במאית חדשה ושמה אופירה

אחד הדברים הכי בזויים במאה ה-21 אך יחד עם זאת מאוד מובן הוא הזילות. אין לה גבול לזילות. כמו שבימינו צביקה פיק הוא לא פחות מאשר מאסטרו(!), כל אחד שמחבר שני קווים הוא לא פחות מגאון, כל תקיעת זרת במשקוף כואבת כמו השואה, כל כדורגלן שעשה מהלך יפה אחד מושווה למראדונה.   

ראיתי היום את תכניתה של אופירה אסיאג על מוני פנאן. מאיפה יש לה או לרשת את החוצפה לקרוא לזה "סרטה של אופירה אסיאג". סרטה?!! אופירה היא שפילברג ולא ידעתי? כמה זמן ישנתי הלילה? התעוררתי למאה ה-22? איפה גברת אסיאג למדה קולנוע ובאילו אולפני טלביזיה היא עבדה? וממי למדה? אופירה סקורסזה.

בחצי השנה האחרונה כשעבדתי בערוץ הספורט, נהייתה אופנה כזו שלכל כתבה שנייה היה במאי (ככה בקרדיטים בסוף האייטם). בסדר, היו בערוץ מספר מאוד מצומצם של אנשים שראויים לעשות בימוי. אבל אז כל ילד שרק הגיע ועוד לא יודע כמה פריימים נכנסים בשנייה נהיה לי במאי. איפה היושרה? איפה הצניעות? איפה הבנת הלשון?

אני עד יומי האחרון לא הסכמתי לחתום בתור "במאי" לכתבות, ולא משנה כמה יהיו איכותיות ועשויות מצוין. במאי זה אחד שיוצא לשטח, מעמיד מול מצלמה, יש לו חזון ואמירה מאחורי האייטם, הוא מביא זוויות אישיות. לא אחד שמביא שני סינקים מסוכנויות הידיעות.

חזרה לאופירה – היא באמת אישה טובה בתחומה. רואים שהיא רוצה, שהיא מתעניינת. פול גז בניוטראל. סחתיין על המאמץ. אבל בין התחום שלה לבין תחום עשיית סרטים המרחק חוצה יבשות. אין גבול לזילות? לטשטוש עובדות? לעיוות העברית? אופירה לא במאית. יפה שהיא הוגה רעיונות כמו: בזמן שהיא נכנסת לבניין, היא מקריאה לשומר את שמה הפרטי ושם משפחתה כדי להגיע לשיחה עם ביבי נתניהו… אה סליחה, שרון פנאן. סצנה מרגשת ומקורית היא כשהשתיים שותות קפה חלדשעם סוכרזית.

אבל במאית יקרה, אני חושב שהליהוק של שמעון מזרחי לתפקיד המלאך הצדיק לא היה מדויק. היה כאן פספוס. לירון פנאן הייתה סטאטית מדי. למה לא לנצל את הנוכחות הבולטת שלה והחיוך הרחב והמאיים שלה למטרות יותר דרמטיות או לחילופין קומיות? יכלת לקחת אותה לאיזה בר סליזי, זינגל היה משחק את השריף ורגב היה הברמן. מה עם טיפה מעוף, במאית?

יאללה, אוסקר לאופירה. תגידו, עוד אפשר להירשם לאוסקר בכלל או שכבר מאוחר? בקטגוריית המועמדים לסרט הזר לענף? 

לשלול את סרט הקפטן מג’ון טרי
לכבוד דון סילביו הקאבאליירה העושה בישראל

No Comments

מ"ק 3 בפברואר 2010

קודקוד, השחורה הזותי עוד תסגור לך ת'בלוג.

lewinthal 3 בפברואר 2010

זו לשון הרע? תאמין לי הייתי עדין ודיברתי אמיתות

גבריאל 3 בפברואר 2010

בלוג גדול.

באופן אישי לקחתי לתשומת ליבי
את ההערות שלך לגבי הקרדיט לבמאי.

אישית-רק אם אני יוצא לשטח ואכן
דואג לכל המבנה של הכתבה-
סאונדאפים, סינקים וקריינויות אני לוקח קרדיט כזה.

וגם אז אני לא חושב שאני ראוי ליותר מלהחזיק את המאפרה
של סקורסזה, ללטף את החתול של ג'ואל כהן ולהצטער שלא היתה לי ההזדמנות להפסיד בשח לסטנלי קובריק אחרי פחות משתי דקות.

אופירה -לא שווה את ה ז והזמן שלי. כוניפה מרשעת וחסרת מושג. עושה שם רע לענף.

עופר (הירוק) 3 בפברואר 2010

טור מצויין. מצויין.

lewinthal 3 בפברואר 2010

זה לא היה אישי אבל אם לקחת לשימת ליבך עלא כיפאכ.
למה ללכת רחוק? אל תדבר על סטנלי קובריק אלא על סטנלי בכבודו ובעצמו.
אני חולק עליך ולא חושב שאופירה עושה שם רע לענף. היא מייצגת אותו נאמנה והיא מצליחה יפה

איציק ספנסיב 3 בפברואר 2010

אני חושב שפספת כאן בענק ולא נראה לי שהבנת את המטרה העיקרית של הבמאית המוכשרת.
מאדאם אסייג, עמדה בכל קריטריון שהציבה לעצמה והצליחה לעמוד בכל ההבטחות שהופיעו בפרומו ובכתבות.
ראשית, היא ביימה את הקאסט כהלכה – הטלפון הדרמטי מאשתו של הקוזאק הנגזל בדיוק ברגע בו הבמאית ברת המזל היתה ברכב הג'יימס בונד עם הצלם והמקליט.
או השחזור ה-'מצמרר' שהוביל למשפט המשעשע בסרט: 'בדקתם באמבטיה ובשירותים?'
הציטוטים קורעי הלב ושופעי האמינות של חביתוש: 'אחרי כל מה שמוני עשה במכבי, הם יכלו להפגין יותר רגישות כלפי אמא שהיא אלמנה' ולא פחות משעשע: 'שאלתי את אבא, מה עכשיו צריך להוריד ברמת החיים? למכור את הדירה?'.
אפילו הראיון עם הבן על הפרקט ביד נוקיהו שהצליח לסוחט ממנה דמעה.
הבימאית המהוללת הגיעה עם אמירה מראש ועשתה ככל שביכולתה להוכיח את התיזה שלה. (טוני פנאנו הוא לא האשם אלא קורבן של הנסיבות).
פרט להקבלה המתבקשת למכתב ה-'אני מאשים של דרייפוס' חשיפת 'מכתב ההתאבדות' והדרמה שמסביבו הם כלי הנשק היחיד לרדיפה אחרי 'כוחות הרשע האמיתיים' שמעון מזרחי ודיויד פדרמן ולמען הסר ספק – אפקט המוזיקה הדרמטית.
מאדאם אסייג טענה שכל השאלות יישאלו וכל מה שצריך להיאמר יאמר. אמרה ועשתה. היא רק ירתה את כל השאלות במקבץ כזה שלא ניתן היה למרואיינים להשחיל תשובה. וכך סומן לו ה-וי על השאלות בגוף הטקסט.
מזרחי הצליח לקלקל במקצת את ההתנהלות המבישה כשהתעקש לסיים את דבריו ולא לתת לגב' אפשרות לתמרן את השיחה כרצונה ולקבוע עובדות בשטח.
אך זה יתורגם אצלה לשאלות נוקבות ודרמה פומפוזית.
פתיחת החלונות במהלך הראיונות רק מחזקים את התחושה שהסרט הוא אכן סרטה של אופירה אסייג על אופירה אסייג. (לי אישית חסרו 2 חלונות נוספים והפיפסים של 24 לפני ואחרי כל ברייק פרסומת.)
כל השאר היו בסה"כ ניצבים בסרט בה חיא חיה.

lewinthal 3 בפברואר 2010

מטח השאלות שירתה לעבר שימון מזרחי היה באמת כאילו היא חייבת לסיים את הכל ומהר. היא בכלל לא חיכתה לתשובות. העיקר לשאול.
האמת אני מבין לליבם של בני משפחת פנאן. כולם קרבנות בסיפור הזה. חוץ מאופירה

אביאל 3 בפברואר 2010

הפעם אין לי מה להגיד.

רק שצ'לסי ביאסו לי את הערב, זהו.

lewinthal 3 בפברואר 2010

צ'לסי הוסיפו עניין לליגה וטוב שכך

בני תבורי 3 בפברואר 2010

מוני פנאן הולך ומצטייר כנוכל מחוכם ומתחכם. מטרידה אותי מאוד ה(אין) תגובה של מכבי. מעניין למה מחכים שם.

lewinthal 3 בפברואר 2010

למה אין תגובה? שימון הגיב אתמול. לא ידענו לא שמענו לא ראינו. מוני פגע במותג שבניתי

אביאל 4 בפברואר 2010

לוינטל – איזה עניין ? אתה רוצה שהיונייטד שוב יקחו אליפות ? נגדם צריך מקדם בטחון מורחב.

lewinthal 4 בפברואר 2010

שיהיה אקשן. זה לא מעניין כשיש יתרון של יותר משלוש נקודות בפסגה

Comments closed