מסי בכל מקום, אפילו במשפחה שלי

אל אל ליונל

אם אתה חובב טניס/סנוקר/ספורט חורף/אליפות אפריקה אתה מתישהו נופל על תקופה של שידורים ממכרים בערוץ יורוספורט. עם השדרים והפרשנים הנפלאים אנחנו מקבלים חווית שידור נהדרת.

יש רק בעיה אחת: הפרסומות החופרות. יש להם בערך 5 תשדירי פרסומות שחוזרים עם עצמם כל 5-10-15 דקות, בכל הפסקה אפשרית. ואולי הזוכה בפרס הפרסומת החופרת לשנת 2012 היא הפרסומת של טורקיש איירליינס עם קרולין ווזניאקי, שאלמלא אותה פרסומת היינו כנראה שוכחים מקיומה של טניסאית די מיותרת שכזו שלא זכתה אפילו בגראנד סלאם אחד.

אבל טורקיש אחלה חברת תעופה, והיא עברה לרמת כוכבים אחרת. והפרסומת עם לאו מסי וקובי בראיינט היא כבר ליגה אחרת. זה סטאר קווליטי:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

ג'רארד פיקה אמר משהו נכון ומדויק, אפילו שהוא משוחד כשחקן ברצלונה: "כריסטיאנו רונאלדו הוא השחקן הכי טוב מבין בני האנוש, אבל מסי הוא מעולם אחר, על טבעי וללא גבולות".

עכשיו כולם מדברים על מסי – גם שיא 86 השערים בעונה אחת (אם כי אתמול ההתאחדות הזמבית טענה שהשיא שייך לגוטפריד צ'יטאלו – 107 גולים ב-1972. כמה אירוני – כי אם זה נכון, אז זה אומר שגרד מולר שקבע את השיא באותה שנה, בעצם מעולם לא החזיק בשיא בכלל), ובקרוב (7 בינואר) יזכה בתואר 'כדור הזהב' לכדורגלן השנה. עוד אכתוב על הפרס הזה, ועל הוויכוח אם מסי ראוי יותר מאיקר קסיאס שאפילו לא נמצא בין 3 המועמדים, ובכל זאת – אין ספק שהארגנטינאי יזכה בתואר פעם שלישית ברציפות.

מה שיותר מדהים אולי מהשיא עצמו זה איך מסי חגג אותו. כלומר הוא לא באמת חגג, כי הוא מארח בן דוד שלו שמשחק כדורגל בפרגוואי ובא להתארח אצלו לכמה ימים בברצלונה. אז מסי מעביר איתו את הזמן, ובמקביל הוא בטח מחתל את התינוק שלו.

***

בכל עולם הכדורגל מדברים כרגע על מסי. ובצדק.

מרוב ההתעסקות המעייפת והמוגזמת באותו שיא מלאכותי לשנת 2012, הזניחו קצת את מה שעושה מסי העונה ב-2012/3. העובדה שהוא עדיין מצליח להשתפר מדי עונה גם כשנדמה שהוא כבר מיצה, ניתץ וקרע כל שיא דמיוני. הוא ממשיך לעשות את הלא ייאמן. העונה מסי חד יותר, הוא בורג הרבה יותר ייחודי במכונה של בארסה, כי צ'אבי ואינייסטה בירידה והוא לבדו עושה מבצעים אישיים שמנצחים משחקים. מסי שיפר אלמנטים במשחק שלו כמו בעיטות כדורים נייחים למשל.

והוא כותב מחדש את תורת המספרים. 23 שערי ליגה ב-15 מחזורים זה פסיכי. בהרבה ליגות מלך השערים בעונה שלמה לא יגיע לכמות הזו, וגם בליגה הספרדית עד לשנים האחרונות היו הרבה עונות שהפיצ'יצ'י הסתפק בפחות שערים ממה שמסי כבש בקצת יותר משליש עונה!

***

העיתונות הקטלונית הבינה איך זה עובד – כל מה שצריך זה להציב לו אתגרים, לנבור קצת בספרי ההיסטוריה ולחפש שיאים חדשים (ואם לא מוצאים, אז להנדס אותם בכוח), לתת לו מוטיבציה. מסי כזה לא אנושי וכל כך מעל כולם, שהוא כבר יגיע לאן שמצפים ממנו. זאת אחרי שלפני שבוע הבנו שגם להיפצע הוא לא ממש יכול. מישהו עוד זוכר את החששות אחרי המשחק מול בנפיקה?

אז מה השיא הבא? ההישג של דיקסי דין שכבש לאברטון 60 שערים בעונת 1927/8. זה שיא כיבושים לעונה באחת מחמש הליגות הבכירות. אם מסי לא ייפצע וימשיך בכושר שלו, הוא עשוי לדגדג את זה. ורק לפני שנה אף אחד לא האמין שאפשרי בכלל לכבוש 50 שערים בעונה, ומסי כזכור עשה זאת. אגב, אם מדברים על אנגליה – בשבת הרבה אנגלים העדיפו לצפות במסי שובר את השיא במקום לצפות בגמר ה-X FACTOR המאוד-מאוד-מאוד פופולארית.

גם זה אומר משהו על מעמד כוכב הפופ העולמי של מסי.

***

שלשום היה לי אירוע משפחתי ברעננה. בת הדודה שלי ובת הזוג שלה חגגו את הולדת הבן הראשון שלהן שנולד לפני חודשיים.

מה הקשר? הן קראו לילד על שם מסי. השם שלו הוא 'אריאל' מתוך היגיון תשחצי (שלא לומר אבי-מלרי) מסוים – ליון=אריה + אל.

אם הייתי הולך בדרך שלהם, אולי הייתי קורא לילד 'פלג' שזה דומה קצת לכינוי 'לה פולגה' (הפרעוש) של מסי.

אפשר גם לקרוא לילד סמי שזה אותן אותיות כמו מסי, אבל לך תבנה על זה שעם שם כזה הוא ישלים יותר מ-7 שנות לימוד.

אבל בעצם מה כל כך רע בשם 'לאו'?

כך או כך, לא הצלחתי להימלט, ואפילו למשפחה שלי בישראל יש קשר למסי.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

ליגת שוקי ההון: סיכום שנה ישראל
סוף טראגי

73 Comments

נדב 12 בדצמבר 2012

כמה הערות קטנות:
1. אינייסטה ממש לא נמצא בירידה. הוא בעלייה. היכולת שלו בשבועות האחרונים היא הכי טובה שלו בקריירה. עם כל הכבוד למסי ולשערים שלו, אינייסטה היה המצטיין של בארסה בנצחונות על בילבאו (שער ו-3 בישולים) וגם מול בטיס. לא הכל נמצא סטטיסטיקה.
2. התקשורת חוגגת את השיא של מסי הרבה יותר ממנו, כי גם הוא יודע ששיאים כאלה לא שווים כלום, אם אין לצידם תארים. ואגב, אני בטוח שהוא עצמו היה יורד מאוכזב מהמשחק מול בטיס אם היריבה הייתה משווה (מה שהגיע לה) או מנצחת. כי הוא עולה למשחקים כדי לנצח ולא כדי לשבור שיאים.
3. הסיפור של גוטפריד צ'יטאלו נחמד, אבל אין מה להתעכב עליו. אני מניח שאם נחפש טוב נמצא עוד כמה שחקנים שהבקיעו למעלה מ-100 שערים בשנה באיזו ליגה בפיליפינים, באינדונזיה או במקאו.

עמית לוינטל 12 בדצמבר 2012

היה לאינייסטה משחק טוב מול בילבאו, אבל מעבר לכך הוא לא בעונה גדולה – בלשון המעטה. מסי הציל את ברסה לבדו וגם ססק היה שם בכמה משחקים עם שערים ובישולים חשובים.
ואני מסכים איתך לגבי כל השאר לגמרי

יואב בורוביץ' 12 בדצמבר 2012

אני לא חושב שאינייסטה נסוג כלל ועיקר. צ'אבי, נסוג כבר שנתיים. מסי- כבר משעמם (לא השחקן אבל ההתעסקות בו. כמעט ולא נאמרים דברים מקוריים בהקשרו כי כנראה אין דברים כאלה או שפשוט אין לכותבים את האינפורמציה שתאפשר להם לבוא עם תובנות מקוריות לגביו). ואגב, אני לא חושב שהוא ימשיך להשתפר. הוא כיום בן 25 שלדעתי זה גיל שיא (ואולי אף מעבר לו טיפה) בעבור כדורגלנים רבים (אם לא מרביתם). ההסתכלות על 25 כגיל צעיר אינה מקובלת עלי ולכן לדעתי אף אינה צריכה להיות מוזכרת (עמית, אתה באמת לא מזכיר את זה ויפה שכך).

matipool 12 בדצמבר 2012

ברור שזה דבר אינדיבידואלי , אבל מקובל לחשוב / להסכים שגיל השיא של שחקן כדורגל הוא 27 .

איתי 13 בדצמבר 2012

אני חושב שאי אפשר לקבוע דבר שכזה בצורה קטגורית- הרבה יותר נכון שמישהו יעשה מחקר על מתי השיא על פי כמות משחקים.
כלומר… מסי משחק כל משחק 90 דקות ומשחק כמעט בכולם (אחוז אבסולוטי מהם).
נניח שחקן שרק בגיל 22 התחיל לשחק בקבוצה בצורה קבועה- אמור להיות הרבה פחות שחוק בברכיים ובכלל מאשר מסי שבערך מאז גיל 17-18 משחק קבוע.
תראו למשל את גרנט היל שבגלל שכל החיים היה פצוע אז ברגעים שמשום מה לא היה… הוא נראה הרבה יותר צעיר מגילו מאחר שלא הספיק להשחק.

נ.ב
לא כולם ריי אלן שלא נגמר מבחינה אתלטית- פעם ב… עדיין מייצר דאנק שלא ברור למה לא עושה את זה יותר.

אורי 13 בדצמבר 2012

בישראל גיל השיא הוא 25 כי לא מתאמצים פה אבל באירופה גיל השיא הוא 27-28 ואף יותר מכך…

מיכאל 13 בדצמבר 2012

כל הטענות כאן על נסיגות הן פשוט מגוחכות ונובעות מתוך שטאנצים.

כאחד שרואה את ברצלונה, ואחד שיכול להרשות לעצמו להיות קריטי לגבי שחקנים בקבוצה, אני חושב שצ'אבי ואינייסטה נותנים עונה יוצאת מן הכלל השנה.

צ'אבי, שלא היה טוב בעונה שעברה (הכל ביחס אל עצמו, עדין אחד הקשרים הטובים ביותר בעולם גם כשהוא לא ביכולת טובה כל כך, אולי אפילו הטוב ביותר) וגם לא היה טוב ביורו עד הגמר, משהו השתנה אצלו במשחק הגמר. בסיבה שספרד ניצחה 4-0 את איטליה, ולא אחרי 0-0 בפנדלים, היא משחק ענק של צ'אבי.

ומאז צ'אבי לא הפסיק. למרות שלפעמים הוא קצת ניראה אדיש, צ'אבי חזר השנה ליכולת שמזכירה את יכולתו האגדית מ2008-2011.

אינייסטה? השחקן היציב ביותר בברצלונה ב5 השנים האחרונות. לא זכורה לי עונה לא טובה שלו (רק 2009-10, שבה הוא נפצע והחמיץ את החלק החשוב של העונה). לדעתי האישית הוא כבר שנה בערך משחק ביכולת שיא הקריירה.

הוא התחיל את העונה קצת בהיסוס, אבל הוא ניכנס לזון לפני חודש וחצי והוא מציג יכולת מטורפת. 3 השחקנים האלה הם הגדולים של בארסה והסיבה שהיא ניראת איך שהיא נראת.

אגב עוד אחד שאף אחד לא מזכיר – זה בוסקטס, לדעתי הוא חשוב בדיוק כמו 3 האחרים.

וססק עם כל האהבה והסימפטיה, עדין לא ברמה של 2 הגאונים, ההוא טוב חכם ויעיל, ושחקן נפלא, אבל להגיד שהוא עדיף על אינייסטה? חוסר הבנה מבחינתי.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

אינייסטה לא השחקן היציב בבארסה בחמש העונות האחרונות אלא מסי,וזה בכלל לא קרוב.הבנאדם נותן תפוקה כל משחק,כל שבוע, כל שלושה ימים.

אינייסטה יכול לנוח על המגרש בלי להבקיע או לבשל למשך חודשיים ואף אחד לא יגיד כלום.מסי או רונאלדו לא מבקיעים שני משחקים וכולם צועקים הם במשבר.זה מגוחך.

מייקל 13 בדצמבר 2012

כאחד שעוקב באדיקות אחרי ברצלונה אני חייב לומר לך שאתה טועה לגמריי בעניין אינייסטה, באף עונה הוא לא היה דומיננטי כמו בעונה הזו עד כה, אני הייתי מאלו שסבורים שאינייסטה הוא דווקא אוברייטד, שחקן של הבלחות ורגעי קסם פה ושם, אך ככזה שלא משפיע או סוחב את הקבוצה, העונה אני יכול לומר שטעיתי, הבחור שומר על יציבות, מספק תצוגות נפלאות כמעט בכל משחק ובכלל נראה שלצד מסי הוא זה שלקח אליו את המושכות בקישור, הוא הרבה יותר מעורב מבעבר ואני גם די בטוח שהמספרים שלו יותר טובים השנה, התחושה שקיבלתי מהטור היא שעל מנת להאדיר ולעצים את יכולותיו של מסי הרגשת צורך לציין שאינייסטה נמצא בירידה וחבל שכך. מסי בכושר שיא, לטעמי השחקן הגדול ביותר אי פעם והעובדה שהוא משחק לצד שחקן ענק כמו אינייסטה לא מורידה מהערכה ומההתפעלות מביצועיו של הפנומן הארגניטינאי.

אזי 12 בדצמבר 2012

אני חושב שאפשר להתחיל להציב למסי שיאים מעולם הכדורסל
כמו ה100 נקודות במשחק של צ'ימברלין…

זה יתן לנו לפחות שנתיים שקט עד שהוא יצליח..

MG 12 בדצמבר 2012

אזי, חפש אותי בפייסבוק.
שתפתי שם משהו שאתה חייב לראות.
אחרי שתראה: מתחילים מעכשיו או מחכים לסופ"ש?

אזי 12 בדצמבר 2012

גדול!

אתה יכול להתחיל מעכשיו, מבחנתי מספיק שננצח בשני.

שוב.

MG 12 בדצמבר 2012

אתם תנצחו בטוח. בגלל זה אני רוצה להתחיל מעכשיו ולא לחכות עד אחרי המשחק.

אזי 12 בדצמבר 2012

ניחוסים?
לזה לא ציפיתי ממך…

הגאון מקלדרון 12 בדצמבר 2012

תיקון טעות.
כדור הזהב הרביעי ברציפות.
ולא כמו שרשום 3.
בכל זאת, כבודו במקומו מונח :]

נדב 12 בדצמבר 2012

בורוביץ, מסי משעמם? אתה יודע מה, בוא נבקש ממנו יפה שיפרוש. כי באמת מיותר ששחקנים כמוהו ממשיכים לשחק. הם לא תורמים כלום לכדורגל. הם מיותרים. הם לא מעניינים אף אחד. הם משעממים.

פייר ליטברסקי 12 בדצמבר 2012

אהבתי את הטור שלך אתמול בידיעות…

יואב בורוביץ' 12 בדצמבר 2012

נדב- מסי הכדורגלן הטוב והמענג בעולם. הוא אינו משעמם. ההתעסקות בו- די משעממת.

רון עמיקם 12 בדצמבר 2012

הבעיה של מסי היא אירונית לחלוטין: הוא לא מפסיק להדהים ככדורגלן, אבל מרוב שכותבים עליו, נראה שהוא אוברייטד! התקשורת, למרבה האירוניה, הורסת אותו (וכמובן שאני מדבר מנקודת מבט של חובבי כדורגל הארדקור, כאלה שמתעניינים גם בליגה האיטלקית (!) או מתרגשים מהיכולת של ווסט ברום, לא בת דודה של לוינטל). אני לא זוכר שסביב מראדונה הייתה כזו התלהבות סנסציונית. להפך, אני זוכר צמא אמיתי לשמוע עליו, לקרוא עליו, לראות אותו בפעולה. על חוליט, לדוגמה, רק שמעתי, אבל בקושי ראיתי אותו משחק. את מסי אני כבר לא יכול לראות, לא יכול לשמוע ממנו. זה מה שאני אומר, שהתקשורת עושה לו עוול.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 12 בדצמבר 2012

אתה לא רון עמיקם מהתקשורת?

יואב בורוביץ' 12 בדצמבר 2012

רון- מסי הוא הכל חוץ מאוברייטד. לא מבין איך אתה יכול לחשוב כך.

בת דודה של לוינטל 13 בדצמבר 2012

רון… לא יודעת מה גרם לך לחשוב שבת דודה של לוינטל אוהדת ומכירה "מסי" ושבזה מסתכמת התשוקה והאהבה שלה למשחק…
הלוואי והייתה "חושקת" פחות בכדורגל (אתה יודע מה זה לבקש מבת הזוג לראות 5-6 ערבים בשבוע כדורגל??)
אבל נעזוב את הגוף שלישי…
אהבתי לברסה ולמסורת התחילה בכלל בשנות ה-90 האפורות, כשריאל והגלקטיקוס לא הפסיקו לזכות בתארים, וברסה (עם רושטו בשער…) הייתה עולה בקושי מהמקום הרביעי לליגת האלופות…. (ותודה לריבלאדו על המספרת המדהימה, כמעט כמו של זלטן..)
שלא לדבר על זה שאני אוהדת גם של ליברפול באנגליה- והיות ונולדתי בשנת 86, לא זכיתי להנות אפילו ממאבק על האליפות…
קיצור- לא כל אוהדי ברסה ומעריצי מסי הם אוהדי הצלחות, יש כאלה שאהבתם היא כנה ואמיתית, וכן מה לעשות, גם להם מותר להתענג ולהתפעל מקבוצה יחידה בדורה, אימפריה אמיתית ושחקן אדיר – אחד שספק אם יהיו עוד כמה שיתקרבו לרמתו…
יאללה ברסה!
ד"ש מאריאל (Lion אל)

רפאל 13 בדצמבר 2012

איזו התרגשות. כן, אהבת את בארסה לפני מסי?
ואז היו מועדונים גדולים מהם?
במקרה הכי גרוע הם היו מספר 2 בספרד, האלטרנטיבה היחידה, המובילה ובהכרח האטרקטיבית והאקטואלית ביותר לריאל.
לא הגיעו לגמרים אירופיים בתחילת שנות התשעים?
יוהאן קרויף doesn't ring a bell?
זה שברצלונה וריאל בתקופה הנוכחית הגדילו וביטלו את השאר לחלוטין לא אומר שפעם הן היו רק קבוצות מן המניין. נולדת וגדלת בדור בו ברצלונה היתה מינימום בטופ 10 של היבשת מכל הבחינות, אז נא לחסוך מאיתנו את מפגן הזיכרון הסלקטיבי.

אסף כלשהו 14 בדצמבר 2012

הניסיון שלך להראות שאת אוהדת אמיתית (אגב למה נסיונות ההגנה שלך? מה אכפת מה כותבים כמה טוקבקיסטים?) יצאו לא משהו, כי כל מה שאת מדברת עליו קרה בתחילת שנות האלפיים, ולא רק זה, אלא שהשנה של המספרת של ריבאלדו מול ולנסיה (2000/1) בכלל לא היתה עם רושטו בשער, הוא הגיע ב- 2003…
בבכל מקרה, אני ממש לא מפקפק בהיותך אוהדת אמיתית, וזה גם לא מעניין אותי כל כך, סתם באתי להבהיר כמה עובדות בשביל אוהדים שאכפת להם מזה…
אגב- אני ממש לא אוהד של ברצלונה. הקבוצה הבלתי מעורערת שלי באירופה היא ליברפול ובספרד תמיד הייתי בעד הקבוצה השלישית. בשנים האחרונות היא לא הייתה קיימת, העונה זו אתלטיקו.

רון עמיקם האמיתי 17 בדצמבר 2012

די להתחזות. אני כל כך מבוגר שלומר שלא ראיתי את חוליט הפילה אותך. ומסי? עונג צרוף.

עומר 12 בדצמבר 2012

אם כבר לפתוח את הדיון על שחקן השנה… לא קסיאס, לא אינייסטה, ואפילו לא כריסטיאנו נותנים פייט למסי… כולם מתעלמים מהכדורגלן הטוב ביותר בשנת 2012 – אנדראה פירלו!! שחקן שהוביל קבוצה חדשה לאליפות בלי אף הספד בכל העונה, עלייה לשלב הבא בליגת האלופות מהמקום הראשון בבית שכלל את צ'לסי (אלופת אירופה, משהו זוכר?) ושחטאר דונייצק, והובלת הליגה המקומית, וכמובן נבחרת אפורה ובינונית לגמר אליפות אירופה בלי אף הפסד עד הגמר.
גם ביובנטוס וגם בנבחרת איטליה פירלו הוא המנוע ומה שמלכד את הקבוצות הללו שמשחקות כיחידה אחת.
מסי מדהים, גאון, ענק!!! אבל כדורגל הוא קבוצתי, ומסי השנה לא זכה באף הישג משמעותי עם קבוצתו (זה יקרה בסוף השנה הזאת, אבל לוח השנה כבר יראה 2013…), ואילו פירלו היה ללא ספק הכדורגלן הכי משמעותי במועדון הכי מצליח בשנת 2012.

פייר ליטברסקי 12 בדצמבר 2012

לאיקר קסיאס לא הגיעו לרחבה בכלל ביורו האחרון,אז על מה כדור הזהב?

אם מתעקשים לחפש שחקן מריאל שהוא גם ספרדי שמגיע לו כדור זהב על פני מסי (לא מגיע לאף אחד השנה על פני מסי אבל לשם הדיון) עדיף לכולם להתרכז בראמוס וצ'אבי אלונסו ולא בקסיאס.

ובכלל צ'אבי אלונסו מריאל ובוסקטס מבארסה אלו השחקנים הכי אנדרייטד בעולם הכדורגל כולו,לא רק בליגה הספרדית.

פייר ליטברסקי 12 בדצמבר 2012

ואגב השיא של אוגוסט – מאי שמסי שבר רק במאי האחרון עם 73 שערים ב 60 משחקים בסכנה ממשית לשבירה במאי 2013. יש לו עכשיו 30 שערים בכל המסגרות בבארסה השנה ב 23 משחקים.

בכלל נראה שהשיאים של מסי יכולים להישבר רק ע"י לאו מסי בעצמו…

אריק 12 בדצמבר 2012

או ג'ונג'ו שלבי

matipool 12 בדצמבר 2012

קובי בראיינט זו דמות שאפשר לבסס עליה מסע פרסום ?!
הבן אדם מייצר כמות אנטיגוניזם כמו ביבי , גדעון סער ומירי רגב ביחד .

סמי 12 בדצמבר 2012

אני עלול הייתי להיעלב.
לוינטל- זה באמת לא יפה. תאיר נרות בעולם ואל תפיץ חשיכה.

אביאל 12 בדצמבר 2012

אני חושב שעם כל הכבוד לשיפור האישי של מסי ולגדולתו, צריך בסופו של יום לבוא עם קבלות כדי לקחת את תואר שחקן השנה, בשנה שעברה מסי זכה רק בגביע הספרדי, שערכו לא גבוה במיוחד, בטח לאור העובדה האידיוטית שהוא מורכב ממשחק בית וחוץ (למעט הגמר) וכך מנטרל כמעט כל אפשרות של הפתעה, דבר שאמור להיות בסיסי במשחקי גביע והוא אכן כזה כמעט בכל ליגה נורמלית. עם כל הכבוד לשיאי השערים שלו.

פייר ליטברסקי 12 בדצמבר 2012

התואר הולך לשחקן שהיה הכדורגלן הטוב ביותר באותה שנה,לא לשחקן שהביא את התואר הכי משמעותי.
לפי הלוגיקה שלך בוא ניתן את התואר כל שנה לשחקן הכי טוב מהקבוצה שזכתה בליגת האלופות (בשנה שאין מונדיאל או יורו).

אביאל 12 בדצמבר 2012

פייר ליטברסקי – אני לא מסכים איתך, אני חושב ששחקן טוב הוא שחקן שמביא תארים, בעונה הקודמת מסי זכה רק בגביע ולכן זו עונה של כשלון מבחינתו ומבחינת הקבוצה שלו, אז עם כל הכבוד לסטטיסטיקה אישית וליכולת של מסי הדבר צריך להיות מגובה בתארים.

פייר ליטברסקי 12 בדצמבר 2012

ספר את זה ל 500 מאמני נבחרות,קפטנים,ועיתונאים מכל העולם.

אביאל 13 בדצמבר 2012

אם כבר מדברים הבלון ד׳אור איבד הרבה מהיוקרה שלו מאז שינוי השיטה, כאשר העיתונאים בחרו לבד לא היו כמעט מלחמות וריבים ואני חושב שאדם ממצא את הדיון לפי הדרך שלך לברון אמור להיות הmvp באופן קבוע בשנים האחרונות, בדיוק כמו התפיסה שלך לגבי מסי, שלקח גביע והבקיע מול קבוצות הפח של הליגה הספרדית.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

לברון לקח שלוש מארבע MVP האחרונים.

שנה שעברה מיאמי שלו לא סיימה עם המאזן הטוב במזרח,שסאן אנטוניו עם המאזן הטוב בליגה,ולמיאמי המאזן השלישי או הרביעי בטיבו בליגה.ומי לקח את ה MVP אשתקד?לברון.

אני לא מצביע,מביע רק את דעתי. תשאלו את דורפן לדוגמה שכתב אתמול בישראל היום שאם היה יכול להצביע השנה היה בוחר במסי מהסיבה הפשוטה שהוא היה הכדורגלן הכי טוב.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

ושוב אתם עם הקבוצות פח מהליגה הספרדית?

הליגה הספרדית יותר חזקה מהאנגלית,ומובקעים בה בדיוק אותם כמויות שערים כמו בליגות האיטלקית והאנגלית.

אני לא מסוגל לנהל דיון רציני עם אנשים שממציאים המצאות ללא כל בסיס.

אדם 12 בדצמבר 2012

ניתן גם לחשוב על התואר כמו MVP, למשל, ואז מתחייבת התחשבות בתארים.
אתה מעניק את התואר לשחקן הכי טוב? הכי מוכשר? הכי סקסי?
לדוגמא, אין ספק שלהברון ג'יימס הוא שחקן הכדורסל הטוב בעולם בכל שנה מהשנים אחרונות (או שלא נסכים) אז למה הוא לא ה-MVP בכל עונה? כי זו לא רק היכולת.
אני חושב שזו הדרך הראויה להסתכל על התואר הזה כי אחרת, למשל, גם לזידאן היו לפחות שלוש עונות בתור השחקן הטוב בעולם, או לרונאלדו השמן, או עוד כל מיני כאלו. מסי לא יוצא מהמשוואה הזו.
ובכדי לסיים את הטיעון בוא נניח שיובה לוקחים את הסקודאטו ואת האלופות השנה כאשר פירלו נותן עונה גדולה אזי הוא לא השחקן הכי חשוב של 2013? לטעמי כן, לא משנה כמה שיאים מסי ישבור.

יריב 13 בדצמבר 2012

תחשוב על MVP, ב NBA למשל. מאז איחוד הליגות ה MVP מגיע מהקבוצה עם המאזן הטוב ביותר ב 19 מ 36 עונות. מעט יותר מ50%, לא הרבה מעבר. כלומר, חייבים להיות בקבוצה טובה, אבל זה לא פרס לשחקן הטוב ביותר בקבוצה הטובה ביותר. (האליפות לא ממש רלוונטית, שכן התואר ניתן לפניה. בכל מקרה, מאז איחוד הליגות הMVP זכה באליפות רק ב 13 מ36 שנים).

לברון ג'יימס לא זכה בMVP בעונה שעברה כי הבחירה נובעת גם מהתפיסה הציבורית שלך – שחקן שנתפס כבורח מהתפקיד נמצא בעמדה מאוד בעייתית. בכל מקרה, יש הרבה גורמים שמשפיעים על הבחירה. למה ב 96-97 זכה מאלון ולא ג'ורדן? הבולס היו קבוצה טובה יותר (המאזן שלהם היה טוב בהרבה), ג'ורדן קלע יותר והוא היה מייקל ג'ורדן.

יקותיאל 12 בדצמבר 2012

כל הכבוד כל מילה בסלע

רבלינו 12 בדצמבר 2012

השחקן האחרון שזכה להיסטריה תקשורתית לפני מסי היה רונלדיניו ונדמה לי שזה היה הרבה יותר גרוע,הזכירו אותו בכל חור במיוחד בגביע העולמי שהיה אז
איך התפוקה של מסי במגרש היא ביחס לזלטן ב 4 החודשים האחרונים?

פיני 12 בדצמבר 2012

"אל פולגה"(זכר) ולא "לה פולגה"(נקבה)

דן 13 בדצמבר 2012

בספרדית פולגה נחשב לנקבה

שלו 13 בדצמבר 2012

יש לי תחושה שמרוב תארים אישיים לא חשובים, כמה שכחו שכדורגל זה משחק קבוצתי שהמטרה בו היא לזכות באליפות.
אני כותב זאת על רקע העובדה שלמרות כל הפסטיבלים סביבו מסי כנראה לא שכח את זה.
כל התארים מסביב זה פרסות ומשהו שעושה כסף על חשבוננו.
זה לא מעניין (אותי) וזה לא כדורגל.
לפעמים זה סתם ממאיס את הכדורגל.
כל מה שמסביב זה פרסום ורצון למכור. לכן יש תלבושת בית חוץ ושלישית.
לכן כל קבוצה משנה כל שנה את כל שלושת התלבושות.
לכן ממציאים שיאים טיפשיים או פרסים טיפשיים (וגם גביע העולם לקבוצות זאת תחרות טיפשית).
יש ליגה, ליגת האלופות ואולי גביע מקומי עבור הניסיון לספר סיפור סינדרלה אחת לכמה שנים.
כל השאר שיווק אגרסיבי של שטויות.

אסף כלשהו 14 בדצמבר 2012

כל מילה בסלע

אלברט פירות 13 בדצמבר 2012

באמת מדהים איך מנסים להמעיט מהליגה הספרדית כדי להוריד מהשיאים של מסי..לעזאזל אפילו קבוצות מגעילות כמו ולנסיה מוצאות את עצמן ב16 האחרונות של הצ'מפיונס,שלא נדבר על האבק שקבוצה כמו מלאגה משאירה לאימפריות כמו מילאן וזניט.

שנה שעברה אתלטיקו ובילבאו שיחקו בגמר כל ספרדי בליגה האירופאית כשבדרך בילבאו מעכה את יונייטד,מה שהוביל לדריסה של צ'לסי בסופרקאפ האירופאי.
וכל הקשקושים על זה שמסי לא היה עושה את אותו הדבר בליגות אחרות לא מחזיקות כשהוא מגיע לליגת האלופות ונותן רביעייה לארסנל,חמישייה ללברקוזן ומבקיע בשני גמרים נגד היונייטד.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

כתבתי כבר בשרשור הקודם של לוינטל ואני אחזור – ההצלחה של בארסה ומסי בארבע חמש העונות האחרונות מוציאה אנשים מדעתם.הם ממציאים מספרים מהראש כאילו בליגה הספרדית מובקעים פי כמה שערים מליגות האחרות ושאני מביא להם נתוני אמת הם פשוט נעלמים ולא חוזרים…וחוזר חלילה…הזוי.

יונייטד וסיטי בליגה הספרדית היו חוטפות השפלות על ימין ועל שמאל מהרבה קבוצות.קצת כדורגל טכני והן מתפרקות.

רפאל 13 בדצמבר 2012

הליגה הספרדית מול זו האנגלית:
זו נבלה, זו טרפה.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

אף אחת מהליגות הגדולות לא באמת תחרותיות.

בליגה הגרמנית קבוצות שלא קוראים להן באיירן לוקחות אליפויות רק בגלל שבאיירן לא מתפקדת,מספיק לראות איך הטבלה נראית השנה בגרמניה שהיא כן מתפקדת.
אותו דבר פ.ס.ז העונה בצרפתית.על הנייר יש לה סגל שאמור לקחת אליפות בהליכה אבל עד עתה הקבוצה לא מתפקדת ולכן הליגה עדיין פתוחה,ולא שזו ליגה חזקה מספיק לראות את ההישגים של הקבוצות הצרפתיות במפעלים האירופאים כל שנה מחדש.
בליגה האנגלית יונייטד בדרך לאליפות 13 ב 20 עונות אבל זה לא מפריע לכל חובבי הכדורגל האנגלי לצעוק הליגה התחרותית בעולם.התחרותיות ממנה והלאה.

אלברט פירות 13 בדצמבר 2012

בהחלט,ה30 דקות הראשונות של ריאל במנצ'סטר השנה היו מביכות כ"כ לסיטי,אולי הכי חד צדדיות שהיו השנה בצ'מפיונס פתאום הם קיבלו מראה מול הפנים וראו ששחקנים טובים ככל שיהיו כמו יאיא טורה(שהיה מחליף בברצלונה)לא מספיקים מול 4-5 הקבוצות הגדולות באירופה כמו שהם עושים את העבודה מול סנדרלנד.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

למה 30 דקות ולא 90 דקות? אומנם על לוח התוצאות זה הוכרע רק בסוף אבל זה היה באמת המשחק הכי חד צדדי בצ'מפיונס העונה במשחק שהפגיש שתי קבוצות "גדולות".סיטי לא עברו את החצי בברנבאו.

שקבוצות אנגליות פוגשות את בארסה,וגם שהן פוגשות את ריאל (לא קורה הרבה) הן יודעות רק דבר אחד להחנות את האוטובוס ב 16 ולהתפלל.פעמים בודדות זה מצליח בדרך נס,ברוב המקרים ממש לא.

ובאמת הטיעון נגד מסי לא מחזיק מים. הוא 4 שנים רצוף מלך השערים בליגת האלופות,ובגיל 25 הוא כבר הכובש השני בתולדות המפעל.

אלברט פירות 13 בדצמבר 2012

בשני משחקי בית וחוץ כמו בצ'מפיונס הכל יכול לקרות,ע"ע ברסה-צ'לסי אשתקד,אבל השנה הפערים בין האנגליות לבין הספרדיות נראים גדולים מאוד.לדעתי ההגרלה הכי קלה לבארסה מחר תהיה ארסנל.וגם ריאל יעדיפו אתיונייטד על פני יובה או באיירן.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

ההגרלה ב 20.12 וריאל יעדיפו את שאלקה.

דורון 13 בדצמבר 2012

אולי האבא הוא מסי בעצמו :)

אלברט פירות 13 בדצמבר 2012

נכון,עכשיו ראיתי שההגרלה בשבוע הבא.

ריאל יכולים לקבל 5 קבוצות ש4 מתוכן קשות מאוד-יובה,באיירן,יונייטד ופאריס,כל מאצ'אפ כזה יהיה מרתק,את שאלקה הם יעברו די בקלות.

אני אשמח לראות את ריאל מקבלת(בראש?)את באיירן ואת יונייטד וסלטיק מפרקות אחת את השנייה.
פורטו ושחטאר גם מאיימות בדרג השני.

רפאל 13 בדצמבר 2012

איזה יופי- מדברים על קבוצות כמו פורטו ושחטאר כקיימות בפני עצמן.
עכשיו חישבו איך זה היה נראה לו היו זורקים אותם מול ריאל מדריד או ברצלונה במתכונת ליגה ארוכה של 38 מחזורים כששאר הקבוצות הן אריות היבשת. אף אחד בכלל לא היה סופר אותם!
כאן הם משחקים על אותם מטרות, מאמינים ביכולתם להפתיע ורוצים לא רק לעקוץ אלא להתקדם ולהילחם על הגביע עצמו ולא בשביל כותרת או מחמאות.
מה קשה להבין.

אדם 13 בדצמבר 2012

מסי שחקן מדהים. אך בעונה הקודמת הוא נעלם ברגעי ההכרעה. 2 משחקים נגד מילאן, 2 משחקים נגד צלסי, ובמשחק המכריע נגד ריאל בסוף העונה, בכולם הוא היה חלש. אז עם כל הכבוד למלכות השערים, בזמן אמת הוא חירבן במכנסיים.
וכן, הליגה הספרדית היא ליגה חלשה. הליגה החזקה ביותר כיום היא הליגה הגרמנית. באירן- בעונה הקודמת (כשריאל בשיאה), ודורטמונד בעונה הנוכחית עשו לריאל ביה"ס לכדורגל בכל ארבעת המפגשים.
שתי הקבוצות המדהימות האלה, לא שולטות בליגה הגרמנית, באותה מידה שריאל וברצלונה שולטות בספרד.

בכל מפגש בין באירן/דורטמונד-ריאל/ברצלונה אני מהמר על הגרמנית.

רפאל 13 בדצמבר 2012

ברור שאתה מהמר על הגרמניות, כי תקבל יחס של 1:10.

אדם 13 בדצמבר 2012

אני מהמר על הגרמנית ביחס 1:1

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

אתה מתכתב עם בנאדם שהימר פעמיים על יונייטד נגד בארסה ב 2009 וב 2011.איך זה נגמר כולנו יודעים – אולי שני הגמרים הכי חד צדדים בעשור האחרון.

להגיד אני מהמר זה קל,בוא נראה אותו שם 10K ביחס 1:1 על דורטמונד על פני בארסה.

הנייר סובל הכל.

שלו 13 בדצמבר 2012

קצת מוגזם לרשום הכי חד צדדיים לא?

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

בהתמודדות על המגרש בוודאות בין הכי חד צדדים בעשור האחרון. בתוצאה? שני המפגשים הסתיימו בהפרש שני שערים לבארסה,בהחלט לא תבוסה ליונייטד.

על המגרש המשחק הכי חד צצדי בעשור האחרון היה מינכן מול צ'לסי,ועדיין צ'לסי לקחה את הגביע.

שלו 13 בדצמבר 2012

פורטו מונקו ואינטר באיירן היו וארשום זאת בזהירות לא המאבקים הכי שקולים בעשר שנים האחרונות.
אם נשבור את מסגרת העשר שנים אז גם ריאל לברקוזן וריאל וולנסיה לא היו משחקים שקולים.
ובכלל זה בעייני המתבונן.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

ריאל לברקוזן היה מאוד צמוד,לברקוזן החמיצו שם כמו מטורפים,כנראה שזכרונך מתעתע בך במקרה הנ"ל.

אם יוצאים מהעשור,אז לצערי בתור ברסאי הגמר אולי הכי חד צדדי היה מילאן – בארסה,זה נגמר בארבע חתיכות לטובת המילאנזים.

אלברט פירות 13 בדצמבר 2012

הבעיה של ברצלונה בשנה שעברה באמת הייתה מסי(שהבקיע 50 שערי ליגה והיה מלך השערים של ליגת האלופות),לא זה שהוא לא הופיע למשחקים גדולים,זה קשקוש,אלא התלות המוחלטת שלה בהבקעת שערים של מסי אחרי הפציעה של דוד ויה.

השנה זה לא השתנה יותר מדי אבל כנראה שהעוד דרגה שמסי העלה עושה את העבודה.גם הרעב שלהם אחרי הכשלון בשנה שעברה משפיע

מורן 13 בדצמבר 2012

על אנושי

סלוצקי 13 בדצמבר 2012

לגבי מלך הפיצ'יצ'י, יש עונה שסמואל אטו זכה במלך הערים עם 25 בלבד בעוד שהעונה מסי הגיע אל הכמות הזאת (כמעט) ב15 משחקים! אל אנושי .

אסי 13 בדצמבר 2012

פייר אני פשוט נהנה לקרוא את התגובות שלך… הזלזול בליגה הספרדית הוא פשוט מופרך. בכל הויכוחים עם חברים או קולגות על ה"חולשה" של הליגה הספרדית תמיד הויכח נגמר בזה שהם מנסים להסביר שאין הגנות בליגה הספרדית ואילו באנגלית יש, והטיעון הכי חזק הוא "תראה את הסיטי/יונייטד/צלסי וכו… אפילו לאן קשה מול הקטנות באנגליה"

טיעון הזוי לחלוטין בגלל שה"קלות" של ברסה/ריאל מול הקטנות בספרד הוא בגלל הגדולה שלהן ולא החולשה של הקטנות. שתי הקבוצות האלו פשוט מפחידות ביכולת שלהן. אין דרך אחרת לתאר את זה.

ואני חייב להזדהות עם התגובה של הבת דודה :), אחד המשחקים הזכורים עלי לטובה הוא אותו משחק ארור שבו ריבאלדו ביטל את הצמד של העטלפים בעזרת השלושער שנחתם עם אותה מספרת "נוראית" שעד היום אני לא מבין איך היא נכנסה והרסה "לנו" את המקום באלופות…

wazza 13 בדצמבר 2012

אז אם מסי הוא האלוהים שלכם פייר הוא הנביא??? הויכוחים על איזה ליגה יותר חזקה הם די עקרים, קודם כל זה עניין של טעם ובנוסף עניין של תחרותיות מה שהלא ליגה לא מצטיינת בו בשנים האחרונות.

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

אשכרה לכתוב לכם זה לטחון מים.

איזו ליגה בעולם כן תחרותית?שום ליגה גדולה באירופה לא תחרותית.
וגם אם תמצא לי במקרה איזושהי ליגה תחרותית ברגע שתשים שם את בארסה ומדריד היא אוטומטית תהפוך לבלתי תחרותית בעליל.

מה אתה מצפה שבארסה תמכור את מסי אינייסטה וצ'אבי ליריבות שלה כדי שתהיה יותר תחרות?

wazza 13 בדצמבר 2012

אני לא מצפה לכלום בסך הכל אומר שבשנים האחרונות הליגה הספרדית פחות תחרותית ומעניינת מבעבר, אני לא אומר אם היא חזקה או לא ואני לא אומר איזה ליגה יותר טובה, בארסה וריאל קבוצות ענקיות אבל זה לא עושה את הליגה למעניינת ושוב זה עניין של טעם ואני עם האנגלית, חוץ מזה כל הפסטיבל סביב מסי/רונאלדו/ברצלונה/ריאל די תורם להמאסה של הליגה על חלקנו

פייר ליטברסקי 13 בדצמבר 2012

אין בעיה בכלל שאתה עם האנגלית.להיפך.שכל אחד יצפה בליגה ובקבוצות שהכי עושות לו את זה

הבעיה שלי שהאנגלופילים כאן בדה באזר מגוחכים בניסיון לגמד את הליגה הספרדית,את בארסה,ואת מסי.כותבים שהליגה הספרדית לא תחרותית בכדי לפאר את האנגלית,זה מגוחך.באנגלית בעצמה לא קרובה להיות תחרותית.יונייטד בסוף השנה תהיה עם אליפות 13 ב 20 השנה האחרונות.כאמור,התחרותיות בליגה האנגלית ממנה והלאה.

Comments closed