לשחקנים של ברצלונה? האם אתה טוען שבלקפול קבוצה יותר טובה מסוסיאדד? האם הטענה שהליגה האנגלית קיבלה לאורך השנים חשיפה גדולה בהרבה בהשוואה לליגות אחרות, גם בתקופות (ארוכות) בהן היא הייתה נחותה משמעותית מהן ברמה המקצועית, לא נכונה?

תאיר את עיניי, אני לא עומד במתח.

אביאל 21 בספטמבר 2010

טל, על מה אני מדבר איתך ומה אתה עונה ? אתה לא רואה שכתבתי שהיכולת של צ'לסי העונה עדיין לא מוכחת ? אמרתי שאם ברצלונה היתה חמש מחמש בתחילת העונה עם יחס שערים של 21-1 מול נמושות הליגה הספרדית ההילולים היו בשמיים.

אתה לא חושב שיש בעיה בקבוצה שרואה עצמה גדולה, בכך שהכוכב שלה נפצע ? האם ברצלונה תקום ותיפול על מסי ? אם כן, כנראה שהיא לא באמת כזו גדולה.

בקשר להערה שלך קודם על מיקל וקאלו, אם הם היו משחקים בריאל, ברצלונה או יונייטד, היו מהללים אותם, ראינו את יאיא טורה שכיכב בברצלונה, איך הוא משחק עכשיו בסיטי, תראה את מיקל שעומד כמו חומה בקישור של צ'לסי ותבין את מאזן השערים של צ'לסי בשנתיים האחרונות, אם היו קוראים לו בוסקטס ההילולים לא היו מפסיקים, בתור חובב ליגה ספרדית בכלל וברצלונה בפרט, אני מניח שאתה מעריך את העניין של השחקן שמוסר הכי הרבה, אם כן העונה מיקל הוא עם הכי מסירות ועם הכי הרבה דיוק במסירות בליגה האנגלית, מקווה שזה יגרום לך להעריך אותו קצת יותר.

טל 21 בספטמבר 2010

אביאל, אני חושב שאם ברצלונה הייתה עומדת על חמישה ניצחונות רצופים ומאזן שערים של 21-1, היינו שומעים בהרבה מקומות טענות על התחרותיות בליגה הספרדית ועל רמת קבוצות התחתית שם.
מצד שני (ואני כותב את זה בלי טיפת ציניות), יכול מאד להיות שכל אחד מאיתנו "רגיש" לטענות שמקוממות אותו.

לגבי טורה: איך הוא משחק עד עכשיו? ממה שאני יודע הוא משחק מצוין, אבל לא ראיתי את כל המשחקים הסיטי. בכל מקרה, ההגדרה "כיכב" היא מוגזמת לשחקן שאיבד את מקומו בהרכב בברצלונה.

בוסקטס הוא דוגמה מצוינת דווקא בגלל שמדובר בשחקן שהיחס אליו מוכיח שלעיתים המציאות הפוכה ממה שטוען. מזמן לא נתקלתי בשחקן, בן 21-22, שהיה שותף כשחקן הרכב לזכיה באליפות העולם לנבחרות, שתי אליפויות ספרד, ליגת האלופות ומקבל כל כך מעט כבוד מקצועי. אין לי ויכוח שהטענות על ההצגות והתחזויות שלו במקום. אבל מבחינה מקצועית הזילזול בו פשוט מגוחך. תאר לך איזה יחס היה מקבל שחקן אנגלי בן 21 שהיה שותף להישגים כאלה, כשחקן הרכב. ואגב, בוסקטס לא סתם היה שותף, אלא היה מהשחקנים המצטיינים של ספרד במונדיאל.

לגבי מיקל: אני מקבל את ההערה שלך ואני אשים אליו לב יותר במשחקים הבאים.

טל 21 בספטמבר 2010

לגבי מסי: לדעתי, הרעש הגדול הוא לא בגלל המחשבה שברצלונה לא יכולה להסתדר בלעדיו שבועיים, אלא במטרה להרתיע שחקנים מלהיכנס בו בצורה כזו בעתיד.

הרעש הראשוני לא היה על פציעה של שבועיים, אלא בגלל שחששו (או אולי קיוו במקומות מסוימים..) שהפציעה היא הרבה יותר קשה.

קבל תצלום של רגע הכניסה בו: http://estaticos01.marca.com/imagenes/2010/09/20/g2009.jpg

הוא בשקט יכל לגמור את העונה.

אביאל 20 בספטמבר 2010

אביעד – אמנם אני אוהד צ'לסי, אבל דרוגבה של שתי העונות האחרונות כבר לא עושה הצגות כמו בימים של מוריניו ואברם, אני מניח שגם אתה צופה בצ'לסי ורואה את השינוי, ההתנהגות של נאני אתמול היתה מביכה, במיוחד עם אגר, הוא פשוט נפל ואגר היה כל כך קרוב לתת לו בעיטה לראש על ההתחזות הזאת.

הופ – רוב "שונאי" מסי, מעריכים את היכולות שלו, על זה אף אחד לא מתווכח, אבל לא הייתי ממהר בקביעות ה"גדול בדורו", ראינו כבר אחד כזה ומה הוא עושה היום (רונאלדיניו), במונדיאל, אחרי הכל הוא נכשל ועוד מול גרמניה, שעם כל הכבוד, חוץ מלהאם ההגנה שלה לא שווה במיוחד, הבלמים שלש נבחרת גרמניה חוטפים הרבה גולים בליגה הגרמנית ולא ראיתי את מסי עושה מה שהוא עושה בברצלונה, הסיבה "לשנאה" כביכול של מסי היא הסיטואציה, ההילולים על ברצלונה, אל תשכח שיש אצלו בקבוצה שני קשרים שמסוכנים לא פחות ממנו והיו משדרגים כל שחקן בעמדה שלו. בקשר לפציעה, כמו שרשמתי הוא יכול להגיד בעיקר תודה, זאת המציאות שחקנים גדולים נפצעים ונכנסים בהם הרבה יותר מאשר בשחקנים פחות טובים, זה חלק מהמשחק, לא ראיתי כותרות בעיתונים שרונאלדו היה פצוע שנה שעברה, לא ראיתי כותרות שקאקה יושב בחוץ שלושה חודשים או שאריאן רובן (שהוא קריטי בהרבה לבאיירן) שנפצע במדי הולנד מחסיר את תחילת העונה, אני לא רוצה לחשוב מה היו רושמים את מסי היה נפצע במדי ארגנטינה, היו אולי שורפים גם את מראדונה.

הופ 20 בספטמבר 2010

אין לי ויכוח עם שום דבר ממה שכתבת, כולל הסייג על "הגדול בדורו". אולי רק עם ה"תודה" שמסי צריך להגיד, אמנם זאת המציאות שנכנסים בשחקנים גדולים, אבל אולי צריך לשנות אותה. ורק לשם הדיוק – לא כתבתי בשום מקום "שנאת" מסי או "שונאי" מסי, לא אוהב את המלה הזו.

אביאל 20 בספטמבר 2010

אני לא ממש רואה דרך לשנות את האפשרות של פציעות בכדורגל, בכוונה, דיי בכוונה כמו אופלושיי אתמול ובלי יותר מדיי כוונה כמו שקרה לולנסיה מיונייטד מול הריינג'רס.

הופ 20 בספטמבר 2010

הגברת הענישה? אני לא בטוח אבל נדמה לי שחוץ מההשעיה האוטומטית, על כל אדום יש דיון בוועדת משמעת אחרי המשחק. אם שחקנים שפגעו במכוון בשחקן אחר (ללא הבדל דת גזע מין וסלבריטאיות) ייענשו בצורה חמורה יותר, זה עשוי לעזור. אין סיבה שמסי יישב 10 ימים בחוץ ואויפאלושי ייעדר ממשחק אחד ויחזור.
נכון שזה בעייתי לשפוט כוונות אבל אם יש ועדת משמעת זה אומר שיש הבחנה בין אדום לאדום. אם כבר יש הבחנה כזו, פשוט צריך להגביר את הענישה על פגיעות מכוונות.

סאביסאביץ' 20 בספטמבר 2010

לא יודע אם יצא לך לראות את צ'ילסי בשנתיים האחרונות, אבל דרוגבה ממשיך את מסורת הצלילות המגוחכות שלו גם בעידן אנצ'לוטי, בשביל שנאני יגיע לרמתו הוא צריך לצלול בצורה מביכה בהמון מגרשים. חוץ מהנפילות אף פעם לא אהבתי את דרוגבה, אני אישית חושב שהוא לא עומד במצבי לחץ (הרחקות מטופשות במשחקים סופר חשובים בליגת האלופות) ויכולתו הטובה העונה באה על חשבון קבוצות נחותות וחלשות או קבוצות במשבר.

באשר ל"גדול מדורו", לדעתי מסי לא מנהיג ברמה שמראדונה היה, גם במשחקים שבארסה מתקשה ונתקעת הוא פשוט בורח מהכדור. אפשר להגיד על רונאלדו הרבה דברים, אבל במשחק חשוב אין מצב שהוא יברח מהכדור.

"ועוד מול גרמניה" – טעותך שאתה מתייחס לשחקני ההגנה של גרמניה כיחידים, גרמניה שיחקה במונדיאל כמיקשה אחת, כולם עולים וכולם יורדים. בנוסף, לא חושב שזה חכם לשמור על מסי אישית ולהגדיר עליו שחקן אחד, לא נראה לי שיש שחקן שיכול להתמודד איתו בשמירה אישית, אולי רק אויפילצ'י, שהוא שחקן הגנה פשוט גרוע.

אביאל 21 בספטמבר 2010

סאביסאביץ' – ראיתי כל משחק של צ'לסי בשלוש-ארבע שנים האחרונות, דרוגבה עושה הרבה פחות הצגות.

טוב רק נגד קבוצות נחותות או במשבר ? זה קצת מצחיק, תשאל את ארסנל בשנה שעברה, תבדוק איזה כאב ראש הוא עושה לוידיץ', מול ברצלונה בחצי גמר האלופות, שני פנדלים ברורים היו עליו ולא פיקה ולא פויול הצליחו לעצור אותו, תראה את העונה הקודמת שלו, את רוני היללו על השערים ומי שבאמת היה שחקן העונה היה דרוגבה.

בקשר לגרמניה, בתור אוהד גרמניה אני האחרון שמזלזל, ברור שהקבוצתיות של גרמניה היתה על העליונה, אבל תסכים איתי שקבוצת ליגה יותר מתואמת מאשר נבחרת, במיוחד בהגנה ומסי עשה הרבה משחקים גדולים מול הגנות הרבה יותר מתואמות מאשר נבחרת גרמניה, במיוחד מול בלמים איטיים, כמו של נבחרת גרמניה, הכוונה שלי היתה להראות שבלי צ'אבי ואנייסטה מאחוריו הוא הרבה פחות מאיים.

סאביסאביץ' 21 בספטמבר 2010

אתה צודק, אכן הגזמתי בקשר לדרוגבה, אבל אתה לא יכול להתכחש לעובדה שהוא הורחק במשחקים הכי חשובים של צ'ילסי ב -3 שנים אחרונות.

אפילו ארבייטמן יכול לקחת את מלכות השערים בספרד כשצ'אבי ואינייסטה מאחוריו.

DI 20 בספטמבר 2010

בין שני המועדונים הכי מעוטרים באנגליה, מספרת את הסיפור כולו. כי הרי מיהו הבולגרי הזה

שכחת להוסיף (תרתי משמע אחרי ה"מספרת" את הסיפור כולו)

בני תבורי 20 בספטמבר 2010

עמית,
כאוהד ליברפול חביב, התשובה היא לא! הפסד 3:2 לא מתסכל יותר מ 2:0. להיפך. עם מעט יותר ריכוז של ריינה, היינו יכולים לסיים בתיקו חוץ עם קבוצה טובה יותר מאיתנו ואולי גם לנצח. חזרה מפיגור בן שני שערים לשיוויון, גם אם זמני, מלמד משהו על יכולת מנטלית שכבר מזמן לא ראינו בקבוצה. בכל מקרה, ממש, אבל ממש לא מתסכל לראות שג'רארד משחק טוב יותר מבעונה שעברה וטוב הרבה יותר מאשר רוני, האס של המתנגדים בוורוד. לא מתסכל לראות שהפורטוגלי החדש שלנו בדרך להפוך לתותח, לא מתסכל לראות שפאולסן, שנחות ממאסצ'רנו כמעט בכל פראמטר, מצליח להשתלב יפה בקישור עם תיפקוד הגנתי טוב ויכולת מסירה שלמאסצ'רנו אין, נחמד לראות שג'ו קול משקיע הרבה, גם אם לא ביכולת מזהירה, בללמוד לשחק 90 דקות מלאות ואפשר עוד, אבל זה רק חלק מהפוסט המצויין, לא?

לוינטל 21 בספטמבר 2010

בני, איזה איש אופטימי נהדר אתה. שאפו :)

Comments closed